Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:09

Nakebod

Nope.

Weer een nieuw filmpje @ http://notionink.wordpres...31/introducing-eden-viii/

Dus apps als .apk installeren is geen probleem, zie helaas niets over Market. Al was het maar dat het er inderdaad niet op zit, waar ik momenteel wel van uitga. Dan weet je tenminste iets :)
Hoop ook dat Adam vrij open is, al zal ie standaard niet met root access komen :-)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 15:47:
Daar heb je Ferry weer met zn negatieve input ;) maar ik vind het er verschrikkelijk rommelig uitzien.
Terechte kritiek mijnziens. Niet alleen komt het rommelig over, het is ook rommelig. De typografie wijkt bij elk paneel af, en met name op de door hun zelf ingebrachte functionaliteit. Killing voor de user experience bij een tablet zijn haperingen, en ik zie dat toch echt duidelijk terugkomen. Ik zou dit echt als storend ervaren bij het gebruik.

Verder is wat er is vrij sober, het nodigt visueel niet bepaald uit. Simplistische CTA's, sobere palet in de icons.

Let's hope they improve... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-10 19:18
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 16:10:
[...]

Waarom wil je geluid hebben? Het gaat toch om hoe het er uit ziet?
Ik vind het vreemd dat een bedrijf, wat op het punt staat een compleet nieuwe lijn tablets uit gaat brengen, niet in staat is om een filmpje met geluid uit te brengen en pas bij t laatste filmpje een betere camera weet te gebruiken.
Daarom vind ik het belangrijk dat er filmpjes van goede kwaliteit met geluid gepost worden, want dan heb ik een idee van de capaciteiten van het bedrijf.

Het lijkt overigens wel n eenmansbedrijfje. Die Ronan doet filmpjes, uitleg, post op website etc etc.
Ik heb respekt voor zn inzet, want die lijkt tomeloos, maar ik vind het raar dat ik nooit iemand anders zie.

[ Voor 24% gewijzigd door Ferry34 op 01-01-2011 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-10 17:38

Quindor

Switching the universe....

Ferry34 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 22:26:
[...]
Ik vind het vreemd dat een bedrijf, wat op het punt staat een compleet nieuwe lijn tablets uit gaat brengen, niet in staat is om een filmpje met geluid uit te brengen en pas bij t laatste filmpje een betere camera weet te gebruiken.
Daarom vind ik het belangrijk dat er filmpjes van goede kwaliteit met geluid gepost worden, want dan heb ik een idee van de capaciteiten van het bedrijf.

Het lijkt overigens wel n eenmansbedrijfje. Die Ronan doet filmpjes, uitleg, post op website etc etc.
Ik heb respekt voor zn inzet, want die lijkt tomeloos, maar ik vind het raar dat ik nooit iemand anders zie.
Sorry, maar ik kan dit niet aanzien. Wellicht moet je de website eens een keer lezen, en ook zijn posts en de informatie welke hier in staat. *Alles* wat je hierboven hebt geschreven is uitgelegd, beargumenteerd en duidelijk gemaakt.

Geen geluid is een keuze, er is geen nieuwe camera, en het is ook geen eenmans bedrijf maar een bepaalde vorm van communicatie welke ook een keuze is. Daarnaast komen er de filmpjes welke jij zo graag wil zien, maar, daar zul je op moeten wachten tot de officiële product aankondiging, welke nog niet geweest is.

Ik krijg er maagzuur van, hoe sommige mensen een community effort niet snappen, en meteen overal over vallen. Sure, zijn engels is niet perfect (jou nederlands ook niet), bepaalde zaken laten duidelijk zien dat het een klein, nieuw en onervaren bedrijf is, en noem het maar op. Maar is dat erg in dit stadium? Nee, ze leren er van, en dat is juist goed!

Maar de normale consument... die gaat hier niets van merken. Die koopt dit product begin van dit jaar, en weet waarschijnlijk weinig tot niets van de historie, en het hoe en wat.

*Alles* wat er op dit moment gedeeld word is voor ons, de tweakers. Ben je daar niet in geïnteresseerd, lees het dan niet, daarin krijg je de keuze. Een keuze welke je bij vele andere fabrikanten niet krijgt en welke absoluut belabberde producten op de markt zetten (kijk naar de andere android tablets). Alleen de Samsung Galaxy Tab doet het aardig, hoewel deze weer gigantisch over priced is. 8)7

Ik ben bang dat je je mee laat slepen in de flames van anderen, en dat de informatie welke als unicum aangeboden word in dit stadium, niet op de juiste manier begrepen word. Wacht nog een maandje of twee, en ga dan opnieuw zoeken naar de adam. Ik verwacht dat je dan (net als bij de meeste andere producten) een product vind welke af is, mooie promo video's heeft, een profi site bezit met normale/goede voorwaarden en alles waar je nu over bezig gaat, vanzelf is opgelost. Mede dank zij ons, de tweakers.

Mijn motto, ik word er liever bij betrokken en dat ik het kan volgen en ze nog tijd hebben bepaalde aanpassingen te maken en van hun fouten te leren, dan door het zoveelste product wat ik thuis uitpak teleur gesteld te worden, en dat het eigenlijk nog niet af is.

Besides, sinds wanneer worden er demonstraties van speakers gegeven in tablets. Het is al heel wat dat er wat over verteld is!

Prettig nieuwjaar allemaal.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorki
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 16:11

Zorki

pffffft

Een eigen mening is ook in 2011 weer toegestaan,,, O-)

Feit is dat deze week exact een jaar geleden de eerste foto's opdoken van Adam. Met "goede" specs en gruizelige filmpjes is de family zoet gehouden.
Overmorgen staan er 46 andere tablets ( met oa honeycomb) te trappelen om gezien te worden op de CES !
Is NI niet te laat voor het momentum? Of gaan ze echt los? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Zorki schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 09:46:
Een eigen mening is ook in 2011 weer toegestaan,,, O-)

Feit is dat deze week exact een jaar geleden de eerste foto's opdoken van Adam. Met "goede" specs en gruizelige filmpjes is de family zoet gehouden.
Overmorgen staan er 46 andere tablets ( met oa honeycomb) te trappelen om gezien te worden op de CES !
Is NI niet te laat voor het momentum? Of gaan ze echt los? _/-\o_
Eigen mening zeker, maar verdraaide of verkeerde feiten niet. ;) Maar goed, ik wilde mijn zegje doen, en dat heb ik gedaan. :)

Ik ben inderdaad ook erg benieuwd naar de andere tablets. Toch denk ik dat NI adam een van de betere, zo niet de beste gaan zijn. Ze proberen meer dan fatsoenlijke hardware neer te zetten, en niet een stock android gevoel.

En honeycomb, ik verwacht dat NI daar ook redelijk snel achteraan gaat. Zoals je ook al zag met de kernel welke al van gingerbread is.

Maar goed, we gaan het zien en ook ik ben erg benieuwd naar de CES!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Denk zelf dat de adam behoorlijk voorbij wordt gestreefd door de concurrentie, die ook binnenkort met tablets gaat komen.
Zelf lijkt de Archos 101 mij wel wat, maar is nog uitverkocht.
(en mijn Nederlands is een stuk beter ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:13

tozzke

aka tozzert

en wederom wordt er voorbij gegaan aan het (optionele) scherm wat deze juist zo uniek maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Persoonlijk verwacht ik veel foto's en video's van de CES. Maar een android tablet met een tegra, blijft een android tablet met een tegra.

