Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus de europese versie van de NS komt met android 2.4 blijkbaar. Iemand riep maart; weet iemand daar meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:25:
Dus de europese versie van de NS komt met android 2.4 blijkbaar. Iemand riep maart; weet iemand daar meer over?
Nee, de releasedatum is nog allerminst zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_Os
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11-2014

Def_Os

Erjuh!

In het Tweakers-artikel van een tijdje geleden stond dit:
Het 3g-bereik van de Nexus S lijkt iets minder te zijn dan van andere smartphones. Het toestel verliest relatief snel zijn 3g-verbinding en kan die minder goed weer herstellen. Daar lijkt een goede reden voor: de antennes moeten umts in de 900MHz-, 1700MHz- en 2100MHz-banden ontvangen. De 1700MHz-band wordt gebruikt door T-Mobile USA en Europese toestellen hebben daar veelal geen ondersteuning voor.

De tri-band umts maakt dat Samsung vermoedelijk de antenne heeft geoptimaliseerd voor ergens in het midden, in plaats van op de 2100MHz-band. Dat zou een oorzaak kunnen zijn van de mindere 3g-ontvangst.
Kan iemand bevestigen dat de ontvangst inderdaad niet best is? Zou ik misschien toch beter niet kunnen importeren en wachten op de EU-versie? Vraag was hierboven al gesteld, zie ik...

Vraag:
Stel dat ze deze optimalisatie hebben gedaan. Is dat dan hardwarematig, of is zoiets met EU-firmware terug te zetten?

[ Voor 9% gewijzigd door Def_Os op 14-01-2011 10:00 ]

Anyone who's ever played a part // They wouldn't turn around and hate it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Als je het topic even doorbladerd, zie je dat (o.a.) ik daar iig totaal geen last van heb :)
Edit:
Als het probleem is zoals die review omschrijft zou het de locatie van de antenne oid zijn. Dat zou voor Europa op een hardwarematige aanpassing duiden.

Maar goed, zoals eerder vermeld, ik heb er geen problemen mee. Heb op de NS beter ontvangst dan op de N1 (nu ook 3g in parkeergarage op het werk en voorheen niet)

[ Voor 64% gewijzigd door cypher21 op 14-01-2011 11:15 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_Os
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11-2014

Def_Os

Erjuh!

Maar goed, zoals eerder vermeld, ik heb er geen problemen mee. Heb op de NS beter ontvangst dan op de N1 (nu ook 3g in parkeergarage op het werk en voorheen niet)
Dat is geruststellend, bedankt. Ik ga door met de import. :)

Zou wel lullig zijn als de nieuwe opgedoken versie van de Nexus S (i9023) een EU-geoptimaliseerde antenne heeft, maar dat is een risico dat ik dan toch maar neem.

[ Voor 25% gewijzigd door Def_Os op 14-01-2011 11:28 ]

Anyone who's ever played a part // They wouldn't turn around and hate it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Beste tweakers.

Ik als Apple fan in hart en nieren (en al ruim voor de iPhone wat uniek lijkt de laatste jaren) wil me horizon toch wat gaan verbreden. Ik heb dan wel met veel plezier me vierde generatie iPhone in gebruik maar omdat ik me Abonnement binnenkort kan verlengen wilde ik eens voor een android toestel gaan.

Nu viel mijn oog redelijk snel op de NexusS aangezien die een kaal android systeem heeft wat mij enorm aanspreekt.

Nu heb ik alleen wel wat vraagjes

Hoe zit het nou precies met dat amoled en lcd scherm verhaal? Ik heb nu in me iPhone4 een ips scherm en dat bevalt me uitstekend. Als ik dat scherm dan vergelijk met een Samsung galaxy S valt me dat Samsung scherm erg tegen, zwart is vast zwart maar de rest van de kleuren zijn me TE erg aanwezig. Is dit bij het amoled scherm van de nexusS ook het geval? Op reviews kom ik dit namelijk niet echt tegen.

En ik vroeg me nog af of ik verder nog op bepaalde punten moest letten (behalve het ontbreken van de Nederlandse taal) als ik mijn Abbonnement ga verlengen bij belsimpel en ik dus een een import versie krijg.

Dank.

[ Voor 39% gewijzigd door Donstil op 15-01-2011 01:21 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ik heb een itouch 4g, en de nexus S.

