Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:25
Ik heb ook op alle randapparatuur op mn 2400H de HDMI CEC aanstaan, maar geen geluidsbalk noch van de TV of de AVR of enig andere. Ook geen behoefte aan om dit te zien, staat voldoende in de display van de AVR.
Volgens mijn kun je dit in het setup menu als zodanig aangeven of je wel of niet de infobalk wilt weergeven.
Nu even geen tijd om gedetaillert dit even op te zoeken, sorry..
Voor de Atmos beleving maakt de te gebruiken boxen niet zo veel uit, kan dus best, gewoon effe testen of de geluidskwaliteit c.q. extra beleving je bevalt.

[ Voor 7% gewijzigd door dinandus op 12-05-2018 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:48
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 22:00:
Thanks FeaR, maar gisteren heb ik 1 van de audio hdmi functies uitgezet en kwam er enkel geluid uit de tv.
Vreemd ook dat de onkyo daar geen "last" van had.

Maar k ga het even zoeken of de tv ook zo een functie heeft. Bedankt.
Heb je wel in de receiver ingesteld dat de AVR en niet de TV het uitvoerende apparaat is? Ik zou niet inzien waarom het geluid uit de TV komt als je alle bronnen via HDMI op de receiver aan hebt gesloten. Als je HDMI ARC gebruikt dan kan dat omvallen zonder HDMI CEC, maar zo te lezen is dat hier niet aan de orde.

Ik houd het toch op HDMI CEC aangezien dat één van de functies is van HDMI CEC: volume van - met HDMI - aangesloten apparatuur bedienen met één remote.

Dat niet elk apparaat er last van heeft of anders reageert komt door de brakke implementatie van HDMI CEC. Het is een protocol wat door elke fabrikant op een eigen manier geïnterpreteerd kan worden. Het kan hemels werken maar het kan ook de hele set door de war gooien.
dinandus schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 22:03:
Ik heb ook op alle randapparatuur op mn 2400H de HDMI CEC aanstaan, maar geen geluidsbalk noch van de TV of de AVR of enig andere. Ook geen behoefte aan om dit te zien, staat voldoende in de display van de AVR.
Volgens mijn kun je dit in het setup menu als zodanig aangeven of je wel of niet de infobalk wilt weergeven.
Nu even geen tijd om gedetaillert dit even op te zoeken, sorry..
Heb je ook dezelfde TV? Zo niet dan gaat dit vergelijk al niet op aangezien je dus met diverse implementaties kan zitten van HDMI CEC. Het lijkt me ook sterk dat je in de receiver in kan stellen of je de volumebalk van de TV wilt zien. Op mijn Denon kan ik alleen instellen of ik de volumebalk van de receiver wel of niet wil zien en zo ja, waar.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:25
Yep, op beide Philips 7601 en nu de 873.
Mischien nog even in het menu van je TV aangeven dat geluid via de HDMI loopt, en de geluidsweergave extern. Boxen tv op uit..
Gebruik zowel de AB van de Oled als die van de 2400H door elkaar..reageren beiden alleen naar de AVR voor instellen geluidsniveau.
Beye the way, welke Philips kijk jij mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk via de Philips 55PFL7008
In het menu van de Denon vind ik er niet meteen iets over terug. (Of ik kijk eroverheen bij het set-up menu)

Bij de TV wel:
K ga naar instellingen -> geluid -> geavanceerd
Dan kom ik in de volgende menus die er volgens mij iets mee te maken kunnen hebben:
TV Luidsprekers (met als keuzes: uit - aan - easy link - easy link automatisch starten -> deze staat op Easy Link autom. Starten => als ik deze op uit zet, heb ik geen geluid, niet over de tv en niet op de denon, zet ik deze op aan, dan heb ik enkel geluid op de tv
HDMI ARC (met als keuzes: aan - uit -> deze staat aan , als die op uit staat maakt voor mijn "probleem" geen verschil.

Verder vind ik daar nergens een instelling die er betrekking op zou kunnen hebben.

Het lijkt mij ook dat de decoder het geluid door de Denon naar de tv gestuurd wordt, en dan terug naar de Denon gestuurd wordt (soort van by-pass).

Dank je voor het meedenken _/-\o_ d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2018 23:32 . Reden: Effe iets bijgevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 23:23:
In het menu van de Denon vind ik er niet meteen iets over terug. (Of ik kijk eroverheen bij het set-up menu)
Pagina 158 van de NL handleiding. Denon noemt het "HDMI Control" of vrij vertaald "HDMI Bediening". Let wel dat je de audio output dus ook op "AVR" hebt staan en niet op "TV". Indien je "TV" selecteert wordt beeld en geluid doorgestuurd naar de TV. Settings zijn allemaal onder "HDMI Setup" te vinden.

De HDMI CEC instelling van de TV is wat apart. Je sluit alles op de receiver aan om die als audio weergever te gebruiken. Beetje typisch dat het signaal om dat te laten gebeuren dan door de TV moet worden aangewakkerd (dat is wat de instellingen op de Philips doet). Dat "ARC" niets doet is te verklaren aangezien je die optie niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oOo

Volgens mij is het gelukt.

In het HDMI Setup menu van de Denon
De HDMI bediening op "uit" gezet.
Daarna ARC op "uit"
Daarna kon ik HDMI Audio Uit instellen op "AVR"

Door die instellingen te veranderen heb ik mn "probleem" op kunnen lossen.

Nu ben ikzelf niet de meest onhandige maar dit had ik op mn eigen volgens mij nooit kunnen oplossen 8)7 , ik keek dan ook telkens bij het "audio" deel van de instellingen.

Hartelijk bedankt!
Nu nog even verder wat tv kijken oOo oOo oOo

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2018 23:55 . Reden: Zin toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 02:30

grass460

[DPC] Division_Brabant

wie weet er een goede reparateur voor mijn avr 4308. Bij het inschakelen doen niet alle kanalen het direct.
Dit is bij stereo en multichannel.

Liefst regio nijmegen. Daar ik het toestel onder geen beding wil verzenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 20:57

scorpie

Supra Addict

Ik ben benieuwd wanneer de opvolger van de AVR-X2400H wordt aangekondigd. Als ik zo het releaseschema van voorgaande producten bekijk, zou die ieder moment aangekondigd moeten gaan worden :9 :

ReceiverReleasedate
X200029-06-2013
X2100W26-07-2014
X2200W02-10-2015 :?
X2300W27-05-2016
X2400H15-06-2017

Zijn er uberhaupt verwachtingen? Ik ben niet zó into nieuwe audio / receiver techniek, dus wellicht is het voor mezelf alleen relevant om op de nieuwe receivers te wachten zodat de oude in prijs gaan zakken, maar we'll see :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460

grass460

[DPC] Division_Brabant

High end show in Munchen is net geweest, dan zullen de nieuwe modellen binnenkort wel geintroduceerd worden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 13:46
scorpie schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:18:
Ik ben benieuwd wanneer de opvolger van de AVR-X2400H wordt aangekondigd. Als ik zo het releaseschema van voorgaande producten bekijk, zou die ieder moment aangekondigd moeten gaan worden :9 :

ReceiverReleasedate
X200029-06-2013
X2100W26-07-2014
X2200W02-10-2015 :?
X2300W27-05-2016
X2400H15-06-2017

Zijn er uberhaupt verwachtingen? Ik ben niet zó into nieuwe audio / receiver techniek, dus wellicht is het voor mezelf alleen relevant om op de nieuwe receivers te wachten zodat de oude in prijs gaan zakken, maar we'll see :)
Het eerste nieuws lijkt er al te zijn: http://www.areadvd.de/tes...anal-receiver-avr-x2500h/
Redelijke upgrade tov de 2400 lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Oh wauw, ik heb nog gezocht, maar ik vond toch echt niks. Nice to know, thanks voor de link! :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiderZ
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-09 00:29
Vind het eigenlijk raar dat je Heos 1 HS2 niet zomaar kan switchen tussen bluetooth stand en terug naar gepaired mode met de Heos bar. Als je de bluetooth functie wilt gebruiken moet je eerst compleet de speaker resetten en daarna weer opnieuw resetten en koppelen aan de bar.

