| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)
Even een hickup duidt in mijn boekje meestal op een hdmi handshake of cec probleem, niet noodzakelijk afkomstig van het device wat je gebruikt.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Welke bronnen heb je allemaal aangesloten zitten? Ik heb een lange tijd een cec-cancel plug nodig gehad op de box van Ziggo, omdat deze ondanks dat het uit zou staan allemaal rotzooi over de kabel stuurde als een pulse8 op kodi ook wat zei...Cocytus schreef op zondag 28 mei 2023 @ 22:20:
Het wisselt. Meestal tijdelijke hick ups (een paar seconden), maar ik heb ook wel dat het langere tijd weg is/blijft. De hickups gebeuren vaak als de receiver al een tijd aan staat, langere tijd geen beeld vooral direct bij aanzetten. Als het gebeurt geeft de TV geeft een geheel zwart beeld zonder 'geen signaal' melding, dus er wordt nog wel iets gedetecteerd aan input. Aan de opstelling is de laatste maanden niets veranderd vandaar dat ik zelf aan een hardwarematig defect dacht in plaats van iets als een handshake. Ik heb CEC inmiddels al uit gezet, maar dat geeft ook geen resultaat; probleem blijft bestaan.
Heb je al geprobeerd met elke bron afzonderlijk aangesloten? Of als het plaatsvindt of je osd het nog wel doet en dan eventueel alle bronnen los te trekken?
[ Voor 7% gewijzigd door MDKlapwijk op 29-05-2023 10:24 ]
Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...
Via de app inmeten zet de subwoofer op -12, meet ik met een losse db meter op dbc slow kom ik op -2db en zelfs dan is het volgens de meter nog iets aan de lage kant.
De receiver zelf inmeten zet de sub op -10 heb die waarde nu ook gebruikt klinkt nu goed.
Met een losse dbc meter staat de sub dus veel te hard, niet dat ik dat helemaal snap zou verwachten dat alles even hard moet staan op die meter.
Wel word filmlaag 10db harder gezet in de geluidsmix dan de andere speakers, dan is het wel weer redelijk vlak vanzelf.
OSD doet het ook niet als het beeld wegvalt. Ik ga nog even proberen met een enkele bron op een eerder niet gebruikte ingang, kijken of dat effect heeft. Ik heb sinds een jaar een KPN box (daarvoor CI+ module) maar die is al van de stroom af.MDKlapwijk schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:22:
[...]
Welke bronnen heb je allemaal aangesloten zitten? Ik heb een lange tijd een cec-cancel plug nodig gehad op de box van Ziggo, omdat deze ondanks dat het uit zou staan allemaal rotzooi over de kabel stuurde als een pulse8 op kodi ook wat zei...
Heb je al geprobeerd met elke bron afzonderlijk aangesloten? Of als het plaatsvindt of je osd het nog wel doet en dan eventueel alle bronnen los te trekken?
Klinkt als : h4ze in "Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4"Italioboy schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:20:
Ondervind iemand hier problemen met Spotify Connect in combinatie met een Home 550 soundbar en Home Sub? Ik heb echt enorme vertraging met bediening. Naar het volgende nummer skippen duurt het minimaal 10 seconden dat hij begint met spelen. Soms ook geen geluid als ik begin met streamen. Als ik de sub loskoppel en weer verbind via de Heos App dan werkt het wel naar behoren. Airplay werkt wel, maar ook daar vind ik de vertraging groot wat ik gewend ben met andere apparaten.
Enig idee?
En in het Marantz Topic kwam ook wat vaags langs : Pjotr22 in "Het Marantz ervaringen/discussie Topic"
Wat mij betreft typisch netwerkfirmware gezeik van Denon/Marantz en op te lossen door een Raspberry Pi of Intel Atom NUC of een of ander kant en klaar kastje al die functies over te laten nemen!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
The Eagle schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:15:
Is het beeld voor heel even weg en dan weer terug, of weg en dan gewoon helemaal weg?
Even een hickup duidt in mijn boekje meestal op een hdmi handshake of cec probleem, niet noodzakelijk afkomstig van het device wat je gebruikt.
Na vrij uitgebreid testen ben ik tot de volgende, vrij bizarre, conclusies gekomen. Ik heb getest met slechts één HDMI bron aangesloten, op verschillende ingangen. De bron is een PC die een linux-distro draait gericht op emulation / retro gaming.MDKlapwijk schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:22:
[...]
Welke bronnen heb je allemaal aangesloten zitten? Ik heb een lange tijd een cec-cancel plug nodig gehad op de box van Ziggo, omdat deze ondanks dat het uit zou staan allemaal rotzooi over de kabel stuurde als een pulse8 op kodi ook wat zei...
- Bij aansluiten op HDMI ingang 2, 3 en 4 treden er problemen op.
- Die problemen houden dus in dat het beeld op bepaalde momenten wegvalt (geheel zwart, geen OSD).
- De momenten waar dit op gebeurt zijn grotendeels reproduceerbaar: bijv. het wisselen van een menu in de emulator front end, of het met een druk op een knop wisselen van scene in game, of vast bij bepaalde momenten in cutscenes. Het teruggaan naar het vorige menu of afsluiten van de game resulteert erin dat het beeld weer terugkomt.
- Bij HDMI ingang 1 en 5 treedt het probleem vooralsnog niet op (front aux niet getest). Dit zijn toevallig ingangen die ik niet of minder gebruikt heb.
[ Voor 10% gewijzigd door Cocytus op 30-05-2023 18:57 ]
Daar dacht ik eerst ook aan, maar dat lijkt het niet te zijn. Refresh rate in menu's blijft in principe gelijk. En als er wel een wissel is van 1080p60 naar 1080p50 of zo gaat dat meestal ook gewoon goed. Er is dan wel een korte tijd geen beeld maar dat is verwacht, en daarna is er gewoon beeld. Dat kan niet verklaren waarom het beeld langere tijd weg blijft (tenzij er sprake zou zijn van een niet-ondersteunde refreshrate, maar dat is het ook niet aangezien het probleem slechts op een deel van de inputs optreedt). En het probleem treedt soms dus ook gewoon ergens halverwege een film op.MDKlapwijk schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:09:
@Cocytus, hij is toch niet toevallig refresh rate aan het wisselen tussen menus en scene changes?
[ Voor 25% gewijzigd door Cocytus op 30-05-2023 23:07 ]
Een kleine update hierover, na twee weken denon blijven stalken komt er alleen een beetje actie, er wordt een reparatienummer aangemaakt zodat ik de receiver naar audio service in elst kan sturen. Het was mij inmiddels al bekend dat de receiver daar heen moet echter is een reparatienummer daarvoor verplicht. De service van Denon is echt enorm slecht. Ze vragen genoeg geld voor de apparatuur maar er gaat kennelijk erg weinig richting de service afdelingAvvd schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 18:41:
Mijn Denon x3800h is helaas al overleden, ik vermoed dat de voeding de geest heeft gegeven, ik hoor enkel een relais klikken zodra de stekker er in gaat. Helaas is de support van Denon dramatisch, ze verwijzen enkel naar de reseller voor garantie terwijl de receiver is aangeschaft via de webshop van Denon zelf, via de support komik helaas niet verder. Op de website van Denon is niets terug te lezen over welk proces gevolgd dient te worden. Heeft iemand wellicht ervaring hoe de garantie afhandeling normaal gesproken verloopt als iets via de Denon website is aangeschaft?

