remmelt schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:12:
Ik heb ze er gisteren over gebeld. Dat ging toen wel specifiek over het iphone abonnement, maar toch.
Je mag gewoon voip-en met je normale databundel, het is dan ook gewoon normale data. Vodafone zegt echter dat je er erg veel data mee verbruikt en dat je daarom beter voor €5 extra een unlimited databundle kan nemen. Dat is wat die blox eigenlijk is; niet dat je dan ineens mag voipen en eerder niet maar gewoon een andere naam voor het Zorgeloos Internet Blox.
Maar, YMMV dus bel ze zelf even. Ze zijn heus best vriendelijk hoor, bij Vodafone.
Dat laatste twijfelde ik ook niet aan hoor. Ik ben geen Youp.
Ik ga ze inderdaad nog bellen, heb wel een paar vraagjes. Maar als jij of iemand anders ze kan beantwoorden, zou het natuurlijk ook fijn zijn!
Want ik zie bijvoorbeeld dat als ik het goedkoopste Sim Only abbo wil (ik bel en sms niet zo veel), + 5 euro voor dat VoIP en unlimited databundle, dat ik dan maar 14 euro kwijt ben (alleen eerste vier maanden, later komt er wel wat geld bij, maar toch)! Natuurlijk komt daarbij de volle prijs van het toestel, maar toch vind ik het vreemd:
- De snelheid is altijd 3.6mb/s, dat verandert niet. Wat wel verandert bij verschillende abbo's is datalimiet. Bij de goedkoopste sim onlies en normale abbo's is dat 250mb, anders 1gb. Maar betaal 5 euro extra, en je hebt opeens ipv 250mb limiet, geen limiet. Is een beetje vreemd toch?
- Ik was ook altijd wel geintresseerd in Prepaid met internet, vanwege het feit dat ik weinig bel en sms. Ze bieden een blox (die je om de 30 dagen moet verlengen) aan voor 15 euro, waarbij je voor 1GB kan internetten. Ik zit nog te twijfelen tussen goedkoopste Sim Only bel+sms+web en die 5 euro extra (als het echt waar is dat je dan unlimited databundle hebt en 3.6 mb/s, en prepaid + 15 euro internet blox.
- Ik zie ook dat je bij normale abbo's (geen sim only) niet voor dat VoIP/zorgeloos internet blox kunt kiezen. Ook zijn de
prijzen op de informatie pagina een beetje verouderd....
[
Voor 6% gewijzigd door
Anoniem: 372326 op 20-01-2011 18:05
]