Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 16:54:
Ik merk dat er veel animo is voor de Adam, maar dat veel mensen het apparaat eerst even willen zien en voelen. Dit is natuurlijk erg logisch, maar omdat ze niet in de normale winkels liggen wil ik een voorstel doen aan ieder die zich voelt aangetrokken.

Ik ben van plan om een zaterdag/zondag middag/avond te besteden aan een "meeting" voor geïnteresseerden. Daarnaast wil ik dan vragen of anderen met een Adam hier ook bij kunnen zijn, zodat er meerdere Adams aanwezig zijn en eventuele verschillen (zoals LCD en Pixel Qi) met elkaar vergeleken kunnen worden.

Mijn idee is om dit in het weekend van 4/5 juni te doen en dan ergens in het centrum van Amsterdam.

Dus; is hier behoeft aan voor de "nog-niet-Adam-bezitters"? En zijn er andere Adamites die een middag/avond hun Adam beschikbaar willen stellen aan vele vette vingers? En zo ja, wat is voor jullie de ideale dag/tijd?

Laat het me weten!
A-dam (leuk grapje) is mij te ver weg. Maar schrijf anders eens een product review. Heb ik ook net gedaan: pricewatch: NotionInk Adam Pixel Qi display + 3G + WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het wordt inmiddels spannend of Honeycomb bruikbaar gaat blijken voordat Gingerbread officieel uit is. Ik aarzel nog want ik ben een van de weinigen die de leaf interface van Eden wel leuk vindt.
Wat me wel opvalt is dat veel mensen zich niet realiseren dat je de screen helderheid met de QI schermen van auto moet afhalen als je de matte projector ook nog eens gebruikt. Het is jammer dat je geen schuifje in de interface hebt om een boost op de auto mode te zetten. Nu blijf je wisselen terwijl auto prima werkt als de default maar hoger gezet kon worden.

Over de screen projector ben ik nog steeds niet uit. zonder is de machine veel mooier, maar de glans van het scherm hoger en je hebt natuurlijk het risico op krasjes. Er is een gat in de markt voor een alternatief mat protector vel dat wel ontspiegeld, maar wat dunner is waardoor je die waas niet krijgt. Ik heb de OEM van de protector maar weer via Ebay besteld omdat ik de eerste er al te vaak op en afgehaald heb. Is te koop voor 5$ in de VS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaronTankhe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-05 13:45

BaronTankhe

Creator of Infinity Launcher

Ik draai nu een aantal dagen honeycomb (HC14.zip) en ik ga echt niet meer terug naar de gingerbread build. Een aantal features werken nog niet maar ik vind hem zoveel beter. Als je honeycomb hebt gedraaid lijken die andere builds alsof je van windows 7 naar windows 3.11 terug moet (overdrijven maakt de zaak duidelijk :P )

Ignorance is bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:39

Bestla

Kvinne

Dat gaat mijn vrouw vanavond ook doen als er nog geen nieuws van NotionInk zelf is.

offtopic: Ik vind het zelf vreemd dat ik na bijna 2 maanden nog niets gehoord heb na de invite mail van NotionInk. Maar dat hoeft ook niet meer, ik heb een Ipad2 besteld. Kunnen mijn vrouw en ik lekker productvergelijking doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws! Onze Adams krijgen officiele update naar 3.0
Bron: http://android-tablet-inf...naar-android-30-honeycomb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Toch ook maar Pixel Qi + Wifi + 3G besteld. Dan kan ik de Ipad2 en de Adam naast elkaar vergelijken, en de slechtste van de 2 verkopen of houden. Ja nerdy als ik ben.

Iemand nog belang bij een invite met password? Ik heb er 1 over. Stuur maar een PM

[ Voor 20% gewijzigd door Bestla op 30-05-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@henk_tillaart: misschien is dit leuker:
Sales are live again! Those who have received emails can log in and select the variants they want! And for those who haven’t got any email, here is the link to subscribe! http://store.notionink.com/subscribe.php Indians can expect to see integrated prices (inclusive of shipping, taxes, customs and handling charges (and yet cheaper than earlier end prices)). Australians can expect local technical support, and so can Europeans!