Mis ik iets of is dit echt gewoon niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:08
grass460 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:30:
wie weet er een goede reparateur voor mijn avr 4308. Bij het inschakelen doen niet alle kanalen het direct.

https://denon-nl.custhelp.com/
Hier moet je er toch mee uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

grass460 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:30:

https://www.audioservice.nl
Zitten in Elst dus das prima aan te rijden.
Is overigens al jaren de standaard reparateur voor Denon in NL ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460

grass460

[DPC] Division_Brabant

The Eagle schreef op maandag 14 mei 2018 @ 21:03:
[...]

https://www.audioservice.nl
Zitten in Elst dus das prima aan te rijden.
Is overigens al jaren de standaard reparateur voor Denon in NL ;)
Deze was ik inderdaad al zelf tegen gekomen. was in de veronderstelling dat je de reparatie via een leverancier of dealer moet regelen.
Maar dat is blijkbaar niet het geval.
Daar had ik inderdaad al gekeken, zoals hier boven de verkeerde aanname gemaakt.

bedankt beide voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

EeePC schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:43:
[...]

Het eerste nieuws lijkt er al te zijn: http://www.areadvd.de/tes...anal-receiver-avr-x2500h/
Redelijke upgrade tov de 2400 lijkt het.
De manual staat zowaar online:

http://manuals.denon.com/AVRX2500H/NA/EN/index.php

Nog nergens een officiele aankondiging though.. :P

Edit: Oh, en de manual voor de 1500h staat ook online:
http://manuals.denon.com/AVRX1500H/NA/EN/index.php
De rest kan ik niet vinden. Wel leuk om de specs alvast te zien :)

[ Voor 16% gewijzigd door scorpie op 15-05-2018 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
scorpie schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:14:
[...]

De manual staat zowaar online:

http://manuals.denon.com/AVRX2500H/NA/EN/index.php

Nog nergens een officiele aankondiging though.. :P

Edit: Oh, en de manual voor de 1500h staat ook online:
http://manuals.denon.com/AVRX1500H/NA/EN/index.php
De rest kan ik niet vinden. Wel leuk om de specs alvast te zien :)
Hah ja. Toch lijkt er bij nader inzien niet heel veel te veranderen? 4k onscreen menu, Web control function en evt ander design? Bijvoorbeeld nog (steeds) geen Heos speakers als surround of de Heos sub mogelijkheid?
Ik denk dat een mooi afgeprijsde 2400H wel interessant gaat zijn voor mij.
Enig idee hoe het voorgaande jaren zat met prijsverlagingen van de 'oude' modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Als ik zo het prijsverloop bekijk van voorgaande modellen, zie ik niet echt een permanent pricedrop verschijnen zo rond de aankondiging van de opvolgers. Ook niet een wat langere tijd erna. Ik vermoed dat de prijs dus niet veel meer gaat wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Ik heb van de week mijn 4K TV ontvangen en moet nu dus wel echt een nieuwe reciever, mijne oude 3312 geeft natuurlijk geen 4K door en ARC doet het ook niet. Daarnaast is hij ook aan het afsterven (falende HDMI poorten en het OSD doet het niet meer) dus er moet een nieuwe komen.

Mijn idee was om voor een X3400 te gaan maar gezien het flink toegenomen prijsverschil met de X2400 zit ik nu aan deze te denken, deze is inmiddels in duitsland voor 369 euro te krijgen (waarom het prijsverschil met Nederland zo hoog is snap ik sowieso niet helemaal). Alleen zie ik nu de X2500 weer langskomen, is dat de moeite waard om op te wachten en de (waarschijnlijk forse) meerprijs voor neer te leggen..... ? Wat is eigenlijk jullie ervaring met onderhandelen voor een betere prijs bij Denon recievers? Zit daar voor winkeliers ruimte in?

Rest van mijn setup: Philips 55POS9002 OLED, PS4Pro, Mibox3 (binnenkort mss een Nvidia Shield) en een nog aan te schaffen UHD blurayspeler. Speakers zijn KEF Q7 front, 4x KEF Q1 surrounds en Q9c Center. Op het moment geen sub, deze is kapot gegaan en ben nog niet zeker of ik hem vervang (onder lichte druk van de wederhelft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

De verschillen zitten met name in de opties. Bepaal voor jezelf of je die nodig denkt (te gaan) hebben en hak de knoop door. Bestel gewoon via internet bij de goedkoopste.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
Ik heb zojuist de knoop doorgehakt en een X2400H besteld op Amazon.de. €377 best een nette prijs denk ik zo. Mooi op tijd om ermee aan de gang te gaan in m'n nieuwe huis. Zag het ook niet echt meer zitten om mijn oude Harman/Kardon stereo bakbeest nog mee te slepen. Voorlopig met wat Mission speakers in een 4.0 config aan de slag gaan. En dan rustig uitbreiden naar een mooie 5.1 (of 7.1..). Een subwoofer zal ik waarschijnlijk wel het eerst gaan missen bij films en series....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asserti
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 23:53:
oOo

Volgens mij is het gelukt.

In het HDMI Setup menu van de Denon
De HDMI bediening op "uit" gezet.
Daarna ARC op "uit"
Daarna kon ik HDMI Audio Uit instellen op "AVR"

Door die instellingen te veranderen heb ik mn "probleem" op kunnen lossen.

Nu ben ikzelf niet de meest onhandige maar dit had ik op mn eigen volgens mij nooit kunnen oplossen 8)7 , ik keek dan ook telkens bij het "audio" deel van de instellingen.

Hartelijk bedankt!
Nu nog even verder wat tv kijken oOo oOo oOo
Dit ga ik ook eens bekijken, al gebruik ik vaak de YouTube app op de tv (Panasonic st50), en zonder ARC zal dat waarschijnlijk niet meer werken.

Ik heb de laatste tijd wel vaker last van schokkerig beeld. Vraag me af of dat aan de Proximus decoder, de Denon (3400h) of de tv ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 18-09 15:55
Is de Heos subwoofer een aanrader als ik de Heos Bar en 2 keer Heos 1 HS2 heb?
Ik twijfel een beetje. Woonkamer met tv is rond de 20m2. Totale kamer is 9 bij 5, maar gesplitst.

[ Voor 13% gewijzigd door wvkreg op 20-05-2018 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 18-09 15:55
Gekocht en zeker geen spijt :-)
Prijs is nu 499!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 14:42
Heb de X1400H nu sinds twee maanden in bezig en moet zeggen, ben wel tevreden over de mogelijkheden.

Echter erger ik me enorm aan twee dingen:

1. Bij het kijken van Netflix (Laptop > MediaPlayer IN op de X1400 > HDMI out naar TV) springt ie soms van source MediaPlayer naar TV Audio. Dit gebeurt meestal wanneer ik Netflix pauzeer en even wat anders ga doen. Na een paar minuten gaat de laptop in energiespaarmodus en zend geen HDMI signaal uit. Ok, de X1400 krijgt dan geen signaal meer, maar zou alsnog op de MediaPlayer source moeten blijven staan, lijkt me. Is dit in te stellen?

2. Ik stream vaak (elke dag wel) Spotify vanaf mijn Huawei P10 naar de X1400. De verbinding wordt echter ALTIJD op random momenten verbroken. Soms na 5 minuten, soms na 20. Maar geloof dat ik nog nooit langer dan 30 minuten onafgebroken heb kunnen luisteren. Iemand een idee waaraan dit kan liggen?
Dacht eerst dat het misschien aan mijn telefoon lag, maar heb ook gestreamd met mijn tablet, en daar wordt de verbinding ook afgebroken na x minuten (of zelfs seconden).

Iemand tips?

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Weet iemand waar ik de CEC-update voor de AVR-3808, de software update die CEC mogelijk maakt via HDMI, nog kan aanschaffen? Het gaat dus om de update van AVR-3808 naar AVR-3808A. Denon zelf verkoopt deze niet meer via haar website.

[ Voor 3% gewijzigd door ari3 op 24-05-2018 21:22 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 13:12
ari3 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:18:
Weet iemand waar ik de CEC-update voor de AVR-3808, de software update die CEC mogelijk maakt via HDMI, nog kan aanschaffen? Het gaat dus om de update van AVR-3808 naar AVR-3808A. Denon zelf verkoopt deze niet meer via haar website.
Ik denk dat deze helemaal niet meer te krijgen is.
Staat vermeld op de Denon site dat ze er mee gestopt zijn.

