Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:58
franssie schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 01:14:
....Anders dan de Sony die ik er eerst had, moest ik de impedantie instellen naar de 4 Ohm van de miinipods.

[x]

Ik merkte zelf dat mijn platen nogal flauw klonken, radio en TV heeft zoveel compressie dat het op een aangesloten natte sok nog wel herkenbaar klinkt.
Het enige wat de setting (impedantie) doet is het verlagen van het voltage/spanning van de versterker. Dat maakt voor het geluid geen verschil. Waarbij speakers met een gevoeligheid van 90 dB ook het probleem niet mogen zijn in combinatie met de genoemde 4 Ohm.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Morpheus2003 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 23:58:
[...]
Daarna de curves qua db’s wat hoger gezet en ipv bass control, bass management gekozen.
Welke licentie heb je dan?
Ik kan met full bandwith namelijk alleen bass management gebruiken. Voor Bass control heb je weer een andere licentie nodig. Bass management is de voorloper van Bass control (lekker verwarrend).

Ik kan met full bandwith twee standaard opties kiezen per speaker(groep). De curve die vooral in de lage Hz wat doet of de lineaire curve (die je wel helemaal kunt tweaken per frequentie).

Ik heb daarnaast voor een aantal speakers een Harman curve ingeladen wat ook net iets anders klinkt.

Heb je trouwens een 3800? Bij mij blijft de receiever een update melding geven mbt bass control. Maar als ik firmwares controleer staat er geen update beschikbaar.

Algemeen-> Informatie:

Firmware
Versie 5200-9241-9032-1700
-DTS Versie 4.30.10.15
Notificatie
Meldingsberichten

Aan
Notificatie
Er is nieuwe firmware beschikbaar voor Dirac Live Bass Control. Controleer of uw AVR-firmware up-to-date is. Om Dirac Live te gebruiken, moet u een Dirac Live-licentie aanschaffen en de nieuwste Dirac Live-software downloaden van dirac.com/live/downloads/. Voor meer details over Dirac Live, raadpleegt u "Setupmenu" - "Luidsprekers" - "Dirac Live Setup".

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-Diesel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-04 19:20
Sinds kort in het bezit van de reciever. Veel mogelijkheden om instelling naar eigen wens in te stellen, jammer dat je zone 2 niet draadloos kan instellen.
Voorst valt het mij dat het volume van de Tv via de reciever zacht wordt weergegeven. Als de reciever op tuner of ander ingang gekozen is, is het volume op stand 27 -30 voldoende. Bij Tv weergave moet hij op 50 staan.
Tv is aangesloten via HDMI 2.1 e-ARC.

Is het volume per ingang ergens te corrigeren/in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dr-Diesel schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:10:
Sinds kort in het bezit van de reciever. Veel mogelijkheden om instelling naar eigen wens in te stellen, jammer dat je zone 2 niet draadloos kan instellen.
Voorst valt het mij dat het volume van de Tv via de reciever zacht wordt weergegeven. Als de reciever op tuner of ander ingang gekozen is, is het volume op stand 27 -30 voldoende. Bij Tv weergave moet hij op 50 staan.
Tv is aangesloten via HDMI 2.1 e-ARC.

Is het volume per ingang ergens te corrigeren/in te stellen?
"de reciever". Juistem, welke dan? ;)

En ja, bij Denon kun je vziw het referentievolume per source instellen. Check je manual hoe :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:47
Ik wil zelf beginnen met het samenstellen van de audioset en dan voornamelijk voor het afspelen van LP's. Nu wil ik niet direct duizenden euro’s uitgeven. Ik zag als verstreker de Denon DRA-335r. Hoe is deze?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Erik1805 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:18:
Ik wil zelf beginnen met het samenstellen van de audioset en dan voornamelijk voor het afspelen van platen. Nu wil ik niet direct duizenden euro’s uitgeven. Ik zag als verstreker de Denon DRA-335r. Hoe is deze?
Vierkant :+

Maar zonder gekheid: ga vooral reviews zoeken en lezen. Er zijn heel veel mogelijkheden. Bepaal je budget, ga luisteren en als je dan nog vragen hebt, open een topic in Beeld en geluid koopadvies

90+ procent van het geluid is voor rekening van de speaker. In principe klinken alle versterkers het zelfde (want versterken van het signaal is het enige dat ze doen. En ja, je kunt ook een (home cinema) receiver inzetten in een stereo setup ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 13:44
The Eagle schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:24:
[...]
90+ procent van het geluid is voor rekening van de speaker. In principe klinken alle versterkers het zelfde (want versterken van het signaal is het enige dat ze doen. En ja, je kunt ook een (home cinema) receiver inzetten in een stereo setup ;)
Op zich helemaal correct, met de kleine kanttekeningen dat:
  • Dit alleen geldt zolang versterkers binnen het ontworpen bereik worden toegepast. Een versterker kan bij een eenvoudig aan te sturen speaker op normaal volume volledig transparant zijn (geen hoorbare vervorming), maar bij meerdere lastige speakers op hoog volume weldegelijk onwenselijke afwijkingen gaan tonen.
  • Ruimtecorrectie functionaliteit weldegelijk een merkbaar verschil kan maken, en de implementatie en kwaliteit per merk en type sterk kunnen verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

mac1987 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:32:
[...]

Op zich helemaal correct, met de kleine kanttekeningen dat:
[list]
• Dit alleen geldt zolang versterkers binnen het ontworpen bereik worden toegepast. Een versterker kan bij een eenvoudig aan te sturen speaker op normaal volume volledig transparant zijn (geen hoorbare vervorming), maar bij meerdere lastige speakers op hoog volume weldegelijk onwenselijke afwijkingen gaan tonen.
Sure, als je grenzen op gaat zoeken of oneigenlijk gebruik maakt van iets gaat het stuk.
• Ruimtecorrectie functionaliteit weldegelijk een merkbaar verschil kan maken, en de implementatie en kwaliteit per merk en type sterk kunnen verschillen.
[/list]
Oh zeker, maar da's geen versterking an sich. Maar meer iets wat naast de functionaliteit "versterking" ingebouwd is in diverse apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-Diesel
The Eagle schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:08:
[...]

"de reciever". Juistem, welke dan? ;)

En ja, bij Denon kun je vziw het referentievolume per source instellen. Check je manual hoe :)
Topic is verplaatst, stond in het onderwerp regel

Denon AVR-X 1800DAB 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:26

franssie

Save the albatross

Dr-Diesel schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:24:
[...]

Topic is verplaatst, stond in het onderwerp regel

Denon AVR-X 1800DAB 👍
Het eenvoudigste om het volume per bron in te stellen is via je webbrowser (als ie in het netwerk hangt).
vind het IP adres in je browser
Dan tandwieltje [algemeen] > Ingangen > Bronniveau.

Daar corrigeer je het bronniveau van je huidige bron. Dus wil je meerdere aanpassen, dan herhaal je dit per bron.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr-Diesel
franssie schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:13:
[...]

Het eenvoudigste om het volume per bron in te stellen is via je webbrowser (als ie in het netwerk hangt).
vind het IP adres in je browser
Dan tandwieltje [algemeen] > Ingangen > Bronniveau.

Daar corrigeer je het bronniveau van je huidige bron. Dus wil je meerdere aanpassen, dan herhaal je dit per bron.
Als de Bron Tv Audio gekozen is en dan de bronniveau wil aanpassen, is deze niet te selecteren, wel bij andere inputs.

Zie onderstaande afbeeldingen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tP1GC0CYP1ZAyjW5Fc8tFb6qZwQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FgEJB8UO3AQoP5HqcWfaunDd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aHrFCgCCDTDwn4SFeOQBTApd01Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m6nvN3Iz4Ornpx8hTnXGwJpa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Dr-Diesel schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:04:
[...]

Als de Bron Tv Audi gekozen is en dan de bronniveau wil aanpassen, is deze niet te selecteren, wel bij andere inputs.

Zie onderstaande afbeeldingen

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja daar liep ik bij mijn 1700 ook tegenaan net een uur geleden. bij de 800 kan dat wel dacht ik maar die heb ik even niet hier. Aan die 800 hangt een platenspeler waarbij het wel kan en hielp. Daar heb ik dan weer geen TV input op (projector).
Optie is om alles op -9 db te zetten maar dat voelt ook weer stom
Frustrerend, en ik krijg mijn Samsung ook niet harder over HDMI.

edit: en ik heb alles aan mijn Denon hangen (chromecast, xbox, switch) maar de TV tuner van de TV geeft gewoon een laag volume. Krijg daar ook via google niets van gevonden.

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 08-01-2024 20:18 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr-Diesel
Toch een bericht gestuurd aan Denon support betreffende het bronniveau van de Bron Tv Audio gekozen is en dan de bronniveau wil aanpassen, is deze niet te selecteren, wel bij andere inputs,

Hieronder hun reactie:.

Bedankt voor uw bericht. Helaas is dit technisch niet mogelijk met HDMI eARC/ARC omdat dit vanaf een uitgang afkomstig is (audio RETURN channel). De audio wordt dus gegenereerd vanaf de televisie. We raden aan het power on niveau volume in te stellen (via instellingen > audio > volume) https://manuals.denon.com/AVRX1800H/EU/NL/GFNFSYwrfimgdw.php

En TV audio switching in te schakelen via instellingen > video > HDMI setup.

Volume zou nu bij opstarten receiver op het ingestelde niveau opgestart moeten worden waarbij bij TV audio switching automatisch wordt geschakeld naar TV audio op moment dat er audio vanaf TV wordt afgespeeld. Dit is de beste 'oplossing' die beschikbaar is om het volume naar wens te hebben.

Hopende hiermee u goed geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet / Kind regards,

[ Voor 11% gewijzigd door Dr-Diesel op 10-01-2024 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Dr-Diesel opmerkelijk. Ik ga eens testen wat dit doet. En ik snap niet waarom andere HDM bronnen op de versterker wel in te stellen zijn, misschien een eis vanuit de specificaties van het toch wel vage (e)ARC protocol.

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 10-01-2024 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:13

The Zep Man

🏴‍☠️

@Dr-Diesel

Test eens een Dolby Digital of (als de TV het ondersteunt) DTS-gebaseerde stream vanaf een HDMI-apparaat verbonden met je TV over eARC naar je Denon receiver. Al klinkt die zacht, dan is het probleem niet je TV maar de receiver. TV's bewerken geen versleutelde multi-stream kanalen in passthrough mode.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:03
Ik heb een langlopend probleem met mijn home-cinema, waar ik ook een topic over heb lopen:
[Probleem] Beeld regelmatig 1 seconde op zwart

Aangezien het probleem soms elke x minuten optreedt en soms helemaal niet, voor dagen/weken aan een stuk, is het erg lastig te troubleshooten.

Aangezien ik gisteren ineens ook het probleem op een andere bron merkte, verdenk ik nu toch de receiver (X2700H).
Mogelijk is er iets niet goed met het hdmi-bord? Bij m'n vorige denon gaf dat ook een probleem kort na de garantieperiode.

Daarom wil ik even vragen of dit normaal gedrag is bij wisselen van framerate, voor mijn gevoel duurt het vrij lang voor het beeld weer terugkomt. Het tussendoor op zwart gaan ziet er vergelijkbaar uit, dus mogelijk gerelateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05 14:02

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Framerate wissels, maar ook DV/HDR/resolutie e.d. kunnen even duren, maar vaak is dan, naast de bron ook het beeldscherm bezig met de wissels...

Zelf heb ik in Kodi bijvoorbeeld refreshrate changes alleen op start and stop van het media bestand staan, zodat het niet plaats vindt tijdens pauze/menu etc.

Verder staat de nVidia Shield voor elke app in een andere refreshrate; kodi 24hz, f1tv 50hz etc.

[ Voor 47% gewijzigd door MDKlapwijk op 14-01-2024 13:48 ]

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

@LA-384 welke generatie x2700h is het? De eerste generatie had problemen met 120hz@4K. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft?

https://support-nl.denon....patibiliteit-op-te-lossen

numbers that end with serial numbers from 70001 onwards should be bug-free

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Laatst online: 21:23
CPM schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 13:50:
[...]

Welke licentie heb je dan?
Ik kan met full bandwith namelijk alleen bass management gebruiken. Voor Bass control heb je weer een andere licentie nodig. Bass management is de voorloper van Bass control (lekker verwarrend).

Ik kan met full bandwith twee standaard opties kiezen per speaker(groep). De curve die vooral in de lage Hz wat doet of de lineaire curve (die je wel helemaal kunt tweaken per frequentie).

Ik heb daarnaast voor een aantal speakers een Harman curve ingeladen wat ook net iets anders klinkt.

Heb je trouwens een 3800? Bij mij blijft de receiever een update melding geven mbt bass control. Maar als ik firmwares controleer staat er geen update beschikbaar.

Algemeen-> Informatie:

Firmware
Versie 5200-9241-9032-1700
-DTS Versie 4.30.10.15
Notificatie
Meldingsberichten

Aan
Notificatie
Er is nieuwe firmware beschikbaar voor Dirac Live Bass Control. Controleer of uw AVR-firmware up-to-date is. Om Dirac Live te gebruiken, moet u een Dirac Live-licentie aanschaffen en de nieuwste Dirac Live-software downloaden van dirac.com/live/downloads/. Voor meer details over Dirac Live, raadpleegt u "Setupmenu" - "Luidsprekers" - "Dirac Live Setup".
Deze licentie; Denon | AVC-X3800H / AVR-X3800H | Bundle - Room Correction Full + Bass Control Single Sub. Gekocht met de 30% korting.

Ik ga vanavond nog een keer Dirac draaien met de UMIK-1 microfoon. Ik zal dan wat screenshots plaatsen van het resultaat en hoe ik nou het beste e.e.a. kan aanpassen. Die Harman curve klinkt interessant, ga ik ook proberen.

Ik heb inderdaad een 3800. Mijn versterker geeft geen update melding. Ik zit nu op versie 5200-9241-9032-1700.
In het speakermenu en dan Dirac Live worden bij mij zowel room correction als bass control getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Laatst online: 21:23
Zojuist op 17 plaatsen Dirac gedraaid met UMIK-1 op statief.

Geen idee wat ik nu moet aanpassen. Daar moet ik nog even YouTube voor afstruinen. Zonder iets aan te passen geëxporteerd en dat klinkt oké maar niet bijzonder. Daarop de Harman target curve -4b geladen maar nog steeds mwa, ik mis vooral bass.

