Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ChillPascal
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 18-08 19:13

ChillPascal

In the end, it doesn't matter

quote:
Mayet193 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 19:17:
Denk dat je de tweede zone aansluit op de surround back speakeruitgangen. Dus dan is je main zone max 5.1
quote:
RobertMe schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 19:21:
[...]

Dat inderdaad. Surround back is op mijn 2400H configurabel als surrround back, height of zone 2.

Daarnaast heb je dus ook de onversterkte zone-2 uitgang
Dank voor de antwoorden mannen!

Stel: ik kijk tv in de woonkamer op een 5.1 set. Dan kan ik via de HEOS-app de speakers van zone 2 gebruiken om bijv. Spotify te luisteren?
Vervolgens bij een feestje kan ik de 5.1 set en de zone 2 speakers combineren?

Black Elite (Deskmod) accompanied by the Dell Inspiron 15R SE

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:05
quote:
ChillPascal schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 22:05:
[...]

[...]

Dank voor de antwoorden mannen!

Stel: ik kijk tv in de woonkamer op een 5.1 set. Dan kan ik via de HEOS-app de speakers van zone 2 gebruiken om bijv. Spotify te luisteren?
Vervolgens bij een feestje kan ik de 5.1 set en de zone 2 speakers combineren?
Ik heb geen ervaring met het "echte" HEOS gebeuren, maar Spotify werkt alleen via Spotify Connect en dus Spotify zelf, en voor zover ik weet zie je daarin maar 1 apparaat voor de versterker wat dus voor de main zone staat. Ik denk dus dat je zone 2 niet via Spotify (Connect) kunt beheren. Maar zeker weten doe ik het dus niet.

• ChillPascal

ChillPascal

Hm interessante theorie. Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en deze wil delen :)

• BobB
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 00:27
Ik ben al rond aan het kijken op internet, maar een vraag die familie daarvan is krijg ik ook niet beantwoord. Ik heb ook in dit topic rondgekeken, maar daar zie ik 'm ook niet:

Kan ik 'n Heos-speaker mee laten doen met mijn Zone 1? Het is een first world problem, maar als ik aan het koken ben en de afzuigkap aan het knallen is, dan hoor ik mijn set Dali Zensor 5 en Zensor 1 niet meer zonder dat ik ze overmatig hard zet 8)
Ik was al aan het kijken om 'm Zensor 1 of Pico in de keuken op te hangen, maar dat is kabeltechnisch niet zo'n gemakkelijke opgave. Ik krijg dat echt niet netjes weg.

't Zou fijn zijn als een Heos die taak over kan nemen, ook kijkend naar een surround-uitbreiding.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat ligt er uiteraard aan of jij een receiver hebt die HEOS ondersteunt. Ik vermoed van niet, want anders had je het vast zelf gemeld danwel al lang geprobeerd. Dus dan is het antwoord vermoedleijk "nee".
Wil je een ja, dan willen we meer info en mag je ff zelf proberen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Linius
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 16-08 19:54
Als je receiver Heos ondersteunt dan is het korte antwoord: ja. Simpelweg de Heos speaker in de zelfde groep slepen als je receiver en je hebt muziek.

En zelfs zonder Heos ingebouwd kan het nog. Maar dan zal je de Heos link moeten aanschaffen.

• Marcel19710401
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 19-08 22:15
Stel ik heb 2 Heos 1 speakers onder mijn overkapping in de tuin hangen om muziek te luisteren via Spotify.
Die kan ik rechtstreeks via mijn telefoon aansturen toch?
Wat is dan het voordeel als ik ze zou koppelen een een avr met geintegreerde Heos functionaliteit?

• Romius
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:14
quote:
Marcel19710401 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:39:
Stel ik heb 2 Heos 1 speakers onder mijn overkapping in de tuin hangen om muziek te luisteren via Spotify.
Die kan ik rechtstreeks via mijn telefoon aansturen toch?
Wat is dan het voordeel als ik ze zou koppelen een een avr met geintegreerde Heos functionaliteit?
Mits je uiteraard verbinding hebt, kun je de Heos 1's inderdaad direct aansturen. Het voordeel met een koppeling via een AVR is het multiroom gedeelte. Zodra je dan naar binnen loopt, heb je een gestroomlijnde muziek ervaring, waar je overal dezelfde muziek hebt. Of voor films, waar je de Heos 1's als rears gebruikt.

• Remco Tr
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
Vraag kan je met de HEOS 1 en 3 ook surround maken zonder de bar?

• Linius
De surround opstelling van Heos is altijd in combinatie met de Bar.

• Sethro
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 12:00
Ik blijf problemen houden met de Spotify en Denon apps icm x2400h.

Ik heb de AVR al een vast ip adres gegeven alleen dat helpt niet.

Denon app lijkt helemaal geen commando’s door te geven naar de AVR terwijl de app wel aangeeft verbonden te zijn. Via de Spotify app werkt het starten/stoppen van nummers wel alleen kan volume niet worden aangepast.

Oplossing voor probleem is de Denon app herinstalleren alleen dat is zo’n gedoe iedere paar weken.

Sethro wijzigde deze reactie 15-02-2018 07:59 (7%)

• Linius
Ja aan de companion apps van Denon/Marantz merk je gewoon dat het hifi bedrijven zijn in de basis en dat een app voor hen een bij product is. Heel erg hit en miss. Maar de 2400 heeft gewoon Heos aan boord, dus waarom zou je niet gewoon Spotify aansturen via de Heos app in plaats van de connect functie te gebruiken? Die app functioneert over het algemeen zoals het zou moeten in ieder geval.

• The Eagle

The Eagle

@Sethro Welke DNS settings heb je op je telefoon / tablet, en welke op je Denon? Ik heb ook wel eens gehad dat beiden elkaar niet konden vinden toen ik OpenDNS gebruikte. Inmiddels krijgen ze dapper het IP adres van de router als DNS en doet dat ding DNS forwarding indien nodig, dus kunnen ze elkaar ook zonder problemen lokaal vinden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• RobertMe
quote:
Linius schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:31:
Maar de 2400 heeft gewoon Heos aan boord, dus waarom zou je niet gewoon Spotify aansturen via de Heos app in plaats van de connect functie te gebruiken? Die app functioneert over het algemeen zoals het zou moeten in ieder geval.
De Heos app ondersteund Spotify niet, of in ieder geval niet met alleen de receiver. Je hebt wel de Spotify tegel maar als je daarop klinkt krijg je de melding dat je Spotify (Connect) moet gebruiken.

• wvkreg
  • Laatst online: 13:08
quote:
Linius schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 00:06:
Ik heb nu de Heos Bar met twee Heos 1 HS2.
Is een Heos Subwoofer echt nodig voor een 5.1 setup?
Of is het alleen het toevoegen van bas?