Op de RMA Afdeling wordt altijd zoveel mogelijk geld bespaard helaas...Avvd schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:54:
De service van Denon is echt enorm slecht.
Ze vragen genoeg geld voor de apparatuur maar er gaat kennelijk erg weinig richting de service afdeling.
Gelijk ook een mooi voorbeeld waarom het vreselijk dom is om fanboy/fangirl van een merk te zijn :
Ze geven toch geen ruk om jou dus waarom zou jij ook maar iets om hen geven
Daarnaast is het allemaal "Big Evil Corp" in zulke gevallen en kan je eigenlijk haast niks anders dan dat verwachten!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
edit: ik heb ontdekt dat er een web interface is en die is wel gewoon vlotjes... dat maakt het nog vreemder.h4ze schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:17:
[...]
Ah ik heb net een paar dagen een x2800H en dit irriteert me wel zo erg... Volume gaat van 20 zo ineens naar 45.... of reageert gewoon helemaal niet. Ook de menu navigatie is zo snel als stront door een trechter.. Mijn wachtwoord invoeren voor de wifi heb ik maar opgegeven dat was gewoon niet te doen.
Ik heb een marantz 5008 gehad die dezelfde fratsen had maar dat was zo af en toe... de denon heeft het altijd.
En de onkyo die ik voor de denon had was echt supervlot dus dat word even wennen....
Wel jammer dat ze dit niet fixen bij sound united in het algemeen.
kost die overlay/GUI zoveel rekenkracht dat het dan langzaam is vergeleken met de web interface? (lag?)
Ik heb een raar probleem waar ik niet zo maar uitkom, wellicht is het simpel op te lossen maar zie ik dit helaas niet.Ik heb een Sonos Port aangesloten op de Media Player ingang op mijn Denon X1700H.
Steeds tussen de nummers door stopt de doorgifte van geluid naar de versterker, lijkt wel of er een standby mode aanslaat.
Ik heb alle instellingen met betrekking tot Economy Mode al op Off gezet en Auto standby voor de Main Zone al op 30 minuten gezet hopende dat het inderdaad met een soort van standby te maken had.
Op de vorige Denon versterker werkte alles prima
2 x Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114
Wat was de vorige versterker dan?GerverCom schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:50:
Hallo allemaal,
Ik heb een raar probleem waar ik niet zo maar uitkom, wellicht is het simpel op te lossen maar zie ik dit helaas niet.Ik heb een Sonos Port aangesloten op de Media Player ingang op mijn Denon X1700H.
Steeds tussen de nummers door stopt de doorgifte van geluid naar de versterker, lijkt wel of er een standby mode aanslaat.
Ik heb alle instellingen met betrekking tot Economy Mode al op Off gezet en Auto standby voor de Main Zone al op 30 minuten gezet hopende dat het inderdaad met een soort van standby te maken had.
Op de vorige Denon versterker werkte alles prima. Suggesties stel ik zeer op prijs.
Die Sonos port lijkt alleen digitaal optisch en coaxiaal uit te hebben. Je mediaplayer ingang op de Denon is HDMI. Hoe heb je de boel precies aangesloten?
Aanvullend: heb je voor de media player source in de Denon aangegeven dat ie alleen die betreffende ingang (analoog / optical / hdmi) moet gebruiken?
Onder de streep vermoed ik dat je je Sonos port via analoog hebt aangesloten op de Denon, en een ander apparaat op een van de HDMI ingangen. Dat apparaat via HDMI doet een handshake en dat gaat richting de HDMI port van de mediaplayer source. Tegen de Denon zeggen dat ie alleen een bepaald type ingang (analoog in jouw geval) voor die source moet gebruiken zou dat op moeten lossen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
ps. vorige versterker was ook een denon enkel die had geen gecombineerde hdmi en analoge poort en dus geen onderlinge concurrentie.
[ Voor 24% gewijzigd door GerverCom op 06-06-2023 20:34 ]
2 x Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114
Eerst dacht ik dat dit misschien te maken had met warmte. Nou hield ik mij inderdaad niet aan de aanbevolen afstand aan de bovenkant van de receiver, alleen aan de zijkanten. Dit heb ik uiteraard meteen hersteld. Maar helaas komt het alsnog steeds vaker voor. Naar mijn idee zet ik hem nooit hard, en het maakt ook niet echt uit hoe hard ik hem zet. Het gebeurd zowel op volume 40 als op 60. Ik heb de speakers al afgekoppeld en afzonderlijk laten spelen, maar ook dan blijft hij uitvallen. De Denon website gaf aan dat een reset kon helpen, maar helaas. Ik heb hem ook even open geschroefd, om te kijken of er een boel stof in zat en of er condensatoren bol stonden, maar ik zag niks geks.
Ik kan het niet in de handleiding vinden, maar op internet zie ik dat een groen knipperend lampje betekent dat er waarschijnlijk iets mis is met de voeding of iets met de CPU. Want rood knipperend zou warmte of kortsluiting betekenen, wat ik inderdaad in de handleiding kan vinden.
Ik heb hem een paar jaar geleden tweedehands gekocht, dus garantie zal wel moeilijk worden. Dus waarschijnlijk wordt het of laten repareren of een nieuwe kopen. Ik neig een tikje naar het laatste, gezien ik hem eigenlijk alleen voor 2.1 gebruik met de TV en muziek, en dan ga ik liever kijken naar iets kleiners. Tenzij reparatie goedkoop is, natuurlijk.
Iemand hier ervaring mee?
[ Voor 3% gewijzigd door purplevendetta op 05-07-2023 15:13 ]
Dat komt wel vaker voor bij allerlei modellen en ook andere merken en kan je in principe door iemand laten repareren als je daar zin in hebtpurplevendetta schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:11:
Sinds een tijdje heb ik een vervelend probleem met mijn Denon X1600H. Het is heel wisselend per keer, maar na een bepaalde tijd valt de receiver uit en begint vervolgens als een malle te klikken, waarbij het aan/uit-lichtje groen knippert. Vervolgens doet hij het na een seconde of 10-30 weer. Na een kwartier gebeurt het dan weer, en vervolgens steeds sneller.
Daar is het dan al ruim te laat voor hé!Eerst dacht ik dat dit misschien te maken had met warmte. Nou hield ik mij inderdaad niet aan de aanbevolen afstand aan de bovenkant van de receiver, alleen aan de zijkanten. Dit heb ik uiteraard meteen hersteld. Maar helaas komt het alsnog steeds vaker voor. Naar mijn idee zet ik hem nooit hard, en het maakt ook niet echt uit hoe hard ik hem zet. Het gebeurd zowel op volume 40 als op 60. Ik heb de speakers al afgekoppeld en afzonderlijk laten spelen, maar ook dan blijft hij uitvallen.
Soms is het iets als een relay of iets in die richting en daar kom je alleen achter als je weet wat je moet meten en binnen welke waardes een bepaald onderdeel zou moeten zitten...Ik heb hem ook even open geschroefd, om te kijken of er een boel stof in zat en of er condensatoren bol stonden, maar ik zag niks geks.
