Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 14:33

BCGraaf

BC

gielie schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:15:
[...]

Het zou via deze python plugin moeten werken, maar ik krijg het niet helemaal voor elkaar.
Deze plugin heb ik gister gevonden. Heb hem nu werkend draaien in domoticz (op de source selector na) Ik moest hem wel draaien in de laatste beta om hem soepel te laten draaien en domoticz niet te laten crashen.

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdew16
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
@gielie ,@BCGraaf ik heb diverse functies zoals volume, source select, tuner preset selectie etc werkend in domoticz (Denon X2200W). Als jullie vragen hebben over jullie setup stuur maar een PM.

[ Voor 4% gewijzigd door dennisdew16 op 19-03-2018 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 11:03
Heb zelf de pricewatch: Focal Sib Evo 5.1 Dolby Atmos (Zwart) sinds deze week. Heb alleen nog geen apparatuur om Atmos af te spelen.
Bedankt voor de tip, nog nooit deze set beluisterd. Afmetingen in beetje hetzelfde als mijn Boston acoustics set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:33
dennisdew16 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:48:
@gielie ,@BCGraaf ik heb diverse functies zoals volume, source select, tuner preset selectie etc werkend in domoticz (Denon X2200W). Als jullie vragen hebben over jullie setup stuur maar een PM.
Voor mijn 2400 had ik een 2100 en die werkte perfect, de nieuwere modellen hebben geen webinterface meer.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdew16
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
gielie schreef op maandag 19 maart 2018 @ 17:12:
[...]

Voor mijn 2400 had ik een 2100 en die werkte perfect, de nieuwere modellen hebben geen webinterface meer.
Ah oke, dat wist ik niet. Rare beslissing van Denon maar dan zou ik het ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik me niet vergis is in die tijd ook de app volledig herzien. Mijn DNP720 heeft ook nog de oude interface, maar snapt bijvoorbeeld geen spotify connect. Meen dat het daar mee samenhing.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf

BCGraaf

BC

@gielie @dennisdew16 @The Eagle Heb het nu werkend met deze plugin Dit via telnet. Tot nu toe werkt het goed en heb de source selector ook aan de praat. Er wordt ook gewerkt aan een andere plugin voor domoticz en homebridge voor nieuwe Denon en Marantz receivers deze gebruikt dit boots een de communicatie van de app na hier de link

paar voorbeelden: (op de plek van de IP het ip adres van je Denon)

To turn it On and Off those Uri worked
IP:8080/goform/formiPhoneAppPower.xml?1+PowerOn
IP:8080/goform/formiPhoneAppPower.xml?1+PowerStandby

Mute On/Off
IP:8080/goform/formiPhoneAppDirect.xml?MUON
IP:8080/goform/formiPhoneAppDirect.xml?MUOFF

Maar wat een voorruit gang van mijn huidige set de Z5500 naar de X2400H samen met de Focal 5.1.2 set.

edit:
Gebruiken jullie Audyssey om het de set zichzelf af te laten stellen? Zelf heb ik de denonX2400H ook op pure auto staan om zelf de juiste geluids modus te kiezen. Heb alleen het idee dat met mijn logitech Z5500 deze wel digitaal geluid aangaf bij bijvoorbeeld apple muziek via de apple tv. en de X2400H dit niet doet en stereo aanhoudt. Wat is jullie ervaring hier mee?

[ Voor 17% gewijzigd door BCGraaf op 19-03-2018 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-02-2024
Hallo allemaal,

Vraagje, in heb een Denon PMA-720AE. Eigenlijk aangeschaft om op zolder muziek te luisteren maar uiteindelijk de boel toch maar beneden neer gezet en ik wil hem ook op de tv aansluiten. Maar Kan dat wel? Mijn tv heeft RCA aansluiting voor audio en ik neem aan dat als ik de tulp kabel op een ingang van de Denon aansluit een en ander gewoon moet werken? Moet nu alleen wachten tot de kabel geleverd wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als jou TV een audio uitgang heeft: ja. Gewoon kabeltje tussen zetten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:44
Beste mede Tweakers,

Sinds een tijdje heb ik een Denon X2400 en ben hier erg tevreden mee :D

Er zijn alleen 2 dingen waar ik niet uit kom, misschien kan iemand mij hier verder helpen.

1) Tijdens muziek via Airplay heb ik geen weergave op het scherm, deze blijft gewoon zwart. Zodra ik het menu open komt deze op beeld. Ik zie overal op internet now playing schermen met coverart.

Weet iemand hoe ik kan zorgen dat ik dit ook te zien krijg.

2) Is het mogelijk om verschillende speaker afstellingen te gebruiken per kanaal? Ik zou wat minder sub willen bij muziek en wat meer bij films. Is dit mogelijk? En zo ja hoe ?

Alvast bedankt !

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

1) geen idee
2) per bron wordt een EQ instelling opgeslagen / onthouden. Moet je wel de manual eq instelling selecteren voor die bron, anders pakt ie de audissey settings oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14-09 21:28
SHIFTER [NL] schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 20:29:
Beste mede Tweakers,

Sinds een tijdje heb ik een Denon X2400 en ben hier erg tevreden mee :D

Er zijn alleen 2 dingen waar ik niet uit kom, misschien kan iemand mij hier verder helpen.

1) Tijdens muziek via Airplay heb ik geen weergave op het scherm, deze blijft gewoon zwart. Zodra ik het menu open komt deze op beeld. Ik zie overal op internet now playing schermen met coverart.

2) Is het mogelijk om verschillende speaker afstellingen te gebruiken per kanaal? Ik zou wat minder sub willen bij muziek en wat meer bij films. Is dit mogelijk? En zo ja hoe ?

Alvast bedankt !
1 staat de receiver op pure direct? , dan wordt alles uitgeschakeld op de audio na.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 10:11
1) Heb je niet een andere weergave bron geselecteerd, je kunt met online music namelijk beeld van een andere bron weergeven.

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningBob
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-12-2024
SHIFTER [NL] schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 20:29:

Dit is volgens mij de brakke firmware van Denon...
Ik heb precies het zelfde maar kan (tijdelijk) verholpen worden door de receiver van de stroom te halen.
edit: (dit is ook met Spotify en radio trouwens)

Mijn 2400 had overigens nog een issue dat wanneer ik de receiver aan zette, hij in de laatste 3 stappen van de setup terecht kwam (stukje voor mobiele apps). Door 3x op OK te klikken kon ik de receiver pas weer gebruiken. Voor dit issue heb ik de receiver overigens terug naar de winkel gebracht waarna ik een nieuwe kreeg. Ik heb deze nog te kort om te oordelen of deze het probleem niet heeft.

Ook dit probleem was overigens (tijdelijk) verholpen wanneer ik de stroom er even af had gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:57
Ik heb een Denon 3300, sinds kort heb ik nu echter met grote regelmaat dat hij van de HDMI source waar ik hem op heb gezet afspringt naar het HDMI kanaal waar ons KPN 4K kastje aanhangt (die uit staat). Dit zonder dat de afstandsbediening door wie of wat dan ook aangeraakt word, heel vervelend, en behoorlijk onvoorspelbaar. Iemand enig idee van oorzaak of ideeën over oplossingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Kabels al keer los gemaakt, aansluitingen schoongeblazen in de apparatuur?
Klinkt als een los contactje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Laatst online: 21:57
The Eagle schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:13:
Kabels al keer los gemaakt, aansluitingen schoongeblazen in de apparatuur?
Klinkt als een los contactje.
Hmm, we hebben een kitten, ja, ik zal de kabels controleren, goede tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 14:42
Afgelopen week de X1400 in huis gehaald. Nu een paar dagen niet thuis, maar na terugkomst ga ik er de 4 Heco Victa 302's op aansluiten. Volgende week dan nog een Victa 100 center aan hangen. Dan nog maar eens oordelen of er nog een sub bij moet, maar liever niet ivm ruimtegebrek.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:30

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Malfoi schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 15:21:
Afgelopen week de X1400 in huis gehaald. Nu een paar dagen niet thuis, maar na terugkomst ga ik er de 4 Heco Victa 302's op aansluiten. Volgende week dan nog een Victa 100 center aan hangen. Dan nog maar eens oordelen of er nog een sub bij moet, maar liever niet ivm ruimtegebrek.
Mooi ding. Heb ik net een week.
Ik merk op vol vermogen dat hij toch wat te kort komt met mijn wharfedale 240 opstelling.
Had hiervoor onkyo 656 maar die ging toch al merkbaar harder.

