Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 09:33
Heb de discussie gelezen en ik heb voor mezelf ook besloten om het apparaat, als het uiteindelijk door wat kinderziektes heen komt, te kopen via een Nederlandse (web)winkel. Betaal je waarschijnlijk iets meer maar zullen ze vast zorgen voor een verloopstekker. De garantie is dan te regelen via die webshop etc.
Gaat er iemand hier voor de 2e pre-order ronde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
ik heb geen creditcard, dus bestellen wordt lastig...
Ik zou ook het liefst via een nederlandse webshop bestellen. Maar of er veel kans is?

Trouwens: erg jammer dat NI niet eens een usb-kabel meeleverd. Dat is toch niet helemaal van deze tijd?
Dit bleek uit de oplossing voor de mensen, waar de update fout is gegaan.
Ik hoop dat ze ook hier van leren. Een usb-kabel kost in china volgens mij maar een paar cent...

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:41
NotionInk heeft trouwens een procedure om een door de foute update gebrickte Adam weer tot leven te wekken. Dus terugsturen is niet nodig voor de getroffenen. Dat scheelt weer.

Overigens heb ik toch wel wat aarzelingen om de Adam te bestellen in de 2e pre-order ronde, mocht ik daarvoor de email uitnodiging krijgen, vanwege de gebruikersreacties die je nu her en der kunt lezen. Vooral het PixelQi scherm schijnt toch wel erg tegen te vallen (niet in de e-paper mode, maar in de kleuren-LCD mode):
However, I was really disappointed at how glossy the screen was, even in pixel qi mode, I mostly saw my face and had a hard time reading anything on the screen. The colors were rather poor as well, Im not sure if this is just a pixel qi problem, a problem thats idiosyncratic to my machine or what. Colors were washed out and blacks were more of a dark gray at best. The auto light sensor tended to over dim the machine.
Vergelijking tussen de adam en een netbook (EEE PC 1015pn) met zelfde pagina:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2e67ojp.jpg
Zwart is dus geen zwart maar meer een soort donkerblauw/grijs. Is erger dan ik had verwacht!

Video die het scherm onder verschillende hoeken laat zien:
http://tinypic.com/player.php?v=v4ol&s=7
Kleur-uniformiteit laat wel erg te wensen over, en kijkhoek is ook erg beperkt...

Nog wat foto's van een Adam met PixelQi scherm buiten:
Afbeeldingslocatie: http://img689.imageshack.us/img689/6034/adam1q.jpg
LCD mode

Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/8277/adam2s.jpg
PixelQi mode

Afbeeldingslocatie: http://img256.imageshack.us/img256/3285/adam3.jpg
LCD mode

Afbeeldingslocatie: http://img835.imageshack.us/img835/2921/adam4s.jpg
PixelQi mode

[ Voor 17% gewijzigd door Haay op 25-01-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:51

13art

Moderator Mobile
Dat is niet best... Net even het filmpje gekeken, maar ben absoluut niet onder de indruk van het scherm...
Het was zo'n mooi product, maar krijg nu zelf toch meer en meer het idee van 'laat maar' Scherm is voor mij persoonlijk toch wel essentieel. Dat is waar het grootste gedeelte van aan tablet uit bestaat notabene.

Jammer, wie weet komt er in de toekomst een betere ADAM.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 09:21:
NotionInk heeft trouwens een procedure om een door de foute update gebrickte Adam weer tot leven te wekken. Dus terugsturen is niet nodig voor de getroffenen. Dat scheelt weer.

Overigens heb ik toch wel wat aarzelingen om de Adam te bestellen in de 2e pre-order ronde, mocht ik daarvoor de email uitnodiging krijgen, vanwege de gebruikersreacties die je nu her en der kunt lezen. Vooral het PixelQi scherm schijnt toch wel erg tegen te vallen (niet in de e-paper mode, maar in de kleuren-LCD mode):

[...]

Vergelijking tussen de adam en een netbook (EEE PC 1015pn) met zelfde pagina:
[afbeelding]
Zwart is dus geen zwart maar meer een soort donkerblauw/grijs. Is erger dan ik had verwacht!

Video die het scherm onder verschillende hoeken laat zien:
http://tinypic.com/player.php?v=v4ol&s=7
Kleur-uniformiteit laat wel erg te wensen over, en kijkhoek is ook erg beperkt...

Nog wat foto's van een Adam met PixelQi scherm buiten:
[afbeelding]
LCD mode

[afbeelding]
PixelQi mode

[afbeelding]
LCD mode

[afbeelding]
PixelQi mode
Wat een ongelooflijk reflectief scherm. Wat een teleurstelling(en) zeg... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Inderdaad, maar neem aan dat dat is zonder de screenprotector die er op zit. Die juist bedoeld was om dat tegen te gaan....
wat ik trouwens nog steeds slecht vind dat ze daarvoor gekozen hebben, terwijl ze altijd gezegd hebben zoveel onderzoek in het scherm gestopt te hebben en uiteindelijk voor een 'middenwegscherm' gekozen hadden. Maar goed dat is dus een gewoon scherm met een screenprotector geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft die meneer van de foto's misschien ook niet een verkeerde levering gehad en de lcd versie :)
Anders valt het idd best wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:07

Nakebod

Nope.

lol Brad :)
En nee nossio, met een LCD versie kan je niet switchen naar PixelQI mode :Y)

Dit valt toch wel behoorlijk tegen zeg, en al helemaal als je zelf die screenprotector erop moet doen. Hele vreemde keuze. Misschien dat het dan wel beter zichtbaar is buiten, maar om nu te zeggen dat dat een oplossing is :| Daarvoor moeten we toch echt wachten op goede reviews.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Zoals de persoon zei die die foto's buiten had gemaakt: Alleen als je ECHT regelmatig buiten in de zon/daglicht je tablet wilt gebruiken, bv. als e-reader, is het nog interessant om de PixelQi versie te nemen. De trade-off van verbleekte kleuren in LCD mode en slechte kijkhoek en geen uniforme kleuren van de PixelQi versie maakt het niet erg aantrekkelijk wanneer je het voornamelijk in LCD-mode wilt gebruiken.

Gebruikers melden ook dat HD films wel probleemloos afspelen (wat beeld betreft dan) maar dat het geluid achter loopt. Zal neem ik aan wel in een software update gefixed worden, maar wel slecht dat dit 'out of the box' niet goed werkt.