Also in the evening today, all can update to the new Eden 1.5 with more apps. We have kept our energies focused at Honeycomb rather than fixing everything on 2.3, but still those who want to test, can test the 2.3 variant on Wednesday!

As for a fixed date on Honeycomb, expect 27th of June with acceleration and more!

Warm Regards

Rohan Shravan
bron: http://notionink.wordpress.com/ (officiële blog van NI)

Daarnaast komt er vandaag (30-5) of morgen een update van Eden en een aantal nieuwe en geupdate apps.
En woensdag nog een kleine patch naar Android 2.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Ik kreeg vandaag een update van Eden nadat ik eindelijk mezelf naar een recente build had gekregen die OTA toeliet. Net op tijd om de nieuwe Eden te downloaden.

Eens kijken of de Forced closes nu weg zijn.Nu te laat om nog te gaan spelen. Als het goed is zou het batterijverbruik en de GPS fix in ieder geval gefixt zijn, dus ik laat hem vannacht maar eens aanstaan om te zien of er morgen nog leven in zit. Dat zou al een verbetering zijn.

Het ziet er in ieder geval gelikter uit en ik zit nu op build NIP920300511 terwijl ik tot voor kort nog op een stokoude developers build zat.

En natuurlijk de tabbed browser van Dolhin HD wat me een grote vooruitgang lijkt. Kon allemaal ook wel zonder upgrade geinstalleerd, maar is nu netjes geintegreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de update ook binnengehaald, maar volgens mij zitten er nu meer bugs in dan voorheen...

Ik heb nu regelmatig(er) FC's, wanneer mijn scherm op stand-by gaat verlies ik ook de WiFi verbinding (tegenovergestelde van Cell-Standy bug), de knoppen reageren niet in standy-by mode (alleen de return knop aan de zijkant), het voelt nu nog trager dan voorheen, switchen van panels naar overzicht werkt "bagger", etc...

Woensdag ga ik even kijken of de update naar Gingerbread verbetering oplevert, anders ga ik zelf maak wat in elkaar zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 14:46
Ik nog een invite staan voor aankoop van een Notion Ink, nog 4 dagen geldig. Weet niet of er iemand is die er belang bij heeft, ik heb inmiddels een iPad 2 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:21:
Heb de update ook binnengehaald, maar volgens mij zitten er nu meer bugs in dan voorheen...

Ik heb nu regelmatig(er) FC's, wanneer mijn scherm op stand-by gaat verlies ik ook de WiFi verbinding (tegenovergestelde van Cell-Standy bug), de knoppen reageren niet in standy-by mode (alleen de return knop aan de zijkant), het voelt nu nog trager dan voorheen, switchen van panels naar overzicht werkt "bagger", etc...

Woensdag ga ik even kijken of de update naar Gingerbread verbetering oplevert, anders ga ik zelf maak wat in elkaar zetten ;)
Na een nachtje in standby stond ik op 97% waarvan het meeste phone stand by was (QI Wifi 3G model). Cell standby bug is inderdaad verholpen. Dat scheelt de wereld voor mij, want ik vond het onbruikbaar dat de Adam altijd leeg was ook als je hem niet gebruikte na 24 uur.

Mijn Wifi verbinding werkte gelijk toen ik hem uit stand by haalde. Is dat wat je bedoelde of wil je Wifi aanhouden in de zin dat de dataverrbinding doorloopt tijdens standby?

Knoppen werken inderdaad niet in standby mode, moet je de powerswitch even aanklikken, maar dat vind ik eigenlijk een voordeel. Anders gaat hij ongewenst aan als ik hem meeneem in een sleave.

Trager merk ik niets van, maar ik weet niet wat de maatstaf is.

Forced closes nog niet gehad. Voorlopig dus een succes bij mij. Vind Chords ook een prettig programma, dus luister ik nu muziek op mijn Adam. Vandaag wat meer spelen.

Mijn grootste bezwaar blijft: de automatische stand van het QI scherm is wat te laag naar mijn smaak. Ik wil zelf kunnen zeggen wat zijn laagste stand is en dat zou makkelijk kunnen in de interface. Met de hand is heel onhandig dus dat doe ik liever niet.

