Kun je dan niet beter gewoon wachten tot april? Lijkt mij een beetje zonde van het geld om nu een tblet van 400 - 500 Euro aan te schaffen als je die over een paar maanden al niet meer gaat gebruiken. Als je dan toch zo nodig een tablet moet hebben zou ik zo'n goedkoop geval aanschaffen, als je toch al weet dat je er maar 2 - 3 maanden mee gaat doen.JarlSX schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:49:
(en dan in april vervangen door de asus eee pad transformer)
Dus buiten de developers heeft nog niemand ter wereld er al eentje ontvangen? En van al die developers heeft er maar 1 foto's gepost?
En er kan nog geen order geplaatst worden?
Is er al een harde prijs incl verzending genoemd?
De eerste exemplaren van de pre-orders zijn als het goed is gisteren verzonden. Er is inderdaad maar 1 keer foto's gelekt. En er kan inderdaad nog niet opnieuw besteld worden.Ferry34 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:33:
Dus buiten de developers heeft nog niemand ter wereld er al eentje ontvangen? En van al die developers heeft er maar 1 foto's gepost?
De prijs inclusief verzenden is al bekend vanaf de eerste pre-orders (het is de prijs van de tablet + 50 dollar voor het verzenden, ik geloof dat dat begon bij 375 + 50 dollar en de duurste was geloof ik 550 + 50 dollar, maar dat zou ik op moeten zoeken en daar ben ik te lui voor
Edit: Hmm, lees net dat een van de mensen die en pre-order gedaan heeft een mail zou hebben ontvangen waarin gemeld wordt dat de FCC certificatie nog niet helemaal rond zou zijn, en dat de levering daardoor een week verschuift. Weet niet in hoeverre dat waar is, maar laat ik het zo zeggen: het zou me niks verbazen, gezien de "geschiedenis" van NI.
[ Voor 17% gewijzigd door Huntard op 10-01-2011 14:42 ]
http://www.slashgear.com/...tablet-round-up-10125415/
behoorlijk positief...We’ve been tracking Notion Ink since late 2009, and this year had the chance to see what’s so exciting about the company’s Adam tablet. The one Android-based slate on show that didn’t have to apologize for running something earlier than Honeycomb, Adam’s key strength is its awesome Eden UI and multitasking system. Our hands-on videos show it best, but considering this tiny start-up has managed to do what has pretty much escaped Microsoft for the past decade, it’s very promising.
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Handson van Engadget al langs geweest? Ja dus.
http://www.viddler.com/simple/e863fe13
en de rest van het artikel:
http://www.engadget.com/2...m-hands-on-preview-video/[/]
http://www.viddler.com/simple/e863fe13
en de rest van het artikel:
http://www.engadget.com/2...m-hands-on-preview-video/[/]
[ Voor 4% gewijzigd door Sebje op 10-01-2011 20:20 ]
staat ook een bericht over op androidpolice, dus denk wel dat het waar is, zou een vertraging van een week opleveren.Huntard schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:40:
Edit: Hmm, lees net dat een van de mensen die en pre-order gedaan heeft een mail zou hebben ontvangen waarin gemeld wordt dat de FCC certificatie nog niet helemaal rond zou zijn, en dat de levering daardoor een week verschuift. Weet niet in hoeverre dat waar is, maar laat ik het zo zeggen: het zou me niks verbazen, gezien de "geschiedenis" van NI.
wat betreft je reactie op mijn bericht, ik heb helemaal geen zin in goedkope tablet
al die china dingen hoef ik niet en ik wil minimaal een tegra tablet
die Adam raak ik tzt echt wel kwijt, maar miscchien bedenk ik me wel als ik 'm een tijdje heb
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
kom een video tegen met gaming op de adam. Ziet er prima uit volgens mij!
YouTube: MOV00A
YouTube: MOV00A
Backbreaker ziet er hetzelfde uit op mijn telefoon moet ik je zeggen. Grafisch is het ook niet echt een zwaar spel. De full hd playback daarintegen
haha okee, ik dacht; zie wat nieuws;) had geen idee hoe 'zwaar' het spel was...Midas.e schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 09:39:
Backbreaker ziet er hetzelfde uit op mijn telefoon moet ik je zeggen. Grafisch is het ook niet echt een zwaar spel. De full hd playback daarintegen
Ik kwam deze nog tegen: (weet niet of hij al langs is geweest)
http://ces.crunchgear.com...e-notion-ink-adam-tablet/
Aan het eind zie je ook de normale homescreen van android, dus als je niet kan wennen aan de software van Notion Ink. Toch handig!
http://ces.crunchgear.com...e-notion-ink-adam-tablet/
Aan het eind zie je ook de normale homescreen van android, dus als je niet kan wennen aan de software van Notion Ink. Toch handig!
[ Voor 10% gewijzigd door DaDude op 11-01-2011 14:02 ]
er staan nieuwe fotos gemaakt door de onboard cam op de site.
Verder nieuwe info over FCC en EC en de toekomstige upgrade naar honeycomb en dat het nog even kan duren.
http://notionink.wordpress.com/
Verder nieuwe info over FCC en EC en de toekomstige upgrade naar honeycomb en dat het nog even kan duren.
http://notionink.wordpress.com/
Ik las trouwens ergens dat ook de 1e adam;s naar nederlandse klanten zijn verstuurd.
Iemand met een pre-order die dit kan bevestigen?
Zo ja: hou ons op de hoogte!!
Iemand met een pre-order die dit kan bevestigen?
Zo ja: hou ons op de hoogte!!
Commentaar op een modbreak mag via DM. Daarnaast mag je daar inderdaad over praten, maar niet in een technisch topic zoals deze. Daar heeft een twijfelachtige webshop niks mee te maken, dat hoort nog eerder in SF dan hier in AND.
[ Voor 81% gewijzigd door BastiaanN op 15-01-2011 12:59 ]
Zie hierboven.
[ Voor 91% gewijzigd door BastiaanN op 15-01-2011 12:59 ]
Zie hierboven.
[ Voor 95% gewijzigd door BastiaanN op 15-01-2011 13:00 ]
https://wren.co/join/Devian
Over bovengenoemde discussie heb ik dit onderwerp aangemaakt:
Oordelen zonder kennis over product?
Terug ontopic:
Gisteren las ik dus dit:
http://www.androidplanet....-heet-ice-cream-sandwich/
Vandaag is dus het nieuws dat de FCC-goedkeuring nu rond is, en in de komende dagen openbaar wordt, Als gevolg hiervan zullen dus wel de 1e exemplaren verstuurd gaan worden.
Ook zal de volgende reeks zeer spoedig in de verkoop gaan.
Oordelen zonder kennis over product?
Terug ontopic:
Gisteren las ik dus dit:
http://www.androidplanet....-heet-ice-cream-sandwich/
Daar was dus mijn vraag van gisteren op gebaseerd.Hoewel Amerikanen nog even moeten wachten op een Adam-tablet van Notion Ink door papierwerk, kunnen Nederlanders en Belgen de komende week een felbegeerde tablet verwachten. Notion Ink laat weten dat de eerste internationale orders zijn verscheept.
Vandaag is dus het nieuws dat de FCC-goedkeuring nu rond is, en in de komende dagen openbaar wordt, Als gevolg hiervan zullen dus wel de 1e exemplaren verstuurd gaan worden.
Ook zal de volgende reeks zeer spoedig in de verkoop gaan.
http://notionink.wordpres...ent-page-3/#comment-77811
Check dit, er zal ook content geleverd worden op de notion ink! Hij komt dus erg dichtbij!
Check dit, er zal ook content geleverd worden op de notion ink! Hij komt dus erg dichtbij!
Deze discussie mag je elders voeren. Ontopic aub.
[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 16-01-2011 13:58 ]
Twijfelachtige webshop?? Die opmerking maakt alles duidelijk.
wat een geweldig apparaat
(wel heerlijk zo'n tablet in t algemeen, heb de 10 inch archos. Lekker 720p films kijken in bed, internetten en teveel apps en games om op te noemen bij zo'n Android).
Overigens is dit een heel geduchte concurent: de Motorola Xoom
- dual core
- 32 GB hdd
- 1 GB werk
- Honeycomb
- Nvidia tegra 2
- 1280x800 scherm (16-10 scherm zodat er ruimte is voor knoppen.
- 1080p afspelen/streaming èn ook output
- hdmi out
- sd kaart
http://www.motorolaxoom.nl/
Winnaar van "best gadget award" van de CES2011. We have a winner.

(wel heerlijk zo'n tablet in t algemeen, heb de 10 inch archos. Lekker 720p films kijken in bed, internetten en teveel apps en games om op te noemen bij zo'n Android).
Overigens is dit een heel geduchte concurent: de Motorola Xoom
- dual core
- 32 GB hdd
- 1 GB werk
- Honeycomb
- Nvidia tegra 2
- 1280x800 scherm (16-10 scherm zodat er ruimte is voor knoppen.
- 1080p afspelen/streaming èn ook output
- hdmi out
- sd kaart
http://www.motorolaxoom.nl/
Winnaar van "best gadget award" van de CES2011. We have a winner.
[ Voor 140% gewijzigd door Ferry34 op 16-01-2011 22:17 ]
Prijstechnisch zal de Adam helaas niet te vergelijken zijn met de Xoom, dus of het directe concurrenten zijn is de vraag.
[ Voor 216% gewijzigd door JBS op 16-01-2011 22:51 ]
Als de 3G versie van de Xoom goedkoper is dan de duurste versie van de ADAM, én voor het einde van maart uitgeleverd kan worden, dan zou ik er zeker voor gaan. Dat 'ie zo snel geleverd kan worden (in Nederland) verwacht ik absoluut niet. Ik wacht echter al ruim 8 maanden met de aanschaf van een tablet, nóg langer lukt me niet... Voor mij is de ADAM dus toch de winnaar.
Wat bedoel je nu precies? Of mag je dat niet zeggen?Ferry34 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 15:14:
Twijfelachtige webshop?? Die opmerking maakt alles duidelijk.
Dat kan ik me voorstellen.(wel heerlijk zo'n tablet in t algemeen, heb de 10 inch archos. Lekker 720p films kijken in bed, internetten en teveel apps en games om op te noemen bij zo'n Android).
Mijn e-reader gebruik ik af en toe, maar een tablet zal ik waarschijnlijk veel geregelder gebruiken.
Bij mij komt er dan alleen wel ook lezen nog bij.
Zeker een concurrent voor de LCD-versie.
Maar goed. Is er al een prijskaartje bekend?
Motorola is nu meestal niet al te goedkoop, zeker niet in Europa.
Het is natuurlijk geen concurrent voor de PixelQi-versie. Jammer genoeg.
(jammer, want ik zou graag meer tablet/ereader combi's zien)
[ Voor 3% gewijzigd door Quacka op 16-01-2011 23:04 ]
hmmmm laat maar, foutje van mij..
[ Voor 83% gewijzigd door 13art op 17-01-2011 09:41 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Hoewel de Motorola Xoom er best goed uit ziet qua specs, mist het in mijn ogen toch de belangrijkste feature van de Adam: het PixelQi scherm. En ik betwijfel of de Xoom qua prijs concurrerend met de Adam zal zijn.
Voor mijzelf ben ik er wel over uit dat als het mij lukt om bij de tweede pre-order ronde een Adam met PixelQi scherm te kunnen bestellen, dan ga ik voor de Adam.
Nu maar hopen dat ik er op tijd bij ben en dat m'n MasterCard vervolgens ook door de bestelprocedure komt.
Zijn er trouwens überhaupt mensen in dit N.I. Adam topic die bij de eerste pre-order ronde succesvol een Adam besteld hebben? Kan niet wachten tot de eerste particuliere reviews van mensen uit de eerste pre-order batch!
Voor mijzelf ben ik er wel over uit dat als het mij lukt om bij de tweede pre-order ronde een Adam met PixelQi scherm te kunnen bestellen, dan ga ik voor de Adam.
Zijn er trouwens überhaupt mensen in dit N.I. Adam topic die bij de eerste pre-order ronde succesvol een Adam besteld hebben? Kan niet wachten tot de eerste particuliere reviews van mensen uit de eerste pre-order batch!
[ Voor 5% gewijzigd door Haay op 17-01-2011 11:33 ]
Helemaal mee eens! Ik hoop dat we bij de tweede pre-order ronde wel tijd genoeg hebben om er een te bestellen..pff...en dat inderdaad de Mastercard ook geaccepteerd wordt...'k heb van m'n vrouwHaay schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:32:
Hoewel de Motorola Xoom er best goed uit ziet qua specs, mist het in mijn ogen toch de belangrijkste feature van de Adam: het PixelQi scherm. En ik betwijfel of de Xoom qua prijs concurrerend met de Adam zal zijn.
Voor mijzelf ben ik er wel over uit dat als het mij lukt om bij de tweede pre-order ronde een Adam met PixelQi scherm te kunnen bestellen, dan ga ik voor de Adam.Nu maar hopen dat ik er op tijd bij ben en dat m'n MasterCard vervolgens ook door de bestelprocedure komt.

De Motorola ziet er toch een stuk strakker uit moet ik zeggen en waarvoor heb je PixelQi nodig???...om in de zon te lezen?...ik heb deze zomer gewoon met mijn iPad in de volle zon gelezen ging prima backlight op full...en oke PixelQi is misschien iets zuiniger maar voor de rest zie ik de voordelen niet zo en dan ook nog alleen zwart wit.Haay schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:32:
Voor mijzelf ben ik er wel over uit dat als het mij lukt om bij de tweede pre-order ronde een Adam met PixelQi scherm te kunnen bestellen, dan ga ik voor de Adam.Nu maar hopen dat ik er op tijd bij ben en dat m'n MasterCard vervolgens ook door de bestelprocedure komt.
Verwijderd
Het pixel QI scherm maakt het, naast de mogelijkheid om in de volle zon lezen ook mogelijk om langere tijd te lezen zonder vermoeide ogen te krijgen. Dit komt doordat je niet in een lamp (=scherm met backlight) hoeft te kijken waardoor het minder belastend is voor de ogen.Michel242186 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:39:
[...]
De Motorola ziet er toch een stuk strakker uit moet ik zeggen en waarvoor heb je PixelQi nodig???...om in de zon te lezen?...ik heb deze zomer gewoon met mijn iPad in de volle zon gelezen ging prima backlight op full...en oke PixelQi is misschien iets zuiniger maar voor de rest zie ik de voordelen niet zo en dan ook nog alleen zwart wit.
Dit maakt het scherm haast hetzelfde als die van een e-reader.
Dit is in mijn opinie waar de pixel QI schermen voor staan.
BTW nieuw filmpje: http://notionink.wordpres...adam-for-students-solaro/
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 13:23 ]
Ik wil geen Apple omdat je dan aan iTunes vast zit, waar ik geen trek in heb.Michel242186 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:39:
De Motorola ziet er toch een stuk strakker uit moet ik zeggen en waarvoor heb je PixelQi nodig???...om in de zon te lezen?...ik heb deze zomer gewoon met mijn iPad in de volle zon gelezen ging prima backlight op full...en oke PixelQi is misschien iets zuiniger maar voor de rest zie ik de voordelen niet zo en dan ook nog alleen zwart wit.
De Xoom ziet er inderdaad strak uit en heeft ook een hogere resolutie dan de Adam. Maar ... vooralsnog geen releasedatum bekend, en nog geen prijs bekend (alleen geruchten).
Tja, en smaken verschillen. Ik vind de e-reader functie van het PixelQi scherm juist enorm aantrekkelijk. In de e-reader mode heeft het PixelQi scherm een resolutie van 3072 x 600 wat vergelijkbaar met de Kindle moet zijn. Dat het PixelQi scherm in de full-colour mode dan niet zo scherp/kleurrijk is als dat van een iPad of Xoom neem ik dan op de koop toe. In die mode daalt het batterijverbruik van 2,5 Watt naar 0,5 Watt en dat vind ik ook ERG fijn. (bron).
Ikzelf lees geen boeken dus heeft dat scherm voor mij geen meerwaarde.
Denk dat wanneer je de backlight dimt, je ook al een eind komt.
Vind ook de vormgeving van de Adam niet mooi, met die rare bobbel.
Ook vind ik de hele lay-out van het scherm etc veel mooier dan die van de Adam.
[ Voor 16% gewijzigd door Ferry34 op 17-01-2011 23:36 ]
Precies. Ieder zijn meug.Ferry34 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:28:
Er is ruimte voor 50 verschillende telefoonmodellen.
Er zijn tig broodsoorten.
Er zijn tig automerken en autotypes.
Gelukkig is niet iedere mens dezelfde en mag de een andere eisen en wensen hebben.
De adam komt voor mij dicht bij het ideale tablet (althans: met de huidige stand der techniek).
Een ander vindt het niets.
edit:
Even nog een kritische post over het bedrijf & met name over de fanboys:
http://www.crunchgear.com...blet-and-where-its-going/
[ Voor 10% gewijzigd door Quacka op 18-01-2011 07:27 ]
Volgens mij is er wel goed nagedacht, ondanks dat het misschien een rare bobbel is. Die lijkt mij juist ontzettend handig met vasthouden. Kijk maar eens naar je duim en wijsvinger als je je vingers niet helemaal strekt. Hey, die vorm komt me bekend voor ;-)Ferry34 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:28:
Of hij daardoor ook beter/prettiger in de hand ligt is nog afwachten, maar gevoelsmatig denk ik van wel.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Ik meen dat er in de engadget review ook een opmerking over werd gemaakt dat dat toch wel makkelijk was in de ebook stand.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
hm,Quacka schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 07:05:
[...]
edit:
Even nog een kritische post over het bedrijf & met name over de fanboys:
http://www.crunchgear.com...blet-and-where-its-going/
- a bit underwhelmed
- as vibrant as lcd screens from the mid-'90's-
- whole interface had a noiceable lag
ff wat andere reviews afwachten, want dat is behoorlijke kritiek.
(ook mn archos heeft minpunten: kijkhoek scherm is matig en regelmatig n vastloper.. Gelukkig gaat herstart heel rap. De kickstart/standaard waarmee je de tablet op verschillende standen kan kan neerzetten is wèl erg handig en lijkt me beter dan de adam knobbel).
[ Voor 10% gewijzigd door Ferry34 op 18-01-2011 15:33 ]
Foto's uit de fabriek!
http://notionink.wordpress.com/2011/01/18/delayed/ ('delayed' is gelukkig een grapje van Rohan Shravan)
http://notionink.wordpress.com/2011/01/18/delayed/ ('delayed' is gelukkig een grapje van Rohan Shravan)
[ Voor 25% gewijzigd door bllb op 18-01-2011 16:20 ]
Zulke slechte onscherpe foto's durven posten, dat kom je niet veel tegen 
Dit keer iig geen "untouched" maar stiekem toch een beetje touched foto's
Dit keer iig geen "untouched" maar stiekem toch een beetje touched foto's
Ik heb een iPad en gebruik iTunes nooit. Hoezo eraan vastzitten?Haay schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:41:
Ik wil geen Apple omdat je dan aan iTunes vast zit, waar ik geen trek in heb.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Wie ó Wie kan onderstaand artikel bevestigen?
Notion Ink stelt eerste klanten teleur
Door Bart Vuijk, maandag 17 januari 2011 10:52 | 0 reacties | Bron: slashgear
De Notion Ink, een Android-tablet waar velen naar uitkijken, stelt de eerste klanten die 'm hebben besteld nogal teleur. In plaats van het beloofde stevige en zonlichtbestendige matte scherm blijkt er een gewoon scherm in te zitten, en wordt er voor het matte effect een simpele screenprotector bijgeleverd.
Dat begrijpen pre-orderaars uit e-mails die zij hebben gekregen van de fabrikant. En daarmee is de Notion Ink Adam een belangrijk verkoopargument kwijtl.
De Indiase makers van de Notion Ink trokken al vanaf het begin van hun plannenmakerij de aandacht met hun tablet, vanwege het bijzondere scherm dat e-ink achtige reflectie beloofde. Geen reflectie dus. Daarbij zou het nauwelijks stroom verbruiken. Maar het scherm valt dus nogal tegen. Volgens de website van Notion Ink is het scherm gemaakt van puur matglas.
Maar de eerste klanten die het apparaat hebben besteld, melden gefrustreerd dat zij e-mails hebben gekregen waaruit blijkt dat het scherm glimt en ook niet krasbestendig is. In de verpakking treffen zij straks wel een matte screenprotector aan die ze op het display kunnen plakken. Dat is een klus die zelfs bij de veel kleinere schermpjes van een smartphone nogal eens mis gaat.
Notion Ink meldt in antwoord op de kritiek dat de Notion Ink Adam met een display komt dat uit twee matte lagen bestaat, eentje op het PQ LCD scherm en het andere is het matte screenprotectorvel dat op de buitenkant moet worden geplakt. Zo blijven de kleuren zoals ze moeten zijn. Volgens Notion Ink kunnen klanten zelf beslissen of ze de screenprotector gebruiken of niet. De fabrikant meldt ook dat het scherm wel tegen krassen bestand is.
Bron: allaboutphones.nl
Notion Ink stelt eerste klanten teleur
Door Bart Vuijk, maandag 17 januari 2011 10:52 | 0 reacties | Bron: slashgear
De Notion Ink, een Android-tablet waar velen naar uitkijken, stelt de eerste klanten die 'm hebben besteld nogal teleur. In plaats van het beloofde stevige en zonlichtbestendige matte scherm blijkt er een gewoon scherm in te zitten, en wordt er voor het matte effect een simpele screenprotector bijgeleverd.
Dat begrijpen pre-orderaars uit e-mails die zij hebben gekregen van de fabrikant. En daarmee is de Notion Ink Adam een belangrijk verkoopargument kwijtl.
De Indiase makers van de Notion Ink trokken al vanaf het begin van hun plannenmakerij de aandacht met hun tablet, vanwege het bijzondere scherm dat e-ink achtige reflectie beloofde. Geen reflectie dus. Daarbij zou het nauwelijks stroom verbruiken. Maar het scherm valt dus nogal tegen. Volgens de website van Notion Ink is het scherm gemaakt van puur matglas.
Maar de eerste klanten die het apparaat hebben besteld, melden gefrustreerd dat zij e-mails hebben gekregen waaruit blijkt dat het scherm glimt en ook niet krasbestendig is. In de verpakking treffen zij straks wel een matte screenprotector aan die ze op het display kunnen plakken. Dat is een klus die zelfs bij de veel kleinere schermpjes van een smartphone nogal eens mis gaat.
