Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Bedraad netwerk aangesloten met vast ip in router?CAP-Team schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:35:
Nou vandaag vertikt de x1500h het weer. Een melding in de trant van dat er niet via Bluetooth afgespeeld kan worden.
Je kan nog proberen om in het menu van de versterker dhcp uit te zetten maar nog wel met vast ip in router.
Bij mijn x3400 heb ik dat ook zo ingesteld tot nu toe geen problemen gehad.
De reciever 2de hands gekocht en is een ruime 2 maand oud, en draaide hier al kleine 3 week zonder problemen. Draaide voorheen dagelijks Kink via TuneIn internet radio. Draait voor nu nog draadloos op een unifi pro ap (komt binnenkort een switch in de tv kast zodat hij aan het draad kan), met een vast ip die hij krijgt van de router.
Stroom er al een aantal minuten af gehad, iemand een andere suggestie?
Edit: Gefixt
Na een tijd kloten, waaronder nog een netwerk reset en een restart (powerknop langer dan 3 sec indrukken) had ik nog geen volledig werkende reciever. Hierop besloten de reciever een factory reset te geven en het eens op nieuw te proberen. Hier had ik weer direct internet radio en muziek via het netwerk. Echter bij het instellen van de inputs kreeg ik weer het zelfde, en ik weet nu ook hoe.
Was met de instellingen bezig via de webinterface, vindt ik net wat fijner als met afstands bediening. Maar bij "input assign" heb ik wat gewijzigd, hierbij viel mijn webradio stream ook direct weg, en kreeg ik deze niet meer overeind. Als ik deze instellingen weer terug zet naar factory functioneerd hij weer. Wijzig ik deze met de afstandsbediening op de reciever zelf heb ik nergens last van en blijft het werken.
Ik had dus een dag voor het probleem inderdaad ook wat gewijzigd via de webinterface, en gok dat het probleem hier in zit, zal wel een bugje zijn ofzo. Het koste me even flink wat kloten en keer vloeken, maar gelukkig werkt het weer, en ben al met al erg tevreden over het apparaat
[ Voor 45% gewijzigd door GoldenBatt op 13-06-2019 01:42 ]
Ik zit het forum is even door te spitten, maar zijn aardig wat reacties die ik gelezen heb, maar kon mijn vraagstelling nog niet beantwoorden.
Is er iemand die mij conreet kan vertellen welke instelling ik moet invullen voor mijn receiver?
Het betreft de Denon AVR X2500h
Want ik loop tegen de volgende issue aan:
* Als ik volume hoger of lager zet, dan gaat de volume van mn tv mee, en de eco stand?
Wat ik graag wil (had ik ook met mn vorige denon AVR1912) dat alles via de denon loopt, en als ik het volume bedien, alleen van de denon en niet tv.
Hoe ik het aangesloten heb is als volgt:
Ik heb mijn: PS4, Ziggo Next box, HTPC allemaal aangesloten op mijn Denon middels HDMI
Vanuit HDMI ARC aangesloten op mn Samsung Plasma TV.
Ik heb onlangs mijn HDMI kabels ook vervangen op 4k certified. zodat ik nu een nieuwe 4k TV kan zoeken.
Hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen met de jusite instellingen, want uit de gebruiksaanwijzing begreep ik het niet helemaal.

Thx
Deze staat standaard uit?
EN moet ik eventueel nog de standaard instellingen wijzigen in de "ingang toewijzen"
Hierstaan nml al standaard instellingen ingesteld...?
Want in de AVR1912 had ik dat volgens mij niet. en werkte het gewoon..
[ Voor 32% gewijzigd door Thijno op 14-06-2019 08:41 ]
Is het mogelijk dat als ik TV via Ziggo kijk en dus die afstandsbediening gebruik het volume van de denon aangepast kan worden?
Dus gebruik van 1 afstandsbediening, die van Ziggo daarmee zapp ik Ziggo en de volume gaat gewoon via Denon?
Dit is mogelijk! Mijne doet dat in ieder geval (avr-1500h).Thijno schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:32:
Ow en nog een aansluitende vraag, voor de Ziggo Next gebruikers.
Is het mogelijk dat als ik TV via Ziggo kijk en dus die afstandsbediening gebruik het volume van de denon aangepast kan worden?
Dus gebruik van 1 afstandsbediening, die van Ziggo daarmee zapp ik Ziggo en de volume gaat gewoon via Denon?
Wel erger ik me eraan dat het volume niet zo 'snel' omhoog en omlaag gaat als dat het met de denon AB doet.
De Denon X4500H voor maar € 880,-!
Alleen in t zilver voor deze prijs.
[ Voor 13% gewijzigd door Morpheus2003 op 20-06-2019 10:53 ]
Denk een fout, staat nu al weer voor 1068,-Morpheus2003 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:53:
https://www.amazon.de/gp/...=nl_NL&tag=peppercom09-21
De Denon X4500H voor maar € 880,-!
Alleen in t zilver voor deze prijs.
Denk eerder incl of excl btw.Equazor_ schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:29:
[...]
Denk een fout, staat nu al weer voor 1068,-
Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...
Zie https://www.mydealz.de/de...avr-x4500h-silber-1396032
[ Voor 10% gewijzigd door Morpheus2003 op 20-06-2019 16:10 ]
Damn. Dit zal bij mijn 2500H ook het verhaal wel, bij de ene namelijk wel via webinterface ingesteld en m'n andere via de AB/setup menu van de receiver.
Zal 'm binnenkort 's resetten en met de AB gaan instellen. Rotwerkje maar so be it
Goed gevonden!
Probeer eerst alleen even "input assign" te resetten. Via de web interface zit een simpele reset knop op die pagina, via ab weet ik niet. Maar dat loste de 2de keer wel het probleem op zonder de hele boel weer te resetten, eerste keer niet geprobeerd omdat ik toen nog geen idee hadExorcist schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:10:
[...]
Damn. Dit zal bij mijn 2500H ook het verhaal wel, bij de ene namelijk wel via webinterface ingesteld en m'n andere via de AB/setup menu van de receiver.
Zal 'm binnenkort 's resetten en met de AB gaan instellen. Rotwerkje maar so be it
Goed gevonden!