Als het op custom interfaces aangaat, zie ik heel veel in de adam juist!

Verder is het puur form factor. En daarin heeft de adam ook enkele keuzes gemaakt welke ik kan waarderen, en bied inderdaad een specifiek scherm aan welke geen anderen zullen hebben (dat aangekondigd is).

Sure, er zal vast een dunnere variant verschijnen, welke waarschijnlijk weer inlevert op batterij tijd en speakers, usb poorten, etc. Maar goed, keus is een goed iets!

Dus nogmaals, benieuwd. Maar verwacht geen wonderen. De adam is allready quite good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
Ferry34 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 15:59:
Denk zelf dat de adam behoorlijk voorbij wordt gestreefd door de concurrentie, die ook binnenkort met tablets gaat komen.
Zelf lijkt de Archos 101 mij wel wat, maar is nog uitverkocht.
(en mijn Nederlands is een stuk beter ;) ).
Maar ga daar dan gewoon voor. Je ziet niets in dit ding. Wat boeit jou het dan wat WIJ ervan vinden?
Ga gewoon een tablet kopen, waar jij wel vertrouwen in hebt.
Wij hebben het recht om onze eigen keuze te maken. Hoe dom JIJ die keuze dan ook mag vinden.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
tozzke schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:32:
en wederom wordt er voorbij gegaan aan het (optionele) scherm wat deze juist zo uniek maakt...
Hopelijk tonen ze het op de CES!
Dit deden ze vorig jaar ook al? http://gizmodo.com/544423...n-your-screen-is-obsolete

[ Voor 37% gewijzigd door Ferry34 op 01-01-2011 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Laatst online: 27-10 23:34
Pixel Qi schermen zijn gewoon te koop. Er worden op dit moment (al sinds december 2009) 10" schermen geproduceerd. In Popular Science zijn er artikelen verschenen hoe bestaande laptops om te bouwen. Je kunt ze gewoon kopen bij (bijvoorbeeld) makershed.com. Dat de schermen niet zouden bestaan, zoals je suggereert, is gewoon niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

Quacka schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 20:30:
[...]

Maar ga daar dan gewoon voor. Je ziet niets in dit ding. Wat boeit jou het dan wat WIJ ervan vinden?
Ga gewoon een tablet kopen, waar jij wel vertrouwen in hebt.
Wij hebben het recht om onze eigen keuze te maken. Hoe dom JIJ die keuze dan ook mag vinden.
Dus je mag hier alleen je mening geven als het in jou straatje past?
Daar schijn jij nogal een probleem mee te hebben, met dingen die niet in je straatje passen (gezien sommige reactie's die je hier soms tentoonstelt.)
Nogmaals, dat zegt meer over jou dan over een ander.

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
hdpaddy schreef op zondag 02 januari 2011 @ 01:18:
[...]

Dus je mag hier alleen je mening geven als het in jou straatje past?
Daar schijn jij nogal een probleem mee te hebben, met dingen die niet in je straatje passen (gezien sommige reactie's die je hier soms tentoonstelt.)
Nogmaals, dat zegt meer over jou dan over een ander.
Misschien.
Maar wat hebben we aan reacties van mensen die alleen maar het ding af willen kraken?
Wat levert dat nu voor discussie op?
Ik zit hier toch niet op een discussieforum?
Ik ben zelf van nature zeer kritisch. Ook over dit ding kan ik wel dingen op aanmerken. Genoeg zelfs. Maar uiteindelijk denk ik wel dat dit een tablet is die wel iets voor mij is. En dat is nu net het verschil met Ferry.
Ferry is gewoon iemand die aan het flamen is. Volgens mij is dat op GoT niet toegestaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Quacka op 02-01-2011 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
nonsens, ik ben helemaal niet aan t flamen.

ik post zèlf t filmpje van de adam op de ces 2010 waarin t qi scherm wordt getoond, krijg ik de opmerking dat ik beweer dat zo'n scherm niet bestaat??

ik ben zelf ook op zoek naar n tablet, maar ben zeer onaangenaam verrast naar de hele gang van de Adam.
Dan kunnen mensen wel roepen dat ze hopen dat het nog wordt verbeterd, maar dat neemt niet weg dat t er gewoon niet goed uitziet.

Ook de opmerking dat t een keus is van notion ink om filmpjes zonder geluid te maken begrijp ik niet. Ik zie geen enkele reden om dit op deze manier te doen.

Ook dat Ronan de enige figuur is die we zien omdat dit hun keuze is, vind ik opmerkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs92
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-10 12:18
Ferry34 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 10:59:
Ook dat Ronan de enige figuur is die we zien omdat dit hun keuze is, vind ik opmerkelijk
Probeert Apple niet hetzelfde met Steve Jobs? Dat je af en toe anderen ziet komt ook alleen maar omdat het een veel groter bedrijf is dan notionink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:05

Exirion

Gadgetfetisjist

Quacka schreef op zondag 02 januari 2011 @ 09:43:
Maar wat hebben we aan reacties van mensen die alleen maar het ding af willen kraken?
Wat levert dat nu voor discussie op?
Ik zit hier toch niet op een discussieforum?
Hou jij 's ff op met die onzin zeg. Ik kan me nog een reactie van jou herinneren over Apple produkten en gebruikers. Jij wil gewoon niks slechts horen over dit voor jou heilige tablet.

En verder... een forum is per definitie een plaats voor discussies. Als je daar geen zin in hebt kun je beter ergens anders je mening gaan dumpen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mathijs92 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 13:46:
Probeert Apple niet hetzelfde met Steve Jobs? Dat je af en toe anderen ziet komt ook alleen maar omdat het een veel groter bedrijf is dan notionink
Het punt is dat Apple zich al lang en breed heeft bewezen. Van Apple weten we dat er een solide en volwassen service / aftercare afdeling aanwezig is, overigens los van hoe je het service niveau ervaart, en of je het eens bent met bepaalde uitgangspunten. Je weet ook dat je bij Apple service punten terecht kunt, en dat er een breed netwerk van partners is voor accesoires, ondersteuning, of zelf product replacements.

Je gaat bij Notion Ink straks een vergelijkbaar bedrag neerleggen, zonder dat je uberhaupt enige idee krijgt van de organisatie die er achter staat; behalve Rohan. Dus daar heeft Ferry echt wel een punt.

Het is niet grappig, als je straks je product naar India moet retourneren bij problemen. Even afgezien van de doorlooptijden, heb ik het nog niet eens over de voorwaarden die er bij komen kijken om die onkosten te dekken.

Het enige wat op dit moment de Notion Ink onderscheidend maakt is de software en het paneel. De software vind ik tot nu toe teleurstellend qua afwerking. Ik had het te verwachten niveau hiervan al eerder voorspelt.

Het paneel, ... heb je eigenlijk alleen iets aan als je echt boeken wilt gaan lezen. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik val niet in die doelgroep. Ik ben meer aan het surfen, muziek luisteren, rss feeds lezen, flickr, e-mail, enz.

