Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05:20
Mij is het na veel gehannes wel gelukt om met de nieuwste versie van de Android app de bewerkte meetresultaten van AudessyOne te uploaden.

Ik moet zeggen qua klank een veel beter resultaat dan de met de Out Of De Box Audessy meeting. Daar vond ik de detaillering van de midden tonen (spraak) helemaal wegvallen. Met de bewerkte versie via AudessyOne is het een heel stuk beter. Ik test het met de SACD van Seal (Best Of) zijn Ss-en moeten een klein scherp randje hebben. Is wel iets minder scherp dan met de Emotiva XMC-1 en Dirac (geen standaard filter).

Ik twijfel nu of ik een paar 100 euro moet uitgeven voor de DIRAC licenties....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 14:57
RogerSch schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:03:
Mij is het na veel gehannes wel gelukt om met de nieuwste versie van de Android app de bewerkte meetresultaten van AudessyOne te uploaden.

Ik moet zeggen qua klank een veel beter resultaat dan de met de Out Of De Box Audessy meeting. Daar vond ik de detaillering van de midden tonen (spraak) helemaal wegvallen. Met de bewerkte versie via AudessyOne is het een heel stuk beter. Ik test het met de SACD van Seal (Best Of) zijn Ss-en moeten een klein scherp randje hebben. Is wel iets minder scherp dan met de Emotiva XMC-1 en Dirac (geen standaard filter).

Ja, ben ook erg tevreden over het resultaat, wat jij ook zegt, meer detail in de midden tonen en spraak is beter. Sowieso meer detail. Wel een stukje minder bas, maar dat kan ook gewenning van teveel bas zijn met mijn vorige setup. Altijd lastig, maar als het nodig is, bijvoorbeeld bij het beginstuk van Dune, is de bas er zeer duidelijk haha.

Hoe heb jij het met de huidige MultEQ voor elkaar gekregen?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
Volgens mij had ik via de optie Google drive het bestand inlezen maar via deze optie wel een lokaal bestand op de telefoon selecteren. Uiteraard van te voren via een andere app de audessy file op de telefoon zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
RogerSch schreef op woensdag 3 april 2024 @ 04:19:
Volgens mij had ik via de optie Google drive het bestand inlezen maar via deze optie wel een lokaal bestand op de telefoon selecteren. Uiteraard van te voren via een andere app de audessy file op de telefoon zetten.
Ahhh, ja, dat probleem is bij elke versie, het is geen goed gebouwde app helaas.

Mijn probleem, zoals in het AVSforum beschreven, is dat hij bij sommige metingen ineens bizar hoge waardes meet. Als die kloppen, dan zouden mensen in de hele buurt gedacht hebben dat er een straaljager twee meter boven ons had gevlogen.
Blijkbaar is niet iedere receiver hiervoor vatbaar, maar met 1.7.2 heb ik dat dus niet met mijn X3300W
Welke receiver heb jij?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RogerSch
X4800h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRB12
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:29
Ik heb sinds ruim een jaar een Denon X1700H in gebruik, maar de laatste tijd hebben we kortstondig dat het beeld eventjes op zwart gaat, ongeveer een seconde. En dan valt het geluid ook weg. Daarvoor niet gehad.
Ik heb alle kabels al een keer losgehaald en weer opnieuw aangesloten, maar dat blijkt niet te helpen. Alle software/firmware van de apparatuur is bijgewerkt.

Rare is ook dat het heel random is, soms een aantal dagen niet en dan weer 3x in een half uur. En dat het het eerste jaar wel goed ging, dus het lijkt me geen hardware probleem.

Iemand bekend met dit probleem?

Situatie:

KPN Arris decoder is aangesloten op Denon
Vero 4k+ is aangesloten op Denon
Denon is aangesloten op een LG OLED 65BX6.
Maak gebruik van eARC - gisteren kortstondig uitgezet, maar dat maakte geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:33
SRB12 schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:03:
I
Situatie:

KPN Arris decoder is aangesloten op Denon
Vero 4k+ is aangesloten op Denon
Sluit de externe apparatuur aan op LG tv om te bepalen of het probleem in de Denon zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-06 14:41
Vraagje...
Ik heb een Denon X2600H.
Bij het veranderen van het volume via de afstandbediening van de TV (via HDMI-CEC?), dan komt de volume balk van de versterker in beeld.
Deze balk lijkt uit 2 delen te bestaan, de linker helft met het werkelijk volume en de rechter helft met een indicatie "eco mode".

Na het wijzigen van het volume verdwijnt deze balk naar een paar seconden uit beeld.
Soms (maar wel regelmatig), blijft de rechter helft van de balk in beeld staan.
Permanent.
Totdat je nogmaals het volume aanpast. (en hoopt dat het die keer wel weggaat).
Dit lijkt me toch super obvious een bug in de Denon software.
Ik krijg regelmatig updates. maar deze bug lijkt er nu na jaren nog steeds in te zitten.
Heeft iemand een hint hoe dit te verhelpen?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zoals het meeste bij Denon: Dit is een instelling :)
Gewone volumebalk weghalen: https://manuals.denon.com/AVRX2600H/EU/NL/GFNFSYghukzrll.php en dan onder Video, Infoweergave, Volume

Eco: https://manuals.denon.com/AVRX2600H/EU/NL/HJWMSYqdgglnxg.php (Instellingen, Algemeen, ECO, Infoweergave)

Is geen bug, is een feature en kun je alelmaal zelf aanpassen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictuss
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 29-05 02:08
Denon X1700H DAB.

Ik heb al een tijdje dat de combi reciever > tv niet soepel werkt. Voorheen als ik mijn tv aanzetten, schakelde hij automatisch door naar "audiosysteem". Tegenwoordig moet ik eerst de reciever opnieuw uit en aanzetten. Om ervoor te zorgen dat ik het geluid met de afstandsbediening van tv kan bedienen.

Ook sinds kort springt de reciever random op "aux2", terwijl daar helemaal niks op aangesloten zit.

En werken bij bepaalde tv apps, alleen de helft van de speakers.

Het lijkt wel begonnen te zijn op het moment, dat ik de Next Mini van Ziggo heb aangesloten.

Alle software/firmware is bijgewerkt.

Wat valt hier aan te doen? Want heb steeds vaker de neiging om alles de deur uit te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Invictuss op 08-04-2024 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Invictuss schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:32:
Denon X1700H DAB.

Ik heb al een tijdje dat de combi reciever > tv niet soepel werkt. Voorheen als ik mijn tv aanzetten, schakelde hij automatisch door naar "audiosysteem". Tegenwoordig moet ik eerst de reciever opnieuw uit en aanzetten. Om ervoor te zorgen dat ik het geluid met de afstandsbediening van tv kan bedienen.

Ook sinds kort springt de reciever random op "aux2", terwijl daar helemaal niks op aangesloten zit.

En werken bij bepaalde tv apps, alleen de helft van de speakers.

Het lijkt wel begonnen te zijn op het moment, dat ik de Next Mini van Ziggo heb aangesloten.

Alle software/firmware is bijgewerkt.

Wat valt hier aan te doen? Want heb steeds vaker de neiging om alles de deur uit te doen.
Da's een HDMI CEC handshake ding. Maar zonder exact te weten wat je voor TV hebt en wat je allemaal nog meer aangesloten hebt en hoe dan (via receiver, rechtstreeks op tv), vrij lastig te troubleshooten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRB12
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:29
Fresno schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:50:
[...]

Sluit de externe apparatuur aan op LG tv om te bepalen of het probleem in de Denon zit.
Ik had nog een andere HDMI kabel liggen en lees her en der dat dat ook nog wel eens voor problemen wil zorgen. Dus ik heb de kabel tussen de Denon en de TV vervangen en er vallen me gelijk 2 dingen op;
Bij het aandoen van de TV en KPN ontvanger schakelt de Denon mee. Voorheen kreeg ik een pop-up met de vraag of de ontvanger ook ingeschakelt dient te worden. Nu zie ik die een fractie van een seconde, daarna schakelt het beeld direct door (hm, bij testen voor deze post blijft de melding wel staan gek genoeg)
Andere is dat het geluid van Youtube via de TV app automatisch via de Denon gaat. En bij afsluiten van de app weer naar het geluid van KPN. Dat was eerder ook niet zo, dan moest ik op de afstandsbediening van de Denon "TV audio" selecteren en daarna weer "CBL/SAT" als ik via KPN wilde kijken.

Dus er is wel íets anders met deze kabel. Misschien houdt het zwarte beeld nu ook wel op.

Update, aantal uur later en so far so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictuss
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 29-05 02:08
The Eagle schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:45:
[...]

Da's een HDMI CEC handshake ding. Maar zonder exact te weten wat je voor TV hebt en wat je allemaal nog meer aangesloten hebt en hoe dan (via receiver, rechtstreeks op tv), vrij lastig te troubleshooten :)
Bedankt voor je snelle respons.

Hierbij de ontbrekende informatie.

Tv : PHILIPS The One (43PUS8546/12)

Aangesloten op de reciever:

Ziggo next mini.
Ps4
Chromecast 4k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:14

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Invictuss, ik heb ook issues met Ziggo+CEC gehad, maar dat was op de grote Next box. Bij mij sprong dacht ik o.a. ook de LG bluray speler aan als de Next aan schakelde...