Verder vraag ik mij het volgende af; ik heb speakers in mijn plafond en die herkende Dirac niet. Pas nadat ik ze in de speaker setup op ‘Front Dolby en Surround Dolby‘ heb gezet, kwam er geluid via Dirac. Moet ik ze nu weer terugzetten waar ze op horen, namelijk ‘Top Front en Top Rear’, of laten staan? Weet iemand dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Ik ga morgen zelf ook weer aan de slag.
Deze pak ik dat even mee, misschien helpt het jou?
YouTube: DIRAC LIVE Room Correction GUIDE | Taking MEASUREMENTS, adding a HOU...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siampark
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik heb een klein half jaar de X2700H op de slaapkamer staan, deze was gekoppeld aan de Bose Acoustimass 10, maar sinds gisteren aan de MT-60D, dus 5x Bowers M1 met de Bowers PV1D sub.
Heb dezelfde config beneden staan maar dan met een X4700H. Die doet het prima en alles werd geinstalleerd door EPTV Eindhoven.
Nu heb ik gisteren alles zelf aangesloten en stuit ik op 2 issues.
1) Opeens komt het denon menu nergens meer zichtbaar op de LG Oled, daarvoor wel.
2) De sub geeft niks van klank, hij gaat normaal aan en uit, maar wat ik ook doe, geen klant. Deze is gewoon met een subwooferkabel aangesloten, en zelfs in het denon menu (op het kleine scherm van de denon zelf dus) licht de subwoofer niet meer op als ik in het audio menu ga. Ik kan deze met geen mogelijkheid selecteren.
Iemand een idee hoe ik deze 2 issues kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Siampark schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:15:
Ik heb een klein half jaar de X2700H op de slaapkamer staan, deze was gekoppeld aan de Bose Acoustimass 10, maar sinds gisteren aan de MT-60D, dus 5x Bowers M1 met de Bowers PV1D sub.
Heb dezelfde config beneden staan maar dan met een X4700H. Die doet het prima en alles werd geinstalleerd door EPTV Eindhoven.
Nu heb ik gisteren alles zelf aangesloten en stuit ik op 2 issues.
1) Opeens komt het denon menu nergens meer zichtbaar op de LG Oled, daarvoor wel.
2) De sub geeft niks van klank, hij gaat normaal aan en uit, maar wat ik ook doe, geen klant. Deze is gewoon met een subwooferkabel aangesloten, en zelfs in het denon menu (op het kleine scherm van de denon zelf dus) licht de subwoofer niet meer op als ik in het audio menu ga. Ik kan deze met geen mogelijkheid selecteren.
Iemand een idee hoe ik deze 2 issues kan oplossen?
Heb je wel de goede HDMI out en subwoofer uitgang te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siampark
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 24-01-2024
Bierkameel schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:57:
[...]

Heb je wel de goede HDMI out en subwoofer uitgang te pakken?
ja dat wel, want ervoor kwam het menu er wel op. is via e-arc.
opeens was dat weg.

subwoofer uitgang, staan er maar 2 op de denon, allebei geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMu
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-05 12:39
Wat is de meest efficiënte manier van bluetooth verbindingen voor Denon X3400H X4300H receiver?

Onlangs een Sony WH-1000XM5 gekocht welke niet kan verbinden met de Denon. (zou oa graag geluid over de speakers hebben + koptelefoon)
en overgestapt naar You tube music maar dan kan ik alleen via m'n Nvidia Shield verbinding maken naar de Denon en dan gaat m'n tv ook aan, dit is irritant. (Spotify werkte perfect)

ik zoek denk ik dus een plug&play bluetooth kastje om te kunnen zenden naar koptelefoon en ontvangen van de telefoon maar er is nogal wat aanbod, hopelijk heeft een van jullie goede ervaring met een dergelijke device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 15:55
RuudMu schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:55:
Wat is de meest efficiënte manier van bluetooth verbindingen voor Denon X3400H receiver?

Onlangs een Sony WH-1000XM5 gekocht welke niet kan verbinden met de Denon. (zou oa graag geluid over de speakers hebben + koptelefoon)
en overgestapt naar You tube music maar dan kan ik alleen via m'n Nvidia Shield verbinding maken naar de Denon en dan gaat m'n tv ook aan, dit is irritant. (Spotify werkte perfect)

ik zoek denk ik dus een plug&play bluetooth kastje om te kunnen zenden naar koptelefoon en ontvangen van de telefoon maar er is nogal wat aanbod, hopelijk heeft een van jullie goede ervaring met een dergelijke device.
Volgens mij kun je op de X400 series helemaal geen Bluetooth koptelefoons aansluiten om zo te luisteren, alleen Heos speakers of Bluetooth apparaten (zoals telefoon met muziek) die muziek naar jouw Denon afspelen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuudMu
excuus heb cijfers omgedraaid, heb de X4300H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
RuudMu schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:04:
excuus heb cijfers omgedraaid, heb de X4300H
Die is nog een generatie ouder dan de X400H series en ondersteunt het helaas ook niet:

https://support.denon.com...set%20to%20pairing%20mode).

Even onderaan kijken, staat jouw receiver niet tussen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMu
en met gebruik van een extern kastje moet het wel lukken toch, zie alleen nogal wat varianten?

https://www.hifiklubben.n...er/argsolobk/?q=bluetooth
https://www.hifiklubben.n...ver/argbt3bk/?q=bluetooth

en de voordelige variant https://www.thebluetooths...5-bluetooth-transmitters/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Ja, dat moet altijd kunnen, maar dan heb je er meestal wel een hoop gedoe bij helaas. Ik zou dan lekker via mijn telefoon mijn media afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:59
Ik heb sinds vandaag een AVR 3800H en kom van een AVR 2300W (is trouwens te koop, zie vraag en aanbod ;) ). Aansluiten van de 3800 is easy omdat het gewoon omzetten van de kabels van de ene receiver naar de andere is.
Verder heb ik de automatische configuratie gedaan als ik ook gedaan heb met de 2300. Werkt allemaal goed.
Vervolgens de Audyssey setup gedaan en gaan.

Geluid is voller dan dan de 2300 dus wat dat betreft een stap vooruit.
Maar ik krijg het tv geluid niet goed. Waar ik met de 2300W bij een volume van 28 alles goed hoorde moet ik nu helemaal door naar de 45-55, schakel ik dan spotify in knalt het door de boxen en moet ik weer terug naar de 25-30. Het valt ook op de de center speaker erg zacht is. Ik heb hem al opgeschroeft met "spraakverbetering" en per kanaal verhoogd tot max maar nog steeds is die niet goed. Ter vergelijking had ik hem bij de 2300W juist wat terug geschaald omdat die daar iets te hard stond ten opzichte van de surrounds.

Iemand tips hoe je dit beter op elkaar afstemt? Ik heb trouwens een 5.1 opstelling.

Situatie is nu nog vreemder. Als ik Netflix of prime kijk via de tv dan is het geluid wel goed. Het is dus puur tv kijken dat die dan ineens een stuk zachter in geluid is. Terwijl dit met de 2300 absoluut niet zo was.
Heeft iemand een tip wat dit zou kunnen zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door mike0001 op 25-01-2024 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

RuudMu schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:55:
Wat is de meest efficiënte manier van bluetooth verbindingen voor Denon X3400H X4300H receiver?

Dit werkt niet? https://support.denon.com...dio-to-a-bluetooth-device.

Ow ouder model....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 663309

Mogge!
Ik zit t twijvelen om mijn denon pma900 in t switchen naar een pma1700. Nu merk ik dat mijn rubicons 6 pas echt tot leven komen op hoge volumes. Zou een 1700 daar verschil in maken? Wat kan ik daar nog meer van verwachten? Wat zou t theoretische hoorbare verschil zijn?

Tevens mis ik dan de ingebouwde streamer zag ik. Wat is een goede geschikte denon streamer? Want ik zag ze met prijsverschil van een paar duizend...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finalmen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:29
Hoi,

Van plan om mijn fronts te vervangen voor een setje KEF Q950 Versterker vermogen staat daar op 15 tot 200W.

Heb op het moment een DENON 2600H, die zit in het midden met zo'n 95W, twijfel om te upgraden naar een zwaardere versterker, bijvoorbeeld de DENON X4800H al komt die ook maar richting de 125W. Wat is jullie mening voor deze set fronts?