<edit>
Grappig! XDA heeft de Eden interface van NotionInk al geport naar o.a. een Viewsonic G-Tablet! Blijkbaar is de Eden interface met de leaves/panels en eigen browser van NotionInk gewoon een launcher, die dus op andere tablets met zelfde schermformaat gedraaid kan worden. Cool!

[ Voor 45% gewijzigd door Haay op 25-01-2011 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
Lees tot nu toe wat verschillende ervaringen wat betreft het scherm (PQi) ben benieuwd wat de update meebrengt aan de gebruikerservaringen. Wat ik graag zou willen weten is hoe de Adam zich verhoudt tot de archos 101 tablet. Dit was tot de Adam kwam een tablet die me wel wat leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Het was blijkbaar weer nodig om een aantal reacties te verwijderen. Ik hoop dat dit de laatste keer is, want we blijven niet aan de gang. Wie niets inhoudelijks te melden heeft mag een ander topic op gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Uitgebreide gebruikersvideo:

[ Voor 20% gewijzigd door Haay op 25-01-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:24

Exirion

Gadgetfetisjist

nieuws: Update van Notion Ink maakt Adam onbruikbaar

Da's toch wel een beetje lullig. Zeker aangezien je niet zo even naar de winkel kunt lopen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Nou, dat is toch niet iets om wild van te worden. Ik vrees dat NotionInk gaat stranden in goede bedoelingen. Dit soort filmpjes zal echt niemand aansporen een adam te kopen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Maverick schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:32:
Nou, dat is toch niet iets om wild van te worden. Ik vrees dat NotionInk gaat stranden in goede bedoelingen. Dit soort filmpjes zal echt niemand aansporen een adam te kopen.
Het haperige gedoe met die pinch-bewegingen waar de interface niet op reageert is wel een beetje een 'wtf'.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Nu kan ik dat filmpje niet heel uitgebreid bekijken op mijn werk, maar hij lijkt wel heel voorzichtig over het scherm te aaien. Kan het mis hebben natuurlijk, maar kan mij voorstellen dat je wel het scherm moet raken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Exirion schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:35:
[...]

Het haperige gedoe met die pinch-bewegingen waar de interface niet op reageert is wel een beetje een 'wtf'.
Er is ook een flinke vertraging in het registreren. Als je kijkt naar het stukje waar ie gaat tekenen... Ik kan me herinneren dat de eerste demo-video's wat vloeiender waren...
Nakebod schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:43:
Nu kan ik dat filmpje niet heel uitgebreid bekijken op mijn werk, maar hij lijkt wel heel voorzichtig over het scherm te aaien. Kan het mis hebben natuurlijk, maar kan mij voorstellen dat je wel het scherm moet raken. :)
Vanaf het midden van het filmpje ziet ie flink kracht uit te oefenen op het schermpje hoor.

[ Voor 34% gewijzigd door kmf op 25-01-2011 13:45 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Wat een zware teleurstelling...

1GHz dual-core proc en baggerperformance van de interface
Buggy interface en software
Buggy GPS
Hardware buttons die niet werken
Scherm niet echt responsief?

Mijn keus is definitief. Ik wacht op de Moto Xoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Nakebod schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:43:
Nu kan ik dat filmpje niet heel uitgebreid bekijken op mijn werk, maar hij lijkt wel heel voorzichtig over het scherm te aaien.
Een capacitief touch screen reageert gewoon op heel licht aanraken hoor. Ik denk dat ze in de software bepaalde thresholds een beetje krom ingesteld hebben zodat niet alle bewegingen even lekker geregistreerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Exirion schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:30:
nieuws: Update van Notion Ink maakt Adam onbruikbaar

Da's toch wel een beetje lullig. Zeker aangezien je niet zo even naar de winkel kunt lopen.
Oplossing is al eerder in dit topic gepost

Haay in "Notion Ink Adam - deel 2"

[ Voor 7% gewijzigd door Shamalamadindon op 25-01-2011 13:54 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Video van iemand die de Adam draait met ADW launcher ipv. de Eden interface:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
YouTube: NewsPaper NotionInkAdam

[ Voor 63% gewijzigd door Shamalamadindon op 25-01-2011 16:11 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Laatst online: 13-09 23:52
Voor mij is de beeldkwaliteit het grootste struikelblok. Wat heb je aan 1080p ondersteuning, als de beeldkwaliteit zwaar tegenvalt??

Ik moest bij mn archos ook de backlight zwaar dimmen en de kijkhoek is zeer matig, maar films en series zien er erg mooi uit, maar bij de Adam ziet dit er niet goed uit zeg!
het geluid loopt niet synchroon...wtf??

Op t 1 na laatste filmpje ziet t er niet slecht uit (maar zeker niet beter als bij mij), als hij met veel moeite de Eden interface eruit heeft gehaald. Ik had iemand eerder horen zeggen dat dit gemakkelijk zou zijn?
De Dolphin browser werkt vlotter zo te zien.

[ Voor 33% gewijzigd door Ferry34 op 25-01-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05-2023
Haay schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 15:31:
Video van iemand die de Adam draait met ADW launcher ipv. de Eden interface:
[video]
Mooi filmpje. Wat mij betreft is een mega-hoog contrast ook nergens voor nodig op de Adam. Natuurlijk is dat wel fijn voor de meeste gebruikers, maar het grote voordeel van de Adam is voor mij toch wel het PixelQi scherm, voornamelijk voor het lezen van boeken. Plus het lijkt me een aardig apparaatje om aantekeningen te maken in colleges :p
Ferry34 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:55:
Voor mij is de beeldkwaliteit het grootste struikelblok. Wat heb je aan 1080p ondersteuning, als de beeldkwaliteit zwaar tegenvalt??
Het lijkt mij onmogelijk om een beeldscherm 100% objectief te beoordelen vanaf een filmpje op het internet. Niet dat dat het goedmaakt, maar toch. Bovendien is 1080p dan alsnog nuttig, wanneer je de Adam dan met HDMI op een Full HD tv aansluit.

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar de beeldkwaliteit van de PixelQi modus, in vergelijking met bijvoorbeeld de Amazon Kindle.

[ Voor 34% gewijzigd door AdnanKananda op 25-01-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur86
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 17:02
Ik ben van het begin af aan een enorme fan geweest van de Adam... ik baalde dat ik de eerste pre order ronde gemist had....

Maar nu ik dit alles lees/zie... ben ik als een blad aan een boom omgeslagen... ik vermoed dat ik nu eerder voor een Toshiba Tablet of de Motorola Xoom zal kiezen...