Heb nu de 3400 besteld.
Vind het altijd zo zonde van al die aansluitingen.
Bij mij zit alles via hdmi op samsung one connect box en dan naar reciever.
Gebruik dus maar 1x hdmi voor alles. (Arc)

Als er nou recievers of versterkers met surround waren met 1x hdmi arc en de speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:48
ApC_IcE schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 10:12:
[...]
Ik merk op vol vermogen dat hij toch wat te kort komt met mijn wharfedale 240 opstelling.
Dan zeg ik toch dat je de AVR-X1400 niet goed in hebt gesteld. Mogelijk nog ergens een max volume ingesteld staan. Het verschil in vermogen tussen receivers is zo klein dat je niet kan spreken over "merkbaar harder". Merkbaar harder gaat het als je richting tien keer zo veel vermogen had met de Onkyo versus de Denon (dan gaat het namelijk twee keer zo hard voor het menselijk oor).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

FeaR schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 11:25:
[...]

Dan zeg ik toch dat je de AVR-X1400 niet goed in hebt gesteld. Mogelijk nog ergens een max volume ingesteld staan. Het verschil in vermogen tussen receivers is zo klein dat je niet kan spreken over "merkbaar harder". Merkbaar harder gaat het als je richting tien keer zo veel vermogen had met de Onkyo versus de Denon (dan gaat het namelijk twee keer zo hard voor het menselijk oor).
De volume knop gaat naar 95 van de Denon.
Het enige wat niet werkte was de afstel mic en dat heb ik dus maar handmatig gedaan.
Het is niet dat deze zoveel zachter gaat maar jij zegt dat je verschil tussen deze niet hoort?
Maar tussen 95W rms vs 180W rms ?
Anders annuleer ik de bestelling als dat geen meerwaarde zou hebben 8)

[ Voor 4% gewijzigd door ApC_IcE op 24-03-2018 12:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
ApC_IcE schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 12:15:
[...]
Het enige wat niet werkte was de afstel mic en dat heb ik dus maar handmatig gedaan.
Het is niet dat deze zoveel zachter gaat maar jij zegt dat je verschil tussen deze niet hoort?
De stap van 95 Watt naar 180 Watt is kleiner dan de stap van 1 naar 2 Watt. Een verdubbeling van vermogen leidt tot 3 dB meer output. Dat is een waarde die het menselijk oor niet eens op zal vatten als luider, zo'n verdubbeling is net hoorbaar. Dus zeker niet merkbaar harder.

Vergeet ook niet om appels met appels te vergelijken. Ik zie nergens 180 Watt terugkomen maar als je cijfers gaat vergelijken moet je wel de waardes pakken die op een zelfde manier zijn gemeten.

Onkyo geeft namelijk niet representatieve waardes op in hun spec sheet.
160 W/Ch (6 Ω, 1 kHz, 1% THD, 1 Channel Driven, IEC)
175 W/Ch (6 Ω, 1 kHz, 10% THD, 1 Channel Driven, JEITA)
160 Watt klinkt leuk maar het is gemeten op één kanaal op een pieptoon van 1000 Hz en met 1% THD. Over die ene procent is nog te discussiëren. Ik zeg altijd dat het max 0,1% moet zijn, maar anderen vinden 1% ook nog acceptabel. De 10% bij de 175 Watt is wel veel te veel. Verder heb je met normaal gebruik natuurlijk nooit slechts één speaker aangesloten/aangestuurd en ook niet op een pieptoon van 1000 Hz.

Denon meet dan op een betere manier:
Uitgangsvermogen (8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0.08% 2ch Drive): 95 W
Denon geeft ook deels de manier van Onkyo op. Met 0,1% komt de Denon op 150 Watt. Met 10% meten ze niet. Appels met appels vergelijk je dus 150 Watt (Denon) versus 160 Watt (Onkyo). Dat verschil is niet hoorbaar (en dus ook niet haalbaar omdat je dergelijke situaties thuis niet doet).

Als je op vol volume een speaker met een gevoeligheid van 89 dB niet over normaal luisterniveau krijgt is er wat mis. Met één Watt haalt die speaker dus al 89 dB op één meter. 89 dB is een waarde die in een gemiddelde huiskamer al aanzienlijk hard is. Natuurlijk is het iets minder zwart wit omdat akoestiek en afstand van de speaker tot luisterplek ook meetellen in hoe hard alles uiteindelijk is, maar het geeft wel een indicatie.

Vandaar dat ik er aan twijfel of alles wel goed staat. Zo groot mag het verschil niet zijn tussen receivers puur op vermogen.

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 24-03-2018 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

FeaR schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 12:37:
[...]

De stap van 95 Watt naar 180 Watt is kleiner dan de stap van 1 naar 2 Watt. Een verdubbeling van vermogen leidt tot 3 dB meer output. Dat is een waarde die het menselijk oor niet eens op zal vatten als luider, zo'n verdubbeling is net hoorbaar. Dus zeker niet merkbaar harder.

Vergeet ook niet om appels met appels te vergelijken. Ik zie nergens 180 Watt terugkomen maar als je cijfers gaat vergelijken moet je wel de waardes pakken die op een zelfde manier zijn gemeten.

Onkyo geeft namelijk niet representatieve waardes op in hun spec sheet.

[...]

160 Watt klinkt leuk maar het is gemeten op één kanaal op een pieptoon van 1000 Hz en met 1% THD. Over die ene procent is nog te discussiëren. Ik zeg altijd dat het max 0,1% moet zijn, maar anderen vinden 1% ook nog acceptabel. De 10% bij de 175 Watt is wel veel te veel. Verder heb je met normaal gebruik natuurlijk nooit slechts één speaker aangesloten/aangestuurd en ook niet op een pieptoon van 1000 Hz.

Denon meet dan op een betere manier:

[...]

Denon geeft ook deels de manier van Onkyo op. Met 0,1% komt de Denon op 150 Watt. Met 10% meten ze niet. Appels met appels vergelijk je dus 150 Watt (Denon) versus 160 Watt (Onkyo). Dat verschil is niet hoorbaar (en dus ook niet haalbaar omdat je dergelijke situaties thuis niet doet).

Als je op vol volume een speaker met een gevoeligheid van 89 dB niet over normaal luisterniveau krijgt is er wat mis. Met één Watt haalt die speaker dus al 89 dB op één meter. 89 dB is een waarde die in een gemiddelde huiskamer al aanzienlijk hard is. Natuurlijk is het iets minder zwart wit omdat akoestiek en afstand van de speaker tot luisterplek ook meetellen in hoe hard alles uiteindelijk is, maar het geeft wel een indicatie.

Vandaar dat ik er aan twijfel of alles wel goed staat. Zo groot mag het verschil niet zijn tussen receivers puur op vermogen.
180W:
pricewatch: Denon AVR-X3400H

Hmm.
Goed om te horen.
Dan zou namelijk de "upgrade" van de x1400 naar de x3400 op basis van 95W naar 180W geen drol uitmaken dus. Weer wat geleerd. Ik dacht eerlijk gezegd dat dit enorm veel uit zou moeten maken.
ik ga eens kijken of ik met de microfoon de boel beter aan de praat krijg. hier gaat wat mis omdat hij de mic niet detecteert. dus wellicht iets meer aan de hand.

Wordt dit weekend vervolgt.
Waarom zou men in deze een upgrade doen naar een hoger vermogen?

[ Voor 3% gewijzigd door ApC_IcE op 24-03-2018 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

ApC_IcE schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 12:15:
[...]

