Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Scoren liggen zoals verwacht in de lijn van de Galaxy S Phones. Mooi om te zien hoe duidelijk het performance-verschil is tussen de N1 en de NS. En sommigen durven nog te beweren dat de NS niet nodig is als je een N1 hebt.

Als serieuze developer en consument is een NS een must puur omdat de NS qua performance het minimum zal zijn de komende jaar. Met een N1 blijven ontwikkelen is jezelf gewoonweg tekort doen (wat betreft games)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relief2009 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 20:38:
En sommigen durven nog te beweren dat de NS niet nodig is als je een N1 hebt.
Dat ben ik toch wel met ze eens. Ik vind het sowieso belachelijk om na een jaar al van telefoon te wisselen, maar de meeste mensen wisselen nu zelfs na een half jaar. Geen idee waar ze het geld vandaan halen. Natuurlijk kan je niet blijven wachten op betere apparaten, uiteindelijk moet je er maar toch een kopen en hopen dat je er geen spijt van krijgt omdat de volgende maand het (voor jou) perfecte toestel uit komt.

Het punt is, als vanilla Android voor jou erg belangrijk is, zoals voor mij, dan heb je maar twee keuzes. Als je nog geen Android telefoon hebt, dan is de keuze simpel: Nexus S. Maar als je de Nexus One hebt, dan zie ik geen groot genoege verbeteringen in de Nexus S om hem te kopen. En ik wil niet zeggen dat de Nexus S even goed is als de Nexus One, want dat is-ie niet. Hij is gewoon beter, sneller. Maar je betaalt wel weer 500 euro, en dat is-ie gewoon niet waard.

Maar misschien ligt dit alleen aan mij, en ben ik een beetje vreemd dat ik langer dan een jaar met een toestel wil lopen. Ik hoop dat ik met de Nexus S lekker lang kan blijven doen, minstens 2 jaar, maar ik zal dan wel weer jaloers worden. Ik verheug met niet echt op de dual-core chips, omdat ze nu gewoon nog nutteloos zijn. De Nexus S is super snel, en heeft maar heel weinig lag (uit de reviews te lezen). Sneller dan geen lag kan het toch niet? Tenzij ze natuurlijk 3D games gaan uitbrengen, maar ten eerste zijn die er nog niet, en ten tweede staat er ook gewoon een Xbox 360 thuis.

Het gaat eigenlijk hetzelfde met telefoons als met smartphones. De enige reden dat de specificaties van computers maar omhoog blijven gaan zijn games. Voor internet explorer of firefox heb je echt geen quad-core nodig hoor. Voor word ook niet. Ik denk dat het zo ook zal vergaan met Android. Dual-core is misschien nog redelijk, aangezien zware websites dan ook wat sneller worden geladen, en je kan beter multi-tasken, maar daarna zullen de verbeteringen alleen maar komen voor games, net zoals bij de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De eerste OTA-update voor de Nexus S is net verschenen: 2.3.1. (maar nog geen changelog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 21:12:
De eerste OTA-update voor de Nexus S is net verschenen: 2.3.1. (maar nog geen changelog)
Heb je 'm al (het toestel, niet de update), of heb je dit van internet? Als je 'm al hebt, ben ik erg benieuwd wat je er van vindt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 21:19:
[...]

Heb je 'm al (het toestel, niet de update), of heb je dit van internet? Als je 'm al hebt, ben ik erg benieuwd wat je er van vindt!
Nope (helaas).

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Mijn levering helaas vertraagd, hoop vandaag dat ie binnen komt...

@Gijs, ik heb minimaal ieder jaar een nieuwe telefoon, waarom? Tsja, gadgets vind ik leuk, daarnaast is na 1 jaar de oude telefoon nog redelijk wat geld waard op de tweedehands markt.
Ik koop echter altijd mijn toestellen los en importeer ze het liefst uit de US (ook bij de iphone 2g, nexus one en nu nexus S gedaan)
Het is meer een beetje hobby, en het geld wat ik bespaar op abonnementen, daar koop ik wel een nieuwe phone voor ;)

Ik hoop iig vanavond ff een korte review te kunnen posten met wat foto's en een vergelijking te kunnen maken met de N1

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Relief2009
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 21:01:
[...]

Dat ben ik toch wel met ze eens. Ik vind het sowieso belachelijk om na een jaar al van telefoon te wisselen, maar de meeste mensen wisselen nu zelfs na een half jaar. Geen idee waar ze het geld vandaan halen. Natuurlijk kan je niet blijven wachten op betere apparaten, uiteindelijk moet je er maar toch een kopen en hopen dat je er geen spijt van krijgt omdat de volgende maand het (voor jou) perfecte toestel uit komt.

Het punt is, als vanilla Android voor jou erg belangrijk is, zoals voor mij, dan heb je maar twee keuzes. Als je nog geen Android telefoon hebt, dan is de keuze simpel: Nexus S. Maar als je de Nexus One hebt, dan zie ik geen groot genoege verbeteringen in de Nexus S om hem te kopen. En ik wil niet zeggen dat de Nexus S even goed is als de Nexus One, want dat is-ie niet. Hij is gewoon beter, sneller. Maar je betaalt wel weer 500 euro, en dat is-ie gewoon niet waard.

Maar misschien ligt dit alleen aan mij, en ben ik een beetje vreemd dat ik langer dan een jaar met een toestel wil lopen. Ik hoop dat ik met de Nexus S lekker lang kan blijven doen, minstens 2 jaar, maar ik zal dan wel weer jaloers worden. Ik verheug met niet echt op de dual-core chips, omdat ze nu gewoon nog nutteloos zijn. De Nexus S is super snel, en heeft maar heel weinig lag (uit de reviews te lezen). Sneller dan geen lag kan het toch niet? Tenzij ze natuurlijk 3D games gaan uitbrengen, maar ten eerste zijn die er nog niet, en ten tweede staat er ook gewoon een Xbox 360 thuis.

Het gaat eigenlijk hetzelfde met telefoons als met smartphones. De enige reden dat de specificaties van computers maar omhoog blijven gaan zijn games. Voor internet explorer of firefox heb je echt geen quad-core nodig hoor. Voor word ook niet. Ik denk dat het zo ook zal vergaan met Android. Dual-core is misschien nog redelijk, aangezien zware websites dan ook wat sneller worden geladen, en je kan beter multi-tasken, maar daarna zullen de verbeteringen alleen maar komen voor games, net zoals bij de computer.
Je kunt nog altijd je N1 verkopen en dat brengt ook veel geld in het laatje. N1 blijft populair onder tweakers en ontwikkelaars. Met wat extra geld kun je Nexus S kopen.