Als ik een boek wil lezen pak ik wel een papieren boek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:32:
[...]
Het punt is dat Apple zich al lang en breed heeft bewezen. Van Apple weten we dat er een solide en volwassen service / aftercare afdeling aanwezig is, overigens los van hoe je het service niveau ervaart, en of je het eens bent met bepaalde uitgangspunten. Je weet ook dat je bij Apple service punten terecht kunt, en dat er een breed netwerk van partners is voor accesoires, ondersteuning, of zelf product replacements.

Je gaat bij Notion Ink straks een vergelijkbaar bedrag neerleggen, zonder dat je uberhaupt enige idee krijgt van de organisatie die er achter staat; behalve Rohan. Dus daar heeft Ferry echt wel een punt.
Je kan het product ook bij een nederlandse webshop/winkel kopen. Zeker als je een beetje geduld hebt. Dat is dan ook het grootste probleem. NI heeft totaal geen productiecapaciteit voor wereldwijde levering. Ze kunnen in de maand produceren wat concurrentie in een dag kan produceren.
Het is niet grappig, als je straks je product naar India moet retourneren bij problemen. Even afgezien van de doorlooptijden, heb ik het nog niet eens over de voorwaarden die er bij komen kijken om die onkosten te dekken.
Heb je helemaal gelijk in. Heb je een beperkt budget dan absoluut niet kopen. Ik kan op zich wel een paar honderd euro missen (al zou ik dit ook niet leuk vinden) en zou de gok wel willen nemen (maar dan wel pas als er neutrale reviews beschikbaar zijn), maar anders zou ik het ook niet doen.
Het enige wat op dit moment de Notion Ink onderscheidend maakt is de software en het paneel. De software vind ik tot nu toe teleurstellend qua afwerking. Ik had het te verwachten niveau hiervan al eerder voorspelt.

Het paneel, ... heb je eigenlijk alleen iets aan als je echt boeken wilt gaan lezen. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik val niet in die doelgroep. Ik ben meer aan het surfen, muziek luisteren, rss feeds lezen, flickr, e-mail, enz.

Als ik een boek wil lezen pak ik wel een papieren boek. :)
En ik zoek juist een opvolger van mijn e-reader, maar dan 1 waar ik behalve lezen nog veel meer mee kan.
En dan is er behalve de NI niet veel anders.
Wil je er niet mee lezen, dan is er genoeg concurrentie. Meer dan genoeg zelfs.

[ Voor 22% gewijzigd door Quacka op 02-01-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Kunnen we elkaars mening aub gewoon respecteren? Als je vindt dat iemand iets post wat niet kan, maak dan een topicreport in plaats van te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorki

Zorki

pffffft

BOEIEND, deze discussie 7(8)7

edit:tnx RoD

[ Voor 21% gewijzigd door Zorki op 02-01-2011 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
inderdaad, als de adam gewoon via een NL winkel binnenkort te krijgen zou zijn, zou een groot nadeel verholpen zijn.
De kosten van retourneren zijn t probleem niet, maar dat je de tablet weken kwijt zou zijn (misschien wel langer) lijken me een ramp.

De hardware ziet er goed uit en een scherm dat zelfs bij zonlicht goed te bekijken is zou mooi zijn (boeken lees ik ook niet), maar ik ben bang dat t een aaneenschakeling van uitverkocht/niet leverbaar/uitstel van levering gaat worden en dat daarna de software-ellende gaat beginnen.
Misschien zit ik er helemaal naast, want van tablets weet ik bijzonder weinig.

de CES zal hopelijk duidelijkheid geven.

Als die Ipad 2 nou s gewoon flash zou afspelen èn 2 usb ports zou krijgen, koop ik m meteen.

[ Voor 9% gewijzigd door Ferry34 op 03-01-2011 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Gezien het feit dat de Adam wijdverbreide wereldwijde aandacht geniet, lijkt het me dat NI eigenlijk wel min of meer gedwongen wordt om een redelijke retourprocedure op te zetten. Doen ze dat niet, dan zullen ze daar zwaar op afgerekend worden en dat zal hun reputatie niet ten goede komen, laat staan de verkoopcijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Sefyu schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:05:
Gezien het feit dat de Adam wijdverbreide wereldwijde aandacht geniet, lijkt het me dat NI eigenlijk wel min of meer gedwongen wordt om een redelijke retourprocedure op te zetten. Doen ze dat niet, dan zullen ze daar zwaar op afgerekend worden en dat zal hun reputatie niet ten goede komen, laat staan de verkoopcijfers.
Internationaal gezien zullen ze ook een redelijke retourprocedure hebben, maar feit is dat onze Nederlandse consumentenrechten veel beter zijn, dan internationaal gewoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:26
Zoals al eerder gepost is in het topic op http://www.ebookreaderstore.nl/brands/notion-ink/ is de Adam al opgenomen, maar nog geen prijsvermelding...
Is het al tijd voor een Notion Ink Adam - Deel 3?

[ Voor 14% gewijzigd door lutj op 03-01-2011 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
lutj schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:58:
Is het al tijd voor een Notion Ink Adam - Deel 3?
Mwa, we zijn pas op 29 30 pagina's. Bovendien zou ik even wachten tot na de CES beurs, waar de Adam gelanceerd gaat worden. Dan kan naar aanleiding van die aankodiging altijd een nieuwe TS gemaakt worden, eventueel ook met de eerste reviews erin.

[ Voor 1% gewijzigd door Huntard op 03-01-2011 14:24 . Reden: Bleek dat mijn post de eerste was op pagina 30 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeBBaN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-01 13:17
Huntard schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:22:
[...]

Mwa, we zijn pas op 29 30 pagina's. Bovendien zou ik even wachten tot na de CES beurs, waar de Adam gelanceerd gaat worden. Dan kan naar aanleiding van die aankodiging altijd een nieuwe TS gemaakt worden, eventueel ook met de eerste reviews erin.
Maar zo maar een vraag... waarom staat heel Notion Ink niet op de lijst van deelnemers van de CES 2011?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeBBaN schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:05:
[...]

Maar zo maar een vraag... waarom staat heel Notion Ink niet op de lijst van deelnemers van de CES 2011?
Rohan zegt dat ze dat te duur vinden, en daarom zullen meeliften met hun (niet nader genoemde) partners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:08:
[...]
(niet nader genoemde) partners.
Zoals Pixel QI? Die zijn er wel te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Maranello schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:20:
[...]

Zoals Pixel QI? Die zijn er wel te vinden
Bijvoorbeeld. Of NVIDIA, denk ik.

