Dat heeft hij volgens mij wel, maar ik krijg het niet aan de gang. Alle drivers geprobeerd, maar geen enkele die ervoor zorgt dat mijn laptop hem herkent. Dus ik moet allerlei omwegen maken. Tot op heden nog geen succes, maar dat komt ook omdat dat ding zo ontzettend traag is...
Mocht iemand anders ook van avontuur houden:
http://dmitry.gr/index.ph...roid%20M%20on%20Nexus%20S
-edit- Ik heb het over een andere boeg gegooid om twrp erop te krijgen, want niks leek te werken. Ik heb gewoon de 2.8.6.0 gedownload van de website van twrp en die in de telefoon gezet, toen via de terminal emulator op de telefoon de recovery geflashed:
code:
1
2
3
| su
[accepteren in SuperSU]
flash_image recovery /sdcard/twrp-2.8.6.0-crespo.img |
Powerknop: Reboot into recovery
TWRP erop. Waarom ik dat niet meteen heb gedaan... Anyway, nu TWRP erop staat kan ik eindelijk M proberen te flashen.
-edit2- M geïnstalleerd, gaat goed, start op. Encryption error...
Blijkbaar krijg je een 'soort van' bootloop (encryption error, reset phone) met de gewone TWRP. Je moet de recovery.img uit de zip halen van dat fastboot zipje op die website en die op je recovery flashen. In elk geval voor de eerste keer booten. Volgende poging!
-edit3- Via de nieuwe aangepaste recovery kom ik blijkbaar niet aan mijn "sdcard". Nu via ADB sideload proberen, dat zit er wel in...
-edit4- Natuurlijk, ik heb niet de goede adb versie, kan ook niet anders. Volgende stap, een nieuwe Android SDK installeren... En natuurlijk ook eerst java, want die had ik blijkbaar niet meer...
-edit5- Ik geef het op. ADB sideload geeft een foutmelding 'footer error' ofzoiets. Als ik dat heb opgelost gaat er wel weer iets anders mis. Voor nu ben ik het in elk geval spuugzat. Volgende keer beter.
-edit6- Ha! Het probleem met de drivers in fastboot heb ik de nek omgedraaid. Oplossing staat
hier.
Toen kon ik een stap verder komen, want nu kan ik de aangepaste recovery installeren via de bootloader, nadat ik via TWRP 2.8.6.0 de ROM en GApps heb geïnstalleerd.
Even voor de volledigheid:
Zorg eerst dat je de driver werkend hebt in fastboot!
Opstarten in TWRP 2.8.6.0
Flash crespo-M-TWRP.zip
Flash open_gapps-arm-6.0-pico-20151207.zip
Wipe cache en dalvik
Reboot naar BOOTLOADER
Haal recovery.img uit de crespo-fastbootable.zip en plaats in de fastboot map
Insteken op de USB (zorg dat hij de telefoon ook herkent)
Dan "fastboot flash recovery recovery.img" in je cmd venster
Reboot naar system
Dan komt er een foutmelding over encryption, reset phone tappen
Hij gaat nu rebooten en je krijgt een robotje
Nu reboot hij vanzelf als hij klaar is, geduld geduld geduld, dit duurt
lang.
Android M op een Nexus S uit 2010.

Eet smakelijk.
Oh ja, voor de liefhebbers, installeer na de succesvolle flash en reboot van de rom TWRP weer als je dat liever hebt, want de andere recovery heeft geen back-up functie. En die eerste reboot duurt echt lang... of hij heeft zich opgehangen, dat kan natuurlijk ook...
-edit7- De reboot duurt me nu te lang, ik trek de batterij er eens uit; dat heeft geholpen, nu krijg ik ook de melding "Optimizing app..."
Nog even voor het nageslacht: de AOSP camera app werkt niet, maar de Google camera app flashen zou het wel moeten doen. Als ik nog iets tegenkom dan vul ik het nog wel aan. Waarschijnlijk ben ik dit voor mezelf aan het typen, maar goed.
Ik las ook nog iets over FC's door permissions en dat je daarvoor /data moet wipen, maar zo ver is hij nog niet. Google play services klaagt nu inderdaad. Misschien dat het nog over gaat.
Ook de traagheid zou moeten bijtrekken als hij een tijdje aan de wifi heeft gezeten. Dat mag ook wel, want hij is niet vooruit te branden. Hopelijk is je wifi wachtwoord niet te lang!
[
Voor 93% gewijzigd door
Verstekbakker op 10-12-2015 01:05
]