Ik doe zelf meestal max 1 jaar met een telefoon. Mijn E72 was na 3 maanden weg, iPhone 6 maanden en heb nu een GS. Zodra iets top of the line op de markt is verkoop ik mijn telefoon en koop ik weer een nieuwe. Ik hou gewoon van het nieuwste :) Dat is hoe ik ben. Ik weet zelf dat velen 2 jaar met hun telefoon doen. Maar 2 jaar met 1 telefoon is voor mij echt crazy :P

Ik hoop dat Google met Android Honeycomb qua UI mij kan overtuigen, want komend zomer zal het niet raar zijn als ik overstap op WP7. Gingerbread ziet er stukken beter uit, maar ik hoop dat ze qua UI veel meer verrassende dingen kunnen laten zien in 3.0.

NS update:
De update van De NS is trouwens vooral gericht op het oplossen van bugs. Ook weer iets wat Google veel sneller doet dan Samsung.

Verwijderd

Honeycomb is volgens mij vooral gericht op tablets, en Google had bekend gemaakt sowieso wat minder updates (nog maar 1 per jaar) uit te brengen om fragmentatie tegen te gegaan. Die UI veranderingen van Honycomb zijn dus bedoeld om Android beter te laten draaien op tablets. Motorola liet het in hun reclame al zien: de Galaxy Tab - Android OS... but it's Android OS. Motorola krijgt dus waarschijnlijk Honeycomb met een UI dat aangepast en geoptimaliseerd is voor tablets.

De Nexus S zal dus wel even zonder grote updates blijven, al hoop ik dat Ice Cream(?) ook grote veranderingen meebrengt voor interface. Ik vind trouwens hoe het er nu uit ziet, donker met tinten oranje en groen, wat op een Super AMOLED scherm erg vet is, ook heel mooi. Vooral dus op een Super AMOLED scherm springen die groene en oranje kleuren er mooi uit tussen het diepe zwart, maar ook gewoon voor LCD is het een mooie combinatie van kleuren.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 20:34:
Dat bewijst toch maar weer dat de processor van de Nexus S wel wat beter is dan die van de Nexus One. Ik hoor zo veel mensen zeggen: het is nog steeds 1Ghz, dat is toch geen verbetering? Nou, wel dus.
In die review is wel slechts alleen de gpu getest, dus dat zegt lang niet alles.

Verwijderd

Heb mijn Nexus S nu binnen. De stock launcher is wel nog steeds traag en matig. Maar met LauncherPro werkt alles weer zoals op mijn n1. De achterkant voelt overigens wel erg cheap aan. Dit had Samsung zeker beter kunnen doen.

Als ik af en toe weer wat doe op de N1 merk ik wel dat de NS toch duidelijk sneller is. Het grootste gemis is denk ik de trackball/led. Nog niet echt een N1 killer (had ik ook niet verwacht).

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 22:07

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

pics? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind net een artikel van All About Phones, waar ze zeggen de versie met Super Clear LCD te hebben vastgehouden. Hier de foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.allaboutphones.nl/photos/12919842971869/Google-Nexus-S.jpg

Ziet er inderdaad uit als LCD (kijk naar de notificatiebalk), maar ik kan nog niks zeggen over de kwaliteit, omdat je alleen de interface ziet. All About Phones zegt dat de kwaliteit van het scherm goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:25

duderuud

Sliden is koel

Ik heb de mijne ook binnen. Na vergelijk met mijn Desire HD valt ie toch wel tegen.

Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik het grote scherm van de desire wel erg fijn vind.
De Nexus S staat dus in vraag en aanbod ;)

Als er nog specifieke vragen zijn...shoot!

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duderuud schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 01:58:
Ik heb de mijne ook binnen. Na vergelijk met mijn Desire HD valt ie toch wel tegen.

Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik het grote scherm van de desire wel erg fijn vind.

Waarin valt de Nexus S precies tegen in vergelijking met de Desire HD? Alleen de grootte van het scherm? Of de snelheid? Of houd je gewoon meer van de Sense interface?

Ook heb ik een vraag over de krasbestendigheid van het scherm en de behuizing, al denk ik dat je daar nog geen antwoord op kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krasbestendigheid is niet best. Heb er 2x (een voor mij en een voor mijn vrouw) sinds launch day (16 Dec) en ik heb al een flinke kras veroorzaakt op het scherm van de telefoon van mijn vrouw (1x uit handen laten vallen van +- 20cm hoog). Ik zit al een tijdje op screenprotectors te wachten (2 weken geleden al besteld) en baal ervan dat ik deze niet op tijd binnen had (i.e. voor dat ik de telefoon liet vallen). Mijn Nexus One met screenprotector heeft zoveel op zijn lazer gehad afgelopen jaar en heeft nog geen enkele kras.

Ik zou dus zeker een screenprotector aanraden omdat het scherm zoals eerder bevestigd geen Gorilla Glass heeft en dus relatief makkelijk krast.

Ook zit ik te wachten op een Amzer soft case, de Nexus S is zo dun en glad aan de zijkant dat je hem makkelijk uit je handen laat glijden als je hem oppakt. Dit is in ieder geval hoe ik de telefoon van mijn vrouw liet vallen. Ook is de glossy achterkant makkelijk krasbaar.

Verder is het echt een toptelefoon en een echte verbetering van de N1. Veel sneller, beter scherm, meer geheugen (mijn intern applicatie geheugen zat constant vol met de N1), en een nauwkeuriger touchscreen. Belkwaliteit is ook erg goed. Wat mij betreft een aanrader in combinatie met screenprotector en case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
duderuud schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 01:58:

Sorry, maar je hebt alleen ff gekeken hoe het werkt. Ik kan niet zeggen dat je met 2 minuten ervaring kunt vaststellen dat hij tegenvalt ;)

Klinkt meer als promotie voor je V&A.

[ Voor 3% gewijzigd door Relief2009 op 26-12-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Net bij de Carphone Warehouse geweest om eens met het ding te spelen. Moet zeggen dat de snelheid me erg meevalt. Zelfs met een animated background is het scrollen tussen de homescreens nog steeds vloeiend. Gingerbread is ook erg lekker om mee te werken. De veranderingen zijn maar klein, maar het is allemaal net even wat smoother dan Froyo. Zeker de animatie waarmee het scherm uitgaat is geweldig. Simpel, maar het verhoogt het gebruiksplezier aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
RoD schreef op zondag 26 december 2010 @ 20:47:
Net bij de Carphone Warehouse geweest om eens met het ding te spelen. Moet zeggen dat de snelheid me erg meevalt. Zelfs met een animated background is het scrollen tussen de homescreens nog steeds vloeiend. Gingerbread is ook erg lekker om mee te werken. De veranderingen zijn maar klein, maar het is allemaal net even wat smoother dan Froyo. Zeker de animatie waarmee het scherm uitgaat is geweldig. Simpel, maar het verhoogt het gebruiksplezier aanzienlijk.
Kan je wat meer zeggen over de bouwkwaliteit? Is het goedkoop, maar stevig plastic zoals bij SGS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is zeker plastic, en het is zeker Galaxy S-achtig. Voelt minder prettig aan dan de Desire. Maar ik kon tijdens het spelen niet echt ontdekken dat het brak was. Ding lag lekker in de hand, voelde goed.

