Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:34
bvbal79 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:47:
- Denon X1400H geeft geen geluid meer. Beeld en dergelijke worden prima via HDMI doorgegeven maar geluid komt niet uit de speakers maar gaat ook niet via HDMI door naar de TV. Direct geluid via spotify op de receiver werkt ook helaas niet
Mute knop of zone niet per ongeluk uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:38
bzzzt schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:02:
[...]

Mute knop of zone niet per ongeluk uitgezet?
Nope, dubbel gecheckt allemaal. Hij is retour Denon... bij platte TV gekocht, maar die konden dus niet zelf testen omdat ze geen beeldscherm en boxen naast elkaar hadden staan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Had je 'm wel al eens volledig gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik heb de denon avr 3500 sinds gisteren wilde ik naar een andere zender zappen,wat blijkt heb alleen beeld en geen geluid meer
Ik heb heb hem een paar keer gereset en de HDMI kabels verwisseld maar hetzelfde resultaat
Ik heb alle HDMI poorten geprobeerd ook niks wel beeld geen geluid
Nu heb ik toch een idee dat het een HDMI probleem is,wie heeft hier ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:44

Snuffel

Vroem!

Ben er schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:06:
Ik heb de denon avr 3500 sinds gisteren wilde ik naar een andere zender zappen,wat blijkt heb alleen beeld en geen geluid meer
Ik heb heb hem een paar keer gereset en de HDMI kabels verwisseld maar hetzelfde resultaat
Nu heb ik toch een idee dat het een HDMI probleem is,wie heeft hier ervaring mee.
Heb je zone 2 aanstaan per ongeluk?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonzo2009
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-09 13:54
check of je arc goed hebt dit geeft ook vaak storing bij Denon.

Kabel keer in en uit halen.

Alles stroomloos maken.

Weer testen door kabel in andere HDMI op TV te doen.

MHI 3.5 ZSX-W Enphase IQ7+12x 400wp Zuid IQ7+ 4x 425wp Oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Hallo bonzo
Dit heb ik allemaal al doorlopen
Ik heb hem al verstuurd voor reparatie en bedank voor je tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Ben er schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:22:
Hallo bonzo
Dit heb ik allemaal al doorlopen
Ik heb hem al verstuurd voor reparatie en bedank voor je tips
bizar, klinkt als het zelfde wat ik heb nog geen post boven je. Ze zeggen bij de winkel dat het wel 3-4 weken kan duren voor ik hem eventueel terug heb :(

[ Voor 4% gewijzigd door bvbal79 op 10-04-2019 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:44

Snuffel

Vroem!

Gewoon een tijdelijk vervangend model vragen voor de duur van de reparatie... zit je ook niet zonder

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Zal het HDMI board wel zijn mn denon x2200 is daar ook aan overleden.
Lees dit toch wel erg vaak bij denon, hopelijk houd de nieuwe x3400 het langer vol. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-08 11:47
Ik zit ontzettend te twijfelen over de denon avr x 2500 of 3500. Ik heb nu de 2113 en wil updaten vanwege de 4k mogelijkheid.

Ik heb meerdere reviews gelezen en qua aansluitingen en vermogen ed verschilt het allemaal niet zoveel (als ik kijk naar mijn gebruik). Earc heb ik niet nodig.

De 3500 heeft waarschijnlijk betere componenten maar ga ik dat daadwerkelijk horen in het geluid is waar ik nog geen antwoord op heb. Ik heb 2 vloerstaande speakers (energy cf50) + bijbehorende centerspeaker. Subwoofer is een svs pb 1000. Rearspeakers zijn kleine speakers van Harman Kardon.

Wanneer is het verstandig om qua vermogen een zwaardere versterker te nemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:39
rened80 schreef op zondag 14 april 2019 @ 21:26:
Wanneer is het verstandig om qua vermogen een zwaardere versterker te nemen?
In de gemiddelde huiskamer met de speakers van tegenwoordig? Nooit. De verschillen in vermogen zijn niet zo groot dat het überhaupt hoorbaar is. Het is allemaal 5-10 Watt meer ten opzichte van het model/serie ervoor. Wil je echt harder/luider spelen dan heb je aanzienlijk meer vermogen nodig.

Edit:
Als je de X3500 wilt verkiezen boven de X2500 moet je dat doen omdat de eerste Audyssey XT32 heeft en de X2500 niet. Daar zal je meer van merken dan iets meer vermogen.

[ Voor 28% gewijzigd door FeaR op 14-04-2019 21:46 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Sinds gisteren trotse eigenaar van de X1500.
De speaker configuratie duurde wat lang, maar verraste me wel positief in het feit dat hij een fase wisseling kon herkennen.Verder moet ik de mogelijkheden nog ontdekken. Eerste indruk is in ieder geval goed.

[update]
De TV loopt bij mij zo: TV Ontvanger --> Receiver --> TV
Maar als ik bijvoorbeeld Youtube of Netflix via de TV doe dan had ik verwacht dat de audio terug via de HDMI kabel zou lopen dat werkt dus niet, moest dus toch een optische kabel tussen de TV en de receiver aansluiten om audio van de TV op de receiver te krijgen.

En irritatie puntje: als ik de tv uit doe en ik wil alleen radio luisteren dan gaat de tv soms weer aan of de radio gaat vanzelf weer uit als de tv uit gaat.. Leuk dat dat allemaal geschakeld is..

[ Voor 51% gewijzigd door CAP-Team op 16-04-2019 09:19 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleGouds
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-01-2022
CAP-Team schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:31:

De TV loopt bij mij zo: TV Ontvanger --> Receiver --> TV
Maar als ik bijvoorbeeld Youtube of Netflix via de TV doe dan had ik verwacht dat de audio terug via de HDMI kabel zou lopen dat werkt dus niet, moest dus toch een optische kabel tussen de TV en de receiver aansluiten om audio van de TV op de receiver te krijgen.
@CAP-Team
Dat is eenvoudig op te lossen door in de instelling ARC aan te zetten. Als je even op het internet zoekt naar ARC Denon AVR-X1500 dan krijg je gelijk van Denon een link met duidelijke instructies hoe je dit aan en uit kan zetten.

Heeft een van jullie misschien ervaring met het volgende? Denon Heos speakers als aanvulling op surround mogelijk?

Ik ben hier namelijk al een tijd naar op zoek maar kan vrijwel nergens hierover iets vinden.

[ Voor 59% gewijzigd door JelleGouds op 24-04-2019 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:44
CAP-Team schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:31:
[..]
En irritatie puntje: als ik de tv uit doe en ik wil alleen radio luisteren dan gaat de tv soms weer aan of de radio gaat vanzelf weer uit als de tv uit gaat.. Leuk dat dat allemaal geschakeld is..
Kun je gewoon instellen in het menu van je Denon. Ik heb bij mij al deze HDMI CEC uitgeschakeld omdat ik werk met een Logitech Harmony.. die snapt er geen hout meer van anders.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
@rened80 Zelf heb ik recent mijn X-2000 (defect) vervangen voor een X3500. Hierbij ben ik ook van Audyssey XT naar XT32 gegaan. Merk dat effecten in films een veel betere plaatsing hebben dan hiervoor met de X-2000. Volgens mij heeft de X3500 ook een tweetal HDMI in en de mogelijkheid om 2 subs aan te sluiten. Naar mijn weten heeft de X-2500 dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

bluecupra schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:35:
@rened80 Zelf heb ik recent mijn X-2000 (defect) vervangen voor een X3500. Hierbij ben ik ook van Audyssey XT naar XT32 gegaan. Merk dat effecten in films een veel betere plaatsing hebben dan hiervoor met de X-2000. Volgens mij heeft de X3500 ook een tweetal HDMI in en de mogelijkheid om 2 subs aan te sluiten. Naar mijn weten heeft de X-2500 dat niet.
De X2500H heeft ook tweemaal HDMI-OUT (neem aan dat je dat bedoelt) en 2 pre-outs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Exorcist schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:45:
[...]

De X2500H heeft ook tweemaal HDMI-OUT (neem aan dat je dat bedoelt) en 2 pre-outs.
Dat is inderdaad wat ik bedoel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
De X2500H kan dacht ik geen 2 subs apart inregelen, een x3500 kan dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-08 11:47
bluecupra schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:35:
Ik heb idd zelf ook besloten de x3500 aan te schaffen. Wacht even totdat de prijs iets zakt. Heb nog geen haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

rened80 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 18:41:
[...]

Ik heb idd zelf ook besloten de x3500 aan te schaffen. Wacht even totdat de prijs iets zakt. Heb nog geen haast.
Ik zit zelf ook te kijken, maar eind juni dit jaar komt Denon met nieuwe modellen.
met Atmos ingebouwd in de Surround speakers.
https://www.avsforum.com/...read-faq-posts-1-8-a.html

[ Voor 17% gewijzigd door agaam op 24-04-2019 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Probeerde vanmiddag muziek vanaf m'n telefoon via Bluetooth naar de receiver te streamen. Lukte niet. Heeft wel gewerkt. Speelde wel maar geen geluid. Ook geprobeerd met de laptop maar ook geen geluid. Geluid van tv ontvanger en radio enzo werkt goed.. 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@CAP-Team En dan moeten wij ruiken welke receiver je hebt, hoe je instellingen staan en wat je zelf al nagekeken had? Sorry, maar door een draadloze netwerkkabel snuiven is volgens mij nog niemand gelukt :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

The Eagle schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 22:49:
@CAP-Team En dan moeten wij ruiken welke receiver je hebt, hoe je instellingen staan en wat je zelf al nagekeken had? Sorry, maar door een draadloze netwerkkabel snuiven is volgens mij nog niemand gelukt :P
Hij stelt toch ook geen vraag? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

The Eagle schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 22:49:
Type heb ik een paar posts terug nog benoemd :P
Wat heb ik geprobeerd:
Opnieuw verbinden
Opnieuw pairen
Via Heos app geprobeerd (werkt ook niet)
Met de laptop geprobeerd

En het heeft gewerkt. Nu alleen stilte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
CAP-Team schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 00:26:
[...]

Wat heb ik geprobeerd:
Opnieuw verbinden
Opnieuw pairen
Met de laptop geprobeerd

En stekker eruit halen? :P

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 17:02
Atomsk schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 02:02:
[...]

En stekker eruit halen? :P
Dan blijft het in ieder geval stil ja O-)

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

CAP-Team schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 00:26:
[...]

Wat heb ik geprobeerd:
Opnieuw verbinden
Opnieuw pairen
Met de laptop geprobeerd

Dat was ruim 10 dagen geleden en ik zit net als velen op een tablet. Dus ik zie dat niet zomaar :P
Maar X1500H dus.
Anyways, volledige reset al geprobeerd? Nadeel is dat je opnieuw in moet regelen (dus ff je settings opschrijven voor je dat doet) maar werkt meestal wel

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 07:27

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb vrijwel hetzelfde gehad.

Mijn oplossing was een reset. Powerknop +/- 10s ingedrukt houden.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ga ik dat proberen! :)

[update]
Het herstarten dmv de aan/uit knop heeft niet geholpen.
Ik kan wel mbv de laptop het volume instellen, muziek speelt wel af maar géén geluid uit de speakers.

[ Voor 79% gewijzigd door CAP-Team op 27-04-2019 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Slaapje schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 08:14:
[...]

Dan blijft het in ieder geval stil ja O-)
Daarna stekker weer er in natuurlijk :P , maar een reset is wat praktischer idd. Wist niet van die optie.

Heos loopt hier ook wel eens vast. Heb zelfs wel eens dat het hele geluidsbeeld niet meer klopt (balans naar rechts verschoven zonder dat er iets in de instellingen aangepast is). Denon is prut qua stabiliteit.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Even een vraagje, wat doen jullie:
1. alles aansluiten op de versterker en het beeld via één kabel naar de TV
2. alles aansluiten op de TV en de audio via de TV naar de receiver

En wat zijn de voordelen van jullie manier van aansluiten?
Ik gebruik zelf momenteel optie 1, dus spelcomputers, mediaspeler en tv ontvanger aangesloten op de receiver, en dan een HDMI kabel van receiver naar de TV. Wel met een aparte optische kabel van TV naar receiver voor het geluid van bijv. Youtube en Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat waar ik altijd de receiver bij aanzet (BR in mijn geval) loopt bia de receiver. Voor de rest gewoon rechtstreeks naar de TV en dan van TV optisch naar de receiver. TV signaal is toch nooit hoger dan DTS en voorkomt handshake issues.
Overigens kan mijn Denon DBP1611 BR ook streamen. Dus in geval ik een film op mijn nas heb die mijn smart TV qua geluid niet door kan geven, slinger ik die aan.

[ Voor 25% gewijzigd door The Eagle op 27-04-2019 16:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 16:50
CAP-Team schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 16:05:

Ik gebruik zelf momenteel optie 1, dus spelcomputers, mediaspeler en tv ontvanger aangesloten op de receiver, en dan een HDMI kabel van receiver naar de TV. Wel met een aparte optische kabel van TV naar receiver voor het geluid van bijv. Youtube en Netflix.
Alles naar de receiver en maar 1 kabel naar de tv. Scheelt een boel kabels achter de tv.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:22

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@CAP-Team, ik heb alles met HDMI op de Denon zitten (BR, Chromecast, Nuc, Ziggo Next), gewoon omdat je daar eigenlijk een AVR voor aanschaft. En zoals @Mozart al zegt scheelt het enorm veel kabels naar je TV, zeker als je die opgehangen hebt...

Wel zou ik, als je toch bezig bent, ook alvast een optische kabel naast de HDMI kabel naar de tv aansluiten, dit omdat HDMI-CEC (en dus ook ARC) nog wel eens niet optimaal kan werken, waarna je het eigenlijk zoveel mogelijk uit wil zetten...

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Dit had ik al gedaan, werkt verder allemaal wel goed zo hoor.
Ben dus alleen nog niet zo te spreken over de Bluetooth functionaliteit. Die het dus wel gedaan heeft maar nu dienst weigert. Ik zal nog eens kijken of die het wel weer doet als ik de stekker er uithaal, maar dat zou eigenlijk niet moeten kunnen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itsa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-08 15:08
Heb een Denon AVR- X2400H. Doet het prima, alleen de Heos/Denon app kan 70% van de tijd het apparaat niet vinden. (netwerk Ok, Spotify Direct werkt, Airplay werkt, alleen die apps niet. Laten die nu net belangrijk zijn.....

Enige oplossing die ik tot nu toe weet die werkt is op de AVR de netwerk module te resetten door de SOURCE SELECT in om “HEOS Music” te zetten, en dan TUNER PRESET CH + en ZONE2 ON/OFF minstens 3 seconden samen in te drukken.

Na deze reset werkt het ongeveer 2-3 dagen weer goed. Maar hierna weer ellende. Geen idee waar dit aan ligt.....Ticket gemaakt bij Denon support maar nog geen enkele progress hiermee....Geen idee ook waar ik het verder moet zoeken, jullie enige idee?

[ Voor 16% gewijzigd door Itsa op 03-05-2019 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
@Itsa Sluit hem liefst bekabeld aan en geef hem een static ip adres in je router.
Ik heb de denon x3400 op wifi maar wel met static ip, werkt redelijk al moet soms de stroom er nog wel eens af.
Heb net een nieuw router dus moest weer een static ip maken :)

[ Voor 44% gewijzigd door Goofy1978 op 03-05-2019 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-08 20:15
Iemand iets vernomen Dat Spotify zal gaan stoppen met Spotify Connect op Denon/Marantz receivers en nog enkele merken? Las dit op een blog van een web hifi zaak waar ik mijn x3400h vandaan heb..

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nope. En als je een bron hebt hoor ik dat graag.
Verwacht niet dat Spotify zomaar zou stoppen (is technisch niet makkelijk te blocken) en van DM zou ik dat ook niet verwachten, want die zouden zichzelf er commercieel aardig mee in de vingers snijden lijkt me.

Edit: Een hele tijd terug ging wel de normale spotify op zwart ten faveure van Spotify connect. Wellicht bedoel je dat? Weet niet hoe oud het blog is?

[ Voor 22% gewijzigd door The Eagle op 04-05-2019 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-08 20:15
https://doublepoint.nl/bl...lle-speakers-en-receiver/

Dateert van 25 april jl en ik ben er via hun FB pagina achter gekomen.
Het lijkt idd op een oude tekst van een paar jr terug, echter toch maar even hier checken..
The Eagle schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 17:16:
Nope. En als je een bron hebt hoor ik dat graag.
Verwacht niet dat Spotify zomaar zou stoppen (is technisch niet makkelijk te blocken) en van DM zou ik dat ook niet verwachten, want die zouden zichzelf er commercieel aardig mee in de vingers snijden lijkt me.

Edit: Een hele tijd terug ging wel de normale spotify op zwart ten faveure van Spotify connect. Wellicht bedoel je dat? Weet niet hoe oud het blog is?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024

Optie 1 :).

Heb HDMI-CEC ook aanstaan en ben er echt blij mee! Als ik mijn PS4 aanzet, dan gaat (uiteraard) de PS4 aan, mijn tv gaat aan, en de receiver gaat ook aan.

En als ik mijn tv uitzet, dan gaat ook de PS4 (op standby), en de receiver uit.

Heel sporadisch wil de receiver niet aan, maar dan werkt de Passthrough wel, dus even snel de knop aantikken is de moeite niet. X1500 btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

Optie een, bijna 'uiteraard'. Want ARC (en optisch) ondersteunt alleen DTS en Dolby en zo. En geen Dolby TrueHD, DTS-HD, Atmos, DTS:X.... Tenzij receiver en TV eARC ondersteunen, dan werkt dat volgens mij weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 21:24

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Ik heb de x1400.
Samenvattend de samsung q8 met one connect box.
Ik kijk met ci+ tv.
In de denon x1400 zit alleen een intel nuc (zeg maar kleine pc.
Apple tv rechtstreeks in tv.
En dus arc aan.

Nu mijn ouders een paar weken bij me wonen wegens verkoop huis merk ik toch weer de kleine irritaties (met de versterker)

Af en toe met kodi kijken spontaan geen beeld, na versterker aan uit alles weer goed.

Af en toe gaat de versterker niet mee aan met de tv.

Dat moet toch anno 2019 geen gezeur meer opleveren?
Het was een hele poos vlekkeloos.
Alle hdmi is 2.0 (ps4 pro kabels allemaal)

Hdmi handshake problemen zijn er opeens weer.
En denon heeft al een heeeeele poos geen firmware updates meer.
Het boeit ze volgens mij echt niet. Als ze de nieuwe serie maar weer kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Wie zn denon hier werkt nu gewoon probleemloos over netwerk?
Dus heos internetradio en afspelen van usb enzo.
Heb de x3400 een vast ip gegeven in de router.
Ie is verbonden met wifi de router staat er 2 meter onder met een houten vloer constant 300mbit verbinding op 5ghz.
Net werkte het even geweldig met heos op mn telefoon, maar na een paar minuten weer geen verbinding.
Heb nu de netwerkkabel van de xbox in de denon gedaan toen werkte het spul direct weer.
Even afwachten nu als het verplicht is een kabel te gebruiken bij denon waarom zetten ze er dan wifi antennes op vraag ik me af.
Heb pas een nieuwe router om betere wifi te krijgen dan de experiabox dus ergerde me nogal dat de denon wat tegenwerkte lol.

[ Voor 8% gewijzigd door Goofy1978 op 06-05-2019 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 09:23
@Goofy1978 Als je router er 2 meter vandaan staat utp gebruiken. Hier heb ik alles wat enigzins bekabeld kan, bekabeld aangesloten. Werkt altijd stuk beter is mijn ervaring. Plus dan hebben de echte Wi-Fi devices meer ruimte in die bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

mistercage schreef op zondag 5 mei 2019 @ 21:35:
https://doublepoint.nl/bl...lle-speakers-en-receiver/

Dateert van 25 april jl en ik ben er via hun FB pagina achter gekomen.
Het lijkt idd op een oude tekst van een paar jr terug, echter toch maar even hier checken..

