Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 13:32
MDKlapwijk schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 18:11:
@Pandanl, mijn beide Denon's (4520ci en 8500h) doen dacht ik gewoon 2.1, maar ik heb ze met Spotify eigenlijk altijd op "multi-channel stereo" staan, dus stereo over 5.1.

Je kan je stereo output settings waarschijnlijk instellen door de rode knop op de afstandsbediening (sound-mode music) vast te houden.

Edit: net even gecontroleerd, als ik de output op stereo zet is dat 2.1, terwijl de bron inderdaad 2.0 is
Zojuist had ik echt iets raars met mijn X2400H. Ik zet muziek op via spotify (op pc) en druk op het rode "muziek" knopje op de afstandsbediening voor (multi channel) stereo. Normaal spelen dan de 4 speakers + woofer maar zojuist speelde ook de center mee. Ik dacht, dat is gek.

Zet via het speakermenu de sub uit (doe ik altijd als ik muziek ga luisteren), klik op "back" en dan zoals altijd "schakelt" de versterker. In plaats van dat alleen de 4 speakers spelen, speelt alleen de center + heel zacht de rears. Even een wtf momentje.

Versterker uit en weer aan, alles speelt weer. Maar center blijft meespelen. Dus zet 'm uit via het speaker menu, versterker schakelt en alleen de 2 zuilen + rears spelen.
Oke dit stond dus wel in the manual, excuus:
Multi Ch Stereo: This mode is for enjoying stereo sound from all speakers.

Nu komt het: In het begin (pagina 255) klaagde ik over geen bass uit m'n vloerstaanders. Nu is het er "ineens(?)" in overvloed. (update 25-11-2018. Ik test elke dag 3 dezelfde nummers, elke dag ander geluid (voornamelijk de bass)

Vorige week had ik de staanders op +5dB gezet en de rears op -2,5dB omdat de rears zoveel harder klonken dan de fronts (dit was op de Dolby Surround stand tijdens film kijken). Maar door bovenstaande is de verhouding tussen fronts en rears een stuk beter terwijl er verder niks veranderd is, alleen handmatig sub + center uitgezet.

Leeft mijn X2400H een eigen leven ? Of zie ik iets over het hoofd 8)7
Misschien hadden mijn versterker + de speakers wel echt "inspeeltijd" nodig

Edit: Na spotify overgeschakeld naar de Blue Ray (waar de PS3 op aan zit gesloten).
Via speaker menu center + sub weer ingeschakeld, groene knop op standje Dolby surround gezet, filmpje opgezet en Subwoofer werd super zacht aangestuurd. Overige speakers deden het wel gewoon goed.

Voor de duidelijkheid: Verder dus niks (handmatig) aangepast sinds Auddyssey setup, maar ik had wel ineens de "Tone Control" terug wat voorheen niet toegankelijk was door de Audyssey setup.

Misschien zie ik echt iets heel simpels over het hoofd hoor, maar RTFM lijkt niet meer te helpen omdat ik niet weet waar ik naar op zoek ben 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door FlitzZ op 25-11-2018 21:02 ]

AMD 64 3200+, MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra, 2 x 512MB Kingston pc3200, 200Gb Maxtor Sata +120 GB Maxtor , X800pro @ X800XT-PE, Samsung 213 T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:24

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Mijn X1400 heeft ook allerlei rare trekjes.
Nu werkt opeens spotify niet meer. Hard reset en werkt weer. Spotify op de tv werkt prima maar weer niet over de X1400 opeens. Laatst bleef ie opeens hangen, en dan is er weer weken niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iuuk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-09 00:44
Mijn AVR-X3300W doet ook al apart, maar aangezien er drie mogelijke schuldigen zijn weet ik niet zeker of dit nu aan de Denon ligt. Ik stel de vraag alsnog maar in dit topic in de hoop dat de expertise hier zit.

Ik heb namelijk in de black friday 'week' een Logitech Harmony Elite remote gekocht en na het instellen leek alles goed te gaan, maar deze is vandaag toch trekjes gaan vertonen. Eerst gaf FM Radio soms geen geluid tot ik hem met de eigen afstandsbediening uit/aan zette (dit ligt dus waarschijnlijk wel aan de Harmony, maar geen idee hoe), maar het primaire probleem;
- Als ik de receiver op TV Audio heb, maar HDMI-CEC op de TV (LG OLED55E7) uit zet krijg ik geen geluid. Ik had beide apparaten al verwijderd uit de remote om te testen of het daar aan lag, maar dit leek niet het geval te zijn (al kan ik daar niet 100% zeker van zijn). Er is een aparte setting in deze tv om CEC uit te zetten, maar geluid alsnog via de HDMI audio out te laten gaan, maar als ik enkel CEC wegschuif valt het geluid meteen weg.

Het moet toch niet zo zijn dat ARC alleen werkt als CEC ook aanstaat, of is dit wel het geval? Is dit LG's schuld, Denons schuld of toch Logitech's schuld (normale remote helpt echter dus niet). En heeft iemand dit probleem al eens gehad en/of weet hij hoe dit op te lossen is.

Edit: misschien handig om te melden dat m'n receiver ook constant de neiging had naar de media player input te wisselen als ik een (andere) activity op m'n Harmony selecteerde ondanks dat CEC op de mediaspeler (Nvidia Shield TV) ook uit staat. Dit zijn weer twee mogelijke andere schuldigen, maar aangezien bij opstarten de input wel juist wordt geselecteerd en de input pas hierna wisselt kijk ik in ieder geval wel met een schuin oog naar Denon.

[ Voor 14% gewijzigd door iuuk op 24-11-2018 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:44
Moet zeggen dat ik op dit moment positief verrast ben in de geluidsweergave van x4500h tov 3808. Het kan natuurlijk ook aan de betere positie inleer microfoon liggen maar surround komt beter door en ook tijdens het inleer proces moest het geluid van de subwoofer lager gezet worden.
Meeste valt mij nog op is de betere nuances in het spraak kanaal.

Wanneer ik wat meer ervaring heb met deze versterker ga ik denk ik een mooie review maken dus mochten er nog zaken zijn die voorbij moeten komen laat het dan even weten. Geen garantie dat het gebeurd maar de vraag aankaarten kan altijd :+

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdfireman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-02 12:13
Vraagje; ik wil graag de cut out frequentie en speakergrootte instellen in de HEOS app i.c.m. een HEOS AMP HS2. Waar zitten deze instellingen? Of heb ik hier een andere app voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Laatst online: 17-09 14:42
tomdfireman schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:31:
Vraagje; ik wil graag de cut out frequentie en speakergrootte instellen in de HEOS app i.c.m. een HEOS AMP HS2. Waar zitten deze instellingen? Of heb ik hier een andere app voor nodig?
Als het voor de AMP hetzelfde werkt als voor de BAR, dan moet je deze (onlogische) route nemen;
Hoofdscherm > muziek
linksboven > instellingen
mijn apparaten
AMP (bij mij dus BAR)
luidsprekers
en instellen maar.

Je moet de AMP zien als main unit, vanaf hier kun je veel instellingen vinden.

[ Voor 33% gewijzigd door vndk op 26-11-2018 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 09:48
Zo, net bij CoolBlue in Den Haag nog een X2400H op de kop kunnen tikken voor de Black Friday prijs van €399.
Mooie upgrade ter vervanging van mijn AVR-1713 die alweer een paar jaartjes meedraait en geen 4K ondersteunt.

Ben benieuwd of ik er qua geluid ook wat van ga merken met mijn B&W CM7’s en CMC. Mensen met vergelijkbare setups hier?

[ Voor 22% gewijzigd door RobbieB op 27-11-2018 14:52 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 12:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

RobbieB schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:52:
Zo, net bij CoolBlue in Den Haag nog een X2400H op de kop kunnen tikken voor de Black Friday prijs van €399.
Mooie upgrade ter vervanging van mijn AVR-1713 die alweer een paar jaartjes meedraait en geen 4K ondersteunt.

Ben benieuwd of ik er qua geluid ook wat van ga merken met mijn B&W CM7’s en CMC. Mensen met vergelijkbare setups hier?
Voor geïnteresseerden: De X2400H staat bij Amazon.de ook nog te koop voor 399. Overigens is sinds vandaag de X2500H onder de 500 euro gedoken _/-\o_

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

iuuk schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:10:
Mijn AVR-X3300W doet ook al apart, maar aangezien er drie mogelijke schuldigen zijn weet ik niet zeker of dit nu aan de Denon ligt. Ik stel de vraag alsnog maar in dit topic in de hoop dat de expertise hier zit.

Ik heb namelijk in de black friday 'week' een Logitech Harmony Elite remote gekocht en na het instellen leek alles goed te gaan, maar deze is vandaag toch trekjes gaan vertonen. Eerst gaf FM Radio soms geen geluid tot ik hem met de eigen afstandsbediening uit/aan zette (dit ligt dus waarschijnlijk wel aan de Harmony, maar geen idee hoe), maar het primaire probleem;
- Als ik de receiver op TV Audio heb, maar HDMI-CEC op de TV (LG OLED55E7) uit zet krijg ik geen geluid. Ik had beide apparaten al verwijderd uit de remote om te testen of het daar aan lag, maar dit leek niet het geval te zijn (al kan ik daar niet 100% zeker van zijn). Er is een aparte setting in deze tv om CEC uit te zetten, maar geluid alsnog via de HDMI audio out te laten gaan, maar als ik enkel CEC wegschuif valt het geluid meteen weg.

Het moet toch niet zo zijn dat ARC alleen werkt als CEC ook aanstaat, of is dit wel het geval? Is dit LG's schuld, Denons schuld of toch Logitech's schuld (normale remote helpt echter dus niet). En heeft iemand dit probleem al eens gehad en/of weet hij hoe dit op te lossen is.

Edit: misschien handig om te melden dat m'n receiver ook constant de neiging had naar de media player input te wisselen als ik een (andere) activity op m'n Harmony selecteerde ondanks dat CEC op de mediaspeler (Nvidia Shield TV) ook uit staat. Dit zijn weer twee mogelijke andere schuldigen, maar aangezien bij opstarten de input wel juist wordt geselecteerd en de input pas hierna wisselt kijk ik in ieder geval wel met een schuin oog naar Denon.
Dit had ik ook met de combi lg en pioneer reciever.
Bij mij lag het aan de LG. Zie ook dat topic
Brakke hdmi arc was dat.
Met mijn samsung tv was dat 99% opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iuuk
  • Laatst online: 01-09 00:44
ApC_IcE schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:46:
[...]

