Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Mag toch hopen dat Marantz op de hogere modellen niet bezuinigd heeft op het aluminium. Anders komt die AV8801 er hier al niet in. Maar zal wel goedken aangezien het gehele chasis ook verkoperd is. Al moet ik zeggen dat een AVR-4520 en dan instellen dat de eindtrappen uit moeten worden geschakeld ook nog steeds lonkt. Scheelt ook nog eens aanzienlijk in de prijs.

Dat van die uF had ik van stereoplay.de, die hadden de AVR-2809 ooit getest en daar stond het in. Idem met dat de receiver iets van 94,7 Watt per kanaal er uit perste. Helaas kan ik die tests zo 1-2-3 ook niet meer vinden. Idem met de tests van de beruchte TX-SR606 van Onkyo waaruit bleek dat er een whopping 35 Watt per kanaal wordt geleverd.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
Probleem met laag volume bij streaming van audio is voor mij opgelost. Wanneer de receiver ingesteld is op netwerk ga naar top menu/setup menu/inputs/source level. Deze waarde heb ik nu ingesteld op +8 waarbij het volume gelijk is aan de overige inputs. Nu is het volume ook bij streaming op 34dB op "huiskamer geluidsniveau"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:41
De X2000 kost weer €399,-.

[ Voor 3% gewijzigd door nMad op 10-11-2013 10:56 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluecupra schreef op woensdag 06 november 2013 @ 08:20:
Probleem met laag volume bij streaming van audio is voor mij opgelost. Wanneer de receiver ingesteld is op netwerk ga naar top menu/setup menu/inputs/source level. Deze waarde heb ik nu ingesteld op +8 waarbij het volume gelijk is aan de overige inputs. Nu is het volume ook bij streaming op 34dB op "huiskamer geluidsniveau"
Ik had het probleem van laag volume ook met muziek via een USB stick. Is dat op dezelfde manier op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou zeggen van wel, want bij Denon kuj je per bron de evt extra versterking instellen. Voor USB / V.Aux zou dat ook moeten kunnen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:23:
Ik zou zeggen van wel, want bij Denon kuj je per bron de evt extra versterking instellen. Voor USB / V.Aux zou dat ook moeten kunnen :)
Hoop van niet dan ligt ie nu voor niks bij het service centrum 8)7
Toch vreemd, aangezien ik het probleem plotseling kreeg zonder iets te hebben veranderd aan de volumes van de bronnen...
En je zou denken dat bij een reset die levels weer goed moeten staan, maar dat was ook al niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:59:
[...]

Hoop van niet dan ligt ie nu voor niks bij het service centrum 8)7
Toch vreemd, aangezien ik het probleem plotseling kreeg zonder iets te hebben veranderd aan de volumes van de bronnen...
En je zou denken dat bij een reset die levels weer goed moeten staan, maar dat was ook al niet het geval.
Net gecontroleerd, ook van de Ipod/USB source kun je via de bovenstaande methode de versterking aanpassen. Blijft wel vreemd dat het in jou geval "ineens" ontstaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 14:28
En aan de andere kant van je bron, je NAS(?), is er ook niks veranderd waardoor dit zo ineens kan zijn ontstaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
L201 schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:09:
En aan de andere kant van je bron, je NAS(?), is er ook niks veranderd waardoor dit zo ineens kan zijn ontstaan dan?
Ik zou niet weten welke instelling op de NAS kan zorgen voor een afname van geluidsniveau..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 08:19
Ik heb er voor een vriend nog 1 weggehaald bij MM arena afgelopen vrijdag. Hij staat er voor €399 en met wat praten kregen we hem mee voor € 384. Leek me een mooie deal.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L201 schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:09:
Nope, een NAS zitten geen volume instellingen op. Puur data en de Denon decodeert en speelt t af.
Het wil niet vlotten bij t Denon service center... als ik hm terug heb post ik het oordeel van de techneuten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wat qua NAS nog kan schelen is de manier waarop afgespeeld wordt. Als de receiver ze daar rechtstreeks ophaalt zou het niks uit mogen maken. Maar als het via DLNA gepust wordt (bijv middels de synology app) dan kan het DLNA profiel dat ingesteld staat op de NAS mogelijk wel van invloed zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:47:
Wat qua NAS nog kan schelen is de manier waarop afgespeeld wordt. Als de receiver ze daar rechtstreeks ophaalt zou het niks uit mogen maken. Maar als het via DLNA gepust wordt (bijv middels de synology app) dan kan het DLNA profiel dat ingesteld staat op de NAS mogelijk wel van invloed zijn.
Geen DLNA vanaf mn NAS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 00:59
FeaR schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:42:
[...]

Hehe, wellicht moet Marcel eens mailen of hij een leuke prijs voor de AV8801 kan maken voor me. Ik heb genoeg mensen naar hem doorverwezen :P

Overigens zitten er wel verschillen tussen de SR7008 en AVR-X4000. De Marantz heeft twee kanalen extra en iets meer uF: 12.000 van de Denon ten opzichte van 15.000 van de Marantz. Typisch détail, mijn vijf jaar oude mid-range Denon heeft 15.000, maal twee... Verder heeft de SR7008 wat mooiere aansluitingen. Maar dan heb je het ook gehad en het is naar mijn inziens de meerprijs absoluut niet waard om voor de Marantz te gaan. Looks daar buiten gelaten, want dat is smaakafhankelijk en sommigen hebben voor de looks wel de prijs over.
Het is bij de nieuwe modellen ook maal twee ;)
Overigens zijn er inderdaad duidelijke verschillen tussen de Denon en Marantz modellen, zowel in functies als in opbouw. Zelfs een basis kenmerk als versterker type is anders (voltage feedback bij Denon en current feedback bij Marantz). Zie ook http://www.audioholics.co...antz-sr5008-sr6008-sr7008
In het algemeen (uitzonderingen daargelaten) lopen de Denon modellen verder door naar boven (betere/duurdere topmodellen), maar zijn de concurrerende Marantz modellen iets mooier in opbouw en de Denon modellen hebben een uitgebreidere featureset. Zo ondersteunde Denon eerder Audyssey XT32, maar hadden de Marantz modellen betere condensatoren met meer capaciteit en een verkoperd chassis bij de hogere modellen.

[ Voor 14% gewijzigd door mac1987 op 18-11-2013 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:01
Vraagje. Ik ben al eventjes aan het zoeken maar weet niet of het kan. Ik heb m'n Denon X1000 ingesteld middels Audysse. Echter merk ik bij muziek dat ik hoge tonen mis.

Is het nou mogelijk om per sound mode geluidsinstellingen te veranderen? Als ik nu iets verander voor terwijl ik de muziek modes heb geselecteerd dan verandert dat ook voor de Movies modus. Of gaat dat per input die veranderingen en niet zozeer per functie?

