CJ's Radeon Nieuwsdiscussietopic - Deel 119 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 32.657 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-05 10:38

Darkasantion

Just keep swimming!

spNk schreef op woensdag 08 december 2010 @ 17:44:
Wat een gezeik over de IQ weer, als jij een race game speelt, kijk je dan de hele tijd naar je auto? Nope.
Valt me wel op of het er wel of niet goed uitziet omdat ik van achter de auto kijk en dus dicht op de auto zit
Als je een FPS game kijkt, kijk je dan naar je wapen? Nope.
Zeker op grotere monitoren, wat nu toch steeds meer op komt is de achtergrond belangrijker dan de voorgrond.
Soms kijk ik dan naar me wapen, maar als iets niet mooi is valt het me wel op, en zodra je het opmerkt zie het altijd. Zowel op de voorgrond als op de achtergrond.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-05 16:15
Darkasantion schreef op woensdag 08 december 2010 @ 17:46:
[...]

Valt me wel op of het er wel of niet goed uitziet omdat ik van achter de auto kijk en dus dicht op de auto zit

[...]

Soms kijk ik dan naar me wapen, maar als iets niet mooi is valt het me wel op, en zodra je het opmerkt zie het altijd. Zowel op de voorgrond als op de achtergrond.
Ik weet niet eens of TDM wel zo een goede test is, AMD had daar nogal wat problemen mee door een hardware matige fout. (die trouwens wel in de 6xxx serie is opgelost)
Het is net als met COD(BO) het valt je pas op dat het er relatiefslecht uit ziet als je stil gaat staan.

Maar omdat de methodes van NV en AMD niet gelijk zijn om hetzelfde beeld neer te zetten, kun je ze ook niet gelijk zetten. Dus vind ik persoonlijk dat je de kaart moet testen zoals hij wordt geleverd.

Maar een kwaliteitsverschil test is natuurlijk altijd wenselijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 19:40

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

spNk schreef op woensdag 08 december 2010 @ 17:44:
Wat een gezeik over de IQ weer, als jij een race game speelt, kijk je dan de hele tijd naar je auto? Nope.
Als je een FPS game kijkt, kijk je dan naar je wapen? Nope.
Zeker op grotere monitoren, wat nu toch steeds meer op komt is de achtergrond belangrijker dan de voorgrond.
Zeker omdat de radius van de anisotropic filtering (wat het grootste probleem is bij ati op die screenshot) op constante afstand van de speler blijft en die kringen dus eigenlijk stationair in het zicht blijven, zullen die genoeg opvallen om als storend ervaren te worden. Dat zou ik toch denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
enough with the propaganda in favor of nvidia...ENOUGH...!!!...blasphemy rumors all the time...

hd6970 will be equal or faster on all aspects in comparison with gtx580...keep that in mind...did you forget that official good working drivers are the 10.12.? f*ck the leaked benchs, are ALL fake with "ghost" drivers...i will be laughing until the morning when i'll see the benchmark results...

the difference between 6950 and 6970 is 20%(2gb version, dont mention the 1gb version)...now are you sure, that gtx 580 and gtx570...are exactly a match to them...???...keep that in mind... and stop burying hd69xx as nvidia and fudzilla want to make people buy sooner than expected more gtx5xx...hahahaha...it's nonsense...!!!
http://forums.guru3d.com/...hp?p=3801765&postcount=74 })

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-05 10:19

D33F

Tweelingtemmer

Dat klinkt al een heel stuk beter :9 damn op een gegeven moment wordt je helemaal gek van elk nieuw gerucht >:) (of ik lees gewoon te veel ;))maar dat komt ook omdat de launch om de hoek staat en de GTX 580 al is gelanceerd.

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithariuz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-01 13:56
En wie zegt dat het verschil tussen de 6950 en 6970 20% is? :P
Wat een vaag zooitje allemaal! Ik wacht de benchmarks wel af! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-03 09:05

Format-C

Tracing Rays

Wie zegt dat die persoon gelijk heeft? Iedereen kan wel wat schreeuwen.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Springstof schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:57:
[...]

Niet als je zoals ik graag met een shotgun of smg speelt. *flauw* :p
Heb daarnaast trouwens nog geen screen gezien, waaruit bleek dat een (populaire) shooter beter beeld heeft bij AMD 6000 serie, waarbij de ccc instellingen op default staan, ten opzichte van de gtx 500 serie. Andersom ook niet trouwens.
Daar snij je nu juist het probleem aan. AMD heeft voor een andere setting gekozen, waarmee de kwaliteit meer gelijk ligt met nVidia. Zoals je zelf al aangeeft, zie je eigenlijk geen verschil tussen HD6k en GTX5c. Er is echter 1 heel groot verschil. Vind je als persoon dat de beeldkwaliteit nog wat verder omhoog zou moeten, dan heb je bij AMD een keuze en bij nVidia niet.