Maar het blijft Samsung-achtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Het Samsung-achtige had ik al een beetje opgemaakt uit de verschillende fimpjes.
Ik ben benieuwd hoe de snelheid van een Nexus S zich verhoud tot die van een Desire HD op Android 2.3

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plastic voelt kut (vingerafdrukken, glad), maar is wel stevig. En helpt ook voor ontvangst en zo. Gelukkig heeft een slimme jongen van XDA daar iets voor bedacht: Plastidip op je battery cover spuiten

Volgens de reacties werkt dat prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
RoD schreef op zondag 26 december 2010 @ 21:39:
Het is zeker plastic, en het is zeker Galaxy S-achtig. Voelt minder prettig aan dan de Desire. Maar ik kon tijdens het spelen niet echt ontdekken dat het brak was. Ding lag lekker in de hand, voelde goed.

Maar het blijft Samsung-achtig.
Ok dat is prima, want ik kan juist niet wennen aan dat harde plastic van HTC en Apple. Ik vind het zachte van de SGS heerlijk
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 22:35:
Plastic voelt kut (vingerafdrukken, glad), maar is wel stevig. En helpt ook voor ontvangst en zo. Gelukkig heeft een slimme jongen van XDA daar iets voor bedacht: Plastidip op je battery cover spuiten

Volgens de reacties werkt dat prima!
Erg interessant! Je kan ook op ebay speuren naar een leuke covertje of batterijklep

[ Voor 38% gewijzigd door Relief2009 op 28-12-2010 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het beste vind ik nog de achterkant van de Xperia X10. De voorkant is dan wel weer van glossy plastic (vingerafdrukken), maar dat vind ik bij de voorkant juist goed. Dan valt het mooi weg tegen het scherm.

De achterkant is bij de X10 wel plastic, maar tenminste niet zo glad. Het voelt ook helemaal top aan. Ik weet alleen niet of het zwaarder is dan het plastic wat Samsung gebruikt. In de X10 zit sowieso ook wat metaal, maar dat mag er van mij wel uit.

Ik hoop dat de volgende Nexus trouwens een Sony Ericsson wordt. Vind ik nog steeds de beste fabrikant. Maar een Nexus mislukt sowieso niet, vind ik dan. De Nexus One en de Nexus S vind ik een van de beste toestellen.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft Tweakers.net een Google Nexus S liggen? :p
Begin volgende week op @tweakers: ouderwetsch diepgravende review Android-toestel met allerlei interessante tests en benchmarks \0/
about 5 hours ago via TweetDeck
http://twitter.com/arnoudwokke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds twee dagen ook in bezit van deze telefoon.
Zal een paar plus en min punten opnoemen vanuit mijn leek-android perspectief, feel free to comment.

Plus:
Snel! Ik had hiervoor een iPhone 3G en de snelheidswinst tegenover die telefoon is ongelofelijk. De interface glijdt als boter over je scherm, alles gaat heel soepel.
Ligging in de hand; ik vind het onderste 'drempeltje' aan de achterkant erg goed in de hand liggen. Alleen niet zo handig als je de telefoon aan wilt zetten(zie min).
Foto's bij slecht licht; komende van een iPhone zonder flitser en zonder foto-instelbaarheden is dit een grote plus, maakt foto's maken net wat leuker.
Wifi hotspot; dit had mijn iPhone alleen als deze jailbroken was.
Scherm is erg mooi, ik neem aan dat ik een samoled heb, en deze is een stuk mooier dan mijn vorige iPhone, mijn moeder haar iPhone 4 heb ik er wel even naast gehad en deze was toch wel wat helderder en scherper mijns inzien.
En natuurlijk simlockvrij.

Min
Aan en en uit-knop zit voor mij verkeerd, mijn duim(of andere vinger) kan ik er niet makkelijk bij.
Gemaakt van plastic, voelt echter wel stevig aan, dus dit is eigenlijk geen groot minpunt.
Verder eigenlijk nog weinig negatieve ervaringen, misschien de batterij maar op het moment ben ik er heel actief mee bezig waardoor ik hiervoor nog geen redelijke beoordeling kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 17:12:
Sinds twee dagen ook in bezit van deze telefoon.
Zal een paar plus en min punten opnoemen vanuit mijn leek-android perspectief, feel free to comment.

Plus:
Snel! Ik had hiervoor een iPhone 3G en de snelheidswinst tegenover die telefoon is ongelofelijk. De interface glijdt als boter over je scherm, alles gaat heel soepel.
Ligging in de hand; ik vind het onderste 'drempeltje' aan de achterkant erg goed in de hand liggen. Alleen niet zo handig als je de telefoon aan wilt zetten(zie min).
Foto's bij slecht licht; komende van een iPhone zonder flitser en zonder foto-instelbaarheden is dit een grote plus, maakt foto's maken net wat leuker.
Wifi hotspot; dit had mijn iPhone alleen als deze jailbroken was.
Scherm is erg mooi, ik neem aan dat ik een samoled heb, en deze is een stuk mooier dan mijn vorige iPhone, mijn moeder haar iPhone 4 heb ik er wel even naast gehad en deze was toch wel wat helderder en scherper mijns inzien.
En natuurlijk simlockvrij.

Min
Aan en en uit-knop zit voor mij verkeerd, mijn duim(of andere vinger) kan ik er niet makkelijk bij.
Gemaakt van plastic, voelt echter wel stevig aan, dus dit is eigenlijk geen groot minpunt.
Verder eigenlijk nog weinig negatieve ervaringen, misschien de batterij maar op het moment ben ik er heel actief mee bezig waardoor ik hiervoor nog geen redelijke beoordeling kan geven.
Hij is niet glad ofzo, vanwege het plastic? Glijdt hij, behalve door het 'drempeltje', makkelijk uit je hand? En hoe zit het met de vingerafdrukken op het plastic, gebeurd dat snel?

En het scherm, is dat een beetje vingerafdruk-vrij? En ik zou het heel fijn vinden als je over een week of twee kan zeggen hoe je scherm en het toestel in het algemeen eruitziet qua krassen (ook even zeggen of je een hoes/screen protector gebruikt, en hoe vaak je hem laat vallen, waar je je telefoon bewaart enzo), en hoe snel er vingerafdrukken op scherm en plastic komen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 02:22:
[...]

Hij is niet glad ofzo, vanwege het plastic? Glijdt hij, behalve door het 'drempeltje', makkelijk uit je hand? En hoe zit het met de vingerafdrukken op het plastic, gebeurd dat snel?

En het scherm, is dat een beetje vingerafdruk-vrij? En ik zou het heel fijn vinden als je over een week of twee kan zeggen hoe je scherm en het toestel in het algemeen eruitziet qua krassen (ook even zeggen of je een hoes/screen protector gebruikt, en hoe vaak je hem laat vallen, waar je je telefoon bewaart enzo), en hoe snel er vingerafdrukken op scherm en plastic komen.

