Na eerst jaren gigantisch omslachtig gebruik gemaakt te hebben van Spotify op mijn AVR-3313 ben ik ongeveer 2 jaar geleden overgestapt op de Chromecast die ik rechtstreeks in een HDMI-poort had hangen. Hierdoor kon ik eindelijk Spotify Connect gebruiken, via de Spotify app zelf dus. Maar sinds gisteren ben ik nog blijer! Na heel wat jaren firmware stilte vanuit Denon en hun opmerking van jaren geleden dat Spotify Connect nooit naar de AVR-3313 zelf zou komen, is er toch een
firmware update geweest die Spotify Connect naar de oude modellen brengt. Een erg blije Denon gebruiker hier dus! :-)
Volgens deze link
https://support.spotify.c...potify-app-on-my-speaker/ zouden er firmware updates moeten zijn voor de volgende modellen:
DRA-N5, RCD-N8, AVR-E300, AVR-X1000, AVR-E400, AVR-X3000, AVR-X2000, AVR-X4000, AVR-1913, AVR-2113, AVR-2313, AVR-3313, AVR-4520.
+ Voorheen moest ik altijd eerst mijn versterker op de juiste source (HDMI waar Chromecast inzat) zetten, maar nu kan ik in de Spotify app kiezen om af te spelen op de Denon. Deze schakelt (als hij uitstaat) direct in naar juiste source en speelt meteen af.
+ Ik zie nu track informatie op Denon display
+ Spotify doorschakelen naar de Chromecast moest altijd via een Android device, via laptop (Windows) was dit nooit direct mogelijk. Nu kan dit wel!
+ En last but not least: de Chromecast kon zijn signaal niet naar andere zones doorsturen (algemene eigenschap van mijn oudere Denon model). Dus wilde ik in mijn slaapkamer (Zone 2) Spotify luisteren, dan moest dat altijd weer via de Denon Spotify implementatie zelf (niet mee te werken dus). Maar na de firmware upgrade kan ik Spotify Connect in alle zones gebruiken.
Ik dacht .. misschien zijn er nog meer gebruikers met oudere Denon receivers die hun hoop ook allang hadden opgegeven of omslachtige half werkende alternatieven hebben gevonden.
Goed nieuws dus!
Denon zelf geeft overigens weinig informatie over deze nieuwste firmware en via hun website zelf is er zelfs niets over te vinden. Maar updaten vanuit de receiver zelf lukt wel...