Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Qua hardware mag er volgens niet heel veel veranderen na goedkeuring door de FCC, kan mij best voorstellen dat een nieuwe revisie al een herkeuring dient te krijgen. Geen idee of hier mooie printbanen vs losse kabels ook onder vallen.
Persoonlijk zou ik mij ook niet al te druk maken om die binnenkant. En al is de uiteindelijke versie met losse draadjes gesoldeerd, maakt dat echt uit? De Adam zal er vast niet beter of slechter van werken, en hoevaak ga jij je Adam nu werkelijk openschroeven? En sterker nog, als er een los contact in zou zitten, heb ik liever een makkelijk zelf te solderen draadje dan die semi-buigzame printbaan connectors. Geen idee hoe die heten.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 23:52
kmf schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:24:
[...]

Dit bedoel je http://androidcommunity.c...y-return-period-20110127/ en http://www.notionaddicts....php/1280-Adam-has-arrived! (waarom niet gelijk een link bij je post gooien, weten we waar je het over hebt)

NI deed eerst moeilijk, en uiteindelijk gingen ze overstag en mag die vent het terugsturen.
Omdat de link op mn tablet stond en ik dit bericht via mn htc hd2 tikte. Hij heeft een email gehad inderdaad met wat stappen, maar er is nog niks concreets begrijp ik.
Vraag me af hoe ze dat gaan doen, aangezien ze dik achterlopen met leveringen.

Dit is m trouwens http://www.notionaddicts....-Adam-has-arrived!/page10

[ Voor 6% gewijzigd door Ferry34 op 31-01-2011 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
Eigenlijk is het jammer dat ze geen grote partner zoeken. Met een ervaren partner kunnen snel de productie vergroten. Kunnen ze meer tijd gaan besteden aan updates en nieuwe versies.
En zal het product sneller bij de retailers liggen, waardoor service niet meer direct via NI hoeft, wat niet alleen voordeel is voor de consument, maar ook voor NI.

Natuurlijk is het leuk om je eigen bedrijf op te bouwen en zelf succesvol te worden. Maar het is zo ontzettend moeilijk om alles te doen.
Het dreigt in (geodbedoeld) amateurisme te blijven hangen. Dat is heel jammer, als je zoveel tijd in een produkt hebt gestoken.
Op elk gebied zitten ze in de gevarenzone

- fysiek heeft het eindproduct problemen (weerspiegeling scherm, half kapotte schermen, wellicht zwak gesoldeerde onderdelen)
- software is nog altijd buggy & er is ook nog een update verkeerd gegaan
- productie en verzending loopt verre van soepel
- Klachtenprocedures worden verzonnen op het moment dat klanten met klachten komen (is mijn gevoel): hebben ze wel ideeen hoe ze klachten gaan oplossen?

Begrijp me goed: ze hebben een mooi product ontworpen en in productie gekregen. Een product dat zeker op bepaalde terreinen de concurrentie met andere tablets aan kan gaan. Dat is een prestatie op zich.

Maar een product in productie brengen is iets anders dan een bedrijf runnen. Op dat gebied zijn ze nog verre van volwassen. En het feit dat ze wereldwijd willen opereren helpt dan zeer zeker niet.
Ik denk dat maar weinig bedrijven het zichzelf zo moeilijk maken als NI.

Ik gun ze het succes, maar haalbaar lijkt het me niet

edit:
Maar toch zou ik het product nog steeds willen kopen: maar als het even kan via een nederlandse winkel/webshop.

[ Voor 3% gewijzigd door Quacka op 31-01-2011 22:53 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:18
Quacka schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:30:
edit:
Maar toch zou ik het product nog steeds willen kopen: maar als het even kan via een nederlandse winkel/webshop.
Ben het in grote lijnen met je eens Quacka, met betrekking tot de aanpak en bedrijfsvoering van NotionInk. Te veel hooi op de vork genomen! Te optimistisch over hun eigen kunnen, te ambitieus en geen rekening gehouden met mogelijke tegenslagen. Zelfs een grote speler als Apple verkoopt z'n producten niet wereldwijd via een globale webshop maar brengt de iPad gefaseerd per land of economische regio uit.

Wat betreft wachten tot de adam via Nederlandse winkels/webshops te koop is: ik denk dat je tegen die tijd al meerdere honeycomb tablets als alternatief kunt kopen! En dan heeft de adam alleen nog het PixelQi scherm als unique selling point. En ik persoonlijk heb zeker bij de huidige generatie PixelQi schermen m'n twijfels of het voor mij en voor de meeste tablet gebruikers wel voldoet. Alleen als je de adam veelvuldig wilt gebruiken als e-reader en de adam veel naar buiten wilt meenemen, dan heeft het zin. Wie echter een tablet op dezelfde manier als een iPad wil gebruiken, maar liever een Android tablet wil, kan denk ik beter op een Xoom of ToshibaTablet ofzo wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
ik denk er net zo over. ze heben nú een tijdswindow waarin ze heel veel zouden kunnen verkopen.
Tablets zijn een hype en er zijn n boel mensen die geen ipad willen.

Helaas krijgen ze zelfs de 2de pre-order ronde niet gestart. Denk dat ze t momentum kunnen verliezen.
Ik blijf het opmerkelijk te vinden dat talloze mensen op hun knieën bereid zijn om €500 neer te tellen voor een product dat ze nog nooit in t echt hebben gezien, gemaakt door n kompleet nieuw bedrijf, terwijl men weet dat als er een probleem is, dit heel moeilijk te herstellen is aangezien er geen NL verkooppunt is.

Op de forums worden ze gèk over t steeds uitstellen van de levering, maar daar kan je bij n opstartend bedrijf op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:32:
[...]

Ben het in grote lijnen met je eens Quacka, met betrekking tot de aanpak en bedrijfsvoering van NotionInk. Te veel hooi op de vork genomen! Te optimistisch over hun eigen kunnen, te ambitieus en geen rekening gehouden met mogelijke tegenslagen. Zelfs een grote speler als Apple verkoopt z'n producten niet wereldwijd via een globale webshop maar brengt de iPad gefaseerd per land of economische regio uit.

Wat betreft wachten tot de adam via Nederlandse winkels/webshops te koop is: ik denk dat je tegen die tijd al meerdere honeycomb tablets als alternatief kunt kopen! En dan heeft de adam alleen nog het PixelQi scherm als unique selling point. En ik persoonlijk heb zeker bij de huidige generatie PixelQi schermen m'n twijfels of het voor mij en voor de meeste tablet gebruikers wel voldoet. Alleen als je de adam veelvuldig wilt gebruiken als e-reader en de adam veel naar buiten wilt meenemen, dan heeft het zin. Wie echter een tablet op dezelfde manier als een iPad wil gebruiken, maar liever een Android tablet wil, kan denk ik beter op een Xoom of ToshibaTablet ofzo wachten.
Eurm, en de prijs dan, dat is natuurlijk voor ons schrale Nederlanders ook een zwaarwegend argument om voor NI te kiezen. Zelf wil ik waarschijnlijk gewoon een LCD scherm. En dan is de Adam toch een stuk goedkoper dan andere tablets.. Availability is natuurlijk wel belangrijk. Op enig moment ga ik niet meer wachten en geef ik gewoon die tweehonderd euro extra uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ferry34 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:00:
Ik blijf het opmerkelijk te vinden dat talloze mensen op hun knieën bereid zijn om €500 neer te tellen voor een product dat ze nog nooit in t echt hebben gezien, gemaakt door n kompleet nieuw bedrijf, terwijl men weet dat als er een probleem is, dit heel moeilijk te herstellen is aangezien er geen NL verkooppunt is.
Ik wil heel graag een tablet en ik heb het geld er voor over en beschikbaar op m'n bankrekening. Ik wil geen iPad vanwege de Apple/iTunes lock-in waar ik gewoon geen trek in heb. Ik volg de ontwikkelingen op het gebied van niet-Apple tablets dan ook al vele maanden en de NotionInk adam leek lange tijd de meest serieuze aanpak te hebben. Niet zo'n vlug in elkaar geflanst imitatietabletje met resistief scherm en basis Android erop, zoals er diversen uit China komen. NotionInk liet door hun vrijwel wekelijkse communicatie merken serieus bezig te zijn, na te denken over de hardware en er echt iets moois van te willen maken. Het enthousiasme van N.I. was aanstekelijk en wanneer anderen enthousiast zijn word je snel meegesleept en word je ook enthousiast.

Zoals ik zijn er velen, die allemaal hunkeren naar een goede NIET Apple tablet, en zonder echte alternatieven kwamen we bij de adam uit. Sommigen gingen nog verder en werden bijna religieus fan van N.I. en de adam, en dat verklaart ook hoeveel mensen bereid zijn om zoveel geld neer te leggen voor iets dat ze nog nooit in handen hebben gehad, waarbij ze ook nog minstens een maand moesten wachten tussen betaling en ontvangen van het product.

Maar ja, nu is Honeycomb al bijna om de hoek, en komen de komende maanden goede tablets uit die qua hardware aan alle kanten de iPad voorbij streven, die Honeycomb draaien, en verliest de adam z'n bijzondere glans voor mij.
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:03:
Eurm, en de prijs dan, dat is natuurlijk voor ons schrale Nederlanders ook een zwaarwegend argument om voor NI te kiezen. Zelf wil ik waarschijnlijk gewoon een LCD scherm. En dan is de Adam toch een stuk goedkoper dan andere tablets.. Availability is natuurlijk wel belangrijk. Op enig moment ga ik niet meer wachten en geef ik gewoon die tweehonderd euro extra uit.
Ja, dat is nog een overweging. Een adam met standaard LCD scherm zal een stuk goedkoper zijn dan een Xoom of ToshibaTablet. Wat voor soort LCD scherm je dan zult hebben kun je waarschijnlijk vergelijken met het LCD scherm dat in de Viewsonic G-Tablet zit. Dit scherm heeft blijkbaar behoorlijk slechte viewing angles. Of dat bij de Xoom of Tosh.Tablet beter zal zijn moeten we overigens nog afwachten...

[ Voor 20% gewijzigd door Haay op 01-02-2011 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Oehhhhh, dit is NIET GOED voor Notion Ink!

Notion Ink Adam touchscreen damage means Valentine’s delay for some tableteers

Lees de commentaren...
Vincent Nguyen (Slashgear blogger) zegt:
It saddens me to say this...but I'm going to say it anyways. For the record, I cannot in good conscience recommend Notion Ink's Adam tablet to ANYONE at this point or in the future.

Reactie van Chris Burns (ook een Slashgear blogger):
agree, sadly

En Slashgear is vanaf het begin één van de trouwste positieve sites mbt. de adam en NotionInk geweest!

Nog een paar uitspraken van Vincent Nguyen:

Look at google's failure when they tried to sell nexus one directly. With billions in cash, their efforts resulted in little success. In the end, nexus s is being sold through best buy. How the hell does a tiny company like NI operating on shoe string budget expect to be successful? At the end of the say, early adopters pay the price. It's an eye opening truth.

en

Sad. RIP Notion Ink and Adam 2011. Notion Ink should be a case study in how NOT to build, launch and sell hi-tech products. Shame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Dat helad ik al gepost ;)

Het nare daaraan is dus dat t chinese nieuwjaar er nu tussen zit. Hierdoor is voor velen de levering verschoven naar 14 februari.......hopen ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 19:35

Mystikal

It never hurts to help!

Ferry34 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:54:
Dat helad ik al gepost ;)

Het nare daaraan is dus dat t chinese nieuwjaar er nu tussen zit. Hierdoor is voor velen de levering verschoven naar 14 februari.......hopen ze
Hmm, dat is dezelfde dag dat de Xoom beschikbaar wordt voor Amerika... Dat helpt ze ook niet.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pveijndhoven
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-02-2011
Als volger van de ontwikkeling van het Adam tablet, snap ik niet al de ophef over de eerste batch producten die zijn verstuurd. Het is gegaan naar de mensen die "very early" adaptors zijn. Die willen en moeten het eerste het nieuwste hebben. Het resultaat is meestal dat er een minder product geleverd wordt (niet uitgerijpt) en vaak ook tegen een hogere prijs.
Voor het bedrijf achter de Adam, ze zijn jong en hebben nog niet alles onder controle. Ik snap hun huidige voorzichtigheid met de uitlevering. Krijg eerst het gehele proces onder controle en houdt het in de hand, alvorens naar massa productie te gaan. Ik houd persoonlijk wel van wat voorzichtigheid.
Daarnaast waardeer ik de eerlijkheid van de eigenaren, ze geven toe dat er iets niet klopt of fout gaat en proberen zo snel mogelijk een oplossing te verzinnen. (Zie introductie en "antenne gate" van de iphone 4).

Ik voorzie een groot succes van het product, concurrerende prijs en voorzichtig opererend bedrijf. Over een paar maanden zijn de problemen (aanloop problemen in mijn ogen) verholpen en is revisie 3 of 4 op de markt, met een stabiel OS en meerdere apps die te gebruiken zijn.

Ik wacht nog even met bestellen, maar in april/mei zal ik het zeker doen. En een NL leverancier.. nou hoeft niet hoor. Bijna alle hardware die ik heb komt uit verschillende landen. Goed soms een stekker probleem, maar daar zijn ook weer oplossingen voor.
Peter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Binnen korte tijd komen er meerdere teblets op de markt van zeer gerenommeerde fabrikanten, met specs die de Adam overtreffen en die bovendien in NL winkels te koop zullen zijn.

Natuurlijk zullen die duurder zijn, maar ik denk dat de gewone consument er dit voorover heeft. Alleen de tweakers en e-readers zullen voor de Adam gaan. De mainstream consument zoals ik, koopt de Adam niet al was die voor de helft van de prijs als een concurrent.

Ook verwacht ik dat bij de grote bedrijven de ontwikkelingen sneller zullen gaan vanwege geld en aantal werknemers.

Hoeveel mensen hebben hier in dit forum eigenlijk hun Adam ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 19:14

S913

Abusus non tollit usum

Ferry34 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:45:
[...] e-readers zullen voor de Adam gaan.
En dat vraag ik me dus af ... Ik heb een Sony eReader en een 7" Galaxy Tab en zelfs die Tab vind ik te zwaar om lekker relaxed (in welke houding dan ook) mee te lezen. Laat staan een 10" tablet.
Voor het lezen van een boek grijp ik nog steeds mijn eReader en wat ik tot nu toe gezien heb van het PQ scherm, kan die in de volle zon nog steeds niet op tegen het scherm van mijn eReader.
Ok, als je magazines of comics wil lezen, dan voldoet mijn eReader niet, maar daar gebruik ik hem niet voor.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ferry34 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:45:
Hoeveel mensen hebben hier in dit forum eigenlijk hun Adam ontvangen?
Hoeveel mensen hebben er 1 besteld en bij hoeveel mensen was het scherm kapot? :)
Dan kunnen we zelf even de berekening doen over die 5% O-)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
je hebt t niet goed gelezen ;)

Er is een beschadiging geweest bij een zending screens die naar Notion Ink gingen en dus kunnen ze de Adam niet afbouwen. Volgens Rohan is er een uitstel van levering voor 5% van de pre-orders, maar gezien de vele berichten van mensen, lijkt dit getal veel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ferry34 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:02:
je hebt t niet goed gelezen ;)

Er is een beschadiging geweest bij een zending screens die naar Notion Ink gingen en dus kunnen ze de Adam niet afbouwen. Volgens Rohan is er een uitstel van levering voor 5% van de pre-orders, maar gezien de vele berichten van mensen, lijkt dit getal veel hoger.
Ah sorry! Helemaal duidelijk nu!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:33:
[...]

Mfg wat een primitief gedoe dit allemaal. Zo'n filmpje, zien hoe het apparaat er van binnen uit ziet, pffff. Echt een hobbyisten-ding dit vooralsnog. Hou mijn hart vast voor wat betreft de levensduur/garantie-afwikkeling hiervan.
Deze beelden zijn niet representatief voor de bouwkwaliteit van het toestel. Er staan reeds beelden op youtube van de breakdown van een echt productie toestel. Ziet er helemaal anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:33
Het gaat Brad er niet zozeer om hoe de Adam er van binnen uit ziet, maar om de manier waarop gebruikers er mee om gaan. Open schroeven en de bouwkwaliteit afzeiken, dat geheel filmen op vaak zeer amateuristische wijze dat vervolgens vol trots posten op youtube.

Tenminste, dat is wat ik uit zijn opmerking haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
guapper schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:12:
Tenminste, dat is wat ik uit zijn opmerking haal.
Dat vind ik erg nobel van je, maar helaas had degene boven je het goed ;) Vind de introductie en het gedoe elke keer weer er omheen bijzonder spijtig en knullig. Zit al tijden te wachten op een echt leuke Android Tablet, had hier hoge verwachtingen van maar die zijn beetje bij beetje tot vrijwel een nulpunt gedaald helaas. Vind ik jammer.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05-2023
Zo zie je maar dat het discours (sfeer in het debat) enorm belangrijk is: wanneer het gaat over de mooie features van het apparaat, wordt iedereen enthousiast; wanneer er een aantal negatieve ervaringen naar buiten komen, verdwijnt de hele 'hype'.

Ik volg de Adam zelf nog steeds, aangezien hij ideaal lijkt te zijn voor mijn doeleinden. Misschien zou ik liever een e-reader hebben waarmee ik tevens aantekeningen kan maken, maar ik vrees dan dat ik toch het 'up-to-date' gehalte zal missen; immers update ik mijn HTC Hero ook met custom ROMs. Ook al is het apparaat nu bijna 2 jaar oud, ik draai nog de allernieuwste software. Community en het OS zijn voor mij een belangrijk punt, en het lijkt erop dat de Adam dit ook goed voor elkaar heeft, met fanaten op sites als XDA en notioninkhacks.com.

Dat mensen die simpelweg op zoek zijn naar een leuke betaalbare tablet nu afhaken vind ik volledig begrijpelijk, aangezien zéér binnenkort op het vlak van tablets veel meer concurrentie zal ontstaan.

[ Voor 12% gewijzigd door AdnanKananda op 03-02-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Hier staat een interessant overzicht van de verschillende schermen van de Adam, en ook vergeleken met de Viewsonic G-Tablet en de Apple iPad:

ADAM PIXEL Qi
Brightness:
165 cd/m2 (transreflective mode (room lighting));
235 cd/m2 (transmissive mode (normal LCD ON));
1000+ cd/m2 (reflective mode (direct sunlight))
Contrast: 100:1 (T mode); 8:1 (R mode)
Viewing Angles: 70/70 Transmissive mode; 80/60 (reflective mode)

ADAM LCD
Brightness: 275 cd/m2
Contrast: 500:1
Viewing Angles (H/V):100/130

Ter vergelijking:
ViewSonic G Tablet:
Brightness: 200 cd/m2
Contrast: 400:1
Viewing Angles: (H/V):90/50

APPLE IPAD
Brightness: 370 cd/m2
Contrast: 900:1
Viewing Angles (H/V):Postulated 178 Degree IPS viewing angle (volgens Anandtech)

Het LCD scherm van de Adam is dus duidelijk beter dan dat van de Viewsonic G Tablet. Dat is ook wat de eerste gebruiker die een Adam met LCD scherm heeft ontvangen opmerkt:
My Adam is a Basic (wiFi only). Screen is beautiful--compares well with our iPad.
Geen iPad IPS scherm dus, maar zeker geen slecht LCD scherm!

[ Voor 27% gewijzigd door Haay op 03-02-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Quacka schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:30:
Eigenlijk is het jammer dat ze geen grote partner zoeken.
Omdat ze dan geen volledige controle meer over hun product hebben. Ze hebben een eigenzinnig apparaat in elkaar geknutseld dat een groot bedrijf, waar alles om cijfertjes en de marketeers gaat, misschien wel nooit zou uitbrengen. Ga je een partnership aan met een bedrijf, willen ze wat te zeggen hebben over jouw bedrijfvoering en gaan ze zich bemoeien met de featureset enzo. Tenzij je een bak geld neerlegt om ze alleen als uitvoerder te gebruiken. Maar dat geld hebben ze natuurlijk niet.

Niet dat hoe het nu gaat ideaal is, maar de andere kant is ook niet zaligmakend.

Ik vind het wel opvallend dat ze met die hele campagne heel veel mensen lekker hebben zitten maken, maar op het laatst struikelen over allerlei problemen. Ik hoop dat het (eerlijke) aanloopproblemen zijn en dat ze niet de hele tijd iedereen bewust hebben zitten flessen. Er zijn natuurlijk meer producten die bij hun introductie ook niet lekker werkten. Als je die op een rijtje gaat zetten doe NI het niet eens slecht als nieuweling zijnde. Ik kan me flaters herinneren van Apple, Microsoft en noem er nog maar een paar. Van die bedrijven zou je zoiets helemaal niet mogen verwachten en van een startup wel.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Video review van een adam met LCD scherm:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Slehy7p2evg]

Commentaar van een gebruiker op het NotionAddicts forum over zijn adam met LCD scherm:
Just as a preview guys, I have been playing on mine for 3 hours. I can safely (not prematurely) say it looks just as good or better than my iPhone (3GS) screen. Holding it next to my LCD Phillips television it looks better than it color wise. The colors are VERY vibrant and the brightness is impressive. It does not have a lot of glare and top to bottom viewing angles are VERY impressive.

