• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:46
@MDKlapwijk , ik kijk Netflix via de chromecast die in de rec zit. Tv heeft die app niet(LG van 6/7jr oud).

Het is mij dus nog helemaal niet gelukt om tv geluid via de rec eruit te krijgen. Zit in beide apparaten wel in de juiste HDMI (arc) slot.

Tv kijk ik nog heel oldskool via een analoge coaxkabel welke direct in tv gaat.

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 10:51

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Fromz, aangezien je tv al eventjes oud is, je gebruikt wel een 'high speed' HDMI kabel? Verder staat je inputs->input assign->tv audio op X (betekend dat HDMI control aan staat)?

Misschien dat de volgende reddit pagina nog suggesties heeft mbt een LG tv:
- https://www.reddit.com/r/...dmi_cable_to_use_the_arc/

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:46
Je hebt me in ieder geval een stap verser geholpen. In een menu de optie gevonden om tv geluid via een ander apparaat af te spelen, hij kan de “HT” vinden en bij selectie gebeurt er ook wat op de rec. Geluidsniveau gaat omhoog/omlaag maar zonder geluid..

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Fromz, wat ik zo snel in het reddit artikel las was dat arc op LG er mee stopt, zodra je optical out kiest en anders om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:57
Even een update van mijn eerdere vraag gezien ik nu de apparatuur heb:
Ophidian schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:07:
Is het mogelijk de Jamo wel te blijven gebruiken door hem op de HEOS link aan te sluiten? Die heeft een subwoofer uitgang. Snapt de Heos app dan dat dit de subwoofer is?
Ik heb nu een Heos Bar icm een Heos Link en daar zit de subwoofer aangekoppeld. Tevens zijn er twee HEOS 3 als rears. De Jamo vult de Bar mooi aan en qua geluid vind ik het goed. Niet eens veel slechter dan voorheen met mijn twee zuilen. Je ziet wel dat je in de HEOS app de Link en Bar groepeert, terwijl de HEOS 3 echt als surround aangemerkt worden. Ik loop echter wel tegen enkele dingen aan:

1. De 3 is als surround alleen draadloos tegebruiken. Dat vind ik jammer, ik heb bij de rears namelijk inbouw netwerkpoorten, dus dat had ik liever gebruikt. Op zich werkt het wireless wel.
2. Soms als ik ze uit sleep haal, dan zit er een vertraging in de audio en pakt hij soms de input (DTS of Dolby) niet. Ik moet doen echt de link en de Bar uit de groep halen, even wachten en weer groeperen. Dan loopt de audio weer synchroon. Heb al een support ticket gemaakt bij Denon. Probleem is ontstaan sinds de HEOS 3 als surround er bij zit.
3. De HEOS app geeft geen feedback. Tevens een optie om de bar opnieuw te starten zou bijvoorbeeld prettig zijn.
4. Ondanks dat de link en de Bar in een groep zitten, reageert de link niet op volume veranderingen met de AB van de Bar. Als ik het met mijn Harmony Elite doe, dan reageren ze wel allemaal.

Al met al zeker niet perfect, echter qua geluid en design zit het wel goed. De Heos app zou wat verbeteringen mogen krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Deytd21GMKJo2YDfJxkOQjB8/full.jpg
Let niet op de verhuisdoos en losliggende kabels nog :9

Update: Mijn Harmony Elite lijkt roet in het eten te gooien. Als ik daarmee van activity wissel, dan pakt hij het geluid niet. Alsof hij ook de link van ingang wisselt. Daar nog eens achteraan gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Ophidian op 21-12-2018 12:09 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:22

HellBeast

Oh My GoT!

Jeedebee schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 23:37:
[...]

Update: ik heb de Denon x3500h teruggestuurd naar de verkoper. Na een aantal dagen pielen met Audessy set up, ben ik tot de conclusie gekomen dat het geluid het niet haalt bij de volle en rijke klank van mijn oude (8 jaar oude!) Onkyo Tx sr508. Dat verbaast me toch. Ik heb nu twee Teufel Ultima 40 mk2 staan en had van een nieuwere Denon meer verwacht.
Ik kom van een Onkyo NR616 en bij mij is het echt een grote verbetering. Tijdens de setupprocedure kon ik echter niet selecteren dat ik hem Bi-amp wilde aansluiten. Nadat dit was ingesteld (audio, manual) klonk alles heel erg goed en strak. Geen spijt van deze koop!

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@HellBeast, daarom dus ook:
MDKlapwijk schreef op zondag 23 december 2018 @ 18:20:
...voordat je aan Audyssey begint, eerst gewoon op pure/direct, met alleen de zelf gemeten afstanden tot 1 centrale luisterpositie. Daarna het volume via de test tone voor de achter en center kanalen op de voor speakers aanpassen. Dan heb je een aardige basis instelling waarbij je speakers al redelijk moeten klinken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankvdberg
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-07 23:59
@HellBeast
@Jeedebee

Audessey was voor ons even doorbijten, maar uiteindelijk wel gelukt. We hebben een x2400h met o.a. Dali Zensor 7 staan:
Bartuz schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 20:42:
Ik ben in het bezit van twee Dali Opticon 6 vloerstaanders. Die worden aangestuurd door een Denon 2400H. Hierbij zijn ze ‘bi-amped’ aangesloten; naast de reguliere left en right kanalen zijn de twee toe te wijzen kanalen van de reciever ook in gebruik. Ik heb ook nog een PS4 en een Raspberry Pi + Allo voor een kleine verzameling high ress muziek.

Met gaming en films knallen de explosies door de kamer en is het geheel lekker overtuigend. Met name in het laag en zeker als het volume iets omhoog gaat. Een explosie in Battlefield rolt zogezegd door het huis. Heerlijk dus. Qua muziek ben ik echter minder tevreden. Het lijkt wel alsof er iets van overtuiging mist, alsof het het allemaal net niet is , met name in het mid-hoog en dan met name op de wat lagere volumes.

Ik zou er graag wat aan willen doen. Vooralsnog geef ik de ‘schuld’ aan de receiver. Die zou wat te mager kunnen zijn voor de Dali’s. Die zou ik kunnen vervangen door bijvoorbeeld een Denon 3500H. Andere optie zou een versterker aan de pre-outs te hangen. Hoe dan ook. Ik vraag me af of ik in de juiste richting denk, of dat ik er misschien niet gruwelijk naast zit. Jullie gedachten?

Qua opties in de Denon heb ik alles wel geprobeerd overigens.
frankvdberg schreef op zondag 23 december 2018 @ 00:47:
[...]

Met dezelfde receiver: Toen wij net onze 2 Zensor 1’s hadden vervangen door 2 Zensor 7’s hadden we hetzelfde gevoel: er klopte iets niet, geen overtuiging, en we ‘misten’ bepaalde tonen (maar wat?). Hoewel we een flinke sub hebben staan, gebruiken we deze zeker niet voor muziek, dit mag niet nodig zijn, dus dat was geen excuus/oplossing. Ik kreeg bijna spijt van de aankoop, totdat we een heel goed naar de Audyssey-instellingen gingen kijken. Wat moet uit, wat moet juist aan, op welk input-kanaal wordt het toegepast, op welke geluidsmodus staat het kanaal ingesteld etcetera. Het was niet zo straigt-forward als we gedacht hadden, maar na een uurtje of 2 klooien hadden we ineens een ‘wow’-moment. Mijn advies: duik daar nog eens in!
Bartuz schreef op donderdag 27 december 2018 @ 18:14:
[...]

Je hebt gelijk. Na het spelen met settings is het echt vele malen beter. Boosdoener leek inderdaad Audyssey te zijn en dan met name de Dynamic EQ. Met muziek heb ik nu zoveel mogelijk Pure Direct en dat klinkt echt stukken beter dan het was. Je moet er echt heel bewust van zijn, en eigenlijk is dat gewoon vervelend ;) , dat je dus een legio aan combinaties van settings kan hebben voor ieder kanaal en bron. Maar goed. Voor nu opgelost. Bedankt voor de tip!

[ Voor 65% gewijzigd door frankvdberg op 28-12-2018 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartuz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-05 18:21
MDKlapwijk schreef op donderdag 20 december 2018 @ 08:10:
@Fromz, als je Netflix via de app op je tv kijkt, dan werkt de arc dus wel? En je kijkt tv via een cam-module in de tv? Als je het volume op de tv aan hebt staan loopt het geluid dan via de tv-speakers?

Op bijv. Samsung tv's kan je via de hdmi opties in het tools menu kiezen of geluid via speakers of receiver moet gaan. (mijn samsung staat al even in de opslag, dus ik weet niet het exacte menu waar het onder zit)
Met betrekking tot het eerste. Ik heb zelf een 2400H in combinatie met een Sony Bravia. HIer heb ik zo'n CI+ module van Ziggo inzitten. Nu had ik die bij het instellen van de 2400H nog niet en dat leverde later problemen op. Kwestie van de setup weer helemaal opnieuw draaien.

Daarnaast had ik ook problemen met het werkend krijgen van het tv geluid over de receiver. Ik heb uiteindelijk gewoon een nieuwe kabel gekocht waar duidelijk op de verpakking stond dat hij ARC proof was. Toen werkte het wel. Leen dus even een kabel van iemand, waarvan je weet dat die werkt en test het uit. De kabel kan namelijk echt het verschil maken.