Ik draai alles zonder CEC en gebruik Logitech's Harmony om alles te schakelen.

Er zijn trouwens ook van Lindy adapters om CEC te onderdrukken:
- https://www.amazon.nl/LIN...rmination-Compatibiliteit

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Die URL geeft bij mij een foutmelding?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Thanks. Ik heb hem in mijn winkelmandje gestopt, aangezien mijn Shield af toe wat gek doet. Ik had CEC al uitgeschakeld in de instellingen maar dat heeft niet geholpen, dus misschien dat dit wat doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Nogmaals dank voor de tip! Hierin wordt er gelinkt naar de APK voor Android evenals alle bestanden/informatie die je nodig hebt om de gedane metingen 'beter' te maken. Het was voor mij echt een wereld van verschil qua geluid, veel rijker, veel voller, veel meer 'surround' ook (ondanks dat het volume per kanaal minimaal is veranderd).

Laatste versie is op het moment 1.3X, of dit veel uitmaakt tussen de eerdere versies durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

GarBaGe schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:33:
Vraagje...
Ik heb een Denon X2600H.
Bij het veranderen van het volume via de afstandbediening van de TV (via HDMI-CEC?), dan komt de volume balk van de versterker in beeld.
Deze balk lijkt uit 2 delen te bestaan, de linker helft met het werkelijk volume en de rechter helft met een indicatie "eco mode".

Na het wijzigen van het volume verdwijnt deze balk naar een paar seconden uit beeld.
Soms (maar wel regelmatig), blijft de rechter helft van de balk in beeld staan.
Permanent.
Totdat je nogmaals het volume aanpast. (en hoopt dat het die keer wel weggaat).
Dit lijkt me toch super obvious een bug in de Denon software.
Ik krijg regelmatig updates. maar deze bug lijkt er nu na jaren nog steeds in te zitten.
Heeft iemand een hint hoe dit te verhelpen?
Dit heb ik ook op mijn beide x2500H's en dan met name met het mute icoon wat niet verdwijnt soms. Dan is het enige wat helpt mute drukken twee keer. Lijkt idd op een bug ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Pietervs schreef op zondag 14 april 2024 @ 18:30:
[...]

Thanks. Ik heb hem in mijn winkelmandje gestopt, aangezien mijn Shield af toe wat gek doet. Ik had CEC al uitgeschakeld in de instellingen maar dat heeft niet geholpen, dus misschien dat dit wat doet. :)
Hmmm… ik begin toch te vrezen dat er iets anders aan de hand is.

Setup:
LG OLED tv (55C7).
Denon AVR-X2500
Nvidia Shield
Ziggo Next Mini
Panasonic BlueRay speler (inmiddels afgekoppeld)

Ik had al een tijdje dat bij het aanzetten van de apparatuur er niet automatisch geschakeld werd naar het laatst gebruikte apparaat, ondanks dat ik dat wel ingesteld had. Eerst werd iedere keer de BR speler gekozen, ondanks dat die uit stond, dus die losgekoppeld. Vervolgens werd voortdurend de Shield gekozen (die dan vanwege HDMI-CEC aanging), ondanks dat de laatst gebruikte de Next van Ziggo was.
Maar vandaag kreeg ik een tijdlang helemaal geen beeld via de Denon. Shield rechtstreeks aan de TV gehangen: werkt wel.

Uiteindelijk de HDMI kabel tussen TV en de Denon vervangen. Nu lijkt alles het weer te doen, maar helemaal gerust ben ik er toch niet op.

Hebben meer mensen dit gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Pietervs schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:10:
[...]

Hmmm… ik begin toch te vrezen dat er iets anders aan de hand is.

Setup:
LG OLED tv (55C7).
Denon AVR-X2500
Nvidia Shield
Ziggo Next Mini
Panasonic BlueRay speler (inmiddels afgekoppeld)

Ik had al een tijdje dat bij het aanzetten van de apparatuur er niet automatisch geschakeld werd naar het laatst gebruikte apparaat, ondanks dat ik dat wel ingesteld had. Eerst werd iedere keer de BR speler gekozen, ondanks dat die uit stond, dus die losgekoppeld. Vervolgens werd voortdurend de Shield gekozen (die dan vanwege HDMI-CEC aanging), ondanks dat de laatst gebruikte de Next van Ziggo was.
Maar vandaag kreeg ik een tijdlang helemaal geen beeld via de Denon. Shield rechtstreeks aan de TV gehangen: werkt wel.

Uiteindelijk de HDMI kabel tussen TV en de Denon vervangen. Nu lijkt alles het weer te doen, maar helemaal gerust ben ik er toch niet op.

Hebben meer mensen dit gezien?
Klinkt redelijk vergelijkbaar met wat ik heb in combinatie met mijn G2 en X2400.

Denon geeft soms het signaal niet door en loopt soort van vast, want toen ik het volume probeerde te veranderen, haperde dit ook enorm. Laatste update heeft het niet beter gemaakt.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

dennisk. schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 19:18:
[...]

Klinkt redelijk vergelijkbaar met wat ik heb in combinatie met mijn G2 en X2400.

Denon geeft soms het signaal niet door en loopt soort van vast, want toen ik het volume probeerde te veranderen, haperde dit ook enorm. Laatste update heeft het niet beter gemaakt.
Dus ook nog geen oplossing gevonden? Ik helaas ook nog niet. ;(

Update staan bij mij op automatisch, geen idee wanneer de laatste geïnstalleerd is, eigenlijk. Misschien toch nog even induiken of dat de laatste update wel geïnstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-06 18:24
Deze morgen een update gehad voor de denon X2600H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen met mijn vraag, dan hoef ik geen onnodig apart topic aan te maken.

Ik heb sinds een week een Denon AVR-X1800h staan. Installatie ging super makkelijk alles aangesloten behalve de 4K UHD speler want daar moest nog een nieuwe kabel voor binnen komen.

Alle andere apparaten werken, geluid werkt, alle bronnen geven beeld en CEC werkt helemaal top.
Tevens gebruik ik Spotify direct via de versterker door in mijn Spotify app de AVR=X1800h te selecteren en de Denon schakeld dan het beeld automatisch naar een spotify scherm. So far so good.

Nu heb ik gisteren de 4K UHD speler aangesloten en ook die werk direct perfect met CEC en geluid.
Echter het vreemde is, als ik nu via de spotify app muziek op zet, dan speeld de denon wel geluid af maar switch deze naar een source waar niets op zit aangesloten en krijg ik geen beeld. Ik kan eventueel handmatig op de TV switchen naar de source Denon versterker, maar dan krijg ik niet het spotify scherm wat ik voorheen kreeg, maar een ander denon dashboard.

Ik heb onderstaande online handleiding geraadpleegd en gezocht op Spotify en CEC maar daar vind ik geen nuttig info. Ook nergens anders in de handleiding vind ik niets wat me kan helpen.

https://www.denon.com/on/...800HE3_ENG_PDF_IM_v00.pdf

Tevens heb ik via mijn pc browser de Denon benaderd en de instellingen bekeken maar ook daar vind ik helaas niets terug.

Wie heeft er een idee wat de oorzaak kan zijn of waar ik het beste kan zoeken?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

ReVision. schreef op maandag 27 mei 2024 @ 17:08:
...
maar switch deze naar een source waar niets op zit aangesloten
...
Heb je al geprobeerd om die source dan te verbergen, misschien dat dat helpt? Maar ik vrees dat je UHD player CEC rommel verstuurd, aangezien je die als laatste hebt aangesloten.

Lindy heeft een plug die cec stript, zou hier eerder ergens moeten staan...

edit: hier: MDKlapwijk in "Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4"

[ Voor 10% gewijzigd door MDKlapwijk op 27-05-2024 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
MDKlapwijk schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:57:
[...]

Heb je al geprobeerd om die source dan te verbergen, misschien dat dat helpt? Maar ik vrees dat je UHD player CEC rommel verstuurd, aangezien je die als laatste hebt aangesloten.

Lindy heeft een plug die cec stript, zou hier eerder ergens moeten staan...

edit: hier: MDKlapwijk in "Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4"
Bedankt voor je antwoord, ik ga er vanavond eens naar kijken. Het liefst wil ik wel CEC gewoon blijven gebruiken want dit werkt verder prima, enkel de overschakeling naar het Spotify kanaal niet. Maar dat is ook weer niet echt een ramp want meestal zet ik toch het scherm van mijn TV uit als ik muziek stream.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

ReVision. schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 07:37:
[...]

Bedankt voor je antwoord, ik ga er vanavond eens naar kijken. Het liefst wil ik wel CEC gewoon blijven gebruiken want dit werkt verder prima, enkel de overschakeling naar het Spotify kanaal niet. Maar dat is ook weer niet echt een ramp want meestal zet ik toch het scherm van mijn TV uit als ik muziek stream.
CEC is leuk op papier, maar mijn ervaring is toch net even anders:
- MDKlapwijk in "Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 13:03
Oké ik heb een vraagje.

Ik heb een denon x1300w. Filmwereld versie moet ik nog nakijken.

