Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 17:02
Ik zag dat Foka de x2500H verkoopt voor 305 euro.

Ik heb geen idee of dit een aanbieding is of niet, maar de prijs leek me het vermelden waard. Ik heb hem in ieder geval gisteren besteld, ben benieuwd!

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-02-2024
Slaapje schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 09:13:
Ik zag dat Foka de x2500H verkoopt voor 305 euro.

Ik heb geen idee of dit een aanbieding is of niet, maar de prijs leek me het vermelden waard. Ik heb hem in ieder geval gisteren besteld, ben benieuwd!
Wow dat is echt een goede prijs dan. Ik heb er pas 479 voor betaald :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 17:02
Hmm ik zie dat hij nu ook weer 400 kost, wellicht een foutje? Hoe dan ook heb ik hem net binnen gekregen, dus ik ben tevreden.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 20:54:
Goed om te lezen van de problemen met de 24-2500 serie met Heos. Sowieso lees je meer dat de ondersteuning en updates tegenvallen, erg jammer!

Vandaag met @Raym09 wezen kijken en luisteren bij Klubben tussen 2 types compacte meermaals receivers. Best apart dat ik 10 jaar geleden mijn Denon (stereo) receiver veel warmer vond klinken dan een vergelijkbare Marantz. Nu precies het tegenovergestelde. :)

Wel had de Denon qua puur vermogen wel de minst, veel meer controle en daardoor helderder, maar voor een setje boekenplank speakers niet heel spannend. Daar hingen een setje B&W 6 serie zuilen erin om in dezelfde klankkleur te blijven als de speakers die wij beiden hebben.

Wel jammer overigens als dat ik bij stereo wil blijven ik toch over moet stappen naar Yamaha, Pioneer of NAD. :)
Hoezo? Denon heeft nog steeds hele mooie stereo versterkers zoals de 1600 en de 2500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 12:19:
[...]

Hoezo? Denon heeft nog steeds hele mooie stereo versterkers zoals de 1600 en de 2500.
Ja, en nul functionaliteiten?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je surround bedoelt moet je daar naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennietM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2019
Hallo, heeft iemand ervaring met dat de receiver spontaan aan gaat met spotify.
Wij hebben geen spotify en we hebben de Denon avr-x1500h receiver.
Hij staat uit en is bekabelt aan het internet niet Wifi.
Het probleem is ook als je tv kijkt of zelf muziek luistert hij spontaan overspringt op spotify en het geluid voluit.
En dat gebeurt overdag of in de avond maar ook midden in de nacht.
Je kunt je wel voorstellen als dit midden in de nacht gebeurt je zit rechtop in bed.
Weet iemand een oplossing zonder dat ik terug moet naar fabrieksinstelling want dan moet je alles weer opnieuw instellen, en dat is niet te doen als het elke dag gebeurt. Heb dat nu 1x gedaan 2 weken rust en nu begint het weer. iemand een oplossing zonder dat er gezegd wordt kabel eruit trekken want dat is geen optie.

Met vriendelijke groet,
Bennie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 17:38:
Als je surround bedoelt moet je daar naar kijken.
Ik bedoel specifiek qua stereo, de stereo receivers zijn enorm verouderd qua ontwerp en bieden een hoop dingen niet door bv Yamaha al een aantal jaar erin heeft. Nu heeft Marantz sowieso weinig tot niks voor stereo, maar Denon blijft met de zoals door jouw genoemde series aardig in het verleden hangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 14:04

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

in 2019 nog steeds geen HDMI 2.1 Denon/Marantz receivers? Dat vind ik best jammer!
Maar, hoe zit het dan met HDMI 2.1? Dat is een goede vraag en daarop was het antwoord dat we in ieder geval in 2019 geen receivers van Marantz en Denon hoeven te verwachten die over HDMI 2.1 beschikken. Volgens Sound United ontbreekt het nog aan echt duidelijke regels en hardware om HDMI 2.1 goed te kunnen implementeren en beloften ook na te kunnen komen. In 2020 gaan we HDMI 2.1 hoogstwaarschijnlijk wel terugzien op verschillende modellen.
https://www.homecinemamag...oor-audio-centraal-staat/

[ Voor 10% gewijzigd door LtMarx op 26-01-2019 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 22:13:
[...]

Ik bedoel specifiek qua stereo, de stereo receivers zijn enorm verouderd qua ontwerp en bieden een hoop dingen niet door bv Yamaha al een aantal jaar erin heeft. Nu heeft Marantz sowieso weinig tot niks voor stereo, maar Denon blijft met de zoals door jouw genoemde series aardig in het verleden hangen. :)
Het is maar wat je wilt. Ik ben van surround weer "vooruit" gegaan naar stereo. En dat bevalt erg goed. Wij luisteren dan ook meer naar muziek dan dat we naar films kijken. En geen gedoe meer met niet werkende zaken en problemen met soft/hardware updates waarover ik hier veel lees.

En met films kan het geluid ook erg goed weergegeven worden om een mooie totaalbeleving te krijgen. Met een goede stereo amp en goede luidsprekers en een sub vinden wij de beleving prima en voor muziek nog beter.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2019 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 23:37:
[...]

Het is maar wat je wilt. Ik ben van surround weer "vooruit" gegaan naar stereo. En dat bevalt erg goed. Wij luisteren dan ook meer naar muziek dan dat we naar films kijken. En geen gedoe meer met niet werkende zaken en problemen met soft/hardware updates waarover ik hier veel lees.

En met films kan het geluid ook erg goed weergegeven worden om een mooie totaalbeleving te krijgen. Met een goede stereo amp en goede luidsprekers en een sub vinden wij de beleving prima en voor muziek nog beter.
Dat is natuurlijk zeker, dat doet mij ook nog steeds twijfelen. Maar nu wordt analoog steeds verder uitgefaseerd en ik ben bang dat radio al heel snel ook eronder gaat vallen. Dab+ zou dan wenselijk zijn, maar ook diverse streaming functies of rechtstreeks DLNA zou erg fijn zijn. Ik houd er gewoon niet van om een losse Chrome audio eraan te moeten hangen, weer wat losse handelingen en gedoe. Nee dank je. :)

En idd zelfde hier, ik heb jarenlang een leuke Yamaha 5.1 receiver gehad die echt super klonk, maar omdat ik met name muziek luister en het verschil met de DRA-700AE qua geluid en controle enorm was enorm (ik had toen nog van die Magnat Monitor 1000 zuilen). Nog steeds geen spijt van dat ik die nieuw heb gekocht. Ik hoor zelf ook het verschil niet meer met nog veel duurdere of pure high end versterkers. Ik zeg altijd zo, op het moment dat je daar geld voor hebt dan ben je meestal op een leeftijd dat je die verschillen niet meer hoort. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een DRA700ae is toch wel iets anders dan een versterker uit de PMA 1500ae of de 2000ae serie. Ik heb de DRA 700 ook gehad en die heeft toch wel het veld moeten ruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Die Denon PMA-2500 wel eens geluisterd, dat is wel echt een krachtpatser met fantastisch geluid. Ook gewoon optisch/coax en USB aan boord. Prachtig apparaat wat dat aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staat de PMA-2010ae. Fijne versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mefke1968
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07-06-2020
Hallo,