Maar goed, ik wacht gewoon het nieuws vanaf CES af. Zo te zien komen er in ieder geval genoeg leuke tablets uit. Ik zit dus niet om keus verlegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Zou me ook niets verbazen als Rohan daar gewoon met een rugzak en een Adam rondloopt net zoals vorig jaar :)

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorki

Zorki

pffffft

Leo1010 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:59:
Zou me ook niets verbazen als Rohan daar gewoon met een rugzak en een Adam rondloopt net zoals vorig jaar :)
Hij steelt wel de show als hij daar als ADAM rond gaat lopen met alleen een rugzak,,, :(

Op de site staan trouwens "nieuwe" foto's en een verhaal over het veroveren van de wereld,,, _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
First let me post the much awaited images coming straight from the camera (to those who will check the meta-data, they were opened in GIMP to re-size)
En wat zie je dan? Foto's waarvan het scherm overduidelijk gesoept is. Waarom is het weeral nodig om zo'n blatante leugens te verkondigen? :|

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Beetje jammer ja, zelfs een blinde kan zien dat ermee gesoept is. Bij wijze van spreken dan.
Waarom toch.. post desnoods foto's met het scherm uit, maar ga niet een beetje lopen liegen op deze manier. Verwacht je toch dat er nog iets te verbergen valt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Heel erg netjes uitgeknipt ja....

http://notionink.files.wordpress.com/2011/01/adam2.jpg

Analyse:

EXIF IFD0 @ Absolute 0x00000026
Dir Length = 0x0009
[Make ] = "NIKON CORPORATION"
[Model ] = "NIKON D5000"

Okeee...

We gaan verder:

*** Marker: APP1 (xFFE1) ***
OFFSET: 0x00001717
length = 6219
Identifier = [http://ns.adobe.com/xap/1.0/]
XMP =
|<?xpacket begin='' id='W5M0MpCehiHzreSzNTczkc9d'?>
|<x:xmpmeta xmlns:x='adobe:ns:meta/'>
|<rdf:RDF xmlns:rdf='http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#'>
| <rdf:Description xmlns:xmp='http://ns.adobe.com/xap/1.0/'>
| <xmp:ModifyDate>2011-01-05T20:02:57+05:30</xmp:ModifyDate>
| <xmp:CreateDate>2011-01-06T00:18:29.50+05:30</xmp:CreateDate>
| <xmp:CreatorTool>Ver.1.00</xmp:CreatorTool>
| <xmp:Rating>0</xmp:Rating>
| <xmp:MetadataDate>2011-01-05T20:02:57+05:30</xmp:MetadataDate>
| </rdf:Description>
| <rdf:Description xmlns:aux='http://ns.adobe.com/exif/1.0/aux/'>
| <aux:SerialNumber>3274776</aux:SerialNumber>
| <aux:LensInfo>180/10 550/10 35/10 56/10</aux:LensInfo>
| <aux:Lens>18.0-55.0 mm f/3.5-5.6</aux:Lens>
| <aux:LensID>154</aux:LensID>
| <aux:ImageNumber>5314</aux:ImageNumber>
| <rdf:Description xmlns:crs='http://ns.adobe.com/camera-raw-settings/1.0/'>
| <crs:RawFileName>DSC_0260.NEF</crs:RawFileName>
| <crs:Version>6.0</crs:Version>
| <crs:ProcessVersion>5.7</crs:ProcessVersion>
| <crs:WhiteBalance>As Shot</crs:WhiteBalance>
| <crs:Temperature>5000</crs:Temperature>
| <crs:Tint>+40</crs:Tint>
| <crs:Exposure>+1.25</crs:Exposure>
| <crs:Shadows>5</crs:Shadows>
| <crs:Brightness>+59</crs:Brightness>
| <crs:Contrast>+28</crs:Contrast>
| <crs:Saturation>0</crs:Saturation>
| <crs:Sharpness>25</crs:Sharpness>
| <crs:LuminanceSmoothing>0</crs:LuminanceSmoothing>
| <crs:ColorNoiseReduction>25</crs:ColorNoiseReduction>
| <crs:ChromaticAberrationR>0</crs:ChromaticAberrationR>
| <crs:ChromaticAberrationB>0</crs:ChromaticAberrationB>
| <crs:VignetteAmount>0</crs:VignetteAmount>
| <crs:ShadowTint>0</crs:ShadowTint>
| <crs:RedHue>0</crs:RedHue>
| <crs:RedSaturation>0</crs:RedSaturation>
| <crs:GreenHue>0</crs:GreenHue>
| <crs:GreenSaturation>0</crs:GreenSaturation>
| <crs:BlueHue>0</crs:BlueHue>
| <crs:BlueSaturation>0</crs:BlueSaturation>
| <crs:FillLight>0</crs:FillLight>
| <crs:Vibrance>0</crs:Vibrance>
| <crs:HighlightRecovery>0</crs:HighlightRecovery>
| <crs:Clarity>+40</crs:Clarity>
| <crs:Defringe>0</crs:Defringe>
| <crs:HueAdjustmentRed>0</crs:HueAdjustmentRed>
| <crs:HueAdjustmentOrange>0</crs:HueAdjustmentOrange>
| <crs:HueAdjustmentYellow>0</crs:HueAdjustmentYellow>
| <crs:HueAdjustmentGreen>0</crs:HueAdjustmentGreen>
| <crs:HueAdjustmentAqua>0</crs:HueAdjustmentAqua>
| <crs:HueAdjustmentBlue>0</crs:HueAdjustmentBlue>
| <crs:HueAdjustmentPurple>0</crs:HueAdjustmentPurple>
| <crs:HueAdjustmentMagenta>0</crs:HueAdjustmentMagenta>
| <crs:SaturationAdjustmentRed>0</crs:SaturationAdjustmentRed>
| <crs:SaturationAdjustmentOrange>0</crs:SaturationAdjustmentOrange>
| <crs:SaturationAdjustmentYellow>0</crs:SaturationAdjustmentYellow>
| <crs:SaturationAdjustmentGreen>0</crs:SaturationAdjustmentGreen>
| <crs:SaturationAdjustmentAqua>0</crs:SaturationAdjustmentAqua>
| <crs:SaturationAdjustmentBlue>0</crs:SaturationAdjustmentBlue>
| <crs:SaturationAdjustmentPurple>0</crs:SaturationAdjustmentPurple>
| <crs:SaturationAdjustmentMagenta>0</crs:SaturationAdjustmentMagenta>
| <crs:LuminanceAdjustmentRed>0</crs:LuminanceAdjustmentRed>
| <crs:LuminanceAdjustmentOrange>0</crs:LuminanceAdjustmentOrange>
| <crs:LuminanceAdjustmentYellow>0</crs:LuminanceAdjustmentYellow>
| <crs:LuminanceAdjustmentGreen>0</crs:LuminanceAdjustmentGreen>
| <crs:LuminanceAdjustmentAqua>0</crs:LuminanceAdjustmentAqua>
| <crs:LuminanceAdjustmentBlue>0</crs:LuminanceAdjustmentBlue>
| <crs:LuminanceAdjustmentPurple>0</crs:LuminanceAdjustmentPurple>
| <crs:LuminanceAdjustmentMagenta>0</crs:LuminanceAdjustmentMagenta>
| <crs:SplitToningShadowHue>0</crs:SplitToningShadowHue>
| <crs:SplitToningShadowSaturation>0</crs:SplitToningShadowSaturation>
| <crs:SplitToningHighlightHue>0</crs:SplitToningHighlightHue>
| <crs:SplitToningHighlightSaturation>0</crs:SplitToningHighlightSaturation>
| <crs:SplitToningBalance>0</crs:SplitToningBalance>
| <crs:ParametricShadows>0</crs:ParametricShadows>
| <crs:ParametricDarks>0</crs:ParametricDarks>
| <crs:ParametricLights>0</crs:ParametricLights>
| <crs:ParametricHighlights>0</crs:ParametricHighlights>
| <crs:ParametricShadowSplit>25</crs:ParametricShadowSplit>
| <crs:ParametricMidtoneSplit>50</crs:ParametricMidtoneSplit>
| <crs:ParametricHighlightSplit>75</crs:ParametricHighlightSplit>
| <crs:SharpenRadius>+1.0</crs:SharpenRadius>
| <crs:SharpenDetail>25</crs:SharpenDetail>
| <crs:SharpenEdgeMasking>0</crs:SharpenEdgeMasking>
| <crs:PostCropVignetteAmount>0</crs:PostCropVignetteAmount>
| <crs:GrainAmount>0</crs:GrainAmount>
| <crs:ColorNoiseReductionDetail>50</crs:ColorNoiseReductionDetail>
| <crs:ConvertToGrayscale>False</crs:ConvertToGrayscale>
| <crs:ToneCurveName>Medium Contrast</crs:ToneCurveName>
| <crs:CameraProfile>Adobe Standard</crs:CameraProfile>
| <crs:CameraProfileDigest>B7B8C440442EB398B6EDDACCED96AAB3</crs:CameraProfileDigest>
| <crs:HasSettings>True</crs:HasSettings>
| <crs:HasCrop>False</crs:HasCrop>
| <crs:AlreadyApplied>True</crs:AlreadyApplied>
| <crs:ToneCurve>
| <rdf:Bag>
| <rdf:li>0, 0</rdf:li>
| <rdf:li>32, 22</rdf:li>
| <rdf:li>64, 56</rdf:li>
| <rdf:li>128, 128</rdf:li>
| <rdf:li>192, 196</rdf:li>
| <rdf:li>255, 255</rdf:li>
| </rdf:Bag>
| </crs:ToneCurve>
| <rdf:Description xmlns:photoshop='http://ns.adobe.com/photoshop/1.0/'>
| <photoshop:SidecarForExtension>NEF</photoshop:SidecarForExtension>
| <photoshop:ColorMode>3</photoshop:ColorMode>
| <photoshop:ICCProfile>Adobe RGB (1998)</photoshop:ICCProfile>
| <photoshop:DateCreated>2011-01-01</photoshop:DateCreated>
| <rdf:Description xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/'>
| <dc:format>image/jpeg</dc:format>
| <rdf:Description xmlns:xmpMM='http://ns.adobe.com/xap/1.0/mm/'>
| <xmpMM:InstanceID>xmp.iid:AFD70041D118E01191ACAE3C9F534657</xmpMM:InstanceID>
| <xmpMM:DocumentID rdf:resource='xmp.did:AED70041D118E01191ACAE3C9F534657' />
| <xmpMM:OriginalDocumentID>xmp.did:AED70041D118E01191ACAE3C9F534657</xmpMM:OriginalDocumentID>
| <xmpMM:History>
| <rdf:Seq>
| </rdf:Seq>
| </xmpMM:History>
| <xmpMM:DerivedFrom rdf:parseType='Resource'>
| </xmpMM:DerivedFrom>
|</rdf:RDF>
|</x:xmpmeta>

ASSESSMENT: Class 2 - Image has high probability of being processed/edited

Straight from the camera en alleen geresized? Ik geloof het direct...

[ Voor 97% gewijzigd door Sefyu op 05-01-2011 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:20
Ja waarom ze dat doen. Begin je toch te twijfelen, dit is ook niet echt iets wat onopgemerkt blijft. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
http://www.slashgear.com/...-on-at-ces-2011-05123431/

Dat ziet er toch wel erg mooi uit!

Er schijnen nog meer filmpjes te komen.

[ Voor 36% gewijzigd door Quacka op 05-01-2011 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Quacka schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:14:
http://www.slashgear.com/...-on-at-ces-2011-05123431/

Dat ziet er toch wel erg mooi uit!

Er schijnen nog meer filmpjes te komen.
Dat ziet er beter uit ja :) Beter dan ongesoepte-gesoepte foto's.
Wel vette strepen op de foto's, hoop niet dat hij echt zo gevoelig is voor vlekken/strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-10 21:09
en deel 2 van de ervaringen van slashgear met de Adam, Benchmarks & Flash testing

Bovendien komt er een speciale skype app voor Tegra 2 met video functies en wordt het in de Android market makkelijker om optimized apps voor de Tegra 2 te vinden!

Het lijkt erop dat NVIDIA flink zijn best gaat doen met de Tegra 2, wat dus in het voordeel van de NI Adam zou moeten uitpakken! :9~

[ Voor 60% gewijzigd door luappul op 05-01-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het scherm op de foto's wel erg korrelig :\

edit: zie nu dat het een aantal slechte foto's betreft

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajel
  • Laatst online: 23-09 09:07

Kajel

Development in Style

Mijn gevoel bij de ADAM is gegaan van love-on-first-sight bij de eerste berichten erover, de looks en de specs, naar downright scepticism de laatste paar maanden vanwege het selectieve loslaten van relevante informatie door NI, naar hernieuwde liefde bij het zien van het promofilmpje en de slashgear hands-on!

Zo'n hands-on liegt niet, en wat ik zie is indrukwekkend en - naar mijn smaak - prachtig! De Eden UI ziet er ontzettend goed uit, de multitasking-implementatie een ontzettend mooie evolutie van het Android platform, en de tablet zelf is ook ontzettend strak. Als dit zo blijft, en de reviews zijn positief, dan ga ik er een aanschaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog wel wat vraagtekens als ik kijk naar de plaatsing en implementatie van de hdmi poort. Die is totaal niet uitgelijnd en lijkt er noodgedwongen tussen te zijn geplaatst. Wellicht een indicatie waarom kwalitatieve opgenomen captures zo lang op zich lieten wachten.

Daarnaast zie je de vertaling van Indiaas Engels duidelijk terug in de calendar op afbeelding 8 bij slashgear. Iets met 8 mei ;) en verder zie je daar ook dat de software het heeft laten afweten in een paneel. :)

Verder blijft het als je goed kijkt nog wat layouttechnisch ongepolijst. Typografie loopt door elkaar heen in onder andere de calendar, en de kill opties.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Dat is grotendeels wel te updaten met nieuwe software. Is wat mij betreft niet zo erg.

Alleemaal leuke filmpjes van slashgear, maar waar ik het meest in geinteresseerd ben: Is het nu een betere ereader dan standaard (backlight) tablets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-10 20:57

13art

Moderator Mobile
Toch vraag ik me af hoe het nu precies met het scherm zit, want hij is wel erg aan het flickeren zo op de video.... Lijkt erger dan met een ander scherm, zoals bijvoorbeeld een amoled scherm oid.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:54:
Dat is grotendeels wel te updaten met nieuwe software. Is wat mij betreft ...
Als ze het zelf ook kwalificeren als een issue wel, als... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Haha, daar werd de iPad even aan flarden geschoten in direct zonlicht. Op de iPad niets meer te lezen, op de Adam alsof het een NRC'tje was >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Google heeft trouwens hun eigen 3.0 interface getoond, waarmee Eden toch direct stevige concurrentie krijgt :o. 2011 gaat een boeiend jaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Erg mooie video, die toch voor meer duidelijkheid zorgt :)
Wel jammer dat er nog zoveel lag in de browser zit. Hier moeten ze echt wat aan doen, want dit mag mijn inziens niet. De browser zul je waarschijnlijk het meest gebruiken, dus hier wil je deze lag echt niet tegenkomen.