Met andere woorden, AMD levert dezelfde kwaliteit als nVidia (door de tang genomen als gemiddelde), maar levert daarbij de keuze het "beter/slechter" te maken, geheel naar keuze van de eindgebruiker. Sommige mensen nemen liever wat extra optimalisaties voor lief, om een wat hogere framerate te halen (om het bijvoorbeeld wat soepeler te laten draaien), anderen kiezen voor de meest correcte weergave, ongeacht een kleine drop in prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Format-C schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:43:
Wie zegt dat die persoon gelijk heeft? Iedereen kan wel wat schreeuwen.
Mark gaf hier ook al aan dat de kaarten nog niet werken op de nieuwste drivers.
En gezien voorlopig alleen AMD werkende drivers heeft, moeten we nog even wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Precies. ;) Edit; The Mask zit ons gewoon uit te dagen en te pesten. O+

[ Voor 73% gewijzigd door Format-C op 08-12-2010 21:51 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287880

December 15th 12:01 EST
Cayman Launch

Helemaal zelf verzonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245699

@Dahakon;
Nvidia heeft in het Control panel bij 3d settings onder 'Adjust image with preview' ook maar drie mogelijkheden; performance, balanced en Quality.
Onder 'Manage 3D settings' heb je ook nog Texture filtering; van High Quality naar high Performance en stanaard staat deze ook niet op high Quality, maar gewoon op Quality;

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/12/08/1291828319-140.jpg

Dan kan je dit ook aanwijzen als niet het maximale...

Persoonlijk vind ik de hele discussie die nu weer gevoerd wordt een beetje onzinnig. De kwaliteit van AMD is niet 'lager' als die van Nvidia, dus er wordt mijn inziens niet valsgespeeld ofzo. Gewoon alles bij het oude laten en pas als er zichtbaar verschillen zijn dan mag men aan de bel trekken, nu vind ik het wat overdrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-05 20:07
''gewoon alles bij het oude laten'' is nou juist wat ze niet gedaan hebben.... setting was altijd 1 standje hoger dan nu, dat is nu juist waar het om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als AMD en NVidia denken dat de balans tussen de IQ en FPS zo beter wordt, en dat lijkt me helemaal niet ondenkbaar, dan test je ze zo in een review. Mocht de IQ van een van de twee merken echt zichtbaar slechter zijn, dan vermeld je dat in de review en in je conclusie beoordeel je de balans IQ/FPS die AMD en NVidia proberen te optimaliseren. Apples to apples krijg je toch niet aangezien AMD en NVidia verschillende dingen gewoon verschillend aanpakken.

[ Voor 14% gewijzigd door bwerg op 08-12-2010 22:39 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springstof
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
dahakon schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:44:
[...]

Daar snij je nu juist het probleem aan. Zoals je zelf al aangeeft, zie je eigenlijk geen verschil tussen HD6k en GTX5c.
Nu hoef je me geen worden in de mond te leggen. :> Dat ik aangeef dat ik nog geen screens van populaire shooters heb gezien, waar dit wordt vergeleken is uiteraard niet equivalent aan iets in de trant van 'ik zie eigenlijk geen verschil tussen'.

Ik hoop trouwens wel dat binnenkort ergens op een website een grote beeldkwaliteitstest opduikt:
nVidia GTX 500 serie default vs AMD 6000 serie default vs ATi 5000 serie default

[ Voor 21% gewijzigd door Springstof op 08-12-2010 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

meljor schreef op woensdag 08 december 2010 @ 22:21:
''gewoon alles bij het oude laten'' is nou juist wat ze niet gedaan hebben.... setting was altijd 1 standje hoger dan nu, dat is nu juist waar het om gaat.
Ja, die woorden zijn niet goed gekozen, wat ik wil zeggen is dat zolang er geen merkbaar verschil is in beeldkwaliteit ik er niks mis mee vind. Kan dit niet als valsspelen beschouwen, maar meer als slim.
Nvidia kan het toch ook toepassen?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 245699 op 09-12-2010 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Springstof schreef op woensdag 08 december 2010 @ 22:59:

Ik hoop trouwens wel dat binnenkort ergens op een website een grote beeldkwaliteitstest opduikt:
nVidia GTX 500 serie default vs AMD 6000 serie default vs ATi 5000 serie default
Alleen default testen heb je niks aan. De variabelen testen is wellicht ook handig want dan weet je hoe de kaarten met alle IQ toeters en bellen het tegen elkaar doen en hoe ze het doen tegen elkaar doen met minimale IQ toeters en bellen.