Dan je issue met Netflix. Ik heb dat ook, maar niet in zulke extreme mate. Bij mij kan het gebeuren dat het geluid het ineens niet doet als ik een film of serie start. Dit terwijl het geluid het wel doet in het 'menu' van Netflix. Enorm storend. Ik kan dit oplossen door even naar mijn tv signaal te schakelen en vervolgens weer terug naar Netflix. Dit werkt in 99% van de gevallen. Anders is een reboot nodig.

Hopelijk heb je er iets aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-08 12:40
Ik heb een Denon AVR-X2500H receiver met een bedrade 5.1 speakerset voor in de woonkamer. Nu wil ik in de keuken ook muziek. Nu kan ik via de surround back aansluitingen een bedrade set stereo speakers aansluiten (zone 2) en via de afstandsbediening de main en zone 2 in- en uitschakelen.

Ik overweeg om 2 bedrade speakers achter in de kamer te zetten, gericht op de keuken, of om (een) Heos speaker(s) in de keuken te zetten. Echter vind ik nergens in de handleiding of je i.c.m. Heos speakers de main zone ook uit kunt schakelen. In verschillende reviews lees ik nl. dat er een vertraging in zit en je een echo effect krijgt als je bedrade speakers met draadloze speakers combineert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor zover ik weet zou Heos die vertraging moeten corrigeren. Et werkt niet boor niks zoals het werkt, als men dat niet zou corrigeren zou je geen combi van heos en bedrade speakers kunnen hebben.

Maar wat oet je om het te proberen? Heos speaker bestellen en als het niet werkend te krijgen is, onderr de WKOA terugsturen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 22:38
Rolla schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:13:
Ik heb een Denon AVR-X2500H receiver met een bedrade 5.1 speakerset voor in de woonkamer. Nu wil ik in de keuken ook muziek. Nu kan ik via de surround back aansluitingen een bedrade set stereo speakers aansluiten (zone 2) en via de afstandsbediening de main en zone 2 in- en uitschakelen.

Ik overweeg om 2 bedrade speakers achter in de kamer te zetten, gericht op de keuken, of om (een) Heos speaker(s) in de keuken te zetten. Echter vind ik nergens in de handleiding of je i.c.m. Heos speakers de main zone ook uit kunt schakelen. In verschillende reviews lees ik nl. dat er een vertraging in zit en je een echo effect krijgt als je bedrade speakers met draadloze speakers combineert.
Ik heb zelf een X3400H en boven een HEOS 1. Deze combineer ik met regelmaat tot "1 apparaat" en het geluid, Spotify of TuneIn, loopt dan netjes synchroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
In o.a. deze review wordt gesproken over de vertraging:
Nu geeft deze combi, normale en HEOS speakers tegelijk, toch helaas een merkbare 'echo' effect in dezelfde ruimte. De muziek wordt dus net niet gelijktijdig afgespeeld over alle luidsprekers. De AVR ijlt iets na, vermoedelijk door de geluidprocessing die deze kan uitvoeren. (optie is om Pure Direct te gebruiken op de receiver maar mij hielp dit niet veel)
Mijn conclusie tot eventueel een firmware update dit verhelpt is om niet in dezelfde ruimte deze combi te gebruiken. Plaats je je HEOS speakers in andere ruimten dan je AVR dan is het een subliem systeem.
De reactie van grimson dateert van 2 jaar geleden, dus het zou goed mogelijk kunnen zijn dat Denon dit probleem ondertussen verholpen heeft met een update, daar Motion2 aangeeft dit probleem niet te hebben. Echter heeft Motion 2 de speakers wel in verschillende ruimtes staan.

Nu zou ik het op zich best willen proberen, maar mijn probleem is dat er geen Windows app voorhanden is. Installatie moet geschieden via de smartphone en laat er nou net geen app zijn voor Windows phone.

Een Android telefoon stond al op mijn lijstje om nog aan te schaffen, dus daar zal ik volgend jaar eerst eens naar kijken, alvorens ik mij de Heos speaker(s) aanschaf.

[ Voor 4% gewijzigd door Rolla op 29-12-2018 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinho85
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik heb in de huiskamer een bedrade surroundset met een Denon X2400H en in de studeerkamer een Heos 7 HS2. Dit werkt prima samen. Je kan ze volledig flexibel als 2 aparte zones aansturen met 2 verschillende muziekbronnen, 1 uit/1 aan of samen synchroon. Hier zit geen vertraging in aangezien de kamers aangrenzend zijn en ik bij genoeg volume beide kan horen. Dit gaat over het algemeen prima als de Wifi tenminste stabiel is.

Enige wat niet kan is allebei de zones op dezelfde source maar 2 verschillende nummers via bijvoorbeeld Spotify. Of allebei op TuneIn met verschillende zenders. 1 zone op Spotify en de ander op TuneIn kan wel.

Nikon D300 met Sigma 10-20mm, Nikon 18-105mm, Nikon 50mm F1.8, Nikon 70-300VR en Nikon SB-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:44
Hier al mensen ervaring met de PMA-800NE? Ik zoek een vervanger voor mijn receiver die ik nu in stereo opstelling gebruik met twee wat oudere B&W speakers. Er zou een PC, Chromecast audio en platenspeler op aangesloten worden, dus volgens mij biedt dit apparaat vrij veel waar voor zijn geld.
Enige wat ik jammer vind is dat er geen remote control over ethernet op zit, dus even kijken hoe mooi dit integreert met mijn home automation (Home assistant + Harmony hub)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
@robinho85
Als ik je reactie zo lees dan betwijfel ik of een Heos speaker voor mij een oplossing biedt, omdat jij schrijft dat beide zones niet dezelfde source af kunnen spelen. Op het moment dat ik bijv. vanaf mijn nas naar de receiver stream, naar een FM zender luister of een cd afspeel dan wil ik dit ook via de Heos speaker af kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinho85
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-10-2024
Rolla schreef op zondag 30 december 2018 @ 13:58:
@robinho85
Als ik je reactie zo lees dan betwijfel ik of een Heos speaker voor mij een oplossing biedt, omdat jij schrijft dat beide zones niet dezelfde source af kunnen spelen. Op het moment dat ik bijv. vanaf mijn nas naar de receiver stream, naar een FM zender luister of een cd afspeel dan wil ik dit ook via de Heos speaker af kunnen spelen.
Je kan ze wel dezelfde source laten afspelen als je hetzelfde nummer speelt op beide apparaten tegelijkertijd. Dus je kan je nas of CD synchroon naar zowel Heos speaker en receiver streamen. Wat echter niet kan is nummer A van je Nas naar de Heos en tegelijkertijd nummer B van je Nas naar de receiver. Je kan wel Spotify nummer A naar je receiver en nummer B van je Nas naar de Heos streamen tegelijkertijd.

Dus óf 1 source naar beide apparaten tegelijkertijd óf de apparaten in 2 aparte zones splitsen en 2 verschillende muziek sources gebruiken.

Nikon D300 met Sigma 10-20mm, Nikon 18-105mm, Nikon 50mm F1.8, Nikon 70-300VR en Nikon SB-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
Dank voor de uitleg, dan heb ik het verkeerd begrepen dus. Ik zal binnenkort eens naar een Heos speaker gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
  • Laatst online: 21:10
Voor de kerst heb ik een Denon HEOS AVR gekocht en heb er afgelopen dagen naar geluisterd en ondervindt wat problemen die me bijna tot retourneren drijft...

Ik gebruikt de AVR icm met een setje Dali Sensor 1 en een actieve yamaha sub 2x een Heos 1 hs2.
Aangesloten op een LG 55 OLED en Horizon SAS box

Het probleem is dat de SUB iedere keer gedeactiveerd wordt, dit gebeurd zowel bij luisteren naar Tune In, Spotify of naar het kijken van TV.
Het lijkt alsof er een soort ECO modus actief wordt. Om dit te herstellen moet ik in de app de SUB uitzetten en weer aan. Het geluid wordt ook even onderbroken als dit gebeurd. Erg irritant midden in een luister sessie.

Het gekke is dat de SUB niet zelf uitgaat maar het signaal verdwijnt gewoon ondanks dat deze gewoon geactiveerd is in het menu. Het uit en weer aan zetten geeft weer een veel ruimtelijker geluid. Het is dus niet alleen de SUB maar het hele geluid beeld wordt veel "kleiner"

De SUB staat echt aan, niet op ON/OFF modus.

Iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Klinkt als je LFE setting op LFE+MAIN zetten. Oftewel: zorgen dat je sub ook meedoet als je muziek luistert, ipv alleen bij een LFE signaal.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
LFE setting zijn niet te vinden in de app. Ik heb de front speakers wel op 40hz cut gezet ipv van full range waar ze eerst op stonden maar dit maakt geen verschil helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilthyViper
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-03 15:58
Al ongeveer 10 jaar heb ik een Denon AVR-3808. Prima apparaat, altijd met veel plezier gebruikt.

Via HDMI zijn er diverse ingangsbronnen aangesloten (Apple TV etc.) en via HDMI-out naar mijn televisie.
Sinds gisteren doet het volgende probleem zich voor: ik krijg alleen nog maar een blauw scherm te zien op mijn tv. Geen beeld van welke ingangsbron dan ook en ook het OSD van de Denon zelf krijg ik niet meer te zien. Enkel en alleen een volledig blauw scherm.

Als ik muziek afspeel vanuit de Apple TV krijg ik wel gewoon geluid uit de Denon, dus de ingang lijkt te werken. Als ik de Apple TV rechtstreeks op mijn tv aansluit via dezelfde kabel die tussen de TV en de Denon loopt, krijg ik gewoon beeld. Sluit ik een ander scherm aan op de HDMI-out van de Denon dan krijg ik hetzelfde probleem: enkel een blauw scherm.