Weet dat ik destijds gewoon enkel een voucher kreeg met een serial er op voor mijn upgrade van de 3808.
Nadat alles geregistreerd was kwam de upgrade via de Denon servers binnen.

Voor zover ik weet is deze nergens apart te laden en zal dit ten alle tijden via de officiele Denon kanalen moeten ( die er helaas nu niet meer zijn )

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:30

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Malfoi schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:11:
Heb de X1400H nu sinds twee maanden in bezig en moet zeggen, ben wel tevreden over de mogelijkheden.

1. Bij het kijken van Netflix (Laptop > MediaPlayer IN op de X1400 > HDMI out naar TV) springt ie soms van source MediaPlayer naar TV Audio. Dit gebeurt meestal wanneer ik Netflix pauzeer en even wat anders ga doen. Na een paar minuten gaat de laptop in energiespaarmodus en zend geen HDMI signaal uit. Ok, de X1400 krijgt dan geen signaal meer, maar zou alsnog op de MediaPlayer source moeten blijven staan, lijkt me. Is dit in te stellen?

2. Ik stream vaak (elke dag wel) Spotify vanaf mijn Huawei P10 naar de X1400. De verbinding wordt echter ALTIJD op random momenten verbroken. Soms na 5 minuten, soms na 20. Maar geloof dat ik nog nooit langer dan 30 minuten onafgebroken heb kunnen luisteren. Iemand een idee waaraan dit kan liggen?
Dacht eerst dat het misschien aan mijn telefoon lag, maar heb ook gestreamd met mijn tablet, en daar wordt de verbinding ook afgebroken na x minuten (of zelfs seconden).

Iemand tips?
Heb ik ook gehad. Heb de nieuwste firmware erop gezet en toen had ik dat. Een keer de stroom van de tv (samsung q8) nuc7 en x1400 en daarna nooit meer gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:37
Malfoi schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:11:

Iemand tips?
Wat potentieel werkt is een vaste verbinding en een vast IP toewijzen. Ik heb er echter sporadisch nog wel eens last van. Ook dat Spotify de denon in zijn geheel niet vindt. Stekker d'r even uit geeft meestal weer voldoening voor een paar maandjes. (Netwerk blijft actief zolang er power is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

ari3 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:18:
Je zou https://www.audioservice.nl/ eens kunnen proberen. Dat is de officiele reparateur voor Denon in NL, wellicht dat zij het spul nog wel hebben. Mag aannemen dat als ze daar een dergelijk apparaat kunnen fixoren, ze hem ook van de laatste firmware kunnen voorzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Laatst online: 18-09 14:42
ApC_IcE schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 08:08:
[...]

Heb ik ook gehad. Heb de nieuwste firmware erop gezet en toen had ik dat. Een keer de stroom van de tv (samsung q8) nuc7 en x1400 en daarna nooit meer gehad
Ik kan het eens proberen. Heb de firmware een maand geleden geupdate weliswaar.
I-King schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 15:32:
[...]

Wat potentieel werkt is een vaste verbinding en een vast IP toewijzen. Ik heb er echter sporadisch nog wel eens last van. Ook dat Spotify de denon in zijn geheel niet vindt. Stekker d'r even uit geeft meestal weer voldoening voor een paar maandjes. (Netwerk blijft actief zolang er power is).
Vast IP adres ga ik proberen. Vaste verbinding gaat daar helaas niet. Ligt maar één kabel (voor laptop) die mooi weggewerkt is en daar wil ik geen losse bij.

Dit weekend eens proberen.
Bedankt!

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Laatst online: 13-09 11:34
Ik “moet” halsoverkop een andere receiver kopen omdat mijn huidige er de brui aan gegeven heeft. Nu kan ik een AVR X2000 overnemen voor €160,00. Heb een 5.1 setup met klipsch (relatief hoge gevoeligheid) als fronts en center.

Qua features past de receiver mij prima, ik ben alleen benieuwd of het voor een dergelijk bedrag anno 2018 nog een “goede koop” is, of dat er wellicht bekende probleempjes zijn met dit model. Iemand hier toevallig die er een lampje op wil schijnen?

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 14:44
Gisteren bij hifiklubben binnen gehobbeld om eindelijk een versterker te gaan halen, initieel zat ik te kijken naar een 2400h maar spec wise zag ik dat deze geen 4k60 ondersteund en wilde wel iets in huis halen wat in iedergeval de komende 5-10 jaar niet vervangen hoefde te worden (stukgaan daargelaten)

dus na veel 5 en 6en besloten om de 3400h te halen en mijn relatief oude vloerstaanders van kenwood (5.1 setje) aan te sluiten.

moet zeggen kabels aangesloten unit aangezet menu doorgelopen het ging allemaal soepeltjes.

zelfs met de microfoon testen of alles goed stond en het eea aan laten passen (zelfs tot de ontdekking gekomen dat er 2 speakers verkeerd aangesloten waren) helemaal prima allemaal.

mijn enige issue op het moment is dat ik 2 heos wireless speakers heb en ik met geen mogelijkheid uit kan vinden hoe je deze aanstuurt vanuit de versterker, tevens ben ik ook heel benieuwd of het mogelijk is om met zone 2 hdmi uit bijvoorbeeld en een monitor en de heos speakers wireless aan te sturen (of dat het alleen of of is)

ook hebben mijn kenwood vloerstaanders 2 subs ingebouwd in de voorste staanders maar heeft de Denon natuurlijk passieve sub aansluiting, wat zou een goeie oplossing zijn om deze subs aan te sturen (of gaat het goedkoper worden om gewoon een nieuwe actieve sub te kopen)

in feite heb ik momenteel een 5.0 set tot ik of de subs in de vloerstaanders kan gebruiken of een losse sub erbij koop.

op het moment kijk ik naar 2 van deze ''hoogte'' speakers om dolby atmos te activeren door het aan te sluiten volgens wat ze hier in de handleiding hebben gezet (die foto)

Afbeeldingslocatie: http://manuals.denon.com/AVRX3400H/EU/EN/fig/Pict%20Atmos%20SP%20Layout%20X2200WE3_DRDZILpodpdevh.png

wel heb ik het probleem dat vanwege de huiskamer layout mijn 2 rear speakers weliswaar 2/3 meter achter de bank staan maar dan wel recht achter de bank en niet zoals ze hier laten zien met nog een meter naast de bank kwa afstand.

al met al best wel geïmponeerd door de Denon en het geluid wat eruit kwam was fenomenaal met deze ''oude'' speakers..

ooit word de hele boel nog wel eens vervangen voor een compleet Dali systeem (Vandaar de Dali height speakers)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 14:33

BCGraaf

BC

AjDuLion schreef op maandag 28 mei 2018 @ 09:49:
Gisteren bij hifiklubben binnen gehobbeld om eindelijk een versterker te gaan halen, initieel zat ik te kijken naar een 2400h maar spec wise zag ik dat deze geen 4k60 ondersteund en wilde wel iets in huis halen wat in iedergeval de komende 5-10 jaar niet vervangen hoefde te worden (stukgaan daargelaten)
De Denon 2400h ondersteunt 4K60 gewoon ook dolby vision. Stukje van de website van Denon:

"Alle acht HDMI-ingangen ondersteunen HDCP 2.2 en de nieuwste HDMI-specificaties, waaronder 4K Ultra HD 60 Hz-video, 4:4:4 Pure Color sub-sampling, High Dynamic Range (HDR), 21:9-video, 3D en BT.2020 pass-through support."

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
BCGraaf schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:39:
[...]

De Denon 2400h ondersteunt 4K60 gewoon ook dolby vision. Stukje van de website van Denon:

"Alle acht HDMI-ingangen ondersteunen HDCP 2.2 en de nieuwste HDMI-specificaties, waaronder 4K Ultra HD 60 Hz-video, 4:4:4 Pure Color sub-sampling, High Dynamic Range (HDR), 21:9-video, 3D en BT.2020 pass-through support."
ah was de scaling waar ik zat te kijken :)

Scaling HDMI-HDMI up to 4K 30/25/24. - up to 4K 60/50

bestaan er relatief goedkoper versterkers welke ik zou kunnen gebruiken voor de 2 subs in de kenwood vloerstaanders (mijn vader had deze vroeger op zijn kenwood versterker aangesloten en er liep 1 kabel naar de rechter staander vanaf de versterker waarna er vanuit die naar de 2e vloerstaander aangesloten werd (zitten op de achterkant ook bij 1 staander 3 connectoren (2x in 1x out) en op de andere 2x in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 09:46
Wackoz schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 11:56:
Ik “moet” halsoverkop een andere receiver kopen omdat mijn huidige er de brui aan gegeven heeft. Nu kan ik een AVR X2000 overnemen voor €160,00. Heb een 5.1 setup met klipsch (relatief hoge gevoeligheid) als fronts en center.