Side to Side are good but not perfect, if i catch it from the side its hard to see but it has a fair range, I am not at all thinking it's bad.

I just ran some high def video on it, it played back super smoothe but audio lags (on going problem with codecs which will be fixed).

The video looks BEAUTIFUL the screen is impressive.

[ Voor 85% gewijzigd door Haay op 04-02-2011 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:12:
Geen iPad IPS scherm dus, maar zeker geen slecht LCD scherm!
Met dat verschil dat de basic adam met LCD iets van €350,- kost en de iPad met WiFi €500,- +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 10:40:
Met dat verschil dat de basic adam met LCD iets van €350,- kost en de iPad met WiFi €500,- +
Komen natuurlijk nog verzendkosten en BTW bij, maar dan nog is het veel goedkoper, en dan hebben we het nog niet eens over de Xoom en vergelijkbare Honeycomb tablets die de komende maanden voor plm. 600-800 euro (schatting) in de winkels komen te liggen.

Met deze berichten begin ik toch weer serieus te overwegen om een adam met LCD & Wifi (dus goedkoopste model) te bestellen mocht ik die kans krijgen bij de 2e pre-order ronde (wanneer die komt) ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Iemand eigenlijk al een nederlandse review tegengekomen?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 10:40:
[...]

Het contrast van de ipad is 2 x hoger!
De beste man vergelijkt t scherm met zn Philips lcd. Nou heb ik van hdtv's wèl verstand en heb nog nooit een Philips lcd gezien met een goed beeld ;)

Zijn die audio problemen nog niet opgelost? Ik vind dat een ernstig probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorki
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 16:11

Zorki

pffffft

Voor de "liefhebbers" een nieuwe ADAM update is beschikbaar http://www.notioninkfan.com/ aardig lijstje.
ff afwachten op de boel niet weer crashed ( geintje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:25
Lees aub de topicwaarschuwing.

[ Voor 80% gewijzigd door RoD op 05-02-2011 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Wow, na deze uitgebreide user-review van een adam met PixelQi scherm bedenk je je nog wel een paar keer voordat je besluit een adam te bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ferry34 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 14:46:
Nou heb ik van hdtv's wèl verstand en heb nog nooit een Philips lcd gezien met een goed beeld ;)
Toch beter kijken dan :O

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Laatst online: 14-09 14:41
Paar nieuwe videos op http://www.notioninkfan.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05-2023
Haay schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 20:29:
Wow, na deze uitgebreide user-review van een adam met PixelQi scherm bedenk je je nog wel een paar keer voordat je besluit een adam te bestellen!
Ik heb beide reviews bekeken. De problemen die in de eerste review worden genoemd, zijn echter grotendeels achterhaald, dat laat Greg van notioninkfan ook zien in zijn review. Enkel dat het scherm niet zo goed is als de gebruiker had verwacht, blijft een punt van discussie. Maar verder noemt hij qua software enkel problemen die er zijn wanneer je van plan bent om er ook niets aan te doen om het op te lossen.

De review van Greg van Notioninkfans.com is gewoon erg realistisch: qua hardware is het een prima apparaat, alleen iedere gebruiker moet leren om te gaan met zijn Adam. Niemand is verplicht om hem te kopen, en binnenkort komen er goede concurrenten op de markt.

Nu begin ik zelf echter wel te twijfelen of ik nog wel een (PixelQi) Adam zou willen: Greg geeft aan dat hoewel zijn PixelQi scherm prima is, dat het voor het lezen binnenshuis niet zo geweldig is. Dat zou voor mij echter juist de reden zijn geweest om voor een PixelQi versie te gaan.

Ik vind het vooral opvallend dat de één zo negatief is over de PixelQi Adam, en de ander er juist tevreden over is. Het zal vast een combinatie zijn van het feit dat de verwachtingen te hoog waren, maar ook dat het scherm in bepaalde omstandigheden een beetje tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Laatst online: 14-09 14:41
AdnanKananda schreef op zondag 06 februari 2011 @ 14:10:
Nu begin ik zelf echter wel te twijfelen of ik nog wel een (PixelQi) Adam zou willen: Greg geeft aan dat hoewel zijn PixelQi scherm prima is, dat het voor het lezen binnenshuis niet zo geweldig is. Dat zou voor mij echter juist de reden zijn geweest om voor een PixelQi versie te gaan.

Ik vind het vooral opvallend dat de één zo negatief is over de PixelQi Adam, en de ander er juist tevreden over is. Het zal vast een combinatie zijn van het feit dat de verwachtingen te hoog waren, maar ook dat het scherm in bepaalde omstandigheden een beetje tegenvalt.
Dat is precies waar ik ook mee zit. Probleem is volgens mij dat je dit alleen in real life kan ervaren en niet via de video van iemand anders (kwaliteit camera lijkt me van invloed op uiteindelijke resultaat bijvoorbeeld). Dus het wachten is op een NL webshop waar je min. 7 dagen hebt het apparaat te retourneren als het PixelQi verhaal tegen blijkt te vallen. (Ik neem tenminste aan dat Adam niet bij de MM komt te liggen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

AdnanKananda schreef op zondag 06 februari 2011 @ 14:10:
Veel mensen durven na een dure aankoop niet toe te geven dat het tegenvalt. Dat zeggen ze tenminste altijd als het over Apple-klanten gaat.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Nou kan je niet uitgaan van n youtube filmpje, maar de beeldkwaliteit ziet er toch wel belabberd uit zeg! (backlight bleeding). Hier schrik ik van.

YouTube: Adam with Defective Camera and blotchy PQ screen

Blijkbaar had iemand van Notion Ink de video gezien een hem gebeld:

bler358 My camera clicks, literaly, into a locked positin in the front and back. The video of your camera looking like a diving board is not how the camera should act. I too got a call about the video i posted and also sent them. He basically said that the pixel qi doesn't have as good color as they previously stated, that android software causes some of the problem with the screen, and that the transreflectve nature of the PQ screen causes the glare on the sides. I'm still not 100% satisfied with this explanation but I don't have much else to go on right now. As for the update, I was tod that it was 95% stable, fixed 99% of the problems, and would be available in a few days as early as tomorrow
http://www.notionaddicts....-Adam-has-arrived!/page15

Volgens Notion Ink ligt het aan het QI pixelscherm icm Android, maar gaat een update dit oplossen.
Ook die andere adam eigenaar die eerst te horen kreeg dat die zijn defecte Adam kon retourneren, krijgt nu een speciale update. Afwachten dus...

Edit: nadat hij geen reply had gekregen heeft hij weer n mail gestuurd waarbij hij de retournering van zijn defecte Adam in gang wilt zetten.
Als antwoord kreeg hij te horen dat er geen defekt is aan zijn Adam (it's not a defect, it's a feature? :+ ) en heeft hij de firmware update toegestuurd gekregen.
Deze heeft echter niet geholpen...

http://www.notionaddicts....-Adam-has-arrived!/page18

Nog steeds mensen die staan te springen voor pre-order ronde 2? Dit terwijl maar zeer weinigen de eerste hebben ontvangen en waarbij voor velen de belangrijkste feature, het qi scherm, nogal tegenvalt?

De retournering wordt weer in gang gezet. Het is belangrijk om te kijken hoe defecten worden afgehandeld. De update opsturen was een goed idee, maar had helaas geen effect.

[ Voor 93% gewijzigd door Ferry34 op 07-02-2011 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Eindelijk, weer een nieuwe Blogpost van NotionInk met de volgende highlights:

- N.I. is druk bezig met Honeycomb en de ontwikkelaars zijn er erg blij mee omdat Froyo eigenlijk net te beperkt is/was. Waar ze vooral erg gelukkig mee zijn is dat de panels van hun Eden concept vrijwel naadloos aansluit bij het fragments concept van Honeycomb. Alle Eden applicaties zijn op schema voor portering naar Honeycomb.

- Major software update komt er binnenkort aan.

- Nieuwe bestel-ronde komt er binnenkort aan. De bestelprocedure is getest en moet nu goed werken. Hun doel is een tijd van 3-4 weken tussen bestelling en levering.

- EAP2 voor ontwikkelaars is nog niet vrijgegeven omdat het zinvoller is om applicaties te laten ontwikkelen voor Honeycomb en niet meer voor de inmiddels 'verouderde' Froyo/Gingerbread omgeving.

Dit is wel positief, want wanneer ontwikkelaars voor de Adam op het Honeycomb platform ontwikkelen zullen hun applicaties neem ik aan ook gewoon via de Google Android Honeycomb market beschikbaar kunnen komen voor niet-adam tablets. Ben benieuwd!

Om Ferry34 z'n vraag te beantwoorden... Ik zit er toch nog steeds serieus over te denken om een Adam LCD versie te bestellen. Ik zie ook wel dat een Xoom of ToshibaTablet betere specs heeft, maar die komen pas in de 2e helft van dit jaar op z'n vroegst in NL beschikbaar en zullen ook denk ik zo'n 700-800 euro gaan kosten (mijn inschatting), terwijl een Adam met LCD scherm mij ongeveer 400-450 euro zal gaan kosten. Scheelt wel een hoop!

We zullen het zien... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
dat is een afweging die je kunt maken. Vooralsnog zie ik niets waarin de Adam superieur zou zijn dan mn archos 101 (vanaf €300 met flash en volledige google market.

Die Xioom is idd een stuk duurder als de Adam, maar als t scherm een stuk beter is, dan is men wel bereid meer te betalen.
hopelijk gaat de 2de pre orderronde n stuk beter.

[ Voor 35% gewijzigd door Ferry34 op 08-02-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ferry34 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:19:
dat is een afweging die je kunt maken. Vooralsnog zie ik niets waarin de Adam superieur zou zijn dan mn archos 101 (vanaf €300 met flash en volledige google market.
De adam draait op nVidia Tegra 2 platform, en de hardware is volgens de laatste blogpost van Rohan ook gekozen voor Honeycomb:
Harmony and Ventana are two Tegra platforms and in September we made few hardware changes to make Adam Ventana compatible. That was done cos we sensed only Ventana devices will be able to run Honeycomb and we were right.
Dus waar de adam een update naar Honeycomb gaat krijgen, zal de Archos 101 op Froyo en misschien ooit Gingerbread blijven hangen.

Daarbij heeft de Archos een Cortex A8 CPU, terwijl de adam draait op de Cortex A9 dual-core CPU. Zeker met Honeycomb als OS gaat dat veel verschil uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Dat begrijp ik, maar t verbaast me gewoon dat het beeldkwaliteit van de Adam tegenvalt en de interface laggy is.
Misschien geeft Honeycomb soelaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ferry34 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 15:59:
Dat begrijp ik, maar t verbaast me gewoon dat het beeldkwaliteit van de Adam tegenvalt en de interface laggy is.
Misschien geeft Honeycomb soelaas.
Beeldkwaliteit van de PixelQi ja, maar over de LCD versie is men erg goed te spreken. luis84 op notionaddicts zei zelfs:
I am working on pics. I also have an LCD and it reads splendid in direct sunlight. I hold my iPhone next to it, can't see crap on the iPhone on my Adam it looks like it's meant for it and it's LCD.

[ Voor 8% gewijzigd door Haay op 08-02-2011 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:31
Ook ik heb een invitatie die ik niet ga gebruiken.... Mocht er dus nog iemand zijn die er één wil bestellen maar geen mail heeft ontvangen, dan hoor ik het wel. is iemand (hopelijk) mee blij gemaakt

Ik ben benieuwd binnen wat voor termijn ze naar Honeycomb willen gaan upgraden, want ik bestel niet omdat ik heb besloten te wachten op Honeycomb tablets.
Als ze snel updaten kies ik misschien in de toekomst alsnog voor ze, maar dan wordt het wel een LCD-versie (Ik was aardig enthousiast over PixelQi, maar na de berichten die de afgelopen weken over internet zwerven ga ik de gok niet nemen).

[ Voor 4% gewijzigd door luappul op 09-02-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
De e-mail met de vooraankondiging heb ik niet ontvangen, maar zojuist gelukkig wel de link om te bestellen. Direct het LCD + Wifi-only model besteld, dus nu is het (weer) afwachten! :) Bij de eerste bestelronde wilde ik nog voor Pixel Qi gaan, maar na alle comments te hebben gelezen lijkt me dat die techniek eigenlijk eerst nog meer doorontwikkeld had moeten worden. Plus met een LCD-versie bespaar je maarliefst 124 dollar.

Ben wel erg benieuwd hoe het nu verder gaat met betalen van BTW en eventuele invoerrechten? Zou ik dat cash aan de deur moeten betalen?
AdnanKananda schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 15:32:
[...]Ik probeerde daarmee in de store in te loggen, maar toen kreeg ik de foutmelding dat het wachtwoord niet klopte. Na het 5x opnieuw te hebben geprobeerd, heb ik op 'Wachtwoord opvragen' geklikt, en heb ik het via de mail ontvangen. Vervolgens kon ik daarmee inloggen, maar kreeg ik dat de invitatie verlopen was.
Bij mij ging het inloggen zonder problemen, dus vreemd dat het bij jou niet gaan - alhoewel, bij NI is niets te vreemd :P Edit: Op NI Hacks las ik dat dit kan komen doordat je probeert in te loggen via http://notionink.com/store i.p.v. via http://store.notionink.com.

[ Voor 42% gewijzigd door bllb op 09-02-2011 21:27 ]

Verwijderd

Trouwens is al bekend of ze in de 2 ronde meteen de honycomb er op zetten. Daar waren ze nml 28 januari al mee bezig. Kan je eigenlijk met de 3g versie bellen of moet je daar een app voor downloaden kon dat niet vinden of er een gesprek (telefoon tool op zit) of alleen data binnen halen ??

• Haay
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:18:
Trouwens is al bekend of ze in de 2 ronde meteen de honycomb er op zetten. Daar waren ze nml 28 januari al mee bezig. Kan je eigenlijk met de 3g versie bellen of moet je daar een app voor downloaden kon dat niet vinden of er een gesprek (telefoon tool op zit) of alleen data binnen halen ??
Voor zover ik weet zal er bij de 2e ronde nog GEEN Honeycomb op zitten, maar NotionInk is wel druk bezig om zo snel mogelijk een update naar Honeycomb gereed te maken. Ik ben er vrijwel zeker van dat de adam in ieder geval in Nederland de eerste tablet met Honeycomb zal zijn! 8) In de VS komt op 24 februari de Xoom uit, maar het zal nog maanden duren voordat de Xoom officieel in NL verkocht gaat worden verwacht ik.

Volgens mij is de 3G module in de adam niet bedoeld om mee te bellen, maar als manier om te kunnen Internetten waar je geen Wifi Internet hebt. Natuurlijk kun je dan wel met bv. Skype (out) bellen, maar voor zover ik weet zit er geen telefoon applicatie op de adam.

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Haay schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:34:
[...]
...
Ik ben er vrijwel zeker van dat de adam in ieder geval in Nederland de eerste tablet met Honeycomb zal zijn! 8) In de VS komt op 24 februari de Xoom uit, maar het zal nog maanden duren voordat de Xoom officieel in NL verkocht gaat worden verwacht ik.
...
Zoals het er nu uit ziet zal het ook nog heel lang duren voordat de Adam officieel te koop zal zijn NL, dus wat is je punt? Verder is de Xoom niet de enige Honeycomb tablet die aangekondigd is. Ik durf wel een wedje aan dat Adam echt niet de eerste tablet in NL zal zijn die officieel met Honeycomb verkocht wordt... ;)

• Ferry34
ik durf ook te wedden dat de schermen daarvan een stuk beter zullen zijn dan van de Adam.
Kijk s naar deze foto en let op de backlight bleeding en een t rechter deel is toch echt een stuk donkerder hoor.

http://dl.dropbox.com/u/1...8,%207%2057%2043%20PM.jpg

Nou heeft mn Archos dat ook backlight bleeding, maar wel minder. Dat donkere gedeelte is vreemd.

• Haay
Ferry34 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:53:
ik durf ook te wedden dat de schermen daarvan een stuk beter zullen zijn dan van de Adam.
Kijk s naar deze foto en let op de backlight bleeding en een t rechter deel is toch echt een stuk donkerder hoor.

http://dl.dropbox.com/u/1...8,%207%2057%2043%20PM.jpg

Nou heeft mn Archos dat ook backlight bleeding, maar wel minder. Dat donkere gedeelte is vreemd.
Voor zover ik kan zien is dat een foto van een PixelQi scherm?

• bllb
  • Niet online
Lijkt mij ook PixelQi inderdaad... Filmpje waarin viewing angle van Adam LCD wordt vergeleken met GTab:

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Posts over de preorder zijn verwijderd omdat ze hier niet thuishoren. Lees aub de topicwaarschuwing, want die staat er niet voor niets.

• bllb
  • Niet online
Hms, misschien interessant om dan maar een apart topic te openen over het plaatsen van een bestelling en het uitwisselen van invitaties? In ieder geval is bij het verwijderen van de berichten een naar mijn inziens handige link verloren gegaan: nifaq.pbworks.com. Rohan van NI verwijst op zijn blog ook naar die website, waar allerhande informatie staat over de hardware en software :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:En weer heb ik een sloot replies moeten verwijderen. Nogmaals pre-orderen hoort hier niet thuis, en we blijven niet bezig met dat te zeggen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 08:54
Ik snap overigens niet waarom er steeds meer user reviews beginnen te komen, maar dat er (volgens mij) nog vrijwel niets van 'de echte websites' is gekomen. Engadget heeft behalve op de CES video het ding nog niet gereviewed en ook AndroidPolice (die exclusief de eerste paar video's naar buiten mocht brengen) heeft geen woord geschreven over de Adam, alleen dat de dingen gebricked waren bij de eerste update en dat ze daarna weer ge-unbricked konden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:31
SavageNL schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 07:59:
Ik snap overigens niet waarom er steeds meer user reviews beginnen te komen, maar dat er (volgens mij) nog vrijwel niets van 'de echte websites' is gekomen. Engadget heeft behalve op de CES video het ding nog niet gereviewed en ook AndroidPolice (die exclusief de eerste paar video's naar buiten mocht brengen) heeft geen woord geschreven over de Adam, alleen dat de dingen gebricked waren bij de eerste update en dat ze daarna weer ge-unbricked konden worden.
Zijn er niet toevallig een pixelqi- en lcd- bezitter in NL die hun Adam voor een daagje aan de tweakersredactie beschikbaar willen stellen? O-) Ik ben wel benieuwd wat die ervan zouden maken! En ik heb trouwens nog niet zo veel gehoord over hoe de batterij zich houdt, is dat al ergens in een review uitgebreid aan bod gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Laatst online: 07:00

MicroWhale

The problem is choice

Ik heb gisteren ook een uitnodiging gehad voor het bestellen van dit apparaat. Geen idee waarom trouwens. :) Ten eerste wordt er in de mail direct gewaarschuwd dat er alleen met VISA of American betaald kan worden, waarmee ik al meteen buiten de boot val. Toch heb ik maar even een kijkje genomen.

De bestel-site ziet er erg '95 uit en zaait nog meer verwarring. De LCD kan nog wel gekozen worden, maar blijkt bij "proceed" uitverkocht te zijn. Blokkeer die optie dan gewoon met de tekst (sold out) of zo. Daarnaast worden de verzendkosten (die voor iedereen 50 euro zijn) niet bij de prijs meegerekend, waardoor je een leuke verrassing krijgt als je uiteindelijk wel op "proceed" drukt en ziet dat de prijs 549 is ipv 499 voor het PixelQi.

Mijn conclusie: Het wekt allemaal geen vertrouwen. Iets kopen is een beleving en daar heb je een bepaald gevoel bij. Dat gevoel moet kloppen en dat doet het bij de dames en heren van NotionInk niet. Al maken ze nog zo'n mooi apparaat, op deze manier kom ik er niet aan.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De uitnodiging is hier ook binnen: Als iemand interesse heeft hoor ik het wel. En hij is weg

Sla zelf toch nog even over. Ik kan niet echt een beeld vormen van deze tablet. Reviews zijn zeer verdeeld is mijn indruk. Een tweakers tablet is wel leuk, maar hij moet wel gewoon werken en daar ben ik niet zeker van. Plus de lcd versie met wifi is al niet meer te bestellen. De PixelQi heb ik ook niet het idee van meerwaarde. Er zijn nog teveel vraagtekens bij de Adam, hoe enthousiast ik ook was. Dus ik wacht toch nog even wat meer reviews af, en ook de XOOM en Ipad2 (toch maar :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Eerst waren de qi versies in no time uitverkocht, maar na de matige foto's/reviews wil iedereen ineens de lcd versie.

Google's android market wordt niet beschikbaar gemaakt voor de Adam, omdat Notiin ink vindr dat die alleen voor phones is en de Adam dat niet is. Niet fijn, aangezien hun market Genesis nog niet is gelanceerd.

http://notionink.wordpres...-round-of-order/#comments

[ Voor 55% gewijzigd door Ferry34 op 13-02-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Ferry34 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 16:44:
Google's android market wordt niet beschikbaar gemaakt voor de Adam, omdat Notiin ink vindr dat die alleen voor phones is en de Adam dat niet is. Niet fijn, aangezien hun market Genesis nog niet is gelanceerd.
Volgens mij heb je het niet echt goed begrepen.
Android (google) vindt dat de market alleen voor telefoons is. Feit is dat de Adam geen telefoon is.
Ieder toestel dat legaal toegang tot de market wil, moet goedgekeurd worden door Android/Google.

Zou NI het er toch op zetten, dan krijgen ze juridische problemen. Gelukkig is de market met een hack toch mogelijk. Althans, dat las ik een paar weken geleden.

edit:
Ik heb trouwens besloten om het ding niet te kopen. Het is zeker geen alternatief voor een e-reader en ik vind de prijs te hoog om het alleen als tablet te gebruiken. Zoveel zal ik het in de praktijk namelijk niet gaan gebruiken. Vrees ik...

[ Voor 14% gewijzigd door Quacka op 13-02-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Adam does not have market access because it is not a phone. Android Market is an app store for phone apps.

Dat staat op de site.

De foto's van de fabrikage tonen wat professioneler en stellen meer gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
Ferry34 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:51:
Adam does not have market access because it is not a phone. Android Market is an app store for phone apps.

Dat staat op de site.
Ja, dat is wat google vindt. Daarom heeft bijvoorbeeld de Galaxy Tab wel de market (je kan er immers mee bellen, het is een grote foon), maar bijvoorbeeld een Archos of Point of View tablet niet (daar kan je dus ook niet mee bellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou doe mij maar een Adam. de Xoom is nu te preordenen voor 1199 dollar.

http://www.engadget.com/2...er-at-best-buy-for-1-199/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 18:20:
Nou doe mij maar een Adam. de Xoom is nu te preordenen voor 1199 dollar.

http://www.engadget.com/2...er-at-best-buy-for-1-199/
En in de update zeggen ze dat het een paceholder prijs is... Gewoon $800 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Huntard schreef op zondag 13 februari 2011 @ 15:25:
[...]

Ja, dat is wat google vindt. Daarom heeft bijvoorbeeld de Galaxy Tab wel de market (je kan er immers mee bellen, het is een grote foon), maar bijvoorbeeld een Archos of Point of View tablet niet (daar kan je dus ook niet mee bellen).
Ik heb op mn Archos gewoon de google market hoor, net als de archos market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 19:57:
[...]

archos heeft daar een hack voor nodig dus niet officieel een google market

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Ferry34 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 19:57:
[...]

http://www.postbus31.com/...droid-2-2-archos-tablets/

En dat kan (weet niet of het net zo simpel is) ook met de Adam.
Ik begrijp soms echt niet waarom jij je hier druk om maakt. (of zal je onderbewust vinden dat je de verkeerde tablet hebt gekocht? >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ik moest op een link klikken en toen werd Market geïnstalleerd.

Ben heel content me mn Archos. Heel veel plezier voor n schamele euri 350. Heel leuk zo'n tablet, lekker op de bank internetten, films en series kijken in bed, klik en hij is meteen aan.

Maar t kan altijd beter (kijkhoek is matig). Ben ook op zoek naar een vervanging van mn Pioneer KRP600 60 inch want die is te klein ;)

Morgen wordt de Adam geleverd voor de meesten! Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ferry34 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 23:09:
Morgen wordt de Adam geleverd voor de meesten! Ben benieuwd.
Als het goed is komt vandaag een grote update van de Eden software, en een hoop content uitbreiding. Daar ben ik meer benieuwd naar! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Ik hoop echt dat het nog wat gaat worden met dat pixel QI scherm. De iPad is in sterk zonlicht niet zo veel waard dus daarom ben ik wel bereid wat minder helderheid in normaal licht op de koop toe te nemen.

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Nieuwe update van Rohan op Wordpress blog.

Voornamelijk mbt. de nieuwe software update voor de gelukkigen met een adam. Op de blog van Greg vond ik de volgende changelog van deze software update:
In addition to improvements to system stability in general, the following apps are updated:
- Keyboard(Changes heavily)
- Calendar(much more stable)
- Browser
- Panel Manager(stability)
- Mail'd(Added Syncing contact)
- Added internet connection speed feature in Update Adam.
- Undo erase feature in Canvas
- Fixed Video and Audio syncing issue in Video player.
- syncing the Music player in Sniffer with main music player, so only one song will be player at a time
- Changed the status bar, no more flashing, added more functionality.

• Ferry34
YouTube: Amit Tambe's Unboxing of the Adam (in Mumbai)

Unboxing Adam.

Helaas is Eden sluggy en heeft hij regelmatig dat toepassingen sluiten, maar hij denkt dat updates dit zullen verhelpen

Amit Tambe said, on February 10, 2011 at 10:51 No gcrv, I couldn’t resist sideloading some apks. The Eden version that came with the adam was very buggy. Had to update – the first one requires flashing of the device. Since then things have been better but some stuff is still buggy. The two major irritants are:

1. Home page not loading fast enough; and
2. Eden’s custom browser’s repeated unexpected shutdowns. I’m now using Firefox and it’s very good in comparison.

Fortunately, so far all my issues are software related, so there should be no trouble fixing it. Frankly, I can’t wait for Honeycomb to launch on adam. I’m almost certain that is not scheduled for the major update on the 14th – I think it’s going to be the launch of Genesis. They may grant us indirect access to market through Genesis (I think).

I will do a more through review soon.

http://notionink.wordpres.../comment-page-2/#comments

[ Voor 64% gewijzigd door Ferry34 op 17-02-2011 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Voor de geïnteresseerden, een recent interview met Rohan Shravan door TechCircle (Indiase website):

Tablet Market Is Too Big For One Product To Rule: Notion Ink Founder.

En voor de mensen die al een Notion Ink Adam hebben maar de default software niet goed genoeg vinden, op NotionInkHacks.com kun je de EDENx ROM vinden, die de volgende zaken toevoegt/verbetert:
  • Google Apps and rooted
  • adhoc networking
  • Frame rate bump from 50 to 60. Should improve the screen slightly, and bump up performance slightly.
  • TB friendly Busybox
  • Removed the Chinese and Froyo keyboards, adds the Gingerbread keyboard
  • SuperUser, YouTube apps added
  • A Home Switcher and Live Wallpapers added. That's in case you prefer a different launcher.
  • Adds two more launchers to choose from
  • VOLD fix for Linux users (this removes the extra drive letter and allows you to copy file to /sdcard without corruption)
Video van EDENx ROM op de Adam:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=yKWVJeOYY8U]

Wel relaxed, zo'n open tablet waar de community lekker mee aan de slag kan! ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Haay op 21-02-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is soms wel grappig om zo´n topic in een keer van voor naar achter door te lezen. Wat een verwarring en onzekerheid. Zo zag ik iemand die het te gevaarlijk vond hoewel hij grote fan van de Adam was en dus maar een chinees kloontje bij de IT´s bestelde omdat hij dan tenminste goede garantie had. MisterT2006 in "Notion Ink Adam - deel 2" Die staat nu ergens in de rij bij de curator te wachten met zijn service probleem.

Iemand anders wil een emotionele belevenis bij zijn aankoop. Die is verdwaald op tweakers en moet een Ipad kopen. Alleen maar plezierige ervaringen immers anders haalt Steve het gewoon weg van je pad.

De aankoopvoorwaarden zouden niet goed zijn. Die van Apple wel eens gelezen: staan nota bene vol van uitzondereringen voor EU leveringen omdat ze zo eenzijdig zijn dat ze in de EU niet gelden, maar nog steeds geef je je volledig over. Het punt is dat niemand ze leest anders had je wel een emotionele ervaring bij de aankoop, maar geen plezierige :)

De technische ´kritiek´ die rondzwalkt op het internet en steeds weer terugkeert is voor een deel op drie misverstanden gebaseerd;

- default staat het QI scherm niet op maximale helderheid maar op auto adjust. Zet dat uit, schuif hem naar max en er komt ontzettend veel licht uit en daarbij nog heel briljante kleuren wat geen gemakkelijke combinatie is.
- uit de doos zitten er laagjes plastic over de camera van de Adam. Resultaat: vage onscherpe fotos en filmpjes. Oplossing: er even af halen.
- draadjes zichtbaar op de FCC versie. Ik heb heel veel vroege modellen in mijn bezit van allerlei bekende bedrijven en dat is heel gebruikelijk. Printplaten hebben zo hun eigen versie nummers en ja, die verdwijnen na een tijdje als de serie lekker loopt en alle fixes geintegreerd zijn in een slimme print-layout.

Verder hebben mensen een mening over allerlei zaken en dat is prima. Ik geloof ook niet dat de Adam de wereld gaat redden. Ik geloof uberhaupt niet, dus als ik mijn adam zie krijg ik geen religieuze ervaring zoals blijkbaar bij Apple gebruikers wel gebeurd volgens hersen scans.

De bestelprocedures zijn knullig, er zit onvoldoende geld achter het bedrijf om wat zaken structureel op te lossen en Rohan danst wel erg graag voor de troepen uit. Afgezien van het geld is dat relatief makkelijk oplosbaar.

Ik bezit al lange tijd een QI, heb ook al lang geleden met Eden gespeeld wat ik zelf een alleraardigste en vooral productieve shell vind. Ik ken de andere eigenaren van het bedrijf dus weet dat Rohan net als Steve Jobs gewoon het gezicht is, maar dat Rohit bijvoorbeeld een hele aardige en serieuze CTO is en anderen die nooit bij name genoemd worden heel hard werken aan de commerciele en logistieke kant, (ik noem die twee andere partners niet omdat ze nimmer genoemd zijn door notionink en mensen recht hebben op hun privacy).

Onder deze mensen zitten heel serieuze ontwikkelaars en software engineers die echt niet zulke spring in het veldjes zijn, dus al met al heb ik wel fiducie in het bedrijf ALS ze wat extra investeerders vinden waarmee ze hun PR, sales en marketing kanaal net zo goed kunnen krijgen als hun hardware.

Voorlopig is het echt een apparaat voor Tweakers, maar die lijk je niet veel meer te vinden op deze site. Dacht je dat de eerste Apple´s door nederlandse webshops geleverd werden met consumenten bescherming door solide reuzen als It´s :)

Het is een avontuur waar je lol in moet hebben. Als je (schijn) veiligheid wil hebben moet je een plastic Xoom kopen zonder magnesium structuur of een Ipad met een heerlijke belevenis bij de aankoop maar geen enkele functionaliteit door het ontbreken van IO en tweak mogelijkheden. Of je gaat naar de Aldi en koop een chinees kloontje dat twee uur meegaat op zijn batterij en al kraakt voor je hem uitgepakt hebt.