Alvast bedankt!
Zie link voor foto's voor algemene impressie: http://www.flickr.com/pho...2/sets/72157625593400217/

Ik vind de telefoon niet glad nee, het voelt eerder alsof de achterkant een soort van 'grip' heeft.

Er komen wel heel erg snel vingerafdrukken op de achterkant van de telefoon. Ik ga echter een Invisible Shield (Zagg) kopen voor de voor- en achterkant waarmee ik dit hoop te verhelpen. Deze krijg ik echter pas over 1 à 2 weken binnen. Tot die tijd laat ik de voorkant nog half beplakt met het originele folie, voor hoever mogelijk. Het plastic folie van de achterkant begaf het namelijk ook al na dag 1.

Over de vingerafdrukken op het scherm kan ik dus op het moment weinig zeggen. En zal hier waarschijnlijk weinig over te zeggen hebben, omdat ik eigenlijk altijd een screenprotector gebruik.
Ik heb nog geen krassen waargenomen op andere plekken van de telefoon, waar deze wel veel op een (houten) tafel ligt en gisterenavond veelvuldig is misbruikt door vrienden.
De mobiel bewaar ik vaak in mijn broekzak, als ik hem niet nodig denk te hebben in een vakje in mijn tas.

Vragen? Shoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inderdaad nog een paar vraagjes:
- Onder welke provider zit je, en werken de WiFi-hotspots daarbij?
- Heb je al geprobeert om Skype in te stellen, zodat je gewoon naar contacten kunt gaan om iemand via Skype te bellen, en niet naar de applicatie zelf? (Dit schijnt nieuw te zijn bij Gingerbread, ik weet alleen niet precies hoe het werkt). En zo ja, werkt dat dan ook in verband met je provider?
- Hoe is je WiFi-ontvangst? Op verschillende fora heb ik gelezen dat het scherm laat zien dat de ontvangst erg slecht is, maar dat de WiFi gewoon wel werkt. Een software-bug dus.
- Hoe werkt de browser als je op een website met flash zit?
- Er is een programma in de Market waarmee je kan testen hoeveel aanraakpunten je touchscreen heeft. De Nexus One had er bijvoorbeeld maar twee, maar ik ben benieuwd hoeveel de Nexus S er heeft. Ik weet alleen niet meer hoe dat programma heet... Maar als jij het weet, of iemand anders, ben ik benieuwd hoeveel aanraakpunten de Nexus S heeft.

- En wat meer informatie over de batterij-duur?

Veel vragen, maakt niet uit als je ze niet kunt beantwoorden, hoor. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 12:29:
Ik heb inderdaad nog een paar vraagjes:
- Onder welke provider zit je, en werken de WiFi-hotspots daarbij?
Ik zit bij Vodafone en heb geen idee of ik ook maar WiFi spots heb. Verder heb ik wel in de trein gebruik kunnen maken van de t-mobile hotspots, als dit van toepassing is?
- Heb je al geprobeert om Skype in te stellen, zodat je gewoon naar contacten kunt gaan om iemand via Skype te bellen, en niet naar de applicatie zelf? (Dit schijnt nieuw te zijn bij Gingerbread, ik weet alleen niet precies hoe het werkt). En zo ja, werkt dat dan ook in verband met je provider?
Ik zie dit zelf niet terug in mijn adresboek, misschien is het een instelling? Zal het proberen verder uit te zoeken.
- Hoe is je WiFi-ontvangst? Op verschillende fora heb ik gelezen dat het scherm laat zien dat de ontvangst erg slecht is, maar dat de WiFi gewoon wel werkt. Een software-bug dus.
WiFi laat bij mij hetzelfde zien als bij mijn iPhone 3G, dus heb hier geen ervaring mee. Dit is over een afstand van max 15m.
- Hoe werkt de browser als je op een website met flash zit?
Ik bezoek nooit sites met flash, kan je een voorbeeld geven? Dit wil ik nl. best even uitproberen.
- Er is een programma in de Market waarmee je kan testen hoeveel aanraakpunten je touchscreen heeft. De Nexus One had er bijvoorbeeld maar twee, maar ik ben benieuwd hoeveel de Nexus S er heeft. Ik weet alleen niet meer hoe dat programma heet... Maar als jij het weet, of iemand anders, ben ik benieuwd hoeveel aanraakpunten de Nexus S heeft.
Als iemand hiervan de naam van het programma heeft wil ik dit best even installeren en testen. Kon de naam zelf mbv google ook niet vinden.

- En wat meer informatie over de batterij-duur?
De batterij heeft het gisteren van 8 uur 's morgens tot half 7 's morgens vol gehouden, inclusief gebruik door vrienden 's nachts. Kan hier helaas geen screenshot meer van maken omdat deze nu te lang in de oplader heeft gezeten. Ik denk zo'n 2- 3 uur actief gebruik en met constante push/sync aan.

Veel vragen, maakt niet uit als je ze niet kunt beantwoorden, hoor. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Op Google vind ik de app 'Multitouch Visible Test'. Dat lijkt 'm te zijn, maar er zijn er vast meer.
- Website met flash: http://www.mono-1.com/monoface/main.html (wel erg extreem voorbeeld, uitzendinggemist werkt volgens mij ook met flash)
- Hier staat informatie over WiFi-hotspots en VoIP (eerste twee vragen die ik stelde). Werkt dat allebei? De website is volgens mij ook met flash, maar is van Google zelf dus zal wel gewoon goed werken.

Voor de rest, heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:08
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 12:29:
Dat heb ik bij mijn Galaxy S met Android 2.2 (Froyo) ook al hoor, kwestie van de persoon selecteren en dan kan je kiezen waarmee je wil bellen, skype of gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 14:04:
- Op Google vind ik de app 'Multitouch Visible Test'. Dat lijkt 'm te zijn, maar er zijn er vast meer.
- Website met flash: http://www.mono-1.com/monoface/main.html (wel erg extreem voorbeeld, uitzendinggemist werkt volgens mij ook met flash)
- Hier staat informatie over WiFi-hotspots en VoIP (eerste twee vragen die ik stelde). Werkt dat allebei? De website is volgens mij ook met flash, maar is van Google zelf dus zal wel gewoon goed werken.
:>
Voor de rest, heel erg bedankt!
Multitouch: 5 stuks
Flash werkt op de gelinkte website
Voip via skype werkt gewoon, maar ik maak geen gebruik van andere voip diensten.
Wifi hotspot maken werkt naar behoren, handig voor de wifi iPad;)

Edit; skype is ondertussen gesynchroniseerd met het adresboek, duurde blijkbaar wat langer dan een paar minuten!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2011 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:13:
[...]