EDIT: blijkbaar onthoudt de receiver geluidssettings per activiteit (bv TV audio, Tuner, internet radio, etc etc) en kan je dus binnen deze activiteit een sound modus kiezen (Movie, stereo pure, etc). In het setup menu kan je per ACTIVITEIT dus settings veranderen die geen invloed hebben op de sound settings van andere activiteiten. Klopt dit?

[ Voor 28% gewijzigd door dangerpaki op 18-11-2013 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Volgens mij heb je gelijk. Hier heb ik namelijk ook al naar zitten kijken. Wel een beetje jammer als je dus verschillende 'soorten' geluid hebt (stereo / surround) van dezelfde bron (bijv. een htpc).

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Ja dat is dus inderdaad jammer. Bij mij ook het geval. Maar goed dan moet ik maar andere presets gebruiken op de harmonie afstandsbediening. Ik moet alleen kijken of ik het dan mogelijk is om meerdere activiteiten aan 1 HDMI poort te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Of je draait het om: een optical van je HTPC naar je receiver voor stereo, en een HDMI voor video. Gebruik je gewoon twee bronnen. Problem solved :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:40
Voor wie nog een aanbieding zoekt: Denon AVR-X2000 voor € 299,- (Redcoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 00:09

Chris van der G

Tailchakra

Dat is inderdaad een mooie aanbieding! Komen ze nu mee aan zetten..

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashandBurn76
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:38
Da's inderdaad een goede deal. Gelijk van gebruik maken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Jammer pas voor dezelfde prijs een x1000 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:07
CrashandBurn76 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:30:
Da's inderdaad een goede deal. Gelijk van gebruik maken dan.
Ik wilde deze gisterenavond bestellen, maar blijkbaar was ik al te laat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update op retour zending Denon X2000:

Mn X2000 is terug! :D Ze hebben een reset gedaan en laatste firmware erop gezet. Levels zijn nu weer goed! :D Eiiiiindelijk!

N.b. Had dus problemen met volume van netwerk bronnen en USB. Zag op het forum dat anderen hier ook last van hadden. Mijn advies: stuur hm op voor reparatie. Zelf een reset doen heeft geen zin en een firmware update geeft ie ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owja... en als je de X2000 nog voor een goede prijs zoekt:

Denon X2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:42:
Owja... en als je de X2000 nog voor een goede prijs zoekt:

Denon X2000
Eh nee, die link verwijst naar de X1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:39:
Update op retour zending Denon X2000:

Mn X2000 is terug! :D Ze hebben een reset gedaan en laatste firmware erop gezet. Levels zijn nu weer goed! :D Eiiiiindelijk!

N.b. Had dus problemen met volume van netwerk bronnen en USB. Zag op het forum dat anderen hier ook last van hadden. Mijn advies: stuur hm op voor reparatie. Zelf een reset doen heeft geen zin en een firmware update geeft ie ook niet aan.
Mooi dat het apparaat weer terug is, al met al nog redelijk snel verlopen. Voor mij is het volume probleem opgelost door het volume voor de uitgang te verhogen. Voor mij geen reden dus om de receiver ter reparatie aan te bieden. Welke firmware versie staat er nu overigens op? Heb er zelf nu versie: 8300-0384-9510 op staan (geen nieuwe versie beschikbaar)

[ Voor 4% gewijzigd door bluecupra op 20-11-2013 20:05 ]

• nMad
Als iemand te laat is geweest met het bestellen van de X2000 voor E300,-, ik heb twee besteld bij verschillende webshops (hificorner en redcoon). Als ik één van de twee binnen heb, ben ik van plan de andere order te annuleren. Ik hoef er geen winst op te maken. Bij interesse graag DM.

edit: verkocht

[ Voor 7% gewijzigd door nMad op 23-11-2013 21:11 ]

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Misschien het verkeerde topic, maar ik denk toch dat hier de "kenners" zitten.
Kan iemand een beetje inschatten wat ik voor mijn set kan vragen/krijgen.
Alles werkt gegarandeerd 100%, en de cd heeft nooit een hikje oid.
alles in de kleur champagne

PMA 915R (A-klasse, of B-klasse)
DCD 725 (Alpha processing)
TU 215 RDS

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4hyzalKJD0lMa15oCt0rpxtZ/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5H9OeENScDDIk7OZRZLtkVON/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Inpid61KV9E0qdKHQN9uYNgf/thumb.jpg

www.casarodriguillo.com

• The Eagle

The Eagle

Amp op MP: 200 EUR
CD op MP: 65 EUR
Tuner op MP: 30 EUR
Nou is de verkoper van de amp zo te zien een commerciele, dus ik denk dat als je 200 - 250 euro voor de hele set vraagt, je redelijk in de buurt zit :)
Maar MP afstruinen om even te kijken had je zelf ook kunnen doen natuurlijk ;)

• Pinin

Pinin

ja, idd.... :$
ik had niet gedacht dat die dingen op mp zouden staan.
dan vraag ik er denk 250 voor, en ga met 200 akkoord

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
De AVR-X1000 heeft zowel HDMI uit en een analoge video uit. Weet iemand of het mogelijk is om (op basis van HDMI input) beeld gelijktijdig via HDMI uit en analoog uit te tonen? De handleiding zegt er niets over.

Waarom vraag ik dit? Nou, het zou dit nóg makkelijker maken lijkt me.

[ Voor 26% gewijzigd door mrwolf op 22-11-2013 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
De AVR-X1000 heeft volgens de Denon specificaties geen analoge video uit:

http://www.denon-hifi.nl/...eivers&productid=avrx1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Volgens diezelfde pagina op het plaatje en de handleiding wel:

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/ckr77egzr/avrx100.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Denon x1000 heeft wel een analoge uit, de x1000 heeft namelijk geen upscale systeem waarmee analoge content over HMDI naar de TV kan, dus er moet wel een analoge output zijn

Gisteren een lange HDMI kabel binnen gekregen dus ook m'n HTPC kunnen aansluiten en een film met DTS afgespeeld. Wel lekker dat geluid.

[ Voor 28% gewijzigd door dangerpaki op 22-11-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluecupra schreef op woensdag 20 november 2013 @ 19:19:
[...]

Mooi dat het apparaat weer terug is, al met al nog redelijk snel verlopen. Voor mij is het volume probleem opgelost door het volume voor de uitgang te verhogen. Voor mij geen reden dus om de receiver ter reparatie aan te bieden. Welke firmware versie staat er nu overigens op? Heb er zelf nu versie: 8300-0384-9510 op staan (geen nieuwe versie beschikbaar)
Heb dezelfde firmware versie.

