Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huntard schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:10:
[...]

Je weet dat ze die voorwaarden (gedeeltelijk) veranderd hebben, he?
Nee, heb niet alles gelezen omdat ik eerst voor een andere tablet ga. Ook het opsturen als er iets mis is ben ik niet zo gek op. heb hem al op verschillende nederlandse sites gezien maar staat geen leverdatum of prijs bij. En die zal vast hoger worden. Maar wat hebben ze dan veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 18:00:
[...]

Nee, heb niet alles gelezen omdat ik eerst voor een andere tablet ga. Ook het opsturen als er iets mis is ben ik niet zo gek op. heb hem al op verschillende nederlandse sites gezien maar staat geen leverdatum of prijs bij. En die zal vast hoger worden. Maar wat hebben ze dan veranderd?
Nou ja, lees maar na.

Onder andere een 30 dagen niet goed geld terug garantie (je moet ze wel binne 7 dagen laten weten dat het product niet bevalt), minder kosten bij het opsturen mocht er iets defect gaan binnen een jaar, dat soort werk. Zeg maar een stuk redelijkere voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-10 19:18
Nieuw filmpje: er is niet 1 pictogram die mij een beetje aantrekt. Het is heel klinisch...
En is er nou nog steeds geen geluid?

Iedere 8 jarige snotneus zet filmpjes met geluid op youtube, maar de fabrikant vanwie jullie een tablet willen kopen van rond de 500 euro, krijgt dit maar niet voor elkaar? 8)7

Blijkbaar is voor veel mensen het speciale qi scherm de voornaamste reden om deze tablet te kopen. Waarom maken ze daar geen goede video voor. Lijkt mij de beste feature van het apparaat.

Is er al een prijs bekend? En dan bedoel ik gewoon inclusief belastingen en transport.

[ Voor 31% gewijzigd door Ferry34 op 22-12-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-10 07:28
Ferry34 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 22:13:
Nieuw filmpje: er is niet 1 pictogram die mij een beetje aantrekt. Het is heel klinisch...
En is er nou nog steeds geen geluid?

Iedere 8 jarige snotneus zet filmpjes met geluid op youtube, maar de fabrikant vanwie jullie een tablet willen kopen van rond de 500 euro, krijgt dit maar niet voor elkaar? 8)7

Blijkbaar is voor veel mensen het speciale qi scherm de voornaamste reden om deze tablet te kopen. Waarom maken ze daar geen goede video voor. Lijkt mij de beste feature van het apparaat.

Is er al een prijs bekend? En dan bedoel ik gewoon inclusief belastingen en transport.
Ik stoor me er totaal niet aan dat er geen geluid is. Dat is in deze gevallen ook helemaal nog niet nodig volgens mij. Bovendien niks met een snotneus van 8 jaar te maken, want die weet dan weer net niet hoe die een video zonder geluid er op moet zetten;):P
Anywegen; Scherm lijkt mij ook zeer goed. Ze zullen wel even wachten met juist die feature om ons nog even in spanning te houden.
Zelf ga ik via ereaderbookstorewinkel.nl of hoe die site ook een paar pagina's terug heet, het apparaat bestellen. Misschien nog een andere NL website. Simpelweg vanwege garantie etc.
Iedereen roept dat het een klein bedrijf is, maar hoe klein is het nou werkelijk? Zit die kerel nou zelf de hele boel bij elkaar te programmeren of werken er gewoon 100 mensen?
Iemand daar mee bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-10 10:56
was deze al eens gepost?
YouTube: Trình diễn máy tính bảng màn hình 'lai'
wel apart lijkt dat deze camera niet kan draaien

oud nieuws

[ Voor 4% gewijzigd door leosand op 23-12-2010 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Ferry34 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 22:13:
http://www.notionaddicts....t-of-Adam-delivered-in-NL

Maar of dat 100% klopt zullen we moeten afwachten.
leosand schreef op woensdag 22 december 2010 @ 23:06:
was deze al eens gepost?
Was mooi geweest als het een nieuwe video was geweest jammer genoeg hebben ze beelden gepakt van de CES van vorig jaar.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannes_
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-11-2024
leosand schreef op woensdag 22 december 2010 @ 23:06:
was deze al eens gepost?
Die is wss nog van CES vorig jaar en is helemaal niet meer representatief.

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-10 10:56
Hannes_ schreef op woensdag 22 december 2010 @ 23:22:
[...]

Die is wss nog van CES vorig jaar en is helemaal niet meer representatief.
aha kijk duidelijk
thanks

Verwijderd

Ik meende dat er geen importtax op tablets geheven wordt. Dat zou dan weer 6,9% schelen.

Ik heb net op de site van de douane gekeken. Volgens mij valt een tablet onder code 8471 41 (kan iemand bevestigen of dit de goede code is>?) en daar is het doorvoer en importtarief 0% voor.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2010 10:24 ]

• Huntard
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:15:
[...]

Ik meende dat er geen importtax op tablets geheven wordt. Dat zou dan weer 6,9% schelen.

Ik heb net op de site van de douane gekeken. Volgens mij valt een tablet onder code 8471 41 (kan iemand bevestigen of dit de goede code is>?) en daar is het doorvoer en importtarief 0% voor.
Voor zover ik weet klopt dat inderdaad. Teblets en computers vallen buiten de invoerrechten. Maar goed, dat scheelt op die totaal bedragen iets van 30 euro. Maakt dus niet echt veel uit.

• Shamalamadindon
Ach... 30 euro minder is weer 30 euro over voor een sd kaart :)

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Verwijderd

Alleen 19% BTW inderdaad. Dat is voor de goedkoopste incl. belasting €340,34 zonder verzendkosten.
Dus met verzendkosten erbij €378,47 voor de WiFi met lcd scherm. Per onderdeel komt er €38,13 bij.
Helemaal niet slecht, maar imo erg jammer dat hij alleen online te koop is en met creditcard betaald moet worden.
Voor de rest een zeer mooie tablet.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2010 11:26 ]

• Huntard
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:22:
Helemaal niet slecht, maar imo erg jammer dat hij alleen online te koop is en met creditcard betaald moet worden.
Voor de rest een zeer mooie tablet.
Daarom wacht ik ook reviews/hands on af. En natuurlijk de ervaringen van de mensen die hem al gepre-ordered hebben. Als dat allemaal goed loopt ga ik deze denk ik ook bestellen. Of HTC ofzo moet met een echt brute tablet komen.