(edit foce close in videoplayer en gelijk problemen om hem uit standby te halen daarna een andere force close dus nee, dit is hem nog niet.) Woensdag Android 2.3 proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door max3D op 31-05-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

NetXtreme schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:45:
Ik nog een invite staan voor aankoop van een Notion Ink, nog 4 dagen geldig. Weet niet of er iemand is die er belang bij heeft, ik heb inmiddels een iPad 2 gekocht.
Bij een invite kreeg ik een paar minuten al een mail, dus ik denk niet dat anderen er iets aan hebben. Daarbij zit het aan je mail vast.

Ik weet het nog niet met deze tablet; relatief is er minder te krijgen dan de iPad, maar die is duur en heeft nog al een gesloten structuur.

Overigens, afgelopen week waren de Caribbean Combo (3 Surinaamse en 1 Antiliaanse caberetiers) op TV en daar kwam de Notion Ink zo waar voorbij! (ging over een tablet en toen vroeg de één aan de ander: iPad, Samsung of een Notion Ink).

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

MrSleeves schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 12:10:
[...]

Bij een invite kreeg ik een paar minuten al een mail, dus ik denk niet dat anderen er iets aan hebben. Daarbij zit het aan je mail vast.

Ik weet het nog niet met deze tablet; relatief is er minder te krijgen dan de iPad, maar die is duur en heeft nog al een gesloten structuur.

Overigens, afgelopen week waren de Caribbean Combo (3 Surinaamse en 1 Antiliaanse caberetiers) op TV en daar kwam de Notion Ink zo waar voorbij! (ging over een tablet en toen vroeg de één aan de ander: iPad, Samsung of een Notion Ink).
Dan forward je die mail toch naar diegene die de ivite gebruikt heeft. Niets aan het handje hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:39

Rudedadude

Maybe we were born to run

Vandaag mijn padpivot tabletstand binnengekregen. Door de veelzijdigheid een mooie aanvulling op mijn Adam! De 27ste heeft NI een Honeycomb versie vrijgegeven, maar die lijkt verdacht veel op de versie die al beschikbaar was op tabletroms.com. De versie die beschikbaar is draait behoorlijkk goed, alleen de camera werkt nog niet. Zelf heb ik toch weer besloten om terug te gaan naar Edenx 2.7, Die draait erg goed en er zijn te weinig echte tablet apps om Honeycomb interessanter te maken.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Zo, hup uit de doos meteen Beast geinstalleerd. Nu gaan spelen met dat ding :)

O,ja mijn vrouw is bezig een site te bouwen over tablets in het algemeen.Alleen is het nu nog vooral Notion Ink. Een soort tabletkrant.
Hij staat al online, maar dit is niet door mijn vrouw gedaan. Zij deed dit samen met iemand uit Amerika die weinig kaas had gegeten van html. Mijn vrouw meer van tekst schrijven ;)
Ze is dus bezig om die site volledig te veranderen naar wat zij wil. Be warned about the layout from the US guy >:)

Er staat ook een interview van mijn vrouw en Rohan Shravan op

The Tablet Post

[ Voor 12% gewijzigd door Bestla op 30-06-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 5 dagen ook in het bezit van een Adam, elke dag dat ik nieuwe mogelijkheden ontdek wordt het leuker.
Build 20080611

Ik ben nog op zoek naar een snelle 32GB MicroSD kaart, nu kom ik bij Redcoon een ADATA Class10 van 60 euro tegen. Klopt dit wel of is dit een Class 1?

Vandaag een Lederen Keyboard Case besteld bij 123BestDeal.

Evernote is handig op de Adam, foto maken en binnen een minuut is deze beschikbaar op je Windows PC.
Ik gebruik nu FB Reader om de boeken die ik op mijn SD Card heb staan te kunnen lezen, zijn er nog betere om lokaal opgeslagen boeken te lezen ?

Wat me ook nog niet lukt is streaming video op de Adam af te spelen. Moet ik nog Divx codecs installeren op de Adam, bestaan die uberhaupt ??

Verder ben ik heel tevreden met de Adam, vrienden zijn ook enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 10:13:
Sinds 5 dagen ook in het bezit van een Adam, elke dag dat ik nieuwe mogelijkheden ontdek wordt het leuker.
Build 20080611

Ik ben nog op zoek naar een snelle 32GB MicroSD kaart, nu kom ik bij Redcoon een ADATA Class10 van 60 euro tegen. Klopt dit wel of is dit een Class 1?