[...]
Mja, dat laatste ben ik met je eens. Als ik dit lees:
Een aantal van deze apparaten verliezen de ingebouwde dienst volledig terwijl andere apparaten door middel van een firmware-update weer voorzien kunnen zijn van Spotify Connect. Het direct afspelen van muziek is niet meer mogelijk zonder tussenkomst van een smartphone of tablet.
Dan zou een firmwareupdate met Spotify Connect het evt issue dus verhelpen. Das nieuws van ca een jaar geleden. Ik zou ze eens bellen als ik jou was, vragen wat hun bron is en hoe recent die is. Als dit echt nieuws was geweest zou er wel meer over te vinden zijn geweest vermoed ik. Nu geldt n=1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Heb mijn X1400-H terug nadat hij geen geluid meer produceerde. Heeft 4 weken geduurd. Uiteindelijk was dit het rapport:

DSP error, Firware update en reset gedaan....

Achteraf gezien had ik dit niet gewoon zelf kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vermoed van wel ja, dat soort dingen staan gewoon in het boekje. Tenzij de firmware update handmatig moest omdat je ook geen internetverbinding meer had oid.
Maar waarom wil je het weten, wat voegt het to? De teleurstelling van nodeloos geld uitgegeven te hebben? If so: jij kunt niet in de toekomst kijken en het is nu toch al gedaan. Live with it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
The Eagle schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:47:
Vermoed van wel ja, dat soort dingen staan gewoon in het boekje. Tenzij de firmware update handmatig moest omdat je ook geen internetverbinding meer had oid.
Maar waarom wil je het weten, wat voegt het to? De teleurstelling van nodeloos geld uitgegeven te hebben? If so: jij kunt niet in de toekomst kijken en het is nu toch al gedaan. Live with it :)
Voor mij niet zoveel, maar een ander die dit probleem heeft kan dit dan misschien wel makkelijk oplossen en hoeft dan niet 4 weken te wachten voor Denon het heeft gefixd (onder garantie btw)

Maar blijkbaar wordt dat niet zo gewaardeerd hier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ah op die fiets. Tuurlijk wordt dat wel gewaardeerd hier, alles voor het nageslacht he ;)
Maar goed, ieder probleem is anders. FW update en een reset kun je in principe voor ieder issue proberen. Das een gevalletje baat niet / schaadt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 15:58
Sinds vandaag de trotse eigenaar van een Denon AVR-X1400H. Komende van een Marantz NR1501 is dit een hele mooie upgrade met veel extra functionaliteit die ik erbij heb gekregen.

Toch is mij niet helemaal duidelijk waarom HDMI passthrough aan moet lijken te staan als ik via CEC mijn TV (LG B8) tegelijk aan wil laten gaan met het inschakelen van de receiver en andersom.

In het menu zorgt het inschakelen van de 'HDMI bediening' dat 'bron doorgeven' ook altijd wordt ingeschakeld. Iemand die hier duidelijkheid over kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik gok omdat die passthru 2 kanten op werkt, en je dus ook een ander op je receiver aangesloten apparaat (BR oid) via die link kunt bedienen. Gaat niet alleen om je receiver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Nu de denon x3400 bedraad zit aangsloten met een vast ip adres, heb ik geen problemen meer met internetradio en heos.
Had ik beter eerder kunnen doen het was altijd afwachten of ie verbinding zou hebben.
Vreemd dat het niet op wifi werkt heb een snelle router.

[ Voor 12% gewijzigd door Goofy1978 op 10-05-2019 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten8888
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik heb een aantal weken geleden de denon heos bar incl. Sub. Aangeschaft. Nu heb ik echt prachtig geluid via tuneIn en via spotify. Maar ik vind het geluid van mijn tv echt super tegenvallen. Warmte en volume lijkt totaal te ontbreken. Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen. Heb zowel arc als optisch geprobeerd maar geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 21-09 20:37
Maarten8888 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:11:
Ik heb een aantal weken geleden de denon heos bar incl. Sub. Aangeschaft. Nu heb ik echt prachtig geluid via tuneIn en via spotify. Maar ik vind het geluid van mijn tv echt super tegenvallen. Warmte en volume lijkt totaal te ontbreken. Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen. Heb zowel arc als optisch geprobeerd maar geen verschil.
Erg simpel. Ik heb dezelfde opzet in 5.1 van Denon. Oorzaak is de bron.
Dus van TV (Next) is de auto Dolby vaak stereo of upmixed, dus niet best.

Ik neem aan dat als je via Plex een Bluray met DTS of zelfs via Netflix (DD 5.1) iets afspeelt dat het geluid dan wel goed is?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten8888
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-12-2024
Ja dat klopt verschil tussen bijv. Netflix en tv is een verschil tussen dag en nacht. Conclusie. Leren leven met minder goed tv geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Voor zover ik weet detecteert Netflix wat voor device er draait, en stemmen ze daarop de bandbreedte af. Je zou eens kunnen proberen of het met een Kodi doosje of een andere mediaplayer anders is. Maar das voor een ander topic en meer ter leering ende vermaeck :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itsa
Goofy1978 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 18:59:
@Itsa Sluit hem liefst bekabeld aan en geef hem een static ip adres in je router.
Ik heb de denon x3400 op wifi maar wel met static ip, werkt redelijk al moet soms de stroom er nog wel eens af.
Heb net een nieuw router dus moest weer een static ip maken :)
@Goofy1978 Mijn Denon X2400H is bekabeld aangesloten. Ik heb hem al een Static IP gegeven maar ook toen had ik problemen, veelal willen de Denon apps niet verbinden. Door de functie network reset uit te voeren werkt het weer, maar ben ik mijn Static IP ook weer kwijt en staat de AVR weer in DHCP mode. Ik begrijp dat hij bij jou ook af en toe van de stroom af moet....dit zou toch niet nodig moeten zijn met zo'n A-merk product...Via support komt ik ook niet echt verder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Itsa schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:13:
[...]

@Goofy1978 Mijn Denon X2400H is bekabeld aangesloten. Ik heb hem al een Static IP gegeven maar ook toen had ik problemen, veelal willen de Denon apps niet verbinden. Door de functie network reset uit te voeren werkt het weer, maar ben ik mijn Static IP ook weer kwijt en staat de AVR weer in DHCP mode. Ik begrijp dat hij bij jou ook af en toe van de stroom af moet....dit zou toch niet nodig moeten zijn met zo'n A-merk product...Via support komt ik ook niet echt verder....
Bekabeld en met vast ip in de router heb geen problemen meer gehad.
Via wifi is het niet geweldig.
De denon staat wel in dhcp mode dacht ik, in de router is het ip wel vastgezet.

Edit Net toen ik thuis kwam deed ie het weer niet zucht.
Nu dhcp in versterker uit gezet en nog steeds een vast ip in de router.
kijken of ie het nu blijft doen, slaat nergens op super minpunten voor denon zo. :/
De stekker er even uit en het werkt weer, maar het is niet zoals het hoort.

[ Voor 21% gewijzigd door Goofy1978 op 13-05-2019 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itsa
Goofy1978 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:46:
[...]

Bekabeld en met vast ip in de router heb geen problemen meer gehad.
Via wifi is het niet geweldig.
De denon staat wel in dhcp mode dacht ik, in de router is het ip wel vastgezet.

Edit Net toen ik thuis kwam deed ie het weer niet zucht.
Nu dhcp in versterker uit gezet en nog steeds een vast ip in de router.
kijken of ie het nu blijft doen, slaat nergens op super minpunten voor denon zo. :/
De stekker er even uit en het werkt weer, maar het is niet zoals het hoort.
Tsja tis gewoon triest. En mijn ervaring met Denon support, waar ik al meerdere tickets heb lopen over dit onderwerp is ook ronduit slecht. Tickets worden gewoon gesloten met als reden: "we hebben het te druk", waarna nog voor de vorm wat links naar mogelijke oplossingen worden gegeven (die ik natuurlijk al lang had geprobeerd).....Heb zojuist een ticket zojuist weer geopend met de vraag waar en hoe ik iets kan escaleren...grote kans dat ook dit weer wordt afgesloten.... :(.

Een suggestie: Maak ook een ticket. Als het probleem vanuit meerdere kanten komt, gaan ze er misschien eens serieus naar kijken.....

[ Voor 9% gewijzigd door Itsa op 14-05-2019 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
Heb de X2400H met Dali 7.1 opstelling.
Had de Alteco C1's als Dolby Enabled op mijn frontspeakers.
Was niet tevreden want reflectie via plafond was nauwelijks hoorbaar.
Als experiment de Pico's van de surround back net onder het plafond gehangen, ingesteld op front High en de Alteco;s op hun rug als surround back. (Op Ikea Kallax 2-vaks kastjes).
Nu hoor ik echt de effecten boven mij. Is een duidelijke verbetering.
Vervelende is alleen dat ik dan de hoogte tot aan het plafond van de Surround back niet kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadje93
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 14:59
sinds vandaag ben ik ook een gelukkige bezitter van een Denon AVR-x3500h, echter heb ik ook een probleem.

De denon wil geen 3840x1600 doorgeven naar mijn monitor, hij staat aangesloten op de PC, en gebruik nu audioquest green cables (had eerst een goedkopere 5m kabel die PC <-> monitor geen 3840x1600 wilde doen, dus dan toch maar een iets grotere investering) maar de denon weigert deze resolutie.

Ook viel het me op dat ik in NVIDIA control panel geen verversings frequenties zie, en de Denon lijkt alles naar 1920x1080 te upscalen, terwijl IP conversie uit staat (veranderen van resolutie heeft geen effect op de monitor). En mijn windows beeld is gek genoeg wel weer in 21:9, met boven en onder een zwarte balk wat het dan naar 16:9 zet. Terwijl ik de resolutie zelf naar 1920x1080 forceer.

zoals gemeld, de kabels en het scherm zijn gewoon goed, beide kabels zijn 5M lang van PC -> receiver (bij pc geen ruimte) en doen het prima direct aan het scherm, daar ligt het niet aan.

ik heb ook geprobeerd de hdmi kabels op Aux2 en monitor arc te zetten (zo dicht mogelijk bij elkaar) maar dit hielp ook niet helaas.

Heeft iemand een idee hoe ik dit opgelost krijg? Ik zou het erg jammer vinden als ik terug moet naar toslink en de PC aan de hdmi direct naar het scherm, met een "vals" 2e scherm werken vind ik niet prettig, dan krijgt de denon een losse hdmi naar het scherm voor de opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Staat de denon als primair beeldscherm ingesteld?
Dat moet wel met wat jij wilt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 14:30
Itsa schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:13:
[...]

Tsja tis gewoon triest. En mijn ervaring met Denon support, waar ik al meerdere tickets heb lopen over dit onderwerp is ook ronduit slecht. Tickets worden gewoon gesloten met als reden: "we hebben het te druk", waarna nog voor de vorm wat links naar mogelijke oplossingen worden gegeven (die ik natuurlijk al lang had geprobeerd).....Heb zojuist een ticket zojuist weer geopend met de vraag waar en hoe ik iets kan escaleren...grote kans dat ook dit weer wordt afgesloten.... :(.

Een suggestie: Maak ook een ticket. Als het probleem vanuit meerdere kanten komt, gaan ze er misschien eens serieus naar kijken.....
Denon en netwerken blijft inderdaad gepruts.Hoe ze het redden om het niet te fixen weet ik niet, maar het lijkt soms gewoon hit or miss. Mijn AVR-2312 zat vaak te klooien met apps die 'm aan konden sturen, mijn X-2200 nog veel meer. Static IP geven en bekabeld aansluiten loste problemen die ik had meteen op, maar na verloop van tijd kwamen ze gewoon weer terug. Nu heb ik een X-2400 en die doet het eigenlijk prima. Héél soms een vastloper met Spotify Connect (als in: eens per half jaar, of zo) en netwerktechnisch is het ook in orde. Misschien ligt het ook wel aan mijn Experiabox V10 in plaats van V9? Geen idee. Maar in ieder geval: I feel you ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadje93
Goofy1978 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:24:
Staat de denon als primair beeldscherm ingesteld?
Dat moet wel met wat jij wilt denk ik.
de Denon staat als enigste aan de PC, en daarop dan dus mijn monitor.

dus het is PC -> Denon (aux2) --> monitor (monitor1)

helaas komt hij dus niet goed door... ik heb al vanalles geprobeerd, maar ben nu echt ten einde raad :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
aadje93 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:29:
[...]

de Denon staat als enigste aan de PC, en daarop dan dus mijn monitor.

dus het is PC -> Denon (aux2) --> monitor (monitor1)

helaas komt hij dus niet goed door... ik heb al vanalles geprobeerd, maar ben nu echt ten einde raad :/
Ik heb een denon x3400 aan de pc met HDMI op de gpu voor enkel audio, en mn monitor met displayport voor beeld..
Dat is wel beter voor gamen de inputlag van de receiver omzeil je op deze manier.
Dan zie je in windows wel 2 beeldschermen en als je de monitor op HDMI zet kun je het menu van de denon ook zien. :)

In de beeldinstellingen resolutie wijzigen zie ik 3840x1600 ook niet voor de denon staan.
Wel aanpassen tussen instellingen, ik denk dat je jou resolutie zelf moet toevoegen ofzo.
Heb een Nvidia gpu

[ Voor 13% gewijzigd door Goofy1978 op 16-05-2019 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadje93
Hey Goofy,

dat is denk ik helaas de enige optie die over blijft :(. Dan heb je dus wel het 2 monitor effect wat ik probeer te omzeilen in windows, gamen doe ik eigenlijk amper. Met name films kijken in mijn man-cave waar een TV niet past, maar deze monitor net wel door zijn 21:9 reso. Echter met displayport heb ik geen HDCP 2.2 en doet netflix dus weer geen 4k. Dus word het een 3e hdmi kabel voor PC -> monitor beeld, en dan via de receiver voor de menu's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
@aadje93 heb je resolutie aanpassen al geprobeerd in beeldinstellingen van je gpu?
Dus zelf jou resolutie invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@aadje93 helpt dit: http://manuals.denon.com/AVRX3500H/EU/NL/DRDZSYzvebvotm.php
Niet alle resoluties en kleurdieptes van 4K worden door Denon ondersteund zo te zien. Daarnaast: http://manuals.denon.com/AVRX3500H/EU/NL/GFNFSYxchsdjun.php
4K zelf wordt dus nooit geconverteerd of geupscaled (is dat een woord :?)
Zit hem dus wellicht idd in de frequentie. Moet je niet in de nvidia drivers zijn, maar in die van windows zelf volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadje93
@Goofy1978 en @The Eagle

Zelf een resolutie erdoorheen forceren werkt helaas niet, ik heb de PC nu direct met hdmi aan de monitor hangen, en de denon met een 2e hdmi kabel aan de PC, en vanuit de denon ook weer terug naar de monitor voor eventueel opties aanpassen indien nodig. Nu kan ik wel gek genoeg de frequentie aanpassen naar 50hz bijvoorbeeld op de denon, maar als ik zelf 3840x1600 als "custom resolutie" doe dan komt het wederom als een soort 21:9 in 1920*1080 formaat terug op mijn monitor vanuit de denon....

Ik ben bang dat ik dus met een 2 monitor effect moet werken waarbij de denon als 2e monitor gezien word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Het gebeurt, als je dolby access op je W10 PC hebt, dat je bij geluid instellingen (pc) ineens geen Dolby Atmos voor Home Theater op je PC kan kiezen.
Zet dan je AVR uit. Zet je PC helemaal uit. (dus niet herstarten).
Zet je AVR aan en selecteer de ingang waar de HDMI kabel van je PC op zit.
(Ik zet het geluid dan op Auto).
Start je pc op en start dan Dolby Access.
Kijk of het nu wel lukt om de procedure succesvol af te ronden.
Je kan, als het dan nog niet lukt, nog meer dingen doen.

1. Ga eerst naar je videokaart instellingen, in mijn geval Nvidia. Selecteer Digitale audio instellingen. (geluid moet wel op Denon AVR (Nvidia High Definition Audio). Ga naar Open Windows Geluidsinstellingen. Klik op Denon AVR. Kies Dolby Atmos for Home Theater. Kies Volgende.
Je ziet nu rechts in de pop-up je speakerconfiguratie. Test je speakers door erop te klikken.
2. Klik opnieuw op Open Windows geluidsinstellingen …. en kies Eigenschappen. Ga naar ruimtelijk geluid en kies opnieuw Dolby Atmos for Home Theater. Klik op OK of Toepassen.
3. Krijg je nog steeds geen Dolby Atmos. Ga dan naar de (Windows-) Start knop. Scroll naar Dolby Access en rechtsklik daar op en kies Meer> App instellingen. Scroll naar Opnieuw instellen.

Zorg in alle gevallen dat Windows je AVR kan zien. Dus laat de AVR op je ingang staan waar de PC op zit.
Als het dan weer niet lukt kan je nog eens proberen de AVR uit te zetten, de PC helemaal uit. De AVR aan en op de juiste ingang. Je PC weer aan en Dolby Access opnieuw starten. (Maak deze aan je taakbalk vast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
@PCan
Atmos is stuk in windows sinds de oktober update, hopelijk fixen ze het in de mei update.
Atmos op netflix of powerdvd werkt wel gewoon, maar niet meer met games met atmos geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
@Goofy1978 Bij mij werkt het weer. Er is in mei een nieuwe update geweest van W10.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Maar, ga gewoon naar Windows Update en vraag om naar updates te zoeken.
Dan krijg je de cumulatieve update van mei 2019.

Zet daarna je pc uit.
Zet de Denon uit en na 30s weer aan.
Kies de ingang van je pc. (ook je tv aanzetten op HDMI1 ARC).
Start je PC weer op en ga naar Dolby Access.
Configureer opnieuw en voila. ;)

[ Voor 56% gewijzigd door PCan op 26-05-2019 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:22

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb een Google Home mini gekocht en heb daar een probleem mee in combinatie met mijn Denon X3500H. Mijn Denon staat in mijn netwerk ingesteld met de naam "versterker". Die naam zie ik ook in Spotify als afspeel device en via de spotify app kan ik netjes mijn audio afspelen.

Wanneer ik echter via de Google Home mini iets af wil spelen met een spraakcommando, dan probeert hij dit in Deezer af te spelen. Mijn spraak commando is dan: "Speel het duurt te lang op versterker". Dan krijg ik het antwoord: "ok, ik speel het duurt te lang via spotify op versterker". Daarna staat er in het display op de Denon "DEEZER" en komt er geen geluid. De HEOS app start Deezer en geeft de foutmelding dat er geen account is gekoppeld voor Deezer. Ik heb geen Deezer account, alleen een Spotify account, die wel in HEOS bekend is.

Hoe kan ik zorgen dat Spotify wordt afgespeeld en Deezer niet meer wordt gezien? In de HEOS app kan ik alleen Deezer verbergen uit de view van de app, maar ik kan het niet verwijderen.

Iemand enige tips?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die Denon Heos spullenboel is relatief "dom", dus ik vermoed dat je de fout in je google home mini moet zoeken. Zal wel iets met defaults zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

The Eagle schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:28:
Die Denon Heos spullenboel is relatief "dom", dus ik vermoed dat je de fout in je google home mini moet zoeken. Zal wel iets met defaults zijn.
Het vreemde is dan wel dat Google home wel aangeeft de juiste opdracht te versturen. Ik zal thuis nog wel wat testen uitvoeren. Moet wel op te lossen zijn denk ik. Mocht ik het ei van Columbus vinden, dan post ik hier uiteraard de oplossing voor het nageslacht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 12:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

aadje93 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:17:
sinds vandaag ben ik ook een gelukkige bezitter van een Denon AVR-x3500h, echter heb ik ook een probleem.

De denon wil geen 3840x1600 doorgeven naar mijn monitor, hij staat aangesloten op de PC, en gebruik nu audioquest green cables (had eerst een goedkopere 5m kabel die PC <-> monitor geen 3840x1600 wilde doen, dus dan toch maar een iets grotere investering) maar de denon weigert deze resolutie.

Ook viel het me op dat ik in NVIDIA control panel geen verversings frequenties zie, en de Denon lijkt alles naar 1920x1080 te upscalen, terwijl IP conversie uit staat (veranderen van resolutie heeft geen effect op de monitor). En mijn windows beeld is gek genoeg wel weer in 21:9, met boven en onder een zwarte balk wat het dan naar 16:9 zet. Terwijl ik de resolutie zelf naar 1920x1080 forceer.

zoals gemeld, de kabels en het scherm zijn gewoon goed, beide kabels zijn 5M lang van PC -> receiver (bij pc geen ruimte) en doen het prima direct aan het scherm, daar ligt het niet aan.

ik heb ook geprobeerd de hdmi kabels op Aux2 en monitor arc te zetten (zo dicht mogelijk bij elkaar) maar dit hielp ook niet helaas.

Heeft iemand een idee hoe ik dit opgelost krijg? Ik zou het erg jammer vinden als ik terug moet naar toslink en de PC aan de hdmi direct naar het scherm, met een "vals" 2e scherm werken vind ik niet prettig, dan krijgt de denon een losse hdmi naar het scherm voor de opties.
Dat is dan ook geen 'echte' 4K resolutie. De Denon accepteert wellicht alleen 3840x2160 (native 4K).
Al kan ik dit niet afleiden uit deze pagina in de manual.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadje93
@Nyarlathotep ben bang dat dit inderdaad niet mogelijk is; denon zelf is ook niet echt behulpzaam....

Dan maar als "2e monitor" aansluiten rechtsonderin de hoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Itsa
BobB schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:26:
[...]

Denon en netwerken blijft inderdaad gepruts.Hoe ze het redden om het niet te fixen weet ik niet, maar het lijkt soms gewoon hit or miss. Mijn AVR-2312 zat vaak te klooien met apps die 'm aan konden sturen, mijn X-2200 nog veel meer. Static IP geven en bekabeld aansluiten loste problemen die ik had meteen op, maar na verloop van tijd kwamen ze gewoon weer terug. Nu heb ik een X-2400 en die doet het eigenlijk prima. Héél soms een vastloper met Spotify Connect (als in: eens per half jaar, of zo) en netwerktechnisch is het ook in orde. Misschien ligt het ook wel aan mijn Experiabox V10 in plaats van V9? Geen idee. Maar in ieder geval: I feel you ;)
Nog even terugkomend op dit onderwerp. Mijn internetprovider (Delta/Zeelandnet) heeft mijn kabelmodem inmiddels vervangen (was CISCO 3940AD, nu een SAGEMCOM F@AST 3890). Sinds dit is gebeurd (een week geleden) heb ik geen problemen meer gehad. Of dit er nu mee te maken heeft of omdat ik alle netwerkapparatuur eens goed en in de juiste volgorde herstart heb....Nou ja, voorlopig ben ik weer blij..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Merk vandaag op dat m;n X2500H geen audio meer komt op netwerkbronnen/HEOS, dwz Spotify, via de NAS, via Bluetooth, TuneIn etc. etc. De bestanden spelen zichtbaar af maar geluid is er niet. Op de HDMI bronnen wel. M'n andere X2500H draait dezelfde (laatste) firmware en heeft geen issues.

Stroomloos gemaakt maar zonder succes. Laatste optie is een complete reset maar daar wacht ik nog heel even mee tot ik zeker weet dat het niet iets heel stoms is? Zone 2 staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 20:46
@Exorcist Ookal staat Zone 2 uit, druk toch eens op MAIN op de afstandsbediening?

[ Voor 7% gewijzigd door Napsju op 30-05-2019 22:22 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Napsju schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 22:22:
@Exorcist Ookal staat Zone 2 uit, druk toch eens op MAIN op de afstandsbediening?
Maakt geen verschil/doet niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venimk1
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-08 05:43
Exorcist schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 18:02:
Merk vandaag op dat m;n X2500H geen audio meer komt op netwerkbronnen/HEOS, dwz Spotify, via de NAS, via Bluetooth, TuneIn etc. etc. De bestanden spelen zichtbaar af maar geluid is er niet. Op de HDMI bronnen wel. M'n andere X2500H draait dezelfde (laatste) firmware en heeft geen issues.

Stroomloos gemaakt maar zonder succes. Laatste optie is een complete reset maar daar wacht ik nog heel even mee tot ik zeker weet dat het niet iets heel stoms is? Zone 2 staat uit.
Deze even zonder spanning zetten, kan ook helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Venimk1 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 10:49:
[...]

Deze even zonder spanning zetten, kan ook helpen
Had ik al gedaan, sowieso gaat deze versterker iedere nacht van het stroom af. Zal het vanavond nogmaals proberen, dan heeft het ding +- 24u weer stroomloos gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
@Exorcist Met mijn vorige Denon (X-2000) heb ik een soortgelijk issue gehad echter was het volume van netwerkbronnen (DLNA/Spotify) dermate laag dat het volume bijna op max moet staan om iets te horen. Heb hierover contact gehad met Denon Support die aangeven dat (mogelijk) het HDMI board vervangen moet worden. Gezien de leeftijd van deze unit en de kosten voor reparatie heb ik gekozen voor een nieuwe X-3500H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

bluecupra schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:33:
@Exorcist Met mijn vorige Denon (X-2000) heb ik een soortgelijk issue gehad echter was het volume van netwerkbronnen (DLNA/Spotify) dermate laag dat het volume bijna op max moet staan om iets te horen. Heb hierover contact gehad met Denon Support die aangeven dat (mogelijk) het HDMI board vervangen moet worden. Gezien de leeftijd van deze unit en de kosten voor reparatie heb ik gekozen voor een nieuwe X-3500H.
Had 'm al vrij ver open en er is helemaal niets te horen, verder werken alle HDMI bronnen prima; het is een vreemd issue. Wilt niet zeggen dat het niet defect kan zijn, maar het lijkt me stug. Weet alleen niet of ik een FW update afwacht (just in case) of eerder ga acteren als het aanblijft. Sowieso wel binnen de garantieperiode, ding is 3 maanden oud..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bidebade
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-08-2020
Hoi Allen,

Ik wil een receiver kopen om mijn tv en platenspeler op aan te sluiten. Ik twijfel tussen de x1500 en de x2500. Op dit moment is de x2500 150,- duurder dan de x1500. Is de x2500 die meerprijs waard en waarom?

Voor zo ver ik zie heeft de x2500 iets meer vermogen en meer aansluitingen. Of mis ik iets belangrijks?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Bidebade schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 16:49:
Hoi Allen,

Ik wil een receiver kopen om mijn tv en platenspeler op aan te sluiten. Ik twijfel tussen de x1500 en de x2500. Op dit moment is de x2500 150,- duurder dan de x1500. Is de x2500 die meerprijs waard en waarom?

Voor zo ver ik zie heeft de x2500 iets meer vermogen en meer aansluitingen. Of mis ik iets belangrijks?

Alvast bedankt!
Wat je ook kan doe is de nieuwe serie van Denon nemen s750 of s950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bidebade
agaam schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 19:38:
[...]

Wat je ook kan doe is de nieuwe serie van Denon nemen s750 of s950.
Bedankt voor de tip! Zal kijken of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

https://www.avsforum.com/...read-faq-posts-1-8-a.html

[ Voor 40% gewijzigd door agaam op 31-05-2019 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bidebade
Bedankt voor de info. Zo te zien zit de nieuwe S serie net boven mijn budget (500,- MAX). Ik denk dat de X1500 goed genoeg is voor wat ik nu uit mijn setup wil halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

HellBeast schreef op maandag 27 mei 2019 @ 16:31:
[...]

Het vreemde is dan wel dat Google home wel aangeeft de juiste opdracht te versturen. Ik zal thuis nog wel wat testen uitvoeren. Moet wel op te lossen zijn denk ik. Mocht ik het ei van Columbus vinden, dan post ik hier uiteraard de oplossing voor het nageslacht. ;)
Ik ben er inmiddels achter. Denon support nog niet alle functies van Google home:

https://www.denon.co.uk/uk/googleassistant

* Uit- en aanzetten werkt nog niet
* Een track afspelen werkt nog niet
* Input switching werkt nog niet

Je kunt nu alleen het volume regelen en naar de volgende track gaan. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Exorcist schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:58:
[...]

Had 'm al vrij ver open en er is helemaal niets te horen, verder werken alle HDMI bronnen prima; het is een vreemd issue. Wilt niet zeggen dat het niet defect kan zijn, maar het lijkt me stug. Weet alleen niet of ik een FW update afwacht (just in case) of eerder ga acteren als het aanblijft. Sowieso wel binnen de garantieperiode, ding is 3 maanden oud..
Mezelf quotend:

gisteren een factory reset gedaan. Dan werkt het dus wel (weer). Gezien de hoeveelheid handmatige instellingen (en de geruststelling dat er niets defect is) e.e.a. weer teruggezet middels de config die ik had opgeslagen. Uiteraard weer geen geluid uit lokale of netwerkbronnen.

Getest met headphone: geen geluid. Alle instellingen nagekeken tov mijn andere X2500H: zo goed als mogelijk staan vrijwel alle zaken gelijk (ook Audyssey uit)..en toch werkt het op de ene wel, de andere niet. TV uitgezet (dacht, misschien probeert het ding via de monitor uit het geluid door te geven ipv direct aan de speakers), geen effect. Snap er geen sikkepit meer van. Als ik op de info knop druk zie ik ook geen enkele speaker "active" oplichten.

Ergens heel intrigerend, vooral omdat ik er geen haast mee heb en het wel even kan wachten..maar ik kan me gewoon geen enkele setting voorstellen (en heb vrijwel alles al omgegooid) wat dit in theorie kan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Na een factory reset werkt het wel zeg je, en nadat jij je settings toegepast hebt niet meer cq geen geluid?
Zou haast zeggen chech je referentievolume voor die bronnen eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Exorcist schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 18:02:

Volgens mij is dit dus precies hetzelfde probleem wat ik met m'n X1500H heb.
HDMI werkt prima maar zodra je iets met bluetooth oid doet blijft het stil.
Als meerdere typen versterkers hier last van hebben lijkt het me een algemeen probleem / bug.

[ Voor 6% gewijzigd door CAP-Team op 06-06-2019 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

The Eagle schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:03:
Na een factory reset werkt het wel zeg je, en nadat jij je settings toegepast hebt niet meer cq geen geluid?
Zou haast zeggen chech je referentievolume voor die bronnen eens.
Je stelling klopt inderdaad. Echter die instellingen staan echter ook OK, en dus ook niet anders dan op mijn andere X2500H die het wél doet.
CAP-Team schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:39:
[...]

Volgens mij is dit dus precies hetzelfde probleem wat ik met m'n X1500H heb.
HDMI werkt prima maar zodra je iets met bluetooth oid doet blijft het stil.
Als meerdere typen versterkers hier last van hebben lijkt het me een algemeen probleem / bug.
Ja, misschien een combinatie aan settings of iets. Ik laat het voor nu maar even, als ik weer s tijd en zin heb is het ding weer aan de beurt :P

[ Voor 37% gewijzigd door Exorcist op 06-06-2019 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Als ik tijd heb ga ik ook een factory reset doen en dan kijken wanneer het mis gaat

Update: gisteren gereset naar factory settings en muziek streamen via Bluetooth werkt weer

[ Voor 36% gewijzigd door CAP-Team op 09-06-2019 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:03
Goedemorgen,

Ik heb de dali zensor 7, zensor vokal en pico surrounds aangesloten op mijn pioneer vsx422.

Sinds jaar en dag pioneer fan, maar nu wil ik een receiver upgrade om meer uit de dali's te halen en ik lees vaak dat Denon goed met de dali's combineert.

Als ik een gebruikte denon voor max circa 250 a 300 euro zou willen kopen naar welke modellen moet ik dan uitkijken?

Ik zie dat veel denons minder opgegeven vermogen hebben dan mijn pioneer, maar dat is allemaal theorie en zegt natuurlijk eigenlijk niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14-09 21:28
Capirex65 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 10:29:
Goedemorgen,

Ik heb de dali zensor 7, zensor vokal en pico surrounds aangesloten op mijn pioneer vsx422.

Sinds jaar en dag pioneer fan, maar nu wil ik een receiver upgrade om meer uit de dali's te halen en ik lees vaak dat Denon goed met de dali's combineert.

Als ik een gebruikte denon voor max circa 250 a 300 euro zou willen kopen naar welke modellen moet ik dan uitkijken?

Ik zie dat veel denons minder opgegeven vermogen hebben dan mijn pioneer, maar dat is allemaal theorie en zegt natuurlijk eigenlijk niks.
Ik denk dat je geen enkel verschil gaat horen bij een upgrade, voor zover je daar van kan spreken.

Heb je het gevoel dat er nu wat mist aan het geluid, of ontbreken er functies?

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Pagina: 1 ... 68 ... 100 Laatste