Verwijderd

Denk het bijna zeker van wel, ze hebben al aangegeven te willen wachten op andere fabrikanten om te zien hoe het aanslaat. En gelijk een versie die geschikt is voor tablets.

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Krijg je bij veel creditcards niet een uitgebreide aankoopverzekering? Ik meen gelezen te hebben dat bij sommige VISA-kaarten een verzekering zit van een jaar, mocht je Adam dus stuk gaan na 9 maanden, dan zou je je geld terug moeten krijgen van VISA (klopt dit?).

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-10 11:43

S913

Abusus non tollit usum

Volgens mij verschilt dat per aanbieder van de Visa-kaart. Ik heb een ANWB Visa-kaart en daar staat:
Vrijwel al uw aankopen die u, waar ook ter wereld, betaalt met uw ANWB creditcard zijn vanaf de datum van aankoop 180 dagen lang gratis verzekerd tegen verlies, diefstal en beschadiging.
Maja, sowieso altijd de kleine letters in de voorwaarden lezen v.w.b. uitsluitingen, maximale bedrag voor bijv. een telefoon/computer etc.

[ Voor 6% gewijzigd door S913 op 23-12-2010 13:03 ]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:38
Nieuwe video is er weer!

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

mooie App , ik vind em wel leuk en het zal waarschijnlijk veel gebruikt worden op de ADAM :D

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
collega van mij heeft hem, en hij vond het tot nu toe een super ding.
nadeel is dat hij de lcd variant heeft gekregen (ipv de bestelde pixel Qi) en ook een amerikaanse versie (dus andere lader)

kortom: accu is nu leeg en hij heeft 3/4de nog niet getest...

@devian, als je zoiets 'spamt' doe er dan ook even een linkje bij, dan heeft de post nog beetje toegevoegde waarde (en hoeft niet iedereen topicstart er weer bij te pakken) ;)

[ Voor 25% gewijzigd door BasieP op 23-12-2010 17:54 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Huntard
BasieP schreef op donderdag 23 december 2010 @ 17:53:
nadeel is dat hij de lcd variant heeft gekregen (ipv de bestelde pixel Qi) en ook een amerikaanse versie (dus andere lader)

Is jouw collega 1 van de "early adopters" dan? Anders lijkt me dat zeer sterk (pics or it didn't happen! :P, de eerste pre-orders worden namelijk pas op zijn vroegst in januari verstuurd.)

Voor die lader moet makkelijk een europese variant te vinden zijn

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-10 00:21
Heeft Notion Ink het klaar gespeeld een niet standaard lader te gebruiken ? mijn kast zit nu al propvol met laders.

Waarom niet via USB ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-10 17:38

Quindor

Switching the universe....

@devian, als je zoiets 'spamt' doe er dan ook even een linkje bij, dan heeft de post nog beetje toegevoegde waarde (en hoeft niet iedereen topicstart er weer bij te pakken) ;)
Heeft hij bekeken of de adapter fullrange accepteert of niet? Zo ja, moet je alleen een omvorm blokje hebben van 0.50 euro. Als de lader daad werkelijk alleen maar 110 volt accepteert (niet modern naar mijn mening) dan zul je echt een omvormer moeten hebben.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

• Zorki
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 16:11

Zorki

pffffft

Ik denk dat jou collega een klein jokkebrokje is 8)7 ,,,er is nergens op de hele wereld een gebruikersfoto of video te zien en jou collega heeft er een,,tuurlijk!! _/-\o_

Verwijderd

Zorki schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:45:
[...]

Ik denk dat jou collega een klein jokkebrokje is 8)7 ,,,er is nergens op de hele wereld een gebruikersfoto of video te zien en jou collega heeft er een,,tuurlijk!! _/-\o_
of notion ink heeft de developers een contract laten tekenen dat ze niks mogen laten zien,
als je op basieP zijn tweakers profiel kijkt zie je dat hij een developer is en dus naar alle waarschijnlijkheid zijn collega ook, en aangezien notion ink developers als de early adaptors heeft aangewezen lijkt me dit opzich niet zo heel erg sterk.

Verwijderd

Hallo Adam:

Afbeeldingslocatie: http://desmond-cf1.yfrog.com/scaled.php/0/611/495u.jpg/640/640

Twee minuten googelen was genoeg :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2010 20:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 20:15:
Hallo Adam:

[afbeelding]

Twee minuten googelen was genoeg :)
ik kon em niet vinden op google......................

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 20:29:
[...]

ik kon em niet vinden op google......................
Googelen op BasieP (hint: Twitter ;)) brengt je al een eind, hier nog een foto (om aan te tonen dat het toch wel echt lijk te zijn):

Afbeeldingslocatie: http://desmond-cf1.yfrog.com/scaled.php/0/619/iuao.jpg/640/640

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 20:39:
[...]

Googelen op BasieP (hint: Twitter ;)) brengt je al een eind, hier nog een foto (om aan te tonen dat het toch wel echt lijk te zijn):

[afbeelding]
ahh ja z'n collega was zo slim om zn twitter te hidden maar niet zijn foto's =P

• BasieP
  • Laatst online: 19-10 08:18
och jongens...
all that mistrust...

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Sefyu
  • Niet online
Je moet toegeven dat het toch allemaal erg spannend is...

Zodra de eerste review van de 3G/PQi versie online staat bestel ik direct, ik wacht al 8 maanden om een tablet te bestellen...

• Imperial_Master
  • Laatst online: 14:05
BasieP schreef op donderdag 23 december 2010 @ 21:06:
och jongens...
all that mistrust...
Nu wordt het pas echt interesting! ;)

Got more where that came from?

• Shamalamadindon
Weet niet waar je collega woont maar als het enigsinds in de buurt is van Bergen op Zoom mag ie gratis een US>EU converter op komen halen in ruil voor een uurtje speeltijd met de Adam :)

Verwijderd

Leo1010 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 23:27:
[...]

Weet niet waar je collega woont maar als het enigsinds in de buurt is van Bergen op Zoom mag ie gratis een US>EU converter op komen halen in ruil voor een uurtje speeltijd met de Adam :)
ik denk niet dat ie erin trapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34

Lekker handig: bestel en betaal je voor een Adam Qi, krijg je een gewone lcd versie.....en een versie met een verkeerde lader 8)7
Ik krijg steeds meer vertrouwen in dat bedrijf. }: |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
Ferry34 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 01:49:
[...]

Lekker handig: bestel en betaal je voor een Adam Qi, krijg je een gewone lcd versie.....en een versie met een verkeerde lader 8)7
Ik krijg steeds meer vertrouwen in dat bedrijf. }: |:(
Meneer onbetrouwbaar komt ook weer langs...
Dit zijn developers-versies. Het lijkt me sterk dat daar voor betaald wordt.
En voor het developpen van applicaties hoef je geen pixelQI versie te hebben.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Quacka schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 09:47:
[...]

Als het goed is is daar wel voor betaald. Er was een of andere blogpost van een developper die zich daarover beklaagde (hij zag om die redn af van het EAP program). Het klopt inderdaad dat je voor die apps geen PixelQi nodig hebt, dat zal dan ook de reden zijn dat ze die niet opgestuurd hebben. Of er voor devolppers prijsverschil zat tussen die twee versies is mij niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:36
Huntard schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 10:08:
[...]

Als het goed is is daar wel voor betaald. Er was een of andere blogpost van een developper die zich daarover beklaagde (hij zag om die redn af van het EAP program). Het klopt inderdaad dat je voor die apps geen PixelQi nodig hebt, dat zal dan ook de reden zijn dat ze die niet opgestuurd hebben. Of er voor devolppers prijsverschil zat tussen die twee versies is mij niet bekend.
Daar moest inderdaad voor betaald worden en naargelang modeltype dat je koos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-10 12:47
Geeft weer wat tegengas aan iedereen die overmatig enthousiast is.
Irrelevant, want "ipv de bestelde pixel Qi". Dan hadden ze dat maar vooraf moeten melden.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Brad Pitt schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 10:12:
[...]

Geeft weer wat tegengas aan iedereen die overmatig enthousiast is.

[...]

Irrelevant, want "ipv de bestelde pixel Qi". Dan hadden ze dat maar vooraf moeten melden.
Van te voren was bekend dat er maar een x-aantal gereserveerd werden voor developers.
Ik denk dat iedere developer een pixel qi wilde hebben, dus logisch dat niet iedereen die heeft gekregen.
Er zal heus wel communicatie over geweest zijn / in de voorwaarden hebben gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 10:17:
Er zal heus wel communicatie over geweest zijn / in de voorwaarden hebben gestaan.
Heb je ook nog een feitelijke onderbouwing voor je aannames?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]
Tuurlijk moeten developers daarvoor betalen. Dacht je echt dat ze die dingen gratis kregen?
We kennen niet het hele verhaal achter dat pixelQI-besteld-maar-lcd-geleverd gedoe. Iedereen (zowel overenthousiastelingen als sceptici in deze draad) is nu gewoon aannames aan het doen. Laten we nu gewoon afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ik begrijp best dat sommigen me een zeur vinden, maar werkelijk alles gaat fout bij dit bedrijf. Het verbaast me gewoon dat mensen bereid zijn om 500 euro neer te leggen voor een produkt wat gemaakt wordt door een bedrijf dat zeer amateuristisch overkomt.

Ik vind het heel stom om een verkeerd model te sturen naar developers en dan niet alleen wat betreft het scherm (verdacht dat na het eerste filmpje er geen enkele adam is getoond met dit scherm), maar zelfs de verkeerde lader.

Normaal ben ik juist heel positief, maar ik voorzie gewoon een rollercoaster van fouten en ellende.

Voorwaarden zijn verdacht, levering laat op zich wachten, filmpjes zonder geluid, lelijke interface. Blijkbaar zit iedereen op dit Qi scherm te wachten, want qua prestaties en hoe alles eruit ziet vind ik het nogal tegenvallen.
Dan heb ik zelf veel meer vertrouwen in de tablets van de bekende merken die gaan komen (blackberry, asus, htc, ipad 2) of zelfs die van A&T.

Ook wordt er een speciale windows voor tablets ontwikkeld trouwens. We houden het gewoon in de gaten wat betreft de Adam, maar een kritische noot lijkt me gezond. Het zou zuur zijn als mensen 500 euro neertellen, terwijl later blijkt dat het één en al ellende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Ferry34 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 11:09:
Ik begrijp best dat sommigen me een zeur vinden, maar werkelijk alles gaat fout bij dit bedrijf. Het verbaast me gewoon dat mensen bereid zijn om 500 euro neer te leggen voor een produkt wat gemaakt wordt door een bedrijf dat zeer amateuristisch overkomt.
Ze zijn dan ook een start-up van 25 jarigen die iets moois willen neerzetten. Ik zou het dan ook onervarenheid noemen in plaats van amateurisme. Alhoewel die twee natuurlijk dicht bij elkaar liggen. ;)

Het is ook om die reden dat ik wacht tot de eerste pre-orders binnen zijn en de eerste reviews zijn gepubliceerd. Hoe gecharmeerd ik ook ben van deze tablet, 500 euro is gewoon erg veel geld.
Ik vind het heel stom om een verkeerd model te sturen naar developers en dan niet alleen wat betreft het scherm (verdacht dat na het eerste filmpje er geen enkele adam is getoond met dit scherm), maar zelfs de verkeerde lader.
Dat is op zijn zachts niet handig nee. Ik hoop dat hij zijn geld (gedeeltelijk) terug heeft gekregen. Zo'n lader moet makkelijk hier te vinden zijn, anders gewoon een tussenstukje. Neemt niet weg dat ze daar beter op hadden moeten letten.
Normaal ben ik juist heel positief, maar ik voorzie gewoon een rollercoaster van fouten en ellende.
Daarom is het ook verstandig te wachten. :)
Voorwaarden zijn verdacht,
Die zijn inmiddels aangepast.
levering laat op zich wachten
Er zijn een antal leveringen verplaats (volgens mij wel meer dan de 50 die genoemd werden door Rohan), voor de rest liggen ze gewoon op schema om begin januari verstuurd te worden. Nogmaals, wacht af. Als ze die dingen niet versturen is het gewoon heel duidelijk dat je deze tablet niet aan moet schaffen.
filmpjes zonder geluid
Dus?
lelijke interface
Dat is natuurlijk persoonlijk.
Blijkbaar zit iedereen op dit Qi scherm te wachten, want qua prestaties en hoe alles eruit ziet vind ik het nogal tegenvallen.
Nogmaals, dat is persoonlijk. Afgezien van je, overigens terechte, kriteik op een aantal punten, vind ik het namelijk allemaal best wel ok.
Dan heb ik zelf veel meer vertrouwen in de tablets van de bekende merken die gaan komen (blackberry, asus, htc, ipad 2) of zelfs die van A&T.
Dat zou zo maar kunnen. Daarom nogmaals aan iedereen, wacht af!
Ook wordt er een speciale windows voor tablets ontwikkeld trouwens. We houden het gewoon in de gaten wat betreft de Adam, maar een kritische noot lijkt me gezond.
Zeker.
Het zou zuur zijn als mensen 500 euro neertellen, terwijl later blijkt dat het één en al ellende is.
Helemaal mee eens. Maar ja, dat mensen nu al pre-orderen is natuurlijk hun eigen keuze. Ik blijf dat niet erg slim vinden, maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdoorn
  • Laatst online: 26-10 15:22

Voorwaarden zijn verdacht, levering laat op zich wachten, filmpjes zonder geluid, lelijke interface
Nee het bekende merk acer komt lekker pro over:
In het filmpje zie je dat de foto app maar geen bladzijde wil omdraaien als je de tab scheef houd.