Een SoC die stuk is gegaan gebeurt zelden, maar is niet ondenkbaar in dit soort apparaten!Ik kan het niet in de handleiding vinden, maar op internet zie ik dat een groen knipperend lampje betekent dat er waarschijnlijk iets mis is met de voeding of iets met de CPU. Want rood knipperend zou warmte of kortsluiting betekenen, wat ik inderdaad in de handleiding kan vinden.
Ik zou gewoon gaan bellen met wat bedrijven of liefhebbers die zelf Versterkers refurbishen en zo bepalen wat het je zou kunnen gaan kostenIk heb hem een paar jaar geleden tweedehands gekocht, dus garantie zal wel moeilijk worden.
Dus waarschijnlijk wordt het of laten repareren of een nieuwe kopen. Ik neig een tikje naar het laatste, gezien ik hem eigenlijk alleen voor 2.1 gebruik met de TV en muziek, en dan ga ik liever kijken naar iets kleiners. Tenzij reparatie goedkoop is, natuurlijk.
Iemand hier ervaring mee?
Alternatieve test: een nieuwe receiver bestellen, als die er ook last van heeft ligt het dus niet aan je oude (en kan de bestelde retour onder WKOA
Verder: de X1600H was een instap receiver, zat rond de 500 euro en dat doet een huidige Denon instapper ook. Als dat ding al een aantal jaren oud is weet ik niet of ik er meer dan 150 euro in zou stoppen om hem gefixt te krijgen - en vaak tik je bij voorbaat al 50 euro aan onderzoekskosten af, dus dat gaat hard.
Haha, als het kalf verdronken is, dempt men de put.nero355 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:29:
[...]
Dat komt wel vaker voor bij allerlei modellen en ook andere merken en kan je in principe door iemand laten repareren als je daar zin in hebt
[...]
Daar is het dan al ruim te laat voor hé!
Even wat bedrijfjes afgegaan, maar zoals @The Eagle zegt, is het inderdaad al een wat oudere instapper, dus vind ik het ook weer een beetje zonde om er nu nog €150-€200 in te stoppen. Dat zou meer zijn dan waarvoor ik hem 2 jaar geleden van Marktplaats haalde.[...]
Soms is het iets als een relay of iets in die richting en daar kom je alleen achter als je weet wat je moet meten en binnen welke waardes een bepaald onderdeel zou moeten zitten...
[...]
Een SoC die stuk is gegaan gebeurt zelden, maar is niet ondenkbaar in dit soort apparaten!
[...]
Ik zou gewoon gaan bellen met wat bedrijven of liefhebbers die zelf Versterkers refurbishen en zo bepalen wat het je zou kunnen gaan kosten
Dat is een goed punt, ik heb daar inderdaad nog niet naar gekeken. Er zitten twee verlengsnoeren tussen, dus die test ik inderdaad dan nog even.The Eagle schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:49:
@purplevendetta Oorzaak moet ik ook naar gissen. Enige wat je denk ik nog niet uitgesloten hebt is een oorzaak in de stroomvoorziening buiten het apparaat. Denk aan een stroompiek van meer dan 230v (of juist een dip) op je stroomnet waar dat ding niet zo goed tegen kan, die hoek. Of een verlengsnoer die niet helemaal lekker meer is ofzo. Weet niet of je zonnepanelen hebt die zoiets zouden kunnen veroorzaken? Wellicht eens bij de buren testen meten om iets uit te sluiten?
Dat is inderdaad de ultieme test. Stiekem natuurlijk alvast naar vervangers aan het kijken, nu ik een goed excuus heb.Alternatieve test: een nieuwe receiver bestellen, als die er ook last van heeft ligt het dus niet aan je oude (en kan de bestelde retour onder WKOA)

Twee verlengsnoeren zou niet zo heel veel uit mogen maken lijkt me, tenzij er eentje al half gefrituurd is.
Hier stond al een AVR s660 receiver waarbij ik nu een DCD600 heb aangeschaft. Is het mogelijk om alles met 1 afstandsbediening te gebruiken? Er staat nergens uitgelegd hoe ik het 1 en ander in moet stellen, maar nu werkt het in ieder geval niet. De receiver reageert niet op de afstandsbediening van de cd speler (aan/uit en volume).
Voor je begint met bedienen, cd als bron op de afstandsbediening indrukken. Van de receiver welteverstaan, op die ab zitten gewoon cd controls namelijk.hellboy123 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 17:35:
Heren, de handleidingen van Denon zijn voor mij niet echt duidelijk.
Hier stond al een AVR s660 receiver waarbij ik nu een DCD600 heb aangeschaft. Is het mogelijk om alles met 1 afstandsbediening te gebruiken? Er staat nergens uitgelegd hoe ik het 1 en ander in moet stellen, maar nu werkt het in ieder geval niet. De receiver reageert niet op de afstandsbediening van de cd speler (aan/uit en volume).
Aangenomen dat je je cd speler op de cd input hebt aangesloten, zou dat dan out of the box moeten werken.
Ik heb de cd speler digitaal aangesloten op de spdif "cbl/sat", er is geen dedicated aansluiting voor de CD speler aanwezig. Ik ga jouw werkwijze straks eens proberen.The Eagle schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 18:32:
[...]
Voor je begint met bedienen, cd als bron op de afstandsbediening indrukken. Van de receiver welteverstaan, op die ab zitten gewoon cd controls namelijk.
Aangenomen dat je je cd speler op de cd input hebt aangesloten, zou dat dan out of the box moeten werken.
Iemand die zijn Logitech Harmony Remote weinig gebruikt lief aankijken en vragen of je die mag overnemen voor een leuk bedraghellboy123 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 17:35:
Heren, de handleidingen van Denon zijn voor mij niet echt duidelijk.
Ik geef je weinig kans dat iemand dat zal doen - daarentegen is er nog steeds 1 verkrijgbaar.nero355 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 22:08:
[...]
Iemand die zijn Logitech Harmony Remote weinig gebruikt lief aankijken en vragen of je die mag overnemen voor een leuk bedrag
Vaste locatie, vast netwerk.
Wat een geld. Ik gebruik een Tuya IR receiver die je alle knoppen kan leren en vervolgens via een app kan gebruiken of combinaties maken.Comp User schreef op zondag 9 juli 2023 @ 10:38:
[...]
Ik geef je weinig kans dat iemand dat zal doen - daarentegen is er nog steeds 1 verkrijgbaar.
Quik Select van de Denon + MiniDSP set 1, bioscoop licht aan, etc.
[ Voor 7% gewijzigd door CPM op 09-07-2023 20:20 ]
| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)
Was dan ook een € 100 produkt toen ze nog normaal verkrijgbaar waren...CPM schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:17:
Wat een geld.

Alles wat Tuya Software/Servers gebruikt is pure Spyware dus daar moet je ook maar net zin in hebben...Ik gebruik een Tuya IR receiver die je alle knoppen kan leren en vervolgens via een app kan gebruiken of combinaties maken.

Al die produkten van ze met de juiste chip erin worden niet zonder reden zomaar omgeflashed naar alternatieve firmware voor Home Automation gebruik!
[ Voor 3% gewijzigd door nero355 op 09-07-2023 20:29 ]
En alles wat aan internet hangt is potentiële spyware/data verzameling. Smart TV, telefoon, deurbel, laptop, webmail, internetten, zonnepanelen en ja zelfs jouw Denon receiver....nero355 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:28:
[...]
