Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

bjorn1 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:13:
Ben mezelf weer een beetje aan het oriënteren om mijn huidige 1910 te vervangen voor een nieuwe versterker. Maar als ik dit forum vluchtig door lees is er aardig wat kommer en kwel met de nieuwe Denon series. Is het echt zo erg als ik lees of valt het allemaal wel mee? Of is het een bepaalde serie geweest?
Zo veel klachten komen er niet voorbij. En natuurlijk hoor je eerder over kommer en kwel dan over zaken die wél goed zijn.
Ter vergelijking: Kijk eens in het Onkyo topic. En dan ook het topic mbt verlengde garantie. Met bepaalde Onkyo series is véél ellende geweest. HDMI switchboards die het begaven. Ik was 1 van de 'gelukkigen'.

Denon receivers zijn over het algemeen heel robuust en betrouwbaar. Mijn 2313 staat ook al weer wat jaartjes probleemloos te spelen :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-08 12:35
Nyarlathotep schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:38:
[...]

Zo veel klachten komen er niet voorbij. En natuurlijk hoor je eerder over kommer en kwel dan over zaken die wél goed zijn.
Ter vergelijking: Kijk eens in het Onkyo topic. En dan ook het topic mbt verlengde garantie. Met bepaalde Onkyo series is véél ellende geweest. HDMI switchboards die het begaven. Ik was 1 van de 'gelukkigen'.

Denon receivers zijn over het algemeen heel robuust en betrouwbaar. Mijn 2313 staat ook al weer wat jaartjes probleemloos te spelen :)
Klopt, mijn 1910 doet het ook nog prima op wat kleine akkefietjes af en toe na. Hoef deze eigenlijk nog niet te vervangen maar ik mis wel mijn 4k mogelijkheden.
Als ik via mijn htpc naar de 1910 en vanaf daar naar de tv heb ik alleen maar geluid en geen beeld. Nu moet ik heel omslachtig 1 HDMI van de htpc naar de tv brengen en een naar de 1910 en de HDMI uitgang van de 1910 loskoppelen uit mijn tv om beeld en geluid te krijgen. Koppel ik die niet los dan heb ik alleen maar beeld en geen geluid . De 1910 heeft alleen maar HDMI 1.2 wordt dus echt tijd voor een upgrade. Denk dat ik deze dan maar in de slaapkamer zet. 🥴🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, dan gaat het om 4K, wil je vervolgens ook HDR en kom je tot de conclusie dat het OF HD audio is, OF 4k HDR. Die discussie zie ik vaker voorbij komen.

Aangenomen dat de 1910 gewoon HDMI thru kan doen, zit dat probleem volgens mij eerder in je HTPC dan in de receiver :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn1
The Eagle schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:04:
Mja, dan gaat het om 4K, wil je vervolgens ook HDR en kom je tot de conclusie dat het OF HD audio is, OF 4k HDR. Die discussie zie ik vaker voorbij komen.

Aangenomen dat de 1910 gewoon HDMI thru kan doen, zit dat probleem volgens mij eerder in je HTPC dan in de receiver :)
Pass through geprobeerd blijft het probleem hetzelfde. Denk dat het probleem is dat mijn scherm resolutie gewoon op 4k staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:22
bjorn1 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:47:
[...]
De 1910 heeft alleen maar HDMI 1.2 wordt dus echt tijd voor een upgrade.
HDMI 1.2 zal het zeker niet zijn, de voorgaande AVR-xx09 serie heeft namelijk al HDMI 1.3.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn1
FeaR schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:17:
[...]

HDMI 1.2 zal het zeker niet zijn, de voorgaande AVR-xx09 serie heeft namelijk al HDMI 1.3.
Te lang geleden dat ik het boekje heb door genomen O-)
Maar dan nog haha tijd voor wat nieuws na 9 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 22:08
Mijn avr3808 lijkt wat kuren te hebben met internet radio. Heb al mac-binding dhcp omgezet naar static IP maar dat maakt geen verschil. Na een power cycli doet alles het weer maar lijkt binnen 24 uur vast te lopen. Alle andere functies werken prima.
Maar openen van favorieten en het afspelen ervan werken beide niet

Ben nu wel aan het testen met mijn domotica plugin uitgeschakeld maar deze heeft jaren lang geen problemen gegeven, maar wordt wel af en toe geupdate.

Ik vroeg mij af, aangezien ik het zelf niet kan vinden, of soort gelijke problemen bekend zijn hier.

Ps ben ondertussen wel in de markt voor een upgrade maar mocht ik hem door verkopen wil ik dat wel naar eer en geweten kunnen doen.

[ Voor 10% gewijzigd door The-Source op 20-10-2018 17:40 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

bjorn1 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:15:
[...]

Pass through geprobeerd blijft het probleem hetzelfde. Denk dat het probleem is dat mijn scherm resolutie gewoon op 4k staat.
Bitstreamen van alle audio coderingen

Probleem zit 'm in de herkenning van de EDID.

[ Voor 7% gewijzigd door Lip op 20-10-2018 18:05 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:14
Binnenkort gaan wij verhuizen en ben inmiddels een beetje klaar met alle kabels van de versterker naar alle speakers. Ik kan ze laten infreezen, maar dan zit ik altijd vast aan de indeling en dat wil ik niet. Mijn vrouw, ook al zegt ze het niet, ziet de zuilen liever verdwijnen. Op dit moment heb ik een set Wharfedale Diamond 9.6 tezamen met Wharfedale surround en een Jamo J112 Sub aan een Marantz SR6010. Qua geluid zal ik er misschien wel op achteruit gaan, maar de Heos Bar vond ik best goed klinken in de winkel. Ik wil hem combineren met de Heos 3 als rears, misschien de 5.

De vraag die ik heb gaat over de sub. De Jamo die ik nu heb, komt mooi laag en staat eigenlijk amper aan, anders trillen de ramen er zowat uit. Is het mogelijk de Jamo wel te blijven gebruiken door hem op de HEOS link aan te sluiten? Die heeft een subwoofer uitgang. Snapt de Heos app dan dat dit de subwoofer is? De precieze specs kan ik van de Heos Sub niet terugvinden, maar als ik naar de maten kijk, kan ik beter mijn Jamo houden. Iemand die dit weet?

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Kabels voor de speakers vooraan had ik achter de plinten liggen altijd. Kabels voor de speakers achter, gingen door de kruipruimte en achter de bank weer achter de plint. Je zag er eigenlijk niets van, en je hoeft niet te vrezen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Alleen zijn vrouw hoeft ie maar te vrezen. Iets met grote speakers die ze graag ziet verdwijnen. Frezen moet ie in de muur ;)

Gelukkig staan de handleidingen tegenwoordig online: https://www.denon-hifi.nl/assets_heos/heos_link_im_ned.pdf als ik het zo lees zou ie zich gewoon als HEOS apparaat moeten manifesteren en via de sub pre out een sub aan moeten kunnen sturen. Het ding is onderdeel van het heos ecosysteem dus dat zou volgens mij gewoon goed moeten zijn.
Maar zelf geen handson ervaring mee.

Bedenk wel dat die heos bar prima is voor films, maar wellicht bij muziek wat tekort kan komen. Ligt er aan wat je gewend bent. Ik zou zeker voor muziek dat ding eerst willen horen voor ik hem kocht,

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:14
BeQuietAndDrive schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:57:
Kabels voor de speakers vooraan had ik achter de plinten liggen altijd. Kabels voor de speakers achter, gingen door de kruipruimte en achter de bank weer achter de plint. Je zag er eigenlijk niets van, en je hoeft niet te vrezen.
Achter de plinten is geen optie, we nemen een tegelvloer met plinten van dezelfde tegels en daarachter is geen ruimte voor kabels. De huidige rears zijn de 10.DFS, hangende speakers. Vandaar het frezen in de muur ;)
The Eagle schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 21:22:
Alleen zijn vrouw hoeft ie maar te vrezen. Iets met grote speakers die ze graag ziet verdwijnen. Frezen moet ie in de muur ;)
Valt mee hoor, ze heeft geen probleem mee dat ze er zijn. Maar als ik haar laat kiezen, dan vindt ze het niet erg als ze verdwijnen :9
Gelukkig staan de handleidingen tegenwoordig online: https://www.denon-hifi.nl/assets_heos/heos_link_im_ned.pdf als ik het zo lees zou ie zich gewoon als HEOS apparaat moeten manifesteren en via de sub pre out een sub aan moeten kunnen sturen. Het ding is onderdeel van het heos ecosysteem dus dat zou volgens mij gewoon goed moeten zijn.
Maar zelf geen handson ervaring mee.

