Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
El_Bandito schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 20:44:
Hebben jullie ook het probleem met de laatste versie van Pathé Mobiel dat je niet kan scrollen en klikken in het venster waar je de stad van je bioscoop moet selecteren? Ik draai ICS 4.1.1
Ik gebruik geen pathe app, maar die problemen klinken alsof ze het zelfde zijn als die bij de Rabo internet bankieren app.
Daar komt (als het goed is) snel een update voor die dit verhelpt

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-04 23:01
ik heb het zelfde probleem heb de Linksys E2000 aangeschaft en krijg ook steeds de melding, Slechte verbinding tijdelijk vermijden.
Terwijl ik er 50 cm van af zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haifisch
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-05-2023
Ik heb sinds de update naar Jelly Bean last van nummers die niet herkend worden.
Als ik gebeld word door een nummer dat in 4.0 wel herkend werd word het weergegeven als onbekend.
Dit vind ik minder (niet iets om van mijn telefoon af te stappen want ik bel nooit) maar het is toch wat fijner om te weten of je werk of een meid heeft gebeld.
Ik zit dus op Jelly Bean, niets raars mee aan de hand voor de rest, geen custom rom, niet geroot.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/33msflx.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-05 11:06

BombaAriba

Ondertitel

haifisch schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 01:46:
Ik heb sinds de update naar Jelly Bean last van nummers die niet herkend worden.
Als ik gebeld word door een nummer dat in 4.0 wel herkend werd word het weergegeven als onbekend.
Dit vind ik minder (niet iets om van mijn telefoon af te stappen want ik bel nooit) maar het is toch wat fijner om te weten of je werk of een meid heeft gebeld.
Ik zit dus op Jelly Bean, niets raars mee aan de hand voor de rest, geen custom rom, niet geroot.

Kan iemand mij hiermee helpen?

[afbeelding]
Heeft die gene haar/zijn instellingen niet veranderd? Als die iemand anders belt wordt het nummer wel getoond?

Dit is een nog niet bekende bug volgens mij dus je zou hem kunnen reporten op de Google groep.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:28

MsG

Forumzwerver

Ik heb nu een tweedehands Nexus S op Jelly Bean. Wat ik me afvraag, zijn bij jullie de kleuren van alles ook wat afwijkend ten opzichte van andere toestellen? Het facebook blauw is wat lichter en wit is vaak wat grijzer.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 424439

Mijn Nexus S was na de JB update toch wat langzamer geworden, dus heb ik een factory reset uitgevoerd en dat heeft goed geholpen.

Echter ik kan met Rabo app mijn toestel niet meer registreren. Na het invoeren van de code en het indrukken van de verzenden knop crasht de app.
Voor de Factory reset werkte de app goed na de laatste update van Rabobank.

Herkent iemand dit probleem?

• themadinho
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-04 07:29
vandaag zat ik lekker te tiepen (whats app) op mijn nexus S met android 4.1 (JB) en plotseling valt hij uit ;( . dat is op zich geen probleem maar nadat ik hem aanzet vraagt hij ineens: Type password to decrypt storage. terwijl er nooit een wachtwoord op op de telefoon gezetten heeft. natuurlijk de standaard wachtwoorden geprobeert en ook recovery mode maar dat help allemaal niet en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit heeft.

de telefoon was niet geroot en werkte via de 4.1 OTA update

• kaygoffin
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:47
Het scherm van de Nexus S van mijn zusje is gebarsten, dus ik ben op zoek naar een nieuw scherm. Nu was ik aan het zoeken op ebay.com en kwam ik deze tegen: Genuine Sprint Samsung Nexus S i9020 AMOLED LCD Touch Screen Digitizer Assembly

Nu vroeg ik me af of het een probleem is dat een Sprint variant is?

Ik was er wel al achter gekomen dat je niet een LCD scherm op een AMOLED variant en andersom kunt zetten. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 14:59

job

Het gebruikte scherm zie je terug in het model nummer.
De nexus met amoled is de 9020.
De nexus met superlcd is de 9023
Zorg er voor dat je het goede scherm aanschaft en er is niets aan de hand. Een sprint 9020 is niets anders dan een normale 9020 maar met wat extra branding software.

[ Voor 44% gewijzigd door job op 13-09-2012 20:04 ]

• Sibert
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-05 15:24
Ik heb m'n Nexus S nu een jaar, en het hele jaar ben ik er tevreden mee geweest. Helaas begint hij erg traag te worden en minderen zijn prestaties duidelijk :( Tijdje geleden een factory reset gedaan, maar helpt niet veel. M'n Nexusje wordt oud I guess. Ook het aanpassen van de schermhelderheid lijkt hij niet meer te willen doen :|

[ Voor 13% gewijzigd door Sibert op 13-09-2012 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
herkenbaar...
Chrome was zelfs na een reset traag..

Helaas heeft de mijne afgelopen maandag de geest gegeven. Powerknop deed al een week raar, blijkt een bekend issue te zijn.
Maandag heb ik geprobeerd dit te fixxen, maar tijdens het flashen van touch recovery in fastboot is er kennelijk iets mis gegaan, doet nu helemaal niets meer. Gisteren de opvolger gekocht, had niet verwacht dat het snelheidsverschil zo groot zou zijn...

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 424439

Anoniem: 424439 schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:47:
Mijn Nexus S was na de JB update toch wat langzamer geworden, dus heb ik een factory reset uitgevoerd en dat heeft goed geholpen.

Echter ik kan met Rabo app mijn toestel niet meer registreren. Na het invoeren van de code en het indrukken van de verzenden knop crasht de app.
Voor de Factory reset werkte de app goed na de laatste update van Rabobank.

Herkent iemand dit probleem?
Ook na de laatste update van de app blijft het probleem spelen.
Ik ben er achter gekomen dat je ook via de browser mobiel kunt internetten. Ook dan moet je je toestel registreren en dat werkt! Vervolgens kun je inloggen met je inlogcode net zoals in de app.
Ik had gehoopt dat de cookie ook door app werd gelezen en niet om registratie zou vragen, maar helaas. Nog steeds moet ik registeren vanuit de app met een crash als gevolg.

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-05 20:47
Sibert schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:43:
Ook het aanpassen van de schermhelderheid lijkt hij niet meer te willen doen :|
Ik heb zoiets ook een keer gehad. Leek wel alsof het backlight het niet goed deed. Wat bij mij werkte was toestel uit, batterij eruit, even wachten, batterij erin en weer aanzetten.

Mijn Nexus S is net terug van een reparatie. Had problemen met het touchscreen, er werden spontaan aanrakingen geregistreerd terwijl ik het toestel niet eens aanraakte. Op verschillende punten op een verticale lijn over het scherm. De eerste 'reparatie' waar alleen 'nieuwe' software (gingerbread) was geinstalleerd had het probleem niet opgelost. Bij de tweede reparatie is er een nieuw scherm ingezet en sinsdien werkt hij weer als een zonnetje. Ik ben nog steeds erg tevreden met het toestel en vind 'm nog snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
  • Laatst online: 07-11-2024
Raar.. Mijn camera is in ene stuk.. Ik krijg een melding met: Galerij is gestopt. en mijn camera ook. Andere cameras doen t wel, zoals instagram enzo. Maar de gewone normale camera niet... Ik ben er achter gekomen dat het de voorste camera is.

[ Voor 12% gewijzigd door nickdw7 op 28-09-2012 00:12 ]

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:27
Ik heb sinds ik over ben gestapt op Jellybean (androxide) het probleem dat whatsapp berichten in slaapmode niet meer binnenkomen. Dit gebeurt nadat mijn telefoon langer dan 5 minuten niet is aangeraakt, en alleen als ik mobiele data gebruik. Ik heb een andere ROM geinstalleerd met Jellybean, ik ben terug gegaan naar een oudere backup waar het wel zou werken, en ik heb zelfs Gingerbread weer geïnstalleerd. Echter heeft dit allemaal niks geholpen.
Ik heb ook al mijn SIM kaart met iemand gewisseld, maar nog steeds het zelfde probleem.
Ik heb de laatste keren telkens een full wipe uitgevoerd.

Ik krijg de berichten binnen als ik mijn scherm weer open, of allemaal in een keer eens in het uur.
Als ik mijn scherm aanzet zie ik dat er verbinding is, dan wordt het icoon grijs en dan weer blauw.
Op het moment dat het blauw wordt krijg ik de berichten binnen.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
En is dit Hardware matig of software matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:14
nickdw7 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 00:08:
Raar.. Mijn camera is in ene stuk.. Ik krijg een melding met: Galerij is gestopt. en mijn camera ook. Andere cameras doen t wel, zoals instagram enzo. Maar de gewone normale camera niet... Ik ben er achter gekomen dat het de voorste camera is.
Vreemd. Ook mijn camera is er mee opgehouden. Mijn galerij doet het nog prima. Een beetje te goed zelfs. Hij laat ook alle album art zien </firstworldproblems>

Ik draai CM10-M1. Deze is gebaseerd op Jellybean. Eerder had ik CM9.1, en toen werkte mijn camera nog prima. Ik vermoed dat het ofwel in JB zit ofwel in CM10, maar ik ben er nog niet achteraan gegaan.

Entropy isn't what it used to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
hallo
heb een nexus s en als ik een gemiste oproep heb dan staat er boven in de linker hoek een melding
is het mogelijk deze te verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 14:59

job

notification balk naar beneden halen, en de melding verwijderen (swipe naar links of rechts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
job schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 19:39:
notification balk naar beneden halen, en de melding verwijderen (swipe naar links of rechts).
Ik bedoel dat dit bericht nooit te zien is ,gewoon geen melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289210

Wanneer je Apex Launcher installeert, kun je ervoor kiezen om de notificatiebalk te verbergen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silexh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-04 20:10
der_joachim schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:36:
[...] Mijn galerij doet het nog prima. Een beetje te goed zelfs. Hij laat ook alle album art zien [...]
Als je de album covers "AlbumArt.jpg" noemt zouden ze niet moeten verschijnen in je galerij! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:32

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik vroeg me zo af wat de huidige Nexus S gebruikers draaien op het nog steeds prima functionerende apparaat. Ikzelf draai nu stock Jelly Bean, maar twijfel om weer even terug te gaan naar Gingerbread...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289210

Gewoon Jellybean wel met de Apex Launcher. Doet het prima, maar binnenkort de Galaxy Nexus bestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

ga ik ook die launcher maar eens proberen. Ben benieuwd of er daadwerkelijk meerdere fabrikanten met Nexus toestellen gaan komen...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-05 09:21
Jelly Bean met Nova Launcher. M'n batterij is wel duidelijk aan het afnemen qua capaciteit (na 22 maanden, ~1000 ladingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
Waarom zou je terug gaan naar Gingerbread? Alsof je van Windows 7 weer terug gaat naar XP. Ik raad jullie allemaal aan ras bean jelly te installeren, snelste JB rom die er is.

http://fitsnugly.euroskan...asbeanjelly&device=crespo

Combineer dat met een kernel gecompileerd door _thalamus en je Nexus S vliegt als nooit tevoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik merk wel dat de Nexus S vaak met een vol geheugen zit, waardoor widgets vaak opnieuw moeten laden. Ook blijven applicaties ongewenst aanstaan, waardoor hij soms vrij snel leegtrekt als je niet zelf dingen sluit.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Apps die ongewenst blijven aan staan zijn slecht geschreven apps. Android is uitstekend in staat apps af te sluiten als het geheugen nodig heeft. Het maakt niet uit of je dan de vergelijking met een Nexus S, Galaxy Nexus of een Note 2 op JB maakt, het geheugenbeheer is hetzelfde.
Ik geloof dat Apex launcher de mogelijkheid biedt de launcher vast te zetten in het geheugen, dit zou de launcher redraws die je ervaart kunnen verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Feit blijft dat ik wel degelijk snelheidsverschil en batterijduurverschil ondervind tussen wel of niet afsluiten. Bij Android 4 en eerder kon je met de terugknop de applicatie echt sluiten als je er in zat. Bij JB kan je zonder het taakbeheermenu op roepen een app niet eens meer normaal afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik merk ook, dat ik de laatste tijd af en toe alle actieve applicaties sluit... Gevoelsmatig loopt het toestel dan iets soepeler. Ook bij mij is de accu steeds sneller leeg. Misschien bestel ik wel een nieuwe accu, maar lees ook berichtjes dat dit niet veel helpt (XDA).
Toch blijft het een mooi toestel! De huidige high end toestellen zijn allemaal zo groot! Ik hoop dat er toch een kleiner Nexus toestel wordt uitbracht dan 4,5 inch...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Het recente apps menu sluit apps keurig af zoals het hoort hoor, bij welke apps heb je daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja alleen via dat menu. Maar als ik in een app zit en dan terug terug terug doe totdat ik uit de app ben, dan blijft die app gewoon actief. Bij vorige Android-versies was dat de manier om een app echt te sluiten, en was enkel een druk op de homeknop de manier om de app niet te sluiten. Maar bij JB kan je apps dus niet meer echt sluiten behalve achteraf nog via de recente apps-menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Ik neem aan dat je nu op een stock rom zit. Heel veel custom roms hebben een zogeheten 'Kill app back button' optie waarmee je de app killt als je de terugknop lang ingedrukt houdt, misschien is dat wat voor je. Probeer anders de rasbeanjelly waar ik eerder over postte.
Overigens is het werken met de multitaskknop bij m'n Galaxy Nexus een stuk intuïtiever, prettiger en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-05 15:20
Google is begonnen met het uitgeven van versie 4.1.2 :)

op xda is het al verkrijgbaar

New! JZO54K Android 4.1.2

[ Voor 36% gewijzigd door murata op 12-10-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
murata schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:06:
Google is begonnen met het uitgeven van versie 4.1.2 :)

op xda is het al verkrijgbaar

New! JZO54K Android 4.1.2
Gaat deze ook OTA voor nexsus s en zoja wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ben benieuwd of de komende update nog wat merkbare verbeteringen met zich mee gaat brengen...
Wel top, dat dit toestel nog steeds meedoet met de update rondes!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
1475paul schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:14:
[...]

Gaat deze ook OTA voor nexsus s en zoja wanneer.
Ik krijg 'm nu zojuist binnen op de Nexus S :)

[ Voor 3% gewijzigd door El Jefe op 15-10-2012 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-05 10:20

E-B

Jup, is hier ook net komen binnenrollen! *O*

Edit:

Eerste indruk: smooth! Heb het idee dat hij aanzienlijk soepeler draait dan 4.1.1 op mijn toestel.

[ Voor 55% gewijzigd door E-B op 15-10-2012 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
Hier ook gisterenavond binnen gekregen
update van 15MB groot.

echter heb ik nog geen verschil kunnen ontdekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik ook de update ontvangen!

Heb ook de indruk dat het iets sneller loopt, maar misschien is dat een placebo effect... Hoop dat de batterij duur beter is! Anders ga ik op zoek naar een exra accu... Voorlopig kan het toestel nog wel even mee!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ook ik heb de update (gisteren) gekregen.
Ik heb alleen sindsdien een probleem met meldingen. Ik krijg niet meer al mijn meldingen binnen. Gisteren al helemaal niet (e-mail, whatsapp), vandaag (na een reboot) krijg ik die wel, maar bijvoorbeeld Wordfeud zwijgt in alle talen.

Wel ben ik blij dat mijn Swiftkey-probleem opgelost lijkt te zijn! Ik moest na elke reboot opnieuw mijn toetsenbord wijzigingen en dat hoeft gelukkig niet meer.

Overigens heb ik van de week 'gpu-rendering afdwingen' uitgezet. Sindsdien loopt mijn Nexus sowieso al veel lekkerder. Heb ik ooit eens aangezet na een tip in dit topic, maar werkt bij mij sinds Jelly Bean traagheid in de hand.

[ Voor 23% gewijzigd door ElisabethM op 17-10-2012 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-04 14:03
Hmm, ik kreeg de update vanavond ook. Nu het installeren wou mn telefoon niet meer booten, ook was de recovery stuk dus moest ik die opnieuw flashen en een factory reset uitvoeren.

Meer mensen ook last gehad hiervan? Ik had hem wel ge-unlocked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb hem gisterochtend ook binnen gekregen, geen problemen gehad en moet zeggen dat het wel weer iets soepeler draait allemaal! Ik merk vooral veel verschil bij het scrollen in Google Play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
SEA Ninja schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:09:
Heb hem gisterochtend ook binnen gekregen, geen problemen gehad en moet zeggen dat het wel weer iets soepeler draait allemaal! Ik merk vooral veel verschil bij het scrollen in Google Play.
Hoeft niet persé met 4.1.2 te maken te hebben; Google Play is een paar dagen geleden ook flink verbeterd. Eerste versies van Google Play waren qua scrollen beroerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
kun je een nexus s overclocken zonder dat deze geroot is zoja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Nee. OC betekent een custom kernel installeren en daarvoor heb je cwm recovery nodig en root is daarbij ook erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Laatst online: 14-02-2024
Wat is de Nexus S lekker snel geworden met deze update zeg! Echt een enorme verbetering, Jelly bean begon behoorlijk traag te worden de laatste tijd. Ik heb weer bijna 0% behoefte aan een nieuwe telefoon!

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Helemaal mee eens, is weer helemaal snel geworden.
Mijn meldingenprobleem is inmiddels ook opgelost. Her en der meldingen uit- en weer aanzetten heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 08:36
Arnout schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:47:
Nee. OC betekent een custom kernel installeren en daarvoor heb je cwm recovery nodig en root is daarbij ook erg handig.
dat is wel het meest praktische, maar kan je in theorie ook niet gewoon met een unlocked bootloader via fastboot een nieuwe kernel flashen?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Prulleman schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:42:
[...]

dat is wel het meest praktische, maar kan je in theorie ook niet gewoon met een unlocked bootloader via fastboot een nieuwe kernel flashen?
Klopt. Dus eigenlijk kun je zonder root wel custom kernels installeren. Wel komen de meeste custom kernels als cwm flashable zip, dus moet je extra moeite doen om dat via fastboot te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
sinds de update van versie 4.1.1 naar 4.1.2 werkt google navigatie niet meer bij mij.
ik krijg bij opstarten alleen te zien "wachten op locatie".
terwijl GPS wel fix heeft, Waze werkt wel probleemloos

hebben anderen hier ook last van of suggesties om het op te lossen
heb laatste versie van Maps, heb ook geprobeerd door update te verwijderen van Maps, zonder succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Laatst online: 08:41

koelebobes

Wen ETH 4OOØ$

Sinds zondag doet mijn Nexus S heel vervelend. De powerknop lijkt niet helemaal goed te functioneren. Soms moet ik 20x drukken en doet hij niks en soms doet hij het in 1x. Dit is natuurlijk niet normaal.

Is dit een bekend probleem hier en heeft er iemand een goede fix :o

[ Voor 7% gewijzigd door koelebobes op 23-10-2012 00:22 ]

ETH Maxi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
koelebobes schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:22:
Sinds zondag doet mijn Nexus S heel vervelend. De powerknop lijkt niet helemaal goed te functioneren. Soms moet ik 20x drukken en doet hij niks en soms doet hij het in 1x. Dit is natuurlijk niet normaal.

Is dit een bekend probleem hier en heeft er iemand een goede fix :o
Hou je vast, er is zelfs een conspiracy thread over op XDA. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1504501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen ETH 4OOØ$

Whahahahaha potverdorrie |:( Maar geen fix ofzo... Misschien proberen ze me te dwingen de Galaxy Nexus te kopen . :|

ETH Maxi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMones
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-03-2022
Sinds de update syncen mijn accounts niet meer. Bij alle accounts staat Synchroniseren UIT. Zijn er meer met hetzelfde probleem?

Of is er iemand die hier een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
RonaldMones schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:47:
Sinds de update syncen mijn accounts niet meer. Bij alle accounts staat Synchroniseren UIT. Zijn er meer met hetzelfde probleem?

Of is er iemand die hier een oplossing voor heeft?
Ik had dit ook direct na installatie, maar is verdwenen na een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeanutSS
  • Laatst online: 17-03 13:34
ik heb vandaag ook de update van 4.1.2 gekregen.
ik had deze vorige week ook al eens gekregen en geprobeerd te installeren.
hij is toen gereboot en toen kwam er een afbeelding op van een droid met een driehoek met een uitroepteken in.

heeft dit te maken met dat hij geroot is? Zoja, waar staat dan de file 'update.zip'?
Dan kan ik het gewoon manueel installeren.

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Heb een vraagje
zie op google play allerlei apps voor het optimaliseren van het geheugen en sneller laten draaien,maar er zijn er zoveel apps dat ik niet weet wat goed is en wat zouden jullie aanraden
heb nexus s niet geroot met tasker-tomtom-snelzoeken-powerfull controll- sms popup er opstaan
of is het niet nodig een booster te instaleren
ik lees het wel
dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
PeanutSS schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:20:
ik heb vandaag ook de update van 4.1.2 gekregen.
ik had deze vorige week ook al eens gekregen en geprobeerd te installeren.
hij is toen gereboot en toen kwam er een afbeelding op van een droid met een driehoek met een uitroepteken in.

heeft dit te maken met dat hij geroot is? Zoja, waar staat dan de file 'update.zip'?
Dan kan ik het gewoon manueel installeren.

Grtz
Ik denk niet dat je de update kan installeren als je hem groot hebt. De integriteitscheck op je installatie faalt dan.
1475paul schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 18:05:
Heb een vraagje
zie op google play allerlei apps voor het optimaliseren van het geheugen en sneller laten draaien,maar er zijn er zoveel apps dat ik niet weet wat goed is en wat zouden jullie aanraden
heb nexus s niet geroot met tasker-tomtom-snelzoeken-powerfull controll- sms popup er opstaan
of is het niet nodig een booster te instaleren
ik lees het wel
dank u
Niet nodig en zelfs slecht voor de werking en accuduur van je Nexus. Leeg RAM is slecht en kan het best opgevuld worden met gecachte apps.

[ Voor 33% gewijzigd door Arnout op 24-10-2012 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Leeg ram slecht? Mijn Nexus S loopt wel degelijk sneller leeg als ik die recente apps-lijst niet af en toe even flush. Als je ram vol zit merk je ook dat websites er sneller uitklappen of dat hij de homescreen widgets weer ververst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
MsG schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 01:31:
Leeg ram slecht? Mijn Nexus S loopt wel degelijk sneller leeg als ik die recente apps-lijst niet af en toe even flush. Als je ram vol zit merk je ook dat websites er sneller uitklappen of dat hij de homescreen widgets weer ververst.
Herkenbaar verhaal, maar sinds 4.1.2 heb ik er echt minder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476475

Afbeeldingslocatie: http://www.portablegear.nl/media/visuals/nieuws/50x50/pathe-mobiel-app-klein.jpg
Ik heb al een paar weken Android JB 4.1.2 en mijn Pathe app werkt niet meer.
In de playstore is die ook niet meer te vinden (althans voor deze Release).

Hebben andere mensen hier ook issues mee...??
En zo ja, zullen ze snel met een update komen voor de Pathe APP...?? (Voordat we JB 4.2 update krijgen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeanutSS
Arnout schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 23:45:
[...]

Ik denk niet dat je de update kan installeren als je hem groot hebt. De integriteitscheck op je installatie faalt dan.
Is er dan een mogelijkheid om de update manueel te installeren?
Ik heb al eens aant zoeken geweest, maar ik vind de update file nergens?
Is er iemand die me verder kan helpen?

Grtz, PeanutS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marknh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09-2024
PeanutSS schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:44:
[...]

Is er dan een mogelijkheid om de update manueel te installeren?
Ik heb al eens aant zoeken geweest, maar ik vind de update file nergens?
Is er iemand die me verder kan helpen?

Grtz, PeanutS
https://developers.google.com/android/nexus/images

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Laatst online: 02-05 11:06

BombaAriba

Ondertitel

Arnout schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 23:45:
[...]

[...]

Niet nodig en zelfs slecht voor de werking en accuduur van je Nexus. Leeg RAM is slecht en kan het best opgevuld worden met gecachte apps.
Dit maakt niks uit. Ik heb hem ook geroot en heb ook gewoon de update geïnstalleerd. Ik heb al mijn android apparaten geroot en ik kan ze allemaal nog normaal updaten.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeanutSS
Thx voor de link, maar ik wil hem niet terug naar fabrieks instellingen brengen.
Vroeger als ik een OTA update binnen kreeg, werd deze gedownload en op men SD kaart opgeslagen als 'update.zip'.
Ik kon toen gewoon naar mijn recovery mode gaan en daar de update.zip uitvoeren.
Alleen zie ik nu nergens een update.zip bestand staan? Weet iemand waar deze nu staat? Zodat ik hem toch manueel kan updaten?

Ik kan de integriteits check wel afzetten in men recovery, maar zolang ik de update file niet vind kan ik hem niet update.. En het begint nu wel een beetje vervelend te worden, nu die ieder half uur vraagt om te update :-s

Grtz, PeanutS

• murata
De Nexus S, een van de officiële Google-telefoons, zal geen update krijgen naar Android 4.2 (Jelly Bean). Het toestel blijft op Android 4.1.2. draaien.

Dit heeft Jean-Baptiste Queru, hoofdontwikkelaar van Android, bekendgemaakt. De Samsung Nexus S draait momenteel op Android 4.1 en zal dus geen update krijgen.

• Prulleman
vreemd aangezien 4.1.2 > 4.2 een best wel kleine update is...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorius737
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-05 15:50
Mijn nexus s begon een beetje traag te raken, dus ik wou hem opschonen.
Maar ik werd na vermelding van dit aan enige vrienden gewezen op factory images.
Het is mij gelukt om dit voor elkaar te krijgen en ik dacht ik post even wat guides en fixxen van de problemen waar ik tegen aan ben gelopen (de gevolgen van het uitvoeren zijn voor jezelf ) .

image voor mijn phone gedownload
https://developers.google.com/android/nexus/images#soju
topic met een tutorial
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1572307
# android SDK en bootloader unlocken
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1007782
SDK manager mist .android.bat het eerste antwoord heeft mij geholpen.
http://android.stackexcha...sdk-cant-find-android-bat
# driver installeeren komt niet helemaal overeen met de guide , maar wel op deze site.
http://developer.android....usb.html#InstallingDriver

Hij voelt nu wel wat sneller , maar het is afwachten of deze eerste indruk zich vasthoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen ETH 4OOØ$

Ik heb zelf een Nexus S.. Inmiddels heb ik eindelijk een App die er voor zorgt dat ik mijn scherm uit kan zetten. Want de powerknop werkt al niet meer sinds Oktober.

Maar ik heb het volgende probleem. Mijn Accu zit er natuurlijk al in vanaf Juni 2011. Ik laad hem elke dag op. Maar ik ben bang dat mijn accu een beetje aan het overlijden is. Hij loopt razend snel leeg. Ik weet niet of het normaal is. Maar mijn scherm staat altijd op de laagste brightness en alle apps staan uit behalve Whatsapp.
Op het moment dat ik hem unplug begint het al en hij verliest 50% accu in 4 uur.

In de batterij settings staat dat mijn scherm 58% power gebruikt terwijl hij op de laagste brightness staat.
Moet ik denken aan een nieuwe accu of heb ik gewoon een instelling helemaal verkeerd staan ?

Ik twijfel nog welke accu ik zou willen kopen.

Accu Optie 1 Origineel (gebruikt) :
http://www.ebay.co.uk/itm...geName=ADME:X:RTQ:GB:1123

Accu Optie 2 2430mah :
http://www.ebay.co.uk/itm...ain_3&hash=item3ccf69b05e

[ Voor 19% gewijzigd door koelebobes op 18-03-2013 11:51 ]

ETH Maxi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Laatst online: 19-04 14:03
Je kan bij instellingen zien welke apps veel verbruiken, ik heb wel eens gehad dat exchange heel verbruikte. Wat ook goed helpt is syncen uit zetten om batterij te sparen.

Maar ik vind ook dat mn accu tegenwoordig gewoon snel leeg is, als je goeie ervaring hebt met zon vervangende accu hoor ik het graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen ETH 4OOØ$

HammerT schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:05:
Je kan bij instellingen zien welke apps veel verbruiken, ik heb wel eens gehad dat exchange heel verbruikte. Wat ook goed helpt is syncen uit zetten om batterij te sparen.

Maar ik vind ook dat mn accu tegenwoordig gewoon snel leeg is, als je goeie ervaring hebt met zon vervangende accu hoor ik het graag ;)
Dat is mijn punt ... Wi-fi staat uit. Alles staat uit de nexus draait alleen 3g voor de rest synct er niks en het scherm gebruikt het meeste stroom.

ETH Maxi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
koelebobes schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:35:
[...]

Dat is mijn punt ... Wi-fi staat uit. Alles staat uit de nexus draait alleen 3g voor de rest synct er niks en het scherm gebruikt het meeste stroom.
Ik heb ook een Nexus S en hebt gemerkt dat als je 3G aanhebt en slecht bereik hebt, dit enorme invloed heeft op je batterij. Misschien ook 3G uitschakelen of 2G inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Wifi gebruikt juist minder dan 3G. Daarnaast kan de accu makkelijk versleten zijn in 1,5 jaar, zeker als je hem regelmatig te warm laat worden (zomer, auto, enz).

Die 'gouden' accus boven de 1500mAh zijn fake. Echte rommel. En je kan er je telefoon mee om zeep helpen.

[ Voor 25% gewijzigd door Arnout op 18-03-2013 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
  • Laatst online: 15-04 16:42
Misschien nog een idee om te kijken waardoor je accu eraan gaat: installeer BetterBatteryStats (XDA/Play store) Mogelijk is er een app die constant een "wake lock" houdt en daardoor je accu leegzuipt.
Een andere tool is CPU Spy. Deze laat puur zien hoe lang de CPU van je telefoon op een bepaalde frequentie draait. (als "Deep Sleep" bij "unused states" staat heb je een probleem, probeer een reboot en kijk daarna nog eens).

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-03 05:37
Wie o wie kan wil mij helpen?

het volgende, wanneer ik de gsm verbindt met de pc / of laptop werd er normaal gesproken gevraagd of je connectie wilt maken ( groene poppetje, CONNECT)
dit gebeurt sinds vandaag niet meer.... :(
(heb niets veranderd de afgelopen maanden aan de gsm qua instellingen)

Heb verschillende kabeltjes, PC's en Laptops geprobeerd. Krijg de melding op de PC/ laptop :
"het usb apparaat wordt niet herkend"

Telefoon wordt wel opgeladen dmv de usb kabel.
Opslag is wel te bereiken op de GSM zelf (bv met astro file manager)

Bij de Opties voor ontwikkelaars staat USB foutopsporing uitgevinkt.
Iemand enig idee?

(Lees op XDA dat iemand het zelfde probleem heeft sinds gisteren:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2331905 , echter nog geen oplossing)

[ Voor 11% gewijzigd door pielle007 op 21-06-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Werkt het wel in bijvoorbeeld CWM? Of in een andere rom? Of in de bootloader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
MsG schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:13:
Werkt het wel in bijvoorbeeld CWM? Of in een andere rom? Of in de bootloader?
geen idee...ik heb nog data erop staan die ik wil behouden, weet niet zeker of eea verwijderd wordt als ik naar andere rom ga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Blijkbaar is de USB connector kapot (1 van de printplaatjes is beschadig, dus hierdoor moet de hele usb connector vervangen worden).

In het service center zeggen ze hij moet opgestuurd worden, en wordt dan gecontroleerd op waterschade 8)7
Heb t gevoel dat hier al snel naar gegrepen wordt, even afwachten dus.

[ Voor 45% gewijzigd door pielle007 op 25-06-2013 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
pielle007 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 17:56:
Blijkbaar is de USB connector kapot (1 van de printplaatjes is beschadig, dus hierdoor moet de hele usb connector vervangen worden).

In het service center zeggen ze hij moet opgestuurd worden, en wordt dan gecontroleerd op waterschade 8)7
Heb t gevoel dat hier al snel naar gegrepen wordt, even afwachten dus.
Ik had een soortgelijk probleem met mijn S3. Een beetje contactreiniger in de USB-poort gespoten, alles voorzichtig met een keukenpapiertje schoongemaakt, en sindsdien doet mijn USB-connector het weer prima.

Ik had overigens waterschade. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen ETH 4OOØ$

Ik heb vorige maand Dropbox op de Nexus S gezet en nu upload hij standaard alle gemaakte foto´s. Maar kan ik ook automatisch alle bestanden die in de whatsapp images map binnenkomen laten doorsturen naar dropbox ? Dan heb ik meteen alles ook op de PC staan.

ETH Maxi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Sinds een paar dagen heb ik CyanogenMod met Android 4.4.2 draaien op mijn Nexus S. Ik ben nog geen problemen tegengekomen en het draait soepeler dan Android 4.3. Lijkt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
theMob schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:29:
Sinds een paar dagen heb ik CyanogenMod met Android 4.4.2 draaien op mijn Nexus S. Ik ben nog geen problemen tegengekomen en het draait soepeler dan Android 4.3. Lijkt een aanrader.
Ik zag inderdaad dat er al enige tijd nightlies zijn. Ben benieuwd wanneer hij stable wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik had 4.3 van CyanogeMod maar kreeg bericht dat er een update was. Dacht dat dat betekende dat hij stable was :/

Anyway, geen problemen, alles lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Gisteren de laatste nieuwe nightly geinstalleerd (cm-11-20140325-NIGHTLY-crespo.zip).

Wat een vooruitgang. Loopt lekker allemaal. Voorlopig nog geen behoefte aan een nieuwe gsm.
http://download.cyanogenm...evice=crespo&type=nightly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
Ik draai al een tijdlang CM-11, de nieuwste M-versie. Ten opzichte van CM10 is de rom een stuk sneller en de accuduur is beter. En Runkeeper is weer bruikbaar, wat voor mij wel een voordeel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
pielle007 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:27:
Gisteren de laatste nieuwe nightly geinstalleerd (cm-11-20140325-NIGHTLY-crespo.zip).

Wat een vooruitgang. Loopt lekker allemaal. Voorlopig nog geen behoefte aan een nieuwe gsm.
http://download.cyanogenm...evice=crespo&type=nightly
Ik ben er weer een jaartje uit (gebruik nu een L920) maar ik gebruik deze telefoon nog steeds ernaast thuis. Op welke Android versie is deze mod nou gebaseerd? En waar staat ergens beknopt beschreven hoe ik deze ook alweer kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
enomiss schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:15:
[...]

Ik ben er weer een jaartje uit (gebruik nu een L920) maar ik gebruik deze telefoon nog steeds ernaast thuis. Op welke Android versie is deze mod nou gebaseerd? En waar staat ergens beknopt beschreven hoe ik deze ook alweer kan installeren?
Android 4.4. Gewoon te downloaden vanaf get.cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Mijn USB werk niet meer dus dat stappen plan was geen suc6. Heb rom manager gedownload om de laatste CWM erop te krijgen, gapps + cm-11-20140325-NIGHTLY-crespo.zip gedownload via de gsm en flashen maar. Batterij gaat langer mee en hij loopt lekker soepel. Als ie het zo nog een jaartje doet ben ik meer dan te vreden.

*inmiddels heeft vrouwlief haar gsm in de wc laten vallen, reden om mijn oude nexus door te geven aan haar en zelf de Nexus 5 te nemen... heeel vervelend 8)

[ Voor 20% gewijzigd door pielle007 op 14-04-2014 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Mochten er mensen zijn waar adobe flash niet werkt op hun gsm, android kitkat versie 4.4 ..
Op XDA staat een handleiding waardoor ie wel werkend te krijgen is:

1) Deinstalleer je evt oude geinstalleerde flashplayer

2) Download Dolphin Browser in de store, Google Play: Dolphin Browser

3) Pas de instellingen in Dolhpin browser aan; ga naar: menu, instellingen, webinhoud, Flash Player: altijd aan.

4) download en installeer de aangepaste .apk van flashplayer hier: https://docs.google.com/f...mlVNW1EVWM5YlE/edit?pli=1

(evt je instellingen aanpassen om "onbekende apps" te kunnen installeren, dit doe je in: MENU, BEVEILIGING, ONBEKENDE BRONNEN > aanvinken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
CM maakt de Nexus maar erg traag vind ik. Tijdje geleden erop gezet, Maar echt geen verbetering hoor. Maar misschien komt het omdat ik Windows Phone gewend bent, waar alles vloeiend gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
enomiss schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 13:19:
CM maakt de Nexus maar erg traag vind ik. Tijdje geleden erop gezet, Maar echt geen verbetering hoor. Maar misschien komt het omdat ik Windows Phone gewend bent, waar alles vloeiend gaat.
misschien komt dat eerder doordat de nexus s al 4 jaar oud is.. (en duidelijk niet gemaakt voor de laatste android versies en de laatste android versies niet voor de nexus s)

[ Voor 45% gewijzigd door Prulleman op 28-05-2014 13:55 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Prulleman schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 13:55:
[...]

misschien komt dat eerder doordat de nexus s al 4 jaar oud is.. (en duidelijk niet gemaakt voor de laatste android versies en de laatste android versies niet voor de nexus s)
Android 4.4 is zelfs geoptimaliseerd voor de tragere telefoons volgens mij. Dus ik weet niet waar je dat precies vandaan haalt.

Probeer die 4.4.2 Omni-rom eens, die draait hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
4.4 zou beter moeten weten met minder geheugen dan de voorgaande JB versies. Goedkoop/ traag is overigens niet altijd hetzelfde als oude hardware. Misschien onttrekken wel de juiste drivers om kk echt goed te laten werken met de soc van de nexus s. Terwijl dit voor een nieuwer goedkoop simpel budget telefoontje wellicht wel beschikbaar is

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
Verstekbakker schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:40:
[...]

Android 4.4 is zelfs geoptimaliseerd voor de tragere telefoons volgens mij. Dus ik weet niet waar je dat precies vandaan haalt.

Probeer die 4.4.2 Omni-rom eens, die draait hier prima.
Aangezien OP niet de moeite neemt om enige nuancering aan te brengen, neem ik aan dat hij aan het trollen is. Dat gezegd hebbende heb ik zelf problemen met CM11, met name in combinatie met Runkeeper. De telefoon heeft soms voor de meest triviale zaken (opnemen telefoon, WiFi aan/uit, etc) seconden nodig om te reageren. Met CM10 was het erger, maar CM11 begon het probleem met latere M-versies steeds meer te vertonen.

Ik heb gisteren de Omni-rom geinstalleerd na deze tip, waarvoor dank. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Laatst online: 02-05 13:18
Ken dat probleem, mijn zusje heeft een Galaxy Nexus die sneller is dan de Nexus S, en toch lagt hij best vaak op CM11.

Gewoon drivers, net als in Windows dat de boel naar de filistijnen gaat zonder de juiste drivers, zo ook met Android smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Waarschijnlijk boeit niemand dit nog, maar ik heb deze week een tweede Nexus S gekocht op Marktplaats voor maar 45 euro. Meteen aan de slag gegaan en CM11 M11 eens geprobeerd. Draait vooralsnog perfect. Ik heb nu een Oneplus One, maar zou als het moet zonder gezeur teruggaan naar deze telefoon. Ik ben benieuwd of hij het zo goed blijft doen als mijn vriendin hem als tweede toestel gaat mishandelen.

Ik kreeg alleen Windows niet zo ver dat hij in Fastboot de drivers accepteerde. Toen heb ik de laatste CWM maar via de app geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Oh ik zal wel weer de enige zijn, maar goed...

Android M is blijkbaar beschikbaar (en werkend) voor de Nexus S. Ik ben nu aan het klooien (zonder veel succes, ik krijg met geen mogelijkheid TWRP erop) om het erop te krijgen. De TWRP app heeft de optie niet om voor 'crespo' een image te installeren... Nu probeer ik het via andere apps voor elkaar te krijgen. Flashify werkt al niet, die hangt zich gewoon op...

Work in progress zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Heeft de s ook fastboot? Of kwam dat pas later?

[ Voor 10% gewijzigd door Prulleman op 07-12-2015 17:34 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Prulleman schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:34:
Heeft de s ook fastboot? Of kwam dat pas later?
Dat heeft hij volgens mij wel, maar ik krijg het niet aan de gang. Alle drivers geprobeerd, maar geen enkele die ervoor zorgt dat mijn laptop hem herkent. Dus ik moet allerlei omwegen maken. Tot op heden nog geen succes, maar dat komt ook omdat dat ding zo ontzettend traag is...

Mocht iemand anders ook van avontuur houden: http://dmitry.gr/index.ph...roid%20M%20on%20Nexus%20S

-edit- Ik heb het over een andere boeg gegooid om twrp erop te krijgen, want niks leek te werken. Ik heb gewoon de 2.8.6.0 gedownload van de website van twrp en die in de telefoon gezet, toen via de terminal emulator op de telefoon de recovery geflashed:

code:
1
2
3
su
[accepteren in SuperSU]
flash_image recovery /sdcard/twrp-2.8.6.0-crespo.img

Powerknop: Reboot into recovery

TWRP erop. Waarom ik dat niet meteen heb gedaan... Anyway, nu TWRP erop staat kan ik eindelijk M proberen te flashen.

-edit2- M geïnstalleerd, gaat goed, start op. Encryption error...

Blijkbaar krijg je een 'soort van' bootloop (encryption error, reset phone) met de gewone TWRP. Je moet de recovery.img uit de zip halen van dat fastboot zipje op die website en die op je recovery flashen. In elk geval voor de eerste keer booten. Volgende poging!

-edit3- Via de nieuwe aangepaste recovery kom ik blijkbaar niet aan mijn "sdcard". Nu via ADB sideload proberen, dat zit er wel in...

-edit4- Natuurlijk, ik heb niet de goede adb versie, kan ook niet anders. Volgende stap, een nieuwe Android SDK installeren... En natuurlijk ook eerst java, want die had ik blijkbaar niet meer...

-edit5- Ik geef het op. ADB sideload geeft een foutmelding 'footer error' ofzoiets. Als ik dat heb opgelost gaat er wel weer iets anders mis. Voor nu ben ik het in elk geval spuugzat. Volgende keer beter.

-edit6- Ha! Het probleem met de drivers in fastboot heb ik de nek omgedraaid. Oplossing staat hier.

Toen kon ik een stap verder komen, want nu kan ik de aangepaste recovery installeren via de bootloader, nadat ik via TWRP 2.8.6.0 de ROM en GApps heb geïnstalleerd.

Even voor de volledigheid:

Zorg eerst dat je de driver werkend hebt in fastboot!
Opstarten in TWRP 2.8.6.0
Flash crespo-M-TWRP.zip
Flash open_gapps-arm-6.0-pico-20151207.zip
Wipe cache en dalvik
Reboot naar BOOTLOADER
Haal recovery.img uit de crespo-fastbootable.zip en plaats in de fastboot map
Insteken op de USB (zorg dat hij de telefoon ook herkent)
Dan "fastboot flash recovery recovery.img" in je cmd venster
Reboot naar system
Dan komt er een foutmelding over encryption, reset phone tappen
Hij gaat nu rebooten en je krijgt een robotje
Nu reboot hij vanzelf als hij klaar is, geduld geduld geduld, dit duurt lang.

Android M op een Nexus S uit 2010. :D Eet smakelijk.

Oh ja, voor de liefhebbers, installeer na de succesvolle flash en reboot van de rom TWRP weer als je dat liever hebt, want de andere recovery heeft geen back-up functie. En die eerste reboot duurt echt lang... of hij heeft zich opgehangen, dat kan natuurlijk ook...

-edit7- De reboot duurt me nu te lang, ik trek de batterij er eens uit; dat heeft geholpen, nu krijg ik ook de melding "Optimizing app..."

Nog even voor het nageslacht: de AOSP camera app werkt niet, maar de Google camera app flashen zou het wel moeten doen. Als ik nog iets tegenkom dan vul ik het nog wel aan. Waarschijnlijk ben ik dit voor mezelf aan het typen, maar goed.

Ik las ook nog iets over FC's door permissions en dat je daarvoor /data moet wipen, maar zo ver is hij nog niet. Google play services klaagt nu inderdaad. Misschien dat het nog over gaat.

Ook de traagheid zou moeten bijtrekken als hij een tijdje aan de wifi heeft gezeten. Dat mag ook wel, want hij is niet vooruit te branden. Hopelijk is je wifi wachtwoord niet te lang!

[ Voor 93% gewijzigd door Verstekbakker op 10-12-2015 01:05 ]

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste

Let op:
Open voor het importeren, bestellen, en andere randzaken aub even een apart topic in Telecomproviders. Hier horen dit soort berichten niet thuis.