Ander vraagje: iemand ervaring met audio van Zone 2 wireless aan te bieden op wireless speakers?
Wil Zone 2 graag in mn keuken maar niet zove zin om kabels door mn huis te trekken voor twee speakertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Gebruikt iemand een app om zijn denon te bedienen, en ik doel dan op de bediening van Spotify icm een android app.

Hoe gaat dit, ik kan geen you tubeje oid vinden hoe spotify vanuit de app te bedienen is,

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markborgen
  • Laatst online: 13-08 13:09

keten is net zo sterk als zwakste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

ja, maar helaas met een apple, en ik ben dan wel een android fan, maar de manier van connecten air-play van apple is toch wel erg goed, en vraag me af of het met android ook zo gaat.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markborgen
Werkt prima met Android app.
Gebruik zelf een tablet waarmee ik de denon avr bedien.

Ook Spotify bedien je er dan mee.
Bediening loopt dan via WiFi en de denon is op je netwerk aangesloten.

[ Voor 23% gewijzigd door markborgen op 23-11-2013 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

o.k. thx, en bedien je spotify vanuit de spotify app, of met de denon app?
if denon app > kan je alle functies van spotify gebruiken zoals mappen met daarin afspeellijsten?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik zie net dat filmpje...kennelijk kun je in een nummer spoelen. Dat werkt bij mijn DNP720 (losse netwerkstreamer) niet. Iemand die weet of dit de officiele Denon App voor iPad was, danwel kan zeggen of dat doorspoelen in een nummer bij een receiver met de Denon app wel werkt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markborgen
Pinin schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 20:04:
o.k. thx, en bedien je spotify vanuit de spotify app, of met de denon app?
if denon app > kan je alle functies van spotify gebruiken zoals mappen met daarin afspeellijsten?
Ja je kunt gewoon de functies van spotify gebruiken.Met behulp van de denonapp
Dus je playlisten gebruiken etc.

[ Voor 3% gewijzigd door markborgen op 23-11-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markborgen
The Eagle schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 20:08:
[...]

Ik zie net dat filmpje...kennelijk kun je in een nummer spoelen. Dat werkt bij mijn DNP720 (losse netwerkstreamer) niet. Iemand die weet of dit de officiele Denon App voor iPad was, danwel kan zeggen of dat doorspoelen in een nummer bij een receiver met de Denon app wel werkt? :)
Net nog effe gecontroleerd, kan niet doorspoelen in een nummer zelf,alleen volgende nr selecteren.
Geld zowel voor Spotify als voor bijv afspelen via usbdevice
Gebruik de laatste android denon remote al versie 1.1.0
In het filmpje bedienen ze het volume.

[ Voor 3% gewijzigd door markborgen op 23-11-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net twee weken in bezit een AVR-X2000
alles aan gesloten via HDMI tv ontvanger van Ziggo en een Samsung smart tv.

Loop alleen tegen aan als de versterker uit staat en de tv en kabel ontvanger aan zet
de versterker singaal van de tv pakt en niet van de digitale ontvanger.
kan nog niet echt een oplosing voor vinden of waar dat aan kan liggen.
lastig is het wel nu via de denon weer schakelen naar digitale ontvanger om beeld te krijgen

denk dat de versterker een singaal krijgt dat de tv de bron is waar je naar wilt kijken en kiest deze.

heeft iemand daar ervaring mee.

Richard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wat je merkt is op zich logisch, aangezien je je TV via HDMI met ARC hebt aangesloten. Om ARC te hebben moet je receiver in standby staanen als ie dan het signaal van de TV doorkrijgt gaat ie inderdaad aan om netjes het signaal door te geven. Maar jij wilt denk ik ook TV kijken zonder je receiver te gebruiken.
Makkelijk op te lossen: Sluit je Ziggo kastje rechtstreeks op je TV aan, en zet op je receiver HDMI ARC uit. Kun je hem nog steeds wel verbinden met een HDMI kabel, maar dan op 1 van de ingangen en niet op de monitor ingang.
Enige nadeel is dan wel dat je een blurayspeler die ook aangesloten zit niet direct meer doorkrijgt. Wat je dna ook kunt doen is je verbinding van je TV naar je receiver via een optische kabel laten lopen. Dan heb je die HDMI control enzo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Eagle,
klopt dat is een optie ook even aan gedacht tja ik hoopte dat het anders kon iets dat ik fout doe of over het hooft zie.
de tv geeft wel even beeld maar dan springt de denon over naar tv als bron niet mijn digitale tv van ziggo.
lastig om mijn kids dat uit teleggen hoor als ze dora willen kijken .

zal toch eerst wel naar jou oplosing gaan of heb je nog meer ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

The Eagle schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:46:
Amp op MP: 200 EUR
CD op MP: 65 EUR
Tuner op MP: 30 EUR
Nou is de verkoper van de amp zo te zien een commerciele, dus ik denk dat als je 200 - 250 euro voor de hele set vraagt, je redelijk in de buurt zit :)
Maar MP afstruinen om even te kijken had je zelf ook kunnen doen natuurlijk ;)
Nou de hele set weg voor een keurige 250,- :)

Wel een klein beetje pijn in het hart, want het was wel een hele fijne versterker en cd speler

[ Voor 5% gewijzigd door Pinin op 25-11-2013 20:42 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die kon je voor stereo nog wel eens gaan missen ja. Wat is er voor teruggekomen?
Ik had hem lekker op de hobbykamer ofzo gezet, veel te mooi spul. Alleen had ik dan een beetje last gekregen van de WAF denk ik ;)
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:10:
He Eagle,
klopt dat is een optie ook even aan gedacht tja ik hoopte dat het anders kon iets dat ik fout doe of over het hooft zie.
de tv geeft wel even beeld maar dan springt de denon over naar tv als bron niet mijn digitale tv van ziggo.
lastig om mijn kids dat uit teleggen hoor als ze dora willen kijken .

zal toch eerst wel naar jou oplosing gaan of heb je nog meer ideeen?
Als het voor je kinderen ook te doen moet zijn: vooral niet te moeilijk maken. Ziggo kastje op de TV hangen en klaar. Coax of optical naar je receiver en op beiden HDMI control of hoe dat bij je TV dan ook heet uitzetten. Kids blij, jij blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

The Eagle schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:46:
Die kon je voor stereo nog wel eens gaan missen ja. Wat is er voor teruggekomen?
Ik had hem lekker op de hobbykamer ofzo gezet, veel te mooi spul. Alleen had ik dan een beetje last gekregen van de WAF denk ik ;)
Weet het nog niet zeker, maar grote kans dat het of een Pioneer VSX-S510K of een Denon N8 wordt.
Ik ben gebonden aan een maximale hoogte, en ik wil wel een receiver met spotify en bluetooth.
Neig wel een beetje naar de pioneer, want betere versterker en 6.1 en spotify direct

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wat wil je nou dan, stereo of 5.1?
Ik mag toch hopen dat je voor 5.1 gaat, anders had je net zo goed een losse DNP720 netwerkstreamer in het zilver kunnen kopen. Had je alleen geen Spotify of BT gehad. Maar die laatste was op te lossen geweest :)

Max hoogte is bullshit trouwens. Een nieuw meubel kost niet de wereld en meestal kan de boel er ook nog bovenop staan. Voor sommige dingen wil je nou eenmaal niet inboeten.

Overigens kun je als je echt gek doet ook voor losse voor- en eindversterking gaan natuurlijk. Dan haal je je hoogte wel - staan er alleen een enorme blok van een eindversterker achter een deurtje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

En toch is de hoogte van het reeds bestelde meubel bepalend geweest voor de verkoop.
Enerzijds door een meetfout van mij, anderzijds vinden we het wel fijn als er wat minder groots komt te staan.
voor mij is geintegreerd spotify en BT wel belangrijk, nu deed ik dat via een externe BT ontvanger, maar dat was wel omslachtig.
Helaas heb ik geen mancave (meer) en moet dus ook rekening houden met mijn wederhelft.
6.1 (of 5.1) is geen eis maar misschien wel leuk omdat we ook een nieuwe tv hebben en volgend jaar koop ik dan nog 3 speakers erbij.
De DNP720 is erg mooi, maar niet zo modern meer.

www.casarodriguillo.com

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 19:21
Toch maar weer eens in de markt voor een nieuwe receiver. Op dit moment heb ik de AVR-1910 beneden staan, maar aangezien deze naar boven gaat verhuizen kan beneden geupgrade worden. Waarschijnlijk gaat het de X2000 worden.

Nou zag ik dat deze vorige week voor 299 werd verkocht, dus heb eigenlijk niet zoveel zin om nu 419 te betalen. Je kan het ook beter niet weten, dan had ik hem gekocht voor 419, nu maar even wachten en hopen dat er nog een keer zo'n aanbieding komt. :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• nMad
Helaas, net wat te laat inderdaad. Een tip, zet een price alert op de producten die je wellicht in de toekomst wilt kopen. Dan mis je niet zulke aanbiedingen!

Mijn tweede X2000 die ik voor E299,- had gekocht heb ik al aan een medetweaker verkocht, anders had je die mogen hebben ;)

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
dangerpaki schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:39:
Denon x1000 heeft wel een analoge uit, de x1000 heeft namelijk geen upscale systeem waarmee analoge content over HMDI naar de TV kan, dus er moet wel een analoge output zijn
Ha, eindelijk een antwoord op de vraag die mij al geruime tijd bezighoudt, zo lijkt het..... Waarom doet mijn PS2 het niet als ik hem analoog aansluit op mijn Denon en de Denon vervolgens via HDMI aan mijn TV hang. Wel geluid, geen beeld.

Is dit dan de reden?

Overigens hangt de PS2 nu gewoon rechtstreeks aan mijn TV en gaat het geluid via ARC over de receiver, dus alles werkt naar wens.

• nMad
Dat is inderdaad de reden. Met de X2000 (en hoger) zou dit wel kunnen. Je kan dan een apparaat via component / composiet aansluiten en het beeld wel/niet upgescaled via hdmi naar je tv doorsturen.

• Hoppa!
nMad schreef op donderdag 28 november 2013 @ 11:36:
Dat is inderdaad de reden. Met de X2000 (en hoger) zou dit wel kunnen. Je kan dan een apparaat via component / composiet aansluiten en het beeld wel/niet upgescaled via hdmi naar je tv doorsturen.
Toch fijn dat dat mysterie opgelost is, ook al is het probleem er feitelijk niet meer. Ik kan er niet tegen als ik niet snap waarom iets niet werkt.... ;)

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 08:48
Hoppa! schreef op donderdag 28 november 2013 @ 11:57:
Toch fijn dat dat mysterie opgelost is, ook al is het probleem er feitelijk niet meer. Ik kan er niet tegen als ik niet snap waarom iets niet werkt.... ;)
Pagina 156 :)

Nickname does not reflect reality

• Hoppa!
Yeah right. Alsof ik de handleiding van een receiver ga lezen..... :P

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 08:48
Hoppa! schreef op donderdag 28 november 2013 @ 12:29:
Yeah right. Alsof ik de handleiding van een receiver ga lezen..... :P
Hoef je niet te wachten tot je "eindelijk" een antwoord krijgt over een probleem waar je al "geruime tijd" mee loopt. Maar inderdaad, gewoon elke random kwestie op een forum neerplempen en wachten is easier d:)b

Nickname does not reflect reality

• Hoppa!
Brad Pitt schreef op donderdag 28 november 2013 @ 15:48:
[...]

Hoef je niet te wachten tot je "eindelijk" een antwoord krijgt over een probleem waar je al "geruime tijd" mee loopt. Maar inderdaad, gewoon elke random kwestie op een forum neerplempen en wachten is easier d:)b
Heb ik die vraag ergens neergeplemd dan? Volgens mij was het een antwoord op iemand anders zijn vraag....

Ik had het probleem allang op een andere manier opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Afgelopenweek mijn Apple TV 2 verkocht voor een mooi bedrag welke ik mooi als kon gebruiken voor het upgraden van mijn AVR-1910. Gisteren bij Correct in Rotterdam een nieuwe X3000 gehaald voor 539,00 en mijn oude receiver verhuisd naar de slaapkamer.

Eerste indruk van de X3000 zijn erg goed, zeker een flinke verbetering tegenover de oude receiver,

Paar zaken die opvallen

- bij Airplay doet de subwoofer niet mee in stereo, bij andere sources wel..
- waarom kan je bij input assign in hemelsnaam een aansluiting maar 1 keer kiezen, ik wil mijn mediacenter zowel voor films met beeld gebruiken, als voor spotify zonder beeld.. Ging op de 1910 zonder problemen, nu lijkt het onmogelijk (alleen met een omweg van een optical cable)
-waarom is er zo weinig ruimte in het display voor de inputnaam, na 5 letters houdt het op, zo'n afgekapte naam staat zo slordig ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door M@cer op 01-12-2013 08:42 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:14

Wvr

kan ik elke box aan een Denon receiver hangen of moet ik ergens op letten, zoja wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Laatst online: 15-09 14:22
Wvr schreef op zondag 01 december 2013 @ 10:04:
kan ik elke box aan een Denon receiver hangen of moet ik ergens op letten, zoja wat?
Over wat voor box heb je het? In principe kan alles met HDMI aan een receiver maar er zijn mogelijk wel handshake issues.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Kan ook zijn dat ie een luidspreker bedoelt. Ik heb geen glazen bol ;)

@Wvr: wat voor box(en), merk en type heb je en aan wat voor denon zou je die wille hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr

Wvr

ik had een mini hifi van sony de RXD6AV, maar deze is kapot gegaan en wil ik van deze set de luidsprekers gaan gebruiken om aan en Denon of andere receiver te kopen
welke ik wil kopen weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Wvr schreef op zondag 01 december 2013 @ 17:15:
ik had een mini hifi van sony de RXD6AV, maar deze is kapot gegaan en wil ik van deze set de luidsprekers gaan gebruiken om aan en Denon of andere receiver te kopen
welke ik wil kopen weet ik nog niet.
Eigenlijk kan je in 99% van de gevallen wel alles op elkaar aaansluiten. Echter kan zo maar "ja, dat kan" roepen gevaarlijk zijn, want wat als jij nu net de persoon bent met een paartje Apogee Scintilla... Dan zijn wij de schuldige als je receiver weg staat te smelten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart67
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-09 03:20
Hallo, ben net aangemeldt en lees deze week dit topic omdat ik sinds donderdag een AVR X1000 heb gekocht bij hifi corner.
Heb gistermiddag mijn oude technics midiset verwijderd en de X1000 geplaatst, heb hem in de stereo setup staan met mission m31 bookshelf speakers na het inregelen met de audessey setup microfoon verrast door het mooie geluid.
Ik heb deze denon niet zozeer gekocht vanwege de 5.1 mogelijkheden(komt wellicht nog) maar meer vanwege de hdmi aansluitingen, ben blij met de aankoop maar heb toch al een vraagje welke ik in de manual niet zo snel kan vinden.
Bij mijn oude technics kon ik er voor kiezen om de rds info van de tuner stil te zetten of te laten scrollen of helemaal uit te zetten, bij de x1000 kan ik via de status knop op het front de info wel even weghalen maar na een paar seconden scrolt het weer over het display, weet iemand of ik de rds info kan stilzetten of laten verdwijnen zonder rds volledig uit te zetten?
En klopt het dat je maar drie zenders kan voorprogrameren bij mijn oude technics kon ik een hele rits zenders als voorkeur programeren, op de A.B zie ik alleen de 3 favorite toetsen is dit de enige optie om zenders als voorkeur op te slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Welkom op GoT :)
Vriendelijk verzoek: doe iets aan je leestekens en alinea's. Dit leest voor geen meter namelijk ;)

Ten aanzien van je voorkeuzezenders: je hebt er meer, maar het werkt idd een beetje anders dan bij die Technics. Combi met cijfers en letters. Maar staat gewoon in de handleiding, dus duik dr maar eens in. Dat helpt :P

RDS weergave durf ik niet te zeggen. Ben het eigenlijk zelf nooit tegengekomen. Maar ik gebruik zelf ook alleen maar 3FM. De rest doe ik via streaming webradio, stuk makkelijker :)

Tot slot: hang je receiver aan je TV. Het OSD menu is tig keer handiger dan het menu op de receiver zelf. Via TV zie je tenminste iets :)

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr

Wvr

ik heb een Samsung ES8000 tv die heeft een uitgang van Dts 2.0 + Digital Out aanwezig, klopt het dat ik dan geen surround effect heb tijdens het tv kijken , of ligt dat aan de tv serie/film?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ligt uiteraard aan je TV signaal. Soms wordt bij digitale TV een DD signaal doorgestuurd, maar ook vaak genoeg niet. En dan nog is het idd afhankelijk van wat er exact doorgestuurd wordt. Heeft iig niks met je receiver te maken.
Overigens kun je op het display van je receiver zien wat voor signaal en voor hoeveel kanalen ie binnenkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart67
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-09 03:20
@Eagle bedankt zal nog eens in de handleiding duiken. gevonden :) (pag54)

[ Voor 18% gewijzigd door Bart67 op 01-12-2013 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twapee12
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-11-2023
Hallo,
Ik wil misschien de AVR-X1000 aanschaffen maar werd er in een hifi-winkel op gewezen dat deze receiver misschien niet 'krachtig' genoeg was om mijn hoofdspeakers goed aan te sturen. Ik heb als mainspeakers MB Quart 610s. Klopt dit en waar moet ik dan op letten?
Alvast bedankt van een newbie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allen, met veel plezier ben ik op zoek naar mijn eerste "echte" geluidsinstallatie (na sony en samsung surround setjes). Mede daardoor ben ik druk bezig alle fora door te lezen.
Omdat ik graag niet direct al mijn zuurverdiende geld wil uitgeven, ben ik voornemens de Denon X1000 aan te schaffen, icm (in eerste instantie) een paar Dali Zensor 1 speakers.

Nu mijn vraag:
Op Alpha-Audio (http://www.alpha-audio.nl/2012/12/review-dali-zensor-1/) werd gewaarschuwd voor het aansluiten van de Dali speakers op een reciever die niet mild en of rond klinkt......U voelt hem al aankomen; is de X1000 een ronde/soepele versterker? (en wat bedoelt men hier dan eigenlijk mee?)

Ps. Zonder het een aankoopadvies vraag te laten worden: Is dit setje, om te beginnen, een goede set om te kopen? (en evt. later uit te breiden met een sub/center speaker?)

Alvast bedankt! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2013 19:56 . Reden: typefoutej ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
twapee12 schreef op zondag 01 december 2013 @ 23:02:
Hallo,
Ik wil misschien de AVR-X1000 aanschaffen maar werd er in een hifi-winkel op gewezen dat deze receiver misschien niet 'krachtig' genoeg was om mijn hoofdspeakers goed aan te sturen. Ik heb als mainspeakers MB Quart 610s. Klopt dit en waar moet ik dan op letten?
Alvast bedankt van een newbie.
Dit zal gewoon goed gaan als je op normale volumes blijft spelen. Als je feestjes gaat geven (dus hoog volume) dan wordt het een andere situatie. Al zijn er maar weinig receivers die referentieniveau trekken voor langere termijn. Met je speakers is het een beetje dubbel: qua rendement zijn ze makkelijk aan te sturen (90 dB/m) en je moet in je achterhoofd houden dat je voor normaal gebruik maar een paar Watt nodig hebt. De impedantie van 4 Ohm kan lastig zijn als deze veel schommelt en dipt. Zeker in combinatie met een hoog volume wordt het dan lastig. Wellicht niet het vaste antwoord waar je op hoopte, maar ik heb dit soort situaties goed zien gaan maar laatst hadden we op GoT nog iemand die bijna elke receiver in protectie liet springen met 4 Ohm speakers (al hadden die wel een laag rendement).

Maar bij een fatsoenlijke winkel kan je gewoon afspreken de X1000 te nemen en als het niet lukt deze te retourneren en dan voor een hoger model te gaan.
Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 19:35:
U voelt hem al aankomen; is de X1000 een ronde/soepele versterker? (en wat bedoelt men hier dan eigenlijk mee?
Als je naar een Marantz kijkt dan zie je dat de vorm veel ronder is dan bijvoorbeeld Denon of Pioneer, een Marantz is een ronde receiver :)

Zonder dollen: ze doelen op de klank van de versterker. En nu heb je meteen een punt in de audio te pakken waar je nooit een antwoord op zal vinden: zitten er klankverschillen tussen receivers/versterkers. De één hoort het wel, de ander denkt het te horen en weer anderen zijn van mening dat elke versterker gelijk moet klinken. Voor elk kamp zijn voorbeelden en onderbouwingen te vinden. Geldt overigens niet alleen voor versterkers maar ook voor CD-spelers, Blu-rayspelers, kabels, et cetera. Laat je vooral niet gek maken is het enige advies. Ga die X1000 beluisteren op de Dali en als je het goed vind klinken dan gewoon kopen. Maar het zelf luisteren is altijd het devies, we kunnen wel tips geven maar over smaak valt niet te twisten.
Ps. Zonder het een aankoopadvies vraag te laten worden: Is dit setje, om te beginnen, een goede set om te kopen? (en evt. later uit te breiden met een sub/center speaker?)
Zoals gezegd: het is jouw smaak en als de speakers bevallen is het zeker geen slechte set om mee te beginnen. Je kan op latere termijn alstijd de Zensor 1 naar achteren plaatsen en dan als front grotere speakers nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ja had ook andere voorbeelden gevonden van wat rondere receivers...
Nou, het probleem is dat het volgens mij lastig is een winkel te vinden, die bijvoorbeeld de dali en de x1000 heeft, evenals een aantal vergelijkbare speakers en receivers....aan de andere kant, qua prijs zijn er niet veel speakers die vergelijkbaar zijn qua prijs volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Hifi Klubben en Hobo hebben over het algemeen wel Dali en Denon naar mijn weten. Qua prijs heb je naast Dali ook nog wel andere merken die leuke speakers maken voor relatief weinig geld. De Boston Acoustics A25 zie je ook veel terugkomen. Maar ook merken als Klipsch maken goedkopere speakers.

Aan de andere kant: bij een winkel klinkt het toch allemaal wat anders. Je kan wel exact dezelfde speakers, versterker en kabels nemen maar de akoestiek is iets wat je niet mee kan nemen. Na een tijdje gaan je oren toch wennen aan het geluid en aan de andere kant zal je thuis moeten schuiven met speakers (wat verder van de muur of toch wat dichterbij). Ik zeg niet dat je blind moet kopen (luisteren is zelfs leuk), maar beter dan je vorige setjes zal het altijd zijn en de verschillen tussen versterkers zijn naar mijn inziens niet groot. Maar tussen speakers wel aanzienlijk aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is waar....ga maar weer eens op pad binnenkort....goede tip van de bostons, maar op 1 of ánder manier trekt het me niet....misschien lijkt het te goedkoop, of zijn ze dat wel gewoon (met 70e)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
De Bostons zijn zeer erg in prijs gedaald door de hoge vraag. Kwalitatief zijn het zeker geen verkeerde speakers, zowel qua geluid als qua afwerking. Zijn ook veel enthousiaste reviews te vinden over die speaker. Al zijn sommige wel té enthousiast, sommige vergelijken ze met speakers van duizenden euro's en dat halen ze gewoon echt niet. Ik heb ze zelf ook op de slaapkamer staan, aangesloten op een Arcam receiver. Prijs/kwaliteit voor dit budget zijn ze onverslaanbaar zeker met de huidige prijzen. Of het jouw sound is is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga op zoek naar een dealer die ze kan laten horen....
Misschien een lastige, woon namelijk in het Oosten, de hifi-dichtheid is hier niet zo groot:P
Zou je de sound in een paar woorden kunnen vatten, van de Bostons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
(jarig!)
Verwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 09:56:
Ik ga op zoek naar een dealer die ze kan laten horen....
Misschien een lastige, woon namelijk in het Oosten, de hifi-dichtheid is hier niet zo groot:P
Zou je de sound in een paar woorden kunnen vatten, van de Bostons?
Ik weet niet waar je precies woont, maar in Enschede zit een winkel die zowel de Dali Zensor 1 als de Boston Accoustics heeft staan (en aardig wat receivers). De X1000 hadden ze alleen niet staan (de X2000 wel), maar je kan deze uiteraard wel kopen (en wss ook wel luisteren). Het is wel handig als je van te voren even contact met ze opneemt.. http://www.hemmers.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hartstikke goed! Ik had hun website gevonden maar kon niet zien wat ze allemaal hadden staan....Jij loopt daar dus regelmatig binnen begrijp ik? ;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Joh, niet om het een of ander, maar dit is een Denon topic en niet een "wat moet ik kopen of waar haal ik dat" topic :)

Wat jij nodig hebt is aankoopadvies, en daar hebben we sinds een tijdje een eigen subforum voor: Consumentenelektronica Aankoopadvies

Mocht je straks een BA of een Dali set hebben gekocht en je Denon doet raar, dan zit je hier uiteraard wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
(jarig!)
Verwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 19:59:
hartstikke goed! Ik had hun website gevonden maar kon niet zien wat ze allemaal hadden staan....Jij loopt daar dus regelmatig binnen begrijp ik? ;
Nee, ben er toevallig vorige week geweest om te kijken voor mijn zus ;) Zij zit ook te denken aan de Zensor 1, alleen de receiver is nog niet helemaal duidelijk. Ze twijfelt nog tussen een Denon X1000 en de Marantz NR1504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:28
Na een aantal jaren naar volle tevredenheid een Denon stereoversterker gebruikt te hebben in combinatie met een CD-speler en tuner. Merk ik dat ik steeds minder gebruik maak van de tuner en de CD-speler maar steeds meer gebruik maak van Spotify.

De verschillende componenten staan inmiddels te koop of zijn al verkocht en nu ben ik op zoek naar een receiver die de functies als tuner en CD-speler kan vervangen in de zin van Internetradio en Spotify.

Zoekende naar een goede Stereo receiver met deze functies ben ik erachter gekomen dat deze nogal dun gezaaid zijn, de enige die ik heb kunnen vinden is de Onkyo TX-8050. Maar ik blijf gevoelsmatig liever bij een Denon.

Nu is het aanbod in receivers met deze functies met surround een stuk beter en bied Denon zeker een paar mogelijkheden aan. Nu is mijn vraag aan jullie wat jullie ervaring is met stereo wergave van de surround receivers van Denon?

Op dit moment is de AVR-X2000 overigens in de aanbieding bij BOBshop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Heb zelf een AVR2311. Stereo weergave is prima, niks om over te klagen, vermogen zat :)
Wat voor stereoamp heb je momenteel, en wat voor speakers hangen er aan?

Overigens heb ik zelf zowel een losse CD speler als een DNP720AE netwerkplayer. Enige wat die laatste eigenlijk niet kan is spotify. Zit wel een analoge radio in trouwens, ook webradio doet ie en FLAC's afspelen ook. Zit bovendien een hele leuke DAC in. Zo'n DNP bijkopen is natuurlijk ook een optie, zie ze bij stereo steeds vaker uitgeleverd ipv een normale analoge tuner :)

[ Voor 54% gewijzigd door The Eagle op 04-12-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 04 december 2013 @ 14:14:
[...]
Overigens heb ik zelf zowel een losse CD speler als een DNP720AE netwerkplayer. Enige wat die laatste eigenlijk niet kan is spotify. Zit wel een analoge radio in trouwens, ook webradio doet ie en FLAC's afspelen ook. Zit bovendien een hele leuke DAC in. Zo'n DNP bijkopen is natuurlijk ook een optie, zie ze bij stereo steeds vaker uitgeleverd ipv een normale analoge tuner :)
Hoe bevalt die DNP720AE? Heb zelf wel eens zitten kijken naar de Marantz versie in de vorm van de NA7004 maar daar is bijna niet meer aan te komen. Gezien de grote overeenkomsten tussen deze merken ben ik benieuwd hoe eenvoudig je door je muziekcollectie kan bladeren. Zoals ik het lees, lijkt het me wat omslachtig werken dus ik ben benieuwd naar je ervaringen hiermee. Als alternatief zit ik eventueel te denken aan een Sonos Connect of Bluesound Node.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Taab schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:52:
Na een aantal jaren naar volle tevredenheid een Denon stereoversterker gebruikt te hebben in combinatie met een CD-speler en tuner. Merk ik dat ik steeds minder gebruik maak van de tuner en de CD-speler maar steeds meer gebruik maak van Spotify.

De verschillende componenten staan inmiddels te koop of zijn al verkocht en nu ben ik op zoek naar een receiver die de functies als tuner en CD-speler kan vervangen in de zin van Internetradio en Spotify.

Zoekende naar een goede Stereo receiver met deze functies ben ik erachter gekomen dat deze nogal dun gezaaid zijn, de enige die ik heb kunnen vinden is de Onkyo TX-8050. Maar ik blijf gevoelsmatig liever bij een Denon.

Nu is het aanbod in receivers met deze functies met surround een stuk beter en bied Denon zeker een paar mogelijkheden aan. Nu is mijn vraag aan jullie wat jullie ervaring is met stereo wergave van de surround receivers van Denon?

Op dit moment is de AVR-X2000 overigens in de aanbieding bij BOBshop.nl
Ik weet niet of je een Apple hebt, maar anders zou een Apple Airport Express kunnen overwegen aan te sluiten op je oude receiver. Dan kan je Spotify via bv je iPhone afspelen op je oude receiver.

Heb zelf een X3000 sinds afgelopen week en ben erg tevreden met het stereogeluid (maar ik ben geen audiofiel).

[ Voor 3% gewijzigd door M@cer op 04-12-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:45
Vandaag de Denon AVR-X2000 besteld bij Bobshop.nl voor € 349.
Daar kan de MediaMarkt met € 449 niet tegenop ... (ben toch niet gek!)

Ik was aan het twijfelen tussen de AVR-X3000 en de Pioneer VSX-923, deze zijn toch nog wel een flink stuk duurder. (> € 100)
De verschillen tussen de AVR-X2000 en X3000 zijn niet zo groot dat ze het enorme prijsverschil kunnen rechtvaardigen zoals de tweede HDMI output. De X2000 voldoet aan mijn eisen dus ik ga eens kijken of ik hiermee uit de voeten kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
M@cer schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:36:
[...]
Ik weet niet of je een Apple hebt, maar anders zou een Apple Airport Express kunnen overwegen aan te sluiten op je oude receiver. Dan kan je Spotify via bv je iPhone afspelen op je oude receiver.
[...]
Precies hoe ik er over denk.

Leuk dat het er op zit, maar de praktijk...
Vooral het selecteren van zenders, muzieknummers en dergelijke werkt niet zo goed met een afstandsbediening. De app maakt het al wat makkelijker, maar niets haalt het bij AirPlay van Apple.

Verder heb ik trouwens een bloedhekel aan het ecosysteem van Apple, maar qua connectiviteit zit het erg goed in elkaar moet ik toegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
The Eagle schreef op woensdag 04 december 2013 @ 14:14:
Heb zelf een AVR2311. Stereo weergave is prima, niks om over te klagen, vermogen zat :)
Wat voor stereoamp heb je momenteel, en wat voor speakers hangen er aan?

Dank voor je reactie! Op dit moment speel ik op een Denon PMA-655R met daarachter een paar Mordaunt Short 902 speakers. De combinatie opzich ben ik heel tevreden over, naast muziek speelt de set voornamelijk mijn TV en XBMC af.
M@cer schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:36:
[...]

Heb zelf een X3000 sinds afgelopen week en ben erg tevreden met het stereogeluid (maar ik ben geen audiofiel).
Dank voor het meedenken! Op dit moment heb ik alleen een MBP staan, ik zie daar niet echt heel snel iets in wijzigen in de toekomst. Dus deze oplossing gaat hem niet worden ben ik bang.
guapper schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:35:
[...]

Precies hoe ik er over denk.

Leuk dat het er op zit, maar de praktijk...
Vooral het selecteren van zenders, muzieknummers en dergelijke werkt niet zo goed met een afstandsbediening. De app maakt het al wat makkelijker, maar niets haalt het bij AirPlay van Apple.

Verder heb ik trouwens een bloedhekel aan het ecosysteem van Apple, maar qua connectiviteit zit het erg goed in elkaar moet ik toegeven...
Daar heb je gelijk in, op dit moment speel ik af vanaf mijn XBMC HTPC dit werkt uiteraard prima. Maar ik hoop met de aanschaf van een AV receiver niet meer altijd de TV aan te zetten om muziek af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

S1NN3D schreef op woensdag 04 december 2013 @ 14:29:
[...]

Hoe bevalt die DNP720AE? Heb zelf wel eens zitten kijken naar de Marantz versie in de vorm van de NA7004 maar daar is bijna niet meer aan te komen. Gezien de grote overeenkomsten tussen deze merken ben ik benieuwd hoe eenvoudig je door je muziekcollectie kan bladeren. Zoals ik het lees, lijkt het me wat omslachtig werken dus ik ben benieuwd naar je ervaringen hiermee. Als alternatief zit ik eventueel te denken aan een Sonos Connect of Bluesound Node.
Die bevalt eigenlijk best goed :)
Goed, hij start naar mijn idee wat traag op ivm verkrijgen netwerkverbinding (het ding een vast IP geven helpt een beetje).
De Denon App voor iPad is af en toe wat buggy, maar die wordt ook primair voor andere apparaten zoals receivers gemaakt. Bladeren over de NAS heen gaan op zich prima. Af en toe worden de map volgordes door elkaar gegooid, maar dat is op te lossen door even terug naar de root te gaan. Kan overigens ook in mijn Synology zitten, dat durf ik niet te zeggen. Alleen op naam zoeken van radiostations is soms wat lastig, want de app ondersteunt geloof ik geen alfanumerieke invoer voro webradio (wel voor de DLNA).

Geluidskwaliteit is dikke prima, zit zoals gezegd een hele goede DAC in. Eigenlijk het enige wat ie niet doet is Spotify. DLNA, Airplay, webradio, werkt allemaal gewoon goed. Napster kun je ook nog hebben als je wilt :+
Leuke van de webradio is trouwens dat Denon zelf koppelt met een Denon deel van vtuner.com. Je kunt dus alle stations van vtuner (en dat zijn er _veul_ :D ) in je Denon hangen als favorieten en daar uit selecteren.

Overigens heeft Correct die NA7004 van MArantz op voorraad. Wel in het zilver: http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=431561

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Wat was dat ook weer met Spotify.. Heb je daar niet een Premium account voor nodig om op de Denon receiver te kunnen gebruiken?
Ik heb er eens naar gekeken, maar ben er ook weer snel mee opgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
guapper schreef op woensdag 04 december 2013 @ 17:17:
Wat was dat ook weer met Spotify.. Heb je daar niet een Premium account voor nodig om op de Denon receiver te kunnen gebruiken?
Ik heb er eens naar gekeken, maar ben er ook weer snel mee opgehouden.
Ja, je hebt een premium abbonement nodig om gebruik te maken op de Denon receivers met spotify ondersteuning.

Verder, als ik de reactie op mijn vraag zo samenvat dan zijn er ook nog andere opties maar de geluidskwaliteit op stereo van de Denon receiver is dik in orde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Yup, stereokwaliteit van de Denon receivers is dik in orde :)

@Guapper: geen idee hoe dat zit. Mijn streamer snapt geen spotify namelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:51
Bladeren over de NAS heen gaan op zich prima. Af en toe worden de map volgordes door elkaar gegooid, maar dat is op te lossen door even terug naar de root te gaan. Kan overigens ook in mijn Synology zitten, dat durf ik niet te zeggen.

Zelfde probleem hier, combinatie Syno 212J en Denon 2113, alfabet is in tweeën gedeeld, Denon al geïnformeerd, maar ook zij hebben geen oplossing, vreemde is wel als ik de Android app gebruik, heb ik maar 1 alfabet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:51:
Die bevalt eigenlijk best goed :)
Goed, hij start naar mijn idee wat traag op ivm verkrijgen netwerkverbinding (het ding een vast IP geven helpt een beetje).
De Denon App voor iPad is af en toe wat buggy, maar die wordt ook primair voor andere apparaten zoals receivers gemaakt. Bladeren over de NAS heen gaan op zich prima. Af en toe worden de map volgordes door elkaar gegooid, maar dat is op te lossen door even terug naar de root te gaan. Kan overigens ook in mijn Synology zitten, dat durf ik niet te zeggen. Alleen op naam zoeken van radiostations is soms wat lastig, want de app ondersteunt geloof ik geen alfanumerieke invoer voro webradio (wel voor de DLNA).

Geluidskwaliteit is dikke prima, zit zoals gezegd een hele goede DAC in. Eigenlijk het enige wat ie niet doet is Spotify. DLNA, Airplay, webradio, werkt allemaal gewoon goed. Napster kun je ook nog hebben als je wilt :+
Leuke van de webradio is trouwens dat Denon zelf koppelt met een Denon deel van vtuner.com. Je kunt dus alle stations van vtuner (en dat zijn er _veul_ :D ) in je Denon hangen als favorieten en daar uit selecteren.

Overigens heeft Correct die NA7004 van MArantz op voorraad. Wel in het zilver: http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=431561
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Dat de app niet helemaal top is, verbaasd me niet echt, de Marantz Remote app is ook maar erg basic en vertoont bij mij ook af en toe kuren. Had inderdaad gelezen dat er goede DACs gebruikt worden. Het blijft een interessant apparaat. Zal dan om bij mijn set wel een zwarte moeten zijn. Ik twijfel nog... De Bluesound Node lijkt me ook wel interessant. (een gelikte app, inclusief hi-res mogelijkheden maar ook (nog) geen Spotify). Overwegingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hi res snapt die Denon ook, ook gewoon een 24/96 DAC voor stereo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Gisteren eens eindelijk wat tijd genomen om de X1000 in te stellen.
Heb toch gekozen om heel veel aanvullende opties uit te zetten en het geluid zelf in te stellen (wel eerst odyssee gebruikt). Ik moet zeggen dat het geluid er wel beter op is geworden. Vooral in de hoge tonen duidelijk betere klank. Veel 'EQ' opties verpesten het geluid toch wel moet ik zeggen, voor films op zich prima, maar muziek verkrachten ze echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
S1NN3D schreef op donderdag 05 december 2013 @ 08:55:
[...]
Ik twijfel nog... De Bluesound Node lijkt me ook wel interessant. (een gelikte app, inclusief hi-res mogelijkheden maar ook (nog) geen Spotify). Overwegingen...
Bluesound heb ik ook over nagedacht, maar ik vind het ding te lomp groot voor wat het eigenlijk is. Verder is het jammer dat Verzamelalbums/Diverse Artiesten niet lekker op worden gepakt. Wellicht is dat nu opgelost, maar ik heb er nogal wat klachten over gehoord. De Tag "Compilation = 1" werd door de Bluesound niet lekker opgepakt. Ik ben nog steeds content met mijn Logitech Squeezebox Touch: relatief klein apparaat met touchscreen (die je nooit gebruikt aangezien je een app hebt), remote app op laptop/smartphone/tablet, Spotify en ook High Res. Enige nadelen zijn dat je Logitech Media Server moet draaien op de NAS (en afhankelijk van de NAS is het dan traag of snel) en nieuw niet meer aan te komen.

Pagina: 1 ... 22 ... 100 Laatste