Wellicht lost dit je probleem op zonder echt alles opnieuw in te stellen
[ Voor 5% gewijzigd door GoldenBatt op 20-06-2019 17:12 ]
Nu heb ik destijds deze HK ARV als set gekocht icm met een JBL surround set. De subwoofer en surround speakers hiervan doen het prima, de frontspeakers zijn vervangen door een paar Jamo S serie zuilen.
Daar ben ik uitermate tevreden over (ben geen audiofiel en dit klinkt prima) echter vraag ik me af of ik iets ga merken van het maximale vermogen van de receiver ivm de boxen.
Verder hoop ik dat ik met deze receiver ook gewoon internetradio en streams kan afspelen, waar ik nu nog een TV (kastje) voor nodig heb.
Alvast bedankt voro jullie reacties op mijn wellicht stomme vraag
Stomme vragen bestaan niet zeggen ze, maar even zoeken had je het antwoord wel kunnen geven 😉Tarz schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:07:
Goedemiddag, een vraag van een twijfelende Denon x1400-H aanschaffer. Mijn huidige Harmon Kardon AVR stopt regelmatig met signaal geven en geeft uit het niets ineens vervormd signaal van PS4/TV geluid, zonder aanwijsbare reden. Deze set is ook al een paar jaar oud (lees 8 of 9 jaar?).
Nu heb ik destijds deze HK ARV als set gekocht icm met een JBL surround set. De subwoofer en surround speakers hiervan doen het prima, de frontspeakers zijn vervangen door een paar Jamo S serie zuilen.
Daar ben ik uitermate tevreden over (ben geen audiofiel en dit klinkt prima) echter vraag ik me af of ik iets ga merken van het maximale vermogen van de receiver ivm de boxen.
Verder hoop ik dat ik met deze receiver ook gewoon internetradio en streams kan afspelen, waar ik nu nog een TV (kastje) voor nodig heb.
Alvast bedankt voro jullie reacties op mijn wellicht stomme vraag
De Denon zal het prima doen op de speakers en ruim voldoende vermogen hebben. In normale situaties gebruik je hooguit een paar watt, als het een keer wat harder moet heeft de versterker genoeg reserves.
3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat
Gaat mijn 2400H vervangen.
Wordt genieten van o.á.nu de Auro3D...
Van o.a. de Lichtmond series.
Update:
Maandag: vanochtend de 4500H bezorgd, zelfs een dag eerder dan via track en tracé volgens Amazon zelf...
[ Voor 20% gewijzigd door dinandus op 24-06-2019 10:32 . Reden: Update ]
Heeft iemand een idee? Harde powercycle doet niks. Receiver hangt overigens met een kabel aan het netwerk.
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Ik heb daar ook sporadisch last van, meestal helpt het om de router opnieuw op te starten.
3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat
Dat allemaal geprobeerd. Vast IP ipv DHCP (wat voorheen prima werkte), harde powercycles van de Denon, router, enz. Ik heb inmiddels contact opgenomen met de support van Denon. Het advies: factory reset. Dat gedaan, uiteraard zonder succes. Behalve dat ik nog steeds geen muziek kan luisteren kan ik alles opnieuw afstellen / inmeten. Super fijn dit....
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Het is bij de x3400 een paar maanden goed gegaan bekabeld met vast ip, maar gisteren was de stekker eruit trekken de enige oplossing.
Ie zat doodleuk op de wifi en met geen mogelijkheid herkende ie de netwerkkabel, met een ander ip ook nog natuurlijk dus mn telefoon kon hem ook niet meer vinden.
Blijft altijd lachen zon denon.
Ik gebruik geen WiFi. Het ding hangt aan een switch, waar de rest van het netwerk ook aan hangt (ap's, router, enz).The Eagle schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 20:35:
Hang je Denon eens hardwired aan je modem. Kijken of ie het dan wel doet.
Dan sluit je je router en je overige netwerkinfra helemaal uit. Als dat ook niet werkt zit het echt in de Denon zou ik zeggen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
De Denon AVR X2300W kan, voor zover ik weet, niet via de user interface Spotify gebruiken. Volgens mij is dit weinig zinvol.The Eagle schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 14:28:
Dat zei ik dan ook nietRechtstreeks op je modem met een (lange) UTP kabel, dus ipv je router. Kijken of ie dan wel gewoon geluid weergeeft via Spotify (bediening via internet cq afstenadbediening Denon).
Dan sluit je je router en je overige netwerkinfra helemaal uit. Als dat ook niet werkt zit het echt in de Denon zou ik zeggen
En wat mij betreft is netwerk geheel uitgesloten:
- Spotify werkt (app/PC)
- Denon speelt internet radio
- Denon reageert op AVR app
- Denon is benaderbaar via de webinterface
- Denon is zichtbaar in Spotify app. Alleen werkt het connecten en afspelen dus niet.
Heb ik. Overigens is dat een restrictie van Spotify. Anyway, niet relevant in dit verhaal. Ik ga morgen proberen of ik er een oudere FW versie op kan zetten. Settings zijn immers toch al gereset.MDKlapwijk schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 17:18:
@M14, ik weet niet of het nog steeds zo is, maar in het verleden deden Denons alleen Spotify met een betaald Abonnement.
[ Voor 4% gewijzigd door M14 op 29-06-2019 05:36 ]
Ik ben sinds een paar dagen trotse eigenaar van de AVR x-1600h. Ik heb Ziggo horizon box en de PlayStation via de AVR richting de tv lopen.
Ik loop nu tegen het probleem aan dat als ik tv kijk en tegelijk een Spotify plaatje over de speakers wil laten afspelen dat de Ziggo box uit gaat en tv overschakeld naar Spotify. Kan dit niet tegelijk?
Gewoon tv kijken (zonder geluid, of geluid allen op tv) met Spotify op de achtergrond over de speakers.
Het is allemaal nieuw voor mij dus sorry als ik wat onervaren overkom. Haha.
Of wie weet kan je iets bereiken met de pass-through functie op je Denon? De HDMI ingang waar je Horizon op zit instellen als pass-through en dan Spotify verbinden via je telefoon.
Zou ik de HEOS 1 HS2 wireless speakers kunnen aansluiten op mijn X2400H?