Verder ziet het er erg goed uit en valt het OS me reuze mee!

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel jammer dat er nog zoveel lag in de browser zit. Hier moeten ze echt wat aan doen, want dit mag mijn inziens niet.
Onvermijdelijk omdat de GUI nog altijd niet hardwarematig geaccelereerd is. Dat zou gefixed moeten zijn wanneer honeycomb er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacey23 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 00:07:
[...]

Erg mooie video, die toch voor meer duidelijkheid zorgt :)
Wel jammer dat er nog zoveel lag in de browser zit. Hier moeten ze echt wat aan doen, want dit mag mijn inziens niet. De browser zul je waarschijnlijk het meest gebruiken, dus hier wil je deze lag echt niet tegenkomen.

Verder ziet het er erg goed uit en valt het OS me reuze mee!
Ik denk dat ze iets verkeerd doet, volgens mij moet je tappen om de tabbladen te laten zien en dan swipen om tussen de tabbladen te bladeren en dus Niet meteen swipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 00:15:
[...]

Ik denk dat ze iets verkeerd doet, volgens mij moet je tappen om de tabbladen te laten zien en dan swipen om tussen de tabbladen te bladeren en dus Niet meteen swipen.
Dat stukje bedoelde ik niet. Het ging me meer om het omlaag scrollen en in/uitzoomen van de pagina.

[ Voor 27% gewijzigd door Sydney08 op 06-01-2011 00:38 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:00

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Spacey23 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 00:07:
[...]

ik weet niet of je wel eens een ipad hebt gebruikt maar als ik dat filmpje zie is de browser echt veel beter dan safari op de ipad. Scrollen daar is drama omdat bijvoorbeeld op got de browser het niet eens voor elkaar krijgt om een topic volledig in memory te krijgen (met 30 replies per topic). Je krijgt blokjes te zien bij snel naar onderen of boven scrollen. Bij meer dan 4 tabs open doet hij zelfs een page reload als je weer naar een eerdere tab switched.
Dit gedrag is trouwens sinds ios 4.2.1 veel erger geworden.

Doe mij maar meteen een adam, maar dan wel graag met die android 3.0 interface. Die ziet er gelikt uit. Als dat kan gaat mn ipad de prullenbak in.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interview met Rohan van 10 minuten op engadget http://www.engadget.com/video/#player

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2011 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je naar het artikel op engadget linkt dan is het eenvoudiger zoeken... :)

http://www.engadget.com/2...otion-inks-rohan-shravan/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Danfoss schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 00:53:
[...]
Doe mij maar meteen een adam, maar dan wel graag met die android 3.0 interface. Die ziet er gelikt uit. Als dat kan gaat mn ipad de prullenbak in.
Nou ja, ze hebben gezegd dat ze hem zouden upaten naar Honeycomb. Of dat ook echt gaat gebeuren is natuurlijk afwachten.

Mar goed, er komen nog genoeg tablets die zeker Honeycomb draaien. Dus mocht de Adam dat niet gaan doen, is er nog altijdkeuze te over.

[ Voor 15% gewijzigd door Huntard op 06-01-2011 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
Via youtube nieuwe video opgedoken met een handson YouTube: Notion Ink Adam
Laat ook de ereader functie zien in vergelijking met de Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Jammer genoeg dat hardware acc. er voorlopig niet komt in Android (vanuit Google), want die browser kan er zeker wel wat van gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
mijn vertrouwen is weer bijna volledig hersteld.

PixelQi ziet er goed uit en de Adam zelf ook

wel jammer:
-Rohan laat niks weten over wanneer er nou besteld kan worden
-hoe zit het nou met de "secret" feature(s)?
-die rand is toch wel erg groot... ding is 13 inch groot, had kleiner mogen zijn

[ Voor 8% gewijzigd door JarlSX op 06-01-2011 10:14 ]

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-10 20:57

13art

Moderator Mobile
En jammer dat de kleuren niet optimaal zijn (hands on van engadget) door het 'opgespoten' laagje op het scherm.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewfuz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 14:08
Die promo suggereerd gesture herkenning. Met die schietgame kunnen ze nog bedoelen dat je vinger op het scherm rust. Maar het sturen in de racegame lijkt toch met 'losse handen in de lucht'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
Hopelijk hebben ze bij het ontwerpen hier aan gedacht. Die camera die draaibaar is geniaal. Alleen het volgende 'probleem' als je de camera wilt gebruiken voor het maken van een foto voor je, of augmented reality dan staat het beeld wel op de kop....
Gezien het feit dat het apparaat geniaal is, zullen ze hier ook wel aan gedacht hebben;)

Overigens hebben ze de functionaliteit van de camera nog nooit getoond of heb ik dat mis?

[ Voor 12% gewijzigd door lutj op 06-01-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:20
Hier hebben ze aan gedacht, ik heb het gehoord in één van de interviews met Rohan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 08:26
Jammer dat er maar een 1024x600 scherm inzit i.p.v. van 1280x800 of 1366x768. Ook de grote randen vind ik niet mooi. Neemt niet weg de enorme doorzetting en werk dat Notion Ink al gedaan heeft. Zo van niets beginnen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
lutj schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:38:
Alleen het volgende 'probleem' als je de camera wilt gebruiken voor het maken van een foto voor je, of augmented reality dan staat het beeld wel op de kop....
Zoals walletje al zei, daar hebben ze aan gedacht, zover ik weet hebben ze er zelfs patent op aangevraagd!

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Leo1010 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:17:
[...]

Zoals walletje al zei, daar hebben ze aan gedacht, zover ik weet hebben ze er zelfs patent op aangevraagd!
Lijkt me stug, dat had mijn Sony Clie UX50 (Palm Powered) al.
De camera kon 300 graden draaien.

http://www.pdashop.nl/product/11340/sony-cli-peg-ux50.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10 22:15
de hands-on van Engadget heeft me weer overtuigd om na te denken over dit apparaatje. Aan het begin vond ik het allemaal mooi en interessant maar na een tijdje dacht ik toch het is misschien toch te mooi om waar te zijn. Nu ik die video heb gezien, heb ik bevestiging dat ze toch echt op het goede pad zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Supremo schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:24:
[...]
Lijkt me stug, dat had mijn Sony Clie UX50 (Palm Powered) al.
Er leiden meerdere wegen naar Rome :)

Ik ga er dan ook van uit dat ze bedoelt hebben dat ze patent hebben aangevraagd op de manier waarop het gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 07:57:
Als je naar het artikel op engadget linkt dan is het eenvoudiger zoeken... :)

http://www.engadget.com/2...otion-inks-rohan-shravan/
Ach ja het was 03.00 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• directjohan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-04 09:26
Al had ik mezelf voorgenomen om de tweede generatie tablets af te wachten, begin ik na het zien van de ngadget beelden toch te watertanden. Nu maar hopen dat ze aan de vraag kunnen voldoen.