Ookal hebben deze tablets géén PQi scherm.... ik verwacht dat ze niet slechter te lezen zijn dan de Adam, zoals ik dit nu op het eerste oog kan beoordelen.

Jammer Notion ink... heel erg jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:31
Ik zag het in eerste instantie ook wel zitten met de Adam, maar ben ondertussen ook aan het kijken naar andere tablets...

De specs blijven leuk klinken, maar door de opeenstapeling van problemen/knulligheden en nu ook nog tegenvallende prestaties (scherm, crashende apps, haperingen, etc.) begin ik toch het idee te krijgen dat dit niet mijn ding gaat worden. Het enige echte verkoopargument is op dit moment nog pixelQi, maar die is volgens mij voorlopig toch onmogelijk te krijgen tenzij je dag en nacht de pre-order in de gaten gaat houden... Bovendien zou ik pixelQi wel relax vinden maar moet het niet ten koste gaan van de gewone LCD kwaliteit.

Voor mij dus dezelfde keuze als Tuur86, waarschijnlijk een Xoom/Toshiba/HTC/andere gevestigde naam (wachten dus op eentje met een aangename prijs)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur86
Beetje jammer dat ik er eigenlijk eentje wilde voordat ik begin maart op vakantie ga, zodat ik er daar mee kan spelen... het ziet er naar uit dat dat niet meer gaat lukken.

De HTC lijkt af te vallen voor mij... wordt gesproken over een 7'' scherm, ik wil wel minimaal 10/10,1''..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuur86 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:24:
Beetje jammer dat ik er eigenlijk eentje wilde voordat ik begin maart op vakantie ga, zodat ik er daar mee kan spelen... het ziet er naar uit dat dat niet meer gaat lukken.

De HTC lijkt af te vallen voor mij... wordt gesproken over een 7'' scherm, ik wil wel minimaal 10/10,1''..
...en over 10"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur86
Heb ik maar weer half gelezen? Kan ook goed hoor... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Het valt behoorlijk tegen.

Softwarematig had ik er best doorheen kunnen kijken. Een paar updates, of desnoods wat custom roms, kunnen best helpen. (ik ben gammele ereader-software gewend -> daar wordt je ook niet vrolijk van...)

Maar dit apparaat heeft grote hardwareproblemen, die niet 1-2-3 opgelost kunnen worden, zover ik als leek kan zien.

1. het scherm is te spiegelend, en al helemaal zonder screen protector
2. De screen protector er netjes op krijgen is lastig. Mijn motoriek kennende zal het mij dus echt nooit gaan lukken
3. Het scherm reageert niet goed op aanrakingen (daar zou ik, met wat ik van plan ben met een tablet, doorheen kunnen kijken - meeste mensen waarschijnlijk niet) - al lees ik dat het vooral met de Eden-software te maken heeft.

(Natuurlijk zijn er nog meer problemen, maar de meeste daarvan vind ik persoonlijk niet erg verschrikkelijk)

Als ereader lijkt het dus wel een probleem. Zeker wat punt 1 en 2 betreft.
Best wel jammer. Zeker omdat mijn hoop op dit apparaat gevestigd was.

Hopelijk komt NotionInk er snel achter dat het scherm te glimmend wordt gevonden en hopelijk komen ze dan tegelijk met een echte oplossing daarvoor.

Zo niet, dan wordt het wachten op mirasol, of liquavista-tablets. Die laatste zullen pas volgend jaar gaan komen :X

EDIT:
Kunnen ze niet een versie uitbrengen met een plastic toplaag, ipv glazen toplaag?
Misschien niet zo krasbestendig, maar als je er een beetje zuinig mee omgaat, kan het toch ook niet zoveel kwaad?

EDIT 2:
Even nog de orginele blog-post kopieren over de keuze van het scherm
The Matt

We told you how much we love Matt (that’s one reason why all the monitors here are from Dell). We have invested a lot of time in figuring out the right surface values which gives the perfect combination of 2 worlds (no reflection property of matt and scratch resistant property of glossy surface). But the first question: “Why every other device we see is Glossy and not matt?” The answer lies in the surface property. In general you can say that glossy surfaces along with giving better photograph of the device for marketing and shelf view, gives scratch-less experience (for its defined life time). And that is very much required. If your surface is rough (matt), it will be susceptible to scratches cos now when you drag a sharp object on it, it will have something to drag along, and leave a mark behind. All of this makes designing matt surfaces for touch screen extremely difficult and costly.

This is a small test I did for you in the morning. You can see one of our engineers dragging a sharp object scratching on of the Matt glass samples we had ordered for.

You can easily see the scratch (though you will not be pressing this hard, but still) and we definitely don’t want this.

After nearly 2 months of tests, we have been able to figure out what exactly should be the parameters and here is the result:

This is Adam’s glass and the result after the same test performed thrice. You can actually notice the speckles left from the last experiment on the other screens.

It took us really long and was really harder for the manufacturers to make what we wanted. We can’t compromise on few things and this was one of them.

Here is the image of the 3 tests which I did for you this morning (Adam is using the improved version of the last one shown here)

But the story between Glossy screen and Matt is not finished yet. One of our friend (working in Pixel Qi) who has an amazing command over LCD technology made us aware of the issue of using the matt surfaces on LCDs.

Look at the image below:

(You need to open it in another tab and see it full screen). If you can see (I hope you do), you will see small green fringes and speckles. Matt surfaces don’t work well with Green colors and creates diffusion around green pixels. You Dell screens look good for two reason, one they have done good job and two, they don’t have to deal with the gap of touch screen in LCD monitors. Gaps add more refractions. Please see the next illustrations for more understanding.

We have done a good work when it comes to both of these issues and you can observe the same in the final product.
De laatste zin komt nu erg ongeloofwaardig over, anderzijds kan het dus zo zijn dat ze een bewuste keuze hebben gemaakt, om het ene probleem minder te maken, ten koste van het andere probleem.
Dus van alles wat, maar dus feitelijk een net-niet keuze.
Hadden ze voor een meer glossy-display gekozen, dan waren de kleuren en scherpte beter geweest. Hadden ze voor een meer matt-display gekozen, dan was er minder weerspiegeling geweest, maar slechtere kleuren.

Gevolg is alleen dat mensen die graag een scherp beeld willen zien, met redelijk mooie kleuren, niet tevreden zijn. En dat mensen die graag een tablet hadden gezien, dat ereaders had kunnen benaderen, ook ontevreden zijn. Best jammer.
Het is soms beter om een echte keuze te maken.