Ik heb momenteel 3 speakers van Teufel (links, rechts en center) en wil eigenlijk draadloze speakers toevoegen aan mijn set, maar ik kan nergens vinden of het mogelijk is om deze tegelijkertijd te laten werken met elkaar.
motabeatz.com
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Hmm dat is balen zeg dat Denon dat alleen met die versterker ondersteunt
Wellicht dan misschien aanschaffen in de toekomst
motabeatz.com
Je kan die bij Double point met een leuke korting halen.
Damn it's good 2b a Tweaker!
Mijn oog viel in eerste instantie op de binnenkort uit te komen AVR-X3600H, maar het lijkt mij een beetje een vreemde eend in de bijt. Je krijgt voor, vermoedelijk grotendeels hetzelfde geld, een betere receiver met de AVR-X4500H. Je mist dan m.i. alleen Dolby's tegenhanger van DTS Virtual:X en HDCP 2.3?
Of zie ik nu iets over het hoofd?
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.
Ik ben ook opzoek en denk dat de x3500h een grote kans heeft om m te worden..wjjkoevoets schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:09:
Ik denk eraan om mijn inmiddels 10 jaar oude AVR-2809 te vervangen.
Mijn oog viel in eerste instantie op de binnenkort uit te komen AVR-X3600H, maar het lijkt mij een beetje een vreemde eend in de bijt. Je krijgt voor, vermoedelijk grotendeels hetzelfde geld, een betere receiver met de AVR-X4500H. Je mist dan m.i. alleen Dolby's tegenhanger van DTS Virtual:X en HDCP 2.3?
Of zie ik nu iets over het hoofd?
Je kan mooi vergelijken bij de specs, op https://www.denon-hifi.nl...nema/avreceiver/avrx3600h en de xh3500h scheelt het erg weinig zie ik, 11 om 7 kanaals en wat kleine dingetjes.. en de prijs van de 3600 zal een stuk hoger zijn.
De X2400 ondersteunt Heos en dus is dit wel mogelijk.
Dit is wel mogelijk. Ik heb dit thuis zelf op deze manier icm de HEOS 3 (of ik moet de vraag niet goed begrijpen).Motabeatz schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:00:
Ik heb even een vraagje.
Zou ik de HEOS 1 HS2 wireless speakers kunnen aansluiten op mijn X2400H?
Ik heb momenteel 3 speakers van Teufel (links, rechts en center) en wil eigenlijk draadloze speakers toevoegen aan mijn set, maar ik kan nergens vinden of het mogelijk is om deze tegelijkertijd te laten werken met elkaar.
HEOS is één ding, maar wat je er mee kan zijn weer twee aparte dingen. HEOS speakers inzetten als een extra zone kunnen veel Denon receivers wel. Om HEOS speakers in te zetten als draadloze kanalen in een surround setup kan niet elke receiver.Slabbysl schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:59:
[...]
De X2400 ondersteunt Heos en dus is dit wel mogelijk.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik heb de AVR-X3500H niet meegenomen in mijn beoordeling (deze is voor veel minder te koop). Ik heb enkel de AVR-X4500H vergeleken met de nog uit te komen AVR-X3600H.copyer schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 08:05:
[...]
Ik ben ook opzoek en denk dat de x3500h een grote kans heeft om m te worden..
Je kan mooi vergelijken bij de specs, op https://www.denon-hifi.nl...nema/avreceiver/avrx3600h en de xh3500h scheelt het erg weinig zie ik, 11 om 7 kanaals en wat kleine dingetjes.. en de prijs van de 3600 zal een stuk hoger zijn.
De eerste is momenteel verkrijgbaar voor net onder €1.100,-. Een Nederlandse webshop die de AVR-X3600H al op de site heeft staan, heeft hem voor net onder de €1.200 staan. Dan lijkt mij de AVR-X4500H een betere keuze, omdat je m.i. alleen inlevert op HDCP 2.3 en Dolby's tegenhanger van DTS Virtual:X. Je krijgt met de AVR-X4500H een receiver die net iets betere componenten zou moeten hebben (clock jitter filter, DDSC HD), iets meer vermogen en Auro3D.
Daarom vind ik de AVR-X3600H een vreemde eend in de bijt. Een AVR-X3500H is stukken goedkoper en een AVR-X4500H is volgens mij technisch beter voor ongeveer evenveel geld. Misschien dat de prijs nog gaat zakken?
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.
PSN: Sluuz
Het probleem Spotify issue is eindelijk opgelost. Het is waarschijnlijk iets met DNS, nadat ik 8.8.8.8 als DNS adres had ingesteld werkte het direct.M14 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 14:45:
[...]
De Denon AVR X2300W kan, voor zover ik weet, niet via de user interface Spotify gebruiken. Volgens mij is dit weinig zinvol.
En wat mij betreft is netwerk geheel uitgesloten:
- Spotify werkt (app/PC)
- Denon speelt internet radio
- Denon reageert op AVR app
- Denon is benaderbaar via de webinterface
- Denon is zichtbaar in Spotify app. Alleen werkt het connecten en afspelen dus niet.
Dit stelde de Denon support voor als soort van laatste redmiddel. Ik stond op het punt de receiver ter reparatie aan te bieden omdat handmatig updaten (op aanraden van Denon support) niet lukte.
Het Spotify probleem wat hier speelde heb ik ook. Internet radio werkt, de receiver, Cambridge audio, word ook keurig in de app gevonden maar spelen ho maar. Is dus niet alleen een Denon probleem.M14 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 21:18:
[...]
Het probleem Spotify issue is eindelijk opgelost. Het is waarschijnlijk iets met DNS, nadat ik 8.8.8.8 als DNS adres had ingesteld werkte het direct.
Dit stelde de Denon support voor als soort van laatste redmiddel. Ik stond op het punt de receiver ter reparatie aan te bieden omdat handmatig updaten (op aanraden van Denon support) niet lukte.
Iemand een dwingend advies voor 1 van de 2?
Aankoopadvies hoort in het aankoop advies gedeelte van het forum. Anyway, kijk niet naar vermogen van een receiver. Ten eerste, dat vermogen halen ze nooit, ten tweede het is niet relevant, omdat je het maximale vermogen bij normaal nooit gaat gebruiken. Wat is abnormaal gebruik? Een receiver gebruiken voor een groot tuinfeest en het volume maximaal openzwaaien.Ascension schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:52:
Ik twijfel tussen de AVR-X2600H en de AVR-X3500H. Wil met m'n 15 jaar oude Sony SA-VS700ED speakerset gebruiken, deze hebben een vermogen van maximaal 170 Watt (8 ohm) voor de frontspeakers maar dit potentieel gebruik ik nooit. Relatief kleine huiskamer en luister nooit harde muziek.