De adam is voor mensen die het leuk vinden om een klein bedrijf te steunen dat zijn nek uit durft te steken met een mooi produkt en een knullige infrastructuur. Niet iets voor kieskeurig.nl, maar wel voor echte tweakers die early adaptors zijn en blij zijn dat er optimaal getweaked kan worden aan de adam. Vergeet dat maar met je Xoom, Playbook of de andere aangekondigde modellen.

Geen kritiek op mensen die onzeker zijn en failliet zouden gaan als ze de verkeerde tablet zouden kopen, hoewel ik denk dat je een tablet sowieso als een luxe aankoop moet zien en dat dan dus gewoon moet laten, maar dat is mijn oordeel en daar mag iedereen anders over denken.

Voor tweakers is het by far het leukste toestel dat in 2011 op de markt zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
Wat verdien jij aan dit reclame praatje voor de Notion Ink Adam? Want niets meer dan dat is het.
Je geeft geen argumenten waarom de Notion Ink Adam nou eigenlijk zo goed is. Ja, voor jou is hij goed omdat je de mensen vertrouwd die er werken, die andere mensen hier verder niet kennen.
Xoom, Samsung 10.1" tablet (en waarschijnlijk iPad2) zien er alle uit als degelijke apparaten (iPad2 weten we nog niets van dus die laat ik even daarbuiten). Daarnaast komen ze van grote bekende bedrijven. De previews zien er goed uit en zullen goed uitgewerkte apparaten zijn. Dan mogen hier nog wel veel tweakers zitten, dit betekend niet dat we allemaal apparaten willen hebben die pas naar behoren werken na er veel aan te moeten tweaken. Ik weet zelf nog niet welke tablet ik wil aanschaffen, maar voorlopig staat de Notion Ink Adam zeker nog niet op de eerste plaats na alle verhalen die je hier leest.

[ Voor 74% gewijzigd door MrBlueEyes op 22-02-2011 11:47 ]

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
MrBlueEyes schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 11:46:
[...]

Wat verdien jij aan dit reclame praatje voor de Notion Ink Adam? Want niets meer dan dat is het.
Je geeft geen argumenten waarom de Notion Ink Adam nou eigenlijk zo goed is. Ja, voor jou is hij goed omdat je de mensen vertrouwd die er werken, die andere mensen hier verder niet kennen.
Xoom, Samsung 10.1" tablet (en waarschijnlijk iPad2) zien er alle uit als degelijke apparaten (iPad2 weten we nog niets van dus die laat ik even daarbuiten). Daarnaast komen ze van grote bekende bedrijven. De previews zien er goed uit en zullen goed uitgewerkte apparaten zijn. Dan mogen hier nog wel veel tweakers zitten, dit betekend niet dat we allemaal apparaten willen hebben die pas naar behoren werken na er veel aan te moeten tweaken. Ik weet zelf nog niet welke tablet ik wil aanschaffen, maar voorlopig staat de Notion Ink Adam zeker nog niet op de eerste plaats na alle verhalen die je hier leest.
Eerlijk gezegd vind ik dat hij wel een aantal goede punten maakt. Het is onderhand wel duidelijk dat het hier om een startup gaat en dat het apparaat out-of-the-box misschien niet helemaal geweldig werkt. Het zijn dan niet alleen tweakers die hier komen, maar er is voldoende info om je goed in te lezen en je aankoop op te baseren.

Wat betreft je argument dat de apparaten van grote bedrijven altijd geweldig goed werken: onzin. Laat ik de Sony Vaio E en F series en de Toshiba Folio tablet maar als voorbeeld noemen. Daarnaast liggen de apparaten welke je opsomt als alternatief in een heel ander prijs segment.

En wat betreft vertrouwen: zonder vertrouwen zijn we nergens.
Ik geloof in het idee dat achter Notion Ink zit, en vertrouw erop dat de mensen die NI maken tot wat het is er alles aan zullen doen om hun beloftes waar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- default staat het QI scherm niet op maximale helderheid maar op auto adjust. Zet dat uit, schuif hem naar max en er komt ontzettend veel licht uit en daarbij nog heel briljante kleuren wat geen gemakkelijke combinatie is.
Dit klopt gedeeltelijk en de toevoeging hierop is dat iedereen het erover heeft dat er behoorlijk veel backlight-bleeding is en de randen van het scherm niet altijd reageren op aanraking. (al kan dit laatste misschien middels een update zijn opgelost)
Het is een avontuur waar je lol in moet hebben. Als je (schijn) veiligheid wil hebben moet je een plastic Xoom kopen zonder magnesium structuur of een Ipad met een heerlijke belevenis bij de aankoop maar geen enkele functionaliteit door het ontbreken van IO en tweak mogelijkheden.
De Xoom heeft ook naar alle waarschijnlijkheid gewoon een magnesium structuur. En volgens mij bezit het nog altijd minder plastic dan de ADAM.

http://japraxxx.blogspot.com/2011/02/motorola-xoom.html
http://hubpages.com/hub/Motorola-Xoom-Review

Een tweaker wil naar mijn mening iets zich eigen maken (customizen) en wil niet per definitie van iets slechts iets goeds proberen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
guapper schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 12:45:
[...]
Het is onderhand wel duidelijk dat het hier om een startup gaat en dat het apparaat out-of-the-box misschien niet helemaal geweldig werkt. Het zijn dan niet alleen tweakers die hier komen, maar er is voldoende info om je goed in te lezen en je aankoop op te baseren.
Ook Tweakers willen een apparaat dat out-of-the-box al goed werkt. Optimaliseren is daarna wel nog leuk om te doen.

Daarnaast had ik het over punten het de beste tablet van 2011 te noemen. Een apparaat dat out-of-the-box nog niet helemaal geweldig werkt, kan in mijn ogen daardoor al nooit de beste tablet van het jaar worden.

Natuurlijk zijn er ook tablets van grote fabrikanten die minder werken, ik zeg ook niet dat het daardoor meteen een top apparaat is. Alleen dat het allemaal wat beter geregeld word dan met de Adam is wel duidelijk lijkt mij zo.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:51

Rudedadude

Maybe we were born to run

MrBlueEyes schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 13:29:
[...]
Daarnaast had ik het over punten het de beste tablet van 2011 te noemen. Een apparaat dat out-of-the-box nog niet helemaal geweldig werkt, kan in mijn ogen daardoor al nooit de beste tablet van het jaar worden.
Sorry, maar hoe lees je nu? Ik zie staan:
Voor tweakers is het by far het leukste toestel dat in 2011 op de markt zal zijn
Ik zie nergens het woord beste, wel het woord leukste. En specifiek benoemd vanuit tweaking oogpunt, omdat de Adam eenvoudig te rooten is, custom roms kan draaien e.d. Dan kun je zeggen dat dit in jouw geval niet wenselijk is, omdat je graag een tablet koopt als consument en niet als tweaker. Prima, daar zijn de apple stores voor op deze aarde ;)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:14
Xoom, Samsung 10.1" tablet (en waarschijnlijk iPad2) zien er alle uit als degelijke apparaten (iPad2 weten we nog niets van dus die laat ik even daarbuiten). Daarnaast komen ze van grote bekende bedrijven. De previews zien er goed uit en zullen goed uitgewerkte apparaten zijn.
Ik blijf het verbazend vinden als nog te verschijnen apparaten vergeleken worden met al bestaande apparaten.
Eruit zien als degelijk is toch heel iets anders dan het apparaat daadwerkelijk hebben en beoordelen.
De Xoom bv gaat gewoon zonder Flash uitgeleverd worden, ook al zeggen de reclame campagnes anders.
En ja er komt snel een update, dat zeggen alle andere hardware leveranciers ook.

Volgens de reviews is de Adam een prima apparaat, alleen als je de behuizing open maakt ziet het er allemaal wat minder professioneel uit. Ik heb echter zelf mijn Folio 100 of iPad nog niet uitelkaar gehaald om te beoordelen of dit beter is. En wat is beter? Als het werkt dan werkt het.
Verder is de Adam alleen te kopen door mensen die het product al maanden volgen. Ligt dus niet in de schappen zoals de Folio 100 en wordt daarna ervaren als een miskoop van 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
MrBlueEyes schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 13:29:
Ook Tweakers willen een apparaat dat out-of-the-box al goed werkt. Optimaliseren is daarna wel nog leuk om te doen.
Kan ik in komen, maar wie wat meer leest wat betreft gebruikservaringen zal niet voor enorme onverwachte verassingen komen te staan
Die beoordeling is natuurlijk subjectief.
Wel vind ik het een pluspunt dat veel onderdelen van de Eden interface als open-source vrijgegeven zullen worden, en dat XDA uitgenodigd word om er van harte mee te expirimenteren juich ik alleen maar toe.
Natuurlijk zijn er ook tablets van grote fabrikanten die minder werken, ik zeg ook niet dat het daardoor meteen een top apparaat is. Alleen dat het allemaal wat beter geregeld word dan met de Adam is wel duidelijk lijkt mij zo.
Dat lijkt idd. Totdat bepaalde zaken afgewimpeld worden als zijnde 'dat valt binnen de specificaties' (Sony mbt. irritante bijgeluiden en luide fans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
ArnoutV schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 13:54:
[...]

Ik blijf het verbazend vinden als nog te verschijnen apparaten vergeleken worden met al bestaande apparaten.
Eruit zien als degelijk is toch heel iets anders dan het apparaat daadwerkelijk hebben en beoordelen.
De Xoom bv gaat gewoon zonder Flash uitgeleverd worden, ook al zeggen de reclame campagnes anders.
En ja er komt snel een update, dat zeggen alle andere hardware leveranciers ook.

Volgens de reviews is de Adam een prima apparaat, alleen als je de behuizing open maakt ziet het er allemaal wat minder professioneel uit. Ik heb echter zelf mijn Folio 100 of iPad nog niet uitelkaar gehaald om te beoordelen of dit beter is. En wat is beter? Als het werkt dan werkt het.
Verder is de Adam alleen te kopen door mensen die het product al maanden volgen. Ligt dus niet in de schappen zoals de Folio 100 en wordt daarna ervaren als een miskoop van 400 euro.
Ik gebruikte die tablets omdat Max3D het over die tablets had. Heel ver kunnen we er inderdaad nog niet op ingaan. Van de Xoom is natuurlijk het meeste wel al bekend en hebben veel website's al goed naar kunnen kijken.
Groot nadeel nu van de Adam is natuurlijk de wachtlijst en dat je hem niet in de winkel kan kopen. Prijzen zijn natuurlijk ook wel anders ja.