• Remco Tr
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
quote:
Linius schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 00:06:
Dus niet icm met een reciever met HEOS?

• AyurVeda
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 01:01
quote:
Remco Tr schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 22:41:
[...]

Dus niet icm met een reciever met HEOS?
Wel icm de heos avr, niet met de andere receivers (die andere kunnen wel 5.1, maar niet met de heos 1 en 3).

• jichem
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 18-08 20:55
Wat me nou duidelijk leek te zijn, dat het niet kon, maar opeens niet meer.

Ik heb de 1400H van denon gekocht, met 2 dali speakers als fronts. Kan ik nu wel of niet de heos 1HS2 als draadloze rears gebruiken?

• Linius
Dat is niet mogelijk nee. Alleen de Heos AVR functioneert met draadloze rears. Het enige wat je i.c.m. een traditionele Denon receiver kan doen is Heos speakers in de zelfde groep plaatsen als je Denon zodat je door het hele huis dezelfde muziek tegelijkertijd afspeelt.

• jichem
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 18-08 20:55
Hallo, misschien niet duidelijk geformuleerd. Maar ik heb de Denon AVR-x1400H.
Daarmee zou het dan wel kunnen?

• The Eagle

The Eagle

Nee, want er bestaat ook een HEOS AVR. Die kan het wel. De rest van de AVR's die HEOS ondersteunen kunnen dat niet. Zie https://denon-nl.custhelp...7/kw/Heos%20achterspeaker

Jij hebt een AVR met HEOS ondersteuning (AVR-XxxxxH) dan heb je ze ook nog zonder HEOS ondersteuning, dat zijn de AVR-XxxxxW series. En dan is er dus nog de HEOS AVR, wat een apart beestje is en die eigenlijk alleen HEOS speakers koppelt.

• |sWORDs|
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12:37

|sWORDs|

vSphere/ESXi

nm

|sWORDs| wijzigde deze reactie 17-02-2018 13:32 (112%)

V&A:24 Core Xeon E5 v4, 256GB ECC met dual 10Gbit upgradeset

• The Eagle

The Eagle

Dude, waarom quote je een reactie van ruim 9 jaar terug :X
2010 <> 2018 ;)

• wvkreg
Ik heb nu de Heos Bar met twee Heos 1 HS2.
Is een Heos Subwoofer echt nodig voor een 5.1 setup?
Of is het alleen het toevoegen van bas?

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 06:24
Eh. Beide?
De .1 in 5.1 s (bestemd voor) de subwoofer. Het doel van een subwoofer s het toevoegen/weergeven van bass (wat die overige speakers zeker niet kunnen).

LA-384 wijzigde deze reactie 17-02-2018 13:35 (24%)

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zzw | Fuji xt-20 ~ 12mm ~ 18-55 ~ 50-230

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

quote:
The Eagle schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 19:27:
Dude, waarom quote je een reactie van ruim 9 jaar terug :X
2010 <> 2018 ;)
Ik zat op mijn mobiel, die spring normaal automatisch naar de laatste pagina, maar dat was dus de eerste...

|sWORDs| wijzigde deze reactie 17-02-2018 13:34 (4%)

• wvkreg
quote:
LA-384 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 13:09:
Eh. Beide?
De .1 in 5.1 s (bestemd voor) de subwoofer. Het doel van een subwoofer s het toevoegen/weergeven van bass (wat die overige speakers zeker niet kunnen).
Vond toch aardig wat bas uit de Heos Bar komen hoor. Daarom twijfel ik of ik de sub nog moet kopen...

• mathias82
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 19-08 18:42
quote:
wvkreg schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 19:15:
[...]

Vond toch aardig wat bas uit de Heos Bar komen hoor. Daarom twijfel ik of ik de sub nog moet kopen...
Je vraag is dus of een sub nodig is voor een surround opstelling. Dan is de volgende vraag: wat is "nodig"? Ga je verschil horen? Ongetwijfeld. Gaat het je levenskwaliteit verbeteren? Waarschijnlijk niet.
Ik kies er persoonlijk voor om zonder sub te spelen om mijn buren niet te storen. Als ik geen buren had zou ik zeker mijn sub terugplaatsen.
Ga gewoon eens luisteren in een speciaalzaak, daar kunnen ze makkelijk het verschil met en zonder sub laten horen en dan kan je zelf beslissen of je het de moeite vindt of niet.

• Drial
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 03:43
Ik heb van de week de Heos bar aangesloten met surround. Nu komt er uit mijn achterspeakers ( heos 3) veel minder geluid dan aan de voorkant (heel veel verschil in geluidsniveau) weet iemand hoe ik dit kan aanpassen? In de app kan ik hier geen optie voor vinden.. overigens komt er bij normaal tv kijken helemaal geen geluid uit terwijl de bron dit wel ondersteunt?

• Michiel193
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 19-08 19:54
Vandaag weer een firmware update genstalleerd voor de 4300h zijn er ergens release notes te vinden?

• mathias82
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 19-08 18:42
quote:
Mayet193 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 16:30:
Vandaag weer een firmware update genstalleerd voor de 4300h zijn er ergens release notes te vinden?
Bedoel je de Heos update van 15/02? Zie hier: https://denon-uk.custhelp...firmware-update-available

• Frijns.Net
  • Registratie: november 2000
quote:
Drial schreef op zondag 18 februari 2018 @ 16:03:
Ik heb van de week de Heos bar aangesloten met surround. Nu komt er uit mijn achterspeakers ( heos 3) veel minder geluid dan aan de voorkant (heel veel verschil in geluidsniveau) weet iemand hoe ik dit kan aanpassen? In de app kan ik hier geen optie voor vinden.. overigens komt er bij normaal tv kijken helemaal geen geluid uit terwijl de bron dit wel ondersteunt?
Dat kun je wel in de App instellen. Zowel de afstanden als de geluidsniveau's.
Je moet dat zoeken bij de bar zelf nadat je de speakers gekoppeld hebt.
Dit is van de versterker geloof ik maar dat lijkt er wel op: https://denon-uk.custhelp...peaker-setup-for-heos-avr

• Drial
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 03:43
quote:
Frijns.Net schreef op zondag 18 februari 2018 @ 17:08:
[...]

Dat kun je wel in de App instellen. Zowel de afstanden als de geluidsniveau's.
Je moet dat zoeken bij de bar zelf nadat je de speakers gekoppeld hebt.
Dit is van de versterker geloof ik maar dat lijkt er wel op: https://denon-uk.custhelp...peaker-setup-for-heos-avr
Ik heb alleen de optie om de hoge toon of bas in te stellen..

• Michiel193
quote:
Die bedoel ik ja thnx voor het overzicht (y)

• Sporedd
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 13:00

Sporedd

Gang is alles

Update voor het spotiy connect verhaal: Het is gefixt met de nieuwe google play services:
https://9to5google.com/20...google-home-wi-fi-issues/

Zou automatisch moeten updaten, is eventueel ook te sideloaden.

Sporedd wijzigde deze reactie 19-02-2018 21:53 (84%)

Don't trust an atom, they make up everything.

• rjvisje
  • Laatst online: 17-08 11:34
Zojuist een update voor x4000 binnengehaald en n de enige functie die ik nog miste bleek in een update te zitten en dat na zo veel jaar:
Spotify connect

• FeaR
  • Registratie: maart 2007

FeaR

Moderator Consumentenelektronica

In GoT we trust

quote:
rjvisje schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:32:
Zojuist een update voor x4000 binnengehaald en n de enige functie die ik nog miste bleek in een update te zitten en dat na zo veel jaar:
Spotify connect
Mmm.... Ik zit hier nog steeds met de Denon implementatie van Spotify op een AVR-4520. Ook geen update of wat dan ook :/

Edit:
Volgens de site van Denon is er inderdaad in 12-2017 een update voor de AVR-X4000 uitgebracht maar dat was voor een power issue en niet om Spotify toe te voegen.

Edit 2:
Gevonden!
quote:
Older devices with an integrated Spotify implementation but not Spotify Connect (see below list), will be no longer supported by Spotify. Spotify has discontinued the support for such devices because of further development of the platform.

We will add the Spotify Connect functionality by firmware update to these products:

RCD-N8, DRA-N5 (scheduled for beginning of December 2017)
AVR-X1000, AVR-X2000, AVR-X3000, AVR-X4000 (scheduled for mid December 2017)
AVR-1913, AVR-2113, AVR-2313, AVR-3313, AVR-4520 (scheduled for March 2018)
Bron: https://denon-uk.custhelp...3/~/spotify-does-not-work

FeaR wijzigde deze reactie 20-02-2018 22:20 (55%)

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• doggy1
  • Laatst online: 21-07 22:25
Iemand ervaring met kopen van Denon bij Alternate. Mooie aanbieding nl van de 2400H
https://www.alternate.nl/...W&utm_source=tweakers.net

Imac 27" mid 2011, Macbook 12" 2015, lenovo yoga tab 3 pro,OnePlusOne, RI p3

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 12:13
Dat is nou net het makkelijkst om zelf even te onderzoeken https://tweakers.net/shop...nate-punt-nl/shopreviews/

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

• doggy1
Dat kan ook anders... Volgens de website van Denon geldt de garantie alleen als er bij erkende Denon dealer wordt gekocht en volgens mij is Alternate geen erkende Denon dealer(volgens website van Denon)

FeaR wijzigde deze reactie 21-02-2018 10:59 (15%)

• BarryS
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 09:11
Goedemiddag mede-tweakers,

Ik heb een vraagje. Ik heb sinds kort een LG OLED55C7 en een LG UP970 aangesloten staan op mijn Denon AVR-X2300w. Allen zijn voorzien van de nieuwste firmware en dus Dolby Vision compatible. De UP970 staat op mijn receiver aangesloten, de receiver vevolgens op de C7, HDMI Deep Color staat aan op de C7. De Denon staat voor HDMI op Bypass (maar Auto geeft hetzelfde resultaat).

Wanneer ik een Blu-Ray in 4K HDR afspeelt geeft de Denon netjes aan dat het signaal 4K 24hz YCbCr 4.4.4 BT.2020 12-bit is. De TV geeft ook netjes het HDR signaal perfect weer.

Nu heb ik gisteren voor het eerst een Dolby Vision BluRay gekeken (Spiderman Homecoming), de TV geeft netjes aan een Dolby Vision signaal te ontvangen.

Echter, de receiver geeft bij HDMI input informatie weer 4K 24hz RGB 8-bit. Dit lijkt mij niet correct. Ik had begrepen dat Dolby Vision sowieso altijd 12-bit en ook BT.2020 is. Geeft de Denon de stream informatie verkeerd weer? Of is het signaal gewoon echt "gedown-scaled" zeg maar van YCbCr 4.4.4 BT.2020 12-bit naar RGB 8-bit voor Dolby Vision? Als dat laatste namelijk het geval is kan ik beter de UP970 direct op de TV aansluiten en de tweede hdmi (audio out) naar de receiver. Ik wil namelijk wel van de maximale beeldkwaliteit genieten.

Wat is jullie ervaring hiermee?

Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz - 32 GB DDR3 19200 2400 MHz C10 G.Skill TridentX - MSI Z97 Gaming 7 - MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G - Samsung 850 EVO 1TB - Samsung 830 256GB - Seagate Barracuda 2TB - Noctua NH-D15 - Fractal Design Define R5 - LG 34UM68-P

• Petertyuh
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 17-08 22:47
Ik ben niet zo thuis in die nieuwe standaarden, maar jouw laatste optie is natuurlijk gewoon niet verkeerd.

Wat ik wel gemerkt heb, is dat Denon niet zo goed is met standaarden ondersteunen (iets met HDMI-handshake), dus direct jouw speler op de tv aansluiten en het geluid naar de Denon op de andere uitgang is nog niet zo gek. Hopelijk krijg je dan wel het beeld door zoals het hoort.

• doggy1
Degenen die de Denin AVR-X2400 zoeken, kijk bij aanbiedingen en kortingscodes, 410 ipv 525!!

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Nu online
Mijn x2200w krijgt vandaag een update aangeboden. Ik zie echter nergens een changelog staan. Weet iemand iets?

• Malignant
  • Laatst online: 07:23
quote:
I-King schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:51:
Mijn x2200w krijgt vandaag een update aangeboden. Ik zie echter nergens een changelog staan. Weet iemand iets?
Even inloggen op de FW site van Denon.
Typenummer selecteren, en bij serial gewoon een 0 invoeren.
Krijg je alles te zien wat je wil.

http://firmware.denon.eu/

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - Horizon - Playstation 4 - Xbox360 - Core i7 930 @ 3.8Ghz - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2

• nielsgaastra
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 12:51
Ik heb geen ruimte om achterspeakers permanent te plaatsen en zou dus draadloze achterspeakers alleen willen neerzetten bij film kijken.
Is het mogelijk om HEOS 1 speakers met batterypack met netwerkfunctionaliteit te gebruiken (als tijdelijke achterspeaker in combinatie met de HEOS AVR)? Of werkt de speaker met batterypack alleen nog met bluetooth?

• minitrue
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19-08 21:57
Ik heb een nette Denon AVR1400H aangeschaft zodat ik eindelijk eens fijn kan schakelen tussen al mijn afspeelapparaten. Gebruik 'm nu met twee fijne Eltax-speakers, helemaal naar wens.

Maar, vraagje voor de experts:heeft het meerwaarde als ik mijn twee oudere kleinere speakers nog neerzet als rear voor links en rechts? Heb dus geen subwoofer, dus dan zou het een 4.0 opstelling worden.

Niks

• Jinge
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 30-07 19:41
quote:
minitrue schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:30:
Ik heb een nette Denon AVR1400H aangeschaft zodat ik eindelijk eens fijn kan schakelen tussen al mijn afspeelapparaten. Gebruik 'm nu met twee fijne Eltax-speakers, helemaal naar wens.

Maar, vraagje voor de experts:heeft het meerwaarde als ik mijn twee oudere kleinere speakers nog neerzet als rear voor links en rechts? Heb dus geen subwoofer, dus dan zou het een 4.0 opstelling worden.
Hier is geen expert voor nodig, alleen jij kan bepalen of het van meerwaarde is, we weten jou wensen immers niet. Wil je surround sound in de zin van rears, dan plaats je ze, en als je dit niet nodig vindt laat je ze weg. Een 4.0 opstelling kan prima, je kunt altijd nog uitbreiden.

• minitrue
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19-08 21:57
quote:
Jinge schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:50:
[...]

Hier is geen expert voor nodig, alleen jij kan bepalen of het van meerwaarde is, we weten jou wensen immers niet. Wil je surround sound in de zin van rears, dan plaats je ze, en als je dit niet nodig vindt laat je ze weg. Een 4.0 opstelling kan prima, je kunt altijd nog uitbreiden.
Excuus voor de makkelijke vragen misschien, maar tjsa, "wil" ik surround sound? Ik luister muziek, kijk series en af en toe een filmpje.

- Bij muziek doen ze dan doorgaans niks toch?
- En bij een serie of film dus alleen als de bron in surround sound is?
- Of zijn er allemaal instellingen waardoor ze toch iets doen, ook al is de bron niet in surround?

Niks

• LA-384
Meestal zit er wel een audio optie op de receiver die surround simuleert. Daarnaast is er ook nog all-channel-stereo.

Surround in series moet je je niet teveel van voorstellen. Ik vind dat daarbij juist een center speaker wat toevoegt, ivm verstaanbaarheid spraak.

Bij films is het wel een leuk effect, maar ook weer geen must have. Kennissen die hun hoofd omdraaien omdat ze denken dat er iets valt naast hun, blijft grappig om te zien.

Ik ben zelf ook met 4.0 begonnen, denkende dat dat het voornaamste van de surround soundtrack zou zijn.
Niets is minder waar. De ene film leunt wat zwaarder op surround dan de andere, maar doorgaans beperkt het zich toch vooral tot actie films, of films met een dikke muziek/soundtrack. Achteraf gezien voegen de center en subwoofer vele malen meer toe aan de beleving.

@nielsgaastra
Geen antwoord op je vraag, maar ik denk dat je snel genoeg hebt van dat heen en weer gesleep. Draadloze speakers neem je vooral wanneer kabels trekken lastig is, niet om de speakers voor de dag te halen als ze nodig zijn.
Daarnaast, zie hierboven. Ik denk dat je mede dankzij de beperkte meerwaarde, die speakers al snel gewoon laat staan waar ze stonden en de films maar zonder surround bekijkt.

LA-384 wijzigde deze reactie 01-03-2018 19:37 (26%)

• The Eagle

The Eagle

quote:
minitrue schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:30:

Heeft zeker meerwaarde. Zoals al gezegd bij multichannel stereo, en bij een film krijg je het effect dat de fronts het laag en de center gaan weergeven en de rears echt als rears aangestuurd worden. Kwestie van aansluiten en inregelen met Audissey, en gaan :)

@nielsgaastra Heeft weinig nut. Je regelt dat spul in met audissey, en die gaat uit van een vaste plaatsing. Ik zou dan eerder kiezen om ze op te hangen. Kan ook prima. Kun je wellicht nog bedraad werken ook en ben je niet afhankelijk van relatief dure heos speakers. Klinkt prima hoor, maar voor dat geld kun je betere passieve speakers als rears krijgen.

• nielsgaastra
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 12:51
Oke, toch maar even kijken of ik niet gewoon bedrade achterspeakers ga ophangen dan. Dank voor de reacties!

• Dennism
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 12:53
Ik zou eerder beginnen met een Center en sub. Een goede center is imho goud waard en een sub voegt imho ook veel toe, tenzij je echt flink front speakers hebt. Achter speakers zijn uiteraard ook erg leuk, maar imho van die 3 opties wel de minste upgrade.

Chronia Lvl 110 Warlock Diablo 3

• Repel Steel
  • Laatst online: 13:09
Die "twee oudere kleinere speakers" heeft hij al, dus dat is een gratis upgrade voor de installatie.

• Dennism
quote:
Repel Steel schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 23:58:
Die "twee oudere kleinere speakers" heeft hij al, dus dat is een gratis upgrade voor de installatie.
In dat geval daar eerst naar kijken uiteraard, een upgrade hoeft het echter niet altijd te zijn, als je speakers niet matchen met elkaar is het resultaat niet altijd positief.

• Souer1959
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 06-04 13:41
Hoi allemaal.
Ik heb een denon avr-x3300W.
Heeft iemand problemen met warmlopen van deze versterker?

• Dennism
quote:
Souer1959 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 14:48:
Hoi allemaal.
Ik heb een denon avr-x3300W.
Heeft iemand problemen met warmlopen van deze versterker?
Wat bedoel je precies met warmlopen? Krijg je foutmeldingen op het display of uitval gepaard met hitte? Of bedoel je gewoon dat de versterker enigszins warm is tijdens gebruik, dat zijn ze normaliter namelijk allemaal wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Souer1959
Nou...hij wordt best wel heet.....ik krijg verder geen melding, maar hij zet de volume dan terug naar nul.
Hij staat dan een paar uurtjes aan op een laag volume, en dan komt de storing er in...ik vind dit erg vreemd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

quote:
Souer1959 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 10:02:
Nou...hij wordt best wel heet.....ik krijg verder geen melding, maar hij zet de volume dan terug naar nul.
Hij staat dan een paar uurtjes aan op een laag volume, en dan komt de storing er in...ik vind dit erg vreemd.
Terug naar 0? Met volume op dB zou je niet boven 0 moeten willen draaien, vervorming neemt dan enorm toe. Welke speakers gebruik je en hebben deze toevallig een lagere impedantie (of dippen) dan 6 Ohm of gebruik je biamping?

Mocht ie in een kast staan, heb je aan alle overige kanten 2cm ruimte en een open achter en voorzijde?

|sWORDs| wijzigde deze reactie 04-03-2018 10:16 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Souer1959
Ik heb de dali zensor 5 speakers deze zijn 6 Ohm.
Ik bedoel met terug naar nul, dat hij mijn volume helemaal laag zet.
De versterker staat inderdaad in een gesloten kast, maar met voldoende ruimte er omheen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

Ik zou graag mijn Heos systeem uitbereiden met twee plafondspeakers aangestuurd door een Heos Amp.