Multitouch: 5 stuks
Flash werkt op de gelinkte website
Voip via skype werkt gewoon, maar ik maak geen gebruik van andere voip diensten.
Wifi hotspot maken werkt naar behoren, handig voor de wifi iPad;)

Edit; skype is ondertussen gesynchroniseerd met het adresboek, duurde blijkbaar wat langer dan een paar minuten!
Heel erg bedankt!

Skype werkt ook via 3G? Een vriend van me zegt dat Skype via 3G hele slechte kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 21:41
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 20:56:
[...]

Heel erg bedankt!

Skype werkt ook via 3G? Een vriend van me zegt dat Skype via 3G hele slechte kwaliteit is.
Niet waar. Skype werkt heel goed op deze telefoon, veel beter dan een normaal GSM gesprek. Heb vrijdag nog 8 minuten zitten bellen vanuit een rijdende trein: geen storing. Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnout schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 22:01:
[...]

Niet waar. Skype werkt heel goed op deze telefoon, veel beter dan een normaal GSM gesprek. Heb vrijdag nog 8 minuten zitten bellen vanuit een rijdende trein: geen storing. Telfort.
Hier ben ik het mee eens. Skype werkt naar behoren en heb ook nog geen storingen gehad in de tijd dat ik het nu uit zit te proberen. Ook de kwaliteit is naar behoren, te vergelijken met een normaal telefoongesprek mijns inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 22:04:
[...]

Hier ben ik het mee eens. Skype werkt naar behoren en heb ook nog geen storingen gehad in de tijd dat ik het nu uit zit te proberen. Ook de kwaliteit is naar behoren, te vergelijken met een normaal telefoongesprek mijns inzien.
Oke, mooi. Hij had het op een Xperia X10 met Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Iemand hier toevallig een SE MW600 bluetooth headset gebruikt i.c.m. de Nexus S (en dus Gingerbeard)? Ben benieuwd of er nu wel de contactpersoon op het schermpje van de MW600 komt te staan als je wordt gebeld. En of er nu bij het luisteren van muziek wordt weergegeven op het schermpje welk nummer er word afgespeeld (en evt. hoeveelste minuut etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dag iedereen,
ik heb een aantal kleine vragen, ben echt een tech noob, dus neem het me niet kwalijk!

Ik krijg een Nexus S verscheept uit de States als kado, omdat mn voorkeur toch liever uitging naar de versie met Samoled!
maar nu bedenk ik me pas of ik de telefoon wel in het Nederlands kan gaan gebruiken?
Ook een vraagje over de garantie op het toestel, zou ik mocht er iets mis mee zijn gewoon bij samsung Nederland kunnen aankloppen?

bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 01:16:
dag iedereen,
ik heb een aantal kleine vragen, ben echt een tech noob, dus neem het me niet kwalijk!

Ik krijg een Nexus S verscheept uit de States als kado, omdat mn voorkeur toch liever uitging naar de versie met Samoled!
maar nu bedenk ik me pas of ik de telefoon wel in het Nederlands kan gaan gebruiken?
Ook een vraagje over de garantie op het toestel, zou ik mocht er iets mis mee zijn gewoon bij samsung Nederland kunnen aankloppen?

bvd.
Gingerbread heeft (nog) geen Nederlandse taal. Ook geen NL spellingscheck.
Wachten op Cyanogen en tot die tijd een ander toetsenbord installeren. Swype is goed, ook Better Keyboard werkt top met NL spellingscheck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
cypher21 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:30:
[...]

Wachten op Cyanogen en tot die tijd een ander toetsenbord installeren. Swype is goed, ook Better Keyboard werkt top met NL spellingscheck
Heb je em al? wat zijn jou bevindingen t.o.v. de N1?
Als toetsenbord is Swiftkey trouwens ook wel aan te raden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 01:16:
dag iedereen,

bvd.
We verwachten op GoT dat je eerst zelf op zoek gaat naar het antwoord. Een beetje eigen initiatief aub, dit soort vragen zijn prima zelf te beantwoorden als je Google gebruikt of contact opneemt met Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op maandag 03 januari 2011 @ 12:37:
[...]

We verwachten op GoT dat je eerst zelf op zoek gaat naar het antwoord. Een beetje eigen initiatief aub, dit soort vragen zijn prima zelf te beantwoorden als je Google gebruikt of contact opneemt met Samsung.
Meneer met alle respect, in de zelfde tijd dat u uw reactie plaatst, had u waarschijnlijk ook gewoon mn vraag kunnen beantwoorden als u daarop het antwoordt zou weten!
ik vondt het niet een hele rare vraag, maar excuseer me als u het overbodig vondt!
iig bedankt voor de hartelijke ontvangst.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:18:
[...]

Meneer met alle respect, in de zelfde tijd dat u uw reactie plaatst, had u waarschijnlijk ook gewoon mn vraag kunnen beantwoorden als u daarop het antwoordt zou weten!
ik vondt het niet een hele rare vraag, maar excuseer me als u het overbodig vondt!
En jij bedankt voor het sarcasme. 'Meneer' heeft gelijk, je kan het ook zelf opzoeken. Hij had vast het antwoord wel gegeven als hij het wist, maar dat was blijkbaar niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je kunt het ook omdraaien Fmbl, in de tijd dat jij deze reacties getikt hebt had je t ook zelf kunnen opzoeken.

@Gijs: als de Nexus S net zo glad is als de Galaxy S dan zou ik niet zonder een mesh kunnen. Ik was elke keer zo bang dat ik em zou laten vallen dat ik direct een hoesje heb gekocht. Dat ding gleed continu weg, heel erg zonde imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 22:05
[...]

toch niet, copy/pasten is veel sneller dan jouw vraag volledig beantwoorden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik keek net of er nog nieuws was, en toen zag ik dat Belsimpel.nl de Nexus S verkoopt! Wel de US versie, met Engelse taal, maar wel met garantie, en levertijd is 5-7 dagen. Het gaat dus ook om de Super AMOLED versie.

Ik wilde het net gaan zeggen hier, toen ik zag dat Belsimpel me een bericht had gestuurd op Tweakers, met de vraag of ik het nieuws kon posten dat ze de Nexus S verkopen, omdat ze bang waren anders beschuldigd te worden van reclame maken.

Dus: Belsimpel: Nexus S

Vraag me wel af waarom Belsimpel mij een bericht heeft gestuurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:39
Als je hem voor dat bedrag koopt moet je wel een waanzinnige fan zijn. Tuurlijk, een early adopter kan leuk zijn, denk echter niet dat ze er heel veel gaan verkopen voor deze prijs.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:25:
Ik keek net of er nog nieuws was, en toen zag ik dat Belsimpel.nl de Nexus S verkoopt! Wel de US versie, met Engelse taal, maar wel met garantie, en levertijd is 5-7 dagen. Het gaat dus ook om de Super AMOLED versie.