Iemand een dwingend advies voor 1 van de 2?
Kijk naar welke functies je nodig hebt. Beide receivers zullen waarschijnlijk alles bieden wat jij nodig hebt (en meer). Een X1400/1500 doet waarschijnlijk ook wat je wilt voor nog minder geld. Voordeel van de X3500 t.o.v. de X2600 is dat de X3500 Audyssey XT32 heeft en de X2600 heeft simpelere Audyssey varianten aan boord. Met Audyssey kun je met een meegeleverde microfoon je speakers calibreren, waarbij de XT32 variant ook de sub kan inregelen.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Thanks voor je advies, was niet op de hoogte van het aparte topic. Ik ga in ieder geval ook eens naar de 1500 kijken.Hulleman schreef op maandag 22 juli 2019 @ 15:08:
[...]
Aankoopadvies hoort in het aankoop advies gedeelte van het forum. Anyway, kijk niet naar vermogen van een receiver. Ten eerste, dat vermogen halen ze nooit, ten tweede het is niet relevant, omdat je het maximale vermogen bij normaal nooit gaat gebruiken. Wat is abnormaal gebruik? Een receiver gebruiken voor een groot tuinfeest en het volume maximaal openzwaaien.
@M14M14 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 21:18:
[...]
Het probleem Spotify issue is eindelijk opgelost. Het is waarschijnlijk iets met DNS, nadat ik 8.8.8.8 als DNS adres had ingesteld werkte het direct.
Dit had ik al eerder voorgesteld alleen jij zei dat je dit allemaal al had gedaan... Maar fijn dat het opgelost is.
Klopt. Destijds leefde ik met het idee dat mijn router 8.8.8.8 en 8.8.4.4 als dns had en door een fixed ip met mijn router ip als dns te gebruiken het goed zou moeten zijn. Echter was ik vergeten dat ik daar ooit een of andere dns heb gekozen die wat adblocking zou moeten doenJBnl schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 20:06:
[...]
@M14
Dit had ik al eerder voorgesteld alleen jij zei dat je dit allemaal al had gedaan... Maar fijn dat het opgelost is.

[ Voor 83% gewijzigd door teacher op 25-07-2019 23:09 ]
Damn it's good 2b a Tweaker!
[ Voor 94% gewijzigd door teacher op 25-07-2019 23:08 ]
Ik ben 2 receivers aan het vergelijken, de x2500h en de x3500h. Ik heb een 5.1 speakerset van Harman Kardon en 2 dali's concept 2
Wat ik wil is de 5.1 set gebruiken voor hdmi input, mediaplayer en tv.
Nu wil ik de dali's gebruiken om stereo te luisteren naar de phono ingang en via airplay.
Dan moet ik dali's aansluiten op de surround back uitgang.
Nu heb de gebruiksaanwijzing helemaal doorgespit maar kom er niet uit. ik lees over zone2, speaker a of b?
Kan ik in de setup van de receiver aangeven dat bij de phono en airplay input de dali's in stereo op surround back aansluiting gebruikt moeten worden en bij hdmi input (mediaplayer/tv) de 5.1 speakerset gebruikt moet worden?
Ik kan het niet proberen want heb nog geen nieuwe receiver. wil eerst weten of het kan.
Ik wil dat dan configureren in de AB, een logitech harmony elite.
Bij het afsluiten van de app wilde ik de receiver uitzetten maar dat lukte niet, geen lampje meer bij aan uit knop.
Na stroom eraf kwam hij met firmware vraag op het display, maar lukte niet via setup menu op tv weergave, ook reageerde hij niet op ab met ok voor update nu of late.
Vanmorgen weer uit en aan gezet en toen ging hij wel naar tv menu, alleen dat stoorde heel erg, flikkerig en trillerig. Tv en receiver langere tijd van stroom, dat loste het niet op. De firmware update ging lopen nadat de stroom er weer op kwam. Na afloop ging de receiver weer aan maar setup menu blijft raar doen. Zet in m op mediaplayer stand of iets anders dan heb ik perfect beeld.
Receiver hangt aan arc hdmi4 op samsung tv. Alle apparatuur loopt via de receiver naar de tv. Geeft prima tv en mediaplayer weet zonder verstoringen, alleen setupmenu denon blijft raar doen.
Iemand vergelijkbare ervaringen en weet de mogelijke oplossing dat setup menu weer normaal doet.
Probeer eens een factory reset te doen. Het kost je wel je instellingen maar dit issue klinkt ernstig genoeg!mtv1 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 21:44:
Ik heb een half jaar de x4500. Gisteren bij het kijken naar een app op tv en de receiver kwam in arc mode.
Bij het afsluiten van de app wilde ik de receiver uitzetten maar dat lukte niet, geen lampje meer bij aan uit knop.
Na stroom eraf kwam hij met firmware vraag op het display, maar lukte niet via setup menu op tv weergave, ook reageerde hij niet op ab met ok voor update nu of late.
Vanmorgen weer uit en aan gezet en toen ging hij wel naar tv menu, alleen dat stoorde heel erg, flikkerig en trillerig. Tv en receiver langere tijd van stroom, dat loste het niet op. De firmware update ging lopen nadat de stroom er weer op kwam. Na afloop ging de receiver weer aan maar setup menu blijft raar doen. Zet in m op mediaplayer stand of iets anders dan heb ik perfect beeld.
Receiver hangt aan arc hdmi4 op samsung tv. Alle apparatuur loopt via de receiver naar de tv. Geeft prima tv en mediaplayer weet zonder verstoringen, alleen setupmenu denon blijft raar doen.
Iemand vergelijkbare ervaringen en weet de mogelijke oplossing dat setup menu weer normaal doet.
En anders vrees ik dat je garantie moet gaan claimen...
Ga ik proberen. Dank je welNyarlathotep schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:18:
[...]
Probeer eens een factory reset te doen. Het kost je wel je instellingen maar dit issue klinkt ernstig genoeg!