Qua features past de receiver mij prima, ik ben alleen benieuwd of het voor een dergelijk bedrag anno 2018 nog een “goede koop” is, of dat er wellicht bekende probleempjes zijn met dit model. Iemand hier toevallig die er een lampje op wil schijnen?
Ik heb alweer een paar jaar geleden een X3000 (zelfde generatie) gekocht toen die eruit ging en nog steeds niet het gevoel dat ik een dringende 'upgrade' nodig heb. Heb overigens geen 4K TV, maar zelfs als je die hebt: de X2000 heeft 4K passthrough en on-screen display (waarschijnlijk werkt het OSD niet met HDR en 60fps content en andere nieuwere features).
De X2000 kan je updaten zodat je Spotify connect ondersteuning krijgt (als tegemoetkoming voor de wegvallende oude spotify integratie).

Echte problemen heb ik er niet mee gehad. Paar nitpicks mbt. de buggy app bediening (volume is vrij makkelijk maximaal te schuiven...) en spotify connect heeft wel een paar bugjes (pause + nieuwe nummer aanklikken resumed het oude nummer).
Daarnaast is het na een full reset een keer nodig de receiver handmatig aan te zetten voordat dit via CEC/netwerk werkt. En firmware updates duren een uur, maar die krijgen we vast niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:57
The Eagle schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:13:
Kabels al keer los gemaakt, aansluitingen schoongeblazen in de apparatuur?
Klinkt als een los contactje.
Alle kabels los gehad, contacten en openingen met perslucht schoongeblazen, geen verandering, hij springt nu ook zomaar naar Bluetooth (met ruis op het scherm). Ten einde raad (het werd erger, meerdere keren per dag, tot zelfs meerdere keren per kijk avond)
Vanochtend een Factory reset gedaan, sindsdien geen kuren meer, althans tot nog toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
bzzzt schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:45:
[...]

Ik heb alweer een paar jaar geleden een X3000 (zelfde generatie) gekocht toen die eruit ging en nog steeds niet het gevoel dat ik een dringende 'upgrade' nodig heb. Heb overigens geen 4K TV, maar zelfs als je die hebt: de X2000 heeft 4K passthrough en on-screen display (waarschijnlijk werkt het OSD niet met HDR en 60fps content en andere nieuwere features).
De X2000 kan je updaten zodat je Spotify connect ondersteuning krijgt (als tegemoetkoming voor de wegvallende oude spotify integratie).

Echte problemen heb ik er niet mee gehad. Paar nitpicks mbt. de buggy app bediening (volume is vrij makkelijk maximaal te schuiven...) en spotify connect heeft wel een paar bugjes (pause + nieuwe nummer aanklikken resumed het oude nummer).
Daarnaast is het na een full reset een keer nodig de receiver handmatig aan te zetten voordat dit via CEC/netwerk werkt. En firmware updates duren een uur, maar die krijgen we vast niet meer ;)
Omdat ik snel wilde handelen heb ik hem gekocht op de "gok". Kan me verder wel in je beschrijving vinden. Ik heb hem eigenlijk expres nog niet op de laatste firmware gezet. Hij heeft nog de originele (nooit internet gezien) en ik gebruik geen spotify. Omdat ik las dat de app (die erg gedateerd is maar ala) niet meer werkt met de laatste firmware update bij sommigen, heb ik het even gelaten voor wat het is.

Airplay leek tof, maar aangezien het hele volume bereik (tot +18dB) ineens onder de slider op je telefoon terecht komt vind ik dat ook geen goede optie.

Verder lijkt hij qua vermogen niet over te houden, al hoor ik geen minder of slechter geluid dan uit mijn vorige receiver kwam. Voor alsnog doel geslaagd :)

Enige wat ik wel ervaar:
[YouTube: https://youtu.be/jeFAx9MTx2I]

Is na een reboot over, maar gebeurt eens in de zoveel keer aanzetten. Rest van het OSD menu werkt op dat moment wel goed. HDMI kabel is verder nieuw en input doet er niet toe.

Iemand die dit herkent?

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
...

ook hebben mijn kenwood vloerstaanders 2 subs ingebouwd in de voorste staanders maar heeft de Denon natuurlijk passieve sub aansluiting, wat zou een goeie oplossing zijn om deze subs aan te sturen (of gaat het goedkoper worden om gewoon een nieuwe actieve sub te kopen)

...
Tenzij die woofers los aangestuurd worden (eigen aansluit terminal, wat ik niet verwacht):
in de settings: Sub op OFF zetten, speakers op "large" en LFE instellen op LFE+MAIN zodat het sub kanaal ook naar je fronts gaat.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Wackoz schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 21:55:
[...]

Tenzij die woofers los aangestuurd worden (eigen aansluit terminal, wat ik niet verwacht):
in de settings: Sub op OFF zetten, speakers op "large" en LFE instellen op LFE+MAIN zodat het sub kanaal ook naar je fronts gaat.
ze hebben inderdaad eigen terminals... zal het morgen eens proberen!

(neem aan dat ik de terminal van de sub kan doorlussen naar de andere speaker terminals zelf?)

kan ik mogelijk ook gebruik maken om de subs op mijn 2e set rear surround aan te sluiten aangezien ik daar nu nog geen speakers voor heb?

[ Voor 22% gewijzigd door AjDuLion op 31-05-2018 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
thijs42 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:15:
Na de verhuizing begin januari ben ik nu aan het kijken hoe ik mijn muziek installatie in brede zin ga opzetten. Helaas een bestaand huis, zonder weggewerkte bedrading voor achter speakers (en te weinig UTP, maar da's een ander verhaal).

Dus dit bericht kwam precies als geroepen:

[...]

Ik ben er nu redelijk uit dat ik in de woonkamer het volgende ga doen:
- Denon Heos AVR
- Voor: 2x pricewatch: Bowers & Wilkins 686 S2 White (Wit)
- Achter: 2x pricewatch: Denon HEOS 1 HS2 Wit

Dat wordt de eerste stap, daarna gaan we nog wel eens kijken naar een subwoofer en/of center. En misschien de HS2 1s vervangen door 5s of 7s. En dan de 1s naar de slaapkamer/badkamer/tuin of zo. Maar dat kan altijd nog. Wel prijzig allemaal, maar dan heb je ook wat, lijkt me.

De HS2 1s zijn al besteld (bij amazon.de waar ze aanzienlijk (bijna 70 euro) goedkoper zijn dan alle webshops in NL, wel langere levertijd).

Wat ik me wel nog afvraag is of ik nou google-fu mis, of dat deze Denon AVR de eerste (of een van de zeer weinige) is die deze draadloze optie voor achter speakers mogelijk maakt? Ik heb wel vaker zitten zoeken, maar een Sonos opstelling (niet AVR, maar soundbar) is het enige wat ik ooit gevonden heb wat erop lijkt. Ben ik nou zo slecht in zoeken of is dit toch niet een graag geziene optie en dus niet veel op de markt?
Even een hele oude koe uit de sloot vissen. Is het je gelukt in deze opstelling?

Ik heb nu 5.1 set met B&W speakers met een Denon AVR X1400H. We willen de woonkamer wat gaan aanpassen en ik wil dan mijn B&W rear (bedrade) speakers vervangen voor draadloze HEOS speakers.

Weet iemand of dit mogelijk is, bedrade en draadloze speakers in 1 opstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
mijn enige issue op het moment is dat ik 2 heos wireless speakers heb en ik met geen mogelijkheid uit kan vinden hoe je deze aanstuurt vanuit de versterker, tevens ben ik ook heel benieuwd of het mogelijk is om met zone 2 hdmi uit bijvoorbeeld en een monitor en de heos speakers wireless aan te sturen (of dat het alleen of of is)
Via de Heos app, dan kun je de speaker groeperen met de versterker en kiezen of die bijv als rear gebruikt moet worden, of dat je als losse ruimte hebt en gewoon van 1 bron op beide afspeelt tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AyurVeda
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-08 22:01
Noxa schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:05:
[...]