Alles wat Tuya Software/Servers gebruikt is pure Spyware dus daar moet je ook maar net zin in hebben...
Tuya is daar niet anders is. Je moet gewoon zelf een beetje opletten en risico's incalculeren.
Heb nog niet gehoord dat ze een IR receiver hebben gehackt en dat die vervolgens mijn smart TV kan infecteren zodat ze mij via mijn afstandbediening (oke Google) kunnen afluisteren.
[ Voor 15% gewijzigd door CPM op 09-07-2023 22:40 ]
Als je een keer tijd en zin hebt dan zou je eens het netwerkverkeer van zo'n apparaat of de software ervan moeten bekijken : Word je niet bepaald vrolijk van!CPM schreef op zondag 9 juli 2023 @ 22:37:
En alles wat aan internet hangt is potentiële spyware/data verzameling. Smart TV, telefoon, deurbel, laptop, webmail, internetten, zonnepanelen en ja zelfs jouw Denon receiver....
Tuya is daar niet anders is. Je moet gewoon zelf een beetje opletten en risico's incalculeren.
Heb nog niet gehoord dat ze een IR receiver hebben gehackt en dat die vervolgens mijn smart TV kan infecteren zodat ze mij via mijn afstandbediening (oke Google) kunnen afluisteren.
Maar als dat je allemaal niks kan schelen dan is er uiteraard niks aan de hand...
Waarom nu toch wijzen naar de Denon? Via de webinterface even gekeken naar de audio input. Met arc stuurt de YouTube app een Dolby Digital 5.1 signaal uit. De "mix" is echter gewoon stereo, de sub, center en surrounds zijn actief maar krijgen geen audio signaal.NewDust schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:53:
Rare bug, misschien dat iemand anders dit ook ervaart. LG C2 en een Denon X3800H. Zodra ik de C2 op eARC zet, pompen alle apps de audio over alle kanalen, of het nu surround is of niet. Bijvoorbeeld via de NOS app TdF kijken, en ik heb zelfs geluid over de Atmos speakers.
Dit is met de versterker op Direct mode, dus zonder aanpassingen. Dezelfde apps en content afspelen via een Firestick geeft het correcte gedrag, terug zetten naar ARC ook (uiteraard geen optie met het verlies van uncompressed audio en Atmos)
Met eARC ontvangt de receiver echter een PCM stereo signaal, maar worden alle speakers actief en geven dus ook geluid.
Dus wie weet wat hier verkeerd gaat en of er iets aan te doen is, behalve de receiver handmatig op Stereo te zetten.
Webinterface van? De Denon of van YouTube? Als je zegt dat YouTube als 5.1 uitstuurt terwijl de mix stereo is zie ik niet wat de Denon daar aan kan doen. Zeker als je de output van alle apps (op de LG) kan triggeren door een setting op de LG aan te passen.NewDust schreef op zondag 16 juli 2023 @ 15:46:
Waarom nu toch wijzen naar de Denon? Via de webinterface even gekeken naar de audio input. Met arc stuurt de YouTube app een Dolby Digital 5.1 signaal uit. De "mix" is echter gewoon stereo, de sub, center en surrounds zijn actief maar krijgen geen audio signaal.
Overigens hoeft terug zetten naar ARC geen hele grote impact te hebben, afhankelijk van je gebruik. Dolby Atmos via streamingdiensten kan ook over HDMI ARC, uncompressed audio hangt vooral van je andere bronnen af.
Overigens, bij twijfel aan welk device het ligt, maak dan een algemeen topic aan. Topics kan ik zo verplaatsen mocht de dader bekend worden, nu ben je aan het crossposten wat het geheel er niet overzichtelijker door maakt.
Edit:
Schakel je alleen ARC naar eARC? Audio formaat blijft wel op "passeren"/"bitstream" staan?
Het vergelijk met de FireStick, zit deze in de TV of direct in de receiver?
[ Voor 25% gewijzigd door FeaR op 16-07-2023 16:23 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Webinterface van de Denon. Bij het 5.1 signaal is er niet echt een probleem, het is effectief stereo, je kunt alleen niet upmixen als je dat zou willen.FeaR schreef op zondag 16 juli 2023 @ 16:11:
[...]
Webinterface van? De Denon of van YouTube? Als je zegt dat YouTube als 5.1 uitstuurt terwijl de mix stereo is zie ik niet wat de Denon daar aan kan doen.
Maar waarom de receiver van een PCM stereo input het geluid over alle speakers output, daar snap ik dan helemaal niets van.
Dit is hoe de TdF stream via de NOS app er nu uit ziet.
![]() | ![]() |
Firestick zit in de TV. HEt enige wat ik inderdaad doe is de LG van eARC naar ARC zetten. Wisselen tussen auto en passthrough maakt overigens geen verschil (staat standaard op passthrough).
[ Voor 6% gewijzigd door NewDust op 16-07-2023 16:27 ]
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Effectief hetzelfde, nog steeds een 2.0 PCM input, maar de output gaat in auto naar Dolby Surround. Lijkt dus alsof Direct mode al naar de auto mode verwijst.Millert schreef op zondag 16 juli 2023 @ 22:45:
@NewDust Wat krijg je als je de receiver op Auto zet in plaats van Direct? Uit nieuwsgierigheid, je kiest er bewust voor om geen gebruik te maken van Audyssey XT32?
Het idee was inderdaad om een (stereo) optie te met en zonder Audyssey te hebben, omdat ik niet in alle gevallen gecharmeerd ben van de extra ingrepen. Of om het in uitzonderlijke gevallen te upmixen, wat nu enkel in Dolby Surround of Multichannel Stereo kan.
Edit: Okay, schiet mij maar lek, ook nog even de Firestick direct in de receiver gedaan. Op de Firestick "beste surround weergave" geeft een 2.0 DD+ spoor bij youtube en speelt ook correct af, Stereo+ Sub. Firestick in PCM forceren geeft een 2.0 PCM signaal en speelt ook in Stereo+Sub af.
Blijft het dan toch bij de behandeling van (e)ARC op de Denon of de TV doet wel iets heel bijzonders met de audio output.
[ Voor 22% gewijzigd door NewDust op 16-07-2023 23:53 ]
Ik ben nieuw op dit topic.
Heb sinds medio 2020 de X4700H, veel opstartdingetjes gehad, maar in de loop van de tijd is er veel van opgelost.
Een kleinigheidje waar ik al een poos mee zit is de volume regelen vanuit de Heos app vanaf mijn iphone.
Soms gaat dit, maar meestal springt het volume direct weer terug als in het bij probeer te sturen.
Is dit een bekend probleem, is dit hier al behandeld en is er een oplossing voor?
Alvast mijn hartelijke dank voor jullie reacties.
Geschakelde woning 1990 146 m2 standaard geïsoleerd, glas vervangen door HR++ vloerverwarming beneden 55 m2, boven radiatoren. Aurora II 6 kW op het zuiden aan 1e verdieping sinds maart 2023. Tevreden klant!
Stream je de muziek vanuit een andere app naar de Denon, bijvoorbeeld via Spotify? Dit kan zowel via Spotify Connect als Airplay en ik denk dat bij beide de manier van volume aanpassen verschilt. Wellicht zit het hier in?