Ik wilde het net gaan zeggen hier, toen ik zag dat Belsimpel me een bericht had gestuurd op Tweakers, met de vraag of ik het nieuws kon posten dat ze de Nexus S verkopen, omdat ze bang waren anders beschuldigd te worden van reclame maken.

Dus: Belsimpel: Nexus S

Vraag me wel af waarom Belsimpel mij een bericht heeft gestuurd ;)
Beter post je het even hier @ [ABO] Google Nexus S levertijden- en abonnemententopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

offtopic:
Beste meneer Fmbl. Op GoT lopen een hoop vrijwilligers rond, zij krijgen niet betaald voor het beantwoorden van vragen zoals bij een helpdesk of winkel. Zij zijn u dus tot niets verplicht. Ten tweede is de reactie van RoD op uw vraag prima. Het is op GoT beter dat mensen hun eenvoudige problemen eerst proberen zelf op te lossen (via Google, Helpdesk enz) zodat de vrijwilligers dan tijd en energie overhouden voor problemen die juist niet gemakkelijk oplosbaar zijn voor de mensen. Ten derde, stel dat hij uw vraag beantwoordt. Een week later heeft u een nieuwe vraag: dan denkt u hee dat is handig. Door nu even tijd te steken in uw te wijzen op hoe het werkt in plaats van uw vraag te beantwoorden voorkomen we dat GoT overladen wordt door mensen die ooit een keer antwoord hebben gehad hetzelfde blijven doen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2011 17:28 . Reden: nieuw bericht ipv edit :/ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorriemada
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-04 18:47
Hmm als er wordt gesproken over TFT, dan zou ik ook zeggen dat het om de Super Clear LCD gaat ipv S Amoled.

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:39
Wat er op zo'n site staat hoeft natuurlijk helemaal niets te bekenen. Is vaak gewoon (fout) copy/paste werk enzo.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Offtopicberichten zijn verwijderd. Die topicwaarschuwing staat er niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat staat hierboven, én in de topicwaarschuwing? Lezen aub.

[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 04-01-2011 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:45

denivan

de enige

*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 04-01-2011 18:39 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De review op deze site heeft de Super AMOLED versie in handen gehad, maar heeft wel een paar interessante dingen te zeggen over Super Clear LCD en Super AMOLED: klik

Natuurlijk is de rest ook wel de moeite waard om te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:32

Laguna

Connaisseur

@Gijs von Gun

Met "de review op deze site" denk ik niet direct aan Tweakers zelf ;)
Hoewel er weinig technische achtergrondinformatie is, zijn er wel vergelijkingsfoto's van de Russische site Mobile-review. Hierbij moeten we wel aanmerken dat het een set foto's betreft en dat de auteur ervan wordt verdacht financiële banden met Samsung te hebben.
Die laatste regel vind ik vrij apart. Ik lees al jaren nieuws en reviews op die site en Eldar Murtazin staat erom bekend veel connecties te hebben in de mobile business, maar om vervolgens te impliceren dat hij door Samsung betaald wordt (als daar verder geen bewijs van is) gaat mij toch een beetje ver. Mobile-review is ook bepaald geen fan van Super AMOLED schermen en laat dit ook duidelijk merken in de desbetreffende reviews.

Super Clear LCD ziet er erg goed uit, scherper dan AMOLED, maar dat is niet heel vreemd vanwege het pentile matrix systeem van AMOLED. Mocht ik de keuze hebben dan zou ik zelf voor Super Clear LCD gaan (ik ben alleen nog wel benieuwd hoe de zwart waardes zich daarbij verhouden tot AMOLED). Enige nadeel van Super Clear LCD is het hogere stroomverbruik..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook eerst 'Tweakers' staan, maar dat leek me ook een beetje vreemd. :)

Super Clear LCD en Super AMOLED zijn allebei van Samsung, dus het is een beetje onzin om te zeggen dat mobile-review misschien betaald wordt door Samsung.

Het hogere stroomverbruik valt nog wel mee. Zwart verbruikt bijna geen energie op een S-AMOLED scherm, maar wit juist erg veel. LCD heeft een constant energieverbruik, dat een beetje tussen het energie verbruik van S-AMOLED bij zwart en wit in zweeft. Gingerbread gebruikt niet voor niks meer de kleur zwart. Scheelt stroom voor S-AMOLED. Maar als je de hele dag op het web zit kan je beter een LCD scherm hebben.

Verder ben ik het met je eens: Super Clear LCD ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:32

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:41:
Super Clear LCD en Super AMOLED zijn allebei van Samsung, dus het is een beetje onzin om te zeggen dat mobile-review misschien betaald wordt door Samsung.
Zo kan je dat niet direct concluderen, want als je het op deze manier stelt zou het nog kunnen dat Samsung op deze wijze Super Clear LCD wilt promoten tov Super AMOLED.
Het hogere stroomverbruik valt nog wel mee. Zwart verbruikt bijna geen energie op een S-AMOLED scherm, maar wit juist erg veel. LCD heeft een constant energieverbruik, dat een beetje tussen het energie verbruik van S-AMOLED bij zwart en wit in zweeft. Gingerbread gebruikt niet voor niks meer de kleur zwart. Scheelt stroom voor S-AMOLED. Maar als je de hele dag op het web zit kan je beter een LCD scherm hebben.
Dat is een bekend verhaal betreft Super AMOLED vs LCD schermen. Ik had het puur over de vermelding op Mobile-review die stelt dat Super Clear LCD meer stroom verbruikt. Waar dat verder op gebaseerd is moet nog blijken (zou met "preprocessing with the help of DNIe" te maken kunnen hebben).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Nexus S is dus eigenlijk gewoon een Galaxy S maar dan met een slechtere batterij, vanilla android, en een NFC chip. Kunnen we hierdoor aannemen dat de losse prijs ongeveer 500 euro zal worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:57:
De Nexus S is dus eigenlijk gewoon een Galaxy S maar dan met een slechtere batterij, vanilla android, en een NFC chip. Kunnen we hierdoor aannemen dat de losse prijs ongeveer 500 euro zal worden?
Dat vindt ik eigenlijk al heel wat. De Galaxy S is al een zeer degelijk en fatsoenlijk toestel. Snelste mobiele GPU van dit moment en een degelijk CPU met voldoende RAM. De software van Samsung is de grootste klacht, vanilla Android zal die klachten dan ook wegwerken.

Tevens hebben we gezien dat de Wifi en BT antennen getweaked zijn en dat er een betere baseband processor in zit. En dan nog eens dat gebogen glas wat fijner zou zijn met tikken op een softkeyboard.

Dat de prijs ergens rondt de 500 a 600 euries zal zijn was al duidelijk. Als je de amerikaanse en engelse prijzen omrekent dan zit je ergens rondt die koers. Er zijn mensen die hem hebben geimporteert voor een totaal bedrag van 550 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laguna schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:53:
Zo kan je dat niet direct concluderen, want als je het op deze manier stelt zou het nog kunnen dat Samsung op deze wijze Super Clear LCD wilt promoten tov Super AMOLED.
Wat dus erg stom zou zijn van Samsung. Omgekeerd natuurlijk ook. Daarom denk ik niet dat er ook maar iets gepromoot wordt in dat artikel, want het zou nadelig kunnen zijn voor het andere scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeurizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-02 18:10
De batterij gaat vele malen langer mee dan van de Galaxy S. Een vriend van mijn heeft zijn Galaxy S verkocht, ik heb mijn Nexus One verkocht. Samen hebben wij een Nexus S geimporteerd vanuit de USA.
Het is een top toestel. Een hele vooruitgang op de One en een absolute verbetering tov de Galaxy S. Aldus twee gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 23:25
Jeurizz schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 08:44:
[...]

De batterij gaat vele malen langer mee dan van de Galaxy S. Een vriend van mijn heeft zijn Galaxy S verkocht, ik heb mijn Nexus One verkocht. Samen hebben wij een Nexus S geimporteerd vanuit de USA.
Het is een top toestel. Een hele vooruitgang op de One en een absolute verbetering tov de Galaxy S. Aldus twee gebruikers.
Heel erg offtopic, maar waarom zou je 1 telefoon kopen en 2 eigenaren hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Cobesz schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 08:51:
[...]

Heel erg offtopic, maar waarom zou je 1 telefoon kopen en 2 eigenaren hebben?
Volgens mij moet je wat anders lezen ;)

Samen geimporteerd, oftewel 2 toestellen in 1 zending lijkt mij in deze meer voor de hand liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 15:19
Ik neem aan dat ze in een keer 2 telefoons hebben geïmporteerd.

[ Voor 5% gewijzigd door jip_86 op 05-01-2011 09:15 . Reden: too late ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeurizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-02 18:10
cypher21 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:14:
[...]

Volgens mij moet je wat anders lezen ;)

Samen geimporteerd, oftewel 2 toestellen in 1 zending lijkt mij in deze meer voor de hand liggen ;)
Exact!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:55
Jeurizz schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 08:44:
[...]

Hoe is de GPS?
Redelijk veel SGS gebruikers hebben problemen met de GPS. Dat deze lang nodig heeft een fix te krijgen en deze dan ook weer vlug kwijt is of dat hij zeer onnauwkeurig is.
Bij andere Samsung phones komt deze slechte GPS ook wel eens voor.

Dus hoe snel hebben jij en je vriend een fix met de GPS en hoe nauwkeurig is deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
GPS is prima

Gebruik het bijna niet (ingebouwde navigatie in de auto)
Maar heb er ff mee gespeeld, en werkt top. Zelfs binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen met een Nexus-S en een ov-chipkaart: is het mogelijk om een app te maken die data van je ov-chipkaart leest? (of er saldo op zet :P)

donny007 in 'reviews: Google Nexus S: Android naakt'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ff een korte review (of vergelijking met N1), heb de telefoon nu ruim een week in gebruik.

Had voorheen een Nexus One, helaas verkocht voordat ik de S kreeg, dus vergelijkingsfoto's kon ik helaas niet maken.

Ben erg onder de indruk van het scherm, deze is beter dan de N1, ben trouwens ook erg blij dat ik een SAMOLED scherm heb, want het scherm valt totaal niet op tegenover de behuizing wanneer er veel zwart is.

De anti fingerprint coating is ook SUPER! Als er al wat vlekjes zijn, dan zijn deze met een kleine veeg weg. Bij de N1 was dit soms best lastig.

Telefoon ligt erg fijn in de hand, wel wat gladder dan de N1 die een rubbercoating op de achtergrond had.

De telefoon is sneller dan de N1 (kan aan Gingerbread liggen, had namelijk CM6.1.1 op de N1) Angry birds bijvoorbeeld draait een stuk soepeler en de opstarttijd van de telefoon is STUKKEN sneller.

Batterij duur merk ik niet heel veel verschil, heb nu wel iets meer sap over in de batterij als ik thuis kom van het werk dan voorheen, maar twee dagen op 1 batterij is toch echt onmogelijk.

Geluid op de NS is beter dan de N1, wat harder, en zuiverder, ook lage tonen te horen op de NS wat de N1 niet had.

NFC chip heb ik nog niet kunnen testen.

Camera is prima, zie weinig verschil met de N1, mis wel de digitale zoom functie, maar goed.
De front cam werkt erg goed, heb Tango en Fring geprobeerd en werkt top! Helaas heeft bijna niemand een telefoon met front camera, dus wordt niet veel gebruikt.

De NS trilt trouwens stukken beter dan de N1. Voelde de N1 vaak niet als deze in de zak zat, maar met de NS nog niet gehad

Op zich kon de N1 nog prima mee, maar de NS heeft toch wel wat verbeteringen. Ben er iig erg tevreden over, maar kan niet wachten op een stabiele CM mod voor de NS ;)

[ Voor 3% gewijzigd door cypher21 op 07-01-2011 15:14 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:07:
Mensen met een Nexus-S en een ov-chipkaart: is het mogelijk om een app te maken die data van je ov-chipkaart leest? (of er saldo op zet :P)

donny007 in 'reviews: Google Nexus S: Android naakt'
Als je je eigen link volgt, zul je zien dat het lezen van data niet zomaar even kan. Je zal eerst de sleutels moeten achterhalen. Denk niet dat dat zomaar als app beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 22:05
vergeet de veel slechtere camcorder niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
lol,
De camera is exact het zelfde als die van de galaxy S. De software laat het nu (nog) niet toe in hogere resolutie op te nemen, maar dit zal snel veranderen met een CM mod of OTA update.

De NS is een beter toestel dan de GS.
Er zijn weinig verschillen qua hardware, sterker nog, is nagenoeg exact het zelfde.

De NS heeft een flash, gyroscoop, NFC chip en kaal android software. Dit zijn de enige verschillen.
Juist dit laatste zorgt ervoor dat het toestel als eerst voorzien wordt van updates, en een snellere gebruikerservaring want er zit geen HTC sense/touchwiz of wat voor schil overheen

[ Voor 44% gewijzigd door cypher21 op 08-01-2011 12:24 . Reden: ff wat nuanceren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaco32
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09-2024
Hier nog een paar Testen en recensies va de Google Nexus S, http://www.portablegear.nl/google/nexus-s/test/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 12:14:
lol,
De camera is exact het zelfde als die van de galaxy S. De software laat het nu (nog) niet toe in hogere resolutie op te nemen, maar dit zal snel veranderen met een CM mod of OTA update.

De NS is een beter toestel dan de GS.
Er zijn weinig verschillen qua hardware, sterker nog, is nagenoeg exact het zelfde.