Verdere opzet is 5.1.2 incl. 2 ATMOS speakers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Anoniem: 663309 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:43:
Mogge!
Ik zit t twijvelen om mijn denon pma900 in t switchen naar een pma1700. Nu merk ik dat mijn rubicons 6 pas echt tot leven komen op hoge volumes. Zou een 1700 daar verschil in maken? Wat kan ik daar nog meer van verwachten? Wat zou t theoretische hoorbare verschil zijn?
Je Dali's: https://www.dali-speakers...rubicon-6/#specifications
4 ohm impendantie, gevoeligheid van 88.5dB. De 1700 zal ze makkelijker aansturen, al denk ik dat het niet veel zal maken. Door de relatief lage gevoeligheid moet je amp simpelweg wat verder open qua volume. Op zich niks spannends, zie je vaker.
Tevens mis ik dan de ingebouwde streamer zag ik. Wat is een goede geschikte denon streamer? Want ik zag ze met prijsverschil van een paar duizend...?
Huidige assortiment wordt alleen de DNP2000NEnog geleverd. De rest is ouder en uitlopend of uitgelopen model. Die DNP2000NE kan dan wel weer als losse DAC, DAC clock etc ingezet worden. Dat zijn best leuke pre's die het apparaat ook duurder maken, maar je hebt er als simpele thuisgebruiker geen biet aan :P

Maar je hebt ook de nieuwe lijn PMA's en die hebben een ingebouwde streamer zo te zien.

Overigens zou ik zelf voor een simpele Pi met goede DAC hat kiezen. Veel flexibeler. Denon betaal je ook heel veel voor de looks.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FeaR
finalmen schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:06:
Wat is jullie mening voor deze set fronts?
Net als met het gros van de speakers, niet op vermogen letten. Als je al naar specs kijkt zou ik letten op gevoeligheid in combinatie met weerstand. De gevoeligheid van genoemde KEF is met 91dB in combinatie met de nominale weerstand van 8 Ohm niets exotisch. Ik zie niet waarom de X2600H vervangen zou moeten worden. Met normaal gebruik zal je zelfs (ruim) onder de 15 Watt zitten die KEF aanhaalt. De stap van 95 naar 125 Watt is verwaarloosbaar. Sterker, de stap van 95 naar 200 Watt is ook niet extreem groot. Heb je net een verdubbeling te pakken, daarmee 3 dB meer output. Een hogere serie receiver koop je omdat deze meer HDMI ingangen heeft, een betere versie van Room EQ, betere ondersteuning voor Zone 2, et cetera. Desnoods esthetisch omdat de X4800 een display heeft met twee regels en een klepje voor de aansluitingen aan de voorzijde. Een hogere serie kies je niet voor vermogen, als vermogen een probleem is zijn er andere oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Laatst online: 21:03
Ik heb sinds afgelopen week weer een of ander maf probleem met mijn X2500H. Van de ene op de andere dag weigert de receiver bepaalde Dolby formaten af te spelen. Dolby Surround, DD+ en TrueHD worden niet meer herkend, terwijl DTS en DTS HD MA het prima doen. Alles laten decoden door Kodi word ik niet gelukkig van, maar ik weet niet wat ik nog kan doen.

Ik speel de boel af met een Nvidia Shield en Kodi, maar zelfs de menu klikjes van de shield met "Dolby audio processing" aan doen niks meer. Zowel de Shield en de Denon hebben een factory reset gekregen zonder resultaat. Ook met een Chromecast Ultra, gecast met de Plex app doet Dolby geluid het niet.

2 jaar geleden is de receiver na veel gedoe onder de wettelijke garantie al eens gerepareerd, maar toen kwam er helemaal geen geluid uit. Ik heb geen enkele verwachting dat de leverancier zo'n half probleem als dit gaat kunnen oplossen. Hifi Klubben verwacht de boel wel te kunnen repareren, maar dat gaat snel een paar honderd euro kosten. Heeft iemand hier nog een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Mythling op 12-02-2024 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05:10
Mythling schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:40:
Hifi Klubben verwacht de boel wel te kunnen repareren, maar dat gaat snel een paar honderd euro kosten. Heeft iemand hier nog een idee?
Zelf repareren als het probleem ligt bij de DSP chips zal erg lastig zijn. Ik vrees dan dat deze economisch totaal loss is.
Was je tevreden over de receiver dan zou je op marktplaats eens kunnen kijken voor een gebruikte. Rond de 325 euro worden deze aangeboden.

Helaas electronica kan ook wel eens kapot gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:33
Mythling schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:40:
Ik heb sinds afgelopen week weer een of ander maf probleem met mijn X2500H. Van de ene op de andere dag weigert de receiver bepaalde Dolby formaten af te spelen. Dolby Surround, DD+ en TrueHD worden niet meer herkend, terwijl DTS en DTS HD MA het prima doen. Alles laten decoden door Kodi word ik niet gelukkig van, maar ik weet niet wat ik nog kan doen.

Ik speel de boel af met een Nvidia Shield en Kodi, maar zelfs de menu klikjes van de shield met "Dolby audio processing" aan doen niks meer. Zowel de Shield en de Denon hebben een factory reset gekregen zonder resultaat. Ook met een Chromecast Ultra, gecast met de Plex app doet Dolby geluid het niet.

2 jaar geleden is de receiver na veel gedoe onder de wettelijke garantie al eens gerepareerd, maar toen kwam er helemaal geen geluid uit. Ik heb geen enkele verwachting dat de leverancier zo'n half probleem als dit gaat kunnen oplossen. Hifi Klubben verwacht de boel wel te kunnen repareren, maar dat gaat snel een paar honderd euro kosten. Heeft iemand hier nog een idee?
Hifi Klubben heeft toch 5 jaar garantie op hardware? Valt de hardware daar niet meer binnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mythling
Aramiss schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 12:44:
[...]

Hifi Klubben heeft toch 5 jaar garantie op hardware? Valt de hardware daar niet meer binnen?
Ik heb de receiver bij Coolblue gekocht. Hij is al een keer kapot gegaan na 2.5 jaar (toen kwam er helemaal geen geluid meer uit) en dat is toen na een hele vervelende discussie onder de wettelijke garantie opgelost. Voor een issue als deze gaat dat na 4.5 jaar bij CB niet nog een keer lukken. Lesson learned, bij CB kopen we niet meer dit soort spullen.

Inmiddels ligt de receiver bij Klubben. Nog niks gehoord, dus ik hoop dat dat goed nieuws is en dat ie voor een soort-van-schappelijk bedrag gefixt is.

[ Voor 17% gewijzigd door Mythling op 23-02-2024 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:33
Mythling schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:31:
[...]

Ik heb de receiver bij Coolblue gekocht. Hij is al een keer kapot gegaan na 2.5 jaar (toen kwam er helemaal geen geluid meer uit) en dat is toen na een hele vervelende discussie onder de wettelijke garantie opgelost. Voor een issue als deze gaat dat na 4.5 jaar bij CB niet nog een keer lukken. Lesson learned, bij CB kopen we niet meer dit soort spullen.

Inmiddels ligt de receiver bij Klubben. Nog niks gehoord, dus ik hoop dat dat goed nieuws is en dat ie voor een soort-van-schappelijk bedrag gefixt is.
Dit is jammer genoeg herkenbaar met een andere productgroep. Service met een glimlach als de rekening betaald mag gaan worden. Maar op aftersales gebied zijn hun handen vaak gebonden of wordt er geen stap extra gezet dan elke andere winkel in de detailhandel.

Hopelijk heb je geluk, ik zou nog wel een afweging maken of repareren voor een bepaald bedrag nog steeds even rendabel is.
Mogelijk alternatief: https://tweakers.net/pric...478/denon-avr-x1700h.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-04 19:12
Beste Denon gebruikers,

Ik heb het volgende probleem:

Ik heb al een tijdje een denon X4700H ( nieuw HDMI 2.1 model ) naar alle tevredenheid in gebruik. Ik heb een 9.1 configuratie:

2x front
2x side
2x back
2x high midden

Nu dacht ik, aangezien ik nog 2 kanalen vrij heb ( de Hights2 ), om mijn front speakers Bi-wire aan te sluiten. Ik had op de site gezien dat die 2 extra kanalen die je daar voor nodig hebt van de Hights2 kan pakken, die waren immers nog vrij achter in mijin receiver.