Het probleem lijkt dus bij de HDMI-uitgang van de Denon te liggen. Heb het web al afgespeurd naar mogelijke oorzaken, maar niet echt iets concreets gevonden behalve een mogelijk HDMI-handshake probleem. Lijkt me onwaarschijnlijk dat dat het probleem is aangezien het al jaren vlekkeloos gewerkt heeft en ook het aansluiten van een ander scherm hetzelfde resultaat geeft.

Iemand bekend met dit probleem en een mogelijke oplossing hiervoor?
Mocht de HDMI-out kapot zijn, is zoiets dan repareerbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 12:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

jjonkie schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 16:41:
LFE setting zijn niet te vinden in de app. Ik heb de front speakers wel op 40hz cut gezet ipv van full range waar ze eerst op stonden maar dit maakt geen verschil helaas.
Je kan beter de setup interface van de versterker zelf gebruiken, bijvoorbeeld via je tv. Volgens mij heb je in de app maar beperkte opties.

Uiteraard kun je ook met Audessey aan de slag, al is het maar om e.e.a. uit te sluiten.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
jjonkie schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 16:41:
Als je speakers op LARGE hebt staan en je gebruikt een subwoofer dan zou ik de instellingen sowieso maar eens nalopen. Met een subwoofer aanwezig speakers op SMALL. Crossover van de Zensor 1 zou ik ook een stuk hoger zetten dan 40 Hz, eerder iets van 80.

Issue klinkt eerder als een subwoofer die in stand-by springt omdat er niet genoeg signaal binnen komt. Andere oplossing kan zijn om het signaal van de subwoofer een paar dB omhoog te schroeven in de receiver (en deze volumetoename dan weer in mindering brengen op de subwoofer zelf).

[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 03-01-2019 14:57 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
Ik heb de speakers niet op large staan, want die instelling is er niet. De crossover heb ik wel ingesteld en die 40 hz zal niet veel doen inderdaad maar omdat de sub iedere keer uit gaat wil ik toch graag full range aansturen. Dan heb je in ieder geval het maximale bereik.

De TV interface kan ik niet ook niet vinden, zit die er wel op ? AVR is via HDMI OUT op de ARC ingang van de LG aangesloten dus dat zou goed moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

jjonkie schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:01:
Ik heb de speakers niet op large staan, want die instelling is er niet. De crossover heb ik wel ingesteld en die 40 hz zal niet veel doen inderdaad maar omdat de sub iedere keer uit gaat wil ik toch graag full range aansturen. Dan heb je in ieder geval het maximale bereik.

De TV interface kan ik niet ook niet vinden, zit die er wel op ? AVR is via HDMI OUT op de ARC ingang van de LG aangesloten dus dat zou goed moeten zijn.
Ik heb de Denon X2500H en een LG C7 oled, ook via HDMI arc aangesloten en dit werkt prima.
Je zal hier echt aan de slag moeten omdat je in de app gewoon beperkte mogelijkheden hebt.
Zet je tv aan en kies als source voor de HDMI poort waar je versterker op is aangesloten. Versterker aan en op de setup button op de remote drukken.
Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
Ik denk dat ik in het verkeerde topic zit..

Het gaat dus om deze avr...

pricewatch: Denon HEOS AVR

(Geen setup knop op de remote helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoben1988
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 18:16
Misschien is dit al eens eerder voorbij gekomen, maar de zoekfunctie gaf geen resultaat. Ik heb sinds kort de Denon AVR-X2400H. Alles werkt prima, op één vreemde zaak.

Om de X aantal keer dat de versterker opstart, geeft de versterker geen geluid en kom ik op het einde van de "setup" terecht. Ik moet dan gewoon op next klikken en voltooien. Nadien werkt de versterker terug zoals het moet...Google heeft mij ook niet verder geholpen momenteel. Het gaat om het volgende scherm:

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/8gr4hv23ocxz.jpg

Voorgestelde oplossing van Reddit werkt niet hier...

[ Voor 4% gewijzigd door benoben1988 op 04-01-2019 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 14:44
nou na 2 weken. wachten is mijn. x3400h ook weer terug van reparatie maar helaas TD heeft niets kunnen vinden wat er mis mee is.

Vervolgens in de winkel de avr aangesloten laptop uit mn tas gehaald aangesloten op de voorste hdmi poort en...... geen beeld :(

achterste poorten geen probleem..

in de winkel hadden ze nog een dune speler staan en die werkte weer wel op de voorste poort (ik had zelf getest met een chromecast ultra en die deed het dus ook niet)

hierna de MacBook nog eens aangesloten op een x3500 en ook daar deed de front hdmi het niet samen met de laptop..

hebben meer mensen hier last van is dit een bekende limitatie van de front hdmi poorten ?

gekke is dat je zou verwachten dat een laptop/pc gewoon autosensing doet voor 1080p/4k..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 10:54
AjDuLion schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:02:
nou na 2 weken. wachten is mijn. x3400h ook weer terug van reparatie maar helaas TD heeft niets kunnen vinden wat er mis mee is.

Vervolgens in de winkel de avr aangesloten laptop uit mn tas gehaald aangesloten op de voorste hdmi poort en...... geen beeld :(

achterste poorten geen probleem..

in de winkel hadden ze nog een dune speler staan en die werkte weer wel op de voorste poort (ik had zelf getest met een chromecast ultra en die deed het dus ook niet)

hierna de MacBook nog eens aangesloten op een x3500 en ook daar deed de front hdmi het niet samen met de laptop..

hebben meer mensen hier last van is dit een bekende limitatie van de front hdmi poorten ?

gekke is dat je zou verwachten dat een laptop/pc gewoon autosensing doet voor 1080p/4k..
Heeft te maken met het feit dat de voorkant een langere baan af moet leggen naar de HDMI chip. Hier gaat nog wel eens data verloren doordat deze banen vaak goedkoop materiaal betreft.
In combinatie met poorten die zelf een zwakker HDMI signaal versturen dan andere apparaten, doen deze het niet en die andere wel. Er zijn zelfs gevallen waarin een 4K apparaat op een HDMI poort aan de achterkant aangesloten moeten worden het dichts bij de output (het dichts bij de HDMI chip dus) om goede werking te garanderen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 11:01
Koldur schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:22:
Heeft te maken met het feit dat de voorkant een langere baan af moet leggen naar de HDMI chip. Hier gaat nog wel eens data verloren doordat deze banen vaak goedkoop materiaal betreft.
In combinatie met poorten die zelf een zwakker HDMI signaal versturen dan andere apparaten, doen deze het niet en die andere wel. Er zijn zelfs gevallen waarin een 4K apparaat op een HDMI poort aan de achterkant aangesloten moeten worden het dichts bij de output (het dichts bij de HDMI chip dus) om goede werking te garanderen.
Dat klinkt plausibel. Heb hetzelfde op mijn X3000: laptop erin gaf wel beeld, SNES mini niet op de front poort, maar wel op de achterste ingangen. Daarnaast heb ik ook een action HDMI kabel liggen die ik bijna door het plastic front moet drukken om uberhaupt contact te maken - kennelijk zijn kabels met te dikke stekkers ook problematisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Koldur schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:22:
[...]

vind dat nog best wel kwalijk eigenlijk... viel me ook zwaar tegen dat de 3500h het ook niet deed (anders had ik nog ter plekke een upgrade te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
AjDuLion schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:03:
[...]

vind dat nog best wel kwalijk eigenlijk... viel me ook zwaar tegen dat de 3500h het ook niet deed (anders had ik nog ter plekke een upgrade te doen..
Helaas hebben zo goed als alle receivers dit probleem. Is een van de problemen van HDMI en 4K.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Koldur schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:37:
[...]

Helaas hebben zo goed als alle receivers dit probleem. Is een van de problemen van HDMI en 4K.
zou een 1080p splitter eventueel wel werken als ik die tussen de MacBook en reciever hang ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
AjDuLion schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:53:
[...]

zou een 1080p splitter eventueel wel werken als ik die tussen de MacBook en reciever hang ?
Heb ik niet getest, kan je er dus helaas geen goed antwoord op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
Heos AVR vanmorgen terug gebracht. Nu in het bezit van een Marantz 1509.

Met audessy in geregeld en werkt tot nu perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-09 07:32
Ik heb een denon avr x1400h
Deze zit aangesloten op een Sony x9005 tv.
Mijn ps4 pro is via hdmi op de denon aangesloten.
(Arc)
Probleem is vaak dat het geluid soort hapering geeft als ik mijn ps4 gebruik. Als ik de denon dan uit aan zet is het weer opgelost voor die speelsessie. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een firmware update beschikbaar voor oa AVR-X4100W, echter de site met changelogs geeft nog steeds de log van 2017. Heeft iemand een andere bron? Of weet wat er in deze update zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantoz
  • Laatst online: 17:34
Ik heb mij na een falend HDMI board op mijn Onkyo tx-nr414 (buiten de garantie en met het oog op een 4K tv ergens dit jaar) een Denon x2500h cadeau gedaan.

Aansluiten is altijd even kijken hoe en wat aangezien hij hier in een kastje staat, wel met een fan en vantilatie gaten zodat de temperatuur mooi op peil blijft, heb ik hem eerst helemaal aangesloten en daarna pas de setup gedraaid. Dat was vrij simpel en het inregelen via de audyssey mic ging hier erg makkelijk.

De eerste indruk van het geluid is zeer goed. Het geluid tijdens films is een enorm verschil met de oude Onkyo. De effecten komen nu echt uit alle hoeken van de kamer. De hond vondt het iets minder maar goed.. botje tijdens de film en dan komt het wel goed.

Is het allemaal perfect? Nee, zeker niet. Ik loop nu tegen een paar dingen aan die ik niet helemaal snap.

1. De eerste dagen werkte de app van Denon goed. (Hoewel de aparte app voor het HEOS gedeelte vrij omslachtig is) Ik loop nu tegen het probleem aan dat de status van de receiver niet in de denon app wordt overgenomen. Bijv. Het volume blijft altijd op 46 staan. En als ik hem zachter zet via de volume knoppen van de iPhone of door het volume te verlagen in de app werkt dat, maar in de app schiet hij weer terug naar de 46. Dit geldt ook voor de keuze van de functie via de quickselect kan ik een andere functie activeren (cbl/sat of mediaplayer of HEOS) maar in de app blijft hij HEOS weergeven als keuze.

2. Ander probleem is dat hij tijdens het kijken van een film ineens overspringt op HEOS music en de laatst afgespeelde tune-in zender door de speakers schalt op standje film. Dat was de eerste keer schrikken nu weet ik dat het gaat gebeuren, beeld gaat op zwart en 5 seconden later heb ik radio. Ik heb geen idee waar dat dit vandaan komt. Qua beleving is het ongeveer hetzelfde als de reclames op tv die op de meest geniale momenten tussen de film doorkomen.

Ik hoop dat iemand mij hier een oplossing heeft of iig een stukje in de juiste richting kan wijzen.

#update

Ik kwam ergens tegen dat iemand een ander probleem had met de denon app.. en daar bleek de uitkomst stekker eruit en er weer in... hmmm heb ik dat eigenlijk wel gedaan? Nee... nou laten we dat maar eens proberen.. nou dat lijkt voor nu de oplossing...

[ Voor 6% gewijzigd door Xantoz op 11-01-2019 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem: Ik heb een DenonAVR X1100W en een LG49SK8000. Alles aangesloten zoals voorgeschreven. Desondanks lukt het mij niet om geluid van TV via de versterker af te spelen. Ik heb HDMI (ARC) en optisch beide ingeschakeld, maar ook al afzonderlijk ingesteld😏. Iemand een tip om dit op te lossen?

Ook is het venster/display op de versterker niet meer zichtbaar. Dimmer staat op helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Venster / display: haal dat ding eens van Pure Direct af en zet hm eens op standard / auto (afstandsbediening) ;)

Dan kun je ook het menu in enzo om dingen te checken ;)
Op je receiver de juiste ingang aan de TV source assignen. Kan er maar 1 zijn per bron, geen twee.
Verder: op je LG TV aangegeven hoe het geluid moet gaan (ingebouwde speakers of externe speakers)? Externe speakers gebruik je in geval van ARC; bij optisch kun je hem op ingebouwd laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 13:25
Xantoz schreef op maandag 7 januari 2019 @ 22:17:
Ik heb mij na een falend HDMI board op mijn Onkyo tx-nr414 (buiten de garantie en met het oog op een 4K tv ergens dit jaar) een Denon x2500h cadeau gedaan.
Ik heb geen antwoord op je vragen maar loop ook tegen een falend HDMI board aan bij mijn Onkyo en denk ook aan een X2500h

Hoe verhoudt de Denon zich qua warmteontwikkeling tot de Onkyo? In mijn idee (maar is niet echt ergens op gebaseerd) zou deze koeler moeten blijven. Is dat ook zo of is de actieve koeling die jij hebt ook nodig/wenselijk bij de Denon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Redshark, warme lucht uit het compartiment waar de versterker staat is nooit een slecht idee. Als je 1 120mm fan op 5 a 600 rpm hebt draaien is al voldoende. Ik gebruik er zelf 2, 1 om naar het naastliggende compartiment af te voeren en 1 om het vervolgens achter de kast te brengen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JGW4pe4gfGexDZGCBXMP8QC5/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:44
DRAFTER86 schreef op zondag 30 december 2018 @ 12:14:
Hier al mensen ervaring met de PMA-800NE? Ik zoek een vervanger voor mijn receiver die ik nu in stereo opstelling gebruik met twee wat oudere B&W speakers. Er zou een PC, Chromecast audio en platenspeler op aangesloten worden, dus volgens mij biedt dit apparaat vrij veel waar voor zijn geld.
Enige wat ik jammer vind is dat er geen remote control over ethernet op zit, dus even kijken hoe mooi dit integreert met mijn home automation (Home assistant + Harmony hub)...
Goed, de PMA-800NE inmiddels een weekje in bezit:
- Mooi degelijk apparaat, solide knoppen etc.
- Erg simpel, digitale SPDIF/coax ingangen, maar dat is het dan ook (precies wat ik zocht)
- Phono preamp is een stuk beter dan mijn Chinese Little Bear T8 (vind ik dan toch)
- Chromecast audio via optisch (Toslink mini -> tosllink) werkt mooi
Ben wel onder de indruk voor dit geld (439,- @ Correct).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter141080
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:02
Ik heb een nieuwe Denon X1400H, dit in combinatie met een Nvidea Shield, Sony 65XD8505 en een Jamo set met atmos speakers. De shield is direct aangesloten op de Denon en deze staat ingesteld op een 5.1.2 configuratie met dolby atmos enabled speakers. Wanneer ik in Kodi een een 4k film start en de atmos audiotrack kies zie ik dit niet op de Denon. Wel gewoon bij Dolby en DTS, passthrough in Kodi staat aan en volgens mij staat alles op de Shield ook goed. Op de Denon zie ik dus niet dat er Atmos doorkomt.

Wie kan mij op weg helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:47
peter141080 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:53:
Ik heb een nieuwe Denon X1400H, dit in combinatie met een Nvidea Shield, Sony 65XD8505 en een Jamo set met atmos speakers. De shield is direct aangesloten op de Denon en deze staat ingesteld op een 5.1.2 configuratie met dolby atmos enabled speakers. Wanneer ik in Kodi een een 4k film start en de atmos audiotrack kies zie ik dit niet op de Denon. Wel gewoon bij Dolby en DTS, passthrough in Kodi staat aan en volgens mij staat alles op de Shield ook goed. Op de Denon zie ik dus niet dat er Atmos doorkomt.

Wie kan mij op weg helpen.
Op welk niveau staan je settings in Kodi?
Na installatie staan de settings op "Standard", deze kun je aanpassen naar "Advanced" of naar "Expert" waarna je veel meer opties hebt. Uit m'n hoofd kun je op "Standard" niet volledig aangeven wat je receiver kan, daarvoor moet je naar "Advanced" of "Expert"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter141080
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:02
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 14:57:
[...]

Op welk niveau staan je settings in Kodi?
Na installatie staan de settings op "Standard", deze kun je aanpassen naar "Advanced" of naar "Expert" waarna je veel meer opties hebt. Uit m'n hoofd kun je op "Standard" niet volledig aangeven wat je receiver kan, daarvoor moet je naar "Advanced" of "Expert"
Settings in Kodi staan op Expert en alle opties staan aangevinkt, dus dat staat goed. Er komt ook wel geluid uit de Atmos boxen maar volgens mij is het geen Atmos. Ik neem aan dat dan in het display op de Denon Atmos moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:04
Xantoz schreef op maandag 7 januari 2019 @ 22:17:
#update

Ik kwam ergens tegen dat iemand een ander probleem had met de denon app.. en daar bleek de uitkomst stekker eruit en er weer in... hmmm heb ik dat eigenlijk wel gedaan? Nee... nou laten we dat maar eens proberen.. nou dat lijkt voor nu de oplossing...
Dit probleem herken ik bij mijn x-2400H, om de zoveel tijd lijkt hij vast te lopen icm HEOS/spotify en dan is de enige optie om de stekker eruit te trekken.

Ik heb nog een ander probleem en dat is dat mijn HDMI signaal het beeld overneemt als ik bv tv kijk. De avr staat dan op tv audio waarbij alleen het geluid van de tv via optische kabel naar de avr gaat en dan heel willekeurig springt mijn tv op HDMI1, dit kan natuurlijk een probleem van mijn tv zijn maar kennelijk krijgt mijn tv een signaal van de avr dat er signaal is. Herkent iemand dit probleem?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:18
gielie schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:56:
[...]

Dit probleem herken ik bij mijn x-2400H, om de zoveel tijd lijkt hij vast te lopen icm HEOS/spotify en dan is de enige optie om de stekker eruit te trekken.

Ik heb nog een ander probleem en dat is dat mijn HDMI signaal het beeld overneemt als ik bv tv kijk. De avr staat dan op tv audio waarbij alleen het geluid van de tv via optische kabel naar de avr gaat en dan heel willekeurig springt mijn tv op HDMI1, dit kan natuurlijk een probleem van mijn tv zijn maar kennelijk krijgt mijn tv een signaal van de avr dat er signaal is. Herkent iemand dit probleem?
Ik heb dit soms ook op een x-1400H. Meestal staat het geluid instelling van de TV enkel op optisch. (Op 1 jaar tot nu toe maar 2 keer voorgehad.)

Ik heb wel problemen met de sources.
Setup :
digibox/ps4/switch verbonden via hdmi op de avr. 1 hdmi kabel van de avr naar de TV.
optische kabel van TV naar avr. Dit gebruik ik voor de Netflix app die op de TV staat.

Als ik de TV aanzet start de avr ook op. Maar dan altijd op de source TV audio. (Status om naar netflix te kijken) Ik moet deze dan handmatig op de digibox zetten. Is het mogelijk om een standaard source te kiezen als de avr opstart ?
Met de switch of PS4 is dat geen probleem. Ik zet de Switch aan, TV gaat ook aan en avr staat automatisch op de goede source.

Enige verschil is dat de digibox altijd aan staat...

offtopic:
Bij films van Netflix staat de audio altijd op 5.1. Ik heb voorlopig enkel 2 front speakers. Bij muziek is het geluid goed hoorbaar. Maar de conversaties in de film zijn redelijk zwak. (Heb ook al geprobeerd met de niet 5.1 audio in netflix) Is dit op te lossen met een center speaker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantoz
offtopic:
Bij films van Netflix staat de audio altijd op 5.1. Ik heb voorlopig enkel 2 front speakers. Bij muziek is het geluid goed hoorbaar. Maar de conversaties in de film zijn redelijk zwak. (Heb ook al geprobeerd met de niet 5.1 audio in netflix) Is dit op te lossen met een center speaker ?
Daar ga ik wel vanuit. Als de receiver denkt dat hij alle signalen, geluidseffecten en conversaties over een 5.1 opstellingen zal sturen en jij hebt daar geen centerspeaker. Dan zal je een (hoe moet ik dat noemen?) restsignaal over de frontspeakers horen en dat zal het zwakke volume verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
[...]

Ja, heb ik ook wel eens het HEOS. Slecht geïmplementeerd. Qua HDMI heb ik geen problemen bij tv-audio (gaat via ARC). Wel als ik naar NVidia Shield wil schakelen. M'n LG Oled "ziet" namelijk de PS4 of LG Blu-ray player bij het schakelen naar HDMI2, stuurt een activatie-commando en forceert dan m'n Denon receiver om hier naar te schakelen. Moet ik dus iedere keer in gevecht met de tv om naar de gewenste bron te kijken. Wou dat er mogelijkheid was om de HDMI aansturing te beïnvloeden.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
Atomsk schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:40:
[...]

Ja, heb ik ook wel eens het HEOS. Slecht geïmplementeerd. Qua HDMI heb ik geen problemen bij tv-audio (gaat via ARC). Wel als ik naar NVidia Shield wil schakelen. M'n LG Oled "ziet" namelijk de PS4 of LG Blu-ray player bij het schakelen naar HDMI2, stuurt een activatie-commando en forceert dan m'n Denon receiver om hier naar te schakelen. Moet ik dus iedere keer in gevecht met de tv om naar de gewenste bron te kijken. Wou dat er mogelijkheid was om de HDMI aansturing te beïnvloeden.
Ik heb ook een LG (geen OLED, wel 2017 model) en ik krijg die ARC helemaal niet aan de praat dan blijft hij maar bronnen switchen. Als ik overigens CEC uitzet is het probleem opgelost maar die heb ik nodig om mijn KODI te kunnen bedienen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
Xantoz schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:11:
[...]

Daar ga ik wel vanuit. Als de receiver denkt dat hij alle signalen, geluidseffecten en conversaties over een 5.1 opstellingen zal sturen en jij hebt daar geen centerspeaker. Dan zal je een (hoe moet ik dat noemen?) restsignaal over de frontspeakers horen en dat zal het zwakke volume verklaren.
De receiver doet het goed (denk ik) in het overzicht plannetje zie ik enkel FL en FR de andere staan er niet tussen. Alles instellen in stereo helpt een klein beetje. Ik zal eens beginnen kijken voor extra speakers dan :D

Ik ga ook eens moeten kijken of mijn LG ARC heeft. Dan kan die optische kabel er van tussen..

Edit : ARC gevonden ondertussen. Optische kabel is overbodig nu. *O*

[ Voor 11% gewijzigd door Boermansjo op 14-01-2019 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Fromz en anderen, vorige week een CAM in de LG C8 hier gestoken en ARC aangeschakeld -> dat werk zo beroerd, dat ik een s/pdif door de muur ga halen.

Het volgende is aanwezig en ingesteld:
- De TV heeft HDMI-CEC aanstaan, maar niet de power options.
- De AVC-8500 heeft HDMI-CEC aanstaan, maar alle andere opties uit.
- Ziggo Horizon box heeft HDMI-CEC aanstaan, kan niet uit lijkt het.
- Chromecast HD,
- LG UBK90,
- Intel NUK met Pulse8 HDMI-CEC.

Wat er lijkt te gebeuren is als de Ziggo Horizon box aangaat (voor een recording of handmatig via ab) er een aantal CEC commando's over het 'netwerk' rollen, waarop de TV lijkt te reageren, door naar het eerste apparaat in zijn lijst op de HDMI-input te schakelen, met als gevolg dat de Denon hierop via CEC naar een andere input geschakeld wordt.

De ene keer naar de Chromecast, de andere keer naar de NUK, maar zelfs ook naar de LG die dan dus tevens aangeschakelt wordt.

Dit alles stopt zodra je HDMI-CEC op de LG C8 helemaal uitzet (, of je de Horizon box het raam uit knikkert).

P.S. Ik heb al langer het vermoeden dat de Horizon box het e.e.a. 'stuk' maakt, sinds dat die erbij hangt heb ik gedonder met Pulse8 controllers, de AVR-4520, de LG en Samsung TV's in wisselende samenstelling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Boermansjo schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:08:
[...]

<knip!

Edit : ARC gevonden ondertussen. Optische kabel is overbodig nu. *O*
Zat ik me net af te vragen...
Ik heb een LG, OLED 2017. Nvidia Shield rechtstreeks aangesloten op de TV.
Tv is met ARC en optische kabel aangesloten op mijn Denon AVR-X2500H.

Werkt prima. Maar voegt die optische kabel eigenlijk wel iets toe? Is het beter om die eruit te gooien en alles gewoon over de HDMI kabel te laten lopen? Of maakt dat uiteindelijk niks uit?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boermansjo
Pietervs schreef op maandag 14 januari 2019 @ 20:28:
[...]

Werkt prima. Maar voegt die optische kabel eigenlijk wel iets toe? Is het beter om die eruit te gooien en alles gewoon over de HDMI kabel te laten lopen? Of maakt dat uiteindelijk niks uit?
Volgens een artikel op cnet :
The biggest difference is that HDMI can pass higher-resolution audio, including the formats found on Blu-ray: Dolby TrueHD and DTS HD Master Audio. These formats can't get transmitted across optical.

In terms of simplicity, HDMI also passes video signals. So if you want just a single cable between two devices, HDMI is your pick.
(bron : https://www.cnet.com/news...-audio-connection-to-use/)

Hier werkte het ook prima met een optische kabel, maar er is ARC beschikbaar dus kan ik het even goed gebruiken en de optische kabel voor mijn PC gebruiken :)
Ik denk dat het persoonlijke keuze is. Qua geluid ga je het niet merken (tenzij je Dolby HD audio ga gebruiken). Je hebt wel 1 kabel minder.
Nog een klein puntje (nog niet getest) maar met HDMI ARC zou je de menu ook zien op je TV scherm.
Iets wat je met een optische kabel niet hebt. (Volume verhogen of verlagen zichtbaar)
Ik zal dit deze avond eens testen als ik thuis ben.

[ Voor 8% gewijzigd door Boermansjo op 16-01-2019 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Boermansjo schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 08:30:
[...]
Volgens een artikel op cnet :

[...]
Dat is puur HDMI versus S/PDIF. Het klopt wel alleen HD Audio via HDMI ARC zal je pas zien vanaf HDMI eARC (vanaf HDMI 2.1). Voor nu is het enige verschil de extra kabel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 16:37
Pietervs schreef op maandag 14 januari 2019 @ 20:28:
[...]

Door het gebruik van de optische kabel verlies je zelfs geluids kwaliteit en je verliest Atmos van je Tv naar je receiver. Over de optische kabel gaat Dolby Digital 5.1 het al oude format nog uit het DVD tijdperk. Over ARC gaat Dolby Digital Plus. Dat heeft een aanzienlijk hogere kwaliteit en tevens ondersteund het ook meta data voor Dolby Atmos. Tevens is dat ook de native audio codec van Netflix en Amazon Prime e.d. Dus het advies is toch wel echt, gebruik ARC. Als je eenmaal de settings op je TV en receiver hebt staan zoals het hoort werkt het altijd. Ik heb in ieder geval op mijn Denon Avr X2300w nog nooit problemen gehad in samenwerking met mijn C7 OLED. Mijn vorige tv en receiver hebben ook nooit problemen gehad.

Mijn advies dus, gebruik ARC voor de betere kwaliteit en ondersteuning voor Atmos (Netflix en Amazon Prime hebben beide series en films die atmos hebben.)

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:47
Boermansjo schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 08:30:
[...]

Nog een klein puntje (nog niet getest) maar met HDMI ARC zou je de menu ook zien op je TV scherm.
Iets wat je met een optische kabel niet hebt. (Volume verhogen of verlagen zichtbaar)
Ik zal dit deze avond eens testen als ik thuis ben.
Dat werkt bij mij op een X4500H in ieder geval niet. Volume verhogen/verlagen van de Denon is alleen zichtbaar voor bronnen waarbij een HDMI input gebruikt wordt.
In geval van ARC, zoals bijv de Netflix app op de TV, is het verhogen/verlagen niet zichtbaar op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Hé mensen.... ik kom van het Sony kamp.
Heb heel lang een oude QS 5.1 receiver gehad die onlangs defect is gegaan. Deze heb ik kunnen vervangen door een 5300ES uit 2008, dit is een 18kg zware tank. Deze gebruik ik in de woonkamer. Nu wil ik in mijn filmkamer dus een receiver hebben. Het hoeft niet direct een hagelnieuwe te zijn, maar ik hou de optie open om Atmos te gaan gebruiken en kom dan wel bij vrij nieuwe receivers uit. Sony levert eigenlijk niks in dat segment aangezien de ES niet meer leverbaar is hier in Europa.

Nu heb ik dus de 4300/4400/4500 op het oog omdat deze 9 dedicated versterke kanalen heeft (5.1.4 mogelijk). Ik was gisteren in de Mediamarkt Eindhoven, ik zag daar een 4300 staan, maar de bouwkwaliteit viel mij tegen.

De alghele look & feel zeg maar. De volumeknop bijvoorbeeld, leek van goedkoop plastic, en draaide niet zo heel fantastisch. Ik had toch meer verwacht van een apparaat met een retailprijs van (oud) 1699 euro.
De Sony 5300es heeft gewoon heerlijk fijne volume en keuzeknoppen, daar straalt gewoon de kwaliteit vanaf. En dat ding is al 10 jaar oud.

Verwacht ik teveel? Wat is jullie ervaring met de "middenklasse" receivers van Denon? Dit was natuurlijk wel een demomodel.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

@BarryS @Boermansjo dank voor de input!
Ik gebruik nog geen Atmos, betwijfel ook of dat dat er binnen een jaar of zo komt. Maar mezelf kennende: als ik het nu niet aanpas en haal ik straks wat Atmos-speakers zit ik me dan af te vragen waarom het niet werkt... 8)7

Ik ga er dus mee aan de slag!

Edit:
Was even klungelen, maar de optische kabel is er nu tussenuit *O*
Ik zie geen volume up of down op tv als ik hem harder of zachter zet, maar dat hoeft voor mij ook niet :)

[ Voor 26% gewijzigd door Pietervs op 15-01-2019 20:02 ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stellendam1984
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-05-2023
Goede avond,

Ik heb een vraagje over mn nieuwe denon AVR-x550bt.
Heb nu sinds een paar weken de LG Oled55b8PLA deze is aangesloten op hdmi arc vanaf Oled naar hdmi arc van Denon. Nieuwe hdmi kabel van Ru connected.
Op tv hdmi arc als uitvoer geselecteerd met digitale uitgangsbron op auto. Op denon passtrough aan. Nu krijg ik Dolby Digital te zien als ik netflix kijk via de web os van lg. Ik snap niet dat ik nu geen Dolby Digital + Zie. Waarom zie ik alleen DD op display van denon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vermoedelijk omdat Netflix (of welke zender dan ook) geen signaal meestuurt dat hoger is dan DD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

The Eagle schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:13:
Vermoedelijk omdat Netflix (of welke zender dan ook) geen signaal meestuurt dat hoger is dan DD :)
Netflix gebruikt wel degelijk DD+ :)
Dat is de reden dat veel mensen arc niet werkend krijgen met Netflix, omdat hun versterker alleen DD ondersteund.
stellendam1984 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:13:
Goede avond,

Ik heb een vraagje over mn nieuwe denon AVR-x550bt.
Heb nu sinds een paar weken de LG Oled55b8PLA deze is aangesloten op hdmi arc vanaf Oled naar hdmi arc van Denon. Nieuwe hdmi kabel van Ru connected.
Op tv hdmi arc als uitvoer geselecteerd met digitale uitgangsbron op auto. Op denon passtrough aan. Nu krijg ik Dolby Digital te zien als ik netflix kijk via de web os van lg. Ik snap niet dat ik nu geen Dolby Digital + Zie. Waarom zie ik alleen DD op display van denon?
Vreemd... Misschien ondersteund de versterker het niet maar kan ie wel downsamplen of misschien zit er ook een legacy DD5.1 stream in het DD+ signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stellendam1984
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-05-2023
Ja idd Netflix doet dd+ en dat zou mijn AVR-x550bt ook moeten ondersteunen volgens de specs.. Daarom vreemd.. alle instellingen nagelopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
psy schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:49:
Hé mensen.... ik kom van het Sony kamp.
Heb heel lang een oude QS 5.1 receiver gehad die onlangs defect is gegaan. Deze heb ik kunnen vervangen door een 5300ES uit 2008, dit is een 18kg zware tank. Deze gebruik ik in de woonkamer. Nu wil ik in mijn filmkamer dus een receiver hebben. Het hoeft niet direct een hagelnieuwe te zijn, maar ik hou de optie open om Atmos te gaan gebruiken en kom dan wel bij vrij nieuwe receivers uit. Sony levert eigenlijk niks in dat segment aangezien de ES niet meer leverbaar is hier in Europa.

Nu heb ik dus de 4300/4400/4500 op het oog omdat deze 9 dedicated versterke kanalen heeft (5.1.4 mogelijk). Ik was gisteren in de Mediamarkt Eindhoven, ik zag daar een 4300 staan, maar de bouwkwaliteit viel mij tegen.

De alghele look & feel zeg maar. De volumeknop bijvoorbeeld, leek van goedkoop plastic, en draaide niet zo heel fantastisch. Ik had toch meer verwacht van een apparaat met een retailprijs van (oud) 1699 euro.
De Sony 5300es heeft gewoon heerlijk fijne volume en keuzeknoppen, daar straalt gewoon de kwaliteit vanaf. En dat ding is al 10 jaar oud.

Verwacht ik teveel? Wat is jullie ervaring met de "middenklasse" receivers van Denon? Dit was natuurlijk wel een demomodel.
Over "middleklasse" reciever kan ik weinig over vertellen.
Ik heb een pricewatch: Denon AVR-X1400H (was 350 euro met korting). Deze heeft alles wat ik moet hebben en meer.
Hij kan Atmos aan. Is een 7.2 en past perfect voor 5.1.2. Heeft heos (handig met een amazon echo dot)
Er zit een handige meetmicrofoon bij waardoor het kalibreren een kinderspel is.
Hij weegt 8.5 kg.
Tot nu toe een deftig product. (Staat nu zelfs op 299 euro op coolblue 8)7 )
Voorlopig is het maar een 2.0 systeem. Ik ben aan het kijken om en centerspeaker er bij te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 07:04
[...]

Dit heb ik zowel bij de X2400H als de X2500H. Ik vind het bijzonder irritant en heeft ervoor gezorgd dat ik al meerdere support-requests verder ben, zonder enige oplossing. De X2400H is ook op service geweest waarbij een aantal PCBs vervangen zijn, wat verder niet hielp. Daarna ik hem heb ingeruild (met volledige refund) voor de X2500H met de hoop dat dat het oplost, maar die heeft exact dezelfde problemen.

Bij de X2500H begonnen het 3 dagen na aanschaf en manifesteert het zich als eerste doordat HEOS geen output meer geeft naar het beeldscherm, en niet meer te bedienen is met de afstandsbediening. Bediening via de app werkt overigens wel.

Je kan het trouwens ook tijdelijk oplossen door de receiver te rebooten, simpelweg door de aan/uit-knop een aantal seconden ingedrukt te houden (dan reboot hij). Scheelt gezoek naar de stekker.

De gebrekkige support vanuit Denon (ze weigeren het probleem te erkennen, en de service-toko verplaatst dus blijkbaar random PCBs), gaat er waarschijnlijk voor zorgen dat ik mijn X2500H ook weer terug breng en overstap naar Onkyo.

edit: De Denon-ondersteuning geeft aan dat het geen probleem is, omdat er niet genoeg meldingen over binnenkomen. Dus mocht je er ook last van hebben, graag even met ze bellen!

[ Voor 6% gewijzigd door BobV op 16-01-2019 13:21 ]

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
stellendam1984 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:45:
Ja idd Netflix doet dd+ en dat zou mijn AVR-x550bt ook moeten ondersteunen volgens de specs.. Daarom vreemd.. alle instellingen nagelopen..
Voor DD+ heb je eARC (Enhanced ARC) ondersteuning nodig, en dat hebben de meeste TVs en receivers nog niet (want HDMI 2.1, zie https://denon-uk.custhelp...rc-%2F-earc-compatibility).

Zo heeft ook jouw AVR-X550BT geen eARC, dus zul je nooit DD+ van de TV krijgen. In plaats daarvan gewoon DD, want dat zit ingebakken in DD+. Is de reden waarom ik een losse mediaplayer (pc) heb, zodat ik wel gewoon Atmos en DD+ van Netflix kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:24

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

BobV schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:17:
[...]

Voor DD+ heb je eARC (Enhanced ARC) ondersteuning nodig, en dat hebben de meeste TVs en receivers nog niet (want HDMI 2.1, zie https://denon-uk.custhelp...rc-%2F-earc-compatibility).

Zo heeft ook jouw AVR-X550BT geen eARC, dus zul je nooit DD+ van de TV krijgen. In plaats daarvan gewoon DD, want dat zit ingebakken in DD+. Is de reden waarom ik een losse mediaplayer (pc) heb, zodat ik wel gewoon Atmos en DD+ van Netflix kan krijgen.
En dat laatste is weer irritant. Weer een extra kastje voor netflix. Nu heb ik al een appletv 4k die nu in de one connect box van de samsung tv zit. Moet die weer in de denon, mensen thuis weer uitleggen dat voor beste geluid je de apple tv meot gebruiken ipv ingebouwde netflix app. Gek dat er toch een dd signaal in de denon komt dmv arc op mijn x1400. Alleen de surround speakers moeten bijna 200% in tegenstelling tot een film via windows pc direct in de denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
Het is bij mij het enige kastje, ik gebruik de smart-functionaliteit van de TV nauwelijks omdat het toch slecht werkt. Alles loopt via de receiver, dus die moet altijd aan en regelt ook de inputs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantoz
BobV schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:09:
[...]
Bij de X2500H begonnen het 3 dagen na aanschaf en manifesteert het zich als eerste doordat HEOS geen output meer geeft naar het beeldscherm, en niet meer te bedienen is met de afstandsbediening. Bediening via de app werkt overigens wel.

Je kan het trouwens ook tijdelijk oplossen door de receiver te rebooten, simpelweg door de aan/uit-knop een aantal seconden ingedrukt te houden (dan reboot hij). Scheelt gezoek naar de stekker.

De gebrekkige support vanuit Denon (ze weigeren het probleem te erkennen, en de service-toko verplaatst dus blijkbaar random PCBs), gaat er waarschijnlijk voor zorgen dat ik mijn X2500H ook weer terug breng en overstap naar Onkyo.

edit: De Denon-ondersteuning geeft aan dat het geen probleem is, omdat er niet genoeg meldingen over binnenkomen. Dus mocht je er ook last van hebben, graag even met ze bellen!
Heel herkenbaar ja. bij mij was het ook een paar dagen na aanschaf. Nu ondertussen een kleine week verder en het probleem heeft zich nóg niet weer voorgedaan. Overigens schoot die van mij ook spontaan over naar HEOS music terwijl er een andere source geselecteerd was.

Mocht het zich weer voordoen zal ik contact opnemen met Denon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
Xantoz schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:58:
[...]
Overigens schoot die van mij ook spontaan over naar HEOS music terwijl er een andere source geselecteerd was.
Heb ik gehad bij het schakelen naar een andere source, direct weer terug naar HEOS en daarna is volledige lockup. Kon niets meer (was wel met mijn oude X2400H).

Bijzonder irritant, maar het is mij nu wel duidelijk dat Denon geen fatsoenlijke software kan ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
[...]

Dit heb ik zowel bij de X2400H als de X2500H. Ik vind het bijzonder irritant en heeft ervoor gezorgd dat ik al meerdere support-requests verder ben, zonder enige oplossing. De X2400H is ook op service geweest waarbij een aantal PCBs vervangen zijn, wat verder niet hielp. Daarna ik hem heb ingeruild (met volledige refund) voor de X2500H met de hoop dat dat het oplost, maar die heeft exact dezelfde problemen.

De situatie die jij hier schildert is precies exact hetzelfde wat ik regelmatig mee maak en Ik heb heel vaak contact gehad met Denon, ze hadden nog nooit van dit probleem gehoord, whut. Als ik op dit probleem Google vind ik overigens weinig, ik ben enigszins blij dat het niet aan mij ligt. Volledige herinstall is dan het advies en inderdaad is het probleem even verhopen. Zelf denk ik dat het aan het netwerk gedelete ligt, als ik namelijk een netwerk reset doe is het probleem ook even weg. Als ik netwerk stand-by uitschakel, wat heel wat stroom bespaard, werkt het netwerk gedeelte helemaal ruk,duurt dan wel 10 min om een netwerk adres te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
heb zelf een probleem met mijn X-2000 receiver. Deze gebruik ik o.a. voor het DLNA streamen van audio vanaf mijn Synology NAS. Recent heb ik via de via de DS Audio app het volume omlaag aangepast. Sindsdien blijft het volume laag en krijg ik dit met geen mogelijkheid meer op een acceptabel niveau. Nu heb ik de receiver gereset via de chn + / - combinatie zonder resultaat. Ook de firmware heb ik via de USB procedure geladen eveneens zonder resultaat. Dit heb ik een tijdje terug ook gehad en toen kunnen oplossen via dezelfde procedure en het aanpassen van het volume via de Bubble UpnP applicatie. Na enkele maanden is het probleem nu terug. Heeft iemand raad of een oplossing voor dit probleem? Ik verwacht dat bij een reparatie procedure je de unit enkele weken kwijt zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-09 16:12
Je wilt ARC toch juist *niet* gebruiken omdat dat het TV audio signaal terug stuurt wat uiteraard minder ondersteuning bied dan de receiver? Of begrijp ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Batpig is down. :'(

Een paar jaar geleden wel het een en ander opgezocht maar ik weet alleen niet meer of het nou een echte site was of een soort online PDF bestand. Als het dat laatste is, heeft iemand deze dan nog voor me? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ach, die bandwith exceeded heeft ie wel vaker. Komt wel weer up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
[...]

Ik had hetzelfde probleem in het Marantz-topic gepost. Zal het ook eens melden bij Marantz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Goed om te lezen van de problemen met de 24-2500 serie met Heos. Sowieso lees je meer dat de ondersteuning en updates tegenvallen, erg jammer!

Vandaag met @Raym09 wezen kijken en luisteren bij Klubben tussen 2 types compacte meermaals receivers. Best apart dat ik 10 jaar geleden mijn Denon (stereo) receiver veel warmer vond klinken dan een vergelijkbare Marantz. Nu precies het tegenovergestelde. :)

Wel had de Denon qua puur vermogen wel de minst, veel meer controle en daardoor helderder, maar voor een setje boekenplank speakers niet heel spannend. Daar hingen een setje B&W 6 serie zuilen erin om in dezelfde klankkleur te blijven als de speakers die wij beiden hebben.

Wel jammer overigens als dat ik bij stereo wil blijven ik toch over moet stappen naar Yamaha, Pioneer of NAD. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
Wasrek schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 20:09:
[...]
Ik had hetzelfde probleem in het Marantz-topic gepost. Zal het ook eens melden bij Marantz.
Thanks voor je melding dat Marantz er ook last van heeft (en ook de full lock van deze Marantz heb ik ook gehad Ethirty in "Het Marantz ervaringen/discussie Topic"). HEOS is een stuk software dat nooit gereleased had mogen worden, de kwaliteit is echt verschrikkelijk.

Voor mij is Denon/Marantz nu over (jammer, heb altijd een Denon gehad), ik heb een Onkyo 868 besteld als vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
[...]

Ik heb een AVR-X6400H met het zelfde probleem.
Heb meerdere malen een log opgestuurd en krijg iedere keer te horen dat ze het niet constateren.

Hij loopt bij mij vast als je van bron wisseld.
Je ziet de naam van de nieuwe bron op het display, maar hoort Heos. Je kan dan met de Heos app nog gewoon streams wisselen.

Als ik mazzel heb kan ik de standby knop op het apparaat vasthouden en reset hij. Echter komt het regelmatig voor dat dit ook niet werkt en ik dus allemaal apparatuur uit de kast moet halen om de bij de stekker te komen. Op mijn oude AVR-2808 zat ook nog een fysieke schakelaar. Wel zo handig.

Maar er loopt weer een melding, dit keer met een video erbij.

Nog even een aanvulling. Ik las dat het bij de Marantz gebeurde bij het wisselen naar TV.
Als ik er nu over nadenk, is het bij mij ook altijd als ik naar TV overschakel.

[ Voor 4% gewijzigd door mjvdzwet op 20-01-2019 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb sinds kort een raar probleem met mijn Denon x1200W en de Samsung UE55KS7000 tv. Beide apparaten zijn op elkaar aangesloten via hdmi-cec. Samsung noemt dat geloof ik anynet+

Zodra ik mijn tv uit zet met de afstandsbediening die bij de tv hoort gaan zowel de tv als de versterker uit. Na soms wel een halve minuut gaat de versterker weer aan en daardoor gaat de tv ook weer aan. Ik heb al wat lopen rommelen in de instellingen maar krijg dit maar niet gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 11:01
BobV schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:17:
[...]

Dat is niet helemaal juist: mijn X3000 uit 2013 heeft geen problemen met DD+ over de ARC/HDMI 1.3 aansluiting. (ik kijk al meer dan 5 jaar naar Netflix in surround op die manier via de smart TV app en volgens het Denon display is het toch echt een DD+ codec...)
Voor de Atmos/TrueHD toestand zal je wel eARC nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:57
Binnenkort zal ik naar alle waarschijnlijkheid een nieuwe receiver aanschaffen, heb nu de x2500h op het oog.

Nu staat er bij de eigenschappen ‘Works with Amazon Alexa’. Betekent dit dan dat ze op een manier samenwerken wat dingen mogelijk maakt, wat door een alternatief als Google Home niet haalbaar is?
Dit wordt mij nergens eigenlijk echt duidelijk, is het een simpele betaalde samenwerking of ook echt een integratie?
Anders is het wellicht leuker een Nederlandstalige Google Home mini te gebruiken. Overigens maak ik al gebruik van een Harmony Hub dat zal commando’s ook wel verbreden/vergemakkelijken.

Uiteraard is dit niet het kerndoel van de receiver, maar het wekte mijn interesse voor de nabije toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
bzzzt schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:31:
[...]

Dat is niet helemaal juist: mijn X3000 uit 2013 heeft geen problemen met DD+ over de ARC/HDMI 1.3 aansluiting. (ik kijk al meer dan 5 jaar naar Netflix in surround op die manier via de smart TV app en volgens het Denon display is het toch echt een DD+ codec...)
Voor de Atmos/TrueHD toestand zal je wel eARC nodig hebben.
Interessant, ik krijg het op mijn X2500H niet aan de gang.

Had maandag de nieuwe Onkyo binnengekregen, maar die was (ongelovelijk maar waar) om te huilen met eigenlijk alles. Tikkende uitgangen bij alle audio-wijzigingen (bijvoorbeeld play/pause vanaf de pc) 8)7 , trage en instabiele netwerk software (vele malen erger dan de Denon) en het klankbeeld was ook dusdanig anders dat ik het niet mooi vind.

Dus blijf ik toch maar bij de Denon: dan maar een paar keer per jaar hem rebooten/netwerk resetten. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
Novarion schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 01:22:
Binnenkort zal ik naar alle waarschijnlijkheid een nieuwe receiver aanschaffen, heb nu de x2500h op het oog.

Nu staat er bij de eigenschappen ‘Works with Amazon Alexa’. Betekent dit dan dat ze op een manier samenwerken wat dingen mogelijk maakt, wat door een alternatief als Google Home niet haalbaar is?
Dit wordt mij nergens eigenlijk echt duidelijk, is het een simpele betaalde samenwerking of ook echt een integratie?
Anders is het wellicht leuker een Nederlandstalige Google Home mini te gebruiken. Overigens maak ik al gebruik van een Harmony Hub dat zal commando’s ook wel verbreden/vergemakkelijken.

Uiteraard is dit niet het kerndoel van de receiver, maar het wekte mijn interesse voor de nabije toekomst.
Elke receiver met bluetooth zou werken met al deze dingen.
Ik heb zelf de Alexa op een x1400h. Werkt goed. Wordt mooi via heos gecast. Het enige min-puntje is dat Alexa niet de volume van de receiver kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Denon AVR-3310 gekregen, maar hij moet een firmware update hebben.
Weet iemand waar ik deze vandaan kan halen?
Denon zelf ondersteund dat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Wij hebben sinds kort de denon x2500h. Na wat gezoek (want wij zijn absolute leken) hebben we beeld en geluid. Er stelt zich echter een probleem. Bij het kijken naar het setupmenu en/of beeld van laptop, flikkert het scherm en er zit ruis op (het geluid is ok).
Alles werd als volgt aangesloten: *HDMI van tv naar denon (monitor1/arc ingang) *Hdmi van Digibox naar denon *hdmi van blu-ray naar denon * HDMI naar muurplug voor HDMI aansluiting met laptop.

Als we via digibox en blu-ray kijken dan is het beeld stabiel en scherp.
Als we naar het setupmenu gaan of via laptop kijken dan flikkert het beeld, er komt ruis op en witte spikkels. Ik heb alle kabels eens nagekeken. Ik vind het raar dat het bij twee toestellen wel goed is en bij twee niet? Want uiteindelijk is de ‘hoofdkabel’ die naar de tv gaat wel goed lijkt mij?

Iemand die hier raad mee weet? Slechte kabels? HDMI instelling niet goed?

Groetjes
Sara

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 11:00

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:46:
Hallo allemaal,

Wij hebben sinds kort de denon x2500h. Na wat gezoek (want wij zijn absolute leken) hebben we beeld en geluid. Er stelt zich echter een probleem. Bij het kijken naar het setupmenu en/of beeld van laptop, flikkert het scherm en er zit ruis op (het geluid is ok).
Alles werd als volgt aangesloten: *HDMI van tv naar denon (monitor1/arc ingang) *Hdmi van Digibox naar denon *hdmi van blu-ray naar denon * HDMI naar muurplug voor HDMI aansluiting met laptop.

Als we via digibox en blu-ray kijken dan is het beeld stabiel en scherp.
Als we naar het setupmenu gaan of via laptop kijken dan flikkert het beeld, er komt ruis op en witte spikkels. Ik heb alle kabels eens nagekeken. Ik vind het raar dat het bij twee toestellen wel goed is en bij twee niet? Want uiteindelijk is de ‘hoofdkabel’ die naar de tv gaat wel goed lijkt mij?

Iemand die hier raad mee weet? Slechte kabels? HDMI instelling niet goed?

Groetjes
Sara
Dan zou ik eens de 2 apparaten die wel goed werken eens aansluiten op de HDMI poorten die flikkeren. Wanneer dit nog steeds goed is dan is er toch wat mis met de verbinding of misschien instellingen tussen de Denon en de 2 apparaten die het flikkeren veroorzaken.

Maar als ik het goed lees zie ik ook dat de laptop op een muurplug is aangesloten en dan van de muurplug naar de Denon? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Zit daar dan niet de fout? Werkt het wel goed wanneer je de laptop direct aansluit op de Denon zonder tussenkomst van de muurplug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat ik raar vind, dat het setupmenu, die via de rechtstreekse kabel naar tv gaat en waar dus ook alle andere signalen doorgestuurd worden, ook stoort... terwijl als het via digibox gaat, en het beeld dus langs dezelfde hdmi verstuurd wordt, dat het dan niet stoort???
Hdminplug is een inbouwstopcontact eigenlijk, die dan met de versterker verbonden is... doort van doorgeefdtukje eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
Sinds vandaag heb ik de x2500h, erg blij mee tot dus ver.

Echter liep ik bij de setup vast bij het gedeelte netwerk, hij vind niets en blijft zoeken. Antennes zijn aangesloten, mijn router staat ook vrij dicht bij de set. Bekabeld kreeg ik ook niet direct verbinding. Ik zie het een en ander over netwerk resetten, aangezien ik nog niets heb ingesteld blijft deze functie ook grijs.

Heeft iemand hier ervaring mee of iets soortgelijks gehad?

[ Voor 14% gewijzigd door Novarion op 24-01-2019 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Novarion, klinkt alsof er geen dhcp server in het netwerk aanwezig is. Router al een keer herstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:01
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:42:
Ik heb een Denon AVR-3310 gekregen, maar hij moet een firmware update hebben.
Weet iemand waar ik deze vandaan kan halen?
Denon zelf ondersteund dat niet meer.
Op de officiele FW pagina van Denon staat de 3310 er inderdaad niet meer tussen.
https://firmware.denon.eu/index.php

Maar hoe weet je dan dat hij een firmware update nodig heeft?
Er bestaat ook een grote kans dat de laatste FW al reeds aanwezig is en er geen nieuwe meer beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat laatste was ook mijn vraag, hoezo heeft dat ding een FW update nodig? Of was dat een update die destijds wat extra functionaliteit bood qua ondersteuning formaten? If so: die was volgens mij niet eens gratis.

Maar je zou altijd D&M zelf of https://www.audioservice.nl/ (repair partner NL) even kunnen benaderen, dikke kans dat die je kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
MDKlapwijk schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 14:29:
@Novarion, klinkt alsof er geen dhcp server in het netwerk aanwezig is. Router al een keer herstart?
Vanmiddag een restart gedaan van de router, dit hielp in eerste instantie (volgens mij) niet.
Later een forced restart van de receiver gedaan (3 seconden power off). Vervolgens weer netwerk gezocht, na een aantal minuten eindelijk iets gevonden.

Kabel verwijderd en WiFi geconfigureerd, alles lijkt het nu top te doen. Erg apart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-02-2024
Avond,

Vraagje, ik heb een Denon X2500H en nu weet ik dat je hier in ieder geval 2 Atmos speakers op aan kunt sluiten. Nu is mijn vraag, heeft deze receiver ook een pre out voor een versterker zodat er 4 Atmos speakers aan te sluiten zijn?
En zo ja, hoe gaat dat precies in zijn werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 10:24
Banaan86 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 20:23:
Avond,

Vraagje, ik heb een Denon X2500H en nu weet ik dat je hier in ieder geval 2 Atmos speakers op aan kunt sluiten. Nu is mijn vraag, heeft deze receiver ook een pre out voor een versterker zodat er 4 Atmos speakers aan te sluiten zijn?
En zo ja, hoe gaat dat precies in zijn werk?
Nee, heeft enkel PRE-OUTs voor Zone2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-02-2024
mathias82 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 20:25:
[...]

Nee, heeft enkel PRE-OUTs voor Zone2
Ok, en wat kan je daar precies mee? En op welke aansluiting plaats ik de Atmos speakers? Ik zie geen "height" ingangen achterop de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Banaan86 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 20:30:
[...]

Ok, en wat kan je daar precies mee? En op welke aansluiting plaats ik de Atmos speakers? Ik zie geen "height" ingangen achterop de receiver.
Zie :
http://manuals.denon.com/AVRX2500H/EU/EN/DRDZSYqtphnnez.php en http://manuals.denon.com/...tbhifm.php#DRDZMLvfmymgzp

Afbeeldingslocatie: http://manuals.denon.com/AVRX2500H/EU/EN/fig/Conne%20SP%207.1%20FD%20X25E3_DRDZILrvyvveqx.png

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 10:24
Banaan86 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 20:30:
[...]

Beetje eigen inzet kan geen kwaad. RTFM http://manuals.denon.com/AVRX2500H/NA/EN/DRDZSYiltbhifm.php

EDIT: @GiLeX was mij voor

[ Voor 4% gewijzigd door mathias82 op 25-01-2019 21:02 ]

Pagina: 1 ... 66 ... 100 Laatste