Oordelen zonder kennis over product?

Pagina: 1
Acties:
  • 546 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik heb zitten twijfelen of ik dit via het Notion Ink - Adam onderwerp zou plaatsen ( Notion Ink Adam - deel 2 ), maar heb maar voor de veiligheid besloten om dit elders te doen.
Ik vrees namelijk dat mijn reactie meteen weer verwijderd zal worden door de mods. Deze mods denken namelijk dat ze schoolmeester op de lagere school zijn geworden en dat ze medeforummers dus op deze wijze moeten behandelen.

Volgens mij is GoT onderdeel van het bedrijf Tweakers, wat weer onderdeel van VNU is.
Ik ben als lid dan dus klant van dit bedrijf en ik zou dus graag als klant worden behandeld en niet als schooljongen. Of mag ik dit niet zeggen?

De opmerking dat ik het per DM moet doen vind ik niet zo interessant. Ik heb namelijk niet het idee dat de 2 mods echt inhoudelijk op mijn punt in willen gaan.

Ik start dit draadje om de volgende reacties van de mods in het Android-subforum:
RoD schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:36:
[modbreak]Replies over verzendingen, leveringen en al het andere dat niet met de technische aspecten van de tablet te maken heeft hoort hier niet thuis. Hiervoor kunnen aparte topics geopend worden.[/]
[mbr]Commentaar op een modbreak mag via DM. Daarnaast mag je daar inderdaad over praten, maar niet in een technisch topic zoals deze. Daar heeft een twijfelachtige webshop niks mee te maken, dat hoort nog eerder in SF dan hier in AND.[/]
Uit deze reacties blijkt dat de twee mods geen kennis over het product hebben. Toch weerhoudt het ze er niet van om te bepalen wat ontopic en offtopic is.
Dit vind ik zeer knap, aangezien ik dit echt niet zou kunnen.

Ik las gisteren een nieuwsbericht waaruit bleek dat de 1e Adam-tablets verstuurd zouden zijn naar Nederland.
Dit stond in dit nieuwsbericht:

http://www.androidplanet....-heet-ice-cream-sandwich/

Als ik ergens NIEUWS lees dat de 1e exemplaren naar Nederland verstuurd zijn, dan is een logische vervolgvraag: " Klopt dit?" Ook omdat eerder bekend werd dat men nog wachtte op goedkeuring door de FCC.
Als ik dus niet mag vragen of iemand het statement van Androidplanet kan bevestigen, dan vraag ik me af of GoT nog wel bestaansrecht heeft.

Overigens was mijn vraag zeer terecht, want vandaag las ik op Notion Ink's Blog dat pas begin komende week de 1e exemplaren naar Europa gaan.
http://notionink.wordpress.com/2011/01/15/851/

Maar het feit dat er in de onderwerpen over telefoons niet naar leveringsstatussen gesproken mag worden (tenzij in aparte onderwerpen), mag natuurlijk geen reden zijn om het woordje 'leveringen', of 'versturen' te boycotten.
Het lijkt me dat mods hier pas over kunnen oordelen, als ze bekend zijn met het product en bekend zijn met de discussies in het forumonderwerp.

Een paar weken geleden waren medeforummers nog bang dat het een scam was. Om maar even duidelijk te maken dat het daadwerkelijk verzenden van een product echt een belangrijk punt is.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:10

Dido

heforshe

Ik vind het heel knap dat je uit die twee aangehaalde quotes af kunt leiden wat die mods al dan niet weten over de NI-Adam. Ik zou dat niet kunnen!

Je zet een enorme lap tekst neer, en het voornaamste dat je bereikt hebt is dat ik me afvraag wat je nou eigenlijk wilt. Ook knap (hoewel, ik zou het ook wel kunnen) maar volgens mij is het niet nuttig. Misschien kun je dus wat toelichting geven?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De opmerking dat ik het per DM moet doen vind ik niet zo interessant. Ik heb namelijk niet het idee dat de 2 mods echt inhoudelijk op mijn punt in willen gaan.
Neem de proef eens op de som, want ik heb het vermoeden dat je daar meer mee bereikt dan een topic in LA. :)

't Is mij trouwens helemaal niet duidelijk waarom jij denkt dat de betreffende mods geen kennis van zaken hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ik weet geen bal van dat apparaat, maar ik weet wél iets van discussietechniek en modbeleid. :)

1: Een discussie te beginnen met sneren naar je discussiepartners is geen strak plan. Het enige wat je bereikt is wederzijds betrekken van stellingen en een vruchtbaar gesprek is van begin af aan onmogelijk geworden.

2: Je schrijft dat je vooraf al het idee hebt dat de mods toch niet op je punt in willen gaan. Je hebt dus ook al geen vertrouwen in je gesprekspartners. Je zet ze dus publiekelijk te kakken als onebtrouwbaar, of zelfs leugenachtig. Je wordt uitgenodigd om een DM te sturen maar dat doe je niet: want die uitnodiging is toch niet welgemeend.

3: Het is aan de moderators om een draadje inhoudelijk in banen te lijken. Ik zie een topicwaarschuwing en een modbreak waarin puur inhoudelijk wordt aangegeven welke items in het draadje besproken kunnen worden. Meer niet.

4: LA is voor inhoudelijke beleidszaken, niet voor individuele modacties. Neem contact op met de mod, en pas als jullie er samen helemaal niet uitkomen, kun je escaleren naar een Admin of het doktersteam.

5: Ja, je kunt prima modereren zonder over alle onderwerpen een diepgaande kennis te hebben. Er zijn genoeg gebruikers in OFF die van -delen van- officeapplicaties beduidend meer weten dan ik. Dat maakt me nog geen slechte moderator.

6: Je punt is me eigenlijk absoluut onduidelijk. Ik geloof direct dat die verzending belangrijk nieuws is. Waarom zou dat niet in een apart topic kunnen?

7: Geen commentaar op de moderatie in het topic zelf is een vaste stelregel. Als er iets offtopic is dan is het dan wel.

Kortom: stuur de modjes een DM. Misschien is die discussie, als je hem op ene normale manier start, wel vruchtbaarder dan je verwacht. Dit topic gaat dicht.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Dit topic is gesloten.