Vandaag een Lederen Keyboard Case besteld bij 123BestDeal.

Evernote is handig op de Adam, foto maken en binnen een minuut is deze beschikbaar op je Windows PC.
Ik gebruik nu FB Reader om de boeken die ik op mijn SD Card heb staan te kunnen lezen, zijn er nog betere om lokaal opgeslagen boeken te lezen ?

Wat me ook nog niet lukt is streaming video op de Adam af te spelen. Moet ik nog Divx codecs installeren op de Adam, bestaan die uberhaupt ??

Verder ben ik heel tevreden met de Adam, vrienden zijn ook enthousiast.
Hoe stream jij dan? Van PC naar Adam, of Adam naar LCDTV, of usbstick/sdkaart in Adam?
Of gaat het om een divx/xvid die niet wil afspelen op je Adam?

Ik heb het zelf ook nog niet geprobeerd, maar ik zal eens een usbstick met een divx er in stoppen en kijken wat er gebeurd. Even geduld.

Net een usb met een xvid afgspeeld. Ik draai wel Beast 2.2.1, en zowel met Videoplayer en met Movies speelt het probleemloos.
In Beast naar Sniffer en dan USB en dan kiezen welk bestand en waarmee. Werkt prima zover.

[ Voor 8% gewijzigd door Bestla op 02-07-2011 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Ik heb een app gemaakt die in Adobe Air draait. Zou iemand voor mij willen uitproberen hoe hij doet op de schermverhouding van een Adam? Ik heb 'm namelijk getest op een Desire en een Archos 70, beide met een kleinere diagonaal.
Een screenshot zou ik wel op prijs stellen.
Via mail om schijn van spam te voorkomen paulb apedinges dds.nl

[ Voor 14% gewijzigd door Vmu op 02-07-2011 16:53 ]

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stream met VLC Direct van PC naar ADAM. Audio hoor ik wel, beeld blijft zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag bij de introductiedag van CarbageRun 2011 gekeken en met mijn Adam (Evernote App) wat foto's gemaakt, zie:
http://www.evernote.com/pub/woltjer/carbage2011

Kwaliteit is redelijk voor Evernote pagina. Nog ff een keer fotos maken met standaard Camera app van Adam.

edit:
Kwaliteit van foto's zijn goed !!
Evernote maakt op een gedeelde pagina van de 1.6 Mb foto's 80Kb foto's.
Hier nog een link met dezelfde foto's in hoge kwaliteit:
http://woltjer.home.xs4all.nl/

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2011 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 17:03:
Ik stream met VLC Direct van PC naar ADAM. Audio hoor ik wel, beeld blijft zwart.
Gooi die film eens op SD of USB en kijk dan eens.

En even voor de funfactor:
Afbeeldingslocatie: http://img834.imageshack.us/img834/7097/lcdipad2pq.jpg
NI Adam lcd, Ipad2, NI Adam PQi.
Laatste 2 zijn van mij, die lcd Adam is van mijn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LedZep: Op USB stick speelt zelfde Divx film wel goed.
Wie weet welke streaming video software wel goed werkt op de ADAM ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 19:22:
LedZep: Op USB stick speelt zelfde Divx film wel goed.
Wie weet welke streaming video software wel goed werkt op de ADAM ?
http://www.thegalaxytabfo...-using-home-wifi-network/
Probeer dit eens

Ik heb gegoogled op Video Divx PC streaming to Android tablet

[ Voor 7% gewijzigd door Bestla op 03-07-2011 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met behulp van Plex Media server is het mij gelukt om video te streamen naar de Adam.

Audio streamen naar de Adam is gelukt met winamp, hier een handleiding
http://blog.winamp.com/20...ic-to-your-android-phone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Vmu schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 16:51:
Ik heb een app gemaakt die in Adobe Air draait. Zou iemand voor mij willen uitproberen hoe hij doet op de schermverhouding van een Adam? Ik heb 'm namelijk getest op een Desire en een Archos 70, beide met een kleinere diagonaal.
Een screenshot zou ik wel op prijs stellen.
Via mail om schijn van spam te voorkomen paulb apedinges dds.nl
Afbeeldingslocatie: http://img804.imageshack.us/img804/5124/bild0072.jpg

Hij werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Ziet er ook goed uit op dat scherm

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
Inmiddels draai ik Adamcomb 0.3 en ze zijn goed onderweg, maar ze zijn er nog niet.