Persoonlijk vind ik het schem van de NS mooier dan de ipod omdat de zwarte kleuren ECHT zwart zijn.
De overige kleuren zijn idd feller op het samoled scherm dan op het retina scherm van de ipod,

Mja, blijft persoonlijk. IMO geeft android je meer vrijheid, wat ik prettig vind.
Voor niet veel eisende gebruikres is de ipod/iphone een betere keus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 01:15:
Hoe zit het nou precies met dat amoled en lcd scherm verhaal? Ik heb nu in me iPhone4 een ips scherm en dat bevalt me uitstekend. Als ik dat scherm dan vergelijk met een Samsung galaxy S valt me dat Samsung scherm erg tegen, zwart is vast zwart maar de rest van de kleuren zijn me TE erg aanwezig. Is dit bij het amoled scherm van de nexusS ook het geval? Op reviews kom ik dit namelijk niet echt tegen.
Het is precies hetzelfde scherm, en sowieso staat (S-)AMOLED er om bekend levendige kleuren met een heel hoog contrast te hebben. Dit is aantrekkelijk voor velen, maar voor sommigen, zoals jij en ik, is het contrast ietsje te hoog. Bovendien zijn de kleuren ook niet meer accuraat, en die van de iPhone veel meer (de Motorola Droid/Milestone schijnt de meest accurate kleuren te hebben, bleek uit een test).

Misschien moet je dan even wachten op de Nederlandse versie, tot hij hier officieel verkocht wordt? Die heeft namelijk Super Clear LCD, een LCD scherm dat de voordelen van S-AMOLED, zoals kijkhoek en zichtbaarheid in zonlicht, moet hebben. Het zit ook op de Samsung S8530 Wave II, en dat is over het algemeen een erg mooi scherm. De enige reden dat het scherm een beetje afgekraakt wordt op internet en in reviews, is omdat de voorganger, de Wave I, een S-AMOLED scherm had. In ieder geval, hier foto's van (waarschijnlijk) de Super Clear LCD versie, en hier een review van de Wave II, waarin op 2.15 het Super Clear LCD wordt vergeleken met S-AMOLED van de Wave I.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@hierboven.

Toppie ik ga die review even bekijken.
Verder lijkt de NexusS me wel een gaaf toestel en aangezien ik best wel wat diensten van Google nu gebruik op me iPhone leek het me wel leuk eens een android te proberen.

Of het meer open of gesloten is maakt me eigenlijk vrij weinig uit. Ik koop me Apps keurig en jailbreak me iPhones altijd (dat is ook meer "open")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
android is wel wat opener dan een gejailbreakte iphone.

Je hoeft namelijk geen trucs uit te halen, hebt geen pc nodig met itunes of wat dan ook. Enige keer dat ik de telefoon aan de pc koppel is om een backup van data te maken of muziek erop te zetten.

Google apps werken idd top. Als je al gebruik maakt van Google contacts, hoef je alleen in te loggen met de telefoon en je contacten worden meteen gesynct met de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nou ik gebruik nu nog geen Google contacts maar ik ga even uitzoeken hoe ik de contacten van me Mac daar in kan importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dante01
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-09 22:06
TimeClypse schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:41:
Ik las trouwens in de tweakers review dat er nederlandse apk bestanden zijn die dus wel de nederlandse toetsenborden kunnen installeren... iemand al ervaring mee?
Ik draai Android 2.2 (cyanogenmod 6.1) en ik heb op dit moment het originele Android 2.3 toetsenbord met Nederlandse library geinstalleerd, en die werkt prima. Voor zover ik weet dus goed mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Krijgen de Google toestellen wel direct updates of worden die niet meer ondersteund zodra het nieuwe model uit is?

(heeft de Nexus nu bv nog 2.3 gekregen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Donstil schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:43:
Krijgen de Google toestellen wel direct updates of worden die niet meer ondersteund zodra het nieuwe model uit is?

Deze vraag is met Google prima te beantwoorden. Beetje eigen initiatief aub ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:43:

Sommige dingen zijn inderdaad zelf op te zoeken, maar voor hoelang de Nexus One updates zal krijgen, is niet op internet te vinden. Gingerbread krijgt-ie sowieso, dat is al aangekondigd. Sommigen vinden het te lang duren (de Nexus S heeft al Gingerbread), maar je kan ook overdrijven.