En anders vrees ik dat je garantie moet gaan claimen...
De herstelopties restart, reset, restore to factory en herstel org firmware,niets hielp. Kon na herstel factory wel mijn oude settings herstellen, toen was menu alleen goed, voor de rest waardeloos. Nu geeft hij ook storing in beeld als avr aan staat. Uit geeft ie signalen prima door. Heb garantie ingeschakeld.
[ Voor 32% gewijzigd door mtv1 op 28-07-2019 17:53 ]
Voor de volledigheid mocht iemand dit probleem ook nog eens hebben: ik heb de oplossing zelf gevonden. Allereerst heb ik de microprocessor/factory reset uitgevoerd. Daarna opnieuw Audyssey config, maar weer niet de mogelijkheid om Dynamic EQ te gebruiken. Dit leek te maken hebben met mijn keuze voor Bi-amp aansturen van de fronts (op de aansluiting van surround back, ik gebruik alleen normale surround speakers, geen extra back). Ik heb een tweede setup gedaan, waarbij ik eerst de surround back aansluiting aan bi-amp heb toegewezen. Daarna setup verder doorlopen en dan gaat het wel goed. Vreemd genoeg krijg je niet de mogelijkheid om bij de eerste set-up vanaf start na reset voor bi-amp te kiezen (of ik zie steeds de optie over het hoofd). Met de tweede setup, gewoon gestart vanaf het menu gaat het nu wel goed.buddow schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 21:33:
Vanmiddag heb ik een nieuwe audyssey setup/kalibratie uitgevoerd op mijn Denon AVR-2113, vanwege verplaatste rears. Dit ging prima, alleen kan ik nu na afloop niet meer de Audyssey Dynamic EQ aanzetten. De optie is donkergrijs in het setup menu. Ook als ik de optie 'herstel kalibratie' kies dan is het nog niet mogelijk. Heeft iemand tips om wat te doen? Geluid is nu echt stukken minder dan wat ik had
Vraagje, ben zelf aan het orienteren op een HEOS setup (soundbar of receiver met speakers) en zou graag de optie hebben om draadloze speakers in mijn surround setup te gaan gebruiken (als eventuele uitbreiding). Waar kan ik precies vinden welke receivers dit wel ondersteunen en welke niet? heb er zelf naar gezocht maar kan het moeilijk vinden, zal wel ergens overheen kijkenFeaR schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:53:
[...]
HEOS is één ding, maar wat je er mee kan zijn weer twee aparte dingen. HEOS speakers inzetten als een extra zone kunnen veel Denon receivers wel. Om HEOS speakers in te zetten als draadloze kanalen in een surround setup kan niet elke receiver.

Having said that: volgens mij moet je met iedere Heos compatible receiver draadloze rears aan kunnen sluiten, maar 100% zeker weet ik dat niet.
Het was vooral de reactie die ik hiervoor heb gequote die mij deed twijfelen over of het mogelijk is om de heos speakers te gebruiken in een surround setup. Heb uiteraard in de pricewatch gekeken, op de site van denon en op google gezocht maar kan er niet echt iets over vinden. Net even de handleiding nog bekeken maar daar staat het volgens mij ook niet in. vandaar dat ik het hier vraag.The Eagle schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:36:
Mijn glazen bol is stuk dus ik kan niet zien waar je zelf al gezocht hebt. Weet wel dat je op de site van Denon de receivers naast elkaar kunt vergelijken qua opties en mogelijkheden, zou zeggen dat het daar wel bij zou moeten staan. En anders in de manuals die online staan.
Having said that: volgens mij moet je met iedere Heos compatible receiver draadloze rears aan kunnen sluiten, maar 100% zeker weet ik dat niet.
Heb nog verder gezocht en dit antwoord van de support pagina van Denon UK zegt dat het inderdaad niet kan.
https://denon-uk.custhelp...etail/a_id/4560/related/1
Alleen deze vraag suggereert weer dat het wel zou kunnen -__- lekker duidelijk allemaal.
https://denon-uk.custhelp...etail/a_id/5673/related/1
Iemand hier die een setup heeft waar draadloze speakers worden gecombineerd met bedrade in een surround setting?
[ Voor 19% gewijzigd door Sokkeh op 30-07-2019 12:45 ]
Zone 2 kan. Dat is bedoelt om een bepaalde bron te luisteren terwijl je bij de tv een andere bron luistert. Maar het lijkt me niet zo handigjannus66 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 21:39:
hallo, kan iemand mij helpen, ik kom er niet uit.
Ik ben 2 receivers aan het vergelijken, de x2500h en de x3500h. Ik heb een 5.1 speakerset van Harman Kardon en 2 dali's concept 2
Wat ik wil is de 5.1 set gebruiken voor hdmi input, mediaplayer en tv.
Nu wil ik de dali's gebruiken om stereo te luisteren naar de phono ingang en via airplay.
Dan moet ik dali's aansluiten op de surround back uitgang.
Nu heb de gebruiksaanwijzing helemaal doorgespit maar kom er niet uit. ik lees over zone2, speaker a of b?
Kan ik in de setup van de receiver aangeven dat bij de phono en airplay input de dali's in stereo op surround back aansluiting gebruikt moeten worden en bij hdmi input (mediaplayer/tv) de 5.1 speakerset gebruikt moet worden?
Ik kan het niet proberen want heb nog geen nieuwe receiver. wil eerst weten of het kan.
Ik wil dat dan configureren in de AB, een logitech harmony elite.
Speaker A/B lijkt me een betere optie. Per bron kun je sowieso de luidspreker configuratie (stereo, dolby surround, multichannel stereo, enz) aangeven. Maar je kunt dan ook aangeven of je luidspreker A, B of A+B wil gebruiken als front luidspreker. Voor phone/airplay gebruik je stereo en luidspreker paar B, voor de andere bronnen dolbywhatever + luidspreker paar A.
Ik weet alleen niet of het geselecteerde luidsprekerpaar per bron wordt onthouden.
Waarom zou je die Dali's niet altijd als front luidspreker willen gebruiken. En met de rest van de H&K set er een 7.1 configuratie van maken? Ik wist het wel
Bedankt voor je antwoord. Speaker A/B is inderdaad handiger. Ik wilde weten of dat per bron in te stellen is, zodat ik dat in mijn AB harmony elite kan programmeren. Dus voor lp's; denon aan, input phono, speaker B aan.M14 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:08:
[...]
Zone 2 kan. Dat is bedoelt om een bepaalde bron te luisteren terwijl je bij de tv een andere bron luistert. Maar het lijkt me niet zo handig
Speaker A/B lijkt me een betere optie. Per bron kun je sowieso de luidspreker configuratie (stereo, dolby surround, multichannel stereo, enz) aangeven. Maar je kunt dan ook aangeven of je luidspreker A, B of A+B wil gebruiken als front luidspreker. Voor phone/airplay gebruik je stereo en luidspreker paar B, voor de andere bronnen dolbywhatever + luidspreker paar A.
Ik weet alleen niet of het geselecteerde luidsprekerpaar per bron wordt onthouden.
Waarom zou je die Dali's niet altijd als front luidspreker willen gebruiken. En met de rest van de H&K set er een 7.1 configuratie van maken? Ik wist het wel
Kwam er niet echt uit in de gebruiksaanwijzing.
De mogelijkheid voor 7.1 zat ik ook aan te denken, alleen heb weinig mogelijkheid om 2 speakers achter op te hangen. Ik heb nog een vrouw thuis, die wil dat niet. En ik heb thuis wel de broek aan, maar mijn vrouw bepaald welke....
Ach, het aantal luidsprekers in de ruimte blijft in beide situaties gelijkjannus66 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 15:07:
[...]
Bedankt voor je antwoord. Speaker A/B is inderdaad handiger. Ik wilde weten of dat per bron in te stellen is, zodat ik dat in mijn AB harmony elite kan programmeren. Dus voor lp's; denon aan, input phono, speaker B aan.
Kwam er niet echt uit in de gebruiksaanwijzing.
De mogelijkheid voor 7.1 zat ik ook aan te denken, alleen heb weinig mogelijkheid om 2 speakers achter op te hangen. Ik heb nog een vrouw thuis, die wil dat niet. En ik heb thuis wel de broek aan, maar mijn vrouw bepaald welke....
Wat ben ik blij dat het mijn eigen huis is
Denon afgelopen weekend gemaild toch maar even gemaild met deze bug, en request/idee voor de heos app (mijn wifi en wired netwerk hebben verschillende subnets, en daar is met hun app niet door heen te prikken)GoldenBatt schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:54:
Hier een X3500H die sinds gister weigert om geluid te laten horen via Bluetooth of Internet radio, de rest doet het wel prima. Gekke is dat hij zegt dat het netwerk wel functioneert (diagnostics), en dat internet radio ook gewoon lijkt te spelen (afspeel tijd loopt op).
De reciever 2de hands gekocht en is een ruime 2 maand oud, en draaide hier al kleine 3 week zonder problemen. Draaide voorheen dagelijks Kink via TuneIn internet radio. Draait voor nu nog draadloos op een unifi pro ap (komt binnenkort een switch in de tv kast zodat hij aan het draad kan), met een vast ip die hij krijgt van de router.
Stroom er al een aantal minuten af gehad, iemand een andere suggestie?
Edit: Gefixt
Na een tijd kloten, waaronder nog een netwerk reset en een restart (powerknop langer dan 3 sec indrukken) had ik nog geen volledig werkende reciever. Hierop besloten de reciever een factory reset te geven en het eens op nieuw te proberen. Hier had ik weer direct internet radio en muziek via het netwerk. Echter bij het instellen van de inputs kreeg ik weer het zelfde, en ik weet nu ook hoe.
Was met de instellingen bezig via de webinterface, vindt ik net wat fijner als met afstands bediening. Maar bij "input assign" heb ik wat gewijzigd, hierbij viel mijn webradio stream ook direct weg, en kreeg ik deze niet meer overeind. Als ik deze instellingen weer terug zet naar factory functioneerd hij weer. Wijzig ik deze met de afstandsbediening op de reciever zelf heb ik nergens last van en blijft het werken.
Ik had dus een dag voor het probleem inderdaad ook wat gewijzigd via de webinterface, en gok dat het probleem hier in zit, zal wel een bugje zijn ofzo. Het koste me even flink wat kloten en keer vloeken, maar gelukkig werkt het weer, en ben al met al erg tevreden over het apparaat
Hopelijk hebben mensen met de nieuwe update geen last meer van deze bugDear Rick,
Thank you very much for your explanation.
We have found the problem and will release a firmware update to fix the problem next week.
Also thank you for your proposal. We will send this proposal to our product evelopment team for further evaluation.
Kind regards,
Dennis
Weet iemand hoe lang het booten duurt van dit apparaat?
Ik heb er nu een waarvan ik me iedere keer stoor aan het feit dat het zo lang duurt voordat die is opgestart.
Het booten merk je niet eens, zo snel gaat dat.Mni82 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:05:
Ik denk er over om de AVR-X2500H aan te schaffen.
Ik heb er nu een waarvan ik me iedere keer stoor aan het feit dat het zo lang duurt voordat die is opgestart.
Heb er twee, zijn ontzettend snel met beeld en geluid geven (via HDMI bronnen). Spotify kan even duren omdat het netwerk wel iets langer duurt.Mni82 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:05:
/Wie heeft dit ook? Bij volumewijzigingen op de Xbox (One X in dit geval) blijft het energieverbruik in beeld staan tot ik op info druk. Op andere bronnen (inc. PS4, Switch etc.) heb ik dit niet. Kan misschien aan Kodi liggen?

Kan nog nagaan of ik het op de andere 2500 ook zo heb, daar staat ook een One (S) met Kodi maar het staat me niet bij namelijk. Niet heel vervelend, hooguit vreemd.
Ik heb hier Voor al een paar keer contact gehad met Nederlands helpdesk maar die hebben geen idee wat ik bedoel.
Volgens hun kan ik beter naar een winkel voor zulke vragen?
[ Voor 7% gewijzigd door xbeam op 11-08-2019 07:56 ]
Lesdictische is mijn hash#
Heb de X2400H en duurt denk wel een goede 5 seconde voor hij echt helemaal klaar is en goed commando's van m'n Harmony Hub kan ontvangen.Mni82 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:05:
Draadloze speakers ontvangen hun ingangssignaal via WiFi of Bluetooth. Er is geen instelling mogelijk om het TFL en TFR kanaal aan een draadloze speaker toe te wijzen.