Bij een first install moet je de tablet wel even op laten warmen want oa market werkt pas redelijk na 45 minuten. Verder werkt bijvoorbeeld de CNN tablet app niet en doet video in de IMDB app het niet, maar het is de beste HC ervaring die ik tot nu toe op de NI adam heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af hoe het ondertussen met de Adam is. Op de site van NI moet ik me eerst inschrijven voor ik iets kan zien mbt prijzen/leveringstijden. Daar doen we dus mooi niet aan mee. Het lijkt me geen goed teken dat dit topic al zo lang stil is, en dat NI blog loopt ook niet over van activiteit. Van de tweakers die wel zo'n ding hebben lees ik hier redelijke berichten, maar al weer een tijdje niks meer.

Kunnen we stellen dat NI dood is? Wordt het ding nog verbeterd/gemaakt?
Komt er nog een Eve, zijn daar al specs van?

Als je een Adam hebt, hoe bevalt deze over langere termijn? Is de software al een beetje op orde? Zou je hem weer kopen? Sorry voor de overload aan vragen. Ik blijf geinteresseerd in een tablet met PQ scherm en vroeg me af hoe het ermee staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ma_rK schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:38:
Bij een first install moet je de tablet wel even op laten warmen want oa market werkt pas redelijk na 45 minuten.
:')

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 23:52
Dat dit topic zo dood is, is een teken aan de wand. Er zijn betere tablets met ips schermen voor nauwelijks meer geld.

Het pixel Qi klinkt veelbelovend, maar toch lees ik nooit laaiend enthousiaste reviews. Ook vind ikzelf de tablet niet mooi om te zien. Kijk naar die lelijke rand van die geplaatste foto hierboven. Dit is echter persoonlijk.

Ik lees veel te vaak over updates en problemen, maar ik hou zelf niet van dat soort dingen uitvogelen. Ik wil gewoon dat het werkt.
Anderen vinden dat uitvinden juist leuk.

Let wel, ik heb zelf geen Adam en baseer dit alleen op wat ik hier en op andere fora lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

De Notion Ink Adam is uiteindelijk nooit in retail gekomen en dat zal ws. ook niet meer gebeuren, aangezien er waarschijnlijk gewerkt wordt aan een Adam 2. Mogelijk krijgt de Adam de update naar Icecream, maar dat is het waarschijnlijk wel.
Verder valt er gewoon niet zoveel meer over de tablet te werken. Hij werkt, maar de (software) ontwikkelingen gaan op het moment niet bepaald snel. Honeycomb is voor de Adam beschikbaar, maar bepaalde onderdelen (camera, flash in alle browsers behalve opera) werken daarbij nog niet.
Zelf draai ik bijvoorbeeld nog op Froyo en dat bevalt ook gewoon goed, ik heb een versie van Honeycomb gehad, maar ik vind het de hype niet helemaal waard.
Pixelqi gebruik ik minder dan ik had verwacht (het is ook een slechte zomer :P ). In een kantoor omgeving is het wel goed te gebruiken om langere stukken tekst te lezen. Ik heb nu ook een verzameling e-books, dus daarvoor ga ik m'n Adam zeker gebruiken. Voor m'n werk heeft de Adam het schrijfblok vervangen, icm Evernote werkt dat prima.

Mijn grootste minpunt aan de Adam is eigenlijk het gebrek aan een fatsoenlijk standby optie. In standby houdt de tablet het maximaal 40 uur vol, voor langer moet je de tablet afsluiten. Ik maak het regelmatig mee dat ik ben vergeten de tablet uit te schakelen en dat ik dan met een lege batterij zit. In het andere geval moet de tablet eerst volledig opstarten en dan ben je toch weer 1,5 minuut verder, wat net hinderlijk is.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds kort de bezitter van een Adam met Pixel Qi met 3G.
Ik kom van de iPad af (heb deze nog steeds), maar de Adam ziet er bijzonder goed uit.
Systeem draait nu op Beast (hoe kan ik trouwens zien welke versie erop staat?)