Dit had ik ook met de combi lg en pioneer reciever.
Bij mij lag het aan de LG. Zie ook dat topic
Brakke hdmi arc was dat.
Met mijn samsung tv was dat 99% opgelost
Bedankt voor dit antwoord, dit was het enige probleem dat ik niet echt kon oplossen. Jammer, want ik zou het wel zo fijn vinden de tv apart van de receiver uit te kunnen zetten. Maar hopen dat er een update voor komt dan (al zie ik dit somber in, als het al lang het geval is), want een nieuwe tv hoop ik de komende jaren toch niet te hoeven kopen.
Er is ook altijd wel wat waardoor alles net niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 22:44
Nyarlathotep schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:46:
[...]

Voor geïnteresseerden: De X2400H staat bij Amazon.de ook nog te koop voor 399. Overigens is sinds vandaag de X2500H onder de 500 euro gedoken _/-\o_
De x2500 gezien voor 449 en de x3500h voor 749, de 4500h nu ook voor 1279+heos1 hs2 is toch weer 20 euro minder dan dat ik voor de x4500h heb betaald.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielC.
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-08-2022
Even uit nieuwsgierigheid: ik heb mijn Denon 1400 ontvangen en van de week aangesloten. Onder andere is mijn 4K blurayspeler (LG UBK90) er op aangesloten en daar staat digital output op auto (geen pcm)

Ik heb zelf een 5.1 installatie en het klinkt fantastisch (afgetseld met Audyssee). Echter als ik een 4K film afspeel met een Atmos soundtrack en het geluid van de versterker op auto of pure dan zie ik onder de info knop bij INPUT SIGNAL nooit alle speakers gehighlight. Bij Active speakers zie ik wel mijn 5.1 set.

De 4K bluray speler is met een hdmi 2.0 kabel op de bluray aansluiting op de versterker.

Iemand enig idee hoe/waarom ik niet alle speakers zie oplichten daar?

• RobbieB
  • Laatst online: 21-09 09:48
DanielC. schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:42:

De 4K bluray speler is met een hdmi 2.0 kabel op de bluray aansluiting op de versterker.
Er bestaat niet zoiets als een HDMI 2.0 kabel. de HDMI x.x aanduiding wordt alleen gebruikt op afspeelapparaten.

Je hebt normale, high speed en ultra high speed kabels. Die laatste is alleen nodig voor 8K (2.1) ondersteuning. Het gros van de kabels is echter high speed en zou voldoende moeten zijn.

Maar laat je niet gek maken in de winkel met 2.0/2.1/4k/ultraHD HDMI kabel marketing praat. Enige belangrijke aanduiding is 'high speed'.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• DanielC.
RobbieB schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:58:
[...]

Er bestaat niet zoiets als een HDMI 2.0 kabel. de HDMI x.x aanduiding wordt alleen gebruikt op afspeelapparaten.

Je hebt normale, high speed en ultra high speed kabels. Die laatste is alleen nodig voor 8K (2.1) ondersteuning. Het gros van de kabels is echter high speed en zou voldoende moeten zijn.

Maar laat je niet gek maken in de winkel met 2.0/2.1/4k/ultraHD HDMI kabel marketing praat. Enige belangrijke aanduiding is 'high speed'.
High speed is wat ik heb ;)

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:18

M14

Wie kan mij met het volgende helpen:
Ik heb een X2300W, Samsung TV en maak gebruik van CEC & ARC. Dit werkt allemaal prima, op opstart gedrag na. Zodra ik de TV aanzet vindt de receiver dat deze naar het ARC input kanaal moet overschakelen. Wanneer bijvoorbeeld muziek speelt via Spotify (connect) , stopt dit zodra de TV wordt aangezet. De TV geeft de output van de receiver een korte tijd weer (5 - 10 seconden) en daarna schakelt de receiver over.

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• The Eagle
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

CEC uitzetten op de bron op de TV als dat kan. Mis je wel je volumeregeling met je TV afstandsbediening.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tribunus
  • Laatst online: 23:24
Ik heb een korte (wellicht simpele) vraag omtrent de AVR serie:

Ik heb de AVR aangesloten via ARC (met CEC). Als ik nu de TV aanzet gaat ook de receiver aan. Alleen gaat de receiver standaard aan op Stereo in plaats van CBL/SAT. Hoe kan ik een standaard (opstart) input aangeven in de denon? Ik kan dat niet 123 vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Laatst online: 15-09 11:18

M14

The Eagle schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:05:
CEC uitzetten op de bron op de TV als dat kan. Mis je wel je volumeregeling met je TV afstandsbediening.
En dat gebruik ik juist veel :/. Weet ook niet of dat per bron kan.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:54

Sandyman538

SandstorM [148839]

iuuk schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:10:

Edit: misschien handig om te melden dat m'n receiver x2400h ook constant de neiging had naar de media player input te wisselen als ik een (andere) activity op m'n Harmony selecteerde ondanks dat CEC op de mediaspeler (Nvidia Shield TV) ook uit staat. Dit zijn weer twee mogelijke andere schuldigen, maar aangezien bij opstarten de input wel juist wordt geselecteerd en de input pas hierna wisselt kijk ik in ieder geval wel met een schuin oog naar Denon.
Ik herken dit gedrag ook en heb nog geen oplossing. Vrij regelmatig wordt er naar de media player (kodi cec uitgeschakeld) geschakeld door de denon. Dus bv Spotify starten met telefoon, denon gaat naar goede bron, dan gaat automatisch Spotify op pauze, schakelt denon naar kodi, moet ik Spotify weer op play drukken en dan speelt hij verder goed.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 10:51

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Bij mij werkte CEC goed op het volgende:
- 4520ci
- Samsung TV met CAM module
- XBMC met Pulse8 CEC

Totdat er een Ziggo Horizon box toegevoegd werd, daarna was de Pulse8 onbruikbaar. Nu met een met de x8500h en een LG TV is het nog slechter geworden. Dus alle CEC uit, bluetooth in de Kodi en een Logitech 950 + Companion ingesteld. Now life is good again...

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Laatst online: 23:24
Tribunus schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:50:
Ik heb een korte (wellicht simpele) vraag omtrent de AVR serie:

Ik heb de AVR aangesloten via ARC (met CEC). Als ik nu de TV aanzet gaat ook de receiver aan. Alleen gaat de receiver standaard aan op Stereo in plaats van CBL/SAT. Hoe kan ik een standaard (opstart) input aangeven in de denon? Ik kan dat niet 123 vinden.
Het lijkt er op dat de CEC van de TV ervoor zorgt dat de denon naar een optical channel wordt geschakeld. Gezien ik standaard de CBL/SAT is dat dus onjuist. Wellicht zoals meneer Klapwijk investeren in een fatsoenlijke AB die de functies kan uitvoeren zoals we graag willen en dan CEC uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 19:05

vhal

ಠ_ಠ

ninjazx9r98 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 19:42:
[...]

Zeker weten dat het de receiver is? Wij hadden exact hetzelfde en dachten dat het de 3310 was maar het bleek de televisie (Panasonic plasma) te zijn.
Zag deze quote nu pas, 8)7

Nou, ik heb nog wat lopen rommelen maar 1 HDMI input lijkt behoorlijk fubar te zijn. Na wat herschikken lijkt het nu een stuk stabieler te zijn, daarnaast heb ik een rotte HDMI kabel eruit weten te vissen.

Jammer wel, ik was wel aan iets nieuws toe :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Tribunus schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:58:
[...]

Het lijkt er op dat de CEC van de TV ervoor zorgt dat de denon naar een optical channel wordt geschakeld. Gezien ik standaard de CBL/SAT is dat dus onjuist. Wellicht zoals meneer Klapwijk investeren in een fatsoenlijke AB die de functies kan uitvoeren zoals we graag willen en dan CEC uitzetten.
Moet er trouwens wel bij zeggen, dat ik met CEC altijd de power controls heb uitgeschakeld gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

DanielC. schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:42:
Even uit nieuwsgierigheid: ik heb mijn Denon 1400 ontvangen en van de week aangesloten. Onder andere is mijn 4K blurayspeler (LG UBK90) er op aangesloten en daar staat digital output op auto (geen pcm)

Ik heb zelf een 5.1 installatie en het klinkt fantastisch (afgetseld met Audyssee). Echter als ik een 4K film afspeel met een Atmos soundtrack en het geluid van de versterker op auto of pure dan zie ik onder de info knop bij INPUT SIGNAL nooit alle speakers gehighlight. Bij Active speakers zie ik wel mijn 5.1 set.

Iemand enig idee hoe/waarom ik niet alle speakers zie oplichten daar?
Heb je wel beide hdmi kabels aangesloten?
Bij mij liep 1 hdmi naar de tv (beeld) en 1 hdmi naar de versterker (audio).
Atmos en 4K kan ook niet over 1 hdmi kabel dacht ik.

Afbeeldingslocatie: https://www.lg.com/uk/images/blu-ray-dvd-players/md05941396/gallery/UBK90_Zoom_08.jpg
Zitten 2 hdmi aansluitingen op.

Ik weet alleen niet of je ze allebei in de versterker kan doen.
Anders kan je nog je optische (TOSLINK) in de versterker doen en op de bluray audio instellen via optisch?

Heb je het ook met een "normale" (5.1/dts) soundtrack?

[ Voor 6% gewijzigd door ApC_IcE op 30-11-2018 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

ApC_IcE schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:33:
[...]

Heb je wel beide hdmi kabels aangesloten?
Bij mij liep 1 hdmi naar de tv (beeld) en 1 hdmi naar de versterker (audio).
Atmos en 4K kan ook niet over 1 hdmi kabel dacht ik.

[Afbeelding]
Zitten 2 hdmi aansluitingen op.

Ik weet alleen niet of je ze allebei in de versterker kan doen.
Anders kan je nog je optische (TOSLINK) in de versterker doen en op de bluray audio instellen via optisch?

Heb je het ook met een "normale" (5.1/dts) soundtrack?
4K en Atmos gaan wel degelijk over 1 kabel, mits je de goede kabel gebruikt. In dit geval een high speed kabel, om de volle HDMI 2.0b bandbreedte te benutten.

Ik heb dezelfde 4K speler, en gebruik wél twee kabels. Maar dit komt omdat mijn huidige receiver geen Atmos én geen HDR ondersteund. Daar zijn de dubbele aansluitingen voor bedoeld :)

Je kan de kabels helaas niet combineren en beide in je versterker prikken. Die tweede HDMI aansluiting is echt alleen voor audio. Zo is deze in het menu van de LG ook niet anders te configureren.

[ Voor 8% gewijzigd door Nyarlathotep op 30-11-2018 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Ik zit al enkele dagen met het volgende probleem:
Ik heb een USB met meerdere muziekbestanden in verschillende mappen staan die op mijn PC wel worden herkend en die ook mogelijk zijn om af te spelen. Zodra ik deze USB aansluit op mijn Denon AVR X1400H ziet hij alle mappen wel, maar wanneer ik sommige mappen selecteer worden deze als lege mappen weergegeven, terwijl er wel bestanden in deze mappen zitten. Heb nu al enkele malen de schrijf geformatteerd naar een nieuwe lege schrijf in Fat32 maar blijf hetzelfde probleem houden.
Ik hoop dat één van jullie mij verder kan helpen in het oplossen van dit probleem. Indien deze informatie nog niet volledig genoeg is hoor ik het ook graag.

Met vriendelijke groet,

Jelmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielC.
ik wilde het volgende ook hier even neerleggen, aangezien het probleem in de Denon 1400 lijkt te zitten. Een andere user uit het OLED topic had er ook last van icm deze versterker. Als ik mijn 4k speler direct op de tv aansluit is het probleem niet aanwezig.

Bij oneven witte achtergronden (lichte wolken en dat soort spul) is het "wit" af en toe heel erg gecomprimeerd.

https://i.imgur.com/sKrUB4y.jpg

Hopelijk een beetje te zien, in beweging valt het meer op. De bron is een LG UBK90 bluray speler met een Denon1400 receiver ertussen.

TV staat in HDR Cinema (user) mode, met alle artificial spul uit en Wam1 geselecteerd. Heb het al gezien bij Solo 4K en Blade Runner 2049 4K

Hier nog een keer de foto maar wat donkerder gemaakt:
https://i.imgur.com/NX29tu6.jpg

zijn er nog meer mensen die dit ervaren hebben en op kunnen lossen, en zo ja.. .hoe?

[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 06-12-2018 07:39 . Reden: De rode banner om te grote foto's is er niet voor niets ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:27
M14 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 17:13:
Wie kan mij met het volgende helpen:
Ik heb een X2300W, Samsung TV en maak gebruik van CEC & ARC. Dit werkt allemaal prima, op opstart gedrag na. Zodra ik de TV aanzet vindt de receiver dat deze naar het ARC input kanaal moet overschakelen. Wanneer bijvoorbeeld muziek speelt via Spotify (connect) , stopt dit zodra de TV wordt aangezet. De TV geeft de output van de receiver een korte tijd weer (5 - 10 seconden) en daarna schakelt de receiver over.

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Er is een optie om het switchen te voorkomen, zodat de receiver niet switcht naar de ARC / TV Audio input.

Setup > Video > HDMI Setup > TV Audio Switching naar UIT.

Maar dan heb ik óf geen geluid uit de televisie (want "audiosysteem is ingeschakeld") of geen geluid uit het de input waar de receiver op staat (want TV staat op "TV speaker").

Daar zorgt HDMI CEC voor ja...
The Eagle schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:05:
Als ik dat doe werkt ARC ook niet meer, er is dan namelijk geen audio systeem volgens de TV.
Optische kabel er tussen...
FlitzZ schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 17:25:
[...]

Zojuist had ik echt iets raars met mijn X2400H. Ik zet muziek op via spotify (op pc) en druk op het rode "muziek" knopje op de afstandsbediening voor (multi channel) stereo. Normaal spelen dan de 4 speakers + woofer maar zojuist speelde ook de center mee. Ik dacht, dat is gek.

Zet via het speakermenu de sub uit (doe ik altijd als ik muziek ga luisteren), klik op "back" en dan zoals altijd "schakelt" de versterker. In plaats van dat alleen de 4 speakers spelen, speelt alleen de center + heel zacht de rears. Even een wtf momentje.

Versterker uit en weer aan, alles speelt weer. Maar center blijft meespelen. Dus zet 'm uit via het speaker menu, versterker schakelt en alleen de 2 zuilen + rears spelen.
Oke dit stond dus wel in the manual, excuus:
Multi Ch Stereo: This mode is for enjoying stereo sound from all speakers.

Nu komt het: In het begin (pagina 255) klaagde ik over geen bass uit m'n vloerstaanders. Nu is het er "ineens(?)" in overvloed. (update 25-11-2018. Ik test elke dag 3 dezelfde nummers, elke dag ander geluid (voornamelijk de bass)

Vorige week had ik de staanders op +5dB gezet en de rears op -2,5dB omdat de rears zoveel harder klonken dan de fronts (dit was op de Dolby Surround stand tijdens film kijken). Maar door bovenstaande is de verhouding tussen fronts en rears een stuk beter terwijl er verder niks veranderd is, alleen handmatig sub + center uitgezet.

Leeft mijn X2400H een eigen leven ? Of zie ik iets over het hoofd 8)7
Misschien hadden mijn versterker + de speakers wel echt "inspeeltijd" nodig

Edit: Na spotify overgeschakeld naar de Blue Ray (waar de PS3 op aan zit gesloten).
Via speaker menu center + sub weer ingeschakeld, groene knop op standje Dolby surround gezet, filmpje opgezet en Subwoofer werd super zacht aangestuurd. Overige speakers deden het wel gewoon goed.

Voor de duidelijkheid: Verder dus niks (handmatig) aangepast sinds Auddyssey setup, maar ik had wel ineens de "Tone Control" terug wat voorheen niet toegankelijk was door de Audyssey setup.

Misschien zie ik echt iets heel simpels over het hoofd hoor, maar RTFM lijkt niet meer te helpen omdat ik niet weet waar ik naar op zoek ben 8)7
Opeens een overvloed aan bass denk ik dat je wat meer met instellingen hebben zitten spelen ;)

Als je ineens wel Tone Control beschikbaar hebt, heb je lijkt me bij Audyssey de Dynamic EQ uitgezet. Als die aan staat, heb je namelijk geen Tone Control als optie.
Waar staat MultiEQ XT nu op? (Uit, Reference, Flat, Bypass L/R?)
Met Dynamic EQ aan had ik overigens bass. Ik heb MultiEQ XT en Dynamic EQ beiden uit staan.

Zou ook kunnen zijn dat de MultiEQ XT EQ de lage frequenties naar beneden haalt.
Je kunt de Graphic EQ inzien bij Setup > Luidsprekers > Audyssey setup > Resultaten controleren > Equalizers.
En in hetzelfde menu, bij "Niveaus" wat is de dB waarde van je sub? Aangezien je aan geeft dat die te zacht is.

Controleer even bij Luidsprekers > Handmatige setup > Crossovers op welke crossover frequentie je Fronts staan, heel misschien dat die te hoog staat, afhankelijk ook van de speakers die je hebt en hoe laag die kunnen gaan.

Zijn in ieder geval dingen die ik even na zou lopen ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Myliobatis op 01-12-2018 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:27
excuus dubbel post

[ Voor 97% gewijzigd door Myliobatis op 01-12-2018 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 16:46:
Goedemiddag,

Ik zit al enkele dagen met het volgende probleem:
Ik heb een USB met meerdere muziekbestanden in verschillende mappen staan die op mijn PC wel worden herkend en die ook mogelijk zijn om af te spelen. Zodra ik deze USB aansluit op mijn Denon AVR X1400H ziet hij alle mappen wel, maar wanneer ik sommige mappen selecteer worden deze als lege mappen weergegeven, terwijl er wel bestanden in deze mappen zitten. Heb nu al enkele malen de schrijf geformatteerd naar een nieuwe lege schrijf in Fat32 maar blijf hetzelfde probleem houden.
Ik hoop dat één van jullie mij verder kan helpen in het oplossen van dit probleem. Indien deze informatie nog niet volledig genoeg is hoor ik het ook graag.

Met vriendelijke groet,

Jelmer
Welke bestanden worden niet herkend / weergegeven door de Denon? Niet alle bestandstypen worden ondersteund, en als ie het niet kan interpreteren dan geeft ie idd een lege map weer. Kijk even in je boekje welke formaten wel en niet ondersteund worden. Dikke kans dat je dan al kunt zeggen waarom je ze niet ziet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin000
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-06 14:07
Zit hier ineens met een probleem dat ik geen beeld meer krijg via mijn x2300w ..
Vanaf vanochtend krijg ik geen beeld meer via mijn bronnen, nu net geprobeerd om de hdmi kabel in de andere aansluiting te stoppen. Als ik dit doe krijg ik wel onderin de status van de weergave te zien en werkt mijn optie menu weer op het scherm maar krijg ik nog steeds geen weergave van mijn bronnen te zien. Is er nog iets dat ik over het hoofd zie of een instelling die ik kan proberen of is mijn hdmi board gesneuveld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokalu
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-08 09:52
Al geruime tijd ben ik de trotse bezitter van een Denon AVR-2113. Ik probeer al lange tijd om internetradio onder de favorite knop van de afstandbediening te krijgen. Het toevoegen van een bestand van mijn NAS lukt wel maar bij toevoegen van bijv radio 538 onder favorite 1 blijft hij in het favorieten menu staan en start dus niet met radio 538. Ik moet 538 dan echt kiezen en starten met de “enter” knop. Deze week heb ik een firmware update “gekregen” waar ik nog geen change log van heb gezien, maar dat heeft het dus niet opgelost. Weet iemand wat ik fout doe? Ik kies wel een radio station en houdt de fav 1 knop dan 3 sec ingedrukt..conform de handleiding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeedebee
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14-07 15:00
Jeedebee schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:23:
[...]

Gisteren heb ik een Denon receiver X3500h besteld omdat deze voor een zeer gunstige prijs te krijgen is nu. Nu ik lees dat HEOS niet als surround werkt begin ik toch sterk te twijfelen of ik niet een vergelijkbare Yamaha met MusicCast moet bestellen. Ik vind het namelijk onbegrijpelijk dat Denon de surround HEOS functie niet regelt voor de AV receivers. Wellicht toch eens Denon berichten of ze hier in de toekomst iets aan kunnen/gaan doen...

Van Yamaha heb ik (nog) geen verstand. Wat zou een vergelijkbare receiver zijn?
Update: ik heb de Denon x3500h teruggestuurd naar de verkoper. Na een aantal dagen pielen met Audessy set up, ben ik tot de conclusie gekomen dat het geluid het niet haalt bij de volle en rijke klank van mijn oude (8 jaar oude!) Onkyo Tx sr508. Dat verbaast me toch. Ik heb nu twee Teufel Ultima 40 mk2 staan en had van een nieuwere Denon meer verwacht.

Dat in combinatie met de oudere lay-out van de menu's en het ontbreken van de aansluitmogelijkheden voor Heos om als draadloze surround aan te sluiten. Ga nu voor een Yamaha Rx a680 met een musiccast set. Moet nog worden bezorgd, maar hoop op een betere ervaring dan de Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:55
Ik had een Onkyo tx-nr 509 en nu een Denon avr 2400H. Maar ook bij mij valt de gehele sound toch minder prettig uit dan die Onkyo. Zit nu nog steeds af en toe bij te stellen vanaf de Audessey setup. Receiver is een machtig mooi ding maar toch................... Had voor de Denon nog een Yamaha Adventage A 660 getest, ook die ging terug naar de leverancier met hetzelfde "probleem" vwb geluidsoverdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:57

flexje

got-father

Hoi, heb een denon x4300h. Spotify connect werkt hier al een tijdje prima op. Alleen ik zie op elke app 3x de Denon x4300h als afspeeldevice. Hoe kan dit?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
scofield schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:03:
Ik had een Onkyo tx-nr 509 en nu een Denon avr 2400H. Maar ook bij mij valt de gehele sound toch minder prettig uit dan die Onkyo. Zit nu nog steeds af en toe bij te stellen vanaf de Audessey setup. Receiver is een machtig mooi ding maar toch................... Had voor de Denon nog een Yamaha Adventage A 660 getest, ook die ging terug naar de leverancier met hetzelfde "probleem" vwb geluidsoverdracht.
Heb een denon x3400 heb het subwoofer level 3db hoger gezet, omdat ik op wat lager volume muziek luister of films kijk.
Hoe lager het volume hoe meer je de sub moet boosten voor dezelfde ervaring.
Dyn eq regelt dat zelf al gebruik ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rish
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-09 23:27
Ook ik heb sinds 2 weken een de x2400h en heb al best veel geprobeerd om het geluid te krijgen wat ik gewend was van m'n vorige Onkyo AVR. Geluid is minder vol en heb het gevoel steeds iets te missen en ik kom er maar niet achter wat. Geluid is wel heel 'schoon' en helder, denk dat de Denon tov de Onkyo te 'koud' is. In combinatie met 2x Canton GLE 476.2 fronts en center. Afgaande op eerdere posts ben ik niet de enige met deze klank ervaring. Verder echt een verbetering (afgezien van de menu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
Wat blijft er dan over wat echt een verbetering is? Want het klinkt alsof het belangrijkste onderdeel (geluid) minder goed is. Kunnen andere aspecten dat goedmaken?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 20:13
Sinds een weekje in het bezit van een AVR-X2500h. Helaas geen grotere want mijn kast is niet dieper waar het ding in moet.

Aangesloten een PS4Pro, een Sony 46HX900, Apple TV 4 en een Sony HW65 projector.
Gekozen voor de Denon omdat ik 2 HDMI uitgangen nodig had. Mijn oorspronkelijke Sony STR-DN2010 (waar ik zeer tevreden mee was) heeft plaats moeten maken.

Mijn vraagje is over het volume.

TV over de receiver moet ik het volume op 50% zetten wil ik wat geluid hebben.

Apple TV over receiver, wanneer ik via infuse een film kijk moet ik bij Dolby Digital het volume ook best hoog zetten.

Bij Apple TV met een DTS-HD film komt het geluid veel harder binnen, moet ik het volume flink verlagen naar 30-35%.

Het is erg wisselend hoe hoog ik de volume moet zetten.

Is dit herkenbaar, lees normaal?

Met de Sony receiver had ik daar nagenoeg geen last van, en heb ik het idee dat het geluid ook harder was. Wat me verbaasd omdat de Denon minimaal hetzelfde vermogen zou moeten hebben.

Zie ik een instelling over het hoofd?

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 16:50
johoo schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:53:
Sinds een weekje in het bezit van een AVR-X2500h. Helaas geen grotere want mijn kast is niet dieper waar het ding in moet.

Aangesloten een PS4Pro, een Sony 46HX900, Apple TV 4 en een Sony HW65 projector.
Gekozen voor de Denon omdat ik 2 HDMI uitgangen nodig had. Mijn oorspronkelijke Sony STR-DN2010 (waar ik zeer tevreden mee was) heeft plaats moeten maken.

Mijn vraagje is over het volume.

TV over de receiver moet ik het volume op 50% zetten wil ik wat geluid hebben.

Apple TV over receiver, wanneer ik via infuse een film kijk moet ik bij Dolby Digital het volume ook best hoog zetten.

Bij Apple TV met een DTS-HD film komt het geluid veel harder binnen, moet ik het volume flink verlagen naar 30-35%.

Het is erg wisselend hoe hoog ik de volume moet zetten.

Is dit herkenbaar, lees normaal?

Met de Sony receiver had ik daar nagenoeg geen last van, en heb ik het idee dat het geluid ook harder was. Wat me verbaasd omdat de Denon minimaal hetzelfde vermogen zou moeten hebben.

Zie ik een instelling over het hoofd?
Herkenbaar. Ik heb zelf een x2400h en had hetzelfde.
Daarom heb ik Dynamic Volume op 'Light' gezet op de verschillende inputs.
Bijkomend voordeel, de reclames die normaal altijd veel harder staan, komen op hetzelfde niveau door de speakers.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@johoo, kan je dat niet instellen via: setup -> inputs -> source level?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rish
Sluuz schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:12:
Wat blijft er dan over wat echt een verbetering is? Want het klinkt alsof het belangrijkste onderdeel (geluid) minder goed is. Kunnen andere aspecten dat goedmaken?
Als de vraag aan mij gericht was: wat het goed maakt is dat mijn vorige receiver (onkyo tx-sr444) mijn speakers niet (goed) kon aansturen. Denon verrijkt de speakers met meer detail en controle. De klank van de Onkyo was daarentegen veel warmer maar gaf minder detail en op hogere volume werden sommige tonen vervormd.

Geluid is inderdaad de belangrijkste factor. Neemt niet weg dat de beeld doorvoer ook een factor is een dat doet de Denon (naar mijn mening) beter. Waar dat aan ligt en of hier verschil in kan zijn weet ik niet, ik ervaar dat wel.

(Kan de receiver nog terug sturen dus ik oriënteer me nu op een Onkyo tx-nr686 of een Sony dn 1080 - wel iets duurder dus ik weet het nog niet..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 11:01
Rish schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:47:
Ook ik heb sinds 2 weken een de x2400h en heb al best veel geprobeerd om het geluid te krijgen wat ik gewend was van m'n vorige Onkyo AVR. Geluid is minder vol en heb het gevoel steeds iets te missen en ik kom er maar niet achter wat.
Dat gevoel ken ik toen ik mijn oude Denon bak voor een X-serie ingeruild heb. Ik had de neiging zoveel mogelijk 'verbetering' uit te willen schakelen, maar na een beetje spelen (en even wennen) aan de Audyssey afgereling (dus na meting Audyssey EQ aan) ben ik er wel van overtuigd dat dit in mijn woonkamer in meer situaties beter klinkt. (bv. bij lagere volumes, maar ook surround beeld en subwoofer afstemming is verbeterd bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Audyssey maakt het geluid zo vlak mogelijk op referentie stand maar in het hoog iets teruggezet om een gedempte bioscoop te simuleren.
Je kan de flat curve kiezen die doet dat niet en is beter voor muziek, of helemaal uit zetten dan hoor je de kenmerken van je speakers weer beter.
Heb je speakers gekocht met overdreven hoog omdat je dat mooi vond en Audyssey filtert dat weg, ben je niet tevreden met de klank lijkt me idd.
Ik ben erg tevreden met Audyssey met muziek staat het uit en bij films of games aan.
Met de app kun je ook aangeven dat ie maar tot 300hz vlak moet maken en het hoog met rust laten.
Dan is in het laag waar de meeste problemen zijn goed, en je speakers klinken nog steeds sprankelend.
Heb de app zelf niet ben er zo ook tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 11:20

el-jorge

turn around and feel the vibe

Goofy1978 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:06:
Audyssey maakt het geluid zo vlak mogelijk op referentie stand maar in het hoog iets teruggezet om een gedempte bioscoop te simuleren.
Je kan de flat curve kiezen die doet dat niet en is beter voor muziek, of helemaal uit zetten dan hoor je de kenmerken van je speakers weer beter.
Heb je speakers gekocht met overdreven hoog omdat je dat mooi vond en Audyssey filtert dat weg, ben je niet tevreden met de klank lijkt me idd.
Ik ben erg tevreden met Audyssey met muziek staat het uit en bij films of games aan.
Met de app kun je ook aangeven dat ie maar tot 300hz vlak moet maken en het hoog met rust laten.
Dan is in het laag waar de meeste problemen zijn goed, en je speakers klinken nog steeds sprankelend.
Heb de app zelf niet ben er zo ook tevreden mee.
Welke app is dat?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
@el-jorge degene die 20 euro kost in android lol
Multi eq app heet ie geloof ik, wel even kijken of je receiver de app ondersteund.

[ Voor 58% gewijzigd door Goofy1978 op 06-12-2018 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rish
bzzzt schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:07:
[...]

Dat gevoel ken ik toen ik mijn oude Denon bak voor een X-serie ingeruild heb. Ik had de neiging zoveel mogelijk 'verbetering' uit te willen schakelen, maar na een beetje spelen (en even wennen) aan de Audyssey afgereling (dus na meting Audyssey EQ aan) ben ik er wel van overtuigd dat dit in mijn woonkamer in meer situaties beter klinkt. (bv. bij lagere volumes, maar ook surround beeld en subwoofer afstemming is verbeterd bij mij).
Is inderdaad vooral wennen. Slecht is het zeker niet, wel anders. Heb nog twee weken om 'm terug te sturen dus ik hoop dat ik mezelf kan overtuigen 'm te houden.

Gisteravond voor het eerst een audyssey meting gehad en instellingen zodanig veranderd dat ik een gevoel van' tevredenheid' kreeg. Hoop dat dit gevoel dus de komende weken sterker wordt. Voor mij is Dynamic EQ op 'light' wel een must om het verstaanbaar te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 13:12
Rish schreef op donderdag 6 december 2018 @ 20:07:
[...]
Voor mij is Dynamic EQ op 'light' wel een must om het verstaanbaar te houden.
Ik heb in het begin heel lang met DynEQ aan gedraaid, maar deze staat nu op alle inputs uit.
Ja op lagere volume's is het lekker, maar er gebeuren toch enkele dingen als je hem harder zet die niet lekker gaan in mijn optiek.

1. Te veel bas word toegevoegd door de DynEQ. Op lage volume's is dit fijn maar als deze wat harder gaat is het foute boel.
2. De speaker levels van de surrounds en center worden te veel geboost. Voor de center is dat qua verstaanbaarheid lekker, maar het hele surround beeld word vertekend. Zeker de rear levels komen veel te hard te staan. En als je dan nog Atmos speakers er bij hebt word het nog gekker.

Heb nu DynEQ af staan, en in het begin was het even wennen, maar ik vind het nu toch een stuk prettiger.
Met name Atmos tracks komen veel beter tot hun recht nu. De nieuwe Mission Imp. Fallout was echt werkelijk fantastisch.

Room correction staat hier wel gewoon aan.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 11:01
Malignant schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 07:20:
[...]
1. Te veel bas word toegevoegd door de DynEQ. Op lage volume's is dit fijn maar als deze wat harder gaat is het foute boel.
Het hele idee van DynEQ is dat de 'boost' bij hoge volumes minder wordt (omdat je bastonen met lage volumes minder waarneemt boosten ze die een beetje). Kan natuurlijk ook gewenning of muzieksmaak zijn, maar heb zelf niet het idee dat het buitensporig is. Tenzij je recente popmuziek opzet, die wordt uiteraard compleet over the top gemastered, maar dat is niet de fout van Denon ;)
2. De speaker levels van de surrounds en center worden te veel geboost. Voor de center is dat qua verstaanbaarheid lekker, maar het hele surround beeld word vertekend. Zeker de rear levels komen veel te hard te staan. En als je dan nog Atmos speakers er bij hebt word het nog gekker.
Ik had met mijn vorige receiver juist het gevoel dat surround een beetje matig was (zette de surround levels altijd wat oomhoog na inmeten), terwijl met de X serie het wat prominenter aanwezig is ook op de standaardinstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rish
Malignant schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 07:20:
[...]

Ik heb in het begin heel lang met DynEQ aan gedraaid, maar deze staat nu op alle inputs uit.
Ja op lagere volume's is het lekker, maar er gebeuren toch enkele dingen als je hem harder zet die niet lekker gaan in mijn optiek.

Heb nu DynEQ af staan, en in het begin was het even wennen, maar ik vind het nu toch een stuk prettiger.
Met name Atmos tracks komen veel beter tot hun recht nu. De nieuwe Mission Imp. Fallout was echt werkelijk fantastisch.

Room correction staat hier wel gewoon aan.
Wat betreft bass tijdens het afspelen van muziek ervaar ik precies dat wat jij ook zegt. Ik ga dit weekend even testen met DynEQ uit. Heb verder nog geen surround opstelling. Net nieuwe fronts, oled TV en receiver gekocht en binnenkort eerst m'n center vervangen. Komend jaar kijken voor surround speakers.

Mocht ik toch besluiten 'm in te ruilen dan zal ik wel een update geven welk verschil ik ervaar met de andere.

Goed om andere ervaringen te lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 20:13

MazeWing

The plot thickens...

Je kunt Dynamic EQ instellen dmv reference offset. Ook al gebruik je Dynamic EQ, zodra je op reference (0 dB) gaat luisteren wordt dit uitgeschakeld. Door het gebruik van die offset kun je dit verlagen met 5,10 of 15 dB.

Of veel mensen daadwerkelijk op 0 dB gaan luisteren is natuurlijk een ander verhaal. In mijn optiek is dit zo onbeschoft hard dat dit in 99% van de gevallen hier niet naar te kijken valt.
Movies are mixed in rooms calibrated for film reference. To achieve the same reference level in a home theater system each speaker level must be adjusted so that –30 dBFS band-limited (500 Hz – 2000 Hz) pink noise produces 75 dB sound pressure level at the listening position. A home theater system automatically calibrated by Audyssey MultEQ will play at reference level when the master volume control is set to the 0 dB position. At that level you can hear the mix at the same level the mixers heard it.

Audyssey Dynamic EQ is referenced to the standard film mix level. It makes adjustments to maintain the reference response and surround envelopment when the volume is turned down from 0 dB. However, film reference level is not always used in music or other non-film content. The Dynamic EQ Reference Level Offset provides three offsets from the film level reference (5 dB, 10 dB, and 15 dB) that can be selected when the mix level of the content is not within the standard.

0 dB (Film Ref): This is the default setting and should be used when listening to movies.

15 dB: Select this setting for pop/rock music or other program material that is mixed at very high listening levels and has a compressed dynamic range.

10 dB: Select this setting for jazz or other music that has a wider dynamic range. This setting should also be selected for TV content as that is usually mixed at 10 dB below film reference.

5 dB: Select this setting for content that has a very wide dynamic range, such as classical music.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier een Chromecast (2018) i.c.m. een Denon AVR-X2300W? Ik zou graag de Chromecast de receiver aan kunnen willen laten zetten, maar krijg het niet voor elkaar. Uiteraard heb ik 'HDMI Control' geactiveerd.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Heb geen van beiden maar kan wel meedenken :) Lukt het je met andere bronnen wel of ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:16:
Heb geen van beiden maar kan wel meedenken :) Lukt het je met andere bronnen wel of ook niet?
Thanks! :) Getest met zowel een PS4 als een Vero 4K+, maar met beide lukt het niet. De HDMI passtrough werkt wel (beeld verschijnt op tv), maar de receiver wordt niet ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Net even batpigworld geraadpleegd, maar denk niet dat eea gaat werken. Voor zover ik lees kun je maar 1 HDMi bron hebben die je receiver schakelt. En dat zal je TV zijn. Zie ook http://batpigworld.com/setup.html#hdmi_setup en http://batpigworld.com/fadq.html#hdmi

Alternatief: je zou met een master/slave stekkerdoos kunnen werken die je randapparatuur aanschakelt als ej de Denon uit standby haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:02

Snuffel

Vroem!

Verwijderd schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:00:
Heeft iemand hier een Chromecast (2018) i.c.m. een Denon AVR-X2300W? Ik zou graag de Chromecast de receiver aan kunnen willen laten zetten, maar krijg het niet voor elkaar. Uiteraard heb ik 'HDMI Control' geactiveerd.

Iemand enig idee?
Zal thuis eens kijken, want hier werkt het perfect.
Nu heb ik wel een Harmony erbij, maar ook zonder de Harmony schakelt de receiver in zodra ik via Google Home de opdracht geeft om de Chromecast aan te zetten

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Verwijderd schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:00:

Iemand enig idee?
Heb je de chromecast in de Denon geplugd? Via de tv gaat het niet werken lijkt me.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-02-2024
Hallo,

Ik heb vandaag een Denon AVR 2500H gekocht maar er zitten zooooveel opties op dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Wat is nu de beste setup voor films? Heb hem nu op surround staan en geen DTS ofzo.

Ik heb een 4.0 luidspreker setup met Dali Spektor 6 voor en Spektor 2 achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-09 22:12
Doe eerst je Audyssey set-up van je swpeakers. Kies dan het geluidsbeeld wat je zelf het mooist vindt en niet datgene wat andere adviseren. Je kunt dit op de afstandsbediening vanuit je luisterpositie gewoon testen.
Het zou best kunnen zijn dat wat audiofiel het best zou zijn voor jou niet klinkt, blijft heel subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik heb de setup gedaan maar die zet de rears veel te hard, dus dat heb ik zelf aangepast. Heb die instellingen nu goed staan voor mijn gevoel en gehoor maar vraag me af wat de beste setting is voor films. Ik denk gewoon surround aangezien ik geen atmos speakers en dergelijke heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ja, dr zitten veel opties op dat ding. En ja, het is handig om de handleiding te lezen. het is geen simpele versterker, in weze koop je onderhand een PC voor AV processing die toevallig ook versterkt. Dus: RTFM ;)

ALs je het makkelijk wilt doen: de bron waar je de film op afs[peelt, gewoon op auto laten staan. Die receiver zoekt dan zelf wel uit wat ie voor signaal binnenkrijgt en hoe ie dat over de speakers moet verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:39
Ik heb sinds kort een andere televisie. Mijn denon receiver zit aangesloten op de tv. Deze zit aangesloten op de ARC HDMI.
Nu zie ik dat de receiver soms spontaan lijkt aan te gaan. Waarschijnlijk triggert de nieuwe tv de receiver om aan te gaan. Mijn oude tv deed dit niet. Heeft iemand enig idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

HDMI CEC staat ws nog aan. Kun je uitzetten. Heet Anynet, Simplink (LG) of iets anders afhankelijk van je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
The Eagle schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:28:
HDMI CEC staat ws nog aan. Kun je uitzetten. Heet Anynet, Simplink (LG) of iets anders afhankelijk van je TV.
Ik had tot voor kort een Philips. Daarbij heette het denk ik easylink. Nu heb ik een Sony KD60XF8305, een Android televisie. Ik heb al wel de synchronisatie helemaal uit gezet. Dat heeft niet geholpen. Op de reciever kan ik wel de CEC optie vinden, maar het gaat natuurlijk om de CEC optie op de televisie, die ze ofwel geelgoud verstopt hebben, of niet aangepast kan worden.
Ik zou natuurlijk de recieven aan een andere HDMI kunnen koppelen ipv de ARC poort. Alleen heb ik dan waarschijnlijk geen geluid meer als ik iets via een app van de televisie afspeel.

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Kijk of je ergens Bravia Sync of -Control ziet staan dat is de benaming die Sony hanteert.

Vaste locatie, vast netwerk.

• fisherman
Comp User schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:12:
Kijk of je ergens Bravia Sync of -Control ziet staan dat is de benaming die Sony hanteert.
Ik had alles al uit staan. Ik heb nu de arc op mijn versterker uitgezet. Nu kan ik natuurlijk geen gebruik meer maken van de HDMI bediening en van arc. Ik kijk even de komende dagen aan of dit het probleem oplost.
Mocht dit zo zijn, dan triggert de televisie toch de receiver, terwijl deze opties allemaal uit zouden staan.

• The Eagle

The Eagle

Als de problemen aan blijven houden: gewoon een optische kabel tussen je TV en de Denon en CEC gewoon uit. TV signaal gaat toch nooit boven DTS uitkomen, werkt prima.
HDMI bronnen als bluray en mediaplayer schakel je meestal toch de receiver bij in, dus die via de receiver laten lopen en met HDMI naar de TV. Dan heb je daar wel zaken als DTS HD master etc.

• fisherman
The Eagle schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:52:
Als de problemen aan blijven houden: gewoon een optische kabel tussen je TV en de Denon en CEC gewoon uit. TV signaal gaat toch nooit boven DTS uitkomen, werkt prima.
HDMI bronnen als bluray en mediaplayer schakel je meestal toch de receiver bij in, dus die via de receiver laten lopen en met HDMI naar de TV. Dan heb je daar wel zaken als DTS HD master etc.
Ik was nog een CI module aan het overwegen, maar daarvoor is natuurlijk wel ARC noodzakelijk als ik het geluid over de receiver wil laten lopen. Nu heb ik gewoon een aparte ontvanger voor de televisie en een Chromecast ultra.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:46
Gisteren de x2500h geïnstalleerd. Indrukwekkende receiver. Helaas werkt de afstandsbediening vaker niet dan wel, zelfs op 30cm afstand. Ook niet na het vervangen van de batterijen en uiteraard na het verwijderen van de beschermfolie. Is er nog iets wat ik kan proberen om de ab responsiever te maken? Inmiddels is er een hele nieuwe set onderweg van Amazon. Hopelijk lost dat het probleem in ieder geval op.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@fisherman, (e)ARC en CEC zijn 2 verschillende zaken, kan me haast niet voorstellen dat je ARC niet los van CEC kan gebruiken. Je kan trouwens vaak op apparatuur de 'power controls' van CEC los uitschakelen.