Enige mogelijkheid die ik kan bedenken is als je op de Surround back aansluitingen een apparaat zou kunnen aansluiten die het Top-signaal van de surround back aansluitingen als ingangsbron kan gebruiken en via WiFi naar de speakers kan sturen. Dat apparaat zou dan de AVR moeten doen geloven dat er 6ohm speakers op de aansluitingen zitten zodat je de versterker toewijzing op 5.1.2 kunt instellen.
Zo'n apparaat bestaat naar mijn weten niet.
Op een HEOS receiver kan je wel de Sub, SL en SR draadloze speakers aansluiten in een 5.1 opstelling.
Dus het is technisch wel mogelijk.
[ Voor 2% gewijzigd door PCan op 11-08-2019 11:50 . Reden: Typo ]
5 seconden klinkt als muziek in de oren tov mijn huidige situatieSpectre schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 11:22:
[...]
Heb de X2400H en duurt denk wel een goede 5 seconde voor hij echt helemaal klaar is en goed commando's van m'n Harmony Hub kan ontvangen.
'Lang' is dus vrij subjectief, vind het zelf namelijk al wel redelijk traagMni82 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:53:
[...]
5 seconden klinkt als muziek in de oren tov mijn huidige situatie
[ Voor 3% gewijzigd door Spectre op 12-08-2019 16:12 ]
Ik heb een set met een tv en een projector. De tv kan 4K aan, de projector 'slechts' 1080p. Mijn huidige AVR (een Onkyo) kan niet beide HDMI-out's apart van elkaar instellen op een resolutie. Connecteer ik de projector, dan switcht hij naar 1080p en kan ik dus geen 4K afspelen via de AVR. Dat wil ik natuurlijk wel. Nu twijfel ik over het vervangen van de Onkyo door een Denon X3500. Kan deze wel de HDMI-out's apart van elkaar configureren?
EDIT: Never mind. Ondertussen van Denon zelf antwoord ontvangen:
Het is zo dat de receiver altijd het laagste resolutie signaal kiest om deze vervolgens te laten zien via de beamer en televisie. Dit betekent dus dat dit niet mogelijk is via deze manier.
[ Voor 20% gewijzigd door Cass Casey op 15-08-2019 16:29 ]
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Het duurt een aantal seconden. Je hoort twee *klik* geluiden en dan gaan met de banaan.Mni82 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:05:
Nu werkt Bluetooth dus prima. Voor de zekerheid nu maar een backup gemaakt van de configuratie op een USB stick.
Probleem is nu alleen als ik de tv wil uitdoen en radio wil luisteren dan zet de tv de radio uit. Dan zet ik de receiver weer aan maar dan gaat die meteen weer uit. Dan zet ik hem weer aan en na een minuut gaat hij wéér uit. Als ik hem daarna weer aan doe blijft hij aan.
Waar kun je ook weer uitzetten dat de tv de receiver mag uitzetten?
Ik vraag mij af of dit via een andere manier wel kan gezien het volgens mij alleen maar een software update is toch?
Of weet iemand een andere optie om AirPlay 2 te krijgen zonder geld uit te geven...
Heb de optie overwogen om mijn model te verkopen en dan toch maar wat bij te leggen voor een alternatief met AirPlay 2.
Denon maakt die firmware, en als die niet voor jouw receiver gemaakt wordt voor welke reden dan ook (geen zin / te oud apparaat / hardware ondersteunt het niet / vul zelf in) dan kan dat dus niet.Scarm01 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:14:
Ik ben al een aantal jaren in bezit van een avr-x3000. Hier zit de functie AirPlay op. Wat ik graag wil is die updaten naar AirPlay 2 ivm de WiFi multiroom opties. Volgens de website van denon valt mijn receiver niet onder de ondersteunende modellen.
Ik vraag mij af of dit via een andere manier wel kan gezien het volgens mij alleen maar een software update is toch?
Dit klinkt een beetje als "oi, ik wil nieuwe technologie maar daar niet voor betalen. Wat denk je zelf?Of weet iemand een andere optie om AirPlay 2 te krijgen zonder geld uit te geven...
Heb de optie overwogen om mijn model te verkopen en dan toch maar wat bij te leggen voor een alternatief met AirPlay 2.
Mocht je een RB Pi hebben, zou je het in die hoek eens kunne zoeken. Dr is vast al wel iemand die Airplay2 werkend heeft gekregen op een Pi. EN anders zit er niks anders op dan een nieuwe te kopen.
Maar ik denk dat je jezelf voornamelijk moet afvragen wat Airplay 2 voor jou toe zou voegen. Het ie een receiver. Die doet muziek. Beeld doorsturen oet ie niet. Dus casten wordt hem ook niet.
RB pi gebruik ik ook thuis. Zal mij daar ook eens in gaan verdiepen en kijken wat de mogelijkheden zijn.
En onnodig geld uitgeven voor “nieuwe” technologie is nou eenmaal onzin vandaar dat ik de mogelijkheden bekijk.
Bedankt
Je zou ook gewon spotify kunnen gebruiken. Extra losse spotify speaker in de keuken en gaan. Gaat ook via Wifi. Kieze je op spotfy gewoon je bron mee.
Spotify connect kan maar naar één apparaat tegelijkertijd per account. Je zult dus draadloze speakers nodig hebben die door je receiver aangestuurd worden en niet door spotify connect. Tenzij je meerdere spotify accounts hebt.Scarm01 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:11:
Oke, dus dan kan ik met spotify Connect muziek streamen naar mijn denon reciever en naar een sonos, heos of Ikea/sonos speaker? Dus dezelfde muziek door de 2 systemen? Als dat zo is dan is het probleem meteen opgelost! Dank je
[ Voor 13% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 17-08-2019 11:37 ]
Driving a cadillac in a fool's parade.
Ik vraag mijzelf af hoe de internet radio werkt, kan je b.v. zelf zender voorkeuren opgeven? zoals, radio 1 op 1 en skyradio op 2 om maar iets geks te noemen, en is dat dan allemaal te bedienen via de AB (net zoals vroeger) toen je gewoon nog een FM tuner op je reciever had? Van de online maual deze wordt ik niet echt super veel wijzer.