Tevens zal men screenshots moeten maken en filmpjes moeten maken wil men representatief materiaal kunnen aanleveren voor een dergelijke review/test.

M.a.w. zo een test zullen we voorlopig wel niet zien want fatsoenlijk getest wordt er toch niet en de uitkomst van dergelijken testen zijn ook altijd maar zozo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 14:27
madmaxnl schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:51:
[...]

Waar baseer je überhaupt de aannamen van de "oneerlijke" minder IQ voor meer FPS t.o.v. nVidia op ?
Gaan we weer eens alles uit de kast trekken om nVidia toch een streepje voor te laten houden ?
Als nVidia nu de singel GPU strijd op elk gebied(prijs/prestatie, prestatie/watt, max prestatie, IQ etc) verliest zul je dat gewoon moeten aanvaarden ;)

[...]

HD5870 is 2,72 Tflops
320*850=2,72 Tflops

HD6870 is 2,016 Tflops
224*900=2,016 Tflops

Dus in theorie maakt die clocksnelheid dat niet goed, de efficiëntie daarentegen wel.
Het gaat er om dat het niet speciaal met de shaders te maken heeft. Maar meer met de rest zoals: TMU's en ROP's. Bij de shaders zelf is er volgens mij weinig verandert. Ze hebben er voor gezorgd dat de verhoudingen tov de andere componenten beter is. En er zullen vast nog wel wat tweaker gedaan hebben maar de verhoudingen zijn wel de belangrijkste rede.

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 09-12-2010 08:03 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-04 16:18
Even wat anders! Opmerking vooraf: ik hecht echt 0,0 waarde aan 3DMark. Leuk voor de e-peen, maar representatief is het niet. Nu, is het iemand al opgevallen hoe goed de 5870 het doet ten opzichte van de 480 en 570 in 3DMark11 tests 1 en 2? Zou dat ons nu een idee geven van hoeveel kracht er eigenlijk nog ongebruikt is in die 5D shaders? In tests 3 en 4 krijg je alweer te maken met een hoop tessellation helaas.

Het is me al vaker opgevallen dat bij een aantal van de 3DMark tests de AMD kaarten een stuk dichter op hun NVIDIA concurrenten presteren dan ze in de praktijk doen. Bij 3DMark11 valt het nu wel heel erg op omdat de FPS daar sowieso al erg laag is.

[ Voor 5% gewijzigd door Werelds op 09-12-2010 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Werelds schreef op donderdag 09 december 2010 @ 09:24:
Even wat anders! Opmerking vooraf: ik hecht echt 0,0 waarde aan 3DMark. Leuk voor de e-peen, maar representatief is het niet. Nu, is het iemand al opgevallen hoe goed de 5870 het doet ten opzichte van de 480 en 570 in 3DMark11 tests 1 en 2? Zou dat ons nu een idee geven van hoeveel kracht er eigenlijk nog ongebruikt is in die 5D shaders? In tests 3 en 4 krijg je alweer te maken met een hoop tessellation helaas.

Het is me al vaker opgevallen dat bij een aantal van de 3DMark tests de AMD kaarten een stuk dichter op hun NVIDIA concurrenten presteren dan ze in de praktijk doen. Bij 3DMark11 valt het nu wel heel erg op omdat de FPS daar sowieso al erg laag is.
Het zou kunnen dat de 5D shaders daar beter benut kunnen worden. In praktijk komt het nog wel eens voor dat ze maar tot 3 van de 5 komen. Daarom denk ik dat je alleen al om die rede veel meer prestatie hebt bij de nieuwe kaarten omdat die meer clusters heeft. 5D is erg mooi en er zit veel kracht in maar je moet het wel optimaal zien te benutten en dat is wat lastiger. Daar heeft nVidia het gewoon wat makkelijker met hun 1D setup.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Topicstarter
1536

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Maximus
  • Laatst online: 16-04 16:06
lol :+ Afbeeldingslocatie: http://img811.imageshack.us/img811/1751/69700.jpg

fake natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_Rta6d1Qi3po/TQC4TSWEe7I/AAAAAAAAA7A/aGgatoxKv_M/6970%20expose.jpg

edit. Het bewijs dat hij fake is.
Afbeeldingslocatie: http://tof.canardpc.com/view/fe47b9e4-0baa-456c-acee-39a80487bc19.jpg

[ Voor 85% gewijzigd door Lord Maximus op 09-12-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04 21:27
Hoe kan je daar aan zien dat hij fake is dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:28
Ik wil ook best zeggen dat die fake is, aangezien er in mijn pdf niet eens melding wordt gemaakt van de GTX 580. De kaarten worden vergeleken met GTX 470 en GTX 480...

Moet zeggen dat er tot nog toe weinig gelekt is, en blij toe eerlijk gezegd, dan blijft iedereen tenminste uitkijken naar de reviews...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Maximus
voor de 6950 hoop ik.

Voor de fransprekende Preorder liefhebbers. http://www.neox.fr/Compos...2D2GD5/A28105.html#_index

[ Voor 33% gewijzigd door Lord Maximus op 09-12-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Marc Rademaker schreef op donderdag 09 december 2010 @ 12:44:
Ik wil ook best zeggen dat die fake is, aangezien er in mijn pdf niet eens melding wordt gemaakt van de GTX 580. De kaarten worden vergeleken met GTX 470 en GTX 480...

Moet zeggen dat er tot nog toe weinig gelekt is, en blij toe eerlijk gezegd, dan blijft iedereen tenminste uitkijken naar de reviews...
Nu is het natuurlijk de vraag of ze het ook vol houden tot de 15e :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Dat is mooi. Met een beetje geluk heb je er die week nog een in huis :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
GTX575? Dus een 6970 gaat toch trager zijn dan een GTX580?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
neliz schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:15:
[...]

Ik denk dat iedereen de performance van een gtx575 voor de prijs van een hd5870 wel leuk vind.

Tevens, Marc, kun je iets vertellen over aanpassingen op het gebied van BIOS flashen?
GTX575? Zou zou een 10-15% sneller zijn als de net uitgekomen GTX570. Dus net ietsjes onder de GTX580 zitten. (als we kijken naar de oude GTX280 > GTX285).

Als het dan om de HD6970 gaat is hij dus trager dan de GTX580 maar voor een veel lagere prijs.

En aanpassingen op het gebied van bios flashen? Last minute bios change? Of nieuwe manier van flashen?

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 09-12-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBreakalot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-04 17:19
spNk schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:18:
Volgens fudzilla:
http://www.fudzilla.com/g...10-20-faster-than-gtx-480
In HAWX 2 Radeon HD 6970 is some 15 percent faster than the GTX 480, and in Dirt 2 it is over 15 percent faster. When we compare the scores we have with this game and GTX 480 and add additional 15 percent we don’t see it beating the GTX 580, but it gets close

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ja daarvan wisten we al dat het nep was. Die slide waar dat op gebaseerd was klopt niet.

Edit:

Hahaha geweldig!!! _O-
Update:

It appears that our usually well informed source failed us, and forwarded a photoshopped roadmap. So, we plainly got served. We are in the process of gathering more reliable info on Cayman performance and we will write an update as soon as we get something worthwhile. It will clearly end up quite a bit faster and we apologize for the inconvenience.
i think OWNED!! is the right word :P Maar ze geven het nu tenminste toe. Dat is al een hele vooruitgang!

[ Voor 44% gewijzigd door Astennu op 09-12-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Maximus
Astennu schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:23:
[...]

Ja daarvan wisten we al dat het nep was. Die slide waar dat op gebaseerd was klopt niet.

Edit:

Hahaha geweldig!!! _O-

[...]

i think OWNED!! is the right word :P
Lol. die Fuad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Topicstarter
in Crysis Warhead, 1920x1200/8xAA/16xAF is een 6970 ongeveer 25% sneller dan een 480, dus ongeveer 5% sneller dan een 580.

Dit is echter met de oude 10.11 driver en de 480 met 260.99 op een i7-980.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
5% sneller? Dan zal de GTX585 volgende week ook wel gereleased worden :p.

Ik dacht overigens dat de oude drivers niet werkten met de 69xx serie?

[ Voor 33% gewijzigd door spNk op 09-12-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Topicstarter
spNk schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:40:
5% sneller? Dan zal de GTX585 volgende week ook wel gereleased worden :p.

Ik dacht overigens dat de oude drivers niet werkten met de 69xx serie?
10.11 werkt ook met m'n 6870 (geen MLAA), maar is niet sneller dan 10.10 hotfix.

Afbeeldingslocatie: http://h-5.abload.de/img/switch_pdfom24.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
neliz schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:48:
[...]

10.11 werkt ook met m'n 6870 (geen MLAA), maar is niet sneller dan 10.10 hotfix.

[afbeelding]
Oeh wat is dat mooie switchje :P

5% sneller is niet slecht zeker niet als dat met relatief oude drivers is. Nu weet ik alleen even niet wie nu in het voordeel was in Crysis Warhead. Volgens mij was het daar wel redelijk in balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
spNk schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:18:
Waar staat dat het hier om de HD6970 gaat?