Toch heb ik nog een paar vragen, waarvan ik hoop dat ik de vraag nu wél op de goede plaats gesteld heb.

* Is er ergens een goede handleiding beschikbaar (liefst Nederlands) waar tips en trucs in beschreven staan?
* Hoe kan ik een ebook op de Adam krijgen zodat deze (met voorkant) in de Aldiko reader te vinden is?
* Bestaat er een goed Office-pakket voorde Adam?
* Mijn Samsung externe DVD speler (SE-S084) heeft een USB-aansluiting. Wanneer deze in één van de poorten van de Adam wordt gestoken, begint de DVD te spelen. Beeld of geluid zijn niet aanwezig.
Welk programma moet ik hebben, om beeld en geluid zichtbaar te krijgen op de Adam?

Wellicht zijn dit beginnersproblemen, maar het lukt mij (nog) niet.

Alvast bedankt voor de input van jullie kant

Groet
Inter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Een heeele late reactie, maar zijn je vragen nog actueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat dit topic een beetje dood lijkt te bloeden. De Adam is IMO nog steeds een van de betere tablets en kan de concurrentie met iPAD(2) qua specs nog steeds makkelijk aan.

Ik zou zelf nog steeds graag een Adam willen hebben, maar heb er op dit moment niet de financiele armslag voor. Wat ik van de huidige Adam bezitters wel zou willen weten is hoe het met de applicaties staat. Is het inmiddels mogelijk om uit de 'standaard' Android appstore apps te halen of ben je verplicht om de Notion Ink appstore te gebruiken? En welke apps zijn er nu ind e Notion Ink appstore beschikbaar (betaald en gratis)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

De Notion Ink app store is nooit gerealiseerd. Ik maak volledig gebruik van de Android store en heb zo'n 150 apps op m'n Adam. Ik draai daarvoor een Custom rom die volledig Android is (geen notion ink onderdelen, afgezien van enkele apps) en dat werkt prima. Deze rom (cromnia) zorgt er ook voor dat de cpu tot max 1,5 ghz gaat (maar idle staat die op 216 mhz en dat bespaart dus weer wat op de accuduur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 23:25
Is de interface van 2.3 dan niet ruk vergeleken met de interface die Notion Ink gemaakt heeft?

Notion Ink heeft in iedergeval zijn best gedaan om 2.3 te laten werken op een tablet, op veel goedkopere tablets die 2.2 of 2.3 draaien is het echt schandalig slecht gedaan (Het is gewoon een hele grote telefoon) en is het totaal niet lekker om mee te werken.

Of heeft de Adam tegenwoordig ook 3.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Je kunt ook Honeycomb op de Adam draaien. Ik heb dat geprobeerd, maar vond het niet de moeite waard tov 2.3. Honeycomb op de Adam heeft het probleem dat sommige dingen niet werken: flash werkt alleen in Opera, de camera werkt niet. Als minpunt heb ik dan van bepaalde apps niet de honeycomb editie met meer kolommen (zoals de gmail app) In combinatie met de VTL launcher (gericht op tablets) vind ik het prima werken en heb ik er geen telefoongevoel bij. En ach, de Notion ink interface was leuk in theorie, maar in de praktijk niet handig.
Ik heb het nu zo ingericht, een beetje ipad achtig, zonder widgets en met 12 mappen waarin al mijn apps staan en een onder-bar met de belangrijkste functies:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f3rQaqiMh7PIEdU8DZRdZ5vy/medium.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qrtidgElX1H64CUEL7jezv2p/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Notion Ink Adam II: http://notionink.com/#

Redelijk low-end specificaties, maar het noemenwaardige is het secundaire scherm: 100x5 pixels :p
Afbeeldingslocatie: http://cdn.androidpolice.com/wp-content/uploads/2013/12/nexusae0_adam-side_thumb.png

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Let op:
Replies over verzendingen, leveringen en al het andere dat niet met de technische aspecten van de tablet te maken heeft hoort hier niet thuis. Hiervoor kunnen aparte topics geopend worden.