Ik kijk het zelf gewoon nog even allemaal aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
misschien een idee om iets te organiseren,voor mensen die 'm in het echt willen zien?
een soort (mini)meeting zeg maar

ik zit in de 2e batch en wil dit best aanbieden
moeten ze wel naar eindhoven komen :)

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:54
Ik heb wel interesse in zo'n meeting in Eindhoven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
MrBlueEyes schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 15:31:
[...]
Groot nadeel nu van de Adam is natuurlijk de wachtlijst en dat je hem niet in de winkel kan kopen. Prijzen zijn natuurlijk ook wel anders ja.
Het mes snijd aan 2 kanten: De lage prijs is natuurlijk met name doordat er geen winkel tussen zit die er ook nog een boterham aan moet verdienen. Die marges kunnen behoorlijk oplopen als het om een fysieke winkel gaat. wat betreft garantie is het natuurlijk minder handig dat je 'm terug moet sturen naar Azie.. Ook dat is in de prijs ingecalculeerd zeg maar.

Overigens: ik heb geen Adam (ook geen aandelen) en sta niet op de pre-order lijst ;)

Voor geïnteresseerden lijkt het aanbod van JarISX hierboven mij een mooi initiatief en alternatief voor de bezichtiging in een winkel. Een verslag van de mogelijke meeting zou een fantastische toevoeging zijn op de Topic-Start. Wie neemt chips mee voor de vette-vingers test?? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door guapper op 22-02-2011 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MrBlueEyes schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 15:31:
[...]

Ik gebruikte die tablets omdat Max3D het over die tablets had. Heel ver kunnen we er inderdaad nog niet op ingaan. Van de Xoom is natuurlijk het meeste wel al bekend en hebben veel website's al goed naar kunnen kijken.

Ik kijk het zelf gewoon nog even allemaal aan.
Ik heb de Xoom en de Playbook ook in mijn handen gehad en die voelen echt heel anders aan dan de adam.

Vergis je niet over de complexe psychologie van mensen. Ik hou me daar nooit zo mee bezig omdat ik een ras tweaker ben en geen typische consument. Ik geef dus niets om al die rare marketing woorden voor hele gewone technische begrippen. Ik hoef ook geen professioneel gemonteerde video´s te zien die knap in elkaar zitten, maar me het apparaat en de techniek niet laten zien. Alle woorden die beginnen met auto interesseren me niet etc.

Psychologisch ligt dit voor consumenten die m.i. op kieskeurig.nl thuishoren, maar even goede vrienden verder, anders. Er zijn een aantal gekke effecten:

- mensen kopen graag wat anderen ook hebben. Kuddegedrag, maar daarmee niet minder werkzaam. Dat maakt de acceptatie van de adam moeilijk. Men heeft liever iets wat iemand anders ook heeft en die kans is groter met een Archos tabletje dan met een adam.

- mensen die iets gekocht hebben rechtvaardigen hun aankopen normaal. Zie bijvoorbeeld al die gewone mensen die een Ipad moesten hebben, maar die de interviewer niet konden vertellen waarom en wat ze er mee konden. Na aanschaf blijven mensen dat rechtvaardigen omdat ze anders een miskoop moeten acceptereren wat geestelijk moeilijk is.

- Bovenstaande werkt echter alleen als er een kritische massa is. Als genoeg andere mensen diezelfde aankoop gedaan hebben is er niets aan de hand. Mensen die hun nek uitgestoken hebben om iets te kopen dat niet bekend is bij vrienden en familie voelen zich sneller bekritiseerd en verdedigen het dan niet zo makkelijk dus worden ze juist heel kritisch op de fabrikant. Dan is het aanvaarden van de miskoop door te wijzen op valse voorlichitng een makkelijkere manier om niet zelf onderwerp van kritische blikken te zijn.

De adam leidt dus ook onder dat laatste. Ik weet vrij zeker dat vrijwel alle kopers van de pre-order rondes de adam veel beter kenden dan de mensen die in de rij stonden om een Ipad te kopen zonder het ding maar gezien te hebben. Met Apple kun je echter nooit buiten de boot vallen dus word je niet uitgelachen als je hem blind koopt op leveringsvoorwaarden die heel eenzijdig zijn. Als je maanden lang een produkt nauw volgt via een blog van de producent weet je veel beter wat je koopt, maar word je kritisch bekeken door je omgeving.

Maar ik blijf er bij dat het het leukste tweaker tablet van 2011 zal blijken te zijn en voor de criticus die zich afvraagt hoeveel ik krijg voor reclame: niets. Ik geloof ook niet dat het een reclame is om te zeggen dat het zorgelijk is dat ze zo weinig kapitaal achter zich hebben. Hoor ik in ieder geval nooit op commercials.

De zogenaamde kritische reviewers moet je echt niet op hun blote ogen geloven want dat circuit veel commercieler dan men denkt en ook veel amateuristischer. Arstechnica, Beyond3D, AnandTech etc zijn echte tweaker sites met goede reviews, maar al die gadget besprekers weten vaak van de hoed noch de rand en zijn allang blij dat ze vijf minuten met een Xoom mogen spelen. Dat daar een heel business avontuur achter zit waarbij Motorola zichzelf verkocht heeft als OEM aan telecom providers weten ze niet en dat sommige features er daarom niet op zitten en andere keihard gelockt worden met 1024bits AES sleutels omdat ze anders hun contract kwijt zijn, staat nooit op die recensies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JarlSX schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 15:40:
misschien een idee om iets te organiseren,voor mensen die 'm in het echt willen zien?
een soort (mini)meeting zeg maar

ik zit in de 2e batch en wil dit best aanbieden
moeten ze wel naar eindhoven komen :)
Ik zit ook in de 2e batch (25 feb. - 10 maa.) en ik zit iets centraler: Amsterdam.
Dus wanneer er inderdaad mensen zijn die de Adam echt willen proeven dan wil ik ook best een zaterdagje mijn Adam "uitlenen" aan mede-tweakers.
max3D schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:09:
De zogenaamde kritische reviewers moet je echt niet op hun blote ogen geloven want dat circuit veel commercieler dan men denkt en ook veel amateuristischer. Arstechnica, Beyond3D, AnandTech etc zijn echte tweaker sites met goede reviews, maar al die gadget besprekers weten vaak van de hoed noch de rand en zijn allang blij dat ze vijf minuten met een Xoom mogen spelen. Dat daar een heel business avontuur achter zit waarbij Motorola zichzelf verkocht heeft als OEM aan telecom providers weten ze niet en dat sommige features er daarom niet op zitten en andere keihard gelockt worden met 1024bits AES sleutels omdat ze anders hun contract kwijt zijn, staat nooit op die recensies.
Helemaal mee eens, maar Notion Ink is/was ook niet helemaal open over hun product. Er blijken nog steeds features op te zitten die nog niet werken en niet alle beloften die tijdens CES 2010 gedaan zijn zijn ook daadwerkelijk in het product gekomen.

Helaas worden tablets ook automatisch vergeleken met de iPad, maar wordt er vergeten wat er beter is (dan de iPad) waardoor een product altijd slechter oogt. Dit kan komen door "goede" marketing, slechte kennis of gewoonweg populair lijken...

Het valt me trouwens tegen dat er nog geen goede review is geweest op Tweakers.net

Dus bij deze wil ik best even op het kantoor willen komen voor een kopje koffie en dan "per ongeluk" mijn Adam meegeven aan een mooie dame die er even een review over schrijft O-)
Kunnen we er direct een meeting van maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Wat voor versie Adam hebben de heren (en dames?) mede-Tweakers van dit topic eigenlijk besteld?

Overigens heb ik altijd een zwak voor de underdog. Dat had ik destijds voor nVidia toen ze als start-upje tegen de gevestigde jongens (3dfx bv) vochten. Dat had ik voor ATI toen ze als underdog tegen het inmiddels heersende nVidia opboksten. Dat had ik voor AMD toen ze tegen het grote Intel een markt probeerden te winnen met hun K6 en eerste Athlon CPUs.

Nu zie ik Notion Ink als underdog partij die heel erg hun best doet om met minimale middelen, maar heel veel enthousiasme en visie, een concurrerend produkt op de markt te zetten. Gelukkig ben ik in de omstandigheid dat ik me die <400 euro voor een LCD-Adam prima kan veroorloven, als tweaker-hobby-gadget-speleding. Ik ben me er van bewust dat het scherm niet de kwaliteit heeft van een iPad, en dat het niet de gelikte user-interface heeft van Apple produkten. Maar ik zie de mogelijkheden, en de kwaliteiten die de Adam wel heef. En die spreken mij aan.

Hopelijk krijgt Notion Ink de produktie, de bestelprocedure, de hele logistiek, de klanten ondersteuning, met vallen en opstaan uiteindelijk wel netjes op de rails. Ze doen in ieder geval hartstikke hun best, maar ook zij zijn mensen die foutjes maken. Zolang ze er maar van leren en proberen het de volgende keer/ronde beter te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 21:15:
Wat voor versie Adam hebben de heren (en dames?) mede-Tweakers van dit topic eigenlijk besteld?
Ik heb de PixelQi + Wifi + 3G besteld. Dus als iemand anders een LCD versie heeft (besteld) dan kan het een mooie vergelijking worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Hier een erg enthousiaste eerste indruk van iemand op NotionAddicts die gisteren z'n PQ+3G Adam heeft ontvangen: LINKJE.

[ Voor 4% gewijzigd door Haay op 23-02-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand in Nederland die Eden x er al opgezet en hoe ging dat.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2011 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ik zie nog nergens een professionele review? Waarom is dat eigenlijk?
Er waren er al sowieso 100 naar developers gestuurd toch? (weet niet of dat waar was).

Misschien kunnen ze meteen een vergelijkingstest doen met andere tablets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 19:19:
Ik zie nog nergens een professionele review? Waarom is dat eigenlijk?
Er waren er al sowieso 100 naar developers gestuurd toch? (weet niet of dat waar was).

Misschien kunnen ze meteen een vergelijkingstest doen met andere tablets)
Kijk anders op ttp://www.notioninkfan.com/ (of zoek naar notioninkfan op youtube), deze gast (beter bekend als Greg) heeft toch een zeer nette review gedaan. Het is welliswaar geen "professional", maar gewoon een gebruiker zoals jij en ik.

Persoonlijk hecht ik hier meer waarde aan dan een review op een grote site.