Als de afstelmic het niet deed is ie stuk of verkeerd aangesloten. Garantiegevalletje.
Op het gehoor doen kan, maar dan kun je idd wat lage volumes krijgen. Mijn speakers staan her en der op +6 dB afgesteld door audissey, soms zelfs nog iets meer. Als jij een stuk minder hebt staan verbaast het me niet dat je tekort lijkt te komen.
Ff terug naar de winkel dus, of ergens een mic lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Tweakers Pricewatch... Die is voor dit soort apparatuur niet betrouwbaar. Alleen vermogen noemen zonder er bij te zetten hoe dat wordt gemeten. De AVR-X3400 doet die 180 Watt op de niet realistische manier. Als je de specs van de AVR-X3400 er bij pakt dan kom je op 105 Watt uit op een normale manier gemeten. De stap naar 105 Watt van 95 Watt is niet merkbaar.

Overigens is er wel een verschil tussen opgegeven en geleverd vermogen. Maar dat geld voor elke receiver. In de praktijk levert een receiver veelal wat minder. Zo zou mijn Denon volgens Denon 150 Watt doen (op de eerlijk gemeten manier) maar uit tests van enkele sites komt de Denon op 125 Watt. Nog steeds veel en, nogmaals, als er wel 150 Watt zou geleverd worden merk je dat niet.
Waarom zou men in deze een upgrade doen naar een hoger vermogen?
Opties. Een voordeel van de X3400 is bijvoorbeeld het hebben van Audyssey XT32 ten opzichte van de mindere versie die de X1400 heeft. Verder heeft de X3400 ook wat meer digitale ingangen en beschikt over meer Pre Outs. Voor vermogen doe je geen upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 15:37
FeaR schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 12:37:
[...]

Nou zal dit misschien wel zo zijn, maar volgens mij heb je zelf ook een aardige power combi staan, met aparte eindversterkers. Als het niks uitmaakt, waarom gebruik je het zelf wel? Een oprechte vraag hoor, geen gebash ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Met goede speakers die erg diep kunnen spelen zeg maar rond 20 hz ofzo ga je het volgens mij ook niet redden met een instap versterker.
Terwijl die speakers ook wel een gevoeligheid kunnen hebben van 90 db, maar dat is ook gemeten met een pieptoon van 1000 hz ofzo dus dat zegt ook weinig.
Lage tonen kosten erg veel vermogen een subwoofer heeft al snel 500 watt met pieken van 1100 watt.
Bij gebruik van een sub en een crossover van 80hz heb je idd bijna geen versterking meer nodig, voor de speakers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
Romius schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 16:11:
[...]
Nou zal dit misschien wel zo zijn, maar volgens mij heb je zelf ook een aardige power combi staan, met aparte eindversterkers. Als het niks uitmaakt, waarom gebruik je het zelf wel? Een oprechte vraag hoor, geen gebash ;)
Hobby. Waarom hebben mensen auto's met honderden PK's als je met een Peugeot 107 met 70PK ook de maximale snelheid van 130 km/u kan halen. Ik wilde eigenlijk naar een losse voor- en eindversterker echter zijn die eerste behoorlijk aan de prijs. Ik zal nooit zeggen dat ik het voor het vermogen doe. Volgens mij heb ik ook eens aangehaald dat ik niet aan zou durven om blind aan te wijzen of mijn set met of zonder eindversterkers speelt. Dus grotendeels is het patsfactor en omdat het kan. Mijn speakers hebben het zeker niet nodig met een gevoeligheid van 91,5 dB.

Het is vooral omdat het kan. Ik heb ook een GTX 1080Ti waarmee ik op slechts 1440p game. Een Playstation 4 Pro en Xbox One X op een 1080p TV. Speakerkabelsabels van net geen vijftig euro de meter en Interlinks van honderden euro's per nog geen meter. Ik zeg overigens niet dat ik voor alles die prijzen betaald heb, maar ik vind het gewoon leuk dergelijke apparatuur te hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 24-03-2018 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Thanx allemaal!

Ik zal de x3400 annuleren.
Ik ga even testen waarom de mic het niet doet. Krijg constant dat er geen geluid gemeten wordt terwijl de left front kei hard afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

The Eagle schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 14:22:
[...]

Als de afstelmic het niet deed is ie stuk of verkeerd aangesloten. Garantiegevalletje.
Op het gehoor doen kan, maar dan kun je idd wat lage volumes krijgen. Mijn speakers staan her en der op +6 dB afgesteld door audissey, soms zelfs nog iets meer. Als jij een stuk minder hebt staan verbaast het me niet dat je tekort lijkt te komen.
Ff terug naar de winkel dus, of ergens een mic lenen.
Nou ik ga even een mic lenen. zag namelijk geen input.. heb net de stroom er even af en dan kijken we morgen even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die mic moet bijgeleverd zijn. Zit in een apart doosje, kan zijn dat ie nog ergens in de zijkant van het piepschuim is blijven zitten. Net als een opvouwbaar kartonnen statief trouwens, das ook meegeleverd. Input zit aan de voorkant, 3,5mm ingang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

The Eagle schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 22:32:
Die mic moet bijgeleverd zijn. Zit in een apart doosje, kan zijn dat ie nog ergens in de zijkant van het piepschuim is blijven zitten. Net als een opvouwbaar kartonnen statief trouwens, das ook meegeleverd. Input zit aan de voorkant, 3,5mm ingang :)
Ik heb hem hoor. Maar hij deed het niet. Heb er eerder mee gewerkt. De mic registreerde geen geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoningBob
ApC_IcE schreef op zondag 25 maart 2018 @ 03:12:
[...]

Ik heb hem hoor. Maar hij deed het niet. Heb er eerder mee gewerkt. De mic registreerde geen geluid.
Zeker met de garantie inruilen voor een nieuw exemplaar.

Behalve het aanpassen van de dB's op de individuele speakers, kan je ook op een compleet input kanaal de dB's verhogen. Bij mij was bijvoorbeeld het geval dat de Playstation veel harder ging dan Spotify connect.

En de geluidsinstellingen "dynamic volume" van off naar light zetten geeft ook veel geluidsverschil, dit is ook in te stellen per kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

KoningBob schreef op maandag 26 maart 2018 @ 08:43:
[...]

Zeker met de garantie inruilen voor een nieuw exemplaar.

Behalve het aanpassen van de dB's op de individuele speakers, kan je ook op een compleet input kanaal de dB's verhogen. Bij mij was bijvoorbeeld het geval dat de Playstation veel harder ging dan Spotify connect.

En de geluidsinstellingen "dynamic volume" van off naar light zetten geeft ook veel geluidsverschil, dit is ook in te stellen per kanaal.
Dit was de oplossing!
Tv zit via Arc is nu veel harder
Spotify connect is veel harder.

@FeaR je had gelijk. Het zat hem in de settings.

Nu de garantie nog (heb hem nog geen 14dagen) aanspreken voor die mic.
Heb ze net gebeld en wordt terug gebeld straks.

Heren bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

VOor het nageslacht dan: Dat heet "Reference Volume" en is idd per bron in te stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashandBurn76
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:38
Ik heb sinds dit weekend een nieuwe TV, een LG 55C7 OLED tv. Een werkelijk prachtige tv met schitterend beeld. Echter, ik probeer mijn Denon AVR-X2000 receiver met daarop aangesloten bron erop aan te sluiten maar stuit op een hardnekkig probleem. Ik krijg geen beeld en geluid op de tv via de receiver.

Mijn componenten:
tv: LG 55C7
receiver: AVR-X2000
HTPC: Intel NUC NUC7i3BNK met Windows 10
Speakers: 2x B&W 685's

Ik heb de boel op dezelfde manier aangesloten als op mijn oude Samsung plasma tv (NUC op de receiver in HDMI 5, receiver via de HDMI uit (ARC) op de HDMI 2 in (ARC)), waarop alles prima werkte, maar op de LG krijg ik geen beeld en geen geluid geproduceerd. Ik heb verschillende HDMI kabels geprobeerd, maar geen succes. Ik heb de tv terug gezet naar fabrieksinstellingen, maar geen succes. Ik heb de receiver op verschillende HDMI poorten aangesloten op de tv, maar geen succes. Beide apparaten hebben de laatste firmware.

Als ik de NUC direct op de tv aansluit, dan heb ik geen enkel probleem. Zowel beeld als geluid. Dus het probleem moet hem wel zitten in de (instellingen op) receiver, maar ik heb geen flauw benul waar. Kan iemand mij wellicht op weg helpen? Of heeft iemand dit al eerder meegemaakt? Ik zie wel issue's met geluid, maar niet zowel beeld als geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
ApC_IcE schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 10:12:
[...]