(maar goed: dit is mijn mening -> misschien is het onzin wat ik nu zeg)

[ Voor 61% gewijzigd door Quacka op 25-01-2011 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Eerste indrukken vallen tegen, zeker vanwege hoge verwachtingen door de specs. Ook is de opmerking terecht dat je niet alles moet veroordelen vanwege 1 filmpje.
Toch zie ik niks wat beter/sneller gaat dan mn Archus, behalve de kijkhoek want die is bij mij beroerd.

De gevoeligheid lijkt nogal verminderd te worden door de screenprotector, maar dit kan ook komen door de nieuwigheid van t scherm want dat had de Archos ook.

Denk wel dat veel mensen nu wachten met pre-orderen en dat t uitstellen van ronde 2 nu klanten gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ben het met je eens, Quacka.

De onvolkomenheden in de Eden interface zouden door de (teruggetrokken) update volgens mij al grotendeels rechtgetrokken worden. Alleen heeft NotionInk dankzij een fout in die update nu veroorzaakt dat mensen met een adam zitten die met een verouderde software draait. Ik denk dat pas wanneer de update wel goed uitkomt men in ieder geval wat scrollen, aanraakgevoeligheid, responsiveness, enzo minder tot geen klachten meer zal hebben.

Maar met software updates los je een hardware probleem niet op. En het glossy scherm waarover je dan maar een matte screenprotector moet plakken is NIET wat Rohan in die blog-post van vorig jaar beloofd had! Het is dus inderdaad een tussenvorm waarbij je niet de heldere kleurrijke versie hebt wat je bij bv. de iPad of Galaxy Tab hebt, maar ook niet een mat scherm zonder reflecties voor een goede buiten-in-de-zon e-reader ervaring.

Compromissen kunnen soms tot het beste van twee werelden leiden, en soms tot een halfbakken oplossing waar niemand echt blij van wordt...

Heb vandaag voor mezelf al bedacht dat als ik toch geen PixelQi scherm wil, dan heeft de adam geen toegevoegde waarde t.o.v. bv. een Xoom of ToshibaTablet. En die beide tablets hebben met hun LCD scherm van 10 inch wel een resolutie van 1280x800 wat wel ongeveer 30% meer pixels is dan het NotionInk scherm van 1024x600. Als je toch voor LCD gaat, dan verliest de adam daar gewoon dikke punten. Alleen op prijs zou de adam dan nog kunnen concurreren.

Nou ja, ik wacht het voorlopig nog maar ff af..... In ieder geval is mijn enthousiasme over de adam behoorlijk getemperd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
Laat dit dus een goede les zijn voor mensen die wilden pre-orderen maar die dat niet gelukt is en nu wat "minder enthousiast" zijn.

Zo zie je maar weer dat je bij zo'n onbekend bedrijf veel beter kunt afwachten tot de eerste exemplaren daadwerkelijk beschikbaar zijn voor reviews en dergelijke. Al klinkt het op papier nog zo mooi, in werkelijkheid kan het behoorlijk tegenvallen.

Ik hoop in ieder geval voor iedereen die er een besteld heeft dat de problemen snel verholpen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Quacka schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:59:
3. Het scherm reageert niet goed op aanrakingen (daar zou ik, met wat ik van plan ben met een tablet, doorheen kunnen kijken - meeste mensen waarschijnlijk niet) - al lees ik dat het vooral met de Eden-software te maken heeft.
http://www.notionaddicts....-mostly-positive-review!)
Ergens kan je dit lezen:
Rohan do you mind to comment on why many people are reporting that EDEN UI is not very responsive?

Rohan Shravan said, on January 25, 2011 at 19:44

That’s what the update is supposed to fix, but few reported the brick issue. Technically, the user must wipe their data before installing the update, but that’s too much to ask for. We are pushing the update asap. The updates are pre-installed in all the other shipments, but first.
Dus dat is in elk geval positief: de update moet dit probleem verhelpen.

Kort daaronder kan je lezen dat er geen hacks nodig zijn voor root-access. Dat is toch een groot voordeel tov de motorola die sefyu noemt. (motorola milestone...)

Er zijn dus ook wel positieve dingen te melden over de Adam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:51

Rudedadude

Maybe we were born to run

Laten de 'professionele' reviews nou maar komen, tot die tijd blijft iedereen toch maar heen en weer ping-pongen tussen goed en slecht. Ik kan me dit filmpje ook nog herinneren en dat was toch redelijk enthousiast en was weinig te merken van spiegeling of een slecht touchscreen:
http://www.mytablet.nl/20...s-indrukwekkend%E2%80%99/

[ Voor 9% gewijzigd door Rudedadude op 25-01-2011 22:56 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorki
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 16:11

Zorki

pffffft

Vader van de familie, Rohan maakt op zijn blog melding dat over 9 maanden :) de ADAM 2 het licht al gaat zien, Met technische mogelijkheden die de wereld versteld doen zal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Doet me denken aan de Toshiba Folio 100... Totale flop, dus maar stoppen ermee en opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Wat wel erg bijzonder is, is dat de adam standaard met root-access geleverd wordt !!! Dus elke eigenaar van een adam wordt volledig vrij gelaten om andere software of ROMS te laden. In de laatste blogpost van Rohan zegt hij zelfs:
XDA community, we love you! :)
Dat is wel even heel wat anders dan bv. hoe Motorola het aanpakt, met allerlei kunstgrepen en encrypties om het maar zo moeilijk mogelijk te maken voor gebruikers om root-access te krijgen!
Zorki schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 07:59:
Vader van de familie, Rohan maakt op zijn blog melding dat over 9 maanden :) de ADAM 2 het licht al gaat zien, Met technische mogelijkheden die de wereld versteld doen zal staan.
Hij zegt 9-15 maanden, dus reken maar niet op een Adam-2 vóór 2012. Sowieso komt Apple volgens alle geruchten ook binnenkort met de officiële aankondiging van de iPad2 die dan ook ongeveer 1 jaar release van de eerste iPad in de winkel komt te liggen. En er gaan geruchten dat Apple ook al bezig is met de specs definiëren van de iPad3... Stilstand is achteruitgang, dus ze zijn altijd al bezig met de opvolger wanneer het huidige model pas net uit is.
Sefyu schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 08:28:
Doet me denken aan de Toshiba Folio 100... Totale flop, dus maar stoppen ermee en opnieuw proberen.
Tja, maar Toshiba heeft er wel van geleerd en kan die ervaring vervolgens gebruiken om met hun nieuwe tablet iets goeds neer te zetten.