Dus als antwoord op je vraag: ze worden nog wel ondersteunt, en waarschijnlijk totdat het toestel de update niet meer aankan, er achteruit van gaat of het gewoon geen nut meer heeft (een update kan bijvoorbeeld zijn voor een bepaalde feature, die de Nexus One niet heeft). Hoe lang dat is, is niet bekend. Ik denk tot de volgende Nexus, wat 2 jaar zou betekenen als je kijkt naar de tijd die er tussen de S en de One zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Maar dat vind ik toch wel jammer in android land. Er komt een nieuwe versie en de u
Dates duren dan zo lang. Met toch gewoon direct beschikbaar komen voor een telefoon die het aan zou kunnen en er profijt van heeft. Zoals in dit geval de GoogleNexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Veel problemen met dit toestel idd, Google is er wel druk mee bezig.

http://www.brighthand.com...read+Bugs+Problems+Issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ik heb hier heel soms een spontane reboot nadat 2.3.1 erop staat. maar dat is dan ook het enige.

Heb lange telefoongesprekken, vaak in de auto via BT, nooit problemen. De andere problemen kan ik zelf ook niet onderschrijven, smsen doe ik alleen zelden, en als ik een sms verstuur gebruik ik handcent, dus geen idee of dat mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 21:41
Die reboots heb ik dan weer niet, ook werkt Bluetooth icm Audi RNS-e perfect.

Helaas heb ik mijn Nexus S dit weekend van ongeveer 1 meter hoog laten vallen op beton. Twee grote barsten in het scherm en een stuk of 10 haarscheuren.... flink balen. :/ Hij werkt verder nog wel helemaal en het scherm doet het nog goed.
Ik denk erover om via Ebay een nieuw scherm te kopen ($109). Helaas is het zo dat wanneer je glas breekt, je het hele scherm moet vervangen (incl digitizer en amoled scherm). Dit komt omdat het glas erop is gelijmd.

[ Voor 12% gewijzigd door Arnout op 18-01-2011 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Oei, zonde.

$109 is niet heel gek (wel origineel scherm?), maar ja, zelf doen is best tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
cypher21 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:29:
Oei, zonde.

$109 is niet heel gek (wel origineel scherm?), maar ja, zelf doen is best tricky
Zelf doen is op zich niet zo moeilijk. Kan ook weinig anders, heb al gebeld met Samsung NL maar ze repareren dit niet eens (op dit moment).
If you shatter the front panel glass, the SAMOLED has to be replaced as well -- they're fused together.
Het was inderdaad erg zonde. De tip die ik wil geven: dit toestel nooit in je borstzakje doen als je naar het gemeentedepot gaat om grofvuil weg te brengen. Sowieso is het toestel erg glad en niet zo zwaar, dus hij glijdt er zeer makkelijk uit.

[ Voor 31% gewijzigd door Arnout op 18-01-2011 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Idd goede tip, mja.
mijne viel er gister ook uit, maar gelukkig op de vloerbedekking

Jammer dat Samsung zenig niet repareert. Al contact opgenomen met Samsung uk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het internet was veel te vinden over een zogenaamde nieuwe versie van de Nexus S, de i9023 ipv de i9020. Dit zou een 4G versie zijn, of gewoon een nieuwe Nexus. Ik dacht atlijd dat het de Super Clear LCD versie zou zijn, maar daar dachten de Amerikanen geen seconde aan.

Lijkt erop dat ik gelijk heb gekregen. Ze spreken over de i9023 Black Silver, met Super Clear LCD en Nederlandse taal + menu. Prijs: 500 euro. Levertijd: 7 weken (maart).

Ik weet dat ze ook de US versie verkopen op Belsimpel.nl, maar dat is de versie met Super AMOLED, voor een hogere prijs. In ieder geval fijn om te weten wanneer de Nexus S hier leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Apart dat ze daar een ander modelnummer voor gebruiken.
Ben benieuwd of er nog meer verschillen zijn.

Persoonlijk vind ik het SAMOLED scherm beter dan SLCD, maar dat is een persoonlijk voorkeur.

500 euro is trouwens niet een heel verkeerde prijs. Kost ie in UK ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:15:
Apart dat ze daar een ander modelnummer voor gebruiken.
Ben benieuwd of er nog meer verschillen zijn.

Persoonlijk vind ik het SAMOLED scherm beter dan SLCD, maar dat is een persoonlijk voorkeur.

500 euro is trouwens niet een heel verkeerde prijs. Kost ie in UK ook.
Ik denk dat dat de enige verschillen zijn. Misschien wat hardware bug fixes? En ze spreken ook over 'Black Silver'. Ik dacht een andere kleur, maar volgens mensen op internet is black silver de kleur van de batterij cover. Ik weet niet hoe het zat met de Nexus One en HTC Desire, kregen die toen ze met SLCD kwamen ook een ander type nummer?

Ik had de Nexus S al gekocht, als hij met Super Clear LCD was geweest. Ik vind het nog altijd een van de beste schermen op de Wave II. Fijn dat er nu in ieder geval duidelijkheid komt. Ik had toch februari gehoopt, maar maart is wel eerder dan ik had gedacht, en eerder dan de Nexus One. Belsimpel.nl is wel altijd de eerste, maar dan koop ik 'm gewoon wel daar. Prijs valt wel weer erg mee inderdaad. Ik had 'm op 550 of zelfs 600 euro gegokt hier.

Edit; ik besef me nu net dat ik hier niet over levertijden hoor te praten! Excuses :X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Net ook reactie van belsimpel ontvangen. Had ff een te foutje gemaakt met me verlenging dus moet nu tot eind februari wachten ipv eind januari.

Wil eigenlijk wel het superAmoled scherm dus hopelijk hebben ze de US versie dan nog.

Stel dat er in maart idd een NexusS komt met een Nederlandse taal en keyboard. Flash ik die er dan zo op of moet ik daar (voor mij) ingewikkelde root handelingen voor uithalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:17:
Net ook reactie van belsimpel ontvangen. Had ff een te foutje gemaakt met me verlenging dus moet nu tot eind februari wachten ipv eind januari.

Wil eigenlijk wel het superAmoled scherm dus hopelijk hebben ze de US versie dan nog.

Stel dat er in maart idd een NexusS komt met een Nederlandse taal en keyboard. Flash ik die er dan zo op of moet ik daar (voor mij) ingewikkelde root handelingen voor uithalen?
Je hoeft denk ik niet te wachten tot maart voor dat. Er is vast wel een mogelijkheid om nu al Nederlandse taal op je Nexus S te zetten. Vraag me niet hoe ;o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
CM 7 rc0 flashen geeft NL taal (wel root nodig, maar is een stukje koek)

Heb die even gedraaid, was behoorlijk stabiel, maar wacht toch even tot een echt stabiele versie uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzmeister
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:36
cypher21 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 08:25:
CM 7 rc0 flashen geeft NL taal (wel root nodig, maar is een stukje koek)

Heb die even gedraaid, was behoorlijk stabiel, maar wacht toch even tot een echt stabiele versie uit is.
Ik ben persoonlijk niet geïnteresseerd in het installeren van een mod. Ik hoop dat een toekomstige update van Android gewoon de NL taal geeft. Of is dit toch regio-afhankelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Denk niet dat het amerikaans model de NL taal gaat krijgen met een update.

Bij de N1 was dit ook niet zo, die hadden namelijk een ander versie nummer en kreeg andere OTA's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzmeister
cypher21 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:03:
Denk niet dat het amerikaans model de NL taal gaat krijgen met een update.

Bij de N1 was dit ook niet zo, die hadden namelijk een ander versie nummer en kreeg andere OTA's
OK, da's jammer. Gelukkig stoor ik me niet zo aan het Engels. Enige lastige is de Engelse dictionary van het toetsenbord. En de Places app die letterlijk naar 'ATM' zoekt in Google als je een pinautomaat in de buurt zoekt, heb je veel aan in Nederland :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Dat is makkelijk op te lossen door ff MoreLocale 2 installeren uit de market.

Qua woordenboek, installeer een ander toetsenbord (better keyboard, swype oid) die hebben wel NL woordenboek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Engels vind ik eigenlijk geen probleem maar een Nederlands woordenboek is af en toe wel handig.
Is dat makkelijk te installeren op het huidige keyboard?

Edit: Is er een tweak/news site over android die ik in de gaten kan houden? Android wordt voor mij nieuw en om nou alles hier te vragen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:58:
Edit: Is er een tweak/news site over android die ik in de gaten kan houden? Android wordt voor mij nieuw en om nou alles hier te vragen ;).
Nederlandse sites: Androidworld.nl, Androidplanet.nl, Tweakers.net :)
Engelse sites: Android Community, Phandroid, Android Guys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toppie thnx. Tweakers.net kende ik al 8)7

Rest knal ik even in de bladwijzerbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzmeister
cypher21 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 08:49:
Ik heb hier heel soms een spontane reboot nadat 2.3.1 erop staat. maar dat is dan ook het enige.

Heb lange telefoongesprekken, vaak in de auto via BT, nooit problemen. De andere problemen kan ik zelf ook niet onderschrijven, smsen doe ik alleen zelden, en als ik een sms verstuur gebruik ik handcent, dus geen idee of dat mis gaat.
Vanochtend toch iets geks gehad. Op mijn scherm stond 'Connect your charger', terwijl de batterij 75% vol was. Eenmaal op het werk aangekomen bleek WiFi opeens uit te staan. Toen ik in Settings wilde kijken, crashte het settings programma. Nog een keer naar Settings, WiFi aangezet, en toen kreeg ik een spontane reboot. Sindsdien werkt hij weer normaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Nice, net de nieuwe market gekregen via OTA.
Werd tijd! Had die op de N1 al een aardige tijd draaien.

Edit :
Net ook 2.3.2 gekregen. Lijkt erop dat de browser ook wat sneller is geworden.
Root is niet aangepast, dus scheelt weer.

[ Voor 39% gewijzigd door cypher21 op 23-01-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf een UK-versie van de Nexus S. Had gelezen dat je blijkbaar bij de eerste boot gewoon Nederlands kan kiezen als taal? O.a. hier:

djunicron in 'reviews: Google Nexus S: Android naakt'
http://plixi.com/p/67798426

Ik heb hem zelf in het UK voor de eerste keer aangezet (wou zeker zijn dat ie werkte), en kreeg die optie dus niet.

Is er een manier om de eerste boot toch nog opnieuw uit te voeren, zodat ik eventueel het Nederlands woordenboek kan instellen? Eventueel via een factory reset? Of kan ik aan dit woordenboek geraken op een andere manier?

Taal mag voor mij perfect in 't Engels blijven, alleen het NL woordenboek zou wel handig zijn :)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
NL taal en woordenboek zit niet in de UK/US versie. Apart van die screenshot trouwens.
Ik heb de initiële installatie gewoon hier in NL gedaan en nooit een optie gehad om het woordenboek op te halen.

BTW, hebben jullie ook zoveel problemen met de Gallary?

Bij mij staan nieuw gemaakte foto's gewoon random ergens in het midden als ik de gallary open.
Ik ben gewend dat de nieuwste foto linksbovenaan staat.

Is het misschien een instelling of gewoon een bug?

edit: Bug dus
Heel irritant.
Mochten er meer last van hebben, graag ook deze "starren" zodat dit snel bij Google onder de aandacht komt

edit2:
heb het idee dat de batterij na de installatie van 2.3.2 langer mee gaat. Als ik de batterij 's nachts heb opgeladen en na het werk thuis kom is de batterij nu meer dan 50%
Voorheen had ik toen ik thuis kwam van het werk ong 35-40% over.

[ Voor 58% gewijzigd door cypher21 op 26-01-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Ben afgelopen weekend vader geworden en de telefoon heeft z'n vuurdoop gehad in dat kader... heb toch wel een aantal malen de reboot bug gehad (~3 min bellen --> reboot). Ook het in-call volume is iets raars. Voor de rest deed ie het prima en gaat nu ook meerdere dagen mee (bel er alleen nog maar mee, verder niks).

OTA update eergister gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:59:
NL taal en woordenboek zit niet in de UK/US versie. Apart van die screenshot trouwens.
Ik heb de initiële installatie gewoon hier in NL gedaan en nooit een optie gehad om het woordenboek op te halen.
Ga eens proberen er een dict van CM7 op te zetten (de originele poster ook even gecontacteerd), zal jullie laten weten hoe dat verloopt. Hoop dat ik dat dan niet telkens opnieuw moet doen na 'n update. Kan het zijn dat NL operators specifieke ROMs hebben voor de US/UK versie met Nederlands?

Zou het later trouwens mogelijk zijn de ROM van die operator (als de Nexus S in NL uitkomt) erop te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ja dat is mogelijk, maar zou ik niet doen.
Updates komen VEEL later (zie N1 topic voor Vodafone rom ervaringen)

Volgens mij zit er in CM7 geen NL dictionary iig niet in de alpha die ik geprobeerd heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:40:
Ja dat is mogelijk, maar zou ik niet doen.
Updates komen VEEL later (zie N1 topic voor Vodafone rom ervaringen)

Volgens mij zit er in CM7 geen NL dictionary iig niet in de alpha die ik geprobeerd heb
Oh OK ... Misschien eens op XDA posten of zij raad weten (extra dicts installeren).

Zou toch leuk zijn als Google het mogelijk zou maken eender welke taal te installeren. Zit er 'n kans in dat dit mogelijk zal zijn na de update naar 2.4? Vind het Gingerbread keyboard net heel handig (dus gebruik liever geen alternatief keyboard), zou alleen ook ondersteuning voor NL willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Doe dat maar niet.

[ Voor 92% gewijzigd door RoD op 26-01-2011 18:04 ]

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Zijn er mensen dit dit al gezien hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.allaboutphones.nl/photos/12959771341094/Nexus-S-wit.jpg

De NexusS zou (aldus de geruchten) in duitsland met een Amoled scherm in de winkels komen en mogelijk ook in het wit beschikbaar zijn.

Vind het persoonlijk wel aardig. (ik vind een witte iPhone ok wel mooi bv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was dat een reactie op mijn post? Niet posten op XDA? Of geen extra dicts installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Donstil schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 19:29:
Zijn er mensen dit dit al gezien hebben.

Vind het persoonlijk wel aardig. (ik vind een witte iPhone ok wel mooi bv)
Wit is idd wel mooi, maar dan had de telefoon helemaal wit moeten zijn, niet alleen het achterklepje maar ook het randje om het scherm

[ Voor 4% gewijzigd door cypher21 op 26-01-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, wit wordt wel snel vies. Ik vind zwart mooier. Ze hadden 'm inderdaad beter helemaal wit kunnen maken.

Nouja, ik wil toch liever Super Clear LCD, dus tenzij de witte versie ook met SC-LCD uitkomt, wacht ik op de zwarte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Helemaal wit is dan weer minder mooi door het scherm.
Daarom kiezen veel fabrikanten voor een zwarte voorkant waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:36:
Hmm, wit wordt wel snel vies. Ik vind zwart mooier. Ze hadden 'm inderdaad beter helemaal wit kunnen maken.

Nouja, ik wil toch liever Super Clear LCD, dus tenzij de witte versie ook met SC-LCD uitkomt, wacht ik op de zwarte versie.
Ik weet bijna zeker dat zwart eerder vies wordt in dit geval door die glossy look hoor.. vette fingerprints enzo. Ik vind hem erg mooi :) Dus nu hebben europeanen eigenlijk ook keuze tussen AMOLED of SCLCD? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:20:
[...]

Ik weet bijna zeker dat zwart eerder vies wordt in dit geval door die glossy look hoor.. vette fingerprints enzo. Ik vind hem erg mooi :) Dus nu hebben europeanen eigenlijk ook keuze tussen AMOLED of SCLCD? :o
Ik bedoelde meer dat vuil op een witte achtergrond beter zichtbaar is. En hoe weet je trouwens dat deze witte achterkant niet ook glossy is?

Ik vind het trouwens maar een vreemd verhaal dat Duitsland Super AMOLED zou krijgen. "Een betrouwbare bron". Yeah, right. Dat zegt die Bestboyz site opeens vanuit het niets, en elke andere site neemt het maar blindelings over. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Speculatie is vaak net zo leuk als het uiteindelijke bezitten.

Achterkantje lijkt me trouwens gewoon het hele klepje. Kwestie van een OEM klepje bestellen in China en je witte NexusS is zwart of andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CareFace
  • Laatst online: 12:07
Aangezien de Nexus S NFC zowel lees als schrijf NFC mogelijkheden biedt betekent dit dan ook dat je met de Nexus S in de toekomst de Ov kaart kunt hacken?, of kan ik dit zo niet zien? :+

EDIT: oh onbetrouwbare bronnen OV kaart gebruikt geen nfc maar RFID

[ Voor 15% gewijzigd door CareFace op 27-01-2011 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RFID is een vorm van NFC (toch?) dus je zou gewoon een app kunnen maken waarbij elke jan lul zijn kaart kan opladen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed om te weten dat er ook een Galaxy S white bestaat dus een Nexus S white is niet helemaal uitgesloten. Dit soort plaatjes zijn zo makkelijk te soepen dat ik ze meestal niet geloof tenzij het tegendeel is bewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:33:
RFID is een vorm van NFC (toch?) dus je zou gewoon een app kunnen maken waarbij elke jan lul zijn kaart kan opladen :+
De Nexus S ondersteunt alleen NFC reading dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk. http://developer.android....id/nfc/package-descr.html Niet schrijven dus.. Nog niet iig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 17:36
Donstil schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:51:
Speculatie is vaak net zo leuk als het uiteindelijke bezitten.

Achterkantje lijkt me trouwens gewoon het hele klepje. Kwestie van een OEM klepje bestellen in China en je witte NexusS is zwart of andersom.
De NFC antenne zit in het achterkantje, dus ik zou er geen in China bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Finwe schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 08:55:
[...]

De NFC antenne zit in het achterkantje, dus ik zou er geen in China bestellen ;)
Idd, en die zit via 2 connectoren aan de telefoon.
Het is wel een stickerachtig ding, maar zou niet proberen die lost te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

As far as that NFC chip is concerned (pictured above), right now there's not a lot to test it with, though Google is hoping that devs will find all kinds of uses for it. Right now it's read only, so you can't write to the device from a target -- that's a security measure right now. When we spoke to reps, they told us that there were three methods of using NFC: read, write, and exchange. Exchange sounds interesting, because it would (in theory) allow you to simply swipe your phone against or near another NFC device and swap contacts (or other info).
http://www.engadget.com/2010/12/10/nexus-s-review/

Ah, die chip kan wel degelijk schrijven alleen is dat nog niet geïmplementeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Ben benieuwd, check regelmatig de market op NFC apps maar daar is nog niet veel te vinden.

Wordt wel lachen dan, als ik mijn ov-chipkaart kan bewerken met mijn telefoon. Ze mogen dan wel snel met maatregelen komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Om nog maar een kleine toelichting op de NFC technologie te geven, wikipedia vertelt ons:
An NFC device can communicate with both existing ISO/IEC 14443 smartcards and readers, as well as with other NFC devices, and is thereby compatible with existing contactless infrastructure already in use for public transportation and payment.
Tevens vertelt wikipedia over de Mifare chip (degene die in de OV-Chipkaart hier zit):
The MIFARE name covers proprietary technologies based upon various level of the ISO/IEC 14443 Type A 13.56 MHz contactless smart card standard.
Er zal dus ongetwijfeld iemand een check-jezelf-in-met-je-foon app gaan maken zodra de Nexus S hier te krijgen is en het schrijven ingeschakeld is. Dit zou heel goed een flinke boost kunnen gaan geven aan allerlei proof-of-concepts die laten zien hoe kwetsbaar veelgebruikte RFID toepassingen wel niet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Finwe schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 08:55:
[...]

Nou echt vaak zal ik die NFC antenne niet gaan gebruiken maar het is wel iets om in gedachte te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[mbr]Lees aub de topicwaarschuwing.[/]

Edit: Nee een apart topic openen maakt het allemaal een stuk overzichtelijker.

[ Voor 135% gewijzigd door Donstil op 01-02-2011 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CareFace
Ik heb mijn Nexus S laten geimporteerd uit engeland .
Nu had ik ngo een lopend abbonement bij tele 2 zonder mobiel internet, gisteren mobiel internet erbij besteld maar ik krijg hem maar niet aan de praat (aanwijzingen voor de galaxy s gebruikt op site van tele2) nu belde ik tele2 en zeiden ze dat ze de telefoon niet ondersteunden maar dat het toch wel hoorde te werken met instellingen van een andere telefoon.
Heeft er iemand hier nog suggesties van een telefoon die kwa internetinstellingen zou moeten lijken op de nexus s zodat ik die ook kan proberen op tele2.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
De instellingen van alle android telefoons zouden moeten werken.
Dus Galaxy S, HTC Desire enz...

Ik hoefde helemaal niets in te stellen bij Vodafone.
Tele2 gebruikt volgens mij (check dit eerst!!!) Roaming op KPN netwerk, dus daar moet je roaming voor aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn abo word september eind augustus voor de bijl.
ik ben benieuwt naar andriod ik heb nooit eerder gehad :) google S of iphone 5.
zit er nog een simlock op? en kan je er ook mee beeld bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit workt mijn tel zeker apple ligt ver ver ver achter op dit tech :).
wat mijn kamaraad zegt apple is nooit af ^^. echt cool hoe je dingen met je camera kan scannen :)
en google maps en eindelijk VIOP support :D. ik hoop dat er nog swipe op zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CareFace
cypher21 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:36:
De instellingen van alle android telefoons zouden moeten werken.
Dus Galaxy S, HTC Desire enz...

Ik hoefde helemaal niets in te stellen bij Vodafone.
Tele2 gebruikt volgens mij (check dit eerst!!!) Roaming op KPN netwerk, dus daar moet je roaming voor aan zetten.
van galaxy s en htc desire hd heb ik geprobeerd bij desire hd instellingen zag ik wel 3g logo maar dan kreeg ik nergens verbinding en zag ik alleen het upload pijltje knipperen. En ja roaming heb ik aanstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CareFace
vreemd nu werkt hij ineenkeer door toch de instellingen van de desire te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Gister het scherm vervangen, nadat hij was gevallen begin januari. Was goed te doen, het uit elkaar halen duurt een uur (deed het voorzichtig), in elkaar zetten ~15 minuten.

Kosten: 89 euro.

Before: http://twitpic.com/3vie7z
After: http://twitpic.com/3viede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ziet er goed uit.
Merk je verschil tussen de schermen? Dit is ook een samoled scherm neem ik aan.
En waar heb je het scherm gekocht (of stond die link al een paar pagina's terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
cypher21 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 09:53:
Ziet er goed uit.
Merk je verschil tussen de schermen? Dit is ook een samoled scherm neem ik aan.
En waar heb je het scherm gekocht (of stond die link al een paar pagina's terug)
Gekocht op Ebay van iemand die in Hong Kong woont. origineel Samsung scherm, dezelfde datums op beide displays. Ook sAmoled, let op, je kunt geen LCD scherm in een originele sAmoled telefoon hangen!

Gekocht voor omgerekend EUR 89. Al met al weer geweldig dat hij weer helemaal heel is voor relatief een klein bedrag (in verhouding tot nieuwe toestelprijs a EUR 500).

Merk geen verschil, ja je hebt de neiging dit scherm beter te vinden. Heb het gevoel dan ook ;) dat de touch iets beter werkt.

[ Voor 19% gewijzigd door Arnout op 02-02-2011 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ghehe, da's placebo omdat je er zelf zo lang mee bezig bent geweest ;)

Maar ziet er netjes uit, zal zeker onthouden mocht mijn toestel wat overkomen
** klopt af op hout **

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Heb wel veel last van de 3 minuten bellen - reboot bug. Vooral als ik handsfree via de RNS-e in de Audi bel, dan gebeurt het 1 op de 4 gesprekken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
heb ik totaal geen last van, vandaag nog 3 gesprekken van 20 minuten via de BT carkit in de auto gevoerd.

Waar ik me echter KAPOT aan erger is de bug in de galary die ik eerder al een keer postte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien het wachten op de release van de Nexus S me te lang duurde, Samsung maar even gebeld of ze me konden vertellen wanneer de telefoon nu eindelijk in Nederland uitkomt, uiteraard krijg je het standaard bla bla verhaal we weten het zelf nog niet meneer, dus uiteindelijk toch maar besteld bij Best Buy America met BongoUS.
Samsung gevraagd mocht er iets aan de hand zijn met de telefoon of ik dan aanspraak kon maken op Samsung garantie waarop confirmatief JA geantwoordt werd!

Zal jullie op de hoogte houden over vorderingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Nice,
Volgens diverse winkels (wehkamp e.d.) zou het niet lang meer moeten duren, maar goed.

Je post (en deze van mij) hoort eigenlijk hier thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Engadget bevestigt komst witte nexus s.

http://www.engadget.com/2...-coming-soon-to-vodafone/

Nagenoeg is het enige wat veranderd de achterkap, dat krijg je ook wel voor elkaar met onderdelen van ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Vrij oud nieuws toch.
Zoals al eerder vermeld in dit topic zit de NFC antenne in het achterklepje.
Deze zal er met een goedkope vervanger niet in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was een geruchten en nu is het bevestigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had een vraag zal deze telefoon in september/oktober nog afprijzen?
ik ben dan van plan 1jr abo te halen omdat ik niet 2 jaar vast wil zitten aan de zelfde telefoon. kan je ook toevallig nog HD filmen met deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica