Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

ArnoutV schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 10:41:
Het is 18 december, 10:40 lokale tijd. In Inda is het 5 uur later, dus 15:40.
Maar nog steeds geen nieuwe info over de Adam....

* wacht ongeduldig op video en foto's *
Djeez, get a life zeg :D Als ze wat te melden hebben dan merk je het vanzelf. Om er nou de hele dag op te gaan zitten wachten :X

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:36
Neuh, maar met veel bombarie werd gemeld dat de eerste foto's/video's van een echte Adam op 18 december gepubliceerd zouden worden, dan moet je dat wel doen na alle negatieve commotie van de laatste dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
euh....

Leer nu eens gewoon geduld hebben. Gebruik desnoods de RSS feed van de notionink blog als je op de hoogte wil gehouden worden van nieuwe updates. Zelf krijg ik zo dagelijks de nieuwe blogposts binnen (als die er zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:14
Het is inmiddels wel na middernacht in India. Je zou toch verwachten dat Notion Ink, na alle commotie en ongerustheid over de hele wereld, er alles aan zou doen om in ieder geval DEZE beloofde video-presentatie op 18 december soepel en probleemloos zou laten verlopen. Maar dit is dus wéér een belofte die ze niet (goed) nakomen...

<edit>
Toch wel blij dat ik geen pre-order heb kunnen doen (geen Mastercard ondersteuning), zodat ik nu relaxed toe kan kijken wat er gaat gebeuren. OF NotionInk maakt hun beloftes alsnog waar, OF ze vallen gigantisch door de mand. *pakt de popcorn erbij :) *

[ Voor 28% gewijzigd door Haay op 18-12-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En er is nieuws:

The video is being sent to Android Police and they will have exclusive access to it for the six hours before we can post it here.

Regards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 14:44
Ik begin steeds meer te geloven dat het scam is. Zo ga je toch niet met je klanten om. Ze op de 18e beeldmateriaal beloven, maar het niet waarmaken..
Edit: dus net een nieuw bericht klaar. Toch nog 6 uur wachten. Waarom zeggen die sukkels dat nou niet eerder.

[ Voor 27% gewijzigd door Tharoy op 18-12-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:14
What the hell? Android Police liep vooraan met roepen dat het een scam is en dat er geen hout deugde van de voorwaarden voor de pre-order, en nu krijgen zij exclusief als eerste de video(s) ???

Leuke manier van je klanten bedienen. Pfffff!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 07:40
Is het geen scam, is het alsnog niet goed. Serieus, mensen moeten echt een leven zoeken.

Hoezo vinden mensen dat ze benadeeld raken? Je krijgt de videos toch echt te zien, maar via een andere website? Het lijkt wel of sommigen hier echt zo graag willen dat NI een scam is, dat alle bewijzen dat het echt is als een teleurstelling worden gezien.

Het is niet raar dat Android Police als eerste de videos krijgt? Waarom? Omdat NI hiermee duidelijk wil maken dat AP fout zat. Als AP bevestigt dat het echt is, zal er niemand meer zijn die twijfelt aan de echtheid van dit bedrijf. Dat noemen ze slimme marketing.

Heb geduld en je krijgt de videos echt wel te zien. Pfff

[ Voor 24% gewijzigd door Relief2009 op 18-12-2010 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:25
Relief2009 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 20:37:
Is het geen scam, is het alsnog niet goed. Serieus, mensen moeten echt een leven zoeken.

Hoezo vinden mensen dat ze benadeeld raken? Je krijgt de videos toch echt te zien, maar via een andere website? Het lijkt wel of sommigen hier echt zo graag willen dat NI een scam is, dat alle bewijzen dat het echt is als een teleurstelling worden gezien.

Ik denk niet dat mensen hierdoor denken dat het een scam is. Dat heb ik al eigenlijk helemaal nooit gedacht. Maar het is wel irritant, als je op een mooi product zit te wachten, ze zeggen dat ze op 18 december een video van het apparaat laten zien, en vervolgens als de dag ten einde loopt een klein bericht het web op sturen met daarin de melding dat ze de video aan het verzenden zijn naar een andere website die de exclusieve rechten heeft voor 6 uur. Er staat in deze post helemaal niets definitiefs.
Is de video verzonden, zo ja, hoe lang geleden?
Publiceert android police de video gelijk of houden ze hem eerst offline
Wanneer gaat de 6 uur in?

Allemaal dingen die je beginnen te ergeren als je gewoon graag het product wilt zien. Ik ben namelijk best nieuwsgierig :9

edit: Stel dat rohan het filmpje gelijk verzonden heeft op het moment dat hij het bericht poste dan heeft android police al een half uur gehad om dit belangrijke nieuws uit te brengen. We zullen nog wat geduld moeten hebben. :)

[ Voor 8% gewijzigd door walletje-w op 18-12-2010 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09-2024

Het is niet raar dat Android Police als eerste de videos krijgt? Waarom? Omdat NI hiermee duidelijk wil maken dat AP fout zat. Als AP bevestigt dat het echt is, zal er niemand meer zijn die twijfelt aan de echtheid van dit bedrijf. Dat noemen ze slimme marketing.

Daar gaat het niet om. Wanneer je een belofte maakt, moet je die nakomen. Anders verlies je je geloofwaardigheid.
Dit is gewoon vragen om problemen. Het is logisch dat er mensen zijn die teleurgesteld zijn en ongeduldig worden wanneer
men belooft heeft dat er vandaag foto's online worden gezet.

Als jij een afspraak maakt met iemand wil je toch ook dat men deze afspraak naleeft?
Verder word er geen uitleg gegeven waarom ze hiervoor gekozen hebben, wederom een slechte move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
Het is niet raar dat Android Police als eerste de videos krijgt?
Dat is niet raar nee, maar dat iets eerder melden had geen kwaad gekund, toch? Was het nu zo moeilijk om even te posten "Jongens, vandaag komt de video, hij zal eerst naar AP gestuurd worden, en daarna zullen wij hem hier tonen. Hierdoor duurt het dus wat langer tot je de video kan zien. Sorry hiervoor, maar wij willen dit graag goed aanpakken, en het vertrouwen herstellen." Als dat wat eerder op de dag gepost was denk ik dat veel mensen daar best wel wat begrip voor op konden brengen. Nu is het in India al 19 december, en zegt hij van, "tja, wacht nog maar even. " Vind ik niet erg netjes/professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-10 16:21
Android police heeft nu een bericht gepost dat ze de video (nog) niet hebben maar wel op youtube gaan zetten als ze hem krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Aangezien Android Police eruit ligt (een verhulde Ddos poging door Rohan? :P), hier een linkje naar hun youtube kanaal, waar ze de video zouden uploaden. Trouwens, sinds ik daar voor het eerst gekeken heb is hun "ledenaantal" met ongeveer honderd gestegen... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:40

Nakebod

Nope.

Haay schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 20:32:
What the hell? Android Police liep vooraan met roepen dat het een scam is en dat er geen hout deugde van de voorwaarden voor de pre-order, en nu krijgen zij exclusief als eerste de video(s) ???

Leuke manier van je klanten bedienen. Pfffff!
Op de veel te late reactie van NI na, kan ik het wel begrijpen. En best logisch eigenlijk.
AP riep vrij snel dat het allemaal misschien niet zo te vertrouwen was.
Nu geeft NI ze de kans om de video goed te bestuderen, een blogpost eraan te wijden, en dan te publiceren voordat NI het zelf doet.
Gezien AP toch aardig kritisch is/was, kan dat heel veel twijfel wegnemen bij potentiële klanten.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, en zo lullen we de beloftes die niet worden nagekomen wel weer recht. :) NI had dan direct open kaart moeten spelen en vermelden dat Android Police de kickoff mocht doen van de video. Het blijft gepruts weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-10 11:55
YouTube: The Notion Ink Adam

De video.

We kunnen in ieder geval nu zeggen dat er een ADAM bestaat. Na het zien van het filmpje heb ik gemengd gevoel. Wat je kunt zien niet er netjes uit en werkt op het filmpje volgens mij goed. hier en daar een hapering maar dat kan in een software update recht getrokken worden. Er werd specifiek android 2.3 framework genoemd dus kunnen ze nog maar een paar dagen hebben gewerkt aan het werkend krijgen van Eden op android 2.3.

Alleen denk ik niet dat deze manier van werken (die panelen) plezierig werkt. Je werkt op een grafische schil die mijn inziens niet meer bied dan Android 2.3 zelf. Een soort van desktop met widgets en snelkoppelingen werkt denk ik fijner. Maar goed hands-on moet dat blijken. Verder blijf ik het een te dikke tablet vinden. 1.4 cm onder het scherm gedeelte en zo rond de 2.3 cm bij het dikke. Het valt echt op dat er even heel snel wordt gekanteld. En niet de echte dimensies laat zien.

[ Voor 78% gewijzigd door shakedown op 18-12-2010 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactus
Filmpje is inmiddels geupload door Android Police

YouTube: Kanaal van androidpolice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
Ja en de NI bloggers brengen wel je eten als eerst op je bord. Wees goed voor je klanten!!!
Als alles positief blijkt te zijn verspreid het nieuws toch wereldwijd als een lopend vuurtje afgaande van de specs van de tablet.
Nu worden er zoveel dingen beloofd en niet nagekomen, wekt mijn inziens weinig vertrouwen in de vele beloften die er nog moeten komen. Het hele leven waar vele dingen fout gaan IS COMMUNICATIE.
Als iedereen niet teveel babbelt en een keer beter luistert was er veel minder gezeik in de wereld.
Hij had het dan beter bij Slashgear of Engadget kunnen sturen die zijn positiever ingesteld.

MORAAL van het verhaal je kunt niet iedereen te vriend houden !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Eerste indruk:

Een beetje lomp en traag. Niks speciaals in mijn ogen, maar wie weet denk ik er anders over wanneer ik hem in het echt zie. Ze hadden wel een betere video kunnen maken zoals RIM met hun Playbook of wat Samsung met hun Galaxy tab deed. Dit werkt toch alleen maar negatief lijkt me :O

[ Voor 35% gewijzigd door Sydney08 op 18-12-2010 22:36 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

en we wat zijn we wijzer geworden? nog niets, enkel een filmpje van hetzelfde apparaat van de vorige filmpjes.
er waren toch een stuk of wat exemplaren verstuurd naar developers?
De enige bron van het apparaat is nog steeds een video gemaakt door de maker.

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactus
Inderdaad, hun interface met panels vind ik alles behalve spectaculair. Het hapert ook redelijk, maar dit kan zijn
omdat hij zoveel open had staan.

Ben wel erg benieuwd hoe die aanvoelt, zou hem ook absoluut wel willen kopen. Echter zou ik hun interface er
direct uit gooien. Vind de standaard android er toch gebruiksvriendelijker uit zien, maar dat is een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Laatst online: 10-11-2024
Vind het nogal alweer een beetje onprofessioneel overkomen allemaal, hoop dat ik het bij het verkeerde eind heb uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-10 19:18
Dit is nu wat ik bedoelde met mn opmerking over die shil over android. Ze maakten al zo'n rommelige start, dat ik mn hart vasthield voor de problemen met die schil en persoonlijk vind ik het gewoon niet mooi.

Het heeft niet de mooie frisse layout zoals anderen dat hebben. Zag net die van Blackberry's Playbook en dat ziet er zó mooi uit! En die specs zijn ook niet mis zeg, van die Playbook. Helaas moeten we daar nog wel ff op wachten.

Ik ben blij dat er nu nieuws is en t waarschijnlijk nog goed komt voor de mensen die al een pre-order hebben gedaan, maar ik hoef deze niet.
Waarschijnlijk zal er in de toekomst veel verbeterd worden, maar dat doet de concurrentie ook.

Als je zo'n nieuwe gadget hebt gekocht en m opstart, dan wil je gewoon een frisse layout waar de kwaliteit vanaf druipt en je zo'n lekker gevoel krijgt dat je een mooi speledingetje hebt gekocht. Dat zou ik hiervan totaal niet krijgen. Fail.

Kijk maar s naar deze layout....wauw. En die snelheid. YouTube: BlackBerry PlayBook Demo by Mike Lazaridis at Adobe MAX 2010 (Unedited)

(ps: ik had geen geluid bij het filmpje?)

[ Voor 23% gewijzigd door Ferry34 op 18-12-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactus
Ferry34 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 22:46:
Ik ook niet hoor :P

Als hij eenmaal geroot is, kun je hem vast helemaal naar je eigen wensen maken.
Ik maak me niet zo heel erg druk om hun interface, ik hoop alleen dat hij qua bouw goed in elkaar zit en dat
het scherm goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ik hoop het ook, maar geloof het niet.

Alles aan dit produkt en het bedrijf is rommelig en amateuristisch. Nu valt de layout voor mij verschrikkelijk tegen en dan kan ik moeilijk geloven dat het produkt zelf ineens een wonder is van kwaliteit, duurzaamheid en gebruiksvriendelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:04
kwa vormgeving vind ik de galaxy tab en de playbook vele malen mooier!...vind de Adam steeds meer een afknapper worden...vooral dat cameraatje ziet er toch niet uit...dan heb ik liever geen camera.
Maar goed het is wel weer eens wat anders dan een iPad look a like maar niet echt mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Indruk is goed.
En geen idee wat jullie traag vinden? Vind het er allemaal wel vloeiend uitzien.
Alleen die Panels, kweet ook niet of dat nu wel zo fijn is. Of er komt/is een soort Homescreen panel waar je eigen widgets en shortcuts op kan plaatsen...
Maar, er kwam er nu wel of geen Market op? Als dat niet zo is, dan zijn homescreens misschien wel overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:36
Ik vond de interface prima. Mooi is zo subjectief. Voor mij moet het vooral efficient werken.
Het scherm reageert goed op de aanrakingen, wat je van al die goedkope klonen niet kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactus
Nakebod schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 23:00:
Maar, er kwam er nu wel of geen Market op? Als dat niet zo is, dan zijn homescreens misschien wel overbodig.
Ik denk dat je met zekerheid kunt zeggen dat er standaard geen Android Market op zal zitten. Zoals ik het heb
begrepen staat Google de market alleen toe op telefoons, hieronder valt de Galaxy Tab ook. Een tablet zal het
dus zonder Android Market moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:40

13art

Moderator Mobile
Vanwege de hogere resolutie van de tablets... Daar zijn de huidige apps niet voor gemaakt. Ten minste dat was de verklaring. Maar goed op andere tablets werkt het wel weer...

Hmmm moet eerlijk zeggen dat ik ook wat afschrik van dat panel gebeuren. Had hoge verwachtingen, maar nu kakt het toch allemaal wat in.

[ Voor 43% gewijzigd door 13art op 18-12-2010 23:27 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
We weten nu in ieder geval dat het geen scam is! Wel jammer dat de video zo'n lage kwaliteit heeft (en spelfouten) een 720p video met een native britse spreker die uitleg geeft zou wel mooi geweest zijn.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:12

Eijkb

Zo.

Toch grappig dat tweakers vatbaarder zijn voor presentaties van bedrijven met een groot marketingbudget en een geek met een mooi apparaat, maar slechte communicatie, afbranden... :+ Ik wacht sowieso op reviews en ga dan pas over op aankoop. Wat de filmpjes, gelikt of amateuristisch, ook laten zien.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:06

MaDLiVe

.-Observer-.

Eijkb schreef op zondag 19 december 2010 @ 00:20:
Toch grappig dat tweakers vatbaarder zijn voor presentaties van bedrijven met een groot marketingbudget en een geek met een mooi apparaat, maar slechte communicatie, afbranden... :+ Ik wacht sowieso op reviews en ga dan pas over op aankoop. Wat de filmpjes, gelikt of amateuristisch, ook laten zien.
Gezonde instelling, ik doe hetzelfde. Sowieso komt er begin 2011 een hoop mooi spul dus geen gehaast om te beslissen aan mijn zijde.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
De tweede video

Gaat iets dieper in op de verschillende apps en Eden.

Bovendien heeft Rohan beloofd vanaf nu elke dag een nieuwe video te plaatsen, telkens over een specifieke app.

[ Voor 27% gewijzigd door Huntard op 19-12-2010 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
Dit is nu wat ik bedoelde met mn opmerking over die shil over android. Ze maakten al zo'n rommelige start, dat ik mn hart vasthield voor de problemen met die schil en persoonlijk vind ik het gewoon niet mooi.

Het heeft niet de mooie frisse layout zoals anderen dat hebben. Zag net die van Blackberry's Playbook en dat ziet er zó mooi uit! En die specs zijn ook niet mis zeg, van die Playbook. Helaas moeten we daar nog wel ff op wachten.

Ik ben blij dat er nu nieuws is en t waarschijnlijk nog goed komt voor de mensen die al een pre-order hebben gedaan, maar ik hoef deze niet.
Waarschijnlijk zal er in de toekomst veel verbeterd worden, maar dat doet de concurrentie ook.

Als je zo'n nieuwe gadget hebt gekocht en m opstart, dan wil je gewoon een frisse layout waar de kwaliteit vanaf druipt en je zo'n lekker gevoel krijgt dat je een mooi speledingetje hebt gekocht. Dat zou ik hiervan totaal niet krijgen. Fail.

Kijk maar s naar deze layout....wauw. En die snelheid. YouTube: BlackBerry PlayBook Demo by Mike Lazaridis at Adobe MAX 2010 (Unedited)

Ik begrijp werkelijk niiet waarom je hier berichten post.
Je hoeft dat ding niet te kopen. Als jij geen tablet wil met een zeer zuinig scherm, waarbij het dus eink gaat benaderen (helaas moet je hierbij uitgaan van statements van NI), kijk dan gewoon verder naar andere tablets.

Het scherm is namelijk het enige wat deze tablet echt anders maakt dan andere tablets. En dat is de reden waarom veel mensen deze tablet volgen.

De software, hardware (processor ed) zal nu niet iets zijn waar de Adam echt het verschil zal weten te maken. De processor is wel snel, maar zal het komende jaar in veel meer tablets gezet worden.
Het scherm, dat maakt het verschil.

Natuurlijk zal ik ook wachten op neutrale reviews. Gebruikerservaringen kunnen helpen, maar vaak zijn die veel te persoonlijk. Deze filmpjes bewijzen alleen maar dat de tablet bestaat en dat ook de software goed genoeg is om het ding in de verkoop te zetten.

Ik ben ook niet overdreven enthousiast over de panels.
Die rode menubalk ziet er op zich dan wel weer handig uit.
Het multitouch lijkt goed te werken. Dat zegt wel iets over de kwaliteit.
Ze hebben een functie die het scherm automatisch een beetje vergroot. Dan zie je in het filmpje het middelste paneel een beetje vervormen. Dat ziet er erg gek uit.

edit:
Voor mensen die het verschil tussen de schermen willen zien:
YouTube: Pixel Qi vs iPad
(misschien al 10x gepost hoor)

[ Voor 3% gewijzigd door Quacka op 19-12-2010 09:35 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leuk, eindelijk videos :)

Ik vind het er lang niet slecht uitzien eigenlijk. De panel engine draait zeer vlot (zij die zeuren over haperingen moet dringend eens met eender welk ander android systeem aan de slag. Het gaat hier over massas data die tegelijk weergegeven wordt) en de verschillende apps zijn ook netjes met elkaar geintegreerd qua stijl. Ben zeker nog geinteresseerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Wat wel lijkt is dat hij soms van panel wil wisselen, en dat hij alleen maar wat uitrekt, zoals hij rond 40 seconde laat zien. En eerlijk gezegd, het nut daarvan ontgaat me volledig en lijkt me alleen maar irritant werken, want ik zie hem toch een aantal keer van panel proberen te wisselen terwijl hij alleen maar iets uitgerekt wordt.

Bijvoorbeeld rond 1:39, hij probeert volgens mij 2x van het eBook panel naar de Sniffer filemanager te gaan, en geeft het dan maar op ofzo :+ Zo lijkt het iig :P

Eerst maar eens wachten op reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Nakebod schreef op zondag 19 december 2010 @ 11:52:
Wat wel lijkt is dat hij soms van panel wil wisselen, en dat hij alleen maar wat uitrekt, zoals hij rond 40 seconde laat zien. En eerlijk gezegd, het nut daarvan ontgaat me volledig en lijkt me alleen maar irritant werken, want ik zie hem toch een aantal keer van panel proberen te wisselen terwijl hij alleen maar iets uitgerekt wordt.

Bijvoorbeeld rond 1:39, hij probeert volgens mij 2x van het eBook panel naar de Sniffer filemanager te gaan, en geeft het dan maar op ofzo :+ Zo lijkt het iig :P

Ik zat eerst ook te denken wat is dat voor vreemd iets. Maar volgens mij is dat om aan te geven dat hij bij het einde van de lijst is. De manier zoals apple het heeft is gepatenteerd en in eerdere berichten is verschenen dat ze met zulk soort dingen rekening houden. Ik vind dit niet een hele mooie manier maar volgens mij geeft het dus gewoon aan dat hij bij het einde van de lijst is. Dat laat hij dan ook zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:30
Ik vind het idee met die apps naast elkaar laten draaien een prima oplossing voor de problemen met multitasking en het grote scherm waar apps niet mee overweg kunnen. Echter wel enorm jammer dat het als basis voor het OS fungeert. Het homescreen met widgets is juist de kracht van Android. Ze hadden in dit geval bijvoorbeeld een 10x10 homescreen kunnen pakken in plaats van het standaard 4x4 scherm en dat ding met die panels slechts gebruiken als mode waarnaar je kunt overschakelen.

Ik wacht in ieder geval even tot de handel geroot is voor ik hem eventueel aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakedown
Nakebod schreef op zondag 19 december 2010 @ 11:52:

Anders lees je ook even wat er in het filmpje onder de beelden bij geschreven wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
shakedown schreef op zondag 19 december 2010 @ 12:41:
[...]

Anders lees je ook even wat er in het filmpje onder de beelden bij geschreven wordt...
"the content will stretch when you reach its end"

Maar wat is daar dan het nut van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:23
Quacka schreef op zondag 19 december 2010 @ 13:23:
[...]

"the content will stretch when you reach its end"

Maar wat is daar dan het nut van?
Das gewoon een manier om het einde aan te duiden die nog niet gepatenteerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakedown
zezke schreef op zondag 19 december 2010 @ 13:27:
[...]

Das gewoon een manier om het einde aan te duiden die nog niet gepatenteerd is?
idd apple heeft het bounce effect, Android 2.3 heeft nu een kleine oranje flash als het einde hebt bereikt en Eden heeft dus dit... Allemaal variaties op hetzelfde en mijns inzien te simpel/logisch om te mogen patenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die UI echt lelijk. Er zit totaal geen consistentie in de ingebouwde apps qua design/layout, en de icon's vind ik ook lelijk zien er erg cheap uit. De iPad is veel beter dan de Playbook, en heeft veel meer leuke apps en games - net als Android (native; geen Adobe AIR/Flash crap!). En kun je de Playbook al kopen of niet??

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phuls
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-10 17:43
Nu kan ik me vergissen, maar er staat nog een video op You Tube: http://www.youtube.com/watch?v=qtT_zPkEO6Q.
Op driekwart sluit hij een muis aan op de Adam. Ziet er allemaal hetzelfde uit als de eerste video, maar beeld is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:40

13art

Moderator Mobile
Is gewoon dezelfde video alleen hebben ze ook een 720p versie erop gezet.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Nakebod schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 23:00:
Indruk is goed.
En geen idee wat jullie traag vinden? Vind het er allemaal wel vloeiend uitzien.
Nou, dan heb jij zeker nog nooit iemand met een fatsoenlijke smartphone of tablet zien werken. Het is alles behalve soepel. Vooral onhandig en houterig, wat misschien nog aan de bedienende persoon zou kunnen liggen, maar op deze manier maak je geen reclame vind ik.
ArnoutV schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 23:01:
Ik vond de interface prima. Mooi is zo subjectief. Voor mij moet het vooral efficient werken.
Het scherm reageert goed op de aanrakingen, wat je van al die goedkope klonen niet kan zeggen.
Het gebeurt in het filmpje regelmatig dat het display niet op een aanraking reageert of heel houterig reageert op sleepbewegingen, bovendien met de nodige latency.

Ik had meer verwacht na alle hype.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 14:41:
[...]

Ik vind die UI echt lelijk. Er zit totaal geen consistentie in de ingebouwde apps qua design/layout, en de icon's vind ik ook lelijk zien er erg cheap uit. De iPad is veel beter dan de Playbook, en heeft veel meer leuke apps en games - net als Android (native; geen Adobe AIR/Flash crap!). En kun je de Playbook al kopen of niet??
De PlayBook wordt pas in Maart verwacht en zal bovendien later ook een Java SDK aanbieden.
Exirion schreef op zondag 19 december 2010 @ 14:53:
[...]

Nou, dan heb jij zeker nog nooit iemand met een fatsoenlijke smartphone of tablet zien werken. Het is alles behalve soepel. Vooral onhandig en houterig, wat misschien nog aan de bedienende persoon zou kunnen liggen, maar op deze manier maak je geen reclame vind ik.

[...]

Het gebeurt in het filmpje regelmatig dat het display niet op een aanraking reageert of heel houterig reageert op sleepbewegingen, bovendien met de nodige latency.

Persoonlijk vind ik het allemaal vlot overkomen, zeker als we bedenken dat Eden pas sinds enkele dagen boven Gingerbread draait.

[ Voor 27% gewijzigd door zezke op 19-12-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snip

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Exirion schreef op zondag 19 december 2010 @ 14:53:
[...]

[...]

Heb je het filmpje van de RIM PlayBook bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-10 10:30
Sefyu schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:48:
[...]

Heb je het filmpje van de RIM PlayBook bekeken?
Net bekeken en ook daar haperingen.
Blijft wachten op real life ervaringen.
Ben ook nog geen fan van de panels.
Maar weet ook nog niet of het concept goed uitgelegd is.
Het lijkt een beetje alsof meer een heel uitgebreide overview is.
Er wordt in het begin ook gezegd dat de panel coverflow je home screen is.
En de launcher lijkt een lijst van alle applicaties. De actieve zie je weer terug in de panels....

maar dat is even mijn visie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Quacka schreef op zondag 19 december 2010 @ 09:13:
[...]

Ik begrijp werkelijk niiet waarom je hier berichten post.
Je hoeft dat ding niet te kopen. Als jij geen tablet wil met een zeer zuinig scherm, waarbij het dus eink gaat benaderen (helaas moet je hierbij uitgaan van statements van NI), kijk dan gewoon verder naar andere tablets.

Het scherm is namelijk het enige wat deze tablet echt anders maakt dan andere tablets. En dat is de reden waarom veel mensen deze tablet volgen.

De software, hardware (processor ed) zal nu niet iets zijn waar de Adam echt het verschil zal weten te maken. De processor is wel snel, maar zal het komende jaar in veel meer tablets gezet worden.
Het scherm, dat maakt het verschil.

Natuurlijk zal ik ook wachten op neutrale reviews. Gebruikerservaringen kunnen helpen, maar vaak zijn die veel te persoonlijk. Deze filmpjes bewijzen alleen maar dat de tablet bestaat en dat ook de software goed genoeg is om het ding in de verkoop te zetten.

Ik ben ook niet overdreven enthousiast over de panels.
Die rode menubalk ziet er op zich dan wel weer handig uit.
Het multitouch lijkt goed te werken. Dat zegt wel iets over de kwaliteit.
Ze hebben een functie die het scherm automatisch een beetje vergroot. Dan zie je in het filmpje het middelste paneel een beetje vervormen. Dat ziet er erg gek uit.

edit:
Voor mensen die het verschil tussen de schermen willen zien:
YouTube: Pixel Qi vs iPad
(misschien al 10x gepost hoor)
Ik hoor alleen een hoop beloftes waarvan er niet 1 getoond wordt. Ik zie alleen amateuristische filmpjes van een device met een lelijke schil.
Ik ben op zoek naar een mooie snelle tablet en deze leek me een optie. Alleen vond ik het uiterlijk meteen al tegenvallen.

Ik begrijp ook niet waarom veel mensen het produkt zo verdedigen? Een zeer zuinig scherm? Heb je er al eentje in je handen gehad of is er al een getest?
In filmpjes gemaakt door de fabrikant worden de minpunten altijd weggemoffeld en de voordelen uitvergroot.

Ik voorzie enorm veel problemen met de hard- en software. Dat zie je ook al bij gerenommeerde merken, dus dit wordt nog veel erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ferry34 schreef op zondag 19 december 2010 @ 23:33:
Ik begrijp ook niet waarom veel mensen het produkt zo verdedigen? Een zeer zuinig scherm? Heb je er al eentje in je handen gehad of is er al een getest?
Quacka heeft gewoon een grondige hekel aan alles wat met Apple te maken heeft, want Apple rommel wordt alleen gekocht door mensen met een ernstig minderwaardheidscomplex dat ze hopen te compenseren met veel te dure designspullen zoals Apple maakt. De NI Adam is de Messiah die aan de roem van de iPad een einde moet maken, dus die mag gewoon niet mislukken :P

Sorry, ik kon het even niet laten. Het ging om deze lachwekkende reactie: Quacka in 'nieuws: Notion Ink laat Adam-tablet werkend zien op video' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ik heb het filmpje nog een keer bekeken en het is gewoon niet best hoor. Die vent gaat wel 20 keer door het zelfde menu heen. Links, rechts...ff iets selecteren en iets kleins doen.
Daarna weer naar het lelijke menu.....links rechts.

Hij klikt wel 4 keer het meest rechtse icoontje aan, maar geen enkele keer gebeurt er iets?

En ineens vielen me 2 dingen op: er wordt geen enkele internetervaring getoond! Hoe ziet dat eruit dan?
Aan het einde lijkt hij iets in te tikken in Google, maar dan wordt ineens het hele beeld wit en stopt het filmpje?
En nog iets: geen enkele filmpje wordt getoond! De multimedia cappaciteiten zijn natuurlijk waar zo'n ding voor wordt gekocht, maar ik zie niks. En ook geen games trouwens. Eigenlijk wordt er bar weinig getoond :?

[ Voor 6% gewijzigd door Ferry34 op 20-12-2010 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
DarkChylde schreef op zondag 19 december 2010 @ 22:19:
[...]

Net bekeken en ook daar haperingen.
Blijft wachten op real life ervaringen.
Ben ook nog geen fan van de panels.
Maar weet ook nog niet of het concept goed uitgelegd is.
Het lijkt een beetje alsof meer een heel uitgebreide overview is.
Er wordt in het begin ook gezegd dat de panel coverflow je home screen is.
En de launcher lijkt een lijst van alle applicaties. De actieve zie je weer terug in de panels....

maar dat is even mijn visie ;-)
De reden waarom ik dat vroeg is omdat op het filmpje van de PlayBook dit ook van toepassing is: "Het gebeurt in het filmpje regelmatig dat het display niet op een aanraking reageert of heel houterig reageert op sleepbewegingen, bovendien met de nodige latency. "

Wat is volgens jou een fatsoenlijke tablet? Een iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-10 00:21
Ferry34 schreef op zondag 19 december 2010 @ 23:33:
[...]

Ik hoor alleen een hoop beloftes waarvan er niet 1 getoond wordt.
Over welke beloftes heb je het ?
Ik zie alleen amateuristische filmpjes van een device met een lelijke schil.
Ik ben op zoek naar een mooie snelle tablet en deze leek me een optie. Alleen vond ik het uiterlijk meteen al tegenvallen.
Ik vind het uiterlijk heel erg mooi en praktisch.
Smaken verschillen, dan kijk jij toch gewoon uit naar een andere tablet ?
De producent van die panelen heeft al naar buiten gebracht dat deze zuiniger zijn dan de lcd panelen, waarom neem je dat niet gewoon aan, jij lijkt me iemand die alles en iedereen in vraag stelt.
In filmpjes gemaakt door de fabrikant worden de minpunten altijd weggemoffeld en de voordelen uitvergroot.
Juist, daarom moeten we onpartijdige reviews afwachten.
Ik voorzie enorm veel problemen met de hard- en software. Dat zie je ook al bij gerenommeerde merken, dus dit wordt nog veel erger.
Pessimist, tot in de kist, jij grommelt nu eens op alles hé :)

Wat ze hebben getoond ziet er naar mijn mening erg goed uit, met de CES beurs in januari zullen we meer te zien krijgen en dit in betere kwaliteit.

Ik ben nog steeds overtuigd dat dit een zeer goed tablet kan worden.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-10 17:38

Quindor

Switching the universe....

Ik ben persoonlijk die negatieve toon ook wel een beetje zat. Persoonlijk ben ik het dan ook absoluut niet mee eens.

Uiteraard mag iedereen zijn mening uiten, maar als je echt het idee hebt dat het niets word. Pre-order dan absoluut niets en wacht gewoon tot het apparaat een paar maanden op de markt is er vele reviews van zijn geweest.

Realistisch ziet er de adam er op dit moment nog het beste uit van alle Android tablets welke aangekondigd zijn of uit zijn. En dan heb ik het niet over 6+ maanden aangekondigde alpha tablets met honeycomb. Als je denkt dat je lang op de adam moet gaan wachten, hoe lang verwacht je dan dat je daarop mag gaan wachten?

Kijk en vergelijk je het met de ipad? Tjah, dat is een apple product, en die zijn nou eenmaal gelikt. Daar betaal je naar mijn mening ook voor, maar het is wel goed. In vergelijking daarmee gebruikt de adam plastic, etc. dus dat is een heel ander uitgangs punt en spreekt dan misschien ook verschillende mensen aan.

Kijkende naar de filmpjes en de moderne dingen waar ze mee proberen te werken (nu al 2.3 updates en een moderne kernel erin, etc.) dat het een geweldig tablet gaat worden welke aan de top van de markt probeert te komen met weinig resources.

Daarnaast snap ik je zorgen voor de stevigheid niet. Het ding heeft een magnesium chassis, dat hebben de meeste laptops niet eens, alleen de rough versions meestal of bepaalde IBM modellen.

Verder lees ik dat google zo ongeveer het Tegra platform van Nvidia als standaard heeft uitgeroepen voor Android tablets, wat een upgrade hiernaar erg waarschijnlijk maakt! Hoeveel tablet makers hebben al aangegeven dat hun huidige tablets dat kunnen/gaan draaien? Zouden ze dat bij Pov/Advent wel doen met hun huidige tegra tablet? Ik denk dat je daar nog verder van huis bent gekeken naar support. Dan liever een jonge organisatie welke durft, die liever samen werkt met een XDA developers inplaats van allemaal gelockte bootloaders, etc.

En die haperingen? Ik weet niet echt waar jullie het over hebben. Je bedoelt misschien dat als je half naar een panel scrolled, dat hij zelf deze op zijn plek snapt? Dat noem ik geen hapering.

Ik denk dat stock android niet zo moeilijk is. En gekeken naar alle andere fabrikanten en wat voor enorme bagger interfaces daar bij komt (bovenop android)......ziet de adam er heel erg mooi uit!

En geen market? Nee, inderdaad. Dat mag officieel niet van google. Klus dat er zelf bij of wacht gewoon op honeycomb.

Mijn mening uiteraard.

[ Voor 10% gewijzigd door Quindor op 20-12-2010 07:26 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Ik vraag me af hoe praktisch die "applicatie" lijst is. Op mijn Ipad heb ik al snel 4 pagina's vol met icoontjes staan. Stel je hebt dat allemaal in 1 smalle balk. Je scrolt je volgens mij helemaal de blaren dan.

Dat rood ben ik eigenlijk ook niet zo'n fan van ... maar ja das persoonlijk.

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Dat was alles wat er op dat moment open stond

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Sefyu schreef op maandag 20 december 2010 @ 01:11:
[...]

De reden waarom ik dat vroeg is omdat op het filmpje van de PlayBook dit ook van toepassing is: "Het gebeurt in het filmpje regelmatig dat het display niet op een aanraking reageert of heel houterig reageert op sleepbewegingen, bovendien met de nodige latency. "

Wat is volgens jou een fatsoenlijke tablet? Een iPad?
yep een ipad. mijn vrouw heeft er een en het werkt goed en reageert snel.
Geen haperingen ondervonden. Ik heb zelf een android telefoon en wil graag een android tablet / reader.
Maar het moet soepel werken. Dat is het belangrijkste bij een tablet interface.
Als een touchscreen niet goed reageert op je aanrakingen en /of het OS ze niet snel genoeg verwerkt is het geen leuke ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Exirion schreef op zondag 19 december 2010 @ 23:38:
[...]

Quacka heeft gewoon een grondige hekel aan alles wat met Apple te maken heeft, want Apple rommel wordt alleen gekocht door mensen met een ernstig minderwaardheidscomplex dat ze hopen te compenseren met veel te dure designspullen zoals Apple maakt. De NI Adam is de Messiah die aan de roem van de iPad een einde moet maken, dus die mag gewoon niet mislukken :P

Sorry, ik kon het even niet laten. Het ging om deze lachwekkende reactie: Quacka in 'nieuws: Notion Ink laat Adam-tablet werkend zien op video' :)
De 2e was lachwekkend bedoeld. Achter deze sta ik volledig.

Iemand die een product puur om het uiterlijk koopt, die koopt het in mijn ogen voor de buitenwacht.
Er zijn ook mensen die Apple kopen, omdat ze het prettig vinden werken. Dat kan. Die mensen bedoel ik er niet mee.
Op tweakers mag je alleen geen kritiek op Apple geven, want dan wordt je naar beneden gemod.
Ik heb inderdaad de schurft aan apple-fanboys.

ik reageerde overigens op
Maar een tablet is meer dan dat. Het is tevens een gadget met uitstraling. Ook qua interface. Een gadget houd niet op bij het uiterlijk. Om succesvol te worden moet het een totaal product zijn, dat volledig overtuigd.
Puur als feit gepresenteerd, terwijl het een menign betreft. Tja, dan doe ik dus hetzelfde.
Ik word op -1 gemod en hij op +1. Verschil moet er zijn...

[ Voor 15% gewijzigd door Quacka op 20-12-2010 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:32

migros

Nooit meer een Samsung

Een tablet moet functioneel zijn en als een Tablet de helft van de tijd niet reageert op vingercommando's dan is dat ding gewoon geen drol aan in mijn ogen. Een tablet zoals de Ipad heeft bijvoorbeeld 11 aanraakpunten (ja ook 1 voor je 11de vinger).Een gemiddelde Android tablet (waar ik ook heeeel erg lang naar heb gekeken) heeft maar 3 of 4 aanraakpunten, das net iets te weinig om een echte tablet gevoel te krijgen. Mede daarom dat ik kies voor een Ipad. De rest van de manco van de Ipad kan je via Jailbreaken wel compenseren. Met Android bljif je doorontwikkelen wat ik best jammer vindt.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Laatst online: 19-10 17:06

ormagon

Definitely Maybe

migros schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:34:
Een tablet moet functioneel zijn en als een Tablet de helft van de tijd niet reageert op vingercommando's dan is dat ding gewoon geen drol aan in mijn ogen. Een tablet zoals de Ipad heeft bijvoorbeeld 11 aanraakpunten (ja ook 1 voor je 11de vinger).Een gemiddelde Android tablet (waar ik ook heeeel erg lang naar heb gekeken) heeft maar 3 of 4 aanraakpunten, das net iets te weinig om een echte tablet gevoel te krijgen. Mede daarom dat ik kies voor een Ipad. De rest van de manco van de Ipad kan je via Jailbreaken wel compenseren. Met Android bljif je doorontwikkelen wat ik best jammer vindt.
In welke gevallen was je allemaal van plan meer dan 4 vingers te gebruiken? Overigens ben ik absoluut nog niet onder de indruk van de 2.2 en 2.3 tablets. Enkel de Samsung tab komt mijn inziens in de buurt van de iPad. Maar dat zie je dan ook aan de prijs. Ik denk dat we voor goede android tablets die de concurrentie met de iPad aan kunnen gaan, maar wel voor een lagere prijs. We moeten wachten op Honeycomb, welke het niveau van android als mobiel besturingssysteem ook naar de tablet gaat brengen.

/edit
Het probleem is momenteel volgens mij dat kleine bedrijfjes heel veel aan de software moeten gaan sleutelen om de interface echt tablet vriendelijk te maken. En daar gaat het fout...

[ Voor 7% gewijzigd door ormagon op 20-12-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

ormagon schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:49:
We moeten wachten op Honeycomb, welke het niveau van android als mobiel besturingssysteem ook naar de tablet gaat brengen.
De vraag is of Android echt het platform voor tablets gaat worden. Geluiden dichtbij Google zelf wijzen erop dat het best eens Chrome OS zou kunnen worden dat meer kans heeft op de tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Laatst online: 19-10 17:06

ormagon

Definitely Maybe

Exirion schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:41:
[...]

De vraag is of Android echt het platform voor tablets gaat worden. Geluiden dichtbij Google zelf wijzen erop dat het best eens Chrome OS zou kunnen worden dat meer kans heeft op de tablets.
Zou kunnen inderdaad, maar gok toch op Android omdat Google zelf al de Motorola tablet met Honeycomb heeft laten zien (toch?).

/edit
Daarnaast is Chrome OS volledig afhankelijk van het internet en heb je er echt oneindig internet voor nodig, en dat lijkt me in de huidige wereld waar je op veel plaatsen slecht of geen bereik hebt niet bijster ideaal. Nee, nu ik erover nadenk ben ik er voor mezelf vrij zeker van dat het Android gaat worden.

[ Voor 26% gewijzigd door ormagon op 20-12-2010 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

ormagon schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:45:
Zou kunnen inderdaad, maar gok toch op Android omdat Google zelf al de Motorola tablet met Honeycomb heeft laten zien (toch?).
Wat fabrikanten laten zien zegt niet altijd wat. Kijk maar naar de HP slate, hoe dat gegaan is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
DarkChylde schreef op maandag 20 december 2010 @ 09:13:
[...]

yep een ipad. mijn vrouw heeft er een en het werkt goed en reageert snel.
Geen haperingen ondervonden. Ik heb zelf een android telefoon en wil graag een android tablet / reader.
Maar het moet soepel werken. Dat is het belangrijkste bij een tablet interface.
Als een touchscreen niet goed reageert op je aanrakingen en /of het OS ze niet snel genoeg verwerkt is het geen leuke ervaring.
Asje:

http://thenextweb.com/mob...oid-to-ipad-and-iphone-4/

Daar is je droom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-10 07:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
Nieuw filmpje met meer van hetzelfde... Ik dacht dat ze iedere dag een onderdeel zouden tonen. Had niet verwacht dat dat iedere dag hetzelfde onderdeel zou zijn. Heb na 3 filmpjes al wel gezien dat ze een panel GUI hebben, ik wil de andere features zien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Er waren nogal mensen die het paneelsysteem niet goed begrepen, vandaar waarschijnlijk de keuze om dit nogmaals te demonstreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik de videos zie, is het precies waar ik bang voor was. Ik vind het nog steeds een onsamenhangende inconsistente brij aan functionaliteit die voor zover ik kan beoordelen ook echt niet iets gaat toevoegen voor de wijze waarop we vandaag de dag met tablets om gaan.

Het voegt ook niet echt iets toe aan de default user interface van Android. Je kunt gewoon je panels daar al inrichten en dan hoef je niet zo overdreven door panels te browsen, dan klik je gewoon op de functionaliteit en je bent klaar.

Het is voor zover ik zie een tablet versie van alt-tab'ben, en heb je eenmaal de focus op een panel, dan wil je alsnog fullscreen je applicatie hebben om alle functionaliteit te kunnen zien.

Dat Notion Ink een nieuw bedrijf is, is zoeken naar een excuus. Op mij komt wat we tot nu toe zien in ieder geval als ongepolijst, hobby achtig, over.

Bevalt mijn mening je niet, .. tja pech gehad, het is maar een mening. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja, kijk. Ik vind het panelsysteem wel leuk gedaan eigenlijk. Als het je niet aanstaat kan je er ook nog altijd een andere rom opzetten (of simpelweg de launcher vervangen met de originele launcher, dat is het leuke aan android).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakedown
wat ik nog niet kan opmaken uit de informatie: Krijgt Eden ook een gewone desktop? Waar je widgets op kunt zetten? De cover flow die we zien lijkt me prima te werken om te switchen tussen de openstaande apps. Maar het heeft geen overzicht. Wat gaan ze daarvoor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik nou de enige die profijt ziet in de nieuwe interface?

Voorbeeldje:
Ik zie het al helemaal voor me: *ben aan het surfen en tegelijk wil ik aantekeningen maken. Haal de browser uit full screen, start een tekstverwerker op en type of paste men aantekeningen, hierna wil ik op dezelfde website weer door dus klik ik het scherm weer aan en ga verder.
Ben ik het surfen even beu en wil ik een boek lezen dan haal ik de browser uit full-screen en start ik de e-reader op, scherm uit en lezen...(het mooie is, nu verstookt ie ook niets meer, al men applicaties staan(bijna) op pauze)*

Misschien nog een te oppervlakkig voorbeeld maar dit wordt door het nieuwe multitasken van EDEN mogelijk.
Uit de komende filmpjes zal wel alles gaan blijken, maar mij lijkt het allemaal al wel vlotjes te lopen, het enige wat ik kan opmerken is dat die sukkel op de video telkens vergeet om eerst te 'tappen' voordat ie een applicatie kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kun je nu ook al. Op de Ipad is dit dubbelklikken voor switchen tussen apps, en op Android kun je ook gewoon switchen tussen apps. Eden is niets meer dan een andere GUI over bestaande functionaliteit heen met eigen implementaties.

Ik zie hier niets in wat nu al niet kan. :)

Als je nu twee panels actief kon houden werd het pas interessant, een soort dual screen op je tablet, maar dat is het niet want zoals in de video al werd vermeld gaan de resources naar het paneel met focus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:38:
Dat kun je nu ook al. Op de Ipad is dit dubbelklikken voor switchen tussen apps, en op Android kun je ook gewoon switchen tussen apps. Eden is niets meer dan een andere GUI over bestaande functionaliteit heen met eigen implementaties.

Ik zie hier niets in wat nu al niet kan. :)

Als je nu twee panels actief kon houden werd het pas interessant, een soort dual screen op je tablet, maar dat is het niet want zoals in de video al werd vermeld gaan de resources naar het paneel met focus.
Maar ze blijven wel beide geopend. Dan zou je dus dingen over kunnen typen, beoordelingen geven. emailen en half een filmpje tegelijk kijken. Weet ik veel wat je wilt doen. maar ik denk dat je er sneller gebruik van gaat maken dan je denkt. Net zoals ik nu dual screen op m'n pc heb. msn, en dit bericht tegelijk naast elkaar aan het typen ben. Je went er zo snel aan.

Verder vind ik het niet echt houterig lopen. Soms zou het iets soepeler kunnen maar het zijn vooral dingen die houterig lijken maar niet houterig zijn. Snappie? Ben nog steeds erg benieuwd naar de eerste onafhankelijke reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

walletje-w schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:13:
[...]

Maar ze blijven wel beide geopend. Dan zou je dus dingen over kunnen typen, beoordelingen geven. emailen en half een filmpje tegelijk kijken. Weet ik veel wat je wilt doen. maar ik denk dat je er sneller gebruik van gaat maken dan je denkt. Net zoals ik nu dual screen op m'n pc heb. msn, en dit bericht tegelijk naast elkaar aan het typen ben. Je went er zo snel aan.

Verder vind ik het niet echt houterig lopen. Soms zou het iets soepeler kunnen maar het zijn vooral dingen die houterig lijken maar niet houterig zijn. Snappie? Ben nog steeds erg benieuwd naar de eerste onafhankelijke reviews.
Ja dat is nou weer het probleem, filmpje langs msn = filmpje op pauze (programma inactief)
Het zou mooi zijn wanneer hij door blijft draaien wanneer je dat aangeeft of juist niet.

Niet te vergeten de apps hebben 2 interfaces, 1 klein (panel) en 1 full screen, de kleine interface zou dan mooi wat meer interactieve mogelijkheden hebben met andere apps en de full screen variant kan dan meer gefocust zijn op de interactie met jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs92
  • Laatst online: 25-10 12:18
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:47:
[...]
Ja dat is nou weer het probleem, filmpje langs msn = filmpje op pauze (programma inactief)
Het zou mooi zijn wanneer hij door blijft draaien wanneer je dat aangeeft of juist niet.
Nee hoor, in het voorbeeldfimpje (Eden part I) kun je zien dat de andere applicaties ook nog gewoon draaien. De weer app laat nog mooi wolkjes op en neer bewegen, zelfs als hij niet geselecteerd is. Niet gefocuste applicaties krijgen dus nog gewoon processor tijd. Filmpjes spelen dus gewoon door (misschien zit er een optie in om de video automatisch op pauze te zetten als je een ander panel selecteert).

[ Voor 11% gewijzigd door mathijs92 op 21-12-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
Volgens http://notionink.wordpres...special-part-iv-the-eden/ hebben applicaties op Eden 3 verschillende statussen:
- Full mode (full screen)
- Light mode (panel, in beeld)
- Sleep mode (panel, niet in beeld)

Het is dus als het goed is mogelijk om MSN en een browser en video naast elkaar te hebben, maar zodra je de video uit beeld scrolt kan het zijn dat ie op pauze springt. Het lijkt me dat je daar wel uitzonderingen op kunt maken (het lijkt me niet wenselijk dat je je video perse in beeld moet hebben om hem af te laten spelen, helemaal als je geen video afspeelt maar muziek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-10 09:14
Dan toch maar wachten op de Adam? Wilde voor mams een Galaxy Tab kopen omdat ze graag een tablet wilde hebben om op te kunnen lezen, mails openen en browsen.

Notion ink lijkt hier goed in te slagen om een betaalbare en mooie android tablet neer te zetten ;)
Want laten we eerlijk wezen; $700+ voor de Galaxy Tab tegenover de $450 voor de Adam (met pixel QI) is toch wel wat!

[ Voor 18% gewijzigd door Cobesz op 21-12-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Hoi, n00b hier, absolute newbee met android, ik heb geen apple in huis, en mijn 'smartphone'(= een pocket pc) is voorzien van win-mobile.

Kan men met die adam ook zOnder 3g via de app market downloaden en installeren, dus bijv. via een kabeltje op de pc, of 'direct' middels het in huis aanwezige wifi?
En is een app zoals de abnamro saldo checker (voor android uiteraard) dan ook gewoon te gebruiken, of is er dan wat ik elders lees weer gedoe met scherpte vanwege afwijkende app -/- scherm pixels resolutie?

[ Voor 4% gewijzigd door notsonewbie op 21-12-2010 14:29 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
apps installen via wifi is geen probleem, via kabel kan ook als je de apk file al hebt

denk dat die abnamro app gewoon zal kunnen draaien op de Adam

helaas is ie uitverkocht (wat ik behoorlijk idioot vind voor een preorder)

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het filmpje van vandaag is er op gezet: http://notionink.wordpres...2/21/introducing-eden-ii/

Het gaat over de emailclient en ik moet zeggen dat ik die er toch wel heel goed uit vind zien. Hij is snel, meerdere (soorten) accounts mogelijk en heel makkelijk een nieuw mailtje opstellen + bijlage toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-10 07:28
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 16:00:
Het filmpje van vandaag is er op gezet: http://notionink.wordpres...2/21/introducing-eden-ii/

Het gaat over de emailclient en ik moet zeggen dat ik die er toch wel heel goed uit vind zien. Hij is snel, meerdere (soorten) accounts mogelijk en heel makkelijk een nieuw mailtje opstellen + bijlage toevoegen.
Helemaal mee eens! Snap alleen dat recall nog niet helemaal. Iemand die het kan uitleggen? Lijkt me gewoon de knop concepten die je benaderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

recall is, moet je ff het filmpje pauzeren nadat ie op Send klikt, een optie om binnen een seconde of 1 á 2 onderaan het mail'd panel te klikken, en de mail niet te versturen.
"Your email will be delivered in a few seconds. Tap this note to stop!"

Zelfde als wat GMail tegenwoordig ook (optioneel?) aanbied, een soort korte bedenktijd.

Mail'd ziet er goed uit, kan nog wel eens een toppertje worden die Adam :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

JarlSX schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:07:
apps installen via wifi is geen probleem, via kabel kan ook als je de apk file al hebt

denk dat die abnamro app gewoon zal kunnen draaien op de Adam

helaas is ie uitverkocht (wat ik behoorlijk idioot vind voor een preorder)
Weer afwachten dan maar.... eerder dan dat ik weet dat ie de 'gangbare android app's' gewoon wel/niet kan draaien steek ik er geen geld in.
Wat de uitverkochte pre-oder betreft, daar kan ik wel wat voor bedenken:
Dit kleine bedrijf zonder 'eindeloze' geldkraan a la MS of Apple zal vast wel een afgepaste hoeveelheid processors / 'moederbordjes' / en schermen besteld hebben voor de 1e batch.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-10 17:38

Quindor

Switching the universe....

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 11:53
Is het mogelijk om PokerStars te draaien op een Android tablet? Misschien met 3.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Croccifixio83 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 20:18:
Is het mogelijk om PokerStars te draaien op een Android tablet? Misschien met 3.0?
Als daar geen app voor is (geen idee) niet, op geen enkel android systeem trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Nakebod schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 16:15:
recall is, moet je ff het filmpje pauzeren nadat ie op Send klikt, een optie om binnen een seconde of 1 á 2 onderaan het mail'd panel te klikken, en de mail niet te versturen.
"Your email will be delivered in a few seconds. Tap this note to stop!"

Zelfde als wat GMail tegenwoordig ook (optioneel?) aanbied, een soort korte bedenktijd.

Mail'd ziet er goed uit, kan nog wel eens een toppertje worden die Adam :D
Ziet er handig uit en heeft ook de zaken die ik zoek in een mail client.
Maar het valt me op dat er geen suggesties worden gedaan als hij woorden verkeerd spel.
Hoop wel dat er een dictionary aan gekoppelde kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

DarkChylde schreef op woensdag 22 december 2010 @ 08:52:

Maar het valt me op dat er geen suggesties worden gedaan als hij woorden verkeerd spel.
Hoop wel dat er een dictionary aan gekoppelde kan worden.
Kan een firefox of een Opera eigenlijk op android? De opera browser is immers ook een zeer verdienstelijke e-mailer m.i.
Ja dus: nieuws: Opera komt met Opera Mobile voor Android alleen hebben die opera versies ook email aan boord?

[ Voor 28% gewijzigd door notsonewbie op 22-12-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-10 00:21
Croccifixio83 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 20:18:
Je kunt je desktop overnemen met android.
Als ik zat te pokeren op mijn PC en er kwam iets interessants op tv speelde ik soms verder in de zetel met mijn gsm.
Dus dat gaat wel, mits je je pc aan laat staan :)

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Ik werk dagelijks met Opera Mobile for Android en voor zover ik weet beschikt die niet over een e-mail client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 23:09
Als je onderstaand bericht over het draadloos opladen leest dan zal dit ook wel ingebouwd zijn in plaats van de trackpad van de Adam. Lijkt me typisch het secret sensor ding.

http://webwereld.nl/nieuw...DRUzqOi#source=newsletter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk wel. Jammer van de voorwaarden, anders had ik er één gekocht. Misschien in de toekomst
als hij op marktplaats te koop staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:02:
Waarschijnlijk wel. Jammer van de voorwaarden, anders had ik er één gekocht. Misschien in de toekomst
als hij op marktplaats te koop staat. :)
Je weet dat ze die voorwaarden (gedeeltelijk) veranderd hebben, he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-10 22:57
En de nieuwe "video van de dag" staat erop, gaat over de sniffer (file manager):
notionink site en youtube

Ziet er naar mijn mening bijzonder gelikt en intuïtief uit! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:05
Ik voel mijn enthousiasme weer toenemen na het zien van de videos van gisteren en vandaag. Geen spijt van het niet pre-orderen, maar hoop toch wel heel snel over een unit te kunnen beschikken na de officiele launch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
luappul schreef op woensdag 22 december 2010 @ 17:22:
En de nieuwe "video van de dag" staat erop, gaat over de sniffer (file manager):
notionink site en youtube

Ziet er naar mijn mening bijzonder gelikt en intuïtief uit! :9
Ziet er zeer goed uit! Ook las ik daar in de comments dat er een phone icon in de applicatie lijst stond. Dan zou dus betekenen dat er een soort van bel applicatie beschikbaar is. Leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannes_
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-11-2024
Het begint er steeds beter en beter uit te zien.

Check ook:

http://notioninkhacks.com...-rohan-ceo-of-notion-ink/

Daarin staat ook dat er wel degelijk een Homescreen/Desktop komt, maar dat ze die later zullen revealen. Alle puntjes van kritiek op het device zelf (niet de service) lijken zo wel weggewerkt naar mijn mening.
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Let op:
Replies over verzendingen, leveringen en al het andere dat niet met de technische aspecten van de tablet te maken heeft hoort hier niet thuis. Hiervoor kunnen aparte topics geopend worden.