Tevens geloof ik dat er op de Denons een setting is om niet naar de tv bron te schakelen als er een CEC commando van de tv komt.

Edit: Net even gekeken, ARC zit/valt onder 'HDMI control', welke dus aan moet staan. Echter heeft mijn 8500 nog 4 opties welke je allen uit zou kunt zetten:
- tv audio switching
- power off control
- power saving
- smart menu

Tevens heeft mijn LG C8 enkel de volgende extra optie voor CEC (simplink):
- auto power sync

En ook de NUK met kodi en een Pulse8 heeft nog eens power sync opties en al deze opties kunnen er voorzorgen dat als 1 apparaat zich 'misdraagt' de rest braaf volgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Leuk dit topic, ik heb een Denin home Theater s 301... heel antiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

fisherman schreef op donderdag 13 december 2018 @ 22:31:
[...]

Ik was nog een CI module aan het overwegen, maar daarvoor is natuurlijk wel ARC noodzakelijk als ik het geluid over de receiver wil laten lopen. Nu heb ik gewoon een aparte ontvanger voor de televisie en een Chromecast ultra.
Nee, niet dus (ik heb ook een CI module in mijn LG TV). Op je TV CEC en/of ARC uitschakelen voor de home theater bron. Voor de zekerheid ook op je Denon.
Optische kabel van TV naar je Denon voor het geluid van de TV. GC Ultra aan je receiver, en met HDMI door naar je TV.
Enige waar je mee zit is dat je op je TV je bronselectie even apart moet doen ipv dat het automatisch gaat. Maar dat lijkt me geen bezwaar, want zo werkte het voor CEC ook al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
MDKlapwijk schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 08:15:
@fisherman, (e)ARC en CEC zijn 2 verschillende zaken, kan me haast niet voorstellen dat je ARC niet los van CEC kan gebruiken. Je kan trouwens vaak op apparatuur de 'power controls' van CEC los uitschakelen.

Tevens geloof ik dat er op de Denons een setting is om niet naar de tv bron te schakelen als er een CEC commando van de tv komt.

Edit: Net even gekeken, ARC zit/valt onder 'HDMI control', welke dus aan moet staan. Echter heeft mijn 8500 nog 4 opties welke je allen uit zou kunt zetten:
- tv audio switching
- power off control
- power saving
- smart menu

Tevens heeft mijn LG C8 enkel de volgende extra optie voor CEC (simplink):
- auto power sync

En ook de NUK met kodi en een Pulse8 heeft nog eens power sync opties en al deze opties kunnen er voorzorgen dat als 1 apparaat zich 'misdraagt' de rest braaf volgt...
Het zijn allemaal aparte opties inderdaad. Ik heb alles op uit staan. Alles uit behalve ARC aan werkte in ieder geval niet. Dan springt de receiver dus op willekeurige tijdstippen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
The Eagle schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:47:
[...]

Nee, niet dus (ik heb ook een CI module in mijn LG TV). Op je TV CEC en/of ARC uitschakelen voor de home theater bron. Voor de zekerheid ook op je Denon.
Optische kabel van TV naar je Denon voor het geluid van de TV. GC Ultra aan je receiver, en met HDMI door naar je TV.
Enige waar je mee zit is dat je op je TV je bronselectie even apart moet doen ipv dat het automatisch gaat. Maar dat lijkt me geen bezwaar, want zo werkte het voor CEC ook al ;)
Ja een optische kabel zou inderdaad kunnen. Ik heb overigens wel de aansluiting ongelukkig op de achterkant zitten en de tv is opgehangen. Misschien ie een kabel met een andere aansluiting een oplossing.

Overigens hoorde ik zojuist dat de receiver toch nog een paar keer aangesprongen was vandaag. En dat dus terwijl ARC en CEC uit staan. Wellicht is het due niet de televisie die triggert, maar is het de receiver zelf die willekeurig aanspringt. Geen idee of dat mogelijk is technisch. Lijkt me wel vreemd dat dat zomaar zou kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@fisherman, spotify connect misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:04
Ik heb ook heel soms dat mijn AVR-X2400H spontaan aan gaat/preset 1 begint te spelen. Dat laatste heb ik gemerkt omdat ik TV aan het kijken was en de versterker ineens radio begon te spelen (preset 1 is TuneIn radio 538).

Ik dacht dat dit aan mijn domotica lag (versterker zit in Home Assistant, maar die doet verder niks ermee, en via Node-RED stuur ik 's ochtends een commando naar de Heos API voor spelen van die preset). Maar blijkbaar ben ik dus niet de enige waarbij de versterker soms ineens aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepedries
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-02 12:24
Ik heb een 2200 en had dat probleem ook. Zet ik de tv af, gaat inderdaad de versterker mee uit, maar gegarandeerd staat hij 's morgens weer aan. Zet ik echter de versterker uit met de Denon afstandbediening en daarna de tv + decoder met de decoder afstandsbediening, dan blijft hij uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:58:
Dat niet. Maar gaat hier ook gewoon over stereo, dus voel je vrij om mee te praten en vragen te stellen :)
Ok. Ik had een set met DNP 720ae, DCD 1500ae en PMA 1500ae. Ik heb afgelopen zondag de laatste vervangen voor een 2000ae. Ben benieuwd of hier nog meer PMA 2000, 2010, 2020, 2500 bezitters zijn. Ik vind de stap van 1500 naar de 2000 een behoorlijke verbetering. De 1500 was al goed, maar de 2000 lijkt het er allemaal nog makkelijker uit te gooien. Het laag is dieper en het hoog voor mijn wat oudere oren heel plezierig.

Ben benieuwd naar de ervaringen van medegebruikers met deze serie. Geef bij een reactie svp ook even aan welke je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Veel meer controle denk ik ook wel? Dat is iig ook de reden dan ik voor een DRA700 ben gegaan en niet voor een 500 toentertijd. :) Maar leuke upgrade! Post ook zeker eens wat foto's als je wilt. :)

Hier een foto van mijn set:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/12/2018-12-02-14.48.07-Medium.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Joopieboy op 15-12-2018 16:20 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekdejong
  • Laatst online: 16-09 18:27
Hoi heren,

Zit hier met een vraagstelling waar ik zelf niet zo goed uit kom. Ben zelf al een tijdje Denon liefhebber (X1300W gepaard met B&W DM602).

Maar mijn steeds ouder wordende vader kan de tv steeds slechter horen, en hierom heeft hij gevraagd of hij mocht testen met mijn X1300W. Hij heeft nu namelijk een vrij oude JVC versterker welke alleen analoge ingangen heeft waarmee hij (en mijn moeder) wel eens radio luistert.

Hij heeft een aantal jaar geleden een Denon DHT-S514 soundbar gekocht. In eerste instantie was dit inderdaad een verbetering, maar tegenwoordig is zijn gehoor zo matig dat hij de tv niet goed hoort.

Gisteren zijn we dus even bezig geweest en de receiver werkt perfect met zijn Philips TV, alleen de soundbar is nu ongebruikt. Het liefst heb ik een audio OUT op de receiver die het naar de soundbar stuurt. Nu heb ik al eventjes de handleiding doorgespit en heb hier niet echt iets kunnen vinden over outputs op de receiver.

Dus ik heb tot nu toe de volgende conclusies kunnen trekken:
  • Optical Out op de TV gebruiken voor een van de apparaten. Voorkeur voor mij heeft de soundbar, maar mijn vader wilt de receiver als primair apparaat hebben wat opzich ook logisch is.
  • een duurdere Denon X2x00H aanschaffen welke 2 outputs heeft qua displays. De 1e gebruiken als ARC zodat de receiver aan gaat, en de 2e output gebruiken om de soundbar aan te sturen. Deze zal waarschijnlijk dan wel handmatig aangezet worden, maar die afstandsbediening ligt sowieso altijd al op tafel omdat hij soms in mute modus opstart en de Philips afstandsbediening dit dan niet uit kan schakelen.
Alvast bedankt!

Als dit verkeerd gepost is, laat het me even weten want dan verwijder ik het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:38
@niekdejong niet slecht bedoeld, maar heeft de beste man niet gewoon een gehoorapparaat nodig?

Overigens ben ik het er mee eens dat goede kwaliteit muziek makkelijker te beluisteren is hoor, maar of tv-soundbar vs tv-versterker-soundbar veel verschil maakt durf ik niet te zeggen.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Het is ook hoe het geluid overkomt heb ik het idee, bij mijn moeder hetzelfde die het ook niet wilt toegeven. Thuis staat de tv ook altijd goed hard, hier is dat niet echt nodig en hoort ze het een stuk beter.

Zelfde als met de leesbril overigens, eerst werden de armen te kort, toen kwam een fellere leeslamp, een toen uiteindelijk eens een leesbrilletje...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
@niekdejong Ouder worden is nooit leuk, maar gelukkig zijn daar hulpmiddelen voor (als ze het accepteren).
Bij mijn opa en oma had ik op den duur een setje van deze koptelefoons geïnstalleerd.
https://www.homecinemamag...er-huisgenoten-te-storen/

Het is dan misschien niet de meest normale oplossing, maar deze koptelefoons zijn juist bedoeld voor deze klachten en maken de tv erg goed 'verstaanbaar'.
Verwacht geen perfecte hifi oplossing waar audiofielen van beginne te kwijlen, want dat kan jouw vader al lang niet meer waarnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niekdejong
  • Laatst online: 16-09 18:27
LuisjeNL schreef op zondag 16 december 2018 @ 00:37:
@niekdejong niet slecht bedoeld, maar heeft de beste man niet gewoon een gehoorapparaat nodig?

Overigens ben ik het er mee eens dat goede kwaliteit muziek makkelijker te beluisteren is hoor, maar of tv-soundbar vs tv-versterker-soundbar veel verschil maakt durf ik niet te zeggen.
Ja vermoedelijk wel, maar ik wil liever niet diegene zijn die zegt "Pap, moet je niet gewoon een gehoorapparaat? :) ". De oude set had oorspronkelijk 4 speakers, de 2 voorste zijn een jaar of 10 geleden weggegooid en alleen de rears zijn nu nog aangesloten (als front op de receiver ofc). Deze staan een metertje achter de bank, tegenover 5 van tv naar bank. Het galmt ook aardig in de woonkamer, laminaat en geen kleed op de vloer helpt niet echt tegen het goed verstaanbaar maken van de TV. M'n vader vindt het nu een wereld van verschil, want het geluid komt nu 1 meter van achter in plaats van 5 meter van voor.

Ik vindt de TV bij mijn ouders ook slecht te verstaan hoor, ik hoef hem dan niet zo hard te zetten als m'n pa dat moet maar moet wel beter opletten om het te horen.
Joopieboy schreef op zondag 16 december 2018 @ 09:28:
Het is ook hoe het geluid overkomt heb ik het idee, bij mijn moeder hetzelfde die het ook niet wilt toegeven. Thuis staat de tv ook altijd goed hard, hier is dat niet echt nodig en hoort ze het een stuk beter.

Zelfde als met de leesbril overigens, eerst werden de armen te kort, toen kwam een fellere leeslamp, een toen uiteindelijk eens een leesbrilletje...
Ja zoals ik hierboven al zei, ik vindt dat het erg galmt bij mijn ouders. vloer is laminaat, niks aan de muur dat geluid kan afketsen ofzo.
Petertyuh schreef op zondag 16 december 2018 @ 10:20:
@niekdejong Ouder worden is nooit leuk, maar gelukkig zijn daar hulpmiddelen voor (als ze het accepteren).
Bij mijn opa en oma had ik op den duur een setje van deze koptelefoons geïnstalleerd.
https://www.homecinemamag...er-huisgenoten-te-storen/

Het is dan misschien niet de meest normale oplossing, maar deze koptelefoons zijn juist bedoeld voor deze klachten en maken de tv erg goed 'verstaanbaar'.
Verwacht geen perfecte hifi oplossing waar audiofielen van beginne te kwijlen, want dat kan jouw vader al lang niet meer waarnemen.
Als de oplossing met de receiver niet gaat werken, dan zal ik dit inderdaad wel aanbevelen. Al denk ik dat hij er nog niet klaar voor is.

Maar de opties die ik voor ogen had, zijn die een beetje realistisch? Of hangt dit (in het eerste geval) er vanaf of de TV dit ondersteund? simultaan geluid via HDMI arc & Optical?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
niekdejong schreef op zondag 16 december 2018 @ 11:26:

[...]

Ja zoals ik hierboven al zei, ik vindt dat het erg galmt bij mijn ouders. vloer is laminaat, niks aan de muur dat geluid kan afketsen ofzo.

[...]

Als de oplossing met de receiver niet gaat werken, dan zal ik dit inderdaad wel aanbevelen. Al denk ik dat hij er nog niet klaar voor is.

Maar de opties die ik voor ogen had, zijn die een beetje realistisch? Of hangt dit (in het eerste geval) er vanaf of de TV dit ondersteund? simultaan geluid via HDMI arc & Optical?
Mijn persoonlijke mening: ik denk dat je teveel tijd en moeite gaat steken in een halve oplossing. Qua geluid doe je er echt goed aan om het goed te laten klinken (voor diegene die het nog kunnen horen).
Nogmaals, ik weet niet hoe slecht jouw vader kan horen, maar ik vrees dat het niet de juiste zoden aan de dijk zet.

Je hebt al een versterker, dus waarom niet deze gebruiken? Dan weet je dat het sowieso goed zit. Een tv kan nog wel eens een bron uitschakelen als je een jack inplugt en ik weet niet of er tulp aansluitingen op die tv zitten. Als dat wel zo is, kun je die volgens mij ongestoord gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Mijn huidige Rotel (RA-980BX O+) begint langzaam te sterven, dus ik ben op zoek naar een nieuw beestje. Snel (met name vanwege functionaliteiten) uitgekomen op de Denon receivers. Ik probeer nu de 2500/3500/4500 te vergelijken.

De meeste (basic) features zitten in alle drie de modellen:
  1. Phono input
  2. Spotify connect
  3. Multi room HEOS (de te verbouwen keuken krijgt dan een Heos set)
  4. Ten minste 3 HDMI inputs, 1 output
  5. Ethernet (bekabeld) lan
De vraag zit bij mij bij een aantal features waar ik het verschil niet goed kan vinden. Sinds de 2500H nu (tov de 2400H) een phono input heeft, zie ik eigenlijk alle drie de modellen als goede kandidaten. Maar het prijsverschil is natuurlijk substantieel (€ 499 / € 698 / € 1299).

Zoals:
  1. Voornaamste verschil tussen 4500H/3500H en de 2500H is de MultEQ: een XT32 vs de XT. Je kan hier online wel wat over vinden, maar volgens mij is de 2500H weer voorzien van een update waardoor veel online materiaal niet meer klopt. Is dit nu een echt grote stap?
  2. Een vriend van mij heeft een 4400H, mede vanwege de AL32 processing en zweert daarbij. Ik begrijp wat het doet, maar betwijfel of het daadwerkelijk merkbaar is als je geen volledige studio setup hebt. Ik speel vinyl (geen digitale bron), Spotify (mainstream, bronkwaliteit laat al te wensen over) en bestanden vanaf mijn NAS. Mogelijk alleen met de flacs van de NAS kan je iets merken, maar als je vanaf een XT32 receiver de AL32 wil toevoegen betaal je bijna het dubbele
  3. Ze hebben allemaal een web interface, de 4500H en 3500H hebben "web bediening", de 2500H niet. Wat mis je nu precies :?
Op zich ben ik wel genegen om de 3500H te kiezen, omdat je dan wel de advanced processor hebt (XT32), de web interface (mogelijkheid om met Home Assistant te koppelen?) en eARC (voor mogelijkheid later een soundbar aan de tv te hangen met wat meer formaten die ondersteund worden).

Nu is natuurlijk dat metalen klepje voor de 4500H heel mooi, maar er moet functioneel wel wat substantieels beter in zitten om € 600 extra voor een klepje te betalen :+

/edit misschien nog wel info over de opstelling. In jaren 30-huis is audio altijd lastig. Ik heb tv-meubel waar audio vanaf tv/soundbar komt. Tegenover de bank. Haaks op de opstelling een 2.0 opstelling voor muziek, die in de lengterichting van de kamer staat. TV kijken gaat dus niet over 2.0, maar over tv zelf / soundbar met HDMI arc ;)

[ Voor 7% gewijzigd door mithras op 16-12-2018 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Dat gebruik ik niet, ik speel spotify af via chromecast. Ik heb overigens automatische updates uitgeschakeld. Dat hielp overigens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Gisteren mijn nieuwe X2500H in gebruik genomen. Gelijk met de Audessey microfoon aan de slag gegaan. Handig dat er een kartonnen statief wordt meegeleverd!

Nu merk ik alleen dat na het instellen het geluid behoorlijk zacht is. En... ditzelfde euvel had ik ook in mindere mate met mijn vorige Denon, én de Onkyo daarvoor.

Overigens wil mijn Klipsch subwoofer niet meedoen tijdens de test. Ik hoor héél zacht de 'bonkjes' uit de sub komen, en de microfoon pikt dit niet op.

Is die Audessey handmatig eventueel van te voren 'harder' te zetten? Ik twijfel eigenlijk of mijn sub niet gewoon stuk is maar ik kan dat nu gewoon niet controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14-09 21:28
mithras schreef op zondag 16 december 2018 @ 12:10:
Mijn huidige Rotel (RA-980BX O+) begint langzaam te sterven, dus ik ben op zoek naar een nieuw beestje. Snel (met name vanwege functionaliteiten) uitgekomen op de Denon receivers. Ik probeer nu de 2500/3500/4500 te vergelijken.

De meeste (basic) features zitten in alle drie de modellen:
  1. Phono input
  2. Spotify connect
  3. Multi room HEOS (de te verbouwen keuken krijgt dan een Heos set)
  4. Ten minste 3 HDMI inputs, 1 output
  5. Ethernet (bekabeld) lan
De vraag zit bij mij bij een aantal features waar ik het verschil niet goed kan vinden. Sinds de 2500H nu (tov de 2400H) een phono input heeft, zie ik eigenlijk alle drie de modellen als goede kandidaten. Maar het prijsverschil is natuurlijk substantieel (€ 499 / € 698 / € 1299).

Zoals:
  1. Voornaamste verschil tussen 4500H/3500H en de 2500H is de MultEQ: een XT32 vs de XT. Je kan hier online wel wat over vinden, maar volgens mij is de 2500H weer voorzien van een update waardoor veel online materiaal niet meer klopt. Is dit nu een echt grote stap?
  2. Een vriend van mij heeft een 4400H, mede vanwege de AL32 processing en zweert daarbij. Ik begrijp wat het doet, maar betwijfel of het daadwerkelijk merkbaar is als je geen volledige studio setup hebt. Ik speel vinyl (geen digitale bron), Spotify (mainstream, bronkwaliteit laat al te wensen over) en bestanden vanaf mijn NAS. Mogelijk alleen met de flacs van de NAS kan je iets merken, maar als je vanaf een XT32 receiver de AL32 wil toevoegen betaal je bijna het dubbele
  3. Ze hebben allemaal een web interface, de 4500H en 3500H hebben "web bediening", de 2500H niet. Wat mis je nu precies :?
Op zich ben ik wel genegen om de 3500H te kiezen, omdat je dan wel de advanced processor hebt (XT32), de web interface (mogelijkheid om met Home Assistant te koppelen?) en eARC (voor mogelijkheid later een soundbar aan de tv te hangen met wat meer formaten die ondersteund worden).

Nu is natuurlijk dat metalen klepje voor de 4500H heel mooi, maar er moet functioneel wel wat substantieels beter in zitten om € 600 extra voor een klepje te betalen :+

/edit misschien nog wel info over de opstelling. In jaren 30-huis is audio altijd lastig. Ik heb tv-meubel waar audio vanaf tv/soundbar komt. Tegenover de bank. Haaks op de opstelling een 2.0 opstelling voor muziek, die in de lengterichting van de kamer staat. TV kijken gaat dus niet over 2.0, maar over tv zelf / soundbar met HDMI arc ;)
Ik denk dat je alle verschillen zelf al keurig opgesomd hebt.

Ik heb zelf destijds voor de 3300 gekozen omdat deze pre outs heeft voor zo'n beetje alle kanalen, dat geeft me de mogelijkheid een losse eindversterker te gebruiken. Hetgeen ik ook gebruikt heb, na een verbouwing heb ik onlangs de boel weer aangesloten zonder losse eindversterker, ondanks dat de versterker aardige eindtrappen heeft kan het vermogen wat deze levert ook nog een beperking zijn om te kiezen voor een duurder model c.q. losse eindversterker. Als ik een feestje zou geven zou ik het waarschijnlijk toch noodzakelijk zijn om mijn oude trouwe Kenwood er weer tussen te knopen.