Heeft iemand tijdens het interview trouwens verstaan wat de batterylife is? Ik verstond 10-14h. Verder verstond ik ook : "With pixelqi you can add 1 till 1.5 h more".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
directjohan schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 21:57:
Heeft iemand tijdens het interview trouwens verstaan wat de batterylife is? Ik verstond 10-14h. Verder verstond ik ook : "With pixelqi you can add 1 till 1.5 h more".
Ja dat zei hij inderdaad. Ik denk dat hij bedoelt dat met normaal gebruik (dus niet constant alleen maar dat backlight off), je er, door te switchen, gemiddeld een uur tot anderhalf uur langer mee kan doen. Maar om dat zeker te weten zouden we de tests af moeten wachten. Maar goed, 10 tot 14 uur is al zeer nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ik lees op engadget dat de Adam de Marketplace niet gaat ondersteunen maar later een eigen market gaan uitbrengen?
Betekent dat dat je alleen via hun market een app erop kunt zetten en niets anders?
http://www.engadget.com/2...m-hands-on-preview-video/

De gratis apps kunnen er in ieder geval wél op worden gezet gelukkig.

[ Voor 11% gewijzigd door Ferry34 op 07-01-2011 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Ferry34 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 00:09:
Ik lees op engadget dat de Adam de Marketplace niet gaat ondersteunen maar later een eigen market gaan uitbrengen?
Betekent dat dat je alleen via hun market een app erop kunt zetten en niets anders?
http://www.engadget.com/2...m-hands-on-preview-video/

De gratis apps kunnen er in ieder geval wél op worden gezet gelukkig.
Geen enkele tablet zonder Honeycomb krijgt de market (officieel). Rohan heeft gezegd dat ze Honeycomb ook willen uitbrengen voor de Adam, of dat gaat gebeuren is natuurlijk afwachten. Maar zolang je de .apk files hebt kun je ze natuurlijk gewoon installeren. Ik verwacht bovendien wel dat XDA een hack voor de market uitbrengt, kijk maar naar bijvoorbeeld de archos of POV tablets, die hebben ook de market nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Ja ik weet dat dit een dubbelpost is, maar dit gaat ergens anders over.

De "mystery feature" is door Rohan onthuld in een interview met Crunchgear.

Het is.....

*tromgeroffel*

Een RADIO!

*het geluid dat krekels maken*

Voor zoiets heb ik maar 1 woord:

FAAL!

Serieus, iedereen zo lang in spanning houden en doen alsof die "mystery feature" zo speciaal is. Is het een radio. Iets waarvan ik zoiezo al 4 verschillende dingen thuis heb die dat ook kunnen (niet dat ik naar analoge radio luister, die is behoorlijk faal in Nederland) en iets dat ik dus nooit gebruik. Ook niet echt een vervanging van een trackpad.

Rohan, een kleine tip: Hype creëeren ok, maar een radio is niks bijzonders.

Zo. rant voorbij. Iemand anders commentaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:58

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

abusimbal schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:11:
Jammer dat er maar een 1024x600 scherm inzit i.p.v. van 1280x800 of 1366x768. Ook de grote randen vind ik niet mooi. Neemt niet weg de enorme doorzetting en werk dat Notion Ink al gedaan heeft. Zo van niets beginnen _/-\o_
Wat niet is kan nu nog komen ;)
The bigger story at the PixelQi booth, however, came from its founder Mary Lou Jepsen, who not only promises that production is ramping quite well on both the 7- and 10.1-inch tablets, but that the company is working on a higher resolution 1280 x 800-resolution 10.1-inch display and a 9.7-inch display for a partner.
http://www.engadget.com/2...ng-on-a-9-7-inch-version/

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad wat een complete afgang, sorry geen andere positievere omschrijving voor.

En als we kijken naar de uitkomsten van de CES dan kan ik niet anders concluderen dat Notion Ink te laat is. De concurrentie heeft ook - zoniet nog betere hardware - gepresenteerd. Daarnaast hebben die namen wel met Google om de tafel gezeten en wat Notion Ink heeft gedaan met Eden, zit voor zover ik kan beoordelen eigenlijk nu standaard in Honeycomb. Want nu kan je ook running pannels combineren in een enkele pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, een radio, gaaf man. :+
Maar eh, hoe zit het met die pad op de achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:19

woutur

Klauwtjes uit!

Hmm ik had altijd het idee dat dit DE pad zou worden. Nu begin ik (ook na CES) toch tot de conclusie te komen dat deze pad het niet wordt voor mij. Als ie uitkomt, zal het nog wel gaan, maar dit bedrijf is volgens mij niet in staat zich te richten op verdere ontwikkeling. Het is te klein, te weinig massa. Ze zullen zich eerder richten op een nieuwere versie van de Adam, dan de huidige te ondersteunen met updates. En een eigen market is lachwekkend, wie gaat daar apps voor schrijven? De piepkleine community? Zij zelf? Ik geloof het niet.

Een honeycomb tablet van een bestaande reputabele fabrikant, dat lijkt mij de veiligste optie.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag me toch echt af of de radio de hidden feature is. Zo ja, dan is het wel een hele erge domper. Dit waren de aanwijzingen

Few came dangerously close,
to change the fundamentals of light,
but few realized the power of the same,
and now it even works at night!

I am not a sensor though I can feel
Though light is my father, I can work in a shield
I am there since Big Bang, I am still the need
My re-birth opened a new era, a new playing field!

I shortened the distance as nothing else could beat me
your test my limits, every time you set a form free
Now I am not alone, but I’m still the alpha to all
and with a century old, I am the best I could ever be.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-10 23:29
*Weg* Dit hoort hier niet. Klagen mag, maar dan wel via een TR.

[ Voor 76% gewijzigd door Bullet NL op 18-01-2011 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:05
Nikolas schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:13:
Ongelooflijk ook hoe dat groepje fans dingen als een FM-radio gaat zitten verdedigen als de magische mysteryfeature. Fanboys ;w
Ik verwacht dan ook niet dat dat de mysteriefeut zou zijn.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
*weg*

[ Voor 96% gewijzigd door Bullet NL op 18-01-2011 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

woutur schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:06:

Een honeycomb tablet van een bestaande reputabele fabrikant, dat lijkt mij de veiligste optie.
Maar welk 10" tablet met een mooi design (Ok, eigen mening enzo..) is er nu op de CES gepresenteerd?
Persoonlijk heb ik nog niet zoveel gezien wat ik ook mooi vond. Hooguit de Asus Eee Slate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-10 23:29
*weg*

[ Voor 115% gewijzigd door Bullet NL op 18-01-2011 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:33:
Haha, een radio, gaaf man. :+
Maar eh, hoe zit het met die pad op de achterkant?
Die zit er dus niet meer op (was moeilijk te implementeren ofzo). En die "mystery feature" was dus ter vervanging van die trackpad.

Fijn, geen trackpad (niet dat ik die mis), maar wel een RADIO! YES! Dat is echt gelijkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Zover ik weet zit ie er nog wel op maar is ie niet ingeschakeld. Maar mijn info kan al weer verouderd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Nope, niet gemist :P
Vind dat design wat matigjes. Wat dat betreft heeft NI het prima voor elkaar, dat design bevalt me goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huntard schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:14:
[...]

Die zit er dus niet meer op (was moeilijk te implementeren ofzo). En die "mystery feature" was dus ter vervanging van die trackpad.