[ Voor 53% gewijzigd door Haay op 26-01-2011 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Sefyu schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 08:28:
Wil je dit soort trolls voortaan achterwege laten? Als je niets inhoudelijks te melden hebt, post dan gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
Eerste professionele review: http://goodereader.com/bl...-ink-adam-hands-on-review
meest opvallende: "It has been running 1080 P video streaming to the television and streaming audio for 16 hours so far, and it is still at 45% battery life."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

^^ Als je dat artikel al had gelezen, hij is redelijk grondig aangepast zag ik net.
Finally, it has a 3 Cell Removable Lithium-Polymer Battery. Because the Adam uses low voltage (around .02) it can feasibly last around 140 hours with Audio and around 18 hours of full video.
Dat is best wel indrukwekkend. Qua hardware is het volgens mij wel goed in orde, alleen de software nog niet, zoals ze daar ook al zeggen, firmware updates zullen dat verhelpen.
Update: Notion Ink has sent us an email saying that the firmware update along with instructions on how to install it will be sent out within the next day or two. Hopefully we can find Facebook, and email working correctly, along with the Android 2.3 update and the Genesis app store. All of these updates would greatly contribute to the device’s feasibility of use in the next day or two.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Met technische mogelijkheden die de wereld versteld doen zal staan.
Jaja, die kennen we :z

edit: niet zozeer kritiek op NI gericht hoor, maar dit soort kreten zijn gewoon commercieel gelul

[ Voor 20% gewijzigd door Exirion op 26-01-2011 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
lutj schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:52:
Eerste professionele review: http://goodereader.com/bl...-ink-adam-hands-on-review
meest opvallende: "It has been running 1080 P video streaming to the television and streaming audio for 16 hours so far, and it is still at 45% battery life."
Wat mij echter wel opvalt in de bijgaande foto's van die review is hoe flets het beeld op de adam is. Dit is niet een klein beetje minder kleurrijk dan bv. een iPad maar een heel stuk fletser! :/

Nou vraag ik me af of dat alleen bij het PixelQi scherm zo is, of dat het ook bij de versie met het standaard LCD scherm zo flets is. Vooralsnog gaat elke review die ik gelezen heb over de adam met PixelQi scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Het was al eerder bekend, dat kleuren van het pixel Qi-scherm inderdaad minder kleurrijk zijn.
Het zou te vergelijken zijn met lcd schermen van laten we zeggen 10-15 jaar geleden.

Dit stond ook in een CES-review, geen idee welke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Haay schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:27:
Wat mij echter wel opvalt in de bijgaande foto's van die review is hoe flets het beeld op de adam is.
Da's nogal logisch. Als je ergens matte folie op plakt dan krijg je een diffuse reflectie van omgevingslicht en komt het scherm zelf minder goed uit. Maar goed, een spiegelend display zoals op de iPad heeft natuurlijk ook zo'n nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Exirion schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:57:
Da's nogal logisch. Als je ergens matte folie op plakt dan krijg je een diffuse reflectie van omgevingslicht en komt het scherm zelf minder goed uit. Maar goed, een spiegelend display zoals op de iPad heeft natuurlijk ook zo'n nadelen.
Overigens vind ik de fletsheid van het beeld in backlight-on mode in het filmpje van de adam met ADW-launcher nog behoorlijk meevallen. Het is wel degelijk een PixelQi versie, wat je ziet ergens na 6 minuten als hij de backlight uitzet en het beeld in grijstinten wordt.

Lijkt er dus erg op dat sommigen een minder goed (?) exemplaar hebben ontvangen, maar dat de PixelQi versie in principe gewoon goed mee kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Dat zeiden ze ook over de Adam 1. Ik zie binnenkort al tablets met enorme specs zoals de xoom of de eee tablet met i5 core duo en 64GB ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij goodereader in de comments maar gevraagd of ze kunnen kijken naar het scherm. Aangezien er zoveel slechte verhalen naar buiten komen hierover. Er wordt al aangegeven dat dit waarschijnlijk de manier van foto's maken en filmen is. Aangezien mijn tablet ook mijn ereader moet worden vind ik dit zelf wel erg belangrijk. Ben benieuwd of het hier beter naar voren komt wat de kwaliteit van het scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Hier een filmpje waarbij de adam vergeleken wordt met een echte e-reader:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:20:
Hier een filmpje waarbij de adam vergeleken wordt met een echte e-reader:
[video]
Leuke vergelijking, maar e-ink wint natuurlijk op leesbaarheid: hoger contrast en 180 graden kijkhoek. Waar PixelQi wint is de refreshrate. Daarnaast is kleur mogelijk, maar die kleuren er alsnog flets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Het lijkt nog best goed te zijn, als ereader.
Natuurlijk is het jammer van het toch wat spiegelende scherm, maar verder lijkt het wel best goed te zijn.

Ik begin toch weer een beetje enthousiast te worden.
Het is niet het ultieme tablet, maar ik zou geen tablet weten wat de concurrentie aan kan gaan en ook nog eens in de komende maanden verkrijgbaar zou moeten zijn. Als ereader-tablet dus.

Als tablet zou ik het niet kopen, dan zou ik eerder voor een concurrent kiezen (een van de vele). Als ereader zou ik het ook niet aanraden. Maar als combinatie...

[ Voor 2% gewijzigd door Quacka op 26-01-2011 19:50 . Reden: taalfout gecorrigeerd... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
Inderdaad. Enkel gebaseerd op de kwaliteit en mogelijkheden van tablets is de Notion Ink Adam vast niet de beste keuze. Maar als combinatie van e-reader en tablet is de Adam in mijn ogen het beste wat er op dit moment beschikbaar is (of zou moeten zijn, mits er nog eens geleverd wordt :P). En ook nog eens voor een aardige prijs.