Als ik de geruchten goed interpreteer, dan zal de:
  • HD6950 performance tussen de GTX570 en GTX580 liggen met een prijs rond de 300,00 Euro, en de
  • HD6970 performance >GTX580 voor een prijs rond de 400,00 Euro.

[ Voor 23% gewijzigd door Indy91 op 09-12-2010 13:56 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Topicstarter
Indy91 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:55:
[...]

• HD6950 performance tussen de GTX570 en GTX580 liggen met een prijs rond de 300,00 Euro, en de
prijzen?

http://www.tcmagazine.com...950-hd-6970-listed-france

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Indy91 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:55:
[...]

Huidige pre order prijzen: €398.22 en €496.02. voor de HD6950 en HD6970.

@neliz
Ik ga er vanuit dat dat switchje er niet zit voor de energie besparing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
Astennu schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:52:
[...]

Oeh wat is dat mooie switchje :P
Dat is de GTX580 kick ass mode ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
@neliz
Je gaat me toch niet vertellen dat die switch voor een dual-bios is hea? :D:D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Topicstarter
Toettoetdaan schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:03:
@neliz
Ahem.. :/ :X

Ik denk het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-04 10:20
Zo te zien Aan de DU die net onder het grijs uitkomt in ieder geval een Dual iets...
Ben erg benieuwd wat.
Het zou mooi zijn als het bios is maar ik vrees het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Mhhhh interessant. 400 voor een 6950. 500 voor de 6970. Waar de 580GTX rond de 480-490 zit. 5% sneller voor de 6970 zou niet slim zijn gezien de prijs/prestatie van de GTX580. Dus dan maar hopen dat de 6950 bijna zo snel is als de GTX580 :P
Dat zou gaaf zijn :D een normale en een OC bios 8)

[ Voor 18% gewijzigd door Astennu op 09-12-2010 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 23:32

edward2

Schieten op de beesten

Gezien die prijzen kan het gewoon niet anders dan dat de HD6970 goed over de GTX580 heen gaat kwa perf.
Misschien nog niet direct bij launch of pré lauchdrivers, maar het zal bij elke revisie beter worden.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
edward2 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:39:
Gezien die prijzen kan het gewoon niet anders dan dat de HD6970 goed over de GTX580 heen gaat kwa perf.
Misschien nog niet direct bij launch of pré lauchdrivers, maar het zal bij elke revisie beter worden.
Pre-order prijzen hea, ik weet niet wat de pre-order prijzen van de GTX580 waren, maar ik denk dat deze nog wel 50euro zakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Toettoetdaan schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:43:
[...]

Pre-order prijzen hea, ik weet niet wat de pre-order prijzen van de GTX580 waren, maar ik denk dat deze nog wel 50euro zakken...
GTX580 wordt niet echt goedkoper. eerder andersom omdat ze overal uitverkocht zijn. Er waren niet veel kaarten @ launch en er zijn er ook niet veel bij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Astennu schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:34:

Dat zou gaaf zijn :D een normale en een OC bios 8)
Leuke gadget, maar in de praktijk vrij nutteloos als je het mij vraagt. Veruit de meesten stoppen de kaart in hun kast en laten die langere tijd dicht. Nu zou je als je je OC bios wil draaien eerst je kast weer moeten openschroeven om die switch om te zetten? Hadden ze beter op de bracket kunnen plaatsen, dan ben je er iig sneller bij...
Prijzen van die Franse webshop hecht ik niet zoveel waarde aan, kleine 500,- voor de HD6970 lijkt me erg hoog, ik ga nog steeds uit van ~400,- (zoals velen hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 245699 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:55:
[...]

Leuke gadget, maar in de praktijk vrij nutteloos als je het mij vraagt. Veruit de meesten stoppen de kaart in hun kast en laten die langere tijd dicht. Nu zou je als je je OC bios wil draaien eerst je kast weer moeten openschroeven om die switch om te zetten? Hadden ze beter op de bracket kunnen plaatsen, dan ben je er iig sneller bij...
Prijzen van die Franse webshop hecht ik niet zoveel waarde aan, kleine 500,- voor de HD6970 lijkt me erg hoog, ik ga nog steeds uit van ~400,- (zoals velen hier).
Je zet em op oc stand en je blijft er af. Tot dat je een nieuwe bios wilt testen en zo. Als dat niet nuttig zou zijn zouden lightning kaarten ook geen toegevoegde waarde hebben. En dat hebben die ook. Alleen voor de meeste mensen is het niet nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, maar Lightning kaarten zijn natuurlijk ook voor een iets specifieker publiek gericht, een standaard HD6970 niet... En tja, als men 'm standaard op OC zet kan je er net zo goed gelijk een andere bios op flashen.
Maar hé, tis mijn mening, iemand anders mag er heel gelukkig van worden! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Anoniem: 245699 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:01:
Ja, maar Lightning kaarten zijn natuurlijk ook voor een iets specifieker publiek gericht, een standaard HD6970 niet... En tja, als men 'm standaard op OC zet kan je er net zo goed gelijk een andere bios op flashen.
Tja je mag er vanuit gaan dat deze kaarten vaporchamber cooling hebben, dus qua koelling zullen ze wel wat speling hebben.
Misschien krijgen we nu standaard ook voltage settings in AMD OverDrive.

Dat AMD deze switch erop zet lijkt mij er toch van getuigen dat ze het overclocken laagdremepliger willen maken.
En met een dualbios hoef je dus niet meer te vrezen dat je met een zwart scherm eindigdt.
(en een andere pc nodig hebt om het te fixen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:38
De meest nuttige functie van een dubbele bios is de backup functie, als het flashen een keer mislukt ;)
Altijd handig, maakt het hobbyen een stuk leuker zonder risico dat je enige bios eraan is :P

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Maar wat nu als je je kaart kapot flashed :) kun je terug naar de backup. Al is een restore doen niet zo moeilijk :P je moet alleen even weten hoe.

Anyway. Misschien is het wel iets heel anders.
Toettoetdaan schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:11:
[...]

Tja je mag er vanuit gaan dat deze kaarten vaporchamber cooling hebben, dus qua koelling zullen ze wel wat speling hebben.
Misschien krijgen we nu standaard ook voltage settings in AMD OverDrive.

Dat AMD deze switch erop zet lijkt mij er toch van getuigen dat ze het overclocken laagdremepliger willen maken.
En met een dualbios hoef je dus niet meer te vrezen dat je met een zwart scherm eindigdt.
(en een andere pc nodig hebt om het te fixen)
Ik zou dat niet zo maar vanuit gaan. Maar ik hoop wel dat de cooling net als bij de HD6xxx serie weer verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Maximus
Fuad kan het niet laten om weer eens wat posten.

http://www.fudzilla.com/g...on-hd-6970-runs-at-880mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Topicstarter
Er zitten standaard al wat extra tools bij een 6900 kaart om hem zuiniger of harder te laten lopen, het is geen rebadge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
Toettoetdaan schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:03:
@neliz
CF aan of uit switch ;)

[ Voor 5% gewijzigd door madmaxnl op 09-12-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
neliz schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:20:
[...]

Er zitten standaard al wat extra tools bij een 6900 kaart om hem zuiniger of harder te laten lopen, het is geen rebadge.
Ook bij de retail kaarten? Dat zou wel erg sweet zijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Topicstarter
Astennu schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:22:
[...]

Ook bij de retail kaarten? Dat zou wel erg sweet zijn!!
wat je ziet is retail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Als die dingen 500 gaan kosten gaat het imho wel (weer) de verkeerde kant op hoor qua prijzen....

Bah.

Edit; maar ff afwachten. Als het 350 en 450 wordt is het iig al iets beter. Het is ook nog eens Frankrijk. Ik weet ook niet hoe de overige (hardware) prijzen daar liggen. En de euro staat er ook behoorlijk beroerd voor tov de dollar, dus dat kost ons ook nog eens extra geld.

[ Voor 61% gewijzigd door Format-C op 09-12-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Wat is er met :F ? Ik vind 500 gewoon te duur. Ik koop never nooit weer een single chip kaart voor dat geld. Dat heb ik te vaak gedaan, en het is imho teveel, en zonde.

400 is voor mij nu de absolute max. En 300 is nog beter.

[ Voor 41% gewijzigd door Format-C op 09-12-2010 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 13-04 20:10

Fid3lity

Spectre X

Format-C schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:27:
Als die dingen 500 gaan kosten gaat het imho wel (weer) de verkeerde kant op hoor qua prijzen....

Bah.

Edit; maar ff afwachten. Als het 350 en 450 wordt is het iig al iets beter. Het is ook nog eens Frankrijk. Ik weet ook niet hoe de overige prijzen daar liggen.
Agreed. Gat tussen Cayman en Barts (of Barts en Cayman, your choise) wordt zo imo veel te groot :/ Ook ziet de prijs van een eventuele Antilles (mits deze geen dual Barts is) er niet zo rooskleurig uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niks wijst op 500 euro voor Cayman XT, dus waarom zou je daar vanuit gaan?
Ik koop never nooit weer een single chip kaart voor dat geld.
:+

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251563

Format-C schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:31:
[...]

Wat is er met :F ? Ik vind 500 gewoon te duur. Ik koop never nooit weer een single chip kaart voor dat geld. Dat heb ik te vaak gedaan, en het is imho teveel, en zonde.

Iets met price / performance, vermoed ik. >_> En het bestaan van de HD6950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

We wachten maar ff af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoitkever
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05 23:43
Chill out mensen, er is helemaal niets bekend behalve dat er een retailer is die nu lekker hoge prijzen vraagt. Dat kan net zo goed betekenen dat hij hoopt op pre-orders met hoge prijzen als dat het een indicatie van een uiteindelijke prijs kan zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 19:40

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

edit: oh tjemig, had ik niet gerefresht, kom ik pakweg 50 posts te laat. 8)7

[ Voor 74% gewijzigd door RuddyMysterious op 09-12-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Hwi geeft al aan dat het hoogstwaarschijnlijk een publiciteitsstunt is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Snoitkever schreef op donderdag 09 december 2010 @ 16:10:
Chill out mensen, er is helemaal niets bekend behalve dat er een retailer is die nu lekker hoge prijzen vraagt. Dat kan net zo goed betekenen dat hij hoopt op pre-orders met hoge prijzen als dat het een indicatie van een uiteindelijke prijs kan zijn :)
Of course, hij wil ze best wel leveren als de uiteindelijke prijs lager blijkt uit te vallen. Andersom zou dat niet gelden natuurlijk maar ik verwacht niet dat ze duurder worden dan 400 ~ 480 euro :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Fud wil wel graag in het nieuws blijven... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

-The_Mask- schreef op donderdag 09 december 2010 @ 16:32:
Volgende artikel wordt dat de TDP van Cayman hoger is dan 1 Watt. :p
Artikel daaropvolgend zou wel eens over Antilles mogen gaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251563

Zekers. :) Een weekje en het zal allemaal wel helder zijn. Maar ik vind overigens ook wel dat het verschil tussen 220 en 400 euro wel erg groot is, er zijn vast meer mensen die net als jij een budget van 300 euro hebben. Ik neem aan dat AMD dat marktsegment niet lang droog wil laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Anoniem: 251563 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 17:01:
[...]

Zekers. :) Een weekje en het zal allemaal wel helder zijn. Maar ik vind overigens ook wel dat het verschil tussen 220 en 400 euro wel erg groot is, er zijn vast meer mensen die net als jij een budget van 300 euro hebben. Ik neem aan dat AMD dat marktsegment niet lang droog wil laten staan.
Naar mij gericht? Ja, mocht ik het echt willen kan ik 300 ~ 350 euro vrijmaken i guess... meer liever ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Format-C schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:31:
[...]

Oke daar houd ik je aan :D Ik ben benieuwd ..... :P Als er echt een super kaart komt kun jij je volgens mij echt niet in houden :D
Blue-Tiger schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:31:
[...]

Agreed. Gat tussen Cayman en Barts (of Barts en Cayman, your choise) wordt zo imo veel te groot :/ Ook ziet de prijs van een eventuele Antilles (mits deze geen dual Barts is) er niet zo rooskleurig uit...
Wie zegt dat daar niets tussen gaat komen ? En wie zegt dat die prijzen zo hoog blijven ?

voorlopig zit de HD5870 er nog tussen al zal die wel redelijk snel EOL gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Astennu schreef op donderdag 09 december 2010 @ 17:06:
[...]
Wie zegt dat daar niets tussen gaat komen ? En wie zegt dat die prijzen zo hoog blijven ?

voorlopig zit de HD5870 er nog tussen al zal die wel redelijk snel EOL gaan.
Mwua, prijs van de HD5870 loopt al aardig netjes terug. De goedkoopste is nu te halen voor 230 incl. Daarnaast, met de HD6870 die het op p/p beter doet zal de verkoop van HD5870's zo'n storm niet meer lopen. Verschil in perf. is niet zo veel maar dan heb je wel een kaart die weer een stuk zuiniger is en waarvan de VRM's niet zo ontiegelijk heet worden... Just my op ;)

Der is ruimte voor een HD6930, of een HD6890??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Blue-Tiger schreef op donderdag 09 december 2010 @ 17:13:
[...]

Mwua, prijs van de HD5870 loopt al aardig netjes terug. De goedkoopste is nu te halen voor 230 incl. Daarnaast, met de HD6870 die het op p/p beter doet zal de verkoop van HD5870's zo'n storm niet meer lopen. Verschil in perf. is niet zo veel maar dan heb je wel een kaart die weer een stuk zuiniger is en waarvan de VRM's niet zo ontiegelijk heet worden... Just my op ;)

Ach ja hij is nog steeds 10% sneller. En voor die prijs heb je een erg leuke kaart. Dus voorlopig zorgt i dat de boel wat beter aansluit.
:F 7(8)7

Here we go again..... Lach me kapot als hij zo onder de 250 blijft :D (zonder trucjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:31
Blue-Tiger schreef op donderdag 09 december 2010 @ 17:13:
[...]

