Gisteren bij hifiklubben binnen gehobbeld om eindelijk een versterker te gaan halen, initieel zat ik te kijken naar een 2400h maar spec wise zag ik dat deze geen 4k60 ondersteund en wilde wel iets in huis halen wat in iedergeval de komende 5-10 jaar niet vervangen hoefde te worden (stukgaan daargelaten)
dus na veel 5 en 6en besloten om de 3400h te halen en mijn relatief oude vloerstaanders van kenwood (5.1 setje) aan te sluiten.
moet zeggen kabels aangesloten unit aangezet menu doorgelopen het ging allemaal soepeltjes.
zelfs met de microfoon testen of alles goed stond en het eea aan laten passen (zelfs tot de ontdekking gekomen dat er 2 speakers verkeerd aangesloten waren) helemaal prima allemaal.
mijn enige issue op het moment is dat ik 2 heos wireless speakers heb en ik met geen mogelijkheid uit kan vinden hoe je deze aanstuurt vanuit de versterker, tevens ben ik ook heel benieuwd of het mogelijk is om met zone 2 hdmi uit bijvoorbeeld en een monitor en de heos speakers wireless aan te sturen (of dat het alleen of of is)
ook hebben mijn kenwood vloerstaanders 2 subs ingebouwd in de voorste staanders maar heeft de Denon natuurlijk passieve sub aansluiting, wat zou een goeie oplossing zijn om deze subs aan te sturen (of gaat het goedkoper worden om gewoon een nieuwe actieve sub te kopen)
in feite heb ik momenteel een 5.0 set tot ik of de subs in de vloerstaanders kan gebruiken of een losse sub erbij koop.
op het moment kijk ik naar 2 van
deze ''hoogte'' speakers om dolby atmos te activeren door het aan te sluiten volgens wat ze hier in de handleiding hebben gezet (die foto)
wel heb ik het probleem dat vanwege de huiskamer layout mijn 2 rear speakers weliswaar 2/3 meter achter de bank staan maar dan wel recht achter de bank en niet zoals ze hier laten zien met nog een meter naast de bank kwa afstand.
al met al best wel geïmponeerd door de Denon en het geluid wat eruit kwam was fenomenaal met deze ''oude'' speakers..
ooit word de hele boel nog wel eens vervangen voor een compleet Dali systeem (Vandaar de Dali height speakers)