Natuurlijk was het mooi geweest als een PixelQi scherm buiten de ereader-modus kwalitatief in de buurt zou kunnen komen van een IPS scherm. Maar het verrast mij nu ook niet zozeer dat dat nu niet het geval blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
In deze video van een Fransman die een adam met PixelQi scherm beoordeelt (begrijp er weinig van want spreek nauwelijks Frans) ziet het er best goed uit in kleuren-LCD mode:

Toelichting van hem:
- Pixel Qi : really good but poor brightness which is really hard to shoot in the video
- Eden : A bit slow, buggy ? But not translated in French
- Camera : Bad (see my video)
- Weight : Quite good
- Browser : a bit slow. Another one would be great (Dolphin ? Opera ?)
- Calendar : Really beautiful application, but it would be great if it could syncs with my Google Calendar
- Mail'd : Really beautiful, but extremely buggy. The application has sent tens of blank mails without my autorisation !!!!!
- OsmAnd (not on the video) : Slow, but Google Maps is better
- VideoPlayer : Can read my avi file (only audio)
- Sniffer : Really good
- USB Host : I have only tried the mouse, but it is perfect
- Canvas : Really beautiful application.
- Facebook : Be careful it is just a webview to the website :/

[ Voor 64% gewijzigd door Haay op 26-01-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Videoplayer: can play my avi, audio only?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk toch wel erg uit naar de review van goodereader:
We will be doing these videos on Thrusday and posting them then. We will compare the Adam with Pixel QI vs the Amazon Kindle, Sony e-Readers, Kobo and compare it as well for book reading vs the Nook Color and Apple iPad. We'll run a series of tests. Videos not to be missed.
Dit lijkt toch op een goede (onafhankelijke) review en ook degelijk vergelijk. Ik ben erg benieuwd :)
De losse filmpjes ben ik nog niet geheel van overtuigd wat je ziet verschijnen op dit moment. Op sommige foto's zie je een tablet buiten in daglicht die schuin gehouden wordt met een flits foto. Dan is het verbazend dat je nog beeld ziet :) Mocht dit toch tegenvallen moet ik maar naar de andere tablets gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
Haay schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:03:
In deze video van een Fransman die een adam met PixelQi scherm beoordeelt (begrijp er weinig van want spreek nauwelijks Frans) ziet het er best goed uit in kleuren-LCD mode:
*filmpje*

Toelichting van hem:
[...]
- Camera : Bad (see my video)
[...]
Het filmpje is in het donker gemaakt. Het is mijns inziens daarom niet representatief om bij de kwaliteit van de camera daar naar te verwijzen, tenzij hij het over de kwaliteit in het donker heeft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Ferry34 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:45:
Videoplayer: can play my avi, audio only?
Heb ik elders ook gelezen.

Lijkt op een codec-probleem, of denk ik nu te simpel? Andere videobestanden werken wel gewoon.

Oplossing:
nieuws: VLC komt binnenkort met Android-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:47:
Ik kijk toch wel erg uit naar de review van goodereader:

[...]

Dit lijkt toch op een goede (onafhankelijke) review en ook degelijk vergelijk. Ik ben erg benieuwd :)
De losse filmpjes ben ik nog niet geheel van overtuigd wat je ziet verschijnen op dit moment. Op sommige foto's zie je een tablet buiten in daglicht die schuin gehouden wordt met een flits foto. Dan is het verbazend dat je nog beeld ziet :) Mocht dit toch tegenvallen moet ik maar naar de andere tablets gaan kijken.
Hier kijk ik ook erg naar uit, ben ook nog niet helemaal uit over de kwaliteit van het scherm. Door het te vergelijken met de ipad krijg ik hier denk ik wel een goed beeld van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
AdnanKananda schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:50:
Het filmpje is in het donker gemaakt. Het is mijns inziens daarom niet representatief om bij de kwaliteit van de camera daar naar te verwijzen, tenzij hij het over de kwaliteit in het donker heeft 8)7
Klopt ja, en webcams zijn over het algemeen erg slecht in donkere / low-light situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
Rohan en z'n club kunnen aan de slag met android 3.0 zie frontpage van tweakers:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Deel 2 van de Good E-Reader review met een aantal tips en eerste vergelijking tussen Adam en iPad en ook met dedicated e-ink readers, plus een eerste video. Interessant!

En nog een user-review video van een PixelQi adam zowel buiten in zonlicht als binnen:

[ Voor 25% gewijzigd door Haay op 27-01-2011 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Afbeeldingslocatie: http://ec.cdn.cincopa.com/E-ink+VS+Pixel+Qi.JPG?o=1&id=0&res=523&h=2almfsghb1ldpawwhqduvh251frcqfws&cdn=ec&p=y&pid=102346&ph=gvwkvs5qbrevcyya24qoqxhu0g0ar3i5&d=AsDA7AAjQDAAogypAEaFvYA&as=mp3

Als ik naar mijn ereader kijk, dan is dat echt niet zo wit als het e-ink scherm op deze foto. Mijn ereader is te vergelijken met de pixel Qi. Maar goed... dat zegt waarschijnlijk meer over mijn ereader, dan over de Adam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Quacka schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 20:35:
Als ik naar mijn ereader kijk, dan is dat echt niet zo wit als het e-ink scherm op deze foto. Mijn ereader is te vergelijken met de pixel Qi. Maar goed... dat zegt waarschijnlijk meer over mijn ereader, dan over de Adam.
Wat ik heb gelezen is dat PixelQi beter werkt naarmate er meer omgevingslicht in valt. Binnen, of buiten in schemering, heb je de backlight wel nodig.

Wat ik me wel afvraag is... Wanneer NotionInk een update met Honeycomb maakt, hoe zal Honeycomb dan met de lagere resolutie van de adam omgaan? Want voor zover ik zie wordt de 'default' resolutie voor Honeycomb tablets de 1280x800 resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Toch apart dat hij bij de één wel tot de randen kan komen met de edge test, maar bij de andere niet. Zou het iets te maken hebben met dat de ander geroot is? En dat de drivers misschien nog niet optimaal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Da's wel minder... Zie in het eerste Gaming with Adam filmpje dat de Adam maar 2 touchpunten tegelijk kan verwerken. Zodra een 3e vinger erbij komt verdwijnen alle touchpunten meteen. Aan de andere kant, hoe vaak heb je het nodig om meer dan 2 vingers tegelijk op de tablet te leggen? ;) Op mijn Desire-Z heb ik 4 simultane touch-punten, maar gebruik er in de praktijk nooit meer dan 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Adam uit elkaar gehaald door de FCC,

http://www.engadget.com/2...-fcc-torn-apart-in-haste/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorki
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 16:11