Nee de adam tab is goed bezig met spec's die beter zijn als de bestaande tabs/pads. Ze zijn juist heel transparant bezig, en krijgen veel input uit de communitie. Asus laat alleen een leraar voor een schoolbord zien.
Ik hoop alleen dat het uitrollen naar de markt niet te lang duurt en ze verdwijnen in de lawine van android tabs die 2011 waarschijnlijk gaat brengen

Ronald van Doorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Ik ook. Maar dat betekent niet dat je een bedrijf gelijk onbetrouwbaar moet noemen.
Ze maken fouten, maar volgens mij geven ze dat ook wel toe.
Denk nu eens na: Wie gaat er nu de LCD-versie vrijwillig bestellen? Niet voor niets is de LCD-versie nog steeds gewoon leverbaar. Dus tja, er zijn gewoon niet voldoende pixel Qi-versies. Dat is overduidelijk.
Ja, je komt echt over als een uberpositivo.... 8)7 |:(
Voorwaarden zijn verdacht, levering laat op zich wachten, filmpjes zonder geluid, lelijke interface. Blijkbaar zit iedereen op dit Qi scherm te wachten, want qua prestaties en hoe alles eruit ziet vind ik het nogal tegenvallen.

Ook wordt er een speciale windows voor tablets ontwikkeld trouwens. We houden het gewoon in de gaten wat betreft de Adam, maar een kritische noot lijkt me gezond. Het zou zuur zijn als mensen 500 euro neertellen, terwijl later blijkt dat het één en al ellende is.
Ik heb het al eerder gezegd: JE HOEFT HET NIET TE KOPEN.
Niemand dwingt je hiertoe. Er zijn zat andere tablets op de markt. En er komen er nog veel meer.

Er zijn zat mensen die waarschuwen niet zomaar dit ding te bestellen. Ik ben er daar 1 van.
Alleen als je geld zat hebt kan je de gok natuurlijk nemen.
Is het een succes dan ben je spekkoper, aangezien je na een succesvolle introductie voorlopig het apparaat niet zult kunnen kopen (ze kunnen de vraag namelijk absoluut niet aan)

Ik zie absoluut veel potentie in dit apparaat. Daarom volg ik dit draadje. En volg ik dus bijvoorbeeld niet de onderwerpen over andere tablets. Het lijkt me verstandig dat jij dat ook gaat doen. Deze vind jij niets, dus volgen is volgens mij een beetje zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Quacka schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 12:53:
[...]

Denk nu eens na: Wie gaat er nu de LCD-versie vrijwillig bestellen? Niet voor niets is de LCD-versie nog steeds gewoon leverbaar. Dus tja, er zijn gewoon niet voldoende pixel Qi-versies. Dat is overduidelijk.
Kleine correctie, die zijn inmiddels ook al uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Dus zonder 1 review zijn alle lcd en alle Qi versies al uitverkocht.......mmmm.

Ben benieuwd naar de eerste review, al wordt de eerste pas in januari geleverd.

Developpers hebben er dus eentje ontvangen, maar waarom is dat eigenlijk? Ik neem aan dat een programma/app wat gemaakt is voor Androids, dat deze het op de Adam gewoon moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-10 16:21
Ferry34 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 16:09:
Developpers hebben er dus eentje ontvangen, maar waarom is dat eigenlijk? Ik neem aan dat een programma/app wat gemaakt is voor Androids, dat deze het op de Adam gewoon moet doen?
Volgens mij is er ergens een keer in een van de blogs gezegd dat standaard android apps kunnen draaien als panel. Dat er dan ook geen resizing nodig is enzo.

Maar ontwikkelaars krijgen er waarschijnlijk een om Eden native apps te maken, dus apps die de verschillende state's ondersteunen die Eden kunnen bieden. Wederom hetzelfde concept als voor de iPad, iPhone apps draaien, maar iPad apps zijn beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het nieuwe filmpje: http://notionink.wordpres...rom-eden-ui-the-hardware/

Dit keer wordt de HDMI-out (werkend) getoond in combinatie met Flash (filmpje op Vimeo site) en wordt de Adam als touchpad voor een laptop gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:09
Wat mij tijdens het filmpje vooral op viel is dat het beeldscherm van de Adam er tijdens het streamen naar de tv nogal beroerd uitzag (op de momenten dat het backlight aan stond)... Ben benieuwd of dit betekent dat de kijkhoek nogal belabberd is...... Ook ben ik benieuwd hoe die speakertjes klinken! Zonde dat er geen geluid bij het filmpje zit, had in dit geval wel meerwaarde gehad! :S

Verder zag het er allemaal weer soepel uit: Die digitizer is natuurlijk ook leuk, al zou ik zo snel nog niet echt kunnen bedenken waarvoor ik het zou gebruiken. Ook ben ik wel benieuwd of je de Adam ook als tweede beeldscherm naast je computer kan gebruiken, maar daar zal vast wel iets op te verzinnen zijn!

Met ieder filmpje vind ik hem mooier worden, kan dus niet wachten op reviews! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
luappul schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 17:59:
Wat mij tijdens het filmpje vooral op viel is dat het beeldscherm van de Adam er tijdens het streamen naar de tv nogal beroerd uitzag (op de momenten dat het backlight aan stond)... Ben benieuwd of dit betekent dat de kijkhoek nogal belabberd is......
Schakelt 'ie niet tussen het LCD en het PixelQI scherm tijdens het filmpje? Of zie ik dat verkeerd?
luappul schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 17:59:Verder zag het er allemaal weer soepel uit: Die digitizer is natuurlijk ook leuk, al zou ik zo snel nog niet echt kunnen bedenken waarvoor ik het zou gebruiken. Ook ben ik wel benieuwd of je de Adam ook als tweede beeldscherm naast je computer kan gebruiken, maar daar zal vast wel iets op te verzinnen zijn!
Of als 10" multitouch trackpad :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
r3v0ss schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 18:39:
[...]

