Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• |sWORDs|
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 09:31

|sWORDs|

vSphere/ESXi

quote:
scofield schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 20:59:
[...]

Vermoedelijk om pass-through te gebruiken en misschien om alles met 1 AB te kunnen bedienen.
Of je dat allemaal apart kan uitzetten weet ik niet, ik heb de 2400 nog maar krap een week.
[...]

Met de setting Lip sync "aan" en de tv tuner met hdmi naar de denon en vanaf die naar de tv, dus met arc actief. En misschien is die arc wel de boosdoener, heb ik nog niet uitgetest. Maar aangezien bij mij op dat moment het geluid eerder was/is als het beeld heb ik aan de lip sync aanpassing om het nog sneller te zetten in miliseconden niets aan. Dan gaat het nog verder out of sync. Maar als er een andere oplossing is sta ik daar zeker voor open.
Geluid eerder dan het beeld is juist wat je met lipsync corrigeert. Het hele idee achter lipsync is de video processing tijd te corrigeren, het is dus een audio vertraging. Auto lip sync stuurt de verwerkingstijd (fixed bij veel TVs) naar de AVR en deze voert de vertraging door. Sommige STBs hebben standaard x MS lipsync aan staan, maar dit kun je meestal zelf uitzetten.

V&A:24 Core Xeon E5 v4, 256GB ECC met dual 10Gbit upgradeset

• scofield
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14-08 18:32
Met mijn stb ( een amino van telfort) valt niks de lip syncen. Maar zoals ik het nu heb, had ik het ook met m'n Onkyo receiver en dat werkt goed. Ook heb ik ARC beslist niet aan omdat ik niet alles wil laten aan gaan met 1 druk op de knop.

• Spookz1976
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 11-06 00:11
Heren zit nog steeds een beetje met mijn geluid te klooien.

heb een avr-x1300w daar zit een JBL SCS200.5 met de volgende gegevens

satellites freq. 110Hz - 20kHz (-6db)
center freq. 100Hz - 20kHz (-6db)
sub freq. 35Hz - 160Hz (-6d

Heb inmiddels zoals hier aangeraden de crossover van de sat. op 150hz gezet net als de sub op 150hz
ook alles met een db meter afgesteld op 75db en de sub op 80db.

Maar ik mis nog steeds die lekker bass, als ik een film kijk U-571 bv heb ik nou niet dat van de bank geblazen word of dat de glazen op de tafel trillen, het is allemaal vrij mak.

Heeft dit nou te maken met het feit dat het gewoon een slecht setje speakers is, waar je niet al te veel van mag verwachten? of is het toch een instellingen die verkeerd staat?

• Petertyuh
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 12-08 14:32
Beetje van beide...... Helaas.

100 Watt is natuurlijk niet zo denderend veel en een (bijna) 8" sub verplaatst ook niet zo heel veel lucht.
Daarbij is het ook nog eens van belang hoe groot jouw kamer is en wat voor vorm dat die heeft.

Wat je kunt proberen is de subwoofer crawl, sub op de luister positie zetten en dan in de kamer kijken waar het geluid het heftigste is en daar de sub plaatsen. Zo maximaliseer je het vermogen (of ja, de output) van de sub.

Beter zou een 12" sub zijn met minimaal 400 Watt (of groter en nog meer vermogen).

• Spookz1976
quote:
Petertyuh schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:05:
Beetje van beide...... Helaas.

100 Watt is natuurlijk niet zo denderend veel en een (bijna) 8" sub verplaatst ook niet zo heel veel lucht.
Daarbij is het ook nog eens van belang hoe groot jouw kamer is en wat voor vorm dat die heeft.

Wat je kunt proberen is de subwoofer crawl, sub op de luister positie zetten en dan in de kamer kijken waar het geluid het heftigste is en daar de sub plaatsen. Zo maximaliseer je het vermogen (of ja, de output) van de sub.

Beter zou een 12" sub zijn met minimaal 400 Watt (of groter en nog meer vermogen).
Dus de sub vervangen zal al een hoop schelen? Of zonde van het geld met de huidige speaker

• Tristan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20-01 22:03
Ik heb problemen met mijn Denon AVR X1200W. De firmware updaten via internet blijft op hangen op "Authenticatie" en de firmware updaten via USB blijft hangen op "UpdateFileCheck". Wat ik ook doe, ik krijg hem niet geupdate. Ik wil updaten omdat o.a. Bluetooth niet meer goed werkt. Ook die blijft hangen op "Please wait".

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Nouja. Terwijl ik dit schrijf vond ik de manier hoe je de Denon volledig reset. Dat uitgevoerd en opnieuw via USB geprobeerd. Hij lijkt nu wel de update te starten!

Tristan wijzigde deze reactie 19-01-2018 08:15 (19%)

• jos707
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 01:52
quote:
vndk schreef op woensdag 20 december 2017 @ 23:45:
Heos vraagje;
Ik lees tegenstrijdige berichten over de Heos 1 speakers als surround (achter) speaker.
Kun je deze speakers gebruiken in een opstelling waarbij fronts, center en sub gewoon bedraad zijn ?
De receiver ondersteund wel Heos uiteraard.

Op de Denon site staat een duidelijke uitleg met verschillende opties.
Heb je een linkje naar de pagina waar wordt uitgelegd hoe je dit voor elkaar krijgt ?
Ben zelf in de situatie waarbij alles bedraad kan behalve de achterspeakers, en zou deze gewoon draadloos in een 5.1 setup willen inzetten.

• Petertyuh
quote:
Spookz1976 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 23:16:
[...]
Dus de sub vervangen zal al een hoop schelen? Of zonde van het geld met de huidige speaker
Om van de bank geblazen te worden zal het zeker schelen, maar ik vrees dat jouw setje niet werkt als je geen sub hebt. Wat ik zo kan zien moet je de satelietjes op de sub aansluiten, dat is vrij normaal in kleine setjes maar uitzonderlijk in andere situaties.

Het is vrij lastig om hier echt veel mee te doen, behalve de subwoofer crawl (wat ik al had aangegeven).

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 09:29

FeaR

Moderator Consumentenelektronica

In GoT we trust

quote:
Petertyuh schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:52:
[...]

Om van de bank geblazen te worden zal het zeker schelen, maar ik vrees dat jouw setje niet werkt als je geen sub hebt. Wat ik zo kan zien moet je de satelietjes op de sub aansluiten, dat is vrij normaal in kleine setjes maar uitzonderlijk in andere situaties.
De speaker terminals op de subwoofer zijn voor de High Level aansluitingen (2 x In en 2 x Out). Subwoofer is eventueel los te vervangen.

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Petertyuh
quote:
FeaR schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:00:
[...]
De speaker terminals op de subwoofer zijn voor de High Level aansluitingen (2 x In en 2 x Out). Subwoofer is eventueel los te vervangen.
Ah kijk, dat wist ik niet. Weer wat geleerd vandaag (het moet niet gekker worden :P )

• Spookz1976
quote:
Petertyuh schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:52:
[...]

Het is vrij lastig om hier echt veel mee te doen, behalve de subwoofer crawl (wat ik al had aangegeven).
Moet ik die op sub aansluiten? dat meen je toch niet? heb ze al zolang als ik ze heb, altijd direct op de receiver aangesloten en nu dus ook op de Denon. Zou dat wat uit maken dan?

• Petertyuh
quote:
Spookz1976 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:36:
[...]
Moet ik die op sub aansluiten? dat meen je toch niet? heb ze al zolang als ik ze heb, altijd direct op de receiver aangesloten en nu dus ook op de Denon. Zou dat wat uit maken dan?
Nee, geen zorgen, ik was even verdwaald. Ik had op internet een plaatje van de achterkant gevonden en verkeerd geredeneerd. Ik hield er geen rekening mee dat er zo iets bestaat als high-level aansluitingen. Mijn excuses.

• Spookz1976
quote:
Petertyuh schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:38:
[...]

Nee, geen zorgen, ik was even verdwaald. Ik had op internet een plaatje van de achterkant gevonden en verkeerd geredeneerd. Ik hield er geen rekening mee dat er zo iets bestaat als high-level aansluitingen. Mijn excuses.
wil je mij niet zo laten schrikken hahha :P dacht heb het geluidslek boven

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 09:05
@Spookz1976 Die jbl set is beslist geen zware jonge, en ook niet zo gek voor dat geld. Niet vreemd dat die als home cinema set in een woonkamer niet weet te overtuigen. Om er het maximale uit te halen, kun je idd de subwoofer crawl doen, zoals eerder aangegeven, maar je zou em ook in een hoek kunnen zetten. Dat geeft een boost van een paar dB, waardoor het wellicht wat meer knalt. Of het er mooier op wordt betwijfel ik.

Weet dat de plek van de subwoofer enorm veel invloed heeft op de geluidservaring op de luisterplek (de sub zal op verschillende plaatsen ook verschillend klinken). In het grote akoestiek topic zijn hier onlangs wat interessante posts over geschreven door JvS. Ook in het grote subwoofer topic vind je hierover informatie, maar dat is helaas nooit volledig gemaakt door mij.

Een betere sub zal het probleem kunnen verhelpen, maar de jbl speakers maken een dergelijke upgrade eigenlijk ook weer zonde. Het is als een formule 1 motor in een smart bouwen. De motor wil dan wel, maar de rest van de auto trek je zo krom.

Weet wel dat een dreunende sub beslist niet het ideaal is. Een goed afgestelde sub is aanwezig bij harde actie, maar hoor je in eerste instantie nauwelijks in alle andere gevallen, totdat je em uit zet.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zzw | Fuji xt-20 ~ 12mm ~ 18-55 ~ 50-230

• Spookz1976
quote:
LA-384 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 19:37:
@Spookz1976 Die jbl set is beslist geen zware jonge, en ook niet zo gek voor dat geld. Niet vreemd dat die als home cinema set in een woonkamer niet weet te overtuigen. Om er het maximale uit te halen, kun je idd de subwoofer crawl doen, zoals eerder aangegeven, maar je zou em ook in een hoek kunnen zetten. Dat geeft een boost van een paar dB, waardoor het wellicht wat meer knalt. Of het er mooier op wordt betwijfel ik.

Weet dat de plek van de subwoofer enorm veel invloed heeft op de geluidservaring op de luisterplek (de sub zal op verschillende plaatsen ook verschillend klinken). In het grote akoestiek topic zijn hier onlangs wat interessante posts over geschreven door JvS. Ook in het grote subwoofer topic vind je hierover informatie, maar dat is helaas nooit volledig gemaakt door mij.

Een betere sub zal het probleem kunnen verhelpen, maar de jbl speakers maken een dergelijke upgrade eigenlijk ook weer zonde. Het is als een formule 1 motor in een smart bouwen. De motor wil dan wel, maar de rest van de auto trek je zo krom.

Weet wel dat een dreunende sub beslist niet het ideaal is. Een goed afgestelde sub is aanwezig bij harde actie, maar hoor je in eerste instantie nauwelijks in alle andere gevallen, totdat je em uit zet.
Dankjewel voor de duidelijke uitleg, dus eigenlijk als ik zo tussen de regels door lees zou ik opzoek moeten naar een ander setje want het zijn niet de instellingen op de denon. Nu weet ik dat speakers heel persoonlijk zijn kwa wat iemand mooi vind klinken, maar zijn er nog dingen waar ik op moet letten aantal watt of hoeveel hz? Budget wat ik heb is niet heel groot pak hem beet 800,- is dat dan wel de moeite om voor dat geld een compleet 5.1 set te kopen of zeg je koop eerst een goede 2.1 set en later de rest

• LA-384
Ik zou eerst proberen het maximale eruit te halen met de tips die je hier hebt gevonden. Als dat geen soelaas biedt, kun je inderdaad kijken naar een andere set.

Specs zijn niet zo belangrijk en worden vaak misbruikt als verkoopargument. De grootste verschillen vind je in het formaat van de speakers, dat is namelijk wat die jbl speakers minder geschikt maakt. Je wilt speakers die tot ruim onder de 80hz kunnen weergeven op +/-3db (zie subwoofer topic om te zien wat dat inhoudt) en dat lukt alleen met speakers van het formaat boekenplank of vloerstaanders.

Kleinere speakers kunnen soms wel aardig meekomen, mits goed gebouwd, maar meestal moet je consessies doen. Je kunt dat soms nog enigszins ondervangen met een degelijke sub, maar een probleem in een dergelijke setup blijft dat je de sub op gehoor kan lokaliseren als deze frequenties boven 80-120hz moet weergeven. Aangezien een crossover geen harde overgang is, zal een crossover van 100hz ervoor zorgen dat ook frequenties >100hz door de sub worden weergegeven, hetzij met een afnemend volume. Zit de crossover dus op 80hz of wat lager, dan is het vrijwel uitgesloten dat je kunt horen waar de sub staat. Bij een crossover van 150hz is dat een heel ander verhaal. En als de sub dan ook nog eens niet veel boven de 160hz kan weergeven, heb je gewoon geen mooi aansluitend frequentie verloop.

Het is wellicht wat rommelig uitgelegd (overzicht is lastig op tablet), maar volgens mij staat een groot deel ook in het subwoofer topic. Verder kun je het akoestiek topic nog raadplegen en/of posts van JvS en Jag opzoeken. Beiden heb ik hoog in het vaandel voor wat betreft kennis over speakers en akoestiek.

Als je echt besloten hebt te gaan uitbreiden, kun je eerst de sub vervangen, kijken hoe dat klinkt. Daarna evt de front speakers of de center (afhankelijk van of je meer stereo of meer surround luistert) en tot slot de surround speakers. ¤800 is geen verkeerd budget, maar weet dat een fatsoenlijke subwoofer flink in het budget hakt. Wellicht moet je eens gaan luisteren hoe een goed opgestelde set nou eigenlijk klinkt. Dan weet je snel of het de moeite waard is. Kanttekening is wel dat het thuis altijd anders en meestal minder klinkt dan in een luisterruimte van een audiozaak.

• JedaiNait
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Ik zit te kijken naar een nieuwe avreceiver ter vervanging van mij harman kardon bds5. Ik overweeg onder andere de denon x1400 en x2400 (en eventueel de x2300). Wat is nu precies het verschil tussen deze? Qua budget zijn beide wel haalbaar, maar wat is nu precies de meerwaarde van de 2400 en is dit 100 euro waard?

De set zal gebruikt worden in combinatie met de harman hkts9 5.1 speakerset. Denk niet dat er een upgrade naar meer speakers inzit... Wel eventueel multiroom, maar nog geen idee hoe ik dat wil gaan realiseren...

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

• vndk
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 13-08 20:19
quote:
jos707 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:18:
[...]
Heb je een linkje naar de pagina waar wordt uitgelegd hoe je dit voor elkaar krijgt ?
Ben zelf in de situatie waarbij alles bedraad kan behalve de achterspeakers, en zou deze gewoon draadloos in een 5.1 setup willen inzetten.
Alle Heos versterkers (Denon en Marantz) kunnen speakers draadloos aansturen, echter niet in surround modus. Dus 5.1 is NIET mogelijk.
Er is 1 uitzondering op dit moment; de Heos AVR. Deze kan wel 5.1 draadloos aansturen.
De Heos AVR had ik gekocht, maar niveauverschil tussen 3-weg bedrade voorspeakers en center was vrij groot tov de Heos 3 achterspeakers.
De AVR heb ik omgeruild voor de Heos bar (= eigenlijk ook een AVR) + Heos sub, dus ik ben volledig over naar Heos 5.1 draadloos.
Moet eerlijk zeggen dat in deze setup het geluid erg goed is _/-\o_ Voor muziek goed te doen en redelijk goed bij te regelen.

Nog geen moment spijt gehad :)

Link verbindingen Heos: http://denon-nl.custhelp....en-surround-sound-systeem

vndk wijzigde deze reactie 20-01-2018 12:28 (0%)
Reden: typo

PSN: vndk_

• LA-384
quote:
JedaiNait schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 12:09:
Ik zit te kijken naar een nieuwe avreceiver ter vervanging van mij harman kardon bds5. Ik overweeg onder andere de denon x1400 en x2400 (en eventueel de x2300). Wat is nu precies het verschil tussen deze? Qua budget zijn beide wel haalbaar, maar wat is nu precies de meerwaarde van de 2400 en is dit 100 euro waard?

De set zal gebruikt worden in combinatie met de harman hkts9 5.1 speakerset. Denk niet dat er een upgrade naar meer speakers inzit... Wel eventueel multiroom, maar nog geen idee hoe ik dat wil gaan realiseren...
Je kunt dat hier bekijken.
Ga naar "specificaties", daar kun je vervolgens 2 andere modellen kiezen in het dropdown menu, om zo de specs te vergelijken.

In tegenstelling tot de X2300, hebben de 2400H en 1400H beide HEOS ondersteuning, daar kun je dus draadloze HEOS speakers aan koppelen, maar zoals hierboven is te lezen, kun je daar dus geen surround mee maken. Ik denk dat je het dan moet zien als een draadloze "zone 2".

De onderlinge verschillen tussen de 1400H en 2400H zijn gering.
  • De 1400 heeft geen "pure direct" modus, maar dat gebruik je zelden tot nooit, tenzij je een purist bent.
  • De 1400 heeft geen "high grade audio components", maar ik verwacht niet dat dat betekent dat ie 2 dagen na de garantietermijn uit elkaar valt.
  • De 1400 heeft een paar HDMI ingangen minder (5 t.o.v. 7) en 1 uitgang (i.t.t.2 bij de 2400)
  • De 1400 heeft geen upscaling naar 4k aan boord, maar dit kan een tv ook, volgens velen zelfs beter.
  • De rest kun je zelf even bekijken, dat zijn enkele aansluitingsverschillen.
  • Verschil in vermogen hoef je niet naar te kijken.

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Ah helder, dus qua geluidskwaliteit zijn de verschillen tussen de 1400 en de 2400 minimaal? Verschil in aansluitingen had ik gezien, de 1400 is wat dat betreft voldoende voor mij.

Heos klinkt leuk, maar dan zit je wel weer aan denon vast, ben altijd wat skeptisch met zulke niet universele oplossingen...

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

• LA-384
Ja, ik durf te stellen dat er geen geluidsverschil gaat zijn.

Een paar jaar terug was er nog een verschil in audyssey versie, maar de 1400 en 2400 hebben dezelfde versie, dus dat is ook geen reden meer om voor de duurdere te gaan.

• jos707
quote:
JedaiNait schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 12:52:
Ah helder, dus qua geluidskwaliteit zijn de verschillen tussen de 1400 en de 2400 minimaal? Verschil in aansluitingen had ik gezien, de 1400 is wat dat betreft voldoende voor mij.

Heos klinkt leuk, maar dan zit je wel weer aan denon vast, ben altijd wat skeptisch met zulke niet universele oplossingen...
Ben zelf aan de twijfel tussen de 1400 en de 2400, aangezien er hier wordt aangegeven dat er geen verschil is in geluidskwaliteit neig ik eerder naar de 1400, hoewel dat de extra HDMI uitgang op de 2400 wel eens heel handig zou kunnen blijken in de toekomst wanneer je naast de tv ook een beamer wil ophangen.

Ook kan je de pricewatch zien dat de 1400 HDMI 2.1 ondersteunt en de 2400 2.0b, maar ik neem aan dat dit een foutje is de pricewatch specs aangezien de HDMI 2.1 specs slechts enkele maanden geleden definitief zijn vastgezet.
quote:
vndk schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 12:27:
[...]

Alle Heos versterkers (Denon en Marantz) kunnen speakers draadloos aansturen, echter niet in surround modus. Dus 5.1 is NIET mogelijk.
Er is 1 uitzondering op dit moment; de Heos AVR. Deze kan wel 5.1 draadloos aansturen.
De Heos AVR had ik gekocht, maar niveauverschil tussen 3-weg bedrade voorspeakers en center was vrij groot tov de Heos 3 achterspeakers.
De AVR heb ik omgeruild voor de Heos bar (= eigenlijk ook een AVR) + Heos sub, dus ik ben volledig over naar Heos 5.1 draadloos.
Moet eerlijk zeggen dat in deze setup het geluid erg goed is _/-\o_ Voor muziek goed te doen en redelijk goed bij te regelen.

Jammer, zou uiterst handig geweest zijn voor achterspeakers waar je soms niet altijd gemakkelijk een draadje naartoe kan trekken. Helaas is een soundbar geen optie voor mij aangezien ik reeds geinvesteerd heb in vloerstaanders met surroundspeakers.

jos707 wijzigde deze reactie 20-01-2018 18:46 (5%)

• mistercage
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 09:20
quote:
vndk schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 12:27:
[...]

Weet iemand of deze functionaliteit met eventueel een toekomstige firmware update is toe te voegen? Of is dit een hardwarematig iets?
Heb zelf namelijk sinds een aantal dagen de x3400H in mijn bezit na heel veel gezeik met de Onkyo TX NR676E/, de 646 en 747 én vooral de service van de fabrikant! Ik bespaar jullie details.
Wat een dijk van een machine is de Denon zeg! T zou super zijn als dit draadloos aansturen v surroundspeakers zou kunnen worden toegevoegd.

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

quote:
jos707 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 18:46:
[...]

Ben zelf aan de twijfel tussen de 1400 en de 2400, aangezien er hier wordt aangegeven dat er geen verschil is in geluidskwaliteit neig ik eerder naar de 1400, hoewel dat de extra HDMI uitgang op de 2400 wel eens heel handig zou kunnen blijken in de toekomst wanneer je naast de tv ook een beamer wil ophangen.
De 1300 en 2300 lijken ook nog verkrijgbaar. Lijken wel een aantal features te missen, maar wellicht ook nog het overwegen waard...

Zeker als je geen probleem met refurbished hebt

• Pepper92
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22:01
Ik heb sinds zaterdag de Denon X1400H met een 3.0 Q Acoustics set :) zat nog te twijfelen over de Heos Bar, maar die was net weer duurder geworden. Tot nu toe erg tevreden. Had wel het probleem dat de tv aan ging met het afspelen van spotify e.d., en uitging bij het uitzetten van het KPN-kastje. Alles behalve ps4 maar via de tv aan de Denon gekoppeld en een HDMI setting aangepast en alle problemen opgelost!

De Heos app valt me wel een beetje tegen tov Sonos. Sonos heeft spotify meer geďntegreerd (met afspeellijsten, mogelijkheid tot starten radio, toevoegen van muziek aan je collectie), heeft een muziek zoekfunctie en ook een alarmfunctie. Nu werkt de spotify app prima, maar die alarmfunctie mis ik wel (standaard muziek aan tussen half 8 en 8 ‘s ochtends bijvoorbeeld). Zie nu de meerwaarde van de app niet echt, gebruik ook geen muziek via USB of server.

• PCan
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 14-08 19:54
Vraag over YouTube en Atmos:
Als ik Dolby Access gebruik krijg ik automatisch Dolby Atmos op mijn X2400H.
Maar als ik een Amos demo op YouTube afspeel slechts Dolby Surround.
Is dit een instelling in YouTube of op mijn pc?
Ik kan het niet vinden.
Beiden via DENON AVR (nVidia High Definition Audio).

• dinandus
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 14-08 19:17
Denk dat de geluidsondersteuning bij YT geen DD laat staan D Atmos ondersteunt?

• PCan
Denk het ook, want ik heb een aantal bestanden gedownload van thedigitaltheater.com en die doen het perfect.

Alleen als ik op mijn pc bij Geluid>DENON AVR>configuratie> Dolby Atmos for Home Theater> de luidsprekers test kan hij de front high niet vinden.
Geluid van RZ en RA komen daar beiden uit de SR speakers.
Bij de Atmos demo's komt het geluid wel uit de Front high speakers.
Er is daar ook geen keuze voor Front high, alleen voor Surround achter.

PCan wijzigde deze reactie 23-01-2018 16:12 (64%)

• joppe113
  • Laatst online: 09-08 13:38
Hoe heb je je speakers? In het plafond of heb je hoogstralers?
quote:
PCan schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:04:
Denk het ook, want ik heb een aantal bestanden gedownload van thedigitaltheater.com en die doen het perfect.

Alleen als ik op mijn pc bij Geluid>DENON AVR>configuratie> Dolby Atmos for Home Theater> de luidsprekers test kan hij de front high niet vinden.
Geluid van RZ en RA komen daar beiden uit de SR speakers.
Bij de Atmos demo's komt het geluid wel uit de Front high speakers.
Er is daar ook geen keuze voor Front high, alleen voor Surround achter.

• PCan
quote:
joppe113 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:21:
Hoe heb je je speakers? In het plafond of heb je hoogstralers?

[...]
Ik heb zoals je hiervoor kan lezen 2 Dali Alteco's net onder het plafond hangen.
Eerst had ik ze als TF , nu als FH. Dat laatste klinkt net iets beter.

• MrDrako
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 14-08 10:46

MrDrako

nep ict'er

Zit er over te denken om de X1400H te kopen, nu deze voordeliger is tijdens de btw voordeel dagen.
Mediamarkt verkoopt deze ook in een set;
http://www.mediamarkt.nl/...00h-sys-2020-1515905.html

Aangezien ik na deze aanschaf (en mn halve huis nog aan het inrichten ben) voorlopig geen grote investering wil doen in audio, is dit dan voor het voornamelijk kijken van films een beetje OK?? Nette zuilen en boekenplank surrounds met degelijke sub staan op een verlanglijstje, alleen qua prio niet zo enorm hoog tov een eetkamertafel/stoelen en halve tuininrichting.

Anders zou het de x1400h zijn voor 399, en zou ik voor 250 losse spullen kunnen vinden als ik niet (veel) meer uit wil geven.

MrDrako wijzigde deze reactie 25-01-2018 16:47 (13%)

• mistercage
quote:
MrDrako schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:46:
Zit er over te denken om de X1400H te kopen, nu deze voordeliger is tijdens de btw voordeel dagen.

Aangezien ik na deze aanschaf (en mn halve huis nog aan het inrichten ben) voorlopig geen grote investering wil doen in audio, is dit dan voor het voornamelijk kijken van films een beetje OK?? Nette zuilen en boekenplank surrounds met degelijke sub staan op een verlanglijstje, alleen qua prio niet zo enorm hoog tov een eetkamertafel/stoelen en halve tuininrichting.

Anders zou het de x1400h zijn voor 399, en zou ik voor 250 losse spullen kunnen vinden als ik niet (veel) meer uit wil geven.
Voor t budget dat je ervoor hebt gereserveerd is dit zeker geen miskoop.
Gewoon doen

• mistercage
quote:
MrDrako schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:46:

Check Doublepoint.nl even. Zij hebben een dagdeal voor de x2400h voor ¤449.
Is een top winkel!
Is nog tot 23:59 geldig maar aan dit aanbod, daar komt mediamarkt niet aan !!

• MrDrako
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 14-08 10:46

MrDrako

nep ict'er

Dat kost hij nu overal dankzij de btw dagen van mediamarkt..
pricewatch: Denon AVR-X2400H

• joppe113
heb de 2400h bij de media markt gehaadl online voor 453 inderdaad.

• mistercage
quote:
MrDrako schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 23:49:
Dat kost hij nu overal dankzij de btw dagen van mediamarkt..
pricewatch: Denon AVR-X2400H
Op die site staat ook nog een 3% kortingscode. Had je die er nog bijgerekend en dan had je het apparaat gehad voor 435 euries :)
Anyway..deal is voorbij.. Niet de 3% kortingscode trouwens

• dinandus
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 14-08 19:17
Idem, ook de 2400 voor 453 besteld woensdag avond, en vanmorgen bezorgd, prima toch?
Nog getwijfeld om de Onkyo 676 voor ¤ 404 te bestellen, daar ik goede ervaringen had met beide voorgangers, maar toch voor o.á. een HDMI poort meer gegaan, tegenwoordig met alle 4K randapparatuur heb je eigenlijk nooit genoeg aansluitingen.

• Maykelp
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 26-04 09:55
Vergeet niet dat er bij bol.com ook nog ¤50 kassakorting is op de AVR 2400 H. ¤ 403,71 is best een schappelijk bedrag voor deze receiver.

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 14-08 11:55
quote:
Maykelp schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:20:
Vergeet niet dat er bij bol.com ook nog ¤50 kassakorting is op de AVR 2400 H. ¤ 403,71 is best een schappelijk bedrag voor deze receiver.
schappelijk is een understatment :) ik heb 3 maanden geleden de 1400H nog gekocht voor die prijs

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

quote:
Bedankt voor de tip!

Ik was van plan binnenkort de x1400 aan te schaffen, maar die bol.com deal heeft me over de streep getrokken om toch voor de x2400 te gaan.

Met mijn huidige speakers en setup wellicht weinig meerwaarde, maar wie weet wat er in de toekomst gaat gebeuren. Sowieso een lager bedrag dan ik voor de x1400 begroot had!

Hij komt morgen binnen als het goed is. Ben erg benieuwd of ik ook verschil ga horen met mijn BDS5 van Harman.

• Tinman
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 14-08 13:02
quote:
Bedankt voor de tip d:)b
Na jaren Marantz receivers te hebben gebruikt nu deze besteld.

• mistercage
quote:
dinandus schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:40:
Idem, ook de 2400 voor 453 besteld woensdag avond, en vanmorgen bezorgd, prima toch?
Nog getwijfeld om de Onkyo 676 voor ¤ 404 te bestellen, daar ik goede ervaringen had met beide voorgangers, maar toch voor o.á. een HDMI poort meer gegaan, tegenwoordig met alle 4K randapparatuur heb je eigenlijk nooit genoeg aansluitingen.
goed dat je voor Denon gegaan bent. Kom net af van een 676E ... 1 bak ellende ! Daarom ook Ingeruild voor de x3400H

• jos707
Net de X1400H gekocht aan 400E, twijfel nu of ik niet beter upgrade naar de X2400H aangezien deze nu nauwelijks duurder is.

• Kapitein Merijn
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 13-08 11:52
De x1400h is nu bij Bol 347¤...
Scheelt ook behoorlijk

• Pepper92
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22:01
quote:
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 00:37:
De x1400h is nu bij Bol 347¤...
Scheelt ook behoorlijk
Inderdaad, en heb het verschil teruggekregen _/-\o_ (vorige week vrijdag gekocht).
Was nu achteraf gezien wel voor de X2400H gegaan, maar so be it dit scheelt weer ¤50 en voldoet meer dan prima.

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:40
quote:
Tinman schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 18:02:
[...]

Bedankt voor de tip d:)b
Na jaren Marantz receivers te hebben gebruikt nu deze besteld.
Dan heb je nu voor 99% nog steeds een marantz receiver. Of omgekeerd natuurlijk :p

• LA-384
Ik snap de verleiding wel nu het prijsverschil zo klein is geworden, maar bedenk je wel dat als de 1400h aan jouw eisen voldoet, de 2400h niet beter gaat zijn. Je koopt feitelijk hetzelfde voor een iets hoger bedrag, met enkele extra's die je niet gebruikt.

• jos707
quote:
LA-384 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 08:05:
Ik snap de verleiding wel nu het prijsverschil zo klein is geworden, maar bedenk je wel dat als de 1400h aan jouw eisen voldoet, de 2400h niet beter gaat zijn. Je koopt feitelijk hetzelfde voor een iets hoger bedrag, met enkele extra's die je niet gebruikt.
Langs de andere kant is de 2400H toch wat meer toekomstbestendiger, zo een receiver vervang je normaal gezien toch ook niet elk jaar.

Betreft mijn 1400H, deze is gisteren tijdens het afspelen van een film met een luide plop uitgevallen, rood lichtje pinkte en heb hem manueel met aan/uit knop terug ingeschakeld. Daarna leek alles terug goed te werken maar vraag mij nu wel af wat dit had kunnen zijn ?
Misschien reden ten meer om de upgrade naar de 2400H te maken.

• LA-384
@jos707
http://manuals.denon.com/AVRX1400H/NA/EN/DRDZSYmxzbghkd.php

Waarschijnlijk ergens kortsluiting in de speakeraansluiting (knippert elke 0,5seconde). Controleer goed of er nergens draadjes buiten de connector belandt zijn. Kijk ook of de receiver zijn warmte goed kwijt kan (knippert elke 2 seconde).

Verder, wat is toekomstbestendiger? Beiden hebben dezelfde versies HDMI connector, het is te verwachten dat beiden een gelijk updatebeleid kennen. De 2400h heeft wat meer beeld opties wat 4k betreft, maar niets wat je niet liever door je tv wilt laten doen. De verschillen zijn echt maar zeer klein. Er zitten wat meer in- en uitgangen op, maar de kans is klein dat als je het nu niet nodig hebt, je het in de toekomst wel nodig gaat hebben. Je zal zelden meer aansluiten dan een mediaspeler (HDMI), kabeltvkastje (HDMI), spelcomputer (HDMI) en evt. platenspeler (Phono-in, hebben beiden overigens niet. of line-in, hebben beiden wel).

Enkel wanneer je een beamer naast je tv wilt hebben, is de 2400 op zeker een toekomstbestendiger apparaat.

LA-384 wijzigde deze reactie 27-01-2018 12:40 (5%)

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Extra hdmi in en uit kan qua toekomstbestendigheid geen kwaad, al ben ik het met je eens dat de 1400 in de meeste gevallen voldoende aansluitingen heeft.

Wat ik begreep Is dat de 2400 wat zwaardere speakers aankan, dat kan voor een toekomstige upgrade natuurlijk ook interessant zijn.

• LA-384
Het zal voor iedereen verschillend zijn, maar 5 HDMI ingangen is aanzienlijk hoor. Voor velen zal het aantal apparaten beperkt blijven tot een spelcomputer, mediaspeler en tv-kastje. Dan heb je er nog twee over voor de sporadische blu-ray speler en tweede spelcomputer. Ik denk echt dat je het dan wel gehad hebt in 95% van de situaties.

Verder wordt veelal naar vermogen gekeken, maar ook daar is het verschil niet van toepassing in de meeste situaties. De meesten zullen de receiver vooral gebruiken bij achtergrondmuziek gedurende de dag, series in de avond en een sporadische film. Het volume zal 's avonds wellicht wat hoger liggen dan overdag, maar het zal nog steeds geen dusdanige proporties aannemen dat je meer dan 1 - 10w per speaker zal vragen van de receiver. Er is dan zoveel reserve dat ook wat complexere speakers eigenlijk geen probleem moet zijn.

Naarmate je hogere volumes gaat gebruiken, zal er meer vermogen van de receiver gevraagd worden. Hoe dichter dit bij het opgegeven vermogen komt, hoe minder marge er zal zijn en dus hoe moeilijker de receiver het heeft bij complexe speakers. Weet wel dat je dan over volumes spreekt waarbij je geen gesprek meer kunt voeren als je met je gezinnetje op de bank zit. Daarnaast kun je je afvragen hoeveel 15w extra nou daadwerkelijk gaat brengen.

Bij feestjes is er weer meer demping door het aanwezige volk, waardoor je daar juist wel profiteert van meer volume/vermogen. Echter daar schieten deze receivers dan weer te kort, ook de wat duurdere modellen. Omdat het met geluid logaritmisch werkt, zijn de getallen niet relatief aan elkaar. 110w is niet 10% harder dan 100w. 110db is wel 2x zo luid dan 100db en daar heb je 10x zoveel vermogen voor nodig. Dus 100db bij 100w, is 110db bij 1000w. Zo zie je dat 80w t.o.v. 95w waarschijnlijk vergelijkbaar is met 80km/u t.o.v. 82km/u.

Voor de geďnteresseerden, hieronder een wat overzichtelijker overzicht van de verschillen tussen de receivers:

Klik voor groot

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 09:33
quote:
Oee, nice. Bedankt voor de tip. Stond al een tijdje op het lijstje, nu de knoop maar door gehakt. Is de hele chain eindelijk 4K.

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 06:35
Gisteren de LG55e7v binnen gekregen en vandaag de Denon 2400H in plaats van de 2100W. Eigenlijk best wel jammer, want aan de 2100W mankeerde niets, behalve dat hij geen HDR en Atmos ondersteunt. En juist het HDR stukje is het leuke aan UHD.

Nou ja, installatie was natuurlijk zo gedaan. HDMI's en luidspreker kabels omsteken, inregelen met de microfoon en klaar, nog even wat kleinere tweakjes daargelaten. Je hoort geluidstechnisch subtiele positieve verschillen.

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

• Mitch1987w
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 13-08 12:26
Ik heb vandaag mijn AVR-X6400H binnen gekregen als vervanging voor mijn Pioneer SC-LX56.

Ik heb op dit moment nog een 5.1 KEF Q-line setup, ik wil deze later gaan uitbreiden met atmos speakers.
De X6400H heeft een 5.1 setting, echter is deze alleen bi-amp/wire....maar ik heb op dit moment niet genoeg draden liggen om alle speakers te bi-ampen/wiren.
Aangezien er geen andere optie is voor een 5.1 setup vroeg ik mij af of ik nu kwaliteit/geluid mis? Aangezien de instelling denkt dat ik het wel zo heb aangesloten en dus zo snel mogelijk moet extra kabels moet aanschaffen??

Daarnaast vroeg ik mij af wat jullie Denon owners aanraden wat betreft geluidsmodus voor muziek en films/series. Spelen jullie alles af op Pure-Direct of andere modus?

Bedankt voor de reacties!
Mitch.

Mitch1987w wijzigde deze reactie 27-01-2018 17:03 (7%)

• mjvdzwet
  • Registratie: mei 2016
  • Niet online
quote:
Mitch1987w schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 16:54:
Ik heb vandaag mijn AVR-X6400H binnen gekregen als vervanging voor mijn Pioneer SC-LX56.

Ik heb op dit moment nog een 5.1 KEF Q-line setup, ik wil deze later gaan uitbreiden met atmos speakers.
De X6400H heeft een 5.1 setting, echter is deze alleen bi-amp/wire....maar ik heb op dit moment niet genoeg draden liggen om alle speakers te bi-ampen/wiren.
Aangezien er geen andere optie is voor een 5.1 setup vroeg ik mij af of ik nu kwaliteit/geluid mis?
Ik snap je stelling niet helemaal. Ik heb zelf ook de X6400H staan. Je kan prima een 5.1 opstelling maken zonder te bi-ampen. Ik zie zelf het nut niet zo om te bi-ampen als je voor home cinema gaat.

Maar je mist eigenlijk niets, ik zie ook geen reden om extra kabels te trekken. Behalve voor eventuele heigt of top speakers natuurlijk.

Ik heb zelf een 7.1.2 opstelling. Voor de x.x.2 gebruik ik middle height speakers. Ik moet zeggen dat ik verrast was over de nog ruimtelijkere beleving door de 2 speakers boven de luisterplek.

• Mitch1987w
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 13-08 12:26
quote:
mjvdzwet schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 17:32:
[...]

Ik snap je stelling niet helemaal. Ik heb zelf ook de X6400H staan. Je kan prima een 5.1 opstelling maken zonder te bi-ampen. Ik zie zelf het nut niet zo om te bi-ampen als je voor home cinema gaat.

Maar je mist eigenlijk niets, ik zie ook geen reden om extra kabels te trekken. Behalve voor eventuele heigt of top speakers natuurlijk.

Ik heb zelf een 7.1.2 opstelling. Voor de x.x.2 gebruik ik middle height speakers. Ik moet zeggen dat ik verrast was over de nog ruimtelijkere beleving door de 2 speakers boven de luisterplek.
Ik bedoel het volgende;

Wanneer je door de speaker setup gaat, kan je kiezen uit welke setup je daadwerkelijk hebt staan. De enige optie die je hebt voor een 5.1 setup is 5.1 Bi-Amp.
De handleiding geeft dan aan dat van alle 5 de speakers de HF en LF op een aparte poort zitten aangesloten, wat in mijn geval dus niet zo is ivm ontbreken van kabels.

Dus is mijn vraag; mis ik nu bepaalde frequenties....omdat mijn speakers niet zo aangesloten zijn zoals de 5.1 optie die de receiver aanbiedt.

Hoop dat hij iets duidelijker is nu :).

• Kapitein Merijn
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 13-08 11:52
Meneer Bol heeft me ook over de streep getrokken.
Mijn 9 jaar oude Marantz doet het nog prima maar ik miste toch de pass-through functie en DTS-HD.
Erg benieuwd naar het geluid maandag.

• mjvdzwet
  • Niet online
quote:
Mitch1987w schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 17:43:Dus is mijn vraag; mis ik nu bepaalde frequenties....omdat mijn speakers niet zo aangesloten zijn zoals de 5.1 optie die de receiver aanbiedt.
Ik kan/wil de setup niet opnieuw starten. Maar bi-amping filtert niets. Het is alleen dat de versterkers minder "hard" hoeft te werken.
Je hoeft dus niet te bi-ampen. Je mist niets kwa geluid.

Wat gebeurt er als je de Audyssey setup uitvoert. Die zou de versterker ook goed moeten configureren.

• LA-384
quote:
Mitch1987w schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 16:54:
Daarnaast vroeg ik mij af wat jullie Denon owners aanraden wat betreft geluidsmodus voor muziek en films/series. Spelen jullie alles af op Pure-Direct of andere modus?
Je mag je afvragen hoeveel biampen of biwiring het geluid daadwerkelijk beďnvloed bij huis tuin en keuken gebruik. Biampen zou dan de meeste potentie moeten hebben, maar ik denk dat dat vooral is wanneer je op een zeer hoog volume speelt. Als je tegen de limiet van de versterker zit, kan deze de wisselende vermogensvraag niet zo goed meer opvangen. Door dan te biampen (waarbij je dus twee eindversterkers aan je speakers koppelt, 1 voor het laag, de andere voor het midden/hoog), heb je meer vermogen over en zou je ook op hogere volumes nog een goede weergave krijgen. We praten dan over volumes waarbij je beter geen aangrenzende buren kunt hebben.

Daarbij heb je een zeer capabele subwoofer die de lage frequenties voor zijn rekening neemt, het zijn juist deze frequenties die veel van een versterker vragen. Als de subwoofer meedoet, heb je dus niet zoveel aan biampen, doet de subwoofer niet mee, dan heb je er vooral wat aan op (zeer) hoge volumes.

Let er trouwens wel op dat de knoppen achterop de speakers in de goede stand staan. Volledig met de klok meegedraaid bij enkele draad, volledig tegen de klok in gedraaid bij dubbele draad (biamp/-wire).

Wat betreft geluidsmodi. Het beste verander je er niet teveel aan. Als je een film met dts HD afspeelt, zal de versterker dat automatisch weergeven. Als je dan gaat rommelen met de geluidsmodus, ga je altijd achteruit in kwaliteit.

Direct en pure direct zijn bedoelt voor de puurste muziekweergave. Let op dat deze modi de EQ van audyssey uitschakelen. Als je dat niet gewend bent, klinkt het geluid vooral mager en moet je flink aan de volumeknop draaien om er wat bruikbaars uit te halen. Deze modi komen het best tot hun recht wanneer de akoestiek in de kamer erg goed is. Dat betekent dus goede opstelling en waar nodig akoestische panelen. Wanneer daar geen aandacht aan besteed is, zal het in veel gevallen niet zo goed, of zelfs slechter klinken dan gewoon stereo (met audyssey instellingen).

In sommige gevallen is het prettig om een stereo signaal kunstmatig te upscalen naar een surround signaal. Ik weet zo niet welke opties die denon daar voor heeft, maar waarschijnlijk doet dts neural X iets soortgelijks. Bij mijn oudere denon heb ik dolby pro logic.

LA-384 wijzigde deze reactie 27-01-2018 19:57 (4%)

• Goofy1978
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 22:10
Dts Neural x is idd een modus waarin je atmos speakers ook altijd meespelen ook al is er geen atmos track.
Stereo bron met neural x doen dus alle speakers mee.
Dolby heeft dat natuurlijk ook.

• mjvdzwet
  • Niet online
Ik gebruikte vroeger op mijn AVR-3808 multi channel stereo. Ik kon dan de achter speakers uitschakelen (7.1 opstelling) en de center speaker 12 db dempen.
Helaas kan de AVR-X6400H dit niet meer.

Ik gebruik nu Auro 2D als alternatief, en dit bevalt goed. Je houdt een goed stereo beeld wat duidelijk voor je ligt, maar met een vleugje surround.

Dit is natuurlijk voor muziek. Voor films heb ik het liefst een Atmos soundtrack.

• Luqq
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 13-08 17:38
Helaas is de 50 euro kassakorting bij bol.com van de 2400h niet mee van toepassing

• scofield
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14-08 18:32
Momenteel, as we speak, bij Hifi Corner en Hifi Klubben de avr-x2400h voor nog geen 445 euro. Ik vind dat echt een mooi bedrag voor zo'n receiver.

• Jurgen.s
  • Laatst online: 24-02 18:44
Hoi,

Ik heb de 2400H gekocht. maar nu ben ik nog op zoek naar een betaalbaar setje 5.1 speakers. (max ¤500,-)
Hebben jullie advies voor mij? :)

• jos707
Wat doet de Audyssey setup eigenlijk juist, zijn er bepaalde parameters die ingesteld worden die niet zichtbaar zijn in de manuele instellingen ?

Ik heb het vermoeden dat dit niet meer doet dan gewoon de afstand instellen vanaf de luisterpositie tot aan de speaker. Indien dit het geval is kan je het hele gedoe met de microfoon en stands jezelf besparen en dit zelf heel precies instellen via de AVR app op je smartphone.

• Petertyuh
Audyssey doet dit heel erg nauwkeurig en kijkt ook naar de fase.
Aan de hand van deze metingen worden de fase en het afzonderlijke volume aangepast evenals de crossover.

• mjvdzwet
  • Niet online
Tevens maakt Audyssey complete correctie curven aan om per speaker de opgegeven referentie curve te benaderen. Dit om speaker en ruimte acoustische "afwijkingen" te corrigeren.

Voor de modellen van vorig jaar kan je ook nog de Audyssey app downloaden. Hiermee kan je zelf per speaker paar de referentie curve instellen.

https://www.denon-hifi.nl...r/audysseymulteqeditorapp

Het doet dus wel degelijk meer ;)

Of je er van houdt, dat is persoonlijk. Ik moet zeggen, zeker nu met de app, dat ik het fijn vindt een hele uitgebreide equalizer te hebben om het geluid helemaal aan mijn smaak te kunnen aanpassen.

mjvdzwet wijzigde deze reactie 30-01-2018 19:41 (18%)

• dave326
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 11-04 14:19
Hallo, heb problemen met de controle over het volume vanuit mijn mediabox. Ik heb geluid over mijn Denon versterker maar kan het volume niet regelen vanuit de afstandbediening van de mediabox,
Opstelling:
TV kastje XS4All -> ARRIS VIP2952v2
Versterker -> Denon AVR3806
TV -> Sony KDL-43W809C

Ontvanger via hdmi aangesloten op hdmi poort 2 van de TV.
TV via opt aangesloten op opt-1 van de versterker.

Bij mijn vorige provider zette ik het volume van de versterker op een bepaalde stand en kon dan met de afstandbediening van de mediabox het volume verder regelen. Nu zie ik het volume balkje van de mediabox wel op en aflopen maar geen invloed op het geluid.
Zie ik iets over het hoofd ?

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja. Die optische kabel is een lijnuitgang en is dus niet regelbaar qua volume. Dus moet je dat bolume op de Denon regelen. Is totaal geen specifiek Denon ding trouwens, maar een algemeen kenmerk van lijnuitgangen :)

Met HDMI tussen je TV en je receiver heb je mogelijk meer succes, maar dan moet die receiver van je HDMI CEC en ARC ondersteunen, en ik denk dat ie daar te oud voor is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mjvdzwet
  • Niet online
Ik had tot voorkort een AVR-3808, deze had geen ARC. Dus ik vermoed de AVR-3806 zeker niet.

• joppe113
soort gelijke vraag van mij.Ga binnenkort verhuizen ( al mijn spullen staan nu in opslag) en heb een nieuwe reciever gekocht, namelijk de 2400h. Mijn tv is een wat oudere panasonic en heeft geen Arc. In mijn oude situatie heb ik de Horizon box, apple tv en dvd speler allemaal los met hdmi aangesloten op de tv. Mijn plan nu is om deze allemaal via Hdmi aan te sluiten op de denon en dan 1 hdmi kabel naar de tv. Heb ik dan 5.1 geluid (atmos voorlopig nog niet nodig) of zie ik dan wat over het hoofd. Doel is uiteindelijk de tv aan de wand te hangen, dus hoe minder kabels naar de tv hoe beter.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
joppe113 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:56:
soort gelijke vraag van mij.Ga binnenkort verhuizen ( al mijn spullen staan nu in opslag) en heb een nieuwe reciever gekocht, namelijk de 2400h. Mijn tv is een wat oudere panasonic en heeft geen Arc. In mijn oude situatie heb ik de Horizon box, apple tv en dvd speler allemaal los met hdmi aangesloten op de tv. Mijn plan nu is om deze allemaal via Hdmi aan te sluiten op de denon en dan 1 hdmi kabel naar de tv. Heb ik dan 5.1 geluid (atmos voorlopig nog niet nodig) of zie ik dan wat over het hoofd. Doel is uiteindelijk de tv aan de wand te hangen, dus hoe minder kabels naar de tv hoe beter.
Het idee is inderdaad alles aansluiten op de receiver en dan via de HDMI Out van de receiver naar de TV. Het enige is dat je zonder HDMI ARC geen geluid van de TV terug hebt, je zal dan nog een S/PDIF moeten trekken indien je die nodig hebt. Als je geen apps gebruikt op de TV dan is het niet nodig.

• joppe113
Denk niet dat dat nodig zal zijn, want gebruik geen apps. En het geluid van tv is al aangesloten dan via hdmi naar de horizon box als ik het goed begrijp.
quote:
FeaR schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:02:
[...]

Het idee is inderdaad alles aansluiten op de receiver en dan via de HDMI Out van de receiver naar de TV. Het enige is dat je zonder HDMI ARC geen geluid van de TV terug hebt, je zal dan nog een S/PDIF moeten trekken indien je die nodig hebt. Als je geen apps gebruikt op de TV dan is het niet nodig.

• mjvdzwet
  • Niet online
quote:
joppe113 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:05:
Denk niet dat dat nodig zal zijn, want gebruik geen apps. En het geluid van tv is al aangesloten dan via hdmi naar de horizon box als ik het goed begrijp.

[...]
Als je alleen tv kijkt via de Horizon box gaat het prima werken.

• pvdlaan
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 11-07 13:51
Ik zit te twijfelen tussen de Denon AVR-X3400 en Marantz SR5012 als vervanging van mijn huidige Marantz SR6006.
De Marantz SR5012 geeft een lichte voorkeur (vertrouwd), maar aangezien de Denon betere specs heeft oogt dit een completere receiver (niet het instapmodel) en momenteel maar ¤ 100,- duurder is, stel ik de vraag even hier:

Is Denon vergelijkbaar met het geluid van de Marantz (warm en rijk), ze worden aangesloten aan een Mordaunt Short speakerset (2 grote voor en 2 kleine achter, zonder subwoofer)

Los van de extra aansluitingen (de Marantz heeft voor mij al voldoende) beschikt de Denon ook over HDMI 2.1 (eARC) en Audyssey MultEQ XT32. Gaat het afstellen van de speakers makkelijker via de MultEQ XT32 (nauwkeuriger), waardoor het geluid beter afgestemd wordt en wordt het audio signaal beter via eARC vanaf mijn LG tv (49SJ810) naar de receiver gestuurd ?
Met mijn huidige SR6006 is het af en toe echt lastig te zien in welk audio formaat het weergegeven wordt.

Van de Marantz SR5012 zijn nog weinig reviews te vinden op het internet, van de Denon AVR-X3400 iets meer en wordt redelijk goed beoordeeld, maar het gaat mij meer om de vergelijking van het geluid.

Helaas zijn beide receivers bij mij in de buurt nergens te testen, maar wellicht kan iemand me hier verder op weg helpen.

Xbox One S + iPhone 7 plus + iPad Pro 10.5 + MacBook Pro 13" + Sony HX50v + Sony HX400

• Malignant
  • Laatst online: 07:35
quote:
pvdlaan schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 00:38:
Is Denon vergelijkbaar met het geluid van de Marantz (warm en rijk), ze worden aangesloten aan een Mordaunt Short speakerset (2 grote voor en 2 kleine achter, zonder subwoofer)
Enige advies dat ik je hier kan geven is ga eens luisteren ergens.

Draai zelf al vele jaren op Denon's, en in mijn optiek is de gemiddelde denon versterker vrij neutraal en analystisch. De pairing met een goede speaker is dus wel belangrijk omdat je anders wel te neutraal uit gaat komen.

Geen ervaring met Mordaunts, maar over het algemeen heeft Denon een iets warmere speaker nodig om voor mij mooi te klinken.

Maar, zoals met de meeste dingen, het is subjectief.
Dus mijn mening kan compleet verschillen van die van jou

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - Horizon - Playstation 4 - Xbox360 - Core i7 930 @ 3.8Ghz - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2

• pvdlaan
quote:
Malignant schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 07:43:
[...]
Draai zelf al vele jaren op Denon's, en in mijn optiek is de gemiddelde denon versterker vrij neutraal en analystisch. De pairing met een goede speaker is dus wel belangrijk omdat je anders wel te neutraal uit gaat komen.

Geen ervaring met Mordaunts, maar over het algemeen heeft Denon een iets warmere speaker nodig om voor mij mooi te klinken.
Dan is voor mij toch de Marantz een betere keuze.
Bij de aankoop van mijn vorige Marantz heb ik ook een Denon geprobeerd, weet ff niet meer welk model, maar daar kon ik ook geen "warme" klant uit krijgen zoals ik toen gewend was van mijn NAD receiver. (met dezelfde Mordaunt Short boxen, incl. subwoofer)
Als de klankweergave nog steeds het verschil is tussen Denon en Marantz, lijkt mij het beter bij de Marantz te blijven, mede omdat ik ze in buurt nergens kan testen.

pvdlaan wijzigde deze reactie 01-02-2018 09:06 (3%)

Xbox One S + iPhone 7 plus + iPad Pro 10.5 + MacBook Pro 13" + Sony HX50v + Sony HX400

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
pvdlaan schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 00:38:
Op die vraag ga je nooit het antwoord vinden. Klankverschillen tussen receivers is iets wat de één wel hoort en de ander niet. Theorieën waarom er wel of geen klankverschillen tussen devices is is te vinden op dit forum, het is al besproken in meerdere topics. Ikzelf ben van mening dat er geen verschil is en je vooral luistert naar de akoestiek van de ruimte en de speakers. Om die reden zou ik 100% de Denon halen: serie hoger dan de Marantz wat je terug ziet in bijvoorbeeld Audyssey XT32 en geen XT op de Marantz.

• hostje
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13-08 13:13
quote:
Cardwizard schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 16:22:
Weet je wat ik trouwens vreemd vind , als ik Spotify connect gebruik dan staat er alleen Spotify in beeld , ik wil graag de titel/artiest zien , volgens Denon onmogelijk MAAR als je op status drukt op de unit zelf dan zie je het wel (na input switch of uit en aanzetten is het weer weg)

Erg vreemd , ik heb trouwen de AVR-X2300
Even terugkomend op deze post van bijna een jaar geleden. Ik heb recentelijk mijn X1100 vervangen door de X2400H. Volgens mij werd bij de X1100 wel altijd de titel en artiest van een track vanuit Spotify in het display van de receiver getoond. Daar hoefde ik niks extra's voor te doen. Maar op de X2400 staat er nu standaard 'Spotify' en wordt de titel niet getoond, tenzij ik op de STATUS button op de receiver zelf druk. Deze instelling wordt inderdaad niet vastgehouden na het uitschakelen van de X2400. Zie ik iets over het hoofd? Is er echt geen instelling om standaard de titel van een track uit Spotify te tonen in het display?

Ook jammer dat Denon in de laatste modellen de Web Control er uit heeft gesloopt. Ik kan nu dus ook niet meer vanaf mijn pc op de receiver inloggen door het ip adres in te voeren. Dat was altijd wel handig om even snel de instellingen aan te passen.

• joppe113
daar hoort dan ook on demand bij? Of is dat weer een app?
quote:
mjvdzwet schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 23:11:
[...]

Als je alleen tv kijkt via de Horizon box gaat het prima werken.

• pvdlaan
quote:
FeaR schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:19:
[...]

Om die reden zou ik 100% de Denon halen: serie hoger dan de Marantz wat je terug ziet in bijvoorbeeld Audyssey XT32 en geen XT op de Marantz.
Dat is ook precies waar bij mij de twijfel in zit ...
Is de Marantz SR5012 echt hun instapmodel en heb je dan met de Denon X3400 technisch gezien niet een beter en up-to-date receiver?

Uiteraard is de geluidsweergave een persoonlijke smaak, maar vraag me meer af (omdat het toch 1 concern is) is Denon de afgelopen 6 jaar veranderd qua geluidsweergave en meer richting Marantz gegaan qua warmte en gedetailleerd geluid? Het model van Denon spreekt me overigens ook iets meer aan vanwege het grotere scherm, maar uiteindelijk gaat het om het geluid dat er uit komt!

• dave326
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 11-04 14:19
quote:
The Eagle schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:59:
Ja. Die optische kabel is een lijnuitgang en is dus niet regelbaar qua volume. Dus moet je dat bolume op de Denon regelen. Is totaal geen specifiek Denon ding trouwens, maar een algemeen kenmerk van lijnuitgangen :)

Met HDMI tussen je TV en je receiver heb je mogelijk meer succes, maar dan moet die receiver van je HDMI CEC en ARC ondersteunen, en ik denk dat ie daar te oud voor is.
Nou het rare is dat ik eerst een onsbrabantnet ontvanger had en die zat net als degene van nu (xs4all) via hdmi op de TV. Ik zette dan mijn versterker bv op stand 20 en kon mijn mediabox dan met de volume knop zachter zetten en kon dan voldoende spelen met het volume bij normaal gebruik. Wilde ik een keer echt harder dan moest ik mijn versterker weer harder zetten.De aansluitingen zijn zoals ik het zie hetzelfde, mediabox via hdmi naar TV en TV via optisch naar versterker.

Nu kan ik dus niets met mijn afstandbediening van de mediabox want die reageert wel op beeld (zie volume op en aflopen) maar het geluid doet niets.

• The Eagle

The Eagle

Dan regel je met de ab van je huidige mediabox ws het geluid van de TV en niet het geluid van de mediabox zelf. Toevallig je ab zo ingesteld dat je je TV er mee kunt bedienen? Dikke kans van.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mjvdzwet
  • Niet online
quote:
joppe113 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:13:
daar hoort dan ook on demand bij? Of is dat weer een app?

[...]
Ik neem aan dat de ondemand diensten via de Horizon box gaan. Zit zelf in het Caiway gebied en heb dus een andere settopbox, maar het principe blijft hetzelfde.

Als je, zoals eerder vermeld, ook echt apps op de tv gebruikt (dus niet op de horizon box of ander media apparaat) , zal je ook nog een optisch kabeltje van de tv naar de versterker moeten leggen. Er vanuit gaande dat de tv een optische uitgang heeft.

• freewilly50
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 30-05 20:03
Ik heb nog een passieve subwoofer! Gaat hem zeker niet worden op de x1400?

• LA-384
Nee, receivers met een versterkt subwoofer kanaal zijn echt een zeldzaamheid. Je kunt dan veel beter je sub vervangen voor een actief exemplaar.

• freewilly50
Oke ga mijn sub wel vervangen door een aktieve, no problem, thx anyway

• freewilly50
Ik heb een sony ubp x800 ultra hd blurayspeler op een lg oled tv. Deze heeft 2 hdmi uitgangen, 1 naar receiver en 1 naar tv. Kan ik die naar tv het beste laten voor wat het is en de denon x1400 dit over laten nemen of toch rechtstreeks naar de tv. Zou dit qua beeld wat uitmaken?

• jichem
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 14-08 16:07
Ik hoop dat jullie mij duidelijkheid kunnen geven voordat ik de aankoop ga doen.
Mijn oog is gevallen op een avr-x1400H om een set dali zensor 5 aan te sturen op de tv.
Daarnaast heb ik een heos 1 HS2 aangeschaft voor in de keuken.
Nou wil ik graag de TV geluiden kunnen weergeven op de zensors via de 1400h, en ondertussen bijvoorbeeld spotify of internetradio kunnen luisteren op de HEOS1.
Gaat bovenstaande situatie lukken met de 1400h, of zal ik hiervoor naar een ander model moeten kijken?

• Linius
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 12-08 16:49
Dat is volledig mogelijk. Je kan in de Heos app ofwel de 1400 en Heos 1 in één groep plaatsen en over beide apparaten het zelfde afspelen. Of ze van elkaar scheiden en met de Heos 1 iets anders luisteren. En dat geldt voor iedere extra Heos speaker die je over de jaren zult toevoegen.

• arthurkaaij
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 10-08 14:49
Op mijn Denon X2200w heb ik een Amazon Fire TV en een iptv ontvanger aangesloten. De receiver is verbonden met Philips PF7605 TV.
De Amazon Fire TV is door de TV automatisch toegevoegd als apparaat.
Daarnaast maak ik wel is gebruik van een bron die direct op de tv is aangesloten. Als ik van deze bron terug wil naar de iptv ontvanger die op de reciever is aangesloten. Selecteer ik de Fire TV input en springt de receiver aan vervolgens start de Fire TV op. Op de receiver kan ik de dan de IPTV ontvanger selecteren als input en kan ik tv kijken. Is het mogelijk om via de tv verschillende bronnen van de receiver te selecteren of de receiver als "neutrale" bron toe te voegen.

Ik heb wel is geprobeerd de Fire TV te verwijderen en de receiver handmatig toe te voegen. De Fire TV kwam automtisch weer terug als apparaat. Is het gebruikelijk om de receiver handmatig als input apparaat toe te voegen. Of gebeurd dit altijd automatisch.

• Thallyos
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 14-08 12:29
Iemand ook ervaringen met netwerkissues bij de X2400H?

Lange tijd leek alles normaal te werken: Spotify Connect, geluid over HDMI ARC, Denon Apps, Airplay... Dan stopten de apps plots, om even later opnieuw in actie te schieten.
Vorige week weigerde ARC plots te werken, sindsdien niet meer in gang gekregen. En sinds enkele dagen weigeren airplay, en spotify connect ook. Bij Internet Radio is er ook geen geluid meer uit te krijgen.

Geprobeerd netwerk reset te doen (nadat ik stroom even uitgetrokken had), maar die blijft hangen op Please Wait... Ook na verschillende reboots valt er in de netwerksectie van de instellingen niets meer in te stellen. Alles (buiten information) is greyed out.

Bij factory reset loopt de boel nu zelfs vast op de simpele testtoon voor de eerste speaker.

Die hele netwerkimplementatie van Denon lijkt mij echt pure bagger. Bij de eerste setup na aankoop wat issues gehad (ethernet was nooit stabiel, wifi wel), maar uiteindelijk toch de receiver gehouden. Heb ik nu wel mooi spijt van. Even Googlen toont me dat netwerkissues wel extreem veel voorkomen.

• LA-384
quote:
freewilly50 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:43:
Ik heb een sony ubp x800 ultra hd blurayspeler op een lg oled tv. Deze heeft 2 hdmi uitgangen, 1 naar receiver en 1 naar tv. Kan ik die naar tv het beste laten voor wat het is en de denon x1400 dit over laten nemen of toch rechtstreeks naar de tv. Zou dit qua beeld wat uitmaken?
Ik verwacht dat de denon niet veel met het beeld doet, dus daar hoef je niets van te verwachten. Wat echter wel mogelijk is, is dat beeld en audio niet gelijk lopen wanneer deze twee verschillende routes bewandelen. Sluit je beide op de receiver aan, dan heb je daar doorgaans geen last van. Enige reden om een hdmi zowel naar receiver als naar tv te laten gaan, is als je ook zonder receiver wilt spelen (en dus geluid via TV speakers).

@Thallyos Probeer eens in dit topic en in dit forumdeel te zoeken. Ik heb het zeer regelmatig voorbij zien komen.

LA-384 wijzigde deze reactie 07-02-2018 05:59 (6%)

• mathias82
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 14-08 19:33
quote:
Thallyos schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:25:

Lange tijd leek alles normaal te werken: Spotify Connect, geluid over HDMI ARC, Denon Apps, Airplay... Dan stopten de apps plots, om even later opnieuw in actie te schieten.
Vorige week weigerde ARC plots te werken, sindsdien niet meer in gang gekregen. En sinds enkele dagen weigeren airplay, en spotify connect ook. Bij Internet Radio is er ook geen geluid meer uit te krijgen.

Geprobeerd netwerk reset te doen (nadat ik stroom even uitgetrokken had), maar die blijft hangen op Please Wait... Ook na verschillende reboots valt er in de netwerksectie van de instellingen niets meer in te stellen. Alles (buiten information) is greyed out.

Bij factory reset loopt de boel nu zelfs vast op de simpele testtoon voor de eerste speaker.

Die hele netwerkimplementatie van Denon lijkt mij echt pure bagger. Bij de eerste setup na aankoop wat issues gehad (ethernet was nooit stabiel, wifi wel), maar uiteindelijk toch de receiver gehouden. Heb ik nu wel mooi spijt van. Even Googlen toont me dat netwerkissues wel extreem veel voorkomen.
Op de oude modellen was het echt problematisch, maar de modellen met Heos (met een H aan het einde van het typenummer) doen het wél heel goed. De netwerkimplementatie op deze modellen is helemaal anders dan op de vorige modellen.

Ik denk dat jij een slecht exemplaar hebt. ARC heeft bijvoorbeeld al niets met het netwerk te maken. Als hij dan nog vastloopt op testtonen is er echt iets aan de hand. Heb je al op deze manier een factory reset gedaan: http://manuals.denon.com/AVRX2400H/NA/EN/GFNFSYvyalrwrt.php ?

• joppe113
Je kan ook gewoon een foutief exemplaar hebben gehad toch.....
quote:
Thallyos schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:25:

• The Eagle

The Eagle

Als ik dat zo hoor dan neig ik idd naar een pechexemplaar. Dat er af en toe wat netwerkissues zijn (de laatste echte door google voorzaakt eniet Denon's schuld) kan ik niet ontkennen, maar meestal is dat met voor de hand liggende settings op te lossen.
Echter als ie na een factory reset blijft hangen op speakerinstellingen, dan lijkt ie me echt gewoon defect en zou ik hem omruilen of ter reparatie sturen. Want er zijn ook meer dan genoeg tevreden gebruikers van dat ding :)

@arthurkaaij je vraag is niet specifiek denon gerelateerd en je troubleshootimg ook geenszins compleet. Maak even een eigen topic dan kunnen we de discusie bij elkaar houden :)

• ChillPascal
  • Laatst online: 09:03

ChillPascal

In the end, it doesn't matter

Tijdens de verbouwing van onze woning ben ik van plan om de keuken te voorzien van twee plafond- inbouwspeakers. Echter ben ik nu al in het bezit van twee HEOS 3's, welke ik graag wil gebruiken i.c.m. een Denon receiver. De receiver die ik op het oog heb is de X3400H

Nu is mijn vraag of ik via de HEOS app ook een zone (2) kan maken voor de keukenspeakers.

De specificaties op de website lijken aan te geven dat het wel mogelijk is:

Echter als ik naar de afbeelding van de achterzijde doet het mij vermoeden dat het niet kan:

Iemand enig idee? :?

Black Elite (Deskmod) accompanied by the Dell Inspiron 15R SE

quote:
ChillPascal schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 17:11:
Tijdens de verbouwing van onze woning ben ik van plan om de keuken te voorzien van twee plafond- inbouwspeakers. Echter ben ik nu al in het bezit van twee HEOS 3's, welke ik graag wil gebruiken i.c.m. een Denon receiver. De receiver die ik op het oog heb is de X3400H

Nu is mijn vraag of ik via de HEOS app ook een zone (2) kan maken voor de keukenspeakers.

De specificaties op de website lijken aan te geven dat het wel mogelijk is:
[afbeelding]

Echter als ik naar de afbeelding van de achterzijde doet het mij vermoeden dat het niet kan:
[afbeelding]

Iemand enig idee? :?
Stom idee misschien : Maar waarom pak je geen Heos voor die plafondspeakers? Dan heb je er 1 dedicated voor de klus in de keuken :)

Is het al bijna vrijdag?

• Michiel193
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22:25
Denk dat je de tweede zone aansluit op de surround back speakeruitgangen. Dus dan is je main zone max 5.1

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
quote:
Mayet193 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 19:17:
Denk dat je de tweede zone aansluit op de surround back speakeruitgangen. Dus dan is je main zone max 5.1
Dat inderdaad. Surround back is op mijn 2400H configurabel als surrround back, height of zone 2.

Daarnaast heb je dus ook de onversterkte zone-2 uitgang
Pagina: 1 ... 59 ... 63 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True