Zorki

pffffft

Als ik dit zie snap ik ook waarom er weinig tempo zit in de produktie. Kan het mis hebben maar ik zie wel erg veel soldeerpuntjes. Als dat allemaal chinees handwerk is,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Meer commentaar van Greg over zijn adam met PixelQi scherm:
For now I'll also tell you that I really like the Pixel Qi display but it is not without it compromise. With the back light on full power, the colors are more vibrant than I expected and will meet most anyone's needs for viewing photos and video, etc. It's not until you put it side by side with a normal LCD that you notice a difference. I did a side by side comparison at work yesterday with a co-worker's iPad and the iPad display looks better. But that is indoors... If you are going to be moving around and using your Adam outdoors or in less than ideal lighting conditions, then the Pixel Qi display is most likely for you. But if you demand the best possible image from your display, you might want to go for the regular LCD display and sacrifice outdoor use. It comes down to a personal choice but either can be great depending on your needs. As this display technology improves, we will likely be able to have the best of both worlds without having to sacrifice. I'll explain a lot more about the display when I do the full review.
Dus tja, het is maar helemaal wat je met je tablet wilt doen. Wil je er mee naar buiten, en in fel verlichte omgevingen e-books lezen, dan is de PixelQi versie een goede keuze. Niet zo mooi en kleurrijk in kleurenmode als een iPad, en niet zo scherp en energiezuinig als een echte e-reader, maar een heel goed compromis.
Wil je de tablet vooal gebruiken voor websurfen, filmpjes kijken, foto's kijken, games spelen waarbij kleur-helderheid belangrijk is, dan is de LCD versie denk ik de betere keuze. Of wachten op een Honeycomb tablet, die waarschijnlijk ook weer een stuk duurder zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Aanbrengen van screen protector,

YouTube: Add Screen Guard with minimum bubbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
Leo1010 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:16:
Aanbrengen van screen protector,
Mfg wat een primitief gedoe dit allemaal. Zo'n filmpje, zien hoe het apparaat er van binnen uit ziet, pffff. Echt een hobbyisten-ding dit vooralsnog. Hou mijn hart vast voor wat betreft de levensduur/garantie-afwikkeling hiervan.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Nieuwe update van Rohan Shravan op Wordpress! Wat highlights:
  • We have started working on the Honeycomb and looking into how soon can we offer the update to you all! For this to be achieved faster and smoother, we would need a lot of support from NVidia, and we are looking forward to it!
  • K9 and Notion Ink Mail’d team will collaborate for the future email client developments and will be working on the Honeycomb platform. The project will again be open sourced and be shared back with few Notion Ink’s IP under Apache 2 licence.
  • We have compiled the list for the next stage of order, and broken the process into 2. First you will receive the email on the purchase availability. Then, a confirmation would be sent on the product chosen’s availability. And then the customers can proceed for the transaction.

[ Voor 3% gewijzigd door Haay op 28-01-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Het is net een knutsel cursus. Mijn god.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 22:51
Ferry34 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:03:
[...]

Ik ben heel slecht in deze dingen.
Ik wacht op de 2de generatie, andere merken blijf ik ook volgen uiteraard.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
Update+root+market op NotionInkHacks.com

Dat ziet er goed uit:
  • "Enchancement pack" met root (had de Adam dat sowieso al niet?)
  • Google Apps
  • een mod voor de notification bar, die zorgt voor meer subtiliteit
  • LauncherPro
  • HomeSwitcher, een programma waarmee je tussen LauncherPro en de Eden UI kunt wisselen
  • de nieuwe Android Market, volledig werkend
Minder goed:
  • Respons aan het uiteinde van het scherm is niet al te best. Dat gaat echter niet op wanneer je het scherm met een groter oppervlak van je vinger bedient.
  • Google Books werkt alleen in portretmodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Ferry34 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:03:
[...]
Echt verschrikkelijk.
Kunnen ze daar nu echt geen andere oplossing voor bedenken?

Het is hetgeen dat me op dit moment het meeste stoort aan de Adam.
Ik wil er echt graag een bestellen. Maar ik heb het eerder gezegd: screenprotector erop plakken gaat mij echt niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 12:01:
[...]

Echt verschrikkelijk.
Kunnen ze daar nu echt geen andere oplossing voor bedenken?

Het is hetgeen dat me op dit moment het meeste stoort aan de Adam.
Ik wil er echt graag een bestellen. Maar ik heb het eerder gezegd: screenprotector erop plakken gaat mij echt niet lukken.
En je kent geen vrouwen met een perfecte motoriek? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Wow, ben ik even blij dat ik niet heb meegedaan aan de pre-order. Sorry maar dit apparaat lijkt de gebruiker enorm te frustreren (wat een lag!). En rooten/ROMs etc. zijn nooit een oplossing voor een slechte job...daar heb ik dus geen zin in. Wel fijn dat ik hier objectieve informatie kan vinden, wat is GoT toch mooi :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BowToThePrince
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-07 11:59
YouTube: Rooted Notion Ink Adam

filmpje van een geroote adam zie er best redelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 12:25:
[...]

En je kent geen vrouwen met een perfecte motoriek? :X
Dat wel, maar ik koop dat ding en wil dan niet afhankelijk zijn van andere mensen.
Kunnen ze bij NI niet gewoon een chineesje extra in dienst nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Dat screen protector filmpje is echt grappig. Ik dacht dat je daar een stagiair voor nodig had, zo doen wij het nu met de Ipad :)

Maar hopelijk komen ze binnenkort hier eens in de winkel te liggen, ik wil er een zien van dichtbij... Het lijkt allemaal wel te kloppen, maar dat dacht ik met de Ipad ook.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 14:34
Ik lees nu de blogpost over de opmerkingen van de FCC en ligt het aan mij of pik terecht op dat Notion Ink het grootste "It's Not A Bug, It's A Feature"-bedrijf aan het worden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Welke blogpost?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Deze

offtopic:
Geen 1-word-post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nikolas schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:42:
Ik lees nu de blogpost over de opmerkingen van de FCC en ligt het aan mij of pik terecht op dat Notion Ink het grootste "It's Not A Bug, It's A Feature"-bedrijf aan het worden is?
Aan het worden? Got news for you. Zo gaat het al vanaf het begin, en meerderen hebben hier ruimschoots voor gewaarschuwd. Toen was het allemaal negativisme, en nu noemen we het realistisch.

Je voelt de kwaliteit al voor je hem gezien hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 15:47:
[...]

Aan het worden? Got news for you. Zo gaat het al vanaf het begin, en meerderen hebben hier ruimschoots voor gewaarschuwd. Toen was het allemaal negativisme, en nu noemen we het realistisch.