Wat presteert er eigenlijk beter in crossfire dan? een 5870 of een 6870 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

yniezink schreef op donderdag 09 december 2010 @ 17:23:
[...]

Wat presteert er eigenlijk beter in crossfire dan? een 5870 of een 6870 ?
Als CF in theorie gelijk zou schalen zou een CF setup met HD5870's nog altijd beter moeten presteren. Maar het schijnt dat de CF-perf. bij Barts een stukje beter is dan bij Cypress. Ik weet het niet maar wil het wel graag zeker weten :)

Nvm, HD6870's schaling is iets beter te noemen, maar overall winnen HD5870's in CF toch nog wel... En meer SP's in de HD5870 zal het verschil bij OC alleen maar groter maken, keep that in mind! :) Ik weet nog niet wat ik ga doen, eerst even serieus Cayman afwachten...

[ Voor 23% gewijzigd door Fid3lity op 09-12-2010 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Astennu schreef op donderdag 09 december 2010 @ 17:17:
:F 7(8)7

Here we go again..... Lach me kapot als hij zo onder de 250 blijft :D (zonder trucjes)
Ik vond vooral dit grappig:
AMD has clearly abandoned its performance per watt graphics dream.
Cayman in its Radeon HD 6970 variant has a total board power rating of under 300W.
Overall the best case scenario looks to be quite hot and much more than people are expecting, us included.
Of terwijl: Hij is totaal niet efficient, maar heeft een tdp onder de 300watt, maar we weten nog niet wat de prestaties zijn.

Dus eigenlijk weet hij gewoon 0,0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

De HD6870 was zeer efficiënt, en één GPU later hebben ze ineens een hele inefficiënte GPU? Klinkt niet erg aannemelijk. :P

Als hij echt rond de 300W verbruikt verwacht ik daar wel een echte GTX580-overkill-ass-kickert voor. Maar dat gebeurt toch niet.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Onder de 300 watt kan ook gewoon 120 watt zijn (in fuad's geval dan), hij gaat er gewoon van uit dat ATi zich iig aan de PCI-E specs houd, dat is imo het enige waar hij dit artikel op baseert.

[ Voor 16% gewijzigd door spNk op 09-12-2010 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Topicstarter
spNk schreef op donderdag 09 december 2010 @ 18:47:
Onder de 300 watt kan ook gewoon 120 watt zijn (in fuad's geval dan), hij gaat er gewoon van uit dat ATi zich iig aan de PCI-E specs houd, dat is imo het enige waar hij dit artikel op baseert.
TDP ligt rond de 200W, maar kan hoger worden dankzij de built-in OC mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
neliz schreef op donderdag 09 december 2010 @ 18:57:
[...]

TDP ligt rond de 200W, maar kan hoger worden dankzij de built-in OC mogelijkheden.
Mja wat wordt dan als stock gezien? Neem aan de 200w stand vs GTX580 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Astennu schreef op donderdag 09 december 2010 @ 19:02:
[...]

Mja wat wordt dan als stock gezien? Neem aan de 200w stand vs GTX580 ?
Lijkt me een aardig TDP voor Cayman Pro. Voor XT verwacht ik echt wel 235< Watt gezien de aankondiging van de 6- en 8-pins headers op XT en de twee 6-pins op Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Oke, prima, laten we het vanaf nu dan lekker hebben over Max. board power :Y

En nu, Big Bang Theory!!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aethertyd
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-03 14:49
Hoop toch dat mijn 520w voeding cayman gaat trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Topicstarter
Aethertyd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 20:03:
Hoop toch dat mijn 520w voeding cayman gaat trekken...
Cayman kan in standaard OC configuratie 48% van je voeding opeisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:23
Is het normaal dat je bij CPU-Z zo weinig gpu gegevens ziet?

Afbeeldingslocatie: http://www.imgupload.org/images/924_cpuz.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blue-Tiger schreef op donderdag 09 december 2010 @ 19:57:
[...]

Oke, prima, laten we het vanaf nu dan lekker hebben over Max. board power :Y
Lijkt mij beter om het over TDP te hebben. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Dacuuu schreef op donderdag 09 december 2010 @ 20:04:
Is het normaal dat je bij CPU-Z zo weinig gpu gegevens ziet?

[afbeelding]
Probeer deze eens:

GPU-Z v0.4.9

[ Voor 4% gewijzigd door Format-C op 09-12-2010 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-05 16:57

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Dus
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.