Ik dus alles aangesloten, de receiver gereset, en het hele setup riedeltje opnieuw gedaan. Kwam ik er bij het Audysey setup achter dat van mijn front luidsprekers alleen mijn tweaters werken. In het setup menu gedoken, en er achter gekomen dat je dat moet aanpassen in de settings van "amp asign" om voor 7.1 + Bi-wire te kiezen. ( de hoogst mogelijke setting ). Met die instelling werkte Audysey wel goed ( mijn fronts gaven weer hoog en laag weer ), en liet dus al mijn luidsprekers klinken zoals ze horen te klinken.

Echter lijkt dit ten koste te gaan van mijn achter luidsprekers. Deze worden nu niet meer aangestuurd. Ik kan nu maximaal 7.1 uitsturen ( ook op all channel stereo bestaan mijn surround back niet meer ).

Eigelijk heb ik dus 9.1 + Bi-wire nodig in de "amp assign" menu, maar die is er niet. Deze X 4700h is toch 11 kanaals? Waarom vallen er dan 2 kanalen weg zodra ik de laatste 2 ( vrije ) kanalen aansluit voor bi-wire?

Iemand een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Je receiver is 11 kanaals maar als jij 11.1 wilt heb je een extra amp nodig. Zie je boekje.
Pagina 44 van je handleiding geeft aan wat er mogelijk is qua setup. Niet al je speaker aansluitingen kunnen gemixt worden :)

Voor wat jij wilt heb je vermoedelijk ook een extra amp nodig, om via je pre outs te werken. Maar waarom zou je bi-wire willen? Pak dan gewoon een dikkere kabel, zelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

The Eagle was sneller.

11.1
https://manuals.denon.com/avrx4700h/na/en/DRDZSYrjomlmpo.php

9.1
https://manuals.denon.com/avrx4700h/na/en/DRDZSYjjvfnaio.php

Maar het staat allemaal in de handleiding idd.

[ Voor 39% gewijzigd door CPM op 23-02-2024 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Laat dat bi-wire gebeuren inderdaad lekker voor wat het is. Ik heb er ook mee geëxperimenteerd, maar het doet echt niets, behalve placebo effecten geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:58
Wat je probeerde te doen klinkt meer als bi-amping. Maar ook dat is je reinste onzin als je beide versterkers/kabels het volledige signaal laat versterken en uitvoeren.
In het scheidingsfilter van de speaker gaat toch de helft van het signaal in iedere kabel weer verloren.
Wat wel iets kan helpen is Bi-amping met actieve filters vóórdat de versterking plaatsvindt. Dan ontlast je pas een versterker van een deel van het werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
micla schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 21:25:
Deze X 4700h is toch 11 kanaals?
Nee. Zoals hierboven al gezegd maar zie de spec sheet van Denon (https://www.denon.com/nl-...c-x4700h/AVCX4700H.html):
Max. aantal voorverst. Kanalen
11.2

Aantal eindversterkers
9
Voorversterking != eindversterkers

9.1 met Bi-Amp is 11 eindversterkers en aangezien 11 meer is dan 9 (die de Denon heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micla
Ik had dat inderdaad gezien, maar op dat plaatje bij 9.1 staan toch echt 9 speakers waarvan de fronts op bi-amp aangesloten. Waarom krijg ik dan maar uit maximaal 7 speakers geluid? Bij 7.1 of Atmos uitvoer snap ik dat, maar bij All Channel Stereo zou ik toch gewoon geluid uit alle speakers moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micla
Wat je probeerde te doen klinkt meer als bi-amping. Maar ook dat is je reinste onzin als je beide versterkers/kabels het volledige signaal laat versterken en uitvoeren.
In het scheidingsfilter van de speaker gaat toch de helft van het signaal in iedere kabel weer verloren.
Wat wel iets kan helpen is Bi-amping met actieve filters vóórdat de versterking plaatsvindt. Dan ontlast je pas een versterker van een deel van het werk.
Daar lees ik meerdere meningen over, en heb zelf toch echt de ervaring dat het nu een stuk beter klinkt. Filtert de receiver dat zelf niet alvast voor dan?

[ Voor 7% gewijzigd door micla op 24-02-2024 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micla
The Eagle schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 21:50:
Je receiver is 11 kanaals maar als jij 11.1 wilt heb je een extra amp nodig. Zie je boekje.
Pagina 44 van je handleiding geeft aan wat er mogelijk is qua setup. Niet al je speaker aansluitingen kunnen gemixt worden :)

Voor wat jij wilt heb je vermoedelijk ook een extra amp nodig, om via je pre outs te werken. Maar waarom zou je bi-wire willen? Pak dan gewoon een dikkere kabel, zelfde effect.
Ik zit nu inderdaad naar dat Pre-Amp gebeuren te kijken. Klopt het dat ik dan voor elke 2 kanelen een aparte Amp nodig ga hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micla
FeaR schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 14:39:
[...]

Nee. Zoals hierboven al gezegd maar zie de spec sheet van Denon (https://www.denon.com/nl-...c-x4700h/AVCX4700H.html):

[...]

Voorversterking != eindversterkers

9.1 met Bi-Amp is 11 eindversterkers en aangezien 11 meer is dan 9 (die de Denon heeft).
Hmm, ik denk dat ik het met deze reactie wel begrijp. Zijn er receivers met wel meer dan 9 eindversterkers? Of kan ik me, zoals @The Eagle al operde, met extra Pre-amps werken om tot 11 te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micla
Voor de duidelijkheid: ik had het inderdaad over bi-amping ipv bi-wire. Excuses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
micla schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 15:22:
[...]
Hmm, ik denk dat ik het met deze reactie wel begrijp. Zijn er receivers met wel meer dan 9 eindversterkers?
De X6800H van Denon heeft er 11 en de AVC-A1H zelfs 15. Welke merken er nog meer zijn kan Google je vast aan helpen
Of kan ik me, zoals @The Eagle al operde, met extra Pre-amps werken om tot 11 te komen?
Je hebt al voorversterking (elf kanalen), je moet eindversterkers hebben (die heb je maar negen en moet er elf). Denon dan verbinden via de Pre Out naar de eindbak en je bent er. Volume gaat mee met de rest van de setup.

Al zou ik het persoonlijk laten varen, de meerwaarde van passief Bi-Amp is al discutabel als het alleen de kosten van de extra kabel zou betekenen. Een nieuwe receiver of losse eindversterkers om passief Bi-Amp te bereiken lijkt mij zonde geld. Maar 7.1.6 gaan kan ook niet omdat je dan 13 (7+6) kanalen moet processen en de X4700H doet er maar 11.

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 24-02-2024 18:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• micla
FeaR schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 17:20:
[...]

De X6800H van Denon heeft er 11 en de AVC-A1H zelfs 15. Welke merken er nog meer zijn kan Google je vast aan helpen

[...]

Je hebt al voorversterking (elf kanalen), je moet eindversterkers hebben (die heb je maar negen en moet er elf). Denon dan verbinden via de Pre Out naar de eindbak en je bent er. Volume gaat mee met de rest van de setup.

Al zou ik het persoonlijk laten varen, de meerwaarde van passief Bi-Amp is al discutabel als het alleen de kosten van de extra kabel zou betekenen. Een nieuwe receiver of losse eindversterkers om passief Bi-Amp te bereiken lijkt mij zonde geld. Maar 7.1.6 gaan kan ook niet omdat je dan 13 (7+6) kanalen moet processen en de X4700H doet er maar 11.
Ok, duidelijk. voor nu laat ik het dan wel even. Ik laat de bi-amp wel zitten, want naar mijn mening is het geluid wel helderder en dynamischer, maar dan kan ook aan de reset liggen die ik heb moeten doen. Ik zal binnenkort eens kijken of het meetbaar is.

Bedankt voor je reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

You can use the bi-amp connection for front speakers. Bi-amp connection is a method to connect separate amplifiers to the tweeter terminal and woofer terminal of a speaker that supports bi-amplification. This connection enables back EMF (power returned without being output) from the woofer to flow into the tweeter without affecting the sound quality, producing a higher sound quality.

Volgens Denon. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:58
micla schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 15:03:
[...]

Daar lees ik meerdere meningen over, en heb zelf toch echt de ervaring dat het nu een stuk beter klinkt. Filtert de receiver dat zelf niet alvast voor dan?
Nee. Dat doet hij niet. Als dit wel zo was had je toch ook moeten instellen welke versterker het hoge frequentiebereik doet en welke het laag...en de scheidingsfrequentie en hoe stijl het filter moet zijn? Dit zal namelijk verschillen per speaker en de versterker kan niet ruiken wat voor speaker er aan hangt.

In dit geval gaat er twee keer een volledig signaal en dus de volledige spanning naar de passieve filter(s) in de speaker. De benodigde stroom neemt wel af. Maar omdat je nog steeds de volledige spanning nodig hebt, heb je niet opeens 200W versterking tot je beschikking als je twee versterkers van 100W gebruikt. Je hebt nog steeds 100W. Zie ook bi-amping 101 in het bijzonder m.b.t 'passive bi-amping'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micla
Propheticus schreef op zondag 25 februari 2024 @ 00:53:
[...]

Nee. Dat doet hij niet. Als dit wel zo was had je toch ook moeten instellen welke versterker het hoge frequentiebereik doet en welke het laag...en de scheidingsfrequentie en hoe stijl het filter moet zijn? Dit zal namelijk verschillen per speaker en de versterker kan niet ruiken wat voor speaker er aan hangt.

In dit geval gaat er twee keer een volledig signaal en dus de volledige spanning naar de passieve filter(s) in de speaker. De benodigde stroom neemt wel af. Maar omdat je nog steeds de volledige spanning nodig hebt, heb je niet opeens 200W versterking tot je beschikking als je twee versterkers van 100W gebruikt. Je hebt nog steeds 100W. Zie ook bi-amping 101 in het bijzonder m.b.t 'passive bi-amping'
Interesant artikel wat je daar aanhaalt. Ik begrijp er niet alles van, maar eigenlijk komt het er dus op neer dat het wel meetbaar is, maar niet, of nauwlijks hoorbaar afhankelijk van de setup ? Ik zal mij er nog wat meer in verdiepen. Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:49
Ik heb een Denon avr 4520 (oudje maar voldoet prima) aangesloten via HDMI op een LG oled 65c16la.

Het valt me laatst op dat ik om de 30 seconden ofzo een zachte tik / kraakje hoor over alle kanalen. Het lijkt wel een soort jitter / korte onderbreking van het digital signaal vanuit de TV.

Ik heb de TV op HDMI ARC ingesteld met automatisch passeren van het signaal naar de receiver..

Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

vortexnl1982 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 20:39:
Ik heb een Denon avr 4520 (oudje maar voldoet prima) aangesloten via HDMI op een LG oled 65c16la.

Het valt me laatst op dat ik om de 30 seconden ofzo een zachte tik / kraakje hoor over alle kanalen. Het lijkt wel een soort jitter / korte onderbreking van het digital signaal vanuit de TV.

Ik heb de TV op HDMI ARC ingesteld met automatisch passeren van het signaal naar de receiver..

Iemand hier ervaringen mee?
Hdmi aansluitingen schoon blazen met busje perslucht en je hdmi kabel evt vervangen door een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:49
The Eagle schreef op zondag 25 februari 2024 @ 20:47:
[...]

Hdmi aansluitingen schoon blazen met busje perslucht en je hdmi kabel evt vervangen door een andere.
Kan het proberen in ieder geval. Kabel zelf is afgelopen jaren niks mee gebeurd en beeld is goed, geen artifacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

vortexnl1982 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 21:19:
[...]

Kan het proberen in ieder geval. Kabel zelf is afgelopen jaren niks mee gebeurd en beeld is goed, geen artifacten.
Dat kan toch wel. een HDMI kabel is wat stuk, hangt vaak een beetje en dat geeft een klein beetje druk / spanning op de connectoren. Gaat vaak heel lang goed, maar soms ook iets minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mythling
RogerSch schreef op maandag 12 februari 2024 @ 18:18:
[...]

Zelf repareren als het probleem ligt bij de DSP chips zal erg lastig zijn. Ik vrees dan dat deze economisch totaal loss is.
Was je tevreden over de receiver dan zou je op marktplaats eens kunnen kijken voor een gebruikte. Rond de 325 euro worden deze aangeboden.

Helaas electronica kan ook wel eens kapot gaan...
De receiver staat inmiddels weer gerepareerd en wel op z'n plek *O*

Probleem zat m in de firmware, Audio Service heeft een "firmware repair" gedaan. De rekening was daarmee minder hoog dan gevreesd, al is 93 euro voor een firmware flash toch wel weer veel. Al met al ben ik vooral blij dat ie t weer doet voor minder dan 300 euro!

• CPM
  • Niet online

CPM

Audio Service in Elst? Doen die nog reparaties voor particulieren dan?

Tjah €93....hij doet het weer en anders had je iets nieuws moeten kopen. Gewoon vergeten en weer van audio genieten.

• Mythling
CPM schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 17:22:
Audio Service in Elst? Doen die nog reparaties voor particulieren dan?
Had wel gekund denk ik, maar in dit geval ging het via Hifi Klubben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 663309

[quote]The Eagle schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:03:
[...]

Je Dali's: https://www.dali-speakers...rubicon-6/#specifications
4 ohm impendantie, gevoeligheid van 88.5dB. De 1700 zal ze makkelijker aansturen, al denk ik dat het niet veel zal maken. Door de relatief lage gevoeligheid moet je amp simpelweg wat verder open qua volume. Op zich niks spannends, zie je vaker.

[...]

Huidige assortiment wordt alleen de DNP2000NEnog geleverd. De rest is ouder en uitlopend of uitgelopen model. Die DNP2000NE kan dan wel weer als losse DAC, DAC clock etc ingezet worden. Dat zijn best leuke pre's die het apparaat ook duurder maken, maar je hebt er als simpele thuisgebruiker geen biet aan :P

Maar je hebt ook de nieuwe lijn PMA's en die hebben een ingebouwde streamer zo te zien.

Overigens zou ik zelf voor een simpele Pi met goede DAC hat kiezen. Veel flexibeler. Denon betaal je ook heel veel voor de looks.
[/quotequote]

Thnx voor t antwoord.
Ik hou t bij deze pma. En anders later een nieuwe lijn. Daar eens op focussen.

Geld gaat nu in een nieuwe koptelefoon. Ook daar weer nieuwe serie. Van dali dan.

Fijn feitje voor mij over de 4ohm icm lage impendantie dat t volume gewoon verder open moet. Dan gaan we maar doen dan. Klinkt zoizo fantastisch al. Tis meer op erg lage volumes dat je denkt van nou. Soundbarretje had ook gekund..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 13:44
Anoniem: 663309 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 12:52:
[quote]The Eagle schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:03:
[...]
Fijn feitje voor mij over de 4ohm icm lage impendantie dat t volume gewoon verder open moet. Dan gaan we maar doen dan. Klinkt zoizo fantastisch al. Tis meer op erg lage volumes dat je denkt van nou. Soundbarretje had ook gekund..
Kleine correctie: de volumeknop stuurt het voltage aan. De gevoeligheid van de speaker bepaalt hoe ver de volumeknop open moet om een bepaald volume te halen. Gevoeligheid is enigszins gerelateerd aan impedantie, maar deze is niet direct bepalend daarvoor. Een lage impedantie bij gelijk voltage resulteert er wel in dat de versterker een grotere stroom moet leveren om de gewenste spanning te halen. Deze zal bij gelijke gevoeligheid van de speaker op hetzelfde volume bij dezelfde stand van de volumeknop dus wel harder moeten werken en warmer worden bij een speaker met een lagere impedantie.

[ Voor 10% gewijzigd door mac1987 op 03-03-2024 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho-realm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-02 18:23
Beste Tweakers, ik haal zojuist mijn X1700H uit de verpakking en kom erachter dat er een Maranz RC040SR afstandsbediening bij zit. Erger nog is dat ik de afstandsbediening niet werkend krijg. Al verschillende batterijen geprobeerd. Heb ik te maken met een leverings of productie fout? Als ik op de bovenste source knoppen druk, moeten die dan oplichten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lZl3laN6ZQlnLBjUgIhCZ4CkKts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lrTVfzOIckzgV68CQ1nOlxz8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:53
Je hebt toch de verkeerde afstandsbediening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:56
psycho-realm schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 13:43:
Beste Tweakers, ik haal zojuist mijn X1700H uit de verpakking en kom erachter dat er een Maranz RC040SR afstandsbediening bij zit. Erger nog is dat ik de afstandsbediening niet werkend krijg. Al verschillende batterijen geprobeerd. Heb ik te maken met een leverings of productie fout? Als ik op de bovenste source knoppen druk, moeten die dan oplichten?

[Afbeelding]
Is de verkeerde inderdaad, zal wel een vergissing geweest zijn, gewoon even contact met de winkel opnemen.
Google maar eens op X1700H remote :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho-realm
Arjantje72 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 13:54:
[...]

Is de verkeerde inderdaad, zal wel een vergissing geweest zijn, gewoon even contact met de winkel opnemen.
Google maar eens op X1700H remote :)
Bizar hoe kan zoiets nou mis gaan. Hopelijk gaan ze niet moeilijk doen bij Double Point. Wegens verbouwing en vakantie heb ik hem pas 2 maanden na aankoop kunnen uitpakken. Helaas kom ik nu niet door de setup heen, of is er een manier om handmatig het toestel te bedienen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho-realm
jopie schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 13:47:
Je hebt toch de verkeerde afstandsbediening?
Ik hoopte dat het een bewuste keuze was van de fabriek. Blijkbaar (en dit bewijst het) worden Maranz en Denon in dezelfde fabriek gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:56
psycho-realm schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 14:12:
[...]

Ik hoopte dat het een bewuste keuze was van de fabriek. Blijkbaar (en dit bewijst het) worden Maranz en Denon in dezelfde fabriek gemaakt.
Dat maakt toch niet uit?
Cola en Sinas worden ook in dezelfde fabriek gemaakt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psycho-realm
Arjantje72 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 14:19:
[...]

Dat maakt toch niet uit?
Cola en Sinas worden ook in dezelfde fabriek gemaakt :)
Klopt het maakt zeker niet uit. Alleen jammer dat ze een beetje slodderig zijn :P zal wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

@psycho-realm heb je een nieuwe x1700 gekocht of een tweedehands/demo/retour?

Moet zeggen dat ik de service bij DoublePoint als zeer goed heb ervaren. Ook altijd een scherpe prijs gehad.
Even mailen of bellen en er komt vast een goed antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrypronk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik heb ook problemen met de denon dra 800h dab en fm ontvangst. In de settings staat de tuner op fm, kan deze niet wijzigen in dab, blijft op fm staan, echter zonder fm geluid. Ook krijg ik weinig respons op andere settings.
Kan dit komen dat er geen ontvangst is?

Heeft iemand een oplossing? Welke antenne hebben jullie.?

Groet Gerry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venimk1
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-05 07:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho-realm
CPM schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 20:51:
@psycho-realm heb je een nieuwe x1700 gekocht of een tweedehands/demo/retour?

Moet zeggen dat ik de service bij DoublePoint als zeer goed heb ervaren. Ook altijd een scherpe prijs gehad.
Even mailen of bellen en er komt vast een goed antwoord.
Dank voor jullie reacties. Ik heb de X1700 nieuw gekocht. Alles ziet er ook tip top uit. Misschien heeft het iets te maken met "end of lifttime" voor de X1700. Ik heb begrepen van een medewerker van Double Point dat dit een van de laatste / misschien wel de laatste levering zou zijn voor de X1700.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Voor mensen die next level willen gaan met Audyssey en de MultEQ app en REW.

https://youtu.be/iU1ZBsru76M?si=sGxg6ctvDJwKCFSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feday
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-05 17:18
Hoi,

Ik overweeg om m'n x4100w maar eens te gaan vervangen na een jaar of 10 dienst. Verder is er niks mis mee, maar ik mis HDR en ik wil eigenlijk ook wat wireless surrounds toevoegen met HEOS. (Blijkbaar is play-fi nog niet al te stabiel als ik wat topics check.)

Ik zit te kijken naar de X3800H maar zie dat die alweer uit Okt '22 komt. Wat is de cyclus bij Denon? Loont het wellicht om nog een half jaartje te wachten op een nieuw model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:00
Wireless Surrround, zoals een Dolby Atmos set up, werkt dat uberhaupt met het HEOS platform?
Zelf heb ik daarom vanwegen een Philips 937 OLED gekozen voor een extra 2 tal achter boxen, de TAFS1, welke met de Play Fi bij mij goed werkt.
Door de twee extra boxen is de Surrround belevenis flink toegenomen.

[ Voor 55% gewijzigd door dinandus op 30-03-2024 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
dinandus schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 11:38:
Wire Surrround, zoals een Dolby Atmos set up, werkt dat uberhaupt met het HEOS platform?
Nee. HEOS is alleen multi-room. Denon had vroeger de HEOS AVR (let op, dat is wat anders dan een Denon met HEOS) die het kon. Geloof dat Denon de optie van draadloos surround alleen biedt op één van hun Sound Bars. Yamaha kan met hun draadloze Musicast speakers wel een surround setup vormen met een Yamaha receiver als basis. Surround, geen idee qua Atmos.

[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 30-03-2024 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
Zo gisterenmiddag de Denon X4800h geïnstalleerd nadat ik bijna 3 maanden heb gewacht op uitlevering. Maar kijkend naar de recente prijsstijgingen is dat niet zo erg...

Luisterend naar de audio instellingen "direct uit de doos" weet ik zeker dat ik binnenkort de DIRAC licentie ga aanschaffen (ik kom van een Emotiva XMC-1 met Dirac). Zelfs de huisgenoten zeggen dat het "boomy" klinkt.

Na een eerste luister / kijk test gisteren ben ik nu de eerste configuratie aanpassingen aan het doen. In er er in de webbrowser op de "home page" van de Denon rechtsonder ook de optie "Geavanceerd". Echter voor de optie wordt een wachtwoord gevraagd. Deze kan ik helaas nergens terugvinden (of ik heb niet goed gezocht in de on-line manual).
Wie weet wat het wachtwoord is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feday
FeaR schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 11:41:
[...]

Nee. HEOS is alleen multi-room.
Ik zie hier toch iets anders staan? Maar misschien dat de marketing blaat beter klinkt dan de werkelijkheid?
Does HEOS work with Surround Sound?
HEOS can be used to create a wireless 5.1 system with Denon Home. Use the HEOS app to connect your Denon Home Speakers in a surround sound format, then enjoy the immersive sound to your heart’s content. For example, you could pick up one of our 5.1 surround sound Denon Home Wireless bundles here. Then, use the soundbar as your centre, left, and right channels. Use your Subwoofer as your “.1” channel and your two Denon Home 150 speakers as your right rear and left rear surround channels. Easy surround sound, fewer wires.
Misschien dat het geen 7.1 is, maar toch beter dan de 3.1 die ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feday
Schijnbaar is het wachtwoord je model. Dus het password zou x4800h moeten zijn in jou geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

feday schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 11:34:
Hoi,

Ik overweeg om m'n x4100w maar eens te gaan vervangen na een jaar of 10 dienst. Verder is er niks mis mee, maar ik mis HDR en ik wil eigenlijk ook wat wireless surrounds toevoegen met HEOS. (Blijkbaar is play-fi nog niet al te stabiel als ik wat topics check.)

Ik zit te kijken naar de X3800H maar zie dat die alweer uit Okt '22 komt. Wat is de cyclus bij Denon? Loont het wellicht om nog een half jaartje te wachten op een nieuw model?
Welke functies mis je dan en welke zou je verwachten in de toekomst?

Toen de X3800 uit kwam waren er behoorlijk wat leveringsproblemen. Het heeft meer dan een jaar geduurd voordat de prijzen weer een beetje normaal werden en dat ze weer redelijk betaalbaar werden.
Prima receiver verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
Daar staat inderdaad wat anders, niet wat jij wilt.
Does HEOS work with Surround Sound?
HEOS can be used to create a wireless 5.1 system with Denon Home. Use the HEOS app to connect your Denon Home Speakers in a surround sound format, then enjoy the immersive sound to your heart’s content. For example, you could pick up one of our 5.1 surround sound Denon Home Wireless bundles here. Then, use the soundbar as your centre, left, and right channels. Use your Subwoofer as your “.1” channel and your two Denon Home 150 speakers as your right rear and left rear surround channels. Easy surround sound, fewer wires.
Zie het dik gedrukte, "Denon Home", dat is een andere lijn van Denon en heeft geen receivers. Denon Home bestaat uit een Sound Bar, subwoofer en enkele kleinere losse speakers. Meer a la Sonos qua opzet. Een Denon receiver koppelen met Denon Home gaat maar voor Multi Room audio, niet voor draadloos surround.

Edit:
Dit is Denon Home:
https://www.denon.com/nl-nl/category/wireless-speakers/

Als je dan bijvoorbeeld een Home 150 pakt en daar de specs van leest:
Gebruik als Surround SPK voor Denon Home Sound Bar 550 - Ja
As said, alleen voor de Denon Home Sound Bar, niet voor receivers.

[ Voor 77% gewijzigd door FeaR op 30-03-2024 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
feday schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 13:02:
[...]

Schijnbaar is het wachtwoord je model. Dus het password zou x4800h moeten zijn in jou geval
Die tip had ik ook gevonden. Helaas werkte dat niet. Ik heb nog combinaties met hoofd- en kleine leeters, AVR ervoor en Denon ervoor, geprobeerd. Ik krijg steeds de volgende melding:

"Het nieuwe wachtwoord is hetzelfde als het oude wachtwoord. Probeer het opnieuw."

Jammer maar geen halszaak. Lastiger is dat mijn Harmony remote app (Hub met Elite remote) de ingebouwde HEOS device niet vindt. Hij vindt alleen de Denon AV ontvanger als ik scan op netwerk devices. Alleen in de Denon AV ontvanger zitten niet de features in om de Heos te bedienen. |:(
Ik heb mijn oude Heos speler opnieuw aangesloten op het netwerk en die wordt probleemloos gevonden.In de Heos app wordt de ingebouwde Heos ook probleemloos gevonden. Idem door Home Assistant.

[ Voor 33% gewijzigd door RogerSch op 30-03-2024 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Dat password voor het Advanced menu is: AVC-X4800H.

Niet dat er iets spannends te vinden is hoor. ;)

[ Voor 84% gewijzigd door CPM op 30-03-2024 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
Dank je wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Goh de Audyssey app was een goede aanschaf voor mijn X3800H, Mid range compensation heb ik voor alle kanalen uitgezet en dit maakte vooral voor de center een groot verschil.
Ik snap niet dat Denon die optie standaard aanzet want dit is vooral bedoeld voor oude speakers.
Ik ben nu op preset 2 aan het spelen met de Filter frequency range op 500hz, zodat Audyssey daarboven niets meer doet.
In preset 1 heb ik een range van 20h tot 20Khz dus nu even vergelijken wat beter klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
Bierkameel schreef op zondag 31 maart 2024 @ 15:36:
Goh de Audyssey app was een goede aanschaf voor mijn X3800H, Mid range compensation heb ik voor alle kanalen uitgezet en dit maakte vooral voor de center een groot verschil.
Ik snap niet dat Denon die optie standaard aanzet want dit is vooral bedoeld voor oude speakers.
Ik ben nu op preset 2 aan het spelen met de Filter frequency range op 500hz, zodat Audyssey daarboven niets meer doet.
In preset 1 heb ik een range van 20h tot 20Khz dus nu even vergelijken wat beter klinkt.
Even een korte vraag. Als je de Audessey app van 20 euro koopt. Kun je dan de meetresultaten van de ingebouwde versie hergebruiken. Lees hoef je geen nieuwe meeting te doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

RogerSch schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:42:
[...]

Even een korte vraag. Als je de Audessey app van 20 euro koopt. Kun je dan de meetresultaten van de ingebouwde versie hergebruiken. Lees hoef je geen nieuwe meeting te doen?
Je moet helaas wel een nieuwe meting doen, deze kan je daarna in de app aanpassen en uploaden naar je receiver, je hebt opties in de app die niet zichtbaar zijn in de receiver zoals genoemde mid range compensation.
Als je eenmaal een meting in de app hebt kan je deze klonen en verschillende profielen proberen.
De app heeft slechte reviews in de app stores maar ik vond het de 20 euro zeker waard.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-05 21:44
Ik gebruik ook de app icm een denon x3400 receiver bevalt prima maar wel zet de app de subwoofers veel te zacht, altijd op -12db hoe je de gain op de sub ook zet.
Neem het volume van de subwoofers maar over uit de meting van de receiver zelf, die stelt ze wel goed af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:23
@Goofy1978 Als de Audyssey meting je subwoofer op - 12db zet is de kans groot dat de gain op je subwoofer te hoog staat en dan zit je buiten het correctie bereik.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-05 21:44
Millert schreef op maandag 1 april 2024 @ 18:47:
@Goofy1978 Als de Audyssey meting je subwoofer op - 12db zet is de kans groot dat de gain op je subwoofer te hoog staat en dan zit je buiten het correctie bereik.
Nee ik zei al hoe je de gain op de sub ook afsteld.
Met dezelfde gain zet de receiver zet hem wel mooi op min 2 ofzo.
Ook heeft de app een afstel balkje waar je de gain al zo goed mogelijk kan zetten.
Niet dat het helpt het word altijd min 12, er zijn meer mensen waar de app dat deed.
Op verschillende tablets geprobeerd, icm de denon x3400 werkt het niet perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:23
@Goofy1978 Vreemd. Ik heb ook een X3400 en heb dit probleem niet ervaren. De app gebruik ik op een iPad, laatste calibratie is wel al enige tijd geleden. Aanpassingen van de gain op de subwoofer hebben telkens een effect gehad op het eindresultaat.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 17:39
dit ga ik even proberen. Ben wel benieuwd
Anderen het hier al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venimk1
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-05 07:05
Tito129 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:06:
[...]

dit ga ik even proberen. Ben wel benieuwd
Anderen het hier al geprobeerd?
Ja, met een Avr-X1500H (5.1)
En moet zeggen, klinkt pakken beter met deze opzet nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Was nog een heel geklooi hier met AudysseyOne, blijkt dat de nieuwste Android versie van MultEQ problemen geeft.
Gaaf dat de app bestaat, maar de staat van de app is echt slecht, 1.7.2 is de beste versie m.b.t. AudysseyOne. Daarmee is het prima gelukt.
Je moet daarvoor wel een buiten de Play Store om APK gebruiken, is gedeeld door een gerespecteerd AVSForum lid, maar gebruik het op eigen risico:
https://www.avsforum.com/...rtby=oldest#post-63233165

Nog geen tijd gehad het te beluisteren, maar in ieder geval wel werkend gekregen! Die app kostte mij de meeste tijd, als je Android hebt, is de kans heel groot dat het je niet gaat lukken zonder die versie van MultEQ.

Pagina: 1 ... 97 ... 99 Laatste