Ik volg Notion Ink ook al van ver voor de release en toen voelde ik het ook wel al aan op mijn sokken, maar ik vind het hoe langer hoe meer storen. Neemt niet weg dat ik erg benieuwd ben naar hoe dit apparaat het doet/zal doen in de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 08:54
Ik heb tot nog toe nog altijd goede hoop gehad. Maar als ik zo de filmpjes van het PQ scherm zie reflecteert het scherm te erg om er echt iets aan te hebben. De 29jan levering is ook voor veel mensen (incl voor mij) verschoven naar 14 februari, netjes dat ze dat 1 dag na de leverdatum melden.

Ik ga mijn bestelling in ieder geval annuleren en ik wacht wel weer op een ander tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
SavageNL schreef op zondag 30 januari 2011 @ 20:22:
Ik heb tot nog toe nog altijd goede hoop gehad. Maar als ik zo de filmpjes van het PQ scherm zie reflecteert het scherm te erg om er echt iets aan te hebben. De 29jan levering is ook voor veel mensen (incl voor mij) verschoven naar 14 februari, netjes dat ze dat 1 dag na de leverdatum melden.

Ik ga mijn bestelling in ieder geval annuleren en ik wacht wel weer op een ander tablet.
Welke versie heb je besteld, zonder 3g? Ik ben anders nog best geïnteresseerd in de Adam, maar was nog niet op de hoogte van het product toen ze begonnen met de eerste pre-order ronde.

[ Voor 5% gewijzigd door AdnanKananda op 30-01-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ik lees hier iets over uitstel van een deel van de levering vanwege een beschadiging van een deel van een zending schermen?

http://notionink.wordpress.com/

Frappant is dat Rohan rept over een uitstel voor maar 5,1% van de bestellingen, maar dat er bij de replies heel veel mensen zitten van wie hun levering is uitgesteld.
Wellicht dat de hele 5,1% daar zit? ;)

Een tegenvaller voor de mensen die erop zitten te wachten. Nu heb je het nieuwjaar ertussen zitten.

[ Voor 51% gewijzigd door Ferry34 op 30-01-2011 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:12
Alles wat tot nu toe wordt uitgeleverd is besteld via de pre-order. Het lijkt me voor de hand te liggen dat heel veel (de meeste?) van die personen het blog volgen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
las gisteren op een usa forum over iemand met een defect scherm (1 kant veel lichter dan de andere helft) en een kapotte camera.
ga ff volgen hoe dit afgehandeld gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ferry34 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:14:
las gisteren op een usa forum over iemand met een defect scherm (1 kant veel lichter dan de andere helft) en een kapotte camera.
ga ff volgen hoe dit afgehandeld gaat worden.
Dit bedoel je http://androidcommunity.c...y-return-period-20110127/ en http://www.notionaddicts....php/1280-Adam-has-arrived! (waarom niet gelijk een link bij je post gooien, weten we waar je het over hebt)

NI deed eerst moeilijk, en uiteindelijk gingen ze overstag en mag die vent het terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.engadget.com/p...apart-in-haste-1/#3827449

Deze is wel heel erg... :/
Ik mag hopen dat de productie in de loop van de tijd stabiel genoeg blijkt om een constante kwaliteit te kunnen garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:27:
http://www.engadget.com/p...apart-in-haste-1/#3827449

Deze is wel heel erg... :/
Ik mag hopen dat de productie in de loop van de tijd stabiel genoeg blijkt om een constante kwaliteit te kunnen garanderen.
ouch... volgens mij is mijn wekker van 10 euro nog mooier in elkaar gesoldeerd.....

Die camera ziet er toch ook niet uit:http://www.engadget.com/photos/notion-ink-adam-hits-the-fcc-torn-apart-in-haste-1/#3827441

[ Voor 12% gewijzigd door kmf op 31-01-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 15:47:
[...]

Er wordt gezegd dat de plaatjes van de FCC niet helemaal vergelijkbaar zijn met de Adams die nu naar de klanten zijn verstuurd. http://www.flickr.com/pho...8/sets/72157625810651535/

Verder kan ik mij herinneren dat bijvoorbeeld mijn Sony VAIO UX ook wat vervelende draadjes had toen ik de HDD door een SSD verving.

En heb je dan meer voorbeelden van "it's not a bug, it's a feature"?

Lijkt me meer een storm in een glas water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Wat voor zin heeft een FCC keuring dan als je toch uiteindelijk andere hardware mag versturen naar je klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Sefyu schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:46:
Wat voor zin heeft een FCC keuring dan als je toch uiteindelijk andere hardware mag versturen naar je klanten?
Er staat in het bericht niet dat er andere hardware in zit. Alleen dat het exemplaar van die gebruiker netter in elkaar zit dan op de foto's van de FCC keuring te zien was.

Heb je wel eens iets in serie gemaakt? Een knutselwerkje of iets anders... Ook opgevallen dat de eerste paar exemplaren vaak nog wat knullig afgewerkt zijn, tot je het maken 'in de vingers' kreeg en volgende exemplaren stukken netter afgewerkt waren?

Neem aan dat dat ook geldt voor de fabriek in China waar die adams aan de lopende band in elkaar gesoldeerd en geschroefd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
Haay schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:50:
[...]

Er staat in het bericht niet dat er andere hardware in zit. Alleen dat het exemplaar van die gebruiker netter in elkaar zit dan op de foto's van de FCC keuring te zien was.

Heb je wel eens iets in serie gemaakt? Een knutselwerkje of iets anders... Ook opgevallen dat de eerste paar exemplaren vaak nog wat knullig afgewerkt zijn, tot je het maken 'in de vingers' kreeg en volgende exemplaren stukken netter afgewerkt waren?

Neem aan dat dat ook geldt voor de fabriek in China waar die adams aan de lopende band in elkaar gesoldeerd en geschroefd worden.
Sterker nog, doorgaans krijgt de FCC alleen versie 0.9 te zien, de uiteindelijke versie heeft vaste printjes, verbindingen waar dit in het testexemplaar nog met losse draadjes verbonden is. De camera zal bijv in uiteindelijke versie met plugs uitgerust zijn.
Zo'n preproductie-model ligt rustig een paar maanden bij FCC, maar ze krijgen al wel vrij snel een officieuze go-ahead.

specs

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Let op:
Replies over verzendingen, leveringen en al het andere dat niet met de technische aspecten van de tablet te maken heeft hoort hier niet thuis. Hiervoor kunnen aparte topics geopend worden.