Schakelt 'ie niet tussen het LCD en het PixelQI scherm tijdens het filmpje? Of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je inderdaad juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
Volgens mij is er niet iets als schakelen tussen LCD en Pixel QI. Het is altijd een Pixel QI scherm (wat een type LCD is), maar je zet het backlight aan of uit (toch?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
SavageNL schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 18:56:
Volgens mij is er niet iets als schakelen tussen LCD en Pixel QI. Het is altijd een Pixel QI scherm (wat een type LCD is), maar je zet het backlight aan of uit (toch?).
Ja precies. Een beter omschrijving zou dus zijn: Hij schakelt van backlight on (wat bij normale LCD's altijd de weergave modus is) naar backlight off en gebruikt dan het invallende licht om beeld weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Huntard schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:10:
[...]

Ja precies. Een beter omschrijving zou dus zijn: Hij schakelt van backlight on (wat bij normale LCD's altijd de weergave modus is) naar backlight off en gebruikt dan het invallende licht om beeld weer te geven.
Daar ben ik van op de hoogte, maar nog steeds mijn punt dat op de momenten dat de backlight aan staat het beeld er niet heel erg goed uit ziet... Ik vind het er dan ook in dit filmpje op lijken dat of de kwaliteit van het LCD display niet zo heel goed is, of dat de kijkhoek ervan niet erg groot is.... We zullen het allemaal in de eerste reviews lezen, ik ben nieuwsgierig wat ie in real life doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
luappul schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 22:08:
[...]

Daar ben ik van op de hoogte, maar nog steeds mijn punt dat op de momenten dat de backlight aan staat het beeld er niet heel erg goed uit ziet... Ik vind het er dan ook in dit filmpje op lijken dat of de kwaliteit van het LCD display niet zo heel goed is, of dat de kijkhoek ervan niet erg groot is.... We zullen het allemaal in de eerste reviews lezen, ik ben nieuwsgierig wat ie in real life doet!
Dat zou ook kunnen liggen aan het feit dat ze de camera zo afgesteld hebben dat hij de hdtv optimaal weergeeft (het ging in deze video tenslotte om het afspelen op de hdtv), waardoor het scherm van de adam er "lelijker" uitziet dan dat hij in het echie doet. Maar dat is natuurlijk slechts speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Sorry voor de dubbel post (maar goed de vorige is toch alweer van 2 dagen gelden) maar hier het nieuwe filmpje (dat het waard is, die van zaterdag liet alleen het boot scherm zien).De browser van de adam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Die browser ziet er zeker niet slecht uit qua functionaliteit. Ik vraag me af op welke renderer 'ie gebouwd is. Gezien de snelheid waarmee 'ie door de Sunspider benchmark loopt is Webkit waarschijnlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Huntard schreef op zondag 26 december 2010 @ 22:16:
Sorry voor de dubbel post (maar goed de vorige is toch alweer van 2 dagen gelden) maar hier het nieuwe filmpje (dat het waard is, die van zaterdag liet alleen het boot scherm zien).De browser van de adam.
Bedankt voor het posten, ik volg de NI site niet, enkel dit draadje.

Ziet er erg goed uit, daar kun je toch zeer intens mee surfen, ik zal niet zeggen zo vlot als op een desktop, maar het komt al in de buurt.

Deze Adam gaat een topper worden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterT2006
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-08 10:24
Hallo mensen,
Ik ben een van de meest trouwe volgers geweest van de NIA blog.
Geweest dus want net als ferry begin ik mijn bedenkingen erbij te krijgen.
Aangezien Rohan belooft had dat zijn trouwste bloggers eerste bestelling zouden krijgen ging die aan mijn neus voorbij.
Ik was trouwens niet de enige.
Ik vraag me af of ze het waar kunnen maken en dan vooral de serie met het pixel qi scherm.
Want ook dat is een opstartbedrijf.
Heb nu een point of view mobii tegra 2 gekocht bij de it's. Met andere woorden deze is dus gewoon verkrijgbaar in de winkel en ook nog een nederlands bedrijf.
Niet zulke specs als de NIA maar na een week ermee gespeeld te hebben moet ik zeggen dat voor €350,- je een leuk apparaat hebt met zijn kleine tekortkomingen.
Die kun je vinden op het pov forum.
Ik geloof niet dat NIA een hoax is maar het hele gebeuren erom heen heeft mij deze stap doen nemen om voor de pov te kiezen en ik heb er geen spijt van.
Ook de NIA zal vast bij levering met software problemen kampen want net als met windows het blijft een besturingssysteem met fouten.
Als gezegd met de pov tegra kan ik wireless bestanden overzetten met de pc, wireless films fotos muziek naar mijn ps3 overzetten kan hdmi niet uitproberen heb nog een beeldbuis, kan eboeken lezen, thethering etc wat je met een pc ook allemaal kunt.
Zeg er wel bij het is een apparaat voor de gevorderde tweaker maar na een weekje heb ik het zoals ik het wil.
Mocht je belangstelling voor de pov hebben kijk dan bij pov topic.
Gr MisterT2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel wat je ziet aan de NIA komt/wordt mogelijk gemaakt door de Nvidia tegra2 processor. Bijvoorbeeld dat 2 apps op het scherm tegelijk kunnen draaien. Als er een launcher komt die dat ondersteund dan is het op elk apparaat mogelijk die de Tegra2 cpu heeft. ;) Samen met het kopen van internet heeft dat mij doen besluiten om ook voor de PoV te gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Ik zie eigenlijk geen echte argumenten om te onderbouwen waarom je je bedenkingen begint te krijgen. Ik heb het vermoeden dat je genaaid voelde dat de eerste lichting aan je voorbij ging en dat je eigenlijk geen geduld meer kon opbrengen voor de Adam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterT2006
Sefyu schreef op maandag 27 december 2010 @ 10:48:
Ik zie eigenlijk geen echte argumenten om te onderbouwen waarom je je bedenkingen begint te krijgen. Ik heb het vermoeden dat je genaaid voelde dat de eerste lichting aan je voorbij ging en dat je eigenlijk geen geduld meer kon opbrengen voor de Adam...
Tuurlijk voel ik me een beetje genaaid maar vergeet een paar dingen niet.
Ik heb dit niet geschreven om NIA te bashen maar puur op de feiten.
Ik hoop dat dit voor hen een succes word alleen ben ik bang dat het achter de feiten aan lopen is.
Waarschijnlijk ligt dat niet helemaal aan NIA maar aan die investeerders die er de ballen niet van snappen.
Tegra 3 is in de maak en als ze nu al de leveringen niet kunnen garanderen?
Eerst zou hij in juli komen toen in november en nu word het januari of februari?
En wat met RMA?
En verzendkosten?
Krijg je echt je NIA niet voor de prijs die op de website staat.
Als je ook puur naar prijs kijkt en wat je ervoor terugkrijgt moet je je afvragen of je het ook wel echt nodig hebt.
Na een week ben ik er wel achter dat je zoiets niet moet gaan zien als vervanger voor je lap of desktop pc.
Dat ik er meer uitkrijg dan de gemiddelde nederlander laat ik erbuiten.
Verder de 5 megapixel; misschien leuk voor studenten voor opname oid maar het vervangt echt geen digitale camera en dan bedoel ik niet eens een dure.
Bellen misschien?
Dan moet je wel videobellen bedoelen want met zo'n ding aan je oor bel je niet graag tenzij je een bluetooth unit neemt.
Misschien internet?
Kan ik met mijn POV mobii tegra 2 ook via thetering.
Btw full screen spellen voor de tegra 2 zijn ook nog dun gezaaid.
Ik kan die van mij flashen naar een andere rom en schijn daarna ook de spellen fullscreen te kunnen spelen maar na de beeldkwaliteit kun je dan wel raden.
Al met al zijn dat voor mij zaken die er toe doen.
Ik zeg doe er jullie voordeel mee en voor de mensen die toch voor de NIA gaan veel succes.

Gr MisterT2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
En jij veel plezier met je POV.

NFI maar ik denk dat iedereen hier wel weet dat er alternatieven voor de Adam zijn, met in mijn ogen als enige voordeel dat deze nu al te verkrijgen zijn.

Laten we het hier gewoon lekker over de Adam hebben en over de POV in het POV topic, ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterT2006
Helemaal mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
Dus is het tijd voor een nieuw filmpje!

http://notionink.wordpress.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed om te zien dat er werkelijk applicaties worden ontwikkelt door andere partijen. Ik moet zeggen dat ik het wel een mooie eenvoudige applicatie vind, hopelijk krijgen we ook nog wat andere typen applicaties te zien zoals games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:38
Wat ik alleen jammer vind is dat de manier van zoomen in het navigatieprogramma afwijkt van het zoomen in de internetbrowser.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs92
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-10 12:18
Devian schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:12:
Wat ik alleen jammer vind is dat de manier van zoomen in het navigatieprogramma afwijkt van het zoomen in de internetbrowser.
Dat komt waarschijnlijk omdat deze maps applicatie is gemaakt door een externe ontwikkelaar. Ik heb zo'n idee dat dat nog wel aangepast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
En wat mij opviel is dat de applicatie gewoon van een standaard Android homescreen gelauncht werd. Volgens mij was er nog twijfel of de Adam ook de standaard homescreens had, of dat dat helemaal was vervangen door Eden en zijn panels? Het lijkt er hier dus op dat de gewone (volgens mij 2.2) homescreens er ook gewoon zijn, daar ben ik in ieder geval wel erg blij mee! d:)b

Navigeren met Google maps vind ik prima werken, dus deze app zal niet aan mij besteed zijn. Toch mooi dat er keuze is, ongetwijfeld zijn er mensen die liever andere navigatie software hebben!

Edit:
Het blijkt uit de comments dat op de eerste EAP Adams nog niet de Eden interface draait, dus dit is niet het homescreen waarmee hij geleverd gaat worden. In een interview met Notion Ink Hacks heeft Rohan blijkbaar wel al toegezegd dat er een homescreen komt, en deze zal later worden geshowd.... Ik ben dus benieuwd!

[ Voor 29% gewijzigd door luappul op 27-12-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajel
  • Laatst online: 23-09 09:07

Kajel

Development in Style

Edit:
Het blijkt uit de comments dat op de eerste EAP Adams nog niet de Eden interface draait, dus dit is niet het homescreen waarmee hij geleverd gaat worden. In een interview met Notion Ink Hacks heeft Rohan blijkbaar wel al toegezegd dat er een homescreen komt, en deze zal later worden geshowd.... Ik ben dus benieuwd!
"Komt" ?! De Adam zou binnen nu en 2 weken ofzo uitgeleverd moeten gaan worden toch? Dan moet alles toch klaar zijn lijkt me. Ook de software. En eigenlijk ook een tijdje al.

Ik moet zeggen, dat ik ook begin te vermoeden dat NI vrij weinig waar gaat kunnen maken van de door hun beloofde pracht en praal. Een iPad killer zal het zeker niet zijn, want de iPad is er al, en is een super goed ding (zeg ik als Android liefhebber met een Desire HD en geen iPhone) en ergens in de komende 2 maanden wordt waarschijnlijk de iPad 2 aangekondigd.
Ik denk dat de Adam er uiteindelijk wel zal komen, maar waarschijnlijk zwaar zal lijden onder het "too little, too late" principe.
Ik wil ook heel graag dat de Adam zo mooi zal zijn als beloofd, alle voorgestelde features zal hebben, en volgende maand leverbaar is, incl de PixelQI versie, maar - zonder nou een soort Ferry te willen worden (dat gun je niemand ;)) - ik vermoed dat dat helaas niet het geval zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Kajel schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:39:
[...]

"Komt" ?! De Adam zou binnen nu en 2 weken ofzo uitgeleverd moeten gaan worden toch? Dan moet alles toch klaar zijn lijkt me. Ook de software. En eigenlijk ook een tijdje al.

Ik moet zeggen, dat ik ook begin te vermoeden dat NI vrij weinig waar gaat kunnen maken van de door hun beloofde pracht en praal. Een iPad killer zal het zeker niet zijn, want de iPad is er al, en is een super goed ding (zeg ik als Android liefhebber met een Desire HD en geen iPhone) en ergens in de komende 2 maanden wordt waarschijnlijk de iPad 2 aangekondigd.
Ik denk dat de Adam er uiteindelijk wel zal komen, maar waarschijnlijk zwaar zal lijden onder het "too little, too late" principe.
Ik wil ook heel graag dat de Adam zo mooi zal zijn als beloofd, alle voorgestelde features zal hebben, en volgende maand leverbaar is, incl de PixelQI versie, maar - zonder nou een soort Ferry te willen worden (dat gun je niemand ;)) - ik vermoed dat dat helaas niet het geval zal zijn :)
letterlijk zei hij erover:
[ANDY] Most of us love Eden, but we were wondering if it was possible to use different launchers with the device?

[ROHAN] We have yet not revealed whole Eden UI, specially the home screen. After this revelation, you will not be asking this question! :)

[ANDY] Is there no desktop? can we have folders? how do we group applications? can we get more than one line of apps in the launcher?

[ROHAN] The task of launcher is more of Panel switcher than of application launcher. As mentioned, let us reveal the desktop or homescreen, then we can go in further details.

oftewel: het homescreen is er wel al, maar zal waarschijnlijk in de komende week in een filmpje of pas met CES 2011 (6 januari) geshowd worden. En of ze zullen lijden onder het "too little, too late" principe? De tijd zal het uitwijzen. Ik ben behoorlijk wat optimistischer dan jij, zeker na de filmpjes die de afgelopen week uit zijn gebracht. Het lijkt allemaal soepel en zonder lag te werken en uit de filmpjes blijkt dat er wel degelijk goed is nagedacht over Eden. Als nu ook de accuduur nog eens goed is, het PixelQi scherm is wat ik ervan hoop en de importprijs niet te gek is lijkt de Adam voor mij in ieder geval aan de verwachtingen te voldoen! Ik zie in ieder geval niet helemaal waarop jij je vermoedens baseert dat het geen succes gaat worden, misschien waren je verwachtingen dan iets te hoog gespannen / niet helemaal realistisch? ;)

Maar zoals ik al eerder heb gezegd, ook ik wacht toch voor de zekerheid de eerste reviews nog even af.
(sowieso vind ik het geroep over een iPad-killer altijd onzinnig, er is ruimte genoeg naast de iPad voor andere mooie tablets. Om een succes te worden is het dan ook zeker niet nodig om de iPad te "killen", het kan ook gewoon een prima altenatief zijn ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:03
luappul schreef op maandag 27 december 2010 @ 19:42:
Maar zoals ik al eerder heb gezegd, ook ik wacht toch voor de zekerheid de eerste reviews nog even af.
(sowieso vind ik het geroep over een iPad-killer altijd onzinnig, er is ruimte genoeg naast de iPad voor andere mooie tablets. Om een succes te worden is het dan ook zeker niet nodig om de iPad te "killen", het kan ook gewoon een prima altenatief zijn ;) )
Dit ben ik met je eens. Ik zie de ipad meer als een entertainment device en de Adam als een entertainment en usefull device. De dingen die ik er nu op zie kun je echt gaan gebruiken in je dagelijkse werk/school/huishouden. Tuurlijk zijn er voor de ipad ook applicaties die zulk soort dingen kunnen maar qua hardware vind ik toch dat de ipad te weinig ondersteund. Het lijkt me geniaal om de dslr op de Adam aan te kunnen sluiten als ik onderweg foto's aan het maken ben om te kijken hoe ze zijn op het grote scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorki

Zorki

pffffft

Apple laat er geen gras over groeien, komt in januari al met de ipad2 met variant op Pixel QI scherm.
Heeft er voor 2011 40 miljoen in de planning staan,,,
Nu kunnen de prijzen verder omlaag,,,toch? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Zorki schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:39:
Apple laat er geen gras over groeien, komt in januari al met de ipad2 met variant op Pixel QI scherm.
Heb je daar een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:36

Koppensneller

winterrrrrr

Antireflecterend != reflectief. Kan nog steeds gewoon een transflectief scherm zijn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
antireflecterend zegt niets idd. Mijn monitor heeft ook een mat scherm ipv zo'n spiegelend geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Interessant. Ik zie alleen nergens iets staan van "een variant op Pixel Qi scherm". Wel dat ie een niet reflecterend scherm krijgt, maar dat heeft niks met Pixel Qi te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Met anti-reflecterend wordt niet bedoeld dat er geen backlight nodig is zoals bij PixelQi, je hebt voor laptops ook de reflecterende 'glossy' schermen en de 'matte' schermen.... Als je hem in het zonlicht houdt zal hij dus geen dienst doen als spiegel om het zo maar te zeggen. Het blijft echter een scherm die backlight nodig heeft, en zal dus niet de eigenschappen van e-ink hebben die bijvoorbeeld PixelQi en Mirasol wel hebben.
Zorki schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:39:
En waarom roep je dat nu de prijzen omlaag kunnen, en van wat? De iPad, de Adam? 8)7 Ik volg je niet helemaal helemaal niet.......

[ Voor 17% gewijzigd door luappul op 28-12-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorki

Zorki

pffffft

[
[...]

En waarom roep je dat nu de prijzen omlaag kunnen, en van wat? De iPad, de Adam? 8)7 Ik volg je niet helemaal helemaal niet.......
[/quote]

Vraag en aanbod? Vraag weten we niet, aanbod weten we aardig.
De verwachting is dat er 10 keer meer tablets zullen worden geproduceerd door meerdere fabrikanten.
Dit jaar productie rond 20 mi, voor 2011 200 mi stuks.

Apple kan dit jaar vragen wat ze willen, concurrentie is volgend jaar pas wakker.
Kijken of Apple nog 800 euro kan vragen voor een Ipad als ze niet meer alleen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Zorki schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:43:
[
[...]

[/quote]

Vraag en aanbod? Vraag weten we niet, aanbod weten we aardig.
De verwachting is dat er 10 keer meer tablets zullen worden geproduceerd door meerdere fabrikanten.
Dit jaar productie rond 20 mi, voor 2011 200 mi stuks.

Apple kan dit jaar vragen wat ze willen, concurrentie is volgend jaar pas wakker.
Kijken of Apple nog 800 euro kan vragen voor een Ipad als ze niet meer alleen zijn?
Bedoel je dus de prijs van tablets in het algemeen of van de iPad? Er zijn op dit moment al genoeg tablets op de markt die met een normale marge op de kostprijs verkocht worden, dat wil niet zeggen dat Apple dit ook gaat doen. Op de smartphone-, computer- en laptopmarkt is ook voldoende aanbod, en toch heeft Apple zich zodanig in de markt weten te plaatsen dat consumenten bereid zijn prijzen te betalen die gekeken naar de concurrentie uitzonderlijk hoog zijn.
Bovendien is de productiecapaciteit natuurlijk niet in het wilde weg verhoogd, dit zal redelijk gelijke tred houden met de verwachte stijging van de omvang van de markt. Je hoeft dus echt niet te verwachten dat de prijzen van de iPad in het komende jaar flink zullen dalen.

En dan terug naar de Notion Ink Adam (jaja, we bevinden ons nog steeds in het Adam forum ;) ): de Adam wordt al in de markt gezet als een goedkoop alternatief met aantrekkelijke specs. Hier zullen dus al geen exorbitante marges op de hardware en de productiekosten worden berekend. Dat er in de loop van het jaar tablets op de markt zullen komen met betere specs tegen een gelijke prijs (van de Adam) of gelijke specs tegen een lagere prijs zal ongetwijfeld kloppen, maar dit zal te maken hebben met technologische ontwikkelingen en misschien schaalvoordelen bij een grotere productie. Het lijkt me echter sterk dat de prijzen van tablets enorm zullen dalen, alleen maar omdat Apple ineens 40 miljoen tablets uitpoept en deze tegen waarschijnlijk eenzelfde prijs als de eerste iPad gaat verkopen ........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online

Want? Een iPod of iPhone is ook niet bepaald goedkoper geworden sinds er meerdere MP3-spelers/smartphones zijn. Maar volgens mij gaat deze discussie offtopic voor dit topic, dat over Adam gaat, en niet over de prijzen van Apple-producten. ;)

edit: wat hierboven gezegd wordt dus (net te laat)

[ Voor 4% gewijzigd door mrwolf op 28-12-2010 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs92
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-10 12:18
Vandaag geen filmpje, maar morgen:
Tomorrow we will show you the full concepts behind the Panels, the home-screen elements, how multi-cores on Tegra will work, how processes are handled, the memory assignments, how the notifications are handled in Eden, installation of any 3rd party application
En die video gaan ze via hdmi capturen, dus beter beeld !
http://notionink.wordpres...the-post-coming-tomorrow/

[ Voor 8% gewijzigd door mathijs92 op 29-12-2010 17:20 ]

• C00P
Ik ben benieuwd, ze laten wel weer op zich wachten.
Hoelaat kwam hun eerste filmpje toen ze ook zo zich hebben laten wachten ?

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-10 08:22
"Rohan Shravan Video processing!
15 minutes ago via Mobile Web"

binnen half uur zal hij er wel op staan.

• SavageNL
Een nieuwe dag en weer een belofte van NI verbroken (in india is het al lang twaalf uur geweest)... Dat ze niet eens iets gaan beloven wat ze ook echt waar kunnen maken :S.

Ik verwacht nog steeds een hoop van de Adam, maar de bedrijfsvoering laat echt te wensen over.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:28

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar in mijn wereld heb je al sinds de introductie een iPad voor 499 euro.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Ben ik hiervoor zo lang wakker gebleven ?

:) het ziet er goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Laatst online: 19-10 17:38

Quindor

Switching the universe....

Inderdaad, ziet er naar mijn mening erg goed uit! Hopelijk komt de framerate door het video process en is het in het echt wel gewoon 60 FPS.Ben erg erg benieuwd, want dit ziet er goed uit! :D

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:20

Hoogie2004

Whohooooo

C00P schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 02:21:
Ben ik hiervoor zo lang wakker gebleven ?

:) het ziet er goed uit

De UI is erg impressive, vind hem erg intuitief. Eerdere filmpjes was ik behoorlijk sceptisch, maar dit ziet er erg goed uit (ook het eerste filmpje wat ik zie dat interactie e.d. echt goed belicht, al moet ik toegeven de afgelopen 2 weken ofzo niet veel te hebben gekeken).

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 21:59

Nakebod

Nope.

Krijg er bijna spijt van dat ik de pre-order gok niet heb genomen :D
Als deze filmpjes er voor de pre-order waren geweest was ie misschien al binnen een uur totaal uitverkocht!

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo zie je maar dat de "Eden" meer een toevoeging is dan een shell,
wel iets dat ervoor zorgt dat android meer tablet-friendly is.
ik vind het af en toe een beetje laggerig, hopelijk verhelpen ze dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-10 11:55
Ik vind alleen de "woody" iconen niet echt mooi. Bij premium horen mooie gelikte iconen. De keuze voor Woody snap ik wel. Ik neem aan dat ze dat doen omdat die er op een pixel qi waarschijnlijk beter uitzien dan de gelikte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:03
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 11:40:
zo zie je maar dat de "Eden" meer een toevoeging is dan een shell,
wel iets dat ervoor zorgt dat android meer tablet-friendly is.
ik vind het af en toe een beetje laggerig, hopelijk verhelpen ze dat
Ik twijfel nog steeds of dat lag is of dat dat gewoon de manier van programmeren is. Dus het doet precies zoals ze gezegd hebben dat het moet doen. Volgens mij is het dus geen lag maar een keuze hoe de panels zich moeten gedragen.
Ik ben trouwens positief verrast over de manier hoe je naar de desktop gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Daar heb je Ferry weer met zn negatieve input ;) maar ik vind het er verschrikkelijk rommelig uitzien.

Het scherm is 1 bende van geopende applicaties en er is er geen 1 die leuk vormgegeven is. Ook qua kleur zie ik niks leuks of wat het duidelijker zou maken.

Als je dat Eden gewoon kan uitzetten en de standaard Androids indeling zou kunnen krijgen, dan zou dat een pluspunt zijn.

Ik heb nog steeds geen geluid trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57

13art

Moderator Mobile
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe PixelQi scherm zich verhoudt met een gewoon lcd scherm of misschien zelfs een amoled scherm.
En dan niet in de zon, want dat is wel duidelijk, maar meer wat betreft kleur weergave, hoe zwart zwart is, etc.

[ Voor 31% gewijzigd door 13art op 31-12-2010 16:03 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 15:47:
Ik heb nog steeds geen geluid trouwens?
Waarom wil je geluid hebben? Het gaat toch om hoe het er uit ziet?
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Let op:
Replies over verzendingen, leveringen en al het andere dat niet met de technische aspecten van de tablet te maken heeft hoort hier niet thuis. Hiervoor kunnen aparte topics geopend worden.