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Het gaat eigenlijk om alle manieren van afspelen, qua muziek (radio) gebruik ik een Noxon A120+, TV en streamingsdiensten de Apple TV laatste generatie, verder heb ik nog een Dune Real Vision 4K.Millert schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:21:
@Johan H
Stream je de muziek vanuit een andere app naar de Denon, bijvoorbeeld via Spotify? Dit kan zowel via Spotify Connect als Airplay en ik denk dat bij beide de manier van volume aanpassen verschilt. Wellicht zit het hier in?
Vanuit de Heos app speel ik ook wel Tidal en Tune-in.
Maakt niet uit, wat ik kijk of luister, dit fenomeen treedt meestal op.
Geschakelde woning 1990 146 m2 standaard geïsoleerd, glas vervangen door HR++ vloerverwarming beneden 55 m2, boven radiatoren. Aurora II 6 kW op het zuiden aan 1e verdieping sinds maart 2023. Tevreden klant!
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
[ Voor 10% gewijzigd door jongetje op 18-08-2023 20:17 ]
Unit op de laatste firmware? Unit spanningsloos gemaakt?jongetje schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 20:17:
Gister was ik muziek aan het afspelen via mijn NAS op mijn x2000 en opeens stopte het. En nu heb ik alleen nog heel zacht geluid uit de center speaker en voor de rest zijn de overige 4 stil.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Allereerst alle settings nalopen en bekijken of er niet iets verkeerd staat. Lost dat niets op dan de unit eens terug zetten naar fabrieksinstellingen.
Lost dat het niet op dan is er denk ik iets hardwarematigsdefect.
Pagina 183 van de Engelstalige handleiding.jongetje schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:29:
@CPM Ik heb alles gedaan, alleen hoe zet ij hem terug naar fabrieksinstellingen? Ik kan dat nergens vinden.
In de handleiding zit ook een hele sektie voor probleemoplossing.
[ Voor 11% gewijzigd door CPM op 19-08-2023 22:02 ]
Geen fratsen meer met 7.1.5.14.xxx opstellingen maar gewoon stereo met subwoofer. (2.1)
Daarvoor gebruikte ik al mijn denon x2700h.
Die heb ik een master reset gegeven omdat hij nu in een andere woonkamer staat.
Ik krijg echter met geen mogelijkheid het zo voor elkaar dat elke input dan ook (of dat nou surround of stereo is) om de subwoofer te activeren.
Hij staat wel geactiveerd bij speakers.
Ik kan dus nergens aangeven doe stereo + sub.
Enige manier om hem te activeren is als ik een andere optie kies bijv. Neural x.
Dan zet ie de sub wel aan, maar dan vallen alle stemmen weg omdat ie denkt dat er een center speaker is.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Setup->Luidsprekers->Hand Matige Setup->Lage Tonen->LFE+MainDj Neo Ziggy schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:41:
Ik ben net verhuisd en heb besloten om terug te gaan naar de basis.
Geen fratsen meer met 7.1.5.14.xxx opstellingen maar gewoon stereo met subwoofer. (2.1)
Daarvoor gebruikte ik al mijn denon x2700h.
Die heb ik een master reset gegeven omdat hij nu in een andere woonkamer staat.
Ik krijg echter met geen mogelijkheid het zo voor elkaar dat elke input dan ook (of dat nou surround of stereo is) om de subwoofer te activeren.
Hij staat wel geactiveerd bij speakers.
Ik kan dus nergens aangeven doe stereo + sub.
Enige manier om hem te activeren is als ik een andere optie kies bijv. Neural x.
Dan zet ie de sub wel aan, maar dan vallen alle stemmen weg omdat ie denkt dat er een center speaker is.
Setup->Luidsprekers->Hand Matige Setup->Luidspr. config.->Alles op klein
Setup->Luidsprekers->Hand Matige Setup->Crossovers->Alle->80Hz
Setup->Audio->Surround Parameter->Subwoofer->Aan
De eerste twee hoeven niet beide.
Denon:
LFE + Main - This setting will output all low frequencies to the Subwoofer whether the speaker channels are set to Large or Small in the Speaker Config menu. The includes LFE from a Dolby or DTS track as well as any low frequencies when decoding PCM or playing back from an analog connection.
By definition, a "Large" speaker is one that is capable of passing a full range of frequencies. (Lows, mids, highs) Most speakers can pass mid-range and high range frequencies, but there are many that don't have the capability of passing a lot of low end frequencies. Those types of speakers (satellite speakers, small bookshelf speakers) would be considered a "Small" speaker as their ability to pass a full range of frequencies (lows) is limited. A "Small" speaker will pass frequencies over a designated crossover point.
As most surround applications use at least one subwoofer, you may want to set the Front, Center, Surround, and/or Surround Back speakers to "Small" regardless of their capabilities to take advantage of using the receiver's internal crossover. This will allow all frequencies under the crossover point (i.e. 80 Hz) to be generated from the receiver's SW pre-out to the subwoofer used in the application. This should create a more overall balanced audio experience.
Of course, for those front towers with internal subs or if you're only using a 2.1 (Left, Right, Sub) setup, you will most likely want to leave the Front speakers set to "Large" to pass the full frequency range (20 Hz - 20 kHz) to the Front speakers. At that point, you will want to change the Subwoofer Mode setting to "LFE + Main" as that will distribute low frequencies and LFE (Low Frequency Effect) to the Front channels and SW pre-out.
[ Voor 46% gewijzigd door |sWORDs| op 25-08-2023 13:10 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Klinkt niet als een Zone 2 dingetje. Maar dat is puur afgaande dat Zone 2 beperkingen kan hebben op bepaalde soorten ingangen (in het geval van de X1600 de ingangen HDMI, Optical en Digital Coax). Dat zou betekenen dat je per device wel of geen geluid hebt, niet per app vanaf de TV.aaaido schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:55:
Pffff sinds een paar dagen toont de receiver (denon avr-x1600h) kuren. Heeft volgens mij te maken met main of zone2 instellingen maar ik kom er niet meer uit. Sommige apps op de tv hebben wel geluid en andere weer niet. Geluid via de heos app werkt prima. Als je de receiver en tv soms uit en aan zet werkt het wel weer maar ook weer niet altijd. Iemand tips?
Dat met uit- en weer aanzetten alles weer naar behoren werkt betekent dat het ook niet standaard fout gaat met een bepaalde app en daarmee mogelijk audio track. Als in, stel Netflix geeft nooit geluid zou je kunnen stellen dat Dolby Digital Plus niet goed gaat maar na een reboot zou dat dan niet over moeten zijn.
Ergo, geen idee waar het wel zit maar ergens wel waar het niet zit
Als een paar jaar heb ik een X2700, HDMI uit gaat naar de TV en alle andere apparaten zitten op de HDMI in. (Duh
Hieronder ook mijn PC (HDMI -- HDMI, RTX2700), dat werkt allemaal prima. Content komt in 4K door al dan niet met DD/DTS etc. etc.
De receiver heeft echter de vervelende eigenschap de HDMI poort herhaaldelijk aan/uit te schakelen waardoor Windows continue een nieuwe monitor ontdekt/kwijt raakt. Dit heeft als gevolg dat beide andere monitoren tijdelijk op zwart gaan en geluid ook hapert.
Ik heb dit "opgelost" door de receiver gewoon van de stroom te halen als ik hem niet gebruikt.
Echter begin ik me er zo aan te irriteren dat ik hem het liefst het raam uit gooi, de vraag is dan hebben andere types ook dit euvel? (x1800 of x2800 b.v.)
Das 9 van de 10 kansen een HDMI handshake dingetje. Had ik op een gegeven moment met min Rpi ook, en die hoefde alleen audio via de HDMI door te sturen, dus was super irritant.vassago schreef op zondag 3 september 2023 @ 17:31:
Ik gooi het toch eens in de groep.
Als een paar jaar heb ik een X2700, HDMI uit gaat naar de TV en alle andere apparaten zitten op de HDMI in. (Duh)
Hieronder ook mijn PC (HDMI -- HDMI, RTX2700), dat werkt allemaal prima. Content komt in 4K door al dan niet met DD/DTS etc. etc.
De receiver heeft echter de vervelende eigenschap de HDMI poort herhaaldelijk aan/uit te schakelen waardoor Windows continue een nieuwe monitor ontdekt/kwijt raakt. Dit heeft als gevolg dat beide andere monitoren tijdelijk op zwart gaan en geluid ook hapert.
Ik heb dit "opgelost" door de receiver gewoon van de stroom te halen als ik hem niet gebruikt.
Echter begin ik me er zo aan te irriteren dat ik hem het liefst het raam uit gooi, de vraag is dan hebben andere types ook dit euvel? (x1800 of x2800 b.v.)
Oplossing: HDMI CEC op je PC uitzetten (geen idee hoe btw, Google is je vriend).
Als dat niet helpt: evt andere via HDMI aangesloten apparaten kunnen dit ook veroorzaken. Dus dan is de vraag wat er nog meer aan hangt.
Alternatief: je PC rechtstreeks op de TV en dan pas via ARC naar je receiver voor het geluid
[ Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 03-09-2023 17:44 ]
CEC zal ik eens uitzetten, desnoods in zijn geheel op de receiver. Zal het niet heel hard missen.The Eagle schreef op zondag 3 september 2023 @ 17:42:
[...]
Alternatief: je PC rechtstreeks op de TV en dan pas via ARC naar je receiver voor het geluid
Ik heb de TV op de PC aangesloten maar dat had weer een ander nadeel welke ik even kwijt ben.
(Het zal iets met surround sound en/of passthrough te maken hebben gehad)
Ik heb een Intel NUC en HDMI CEC settings zitten daarbij in de bios. Toen ik daar alles uitgezet had reageerde de reciever er ook niet meer op.The Eagle schreef op zondag 3 september 2023 @ 17:42:
[...]
Oplossing: HDMI CEC op je PC uitzetten (geen idee hoe btw, Google is je vriend).
De X2000 open gemaakt en stof eruit geblazen en een reset gedaan (helemaal resetten lukt niet wat dingen zoals internetstations blijven onthouden). Nu heb ik via HDMI iig weer normaal geluid. Muziek direct via internet werkt niet (los van heeeel zachtjes door de center) maar heb het opgelost met een chromecast die ik nog had liggen om daarheen te streamen op een HDMI poort.CPM schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 22:00:
[...]
Pagina 183 van de Engelstalige handleiding.
In de handleiding zit ook een hele sektie voor probleemoplossing.
Wanneer heb je dat precies?
Die van mij heeft dat ook bij bepaalde wijzigingen. Dit is wel normaal.
Overschakel van bv CBL/sat naar mediaplayer, of naar ps5 of blu ray.CPM schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:17:
@harley2009
Wanneer heb je dat precies?
Die van mij heeft dat ook bij bepaalde wijzigingen. Dit is wel normaal.
Ook bij aanzetten hoor dat goed.
Ja dat schijnt normaal te zijn en geen kwaad te kunnen.
Je kan het ook (in mindere mate) hebben als je eco mode op auto hebt staan en het volume komt boven de -30 ofzo uit komt.
[ Voor 8% gewijzigd door CPM op 06-09-2023 17:42 ]
ok thanks.. niet zo druk over maken dusCPM schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:40:
@harley2009
Ja dat schijnt normaal te zijn en geen kwaad te kunnen.
Je kan het ook (in mindere mate) hebben als je eco mode op auto hebt staan en het volume komt boven de -30 ofzo uit komt.
Al zul je 25watt ook niet snel halen bij normaal gebruik, maar dan heeft die functie aanzetten dus ook geen nut.
[ Voor 6% gewijzigd door Goofy1978 op 06-09-2023 18:54 ]
Zoals gezegd is het volkomen normaal. Klikken van de relay. Kan gebeuren bij het in- dan wel uitschakelen van bijvoorbeeld eindtrappen, wisselen van codecs/kanalen, et cetera. Zodra het klikken begint tijdens een stabiele stream, om het zo te noemen, dan is er wat fout.harley2009 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:24:
[...]
Overschakel van bv CBL/sat naar mediaplayer, of naar ps5 of blu ray.
Ook bij aanzetten hoor dat goed.
Deze moet je even toelichten want hier begrijp ik niets van.Goofy1978 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 18:52:
Eco mode kun je beter uit zetten, het kapt het vermogen af boven 25watt en das niet zo best voor je tweeters als je erboven komt en de receiver blokgolven uitstuurt.
Al zul je 25watt ook niet snel halen bij normaal gebruik, maar dan heeft die functie aanzetten dus ook geen nut.
Daarnaast ben ik wel benieuwd waarop jij jou bewering baseert.
(Deze? https://www.avforums.com/...ode.2197630/post-26641741)
Er is al een heleboel geschreven over ECO mode maar dat het tweeters zou slopen lijkt me een kwalijke zaak en lastig te geloven dat een leverancier als Denon en Marantz dit dan kan bewerkstelligen zonder er een mega waarschuwing bij te zetten. "ECO mode kan je spelers beschadigen op hogere volumes" oid.
En misschien was ik niet duidelijk: ECO mode op AUTO laten staan (persoonlijke mening). Dit is ook de default instelling bij een Denon. De boel schakelt dan vanzelf in op hogere volumes.
https://www.avsforum.com/...tly.2089586/post-47402961
Post in thread 'Denon AVR-X3700H AVR Review' https://audiosciencerevie...-review.15031/post-649101
Denon:
"Eco mode" can drastically reduce the amount of energy an AV receiver consumes when it sits in standby mode, helping users keep their bills low. The downside to any Eco mode is the noticeable dip in audio quality, as it can limit volume levels and dampen performance in the name of energy conservation.
https://www.denon.com/en-...%20energy%20conservation.
Home Theater review pro:
Eco Mode is a feature of Denon receivers that enables energy conservation without sacrificing sound quality.

https://hometheaterreviewpro.com/denon-eco-mode-on-or-off/
[ Voor 67% gewijzigd door CPM op 07-09-2023 10:52 ]
Bij yamaha was het vorig jaar zelfs nog niet volgens youtube reviews.
/f/image/QFEvYad2BeAGJrL55NkJmYUS.png?f=fotoalbum_large)
https://manuals.denon.com/avrx3400h/eu/en/HJWMSYqdgglnxg.php
[ Voor 7% gewijzigd door Millert op 07-09-2023 10:21 ]
Ik heb front 2 klipsch 8000ii en 2 klipsch R-28f als surround speakers. Subwoofer is een svs pb1000 pro. Dan moet je de speakers toch niet op full range zetten, maar op klein zodat de subwoofer het werk doet.