Bedenk wel dat die heos bar prima is voor films, maar wellicht bij muziek wat tekort kan komen. Ligt er aan wat je gewend bent. Ik zou zeker voor muziek dat ding eerst willen horen voor ik hem kocht,
Wordt een kwestie van proberen denk ik dan maar. Luisteren ga ik binnenkort nog even een keer extra goed doen ja. Een Yamaha of een Heos AVR zou ook nog kunnen met draadloze rears en dan de zuilen vervangen voor wat kleiners. Zoveel keuze :9~

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:52
Wij mogen eindelijk ook eind van het jaar een nieuwe receiver uit gaan zoeken. Ik ben erg blij dat de nieuwste lijn van Denon ook op de goedkopere modellen een phono-ingang heeft. Ik heb verder niet zoveel spullen meer, maar vriendin wil graag een platenspeler.

Ik kan tussen de 1500h en 2500h amper verschillen ontdekken, behalve het vermogen en een zone 2 uitgang. Mis ik iets of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Dennis schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:53:
Wij mogen eindelijk ook eind van het jaar een nieuwe receiver uit gaan zoeken. Ik ben erg blij dat de nieuwste lijn van Denon ook op de goedkopere modellen een phono-ingang heeft. Ik heb verder niet zoveel spullen meer, maar vriendin wil graag een platenspeler.

Ik kan tussen de 1500h en 2500h amper verschillen ontdekken, behalve het vermogen en een zone 2 uitgang. Mis ik iets of niet?
Je kan ze op de Denon site zo vergelijken... De 2500H heeft bijvoorbeeld twee extra HDMI ingangen én een extra uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 10:51

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Ophidian, ik heb, toen we de sleutel kregen, ook gelijk het spul in de vloer gelegd. Diep genoeg, zodat de verwarming er ook nog in gevreesd kon worden. Ik ben alleen vanuit de vloer, ook de muur weer in gegaan, hier wat plaatjes:
- MDKlapwijk in "[Speakers] Het Dali Ervaringen/Discussie Topic"

Nu is onze woonkamer mooi vierkant en eigenlijk maar 1 plek voor de tv, dus ik hoefde alleen naar elke hoek...

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 19:30

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Zo, meer mensen last van spontaan de versterker aan midden in de nacht of overdag?
Als ik via de HEOS app naar digitaal radio luister (bijvoorbeeld SlamFM). en ik zet de versterker uit gaat hij na verloop van een aantal uur spontaan weer aan.

Wanneer ik de app verwijder en tussendoor spotify luister dan gebeurt dit niet meer.
Betreft een X1400

Ik heb 31 okt de sleutel van mijn huis. Ik laat een extra sleuf maken in de vloer voor de speaker kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vraagje over mijn DBP-1611UD: ik zoek eigenlijk de mogelijkheid om als er een disc in zit, te beginnen te spelen waar ie gebleven was toen ie uit ging. Iets met een klein jongetje dat structureel de zelfde film wil zien, en niet iedere keer vanaf het begin ;)
De manual staat hier https://usa.denon.com/us/...e=DBP-1611UD-OM-E_000.pdf maar ik kijk er overheen of het kan gewoon niet :?

Iemand die dit weet? @FeaR had jij niet een dergelijk aparaat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

The Eagle schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:44:
Vraagje over mijn DBP-1611UD: ik zoek eigenlijk de mogelijkheid om als er een disc in zit, te beginnen te spelen waar ie gebleven was toen ie uit ging. Iets met een klein jongetje dat structureel de zelfde film wil zien, en niet iedere keer vanaf het begin ;)
De manual staat hier https://usa.denon.com/us/...e=DBP-1611UD-OM-E_000.pdf maar ik kijk er overheen of het kan gewoon niet :?

Iemand die dit weet? @FeaR had jij niet een dergelijk aparaat ook?
Mijn 3313UD vraagt dit zodra hij aan gaat (return om te hervatten) en mijn DVD-3910 deed dit ook.
Resume-Funktion beim "Denon DBP-1611UD"
DJ_MeGaRa
Stammgast
#1 erstellt: 26. Apr 2011, 16:36 Nach oben
Sorry, wenn es eine lächerliche Frage darstellt, bloß, irgendwie kann ich in der Anleitung nichts zu dieser Option finden und auch in den Setups vom Player nicht.

Ich möchte die Möglichkeit haben, dass, wenn ich den Player beim Laufen einer DVD oder BR, ich nachher wieder an der Stelle weiterschauen kann, wo ich vorher auch beendet habe.

Oder ist das bei dem Player gar nicht möglich???

Danke im Voraus für Hilfe.
aiza
Stammgast
#2 erstellt: 26. Apr 2011, 19:59 Nach oben
Doch. Einfach auf STOP oder Standby, dann ghet es beim nächsten PLAY wieder an der Stelle weiter. Dies funktioniert aber nicht bei allen BDs (liegt dann aber an den BDs und nicht am Player).
davidcl0nel
Inventar
#3 erstellt: 26. Apr 2011, 20:00 Nach oben
Sobald Java im Spiel ist, geht es nicht mehr, sehr gut erkennbar immer dann wenn in irgendeiner Form ein Ladebalken zu sehen ist, und der Start sowieso sehr lange dauert...
maris_
Inventar
#4 erstellt: 27. Apr 2011, 17:23 Nach oben
Doch geht auch bei den meisten aktuellen Java BDs.

Mit vielen Grüßen, maris

[ Voor 45% gewijzigd door |sWORDs| op 25-10-2018 13:04 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hm, dat ga ik eens testen dan. Is wel wat onhandig (iets met schakeling via master/slave switch en alles achter deurtjes) maar worth a shot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:43

SilencerNL

No remorse

Zojuist een firmware update gekregen op mijn X1000. Denon site gechecked voor een changelog, maar niks te vinden. Iemand een idee wat deze update bevat?

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:46
Joopieboy schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:39:
Denon is lekker bezig! Was al een hele tijd stil en de bestaande instapmodellen waren niet echt modern in het stereo receiver/versterker modellen aanbod, maar daar is nu verandering in:
[Afbeelding]
Met behoud van de phono trap krijg je toch een heel arsenaal aan digitale spulletjes zoals een DAC. Alleen jammer je een losse netwerkspeler moet aanschaffen.

Voor mijzelf erg jammer dat er maar 85W op 4Ohmm beschikbaar is, maar al met al een leuke set zo. :)

Bron: https://www.hifi.nl/artik...P-800NE-en-DCD-800NE.html
Leuke set inderdaad.
Hoe zit dat tegenwoordig met ontvangen van radio?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Netwerkspeler is wel erg fijn (mits het fijn werkt), maar via de Coax gaat ook nog steeds. Mijn DRA-700AE draait ook nog steeds via RDS en Coax. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ja, maar niet in de nieuwe lijn. Analoge radio? Kennen ze niet meer, gewoon internetradio. Die is namelijk vrijwel overal beschikbaar.
FM band wordt door de omroepen al behoorlijk vervangen door DAB voor in de ether. Enige die het nog doorgeven zijn de kabelaars, maar dat wordt ook uitgefaseerd ivm naar verhoudig vrij groot bandbreedtegebruik. Fiber en DSL aanbieders bieden niet eens analoge radio, alleen maar bia een settop box. Dan gebruik je die maarals je echt wilt. En is internetradio een stuk handiger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

True, maar zolang het werkt. :+ Tegen die tijd maar eens kijken voor een leuke vervanger met wat meer digitale goodies. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 09:58
Ik heb gisteren mijn nieuwe denon x1400h receiver ontvangen en aangesloten. Deze is ter vervanging van mijn 15 jaar oude yamaha rx-v540. Ik heb 2 high end front speakers aangesloten, 2 canton cd10 surround speakers en een B&W subwoofer. Speakers zijn allemaal 8 ohm.

Mijn eerst conclusie is dat ik het geluid minder vind dan mijn oude yamaha. Ik moet de receiver al minimaal op 70 zetten voordat er een beetje normaal geluid uit komt en ik heb het idee dat er vervorming op treedt als ik hem harder zet.

Doe ik iets fout of heeft de receiver gewoon een stuk minder vermogen dan de oude yamaha (volgens de specs zijn ze overigens ongeveer gelijk qua wattage)?
Wat zou wel een goede receiver zijn als ik hem omruil (meer functionaliteit dan deze receiver heb ik overigens niet nodig)?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ontvangen en aangelsoten. Ook ingeregeld met Audissey? Zo nee, dat eerst doen, evt met de hand de equalizer bijstellen en dan pas mopperen. Dat ding kan veel mee dan je denkt. Maar lees eerst het boekje ff ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
The Eagle schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:32:
Ontvangen en aangelsoten. Ook ingeregeld met Audissey? Zo nee, dat eerst doen, evt met de hand de equalizer bijstellen en dan pas mopperen. Dat ding kan veel mee dan je denkt. Maar lees eerst het boekje ff ;)
:) Ik heb hem inderdaad niet met audissey ingeregeld, maar zelf ingesteld. Ga ik vanavond doen, maar ik kan me niet voorstellen dat dit veel met de geluidssterkte van de receiver te maken heeft. Maar ik laat me graag verassen vanavond >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

VivaAtloni schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 07:56:
[...]
of heeft de receiver gewoon een stuk minder vermogen dan de oude yamaha (volgens de specs zijn ze overigens ongeveer gelijk qua wattage)?
[...]
De Denon heeft volgens de specs zelfs wat meer vermogen en als je naar het stopcontact kijkt flink wat meer.