Echter vraag ik mij af of er een reden zou zijn om voor de nieuwere Heos Amp HS2 te gaan. Deze is ruim een keer zo duur (579 t.o.v. 269). Zie ik hier iets over het hoofd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

quote:
Souer1959 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 11:45:
Ik heb de dali zensor 5 speakers deze zijn 6 Ohm.
Ik bedoel met terug naar nul, dat hij mijn volume helemaal laag zet.
De versterker staat inderdaad in een gesloten kast, maar met voldoende ruimte er omheen.
Die zouden niet ver onder de vijf moeten dippen en dat moet wel kunnen. Beschrijf de situatie in de kast eens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Souer1959
Het is een kast van 80 cm breed en 40 cm hoog,en 60 cm diep.
Deze heeft een klep aan de voorzijde en deze is voorzien van een vak met speaker doek van 15 x 60 cm, hier achter staat mijn centerspeaker.
Er zit dus wel een plank boven mijn versterker, maar die heb ik een stuk van de achterkant gehouden, zodat hij zijn warmte kwijt kan.
De achterkant van de kast is gesloten.
Verder staat er niets in de kast.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
Souer1959 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 10:02:
Bij het te warm worden schakelt de receiver zich volledig uit. Het terugbrengen van het volume naar 0 (op een schaal van 0-99) lijkt meer alsof het geluid wordt gemute. Zet voor de grap de instelling voor mute eens op -40 of -20 dB (zie pagina 155 van de handleiding). Als de receiver daarna niet meer naar 0 gaat maar naar een andere waarde triggert iets de mute knop.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

quote:
ChillPascal schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:15:
Ik zou graag mijn Heos systeem uitbereiden met twee plafondspeakers aangestuurd door een Heos Amp.

Echter vraag ik mij af of er een reden zou zijn om voor de nieuwere Heos Amp HS2 te gaan. Deze is ruim een keer zo duur (579 t.o.v. 269). Zie ik hier iets over het hoofd?
https://tweakers.net/pricewatch/compare/534861;460890/
HS2 heeft BT, geen USB en ondersteunt meer WLAN types. Kan ook Tidal aan. Voor de rest lijken ze vrij identiek.

• Michiel193
Hier in een soortgelijke situatie een paar grote gaten in de bodem van de kast gemaakt en de achterkant verwijderd zo kan er voldoende geventileerd worden

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

quote:
Zorian schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 19:03:
Eergisteren ben ik het 'slachtoffer' geworden van een, naar later bleek, bekend probleem met mijn Denon AVR-X1100W. Namelijk dat het display er van het ene op het andere moment compleet mee kapt en met geen mogelijkheid meer aan gaat.
De oorzaak schijnt te liggen in een brakke fuse op de printplaat die stroom levert aan het display. Deze brand heel snel door.
Ding was nog maar amper driekwart jaar oud, beetje belachelijk dus. Zijn er meer mensen die zulke problemen hebben gehad?
Hele oude quote, maar het display van mijn X1100W is ook al een hele tijd defect. Ik had geen zin om hem terug te sturen (zwaar, veel gedoe). Maar ga nu de fuse maar vervangen. Het schijnt deze te zijn:

• gielie
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 10-08 09:35
quote:
Sethro schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 07:57:
Ik blijf problemen houden met de Spotify en Denon apps icm x2400h.

Ik heb de AVR al een vast ip adres gegeven alleen dat helpt niet.

Denon app lijkt helemaal geen commando’s door te geven naar de AVR terwijl de app wel aangeeft verbonden te zijn. Via de Spotify app werkt het starten/stoppen van nummers wel alleen kan volume niet worden aangepast.

Oplossing voor probleem is de Denon app herinstalleren alleen dat is zo’n gedoe iedere paar weken.
Ik heb dit zelfde probleem ondervonden met mijn 2400, mijn oplossing was om uit te loggen met mijn heos account op de denon. Ik had ook nog iets anders eigenaardigs erbij, zodra ik via Spotify iets af speelde kon ik met de remote geen internet radio aanzetten, wel naar een andere input maar zodra ik weer terug ging naar HEOS/Iradio bleef hij hangen op Spotify en alleen een harde reset hielp toen. Nu niet meer ingelogd met mijn heos account en hij werkt weer naar behoren.

Alleen jammer dat ik via http geen command kan geven om Iradio aan te zetten, dit lukt wel voor de andere inputs (lukte wel met mijn vorrige denon 2100). Dit omdat ik mijn Denon via Domoticz wil aansturen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Mijn X7200WA krijgt net de Dolby Vision/HLG update binnen.

• Hadespuiter
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 05:07
Vraagje over de koptelefoonuitgang van de PMA-520ae gentegreerde versterker. Weet iemand of deze uitgang rechtsstreeks afgetapt wordt van de speakerterminals (met wat serie weerstanden er tussen) of zit er een aparte koptelefoon versterker in?

Zodra je er een koptelefoon inprikt hoor ik een relais o.i.d. klikken en wordt het geluid van de normale speakers gedempt. Misschien geeft dit voor de technici hier een hint voor het antwoord.

• Lip
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

quote:
Hadespuiter schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 03:40:
Vraagje over de koptelefoonuitgang van de PMA-520ae gentegreerde versterker. Weet iemand of deze uitgang rechtsstreeks afgetapt wordt van de speakerterminals (met wat serie weerstanden er tussen) of zit er een aparte koptelefoon versterker in?

Zodra je er een koptelefoon inprikt hoor ik een relais o.i.d. klikken en wordt het geluid van de normale speakers gedempt. Misschien geeft dit voor de technici hier een hint voor het antwoord.
Dit doen zo'n beetje alle versterkers en receivers sinds jaar en dag. En gaat zoals gebruikelijk over de eindstrap van de luidsprekers heen.
De meeste versterkers en receivers kunnen ook geen gelijktijdige weergave doen op de luidsprekeruitgangen en de hoofdtelefoonaansluiting, met een uitzondering daargelaten.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• LA-384
quote:
Lip schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 07:02:
De meeste versterkers en receivers kunnen ook geen gelijktijdige weergave doen op de luidsprekeruitgangen en de hoofdtelefoonaansluiting, met een uitzondering daargelaten.
Maar is dat een technisch gevolg of praktisch gevolg? Waarom zou je n via de speakers n via de hoofdtelefoon hetzelfde willen laten horen?

• The Eagle

The Eagle

Waarom niet? Voorafluisteren voor je iets aan je bezoek laat horen ofzo. Handig als je met elpees of casettes werkt ;)

Overigens weet ik van een Philips FA6xxx dat de headphones trap los staat. Kun je dus inpluggen en vrder met de A/B knop de speakerparen in en uit schakelen. Volgens kan mijn Pioneer a550r dat ook net zo btw (niet uitgetest). Van die philips weet ik het vrijwel zeker :)

• Hadespuiter
Het duurdere broertje van de 520ae, de 720ae, schakelt de speakers niet automatisch uit als je er een koptelefoon inprikt, je moet ze zelf uitzetten met idd de a/b knop.

Maar is een automatische uitschakeling de garantie dat er gn aparte koptelefoon versterker inzit of juist wel?

Hadespuiter wijzigde deze reactie 10-03-2018 13:20 (25%)

• hostje
  • Laatst online: 00:25
quote:
Jay-v schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:26:
[...]

Hele oude quote, maar het display van mijn X1100W is ook al een hele tijd defect. Ik had geen zin om hem terug te sturen (zwaar, veel gedoe). Maar ga nu de fuse maar vervangen. Het schijnt deze te zijn:

[afbeelding]
Het display van mijn X1100 begaf het ook enkele weken geleden. Bekend probleem inderdaad bij dit model. Er is gewoon een brakke zekering gebruikt en die begeeft het op gegeven moment. Alle andere functies van het apparaat blijven het gewoon doen, maar geen display dus. Aangeschaft, begin 2015, dus in feite geen garantie meer. Ik heb toen contact gezocht met Denon support en ze het probleem voorgelegd. Aangegeven dat het een bekend probleem is bij dit model (er zijn meerdere fora op internet te vinden waar dit besproken wordt) en ze gevraagd om het apparaat onder coulance te laten repareren. En daar maakten ze geen probleem van. Ik moest het apparaat wel zelf opsturen, maar hij is binnen een week gefixt en retour verzonden. Erg netjes dus van Denon. Ze hebben er aan mij een tevreden klant bij. De gerepareerde X1100 is verhuisd naar de mancave en heb toen een X2400 voor in de woonkamer aangeschaft toen deze voor 400,- bij Bol.com te krijgen was.

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

quote:
LA-384 schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 08:10:
[...]

Maar is dat een technisch gevolg of praktisch gevolg? Waarom zou je n via de speakers n via de hoofdtelefoon hetzelfde willen laten horen?
OPA VERTELT :
Vroegh. Toen lip naar school ging (de Basis), zwierf er geen MPEG layer 3 materiaal rond op het internet zoals we vandaag de dag kennen. Je leende je favoriete MC van een maat. Of je steelde, van de radio.

Het tegelijk horen via de luidsprekers en de hoofdtelefoon, had vroegah vooral een praktische functie bij het overspoelen van de diverse media. (bijv. Compact Cassette naar Compact Cassette, PHONO naar TAPE, enzovoorts). Waarbij in dezelfde muziekpassage het RECLEVEL op het DOEL apparaat gecontroleerd kon worden, op een overstuurd signaal. :P

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• The Eagle

The Eagle

quote:
Lip schreef op zondag 11 maart 2018 @ 00:57:
[...]

OPA VERTELT :
Vroegh. Toen lip naar school ging (de Basis), zwierf er geen MPEG layer 3 materiaal rond op het internet zoals we vandaag de dag kennen. Je leende je favoriete MC van een maat. Of je steelde stal, van de radio.
There, FTFY :P
En idd, toen werd er nog niet zo moeilijk gedaan. Iedereen deed, het, iedereen wist het en niemand die het wat boeide. Vergeet de pasjes van de bibliotheek / videotheek voor het lenen van cd's en gelijktijdig kopen van een 5-pack TDK SA90's niet :P
Tegenwoordig moet er zonodig overal azijn gepist worden want je zou eens iets tegen de wet doen.
quote:
Het tegelijk horen via de luidsprekers en de hoofdtelefoon, had vroegah vooral een praktische functie bij het overspoelen van de diverse media. (bijv. Compact Cassette naar Compact Cassette, PHONO naar TAPE, enzovoorts). Waarbij in dezelfde muziekpassage het RECLEVEL op het DOEL apparaat gecontroleerd kon worden, op een overstuurd signaal. :P
Source select knop idd. Heb ik ook nog op mijn jaren 90 Pioneer:
(Geen eigen foto overigens)

• GAEvakYD
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:55
Even een vraag. Het voelt als een noob vraag, maar op Google kan ik geen antwoord vinden.

Ik heb voor het eerst in mijn leven een redelijk audio setje gekocht. Een Heos Bar en twee Heos 1 raar speaker, waar ik straks nog een sub aan toe wil voegen. Waar ik niet naar gekeken heb is de stroomvoorziening van de Heos 1 rear speakers. Ik wil ze in mijn huis hoog op de achterwand monteren. Bij vrienden had ik een Sonos set gezien waar een heel kort kabeltje van de WCD naar de Sonos unit ging.

Bij de Heos 1 moet ik ergens een enorme adapter kwijtraken. De Heos accepteert blijkbaar 12v via een adapter. Ik kan me niet voorstellen dat Heos hier niet over nagedacht heeft. Hebben jullie een oplossing hoe ik de rear speakers mooi blind kan aansluiten op 2meter hoogte, zonder kabels over de muur te hebben lopen.

Dank voor het meedenken.

• The Eagle

The Eagle

Voedingskabels verlengen lijkt me de enige optie. Elektronicazaak heeft wellicht wel contraplugjes en plugjes om een verlengkabel te maken. En anders gewoon afknippen en een stuk er tussen zetten. Het is laagspanning dus met wat twee aderige kabel kom je een heel eind.

En idd, Denon heeft daar over nagedacht. Door de voeding buiten de speaker te houden heb je meer kastvolume en is de speaker dus makkelijker te bouwen en te vontroleren, en kan ie makkelijker beter geluid geven. Sonos bouwt alles in en moet het met minder ruimte voor het akoestishe deel doen. Daarom klonkt een Heos speaker ook een stukje beter dan een Sonos ;)

• GAEvakYD
quote:
The Eagle schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:16:
Voedingskabels verlengen lijkt me de enige optie. Elektronicazaak heeft wellicht wel contraplugjes en plugjes om een verlengkabel te maken. En anders gewoon afknippen en een stuk er tussen zetten. Het is laagspanning dus met wat twee aderige kabel kom je een heel eind.

En idd, Denon heeft daar over nagedacht. Door de voeding buiten de speaker te houden heb je meer kastvolume en is de speaker dus makkelijker te bouwen en te vontroleren, en kan ie makkelijker beter geluid geven. Sonos bouwt alles in en moet het met minder ruimte voor het akoestishe deel doen. Daarom klonkt een Heos speaker ook een stukje beter dan een Sonos ;)
Ik heb n geluk, het nieuwe huis zijn ze nog aan het bouwen en ik kan nog wat mutaties doorgeven.