Afhankelijk van de gevoeligheid van je speaker, het type vermeld je niet in je post, en of je houdt van een feestje kan een beetje extra jus soms nodig zijn ;)

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 16:13:
Veel meer controle denk ik ook wel? Dat is iig ook de reden dan ik voor een DRA700 ben gegaan en niet voor een 500 toentertijd. :) Maar leuke upgrade! Post ook zeker eens wat foto's als je wilt. :)

Hier een foto van mijn set:
[Afbeelding]
Plaatjes hier posten vind ik nogal omslachtig. DRA 700 is een leuke receiver. Compleet en lekker krachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
Napsju schreef op donderdag 13 december 2018 @ 23:22:
Gisteren de x2500h geïnstalleerd. Indrukwekkende receiver. Helaas werkt de afstandsbediening vaker niet dan wel, zelfs op 30cm afstand. Ook niet na het vervangen van de batterijen en uiteraard na het verwijderen van de beschermfolie. Is er nog iets wat ik kan proberen om de ab responsiever te maken? Inmiddels is er een hele nieuwe set onderweg van Amazon. Hopelijk lost dat het probleem in ieder geval op.
Gisteren een vervangende x2500h binnengekregen van Amazon. Het probleem was dus niet de afstandsbediening, maar de unit zelf. Het viel me trouwens op dat de doos anders was. Oudere logo's van TuneIn en Airplay ipv Airplay 2. Ook de sticker op de unit zelf heeft het 'oude' Airplay logo. Uiteraard is na een firmware update alles wel beschikbaar. De defecte unit is retour. Goed opgelost van Amazon!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nyarlathotep schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:38:
Gisteren mijn nieuwe X2500H in gebruik genomen. Gelijk met de Audessey microfoon aan de slag gegaan. Handig dat er een kartonnen statief wordt meegeleverd!

Nu merk ik alleen dat na het instellen het geluid behoorlijk zacht is. En... ditzelfde euvel had ik ook in mindere mate met mijn vorige Denon, én de Onkyo daarvoor.

Overigens wil mijn Klipsch subwoofer niet meedoen tijdens de test. Ik hoor héél zacht de 'bonkjes' uit de sub komen, en de microfoon pikt dit niet op.

Is die Audessey handmatig eventueel van te voren 'harder' te zetten? Ik twijfel eigenlijk of mijn sub niet gewoon stuk is maar ik kan dat nu gewoon niet controleren.
Sub gain op half zetten en sub crossover helemaal open. Daarna in de setup ook aangeven dat je een sub hebt en dan inregelen. Die laatste twee zijn bolgens mij onderdeel van de algemene setup. Zou ik gewoon helemaal opnieuw draaien, niet te moeilijk doen. Als je vind dat sommige bronnen behoorlijk zacht zijn, kijk even naar het refentievolume van de betreffende bron. Zie je manual voor meer info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

The Eagle schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 22:37:
[...]

Sub gain op half zetten en sub crossover helemaal open. Daarna in de setup ook aangeven dat je een sub hebt en dan inregelen. Die laatste twee zijn bolgens mij onderdeel van de algemene setup. Zou ik gewoon helemaal opnieuw draaien, niet te moeilijk doen. Als je vind dat sommige bronnen behoorlijk zacht zijn, kijk even naar het refentievolume van de betreffende bron. Zie je manual voor meer info :)
Sub stond half open zoals werd gesuggereerd door de setup. Crossover staat altijd al geheel open omdat je dat op de versterker regelt. Het gekke was dat de sub bij test 1 van 8 wel werd gedetecteerd door slechts één hoorbare 'oomph. Overigens heb ik tijdens de setup wel e.e.a. geprobeerd zonder resultaat.
Ik geloof dat ie bij test 3 gewoon niet meer hoorbaar was.
Toevallig keek ik echt nét in de manual setup. Fronts stonden op -6Db en de center op -9Db... What the f*ck??

Audessey is gewoon ruk als je het mij vraagt. Dit is de derde versterker waar ik dus gewoon slechte resultaten mee krijg.
Zojuist dus even de boel uit de min gehaald. Nu hoeft de versterker niet meer op volume stand 60 om acceptabel geluid te krijgen.
Komend weekend de sub er maar weer aan in inregelen. Handig dit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Nyarlathotep, als je sub wel op 0db stond, lijkt het er op dat de gain nog verder open moet/mag. Bij mijn SVS SB2000 vond de Denon dat ze in eerste instantie te ver open stonden en gaf melding dat deze teruggedraaid dienden te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Laatst online: 21-09 10:54
Nyarlathotep schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 22:43:
[...]

Sub stond half open zoals werd gesuggereerd door de setup. Crossover staat altijd al geheel open omdat je dat op de versterker regelt. Het gekke was dat de sub bij test 1 van 8 wel werd gedetecteerd door slechts één hoorbare 'oomph. Overigens heb ik tijdens de setup wel e.e.a. geprobeerd zonder resultaat.
Ik geloof dat ie bij test 3 gewoon niet meer hoorbaar was.
Toevallig keek ik echt nét in de manual setup. Fronts stonden op -6Db en de center op -9Db... What the f*ck??

Audessey is gewoon ruk als je het mij vraagt. Dit is de derde versterker waar ik dus gewoon slechte resultaten mee krijg.
Zojuist dus even de boel uit de min gehaald. Nu hoeft de versterker niet meer op volume stand 60 om acceptabel geluid te krijgen.
Komend weekend de sub er maar weer aan in inregelen. Handig dit....
Ik denk (en neem dit niet op als aanval, maar als een feitelijke constatering) dat jij niet snapt wat Audyssey probeert voor elkaar te krijgen.

Het probeert jouw systeem zo in te stellen, dat een bepaald geluid op de volume stand 60 ook de juiste geluidssterkte eruit te laten komen zoals dat de bedoeling is op 60dB. Ja, dan moet je hem soms hard zetten om op een bepaald wenselijk geluidsniveau te komen, maar dit is dan ook precies de bedoeling.
Op die manier weet jij zeker dat er niet op de verkeerde frequenties en geluidsniveau's het geluid anders overkomt dan bedoeld. De 60dB betekent 60dB op een bepaalde afstelling en dat moet bereikt worden.

Dat jou subwoofer het niet goed doet, dat hoort natuurlijk niet, zet hem eens om 80% en kijk of het dan beter is. Wanneer Audyssey een speaker op -12 zet, dan is de speaker te luid om het nog verder bij te stellen en wanneer een speaker op +12 staat dan is de speaker niet luid genoeg. Normaal geldt dit alleen voor de subwoofer, omdat deze ook daadwerkelijk in te stellen is en passieve speakers niet.
Waarom maak(te) je jezelf zo druk om die -6 en -9?

Dat jij op 60 dus een laag volume waarneemt, is waarschijnlijk alleen maar goed. Nu geeft het systeem weer wat het weer moet geven. Hoger volume betekent niet meteen dat je ook meer vermogen trekt, dus je versterker ook niet meer verbruikt.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Koldur schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:52:
[...]

Ik denk (en neem dit niet op als aanval, maar als een feitelijke constatering) dat jij niet snapt wat Audyssey probeert voor elkaar te krijgen.

Het probeert jouw systeem zo in te stellen, dat een bepaald geluid op de volume stand 60 ook de juiste geluidssterkte eruit te laten komen zoals dat de bedoeling is op 60dB. Ja, dan moet je hem soms hard zetten om op een bepaald wenselijk geluidsniveau te komen, maar dit is dan ook precies de bedoeling.
Op die manier weet jij zeker dat er niet op de verkeerde frequenties en geluidsniveau's het geluid anders overkomt dan bedoeld. De 60dB betekent 60dB op een bepaalde afstelling en dat moet bereikt worden.

Dat jou subwoofer het niet goed doet, dat hoort natuurlijk niet, zet hem eens om 80% en kijk of het dan beter is. Wanneer Audyssey een speaker op -12 zet, dan is de speaker te luid om het nog verder bij te stellen en wanneer een speaker op +12 staat dan is de speaker niet luid genoeg. Normaal geldt dit alleen voor de subwoofer, omdat deze ook daadwerkelijk in te stellen is en passieve speakers niet.
Waarom maak(te) je jezelf zo druk om die -6 en -9?

Dat jij op 60 dus een laag volume waarneemt, is waarschijnlijk alleen maar goed. Nu geeft het systeem weer wat het weer moet geven. Hoger volume betekent niet meteen dat je ook meer vermogen trekt, dus je versterker ook niet meer verbruikt.
Je hebt misschien gewoon gelijk }:O

Gevoelsmatig is het gewoon raar als ik het volume zo hoog open moet draaien om er goed geluid uit te krijgen. Ik moet het denk ik gewoon eens proberen.

Over de sub: Tijdens te test heb ik het volume voor dat ding ook volledig open gedraaid. Zonder resultaat. Crossover uiteraard volledig open (ook daar nog aan gedraaid overigens).

De komende week heb ik vakantie en ga ik er uitgebreid de tijd voor nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Nyarlathotep, je zou eens via de level setup kunnen kijken of er überhaupt een beetje geluid uit de sub wil komen:
- setup->speakers->manual setup->levels->test tone start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 07:53
Bij mijn Marantz (met Audussey) is 0 dB het referentieniveaur, hij kan tot +20 dB
Dit is trouwens in te stellen.

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
Hopelijk kan iemand mij hier verder helpen. Nu een week de Denon x2400h staan en er zijn 2 zaken die ik niet snap of voor elkaar krijg.

Momenteel heb ik de coax kabel nog naar de tv lopen en de tv met de Denon via een HDMI kabel (ARC op tv). Wat ik ook probeer, ik kan het geluid van de tv niet over de receiver krijgen, mis ik ergens een optie of pre set?

Daarnaast als ik van TV kijken naar Netflix over wil, dus dan gaat de receiver aan, schakel ik op de TV andere input in, Ik krijg netjes beeld maar geen geluid, ik moet altijd de receiver aan/uit zetten voordat het geluid over de receiver gaat en te horen is.

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Fromz, als je Netflix via de app op je tv kijkt, dan werkt de arc dus wel? En je kijkt tv via een cam-module in de tv? Als je het volume op de tv aan hebt staan loopt het geluid dan via de tv-speakers?

Op bijv. Samsung tv's kan je via de hdmi opties in het tools menu kiezen of geluid via speakers of receiver moet gaan. (mijn samsung staat al even in de opslag, dus ik weet niet het exacte menu waar het onder zit)

Pagina: 1 ... 65 ... 100 Laatste