Wat me de laatste tijd opvalt is dat ik Dolby, etc tegenwoordig vaak op -19dB luister waar dat vroeger -29 tot -39 was, misschien iets met de nieuwere firmwares/refence volumes. Bij DSD/PCM geen last van.

[ Voor 21% gewijzigd door |sWORDs| op 30-10-2018 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Specs vergelijken tussen fabrikanten is altijd tricky omdat ze er verschillende meet methodes op nahouden. En verder geen idee wat je onder high end frontspeakers verstaat maar de Denon die je hebt is de absolute instap in die lijn op een gestripte variant zonder netwerk opties na. Uitstekend apparaat om niet al te veel eisende speakers mooi mee aan te sturen. Maar uit een paar goede zuilen zal deze Denon over het algemeen niet de maximale potentie halen.

En uiteraard als hierboven aangegeven wel de receiver even goed inregelen en spelen met de instellingen. Audyssey instellen scheelt vaak al een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Linius schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:57:
Specs vergelijken tussen fabrikanten is altijd tricky omdat ze er verschillende meet methodes op nahouden. En verder geen idee wat je onder high end frontspeakers verstaat maar de Denon die je hebt is de absolute instap in die lijn op een gestripte variant zonder netwerk opties na. Uitstekend apparaat om niet al te veel eisende speakers mooi mee aan te sturen. Maar uit een paar goede zuilen zal deze Denon over het algemeen niet de maximale potentie halen.

En uiteraard als hierboven aangegeven wel de receiver even goed inregelen en spelen met de instellingen. Audyssey instellen scheelt vaak al een hoop.
Ik heb voor de fronts een set zelfbouw met Visaton speakers en een set Asw Canton VI speakers Afbeeldingslocatie: https://www.buizenradioclub.nl/media/kunena/attachments/784/CantiusVI.jpg

Ondanks het formaat doen ze niet veel voor elkaar onder (ASW is wel wat verfijnder). Ik heb momenteel de zelfbouw speakers als front aangesloten en mijn eerste conclusie is dat het met de x1400h allemaal minder is dan de oude yamaha receiver. Dus vanavond maar even checken of de Audissey verschil gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:18
Ik heb exact hetzelfde model ondertussen al 1 maand. Eerste keer direct via audissey zijn ding laten doen.
Voor mij is dit de eerste versterker/receiver. Op stand 50 is het geluid al redelijk hard. (Op 55 staat heel het appartementsgebouw mee te dansen)
De luidsprekers zijn ook 8 ohm. (Enkel 2 front speakers van Klipsch momenteel)

Het enige dat ik heb is dat het geluid niet altijd even hard is volgens de ingang. (HDMI is luider op 40 dan optische kabel.) Die optische kabel gebruik ik omdat ik netflix via de smart functie van de TV gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:38

Hoicks

Techno!

ApC_IcE schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:24:
Zo, meer mensen last van spontaan de versterker aan midden in de nacht of overdag?
Als ik via de HEOS app naar digitaal radio luister (bijvoorbeeld SlamFM). en ik zet de versterker uit gaat hij na verloop van een aantal uur spontaan weer aan.

Wanneer ik de app verwijder en tussendoor spotify luister dan gebeurt dit niet meer.
Betreft een X1400

Ik heb 31 okt de sleutel van mijn huis. Ik laat een extra sleuf maken in de vloer voor de speaker kabels.
Heb ik ook gehad. Toen ik op de x2400h de setting heb gemaakt dat het ding niet continue een internetverbinding nodig heeft stopte dat.

Heeft iets te maken met het netwerk waarna de receiver spontaan aan springt. Enige nadeel is dat ik de receiver nu niet meer via de HEOS app kan aanzetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoicks op 30-10-2018 11:20 ]

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

VivaAtloni schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:54:
[...]

:) Ik heb hem inderdaad niet met audissey ingeregeld, maar zelf ingesteld. Ga ik vanavond doen, maar ik kan me niet voorstellen dat dit veel met de geluidssterkte van de receiver te maken heeft. Maar ik laat me graag verassen vanavond >:) .
Dan begin daar maar eens mee idd. Check als je een sub hebt ook ff het boekje van hoe je daar mee moet omgaan. Meestal is het sub gain half open en crossovr vol open. Geluidssterkte speelt mee bij o.m. de afstanden van speakers tov luisterplek.
Maar mocht ie na het inregelen alsnog zacht klinken, dan is je toverwoord referentievolume ;)
Oh ja, en source direct kan wat zachter klinken idd. Meestal is de auto setting, danwel de stereo setting voldoende. Wordt overigens onthouden per bron, dus ook afwijkend in te stellen per bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Boermansjo schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:03:
Ik heb exact hetzelfde model ondertussen al 1 maand. Eerste keer direct via audissey zijn ding laten doen.
Voor mij is dit de eerste versterker/receiver. Op stand 50 is het geluid al redelijk hard. (Op 55 staat heel het appartementsgebouw mee te dansen)
De luidsprekers zijn ook 8 ohm. (Enkel 2 front speakers van Klipsch momenteel)
Weerstand van de speaker is maar de helft van het verhaal. Een beetje Klipsch heeft een gevoeligheid van 95 dB/m (als het al niet meer is), dat geeft een ander resultaat dan een paar speakers met een gevoeligheid van (ver) onder de 90 dB. Niet wetende hoe gevoelig de speakers van "TS" zijn natuurlijk. Waarbij het ook per bron verschilt en dan niet alleen qua device maar ook qua bronmateriaal. Een game op mijn Xbox speel ik zachter dan als ik er een film op Blu-ray in stop.

Ik zou me overigens niet te blind staren op Audyssey, zeker op de lagere modellen receivers waar de lagere versies van Audyssey worden geleverd kan zonder zeker beter zijn. Ik heb MultEQ XT (die ook op de AVR-X1400 wordt geleverd) nooit goed werkend gekregen. Ik ben wel benieuwd naar de instellingen de TS in heeft gesteld, volgens mij staan dingen als speakers standaard op LARGE en subwoofer op NO, dat wordt al lastig met een 5.1 set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Heb recent om wat advies gevraagd in het aankoopadvies forum, helaas geen erg bruikbare respons gehad. Geeft niets maar dan doe ik hier nog een poging met de Denon specifieke aspecten :) (heb inmiddels nog wat meer research trachten te doen dus niet alles wat ik in dat originele topic had gezet klopt nog denk ik).

Ik overweeg om een Denon AVR te kopen. Ik wil dan graag daar mijn sources indoen (bijv. Bluray speler, Amazon Firestick, USB Harddrive, NVIDIA Shield etc) en van daaruit uitbranchen naar multiroom HEOS speakers, een aantal Bose outdoorspeakers en naar een Dolby Atmos capable Soundbar + Dolby Vision capable TV.

De laatste twee zijn voor mij nog het grootste vraagteken momenteel qua aansluiting. Normaal zou ik denken: sources (al dan niet via de AVR) naar de Soundbar en van daaruit naar de TV. De soundbar kan echter geen Dolby Vision doorgeven naar de TV. Als ik eerst naar de TV ga en dan van daaruit naar de soundbar dan kan er over de HDMI ARC weer geen Dolby Atmos naar de soundbar.

Dus mijn idee is om een HDMI kabel vanuit de AVR naar de soundbar te doen voor het geluidsdeel en een andere HDMI kabel vanuit de AVR naar de TV voor het beeld. Allereerst: kan dit? En verder: moet ik dan een 2500H nemen met twee HDMI outs, of kan het ook/beter met een 1500H met 1 HDMI out die vervolgens door een splitter gaat?

Of gaat dit helemaal niet kunnen en is mijn idee in de basis al fout? De reden waarom ik de boel graag via de AVR zou laten lopen is om ook de HEOS speakers te kunnen gebruiken en de outdoor speakers (al dan niet als Zone 2).

Hartelijk dank voor de hulp, sorry voor de beginnersvragen. Ik kan prima een computer bouwen maar van audio heb ik weinig kaas gegeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Hoicks schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:17:
[...]

Heb ik ook gehad. Toen ik op de x2400h de setting heb gemaakt dat het ding niet continue een internetverbinding nodig heeft stopte dat.

Heeft iets te maken met het netwerk waarna de receiver spontaan aan springt. Enige nadeel is dat ik de receiver nu niet meer via de HEOS app kan aanzetten.
Thanx. Had die optie geprobeerd maar dan vallen er wat opties af. Ook spotify vereist handmatig aanzetten van de receiver.
Ook niet handig. Heb de heos app verwijderd. Zo vaak luister ik geen radio dus dan maar niet.

Wel triest dat het al zo lang speelt. En geen update beschikbaar.

Een midden in de nacht aanspringende herriebak is schrikken. Maar de buren vonden het overdag wanneer ik niet thuis was ook niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinho85
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-10-2024
ApC_IcE schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:35:
[...]Een midden in de nacht aanspringende herriebak is schrikken. Maar de buren vonden het overdag wanneer ik niet thuis was ook niet leuk.
Je kan ergens in het menu instellen wat het volume is bij het aanzetten van de receiver. Misschien een idee om dat getal iets omlaag te schroeven. ;)

Nikon D300 met Sigma 10-20mm, Nikon 18-105mm, Nikon 50mm F1.8, Nikon 70-300VR en Nikon SB-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

robinho85 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:10:
[...]

Je kan ergens in het menu instellen wat het volume is bij het aanzetten van de receiver. Misschien een idee om dat getal iets omlaag te schroeven. ;)
thanx, zojuist gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

[b]Tomcat84 in "Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4"Tomcat84
Hartelijk dank voor de hulp, sorry voor de beginnersvragen. Ik kan prima een computer bouwen maar van audio heb ik weinig kaas gegeten :)
Waarom zou je een versterker kopen als je een soundbar wil gebruiken? Alleen bij LCR gebruik je een losse versterker, maar die hebben volgens mij nooit Atmos.

En met een HEOS bar ben je in 1x klaar, alleen geen Atmos, maarja met een soundbar hoeven we het daar natuurlijk eigenlijk ook niet over te hebben.

Of je moet een TV en soundbar met eARC hebben, maar ook dan gebruik je geen versterker en HEOS kun je dan met een Link op SPDIF doen.

[ Voor 36% gewijzigd door |sWORDs| op 30-10-2018 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Bedankt voor je reactie :)

Omdat ik dus los van de soundbar ook nog HEOS speakers in de voorkamer en een zestal wired bose speakers buiten wil kunnen runnen met (bijv tijdens een feestje) op allemaal dezelfde audio. Die wired speakers wil ik op de zone 2 out met een speaker selector zetten. Verder zou het fijn zijn om meer dan alleen de 2 inputs die de soundbar heeft te kunnen gebruiken.

Mijn vrouw wil niet te veel losse speakers, vandaar de Samsung HW-N950 soundbar (met rears). Meeste mensen zijn erg positief over diens Atmos (mag ook wel want hij is niet goedkoop) dus we gaan het zien. Ik weet dat een echte Atmos setup beter zou zijn maar dat kan niet.

Ik snap dat het een erg onconventioneel plan is maar de situatie is ook niet super alledaags. :) Ik ga het denk ik maar proberen en ik zal (mocht iemand anders ooit net zo gek willen doen als ik) de resultaten terugkoppelen (waarschijnlijk ergens in december).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 20:06
Sommige smart tv's controleren terwijl ze in standby staan de firmware van de tv, als de receiver is verbonden met een HDMI kabel en HDMI control staat aan dan stuurt de tv een signaal naar de HDMI apparaten en kan resulteren in het feit dat de receiver aanspringt.
Dit is een "bug" in de tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik heb een Denon AVR-X3400H als home cinema verbonden met een Sony kdl w828b.
Ik zou nu tv willen kijken met een bluetooth koptelefoon maar de Sony heeft blijkbaar geen bluetooth.
Kan ik de koptelefoon verbinden met de Denon receiver en geluid van de tv afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Cronimet schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:01:
Ik heb een Denon AVR-X3400H als home cinema verbonden met een Sony kdl w828b.
Ik zou nu tv willen kijken met een bluetooth koptelefoon maar de Sony heeft blijkbaar geen bluetooth.
Kan ik de koptelefoon verbinden met de Denon receiver en geluid van de tv afspelen?
Volgens mij is Bluetooth bij Denon om muziek naar de receiver te streamen en niet vanaf de receiver naar een ander device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
FeaR schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:01:
[...]

Volgens mij is Bluetooth bij Denon om muziek naar de receiver te streamen en niet vanaf de receiver naar een ander device.
Jammer, er is ook geen andere optie zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobiaz
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Mijn receiver (AVR-X3100W) gaf zojuist een firmware update aan. Heb deze succesvol uitgevoerd maar kan nergens vinden wat er nu geüpdatet is. Heb al gekeken op http://firmware.denon.eu/ maar daar staat een super out-dated changelog voor mijn model. Iemand een idee?

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 18:52
Tobiaz schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:12:
Mijn receiver (AVR-X3100W) gaf zojuist een firmware update aan. Heb deze succesvol uitgevoerd maar kan nergens vinden wat er nu geüpdatet is. Heb al gekeken op http://firmware.denon.eu/ maar daar staat een super out-dated changelog voor mijn model. Iemand een idee?
Spotify verandering van protocol? Weet niet of je die al binnen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:07
Ik krijg ook weer een udpate melding op mijn X3000, heb hem nog niet geïnstalleerd want wil eigenlijk eerst de changes weten.

Spotify connect zat in de vorige update. Iemand meer informatie?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Check de link boven je, bij de firmware zit ook een changelog als het goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp dat het hier alleen maar over receivers gaat. Is er ook een Denon topic over "the good old" stereo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat niet. Maar gaat hier ook gewoon over stereo, dus voel je vrij om mee te praten en vragen te stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 13:32
Sinds vandaag eigenaar van een Denon AVR-X2400H, prachtig apparaat!
Vandaag zijn ook mijn Teufel Ultima 40's MK2 geleverd. (Volledige 5.1 besteld, maar wordt in delen geleverd)

In een ander draadje reeds aangegeven, maar ik had een 5.1 (satelliet) set van Harman Kardon enkel voor film/serie, nooit muziek) en mocht van vrouwlief eindelijk over op vloerstaanders. Door de goede reviews "voorzichtig" gekozen voor de Teufel set.
Muziek speelt de afgelopen 12 jaar via mijn PC over een Logitech Z-2300 set (nog altijd een redelijk hoog gewaardeerde set) Maar zoals de vloerstaanders de woonkamer vullen gaf me toch wel even kippenvel.

De Denon handmatig ingesteld, dat er alleen 2 large fronts aangesloten zijn. Zeer onder de indruk van hoog/mid maar de bass lijkt achter te blijven (weggemoffeld?) Nou verwacht ik natuurlijk echt geen bass zoals een sub deze weergeeft, maar lees wel veel over hoe deze Ultima 40's aardig wat bass kunnen laten horen.

Wellicht heb ik iets verkeerd gedaan met instellen, aangezien ik zelfs met bass +6 en EQ op z'n hoogst amper de bass speakers aan het "bewegen" krijg (of ik moet de volume een stuk harder zetten)

Meerdere nummers geluisterd uiteraard en gezien mijn brede muzieksmaak, begonnen bij Dire Straits (Brothers in Arms klinkt mooi vol en heldere gitaarklanken), wat oude soul muziek, R&B, etc. Bij het ene nummer was de bass prima aanwezig, bij de ander dus erg op de achtergrond.

Als voorbeeld: Trey Songz - Slow Motion. Waarschijnlijk echt een sub voor nodig want hier valt bass bijna helemaal weg. Met Havana (Camila Cabello) is bass meer aanwezig.

Speakers staan op het moment 13,5 cm van de muur (voor zover dat enig invloed heeft. Lees hier wel veel over in het -Post hier je home cinema foto's)
Amp assign niks gewijzigd omdat ik geen verschil merkte tussen de verschillende standen (geen Front B optie inmiddels gevonden maar lijkt het ook niet te zijn :X )
Speaker Config. Alleen 2 large, rest op none
Speaker Distance 3.6 m
LPF for LFE (subwoofer dus greyed out) maken de verschillende herzen ook geen verschil.

Mijn laatste eigen ervaring met luidsprekers was nog in het oude vertrouwde stereo tijdperk. Door het vele lezen inmiddels begrepen dat je niet "het" stereo gevoel mag/kan verwachten van een relatief goedkope (?) 7.1 receiver, maar misschien zie ik iets heel simpels over het hoofd :) Of zijn mijn oren te gewend geraakt aan subs, geen idee.
Las ook iets over het "inspelen" van zowel versterker als speakers. Ben ik te voorbarig met deze post ?

Please help :)
John

AMD 64 3200+, MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra, 2 x 512MB Kingston pc3200, 200Gb Maxtor Sata +120 GB Maxtor , X800pro @ X800XT-PE, Samsung 213 T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Je moet die Denon automatisch alles laten instellen en dan zelf bij stellen als je dat mog wilt.
Check ook vooral even die dikke handleiding die meegeleverd wordt. Zo'n receiver is een halve computer (of eigenlijk gewoon een hele), waar, in tegenstelling tot een standaard PC, WEL een complete handleiding van wordt meegeleverd. Subwoofer gain (half open) en crossover op de sub (helemaal open) is ff een aandachtspunt. Maar dat staat ook in je boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
The Eagle schreef op maandag 12 november 2018 @ 21:26:
Je moet die Denon automatisch alles laten instellen en dan zelf bij stellen als je dat mog wilt.
Check ook vooral even die dikke handleiding die meegeleverd wordt. Zo'n receiver is een halve computer (of eigenlijk gewoon een hele), waar, in tegenstelling tot een standaard PC, WEL een complete handleiding van wordt meegeleverd. Subwoofer gain (half open) en crossover op de sub (helemaal open) is ff een aandachtspunt. Maar dat staat ook in je boekje.
Met de Audysey bedoel je ? Dacht dat die meer was voor als m'n 5.1 compleet was aangesloten. Vandaar dat ik refereerde naar mijn oude "simpele" stereotijdperk :) Ik zal meteen de Audyssey aansluiten.

Overigens geen dikke handleiding erbij gekregen enkel een quick start guide. Wel een verwijzing naar de website waar hij staat.

Misschien had je er overheen gelezen, maar heb op dit moment alleen de 2 zuilen geleverd gekregen, dus nog geen sub, mid en rears.

#Update na instellen via Audyssey, was ik daar maar mee gestart, was mijn post ook niet nodig geweest. Dank @The Eagle
Slowmotion van Trey is vast een apart nummer want daar blijft hij in het "midden" wel wegvallen. De rest tot nu toe een vooruitgang!

[ Voor 17% gewijzigd door FlitzZ op 12-11-2018 22:04 ]

AMD 64 3200+, MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra, 2 x 512MB Kingston pc3200, 200Gb Maxtor Sata +120 GB Maxtor , X800pro @ X800XT-PE, Samsung 213 T

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:19
Mijn denon x2200w is gerepareerd onder garantie (was al verlopen).

Heb even contact met Denon opgenomen en alles is netjes geregeld. Defect HDMI board.

Ander vraagje als ik muziek afspeelt via Spotify. Staat er op het schermpje Spotify. Als ik dan op de Denon zelf het knopje status intik krijg ik de artiest op het schermpje klik ik nog een keer dan het nummer. Echter als ik bijvoorbeeld het volume harder of zachter zet geeft die weer Spotify aan, en moet ik dus weer op het knopje status klikken. Weet iemand of je kan instellen dat die bijvoorbeeld altijd het nummer laat zien? En zit dit status knopje ook ergens op de afstandsbediening? Kan het niet vinden in de handleiding. Of instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
The Eagle schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 21:22:
Check de link boven je, bij de firmware zit ook een changelog als het goed is :)
Het was even een gedoe omdat je daar kennelijk je serienummer moet meegeven.. maar het is gelukt!

De latest firmware is op 08-11-2018 uitgebracht, kijk ne in de changelog daar is de laatste 08-12-2017 |:( .

Weet dus nog niet wat er gewijzigd is :+ .
Misschien dat ik de update maar achterwege laat, hij werkt nu perfect en zit er niet op te wachten dat er onverwachts iets vervelends bij komt waar je dan mee zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
Mijn x3100w had ook een update en inderdaad is de changelog op die site totaal niet up to date.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:01
Tiwazz schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 08:07:
[...]
Misschien dat ik de update maar achterwege laat, hij werkt nu perfect en zit er niet op te wachten dat er onverwachts iets vervelends bij komt waar je dan mee zit.
Voor wat het waard is: heb 'm geaccepteerd op mijn X3000 en die doet het nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
bzzzt schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:10:
[...]

Voor wat het waard is: heb 'm geaccepteerd op mijn X3000 en die doet het nog ;)
Haha, thanks :+. Dat is goed om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

FlitzZ schreef op maandag 12 november 2018 @ 21:19:
Sinds vandaag eigenaar van een Denon AVR-X2400H, prachtig apparaat!
Vandaag zijn ook mijn Teufel Ultima 40's MK2 geleverd. (Volledige 5.1 besteld, maar wordt in delen geleverd)

In een ander draadje reeds aangegeven, maar ik had een 5.1 (satelliet) set van Harman Kardon enkel voor film/serie, nooit muziek) en mocht van vrouwlief eindelijk over op vloerstaanders. Door de goede reviews "voorzichtig" gekozen voor de Teufel set.
Muziek speelt de afgelopen 12 jaar via mijn PC over een Logitech Z-2300 set (nog altijd een redelijk hoog gewaardeerde set) Maar zoals de vloerstaanders de woonkamer vullen gaf me toch wel even kippenvel.

De Denon handmatig ingesteld, dat er alleen 2 large fronts aangesloten zijn. Zeer onder de indruk van hoog/mid maar de bass lijkt achter te blijven (weggemoffeld?) Nou verwacht ik natuurlijk echt geen bass zoals een sub deze weergeeft, maar lees wel veel over hoe deze Ultima 40's aardig wat bass kunnen laten horen.

Wellicht heb ik iets verkeerd gedaan met instellen, aangezien ik zelfs met bass +6 en EQ op z'n hoogst amper de bass speakers aan het "bewegen" krijg (of ik moet de volume een stuk harder zetten)

Meerdere nummers geluisterd uiteraard en gezien mijn brede muzieksmaak, begonnen bij Dire Straits (Brothers in Arms klinkt mooi vol en heldere gitaarklanken), wat oude soul muziek, R&B, etc. Bij het ene nummer was de bass prima aanwezig, bij de ander dus erg op de achtergrond.

Als voorbeeld: Trey Songz - Slow Motion. Waarschijnlijk echt een sub voor nodig want hier valt bass bijna helemaal weg. Met Havana (Camila Cabello) is bass meer aanwezig.

Speakers staan op het moment 13,5 cm van de muur (voor zover dat enig invloed heeft. Lees hier wel veel over in het -Post hier je home cinema foto's)
Amp assign niks gewijzigd omdat ik geen verschil merkte tussen de verschillende standen (geen Front B optie inmiddels gevonden maar lijkt het ook niet te zijn :X )
Speaker Config. Alleen 2 large, rest op none
Speaker Distance 3.6 m
LPF for LFE (subwoofer dus greyed out) maken de verschillende herzen ook geen verschil.

Mijn laatste eigen ervaring met luidsprekers was nog in het oude vertrouwde stereo tijdperk. Door het vele lezen inmiddels begrepen dat je niet "het" stereo gevoel mag/kan verwachten van een relatief goedkope (?) 7.1 receiver, maar misschien zie ik iets heel simpels over het hoofd :) Of zijn mijn oren te gewend geraakt aan subs, geen idee.
Las ook iets over het "inspelen" van zowel versterker als speakers. Ben ik te voorbarig met deze post ?

Please help :)
John
Mag ik vragen waarom je niet voor de nieuwere X2500H bent gegaan? Die is op dit moment voor nog geen 540 euro te krijgen namelijk. Scheelt dus erg weinig. Of heb je de X2400H tweedehands gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
Nyarlathotep schreef op woensdag 14 november 2018 @ 21:17:
[...]

Mag ik vragen waarom je niet voor de nieuwere X2500H bent gegaan? Die is op dit moment voor nog geen 540 euro te krijgen namelijk. Scheelt dus erg weinig. Of heb je de X2400H tweedehands gekocht?
Omdat ik mezelf een limiet van € 500,00 had opgelegd en ben daar erg strikt in. Na het lezen van bijna alle pagina's van dit topic, leek me de X2400H de beste keus voor mij voor onder de € 500,00. Er is overduidelijk heel veel veranderd de afgelopen 11 jaar. Dus eerst hier maar eens mee om leren gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Een limiet van 500 euro icm Denon is geen handige zet nee :+ Waar je denk ik meer moet leren omgaan is dat een hobby geld mag kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
The Eagle schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:17:
Een limiet van 500 euro icm Denon is geen handige zet nee :+ Waar je denk ik meer moet leren omgaan is dat een hobby geld mag kosten ;)
Omdat ik letterlijk alles ga / wil vervangen. Dus niet alleen receiver + melkpak 5.1 ... ook tv, ps3 moet vervangen worden, NUC (of andere variant) etc, heel bewust budget per onderdeel genomen.

Dat hobby's geld kosten weet ik alles van. Mijn hobby was "detailen' van onze auto's! Dit heb ik maar opgegeven ;) (gebrek aan tijd voornamelijk)

En na het lezen van de vele pagina's was mijn vermoeden dat ik als beginner weinig verschil zal merken, vandaar de 2400.

[ Voor 12% gewijzigd door FlitzZ op 16-11-2018 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik snap je wel hoor. Maar stel dat je dan straks voor een TV kiest die 40 tientjes onder je budget zit. Heb je dan niet iets van "had ik maar"?

Just saying. Principes zijn mooi maar in principe zijn het ook maar principes, en die zijn principieel meestal aan verandering onderhevig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
Misschien moeten we daar een apart topic over openen ;-) Of over praten via Skype. Met veel plezier naar jouw scherpe / kritische maar zeker behulpzame posts gelezen, weet zeker dat ik nog veel van jou kan leren.
The Eagle schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:10:
Just saying. Principes zijn mooi maar in principe zijn het ook maar principes, en die zijn principieel meestal aan verandering onderhevig :+
Misschien kan jij mijn partner en 2 dochters hiervan overtuigen, mij lukt het in ieder geval niet 7(8)7

Voor wat de gehele home cinema beteft, ik wilde gewoon ergens beginnen en ben nu al onwijs blij met hetgeen ik heb aangekocht. Al is het alleen al de hele studie die ik moet volgen om de Denon, de terminologie etc. te begrijpen. Dus ik zit nog in de fase die jij heel vaak hebt genoemd: RTFM (en GoT)

[ Voor 26% gewijzigd door FlitzZ op 16-11-2018 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Klein tipje voor de eventuele volgende keer voor @FlitzZ : je kan bij heel wat hifi zaken vragen of ze wat met de prijs kunnen doen als je wat componenten samen bij ze bestelt. Omdat je dus aangeeft dat je meer wil gaan vernieuwen, kan dat:
1. schelen in geld, óf
2. voor hetzelfde geld een upgrade qua model krijgen

Bij HiFi Klubben kan dat sowieso (ervaring uit eerste hand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
Sluuz schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:12:
Klein tipje voor de eventuele volgende keer voor @FlitzZ : je kan bij heel wat hifi zaken vragen of ze wat met de prijs kunnen doen als je wat componenten samen bij ze bestelt. Omdat je dus aangeeft dat je meer wil gaan vernieuwen, kan dat:
1. schelen in geld, óf
2. voor hetzelfde geld een upgrade qua model krijgen

Bij HiFi Klubben kan dat sowieso (ervaring uit eerste hand).
Dank voor de tip. Langs winkels gaan en luisteren is per definitie de beste optie. Door mijn gebrek aan tijd ben ik voornamelijk van veel gedeelde ervaringen op fora uitgegaan. (En ik weet: Geen tijd is geen prioriteit :) )

Mocht ik ooit voor de betere / duurdere speeltjes gaan zal ik meer luistertijd spenderen bij o.a. HiFi Klubben enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Dit kan je ook via email regelen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

FlitzZ schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:20:
Misschien moeten we daar een apart topic over openen ;-) Of over praten via Skype. Met veel plezier naar jouw scherpe / kritische maar zeker behulpzame posts gelezen, weet zeker dat ik nog veel van jou kan leren.
Een klein stukje ervaring, google en boerenverstand doen een hoop :Y)
Maar dank voor de veer in mijn reet. Mag er nu weer uit, dat klereding kietelt dat de nete :+
[...]

Misschien kan jij mijn partner en 2 dochters hiervan overtuigen, mij lukt het in ieder geval niet 7(8)7
Om vergeving vragen is altijd makkelijker dan om toestemming ;)
Voor wat de gehele home cinema beteft, ik wilde gewoon ergens beginnen en ben nu al onwijs blij met hetgeen ik heb aangekocht. Al is het alleen al de hele studie die ik moet volgen om de Denon, de terminologie etc. te begrijpen. Dus ik zit nog in de fase die jij heel vaak hebt genoemd: RTFM (en GoT)
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 10:13
Hoi Allemaal,

Heb een vraagje omtrend mijn x1200W, misschien dat iemand hier ervaring mee heeft.

Zit namelijk met het volgende probleem, gebruik sinds kort Spotify en de x1200w heeft dus ook Spotify Connect, de IOS app van Spotify ziet de Denon ook netjes en speelt muziek af.

Alleen dit is in 2.0.... de subwoofer blijft uit, zit er ergens een verborgen instelling die ik mis. Kan bijvoorbeeld ook in de audio settings niet het subwoofer niveau aanpassen als ik in spotify mode zit.

Wanneer ik vanaf mijn iPhone airplay gebruik naar de Denon krijg ik netjes 2.1 en lijkt de geluids kwaliteit ook een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Pandanl, mijn beide Denon's (4520ci en 8500h) doen dacht ik gewoon 2.1, maar ik heb ze met Spotify eigenlijk altijd op "multi-channel stereo" staan, dus stereo over 5.1.

Je kan je stereo output settings waarschijnlijk instellen door de rode knop op de afstandsbediening (sound-mode music) vast te houden.

Edit: net even gecontroleerd, als ik de output op stereo zet is dat 2.1, terwijl de bron inderdaad 2.0 is

[ Voor 16% gewijzigd door MDKlapwijk op 16-11-2018 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Vandaag toch maar de denon avr-x4500 besteld. Voor 1299 met gratis heos speaker erbij kon ik de aanbieding niet weerstaan. https://www.media-seller....ve-mit-alexa-schwarz.html
Voor de zekerheid met creditcard besteld omdat het toch de eerste keer voor mij is bij deze webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:30
The-Source schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:41:
Vandaag toch maar de denon avr-x4500 besteld. Voor 1299 met gratis heos speaker erbij kon ik de aanbieding niet weerstaan. https://www.media-seller....ve-mit-alexa-schwarz.html
Voor de zekerheid met creditcard besteld omdat het toch de eerste keer voor mij is bij deze webshop.
Had je dan niet beter de Marantz SR6013 kunnen bestellen? Die is voor zover ik weet gelijkwaardig aan de Denon en nu met Black Friday verkrijgbaar voor 999 euro, dus als je er zelf nog een Heos 1 bijkoopt ben je alsnog ruim 100 euro goedkoper uit en hoeft hij ook niet uit Duitsland te komen. Of is er een speciale reden waarom je echt de Denon wilt?

[ Voor 3% gewijzigd door Wekko306 op 20-11-2018 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Nou ik heb nu al meer dan 10 jaar Denon (avr 3808) en bevalt erg goed. De zone triggers zijn wel een belangrijk puntje voor mij. Daarnaast krijgt dit model net zoals de x6500 later nog een software update welke ik wel belangrijk vond.

Edit:
Even opgezocht, https://www.imaxenhanced.com/
Weet niet of het genoemde Marantz type dat ook gaat doen.

[ Voor 22% gewijzigd door The-Source op 21-11-2018 07:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 08:17
Ik heb een bestaande subwoofer die mij erg goed bevalt. Is er een goedkope manier om deze draadloos aan te sluiten op het heos-ecosysteem? Een heos-link vind ik erg prijzig voor deze functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Beste Denon gebruikers, ik zoek enig advies. Ik ben al zo'n 15 jaar in het bezit van een AVR3803. Dit zit aangesloten op een 5.1 set van Dali, met een stevige sub. Deze set houdt wel van wat vermogen bij het aansturen, en dat levert de 3803 best met per kanaal een 'losse' versterker. Probleem, het wordt steeds lastiger met aansluiten van apparatuur zonder HMDI aansluitingen.

Met Black Friday in het vooruitzicht, ben ik toch maar eens gaan rondkijken. Ik heb mijn checklist nu gereduceerd tot drie modellen: Denon X3500H, X4400H en de Marantz SR6013. Deze zijn allemaal aantrekkelijk geprijsd momenteel.

Ik blijf voorlopig bij mijn 5.1 setup, dus of een receiver nu 7.2 of 11.8 aanstuurt maakt me niet zoveel uit ;) wel heb ik een 4K TV, dus daar wil ik wel rekening mee houden.

Verdere verschillen:
- 4400 levert theoretisch veel meer vermogen
- de 3500 en de Marantz lijken me de modernere van het stel met airplay 2 en alexa, hoewel ik voor dat laatste niet echt een toepassing heb
- de 3500 heeft als enige HDMI 2.1, ik weet niet exact hoe belangrijk dat is?
- de 3500 weegt slechts 10 kg, zegt dat iets over de kwaliteit van de componenten misschien?

Kortom, ik kom er nog niet uit. Kunnen jullie me op het juiste spoor zetten? Ik denk dat de basisvraag misschien wel is: waarom een duurdere uitvoering kopen dan de 3500, die er op papier het meest gunstig uitziet? Is er een catch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
@BeQuietAndDrive Een 4400 koop je als je 5.1.4 atmos wil gaan gebruiken, anders zou ik zeker voor de 3500 gaan en vermogen moet je al helemaal niet op letten.
HDMI 2.1 heeft veel meerwaarde de bandbreedte is veel hoger, en de 3500 heeft ook audyssey multeq xt32 de beste versie op dit moment.
Heb zelf de x3400 prima versterker voor 5.1.2 atmos.

• Jelleuuh
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-02 22:40
Ik heb sinds kort een nieuwe 4K-tv. Aangezien mijn huidige denon receiver 1911 nog geen 4K ondersteunt en ik op termijn van 4K-content wil genieten ben ik ook aan het rondkijken om mijn denon receiver te updaten.

Ik heb de x1400H op het oog maar als ik de specs bekijk heeft deze geen dolby pro logic 2 meer? Is dat er met een reden uitgehaald? Je zou toch denken dat zoveel jaren later die functie nog steeds bestaat? Of is er een vervanger? Ik kijk namelijk nog vaak gewoon TV via die versterker en ik wil dan ook surround sound hebben. Momenteel is mijn tv optical aangesloten zodat ik 4K beeld kan afspelen en het geluid kan versturen over optical maar dan mis ik natuurlijk wel de hoogste geluidsstandaarden...

Kort gezegd: zijn de nieuwe receivers slechter dan de oude wat betreft TV 2.0 naar 5.1 converteren? Of zit er gewoon een nieuwe soort conversietechniek op deze versterker die beter is dan vroeger en waar ik overkijk?

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:03:
Beste Denon gebruikers, ik zoek enig advies. Ik ben al zo'n 15 jaar in het bezit van een AVR3803. Dit zit aangesloten op een 5.1 set van Dali, met een stevige sub. Deze set houdt wel van wat vermogen bij het aansturen, en dat levert de 3803 best met per kanaal een 'losse' versterker. Probleem, het wordt steeds lastiger met aansluiten van apparatuur zonder HMDI aansluitingen.

Met Black Friday in het vooruitzicht, ben ik toch maar eens gaan rondkijken. Ik heb mijn checklist nu gereduceerd tot drie modellen: Denon X3500H, X4400H en de Marantz SR6013. Deze zijn allemaal aantrekkelijk geprijsd momenteel.

Ik blijf voorlopig bij mijn 5.1 setup, dus of een receiver nu 7.2 of 11.8 aanstuurt maakt me niet zoveel uit ;) wel heb ik een 4K TV, dus daar wil ik wel rekening mee houden.

Verdere verschillen:
- 4400 levert theoretisch veel meer vermogen
- de 3500 en de Marantz lijken me de modernere van het stel met airplay 2 en alexa, hoewel ik voor dat laatste niet echt een toepassing heb
- de 3500 heeft als enige HDMI 2.1, ik weet niet exact hoe belangrijk dat is?
- de 3500 weegt slechts 10 kg, zegt dat iets over de kwaliteit van de componenten misschien?

Kortom, ik kom er nog niet uit. Kunnen jullie me op het juiste spoor zetten? Ik denk dat de basisvraag misschien wel is: waarom een duurdere uitvoering kopen dan de 3500, die er op papier het meest gunstig uitziet? Is er een catch?
De X3500H heeft geen HDMI 2.1
Er is nog helemaal geen apparatuur met deze specificaties omdat de hardware er bij de introductie van dit model ook nog niet was.
Ik zie op de Denon site dat de ondersteuning gaat t/m 4K60, en voor de X2500H is dat 4K30.
Als je verder niet van plan bent om 4K120Hz materiaal af te spelen dan hoef je ook niet te wachten op apparatuur met deze specs.
Je zou zelfs voor de X2500H kunnen gaan; het verschil in vermogen is erg klein.

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:01
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:03:
Meer over het type. Heb zelf ook een 3800 serie gehad en daar was die 10kg extra gevolg van een joekel van een transformator. Vanaf de X3000 is dat een moderne switched-mode power supply. Ik hoor in ieder geval het verschil niet (jouja, door de betere correcties voor afstand en equalizer klinkt de X serie naar mijn mening beter ;) ).

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dank voor de reacties :) ja die 3803 van mij weegt 19 kg ofzo. Maar goed, TV's uit die tijd waren ook zwaar. Ik denk dat ik voor de 3500 ga, zijn mooie aanbiedingen op nu (699 EUR) en dan hou ik nog wat over.

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:17

Sandyman538

SandstorM [148839]

Nyarlathotep schreef op woensdag 14 november 2018 @ 21:17:
[...]

Ik zit op dit moment ook te twijfelen tussen de X2400H en de X2500H maar neig toch naar de X2400H omdat die te koop is voor 399,- op het moment en de X2500H voor 519,- te koop staat op amazon.de. Ben al een poos aan het googlen en vergelijken maar het enige wat ik kan vinden is een extra audio uitgang op de x2500h en een phono ingang. Is dit echt het enige verschil of zit er onder de kap nog een groter veschil? Want phono en extra audio out ga ik toch niet gebruiken en dat zou de keuze wat makkelijker maken.

Onderbuik zegt natuurlijk altijd voor het nieuwste gaan, maar als dit zulke marginale verschillen zijn is het natuurlijk niet echt nodig.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• FlitzZ
Sandyman538 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 20:17:
[...]

Ik zit op dit moment ook te twijfelen tussen de X2400H en de X2500H maar neig toch naar de X2400H omdat die te koop is voor 399,- op het moment en de X2500H voor 519,- te koop staat op amazon.de. Ben al een poos aan het googlen en vergelijken maar het enige wat ik kan vinden is een extra audio uitgang op de x2500h en een phono ingang. Is dit echt het enige verschil of zit er onder de kap nog een groter veschil? Want phono en extra audio out ga ik toch niet gebruiken en dat zou de keuze wat makkelijker maken.

Onderbuik zegt natuurlijk altijd voor het nieuwste gaan, maar als dit zulke marginale verschillen zijn is het natuurlijk niet echt nodig.
Had de X2500H niet ook de nieuwere (althans betere) Audyssey microfoon ?
Ik snap je twijfel wel, maar wat ik uit dit draadje heel goed heb begrepen, qua vermogen ga je het verschil niet merken. Wordt dan echt de afweging voor de opties die erop zitten die je wel / niet zal benutten.

Zelf erg tevreden met de X2400H. Alleen wel een klap meer betaald dan de € 399 die jij noemt :(

edit:
Wel zo netjes om hier aan toe te voegen, dat ik zo goed als compleet nieuw ben op het gebied van dit soort receivers + voor het eerste vloerstaanders gebruik. Ben dan ook nog steeds lerende want muziek klinkt nog niet naar tevredenheid ;)

[ Voor 9% gewijzigd door FlitzZ op 22-11-2018 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 19:05

vhal

ಠ_ಠ

Helaas, na 8,5 jaar begint mijn AVR-1910 kuren te vertonen met zijn HDMI-uitgang. Regelmatig flikkert het beeld als de receiver net aan staat, het lijkt wat minder te worden als hij wat langer aan staat en dus ws. warmer wordt.

Nu maar iets anders zoeken voor mijn Focals 716W + center, surround boeit mij vooralsnog niet. :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:12

ChillPascal

In the end...

Ik ben opzoek naar een receiver een homecinema mee op te zetten. Op dit moment heb ik in de keuken twee plafondspeakers die aangestuurd worden via Heos (Heos AMP).

Is er een beweegreden om te kiezen voor de Heos AVR i.p.v. de Denon X2400H of de X2500H?

#ProductPrijsSubtotaal
1Denon AVR-X2400H€ 399,-€ 399,-
1Denon AVR-X2500H€ 549,-€ 549,-
1Denon HEOS AVR€ 439,-€ 439,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.387,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erichunter
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-09 14:22
ChillPascal schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 08:46:
Ik ben opzoek naar een receiver een homecinema mee op te zetten. Op dit moment heb ik in de keuken twee plafondspeakers die aangestuurd worden via Heos (Heos AMP).

Is er een beweegreden om te kiezen voor de Heos AVR i.p.v. de Denon X2400H of de X2500H?

De heos AMP ondersteund ook HEOS speakers als onderdeel van een 5.1 installatie, de AVR series hebben dat niet. Uiteraard ook een heel ander apparaat als je kijkt naar de hoeveelheid aansluitingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Erichunter schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:53:
[...]

De heos AMP ondersteund ook HEOS speakers als onderdeel van een 5.1 installatie, de AVR series hebben dat niet. Uiteraard ook een heel ander apparaat als je kijkt naar de hoeveelheid aansluitingen
Uhm, dat begrijp ik niet helemaal? De Heos AMP heb ik al reeds in bezit en stuurt plafondspeakers in de keuken aan.

Ik wil graag een 2.1 set in de woonkamer welke ik kan aansluiten op het Heos-systeem. Tevens zou ik deze 2.1 set optioneel willen uitbereiden tot een 5.1, waarbij de twee surroundspeakers Heos 1's of 3's zijn.

De X2400H of X2500H liggen daarbij het meeste voor de hand en vroeg mij daarom af wat de plaats van de Heos AVR in de line-up dan Denon inneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Laatst online: 10-09 13:33
Jelleuuh schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:08:
[...]
Ik heb de x1400H op het oog maar als ik de specs bekijk heeft deze geen dolby pro logic 2 meer? Is dat er met een reden uitgehaald? Je zou toch denken dat zoveel jaren later die functie nog steeds bestaat? Of is er een vervanger?
[...]
Kort gezegd: zijn de nieuwe receivers slechter dan de oude wat betreft TV 2.0 naar 5.1 converteren? Of zit er gewoon een nieuwe soort conversietechniek op deze versterker die beter is dan vroeger en waar ik overkijk?
Ik heb eigenlijk exact dezelfde vraag. Zojuist een x1400 besteld als vervanger voor mijn avr-1713. Heeft iemand een antwoord op bovenstaande vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erichunter
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-09 14:22
ChillPascal schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:15:
[...]

Uhm, dat begrijp ik niet helemaal? De Heos AMP heb ik al reeds in bezit en stuurt plafondspeakers in de keuken aan.

Ik wil graag een 2.1 set in de woonkamer welke ik kan aansluiten op het Heos-systeem. Tevens zou ik deze 2.1 set optioneel willen uitbereiden tot een 5.1, waarbij de twee surroundspeakers Heos 1's of 3's zijn.

De X2400H of X2500H liggen daarbij het meeste voor de hand en vroeg mij daarom af wat de plaats van de Heos AVR in de line-up dan Denon inneemt.
Excuus ik bedoel eigenlijk de HEOS AVR. Als je in een later stadium draadloze rear speakers wilt toevoegen, voor bijvoorbeeld film kijken in een 5.1 opstelling, dan kan dit alleen met een HEOS AVR.
De AVR-x2400/2500 kan vooralsnog alleen worden gebruikt als ware het een HEOS speaker: dus met bijvoorbeeld spotify muziek afspelen via deze installatie op bedraad aangesloten speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Erichunter schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:29:
[...]

Excuus ik bedoel eigenlijk de HEOS AVR. Als je in een later stadium draadloze rear speakers wilt toevoegen, voor bijvoorbeeld film kijken in een 5.1 opstelling, dan kan dit alleen met een HEOS AVR.
De AVR-x2400/2500 kan vooralsnog alleen worden gebruikt als ware het een HEOS speaker: dus met bijvoorbeeld spotify muziek afspelen via deze installatie op bedraad aangesloten speakers.
Oeii, dat is mij niet helder. Ik kon dat tevens zo 1,2,3 niet vinden op internet. Heb je daar een bron voor?
Vreemd dat dat niet mogelijk zou zijn met een X2400H of X2500H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
ChillPascal schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 15:54:
[...]

Oeii, dat is mij niet helder. Ik kon dat tevens zo 1,2,3 niet vinden op internet. Heb je daar een bron voor?
Vreemd dat dat niet mogelijk zou zijn met een X2400H of X2500H.
Dat is dus inderdaad precies de positionering van de Heos AVR. Check anders de handleidingen maar van de normale receivers, geen van allen ondersteunt het gebruik van Heos speakers als draadloze surround.
Yamaha doet dat in hun huidige lijn receivers wel met hun MusicCast speakers, dus hoop dat Denon/Marantz in de nabije toekomst volgt om dit icm hun Heos speakers te ondersteunen maar voorlopig is dat niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Gisteren is mijn x4500h+ heos1 hs2 binnen gekomen. Werd zelfs als avond bezorging aangeboden, dat was een onverwachte meevaller.
Tv audio via hdmi arc wil niet echt meewerken maar optisch doet het prima. Nog geen zin om dit helemaal uit te zoeken want eerst wil ik mijn Harmony weer naar wens hebben.
Gelukkig doet mijn domotica plugin het wel gelijk :D
Internet radio ging bij mijn vorige Denon via radiodenon.com nu moet ik eens gaan kijken hoe dat zit een met het instellen van presets voor internet radio.
Maar vorige fine tuning was ook niet in een dag gereed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
vhal schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 08:00:
Helaas, na 8,5 jaar begint mijn AVR-1910 kuren te vertonen met zijn HDMI-uitgang. Regelmatig flikkert het beeld als de receiver net aan staat, het lijkt wat minder te worden als hij wat langer aan staat en dus ws. warmer wordt.

Nu maar iets anders zoeken voor mijn Focals 716W + center, surround boeit mij vooralsnog niet. :)
Zeker weten dat het de receiver is? Wij hadden exact hetzelfde en dachten dat het de 3310 was maar het bleek de televisie (Panasonic plasma) te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Wekko306 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 16:05:
[...]

Dat is dus inderdaad precies de positionering van de Heos AVR. Check anders de handleidingen maar van de normale receivers, geen van allen ondersteunt het gebruik van Heos speakers als draadloze surround.
Yamaha doet dat in hun huidige lijn receivers wel met hun MusicCast speakers, dus hoop dat Denon/Marantz in de nabije toekomst volgt om dit icm hun Heos speakers te ondersteunen maar voorlopig is dat niet het geval.
Poeh, dat is inderdaad wel ongelukkig. Is er sprake van dat draadloze surroundspeakers binnenkort ondersteund gaan worden door de Denon AVR-line?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
ChillPascal schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 10:12:
[...]

Poeh, dat is inderdaad wel ongelukkig. Is er sprake van dat draadloze surroundspeakers binnenkort ondersteund gaan worden door de Denon AVR-line?
Geen idee. Ik neem aan dat de AVR lijn het hardwarematig niet kan, dus ik zou geen update verwachten voor de huidige modellen. Maar als ze bij Denon zien dat het een succesvol USP is voor de huidige Yamaha receivers zullen ze zich vast gaan afvragen of het niet handig is dit ook toe te voegen aan toekomstige AVR modellen. Of misschien breiden ze de Heos AVR lijn in de toekomst wel uit met meerdere modellen. Ik zou het zelf een gemiste kans vinden als ze hier niet in mee zouden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeedebee
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14-07 15:00
Wekko306 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 10:17:
[...]

Geen idee. Ik neem aan dat de AVR lijn het hardwarematig niet kan, dus ik zou geen update verwachten voor de huidige modellen. Maar als ze bij Denon zien dat het een succesvol USP is voor de huidige Yamaha receivers zullen ze zich vast gaan afvragen of het niet handig is dit ook toe te voegen aan toekomstige AVR modellen. Of misschien breiden ze de Heos AVR lijn in de toekomst wel uit met meerdere modellen. Ik zou het zelf een gemiste kans vinden als ze hier niet in mee zouden gaan.
Gisteren heb ik een Denon receiver X3500h besteld omdat deze voor een zeer gunstige prijs te krijgen is nu. Nu ik lees dat HEOS niet als surround werkt begin ik toch sterk te twijfelen of ik niet een vergelijkbare Yamaha met MusicCast moet bestellen. Ik vind het namelijk onbegrijpelijk dat Denon de surround HEOS functie niet regelt voor de AV receivers. Wellicht toch eens Denon berichten of ze hier in de toekomst iets aan kunnen/gaan doen...

Van Yamaha heb ik (nog) geen verstand. Wat zou een vergelijkbare receiver zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Jeedebee schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:23:
[...]

Gisteren heb ik een Denon receiver X3500h besteld omdat deze voor een zeer gunstige prijs te krijgen is nu. Nu ik lees dat HEOS niet als surround werkt begin ik toch sterk te twijfelen of ik niet een vergelijkbare Yamaha met MusicCast moet bestellen. Ik vind het namelijk onbegrijpelijk dat Denon de surround HEOS functie niet regelt voor de AV receivers. Wellicht toch eens Denon berichten of ze hier in de toekomst iets aan kunnen/gaan doen...

Van Yamaha heb ik (nog) geen verstand. Wat zou een vergelijkbare receiver zijn?
Ik ga er ook wel een beetje vanuit dat Denon dat in de toekomst wel zal willen, maar geen idee of zoiets met een firmware update is toe te voegen dus ik ga daar maar niet vanuit.
Wat betreft Yamaha moet je dan wel een model van 2018 hebben, prijstechnisch zijn de RX-V685 en Aventage RX-A680 het meest vergelijkbaar aan de X3500H die je nu hebt. Qua wireless surround zou je dan 2x de MusicCast 20 nemen of 1x de MusicCast 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Behalve de HEOS AVR biedt volgens mij alleen de Heos soundbar de mogelijkheid van draadloze rears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton1
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-08 14:47
Vraagje over Denon AVR-X1500H: heb inmiddels zoveel apparaten verzameld dat ze niet meer allemaal aangesloten kunnen worden op m'n ouderwetse stereo versterker uit de jaren 80. Nu heeft PlatteTV een mooie aanbieding waar de X1500 voor 368 meegenomen kan worden. Nu heb ik niet heel veel eisen, heb een stereo opstelling met twee vloerstaanders en een platenspeler. Phono ingang is daarom een pre. Het enige verschil dat ik zo snel tussen de X2500 en X1500 kan vinden is het uitgangsvermogen. Heb ik dit extra vermogen nodig? En heeft iemand ervaring met de X1500? Kan er namelijk geen reviews over vinden..
Pagina: 1 ... 64 ... 100 Laatste