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 08:54
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 21:11:
Persoonlijk hecht ik hier meer waarde aan dan een review op een grote site.
Ik vertrouw er zelf eerder op dat een 'onafhankelijke' website een goede review geeft dan een website genaamd notioninkFAN. Ik weet dat de grote websites ook niet echt onafhankelijk zijn, maar die kunnen op zijn minst de tablet beter vergelijken met andere tablets.

Volgens mij heeft Greg al eens aangegeven dat dit zijn eerste android tablet heeft, een (goede) vergelijking zit er dan dus niet in.

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:51

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik denk eigenlijk niet dat een officiele review nog heel veel gaat toevoegen, behalve misschien beter beeld / video materiaal: hardware is prima, software behoeft verbetering. Bovendien gaat het in zo'n geval een review worden van een bepaalde configuratie van de Adam (met enkel de orginele software erop bijvoorbeeld), terwijl je je dan kunt afvragen: wat als ze EdenX of Utopia of een andere variant uit de hacking community erop hadden gezet, waarbij bepaalde problemen zouden zijn verholpen / extra mogelijkheden zouden zijn gecreeerd.

Ik heb overigens een pqi/wifi/3g variant besteld...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Haay
Hier een echte onbevooroordeelde gebruikers review:
ok so 2 or 3 days now with Adam and I must admit its a frustrating bit of kit, its unstable as hell mainly because their stupid Eden enjoys crashing and coming to front with anything your trying to do. Yet I find the real android apps fantastic on this device and admire the, yet to be harnessed, capability it has.

Specifically I love the Kobo app on the Adam, the PQi screen does wonders for reading, mind you its still not an eReader it can get very dark if there are no lights overhead and your head indoors, you definitely need a well light room to get clear reading.

I love that I can get hooked into LEAP now with an android LEAP app I downloaded.

The battery - well I'm still yet to work out whether its good or bad really. I ran the tablet on 1 charge for a typical day to see how things would fair. I browsed a little I had GPS off most of the day, I don't have 3g, wifi was intermittently on and off depending on need as I went from location to location, I played videos for around 1.5 hours I played up to the 3rd group of Angry Birds levels (1hr or so I guess). I ended up having the tablet die at about 8pm so it proves to me right now with my usage pattern I can get a 7am to 8pm day from the adam on a single charge, which is fine in my book.

Wifi Signal - Put flatly right now I find it sucks big ones. My MacBook Pro usually very picky wifi has full bars at either end of my house, the adam won't even discover the AP. I hope its a software bug but who knows. I wish I could log it in some kind of support or bug ticketing system but ofcourse NI is crap and they don't have any facility for this logical business device/service during a preorder.

Mail'd - Crap Crap Crap - buggy as hell crashes constantly, doesn't synch reliably

Browser - CRAP'er - Can't do simple things like background it which is important when your using something like Browser based wifi (McDonalds public wifi is problematic for instance), Crashes constantly and their fix that greg makes a video about for url enter key just screw up the fact you can't manually enter a url anymore!?! DUMB!

USB Device - Initially it was working, now it appears my laptop can't initialise the disks for whatever reason, this is annoying because without a decent SMB/CIFS client and server your stuck getting the shitty MicroSD card in and out of a hole I can't get my finger in to and constantly have to find paperclips and other items to transfer files backwards and forwards. I guess I could use a USB disk instead.

Calendar - Still nothing to sync my calendar from Google mail with and the Adam won't support ICS files?!?!

Panels - to be honest I don't really care, they looked cool but I get the feeling its a fanciness I could have lived without and traded for actual working apps.

Side Buttons - Within the first 2 Hours of getting the adam I got used to the side buttons and must say without them live just wouldn't be happy, I love their functions and think its definitely 1 thing NI got VERY right.

Wife Factor - I handed Adam to my wife last night and said go find us a motel and restaurant for tomorrow night close to the airport and walking distance of something to see.... 2 Hrs later I had a very angry red faced wife standing beside me with Adam about to be broken over my head..... We did have 1 motel booking though which is partial mission accomplished but something She can crack out on a netbook in 15 Minutes.
Bevestigt eigenlijk in alles dat de hardware wel goed is (behalve misschien de zwakke? Wifi module?) maar dat de specifieke NotionInk software het beta-stadium nog niet uit is.

Ben erg benieuwd hoe de Adam zich houdt wanneer er Honeycomb op staat. Gelukkig is de Adam volledig open, dus zodra de XDA community de Honeycomb sourcecode heeft zal er al vrij rap een Honeycomb ROM voor de Adam uitkomen. Misschien nog wel sneller dan officieel via Notion Ink! :D

[ Voor 6% gewijzigd door Haay op 24-02-2011 09:04 ]

• Haay
Hier nog een wat positievere gebruikersreview van een Adam LCD met 3G:
Adam updated opinions. LCD with 3G

I just want to update everyone on my opinion of my Adam after about two weeks of constant use. Work has been crazy so my full review has yet to come but i have not forgotten.

I am currently writing my review of my 3G Adam with an LCD screen.

Pros:
  • The hardware is really good. Running the custom ROM from StephenH a lot has improved.
  • The build is very strong, much better than I had hoped for and excellent for the price range.
  • The touch implementation is the best I have seen beside my iPhone, its comparable.
  • The cpu is a godsend, its fast, gfx are handled beautifully, lag is practically non existent, video is smoothe.
  • Flash works so good. Way smoother than my netbook.
Cons:
  • Software. Most software is designed with phones in mind so it is not great on a tablet. The NI apps suck although they are optimized for tabs.
  • O/S The kernel from NI is crap. StephenH has done a good job but still the NI kernel is garbage.
Conclusions:
The NI ADAM is quite frankly everything and more hardware wise. It is splendid device, the touch is great and i can even write a full review on it. The LCD looks great. The software and operating system is the big issue. This is to be expected as Android is not ready for tablets yet. When the next release comes to the Adam the device will be a lot more enjoyable. Ni needs to fix the sleep glitch and some other minor glitches in the OS KERNEL.

I think the Adam is low priced and a great device, i sincerely feel once some software updates are released, a lot will get better.

Verwijderd

@Haay: best grappig om te lezen, want veel van de problemen die worden beschreven (in jouw laatste 2 quotes, maar ook op verschillende fora) zijn vaak het resultaat van kennisgebrek (Android != iOS). In een aantal gevallen heeft het te maken met de software en maar heel soms is het echt een bug/missing feature.

Helaas zijn er mensen die niet begrijpen dat de Adam nog in de kinderschoenen staat en, dus, verwachten dat het direct de iPad overtreft. Misschien een leuk feit: de iPad deed het "goed" vanaf dag 1, omdat Apple de software al had ontwikkeld op de iPod (het kleine zusje). De Adam is de eerste, dus heeft nog problemen.

Mensen met een Adam zijn 'early adoptors' met een product eigenlijk nog doorontwikkeld moet worden, en wie dat niet snapt had beter een iPad kunnen kopen.

PS ik weet dat ik onder het kopje "fanboy" sta en dat ik, zonder het product zelf te hebben, nog niet kan oordelen over het product zelf. Maar het feit dan mensen niet verder kijken dan hun neus lang is geeft mij het 'recht' om op deze manier te (kunnen) reageren.

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 10:16:
[...]

Helaas zijn er mensen die niet begrijpen dat de Adam nog in de kinderschoenen staat en, dus, verwachten dat het direct de iPad overtreft. Misschien een leuk feit: de iPad deed het "goed" vanaf dag 1, omdat Apple de software al had ontwikkeld op de iPod (het kleine zusje). De Adam is de eerste, dus heeft nog problemen.

[...]
De iPod touch deed het vanaf dag 1 ook al goed, dat is een kwestie van goed testen...
[...]

Mensen met een Adam zijn 'early adoptors' met een product eigenlijk nog doorontwikkeld moet worden, en wie dat niet snapt had beter een iPad kunnen kopen.

[...]
'early adopters' zijn mensen die een product gaan gebruiken voordat de grote massa het product ontdekt/gaat gebruiken. Het klinkt eerder dat mensen die nu een Adam kopen geen early adoptor zijn, maar beta-tester

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
Misschien een leuk feit: de iPad deed het "goed" vanaf dag 1, omdat Apple de software al had ontwikkeld op de iPod (het kleine zusje). De Adam is de eerste, dus heeft nog problemen.
De iPod deed het vanaf dag één ook gewoon perfect. Iets "af" op de markt brengen is Apple meester in.
[edit] lol @ spuit 11 ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 24-02-2011 10:41 ]

Nickname does not reflect reality

• Haay
Het grote probleem ligt in het feit dat Android 2.2/2.3 simpelweg NIET bedoeld is als tablet OS. Vervolgens zijn er eigenwijze fabrikanten die toch (tegen de uitdrukkelijke wens van Google) een tablet met dat OS erop maken, en daar vervolgens met kunst- en vliegwerk een tablet-ervaring op willen geven die enigszins overeenkomt met de iPad. Eden van Notion Ink is daar een voorbeeld van, maar Eden is gewoon nog niet af. Notion Ink heeft bij lange na niet de resources (geld, aantal programmeurs, in-house testen, projectmanagement) die Apple wel heeft.

Koop je nu een Adam, dan koop je een product dat hardwarematig goed ontworpen is (daar zijn de meeste Adam eigenaren het wel over eens), maar dat wat software betreft zich nog in een onafgemaakt/beta stadium bevindt. Daarom ook verkoopt Notion Ink de Adam via uitnodigings-emails aan enthousiastelingen, omdat van hen verwacht mag worden dat ze geen gelikte Apple-achtige user-experience verwachten.

Hier nog een reactie van luis84:
I am very unbaised. I waited a long time for the Adam and I am very satisfied with it. Right now it would be a disaster for a regular consumer, the software is terrible and it makes the device feel bad.

Honeycomb, official or hacked will make a big difference, not just the os but the tablet ready apps. Android right now is not tablet ready, but NI tried. In addition, i have been using my adam for work and it kicks my netbooks *** i cant wait for honeycomb and updates.

I think there is alot of potential. I think the Adam is a very strudy tablet and to be honest it feels sturdier in my hand than the iPad. The other annoying thing is the lack of accessories, but thats to be expected.

By the way, i played with a xoom. i was NOT impressed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Nou, android draait erg goed op mn archos hoor.
De Adam is een work-in-progres zullen we maar zeggen.

's Kijken of de Xoom een betere start heeft en kijken wat die gaat kosten. Staat toch voor $600 voor de 3g versie en hopelijk is de wifi only versie n stuk goedkoper, want dan kunnen we n eerlijke vergelijking maken.

Heeft iemand hier zn Adam al binnen?
Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Let op:
Replies over verzendingen, leveringen en al het andere dat niet met de technische aspecten van de tablet te maken heeft hoort hier niet thuis. Hiervoor kunnen aparte topics geopend worden.