Ik krijg zaterdag een lg g3 thuis. Heb een ps5 een kpn box en een switch.

Moet ik nu de ps5 op de versterker aansluiten voor de 120 refesh rate of op de tv? Pfnis het zo dat als ik de ps5 aansluit op de tv en de arc poort gebruik het geluid retour gaat naar de receiver ?

De switch kan gewoon. Op de denon is toch geen super kwaliteit qua beeld.

Ps5 gebruik ik ook voor 4k films in combo met mijn b en w boxen.

Pf moet ik naar een denon x1800h kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

@Gandalf68

De eerste modellen met 4k@120hz (let op dat er versies zijn met hdmi bug).

https://support.denon.com...-and-8k-video-resolutions

PS5 rechtstreeks op de TV en dan de game mode gebruiken.

X1800:

https://manuals.denon.com/AVRX1800H/eu/en/DRDZSYuvqzolrz.php

[ Voor 46% gewijzigd door CPM op 29-05-2024 07:01 ]

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-06 09:33
Gandalf68 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 22:10:
Moet ik nu de ps5 op de versterker aansluiten voor de 120 refesh rate of op de tv? Pfnis het zo dat als ik de ps5 aansluit op de tv en de arc poort gebruik het geluid retour gaat naar de receiver ?
Keuzes maken:
  • Apparatuur via de Denon naar de TV.
    Beeld max 4K op 60 Hz, qua audio alle opties.
  • Apparatuur naar de TV, via HDMI ARC retour voor geluid.
    Beeld 4K/120 Hz. Audio, door HDMI ARC retour, maximaal Dolby Digital 5.1 / DTS 5.1 / 2.0 LPCM.
Wil je alles via de receiver met 4K op 120 Hz dan zal je naar een receiver moeten kijken met HDMI 2.1.

Kijkende naar het aanbod van games die daadwerkelijk 4K op 120 Hz halen zou ik alles aansluiten via de receiver en niet wakker liggen dat je op die manier "maar" tot 4K/60 gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
Oké duidelijk verhaal .

Nog weinig games die 120 halen heb zelf 5.1 opstelling dus ps5 sluit ik aan op de tv en via arc terug naar de denon.

Dat worst dan nog even een hdmi kabel erbij bestellen 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

FeaR schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:09:
[...]

Keuzes maken:
  • Apparatuur via de Denon naar de TV.
    Beeld max 4K op 60 Hz, qua audio alle opties.
  • Apparatuur naar de TV, via HDMI ARC retour voor geluid.
    Beeld 4K/120 Hz. Audio, door HDMI ARC retour, maximaal Dolby Digital 5.1 / DTS 5.1 / 2.0 LPCM.
Wil je alles via de receiver met 4K op 120 Hz dan zal je naar een receiver moeten kijken met HDMI 2.1.

Kijkende naar het aanbod van games die daadwerkelijk 4K op 120 Hz halen zou ik alles aansluiten via de receiver en niet wakker liggen dat je op die manier "maar" tot 4K/60 gaat.
Ik doe het zelf dus niet ook al kan mijn receiver het aan. Voordeel van rechtstreeks op de TV in geval van een console is dat de TV automatisch de game mode gaat herkennen en de juiste beeld instellingen pakt op de betreffende bron.

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
CPM schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:34:
[...]
Ik doe het zelf dus niet ook al kan mijn receiver het aan. Voordeel van rechtstreeks op de TV in geval van een console is dat de TV automatisch de game mode gaat herkennen en de juiste beeld instellingen pakt op de betreffende bron.
Ik heb ook al jaren alle bronnen naar de TV en via HDMI eARC retour naar de receiver, al zit ik wel naar een HDMI 2.1 receiver te kijken. Niet bij stilgestaan dat het dan weer settings wisselen wordt op de remote in plaats van alleen naar de correcte HDMI IN gaan. Had ergens gedacht/gehoopt dat de TV door de receiver heen kan kijken en zien welke bron er actief staat (hangt mogelijk ook van de TV af). Toch een receiver met Dual HDMI Out nemen, één HDMI voor Game, andere voor Film...

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 29-05-2024 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

FeaR schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:18:
[...]

Ik heb ook al jaren alle bronnen naar de TV en via HDMI eARC retour naar de receiver, al zit ik wel naar een HDMI 2.1 receiver te kijken. Niet bij stilgestaan dat het dan weer settings wisselen wordt op de remote in plaats van alleen naar de correcte HDMI IN gaan. Had ergens gedacht/gehoopt dat de TV door de receiver heen kan kijken en zien welke bron er actief staat (hangt mogelijk ook van de TV af). Toch een receiver met Dual HDMI Out nemen, één HDMI voor Game, andere voor Film...
Misschien dat de x8500ha dat kan?
- https://manuals.denon.com.../NA/EN/DNTXSYultsfrsy.php

Zal vanavond eens in de menus neuzen of je een out aan een bepaald kanaal kan hangen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
MDKlapwijk schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:04:
[...]
Misschien dat de x8500ha dat kan?
Als ik een HDMI 2.1 device zou nemen ga ik waarschijnlijk het Denon kamp verlaten. Ik zou dan de stap maken naar een Marantz AV10 of Arcam AV41. En aangezien ik toch twee kanalen over heb dan zien of 5.1.2 haalbaar is (visueel, technisch is het geen probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

FeaR schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:24:
[...]

Als ik een HDMI 2.1 device zou nemen ga ik waarschijnlijk het Denon kamp verlaten. Ik zou dan de stap maken naar een Marantz AV10 of Arcam AV41. En aangezien ik toch twee kanalen over heb dan zien of 5.1.2 haalbaar is (visueel, technisch is het geen probleem).
Sow, met een amp10 dan ook of iets anders smakelijks? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
MDKlapwijk schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:44:
[...]
Sow, met een amp10 dan ook of iets anders smakelijks? :Y)
Met mijn Emotiva XPA-2 en XPA-5. Al wil ik die best eens vervangen maar als ik zie wat McIntosh vraagt voor hun spullen... Nog maar Emotiva dan, vandaar ook max 5.1.2 ik heb maar zeven versterkte kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 23:45
Al een aantal jaren gebruik ik de android Heos app om muziek te spelen vanuit mijn Synology nas naar mijn AVR-X3500 receiver. Sinds kort lukt dat niet meer met zowel tablet als telefoon. Wel kan ik muziek spelen via de Synology muziek app via DNLA, dus het netwerk is in principe in orde. Ik heb de Heos apps al gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd op tablet en telefoon, helpt niet. Ik kan wel radiozenders afspelen via Heos. Alles is bekabeld aangesloten.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Update: ik heb het zelf opgelost. De oorzaak was Wireguard van de Fritzbox.

[ Voor 10% gewijzigd door Rocketman op 03-06-2024 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
Even crosspost vanuit lg oled topic omdat ze elkaar raken

Kom er niet helemaal uit...

Ik ben tevreden over mijn g3 , maar nog niet in combinatie met mijn denon x1300w....

Had ps5 direct aangesloten op mijn tv via een gecertificeerde kabel. Op (e)arc gezet en mijn versterker ingang (gezien van af tv kant ) is ook ARC....

Ik heb op; zich geluid , volgens youtube is het geluid wel 5.1 (heb deze opstelling ) maar bij de ps5 lijkt het wel alsof alles van de front kom en klinkt het heel erg als een holle ruimte.... sluit ik de ps5 aan op de versterker is het geluid wel goed en geen holle ruimte maar mis ik de HDR kwaliteit...

is de combi niet helemaal goed of werkt mijn arc niet (had tv ook op arc staan ) of moet ik gewoon alles op een nieuwe versterker met hdmi 2.1 poorten aansluiten en 1 poort de uitgang van die nieuwe versterker op de e arc van de tv doen ?

Heb nu maar even tv uitgang als tv gedaan voor geluid.. maar weet niet of ik het op; de versterker moet gooien of op de TV .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Gandalf68 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 16:12:
Even crosspost vanuit lg oled topic omdat ze elkaar raken
Je bent het PS5 topic ook nog vergeten :P Zonder gekheid, crossposten is niet toestaan, post in het LG topic aangepast. Mocht het probleem overlappen dan is een nieuw/eigen topic mogelijk beter.
Ik heb op; zich geluid , volgens youtube is het geluid wel 5.1 (heb deze opstelling ) maar bij de ps5 lijkt het wel alsof alles van de front kom en klinkt het heel erg als een holle ruimte.... sluit ik de ps5 aan op de versterker is het geluid wel goed en geen holle ruimte...
YouTube is mijns inziens niet de meest betrouwbare bron om mee te testen. Ik lees veel gevoel, hoe iets klinkt maar ik had graag feiten. Hoe staat de PlayStation ingesteld qua audio uitvoer? Dolby Digital, DTS of LPCM? Hoe veel kanalen? Welk signaal/track krijgt de Denon binnen en hoe veel kanalen?

De TV heeft HDMI eARC maar de receiver ARC, daardoor is de connectie max ARC en de bijbehorende tracks of kanalen. PS5 naar de receiver kan surround LPCM aan, via HDMI ARC is LPCM max stereo. Een optie als Dolby Digital zou op beide connecties hetzelfde moeten werken.
....maar mis ik de HDR kwaliteit...
Denon ondersteunt vanaf de X1300 toch HDR doorvoer?