[ Voor 35% gewijzigd door harley2009 op 08-09-2023 10:06 ]
Heb je in de setting van de Denon aangegeven dat je een subwoofer hebt? Pas na het instellen van een aanwezige subwoofer kan je de speakers op "large" of "small" zetten.harley2009 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:00:
Vraagje:. Bij mijn Marantz sr7011 kon ik de speakers op groot of klein zetten. Bij de Denon x4800 zie ik dat er niet tussen staan.. wel Full Range, maar niet de mogelijkheid om klein te selecteren.
Ik heb front 2 klipsch 8000ii en 2 klipsch R-28f als surround speakers. Subwoofer is een svs pb1000 pro. Dan moet je de speakers toch niet op full range zetten, maar op klein zodat de subwoofer het werk doet.
Pagina 216 van de Nederlandse handleiding:
- Wanneer “Subwoofer” is ingesteld op “Nee”, wordt "Front” automatisch ingesteld op “Groot”.
- Wanneer “Front” is ingesteld op “Klein”, kunt u geen andere set luidsprekers dan “Front” instellen op “Groot”.
[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 08-09-2023 10:25 ]
Jazeker. Als je kijkt staat er subwoofer 1. Dan ben ik in het luidspreker menu. En daar zie ik geen handeling om klein of groot te kiezen. Wel Full Range en instellen van Hrz. Zal vanavond nogmaals alles door spitten.FeaR schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:21:
[...]
Heb je in de setting van de Denon aangegeven dat je een subwoofer hebt? Pas na het instellen van een aanwezige subwoofer kan je de speakers op "large" of "small" zetten.
Pagina 216 van de Nederlandse handleiding:
[...]
harley2009 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:50:
[...]
Jazeker. Als je kijkt staat er subwoofer 1. Dan ben ik in het luidspreker menu. En daar zie ik geen handeling om klein of groot te kiezen. Wel Full Range en instellen van Hrz. Zal vanavond nogmaals alles door spitten.
En is het beter om de speakers op full range te zetten??
Deze benaming is weg alle speakers zijn full range maar je kan de frequentie cut off instellen van hoe laag je wil dat het naar je subwoofer gaat. Werkt hetzelfde, maar anders benaamd.harley2009 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:00:
Vraagje:. Bij mijn Marantz sr7011 kon ik de speakers op groot of klein zetten. Bij de Denon x4800 zie ik dat er niet tussen staan.. wel Full Range, maar niet de mogelijkheid om klein te selecteren.
Is het echt hetzelfde? Want er staat me bij dat er verschil tussen het signaal naar de sub zit tussen large en small settings...remanus schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:28:
[...]
Deze benaming is weg alle speakers zijn full range maar je kan de frequentie cut off instellen van hoe laag je wil dat het naar je subwoofer gaat. Werkt hetzelfde, maar anders benaamd.
Edit: Ja er is verschil:
:strip_exif()/f/image/p0OIGorihUPNmF0tYUJl8Iqq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/16w9bm4tpils9MWn0HuMEV9u.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus je zou dan een setting verwachten om tussen "full range" "not full range(?)" te schakelen? Of het signaal wordt automagisch naar sub doorgezet als je de freq. instelt?
Meer hier: https://www.avsforum.com/...st-62597694?nested_view=0
[ Voor 56% gewijzigd door MDKlapwijk op 08-09-2023 12:11 ]
Korte versie: je sub is altijd beter in het weergeven van de lage frequenties.
Zie ook https://www.avsforum.com/...182/page-34#post-15018166
Here's a good explanation of LFE+Main vs LFE that I found in the Audyssey thread:
Mains - Large
Sub - LFE
In this setup, the mains run full-range, no bass is redirected to the sub from the L/R channels. The sub only gets the LFE channel. The crossover setting in this setup is ignored.
Mains - Large
Sub - LFE+Mains
In this setup, the mains run full-range as before, the sub gets the LFE channel. However, in this arrangement the frequencies below the mains crossover setting are sent the mains AND the sub. This is the so-called "double bass."
Mains - Small
Sub - LFE or LFE+Mains doesn't matter
Here, the mains only play frequencies above whatever their crossover is set to. Anything below the crossover is redirected to the sub. The sub plays the LFE channel and the redirected bass from the mains regardless of what you set it to.
Een prachtige update wat ik graag deel met jullie.
Krijg hem nog niet gevonden.Aloysxda schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:22:
Sinds een paar dagen kunnen we music enhanced app gebruiken voor bediening van de denon. Dit werkt fantastisch!!
Een prachtige update wat ik graag deel met jullie.
Denon AVC-X6500H
Fronts: Infinity Kappa 7
Center: Infinity Alpha
High: Infinity Alpha 5
Surrounds: Infinity Alpha 20
Subwoofer: SVS-SB1000
Ik heb voor mijn Denon AVC-X6500h een 2de subwoofer (SB1000) besteld.
Nu vraag ik mij af of ik Sub2 met dezelfde instellingen achterop als Sub1 zo kan toevoegen, of dat de hele setup opnieuw via Audessey afgeregeld moet worden.
De eerste sub staat naast de rechter frontspeaker en de tweede wil ik naast de linker frontspeaker zetten.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Al is dat altijd beter een 2e sub erbij geeft 3 of 6 db extra output, dus zonder inregelen staan ze te hard.
Bedankt voor je reactie! Ik was er al "bang" voor dat ik er niet zo makkelijk vanaf zou komen. 😉Goofy1978 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 19:18:
@Vulcan750 die receiver kan 2 subs onafhankelijk inregelen dus je moet de setup opnieuw doen.
Al is dat altijd beter een 2e sub erbij geeft 3 of 6 db extra output, dus zonder inregelen staan ze te hard.
Weet je, de afstelling is momenteel zo mooi, dat ik er ietswat huiverig voor ben om wat aan de setup te veranderen.
Maar wie mooi wil zijn klinken, moet pijn lijden... 😁
Je kan de huidige setup opslaan op usb iddscofield schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:08:
Je kunt je setup toch ergens opslaan? Of anders opschrijven via de handmatige instellingen.
Dat is een goed idee, ik had hier niet aan gedacht.Goofy1978 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:11:
[...]
Je kan de huidige setup opslaan op usb idd
The Eagle schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:55:
In de startpost al genoemd, maar zie Batpigworld. Directe link naar waar het uitgelegd staat: http://batpigworld.com/setup.html#manual_setup
Korte versie: je sub is altijd beter in het weergeven van de lage frequenties.
Zie ook https://www.avsforum.com/...182/page-34#post-15018166
[...]
De setup voor het instellen van een crossover is bij de nieuwe Denon surroundversterkers verandert tov die van de vorige generatie.
In het huidige menu 'Speakers' > 'Manual Setup' vind je het submenu 'Crossovers' en daar stel je in of een speaker Full Range speelt of een kantelfrequentie krijgt.
Je kunt er kiezen om voor $20 de MultEQ editor app aan te schaffen. En een meting te doen via de app en in een andere preset te laden. Zo kun je diverse instellingen proberen en laden in een preset. Presets kun je dan eenvoudig vergelijken. Ook kun je met de editor app meer invloed uitoefenen op de correcties. En bijv. Voor de subs een housecurve maken.Vulcan750 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 16:24:
AV installatie:
Denon AVC-X6500H
Fronts: Infinity Kappa 7
Center: Infinity Alpha
High: Infinity Alpha 5
Surrounds: Infinity Alpha 20
Subwoofer: SVS-SB1000
Ik heb voor mijn Denon AVC-X6500h een 2de subwoofer (SB1000) besteld.
Nu vraag ik mij af of ik Sub2 met dezelfde instellingen achterop als Sub1 zo kan toevoegen, of dat de hele setup opnieuw via Audessey afgeregeld moet worden.
De eerste sub staat naast de rechter frontspeaker en de tweede wil ik naast de linker frontspeaker zetten.
Of je doet het zonder app en slaat de settings onder een ander preset op. Jouw device ondersteunt twee presets.
https://manuals.denon.com/avcx6700h/eu/en/DRDZSYdbdgoqfu.php
Ik zou echter wel even alle settings opslaan of op schrijven.
De volledig configuratie opslaan op usb is uiteraard ook mogelijk, gewoon voor de zekerheid.
[ Voor 20% gewijzigd door CPM op 06-10-2023 13:02 ]
Plus, vanwege verschillen in akoestiek door plaatsing zal de ene frequentie meer versterkt worden door de tweede sub dan de andere frequentie. Je individuele meting op je eerste sub kan dus ook weg.Goofy1978 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 19:18:
@Vulcan750 die receiver kan 2 subs onafhankelijk inregelen dus je moet de setup opnieuw doen.
Meerdere subs daarom altijd gezamenlijk en tegelijkertijd meten.
Iemand al ontdekt hoe je in de nieuwere versie van HEOS een custom url kan toevoegen als internet radio station? De knop "Add Custom URL" uit de support docs lijkt niet meer te bestaan?
https://support-nl.denon....ion-streaming-url-to-heos
:fill(white):strip_exif()/f/image/lsVpFM3Nkja4kjl37NWQ1sOE.png?f=user_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Opperpanter2 op 10-10-2023 10:30 ]
Inmiddels heb ik de 2de subwoofer binnen, en ook de MultiEQ editor app gedownload.CPM schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:56:
[...]
Je kunt er kiezen om voor $20 de MultEQ editor app aan te schaffen. En een meting te doen via de app en in een andere preset te laden. Zo kun je diverse instellingen proberen en laden in een preset. Presets kun je dan eenvoudig vergelijken. Ook kun je met de editor app meer invloed uitoefenen op de correcties. En bijv. Voor de subs een housecurve maken.
Of je doet het zonder app en slaat de settings onder een ander preset op. Jouw device ondersteunt twee presets.
https://manuals.denon.com/avcx6700h/eu/en/DRDZSYdbdgoqfu.php
Ik zou echter wel even alle settings opslaan of op schrijven.
De volledig configuratie opslaan op usb is uiteraard ook mogelijk, gewoon voor de zekerheid.
Lekker handig was het instellen via de App en mijn tablet! Een paar dingen heb ik zelf verandert, de crossovers stonden m.i. wat aan de lage kant. (tussen de 40 en 60Hz) Die heb ik hoger gezet: alles op 80Hz. Frequentie range filter naar 600Hz en midrange compensatie uit.
De subwoofers moeten ook een beetje werk houden! 😉
Maar ik heb er absoluut geen spijt dat ik een 2de sub erbij heb gekocht. Het klankbeeld is opener, breder, strakker en je hoort meer detail.
Ik had hier vooraf al wel eea over gelezen, maar het klopt ook nog!
Ik heb ook altijd die lage crossovers en zet die ook op 80Hz.Vulcan750 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 19:43:
[...]
Inmiddels heb ik de 2de subwoofer binnen, en ook de MultiEQ editor app gedownload.
Lekker handig was het instellen via de App en mijn tablet! Een paar dingen heb ik zelf verandert, de crossovers stonden m.i. wat aan de lage kant. (tussen de 40 en 60Hz) Die heb ik hoger gezet: alles op 80Hz. Frequentie range filter naar 600Hz en midrange compensatie uit.
De subwoofers moeten ook een beetje werk houden! 😉
Maar ik heb er absoluut geen spijt dat ik een 2de sub erbij heb gekocht. Het klankbeeld is opener, breder, strakker en je hoort meer detail.
Ik had hier vooraf al wel eea over gelezen, maar het klopt ook nog!
Wel heb ik de frequentie range filter op 300Hz gezet, weet niet of dat goed hoorbaar is.
Wat ik aan informatie heb gelezen/gezien zijn er meerdere mogelijkheden. Zo rond de 250/300Hz (Schroeder setting), of tussen de 500 en 700Hz.Goofy1978 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 20:50:
@Vulcan750 Mooi dat het werkt de MultiEQ editor app zette bij mij de subwoofer veel te zacht, heb dat zelf aangepast.
EQ moet je tot 300 of 500 hz doen idd, erboven geen EQ gebruiken voor wat levendiger geluid met muziek.
Het kan al haast niet mooier gaan klinken, maar ik ga zeker toch ook die 300Hz eens uitproberen. Je weet maar nooit. Bedankt voor de tip! 👍
Ik heb het freq.range filter trouwens enkel op de Infinity Kappa 7 frontspeakers (vrij grote vloerstaanders) toegepast. Is het ook aan te bevelen dit ook met de overige speakers te doen?
Ik gebruik mijn AV installatie voor 80% voor muziek en 20% voor film e.d.
Je kan het ook wel zien op de inmeetgrafiek is dat berg en dal tot 500 hz kun je beter EQen tot daar.
[ Voor 7% gewijzigd door Goofy1978 op 11-10-2023 23:18 ]
Deze setting klinkt volgens mij en mijn vrouw niet anders dan de eerste setting (600Hz), dus laat ik de 500Hz setting staan.
Jullie bedankt voor het meedenken en de tips! 🎶🎶
Thanks! dit was de oplossing :-)CyBeRSPiN schreef op zondag 12 november 2023 @ 14:40:
@Chris12 als je room2 (zone2) niet gebruikt zou ik die sowieso disablen anders heb je onnodig een hoger verbruik. Grote kans dat ie dan wel uit gaat.
Heb ik ook, ik heb de X3500H en kan Zone 2 niet uitzetten, heel irritant! Die blijft altijd aan staan, pas na 2h gaat die op Standby.Chris12 schreef op zondag 12 november 2023 @ 14:33:
Iemand ervaring met de LG G3 (of andere LG serie) icm een denonX2800H dat wanneer je de LG middels de LG remote aanzet dat dan de Denon wel keurig mee aangaat (Main room), echter bij het uitzetten dan gaat de Main Room wel op OFF echter de Denon zelf blijft aanstaan (groen led ipv rode led).
is dit een setting in de Denon (wellicht room2 disablen), of moet ik de LG een andere Denon surround optie laten kiezen (ik heb de eerste optie gekozen, aangezien die reageerde op de test-input middels de LG remote tijdens de setup).
Via de Denon remote app kan je het gemakkelijk uitzetten ;-)Whiskey48 schreef op zondag 12 november 2023 @ 18:18:
[...]
Heb ik ook, ik heb de X3500H en kan Zone 2 niet uitzetten, heel irritant! Die blijft altijd aan staan, pas na 2h gaat die op Standby.