Ik heb sinds vandaag een AVR 3800H en kom van een AVR 2300W (is trouwens te koop, zie vraag en aanbod

). Aansluiten van de 3800 is easy omdat het gewoon omzetten van de kabels van de ene receiver naar de andere is.
Verder heb ik de automatische configuratie gedaan als ik ook gedaan heb met de 2300. Werkt allemaal goed.
Vervolgens de Audyssey setup gedaan en gaan.
Geluid is voller dan dan de 2300 dus wat dat betreft een stap vooruit.
Maar ik krijg het tv geluid niet goed. Waar ik met de 2300W bij een volume van 28 alles goed hoorde moet ik nu helemaal door naar de 45-55, schakel ik dan spotify in knalt het door de boxen en moet ik weer terug naar de 25-30. Het valt ook op de de center speaker erg zacht is. Ik heb hem al opgeschroeft met "spraakverbetering" en per kanaal verhoogd tot max maar nog steeds is die niet goed. Ter vergelijking had ik hem bij de 2300W juist wat terug geschaald omdat die daar iets te hard stond ten opzichte van de surrounds.
Iemand tips hoe je dit beter op elkaar afstemt? Ik heb trouwens een 5.1 opstelling.
Situatie is nu nog vreemder. Als ik Netflix of prime kijk via de tv dan is het geluid wel goed. Het is dus puur tv kijken dat die dan ineens een stuk zachter in geluid is. Terwijl dit met de 2300 absoluut niet zo was.
Heeft iemand een tip wat dit zou kunnen zijn?
[
Voor 11% gewijzigd door
mike0001 op 25-01-2024 10:43
]