Ook ik heb een AVR- 2500H is dit probleem ooit bij DENON zelf neergelegd?
Ik had een audiopiek op mijn geluid vanuit mijn TV na contact met hun erachter gekomen dat de HDMI toch niet zo'n goede kwaliteit was.
Vandaag 27-01-19 had ik ineens hetzelfde probleem spontaan aan op Spotify tot twee maal toe achter mekaar.
Nu zoals bij anderen uit de activering STBY aansturing gehaald. Nu afwachten of het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb een Denon X3500H sinds kort, als opvolger voor mijn stokoude 3802. Alles via HDMI, super. Mijn setup is als volgt:

Denon X3500H
Samsung TV 48HU7500
KPN Arris HD ontvanger
Apple TV 4K

Ik bedien het geheel met een Harmony remote. Ik gebruik hi-speed HDMI kabels.

Op zich werkt het allemaal goed. Ik heb alleen de eigenaardigheid dat, als ik terug schakel van Apple TV naar KPN, de Apple TV uitschakelt/sluimert (logisch) maar dan gaat ook de TV uit. Op zich niet heel raar, dat gaat via HDMI-CEC. Ik heb nu op de TV HDMI-CEC op zich aan laten staan maar 'automatisch uitschakelen' daarbij uitgezet. Daarmee is dat probleem opgelost.

Wat ik eigenlijk zou willen, is dat als de receiver op stand-by gaat, de TV uit schakelt. En als de receiver weer aan gaat, de TV ook aanspringt. Is dat mogelijk? Ik bedien dat nu via de IR extended van de Harmony remote, maar die zou daarmee komen te vervallen namelijk.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTem
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-04-2024
info.
situatie vandaag ( in de tijd nogal een sony fan )
sony reviever (2001) STR VA 555es
luidsprekers front SS-x70ED 89db 4ohm 150watt
center ss-CNX70ed 89db 4ohm 120watt
rear ss-x30ed 89db 4ohm 120watt
sub sawx700 ( die ik amper gebruik)
panasonic plasma

dus de tijd is hier al een aantal jaar blijven stil staan

door het gebrek aan hdmi en airplay ben ik op zoek naar nieuwe reciever.

oog viel op denon 3500h of 4500h

op zich speelt de 555Es nog heel goed, maar geef geen spetterende surround ervaring

gezien ik onmogelijk de set-up in combo met een denon kan testen vraag ik mij af of het wel allemaal de moeite is. maw of de speakers goed genoeg zijn om een betere surround weergave te geven.

hoe is de impact van dergelijke speakers met de ingebouwde sound calibratie van audyssey.

indien iemand hier ervaring mee heeft, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan maak je het beste een eigen topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies
Wat je vraagt is namelijk aankoopadvies ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Heeft er iemand goede ervaring met een bluetooth transmitter die via jack is aangesloten op een Denon versterker? Ik zou graag mijn bluetooth koptelefoon op mijn X2400H willen gebruiken voor films, muziek etc. ipv mijn draadloze Sennheiser koptelefoon met base station.

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Motabeatz schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:00:
Heeft er iemand goede ervaring met een bluetooth transmitter die via jack is aangesloten op een Denon versterker? Ik zou graag mijn bluetooth koptelefoon op mijn X2400H willen gebruiken voor films, muziek etc. ipv mijn draadloze Sennheiser koptelefoon met base station.
Hier ga ik binnenkort ook mee bezig. Dit wordt goed uitgelegd in de online manuals van Denon trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:08:
[...]

Hier ga ik binnenkort ook mee bezig. Dit wordt goed uitgelegd in de online manuals van Denon trouwens.
Welke manual bedoel je dan precies? Ik kan namelijk niks vinden in de X2400H manual over het doorgeven van BT

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2019 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 18:24:
[...]

Je kunt de X2400H manual bij Denon downloaden als pdf.

Een pdf is doorgaans handig doorzoekbaar en als ik in het pdf op "bluetooth" zoek, dan kom ik op pagina 71 (en verder) terecht. ;)
Daar was ik ook gebleven, maar er staat niks over transmitten van BT, maar alleen over het ontvangen.

motabeatz.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:22
Motabeatz schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 18:30:
[...]
Daar was ik ook gebleven, maar er staat niks over transmitten van BT, maar alleen over het ontvangen.
Het zal ook geen mooie oplossing worden om een Bluetooth verzender aan te sluiten op de receiver. Als je de 6,3 mm jack aan de voorzijde gebruikt moet je die telkens handmatig inpluggen. Zodra deze jack in de receiver zit speelt er namelijk geen geluid meer over de speakers. Pre-Outs voor Front Left en Right heeft deze receiver niet, alleen Zone 2. Zone 2 heeft helaas beperkingen in welke signalen (inputs) er door worden gezet waardoor dit ook geen goede oplossing zal zijn. Je kan nog met converters gaan werken die High Level (speaker uitgang) omzetten naar Low Level, maar ook dat is weer werken met verloopjes.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scofield
  • Laatst online: 21-09 15:55
Ik heb een BT transmitter uit Azië besteld en deze aangesloten met z'n rode en witte tulp stekker op de OUT aansluiting achterop de 2400, de voeding komt van de usb aansluiting aan de voorkant van de receicer. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
scofield schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:02:
Ik heb een BT transmitter uit Azië besteld en deze aangesloten met z'n rode en witte tulp stekker op de OUT aansluiting achterop de 2400, de voeding komt van de usb aansluiting aan de voorkant van de receicer. Werkt perfect.
De enige rode en witte RCA met "OUT" is voor Zone 2. Volgens de handleiding zet de X2400 geen digitale ingangen (Optical, Digitale Coax en HDMI) door naar Zone 2. Analoge ingangen en diensten als Spotify zullen wel werken, maar Zone 2 is beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Ik heb sinds gisteren een X1500H, alleen merk ik dat het geluid op sommige bronnen (PS4 / KPN decoder) behoorlijk zacht uit de speakers komt. Moet het volume echt richting de 50 gooien om er überhaupt iets fatsoenlijks uit te krijgen wat ook nog verstaanbaar is..

Pak ik de internet radio, dan is 2/3 van het volume (35) voldoende.

Wie weet raad?

Heb de initiële setup met audissey gedraaid, én de center speaker met 5db omhoog gegooid. Heb een 3.1 opstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 10:51

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Segafreak83, setup -> inputs -> source level.

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Laatst online: 21-09 15:55
Dan zou ik de 2400 even om moeten draaien waar ik nou de input voor die BT transmitter vandaan haal. Ik kom er op terug want het werkt voor de rest prima.
FeaR schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:52:
[...]

De enige rode en witte RCA met "OUT" is voor Zone 2. Volgens de handleiding zet de X2400 geen digitale ingangen (Optical, Digitale Coax en HDMI) door naar Zone 2. Analoge ingangen en diensten als Spotify zullen wel werken, maar Zone 2 is beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Super! Vanavond eens nakijken en aanpassen. Dank je wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Kan je ook zelf URLs toevoegen aan internet radio? Ik wil graag Kink toevoegen, maar als je op radio station zoekt dan vindt hij hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Das tunein toch? Die hebben gewoon kink. Geen idee waarom ie hem dan niet pakt. Probeer eens Kink FM?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
The Eagle schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 15:53:
Das tunein toch? Die hebben gewoon kink. Geen idee waarom ie hem dan niet pakt. Probeer eens Kink FM?
Dan vindt hij 2 stations met kink in de naam, maar dat is niet het nieuwe Kink. De TuneIn app heeft hem wel idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als de tunein app hem wel kan vinden moet ie via de Denon ook te vinden zijn. Zit het zelfde platform achter vziw. Wellicht andere naamgeving ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalWasser
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 13-12-2022
Hallo allemaal,

Ik zal even mijn setup vermelden voor het gemak.

Tv: Philips 65pus7803
Receiver: x2400h
Front speakers: Polk Audio s60e
Center speaker: Polk Audio t30
Surround speakers: Polk Audio s10e
Sub: Geen

Tv netjes aangesloten van de hdmi 1 arc naar x2400h hdmi out.
Nu zit er op de tv het smart platform android tv. Persoonlijk vind ik het super draaien en nog geen 1x problemen mee ondervonden, plus groot voordeel is dat ik kodi erop kon installeren. Nu is mijn vraag, als ik een film kijk via android tv app netflix of kodi en die geeft aan 5.1 surround te hebben. Wordt deze wel over de hdmi doorgezonden naar de x2400h alszijnde surround en zoja hoe weet ik dan welke ik moet pakken op de x2400h. Want als ik op het knopje movie druk komen er zoveel verschillende audio formats te staan dat ik het niet meer weet. Of kan ik ergens ook gewoon instellen dat hij automatisch de juiste audio format pak.

Kan ik ook ergens op het display zien welke audio format er binnen komt? Zo weet ik dat bij sommige denon receivers zelfs de aantal speakers opgelicht worden maar ik heb deze x2400h pas sinds kort en vind het een redelijke onduidelijk apparaat.

Btw ik heb ook een apple tv 4k op de receiver aangesloten omdat ik uiteindelijk wil uitbreiden naar dolby atmos en apple tv 4k is 1 vd weinige apparaten die dit kan uitsturen, maar wat is volgens jullie beter, een apple tv 4k of nvidia shield 4k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
PascalWasser schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 01:09:
Of kan ik ergens ook gewoon instellen dat hij automatisch de juiste audio format pak.
Met "Direct" moet je een heel eind komen volgens mij.
Kan ik ook ergens op het display zien welke audio format er binnen komt? Zo weet ik dat bij sommige denon receivers zelfs de aantal speakers opgelicht worden maar ik heb deze x2400h pas sinds kort en vind het een redelijke onduidelijk apparaat.
De X2400 heeft een display met slechts één regel en is relatief basaal qua informatie die getoond wordt. Maar handleiding gelezen? Pagina 210 beschrijft een functie die het gros van je vragen beantwoordt.
...wat is volgens jullie beter, een apple tv 4k of nvidia shield 4k?
Dat is meer een vraag voor binnen Consumentenelektronica Aankoopadvies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@PascalWasser, ik heb niet zo veel ervaring met de groene movie surround knop, maar ik vermoed dat deze het zelfde doet als de groene voor music; het uitgaande geluidsbeeld aanpassen. Zo laat ik bij Spotify het geluid opschalen van 'stereo' naar 'multi channel stereo'.

Maar ik dacht dat de uitvoer zich altijd aan de bron aanpast, en als je iets anders wilde je deze met de knoppen kon instellen. Mijn 8500 volgt nl. netjes het source materiaal...

De oudere AVR's (bijv. 2309) toonden pictogrammen van zowel het inkomende als het uitgaande signaal, de nieuwere kunnen ze ook beide tonen, maar 1 tegelijkertijd en dus standaard het uitgaande. De nieuwe tonen dacht ik wel in en uitgaand op de OSD info pagina (info op ab).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 10:54
PascalWasser schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 01:09:
Hallo allemaal,

Ik zal even mijn setup vermelden voor het gemak.

Tv: Philips 65pus7803
Receiver: x2400h
Front speakers: Polk Audio s60e
Center speaker: Polk Audio t30
Surround speakers: Polk Audio s10e
Sub: Geen

Tv netjes aangesloten van de hdmi 1 arc naar x2400h hdmi out.
Nu zit er op de tv het smart platform android tv. Persoonlijk vind ik het super draaien en nog geen 1x problemen mee ondervonden, plus groot voordeel is dat ik kodi erop kon installeren. Nu is mijn vraag, als ik een film kijk via android tv app netflix of kodi en die geeft aan 5.1 surround te hebben. Wordt deze wel over de hdmi doorgezonden naar de x2400h alszijnde surround en zoja hoe weet ik dan welke ik moet pakken op de x2400h. Want als ik op het knopje movie druk komen er zoveel verschillende audio formats te staan dat ik het niet meer weet. Of kan ik ergens ook gewoon instellen dat hij automatisch de juiste audio format pak.

Btw ik heb ook een apple tv 4k op de receiver aangesloten omdat ik uiteindelijk wil uitbreiden naar dolby atmos en apple tv 4k is 1 vd weinige apparaten die dit kan uitsturen, maar wat is volgens jullie beter, een apple tv 4k of nvidia shield 4k?
Ik raad jou de Vero 4K aan, Apple's HDR ondersteuning is niet helemaal goed en stuurt alles LPCM door terwijl de Vero alles bitstreamed. Daarbij komt dat tot nog toe Atmos niet wordt ondersteund met de Apple TV, ze zeggen dat het wel gaat komen, maar daar heb je niets aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Koldur op 08-02-2019 12:48 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ljsvv
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-09 20:53
Koldur schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:41:
[...]

Ik raad jou de Vero 4K aan, Apple's HDR ondersteuning is niet helemaal goed en stuurt alles LPCM door terwijl de Vero alles bitstreamed. Daarbij komt dat tot nog toe Atmos niet wordt ondersteund met de Apple TV, ze zeggen dat het wel gaat komen, maar daar heb je niets aan.
Onzin, heb zelf een Apple TV 4k en die plempt toch echt Atmos naar mijn AVR toe....

Gisteren een Firmware update voor mijn AVR-X2500H geinstalleerd, iemand al een changelog gevonden, die op de denon site is nog niet geupdate.

[ Voor 13% gewijzigd door Ljsvv op 08-02-2019 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
MDKlapwijk schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 08:33:
De oudere AVR's (bijv. 2309) toonden pictogrammen van zowel het inkomende als het uitgaande signaal, de nieuwere kunnen ze ook beide tonen, maar 1 tegelijkertijd en dus standaard het uitgaande. De nieuwe tonen dacht ik wel in en uitgaand op de OSD info pagina (info op ab).
Echt zo jammer dat Denon die informatie op de display heeft laten vallen. Ik vond het wel handig om op de display te zien welke kanalen er inkomend waren en wat er uit werd gestuurd. Sowieso zijn receivers met slechts één regel display erg beperkt in de informatie die weer wordt gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Ljsvv schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:09:
[...]

Onzin, heb zelf een Apple TV 4k en die plempt toch echt Atmos naar mijn AVR toe....

Gisteren een Firmware update voor mijn AVR-X2500H geinstalleerd, iemand al een changelog gevonden, die op de denon site is nog niet geupdate.
Blijkt dat dit inderdaad onlangs toegevoegd is, maar niet voor locale content. Kan je dus niet met eigen bestanden Atmos afspelen, wat mij betreft een vrij nutteloze implementatie.

https://support.firecore....35707-Audio-Options-tvOS-

EDIT:
En DTS-X wordt sowieso niet ondersteund, wel met de Vero 4K.

[ Voor 11% gewijzigd door Koldur op 08-02-2019 14:02 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalWasser
Is er ook ergens een instelling dat het geluidsniveau tussen verschillende bronnen gelijk zet. Mijn apple tv moet ik bv veel harder zetten als bv mijn tv. Dat verschil ertussen is super groot. Spotify op 60 is echt hard en apple tv op 60 is weer heel zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
PascalWasser schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:27:
Is er ook ergens een instelling dat het geluidsniveau tussen verschillende bronnen gelijk zet. Mijn apple tv moet ik bv veel harder zetten als bv mijn tv. Dat verschil ertussen is super groot. Spotify op 60 is echt hard en apple tv op 60 is weer heel zacht.
Dit is helaas logisch, dynamisch bereik van ongecomprimeerd geluid is veel groter dan bijvoorbeeld een MP3 of spotify wat gecomprimeerd is. Als je van heel zacht naar heel hard wilt of andersom, dan moet je volume dus hoog staan om ook het hele luide gedeelte weer te kunnen geven. Als je met lage dynamische bestanden dit wilt doen, is dat niet nodig en zal je vaak met lager volume instelling, hoger volume behalen. Heel irritant, maar zo is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Voor zover ik weet kun je op eigenlijk iedere Denon receiver het referentievolume per bron instellen. Dat is je toverwoord: referentievolume. Zie je boekje waar en hoe je dat instelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalWasser
Ik heb het al een deel opgelost. Audissey had alle speakers in de min db gezet waardoor de volume dus hoger moest. Ik heb dit in dezelfde gelijkenis in de plus db gezet. Scheelt enorm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
PascalWasser schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 17:14:
Ik heb het al een deel opgelost. Audissey had alle speakers in de min db gezet waardoor de volume dus hoger moest. Ik heb dit in dezelfde gelijkenis in de plus db gezet. Scheelt enorm!
Hiermee heb je feitelijk je hele kalibratie ongedaan gemaakt. Staat je niet blind op het geluidsniveau, het vermogen wordt er niet hoger op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05:59
Vandaag een avr-x4500h geinstalleerd. De KPN 1853 box geeft prima beeld, maar geen geluid iver hdmi 1 cbl.. maar als ik deze op hdmi 2 aansluit ook niet. Heeft altijd prima gewerkt op vorige receiver. Kan nergens iets vinden. Heb nu de 1853 aangesloten op de tv rechtstreeks, beeld en geluid.

Weet iemand iets over issues met kpn 1853 tv bov en denon receivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:47
@mtv1
Exact dezelfde combinatie werkt hier probleemloos en zonder speciale instellingen of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:07:
@mtv1
Exact dezelfde combinatie werkt hier probleemloos en zonder speciale instellingen of wat dan ook.
Dank je, dan ga ik alles nog een keer opnieuw langs op de avr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalWasser
Koldur schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 18:28:
[...]

Hiermee heb je feitelijk je hele kalibratie ongedaan gemaakt. Staat je niet blind op het geluidsniveau, het vermogen wordt er niet hoger op.
Dat snap ik maar als ik een serie kijk en pas op level 70 het een beetje acceptabel vind dan klopt er iets toch niet toch? Als ik hem helemaal open gooide was het niet eens echt hard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
mtv1 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:13:
[...]

Dank je, dan ga ik alles nog een keer opnieuw langs op de avr.
Ik heb er nog eens over nagedacht en er is me wat te binnen geschoten. Standaard werkt deze combinatie zonder problemen, er is echter een 4K optie ergens in het menu (dacht iets met enhancement in de naam) en als je die aan zet heb je geen geluid meer met deze combinatie.
Standaard had en heb ik deze setting echter uit staan maar had wat lopen rommelen met de settings in combinatie met een nvidia shield en liep er tegen aan toen ik daarna weer tv ging kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
Top, dank je wel, die optie staat inderdaan aan en dat zou het dus verklaren. Die optie heb ik aanstaan vanwege mijn vero4k+.

Ik heb m inmiddels op de tv aangesloten, dan herkent hij hem wel als kpn player en werkt ook op de ab van de tv.

Verder kwam ik tegen dat je oude apparatuur kon omruilen bij kpn, dat heb ik nu opgestart. Hoop dan maar dat die nieuwe niet hetzelfde issue geeft. Is dit alleen bij denon zo, of loop ik daar ook bij yamaha tegen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
@mtv1
Geen idee of dat ook bij andere merken ook zo is maar ik heb die optie weer uitgezet omdat ik niet het idee had dat het echt iets toevoegde. Hier hangt er overigens een 4K OLED achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
Dank je, hier hangt een 4k qled achter en die moet op uhd color staan om 4k 60 hz te ontvangen en daarmee dus ook de receiver in die stand staan. 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
PascalWasser schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 02:32:
[...]

Dat snap ik maar als ik een serie kijk en pas op level 70 het een beetje acceptabel vind dan klopt er iets toch niet toch? Als ik hem helemaal open gooide was het niet eens echt hard.
Dat klopt juist wel, is gewoon normaal. Zegt niet dat het irritant is dat je constant moet heen en weren met volume. Maar dit is normaal, 70dB is helemaal niet hard:

https://www.lifewire.com/what-are-decibels-db-1846876
0 dB is the threshold of hearing - Other examples include:
  • Whisper: 15-25 dB
  • Background noise: about 35 dB
  • Normal home or office background: 40-60 dB
  • Normal speaking voice: 65-70 dB
  • Orchestral climax: 105 dB
  • Live Rock music: 120 dB+
  • Pain Threshold: 130 dB
  • Jet aircraft: 140-180 dB
Het klopt dus precies als je dingen goed wilt horen dat het 70dB is en heb je het dus perfect gekalibreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
die 70 is geen db schaal geloof ik dan moet je 18-79db volume weergave selecteren in het menu, waarbij 0db referentie volume is waar de film op gemixt word dat is 79db gemiddeld op luisterpositie.
Dat is erg hard net als hoe het geluid in de bios staat.
-20 db is dan 20db zachter dan ref volume dus 59db gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Goofy1978 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 13:48:
die 70 is geen db schaal geloof ik dan moet je 18-79db volume weergave selecteren in het menu, waarbij 0db referentie volume is waar de film op gemixt word dat is 79db gemiddeld op luisterpositie.
Dat is erg hard net als hoe het geluid in de bios staat.
-20 db is dan 20db zachter dan ref volume dus 59db gemiddeld.
Laat maar, ik had het zelf te snel gelezen, het klopt wel, maar dan nog is het niet vreemd dat je 70 nodig hebt om het geluid hard genoeg te horen. Beste is om de relatieve schaal aan te houden, dan weet je echt op welke dB het geluid staat en kan je er echt iets nuttigs over zeggen. Mijn versterkers staan altijd op de relatieve schaal, juist om deze reden.

[ Voor 64% gewijzigd door Koldur op 09-02-2019 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Met Absolute: 0 to 99 heb je dus geen idee hoe hard je hem moet zetten voor referentie volume net als in bios.
Is geen versterking en max versterking en zal bij elke speaker anders zijn door hun verschillende gevoeligheid.
Met 18-79db volume schaal zet je het volume op 0db en is geijkt op 79db.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 09:47:
@mtv1
Geen idee of dat ook bij andere merken ook zo is maar ik heb die optie weer uitgezet omdat ik niet het idee had dat het echt iets toevoegde. Hier hangt er overigens een 4K OLED achter.
Inmiddels 2260 van kpn gekregen en probleem is opgelost. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:50
FeaR schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:36:
[...]

Echt zo jammer dat Denon die informatie op de display heeft laten vallen. Ik vond het wel handig om op de display te zien welke kanalen er inkomend waren en wat er uit werd gestuurd. Sowieso zijn receivers met slechts één regel display erg beperkt in de informatie die weer wordt gegeven.
Kun je toch gewoon via de Denon App zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
dinandus schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:37:
[...]
Kun je toch gewoon via de Denon App zien?
Klopt, maar die app staat niet bekend om de snelheid en stabiliteit. Plus ik geil op lampjes. Ik vind het ook jammer dat mijn mooie blauwe HD Audio-lampje die ik op de AVR-2809 had er niet meer op zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

+1 :Y

Mijn 2311 heeft helaas niet zo'n HD audio lampje. Maar wel een bak andere info waar ik op zijn tijd best blij mee ben :)

[ Voor 92% gewijzigd door The Eagle op 12-02-2019 22:16 ]

• Ljsvv
Gisteren maar eens even aan de slag gegaan met de Audyssey setup op mijn AVR-X2500H.

Ik heb een Dali Oberon 5 , Dali Oberon Vokal, Dali oberon 1 (REARS) en Dali Alteco C-1 (Atmos) configuratie met een nog oude subwoofer van mijn oude Harman Kardon Set SUB 220.

Nadat ik globaal al de crossovers en afstanden in de versterker had gezet dacht ik nu het geheel een beetje ingespeeld is om de Audyssey setup te doorlopen.
Zover ik kan beoordelen heb ik alles volgens procedure gedaan, ruimte stil gemaakt, statief met de microfoon op oorhoogte op 6 (geen 8 want ik kan niet achter de luisterpositie komen ivm een muur, uiteraard wel 50cm uit de muur gemeten) plaatsen opgesteld.

Direct na de kalibratie heb ik vrijwel totaal geen bass meer... Audyssey heeft de fronts en center of FR gezet en de sub op -12dB.
Hier heb ik de instellingen van LFE naar LFE + Main veranderd en het laag was weer in orde.

Verder heb ik direct Dynamic Volume uitgezet, man man stemmen in zang werden onderdrukt zelfs op de light instelling. Werkelijk geen gehoor.

Als ik de MultiEQ curves bekijk schrik ik gewoon wat er allemaal aangepast wordt, zo wordt er bij een rechter front rond de 80hz 12dB geknepen, de linker front weer totaal tegenovergesteld....

Heb ik gewoon een foutieve meting? of zijn dit soort zaken gebruikelijk bij een Audyssey setup?

• FeaR
Ljsvv schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:24:

Heb ik gewoon een foutieve meting? of zijn dit soort zaken gebruikelijk bij een Audyssey setup?
Zet de subwoofer eens wat minder hard. Bij een goede meting zou de subwoofer namelijk geen 12 dB gedempt worden. Plus met een subwoofer aanwezig zouden de andere speakers op "SMALL" moeten en niet op "LARGE".

• Ljsvv
FeaR schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:44:
[...]

Zet de subwoofer eens wat minder hard. Bij een goede meting zou de subwoofer namelijk geen 12 dB gedempt worden. Plus met een subwoofer aanwezig zouden de andere speakers op "SMALL" moeten en niet op "LARGE".
Dat van de subwoofer ga ik inderdaad eens proberen, ik had alle speakers op Small staan, maar de Audyssey setup heeft het zelf aangepast naar Large. Ook liggen de crossover settings van de Alteco's onder het laagste bereik van de speakers. Audyssey heeft daar de Crossover op 60Hz gezet, terwijl de Alteco's vanaf 84Hz ingezet kunnen worden.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

FeaR schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:36:
[...]

Ik heb hem zelf op het inkomende signaal staan, het uitgaande is wel duidelijk aan de hand van de modus op het display.
Ljsvv schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:48:
[...]

Dat van de subwoofer ga ik inderdaad eens proberen, ik had alle speakers op Small staan, maar de Audyssey setup heeft het zelf aangepast naar Large. Ook liggen de crossover settings van de Alteco's onder het laagste bereik van de speakers. Audyssey heeft daar de Crossover op 60Hz gezet, terwijl de Alteco's vanaf 84Hz ingezet kunnen worden.
Sommige subs zijn ook geen verbetering maar een verslechtering bij sommige vloerstaanders. Sowieso zou bij full range speakers een sub niet een gigantisch verschil moeten geven, maar een kleine aanvulling.

[ Voor 28% gewijzigd door |sWORDs| op 14-02-2019 13:05 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Ljsvv
|sWORDs| schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:03:
[...]

Ik heb hem zelf op het inkomende signaal staan, het uitgaande is wel duidelijk aan de hand van de modus op het display.

[...]

Sommige subs zijn ook geen verbetering maar een verslechtering bij sommige vloerstaanders. Sowieso zou bij full range speakers een sub niet een gigantisch verschil moeten geven, maar een kleine aanvulling.
De sub is in mijn situatie, en dan weet ik niet of het aan de toegepaste versterker ligt, toch echt noodzakelijk om een voor mij voldoende laagweergave te krijgen.
Na de audyssey setup speelde de vloerstaanders in fullrange en stond de sub op -12dB. Maar het laag wat ik daarmee ervoer vond ik zeker te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:42
NSinds vandaag een denon x1500h binnen maar worstel met een aantal dingen, instellingen.
De handleiding die erbij zit is minimaal en uit de online handleiding kom ik ook niet echt.
Ik zit met een paar vragen, de phono speelt nu alleen stereo kan ik hierbij ook de subwoofer laten spelen, volgens mij deden ze dit in de winkel wel..
Punt 2 de centerspeaker klinkt wel heel erg zacht ( de overige speakers overheersen) , kan nergens vinden om alleen de centerspeaker iets harder te zetten. Bij setup ,audio en dan is center niveau uitgegrijsd
Update 23:34.
Na bijna een hele dag stoeien en niets verder gekomen sta ik op het punt om de denon terug te sturen.
Het is bijna onmogelijk om de geluidsvoorkeuren aan te passen en uit de handleiding wordt je ook niet echt veel wijzer.
Bij mijn vorige bose kon je alles aanpassen, geluidmode, 5.1 of 2.1 enz dit is nergens te vinden op de denon.
Je kon ook zeer makkelijk het volume per box aanpassen dit is ook iets wat ik op de denon mis, of ik kan het niet vinden.
Helaas de denon ziet er wel mooi uit maar de gebruiksvriendelijkheid valt voor mij erg tegen.

[ Voor 39% gewijzigd door edebee op 19-02-2019 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ljsvv schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:48:
[...]

Misschien kan het geen kwaad om opnieuw naar je luidspreker plaatsing te kijken en een ander eerste in meetpositie. De resultaten van je meting kunnen duiden op :
Het te ver uit elkaar hebben van de hoofdluidsprekers
de eerste in meet positie is nabij een muur of op een verkeerde plek

Sowieso is het raadzaam om de handleiding van de luidsprekers m.b.t plaatsing tips. Of je kan voor plaatsing tips kijken in mijn review vermeld in de signature van mijn post.
Succes :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Voor mensen met HDMI geluidsproblemen.
Je kan de HDMI poorten forceren in een bepaalde standaard. Ik heb dit gedaan voor de poort waar mijn Entone decoder aan zit. Anders had ik geen geluid als de versterker op enhanced stond voor 4k HDR. Ik forceer nu 1 ingang op HDMI 1.4.

Zie onderstaand document om in dit verborgen menu te komen:
https://www.google.com/ur...Vaw3STYLj7MJT36Q--ltgr8a6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2019 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
mjvdzwet schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:45:
Voor mensen met HDMI geluidsproblemen.
Je kan de HDMI poorten forceren in een bepaalde standaard. Ik heb dit gedaan voor de poort waar mijn Entone decoder aan zit. Anders had ik geen geluid als de versterker op enhanced stond voor 4k HDR. Ik forceer nu 1 ingang op HDMI 1.4.

Zie onderstaand document om in dit verborgen menu te komen:
https://www.google.com/ur...Vaw3STYLj7MJT36Q--ltgr8a6
Top dank je wel _/-\o_ , goed om te hebben voor het geval dat. Heb dit ook ervaren met KPN ontvanger, die mocht ik omruilen en had toen wel geluid met setiing enhanced voor 4k/HDR. Maar met deze instelling had ik dat ook kunnen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 00:08:
[...]

Voor wat de vraagstelling betreft: Lees zelf je zinnen nog eens kritisch door.
Je maakt zelfs een zootje van de productnaam.
"garbage in = garbage out" kun je dan verwachten. :+

Kijk hier eens, alle niveaus moeten ook op jouw Denon AVR-X1500H keurig instelbaar zijn.
Daar komt zelfs m'n oude moeder zónder gebruiksaanwijzing uit. ;)

manuals.denon.com/AVRX1500H/EU/NL/....niveaus
  • Wanneer de hoofdtelefoon is aangesloten op de PHONES-aansluiting op dit toestel, kunt u “Niveaus” niet instellen.
Bedankt voor je link , ga vanavond eens kijken of ik hiermee verder kom.
Snap je opmerking niet : Je maakt zelfs een zootje van de productnaam.
Het is toch de Denon x1500h , of bedoel je dat ik de avr vergeten ben ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semi70
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17-09 13:52
Ik heb een denon 4400 en het zit bij mij in de tv meubel. ik heb wel ventilatie erin maar het wordt toch wel erg heet. dus ik heb het op de eco stand gezet en nu valt het mee. heeft dit negatieve impact op het geluid? ik zet de volume meestal op -15db als ik naar films kijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb hetzelfde. Met een rasberry pi meet ik de temperatuur. Die komt max tot zo'n 35 graden als de boel vol draait. Van de zomer zal dat wel iets meer zijn. Ik heb wel in het meubel voldoende ruimte boven de receiver (cm of 15).

Ik zet zoveel mogelijk het kastje wel open bij film kijken, dan is de temperatuur lager. Op Eco is het ook lager. Bij TV kijken merk ik weinig verschil, bij film wel. Het geluid is net iets, tja... vlakker, iets minder diep/dynamisch lijkt het wel. Hangt ook af van je de speakers en je gevoeligheid daarvoor denk ik. Het verschil is klein, maar ik ga natuurlijk niet voor DTS-HD en True HD, en dan dat weer afvlakken met een eco stand :)

[ Voor 5% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 20-02-2019 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@semi70, @BeQuietAndDrive:
MDKlapwijk schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:32:
... warme lucht uit het compartiment waar de versterker staat is nooit een slecht idee. Als je 1 120mm fan op 5 a 600 rpm hebt draaien is al voldoende. Ik gebruik er zelf 2, 1 om naar het naastliggende compartiment af te voeren en 1 om het vervolgens achter de kast te brengen:
[Afbeelding]
En dat alles dus op een instelbare adapter op 7.5V, welke met een master-slave stekkerblok aan en uitgaat. Op deze adapter zitten trouwens ook gelijk de triggerporten van de subwoofers...

[ Voor 23% gewijzigd door MDKlapwijk op 20-02-2019 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Ik heb mijn X6400W ook op ECO staan.
Ik hoor geen verschil... Ook niet tijdens films.
Zou eigenlijk wel eens een meting willen zien of het dynamischbereik afneemt bij een normaal volume op ECO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
semi70 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 11:18:
Ik heb een denon 4400 en het zit bij mij in de tv meubel. ik heb wel ventilatie erin maar het wordt toch wel erg heet. dus ik heb het op de eco stand gezet en nu valt het mee. heeft dit negatieve impact op het geluid? ik zet de volume meestal op -15db als ik naar films kijk
Niet op eco zetten dan heb je een max van 25 watt per kanaal.
Normaal kom je niet boven 25 watt per kanaal dus helpt het ook niks, en als je er met grote speakers overheen gaat wil je het vermogen niet afkappen dan kan je speaker stuk gaan.
Geen eco stand gebruiken dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edebee schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:39:
[...]
Bedankt voor je link , ga vanavond eens kijken of ik hiermee verder kom.
Snap je opmerking niet : Je maakt zelfs een zootje van de productnaam.
Het is toch de Denon x1500h , of bedoel je dat ik de avr vergeten ben ? :)
Voor wat het laatste betreft helpt zoiets natuurlijk niet.
Waarom zou iedere hulpvaardige poster omslachtig op zoek moeten naar de clou achter een vraag die overduidelijk slecht geformuleerd is?? :P

Zet bijvoorbeeld een behulpzaam linkje om de correcte productnaam als je zelf een vraag stelt en verwacht dat anderen je hulpvaardig antwoord geven.
Zodat iedereen meteen kan volgen waar het over gaat, ipv als reaguurder omslachtig op zoek te moeten naar de ontbrekende info.
Zelfs na deze oproep heb je de typo's en kromme zinnen nog steeds niet in je openingspost gecorrigeerd.
Het is zo eenvoudig. O-)

Stel jezelf eens de vraag waarom het een ander iets moet interesseren, als je het zelf amper opbrengt?? :+

Het is wat het is en leuker kunnen wij het niet maken. ;)
Vandaar: "garbage in = garbage out"

Ik hoop wel dat je nu verder komt met je instellingen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edebee
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 19:35:
[...]

Voor wat het laatste betreft helpt zoiets natuurlijk niet.
Waarom zou iedere hulpvaardige poster omslachtig op zoek moeten naar de clou achter een vraag die overduidelijk slecht geformuleerd is?? :P

Zet bijvoorbeeld een behulpzaam linkje om de correcte productnaam als je zelf een vraag stelt en verwacht dat anderen je hulpvaardig antwoord geven.
Zodat iedereen meteen kan volgen waar het over gaat, ipv als reaguurder omslachtig op zoek te moeten naar de ontbrekende info.
Zelfs na deze oproep heb je de typo's en kromme zinnen nog steeds niet in je openingspost gecorrigeerd.
Het is zo eenvoudig. O-)

Stel jezelf eens de vraag waarom het een ander iets moet interesseren, als je het zelf amper opbrengt?? :+

Het is wat het is en leuker kunnen wij het niet maken. ;)
Vandaar: "garbage in = garbage out"

Ik hoop wel dat je nu verder komt met je instellingen. ;)
De instellingen hebben zover geholpen dat dus bleek dat de receiver kapot was, softwarematig iets.
Het is nu wachten op de komst van een nieuwe en dan gaan we weer aan de slag.

Ik heb de garbage in van deze quote laten controleren( door de zoon) zodat er geen garbage uitkomt , helaas komt dat weleens voor bij iemand met woordblindheid . :| Zal er extra aandacht aanbesteden in mijn eventuele volgende posts.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gisteren een oude Pioneer VSX-922 vervangen door een Denon x2500H. Mooi apparaat, heb het idee - maar dat zal placebo zijn - dat het geluid beter is met deze Denon t.o.v. de Pioneer. Enige minpunt is dat er geen analoog naar HDMI conversie plaatsvindt, maar dat wist ik op voorhand.

Tot nog toe tevreden mee/over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@edebee , @Bhagavad, als het je in het Denon topic over de 1500h, x1500, 2309 of 8500 hebt, is dat meer dan genoeg info, je hoeft echt niet het S/N nummer te vermelden.

Center moet je als het goed is gewoon via 'setup -> speakers -> manual setup -> levels -> test tone' kunnen instellen.

2.0 (pure) of 2.1 (stereo) of zelfs 5.1 (multi channel stereo) via de gele en rode knop op afstandsbediening. (rood bijv. lang vasthouden om het menu op te brengen)

Ik heb alleen op mijn 8500 gekeken, maar om m'n 4520 en 2309 werkte dat ook al zo, dus het zal op de 1500 niet heel veel anders zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door MDKlapwijk op 21-02-2019 13:54 ]

Verwijderd

MDKlapwijk schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:53:
@edebee , @Bhagavad, als het je in het Denon topic over de 1500h, x1500, 2309 of 8500 hebt, is dat meer dan genoeg info, je hoeft echt niet het S/N nummer te vermelden.
Zoals de ANWB in vakantieperiodes pleegt te schrijven:
"Maak van achterblijvers géén spoorzoekers" :+

Het punt is en blijft, dat hoe completer een vraag wordt aangeleverd, hoe makkelijker die voor alle reaguurders te beantwoorden is. :P
De handige templates voor topicstarts voorzien perfect in die logische behoefte en zijn er dus niet voor niets. Zo blijkt steeds weer in moeizaam verlopende topics.
Ik heb alleen op mijn 8500 gekeken, maar om m'n 4520 en 2309 werkte dat ook al zo, dus het zal op de 1500 niet heel veel anders zijn.
Bij mij is de GUI in twee van m'n Denon receivers een pietsje anders, maar het grote idee is inderdaad gelijk.
De basisinstellingen wijzen zichzelf, ondanks de enorme hoeveelheid aan beschikbare opties. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
  • Laatst online: 19-09 13:30
Ik zit te denken over de aanschaf van een AVR1500H, maar ik heb nog een aantal vraagjes. misschien dat iemand mij kan helpen?:
-Kan ik een apparaat/koptelefoon aansluiten en dat er ook geluid komt uit de normale boxen?
-Kan hij automatisch opstarten bij input van de chromecast?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

insp.gadget schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:08:
Ik zit te denken over de aanschaf van een AVR1500H, maar ik heb nog een aantal vraagjes. misschien dat iemand mij kan helpen?:
-Kan ik een apparaat/koptelefoon aansluiten en dat er ook geluid komt uit de normale boxen?
Check even in de manual die bij Denon online staat. Staat me bij dat je als je HP inplugt je geen geluid uit de speakers hebt. Enige manier waarop het evt toch zou kunnen is via high level aansluitingen aangezien je geen pre-outs hebt.
-Kan hij automatisch opstarten bij input van de chromecast?

Alvast bedankt
Ligt denk ik aan de manier waarop de GC met HDMI-CEC om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:02
Weet niet of hij hier geplaatst kan worden maar....
Sinds deze week in bezit van een:
- Heos Bar
- Heos sub
- 2x Heos 1 HS2
Klank erg goed. Maar er zijn nogal wat kanttekeningen waar ik mee zit...
De soundbar heeft veel ingangen, hetgeen natuurlijk top is. Ik heb de media box en ps4 via HDMI 1 en 2 aangesloten op de bar, vervolgens een HDMI ARC naar de tv. Werkt goed!
Alleen, en nu komt het, als ik een keer aan het gamen ben zet ik het liefst muziek op... Op de soundbar! Hiervoor heb ik speciaal chromecast audio aangeschaft zodat ik de muziek kan syncen met mijn hele woning. Op mijn vorige soundbars kon je aux of optical in als audio input gebruiken terwijl hij ook nog gewoon het HDMI ARC signaal doorgaf. Ik mis dit op deze bar of zie ik iets flink over het hoofd? Het beeld dat bij mij op zwart bij het selecteren van aux.

Punt 2 is dat de hele set is ingesteld op 5.1 en bij het opheffen hiervan (BV voor smart apps als YouTube op de tv - die geen 5.1 content heeft) de 2 achterspeakers compleet verdwijnen uit de Heos app. Volgens de boekjes zouden ze daarna los te selecteren zijn, nou niet dus.
Het gekke is dat ze gewoon nog verbonden zijn met de router en het ledje onderop ook blauw is. Ook kun je 1 vd 2 speakers selecteren in Spotify en hier naartoe streamen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Goofy1978 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 19:04:
[...]

Niet op eco zetten dan heb je een max van 25 watt per kanaal.
Normaal kom je niet boven 25 watt per kanaal dus helpt het ook niks, en als je er met grote speakers overheen gaat wil je het vermogen niet afkappen dan kan je speaker stuk gaan.
Geen eco stand gebruiken dus. :)
Uh, een kleine nuance is wel op z'n plaats wat betreft de eco-stand ? Ecostand op automatisch zetten, wanneer er dan meer volume wordt gevraagd door de gebruiker springt deze automatisch uit, andersom geldt ook. Vastzetten op eco-stand, dat zou ik ook niet doen inderdaad.

[ Voor 10% gewijzigd door ToFast op 05-03-2019 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allemaal
Ik heb laatst een X2500h gekocht en had al een teufel ultima 40 mk2 set staan, mooie combi !
Echter als ik youtube via mijn alles in 1 spul van kpn afspeel dan kraakt het geluid en dat is erg vervelend
Iemand die hier een oplossing voor weet ? via het geluid van de tv kraakt het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
Goedemorgen. Heb een denon avr 1500 x gekocht, echter gaat hij niet automatisch aan wanneer de chromecast 2 gaat spelen. Hebben jullie tips?
Link naar de foto van de instelling die ik heb https://photos.app.goo.gl/fWJAwejmKwUCUoTUA
(sorry de foto wilde hier niet)

[ Voor 42% gewijzigd door insp.gadget op 13-03-2019 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@insp.gadget, geeft de chromecast eigenlijk wel een hdmi-cec commando om aan te gaan als je iets start om af te spelen? Misschien alleen als de chromecast zelf aangaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
Bedankt de reactie. of hij een cec commando geeft, weet ik niet te testen.
Als ik de AVR uit heb, en dan de chromecast aan het stroom zet, reageert de avr niet vanzelf.

Edit. nu bedenk ik mij, als ik op mijn telefoon bij spotify kijk, zie ik de denon ook. misschien dat ik deze kan instellen als afspeel apparaat op de google home. Als deze dan de avr wel kant ontwaken, dan heb ik die chromecast niet nodig. Of via bluetooth. mijn enige doel is dat ik de denon automatisch aan wil bij input van de home mini.
(zou de eco modus hier ook nog verschil in maken?)
Kan het nu niet testen, ben aan het werk. Als ik meer weet post ik het wel

[ Voor 61% gewijzigd door insp.gadget op 13-03-2019 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
Helaas werkt niks van dit. De denon wil niet automatisch wakker worden, behalve via spotify connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sangurash
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

Sangurash

Are u talkin' to I.R.?

Mijn denon gaat automatisch aan via mijn apple tv. Als ik de apple tv in sluimerstand zet gaat de denon ook weer uit. Dit werkte niet via de chromecast. Dus denk dat het aan de cc ligt dan

Uw SAP specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Hallo heb een vraag over de denon avr x3500
Als er reclame op tv komt gaat het geluid ineens zachter,is dit iets met een nstelling die aan of uit moet staan

Ik hoor graag jullie tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
MDKlapwijk schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:45:
@insp.gadget, geeft de chromecast eigenlijk wel een hdmi-cec commando om aan te gaan als je iets start om af te spelen? Misschien alleen als de chromecast zelf aangaat?
Als ik begin te casten dan springt mijn X1200 automatisch op de chromecast. Dus hij geeft wel een signaal. Nu heb ik de chromecast direct in de Denon zitten, niet in de tv. Misschien dat dat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
Bij mij springt hij ook automatisch over. Heb de chromecast ook direct in de denon. Mag ik een screeenshot van uw instellingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 11:01
Ben er schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:24:
Hallo heb een vraag over de denon avr x3500
Als er reclame op tv komt gaat het geluid ineens zachter,is dit iets met een nstelling die aan of uit moet staan
Persoonlijk kan reclame mij niet zacht genoeg, maar waarschijnlijk heb je de instelling 'dynamic volume' aan staan. (max betekent maximaal geluid begrenzen waardoor je soms vrij abrupte volumeverschillen krijgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:56
Ik heb een vreemd probleem met streamen van muziek via mijn telefoon naar mijn denon 2300.
In het verleden deed ik dat via wifi. Op een gegevend moment kreeg ik geen geluid meer uit de Denon. Ik zag de muziek lopen, maar geluid...nope.
Dat had ik hier ook aangekaard maar geen echte oplossing.

Ik heb het zelf opgelost om niet via wifi, maar via bluetooth verbinding te maken.
Echter, sinds gisteren krijg ik ook via BT geen geluid meer uit mijn Denon.

Even ter verduidelijking, het is dus alleen maar als ik spotify wil streamen van mijn telefoon (Samsung S7) naar de Denon. Ook met mijn vorige telefoon (Oneplus 3T) had ik via wifi dat probleem (BT niet geprobeerd op die telefoon)

Heeft iemand een idee wat hier mis kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:38
WIl graag weten of iemand ook het volgende probleem heeft ervaren en hoe dit heeft opgelost:

- Denon X1400H geeft geen geluid meer. Beeld en dergelijke worden prima via HDMI doorgegeven maar geluid komt niet uit de speakers maar gaat ook niet via HDMI door naar de TV. Direct geluid via spotify op de receiver werkt ook helaas niet

Is hij defect en moet hij retour Denon of is er een andere oplossing voor denken jullie?
Pagina: 1 ... 67 ... 100 Laatste