My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
Het staat er niet bij, maar je kan wel zien dat links AMOLED is en rechts LCD. Voor de rest laten deze foto's ook zien dat Super Clear LCD vergelijkbaar is met Super AMOLED, zoals S-LCD vergelijkbaar was met normale AMOLED.
Hee dat ik zeker interessant om te kijken. Ga ik vanavond gelijk ff doen.Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 17:31:
Donstil, misschien vooral voor jou interessant: een Franse site heeft op het MWC de Nexus S met Super AMOLED vergeleken met de versie met Super Clear LCD, en deze foto's gemaakt.
Het staat er niet bij, maar je kan wel zien dat links AMOLED is en rechts LCD. Voor de rest laten deze foto's ook zien dat Super Clear LCD vergelijkbaar is met Super AMOLED, zoals S-LCD vergelijkbaar was met normale AMOLED.
Bedankt!
Edit: Gelijk maar even gekeken. Amoled is wel iets voller van kleur maar ik vind het SLCD ook wel keurig eigenlijk. Zeker als je dan in je achter hoofd houd dat SLCD op papier scherper is.
Ik kan verlengen en krijg een SLCD versie dan gratis (zodra leverbaar) en zou voor een Amoled versie 239,- moeten bijbetalen. Keuze lijkt nu wel gemaakt
[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 15-02-2011 18:17 ]
Voor 239 minder had ik iig ook slcd gekozen ja
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Same here. Ik vind persoonlijk de kleuren van de SLCD stukken beter. Het lijkt op de foto's dat de kleuren van het sAMOLED scherm een beetje oversaturated zijn. Daarintegen is het zwart van de sAMOLED subliem vergeleken met de SLCD.cypher21 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 19:12:
Jammer dat de foto's zo klein zijn.
Voor 239 minder had ik iig ook slcd gekozen ja
Hij mag nu wel eens in de winkels gelegd worden
[ Voor 11% gewijzigd door ndsc op 15-02-2011 19:35 ]
Ik wacht ook met verlengen tot het toestel echt beschikbaar is.
(hoop nog op volgende week)
Verwijderd
Bij gebruik in normaal daglicht zal je het verschil in zwart of kleuren niet zo gauw merken, zo te zien. De verschillen zijn er, maar zijn wel miniem!
http://www.engadget.com/2...random-data-loss-reboots/
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2011 23:09 ]
Volgens mij gaat het hier om Mobiele data toch ipv opgeslagen data. In het artikel staat "frequently losing data signal and, once lost, a reboot is required to reconnect".Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:07:
Slecht nieuws, goed backupen!
Nexus S suffering from random data loss, reboots?
http://www.engadget.com/2...random-data-loss-reboots/
Vervelende bug maar data verlies is er dus niet bij gelukkig.
Mijn grootste problemen:
1) by far: random reboot during call, nahja zo random is ie niet, meestal tussen minuut 3 en 4 van een telefoongesprek. Zwaar irritant, zeker als je dingen moet regelen. link naar Google Mobile Help Android bugtracker Vind het niet kunnen dat Google er zolang over doet om dit op te lossen, terwijl Gingerbread ROM's voor bijvoorbeeld de Desire, of Galaxy S, dit probleem al lang opgelost hebben!
2) geen GSM bereik meer, ineens, thuis bijvoorbeeld. Dit is me al een aantal keer overkomen. Met m'n Nokia had ik nergens last van, dus Nexus S / Android probleem. Reboot lost het probleem op. link naar Google Mobile Help Android bug tracker
3) Google Maps | Latitude die hyperactief is geworden, meerdere updates per minuut waardoor waarschijnlijk de batterij veel sneller leeg gaat. link naar Google Mobile Help
Voor de rest een fantastische telefoon.
[ Voor 7% gewijzigd door Arnout op 16-02-2011 14:01 ]
w.b.t gingerbread roms op andere phones, deze zijn custom en gemaakt met de laatste versie van de google code, de laatste Cyanogenmod Nightly voor de NS heeft die bug ook gefixed
Google heeft er alleen nog geen OTA van gemaakt.
Waar ik me momenteel het meest aan erger is de gallery bug waar ik al eerder over postte
Dus maakt niet uit welke telefoon ik gekozen had.
Ik heb de telefoon sinds begin januari, en als ik nu kijk wat er op de markt is zou ik nog steeds voor de NS gaan!
Anti fingerprint coating is echt super, en vergeleken met andere (verkrijgbare) phones vind ik de NS toch beter qua specs.
Het is echt een iPhone 4 killer.
post: http://www.engadget.com/2...random-data-loss-reboots/Update: Huzzah! Just got a note from Google saying: "All of the issues described in the post are resolved and will be fixed with an OTA that will go out soon." Feel free to start mashing that "system updates" menu item.
Dit betekent dus oplossing van reboot during call en het vastlopen van de radio!
En ze zijn dus inmiddels alweer zo goed als opgelost. De keuze is voor mij gemaakt.Arnout schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 09:37:
Elke telefoon heeft zo z'n problemen, dus ja ik zou ook nu voor de Nexus S gaan. Ik heb goede hoop dat Google de problemen allemaal oplost... hoewel het wel lang duurt.
Het is echt een iPhone 4 killer.
De hardware kan het aan had ik begrepen.
heb ik ook al eens voor gehad, dat het signaal volledig weg is... ik heb een desire.cypher21 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 08:55:
Heb hier geen last van de random reboots, wel dat het signaal soms helemaal weg is, moet dan rebooten of lang wachten.
w.b.t gingerbread roms op andere phones, deze zijn custom en gemaakt met de laatste versie van de google code, de laatste Cyanogenmod Nightly voor de NS heeft die bug ook gefixed![]()
Google heeft er alleen nog geen OTA van gemaakt.
Waar ik me momenteel het meest aan erger is de gallery bug waar ik al eerder over postte
Heb je zelf al gezocht? XDA lijkt me de eerste plaats om te beginnen.Donstil schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 15:23:
Zijn er al tweaks waardoor we alsnog in 720P kunnen filmen?
De hardware kan het aan had ik begrepen.
Nergens een oplossing of iets.
De hardware kan het iig gewoon aan.
Er is momenteel nog geen oplossing gevonden voor de NS, maar het lijkt me dat dit niet lang meer duurt aangezien CM al een oplossing heeft voor de N1 en andere toestellen
Verwijderd
Verwijderd
Tja, zwart is duidelijk beter. Maar ze zouden eens een witte background moeten laten zien, of moeten inzoomen op dat Super AMOLED scherm. Of een foto van personen laten zien. Allemaal dingen waar Super Clear LCD weer beter in is.Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:34:
wow.. best wel een stuk zwarter.. heb liever de amoled als ik het zo bekijk..
Lastig om te zeggen welke nou echt beter is. Uiteraard is dit smaak maar lijkt me ook sterk afhankelijk fan de app en omgeving.
Verwijderd
Da's goed nieuws! Ik hoop dat het ook mijn WiFi problemen oplost. Ik moet gemiddeld 1x per dag rebooten omdat hij geen WiFi netwerken meer herkent...Arnout schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:59:
Ah, Engadget heeft een berichtje van Google gehad. Klinkt goed!
[...]
post: http://www.engadget.com/2...random-data-loss-reboots/
Dit betekent dus oplossing van reboot during call en het vastlopen van de radio!
Verwijderd
Als je LCD hebt, theme je toestel dan gewoon zo dat er niet zoveel zwart in zit. Is een van de voordelen van Android!Donstil schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:42:
Zwart is idd een stuk zwarter op een Amoled scherm. Gelukkig heeft een SLCD dan weer meer scherpte en kleur echtheid om dit op te vangen.
Lastig om te zeggen welke nou echt beter is. Uiteraard is dit smaak maar lijkt me ook sterk afhankelijk fan de app en omgeving.
Het is algemeen bekend dat zwart stukken beter is op een samoled scherm.
Beetje jammer dat ze niet wat verschillende foto's of plaatjes vergelijken, de appdrawer is nu niet echt iets waar je een scherm goed mee kunt vergelijken (afgezien van het welbekende verschil in zwart)
Wat ik echter een zeer groot voordeel vind van samoled is wanneer het scherm veel zwart heeft (zoals wel goed in de foto's te zien is) het scherm bijna wegvalt, en het lijkt alsof de telefoon een groot scherm is
[ Voor 25% gewijzigd door cypher21 op 17-02-2011 23:34 ]
Verwijderd
Inderdaad, je ziet de grens niet meer tussen het scherm en de behuizing. Dat vind ik ook vet aan de zwarte notificatiebalk.cypher21 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 23:32:
Veel zwart is juist mooi! (vind ik)
Het is algemeen bekend dat zwart stukken beter is op een samoled scherm.
Beetje jammer dat ze niet wat verschillende foto's of plaatjes vergelijken, de appdrawer is nu niet echt iets waar je een scherm goed mee kunt vergelijken (afgezien van het welbekende verschil in zwart)
Wat ik echter een zeer groot voordeel vind van samoled is wanneer het scherm veel zwart heeft (zoals wel goed in de foto's te zien is) het scherm bijna wegvalt, en het lijkt alsof de telefoon een groot scherm is
De kleuren van Amoled springen er idd echt uit maar of ze echt natuurgetrouw zijn is ff een tweede.
http://www.google.com/sup...66748b64f&hl=en&start=400Hey all,
Finalizing the build for an OTA update has taken a bit longer than I originally anticipated, but we are getting very close. The team is working diligently to get everything ready, so hang in there just a bit longer. Your patience is very much appreciated.
-Ry Guy
Van een harde datum naar iets minder hard.... uitstel
[ Voor 12% gewijzigd door Arnout op 19-02-2011 21:02 ]
Me vriendin en ik gaan onze iPhone4's eens aan de kant leggen voor een Android toestel.
Ik ga voor een Nexus S US ivm de levertijd (24h bij belsimpel) en me vriendin voor een i9023.
Ik zal fatsoenlijke foto's maken van het verschil tussen Amoled en SLCD.
Als hier speciale wensen voor zijn hoor ik het graag.
Volgens de samsung galaxy s reclame heeft amoled "tot 5x beter beeld" hoor!Donstil schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:23:
Het is natuurlijk afhankelijk van de verwachting die je hebt.
De kleuren van Amoled springen er idd echt uit maar of ze echt natuurgetrouw zijn is ff een tweede.
(Is reclame met loze non-vergelijkingskreten nu al zat)
Het is dus een combi update geworden, namelijk:Alexander6501 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 03:04:
OTA update Nexus One en Nexus S rolt de komende weken uit, fixt de random reboots! http://bit.ly/hjeQQB
- Android 2.3.3, verbeterde NFC support + NFC Write support
- Bugfixes: Random Reboot en HOPELIJK ook de "geen bereik" bug.
Ben benieuwd, op XDA nog geen meldingen van mensen die hem inmiddels hebben... the wait continues...

Edit: geforceerd controlen of de OTA voor jouw toestel klaar staat: http://jeftek.com/622/how...dates-on-android-devices/
[ Voor 10% gewijzigd door Arnout op 23-02-2011 10:30 ]
Haha "tot 5x beter"Snuurtje schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 07:51:
[...]
Volgens de samsung galaxy s reclame heeft amoled "tot 5x beter beeld" hoor!
(Is reclame met loze non-vergelijkingskreten nu al zat)
Zelfde voorwaarden als "tot wel 20MB ADSL"

Verwijderd
vodafone krijgt in iedergeval de SLCD versie, dus grote kans dat die alleen via de witte wegen naar NL komt.Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:57:
Inderdaad. Ik wacht gewoon af welke versie naar NL komt. Ik ga er niet eentje importeren voor het amoled scherm. Beide hebben zo zijn voor,- en nadelen..
het kan zijn natuurlijk dat via de grijze import de Amoled versie wel komt.
Had het al gezien
Geen fix voor de galary bug
Niet te vroeg huilen... wat je hier ziet is alleen het changelog voor de Nexus S (=crespo)... je ziet een paar keer wijzigingen vanuit Google Gingerbread komen en de inhoud daarvan kun je niet 1-2-3 beoordelen.cypher21 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 09:23:
[...]
Had het al gezien
Geen fix voor de galary bug
Eerste ervaringen zijn super. Bouw kwaliteit van het toestel valt me echt reuze mee. Oke het is geen iPhone4 maar vergeleken met de GalaxyS van een collega lijkt hij degelijker.
Nu me weg door Android nog zien te vinden.
(kwam met 2.3.1 en wilde gelijk updaten naar 2.3.2. Heel netjes)
Mwa, lijkt niets aan gedaan te zijn:Arnout schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 10:04:
[...]
Niet te vroeg huilen... wat je hier ziet is alleen het changelog voor de Nexus S (=crespo)... je ziet een paar keer wijzigingen vanuit Google Gingerbread komen en de inhoud daarvan kun je niet 1-2-3 beoordelen.
http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=13419
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2011 22:05 ]
Edit: wat is er gebeurd met het kleurenschema? Het is fletser geworden? Lelijk.
WEL Nederlands nu beschikbaar op mijn US versie!
[ Voor 50% gewijzigd door Arnout op 24-02-2011 23:09 ]
Rockplayer speelt hem af, maar op 2 fps en met decode problemen... terwijl de Nexus One wel MKV 720p zou kunnen afspelen.cypher21 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:24:
@shrimp, mkvs worden niet standaard ondersteund. Vplayer speelt die sample wel af, maar niet vlekkeloos. Je bent iig op third party aangewezen voor mkv support
[ Voor 34% gewijzigd door Donstil op 24-02-2011 22:57 ]
hmm, dat van dat scherm is knap klote.Arnout schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:21:
Heb mijn Nexus S net geupdate naar 2.3.3, ging goed, zie geen verschil. Komende tijd zal uitwijzen of alles opgelost is.
Ik wacht nog even af met het handmatig flashen van de update
Heb je ook NL woordenboek nu?
[ Voor 5% gewijzigd door cypher21 op 24-02-2011 23:16 ]
Verwijderd
bij deze link worden de SLCD en de Samoled Nexus S vergeleken, maar viel het iemand op dat de SLCD versie iets breder lijkt... of ligt dit gewoon aan mij...?
Mag ik vragen hoe je aan de 2.3.3 update bent gekomen? Gewoon via OTA?Arnout schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:21:
Heb mijn Nexus S net geupdate naar 2.3.3, ging goed, zie geen verschil. Komende tijd zal uitwijzen of alles opgelost is.
Wanneer ik de *#*#2432546#*#* code gebruik krijg ik alleen app updates, er komt geen system update bij.
EDIT: Na wat verder zoeken ben ik een handmatige download tegen gekomen:
http://downloadandroid.in...or-nexus-one-and-nexus-s/
EDIT2: Heb er nu 2.3.3 opgekregen, de update zelf ging perfect. Heb nu idd ook de Nederlandse menu's en woordenboeken beschikbaar op de US versie
Echter heb ik ook het zelfde 'probleem' met het scherm. Lijkt te maken te hebben met de helderheid(?) als ik die handmatig instel lijkt het al beter te zijn..
[ Voor 28% gewijzigd door Sir_G-nius op 25-02-2011 07:35 ]
Op XDA wordt het ook opgemerkt wat betreft de grijze "look". Ze hebben het daar ook over dat het nu niet meer zo "yellowish" lijkt, nou daar had ik geen last van
Het lijkt ook alsof het minder scherp is geworden, bijvoorbeeld de notificatie balk en dan met name het accu icoon. sAmoled was heel scherp maar nu niet meer.
Wat het ook kan zijn is dat alle wit niet meer wit is maar meer grijs.
Engels is geen probleem maar het is toch wel lekker dat hij nu nederlands is.
Kleur is idd wat verranderd. Het lijkt allemaal wat minder "in your face" wat ik persoonlijk wel fijn vind.
Scherm is idd minder scherp geworden naar mijn gevoel.
Het lijkt alsof de kleuren ook "softer' geworden zijn, met name de gele kleuren zijn minder fel.
Niet heel hinderlijk, maar hou zelf meer van felle kleuren
Verwijderd
Bleh dat mag je toch wel verwachten van een moderne smartphoneArnout schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:30:
[...]
Rockplayer speelt hem af, maar op 2 fps en met decode problemen... terwijl de Nexus One wel MKV 720p zou kunnen afspelen.

VPlayer was wel beter dan 2fps, maar niet vloeiend. Beroerde is gewoon dat je op 3rd party apps bent aangewezen voor dit soort dingen
Misschien daar naar converteren. Is met MKVtools ongeveer 5min werk (Past alleen de container aan)
Hij kon er alleen niets mee (logisch) .
http://twitter.com/#!/arnoutvos/status/41475919755476992
Wou voor de Galaxy S maar na het lezen over de N S begin ik te twijfelen.
Voor zover ik weet verschilt alleen het scherm, maar volgens mij is er verder niet zo veel bekend over de i9023. Op de website van Samsung staat in ieder geval dat hij een Super Clear LCD scherm heeft, en de US versie heeft s-AMOLED.Justin2000 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 10:44:
Wat is het verschil tussen de Nexus S US de Nexus S i9023. ??
Wou voor de Galaxy S maar na het lezen over de N S begin ik te twijfelen.
Ik heb gisteravond toch maar de handmatige update naar 2.3.3 gedaan. De kleuren zijn inderdaad stukken fletser geworden, maar ik stoor me er niet heel erg aan.
Andere kleine dingen die me opvallen:
- Een extra groentint in het battery-level icoontje bovenin, als de accu ongeveer 20% vol is?
- Als je door je apps scrollt, dan verdwijnen de icons boven en onderin in perspectief naar achteren. Volgens mij is dat nu wat meer blurry dan voorheen?
Edit: Nu valt me nog iets anders aparts op. Ik had de laatste tijd het probleem dat de 'terug'-softkey niet goed reageerde/werkte. Sinds 2.3.3 werkt hij opeens weer helemaal goed...
[ Voor 7% gewijzigd door Renzmeister op 27-02-2011 14:11 ]
Ik vloekte al toen ik zag dat het geel was bij 29% en dacht dat dit de kleurwijziging die ze doorgevoerd hadden was
Maar van 29% - 15% wordt ie steeds meer oranje
Andere dingetjes die me opvallen:
Wifi verbinding is sneller tot stand.
idd geen facebook sync meer.
30FPS video opname (nu ook wanneer het donker is)
Langere batterijduur (placebo??)
Browser lag is weg (zeker op tweakers bij het scrollen door lange pagina's in het forum)
Zal vast nog wel wat meer veranderd zijn, maar ben ik nog niet tegen gekomen
Oh, talking tomcat doet het niet goed meer, stemmen worden niet goed opgenomen
[ Voor 49% gewijzigd door cypher21 op 27-02-2011 14:13 ]
Telkens krijg ik de melding "twitter kan geen berichten ophalen". Verder niets dan lof.
Accu is wel wat snel leeg en het vol laden duurt dan weer een lange tijd (vergeleken met me iPhone4).
Zoals al zovaak gezegd: Kloksnelheden zeggen niet alles. De architectuur is veel belangrijker, en ik gok zo (weet het niet zeker meer) dat de telefoons van nu sneller zijn dan de vintage Xbox.cypher21 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:10:
Mwa, de xbox 1 kan ook geen MKV aan omdat de processor te langzaam is (667mhz) de moderne phones hebben 1ghz.
VPlayer was wel beter dan 2fps, maar niet vloeiend. Beroerde is gewoon dat je op 3rd party apps bent aangewezen voor dit soort dingen
Ik heb geen leuke ondertitel.
Jep: nieuws: Vodafone begint met nieuw edge-netwerk in Nederlandcypher21 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:35:
Merk trouwens sinds de 2.3.3 update dat ik vaak het EDGE icoon zie.
Screenshot:
[afbeelding]
Iemand dit nog meer opgevallen? Of is Vodafone met Edge bezig?
They made me do it.
Ja daar heb ik nog wat foto's vancypher21 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:35:
Merk trouwens sinds de 2.3.3 update dat ik vaak het EDGE icoon zie.
Screenshot:
[afbeelding]
Iemand dit nog meer opgevallen? Of is Vodafone met Edge bezig?
Jammer dat er nog steeds geen H icoon in 2.3.3 zit voor HSDPA
Ah nice
Niet eerder gemerkt, viel me pas op na de update. En ook alleen in Amsterdam, als ik thuis ben heb ik of GPRS of 3G
Idd, Cyanogenmod installeren dan maarArnout schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:46:
[...]
Ja daar heb ik nog wat foto's van
Jammer dat er nog steeds geen H icoon in 2.3.3 zit voor HSDPA
[ Voor 24% gewijzigd door cypher21 op 01-03-2011 15:08 ]
Of framework-res.apk aanpassen, dan heb je alleen maar root toegang nodig
Als de ondersteuning ervoor inzit, hoef je alleen maar het icoontje toe te voegen, kan iknvanmiddag wel even doen
Verwijderd
Dat is denk ik niet een probleem met de twitter app maar met twitter zelf. Heb hier ook verschillende twitter apps en die hebben de laatste tijd allemaal problemen. Zoals op mijn S60 telefoon heb ik Snaptu, Tweets60 en Trill. En het is maar de vraag welke werkt, Snaptu had ik de laatste tijd meeste problemen mee. Zelfde ook op Android. Het lijtk er overigens op dat de problemen zijn opgelost want de laatste paar dagen heb ik dat niet.Donstil schreef op zondag 27 februari 2011 @ 17:32:
Wat mij dan opvalt sinds 2.3.3 is een probleem met het vernieuwen van Twitter for Android.
Telkens krijg ik de melding "twitter kan geen berichten ophalen". Verder niets dan lof.
Accu is wel wat snel leeg en het vol laden duurt dan weer een lange tijd (vergeleken met me iPhone4).
Dit gedaan om voornamelijk dat kleurenprobleem op te lossen, want wit was bij mij echt beige/geelachtig geworden, niet mooi meer.
Nu alles weer mooi strak wit (ach ja, beetje blauwachtig, maar das een stuk beter dan vaal geel) en een hoop extra's waaronder Voodoo sound (komt van de Galaxy S) en overclock mogelijkheden. Hij draait nu stabiel op 1,4 Ghz en ik meen ook nog een langere batterijduur waar te nemen (maar dat kan ook het idee zijn).

Verwijderd
http://forum.xda-develope...php?p=8576321&postcount=1Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:25:
Ik heb veel super goede verhalen gehoord over Voodoo, met name Voodoo Sound. Weet jij toevallig of er een optimale configuratie is? Iemand die er geen verstand van heeft, weet niet wat ie moet aanvinken en wat niet.
FAQ:
How to get the best sound quality ?
The best quality for headphone is obtained:
1/ by setting the Android digital sound level to the maximum or close to it
2/ then using the new analog level to choose the sound pressure that suits your needs
This way, you will get the lowest hiss, best signal-to-noise ratio and lowest distortion.
Van het toetsenbord zit keurig onder Toetsenbord maar ik kan nergens algemene instellingen vinden waar het onder zou kunnen staan.
Edit: Geweldig tik ik net dit bericht vind ik het. Het zit onder geluid

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 01-03-2011 23:19 ]
Verwijderd
http://www.youtube.com/wa...kLDWLD-0&feature=youtu.be
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 16:58 ]
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2011 14:55 ]
Als je accu leeg is, start je auto dan nog?Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:54:
Als de batterij leeg is, en je hebt een wekker gezet, gaat de wekker dan alsnog af ook al staat de telefoon uit? Of doen moderne telefoons dit niet meer?
Bij een Nokia gaat de wekker nog gewoon af indien je accu leeg is.cypher21 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 15:38:
[...]
Als je accu leeg is, start je auto dan nog?
Verwijderd
Dan is-ie dus niet leeg. Hoe kan het apparaat nou werken als het geen stroom heeft? Het is niet alsof er een wekker in zit gebouwd. Het is gewoon digitaal.Arnout schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 15:52:
[...]
Bij een Nokia gaat de wekker nog gewoon af indien je accu leeg is.
Er is een verschil tussen een lege accu, en een telefoon die uitstaat...
Voor zover ik weet hebben android telefoons geen functie.waarbij je in kunt stellen dat de telefoon op een bepaalde tijd aan gaat.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2011 21:24 ]
Opvalled, fysiek ook een paar verschillen, hij is dikker en zwaarder dan de sAmoled versie. En op de video duidelijk het verschil in zwartwaarden.
Super AMOLED is suprieur kwa techniek echter Pentile Matrix is toch een nadeel met Super AMOLED Plus is dat verbetert en dit zal nog meer verbetert worden. Samsung is onlangs namelijk overgestapt naar een nieuwe manier om AMOLED schermen te maken, door deze stap is het zelfs mogelijk om schermen te maken met 300ppi!
Super Clear LCD is in mijn optiek momenteel het beste LCD scherm, en ja ook beter dat het 'Retina' scherm van de iPhone.
Verwijderd
Helemaal met je eens. Super AMOLED plus ziet er wel echt vet uit in de videos. Jezus, die brightness! Het lijkt alsof je de icoontjes echt kan aanraken ipv alleen maar de display dat de icoontjes laat zien. Nu nog een app waarmee je de kleuren kan aanpassen, net zoals elke tv en computer heeft ingebouwd, en dan zitten we goed. Kan ik tenminste die overdreven kleuren van AMOLED veranderen.Dragao Cell schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:44:
@Arnout: Is opzich weer logisch gezien het feit dat Samsung eerder aangaf dat Super AMOLED schermen platter zijn dan LCD's vanwege 'airgap'.
Super AMOLED is suprieur kwa techniek echter Pentile Matrix is toch een nadeel met Super AMOLED Plus is dat verbetert en dit zal nog meer verbetert worden. Samsung is onlangs namelijk overgestapt naar een nieuwe manier om AMOLED schermen te maken, door deze stap is het zelfs mogelijk om schermen te maken met 300ppi!
Super Clear LCD is in mijn optiek momenteel het beste LCD scherm, en ja ook beter dat het 'Retina' scherm van de iPhone.
[ Voor 7% gewijzigd door yok op 08-03-2011 11:30 ]
@Yok: Vind donkere kleur op Super AMOLED echt mooi, kan me goed voorstellen hoe mooi het zwart van het UI van Gingerbread overloopt met de rest van de 'front' overloopt.
mijn vorig toestel was een Galaxy S vandaar dat ik de s-amoled wilde.
zelfs met ong dezelfde hardware voelt dit een stuk soepeler aan.
GPS is veel beter (was bij mijn Galaxy S niet eens zo slecht)
toestel is daar bij The CarPhone Warehouse omgerekend 499 euro
Valt nog mee, en dan heb je wel S-AMOLED, wat imho wel beter is dan S-LCD...mono-oXide schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:57:
Hier ook vorig weekend speciaal naar London gevlogen (met mn vriendin) voor 2x een Nexus S (S-Amoled),
mijn vorig toestel was een Galaxy S vandaar dat ik de s-amoled wilde.
zelfs met ong dezelfde hardware voelt dit een stuk soepeler aan.
GPS is veel beter (was bij mijn Galaxy S niet eens zo slecht)
toestel is daar bij The CarPhone Warehouse omgerekend 499 euro
Update: Ik zie dat er wat meer mensen last van hebben. Is er een manier om te downgraden naar 2.3.2 of zo?
[ Voor 40% gewijzigd door yok op 09-03-2011 18:28 ]
Ik hoop dat je duidelijk de keuze kunt maken. Ik zou heel graag de versie met sclcd willen bestellen als ik al van volgende maand kan verlengen.Arnout schreef op maandag 07 maart 2011 @ 21:19:
Nexus S Super Clear LCD vs Super AMOLED: YouTube: Nexus S - Super Clear Display vs AMOLED
Opvalled, fysiek ook een paar verschillen, hij is dikker en zwaarder dan de sAmoled versie. En op de video duidelijk het verschil in zwartwaarden.
Zit alleen nog te twijfelen of ik van kpn naar vodafone moet overstappen maar goed.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Het hoofd PR bij Samsung is volgens mij paniekvoetbal aan het spelen. Het hele media-offensief brengt mij erg aan het twijfelen.
Hoewel ik liever anders zou geloven, wijst alles erop dat we hier te maken hebben met een resultaat dat minder is dan de som der delen. Samsung heeft met de Galaxy S een erg succesvolle telefoon gemaakt, maar Samsungs versie van het besturingssysteem is nogal K. Google heeft met Android een erg succesvol besturingssysteem gemaakt, maar heeft er geen eigen telefoon bij, behalve de volstrekt achterhaalde Nexus One. Combineer die twee met elkaar en je hebt een killerphone te pakken. Ergo: de Nexus S.
In theorie klopt alles. In de praktijk krijgt het apparaat te maken met een tekort aan amoledschermen, uitvallende verbindingen (lees de ervaringen van Wiethoofd er maar op na op de advertorial van Samsung en Tweakers) en updates die fletsere kleuren tot gevolg hebben.
Daarbij krijg ik door alle uitstel ook nog eens meer dan voldoende gelegenheid om over deze zaken na te gaan denken. Was het apparaat gewoon in februari uitgekomen, dan had ik ‘m nu hier naast me liggen, maar ik begin toch wel erg te twijfelen of dit een goeie aanschaf zal zijn. Ik ben een beetje een Google fanboy, en dus wil ik niets liever dan de zogenaamde pure Goegelervaring, maar of ik daarvoor ook basale dingen als goeie ontvangst wil offeren? Ik weet het niet meer.
Bij Samsung hebben ze nog niet eens review samples beschikbaar, maar zo heel gek is dat ook niet. De Nexus S is niet de eerste telefoon die netwerk-problemen heeft bij de launch, en zal ook zeker niet de laatste zijn. De telefoon is nog maar net verkrijgbaar in Nederland, en zoals je al zei, die update sloeg inderdaad nergens op, maar daar is een oplossing voor: De Voodoo kernel van supercurio.zoemtoeter schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 21:08:
[...]
Het hoofd PR bij Samsung is volgens mij paniekvoetbal aan het spelen. Het hele media-offensief brengt mij erg aan het twijfelen.
Hoewel ik liever anders zou geloven, wijst alles erop dat we hier te maken hebben met een resultaat dat minder is dan de som der delen. Samsung heeft met de Galaxy S een erg succesvolle telefoon gemaakt, maar Samsungs versie van het besturingssysteem is nogal K. Google heeft met Android een erg succesvol besturingssysteem gemaakt, maar heeft er geen eigen telefoon bij, behalve de volstrekt achterhaalde Nexus One. Combineer die twee met elkaar en je hebt een killerphone te pakken. Ergo: de Nexus S.
In theorie klopt alles. In de praktijk krijgt het apparaat te maken met een tekort aan amoledschermen, uitvallende verbindingen (lees de ervaringen van Wiethoofd er maar op na op de advertorial van Samsung en Tweakers) en updates die fletsere kleuren tot gevolg hebben.
Daarbij krijg ik door alle uitstel ook nog eens meer dan voldoende gelegenheid om over deze zaken na te gaan denken. Was het apparaat gewoon in februari uitgekomen, dan had ik ‘m nu hier naast me liggen, maar ik begin toch wel erg te twijfelen of dit een goeie aanschaf zal zijn. Ik ben een beetje een Google fanboy, en dus wil ik niets liever dan de zogenaamde pure Goegelervaring, maar of ik daarvoor ook basale dingen als goeie ontvangst wil offeren? Ik weet het niet meer.
Het enige nadeel van die laatste update is dat wanneer iemand belt of je iemand belt, het scherm grijs wordt ipv zwart (terwijl zwart minder verbruikt en echt veeeeeel mooier is).
Open voor het importeren, bestellen, en andere randzaken aub even een apart topic in Telecomproviders. Hier horen dit soort berichten niet thuis.