Heb nu de 3400 besteld.
Vind het altijd zo zonde van al die aansluitingen.
Bij mij zit alles via hdmi op samsung one connect box en dan naar reciever.
Gebruik dus maar 1x hdmi voor alles. (Arc)

Als er nou recievers of versterkers met surround waren met 1x hdmi arc en de speakers
Hm, oké. Nou is onze woonkamer niet heel groot (denk 4x5m) met een grote open doorgang naar de woonkeuken (ook 20m2). Maar het gaat om het geluid in de woonkamer en daar voldoet ie denk ik wel.

Vraagje: op mijn vorige receiver/versterker (Pioneer iets-met-3050 uit 1993 :P) had ik heel simpel een aux ingang waarop ik alles met een 3,5mm aansluiting kon gebruiken. Kon ik elke random telefoon of tablet aan hangen en dan afspelen, handig voor op feestjes. Maar kan dit nou ook zo simpel bij de X1400? Ik heb namelijk wel dezelfde kabel aangesloten aan de analoge mediaplayer aansluiting van de 1400, maar er kwam geen geluid uit (ja, wel het de juiste bron geselecteerd).

[ Voor 6% gewijzigd door Malfoi op 26-03-2018 12:09 ]

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Malfoi schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:07:
[...]
Hm, oké. Nou is onze woonkamer niet heel groot (denk 4x5m) met een grote open doorgang naar de woonkeuken (ook 20m2). Maar het gaat om het geluid in de woonkamer en daar voldoet ie denk ik wel.

Vraagje: op mijn vorige receiver/versterker (Pioneer iets-met-3050 uit 1993 :P) had ik heel simpel een aux ingang waarop ik alles met een 3,5mm aansluiting kon gebruiken. Kon ik elke random telefoon of tablet aan hangen en dan afspelen, handig voor op feestjes. Maar kan dit nou ook zo simpel bij de X1400? Ik heb namelijk wel dezelfde kabel aangesloten aan de analoge mediaplayer aansluiting van de 1400, maar er kwam geen geluid uit (ja, wel het de juiste bron geselecteerd).
Waarom zou je dat willen?
Ik doe alles draadloos via bluetooth of via spotify 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
ApC_IcE schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:11:
[...]

Waarom zou je dat willen?
Ik doe alles draadloos via bluetooth of via spotify 8)
Ja weet eigenlijk ook niet... gewenning? :P

Oh en ik mis misschien ook wel gewoon een fysieke knop voor de EQ instellingen (treble/bas). Is daar een handigheidje voor? Zag al wel wat opties in de app,

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Malfoi schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:12:
[...]
Ja weet eigenlijk ook niet... gewenning? :P

Oh en ik mis misschien ook wel gewoon een fysieke knop voor de EQ instellingen (treble/bas). Is daar een handigheidje voor? Zag al wel wat opties in de app,
Volgens mij moet je ook niet je 3,5mm jack in de voorkant doen ( die is voor de afstel microfoon)
Daarnaast zit een USB, daar kan je je telefoon in doen en dan via usb afspelen (wel selector op front usb denk ik) en anders 3,5mm naar tulp kabel kopen en dan op de aux of iets.

mogelijkheden zat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
ApC_IcE schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:15:
[...]

Volgens mij moet je ook niet je 3,5mm jack in de voorkant doen ( die is voor de afstel microfoon)
Daarnaast zit een USB, daar kan je je telefoon in doen en dan via usb afspelen (wel selector op front usb denk ik) en anders 3,5mm naar tulp kabel kopen en dan op de aux of iets.

Heb hem nu dus op de analoge audio in gezet: linksboven in helemaal (https://tweakers.net/i/9j...yncK4Y=/i/2001866481.jpeg) en dan op de mediaplayer aansluiting. Selector ook daarop ingesteld, maar krijg alsnog niks.

Ik ga het vanavond nog maar eens proberen.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Die moet je volgens mij in het menu ook aanzetten.
Er staat Assignable dus ik ga er vanuit dat die in het menu moet worden geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningBob
Ik heb een vervelend probleem met de receiver.
Vaak als ik de receiver aan zet, kom ik in een setup menu voor mobiele apps.
Dan moet ik eerst 3x op OK klikken voordat de receiver te gebruiken is.
Bij de laatste "OK / done" zie je ook dat de setup compleet is.

Alle accounts staan ingesteld en heb de setup ook al meerdere keren doorlopen.
Firmware is ook up-to-date.

Weet iemand hoe ik dit kan uitschakelen?
De online functionaliteiten wil ik wel gewoon gebruiken.

(dit is de 2e receiver waarbij ik dit probleem heb)

Zie foto:
Afbeeldingslocatie: https://photos.app.goo.gl/llQzXhbispnueZZh2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

"de receiver". Welke dan? Je plaatje doet het niet en mijn glazen bol is stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningBob
The Eagle schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:16:
"de receiver". Welke dan? Je plaatje doet het niet en mijn glazen bol is stuk.
Excuus, het gaat om de Denon AVR2400H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
KoningBob schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:50:
Weet iemand hoe ik dit kan uitschakelen?
De online functionaliteiten wil ik wel gewoon gebruiken.
Tips op https://www.reddit.com/r/...ly_displays_setup_set_on/ al doorgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningBob
Dat forum had ik nog niet gevonden bedankt!

Als ik het goed begrijp is een mogelijke oplossing het uitschakelen van ARC.

Wanneer ik ARC zou uitschakelen, heb ik dan nog wel 5.1 geluid over de speakers wanneer ik Netflix via de app van de TV bekijk? Of gewoon TV kijk via de CI+ module?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

KoningBob schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:12:
Dat forum had ik nog niet gevonden bedankt!

Als ik het goed begrijp is een mogelijke oplossing het uitschakelen van ARC.

Wanneer ik ARC zou uitschakelen, heb ik dan nog wel 5.1 geluid over de speakers wanneer ik Netflix via de app van de TV bekijk? Of gewoon TV kijk via de CI+ module?
Nee, maar als ik het goed lees dan kun je gewoon alleen de automatisch uitschakel functionaliteit van ARC uitzetten ipv ARC in zijn geheel.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningBob
|sWORDs| schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:24:
[...]

Nee, maar als ik het goed lees dan kun je gewoon alleen de automatisch uitschakel functionaliteit van ARC uitzetten ipv ARC in zijn geheel.
Hmm, vanavond maar eens proberen dan thx!
Zal de uitkomst hier ook wel even vermelden, probleem komt alleen niet 100% van de keren voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Even een mening vraagje, ik heb het gevoel dat ik wat mis in mijn huidige Denon set. Ik zit te twijfelen of een overgang naar boekenplank speakers wellicht zin heeft, een sub is al aanwezig. Het staat in de woonkamer, een gemiddelde rijtjeswoning met open keuken. Hier staat nu een 5.1.4 opstelling met B&W 683 S2, dus best flinke fronts. Zou een overgang naar een gelijke boekenplank speaker wat meer opleveren, de 685 S2? Of een vloerstaander die ertussen zit?

Ja ik weet het, het is niet het topic ervoor, maar een apart topic aanmaken is ook weer wat overdreven.

[ Voor 10% gewijzigd door Romius op 26-03-2018 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Totaal niet, zou eerder het tegengestelde verwachten.
Wil je aanraden eens te gaan spelen met de equalizer settings. Levert vaak veel meer op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Audyssey heeft al de nodige correcties uitgevoerd, misschien ook maar eens met de plaatsing experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dan mag je na plaatsing weer Audissey draaien en die vorrigeert de boel weer, want andere afstanden.
Lees nou wat ik zeg: equalizer op manual en zelf bijstellen.

Akoestiek kan idd een hoop doen, maar zonder dat je aangeeft wat je meent te missen, inzicht in de luisterruimte, etc, valt daar geen biet over te zeggen.

Verder geen onderwerp voor het Denon topic vwb maar best een eigen topic waard mocht je na de eq nog steeds dingen missen. Waarom? Simpelweg omdat dit anders een beetje "help Romius klooien met zijn setup" topic wordt ipv het grote Denon topic. En in essentie is er met je apparatuur niks mis natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
ApC_IcE schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:15:
[...]

Vreemd, vanavond (nu) bezig met verdere instellingen en heb de receiver in ook verplaatst. Alles opnieuw aangesloten... geen geluid. Helemaal niks, nada.

1. Setup assistant gestart, speakers opnieuw geconfigureerd. Bij het testbeeld "Can you hear sound from the left front speaker" komt niks. Ook niet bij de right front speaker.

2. Heb de banaanstekkers eraf gehaald en puur op de draad aangesloten. Geen resultaat. Heb de speakers verwisseld (links naar rechts, rechts naar links), geen resultaat.

3. Heb toen een factory reset gedaan. Geen resultaat.

Heeeeeel raar. Vorige week na ontvangst en eerste setup werkte het allemaal. Nu krijg ik helemaal niks, nada.

Als dat eerdergenoemde testbeeld komt hoor ik wel een zachte tik, alsof er een schakelaar omgezet wordt.

Wat kan er loos zijn? Lijkt me niet dat de speakers het niet doen (vorige week nog zonder problemen). Ik heb zo snel ook geen andere speakers paraat (liggen ergens weggestopt op zolder).

Laat maar, de headphone 6,3 naar 3,5 mm zat er nog in 8)7 Die zat altijd standaard in mijn vorige receiver om dat ding niet kwijt te raken. Blijkbaar doen hier dan de speakers het niet meer haha.

[ Voor 6% gewijzigd door Malfoi op 26-03-2018 22:17 ]

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 10:51

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Net dus stomverbaasd; denon avr-4520 met spotify connect in m'n netwerk... Ook ik had de hoop al opgegeven en een chromecast in huis gehaald.

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
The Eagle schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:31:
Dan mag je na plaatsing weer Audissey draaien en die vorrigeert de boel weer, want andere afstanden.
Lees nou wat ik zeg: equalizer op manual en zelf bijstellen.

Akoestiek kan idd een hoop doen, maar zonder dat je aangeeft wat je meent te missen, inzicht in de luisterruimte, etc, valt daar geen biet over te zeggen.

Verder geen onderwerp voor het Denon topic vwb maar best een eigen topic waard mocht je na de eq nog steeds dingen missen. Waarom? Simpelweg omdat dit anders een beetje "help Romius klooien met zijn setup" topic wordt ipv het grote Denon topic. En in essentie is er met je apparatuur niks mis natuurlijk :)
Jaja, ik zei het al, maar als iedereen maar voor elke wissewasje een topic aan gaat maken, staat dat hele tweakers vol met meuk. Als er iets met spotify, netwerk, etc. moet er eigenlijk ook een apart topic worden aangemaakt. En zo'n big issue is het niet, vroeg gewoon wie weleens een downgrade heeft gedaan naar monitors en of dat goed heeft uitgepakt.

Bovendien gebruik ik geen Audyssey voor muziek, blegh..dat klinkt voor geen meter. Dus daar valt niks aan de equalizer te doen daar.

Edit: Voor diegene die echt een goedkope Denon willen, de AVR-X540 voor 199: https://www.bol.com/nl/p/...paign=CPS&utm_content=txl

[ Voor 17% gewijzigd door Romius op 27-03-2018 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningBob
KoningBob schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:08:
[...]

Hmm, vanavond maar eens proberen dan thx!
Zal de uitkomst hier ook wel even vermelden, probleem komt alleen niet 100% van de keren voor.
Het random verschijnen van de Mobile setup wanneer de receiver (Denon 2400H) aan wordt gezet is na het uitschakelen van een aantal ARC settings niet meer voorgekomen.
Hierbij was alleen de optie "Power off controll" alleen, niet voldoende.
HDMI controll en HDMI Pass through staan nu ook uit.

Wat wel werkt is het geluid 2 kanten op en het bedienen van het geluid met de TV remote

Hopelijk komt er wel een firmware update voor, vond het eigenlijk wel een handige functionaliteit die ik nu niet meer kan/wil gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Romius schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:41:
[...]

Jaja, ik zei het al, maar als iedereen maar voor elke wissewasje een topic aan gaat maken, staat dat hele tweakers vol met meuk. Als er iets met spotify, netwerk, etc. moet er eigenlijk ook een apart topic worden aangemaakt.
Nee, alles dwars door elkaar in een topic, das echt superhandig om terug te zoeken 8)7 We draaien nog steeds geen Elasticsearch vziw :P
En zo'n big issue is het niet, vroeg gewoon wie weleens een downgrade heeft gedaan naar monitors en of dat goed heeft uitgepakt.
Eh nee, dat vroeg je niet :?
Bovendien gebruik ik geen Audyssey voor muziek, blegh..dat klinkt voor geen meter. Dus daar valt niks aan de equalizer te doen daar.
Ik zeg ook niet dat je de audissey settings moet oakken. Ik zeg dat je het audissey in moet regelen ivm ruimtecorrectie (afstanden etc) en dan met de EQ aan de slag moet. Eq op standje manual en dan frquenties aanpassen :)
Edit: Voor diegene die echt een goedkope Denon willen, de AVR-X540 voor 199: https://www.bol.com/nl/p/...paign=CPS&utm_content=txl
Das een mooie deal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
MDKlapwijk schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:33:
Net dus stomverbaasd; denon avr-4520 met spotify connect in m'n netwerk... Ook ik had de hoop al opgegeven en een chromecast in huis gehaald.
De update voor de AVR-4520 is 22 maart live gegaan. Was ook aangekondigd dat het ergens in maart dit jaar zou gaan gebeuren, zie FeaR in "Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@FeaR, het was ook een update van mijn kant, dat mijn 4520 de update inmiddels wel heeft ontvangen en goed werkt. Volgens my gaf jij nl. aan dat je 'm nog niet had mogen ontvangen....

Edit: was wel een week terug zie ik nu.... :)

[ Voor 14% gewijzigd door MDKlapwijk op 28-03-2018 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf

BCGraaf

BC

Ik heb sinds kort een denon 2400H, als ik via AirPlay er een muziekje naar toe stream kan ik het geluid niet boven de 60,5 krijgen. Niet via de iPhone, de denon app of de afstandsbediening. Limit staat uit in de settings. Heb voor nu +12db voor deze ingang gedaan. Maar ik zou het volume toch gewoon naar 98 moeten kunnen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
BCGraaf schreef op zondag 1 april 2018 @ 22:23:
Ik heb sinds kort een denon 2400H, als ik via AirPlay er een muziekje naar toe stream kan ik het geluid niet boven de 60,5 krijgen. Niet via de iPhone, de denon app of de afstandsbediening. Limit staat uit in de settings. Heb voor nu +12db voor deze ingang gedaan. Maar ik zou het volume toch gewoon naar 98 moeten kunnen draaien?
Hm, kan straks thuis eens kijken wat de mijne doet, nog niet boven de 60 gedraaid geloof ik.

Andere vraag; mijn vriendin vind de receiver tussen laptop en tv maar vervelend, omdat ze soms gewoon snel een serie wil kijken zonder daarvoor de 1400h aan te hoeven zetten. De laptop staat immers aangesloten aan de 1400h en die uiteraard aan de tv. Als je de receiver aan zet, en dan weer uit, dan blijft de laptop beeld en geluid doorgeven aan de tv. Maar dus pas als de receiver aan heeft gestaan.

Is dit te omzeilen?

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf

BCGraaf

BC

Volgens mij moet je dan de instelling bij Setup > Video > HDMI Setup > Bron doorgeven op de bron zetten waar je de laptop altijd op aansluit. Bij mij staat deze op laatste >

Instellingen Denon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
BCGraaf schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:05:
Volgens mij moet je dan de instelling bij Setup > Video > HDMI Setup > Bron doorgeven op de bron zetten waar je de laptop altijd op aansluit. Bij mij staat deze op laatste >

[afbeelding]
Chill! Bij mij stond ie al op laatste maar dat pakte ie blijkbaar niet goed. Nu op de bron zelf gezet en hij doet het. Bedankt voor de tip! :)

[ Voor 16% gewijzigd door Malfoi op 03-04-2018 20:48 ]

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 10:11
Je kunt bij de volume settings een maximaal aantal DB aangeven. Deze al gecontroleerd?

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:33
Op dit moment heb ik een Marantz SR5023 stereo receiver met twee Monitor Audio BR5 luidsprekers. Aan de receiver heb ik een Chromecast Audio gekoppeld (voor Spotify).
Ik overweeg om de receiver in te ruilen voor een Denon Heos amp, met behoud van de BR5 luidsprekers. Ik durf het niet aan om volledig over te gaan naar bv een Heos 7. Volgens mij leveren mijn luidsprekers een betere kwaliteit geluid. Is dat ook zo?
Lever ik op qua kwaliteit versterker in als over ga op een Heos amp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
meesje schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:19:
Op dit moment heb ik een Marantz SR5023 stereo receiver met twee Monitor Audio BR5 luidsprekers. Aan de receiver heb ik een Chromecast Audio gekoppeld (voor Spotify).
Ik overweeg om de receiver in te ruilen voor een Denon Heos amp, met behoud van de BR5 luidsprekers. Ik durf het niet aan om volledig over te gaan naar bv een Heos 7. Volgens mij leveren mijn luidsprekers een betere kwaliteit geluid. Is dat ook zo?
Lever ik op qua kwaliteit versterker in als over ga op een Heos amp?
Over de kwaliteit van de versterker hoef je je geen zorgen te maken, ik denk dat dat weinig verschil zal maken, wil je alleen bereiken dat Spotify connect geïntegreerd zit?

Je speakers zou ik zeker niet vervangen voor welke heos speaker dan ook. Dat kan je niet met elkaar vergelijken.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
DjaRoel schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:51:
[...]

Over de kwaliteit van de versterker hoef je je geen zorgen te maken, ik denk dat dat weinig verschil zal maken, wil je alleen bereiken dat Spotify connect geïntegreerd zit?

Je speakers zou ik zeker niet vervangen voor welke heos speaker dan ook. Dat kan je niet met elkaar vergelijken.
Ik heb destijds mijn combinatie gekocht bij RAF (volgens mij enige tijd geleden failliet gegaan) en beluisterd in een geluidsstudio. Mij werd toen verteld dat de speakers heel goed passen bij het warme geluid van de Marantz. Als ik me niet vergis, valt Denon ook in de categorie ‘warm geluid’.

Ben blij om te horen dat mijn luidsprekers niet te vergelijken zijn met welke Heos (waarschijnlijk ook Sonos) speaker dan ook. Ik had ergens ooit al een dergelijke opmerking gelezen. Diegene ging snel weer terug.

Ik zoek inderdaad naar oplossing waarbij Spotify Connect geintegreerd is. Het liefst ook nog andere standaarden, zoals Airplay, zodat ik niet helemaal vast zit aan één standaard. Nu heb ik een Chromecast Audio, ik heb vermoeden dat een geïntegreerde constructie beter is.

Verder was ik erg gechameerd van de compactheid van de Heos Amp. Een versie 1 zie ik als ex demo al voorbij komen voor 250-270 euro. Een HS2 heeft volgens mij weinig extra’s. Ook vind ik het fijn als net volume via een app geregeld kan worden ipv via een fysieke volumeknop. Dat bespaart weer wat heen-en-weer lopen.

O ja, ik wil het houden bij een stereo opstelling, maar een dedicated stereo receiver met wat meer mogelijkheden bestaat volgens mij niet. Ik denk dat ik dan voor de surround receiver moet gaan welke ik dan in stereo gebruik,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
meesje schreef op woensdag 4 april 2018 @ 18:32:
[...]

Ik heb destijds mijn combinatie gekocht bij RAF (volgens mij enige tijd geleden failliet gegaan) en beluisterd in een geluidsstudio. Mij werd toen verteld dat de speakers heel goed passen bij het warme geluid van de Marantz. Als ik me niet vergis, valt Denon ook in de categorie ‘warm geluid’.

Ben blij om te horen dat mijn luidsprekers niet te vergelijken zijn met welke Heos (waarschijnlijk ook Sonos) speaker dan ook. Ik had ergens ooit al een dergelijke opmerking gelezen. Diegene ging snel weer terug.

Ik zoek inderdaad naar oplossing waarbij Spotify Connect geintegreerd is. Het liefst ook nog andere standaarden, zoals Airplay, zodat ik niet helemaal vast zit aan één standaard. Nu heb ik een Chromecast Audio, ik heb vermoeden dat een geïntegreerde constructie beter is.

Verder was ik erg gechameerd van de compactheid van de Heos Amp. Een versie 1 zie ik als ex demo al voorbij komen voor 250-270 euro. Een HS2 heeft volgens mij weinig extra’s. Ook vind ik het fijn als net volume via een app geregeld kan worden ipv via een fysieke volumeknop. Dat bespaart weer wat heen-en-weer lopen.

O ja, ik wil het houden bij een stereo opstelling, maar een dedicated stereo receiver met wat meer mogelijkheden bestaat volgens mij niet. Ik denk dat ik dan voor de surround receiver moet gaan welke ik dan in stereo gebruik,
Ik zou me niet blind staren op stereo receivers, ik denk dat een surround receiver voor dat soort toepassingen ook prima is als die aan je eisen voldoet.

Over het vermogen zou ik me niet zo druk maken, met 90db op 1watt is met de gevoeligheid van je speakers iig niks mis.

Ik weet niet of die Heos amp ook voor Heos speakers ondersteuning biedt. Dan kan je bijvoorbeeld in de keuken ook een speaker neerzetten als je dat zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Met HEOS heb je je audiosignaal via wifi. Maar nog steeds een draadje naar het stopcontact, en de beperking van speakerkwaliteit tot die van Denon. Dan kun je een Heos amp kopen, maar dan heb je nog steeds die beperking voor alles wat niet je frontspeakers betreft.
Ale je nu al MA hebt staan voegt het echt niks toe aan geluidskwaliteit.

Als je puur voor spotify integratie gaat, kijk naar een home cinema receiver. De meeste stereoapparatuur is non-networked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
DjaRoel schreef op woensdag 4 april 2018 @ 18:48:
[...]

Ik zou me niet blind staren op stereo receivers, ik denk dat een surround receiver voor dat soort toepassingen ook prima is als die aan je eisen voldoet.

Over het vermogen zou ik me niet zo druk maken, met 90db op 1watt is met de gevoeligheid van je speakers iig niks mis.

Ik weet niet of die Heos amp ook voor Heos speakers ondersteuning biedt. Dan kan je bijvoorbeeld in de keuken ook een speaker neerzetten als je dat zou willen.
Je hebt meer verstand van mijn speakers dan ik. :) Ik heb ze gekozen omdat ik ze mooi vond klinken. Destijds helemaal niet in specs verdiept en wat het betekent.

Naast een Marantz receiver heb ik ook een bijpassende Marantz dvd speler (DV4003 als ik me niet vergis). Deze is jaren niet gebruikt tot voor kort.... Toen kwam een kennis met een dvd van mijn kleine zoontje. Ik heb gevraagd of hij ook de digitale bestanden heeft (kan ik ze op mijn NAS zetten). De gedachte was om juist afscheid te nemen van deze dvd speler. Alles wordt nu gestreamd, in mijn geval betekent dat: Netflix en Spotify.

De Heos amp kun je combineren met andere Heos speakers en zo multiroom creëeren. Een losse Heos speaker in de keuken is dan inderdaad een optie. De huidige Denon en Marantz receivers ondersteunen ook allemaal Heos multiroom. Dus wat betreft is puur een Heos amp niet noodzakelijk, dan volstaat een nieuwe Denon of Marantz receiver ook.

Moeilijk, moelijk..... de charme van een Heos amp vind ik dat het lekker compact is en weinig extra opties (die ik nooit zal gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
The Eagle schreef op woensdag 4 april 2018 @ 19:21:
Met HEOS heb je je audiosignaal via wifi. Maar nog steeds een draadje naar het stopcontact, en de beperking van speakerkwaliteit tot die van Denon. Dan kun je een Heos amp kopen, maar dan heb je nog steeds die beperking voor alles wat niet je frontspeakers betreft.
Ale je nu al MA hebt staan voegt het echt niks toe aan geluidskwaliteit.

Als je puur voor spotify integratie gaat, kijk naar een home cinema receiver. De meeste stereoapparatuur is non-networked.
Losse Heos speakers is voor mij ook geen optie (behalve dan eventueel een exemplaar in de keuken). Wat ik al begrepen heb, is dat je dan in geluidskwaliteit een stap terug gaat.

Je opmerking over audiosignaal over wifi snap ik niet. Dit is toch altijd het geval als je het hebt over streaming (zoals Spotify), ongeacht of je een receiver (met spotify integratie) hebt of de heos amp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
Waarschijnlijk een domme vraag maar stel hem toch hier :P

Op dit moment heb ik een onkyo 608 staan die zijn tijd wel gehad heeft.

Mijn oog is gevallen op de denon 3400/4400 serie. Is er behalve het aantal aansluitingen en vermogen tussen die twee versterkers ook nog andere verschillen?

Ga ervanuit dat het zowiezo een verbetering zal zijn tov de onkyo.

Ik heb een Speakerset van klipsch de RF 62-II serie die 125w doet.

http://www.klipsch.com/pr...-ii-floorstanding-speaker met bijbehorende center en surround.

Het prijsverschil tussen de 2 versterkers is nog geen 400 euro maar als je veel meer versterker terug krijgt bij de 4400 wil ik dat wel rechtvaardingen in mijn portomonee. Hopelijk doe ik er dan weer 10 jaar mee.

En ja ik heb toestemming van de vrouw :P

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Op de site van Denon kan je tot drie modellen naast elkaar zetten. Enige wat ik zo zie is dat de AVR-X4400 beschikt over Auro 3D en de AVR-X3300 niet. Verder heeft de X4400 32 bit "D.D.S.C. HD Digital" en "AL32 Processing Multichannel" als Alpha Processing. Of je het merkt? Ik denk het niet. Idem met de vergulde RCA aansluitingen van de X4400. Wat ik dan wel echt een voordeel vind is het twee-regelig display van de X4400. Ik zie graag altijd de input en de track op het display.

Voor vermogen hoef je het verder niet te doen. Als er één merk niet lastig is om aan te sturen is het Klipsch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:27
robertobadjo schreef op woensdag 4 april 2018 @ 22:22:
Mijn oog is gevallen op de denon 3400/4400 serie. Is er behalve het aantal aansluitingen en vermogen tussen die twee versterkers ook nog andere verschillen?
4400 is (ook) in zilver verkrijgbaar, 3400 alleen in graf-zwart. Voor het geval je uiterlijk dus ook belangrijk vindt kan dat nog van belang zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Kwa kleur vind ik persoonlijk zwart altijd nog het mooiste staan maar dat is een kwestie van smaak.

Voor die kleine verschillen zal ik eens onderzoeken of ik dan echt die functies van de 4400 over hebt. Enige wat ik wel netter vind van de 4400 is het klepje aan de voorkant die de inputs afdekt. Maakt het geheel net even wat netter aan de voorkant.

Budget was max 1000 euro dus daar valt de 4400 net in maar mocht ik toch nog wat kunnen besparen is dat altijd fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
meesje schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:15:
[...]

Je hebt meer verstand van mijn speakers dan ik. :) Ik heb ze gekozen omdat ik ze mooi vond klinken. Destijds helemaal niet in specs verdiept en wat het betekent.

Naast een Marantz receiver heb ik ook een bijpassende Marantz dvd speler (DV4003 als ik me niet vergis). Deze is jaren niet gebruikt tot voor kort.... Toen kwam een kennis met een dvd van mijn kleine zoontje. Ik heb gevraagd of hij ook de digitale bestanden heeft (kan ik ze op mijn NAS zetten). De gedachte was om juist afscheid te nemen van deze dvd speler. Alles wordt nu gestreamd, in mijn geval betekent dat: Netflix en Spotify.

De Heos amp kun je combineren met andere Heos speakers en zo multiroom creëeren. Een losse Heos speaker in de keuken is dan inderdaad een optie. De huidige Denon en Marantz receivers ondersteunen ook allemaal Heos multiroom. Dus wat betreft is puur een Heos amp niet noodzakelijk, dan volstaat een nieuwe Denon of Marantz receiver ook.

Moeilijk, moelijk..... de charme van een Heos amp vind ik dat het lekker compact is en weinig extra opties (die ik nooit zal gebruiken).
Dan heb je aan de Heos amp een prima keuze, hij is compact, de futures die hij biedt voldoen, en de prijscategorie is vermoedelijk hetzelfde of misschien nog wel voordeliger als surround varianten met dezelfde opties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
robertobadjo schreef op donderdag 5 april 2018 @ 08:51:
Kwa kleur vind ik persoonlijk zwart altijd nog het mooiste staan maar dat is een kwestie van smaak.
Iedereen weet dat zwarte receivers beter presteren dan zilverkleurige, net zoals dat rode auto's per definitie sneller zijn dan andere kleuren :P
Voor die kleine verschillen zal ik eens onderzoeken of ik dan echt die functies van de 4400 over hebt. Enige wat ik wel netter vind van de 4400 is het klepje aan de voorkant die de inputs afdekt. Maakt het geheel net even wat netter aan de voorkant.
Dat klepje had ik gemist. Voor mij is zonder een klepje echt een no-go. Dat is ook de reden dat ik toentertijd met mijn eerste Denon voor een AVR-2809 ben gegaan en niet voor een AVR-2309 die ook voldeed. Ik heb niets tegen knopjes op de voorkant van een receiver, maar bij sommige modellen is het echt geen porum hoe het er uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Gezien het beperkte aanbod van zilverkleurige randapparatuur bij de overige merken zou ik voor een zwarte gaan. Of je moet de boel toch achter een deurtje zetten, in welk geval ik uberhaupt niet snap dat er een keus gemaakt moet worden over kleur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf

BCGraaf

BC

Sporedd schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:41:
[...]

Je kunt bij de volume settings een maximaal aantal DB aangeven. Deze al gecontroleerd?
Deze instelling staat bij mij op 0-98. Heb alles nog een keer langs gelopen maar kan niet ontdekken wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

FeaR schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:48:
Dat klepje had ik gemist. Voor mij is zonder een klepje echt een no-go. Dat is ook de reden dat ik toentertijd met mijn eerste Denon voor een AVR-2809 ben gegaan en niet voor een AVR-2309 die ook voldeed. Ik heb niets tegen knopjes op de voorkant van een receiver, maar bij sommige modellen is het echt geen porum hoe het er uit ziet.
Grappig, zelfde afweging toen der tijd gemaakt, ik vond echter het afdekkapje voor de inputs net voldoende om wel de 2309 te kopen. En later toch maar een 4520 gekocht omdat die wel een klepje heeft.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
FeaR schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:48:
[...]

Iedereen weet dat zwarte receivers beter presteren dan zilverkleurige, net zoals dat rode auto's per definitie sneller zijn dan andere kleuren :P

[...]

Tuurlijk doen zwarte recievers het beter als zilvere. Is toch algemeen bekent :P :+

Uiteindelijk ben ik toch voor de 4400 gegaan. o.a. door het klepje. moet er voorlopig wel tegenaan kijken en de looks van de 4400 zijn gewoon beter als de 3400.

Hopelijk vandaag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerray2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-06-2024
robertobadjo schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:46:
[...]

Tuurlijk doen zwarte recievers het beter als zilvere. Is toch algemeen bekent :P :+

Uiteindelijk ben ik toch voor de 4400 gegaan. o.a. door het klepje. moet er voorlopig wel tegenaan kijken en de looks van de 4400 zijn gewoon beter als de 3400.

Hopelijk vandaag binnen.
waar gekocht en voor hoeveel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
  • Laatst online: 21-08 16:46
Toevallig vandaag een 3400 gekocht bij Klubben(met korting) en idd de 4400 ziet er sowieso beter uit en zal vast beter klinken maar kon mijn Onkyo TX-NR818 goed verkopen en wilde niet zoveel bijleggen voor een nieuwe en het is de eerste keer dat ik een Denon heb ipv Onkyo dus ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerray2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-06-2024
laat alvast je mening weten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

DirtyDutch schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 20:41:
Toevallig vandaag een 3400 gekocht bij Klubben(met korting) en idd de 4400 ziet er sowieso beter uit en zal vast beter klinken maar kon mijn Onkyo TX-NR818 goed verkopen en wilde niet zoveel bijleggen voor een nieuwe en het is de eerste keer dat ik een Denon heb ipv Onkyo dus ben erg benieuwd.
De komma's en punten waren zeker uitverkocht? :P
maar veel plezier dr mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
  • Laatst online: 21-08 16:46
Gister even wat gespeeld met de receiver en merk echt direct dat het geluid echt anders is dan mijn Onkyo,wat meer verfijnd en met een lekkere punch.Die Onkyo was wat groffer en rauwer qua geluid zeg maar, ook erg lkkr geluid wel hoor maar 3 keer pech te hebben gehad met elke Onkyo die ik aanschafte was het echt tijd om over te stappen.Moet zeggen de eerste indruk van de Denon is zeer goed en denk ook echt wel dat het een blijvertje is.Ik luister trouwens in samenstelling met een Jamo S 608 HCS 3 set met een aparte SUB300.
The Eagle schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 22:59:
[...]

De komma's en punten waren zeker uitverkocht? :P
maar veel plezier dr mee :)
:9 had al zoveel uitgegeven dus ben er zuinig mee ;)

[ Voor 56% gewijzigd door DirtyDutch op 29-04-2018 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als je wilt dat we input leveren moeten we fatsoenlijk kunnen lezen wat je te melden hebt. Bovenstaand is al beter. Maar na een punt hoort toch evht een spatie.

Oh ja, en het excuus "ik zit op mijn telefoon" is nooit geldig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:08
Het is toch ook bijna niet mogelijk om de grammatica in de gaten te kunnen houden terwijl je "op" je telefoon zit? Maar dit geheel terzijde en off topic, waarvoor excuus. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
Nadat ik Homebridge en Domoticz op mijn Raspberry Pi werkend heb gekregen, ben ik al een aantal dagen bezig om te proberen om mijn Denon Heos speakers aan te sturen, maar het lukt me totaal niet.
Ik krijg ze wel als schakelaars te zien, maar als ik er dan ook klik, krijg ik de melding: "Fout bij verzenden van schakelaar opdracht, controleer apparaat/hardware!"

Hierbij printscreens van mijn Hardware, apparaten en schakelaars:

Hardware
Hardware

Apparaten
Apparaten

Schakelaars
Schakelaars

Wie kan me verder helpen??? _/-\o_

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi ik ben nieuw hier, en ben lid geworden omdat ik al geruime tijd een Denon Avr x1000 heb en mij verwonder.
Ik heb hiervoor twee sets gehad van andere bekende merken en kocht deze Denon omdat de recensies allemaal goed zijn.
Echter, ik snap dat niet.
Bij mij is de werking vd afstanbediening , de werking vd volumeknop en de geluidkwaliteit enorm tegengevallen.
Vooral het rare gat in de volume aanpassing is bizar.
Ik heb hierover misschien maar 1 maal dezelfde waarneming op het web gevonden.
Zijn er gebruikers die dit herkennen?

Ik voel me anders zo alleen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Welkom op GoT :)
Welk "gat" in de volumeaanpassing? Wat ervaar je exact dan? En waar heb je op aangesloten qua speakers? En heb je de setup met AUdissey etc gedraaid toen je hem installeerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Powerray2 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 19:52:
[...]

waar gekocht en voor hoeveel ?
900 bij foka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:49
@robertobadjo

Heb jij voor de 4400 een normale aanbieding of heb je gewoon om een persoonlijk prijs aanbod gevraagd:-)

Ben er ook naar aan het zoeken, met tv's ben ik wel bekend met goede kortingen (ook bij foka)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
LuisjeNL schreef op maandag 7 mei 2018 @ 19:02:
@robertobadjo

Heb jij voor de 4400 een normale aanbieding of heb je gewoon om een persoonlijk prijs aanbod gevraagd:-)

Ben er ook naar aan het zoeken, met tv's ben ik wel bekend met goede kortingen (ook bij foka)
Denk dat ik toevallig mazzel heb gehad want er stond bij die versterker een kortingscode bij foka op de site zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_me_
  • Laatst online: 00:12
Deze week plotseling een update ontvangen op mijn Denon AVR-X2000 van bijna 5 jaar oud. Nu kan ik Spotify Connect gebruiken direct op de Denon. Chromecast is dus niet meer nodig hiervoor. Ik ben echt verbaasd dat deze update is uitgekomen en positief verrast. Complimenten aan Denon!
Ik heb ook het idee dat de geluidskwaliteit van Spotify op de Denon beter is als via de Chromecast.

[ Voor 15% gewijzigd door its_me_ op 10-05-2018 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 16:37
its_me_ schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:22:
Deze week plotseling een update ontvangen op mijn Denon AVR-X2000 van bijna 5 jaar oud. Nu kan ik Spotify Connect gebruiken direct op de Denon. Chromecast is dus niet meer nodig hiervoor. Ik ben echt verbaasd dat deze update is uitgekomen en positief verrast. Complimenten aan Denon!
Ik heb ook het idee dat de geluidskwaliteit van Spotify op de Denon beter is als via de Chromecast.
Dit klopt. Spotify Connect gebruikt de native high bitrate 320 kbps Ogg Vorbis (lossy) codec. De Chromecast ondersteund deze codec echter niet, en voor Spotify op de Chromecast wordt de stream dus reencoded naar 256 kbps VBR AAC (lossy) codec. Wanneer je van een lossy naar een lossy codec hercodeerd gaat er op een bestand waar al kwaliteit is verloren nog meer kwaliteit verloren. Vandaar dat je dus meer details en zuiverder geluid zal waarnemen wanneer je Spotify Connect gebruikt.

Edit: Ik kon even niet op de goede term komen dus heb het nog even opgezocht. Het is niet hercoderen, maar ze noemen het transcoden. En over het algemeen geld de regel: "Transcoding is a bad idea."

[ Voor 9% gewijzigd door BarryS op 11-05-2018 13:12 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren de AVR-X2400H in huis. Hier voor had ik een Onkyo TX-NR609 die na een goeie 5jr de geest gegeven heeft (kan ook langer zijn). Op de slaapkamer heb k een pioneer VSX-323 staan. Van beide ben ik altijd tevreden geweest, maar een tijdje terug gaf de Onkyo opeens de geest.

Na even zoeken kwam ik als vervanger uit op de Denon AVR-X2400H.

Na het aansluiten van de set-up box van mn TV provider (Proximus), de PS4 en de HTPC, allen via HDMI ben ik er heel erg tevreden van.
Decoder hangt op CBL/Sat
PS4 hangt op Game
HTPC hangt op Media

Alleen....
Als ik nu het volume regel via de Denon komt niet alleen de volume balk van de Denon op het scherm, maar ook die van de TV (Philips).
Iemand enig idee hoe ik dat kan uitzetten want ik vind dat behoorlijk storend.
Het geluid hoor ik wel 100% via de Denon. Niet via de TV.

Next step: Atmos luidsprekers toevoegen.
Moeten dat trouwens spexifieke luidsprekers daarvoor zijn? Of mogen dat bvb dezelfde zijn dan de surround luidsprekers maar dan "naar t plafon" gericht?

Groeten,

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 21:07:
Alleen....
Als ik nu het volume regel via de Denon komt niet alleen de volume balk van de Denon op het scherm, maar ook die van de TV (Philips).
Iemand enig idee hoe ik dat kan uitzetten want ik vind dat behoorlijk storend.
Het geluid hoor ik wel 100% via de Denon. Niet via de TV.
Klinkt als HDMI CEC wat op beide devices aan staat. De Denon regelt dan ook via dat protocol het volume van de TV waardoor je de dubbele volumebalk ziet. HDMI CEC (of HDMI Control of hoe elke fabrikant het ook mag noemen) uitzetten lost dit denk ik wel op. De kans bestaat wel dat andere functies dan ook niet meer werken, maar dat is een kwestie van uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks FeaR, maar gisteren heb ik 1 van de audio hdmi functies uitgezet en kwam er enkel geluid uit de tv.
Vreemd ook dat de onkyo daar geen "last" van had.

Maar k ga het even zoeken of de tv ook zo een functie heeft. Bedankt.
Pagina: 1 ... 61 ... 100 Laatste