Even een hele oude koe uit de sloot vissen. Is het je gelukt in deze opstelling?

Ik heb nu 5.1 set met B&W speakers met een Denon AVR X1400H. We willen de woonkamer wat gaan aanpassen en ik wil dan mijn B&W rear (bedrade) speakers vervangen voor draadloze HEOS speakers.

Weet iemand of dit mogelijk is, bedrade en draadloze speakers in 1 opstelling?
Niet als je ze als rear speakers in je surround opstelling wil gebruiken. Met de X1400H kun je de draadloze HEOS speakers wel in je multiroom zetten, maar dan kopieert hij dus het geluid dat uit je frontspeakers komt. Wil je ze als surround speakers gebruiken dan moet je een Heos AVR hebben: https://www.denon-hifi.nl/nl/heos/heos-avr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
AyurVeda schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 12:02:
[...]

Niet als je ze als rear speakers in je surround opstelling wil gebruiken. Met de X1400H kun je de draadloze HEOS speakers wel in je multiroom zetten, maar dan kopieert hij dus het geluid dat uit je frontspeakers komt. Wil je ze als surround speakers gebruiken dan moet je een Heos AVR hebben: https://www.denon-hifi.nl/nl/heos/heos-avr
Ok, jammer. Geen goed excuus om nieuwe speakers te kopen dus. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:08
Na net m'n x2400h te hebben opgestart een melding voor een firmware update. Deze geaccepteerd en de nieuwste fw staat er weer op. Alleen geen idee over enige release notes wat er bijgekomen of verbeterd zou zijn. Iemand wel een stukje tekst kunnen scoren?
Edit: 8)7 Sorry, heb 'm al:
https://denon-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3835

[ Voor 16% gewijzigd door scofield op 31-05-2018 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
AjDuLion schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 00:00:
[...]

ze hebben inderdaad eigen terminals... zal het morgen eens proberen!

(neem aan dat ik de terminal van de sub kan doorlussen naar de andere speaker terminals zelf?)

kan ik mogelijk ook gebruik maken om de subs op mijn 2e set rear surround aan te sluiten aangezien ik daar nu nog geen speakers voor heb?
Voor je ze parallel aansluit, eerst de weerstand (Ω) van de speakers controleren. Ken je speakers niet maar als dat <4Ω gecombineerd is kan je receiver dat wel is niet leuk vinden...

Je zou die extra speakers in serie aan kunnen sluiten. Dat geeft iig geen warmte issues, maar of het een verbetering is qua sound voor jou moet je proberen.

Optie 2 zou kunnen zijn aansluiten op je zone2 uitgang. Denk alleen dat je settings vrij karig daar zijn qua “sub” en evt timing tussen die je zones een dingetje zou kunnen worden.

één is geen, twee is één

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 14:33

BCGraaf

BC

Hierbij de complete lijst van Denon receivers welke ondersteuning krijgen voor Airplay 2.

Denon AVR-X4300H
Denon AVR-X6300H
Denon AVR-X8500H
Denon AVR-X6400H
Denon AVR-X4400H
Denon AVR-X3400H
Denon AVR-X2400H _/-\o_
Denon AVR-X1400H
Denon AVR-X1500H
Denon AVR-X2500H
Denon AVR-X730H
Denon AVR-X930H
Denon AVR-X640H
Denon AVR-X740H
Denon AVR-X940H

Hier staat ook een lijst van Marantz bron

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 09:46
Wackoz schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 21:27:
[...]
Airplay leek tof, maar aangezien het hele volume bereik (tot +18dB) ineens onder de slider op je telefoon terecht komt vind ik dat ook geen goede optie.
Je kan een limiet instellen om te voorkomen dat je helemaal doof wordt en/of je speakers beschadigt...
Is na een reboot over, maar gebeurt eens in de zoveel keer aanzetten. Rest van het OSD menu werkt op dat moment wel goed. HDMI kabel is verder nieuw en input doet er niet toe.
Iemand die dit herkent?
Ziet er vreemd uit, maar heb het nog nooit gezien op die van mij (is natuurlijk niet helemaal hetzelfde).
Als een andere ingang van je TV geprobeerd?
Je zou 'm alsnog kunnen proberen te updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 09:48

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Wackoz schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 11:56:

Dat ding is 5 jaar oud inmiddels. Ik zou het niet doen en iets meer future proof nemen. Er is ook geen ondersteuning voor Dolby Atmos bijvoorbeeld.
Als je het er voor over hebt kun je voor ongeveer 380 euro de AVR-X2400H krijgen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:44
Iemand ervaring met de Denon AVR-X540BT? Ik wil een receiver met bluetooth met "gewoon" goed geluid icm met mijn JBL cinema 610. Nu 199 euro dus een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Laatst online: 17-09 18:27
Helaas is bij mij de bliksem ingeslagen en mijn AVR-X2100W defect geraakt, nu wil ik dus de opvolger aanschaffen, de X2400H of de X2500H.
Ik kan niet echt het verschil vinden maar de X2400H kost me €400,- en de X2500H rond de €600/700,-.

Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zoals bij alle receivers: gewoon kijken naar het verschil in opties en of je denkt het (ooit) nodig te gaan hebben, en zo ja op welke termijn. MoSCoW criteria toepassen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
The Eagle schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 15:13:
Zoals bij alle receivers: gewoon kijken naar het verschil in opties en of je denkt het (ooit) nodig te gaan hebben, en zo ja op welke termijn. MoSCoW criteria toepassen dus.
Dat begrijp ik, maar het is mij niet echt duidelijk wat het verschil nou is. Ik dacht misschien weet iemand het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
colorsone schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 12:34:
Helaas is bij mij de bliksem ingeslagen en mijn AVR-X2100W defect geraakt, nu wil ik dus de opvolger aanschaffen, de X2400H of de X2500H.
Ik kan niet echt het verschil vinden maar de X2400H kost me €400,- en de X2500H rond de €600/700,-.

Wat is wijsheid?
Met dat budget de x3400 kopen dan krijg je betere inregelsoftware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
Goofy1978 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 16:58:
[...]

Met dat budget de x3400 kopen dan krijg je betere inregelsoftware :)
Die is 2x zo duur als de X2400H... en past niet in mijn kast haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:34
colorsone schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 17:06:
[...]

Die is 2x zo duur als de X2400H... en past niet in mijn kast haha
Via amazon.de €625 dus 1½x de x2400H. Maar dat lost je ruimte probleem niet op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:44
SHIFTER [NL] schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 20:29:
Beste mede Tweakers,

Sinds een tijdje heb ik een Denon X2400 en ben hier erg tevreden mee :D

Er zijn alleen 2 dingen waar ik niet uit kom, misschien kan iemand mij hier verder helpen.

1) Tijdens muziek via Airplay heb ik geen weergave op het scherm, deze blijft gewoon zwart. Zodra ik het menu open komt deze op beeld. Ik zie overal op internet now playing schermen met coverart.

Weet iemand hoe ik kan zorgen dat ik dit ook te zien krijg.

Alvast bedankt !
Een tijd geleden had ik een vraag waar ik na veel puzzelen geen oplossing voor kon vinden.
Uiteindelijk heb ik toch iets gevonden waardoor het wel werkt en wilde dit graag met jullie delen.

Door de Denon van de stroom af te halen en aan te zetten zag ik dat ik de album art in een keer weer terug is.

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
hmm heb nu het meest vreemde ooit..

macbook pro verbonden met hdmi volgens de info krijg ik via vlc netjes 7,2 eruit maar opeens komt mijn ''voice'' uit het linker achter kanaal... (versterker is als 5.1 exclusief subwoofer geïnstalleerd)

het ging allemaal prima maar ergens heb ik wat ingesteld waardoor het voice /center kanaal nu lijkt te verhuizen tussen links voor en achter te switchen..

heb de versterker al uit/aan gezet maar gebeurd niks staat momenteel in multi channel in.

of Ik nu multi channel + dolby /virtual doe I krijg geen spraak via het center kanaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 20-09 12:34

MazeWing

The plot thickens...

colorsone schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 12:34:

Wat is wijsheid?
Ik raad echt aan een receiver te pakken van een jaar of zelfs 2 jaar geleden. Buiten de support voor HEOS (in 2016 alleen bij de duurste modellen) is er bar weinig veranderd. Qua vermogen is het praktisch hetzelfde en ook de 4k en HDR ondersteuning is bij alle modellen hetzelfde.
Het loont dan meer om een stapje hoger te gaan, maar een jaar ouder (mits dit natuurlijk past in je meubel) of gewoon de X2400 of X2300.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
MazeWing schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 22:35:
[...]

Ik raad echt aan een receiver te pakken van een jaar of zelfs 2 jaar geleden. Buiten de support voor HEOS (in 2016 alleen bij de duurste modellen) is er bar weinig veranderd. Qua vermogen is het praktisch hetzelfde en ook de 4k en HDR ondersteuning is bij alle modellen hetzelfde.
Het loont dan meer om een stapje hoger te gaan, maar een jaar ouder (mits dit natuurlijk past in je meubel) of gewoon de X2400 of X2300.
Inmiddels de X2400h voor €375,- aangesloten! 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

colorsone schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 22:53:
[...]

Inmiddels de X2400h voor €375,- aangesloten! 👍
€375,-?..Dat is goedkoop. Dacht dat ik met €429,- al een uitstekende deal had.
;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02-2024
Mijn X1300W is kapot :(
Gaat aan en na enkele seconden terug uit terwijl het rode lampje snel pinkt. Dus "beschermingsmodus" omdat er ergens een fout is opgetreden. Alles eraf gehaald en nog steeds dit voor. Zal de factuur al maar beginnen zoeken.
Geluid via de TV zelf zuigt wel echt zwaar zeg en geen muziek meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 11:42
silitek schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 06:50:
[...]

;)
En waar heb je die goede prijs kunnen scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

frankdewildt schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 10:56:
[...]

En waar heb je die goede prijs kunnen scoren?
PlatteTV moet er wel bij zeggen...eerste instantie een andere receiver uitgekozen. Lastig te leveren kwamen ze met deze Denon aanzetten voor scherpe prijs.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramvane
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-11-2020
whackertje schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 10:25:
Mijn X1300W is kapot :(
Gaat aan en na enkele seconden terug uit terwijl het rode lampje snel pinkt. Dus "beschermingsmodus" omdat er ergens een fout is opgetreden. Alles eraf gehaald en nog steeds dit voor. Zal de factuur al maar beginnen zoeken.
Geluid via de TV zelf zuigt wel echt zwaar zeg en geen muziek meer.
Kun je ‘m geen hard reset geven?

1 Turn off the power using Power Button .
2 Press Power Button while simultaneously pressing TUNER PRESET CH + and TUNER PRESET CH -.
3 Remove your fingers from the two buttons when “Initialized” appears on the display.

[ Voor 198% gewijzigd door Bramvane op 07-06-2018 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

silitek schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 06:50:
[...]

;)
Op amazon.de is ie ook voor 389 te krijgen:
https://www.amazon.de/Den...A4t-Schwarz/dp/B072LZMGHZ
(Met gratis verzending)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
Bramvane schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 23:21:
[...]

Kun je ‘m geen hard reset geven?

1 Turn off the power using Power Button .
2 Press Power Button while simultaneously pressing TUNER PRESET CH + and TUNER PRESET CH -.
3 Remove your fingers from the two buttons when “Initialized” appears on the display.
Heb ik geprobeerd. Hij doet dat maar valt dan uit.
Denk dat een transistor of power regulator eruit ligt. Gebeurt blijkbaar nog al es met deze receivers. Maar es beginnen nameten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
Hmm, net gelezen dat er op de Apple site staat dat de Denon X3400h Airplay 2 ondersteuning krijgt.
Contact gezocht met Denon en zij zeggen niet aan te kunnen geven of de X2400h dit ook krijgt.

Dan maar duimen :D

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 16:50
SHIFTER [NL] schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:20:
Hmm, net gelezen dat er op de Apple site staat dat de Denon X3400h Airplay 2 ondersteuning krijgt.
Contact gezocht met Denon en zij zeggen niet aan te kunnen geven of de X2400h dit ook krijgt.

Dan maar duimen :D
Volgens dit bericht gaat het wel gebeuren:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/55385825

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
Kijk daar word ik blij van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50
Wat is het verschil tussen airplay en airplay 2?

Edit: Inmiddels opgezocht, maar ik zie voor een receiver nu weinig voordelen, tenzij je de muziek naar meerdere devices wilt streamen (en blijkbaar stop de muziek bij versie 1 als de telefoon overgaat). Ik heb trouwens verder (zo goed als) geen Apple apparaten dus ik stream altijd via DLNA en daar zijn al minder van die nadelen van toepassing.

[ Voor 78% gewijzigd door jongetje op 08-06-2018 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:35
"2".

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
Kleine noot hierbij: dat hij het krijgt wil niet meteen zeggen snel :)
Bij de vorige generatie werd ook vanalles beloofd bij de launch maar we hebben op sommige dingen wel heel lang moeten wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
Dan ben ik jammer genoeg wel gewend dit soort bedrijven. Heb nog geen enkele partij tijdig de beloofde nieuwe features zien brengen...

Ik wacht het rustig af :)

[ Voor 10% gewijzigd door SHIFTER [NL] op 08-06-2018 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 05:47

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

https://nl.hardware.info/...-receivers-vanaf-280-euro

Even zoeken of ze hdmi 2.1 zullen ondersteunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Nee, zie de laatste reactie onderaan de pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

FeaR schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:44:
[...]

Nee, zie de laatste reactie onderaan de pagina.
Ja ik zie de comment. Ik wil eigenlijk mijn volgende refresh baseren op 4k, hdmi 2.1 met in ieder geval nieuwe receiver en oled tv en had verwacht in de loop van dit jaar al wat te horen van denon/lg maar er zijn dus nog geen controllers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
Lt. Marx schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:46:
[...]
Ja ik zie de comment. Ik wil eigenlijk mijn volgende refresh baseren op 4k, hdmi 2.1 met in ieder geval nieuwe receiver en oled tv en had verwacht in de loop van dit jaar al wat te horen van denon/lg maar er zijn dus nog geen controllers.
Ik wacht de nieuwe HDMI 2.1 standaard en eventuele wijzigingen binnen HDR ook nog even af. De AVC-X8500H krijgt dus wel een update naar HDMI 2.1 maar tegen welke prijs. In het verleden hebben AVP's en AVC's ook wel eens een update gehad, maar daar betaalde je €1099,- voor. Fiks totaalbedrag dan voor alleen de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Maar wanneer verwacht iedereen dan dat dingen als 8K (en overige hdmi 2.1 features) worden 'gebruikt' in NL? HDMI 2.1 heeft een hogere bandbreedte, ok, maar wanneer die gebruikt gaan worden dat ligt toch vrij ver in de toekomst? Of mis ik iets heel obvious? :) (Zit momenteel naar een 2400h of een 2500h te kijken.. tot nu toe vind ik de nieuwe 2500h niet het prijsverschil met de 2400h waard, maar dat terzijde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 08-08 09:26
Ik heb een set denon poa6600a op het oog. Nu twijfel ik een beetje aangezien ze 4 ohm Magnepans moeten gaan aansturen en deze niet bepaald bekend staan om hun stabiliteit bij lage ohm waardes.

Ook zijn ze allebei defect en moeten ze gerepareerd worden. Bij 1 ligt de eindtrap eruit, bij de ander een zekering en een weerstand.

Concreet vraag ik mij af of ik aan dit avontuur moet beginnen... ik denk dat ze normaal voor zo'n 700 euro werkend verkocht worden, dus als ik 350 voor reparatie moet rekenen dan moeten ze toch minder dan 350 zijn wil ik ze overnemen. Maar ook, zijn dit wel de juiste blokken voor de magnepans? En hoe moet ik dat gaan regelen met XLR uitgangen (zeker als dit uiteindelijk in een 5.1 setup gaat staan)

meningen hoor ik hierover graag.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

scorpie schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:50:
Maar wanneer verwacht iedereen dan dat dingen als 8K (en overige hdmi 2.1 features) worden 'gebruikt' in NL? HDMI 2.1 heeft een hogere bandbreedte, ok, maar wanneer die gebruikt gaan worden dat ligt toch vrij ver in de toekomst? Of mis ik iets heel obvious? :) (Zit momenteel naar een 2400h of een 2500h te kijken.. tot nu toe vind ik de nieuwe 2500h niet het prijsverschil met de 2400h waard, maar dat terzijde)
Best snel wel. Oled tv's ondersteunen nu al variable refresh rates en dynamic hdr, 120hz, maar nu alleen via apps op hun eigen platform. Je kan er dus op geen enkele manier randapparatuur aanhangen en dezelfde kwaliteit krijgen. Anders gezegd: de hdmi standaard was trager dan dat de features ondersteund werden door televisies, netflix, etc.