Fijn, geen trackpad (niet dat ik die mis), maar wel een RADIO! YES! Dat is echt gelijkwaardig.
Was ook als een grap bedoeld, vandaar die clown.
Als je er al een besteld hebt is dat erg jammer, en is een radio zeker geen goede vervanger.
Snapte ook niet echt waar je die trackpad voor zou moeten gebruiken. Maar veel andere tablets die aangekondigd zijn zullen wel een stuk meer kosten dan de Adam, dus krijg je zeker wel waar voor je geld met de functies die er wel opzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Is dat wel 100% zeker van die radio? Dat kan ik me gewoon niet voorstellen. Ik neem aan dat je gewoon radiozenders van de hele wereld kunt streamen. Dit moet n vergissing zijn of n verkeerde woordkeuze van rohan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Ferry34 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:00:
Is dat wel 100% zeker van die radio? Dat kan ik me gewoon niet voorstellen. Ik neem aan dat je gewoon radiozenders van de hele wereld kunt streamen. Dit moet n vergissing zijn of n verkeerde woordkeuze van rohan.
Heh, ga jij hem nu zitten verdedigen? :P

Tja, hij zei dat toch echt. Als het niet zo is, is het natuurlijk wel jammer dat het zo naar buiten is gekomen. Uiteraard kan je streamen, er zit in ieder geval wifi op. Gewoon winamp (bijvoorbeeld) erop laden en je kan shoutcast gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Dat is toch te zot voor woorden? (zit dit bericht te typen op mn archos 101, liggend in bed ondertussen luisterend naar lounge muziek die streamend van mn pc komt :)
en wat een hoop apps in die market!) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• directjohan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-04 09:26
Net alsof je verwacht dat de mystery feature iets revolutionairs zou zijn... Echt spectaculaire dingen houd je natuurlijk niet achter.

Ik dacht gisteren eerlijk gezegd dat het om die lichtsensor die de achtergrondverlichting automatisch uitzet bij te veel zonlicht, maar misschien was dat al langer bekend.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:28:
Inderdaad wat een complete afgang, sorry geen andere positievere omschrijving voor.

En als we kijken naar de uitkomsten van de CES dan kan ik niet anders concluderen dat Notion Ink te laat is. De concurrentie heeft ook - zoniet nog betere hardware - gepresenteerd. Daarnaast hebben die namen wel met Google om de tafel gezeten en wat Notion Ink heeft gedaan met Eden, zit voor zover ik kan beoordelen eigenlijk nu standaard in Honeycomb. Want nu kan je ook running pannels combineren in een enkele pagina.
De pixelqi variant heeft vergeleken met de andere pads volgensmij nog steeds de beste specs. Al moet ik ook toegeven dat de interface van andere pads er over het algemeen beter uit ziet.

[ Voor 37% gewijzigd door directjohan op 07-01-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou 100% voor de Adam gaan.. maar nu ik die Asus Eee Pad Slide heb gezien, ben ik erg gaan twijfelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Eventjes wat echte concurrenten voor de Adam noemen. Althans, als je net als ik naar een (zeer) multifunctionele ereader zoekt.

1. Openpeak - een tablet met hetzelfde scherm als de Adam
http://www.ereaders.nl/07..._transflectief_scherm_aan
De vraag is wanneer het leverbaar is.

2. Mirasol-schermen waar foxconn op in zet. Foxconn is een grote producent, wat dus erg gunstig is.
Pocketbook zou wellicht een dezer dagen hun 1e mirasol-product aankondigen.
Gezien het feit dat Foxconn aan het leuren is met het scherm, mag je verwachten dat het product snel leverbaar wordt.
http://www.ereaders.nl/07...rasol-ereaders_stimuleren
http://www.mirasoldisplays.com/how-it-works

Dat neemt niet weg dat de Adam waarschijnlijk de enige is, waar zeer binnenkort mensen een exemplaar van in huis gaan ontvangen. Maar wanneer wordt de volgende serie in de verkoop gedaan? En hoe snel is deze reeks dan weer uitverkocht?
Het pleit trouwens wel voor Notion Ink dat ze niet doorgaan met het verkopen van het apparaat, maar wachten tot hun fabriek weer nieuwe orders kan verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-10 16:21
Ik zie dat ze ook bij die Openpeak gekozen hebben voor MicroSD. Is er een reden waarom fabrikanten daarvoor kiezen? Een tablet heeft het toch niet nodig om een klein slot te hebben en ik zou dan zeggen dat ze voor de meest toegankelijke maat zouden moeten gaan.
Ik vind het namelijk ook jammer omdat je met SD een kaart van een camera erin zou kunnen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Plus dat een normale SD kaart veel goedkoper is dan een micro-SD-kaart, vooral als je kijkt naar de >16GB exemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:30:
Eventjes wat echte concurrenten voor de Adam noemen. Althans, als je net als ik naar een (zeer) multifunctionele ereader zoekt.

1. Openpeak - een tablet met hetzelfde scherm als de Adam
http://www.ereaders.nl/07..._transflectief_scherm_aan
De vraag is wanneer het leverbaar is.

2. Mirasol-schermen waar foxconn op in zet. Foxconn is een grote producent, wat dus erg gunstig is.
Pocketbook zou wellicht een dezer dagen hun 1e mirasol-product aankondigen.
Gezien het feit dat Foxconn aan het leuren is met het scherm, mag je verwachten dat het product snel leverbaar wordt.
http://www.ereaders.nl/07...rasol-ereaders_stimuleren
http://www.mirasoldisplays.com/how-it-works

Dat neemt niet weg dat de Adam waarschijnlijk de enige is, waar zeer binnenkort mensen een exemplaar van in huis gaan ontvangen. Maar wanneer wordt de volgende serie in de verkoop gedaan? En hoe snel is deze reeks dan weer uitverkocht?
Het pleit trouwens wel voor Notion Ink dat ze niet doorgaan met het verkopen van het apparaat, maar wachten tot hun fabriek weer nieuwe orders kan verwerken.
Die Mirasol schermen zien er zeer interessant uit, echter wanneer je op de hands-on reviews op engadget kijkt zijn ze wel erg flets qua kleur. Dit kan natuurlijk nog wel verbeterd worden al zit er wel een jaar tussen de eerste link en de tweede link dus ik acht dat niet op korte termijn gerealiseerd.

http://www.engadget.com/2...nds-on-in-glorious-1080p/
http://www.engadget.com/2...eference-tablet-hands-on/

Nu is de Adam op transflective modus ook niet zo kleurvol maar kan je door middel van de backlight wel de kleuren terug laten komen. Met de Mirasol display is het altijd wat fletser qua kleur.
De Adam heeft hiermee wel een groot voordeel te pakken, bij mij in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
zou willen dat NI 's wat info kon geven over een volgende bestelronde en wanneer de eerste apparaten worden uitgeleverd

wil deze erg graag bestellen, maar dan moeten ze wel opshieten, hoop eigenlijk dat er nog deze maand besteld kan worden en begin volgende maand uitleveren

(en dan in april vervangen door de asus eee pad transformer)

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Let op:
Replies over verzendingen, leveringen en al het andere dat niet met de technische aspecten van de tablet te maken heeft hoort hier niet thuis. Hiervoor kunnen aparte topics geopend worden.