Display neem ik aan dat ook gewoon weergeeft wat er speelt, maar niet zeker.
Ik heb eigenlijk exact hetzelfde probleem. Net een X1500H gekocht, maar voor partnerlief moet het zo eenvoudig mogelijk zijnPindakaasman schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:04:
Ik heb een vraag die ik niet bij Denon of ergens anders kan vinden...
Ik vraag mijzelf af hoe de internet radio werkt, kan je b.v. zelf zender voorkeuren opgeven? zoals, radio 1 op 1 en skyradio op 2 om maar iets geks te noemen, en is dat dan allemaal te bedienen via de AB (net zoals vroeger) toen je gewoon nog een FM tuner op je reciever had? Van de online maual deze wordt ik niet echt super veel wijzer.Ik vind het belangrijk dat ik gewoon zonder de tv radio kan luisteren en zenders snel kan vinden, dus ik hoop dat de zenders in de display van de versterker komen te staan, en dat ik een eigen voorkeurlijst kan maken. Kan iemand dit bevestigen?
Indien ik een quick select knop zo zou kunnen configureren zodat de receiver direct internetradio met een bepaald station afspeelt is het probleem voor mij opgelost. Wat ook zou werken is dat de HEOS input gewoon onthoudt wat deze het laatste aan het afspelen was (ook na het veranderen van input). Echter heb ik geen van beide al aan de praat gekregen... iemand ideeën?
De Denon X2600H DAB (what's in the name) is uitgerust met een DAB tuner.Pindakaasman schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:40:
Bedankt voor je reactie. Ik vermoede dit al na wat research en ben daarom niet tot aanschaf over gegaan. Ik denk dat ik dab op mn versterker moet hebben want ik wil geen tv of telefoon nodig moeten hebben om radio te luisteren.
Yeah I know maar die is zoveel duurder dan Denon AVR-X2500H... even wachten tot hij goedkoper wordt of doorsparenthevanquish schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:12:
[...]
De Denon X2600H DAB (what's in the name) is uitgerust met een DAB tuner.
De X2500H stond op 600 euro na de release. Een maand of vier verder zat ie al op de 450 euro. Je kan dus het beste even wachten tot november.Pindakaasman schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:16:
[...]
Yeah I know maar die is zoveel duurder dan Denon AVR-X2500H... even wachten tot hij goedkoper wordt of doorsparen
Yes, of naar een ander merk kijken, maar dat is vloeken in de kerk in dit topicNyarlathotep schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:20:
[...]
De X2500H stond op 600 euro na de release. Een maand of vier verder zat ie al op de 450 euro. Je kan dus het beste even wachten tot november.
Heb hier een x2400H en daarmee gaat het zgn quick select prima, receiver aanzetten en 'op laten starten" dan druk ik op quick select 4 en daar zit in ons geval altijd radio 10.thevanquish schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:20:
[...]
Ik heb eigenlijk exact hetzelfde probleem. Net een X1500H gekocht, maar voor partnerlief moet het zo eenvoudig mogelijk zijn, lees: op één knop drukken om de internetradio aan te zetten (we luisteren toch slechts één radiostation). Zolang je de receiver in standby zet terwijl de internetradio stond te spelen, zal deze hervatten bij het terug inschakelen. Echter bij het veranderen van input, vergeet de HEOS input dat de internetradio aan het spelen was en moet ik de app openen om een zender te selecteren.
Indien ik een quick select knop zo zou kunnen configureren zodat de receiver direct internetradio met een bepaald station afspeelt is het probleem voor mij opgelost. Wat ook zou werken is dat de HEOS input gewoon onthoudt wat deze het laatste aan het afspelen was (ook na het veranderen van input). Echter heb ik geen van beide al aan de praat gekregen... iemand ideeën?
Staat ergens in de handleiding hoe het moet, en zal in de 1500 toch ook wel zo werken.
Bijzonder:sheane schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 17:48:
Voor degene met de Heos App en multiroom systeem die net een update en nieuwe firmware hebben ontvangen. Hierbij een link naar de changelog: https://denon-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3835
Is dat een wijziging in het beleid van Spotify? Normaalgesproken had je een betaalde account nodig om Spotify Connect te gebruiken?Ondersteuning voor gratis Spotify-accounts toevoegd
Zo ook mijn Apple 4K TV die ik aangesloten heb op de media input van de reciever.
Nu heb ik mijn NAS aangesloten (alles trouwens hardwired) op mijn router. Netjes static IP, net als elke andere apparaat in mijn netwerk.
Ik zet apple TV aan, reciever schakelt zichzelf netjes over, tot zover alles prima. Nu heb ik op de Apple TV de app VLC Media Player en op mijn NAS staat videomateriaal.
Videomateriaal gewoon 1080p en audiospoor AC-3 of AC-6 DTS/DB5.1 speelt hij af, maar de reciever schakelt zichzelf in op Multi Channel. Hij zet zich niet neer onder DTS of DB5.1, dit terwijl de audiospoor daadwerkelijk wel zo is (Nagekeken met MKV tool op de pc)
Hoe kan dit? Ligt dit aan VLC zelf? Want als ik hem afspeel op mijn PC en ik controleer de audiospoor, dan staat er duidelijk gewoon "Track 1" en dit klopt want in de MKV tool zie ik gewoon ook 1 audiospoor erin zitten en dat is de AC-6 DTS.
Waarom alsnog speelt hij het alleen af (reciever) als multichannel? Herkent hij de audiospoor merk niet als DTS?
Zelf in de app kan ik bijster weinig instellen op de Apple TV.
Daarnaast werkt 4k videobestand met audiospoor TruHD 7.1 of DA audiospoor niet. Beeld speelt netjes af maar je hoort gewoon niets.
Daarin tegen met mijn gekochte Dolby Atmos films op iTunes, schakelt de reciever zichzelf netjes over in Dolby Atmos. Maar VLC oh maar.
Dus lijkt wel als ik via mijn NAS een video bekijk, dat de audiospoor maximaal AC-3 of AC-6 DTS/DB5.1 kan zijn om uberhaupt wat te kunnen horen. Alles fancier dan dat, hoor je geen klap.
Iemand enig idee? Of is VLC daarin gewoon een prut app om te gebruiken met deze reciever?
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --