Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

Ferry34 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 21:05:
Nou, android draait erg goed op mn archos hoor.
De Adam is een work-in-progres zullen we maar zeggen.

's Kijken of de Xoom een betere start heeft en kijken wat die gaat kosten. Staat toch voor $600 voor de 3g versie en hopelijk is de wifi only versie n stuk goedkoper, want dan kunnen we n eerlijke vergelijking maken.

Heeft iemand hier zn Adam al binnen?
Ik denk dat je $800 bedoelt. $600 is alleen samen met een duur abbo.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Interessant! Video vergelijking tussen Notion Ink Adam (PixelQi versie) en Motorola Xoom:

En hier een uitgebreide en heel informatieve Adam LCD vs Adam PixelQi naast elkaar vergeleken.

[ Voor 43% gewijzigd door Haay op 26-02-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 32 sdhc kaartje voor mijn Adam gekocht adam moet nog komen bestelling 09-2. Deze is geformateerd op fat 32 nu mijn vraag kan android ntfs aan want dan zou ik hem formateren naar ntfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:05
Nee.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
nog steeds geen blog update, maar wel m'n order info is wel aangepast
en of ik daar nu blij mee moet zijn....

"Estimated Shipping Date" stond eerst op "25th February to 10th March 2011"

maar nu staat ie op "3rd March to 10th March 2011"

er is dus een week vertraging, zonder tekst of uitleg :(

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
caddy3 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 22:03:
mijn vraag kan android ntfs aan

Brad Pitt schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 22:50:
[...]

Nee.
Ik ben niet zo thuis in Android maar kan me voorstellen dat er wel naar een NTFS share gebrowsed kan worden en er zo gebruik van maken...

even wat gegoogeled

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 01:05
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 12:01:
Ik ben niet zo thuis in Android maar kan me voorstellen dat er wel naar een NTFS share gebrowsed kan worden en er zo gebruik van maken...
Ja uiteraard, als je een Wifi-enabled explorer appje er op zet kan je ook al je files op je PC benaderen, logisch.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 12:01:
[...]

even wat gegoogeled
Dan spreek je ook geen ntfs meer, maar whatever protocol je gebruikt om met je share te praten.
Android kan geen ntfs partities inlezen, punt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk als je zegt dat Android niet met NTFS om kan gaan. Maar ik ben liever wat pragmatischer en zoek naar een oplossing om die NTFS disk toch normaal te kunnen benaderen. Uiteindelijk gaat het om functionaliteit en niet om welk merk of softwarepakket je gebruikt.
Er zal geen enkel android apparaat zijn met NTFS geformatteerde opslagmedia, maar als je data moet kunnen benaderen op een NTFS share, is dat gewoon mogelijk.
Enige optie om een NTFS geformatteerd medium te hebben is via een SD kaart of iets van dien aard. In die gevallen zou ik zeggen: even een ander FS kiezen voor de SD kaart. (hoe simpel kan het leven soms zijn... :) )

In geval van caddy3: niet als NTFS formatteren dus.... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2011 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JarlSX schreef op zondag 27 februari 2011 @ 01:18:
nog steeds geen blog update, maar wel m'n order info is wel aangepast
en of ik daar nu blij mee moet zijn....

"Estimated Shipping Date" stond eerst op "25th February to 10th March 2011"

maar nu staat ie op "3rd March to 10th March 2011"

er is dus een week vertraging, zonder tekst of uitleg :(
Hoezo een week vertraging? De einddatum is nog steeds 10 maart, dus het enige verschil is dat ze wat later beginnen met verzenden...
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 17:43:
Je hebt gelijk als je zegt dat Android niet met NTFS om kan gaan. Maar ik ben liever wat pragmatischer en zoek naar een oplossing om die NTFS disk toch normaal te kunnen benaderen. Uiteindelijk gaat het om functionaliteit en niet om welk merk of softwarepakket je gebruikt.
Er zal geen enkel android apparaat zijn met NTFS geformatteerde opslagmedia, maar als je data moet kunnen benaderen op een NTFS share, is dat gewoon mogelijk.
Enige optie om een NTFS geformatteerd medium te hebben is via een SD kaart of iets van dien aard. In die gevallen zou ik zeggen: even een ander FS kiezen voor de SD kaart. (hoe simpel kan het leven soms zijn... :) )

In geval van caddy3: niet als NTFS formatteren dus.... :)
Zo vreemd is het niet, Linux ondersteund NTFS ook nog steeds niet perfect en MacOS ondersteund het helemaal niet (zit wel in source, maar niet geactiveerd).

Ik hoop overigens wel dat HoneyComb (of nieuwer) wel ondersteuning geeft (al is het maar read-only) voor NTFS, zodat het gemakkelijker (lees: n00b-proof) wordt om externe schijven aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterT2006
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-08 10:24
Hallo ppl,
Ikzelf heb een pov mobii tegra2 en ik moet zeggen dat ik er tevreden mee ben.
wat betreft de mail van adam die werkt gewoon op mijn tablet.
Evenals sniffer en nog een paar andere proggies van de adam.
Ook op mijn tablet kun je geen harde schijven benaderen wel verschillende usb sticks.
Je moet ze dan wel op fat32 geformateerd hebben en dan ziet hij hem wel.
Een goed alternatief voor de mail van de adam is k9 mail waarop trouwens maild is gebaseerd.
En inderdaad als je iets foolproof wilt neem een ipad wil je lekker prutsen neem een tegra2 tablet.
Lol ik pruts liever.
oja en flash doet het ook gewoon net als google mail en calendar en de market en de black...
Getypt op de pov mobii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 01:00:
[...]

Hoezo een week vertraging? De einddatum is nog steeds 10 maart, dus het enige verschil is dat ze wat later beginnen met verzenden...

[...]

Zo vreemd is het niet, Linux ondersteund NTFS ook nog steeds niet perfect en MacOS ondersteund het helemaal niet (zit wel in source, maar niet geactiveerd).

Ik hoop overigens wel dat HoneyComb (of nieuwer) wel ondersteuning geeft (al is het maar read-only) voor NTFS, zodat het gemakkelijker (lees: n00b-proof) wordt om externe schijven aan te sluiten.
Het zal eens tijd worden dan Windows een fatsoenlijke manier krijgt om andere FS-en te installeren. Ik zit helemaal niet te wachten op NTFS, maar op Ext4. Betere performance en dan hoeven we meteen geen MS belasting meer te betalen op externe media die FAT32 of NTFS geformatteerd zijn (af fabriek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Een Android ontwikkelaar genaamd StephenH heeft een ROM voor de Adam gemaakt waarin rudimentaire 'read' functionaliteit voor NTFS is opgenomen. Dus hoewel het niet standaard in Android, noch Notion Ink's standaard ROM zit, kan NTFS-lezen wel toegevoegd worden.

De betreffende ROM kun je op het notionaddicts forum vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:33
Wat denk je dat dat MS jaarlijks opleverd?
Ik verwacht niet dat ze dat zomaar willen opgeven. Dat scheelt ze de nodige 'performance' op de bankrekening zeg maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Goede uitgebreide video-review van een LCD-Adam:

[Vimeo: http://vimeo.com/20445353]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Notion Ink Adam vs. Motorola Xoom - HD Video Playback

(afspelen van 720p video's in avi/dvix en mkv formaten)

[ Voor 19% gewijzigd door Haay op 02-03-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Jammer dat die gozer echt totaal geen idee heeft waar hij over praat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
nou nou, eindelijk een update

met een zeer passend titel "where the hell were we"

er komen een aantal "local services", helaas niet in nederland, maar wel in duitsland, dat zou nog redelijk dichtbij kunnen zijn

vind dit wel een raar verhaal

"On the delay part (Indian one) There was a bribe demand from some of the people associated in releasing the product from Customs. Notion Ink would not pay them and that’s the reason for delay. (This time to ease deliveries in India, Gati had ordered all the product at once to Bombay and then ship it from there instead of one shipment per customer from China.) This endangers Notion Ink’s spirits of selling Adam in India as well, but we have to take risk and absorb loss to make this Nation cleaner (it’s a headache for me and customer, specially because it’s consuming a lot of time, but I remember once discussing with my friends that if I have opportunity, I will fight against it, and I think this is the starting)"

de douane is corrupt dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 23:52
beide 720p mkv filmpjes draaien totaal niet soepel?
onkijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Ik heb hier collega's uit India en die vertellen genoeg verhalen over bijvoorbeeld corruptie bij de politie en politici.
Zo vertellen ze dat het vrij normaal is in India dat je de politie daar afkoopt. Het is zo'n onderdeel van de Indiase maatschappij dat het ook gewoon als humor terug komt in films (zoek even naar het woord vettidu): http://www.cinesouth.com/scopes/reviews/new/endhiran.shtml

Het zal me dus niets verbazen dat de douane daar ook behoorlijk corrupt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Quindor schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 21:25:
[...]

Ik denk dat je $800 bedoelt. $600 is alleen samen met een duur abbo.
http://www.ubergizmo.com/...-xoom-going-for-just-539/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 21:13

Roytoch

Nietes

3g/wifi verschil, maar los daarvan is 539 dollar een behoorlijk betere prijs voor de xoom dan de 800 dollar voor de 3g versie.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Vergeet niet dat in de VS de winkelprijzen voor zover ik weet ALTIJD ex-BTW zijn, omdat verschillende States verschillende BTW percentages hanteren. De BTW wordt er bij de kassa dan nog bij opgeteld. Dan nog moet je over het algemaal gewoon US$ prijs = prijs in € aanhouden.

Heb nog steeds liever een Adam LCD & Wifi voor plus/minus 380 euro (bezorgd) dan een Xoom LCD & Wifi voor plus/minus 600 euro. :)

Overigens, hier geeft Notioninkfan zijn indrukken van de Xoom in vergelijking met zijn Adam. Hoewel hij dus een 'Adamite' is, vind ik z'n indrukken van de Xoom wel redelijk objectief.

[ Voor 24% gewijzigd door Haay op 04-03-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
ben 's gaan mailen met NotionInk, gevraagd of er niet 's een update kan komen met duidelijkheid over preorder 1 en 2
men zou het advies doorgeven, bla bla bla

gevraagd hoe het dan eigenlijk met mijn order staat

reactie "We have started dispatching your batch orders, as such; our shipping partners will be contacting you for the same."

heb ze teruggestuurd dat ze dat wel eens in een update mogen melden in de blog
maar ja, dat zal wel niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 12:39

Rudedadude

Maybe we were born to run

Verschillende mensen uit PO2 hebben hun status gewijzigd zien worden in shipped en vilgens een medewerker van NI zijn de eerste 300+ tablets verscheept. Lijkt tot nu toe allemaal LCD te zijn en van mensen die de 9e besteld hebben. Er gebeurt in elk geval iets :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
krijg net een mailtje

daar staat onder andere in

"We would like to inform you that we have started shipping your device from the 4th of March and will be dispatching them in batches until the 14th of March."

onbegijpelijk dat ze dat a) niet eerder melden b) de status van de ordes helemaal niet aanpassen
hoop echt dat dat ding de moeite waard is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Yes, zojuist de LCD+Wifi ontvangen en geen invoerrechten e.d. aan de deur te hoeven betalen! Ik had hem 9 februari besteld, 15 februari is €321,15 van mijn creditcard afgeschreven en 8 maart kreeg ik van TNT een e-mail om het pakket te tracen. Ik ben nu de update van NI aan het installeren, maar zo op het eerste gezicht ziet de hardware er degelijk uit. Alleen de kijkhoek is beduidend kleiner dan ik van mijn laptop gewend ben, maar zeker niet onwerkbaar :)

PS1: Spotify geïnstalleerd, het geluid knalt er lekker uit (overtreft mijn laptop) :)
PS2: Van het weekend een echt heel vette stand besteld via kickstarter.com.

[ Voor 24% gewijzigd door bllb op 14-03-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gefeliciteerd! Volgens mij ben je hiermee officieel de eerste eigenaar van een Adam in dit topic. En om eerlijk te zijn: ik ben jaloers op je! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Laat ons vooral meer weten!

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javka
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-12-2024

javka

Wat storing? Zonnestorm!!

bllb schreef op maandag 14 maart 2011 @ 10:56:
Yes, zojuist de LCD+Wifi ontvangen en geen invoerrechten e.d. aan de deur te hoeven betalen!
Je krijgt van TNT nog een naheffing hoor :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
Haay schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:17:
Gefeliciteerd! Volgens mij ben je hiermee officieel de eerste eigenaar van een Adam in dit topic. En om eerlijk te zijn: ik ben jaloers op je! :X
Ik kan het zelf ook nog niet helemaal geloven 8)7
javka schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:32:
[...]
Je krijgt van TNT nog een naheffing hoor :-(
Ah, okay! Krijg ik dan een factuur toegestuurd of zo? Ik heb een keer eerder een laptopaccu uit de VS besteld en toen moest ik namelijk wel gelijk aan de deur betalen. Naja, geen probleem, ik had er toch rekening mee gehouden dat ik nog moest bijbetalen...
Verdere eerste indrukken:
  • Ook na laatste update is de software van NI hier en daar nog buggy, heb namelijk al tweemaal een FC gehad bij de browser. Ondanks dat werkt het allemaal wel leuk, maar waarschijnlijk zal Android Honeycomb een groot verschil maken. In de tussentijd maar eens kijken of ik een andere ROM kan installeren.
  • De stekker past niet in het stopcontact, maar gelukkig hebben ze een universele adapter bijgeleverd.
  • Het scherm reageert uitstekend op mijn vingers en goed op mijn Griffin-stylus (moet dan wel wat harder drukken).
  • Het aansluiten van mijn muis via USB werkt prima (behalve scroll-knop). Vreemd is alleen dat ik de stick van de muis er op de kop in moet steken; alsof de USB-aansluitingen in de Adam ondersteboven zitten 8)7
  • Het NI toetsenbord typt eigenlijk best fijn.
Hoe dan ook: gelukkig nog geen moment spijt gehad van de aankoop _/-\o_

PS: Als iemand specifieke vragen heeft, laat ze gerust weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Beeld kwaliteit, bagger of goed?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
Qua kleuren en helderheid goed (in vol zonlicht onleesbaar), qua kijkhoek in landscape mode horizontaal goed / verticaal slecht. Samen een filmpje kijken gaat dus prima, maar bij browsen ziet de bovenkant van een website er iets donkerder uit. Toch valt er naar mijn mening goed mee te leven hoor, maar nee - het is absoluut geen iPad. (=LCD-versie)

Het vasthouden van de Adam is trouwens erg fijn. Met de iPad ben ik altijd bang 'm uit mijn handen te laten vallen, terwijl je de Adam dankzij zijn rand tenminste stevig kunt vasthouden.

[ Voor 27% gewijzigd door bllb op 14-03-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
bllb schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:58:
  • De stekker past niet in het stopcontact, maar gelukkig hebben ze een universele adapter bijgeleverd.
Die US-stekker gaat er bij mij dus meteen af, zodra ik 'ooit' mijn Adam heb. Een adapter is prima voor als je in het buitenland bent en je eigen (Europese) apparaten daar wilt gebruiken, maar voor dagelijks gebruik thuis wil ik er gewoon een Nederlandse stekker aan hebben. Even bij de bouwmarkt langs en een mooie stekker halen dus... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

bllb schreef op maandag 14 maart 2011 @ 10:56:

PS2: Van het weekend een echt heel vette stand besteld via kickstarter.com.
Kijk, ben ik niet de enige die zich heeft ingeschreven op het volgende object met wat onduidelijke leverdatum :P

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Nog een uitgebreide "eerste ervaringen met de adam" review van een gemiddelde gebruiker:
1. The packaging was nice. The black box is a really good design. Looks good and the stand thing is an added bonus. The manual is a joke, though.
Mwoah, kan ik mee leven.
2. I didn't receive a UK-adapter. These adapters aren't expensive, but Notion Ink needs to realize that its a pain for people to not be able to use their Adam straight out of the box. We are excited and its a big killjoy if you realize after opening the box that the Adam isn't charged and you're going to need to find an adapter before you can use it. I had to wait till I could go and buy one. They should just include a universal adapter as a standard for non-US Adams - raise prices by 4-5 dollars if necessary.
Zoals ik al eerder zei, ff een stekker bij de bouwmarkt halen, de US stekker er af snijden, EU stekker eraan schroeven. Klaar. Maar wel slordig van NotionInk om er niet standaard een universele stekker adapter bij te doen. Kleine moeite, groot plezier en die adapters kosten geen drol.
3. The size and shape of the Adam is striking. It looked smaller than I expected, which was actually nice. The shape is quite sleek and looks and feels cool and solid in your hand. The weight is a bit unexpected though. Given its size, it feels about 100-150 grams too heavy (though this is not a major issue). The thickness is not much of an issue either. I didn't notice it at all.
Volgens mij wel zo'n beetje de algemene indruk van de meeste mensen die een Adam hebben vastgehouden. (ik helaas nog niet).
4. As I turned on the Adam, one thing became immediately clear: this screen will not wow anyone. I have played with an iPad and an iPhone a little bit and also own an HTC Desire. The Adam screen just did not have the same wow factor as these devices. Don't get me wrong, there is nothing wrong with the screen. Its adequate and respectable, but given how sleek the Adam looked before I turned it on, the screen's dullness and pedestrian resolution was a bit of a let down. It doesn't fit with the package.
Tja, aan de andere kant, daarom betaal je ook ruim minder voor een Adam dan voor een iPad of Xoom of Galaxy Tab. Het TFT-LCD scherm is niet zo mooi als een IPS-LCD scherm van de iPad, en de resolutie is ook lager dan dat van de Xoom bij gelijk schermoppervlak. Dat weet je van te voren.
5. Out of the box, the Adam has an automatic brightness setting turned on. Don't waste time on it. Its terrible. The brightness changes almost continuously leading to a very unstable viewing experience. At least for an LCD screen, its best to turn it off and set a fixed brightness level that is suitable.
Dat hoor je ook van iedereen met een Adam ja.
6. Once I started using the Adam, another thing became quite clear. The glass surface on the screen is somewhat 'rough'. This is hard to explain, but I noticed somewhat more friction than I am used to on my HTC Desire screen. This friction is annoying and it sometimes interrupts swipes and in general leads to a somewhat non-smooth experience. I noticed that sometimes what appears as screen 'non-responsiveness', is really related to not being able to slide your finger smoothly over the glass surface. In general, though, I don't think the screen is any less responsive than my phone.
Vaag, eerste keer dat ik iemand dit zie melden. Net of dit scherm wel het beloofde (vorig jaar, door Rohan in z'n blog) matte oppervlak heeft.
7. When I hold the Adam in landscape mode, the left-right viewing angles are surprisingly wide. But the top-down, viewing angles are pretty narrow, especially the down angle. This is annoying because when you are holding the Adam in your hands or on your lap, small changes in the angle affect your viewing experience. For the same reason, having a decent stand for the Adam on your table is going to be important.
On the other hand, the good left-right angles makes it possible to share the Adam - you can set it up on a table and watch a video with someone else.
The portrait mode, I think, is great for reading. The Adam curve gives you a good grip (like a closed book). The 'page' is somewhat narrow and long, but despite that it still makes reading very natural.
Geen nieuws... Ook al vaker genoemd door anderen.
8. My battery gave me a pretty decent 8.0 hours of active usage on its first full run (Full charge to 12% charge, at which time I was getting warnings). Active means I was on the on the Adam for almost 7.5 of those 8 hours either browsing, playing music, watching videos, installing apps, using the mouse, etc. There was no standby time, though there was about 20 mins during which I turned off the Adam. The Wifi was on almost all of this time and the GPS was on for about 2 hours. The screen was on 50-75% brightness most of the time and 100% some of the time. Volume was up at 100% whenever I used the speakers.This is less than what Rohan led me to believe, but not bad really.
Denk dat hij de cell-standby apk files nog actief heeft, die blijven pollen naar een 3G verbinding, ook al heb je een Wifi-only model. Bekend probleem waardoor de accu veel minder lang duurt dan zou moeten.
9. My Wifi reception wasn't great. It was definitely not as good as the receiver on my Laptop and my phone. The Adam showed 2 fewer bars and automatically disconnected at least 5-6 times during the period.
Ook al vaker gelezen, dat de Wifi ontvangst van de Adam niet erg sterk is. Jammer!
10. USB mouse, USB memory stick, connection to laptop via mini-USB all worked like a charm. Bluetooth connection to my phone didn't work. I could pair the devices but not connect. Bummer. GPS seemed to work okay in Google maps. With OSMand, the positioning was okay though the heading was erratic.
Hier scoort de Adam, met z'n USB poorten en mogelijkheden daarvoor. Echt één van de sterke punten van de Adam!
11. Camera is poor. Only seems to give acceptable results outdoor in bright light. Camera software is terrible. The preview is grainy and there is little customization possible. Overall, the great swivel camera idea is wasted with such a terrible kit. (Btw, I did remove two layers of lens protection - was quite easy.)
Ja, het idee van de draaibare camera is goed, alleen jammer dat er dan een kwalitatief slecht cameraatje gebruikt wordt. Goed genoeg voor video-chatten als webcam, mits voldoende verlichting aanwezig...
12. Its hard to quickly describe the experience with the software. I think there are many interesting nuggets in the apps and in Eden - I think the Browser, the Calendar app, and Sniffer are certainly good efforts. But, the overall 'finish' and 'performance' of the software is so poor that its safe to say that are alpha versions. Its ridiculous that NI thought that these were ready to go to the market. Notion Ink will do well to release plain vanilla Honeycomb for the Adam asap - even if they haven't completed putting together an Eden layer for it.
Ja, hopen dat Honeycomb snel beschikbaar komt op de Adam. Gelukkig is de Adam open en zodra de Honeycomb sourcecode beschikbaar komt zijn we niet afhankelijk van NotionInk om een nieuwe ROM te maken. Via XDA zullen er al snel goede ROMs uitkomen. Dat is een ander voordeel van de Adam t.o.v. de iPad of andere concurrerende Android tablets: goede ondersteuning door de community :)
In conclusion, I got the sense that this is a device that one can use a lot but NOT one that can be proudly displayed (read shown off) for others to admire.
Het LCD scherm zal altijd de mindere blijven, maar met goede software kan een hoop goed gemaakt worden, en dat zie ik wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg hem niet geupdate server van ni ligt er uit denk ik, meer mensen last van heb hem sinds gisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Nog een aardig side-by-side filmpje waarin een Adam PixelQi naast een Adam LCD ligt en kleuren en kijkhoek goed vergeleken wordt:

<edit...>
Toevoeging van degene die het gemaakt heeft:
Pixel Qi is on the left and the LCD is on the right. Both are set to use the default brightness setting out of the box which is auto.

[ Voor 33% gewijzigd door Haay op 17-03-2011 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
maar wat is wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 14:41
Links lijkt me PixelQi (vagere, lichtere kleuren en een minder grote kijkhoek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
heeft iemand, behalve die ene persoon die zich hier meldde, z'n Adam al binnen, vanuit preorder 2?

het is nu complete radio stilte bij Notion Ink, krijg geeneens reactie meer op mijn mails

echt spijt dat ik dat ding besteld heb, nog even en je kan gewoon een tablet bestellen van een gerenomeerd merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
In deze Dutch Pre-order Thread op het NotionAddicts forum zijn meer Nederlanders die een Adam besteld hebben, en soms ook al geleverd hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
kreeg net een mail

ze hadden het eerder over 48 uur om door de douane te komen, dat duurt dus blijkbaar nog langer, bovendien is het spul pas de 16e verstuurd

alles bij elkaar zou je dus 5 tot 7 (werk)dagen na de 16e een tracking id moeten krijgen, dus tussen vandaag en vrijdag

"As per the latest update from the China Team, all the devices were dispatched from our warehouse on 16th night. I would also like to inform you that it takes at least 2 Working days for the shipment to reach the nearest port plus additional 3-5 working days for the devices to get through the Customs. After the devices get Custom Clearance, shipment starts.

We have tried our best to expedite the process but as you might know Customs clearance etc., is beyond our control. Please note that our Logistic Partner will give you an update on the exact status of your shipment."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satsurfer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-09 16:46
http://www.mobilyz.com/ni...utm_source=YMLP&utm_term=

http://www.whathifi.com/n...air-of-new-galaxy-tablets

De 16GB WiFi-versie kost $499 EUR, terwijl de 32 GB-versie $599 EUR gaat kosten
wordt 8 juni verwacht

ook ik was Adam fan, maar als ik een toestel van prima merk voor +/- zelfde prijs in winkel om de hoek kan kopen met 2 jaar garantie, dan weet ik het wel. wat als er iets stuk gaat? en ik lees toch verschillende zaken....

Ook kan je niet in Android app store via de adam? gezien de bouwkwaliteit die niet beantwoordt aan grote merken à la samsung/Apple/sony

spijtig......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Inderdaad, de bestellingen en vooral interesse naar de adam stort redelijk in heb ik t idee. Heel weinig posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:35

Mystikal

It never hurts to help!

Ik was ook een redelijke aanhanger van de Adam, maar ben ook overgestapt. Ik heb nu een Xoom in bestelling staan, die halverwege april in mijn bezit is. Als je op de Adam moet wachten ben je net zo lang aan het wachten (of nog langer) en heb je toch een tablet van een niet gerenommeerd merk. Vandaar overstap. Zeker vanwege de mogelijkheid van een 'direkte-import' uit de VS heeft voor mij persoonlijk de doorslag gegeven. Ik heb straks voor 450 euro een Xoom Wifi.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Hier heeft iemand een mogelijke verklaring voor de vertragingen en onduidelijkheden en onkunde van NI support om precies te zeggen waar precies iemand's Adam is in het distributieproces:
http://www.notionaddicts....-to-manufacturers-here...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Vraag me af wat voor gevolg dit: http://tweakers.net/nieuw...ycomb-niet-vrijgeven.html heeft voor Honeycomb op de Adam. Hoewel aan het einde van het artikel wel wordt gezegd dat bedrijven in de Open Handset Alliance wel toegang tot Honeycomb hebben, weet ik niet of Notion Ink daar wel onder valt...

Hoewel, iemand die Notion Ink ge-emailed had en o.a. gevraagd had naar de voortgang mbt. Honeycomb kreeg het volgende antwoord:
Dear Sir,
Greetings from Notion Ink!
Yes, we are coming with the update for Honeycomb and Genesis shortly.
In the meanwhile, we suggest that you visit out blog and website for any updates.
Thank you for your continued support to Notion Ink!
Warm Regards
Allen
Notion Ink Support Team
Niet dat er op het Wordpress Blog recentelijk nieuws is geplaatst, maar ja...

[ Voor 42% gewijzigd door Haay op 25-03-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:43

Bestla

Kvinne

Mijn vrouw heeft de lcd/wifi uitvoering op 15 Maart binnengekregen. En ja het was buggy, maar met de EdenX van NotionInkHacks draait het ding als een zonnetje. En toegang tot de app Market
1 probleem moeten we nog oplossen. Mail ontvangen/versturen gaat prima , maar als je een foto meestuurt gaat het mis. dan blijft hij hangen in de outbox.En dat in verschillende accounts waar de settings echt goed staan. De vraag hierover staat al uit bij mensen die dat ding ook al hebben en die mijn vrouw kent vanuit het NI Blog. Er word dus meegedacht , overal ter wereld.

Het is een prachtig apparaat dat wat tweaks nodig heeft. Maar dat is leuk toch?

For people to get started check www.notioninkspot.com

Mijn vrouw 'runt' deze site samen met wat anderen, waar je ervaringen kunt uitwisselen.

[ Voor 20% gewijzigd door Bestla op 26-03-2011 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EIndelijk een bericht van TNT ontvangen met een track en trace nummer. Het spel is op de wagen. Ik heb trouwens een PQi/3G/WIFI bestelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
http://www.ubergizmo.com/...sung-galaxy-tab-2-launch/

€500 voor de wifi only 10.1 inch Samsung Tab met 720p scherm en 1080p afspelen? Aangezien die 500 dollar in de usa gaat kosten.
Wat is nu de naheffing die je voor de Adam moet betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ferry34 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 13:28:
http://www.ubergizmo.com/...sung-galaxy-tab-2-launch/

€500 voor de wifi only 10.1 inch Samsung Tab met 720p scherm en 1080p afspelen? Aangezien die 500 dollar in de usa gaat kosten.
Wat is nu de naheffing die je voor de Adam moet betalen?
Volgens mij kom je met de LCD-Wifi Adam inclusief verzendkosten en BTW op plusminus 380 euro uit. Hangt natuurlijk een beetje af van de € vs US$ koers...

Voor ruim 100€ meer krijg je bij de Galaxy Tab 2 10.1 inch:
- 16 GB RAM (vs 8GB RAM bij de Adam)
- 1280x800 resolutie (vs 1024x600 resolutie bij de Adam)

Daarbij is de Galaxy Tab 2 kleiner en lichter dan de Adam.

Punten waarop de Adam sterker is:
- aansluitingen: USB, Micro-USB, HDMI (de Galaxy Tab2 heeft hoogstens één micro-USB aansluiting)
- supereenvoudig te rooten waardoor je volledige vrijheid hebt (Samsung tablet zal wel beveiligd zijn)

Helaas voor NotionInk, maar ik denk dat ze te laat zijn om nog een significant marktaandeel te kunnen halen. Met hun PixelQi scherm als meest onderscheidende element zullen ze een niche-speler blijven.

[ Voor 4% gewijzigd door Haay op 28-03-2011 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:35

Mystikal

It never hurts to help!

Haay schreef op maandag 28 maart 2011 @ 10:29:
[...]
lang goed onderbouwd verhaal.
Ik ben het helemaal met je eens. Ze zijn te laat om een naam te vestigen. Ze hadden echt 3 maanden eerder die Adam op de markt moeten brengen...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satsurfer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-09 16:46
Mystikal schreef op maandag 28 maart 2011 @ 10:37:
[...]
Ik ben het helemaal met je eens. Ze zijn te laat om een naam te vestigen. Ze hadden echt 3 maanden eerder die Adam op de markt moeten brengen...
idd. hij zou al 1 jaar eerder op de markt moeten gekomen zijn.....

Apple is er met de Ipad2 (ook dual core en superieur scherm)
samsung komt er nu ook aan, met nog lichter en dunnere tablet dan apple.
[...]

Volgens mij kom je met de LCD-Wifi Adam inclusief verzendkosten en BTW op plusminus 380 euro uit. Hangt natuurlijk een beetje af van de € vs US$ koers...

Voor ruim 100€ meer krijg je bij de Galaxy Tab 2 10.1 inch:
- 1280x800 resolutie (vs 1024x600 resolutie bij de Adam)

Daarbij is de Galaxy Tab 2 kleiner en lichter dan de Adam.

Punten waarop de Adam sterker is:
- aansluitingen: USB, Micro-USB, HDMI (de Galaxy Tab2 heeft hoogstens één micro-USB aansluiting)
- supereenvoudig te rooten waardoor je volledige vrijheid hebt (Samsung tablet zal wel beveiligd zijn)

Helaas voor NotionInk, maar ik denk dat ze te laat zijn om nog een significant marktaandeel te kunnen halen. Met hun PixelQi scherm als meest onderscheidende element zullen ze een niche-speler blijven.
buggy software? Wie wenst -buggy- EdenX als android op zich prima is?
PixelQi: zeer slechte kijkhoek, contrast veel minder dan LCD versie
als é-reader: bij test blijkt een echte é-reader toch veel beter te zijn om te lezen....

100 € verschil, maar bij technisch mankement (en lees er hier veel), dan mag je terugsturen naar India.....weg prijsverschil....en maanden wachten......
douanekosten -in België toch- onvoorspelbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
ze zijn zeker te laat, maar dat niet alleen

als ze al de mogelijkheid geven om iets te bestellen, duurt het allemaal veel te lang

ik heb de mijne besteld in preoerder 2, die opende op 9 februari
moest even een visa kaart regelen, heb de 11e besteld

dan wordt er een "estimated shipping date" gegeven van 25 februari tot 10 maart
als ze zich daar dan ook aam houden, maar nee

ik krijg mijn mailtje met tracking nummer vandaag pas, 28-3
da's maar 1,5 maand na bestellen

dan is het ook nog eens doodstil op hun blog
posten ze na 3 weken eindelijk weer iets, met als ttel "and where the hell were we"
als je dat zelf al als titel gebruikt

en nu is het alweer bijna 4 weken doodstil

eerlijk gezegd geloof ik het pas als ik m'n Adam binnen heb
en ook al is er dikke kans dat ik het een geweldig appaaat ga vinden, dit is wel de laatste keer dat ik ooit iets bestel bij Notion Ink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Murtazin claimt wel dat Google fabrikanten verbiedt om tablets die zijn uitgebracht met versie 2.x van Android te updaten naar Android 3.0. Dit zou staan in een aparte licentieovereenkomst die moet worden getekend om tablets met de Honeycomb-release van Android te mogen uitbrengen.
http://tweakers.net/nieuw...kt-aan-google-tablet.html

Nou, als dat waar is, dan kan NotionInk wel inpakken, want dan mogen ze nooit officieel een Honeycomb update voor de Adam uitbrengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Dan doet Notion Ink Hacks dat wel.
Zij hebben EdenX gemaakt, en dat met toestemming van Notion Ink's ceo Rowan Shravan

[ Voor 56% gewijzigd door Bestla op 28-03-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
En toch had NotionInk de potentie om de grootste Android tablet maker te zijn. Wat het denk ik lastig maakt is de hardware EN de software. Ze moesten een eigen GUI maken om 2.2 bruikbaar te maken en inmiddels lost 3 een hoop van hun problemen op en kunnen ze weer aan de slag om het apparaat daar geschikt voor te maken. Dat kost je veel te veel tijd en resources.

Kijk eens naar hun eigen site en het order systeem. Dat zat al niet goed in elkaar... dat zal ook wel wat zeggen over de coding skills van het bedrijf.

Maar goed, dan nog. Je krijgt wel een enorm power house voor een scherpe prijs en ik ben blij dat het apparaat onderweg is naar NL :)

"26 Mar 2011 15:49:48 Xiamen Shipment In Transit."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
zeker niet de grootste, maar wel een opvallende

door het hele "secret feature" gebeuren hebben ze vorig jaar een flinke hype gecreëerd

die hype hebben ze met preorder 1 al flink om zeep geholpen
en bij preorder 2 doen ze het al niet veel beter

4 weken stilte op de blog en standaard reacties op mails, zo krijg je echt het vertrouwen van het publiek niet

ze hadden een leuke voorsprong op de rest van de android tablets kunnen hebben, hadden ze wel in januari flinke hoeveelheden van de Adam moeten uitleveren

ben benieuwd of Rohan & Co met de Eve nog een keer een flinke hype kunnen veroorzaken, maar ik denk het niet, nu men (bijna) kan kiezen voor tablets van allerlei bekende merken (LG, Motorola, Samsung, Asus etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Eindelijk! Weer een nieuwe Blog-post van Rohan Shravan: Breaking the silence.

Highlights:
- Alle bestelde Adams (PO1 en PO2) zijn nu onderweg naar hun eigenaren;
- Vanaf nu (inclusief de laatste batch Adams) zit de screen-guard al vanaf de fabriek op het scherm;
- Lange uitleg over de productieproblemen en achtergronden daarvan waar NI mee te maken heeft gehad;
- NI heeft een officieel verzoek ingediend bij Google om de Honeycomb sourcecode te krijgen;
- Binnenkort een officieel NI forum met tevens live-chat met NI-support.

Ben wel benieuwd of Google daadwerkelijk de Honeycomb sourcecode beschikbaar zal stellen aan NI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delima
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 17:09
- NI heeft een officieel verzoek ingediend bij Google om de Honeycomb sourcecode te krijgen;
Het is toch wel een teken aan de wand dat ze pas na de aankondiging een verzoek indienen. Dat betekent dus dat de lijnen naar Google niet kort zijn. Ik denk dat de grote leveranciers dit al lang zullen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
...hier stond een quote...

Geplukt uit een artikel op de frontpage.

Als dat klopt, lijkt het er niet op dat de Adam nog een update gaat krijgen. Ben benieuwd wat er van dat bericht klopt.
Gelukkig heeft Notion Ink veel vrienden bij XDA.

Schaamrood op mijn kaken.. Dat zal me leren oud nieuws te lezen...

[ Voor 51% gewijzigd door guapper op 29-03-2011 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 22:29
alleen jammer dat er niets staat over wanneer er nieuwe order ronde komt of lees ik het gewoon slecht?
twijfel tussen de adam en asus transformer. wil goed snel device maar wil ook weer onder de 500 euro blijven.
en hou van custom roms dus adam heeft wel me voorkeur tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ik verwacht dat die redelijk snel zou kunnen komen. Ze aan de andere kant wel van fabriek verhuisd en ik weet niet hoe lang het duurt om alles daarna weer op gang te krijgen... Ik heb me alvast ingeschreven voor een invite, alhoewel ik nog niet weet of ik daar gebruik van ga maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een tijdje met mijn Notion Ink PQi tablet gespeeld en het bevalt me uitstekend. Ik denk alleen wel dat ik er Eden-X op ga zetten ivm Android Market

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Op 31 Maart heb ik de PQi 3G Wifi gekozen nadat ik een mail met link kreeg van Notion Ink.

Kunnen we mooi vergelijkend onderzoek doen, want mijn vrouw heeft de gewone lcd versie.

Nu is het wachten op de volgende mail. Dat kan even duren , dat weet ik uit ervaring met de tablet van mijn vrouw. En Mastercard staat er nu bij, HULDE !
Ik hoop dat ik die mail snel genoeg zie omdat het first come first serve is.

En kijken of Notion Ink het voor elkaar krijgt om de sourcecode van Google te krijgen.

[ Voor 27% gewijzigd door Bestla op 02-04-2011 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
slommer schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 09:46:
alleen jammer dat er niets staat over wanneer er nieuwe order ronde komt of lees ik het gewoon slecht?
twijfel tussen de adam en asus transformer. wil goed snel device maar wil ook weer onder de 500 euro blijven.
en hou van custom roms dus adam heeft wel me voorkeur tot nu toe.
De Transformer heeft IPS scherm, 1080p playback, 1 jaar lang gratis online cloud opslag, programma om je pc op afstand te besturen en een toetsenbord/dock met ingebouwde 2de accu. Hij is wel duurder natuurlijk, maar dan zit honeycomb er wel meteen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delima
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 17:09
Ik heb nu een tijdje met mijn Notion Ink PQi tablet gespeeld en het bevalt me uitstekend
Gebruik je de modus zonder backlight ook? Ik zou die willen gebruiken om in de tuin in de zon de krant of een e-zine te lezen. Heb je dat geprobeerd? Hoe bevalt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
Ik heb het apparaat nu ook een paar dagen en... Pixel QI is geweldig met dit buiten weer. Ja het is een tussenoplossing, LCD binnen is niet zo goed als een IPS scherm van Apple op helderheid en inkijkhoek en LCD buiten is niet zo goed als een echte eReader, maar het zeer goed te lezen.

Ik heb een uitgebreide review geschreven en de Notion Ink Adam tegen de iPad 2 weggezet. Ik draai inmiddels overigens Beast want die rom bevalt met het beste. Ook heb ik een topic geopend met daarin de goede tablet apps die ik ben tegengekomen met het verzoek die aan te vullen.

@delima: YouTube: Adam Pixel Qi vs Ipad I vs Kindle 3 outdoors en YouTube: Notion Ink Adam vs. Apple iPad and Amazon Kindle

[ Voor 13% gewijzigd door Ma_rK op 03-04-2011 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
[...]
Al een tijdje dat ik voor het laatst hier heb gekeken maar moet hier toch echt even een opmerking over maken,

OPSLAG niet RAM maar OPSLAG,

kleine ict tic van me, kan er totaal niet tegen wanneer de boel word omgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Leo1010 schreef op zondag 03 april 2011 @ 23:08:
Al een tijdje dat ik voor het laatst hier heb gekeken maar moet hier toch echt even een opmerking over maken,

OPSLAG niet RAM maar OPSLAG,

kleine ict tic van me, kan er totaal niet tegen wanneer de boel word omgedraaid.
Ha ha ha, je hebt helemaal gelijk en dat was gewoon te snel getikt door mij. Als ICT'er stoor ik me ook aan het door elkaar halen van termen, bv. bits en Bytes, micro en Mega, en meer van dat soort. :D

Voor de duidelijkheid: de Adam heeft 1 GB RAM, wat volgens mij de norm is voor Honeycomb tablets, en een stuk meer dan de 256 MB van de iPad en 512 MB van de iPad2. En ook de Viewsonic Gtab en andere goedkope Android 2.x tablets hebben voor zover ik weet maximaal 512 MB RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Zo, ik ben inmiddels Angry birds aan het spelen op mijn Adam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
  • Laatst online: 11-08 21:05
I ben er wel blij mee.....hoop snel dat honycomb er is maar tot die tijd vermaak k me goed et de adam..had eerst een folio maar die hek gelukkig gedumped :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
edumertz schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:16:
I ben er wel blij mee.....hoop snel dat honycomb er is maar tot die tijd vermaak k me goed et de adam..had eerst een folio maar die hek gelukkig gedumped :+
Kun je uitleggen wat nu precies in jouw optiek de pluspunten zijn van de Adam t.o.v. de Folio ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Zou ik op mijn Adam nu ook de tweakers.net app moeten kunnen downloaden, of zie ik wat over het hoofd? Ik kan binnen de android market niets vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
Ik heb de Tweakers app als test net ff geinstalled. Hij werkt alleen in portrait mode (boeeeh).

Ik zou de market fix (http://notioninkhacks.com...c.php?f=18&t=459&start=35) even proberen want ik zie hem er dus gewoon tussen staan. Ik gebruik inmiddels de Beast rom (http://notioninkhacks.com...iewtopic.php?f=104&t=1655) met de VLT launcher en dat werkt super. aanrader!

Review van de Adam (vs de iPad2): http://voys.nl/weblog/app...-adam-van-notion-ink.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
het officiele forum van Notion Ink is live

zou dat de reden zijn dat er afgelopen zaterdag WEER geen update is geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ma_rK schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 15:46:
Ik heb de Tweakers app als test net ff geinstalled. Hij werkt alleen in portrait mode (boeeeh).

Ik zou de market fix (http://notioninkhacks.com...c.php?f=18&t=459&start=35) even proberen want ik zie hem er dus gewoon tussen staan. Ik gebruik inmiddels de Beast rom (http://notioninkhacks.com...iewtopic.php?f=104&t=1655) met de VLT launcher en dat werkt super. aanrader!

Review van de Adam (vs de iPad2): http://voys.nl/weblog/app...-adam-van-notion-ink.html
Yaj, dat werkte. Ik had het al eerder zien staan, maar was vergeten dat dit ook op mij van toepassing zou kunnen zijn.
Misschien ga ik binnenkort ook nog over op beast rom, maar voor het moment is Edenx ook nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Vandaag heb ik met redelijk succes de meegeleverde (matte) screenprotector erop gedaan en met redelijk succes. Ik weet alleen niet of ik tevreden ben met de uiteindelijke beeldkwaliteit die dit oplevert: de reflecties worden wel minder, maar de scherpte en het contrast vermindert ook iets erdoor.

En ik heb een uitnodiging gekregen om een Adam te bestellen! Ik had me hiervoor al ingeschreven, maar blijkbaar is nu PO3 inderdaad begonnen. Ik heb aan 1 tablet voldoende, maar als iemand interesse heeft...

Ik had ook dit weekend een start willen maken met een review. Misschien morgen nog, maar het is er nog niet van gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ok, dit is waarschijnlijk de eerste en de laatste keer dat ik drie keer achter elkaar in hetzelfde topic een posting heb staan. Bij deze een viertal foto's van de Adam in de praktijk. Foto's zijn klikbaar voor een hogere resolutie. Zoals in de post hierboven vermeld heb ik de matte screenprotector erop zitten. Dat is niet goed voor het contrast van het scherm, met name doordat het zwart een wat wittige waas krijgt. Vergelijk het zwart van de bezel maar met de rand van mijn tv en de rand van mijn laptop, die in principe alledrie dezelfde zwarte glans zouden moeten hebben.

1/ mijn homescreen (nog in ontwikkeling) in de volle zon
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gFjdbFwcYx5wZVder59mUESR/full.jpg

2/ Een pdf in de volle zon
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WLVOog4DppxNyZG0WU7qC6D9/full.jpg

3/ Angry birds via HDMI op mijn TV
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zgSLmg4nG3gbYHe6CM6GWEBg/full.jpg

4/ Adam via mini-usb aangesloten op mijn laptop
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hN1bgR6iDE7uuwGNjwbdR3Su/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Beste Notion Ink liefhebbers: Voor diegene die de laatste poll hebben gedaan en nu met smart zitten te wachten op een vervolg/order mail : Er is een PHISHING MAIL die rondgaat. Kop = An Adam For You en de link is niet wat het zou moeten zijn. Er komt namelijk dit in voor : Notionink.us2 Niet klikken dus, ze zijn uit op je creditcard gegevens.

Blijkt geen kwaad te kunnen. Via de moderators op het Notionink forum klopt de mail. Niets aan de hand dus.

[ Voor 14% gewijzigd door Bestla op 12-04-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Klopt niet meer

[ Voor 96% gewijzigd door Bestla op 12-04-2011 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Nee, het ging wel degelijk om een echte mail. Na het klikken op de link kom je op de normale login pagina terecht. De list-manage.url lijkt gewoon een bedrijf te zijn wat de service verleent om groepsgewijs dit soort mails te versturen.

Een copy-paste vanuit de mail levert dit op:

-----
Dear Notion Ink Enthusiast

Greetings!

We are contacting you as you have recently shown interest in buying an Adam.
Below, you will find a link, using which you will be able to place an order for your Adam.

Please note that we currently have a limited number of Adams and orders will be accepted on a first come first served basis only. In case you are unable to order an Adam for yourself this time or the variant you wish to purchase is unavailable, do not worry! You will be amongst the first to receive an invite once our next round of orders begin.

http://store.notionink.com

Clicking on the above link will take you to a login page. Please enter the Username and Password given below to log into the store and purchase your Adam!

Username: mailadres
Password: xxxxxx

Please write to us at support@notionink.com in case you have any further queries.

Warm Regards
Notion Ink

----

[ Voor 8% gewijzigd door Rudedadude op 11-04-2011 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Klopt, ik kreeg net bericht van de moderators op het Notion Ink forum dat het een goede mail betrof. Niets aan de hand, better safe than sorry.

Nu wil ik ook graag een mail van ze krijgen, ik zit met smart te wachten.

[ Voor 21% gewijzigd door Bestla op 12-04-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Tweakers.net redactie: Waar blijft de Adam Review? Of de iPad2 vs Adam battle?

OnTopic: Ik moet zeggen dat ik erg blij ben met m'n Adam, al vind ik het huidige aanbod van apps nog tegenvallen. Komt mede doordat het nog niet nodig is (Android 2.3 hoort niet op een tablet), maar is toch jammer dat de app developers nog niet door hebben dat de markt groeiende is.

En ondanks dat ik verliefd ben op Eden, zal NI toch snel met Genesis moeten komen en de SDK moeten vrijgeven om de Adam in leven te houden. Ik heb genoeg ideeën voor apps die zeer goed kunnen werken op de Adam (icm Eden), maar deze staan nu allemaal op m'n todo-list, omdat ik nog geen gebruik kan maken van de speciale functionaliteiten.

Een ander probleem met de Adam is dat er, helaas, nog te veel bugs in zitten en/of niet is nagedacht over hoe "n00bs" (lees: niet Android gebruikers) het apparaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Daar moet je dus EdenX op gooien om van dat buggy Eden af te komen. Mensen hier zijn al verder en draaien Beast op de Adam.
Mijn vrouw heeft nu ook Beast op haar Adam >:) Alles werkt nu naar behoren, gps en attachments versturen wat in Eden alsmede in EdenX echt niet wilde lukken.

Maar met Beast ben je wel de Eden look kwijt.

Apps kan je ook vinden op de LINKS pagina van NotionInkSpot.com

Tweakers.net is ook te vinden via de Nederlandse Kranten app in de app-market, en gewoon leesbaar en niet alleen in portraitmode.

[ Voor 35% gewijzigd door Bestla op 18-04-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-09 11:50
PixelQi + Wifi besteld op 14-4, het lange wachten is begonnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-09 11:50
^^ Wachten viel dus mee, want hij kwam vandaag binnen met TNT. Zonder extra importheffing en BTW aanslag gelukkig :). De shipment / tracking problemen zijn verholpen blijkbaar (zoals eerder gemeld op NI blog).

[ Voor 3% gewijzigd door lammert op 26-04-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

De btw heffing komt over 3 weken. Die van mij kwam vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://notionink.wordpres...ingerbread-and-much-more/ nieuwe update komt eraan, nieuwe browser en meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 14:46
Ik was van plan om mij in te schrijven voor een Adam, maar had nog een vraag? Die USB Host functionaliteit, pikt die allerlei soorten apparaten, zoals camera's? Dit is toch sterk driver afhankelijk (hoewel mass storage vrij generiek is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn steeds meer apps beschikbaar voor de Adam. In de laatste blogpost van NI wordt de kindle app aangekondigd. Nu ken ik de kindle app niet, maar als je er ook buiten de amazon store om boeken mee kan lezen denk ik dat ze wel een goede reader te pakken hebben.

Waar ik me een beetje om verbaas is waarom er nog steeds geen massale verkoop mogelijk is van de Adam. De distributieketen zou al lang opgezet moeten zijn. Ook zouden ze al lang met lokale partners die distributiekanalen naar de mensen moeten brengen. Op de manier waarop het nu gaat worden ze wel heel hard ingehaald door de rest van de fabrikanten die vol inzetten op tablets en al WEL die distributiekanalen opgezet hebben.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://tabletroms.com/for...on-the-Adam-%28Updated%29 De eerste mensen hebben Honeycomb draaiend gekregen op de Adam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• still_the_same
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 22:47
Ik heb deze posts met intresse zitten lezen en ben nogsteeds erg nieuwschierig naar de adam met pixel qi scherm. Nu vind ik het toch een beetje eng om hem blind te bestellen dus ik vroeg mij af of er iemand in de omgeving van Bussum is die mij een demo kan geven van de pixel qi versie?

Groetjes
Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 15:53
Had eigenlijk de Adam ink wel met Honeycomb verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

tja, maar Google wil het nog niet vrijgeven... Aan de andere kant heb ik niet het idee dat ik zoveel mis zonder honeycomb.

En ik woon in R'dam, dus Bussum is niet echt een optie.

En op de vraag hierboven op de usb-host functionaliteit: ik heb niet al mijn apparaten uitgeprobeerd, maar bijvoorbeeld mijn Cowon D2 mp3-speler kon ik zonder problemen aansluiten. Nadeel was dan weer dat er geen 'veilig verwijderen' optie op de Adam zit, dus daar moet het aangesloten apparaat wel tegenkunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
Nou, ik draai nu Honeycomb en eigenlijk kun je er nog niets mee (update 7)
  • Home, menu en search knop doen het niet
  • Wifi en BT werken, maar alle overigen zaken (als camera, GPS etc) werken niet
  • Browser doet het niet
  • Mail doet het wel, maar de inhoud van het bericht is niet te bekijken.
  • Standaard geen market
  • Standaard geen filebrowser
De rekenmachine en de klok werken wel. Je hebt dus eigenlijk een mooie klok met rekenmachine en emailnotificatie van € 500,-... maar wel Honeycomb ;)

Toch kudo's dat de mannen dit aan de praat hebben gekregen. Updates volgen vast snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
Inmiddels zijn we bij update 9 en het wordt steeds beter. Google apps werkt nog niet, maar als ze dat aan de praat hebben gaat het richting een eerste beta. Dan nog een andere kernel zodat de quadrant scores boven de huidige 1800 uit komen...

Ook HC op je adam? Volg de how to: http://tabletroms.com/for...uide_Honeycomb_Update_Log

Hier staat ook goed in beschreven wat op dit moment wel en niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk dat er veel animo is voor de Adam, maar dat veel mensen het apparaat eerst even willen zien en voelen. Dit is natuurlijk erg logisch, maar omdat ze niet in de normale winkels liggen wil ik een voorstel doen aan ieder die zich voelt aangetrokken.

Ik ben van plan om een zaterdag/zondag middag/avond te besteden aan een "meeting" voor geïnteresseerden. Daarnaast wil ik dan vragen of anderen met een Adam hier ook bij kunnen zijn, zodat er meerdere Adams aanwezig zijn en eventuele verschillen (zoals LCD en Pixel Qi) met elkaar vergeleken kunnen worden.

Mijn idee is om dit in het weekend van 4/5 juni te doen en dan ergens in het centrum van Amsterdam.

Dus; is hier behoeft aan voor de "nog-niet-Adam-bezitters"? En zijn er andere Adamites die een middag/avond hun Adam beschikbaar willen stellen aan vele vette vingers? En zo ja, wat is voor jullie de ideale dag/tijd?

Laat het me weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de nieuwste officiële update komt de dolphin browser mee. zie notion ink blog.
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Let op:
Replies over verzendingen, leveringen en al het andere dat niet met de technische aspecten van de tablet te maken heeft hoort hier niet thuis. Hiervoor kunnen aparte topics geopend worden.