Als ik jou begrijp kan ik dan het beste een WCD bij de grond doen op 30cm hoogte. Vanaf daar ergens een loze leiding omhoog naar waar de HEOS 1 komt te hangen. Door de loze leiding kan ik dan dan voeding kabel trekken, waarschijnlijk moet ik dan wel ff de plug eraf knippen omdat die anders niet door de pijp past.

En uitdaging. Hoe laat ik die kabel ergens de muur in gaan bij de WCD de loze leiding in. Mogelijk een los buisje onder de WCD en die vlak/gelijk aan de muur afzagen. Dan kan de adapter in de WCD en voeding kabel door het pijpje naar boven.

Mochten jullie tips of betere alternatieven weten. Ik sta voor alles open.

• The Eagle

The Eagle

De heos de deur uit en een fatsoenlijke set neerzetten. Als je toch nog aan het bouwen bent kun je overal loze leidingen infrezen. Doe je dat niet nu danwel voor de toekomst.

• Hadespuiter
Vraagje over de DCD-720AE CD speler en de USB poort die hier op zit. Ik heb hier een oude iPhone 4S op aangesloten en speel zo tot volle tevredenheid Spotify af via de DAC van de Denon.
Accepteert de USB poort van de Denon echter ook nieuwere iPhones? Iemand die bijv. een iPhone 6 of 7 werkend heeft op de Denon?

De manual van de Denon vermeldt iPhone connectivity t/m iPhone 4S. Niet hoger. Maar dat is logisch want die manual stamt uit 2012.

• GAEvakYD
quote:
The Eagle schreef op zondag 11 maart 2018 @ 22:21:
De heos de deur uit en een fatsoenlijke set neerzetten. Als je toch nog aan het bouwen bent kun je overal loze leidingen infrezen. Doe je dat niet nu danwel voor de toekomst.
Wat is in jou ogen een fatsoenlijke set? Ik zoek wel iets met een soundbar omdat ik niet overal losse boxen aan de voorkant wil hebben staan. Budget is maximaal 1500-1600 euro voor een soundbar en twee rears.

• The Eagle

The Eagle

Maak ff een eigen topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies want dat gaat hier veel te ver offtopic :)
FWIW: Een fatsoenlijke set heeft imho twee mooie vloerstaanders voor, een subwoofer en een center en twee mooie rears. En GEEN soundbar - hoe je het ook wend of keert, het is gekunsteld geluid :)
En ja, ik heb die HEOS bar incl rears gehoord (zwager heeft ze). Klinkt best goed maar zou het zelf nooit neerzetten.

• Wolf3D
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 18:20
Na eerst jaren gigantisch omslachtig gebruik gemaakt te hebben van Spotify op mijn AVR-3313 ben ik ongeveer 2 jaar geleden overgestapt op de Chromecast die ik rechtstreeks in een HDMI-poort had hangen. Hierdoor kon ik eindelijk Spotify Connect gebruiken, via de Spotify app zelf dus. Maar sinds gisteren ben ik nog blijer! Na heel wat jaren firmware stilte vanuit Denon en hun opmerking van jaren geleden dat Spotify Connect nooit naar de AVR-3313 zelf zou komen, is er toch een firmware update geweest die Spotify Connect naar de oude modellen brengt. Een erg blije Denon gebruiker hier dus! :-)

Volgens deze link https://support.spotify.c...potify-app-on-my-speaker/ zouden er firmware updates moeten zijn voor de volgende modellen:
DRA-N5, RCD-N8, AVR-E300, AVR-X1000, AVR-E400, AVR-X3000, AVR-X2000, AVR-X4000, AVR-1913, AVR-2113, AVR-2313, AVR-3313, AVR-4520.

+ Voorheen moest ik altijd eerst mijn versterker op de juiste source (HDMI waar Chromecast inzat) zetten, maar nu kan ik in de Spotify app kiezen om af te spelen op de Denon. Deze schakelt (als hij uitstaat) direct in naar juiste source en speelt meteen af.
+ Ik zie nu track informatie op Denon display
+ Spotify doorschakelen naar de Chromecast moest altijd via een Android device, via laptop (Windows) was dit nooit direct mogelijk. Nu kan dit wel!
+ En last but not least: de Chromecast kon zijn signaal niet naar andere zones doorsturen (algemene eigenschap van mijn oudere Denon model). Dus wilde ik in mijn slaapkamer (Zone 2) Spotify luisteren, dan moest dat altijd weer via de Denon Spotify implementatie zelf (niet mee te werken dus). Maar na de firmware upgrade kan ik Spotify Connect in alle zones gebruiken.

Ik dacht .. misschien zijn er nog meer gebruikers met oudere Denon receivers die hun hoop ook allang hadden opgegeven of omslachtige half werkende alternatieven hebben gevonden. Goed nieuws dus!

Denon zelf geeft overigens weinig informatie over deze nieuwste firmware en via hun website zelf is er zelfs niets over te vinden. Maar updaten vanuit de receiver zelf lukt wel...

• The Eagle

The Eagle

* The Eagle was even blij
* The Eagle heeft een DNP720AE networkplayer - staat niet op de lijst :/
* The Eagle nog steeds niet happy :(

• Romius
Ik heb afgelopen weekend een aparte streamer gekocht, de hele netwerkstack van die receivers blijft toch erg labiel. Ook mijn Heos 5 speaker op zolder is niet helemaal vrij van netwerk/spotify issues.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
Wolf3D schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:04:
Volgens deze link https://support.spotify.c...potify-app-on-my-speaker/ zouden er firmware updates moeten zijn voor de volgende modellen:
DRA-N5, RCD-N8, AVR-E300, AVR-X1000, AVR-E400, AVR-X3000, AVR-X2000, AVR-X4000, AVR-1913, AVR-2113, AVR-2313, AVR-3313, AVR-4520.
H spuit 11, zie FeaR in "Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4" :P Overigens heb ik op mijn AVR-4520 nog geen update gehad...

• The Eagle

The Eagle

quote:
Romius schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:59:
Ik heb afgelopen weekend een aparte streamer gekocht, de hele netwerkstack van die receivers blijft toch erg labiel. Ook mijn Heos 5 speaker op zolder is niet helemaal vrij van netwerk/spotify issues.
Iets zegt me dat dat op zolder eerder aan een brakke wifi ligt. Maar soit :P
Welke streamer is het geworden? :)

• Wolf3D
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 18:20
quote:
FeaR schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:12:
[...]

H spuit 11, zie FeaR in "Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4" :P Overigens heb ik op mijn AVR-4520 nog geen update gehad...
Oeps! En ik dacht dat ik goed had gezocht naar of er al iets over was geschreven..... 8)7
De maand is overigens nog niet om ... dus hopelijk voor je binnen 2 weken alsnog die update! :)

• mhulsie
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 13-08 23:32
Goedemorgen!

Ik heb een Denon X1300W receiver. Ik heb een goede stereo koptelefoon die ik met regelmaat op de receiver gebruik. Bij het afspelen van bijvoorbeeld een bluray met DTS-HD MA (5.1 of 7.1) heb ik de keuze tussen meerdere soundmodi. Hiertussen zit "Stereo" en "DTS-HD MA". In beide gevallen moet het uiteindelijk gedownmixed zijn naar stereo om juist weergegeven te kunnen worden via de koptelefoon. Ik lijk een licht verschil te horen tussen de beide modi, maar ik ben erg benieuwd wat de receiver met het inputsignaal doet. (het gaat om een bitstream input). Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Alvast bedankt!

• Romius
quote:
The Eagle schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:42:
[...]

Iets zegt me dat dat op zolder eerder aan een brakke wifi ligt. Maar soit :P
Welke streamer is het geworden? :)
Nah, beneden had ik er ook last van. Ik wou niet gelijk de bank breken, dus ik heb een Yamaha WXC-50 gekocht. Bevalt op zich goed, de app is lekker snel, stabiel en een voordeel wat mij wel beviel - nog te bedienen met een klassieke afstandbediening ipv alles met de app te moeten doen. Alleen vaste playlists beheren gaat ietwat omslachtig, maar je kan niet alles hebben.

• The Eagle

The Eagle

Brrrr, Yamaha, scheer je weg :+
Afstandsbediening zit bij mijn DNP720 ook, maar die is vrij omslachtig, app is makkelijker.
Vaste playlists doe ik miet aan. Hij mag gewoon per folder de muziek van mijn Synology DLNA af plukken. Radiostations beheren is bij Denon dan weer wel onhandig gedaan (inloggen vtuner site met mac adres 8)7 ). Maar kan zijn dat dat bij nieuwere modellen makkelijker gaat. Ik luister toch maar een paar stations :+
quote:
mhulsie schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:25:
Goedemorgen!

Ik heb een Denon X1300W receiver. Ik heb een goede stereo koptelefoon die ik met regelmaat op de receiver gebruik. Bij het afspelen van bijvoorbeeld een bluray met DTS-HD MA (5.1 of 7.1) heb ik de keuze tussen meerdere soundmodi. Hiertussen zit "Stereo" en "DTS-HD MA". In beide gevallen moet het uiteindelijk gedownmixed zijn naar stereo om juist weergegeven te kunnen worden via de koptelefoon. Ik lijk een licht verschil te horen tussen de beide modi, maar ik ben erg benieuwd wat de receiver met het inputsignaal doet. (het gaat om een bitstream input). Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Alvast bedankt!
Als jij een verschil hoort dan komt dat wellicht door andere eq instellingen per bron. Of zit het hem boor de zelfde bron in andere geluidsmodi?

The Eagle wijzigde deze reactie 13-03-2018 13:47 (18%)

• Noxa
  • Registratie: november 2005
  • Nu online
Mijn Denon AVR-1400h heeft problemen met WiFi connectie. DHCP settings refreshen lukt niet en ik kom ook niet in het diagnose scherm. Kan hem wel helemaal resetten maar dan ben ik ook de speaker instelling kwijt denk.

Iemand nog tips voordat ik dat ga doen?

Edit:// Nevermind, stekker er even rcksichtslos uitgetrokken en de handel werkt weer.

Noxa wijzigde deze reactie 13-03-2018 19:51 (14%)

• mhulsie
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 13-08 23:32
quote:
The Eagle schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 13:44:
Als jij een verschil hoort dan komt dat wellicht door andere eq instellingen per bron. Of zit het hem boor de zelfde bron in andere geluidsmodi?
Het gaat om dezelfde bron in een andere geluidsmodus. Maar wellicht is het placebo! Ik was benieuwd of iemand weet of er een verschil qua verwerking tussen "Stereo" en "DTS-HD MA" bij gebruik van een stereo koptelefoon met een bitstream meerkanaals input.

mhulsie wijzigde deze reactie 13-03-2018 21:13 (7%)

• Hellboy!
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 06-07 08:16
Vorige week ineens een update voor mijn oude avr-2113. Spotify connect direct voor de Denon.
Dit werkt bijzonder prettig, gebruikte hiervoor de chromecast 2 (netwerk, geen wifi), welke ik rechtstreeks aan de denon had gekoppeld.

Volgend jaar verbouwen en dan ga ik een nieuwe tv kopen en nieuwe denon. Iemand nog ideen voor een leuke 5.1 speakerset met atmos?

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

quote:
Hellboy! schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:42:
Iemand nog ideen voor een leuke 5.1 speakerset met atmos?
Dali Rubicon

• BCGraaf
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 12:42
quote:
gielie schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:10:
[...]

Ik heb dit zelfde probleem ondervonden met mijn 2400, mijn oplossing was om uit te loggen met mijn heos account op de denon. Ik had ook nog iets anders eigenaardigs erbij, zodra ik via Spotify iets af speelde kon ik met de remote geen internet radio aanzetten, wel naar een andere input maar zodra ik weer terug ging naar HEOS/Iradio bleef hij hangen op Spotify en alleen een harde reset hielp toen. Nu niet meer ingelogd met mijn heos account en hij werkt weer naar behoren.

Alleen jammer dat ik via http geen command kan geven om Iradio aan te zetten, dit lukt wel voor de andere inputs (lukte wel met mijn vorrige denon 2100). Dit omdat ik mijn Denon via Domoticz wil aansturen.
Gebruik jij een plugin/LUA script om de 2400 aan te sturen? Ik ben sinds deze week in het bezet van de X2400H en gebruik al een poosje domoticz maar ik kom er niet uit hoe ik het aan moet sturen.
quote:
Volgend jaar verbouwen en dan ga ik een nieuwe tv kopen en nieuwe denon. Iemand nog ideen voor een leuke 5.1 speakerset met atmos?
Heb zelf de pricewatch: Focal Sib Evo 5.1 Dolby Atmos (Zwart) sinds deze week. Heb alleen nog geen apparatuur om Atmos af te spelen.

BCGraaf wijzigde deze reactie 18-03-2018 16:59 (19%)

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

• Josk79
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 19-08 23:59
quote:
Vorige week ineens een update voor mijn oude avr-2113. Spotify connect direct voor de Denon.
Ja, ik zie het ook net. Eindelijk! Ik had het eigenlijk niet meer verwacht en heb daarom twee maanden geleden ook een ChromeCast aangeschaft :|

• gielie
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 10-08 09:35
quote:
BCGraaf schreef op zondag 18 maart 2018 @ 16:53:
Gebruik jij een plugin/LUA script om de 2400 aan te sturen? Ik ben sinds deze week in het bezet van de X2400H en gebruik al een poosje domoticz maar ik kom er niet uit hoe ik het aan moet sturen.
Het zou via deze python plugin moeten werken, maar ik krijg het niet helemaal voor elkaar.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Pagina: 1 ... 60 ... 63 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True