[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 02-06-2024 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
Ga van de week uitgebreider testen wat het probleem is .... misschien gaan de tv speakers ook mee bij retour dus 5.1 en tv speakers dan klopt het wel dat het voller en blikkeriger klinkt en een soort echo ontstaat..

Hou het hier wel op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:15

ilm

Ik heb ook maar twee bronnen die gemakkelijk op men lg gx zouden kunnen. Ik vraag me dan ook af of een tijdje af of hdmi inputs echt nodig zijn als je earc hebt.

Ik ben me al een tijdje aan het orienteren of ik (echt) een nieuwe receiver nodig heb want men denon x1200w heeft enkel standaard arc en geen hdmi 2.1. Momenteel is de xbox verbonden met de tv (voor 120 hertz en vrr) en geluid is dolby out over arc. De tv decoder is aangesloten op de denon zelf (ik had anders last van stotterend geluidl).

Op zicht werkt dit voldoende, zeker gezien een x1800w naar de 600 euro gaat (huidige x1200w had ik voor 300 euro). Bestaat er eigelijk een (compacte) receiver met 1 hdmi earc poort (geen hdmi inputs). Beetje zoals een soundbar. Zou ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
ilm schreef op maandag 3 juni 2024 @ 02:01:
Ik ben me al een tijdje aan het orienteren of ik (echt) een nieuwe receiver nodig heb want men denon x1200w heeft enkel standaard arc en geen hdmi 2.1. Momenteel is de xbox verbonden met de tv (voor 120 hertz en vrr) en geluid is dolby out over arc. De tv decoder is aangesloten op de denon zelf (ik had anders last van stotterend geluidl).
Enige wat je qua audio mist is Surround LPCM op de Xbox, dat is nu maximaal Dolby Digital (als de GX nog DTS doet, dan die ook). TV decoders doen geen tracks waar je eARC voor nodig hebt.

Ik heb een HDMI eARC Audio Extractor gekocht om bovenstaande reden, HDMI 2.1 TV maar geen HDMI 2.1 receiver. Alle bronnen naar de TV, eARC vanuit de TV maar de extractor en dan naar een gewone HDMI In van de receiver (niet de Out, HDMI ARC gebruik je niet). Door HDMI eARC naar "gewone HDMI In" voer ik nu surround LPCM naar een receiver met HDMI 1.4.

Ik heb dit niet gekozen omdat ik perse surround LPCM wilde vanuit de PS5 en XSX omdat ik Dolby Digital niet afdoende zou vinden, maar omdat mijn LG G1 geen DTS door kan sturen en ik wel DTS media heb. DTS decodeert de Nvidia Shield TV nu tot surround LPCM wat wel door de TV kan en zo naar de receiver. En als je toch technisch mogelijk is dan de consoles ook zo ingesteld...

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 03-06-2024 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:15

ilm

FeaR schreef op maandag 3 juni 2024 @ 02:23:
[...]

Enige wat je qua audio mist is Surround LPCM op de Xbox, dat is nu maximaal Dolby Digital (als de GX nog DTS doet, dan die ook). TV decoders doen geen tracks waar je eARC voor nodig hebt.

Ik heb een HDMI eARC Audio Extractor gekocht om bovenstaande reden, HDMI 2.1 TV maar geen HDMI 2.1 receiver. Alle bronnen naar de TV, eARC vanuit de TV maar de extractor en dan naar een gewone HDMI In van de receiver (niet de Out, HDMI ARC gebruik je niet). Door HDMI eARC naar "gewone HDMI In" voer ik nu surround LPCM naar een receiver met HDMI 1.4.

Ik heb dit niet gekozen omdat ik perse surround LPCM wilde vanuit de PS5 en XSX omdat ik Dolby Digital niet afdoende zou vinden, maar omdat mijn LG G1 geen DTS door kan sturen en ik wel DTS media heb. DTS decodeert de Nvidia Shield TV nu tot surround LPCM wat wel door de TV kan en zo naar de receiver. En als je toch technisch mogelijk is dan de consoles ook zo ingesteld...
Ja, ik heb nog even rondgekeken maar de huidige oplossing voldoet prima. Ik ben geen audiofiel en hoor wss het verschil toch niet tussen DTS (LG GX kan geen DTS aan, ook niet pass-through) en Dolby digital. Daarnaast betaal je altijd wel een premium voor speciale receivers (bv. compact / slim). Naast andere merken geeft Denon je nog altijd het meeste voor je geld zie ik.

Eventueel kan een HDMI eARC Audio Extractor interessant zijn (hdmi versie maakt dan toch niet uit?), maar heb je dan geen problemen met HDMI-CEC? Ik zie dat er nu meer aanbod is dan enkele jaren geleden, voor 60 euro heb je er 1. Alleen heeft het dan ook voeding nodig etc. en ik zie de meerwaarde dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Goedemorgen,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Wij hebben 2 stuks Denon home 350 en 1 Denon 150 gekocht.
Die zou ik graag samen met mijn google nest in een speakergroep in Google home willen zetten zodat we ze met spraak kunnen besturen.
Echter krijg ik het niet voor elkaar.
Ik zie wel de Denon apparaten in Home, maar niet beschikbaar in het lijstje om een speakergroep te maken. Daar staat alleen de google nest.
Wat doe ik fout?
Want dit moet toch wel mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

jolandacb schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 10:17:
Goedemorgen,
Die zou ik graag samen met mijn google nest in een speakergroep in Google home willen zetten zodat we ze met spraak kunnen besturen.
Ik zie wel de Denon apparaten in Home, maar niet beschikbaar in het lijstje om een speakergroep te maken. Daar staat alleen de google nest.
Wat doe ik fout?
Helpt dit: https://support-uk.denon....llation-and-configuration ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
Hoi,
Bedankt voor je snelle reactie.
Helaas, ik heb alles nog eens nagelopen op die stappen, maar in de Home app ziet bij de groep aanmaken alleen maar die google nest en de Denon speakers staan er niet bij.
Wél in het apparaten overzicht, maar niet in het lijstje wanneer ik klik op speakergroep aanmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Goedemorgen,
Wat doe ik fout?
Dit lijkt niet mogelijk te zijn. Zie bijvoorbeeld Reddit of deze review.
Ik heb zelf een Denon versterker en diverse Google Home/Mini?Audio's staan en wil ook eigenlijk diverse Denon Home kopen, maar dit houdt me juist tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
FabianNL schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:46:
[...]

Dit lijkt niet mogelijk te zijn. Zie bijvoorbeeld Reddit of deze review.
Ik heb zelf een Denon versterker en diverse Google Home/Mini?Audio's staan en wil ook eigenlijk diverse Denon Home kopen, maar dit houdt me juist tegen.
Bedankt. Erg jammer, maar het geluid is fantastisch dus dan maar via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Goedemorgen,
Wat doe ik fout?
Ik dacht dat Home Assistant meer controle uit kon oefenen op Denon/Heos groepen, bijv. een Home 150 deel laten nemen aan verschillende groepen; bijv.:
- groep bovenverdieping: 2x home 150
- groep alles: 2x home 150 + 1x 8500ha + 1x 2400x

Mischien dat je dan ook de Nest via HA de Denon's kan laten aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
MDKlapwijk schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:41:
[...]

Ik dacht dat Home Assistant meer controle uit kon oefenen op Denon/Heos groepen, bijv. een Home 150 deel laten nemen aan verschillende groepen; bijv.:
- groep bovenverdieping: 2x home 150
- groep alles: 2x home 150 + 1x 8500ha + 1x 2400x

Mischien dat je dan ook de Nest via HA de Denon's kan laten aansturen?
Nee, dat lukt ook niet.
HA blijft dan vragen oom een apparaatnaam.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Gister leek de x2400h in het kantoor de geest gegeven te hebben, echter na wat gepruts lijkt het nu verholpen te zijn. Dus mocht iemand hier ook tegen aan lopen, hier een omschrijving van het gepruts; de symptomen:
  • geen geluid naar de speakers, bron maakt niet uit.
  • geen test tone/ruis hoorbaar in setup -> speakers -> manual -> levels -> test tone start.
  • test tone menu zit vast op FL; gain/slider doet niets en je kan ook niet naar C, FR etc.
  • voor de rest lijkt de unit zich normaal te gedragen, hdmi beeld e.d. zijn in orde.
De oplossing:
  • kijk of je op de laatste firmware zit; een backup van de config is waarschijnlijk versie afhankelijk.
  • maak een backup van je config op een fat32 usb stick via setup -> general -> save + load -> save.
  • reset naar factory firmware via [ch-][dimmer] + [power].
  • kijk of test tone menu nu weer reageert.
  • upgrade naar de laatste firmware.
  • zet de eerder gemaakte backup terug via setup -> general -> save + load -> load.

[ Voor 4% gewijzigd door MDKlapwijk op 02-07-2024 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:48
Eerst zelf trouble shooten aan welk device/bron het issue ligt in plaats van triple posten.

[ Voor 86% gewijzigd door FeaR op 07-07-2024 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Ik heb nou toch iets raars.
Ben recent verhuisd, de hele audio installatie is exact hetzelfde overgezet.
Ik gebruik de Denon in combi met een LG C1. eArc en CEC deden het altijd feilloos.
Als ik nu mij TV aan doe start de Denon netjes op. Zet ik de TV uit, schakeld de Denon over op TuneIn/Spotify en begint hij muziek af te spelen. Je zou kunnen verwachten dat het een telefoon is ofzo die dat doet (Spotify) maar niemand zat op de wifi.
Ga het nog wel een keer troubleshooten maar als iemand tips heeft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04:29
MDKlapwijk schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:01:
Gister leek de x2400h in het kantoor de geest gegeven te hebben, echter na wat gepruts lijkt het nu verholpen te zijn. Dus mocht iemand hier ook tegen aan lopen, hier een omschrijving van het gepruts; de symptomen:
  • geen geluid naar de speakers, bron maakt niet uit.
  • geen test tone/ruis hoorbaar in setup -> speakers -> manual -> levels -> test tone start.
  • test tone menu zit vast op FL; gain/slider doet niets en je kan ook niet naar C, FR etc.
  • voor de rest lijkt de unit zich normaal te gedragen, hdmi beeld e.d. zijn in orde.
De oplossing:
  • kijk of je op de laatste firmware zit; een backup van de config is waarschijnlijk versie afhankelijk.
  • maak een backup van je config op een fat32 usb stick via setup -> general -> save + load -> save.
  • reset naar factory firmware via [ch-][dimmer] + [power].
  • kijk of test tone menu nu weer reageert.
  • upgrade naar de laatste firmware.
  • zet de eerder gemaakte backup terug via setup -> general -> save + load -> load.
Gisteren terug van vakantie en stroom weer op diverse apparaten gezet, mijn x4300 heeft exact hetzelfde probleem, alles lijkt goed te functioneren maar geen geluid uit de speakers. Alleen een bromtoon uit de subwoofer.

Heb m al naar fabrieksinstellingen gezet zonder succes, heeft iemand een reparatie adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Michiel193, heb je 'm ook al, zoals ik eerder omschreef, naar z'n fabrieksfirmware teruggezet, dus niet alleen de instellingen? Zou iets van met [off] -> [setup][dimmer]+[standby->on] moeten zijn:
- https://www.avsforum.com/posts/43790682/

[ Voor 30% gewijzigd door MDKlapwijk op 05-08-2024 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04:29
MDKlapwijk schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:39:
@Michiel193, heb je 'm ook al, zoals ik eerder omschreef, naar z'n fabrieksfirmware teruggezet, dus niet alleen de instellingen? Zou iets van met [off] -> [setup][dimmer]+[standby->on] moeten zijn:
- https://www.avsforum.com/posts/43790682/
Ja ik heb alles gereset en ook teruggezet naar de fabrieksinstellingen/fabrieksfirmware. Helaas zonder resultaat in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:23

Bestla

M/M -> V/F

Mijn Denon AVR S650H speelt al jaren prima, maar 1 klein probleem blijft, en wordt niet opgelost met updates.
Het probleem is namelijk dat wanneer ik Internetradio selecteer hij wel connect naar Heos music, en laat daarna het laatst afgspeelde station zien. Maar er komt geen geluid. Ik moet echt nog een keer op Internet radio op de AB drukken om geluid te krijgen. Het maakt ook niet uit welk station ik afspeel.

Als ik internetradio wil luisteren dan druk ik op Int Radio en ga wat anders doen. Daarna druk ik weer op Int Radio en begint de muziek te spelen. Ideaal is het niet, ik ben het onderhand zo gewend.

Maar toch vraag ik mij af, wat is het waarom ik niet met 1 druk op de knop muziek te horen krijg? Zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worrel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:27
Bestla schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:24:
Mijn Denon AVR S650H speelt al jaren prima, maar 1 klein probleem blijft, en wordt niet opgelost met updates.
Het probleem is namelijk dat wanneer ik Internetradio selecteer hij wel connect naar Heos music, en laat daarna het laatst afgspeelde station zien. Maar er komt geen geluid. Ik moet echt nog een keer op Internet radio op de AB drukken om geluid te krijgen. Het maakt ook niet uit welk station ik afspeel.

Als ik internetradio wil luisteren dan druk ik op Int Radio en ga wat anders doen. Daarna druk ik weer op Int Radio en begint de muziek te spelen. Ideaal is het niet, ik ben het onderhand zo gewend.

Maar toch vraag ik mij af, wat is het waarom ik niet met 1 druk op de knop muziek te horen krijg? Zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn?
Hier precies het zelfde met de AVR-X3500H, dacht dat het aan mij lag.

Iedereen heeft recht op mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-06 10:06
Hoe werkt de Heos ondersteuning bij Denon receivers?
Ik heb op dit moment een soundbar van het oude Heos i.c.m. een Heos1. Helaas ben ik ontevreden over de volume-bediening; via de tv-remote bedien ik enkel de soundbar, waarbij het geluid van de Heos1 niet aan wordt gepast. Derhalve overweeg ik een receiver die Heos combineerd met traditionele speakers en deze alles laat afhandelen.
Kan ik bijvoorbeeld bedrade front- en rearspeakers aansluiten op de receiver en mijn huidige Heos Soundbar als center-speaker gebruiken om zo naar een surround systeem te gaan?

Daarnaast ben ik benieuwd of de receivers allemaal vanzelf aanspringen als ik de TV aanzet? Ik wil een systeem waarbij ik zo min mogelijk hoef te regelen als ik tv wil kijken (tv aanzetten > afstandbediening van tv gebruiken en klaar).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-06 15:56

|sWORDs|

vSphere/ESXi

RogerSch schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:03:

Misschien erg laat om nog iets aan te hebben, maar ik heb de proef op de som genomen met een Denon A1H, Sonus Faber Grand Piano Domus, Center Domus en Concertino Domus met SVS SB-1000 Pro sub in een zeker niet ideale huiskamer.
Audyssey op AVR: weinig hoog en weinig en wollig laag. Surrounds vrij hard, center wat zacht.
Audyssey via app met tweede curve en mid correctie uit: Hoog al een stuk beter, laag blijft wollig wel ietsje meer laag. Surrounds erg hard, center beter maar nog niet helemaal lekker verstaanbaar.
Dirac Full met Bass Control: Meteen alles strak, klein tikje bas schuw in vergelijking met Arcam. Subwoofer is wel volledig verdwenen, net alsof de bas volledig uit de fronts komt. Consistentie bas tussen zitplaatsen ook veel beter (waarschijnlijk doordat de fronts een grotere bijdrage leveren).
Dirac Full met Bass Control en Harman Kardon target curve: Net of ik naar de Arcam luister, zou in een blinde test niet kunnen zeggen welke versterker er aan hangt. Sub wel ietsje meer te lokaliseren met nieuwe target curve (logisch, die extra bas komt ergens vandaan).

Persoonlijke mening: Heel veel beter dan Audyssey, maar is het 800 euro (full versie en mic) beter? Lastig, zeker op een lagere investering van speakers en versterker kan ik het moeilijk aanraden, is gewoon te duur. De volume problemen zijn vrij gemakkelijk met de hand te corrigeren, alleen de timing, curve en integratie van sub natuurlijk niet. Curve zou eventueel met PEQ van SVS en REW kunnen.

Als iemand Dirac Live niet aan de praat krijgt, ze gebruiken SSDP om de Denon te detecteren, zelfs op IP. Sommige switches met IGMP Snooping droppen dit, Denon even van LAN afhalen en met een laptop en Denon aan zelfde accesspoint werkt het wel.

[ Voor 19% gewijzigd door |sWORDs| op 03-10-2024 15:24 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

|sWORDs| schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:54:
[...]

Misschien erg laat om nog iets aan te hebben, maar ik heb de proef op de som genomen met een Denon A1H, Sonus Faber Grand Piano Domus, Center Domus en Concertino Domus met SVS SB-1000 Pro sub in een zeker niet ideale huiskamer.
Audyssey op AVR: weinig hoog en weinig en wollig laag. Surrounds vrij hard, center wat zacht.
Audyssey via app met tweede curve en mid correctie uit: Hoog al een stuk beter, laag blijft wollig wel ietsje meer laag. Surrounds erg hard, center beter maar nog niet helemaal lekker verstaanbaar.
Dirac Full met Bass Control: Meteen alles strak, klein tikje bas schuw in vergelijking met Arcam. Subwoofer is wel volledig verdwenen, net alsof de bas volledig uit de fronts komt. Consistentie bas tussen zitplaatsen ook veel beter (waarschijnlijk doordat de fronts een grotere bijdrage leveren).
Dirac Full met Bass Control en Harman Kardon target curve: Net of ik naar de Arcam luister, zou in een blinde test niet kunnen zeggen welke versterker er aan hangt. Sub wel ietsje meer te lokaliseren met nieuwe target curve (logisch, die extra bas komt ergens vandaan).

Persoonlijke mening: Heel veel beter dan Audyssey, maar is het 800 euro (full versie en mic) beter? Lastig, zeker op een lagere investering van speakers en versterker kan ik het moeilijk aanraden, is gewoon te duur. De volume problemen zijn vrij gemakkelijk met de hand te corrigeren, alleen de timing, curve en integratie van sub natuurlijk niet. Curve zou eventueel met PEQ van SVS en REW kunnen.

Als iemand Dirac Live niet aan de praat krijgt, ze gebruiken SSDP om de Denon te detecteren, zelfs op IP. Sommige switches met IGMP Snooping droppen dit, Denon even van LAN afhalen en met een laptop en Denon aan zelfde accesspoint werkt het wel.
Gooi de boel eens door A1 Evo heen (https://www.oca1evo.com/) ben wel benieuwd wat je daar dan van vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:33
Alweer dik 10 jaar mijn avr2113 in bezit met tevredenheid.
Paar jaar geleden is helaas de internet module kapot gegaan.

Het wordt tijd voor vernieuwing

Binnen het budget dat ik voor mezelf gesteld is het laatste model de avr-x2800. Maar dit model is er alweer bijna 2 jaar.
Iemand enig waneer de opvolger komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:04
CPM schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:45:
[...]

Gooi de boel eens door A1 Evo heen (https://www.oca1evo.com/) ben wel benieuwd wat je daar dan van vindt.
Vraagje daarover: Ik heb na de kalibratie in de MultEQ app wat aanpassingen gemaakt, zoals: crossovers en frequentiebereik. Kan ik dan beter nog een keer de MultEQ app kalibratie uitvoeren en zonder aanpassingen invoeren in REW via A1 Evo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Arjantje72 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:39:
[...]

Vraagje daarover: Ik heb na de kalibratie in de MultEQ app wat aanpassingen gemaakt, zoals: crossovers en frequentiebereik. Kan ik dan beter nog een keer de MultEQ app kalibratie uitvoeren en zonder aanpassingen invoeren in REW via A1 Evo?
Dat maakt niets uit, EVO doet sowieso niets boven de 300Hz standaard. Crossovers zijn settings die je naar je AVR stuurt, maar niets doen met de basis data. Dus ook dat is geen probleem. Kun je zo gebruiken, mits je speakers/sub(s) op dezelfde plek staan, je sub(s) eigen volume onaangetast zijn en er geen meubilair is bijgekomen/weggehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
Bedankt, dan ga ik er binnenkort mee aan de slag :) Had de frequentiebereik op 250Hz gezet en de compensatie middentonen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

[...]

Ik ga hier eens een keer voor zitten en zal eens Audyssey vanuit receiver vs Audyssey App vs A1 EVO vs A1 Nexus vs Dirac Limited vs Dirac Full vs Dirac Full with Bass Control doen.
Maar ik denk dat ik dan ook echt REW metingen moet toevoegen in plaats van subjectief zoals hierboven (al hoe wel ik wel denk dat de verschillen hierboven dusdanig groot zijn dat het vrijwel niet meer subjectief is, net als de Harman Kardon Curve wel een persoonlijke voorkeur is, maar deze wel op basis van grondig onderzoek gemaakt is voor de overduidelijke meerderheid).

[ Voor 11% gewijzigd door |sWORDs| op 10-10-2024 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
|sWORDs| schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:39:
[...]

Ik ga hier eens een keer voor zitten en zal eens Audyssey vanuit receiver vs Audyssey App vs A1 EVO vs A1 Nexus vs Dirac Limited vs Dirac Full vs Dirac Full with Bass Control doen.
Maar ik denk dat ik dan ook echt REW metingen moet toevoegen in plaats van subjectief zoals hierboven (al hoe wel ik wel denk dat de verschillen hierboven dusdanig groot zijn dat het vrijwel niet meer subjectief is, net als de Harman Kardon Curve wel een persoonlijke voorkeur is, maar deze wel op basis van grondig onderzoek gemaakt is voor de overduidelijke meerderheid).
Ik heb net mijn UMIK-1 binnen en ga met Nexus aan de slag:
https://www.avsforum.com/...n-room-eq-by-oca.3309475/

Daarmee combineer je REW metingen en berekeningen en gebruik je Audyssey eigenlijk puur als container. Dit is echt top en mitigeert alle (best serieuse) bugs van MultEQ/Audyssey van de receiver zelf.
Dirac is natuurlijk een betere implementatie, maar ook daar zijn keuzes gemaakt door beperking van de CPU/SoCs in de apparaten die de berekeningen uitvoeren.

Doordat je met Nexus eigenlijk alles binnen de PC doet, heb je 100-1000x meer rekenvermogen dan de standaardoplossingen. Nagenoeg alle bugs zijn er uit, op een 6dB/octave filter als je dual subs hebt en een x800 series AVR hebt.
Voor de rest ziet het er erg goed uit en zijn de resultaten bijna niet te verslaan.

Hij is er door een paar mafketels die maar bleven zeiken even mee gestopt, maar OCA kennende, komt hij er snel op terug met een bug vrije versie. Hij kan het niet laten haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Koldur schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:56:
[...]

Daarmee combineer je REW metingen en berekeningen en gebruik je Audyssey eigenlijk puur als container. Dit is echt top en mitigeert alle (best serieuse) bugs van MultEQ/Audyssey van de receiver zelf.
Dirac is natuurlijk een betere implementatie, maar ook daar zijn keuzes gemaakt door beperking van de CPU/SoCs in de apparaten die de berekeningen uitvoeren.

Doordat je met Nexus eigenlijk alles binnen de PC doet, heb je 100-1000x meer rekenvermogen dan de standaardoplossingen. Nagenoeg alle bugs zijn er uit, op een 6dB/octave filter als je dual subs hebt en een x800 series AVR hebt.
Voor de rest ziet het er erg goed uit en zijn de resultaten bijna niet te verslaan.

Hij is er door een paar mafketels die maar bleven zeiken even mee gestopt, maar OCA kennende, komt hij er snel op terug met een bug vrije versie. Hij kan het niet laten haha.
Dirac maakt de berekeningen ook op een PC, de beperkingen zitten op de apparaten die de filters moeten toepassen. En die beperkingen lijken mij groter met REW->Audyssey dan als Dirac, Denon geeft zelf aan dat Dirac niet te backporten is omdat het brein van de oudere AVRs niet groot genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
|sWORDs| schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:42:
[...]

Dirac maakt de berekeningen ook op een PC, de beperkingen zitten op de apparaten die de filters moeten toepassen. En die beperkingen lijken mij groter met REW->Audyssey dan als Dirac, Denon geeft zelf aan dat Dirac niet te backporten is omdat het brein van de oudere AVRs niet groot genoeg is.
Ik had Dirac niet aangeschaft voor: a. De prijs en b. Hoogte/atmos kanalen werkten daarmee niet goed of helemaal niet.
Is dat laatste aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Arjantje72 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:52:
[...]

Ik had Dirac niet aangeschaft voor: a. De prijs en b. Hoogte/atmos kanalen werkten daarmee niet goed of helemaal niet.
Is dat laatste aangepast?
Ik heb momenteel 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Dan is het altijd goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
|sWORDs| schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:42:
[...]

Ik heb begrepen dat Dirac een aantal compromissen toepast, OCA gebruikt beter filters wat voor een op fase afgestemd geheel zorgt.
Vele gebruikers hebben het bevestigd beter te vinden klinken.

Ik gebruik overigens zelf wel Atmos, wel apart dat Dirac daar niet correct mee werkt, maar misschien denk ik daar te simpel over omdat ik het niet goed genoeg ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Koldur schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 19:42:
[...]

Ik heb begrepen dat Dirac een aantal compromissen toepast, ACO gebruikt beter filters wat voor een op fase afgestemd geheel zorgt.
Vele gebruikers hebben het bevestigd beter te vinden klinken.

Ik gebruik overigens zelf wel Atmos, wel apart dat Dirac daar niet correct mee werkt, maar misschien denk ik daar te simpel over omdat ik het niet goed genoeg ken.
Ik denk dat het intussen wel werkt, ik had een paar jaar geleden me ingelezen maar kan het niet meer terugvinden. Dus zal wel opgelost zijn ondertussen.
Er zijn nog wel problemen met upfiring speakers

https://www.audiosciencer...-multeq-x-question.47458/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
Arjantje72 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 20:20:
[...]

Ik denk dat het intussen wel werkt, ik had een paar jaar geleden me ingelezen maar kan het niet meer terugvinden. Dus zal wel opgelost zijn ondertussen.

Tsja, als je het mij vraagt moet je daar al niet aan beginnen, upfiring speakers. Als je het al over compromissen hebt, is dat wel een heel grote.
Ik snap dat het "makkelijk" is, maar het is naar mijn idee vooral een marketing ding en niet echt werkbaar.

Dan nog, als je Dirac hebt en Audyssey, kun je het lekker naar eigen wens meten in de receiver laden en luisteren wat je er van vindt!
Zonder een vergelijking te trekken (want dat kan ik simpelweg niet), met een eerdere EVO versie, is het geluid wel echt zo verschrikkelijk strak en realistisch. Ik vind het verschil met Audyssey eigen en OCA echt al zo bizar groot.
Je hoort echt geen speakers meer, je zit erin, het geluid is zo fijn, stemmen zijn veel beter te horen en de bas is strak.

Van het weekend maar eens met de UMIK-1 en Nexus aan de slag.
Ik heb overigens zelf een X3300W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:47
Ik heb een platenspeler aangesloten op de AVR x3300w. Alleen deze heeft geen voorversterker en de reciever heeft geen phone aansluiting.

Heb geprobeerd deze aan te sluiten op de CD aansluiting en er komt geluid eruit.

Alleen begint de volume pas op 70% hoe stel ik dit anders in of heb ik toch een voor versterker nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Arjantje72 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 20:20:
[...]

https://helpdesk.dirac.co...akers-vs-ceiling-speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Evertt schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:59:
Ik heb een platenspeler aangesloten op de AVR x3300w. Alleen deze heeft geen voorversterker en de reciever heeft geen phone aansluiting.

Heb geprobeerd deze aan te sluiten op de CD aansluiting en er komt geluid eruit.

Alleen begint de volume pas op 70% hoe stel ik dit anders in of heb ik toch een voor versterker nodig.
Je hebt echt een voorversterker nodig. De X3300W is standaard niet geschikt voor een phono aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:23

Bestla

M/M -> V/F

Evertt schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:59:

Wat voor platenspeler is het ? Is het een nieuwe, of tweedehands? Nieuw of recent model, dan is er een kans dat er een schakelaartje aanwezig is met Phono/Line Out. Zet hem dan op Line Out, en op je CD in komt dan sterker signaal aan. Dat werkt dan prima.
Als dat er niet is, dan is een voorversterker zeker nodig. Tweedehands, jaren 70/80/90 kom je platenspelers met Line Out's helemaal niet of uiterst zelden tegen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bestla op 11-10-2024 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Laatst online: 20:47
Bestla schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 10:49:
[...]

Wat voor platenspeler is het ? Is het een nieuwe, of tweedehands? Nieuw of recent model, dan is er een kans dat er een schakelaartje aanwezig is met Phono/Line Out. Zet hem dan op Line Out, en op je CD in komt dan sterker signaal aan. Dat werkt dan prima.
Als dat er niet is, dan is een voorversterker zeker nodig. Tweedehands, jaren 70/80/90 kom je platenspelers met Line Out's helemaal niet of uiterst zelden tegen.
Het gaat om de Sony ps-T1 hier zit geen schakelaar in er staat ook geen line op.

Ik ga een voorversterker aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
[...]

Werkt hier niet helaas, hij blijft hangen na "optimization started" Heb meer dan een half uur gewacht met 3 verschillende browsers. Misschien is het de REW beta56 die problemen geeft.
Jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:20
@Arjantje72

Toevallig heb ik gisteren onderstaande tutorial gekeken. Ik wil binnenkort A1 Evo eens proberen icm met mijn X3400.
In het filmpje wordt een specifieke versie van REW gebruikt en naar verwezen met download link. Misschien lukt het dan wel :)

YouTube: A1 Evo

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Weet iemand wat het verschil is tussen de X en de S serie? Ik zie ze beide voorbijkomen, maar de X is een stuk duurder voor bijna dezelfde specs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
@deathmonkey De S serie heeft een minder geavanceerde versie van Audyssey. De basis versie Audyssey MultEQ.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g7YEQVH7mnxlgbRDooQZfxjjbJQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/b9sI9njwgDpc5cIYmpGJeTCp.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Millert op 12-10-2024 23:22 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croqy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-05 18:20
Koldur schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:56:
[...]

Leuke rabbithole weer :)
Heb je al een calibratie gedaan? En hoe vind je het t.o.v. de A1 Evo? Ik vond die al echt heel goed, dat ik me afvraag of ik nu ook wel zelf aan de slag moet gaan met REW. hoewel het op zich ook wel een goede exercitie is om mn speakers eens goed op te meten, en mn subs beter op elkaar af te stellen. Maar het is wel een step up in vergelijking met Evo A1 qua tijdsinvestering!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Croqy schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:15:
[...]

Leuke rabbithole weer :)
Heb je al een calibratie gedaan? En hoe vind je het t.o.v. de A1 Evo? Ik vond die al echt heel goed, dat ik me afvraag of ik nu ook wel zelf aan de slag moet gaan met REW. hoewel het op zich ook wel een goede exercitie is om mn speakers eens goed op te meten, en mn subs beter op elkaar af te stellen. Maar het is wel een step up in vergelijking met Evo A1 qua tijdsinvestering!
Het is een step up qua tijdsinvestering, maar dat is in principe eenmalig. Als je dat eenmaal weet en een keer gedaan hebt, is het heel simpel. Moet mijn metingen nog doen, wordt morgen. Druk druk druk haha.
Maar nogmaals, voor mij is het vooral het omzeilen van bugs in MultEQ die echt niet leuk zijn en heel lastig is te achterhalen of je er last van hebt.
En je kunt goed zien hoe de metingen zijn, bij Audyssey moet je maar hopen dat het goed is, als daar al iets mis is, krijg je doorreken fouten...

De UMIK-1 heb ik vooral gekocht omdat je dan geen gezeik hebt met mic gain en alles. Inpluggen en gaan met REW.

Als ik wat weet, laat ik het zeker even weten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Millert schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 07:49:
@Arjantje72

Toevallig heb ik gisteren onderstaande tutorial gekeken. Ik wil binnenkort A1 Evo eens proberen icm met mijn X3400.
In het filmpje wordt een specifieke versie van REW gebruikt en naar verwezen met download link. Misschien lukt het dan wel :)

Bedankt, dat ga ik proberen als ik wat meer tijd heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-06 18:08
Zelf heb ik een AVRX2400H, welke sinds de meest recente firmware update geen geluid meer heeft. Ook reageert hij niet op CEC maar geeft wel HDMI door naar de TV vanaf mn PC, Ziggo tv box en Nintendo Switch. Al het geluid wordt via de TV luidsprekers afgespeeld, net alsof mn versterker alleen nog een HDMI switch is. Streamen via Spotify naar de versterker geeft ook geen geluid, evenals internet radio. Heeft iemand een idee wat te doen? Ik voel me best wel genaaid door die firmware update. Gebeurde ook net tijdens een spannende film, zonder ook maar enige aankondiging.
Na een volledige factory reset lijkt alles weer te werken. Voor de zekerheid toch maar auto updater uit zetten?

[ Voor 9% gewijzigd door MineTurtle op 12-10-2024 23:38 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

MineTurtle schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 23:25:
Zelf heb ik een AVRX2400H, welke sinds de meest recente firmware update geen geluid meer heeft. Ook reageert hij niet op CEC maar geeft wel HDMI door naar de TV vanaf mn PC, Ziggo tv box en Nintendo Switch. Al het geluid wordt via de TV luidsprekers afgespeeld, net alsof mn versterker alleen nog een HDMI switch is. Streamen via Spotify naar de versterker geeft ook geen geluid, evenals internet radio. Heeft iemand een idee wat te doen? Ik voel me best wel genaaid door die firmware update. Gebeurde ook net tijdens een spannende film, zonder ook maar enige aankondiging.
Na een volledige factory reset lijkt alles weer te werken. Voor de zekerheid toch maar auto updater uit zetten?
Bij mij is het niet na een update ontstaan, dus ik denk niet dat je auto-update uit hoeft te zetten. Zoiezo denk ik niet dat de 2400 nog heel veel updates zal krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koldur
@Croqy Inmiddels de metingen gedaan, eerste keer is het even uitzoeken, maar het is in de basis super simpel. Als je de juiste instellingen hebt is het echt kinderspel.
Denk wel dat de Umik-1 het een stuk makkelijk maakt, die omzeilt Windows gains e.d. en REW pikt hem meteen goed op.

Enige wat ik eerst lastig vond, was het interpreteren van de SWx.mlp metingen, REW gaf aan dat de metingen niet op niveau waren. Maar van OCA begrepen dat het prima is en ook waarom, begin REW beter en beter te leren kennen.
Ook dat is eigenlijk niet zo ingewikkeld, m.b.t. de zaken die je moet snappen voor Nexus, maar je moet er een keer een middagje de tijd voor nemen. Als je het dan een keer ervaren hebt, snap je het vrij snel en vergeet je het ook niet.

Geluid is wel echt stukken beter, vooral m.b.t. bas, dat is echt een verschil. De bas was niet boomy en klonk strak, als het er was, maar miste er teveel. Dat is er nu echt zoals ik het wil en zou verwachten.

De metingen zijn ook consistent, heb op een plek, meerdere metingen genomen. Allemaal nagenoeg hetzelfde resultaat. Ga binnenkort nog even meer metingen nemen, ook iets verder dan het midden van de MLP, want daar zitten mijn oren eigenlijk helemaal niet ;) .
Nu ik weet hoe het moet, zal het een stuk sneller gaan, alleen doet mijn versterker raar als ik een subwoofer uitzet en weer aan (ik heb twee subwoofers en je moet ze los van elkaar meten als je AVR twee of meer echt losse sub aansluitingen heeft). Ik moet voordat ik de subwoofer aanzet, eerste de versterker uitzetten. Dat maakt het wat lastiger, je moet dan aan wat extra dingen denken zoals volume en controleren en checken of hij het goed doet.
Ik gebruik remote desktop, zodat ik in een andere ruimte zit als ik het meet.

Al mijn speakers hebben overigens geen enkel probleem met het volume van de sweeps, en ik meet met Master Volume op -12, dit terwijl mijn Atmos speakers niet heel bijzonder zijn.
Als de sweeps dus wel te hard klinken, zijn of je speakers van barre kwaliteit, of je hebt iets niet goed ingesteld in VLC. Als je passthrough gebruikt, kan het niet fout gaan.

In EVO had ik dit niet goed, de metingen daar waren ook so inconsistent. Weet niet of het aan de microfoon, de sweeps, of de AVR zelf ligt, maar als ik met Audyssey metingen deed, verschilde de resultaten altijd flink. EVO zorgde er altijd voor dat het geluid fijn was om naar te luisteren, maar ik miste echt wat in het laag.
Dat heb ik niet met Nexus, wat ik zie, is het verschil met de Audyssey microfoon in principe een non factor (volgens verschillende metingen in het AVS forum), maar heb dat niet getest en kan natuurlijk een slecht exemplaar hebben. Teveel factoren om dat uit te sluiten of te bevestigen.

[ Voor 15% gewijzigd door Koldur op 19-10-2024 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Millert schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 07:49:
@Arjantje72

Het is gelukt met een andere versie van REW inderdaad :)
Pas je daarna in de app ook nog het frequentiebereik aan naar 250-300HZ en de compensatie van de middentonen uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
@Arjantje72
Het frequentiebereik kan je naar smaak aanpassen. Een aanname van mijn kant, maar ik denk dat je compensatie voor middentonen het beste uit laat staan. Anders creëer je weer een dip die afwijkt van de doelcurve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
Millert schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:14:
@Arjantje72
Het frequentiebereik kan je naar smaak aanpassen. Een aanname van mijn kant, maar ik denk dat je compensatie voor middentonen het beste uit laat staan. Anders creëer je weer een dip die afwijkt van de doelcurve.
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik ben nu al blij met de verbetering van het geluid, maar wat een verschil zeg met de bas en de surround speakers :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-05 15:52
@Arjantje72 Evo doet geen correctie boven 250 hz in de app veranderen is niet nodig.
Wil je wel correctie boven 250hz zal je dat in het Evo script zelf moeten aanpassen wat een minder resultaat zal geven.
Midrange comp uit laten staan idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-06 17:48

Zalmanman

So long,

Ik heb hier een DNP-800NE netwerkspeler staan en het viel me gisteren op dat er links onderin het display "F1" stond tijdens het streamen van radio. Ik ben de hele Manuel doorgegaan, maar ik kan niks vinden over wat dat zou moeten betekenen. Weet één van jullie dat misschien?

Overigens blijft het nagenoeg onmogelijk voor mij om vanuit de streamer zelf, dus niet de HEOS app, een radio stream aan te zetten. Ik kies een zender, druk op ENTER/PLAY en dan gaat m'n lokale muziek weer spelen van m'n NAS i.p.v. dat de stream start. ID-10T error, of een UX ding?

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Laatst online: 23:51
Ik heb momenteel een Denon ceol N9 maar deze bevalt niet zo best en de CD speler is helaas (door eigen toedoen, wellicht nog te redden) overleden.

Wat mij is tegengevallen: internetradio was onbruikbaar nadat v-Tuner de samenwerking met Denon stopte. De app om te verbinden is waardeloos, kan vaak het apparaat niet vinden/niet verbinden via het netwerk (is bekabeld aangesloten maar moet verder niet uitmaken). Bleutooth verbinden met iPhone (heb geen Android om te vergelijken, maar wel meerdere series gebruikt) werkt vaker niet dan wel. Spotify connect leeft ook vaak zijn eigen leven en dr hele "music server" is retetraag.

Verder in de basis wel een compact en leuk apparaat, maar veel meer dan alleen radio via de TV ontvanger (omdat de FM ontvangst matig is, maar dat neem ik apparaat nog niet eens kwalijk) en soms met pijn en moeite wat muziek via Spotify afspelen (als echt rot doet gebruik ik dan maar Airplay) doe ik er momenteel niet mee.

Nu zou ik graag een platenspeler willen aansluiten, en dat kan natuurlijk met een losse phono pre-amp (met weer een adaptertje die je ergens in een stekkerblok moet proppen) maar ik kijk ook wel naar de ceol N12 omdat deze een phono ingang heeft, weer een werkende CD speler, dab+ en TuneIn radio heeft. Verder heb ik op zolder nog te reviseren MFB luidsprekers staan, dus op termijn zou ik de pre-amp uitgang kunnen gebruiken om die daar mee aan te sturen (ja, kan ook via de versterkeruitgang maar pre-out lijkt me mooier).

Weet iemand hoe het met dit model met de connectivity zit? Werkt het allemaal lekker vlot? @Ronald53 heb jij hem, of iemand anders, het nog aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

dimi_v schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:59:
Ik heb momenteel een Denon ceol N9 maar deze bevalt niet zo best en de CD speler is helaas (door eigen toedoen, wellicht nog te redden) overleden.

Wat mij is tegengevallen: internetradio was onbruikbaar nadat v-Tuner de samenwerking met Denon stopte. De app om te verbinden is waardeloos, kan vaak het apparaat niet vinden/niet verbinden via het netwerk (is bekabeld aangesloten maar moet verder niet uitmaken). Bleutooth verbinden met iPhone (heb geen Android om te vergelijken, maar wel meerdere series gebruikt) werkt vaker niet dan wel. Spotify connect leeft ook vaak zijn eigen leven en dr hele "music server" is retetraag.

Verder in de basis wel een compact en leuk apparaat, maar veel meer dan alleen radio via de TV ontvanger (omdat de FM ontvangst matig is, maar dat neem ik apparaat nog niet eens kwalijk) en soms met pijn en moeite wat muziek via Spotify afspelen (als echt rot doet gebruik ik dan maar Airplay) doe ik er momenteel niet mee.

Nu zou ik graag een platenspeler willen aansluiten, en dat kan natuurlijk met een losse phono pre-amp (met weer een adaptertje die je ergens in een stekkerblok moet proppen) maar ik kijk ook wel naar de ceol N12 omdat deze een phono ingang heeft, weer een werkende CD speler, dab+ en TuneIn radio heeft. Verder heb ik op zolder nog te reviseren MFB luidsprekers staan, dus op termijn zou ik de pre-amp uitgang kunnen gebruiken om die daar mee aan te sturen (ja, kan ook via de versterkeruitgang maar pre-out lijkt me mooier).

Weet iemand hoe het met dit model met de connectivity zit? Werkt het allemaal lekker vlot? @Ronald53 heb jij hem, of iemand anders, het nog aangeschaft?
Heeft Klubben niet een demo die je thuis mag testen? Weet je gelijk of dab+ in huis aan de verwachting voldoet? En anders koop-op-afstand, niet dat ik daar voorstander van ben, maar dan heb je 14 dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Ik zou graag A1 EVO (Nexus) willen proberen, maar loopt tegen de beperking aan dat er en subwoofer vereist is en die heb ik niet in mijn 5.0 setup. Nu schijn je als workaround in de .ady file een dummy subwoofer kunnen toevoegen. Heeft iemand dat misschien al succesvol toegepast? Ik ben op zoek naar wat ervaringen op dit gebied.

Edit:
Inmiddels gelukt: JaymzHetfield in "Het Marantz ervaringen/discussie Topic"

[ Voor 14% gewijzigd door JaymzHetfield op 14-11-2024 09:59 ]

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 11:02
Ik gebruik al enige jaren een AVR-2700 en kon in het verleden gewoon vanaf m'n diverse Apple devices en computers via Airplay muziek afspelen. Ik weet niet wanneer, maar als ik het nu probeer vanaf bijvoorbeeld m'n MacBook dan krijg ik de volgende melding:
The AirPlay device “x” cannot be selected for audio output. Please verify your network settings and AirPlay configuration or select another device.
En dan ook nog de volgende melding:
This speaker is set to allow access to people sharing this home.

To play to this speaker from this Mac, change the Home app settings to allow "Anyone on the Same Network."
Als ik naar die instelling kijk, dan staat deze op "Anyone on the Same Network." Ook het uitschakelen van bijv. AdGuard heeft geen effect.

De Denon is bekabeld aangesloten op hetzelfde netwerk waarop ook de WiFi zit en dit is niet aangepast ten opzichte van de periode dat het wel heeft gewerkt. Qua firmware ben ik, volgens Denon, up to date.

Suggesties hoe ik dit kan fixen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald53
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-01 20:09
dimi_v schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:59:
... knip ...Weet iemand hoe het met dit model met de connectivity zit? Werkt het allemaal lekker vlot? @Ronald53 heb jij hem, of iemand anders, het nog aangeschaft?
Sorry dat ik zo laat reageer. Ik heb de Ceol N12 idd aangeschaft, maar over de connectivity kan ik niet veel zeggen. Ikm gebruik 'm voor internet radio, muziek streamen vanaf de NAS en afspelen van een enkele CD. En dat werkt allemaal naar behoren.
Ronald
Pagina: 1 ... 98 ... 100 Laatste