8k duurt nog wel even maar die andere features zou ik zonde vinden om te missen door nu apparatuur te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik zit ernstig te twijfelen tussen de x6400H en de x4400H.

Het belangrijkste verschil wat ik kan terugvinden is:
4400H vs 6400H
- 9 powered kanalen (max 7.2.2) vs 11 powered kanalen (dus max 7.2.4).
- 200 watt vs 205 watt
- 1.200 vs 2.400 euro (Nederlandse prijzen)

Volgens de vergelijker op de site van Denon heeft de 6600H wel DTS Virtual:X/ DTS HD Master en DTS-X en de 4400H niet.
Echter in de product sheet van de 4400H staat dat deze gewoon Dolby Atmos and DTS:X (up to 7.1.4 with add. 2ch amplifi er); Auro-3D built-in heeft.

Kan iemand aangeven of de 4400H wel of niet DTS X heeft? Met name de toevoeging DTS X voor de toekomst zou ik wel willen hebben, alleen spreekt Denon zichzelf tegen?

En heeft iemand hier een goede stereo amplifier in gebruik bij zijn Denon als ik de 4400H zou aanschaffen om te kunnen uitbreiden van 7.1.2 naar 7.1.4? Met het verschil van +/- 1.200 euro kan ik volgens mij wel een goede 2,0 eindversterker aanschaffen...

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Mn x2200 heeft al dts x dus de x4400 zeker
Mooie versterker die 4 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Zit ik in dit late uurtje nog even te surfen, zie ik dat er al vervangers aankomen voor de avr-x4400h en de avr-x6400h

Alleen als mijn Frans nog goed is, zijn de MSRP prijzen flink wat duurder dan de huidige modellen... :X
Ben benieuwd wat de verschillen zijn met de huidige serie...

Edit:
Hier zijn de specs al te vinden in een online shop.

[ Voor 22% gewijzigd door Black Piet op 29-06-2018 00:59 ]

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Black Piet schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 00:42:
Zit ik in dit late uurtje nog even te surfen, zie ik dat er al vervangers aankomen voor de avr-x4400h en de avr-x6400h

[video]

Alleen als mijn Frans nog goed is, zijn de MSRP prijzen flink wat duurder dan de huidige modellen... :X
Ben benieuwd wat de verschillen zijn met de huidige serie...

Edit:
Hier zijn de specs al te vinden in een online shop.
Als mijn Frans nog een beetje werkt dan heeft ie het over gescheiden voeding voor de voorversterker en betere scheiding tussen linker en recht kanalen. De 6500 heeft een monoblock design, net als de de 7200 en 8500.

4500 rond de 1500 euro, 6500 rond de 3000 euro, 8500 rond de 4000 euro. Dat laatste klopt ook exact met de prijzen die je nu in Nederland ziet (3999).

De rest van de specs die hij opsomt zie je ook in jouw store link.

[ Voor 8% gewijzigd door |sWORDs| op 29-06-2018 08:32 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Laatst online: 19-09 10:51

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Black Piet
- https://www.denon.co.uk/u...nema/avreceiver/avrx1500h
- https://www.denon.co.uk/u...nema/avreceiver/avrx2500h
- https://www.denon.co.uk/u...nema/avreceiver/avcx8500h

De 3500 wordt wel al bij Klubben vermeld, maar staat nog niet op de Denon sites lijkt het, net als de 4500 en 6500...

[ Voor 4% gewijzigd door MDKlapwijk op 29-06-2018 08:33 ]

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

https://www.denon-hifi.nl...nema/avreceiver/avrx1500h
https://www.denon-hifi.nl...nema/avreceiver/avrx2500h
https://www.denon-hifi.nl...nema/avreceiver/avcx8500h
https://www.homecinemamag...e-av-receivers-voor-2018/:
De twee instapmodellen voor 2018 hebben we al voorbij zien komen, en een daarvan hebben we reeds getest. Dit zijn de AVR-X250BT en AVR-X550BT. Beide receivers zijn zeer gunstig geprijsd, en komen met bluetooth. Een overzicht van alle specs vind je in het introductie-artikel, of bekijk onze review van de AVR-X250BT.

Een stapje daarboven zien we de AVR-X1500H terug, met een prijs van 549 euro. Deze 7-kanaals receiver biedt 80 Watt per kanaal en komt met zes HDMI-ingangen en één HDMI-uitgang. Verder beschikt de receiver over bluetooth, Heos-integratie, AirPlay (2 middels update), Amazon Alexa-integratie, een web interface voor de setup, de AVR Remote app, bi-amping, DTS:X, Dolby Atmos, HDR-ondersteuning (HLG, HDR10 en Dolby Vision), 4K-doorgave en automatische kalibratie middels Audyssey MultEQ XT.

De 699 euro kostende AVR-X2500H met zeven maal 95 Watt aan vermogen voegt hier een extra HDMI-ingang en -uitgang, Zone 2 pre-out, 4K/30fps-upscaling, isf-kalibratie en component video aan toe. De 999 euro kostende AVR-X3500H biedt zeven maal 105 Watt aan vermogen en beschikt extra over een derde HDMI-uitgang, HDMI eARC, IR in/out, RS-232C, een 12 volt trigger en 4k/60fps upscaling.

De AVR-X4500H kost 1.599 euro en biedt negen maal 125 Watt aan vermogen. De extra’s van deze receiver zijn een Double Layer chassis, AL32, Auro 3D, Bass Sync, Trap Door, Zone 3 en dual 12 volt triggers. De AVR-X6500H is een 11-kanaals receiver met 140 Watt aan vermogen. Daarbij komt dit model met Denon HCT en 5-kanaals bi-amping. De receiver heeft een prijs van 2.699 euro. Het absolute topmodel is de AVC-X8500H, een 13-kanaals av-receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Ik denk dat ik maar even wacht met aanschaf en kijk naar de verschillen tussen de avr-x6400H en avr-x6500H. Als de verschil minimaal is, ga ik voor de x6400h. Dan heb ik in ieder geval de vrijheid om uit te bouwen naar 7.2.4 ipv 7.2.2.

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
De x6500h kan ook gewoon 7.2.4 met zn 11 versterkers.
De 2 sub uitgangen zijn niet versterkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik draai o.a. flac muziek, waaronder ook wat 24bit/192khz via USB op een Denon receiver. Klinkt erg fijn (goede 320kb/s mp3 files ook prima). Nu heb ik ook een LG oled TV die ook Flac bestanden afspeelt, ook de hoge bitrate Flac-files.

De TV navigeert natuurlijk veel fijner door mappen etc, geluid komt via hdmi-arc terug via receiver. Nu de hamvraag, het is allemaal digitaal, maar ik lees PCM in de receiver in plaats van Flac, dus de TV-DAC decodeert dit. Zou er verschil in kwaliteit zitten tussen beide mogelijkheden? Af en toe heb ik het gevoel dat dezelfde muziek iets beter klinkt via usb op de receiver zelf dan via de TV (zelfde geluidsniveau, prima setup aan speakers en plaatsing).

Of het daadwerkelijk hoorbaar is is niet zo zeer mijn vraag, maar of de dac in de TV inderdaad mogelijk voor hoorbaar kwaliteitsverlies leidt, ondanks alles digitaal is.

Ik ben niet zo van dure kabels. Puur goedkoop koper is prima in mijn optiek. Plaatsing, akoestiek en speakers zelf verzorgen 98% van fijn geluid. Maar als ik het me niet inbeeld, gaan we gewoon verder met luisteren via USB op de receiver. HDMI-arc is ook niet heilig, beetje op verkeken (geen lossy? Geen dts-hd / true etc. Wat dat betreft mag HDMI-eARC snel wijdverspreid komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

ToFast schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 14:21:

Nu de hamvraag, het is allemaal digitaal, maar ik lees PCM in de receiver in plaats van Flac, dus de TV-DAC decodeert dit. Zou er verschil in kwaliteit zitten tussen beide mogelijkheden?
FLAC, TrueHD, DTS-MA zijn lossless compressies over (L)PCM heen. Eigen zoiets als het zippen van een JPEG. Of je die zip nou op een Netbook of op een Workstation extract, je krijgt dezelfde bits. Wat wel een verschil kan maken is als je versterker presets heeft op het type audio wat binnen komt, maar dan zou je de presets gelijk kunnen zetten. DA conversie komt pas bij de ingepakte content, (L)PCM dus.

[ Voor 4% gewijzigd door |sWORDs| op 07-07-2018 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@ToFast gaat je dus puur om het makkelijk selecteren? De Denon app is daar an sich best goed in. Gebruik je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
|sWORDs| schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 16:57:
[...]

FLAC, TrueHD, DTS-MA zijn lossless compressies over (L)PCM heen. Eigen zoiets als het zippen van een JPEG. Of je die zip nou op een Netbook of op een Workstation extract, je krijgt dezelfde bits. Wat wel een verschil kan maken is als je versterker presets heeft op het type audio wat binnen komt, maar dan zou je de presets gelijk kunnen zetten. DA conversie komt pas bij de ingepakte content, (L)PCM dus.
Als ik het goed begrijp heeft de DAC van de TV dus geen invloed, maar is het gewoon het signaal dat 'anders' is aangeduid (pcm). Presets, equilizer of audyssey gebruik ik niet. Luister vrijwel alleen via (pure) direct. Dat houdt in ieder geval in dat ik het me soms inbeeld ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ToFast op 07-07-2018 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
The Eagle schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 17:06:
@ToFast gaat je dus puur om het makkelijk selecteren? De Denon app is daar an sich best goed in. Gebruik je die?
Soms, maar die scrollt/bladert niet fijn (refreshed steeds ofzo). Ik heb ook een andere app, Denon remote (betaald), die werkt iets fijner maar nog steeds met dat refreshen / laden. Zeker met mappen met veel muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alighieri
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 04-02-2024
Beste liefhebbers,

Ik heb eens een vraagje. Ik ben al enige tijd voornemens mijn oude, schelle Samsung 5.1 te gaan vervangen voor een versterker en een aantal boekenplank speakers. Met name op het gebied van muziek wil ik graag verbetering.

Ik heb in de eerste instantie ter vervanging gekeken naar verschillende soundbars (Sonos, Heos Home cinema, Heos Bar enz). Naar aanleiding van het luisteren heb ik toch besloten dat een receiver met speakers meer voldoet aan mijn wensen. Een soundbar is het gewoon net niet.

Momenteel heb ik naar aanleiding van veel reviews mijn zinnen gezet op een Denon x2400h. Momenteel is deze bij bol.com in de aanbieding voor €419,-. Lijkt me een nette prijs!

Ik zou deze graag in de eerste instantie willen aanvullen met q acoustics speakers (tweemaal 3020 en eenmaal 3090 voor center). Eventueel in de loop van de jaren (want budget) aan te vullen met een sub en achterspeakers om weer een volledige 5.1 te realiseren.

Mijn gebruik:
- muziek, zuiver en met lagen (ben niet veel gewend overigens..)
- gamen
- films en series via netflix

Is hier iemand die ervaring heeft met deze combinatie? Wat zijn de ervaringen? Is deze combinatie ook voldoende geschikt voor gamen/film kijken?

Ivm de lage prijs van de receiver is wellicht het moment aangebroken om actie te ondernemen:)

Noot: speakers heb ik nog niet daadwerkelijk kunnen beluisteren, keuze is dus puur vanuit reviews. Design valt ook goed bij de wederhelft!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:27
Zelf heb ik de x1200w in combinatie met qacoustics concept 20s voor, later heb ik de 2000ci center en de 2010i als achter speakers bijgehaald.
Zijn iets andere speakers als die jij op het oog hebt natuurlijk maar initieel wou ik voor 2010i gaan voor maar na het luisteren toch het extra geld voor de concept 20s neergelegd.

Over de speakers ben ik zeer tevreden, het hoogglans zwart trekt wel veel stof aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:38

pes

Ik heb de X1300W met de 3020 en 3090C, plus een SVS PB-1000 subwoofer.

'k Gebruik het vooral voor Blu-ray en Netflix; muziek een beetje, en ben best tevreden! De 3020 gaan redelijk laag, en in m'n kleine woonkamer vind ik de center niet erg veel toevoegen.

Misschien eerst een subwoofer nemen? Heb je meteen wat aan met muziek. Daarna center+surrounds?

[ Voor 4% gewijzigd door pes op 08-07-2018 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Laatst online: 19-09 10:51

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Alighieri, ga voor de grap eens naar de Dali Zensor 1 luisteren, dat is voor 129,- een hele volwasse speaker, die heel goed samen gaat met een Denon versterker...

[ Voor 18% gewijzigd door MDKlapwijk op 08-07-2018 21:17 ]

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Laatst online: 17-09 13:12
ToFast schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 18:20:
[...]

Als ik het goed begrijp heeft de DAC van de TV dus geen invloed, maar is het gewoon het signaal dat 'anders' is aangeduid (pcm). Presets, equilizer of audyssey gebruik ik niet. Luister vrijwel alleen via (pure) direct. Dat houdt in ieder geval in dat ik het me soms inbeeld ;)
De naam zegt het al, Digital to Analog Converter.
Sinds er geen conversie plaats vind heeft de DAC zo goed als geen invloed.

Enige wat nog een klein beetje impact zou kunnen hebben is de clock die in de DAC zit in combinatie met de HMDI kabel naar de versterker. In dit traject kan "jitter" ontstaan.

Maar wil je dat horen moet je wel weten waar je naar moet luisteren, en zo'n verdomd goede installatie hebben staan. Is mij nog nooit gelukt om het eventueel te horen.

De purist zou zeggen hou de keten zo kort mogelijk, maar de gemiddelde gebruiker gaat dit nooit horen.
Gewoon doen wat je zelf het makkelijkst vind :)

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 09:48

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Alighieri schreef op zondag 8 juli 2018 @ 01:05:
Beste liefhebbers,

Ik heb eens een vraagje. Ik ben al enige tijd voornemens mijn oude, schelle Samsung 5.1 te gaan vervangen voor een versterker en een aantal boekenplank speakers. Met name op het gebied van muziek wil ik graag verbetering.

Ik heb in de eerste instantie ter vervanging gekeken naar verschillende soundbars (Sonos, Heos Home cinema, Heos Bar enz). Naar aanleiding van het luisteren heb ik toch besloten dat een receiver met speakers meer voldoet aan mijn wensen. Een soundbar is het gewoon net niet.

Momenteel heb ik naar aanleiding van veel reviews mijn zinnen gezet op een Denon x2400h. Momenteel is deze bij bol.com in de aanbieding voor €419,-. Lijkt me een nette prijs!

Ik zou deze graag in de eerste instantie willen aanvullen met q acoustics speakers (tweemaal 3020 en eenmaal 3090 voor center). Eventueel in de loop van de jaren (want budget) aan te vullen met een sub en achterspeakers om weer een volledige 5.1 te realiseren.

Mijn gebruik:
- muziek, zuiver en met lagen (ben niet veel gewend overigens..)
- gamen
- films en series via netflix

Is hier iemand die ervaring heeft met deze combinatie? Wat zijn de ervaringen? Is deze combinatie ook voldoende geschikt voor gamen/film kijken?

Ivm de lage prijs van de receiver is wellicht het moment aangebroken om actie te ondernemen:)

Noot: speakers heb ik nog niet daadwerkelijk kunnen beluisteren, keuze is dus puur vanuit reviews. Design valt ook goed bij de wederhelft!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)
De prijs van 419 is aardig. Onlangs stond deze versterker voor 379 op Amazon DE. Een vriend van mij heeft direct besteld. Toen ik zag dat de nieuwe lijn er aan kwam heb ik even gewacht.
De nieuwe jongens zijn helaas flink duurder, maar ik moet toch nog even wachten dus dan kijk ik wat de prijs doet.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Pagina: 1 ... 62 ... 100 Laatste