Notion Ink meldt in antwoord op de kritiek dat de Notion Ink Adam met een display komt dat uit twee matte lagen bestaat, eentje op het PQ LCD scherm en het andere is het matte screenprotectorvel dat op de buitenkant moet worden geplakt. Zo blijven de kleuren zoals ze moeten zijn. Volgens Notion Ink kunnen klanten zelf beslissen of ze de screenprotector gebruiken of niet. De fabrikant meldt ook dat het scherm wel tegen krassen bestand is.
Bron: allaboutphones.nl
Update: Notion Ink CEO Rohan Shravran has told us the following:
“Adam comes with 2 layers of Matte Surfaces, one on the PQ LCD screen, other through the Matte Screen protector on the outside Glass. Inside layer cuts the gloss on the LCD layer and colors are not washed out. For the outside glass we are using specially designed matte covers which users at their end can decide to use or not. It is finger stain resistant (oil component) and has same matte properties as on the LCD. The glass in itself is further scratch resistant.”
Update 2: We’ve been talking with Rohan about the nature of the glass, Pixel Qi and LCD panels, and have some clarification. Both the Pixel Qi and LCD panels apparently have a matte finish, and the glass layer atop them “is already low in gloss, and when you add matte, it’s pure matte.” Rohan says the glass is both “scratch resistant” and “smooth so you can use a protective screens, so you can instead of using matte cover, use any other cover which you want.”
“Adam comes with 2 layers of Matte Surfaces, one on the PQ LCD screen, other through the Matte Screen protector on the outside Glass. Inside layer cuts the gloss on the LCD layer and colors are not washed out. For the outside glass we are using specially designed matte covers which users at their end can decide to use or not. It is finger stain resistant (oil component) and has same matte properties as on the LCD. The glass in itself is further scratch resistant.”
Update 2: We’ve been talking with Rohan about the nature of the glass, Pixel Qi and LCD panels, and have some clarification. Both the Pixel Qi and LCD panels apparently have a matte finish, and the glass layer atop them “is already low in gloss, and when you add matte, it’s pure matte.” Rohan says the glass is both “scratch resistant” and “smooth so you can use a protective screens, so you can instead of using matte cover, use any other cover which you want.”
Het is al onmogelijk om op een telefoon 100% zuiver een screenprotector te plakken ... laat staan op een 10,1'' scherm...
Begrijp me niet verkeerd, ik ben sinds het begin fan van de Adam geweest ... maar dit is wel een kleine domper als het verhaal klopt.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben sinds het begin fan van de Adam geweest ... maar dit is wel een kleine domper als het verhaal klopt.
bron: http://notionink.wordpress.com/Hello Fellows!
[update]: Read few comment on the glass, and matte nature. Here is exactly what it is. Adam comes with 2 layers of Matte Surfaces, one on the LCD screen, other through the Matte Screen protector on the outside Glass. Inside layer cuts the gloss on the LCD layer and colors are not washed out. For the outside glass we are using specially designed matte covers which users at their end can decide to use or not. It is finger stain resistant (oil component) and has same matte properties as on the LCD. The glass in itself is further scratch resistant. Hope this resolves the confusion.
Als het glas dus op zichzelf krasbestendig is, waarom zou je er dan nóg een screenprotector overheen doen?
Ik heb nooit anders begrepen dan dat het scherm krasbestendig zou zijn, zoals hier boven ook staat. Verder niks..
dat glas zit over het LCD scherm en IS de screenprotector. Er zit ook een vettige/olie-achtige laag op die vingeraffdrukken moet voorkomen en is krasvast.
Als ik het goed begrijp kun je deze glazen toplaag (screenprotector) er ook af halen, en direct op het LCD werken. Deze is bewerkt, zodat je er een screen protector folie op kunt plakken.
Tenminste, dat is wat ik er uit op maak.
Als ik het goed begrijp kun je deze glazen toplaag (screenprotector) er ook af halen, en direct op het LCD werken. Deze is bewerkt, zodat je er een screen protector folie op kunt plakken.
Hmm okee. Ben benieuwd. Zelf zou ik het wel goed vinden, maar ben benieuwd naar de eerste berichten over het scherm.guapper schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:36:
dat glas zit over het LCD scherm en IS de screenprotector. Er zit ook een vettige/olie-achtige laag op die vingeraffdrukken moet voorkomen en is krasvast.
Ben benieuwd naar de Nederlandse prijzen van de webstores die de adam gaan leveren. Tot nu toe zie ik alleen http://www.ebookreaderstore.nl/ de Adam in het assortiment (zit daar in een mailinglijst als ze de Adam kunnen leveren). Heeft iemand m al op andere plaatsen gezien?
Ik begrijp iets anders, maar duidelijk is het me niet.
Er zit een mat glas op die reflecties tegen gaat, maar de kleuren blijven mooi.
daar overheen zit een matte screenprotector geplakt, die je eraf kunt trekken.
Waarom zou die protector nodig zijn? Dat qi scherm is toch zo goed volgens velen? Geldt dit voor zowel de gewone versie, de qi versie of beide?
Mensen die een qi versie hebben besteld zijn dus behoorlijk teleurgesteld? ( maar dat is niet bevestigd).
De vage foto's blijf ik een veeg teken vinden. Kom op! Op mn htc hd2 telefoon maak ik messcherpe foto's uit de losse pols.
By the way: zitten die werknemers op die ene foto niet te werken onder crappy licht?
Er zit een mat glas op die reflecties tegen gaat, maar de kleuren blijven mooi.
daar overheen zit een matte screenprotector geplakt, die je eraf kunt trekken.
Waarom zou die protector nodig zijn? Dat qi scherm is toch zo goed volgens velen? Geldt dit voor zowel de gewone versie, de qi versie of beide?
Mensen die een qi versie hebben besteld zijn dus behoorlijk teleurgesteld? ( maar dat is niet bevestigd).
De vage foto's blijf ik een veeg teken vinden. Kom op! Op mn htc hd2 telefoon maak ik messcherpe foto's uit de losse pols.
By the way: zitten die werknemers op die ene foto niet te werken onder crappy licht?
[ Voor 10% gewijzigd door Ferry34 op 18-01-2011 22:12 ]
over het qi (of standaard lcd) scherm (mat) zit nog een beschermende glasplaat (ook mat, maar tevens krasvast en anti-vingerafdruk), die je evt kunt verwijderen. Om het qi (of standaard) panel te veschermen kun je daar nog een screenprotector overheen plakken.
Mij is niet duidelijk waarom je de beschermende glasplaat zou willen verwijderen. Zou die niet (of minder) aanraakgevoelig zijn?
Mij is niet duidelijk waarom je de beschermende glasplaat zou willen verwijderen. Zou die niet (of minder) aanraakgevoelig zijn?
Wat ik eruit begrijp. De laag van de LCD (of Qi versie), dus de laag van het scherm zelf, is mat. De glasplaat die de buitenkant vormt van de Adam (en dus ook bovenop het lcd scherm ligt) is dat niet, maar is wel krasbestendig. Er wordt een matte screenprotector meegeleverd, die men aan kan brengen op die buitenste glasplaat.guapper schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:15:
over het qi (of standaard lcd) scherm (mat) zit nog een beschermende glasplaat (ook mat, maar tevens krasvast en anti-vingerafdruk), die je evt kunt verwijderen. Om het qi (of standaard) panel te veschermen kun je daar nog een screenprotector overheen plakken.
Dat begrijp ik. Dus niks met verwijderbare glaspplaten. Kan je me uitleggen waar jij dat vandaan haalt?
Verwijderd
Dit is volgens mij ook wat bedoeld wordt.Huntard schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:25:
[...]
Wat ik eruit begrijp. De laag van de LCD (of Qi versie), dus de laag van het scherm zelf, is mat. De glasplaat die de buitenkant vormt van de Adam (en dus ook bovenop het lcd scherm ligt) is dat niet, maar is wel krasbestendig. Er wordt een matte screenprotector meegeleverd, die men aan kan brengen op die buitenste glasplaat.
Dat begrijp ik. Dus niks met verwijderbare glaspplaten. Kan je me uitleggen waar jij dat vandaan haalt?
Och, over een paar dagen hebben we meer zekerheid.
Mensen die teleurgesteld raken door een mailtje.
Het lijkt inmiddels wel duidelijk het Engels van Rohan verre van perfect is.
Daardoor krijg je dus dat je zijn teksten op meerdere manieren kan lezen.
Als mensen straks het apparaat hebben en gaan vergelijken met concurrenten, dan krijgen we misschien een totaalplaatje. En komt er ook over deze onduidelijkheid een eind.
En pre-orderaars moeten niet zeuren. Ze wisten dat ze een risico namen.
Is het apparaat goed, dan hebben ze het wel als 1e in handen.
Is het een failure, dan heb je wat pech. Je zult heus wel wat met t apparaat kunnen...
Wij wachten af. Is het een succes, dan krijg je een run op het apparaat en moet je dus erg veel geluk hebben wil je er 1 kunnen bestellen..
Is het product slecht, dan zullen velen de keuze maken om te wachten op een V2, of een andere tablet.
Ik vrees trouwens dat men de pixel Qi en LCD-versies nog wel een paar keer verkeerd gaat versturen.... Dus dat iemand een lcd-versie krijgt ipv pixel qi (andersom lijkt me niet zo'n probleem...).
Ook de teksten in de software zullen redelijk gammel zijn... Het engels van NI is volgens mij vrij slecht.
(mijn Engels is overigens minimaal net zo slecht, als dat van Rohan
)
Het blijft nu eenmaal een beginnend bedrijf, dat fouten maakt.
Mensen die teleurgesteld raken door een mailtje.
Het lijkt inmiddels wel duidelijk het Engels van Rohan verre van perfect is.
Daardoor krijg je dus dat je zijn teksten op meerdere manieren kan lezen.
Als mensen straks het apparaat hebben en gaan vergelijken met concurrenten, dan krijgen we misschien een totaalplaatje. En komt er ook over deze onduidelijkheid een eind.
En pre-orderaars moeten niet zeuren. Ze wisten dat ze een risico namen.
Is het apparaat goed, dan hebben ze het wel als 1e in handen.
Is het een failure, dan heb je wat pech. Je zult heus wel wat met t apparaat kunnen...
Wij wachten af. Is het een succes, dan krijg je een run op het apparaat en moet je dus erg veel geluk hebben wil je er 1 kunnen bestellen..
Is het product slecht, dan zullen velen de keuze maken om te wachten op een V2, of een andere tablet.
Ik vrees trouwens dat men de pixel Qi en LCD-versies nog wel een paar keer verkeerd gaat versturen.... Dus dat iemand een lcd-versie krijgt ipv pixel qi (andersom lijkt me niet zo'n probleem...).
Ook de teksten in de software zullen redelijk gammel zijn... Het engels van NI is volgens mij vrij slecht.
(mijn Engels is overigens minimaal net zo slecht, als dat van Rohan

Het blijft nu eenmaal een beginnend bedrijf, dat fouten maakt.
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Lijkt me ook logischer dan wat ik uit de tekst van Rohan op maakte. Zie de dikgedrukte zin in het stuk hieronder.Huntard schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:25:
[...]
Wat ik eruit begrijp. De laag van de LCD (of Qi versie), dus de laag van het scherm zelf, is mat. De glasplaat die de buitenkant vormt van de Adam (en dus ook bovenop het lcd scherm ligt) is dat niet, maar is wel krasbestendig. Er wordt een matte screenprotector meegeleverd, die men aan kan brengen op die buitenste glasplaat.
bron: http://notionink.wordpress.com/Hello Fellows!
[update]: Read few comment on the glass, and matte nature. Here is exactly what it is. Adam comes with 2 layers of Matte Surfaces, one on the LCD screen, other through the Matte Screen protector on the outside Glass. Inside layer cuts the gloss on the LCD layer and colors are not washed out. For the outside glass we are using specially designed matte covers which users at their end can decide to use or not. It is finger stain resistant (oil component) and has same matte properties as on the LCD. The glass in itself is further scratch resistant. Hope this resolves the confusion.
Verwijderd
Als je tegenwoordig al IPS en Super Amoled bent gewend, moet je denk ik gewoon kotsen van de LCD werking van deze tablet. Ik vind de pixel Qi leuk bedacht. Maar nog te nieuw om er je geld aan uit te geven. Ik koop bijvoorbeeld ook niet de motorola xoom vanwege zijn scherm. Geen IPS of Amoled op een tablet is not done. Omdat bij een tablet de kijkhoek "juist" belangrijk is! Je scherm zit immers niet vast daarom wacht ik ff denk ik op een tablet van LG of Samsung.
Pixel Qi is een leuk idee wat beter uitgewerkt moet worden..
Ook moet je er rekening mee houden dat dit scherm handiger is voor zonnige landen. Laat nederland nou net niet zo zonnig zijn. Als je thuis binnen zit moet je toch de backlight weer aan als je iets wilt zien.
Ook moet je er rekening mee houden dat dit scherm handiger is voor zonnige landen. Laat nederland nou net niet zo zonnig zijn. Als je thuis binnen zit moet je toch de backlight weer aan als je iets wilt zien.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2011 07:12 ]
Ik zit me altijd rot te zoeken naar dat lichtknopje op mijn papieren boeken. Ik heb het nog altijd niet kunnen vinden. Kan jij mij helpen?Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 07:09:
Op dit filmpje opgenomen tijdens de CES is het scherm op de Adam wel matte en ziet het er zeker niet spiegelend uit...
Dat zit er niet op. Als het donker is moet je onder een lamp gaan zitten.
Voordeel hierbij is dat de batterij van zo'n ouderwets boek wel tientallen jaren mee kan gaan voordat de letters onleesbaar worden.
Voordeel hierbij is dat de batterij van zo'n ouderwets boek wel tientallen jaren mee kan gaan voordat de letters onleesbaar worden.

Mmmm, Helemaal niet op gelet bij de XOOM, ik dacht juist dat er wel een IPS scherm in zou zitten. Het wordt niet expliciet gemeld, wat doet vermoeden dat er inderdaad geen IPS scherm gebruikt wordt, maar er is volgens mij ook niet ergens gemeld dat er zeker geen IPS scherm op zit... Nog maar even afwachten.Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 07:09:
Als je tegenwoordig al IPS en Super Amoled bent gewend, moet je denk ik gewoon kotsen van de LCD werking van deze tablet. Ik vind de pixel Qi leuk bedacht. Maar nog te nieuw om er je geld aan uit te geven. Ik koop bijvoorbeeld ook niet de motorola xoom vanwege zijn scherm. Geen IPS of Amoled op een tablet is not done. Omdat bij een tablet de kijkhoek "juist" belangrijk is! Je scherm zit immers niet vast daarom wacht ik ff denk ik op een tablet van LG of Samsung.
Wat betreft kijkhoek, ook TN panelen kunnen tegenwoordig een prima kijkhoek hebben hoor! Alleen heb je altijd iets meer kleurverloop. Er zit echter veel verschil tussen een goedkoop en een duurder TN paneel, dus er kan bagger tussen zitten, maar de XOOM zal denk ik heus wel meevallen. Lijkt me niet dat ze een prutsscherm erin stoppen.
eerst maar afwachten hoe het scherm van de Adam in het echt werkt, maar ik vind het een kwalijke zaak dat nu blijkt dat er een screenprotector opzit, die je er af kunt halen.
als ik m gepre-ordered zou hebben, zou me dat niet gerust maken.
afwachten maar.
als ik m gepre-ordered zou hebben, zou me dat niet gerust maken.
afwachten maar.
Als hij erop zit vind ik dat al 'n stuk beter dan wanneer hij er los bij zit, zoals allaboutphones meldt. Want, zoals anderen ook zeggen: probeer 'm er zelf maar eens netjes op te krijgen
.
Los daarvan vind ik dat als je als fabrikant over een mat en krasvast scherm spreekt, je wel beide tegelijk moet bieden. Nu lijkt je als gebruiker te moeten kiezen, want zo'n matte zo'n beschermer is zelf doorgaans alles behalve slijtagevast.
Is er door die eerste ontvangers al iets losgelaten over de bonus feature, al dan niet infrarood? Ik wil graag weten of ik 'm als universele afstandbediening kan inzetten..
Los daarvan vind ik dat als je als fabrikant over een mat en krasvast scherm spreekt, je wel beide tegelijk moet bieden. Nu lijkt je als gebruiker te moeten kiezen, want zo'n matte zo'n beschermer is zelf doorgaans alles behalve slijtagevast.
Is er door die eerste ontvangers al iets losgelaten over de bonus feature, al dan niet infrarood? Ik wil graag weten of ik 'm als universele afstandbediening kan inzetten..
Ik gok dat de matte screenprotector de bonus feature wasGwaihir schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:04:
Is er door die eerste ontvangers al iets losgelaten over de bonus feature, al dan niet infrarood?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Ik denk dat de bonus feature uiteindelijk de FM-radio is geworden.Those features are still part of the Adam’s appeal along with 3G wireless, dual-core Cortex A9 CPU on a Tegra T250, micro-SD card slot, 3.2MP swivel camera, FM radio, GPS, digital compass and most every I/O port available. The tablet is specced-out. Only the internal 8GB storage leaves something to be desired.
Bron: Crunchgear
Wellicht dat dat er bij de Europese versie bijvoorbeeld niet op zit?lutj schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 09:45:
Ik zie bij specificaties steeds staan bluetooth (US edition). Wat zegt dat US edition?
Nickname does not reflect reality
Het wordt tijd dat de eerste user reviews komen. Dan zal er een veel duidelijk komen en veel vragen beantwoord worden.
Volgens mij worden de eersten op dit moment verstuurd.
En er is weer een nieuwe Blog!
http://notionink.wordpress.com/2011/01/21/my-box/
Around here, something radiates. (Counting Crows)
Waaaaaaaa!!! *KWIJL*Voronwë schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 08:10:
Ziet er gewoon GOED uit!
Ik pak ff een doekje, om mijn bureau schoon te maken, ik wil er ook 1Voronwë schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 08:10:
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Verwijderd
de 2e order ronde moet wel een beetje gaan opschieten, anders wordt de Xoom toch ook weer een optie. Hopelijk heeft Rohan dit ook door en gaat het orderen en leveren wel opschieten.
Vind hem toch lomp uitzien met die grote randen.
Je moet het toch ergens aan vast kunnen houden?
Ik vind hem er goed uit zien. Bij het ontwerp is ook goed nagedacht over de manier waarop je de Adam gebruikt.
Dat zie je o.a. terug in de 'curve', de 'swivel cam' en het touchpad aan de achterzijde, maar dus ook rondom een rand waar je je vingers omheen kunt klemmen zonder het touch oppervlak aan te raken.
Dat vertaald zich in een prettig werkend stuk gereedschap lijkt me. Dit gaat een stuk verder dan een gadget.
Ik vind hem er goed uit zien. Bij het ontwerp is ook goed nagedacht over de manier waarop je de Adam gebruikt.
Dat zie je o.a. terug in de 'curve', de 'swivel cam' en het touchpad aan de achterzijde, maar dus ook rondom een rand waar je je vingers omheen kunt klemmen zonder het touch oppervlak aan te raken.
Dat vertaald zich in een prettig werkend stuk gereedschap lijkt me. Dit gaat een stuk verder dan een gadget.
dan kunnen we vandaag toch ook wel de eerste user reviews verwachten zeker?
Non taken
Je weet dat die trackpad er niet meer op zit?guapper schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:03:
Ik vind hem er goed uit zien. Bij het ontwerp is ook goed nagedacht over de manier waarop je de Adam gebruikt. Dat zie je o.a. terug in de 'curve', de 'swivel cam' en het touchpad aan de achterzijde,
Hubba hubba, dat ziet er toch wel zeer leuk uit 
Inclusief Adam stand ;-) Gewoon nutteloos verder maar wel geinig bedacht.
Inclusief Adam stand ;-) Gewoon nutteloos verder maar wel geinig bedacht.
Nee, wat vertel je me nu?Huntard schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:34:
[...]
Je weet dat die trackpad er niet meer op zit?
edit:
inderdaad. Fracking Apple heeft er een patent op. Al 5 jaar! Niet dat ze er iets mee doen verder, maar toch. Dat is dan weer een mooi schoolvoorbeeld van waarom ik een hekel heb aan patenten. Ze remmen de ontwikkeling van nieuwe dingen.
[ Voor 50% gewijzigd door guapper op 21-01-2011 11:01 ]
Betekent die 6 op de zijkant niet dat ze er maximaal 6 op elkaar mogen stapelen?
Volgende week waarschijnlijk de eerste user reviews, we zullen wel zien hoe het gaat lopen.
Volgende week waarschijnlijk de eerste user reviews, we zullen wel zien hoe het gaat lopen.
Die 6 betekend inderdaad zoiets. Het betekend namelijk dat als je er zes op elkaar stapelt en de bovenst valt er vanaf dat het apparaat een hele goede kans heeft om het te overleven. Je mag er dus wel meer op elkaar stapelen maar je neemt dan steeds meer risico's.Supremo schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:59:
Betekent die 6 op de zijkant niet dat ze er maximaal 6 op elkaar mogen stapelen?
Ik ben ook benieuwd naar de userreviews, is het al bekend of er ook versies met een Pixel Qi scherm zijn verscheept?
Dat patent heeft daar niks mee te maken. In ieder geval, dat is niet uit de verklaring op te maken. De verklaring is dat de implementatie niet naar wens is verlopen. Kortom, het werkte niet echt goed. Er is wel gezegd dat het in een toekomstige adam wel geïmplementeerd wordt.guapper schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:55:
[...]
Nee, wat vertel je me nu?
edit:
inderdaad. Fracking Apple heeft er een patent op. Al 5 jaar! Niet dat ze er iets mee doen verder, maar toch. Dat is dan weer een mooi schoolvoorbeeld van waarom ik een hekel heb aan patenten. Ze remmen de ontwikkeling van nieuwe dingen.
Om het "verlies" goed te maken werd er een "mystery feature" beloofd. Dit bleek een radio te zijn.
er is geen touchpad meer aan de achterzijde en ik zou de reviews eerst afwachten als ik jou was. Eerst maar 's kijken hoe de screenprotector t beeld beïnvloed.guapper schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:03:
Je moet het toch ergens aan vast kunnen houden?
Hmmm, op die laatste (scherpe!
[ Voor 6% gewijzigd door Ferry34 op 22-01-2011 02:16 ]
Verwijderd
Is 't iemand al opgevallen dat de screenprotector er al op zat? In Rohans eigen unboxing.
Dat zullen ze wel standaard in de fabriek doen...
Aangezien het best lastig kan zijn om een screenprotector er op te doen, en het ook een feature van de Adam zou zijn dat het een mat scherm heeft. Nou ja mat scherm, een scherm met een mat screenprotector dan ;-)
Aangezien het best lastig kan zijn om een screenprotector er op te doen, en het ook een feature van de Adam zou zijn dat het een mat scherm heeft. Nou ja mat scherm, een scherm met een mat screenprotector dan ;-)
Dat hoeft niet perse slechter te zijn, als het goed is uitgevoerd kan dit best evenwaardig zijn aan een normaal mat scherm lijkt me.l3art schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 09:20:
Dat zullen ze wel standaard in de fabriek doen...
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Heb me voor de zekerheid maar even aangemeld bij de NotionAddicts website, hoewel ik verwacht dat mensen die in de eerste pre-order ronde zaten maar hier geen gebruik van konden maken (Mastercard) nu ook wel weer in de 2e pre-order ronde zullen zitten.Leo1010 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 10:09:
Mensen, NotionAddicts members komen in de 2de pre-order ronde!!!
Dat bedoel ik ook niet te zeggenC00P schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 10:56:
[...]
Dat hoeft niet perse slechter te zijn, als het goed is uitgevoerd kan dit best evenwaardig zijn aan een normaal mat scherm lijkt me.
Ben benieuwd naar de reviews die snel zullen volgen.
De eerste heeft z'n adam binnen! http://www.notioninkfan.com/2011/01/unboxing-videos.html
Blijkbaar moet je de screenprotector dus zelf aanbrengen. Dat zal een hoop gescheld opleveren, vrees ik.
Inderdaad, er is door de 1e ontvanger al veel gevloekt, las ik net! Dus dat zal bij de rest niet anders zijn.. hahaHuntard schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:29:
Blijkbaar moet je de screenprotector dus zelf aanbrengen. Dat zal een hoop gescheld opleveren, vrees ik.
Basement Bios ---- Exo-S
Blijkbaar wordt de tablet geleverd met een Amerikaanse stroomkabel. Voor de Europese markt is dus een verloopstekker of een andere adapter nodig. Lomp dat daar niet goed over nagedacht is
Het is een Engelsman, en als je een Engelse stroomkabel bekijkt, zie je dat dit gewoon overeenkomt. Het zou wel heel erg onprofessioneel zijn om geen passende stroomkabel mee te leveren.SavageNL schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:22:
Blijkbaar wordt de tablet geleverd met een Amerikaanse stroomkabel. Voor de Europese markt is dus een verloopstekker of een andere adapter nodig. Lomp dat daar niet goed over nagedacht is
er is nu al een officieel bericht dat je de update die al klaar zou staan niet moet installeren omdat het anders fout gaat...http://www.notioninkfan.com/2011/01/warning-do-not-update-your-adam.html
beetje jammer...
beetje jammer...
Tòch een losse screenprotector. Ben benieuwd hoe de beeldkwaliteit is zonder deze protector.
's kijken of er snel reviews komen, want dan kan de beeldkwaliteit en kijkhoek vergeleken worden met andere tablets zoals de $699 kostende Xoom die op 17 februari uitkomt.
Ook wordt belangrijk of die laatste reeds wordt geleverd met Honeycomb en of de Adam deze update dan ook krijgt.
's kijken of er snel reviews komen, want dan kan de beeldkwaliteit en kijkhoek vergeleken worden met andere tablets zoals de $699 kostende Xoom die op 17 februari uitkomt.
Ook wordt belangrijk of die laatste reeds wordt geleverd met Honeycomb en of de Adam deze update dan ook krijgt.
en er zit Mireo navigatiesoftware bij waar niet eens kaarten voor bestaan,,
de volgende tablet met honeycomb komt er ook al aan, http://www.thetoshibatablet.com/
de volgende tablet met honeycomb komt er ook al aan, http://www.thetoshibatablet.com/
[ Voor 37% gewijzigd door Zorki op 24-01-2011 20:37 ]
Verwijderd
Al mijn voorpellingen komen helaas uitlutj schreef op maandag 24 januari 2011 @ 19:19:
er is nu al een officieel bericht dat je de update die al klaar zou staan niet moet installeren omdat het anders fout gaat...http://www.notioninkfan.com/2011/01/warning-do-not-update-your-adam.html
beetje jammer...
Al jouw voorspellingen zijn (/is) dat de update niet werkt? Dan valt het nog allemaal wel mee
En ach, bij HTC zijn er ook zoveel mensen waarbij een update mislukt, dus om je nu gelijk zorgen te maken.. (Ok, tenzij de update je systeem naar de *piep* helpt, dan wel
Ofwel, niets aan de hand, gewoon doorlopen!
Oh?AdnanKananda schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:36:
[...]
Het is een Engelsman, en als je een Engelse stroomkabel bekijkt, zie je dat dit gewoon overeenkomt.
Engelse plug:

Amerikaanse plug:

Notion Ink plug:

Volgens mij zijn die toch wat anders. UK plug heeft drie contacten, en dat Notion Ink ding heeft er maar twee, net zoals de Amerikaanse.
Volgens mij zit er echt de foute bij.Het zou wel heel erg onprofessioneel zijn om geen passende stroomkabel mee te leveren.
Te vroeg gezeurd, Zorki:Zorki schreef op maandag 24 januari 2011 @ 20:35:
en er zit Mireo navigatiesoftware bij waar niet eens kaarten voor bestaan,,
De software is dus te nieuw. Er komen dus wel gewoon kaarten voor, maar nog niet nu.our Dontpanic is newer generation software than Cardinale Black Edition. As it is still not released, currently there is no map data available for purchase.
We plan to make Dontpanic release at Mobile World Congress show in Barcelona, in February. Before that I cannot give you too many details. However, please rest assured that you will be able to use Dontpanic software in the US, on your Adam/Android/iOS/Bada device.
Best regards,
Niksa
So it seems we will have to wait a little while before Mireo's GPS app can be used in the US. But from what I saw in the video demo, it should be worth the wait. I hope to do an in depth review when it is available.
Logisch? Misschien niet, maar anderzijds: je kan beter iets langer moeten wachten, dan dat je over 2-3 maanden iets niet meer kan gebruiken, omdat het niet langer ondersteund wordt.
edit:
En tja, iedereen moet beseffen dat het beginners zijn. Dat geven ze zelf ook toe.
Het is niet erg dat ze fouten maken, zolang ze maar hun fouten wel herstellen.
Bijv geen europese stekker meeleveren. Kan gebeuren (al is het wat dom): maar zorg er dan voor dat je deze na stuurt. En zorg ervoor dat er in de toekomst wel de juiste stekker mee wordt geleverd. Klein bestand maken met welke stekker in welk land gebruikt wordt. Lijkt me niet zo lastig.
Updatefout: Kan ook gebeuren. Zelfs ervaren bedrijven maken hier nog wel eens fouten mee. Weer: los problemen wel (asap) op...
Ik schreef eerder dat ik verwacht dat er ook verkeerde versies geleverd gaan worde: Dus een LCD-versie ipv PixelQi. Is dat erg? Niet als je het weer ruimhartig oplost.
Ik hoop dat NI dat gaat doen. Dan komt het allemaal wel goed met het bedrijf. Het is niet voor niets de pre-orderreeks.
[ Voor 27% gewijzigd door Quacka op 24-01-2011 21:18 ]
Verwijderd
http://tech-lemonade.blog...ion-ink-adam-updates.htmlFirst impressions:
1. The build looks sturdy and strong. No glare (PQ Display)
2. The default memory available is 5.54 GB. (After the first boot)
3. Yet to try any accessories.
4. The power adapter has US style pins. This is a shame for people in EU as here its mostly different. Since the adapter can work 100-240V, I guess we could use a pin converter.
5. Facebook app does not seem to connect. Have to investigate more. (Not updated adam software yet. Just out of the box)
6. I had a pin converter already and it worked great. Now adam is charging.
7. Saw the Force close window few times in different apps.
8. No market or Genesis yet. (I have just started Adam update. It’s ~82mb file. Download in progress)
9. I tried my phone SIM card. 3G worked fine. SMS also works. No phone calls.
10. It comes installed with Nimbuzz.
11. Side loading of the apps possible. I will post more later about it. Still experimenting.
If you have used an android phone before, the settings are no different so getting used to is a smooth walk.
All in all good experience so far. But there is a lag once in a while. I hope the software update will fix that.
Haven’t had sun light after I received it (I am in Netherlands where sun light seems to be a rarity in this time of the year), so can’t test the potential of the PQ screen yet.
12. I uploaded a video of side loaded Angry Birds game play
Angry Birds on Notion Ink Adam
13. Initially there was no sound in Angry Birds but a reboot helped to get sound as well.
14. Video playback with a mp4 worked fine.
15. USB drive with 640GB was not recognized. Need to see the file format of the drive. Could have been NTFS so that might explain.
16. If anyone has the latest appbrain apk, can you please pass on? I cna try appbrain as well then.
17. Till now major bugs/force closes I have seen are with:
a. Panel interface (Home screen package)
b. Browser
Both seem to be NI developed. All android core components seem to be working fine.
Will try Dolphin and Opera on it and post back results.
puntje 17
@quacka,
jij blijft wel volhouden met zaken rechtpraten ( ruimhartig?) die krom zijn,
Mireo is een Kroatische navigatieboer die 1 kaart in zijn shop heeft,, 1 keer raden,, juist die van Kroatie.!!
Hoelang gaat het duren voordat er een kaartje van NL te krijgen is. Of dacht jij dat Navteq of Teleatlas voor niks kaartjes weggeven? De software bestaat trouwens al vanaf 2006 en er is nooit meer geweest dan de kaart van Kroatie. Dus echt nieuw,,,
En een update online zetten die voor verschillende mensen op de eerste dag al een "bricked" ADAM oplevert is toch zeker ook niet normaal?
Hoeveel heeft NI zich verdiept in de verschillende stekkers die er in omloop zijn?
Fijn als je na weken wachten eindelijk je ADAM binnen krijgt en je kan naar de MM voor een verloopstekker.
Jij kan wel zeggen dat ze rustig fouten ( blunders) mogen maken,, als ze ze maar ruimhartig (?) herstellen.
Ik denk dat dit soort verhalen killing zijn voor bedrijven die zich zo profileren.
Een eerste levering van misschien een paar honderd ADAM s moet toch helemaal tiptop geregeld zijn al moest ik ze allemaal een voor een controleren voordat ze de deur uit gaan.
Ik heb er van gebaald dat ik de preorder heb gemist maar nu wacht ik nog wel ff met bestellen.,
Mireo is een Kroatische navigatieboer die 1 kaart in zijn shop heeft,, 1 keer raden,, juist die van Kroatie.!!
Hoelang gaat het duren voordat er een kaartje van NL te krijgen is. Of dacht jij dat Navteq of Teleatlas voor niks kaartjes weggeven? De software bestaat trouwens al vanaf 2006 en er is nooit meer geweest dan de kaart van Kroatie. Dus echt nieuw,,,
En een update online zetten die voor verschillende mensen op de eerste dag al een "bricked" ADAM oplevert is toch zeker ook niet normaal?
Hoeveel heeft NI zich verdiept in de verschillende stekkers die er in omloop zijn?
Fijn als je na weken wachten eindelijk je ADAM binnen krijgt en je kan naar de MM voor een verloopstekker.
Jij kan wel zeggen dat ze rustig fouten ( blunders) mogen maken,, als ze ze maar ruimhartig (?) herstellen.
Ik denk dat dit soort verhalen killing zijn voor bedrijven die zich zo profileren.
Een eerste levering van misschien een paar honderd ADAM s moet toch helemaal tiptop geregeld zijn al moest ik ze allemaal een voor een controleren voordat ze de deur uit gaan.
Ik heb er van gebaald dat ik de preorder heb gemist maar nu wacht ik nog wel ff met bestellen.,
Verwijderd
Als je hem bricked hoef je hem alleenmaar naar India te retourneren. Ach er komen dan 'wat' kosten bij kijken
Het begint wel een.vermakelijke soap te worden zo.
Het begint wel een.vermakelijke soap te worden zo.
Valt wel mee hoor.Zorki schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:15:
@quacka,
Ik ben vrij kritisch, ook over NI (beter gezegd: ik ben sowieso te kritisch...).
Je moet alleen de feiten niet vergeten. En dat is nu eenmaal dat het geen Apple/samsung/microsoft/philips is.
Het is meer een jongensdroom die uit begint te komen.
Durf je als consument niet in zee te gaan, dan ga je toch lekker sparen voor een motorola van 700 euro (oid)
Och.. de kans dat ik navigatie op een tablet ga gebruiken lijkt me sowieso niet zo groot... Als ik in mijn auto een 12 inch (zoiets was ie toch incl rand?) ga ophangen, dan krijg ik waarschijnlijk snel een politeagent achter me aan.Mireo is een Kroatische navigatieboer die 1 kaart in zijn shop heeft,, 1 keer raden,, juist die van Kroatie.!!
In de stad rond lopen met een dure tablet is ook niet echt slim...
Niet normaal nee. Het zal ook niet hun bedoeling zijn.En een update online zetten die voor verschillende mensen op de eerste dag al een "bricked" ADAM oplevert is toch zeker ook niet normaal?
Het wordt alleen pas erg als het niet (snel) wordt opgelost.
Er vallen geen doden door dit soort fouten...
Waarom zou je een beginnend bedrijf hetzelfde moeten benaderen als een grote multinational (als samsung, philips, apple etc)?
Als die bedrijven niet de kans hadden gehad om fouten te maken, dan was het ook nooit iets geworden.
Ik zeg toch dat dit dom is?Hoeveel heeft NI zich verdiept in de verschillende stekkers die er in omloop zijn?
Maar het is op te lossen. Als het bij de volgende serie nog fout is, dan vind ik het pas schandalig. Dan wil je niet leren van fouten.
Mooi! Aub NIET bestellen.Jij kan wel zeggen dat ze rustig fouten ( blunders) mogen maken,, als ze ze maar ruimhartig (?) herstellen.
Heeft de rest misschien een miniem kansje....
Dat is overigens het grootste kritiekpunt naar NI.
Notion Ink wil graag wereldwijd een product introduceren, maar kan waarschijnlijk niet eens genoeg produceren om west-europa te bevoorraden (op redelijke termijn). Ook dit zeg ik al een tijdje.
Ze hadden zich toch beter op 1 gebied kunnen focussen. Geen probleem met adapters, minder vraag, makkelijker te regelen transport. Ze maken het zichzelf erg lastig.
Zelfs Apple durft het niet aan om een nieuw product wereldwijd te introduceren. En dit is dan een van de grootste technologiebedrijven ter wereld (wat je er ook inhoudelijk van vind: mijn mening is helaas onderhand wel bekend)
Let op:
Replies over verzendingen, leveringen en al het andere dat niet met de technische aspecten van de tablet te maken heeft hoort hier niet thuis. Hiervoor kunnen aparte topics geopend worden.
Replies over verzendingen, leveringen en al het andere dat niet met de technische aspecten van de tablet te maken heeft hoort hier niet thuis. Hiervoor kunnen aparte topics geopend worden.