De NS heeft een flash, gyroscoop, NFC chip en kaal android software. Dit zijn de enige verschillen.
Juist dit laatste zorgt ervoor dat het toestel als eerst voorzien wordt van updates, en een snellere gebruikerservaring want er zit geen HTC sense/touchwiz of wat voor schil overheen
Je zou toch ook gewoon een GS kopen, de ROM flashen oid, en er zo 2.3 kaal opzetten en dan heb je een bijna soortgelijke phone voor 200 eu minder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 13:19
De onstabiele 3g verbinding is toch wel een hinderpaal om een US versie te kopen vind ik. Spijtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:21
Hoe onstabiel is die 3g verbinding dan? Ik gebruik Hi werkt dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Welke onstabiele 3g?

Geen probleem mee op vodafone hier.

@schrimp, 200 € minder?? Ik heb in totaal 480 euro betaald, volgens mij kun je daar geen GS voor krijgen. En de NS heeft een camera met flash, toch wel een van de dingen die er tegenwoordig minimaal op moet zitten lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
cypher21 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 22:05:
Welke onstabiele 3g?

Uit de review op deze site, nexus s android naakt:

Het 3g-bereik van de Nexus S lijkt iets minder te zijn dan van andere smartphones. Het toestel verliest relatief snel zijn 3g-verbinding en kan die minder goed weer herstellen. Daar lijkt een goede reden voor: de antennes moeten umts in de 900MHz-, 1700MHz- en 2100MHz-banden ontvangen. De 1700MHz-band wordt gebruikt door T-Mobile USA en Europese toestellen hebben daar veelal geen ondersteuning voor.

De tri-band umts maakt dat Samsung vermoedelijk de antenne heeft geoptimaliseerd voor ergens in het midden, in plaats van op de 2100MHz-band. Dat zou een oorzaak kunnen zijn van de mindere 3g-ontvangst.

Google stelde de release van de Nexus S uit, juist om de antennes voor onder meer wifi en gps te verbeteren. Dat is ook gebeurd: de Nexus S heeft minder problemen met gps dan de Galaxy S had bij release. Dat betekent niet dat het goed is. Een hot fix kan rustig twintig tot dertig seconden op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
Dit hoort hier niet, lees de topicwaarschuwing aub.

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 08-01-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
etienne1 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 22:24:
[...]
Het 3g-bereik van de Nexus S lijkt iets minder te zijn dan van andere smartphones. Het toestel verliest relatief snel zijn 3g-verbinding en kan die minder goed weer herstellen. Daar lijkt een goede reden voor: de antennes moeten umts in de 900MHz-, 1700MHz- en 2100MHz-banden ontvangen. De 1700MHz-band wordt gebruikt door T-Mobile USA en Europese toestellen hebben daar veelal geen ondersteuning voor.

De tri-band umts maakt dat Samsung vermoedelijk de antenne heeft geoptimaliseerd voor ergens in het midden, in plaats van op de 2100MHz-band. Dat zou een oorzaak kunnen zijn van de mindere 3g-ontvangst.
Als je deze logica volgt, zou dit ook voor Amerikaanse en Britse Nexus One toestellen moeten gelden. Persoonlijk heb ik die problemen nooit ondervonden en hier ook nooit iets over gelezen. Verder zijn de Britse UMTS frequenties in de regel gelijk aan die in Europa, terwijl ze daar wederom de Amerikaanse Nexus op de markt brengen (met 900/1700/2100 antenne). Ik kan me dus nauwelijks voorstellen dat dit de reden is voor de 3G problemen - als ze uberhaupt al bestaan.

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 22:05:
Welke onstabiele 3g?

@schrimp, 200 € minder?? Ik heb in totaal 480 euro betaald, volgens mij kun je daar geen GS voor krijgen. En de NS heeft een camera met flash, toch wel een van de dingen die er tegenwoordig minimaal op moet zitten lijkt me.
:o . ik zag de NS voor 700 in pricewatch staan en dacht dat de echte prijs ongeveer 550/600 zou zijn terwijl de galaxy s nu al voor 450 euro te koop staat (zie pricewatch) Waar heb ji die van jou gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Gewoon bij bestbuy in Amerika (€400) en btw erover.

Dus in mijn optiek een beter toestel voor minder geld (of iets meer dan)

[ Voor 42% gewijzigd door cypher21 op 09-01-2011 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
cypher21 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 01:35:
Versturen die naar België of Nederland? Ik dacht van niet maar blijkbaar wel dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

etienne1 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:45:
[...]

Versturen die naar België of Nederland? Ik dacht van niet maar blijkbaar wel dus?
Nee, maar daar zijn workarounds voor. Importdiscussies horen echter niet thuis in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af wat er allemaal mogelijk is en wat niet met die NFC chip. Ik zie dat het een vorm van RFID is. Maar dat lijkt me dus beperkingen geven. Jammer genoeg ben ik een te grote leek op dit gebied.

Zou je bijvoorbeeld de RFID chips op artikelen in een winkel kunnen uitlezen, of zoals al gevraagd is de chip op je ov-chipkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NFC die op 13.56Mhz draait, is RFID. Dus dan kan je die chips in de winkel gewoon uitlezen.
correct me if im wrong

edit:

Aha
However the RFID industry has for the most part moved away from HF to UHF, 860MHZ-960MHZ, due to longer distances and standardization (EPC gen2). Most supply chain implementations, IE: Walmart, DOD, are UHF for the longer read distances and the greater vendor selection/maturity.
Ik weet niet wat voor techniek ze in nederlang gebruiken, maar blijkbaar is er al een nieuwe soort RFID versie die ze in amerika enzo gebruiken..

http://android.stackexcha...ogle-nexus-s-working/3674

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2011 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
cypher21 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 01:35:
Kan even niet volgen hoor. Best Buy verkoopt de Nexus S voor $529. Dat is ongeveer 400 euro. Met btw komt het op ongeveer 480 euro. Is de verzending gratis dan en die workarounds werken toch ook niet gratis?
Ik ken er die een forse vergoeding vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Dit is niet het topic daarvoor, maar mijn pa was voor werk in de usa en nam em mee ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
etienne1 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 22:24:
Theoretisch verhaal. In de praktijk werkt hij voor mij even goed als mijn oude Nokia E51 met HSDPA (Telfort-->KPN). Geen slechte verbinding.

Wat ik wel had gisteren was dat hij permanent zijn GSM connectie verloor. 5 minuten gewacht, reboot gedaan, en toen deed hij het weer. Dat was wel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
cypher21 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 00:08:
Dit is niet het topic daarvoor, maar mijn pa was voor werk in de usa en nam em mee ;-)
Bedankt. Nu ben ik terug mee. Snapte die lage prijs echt niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Weet iemand of er bluetooth AVRCP 1.3 of 1.4 ondersteuning is in Gingerbread?

[ Voor 6% gewijzigd door Perzikvrucht op 10-01-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Volgens mij helemaal geen AVRCP ondersteuning als ik deze wish bekijk:
http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=5450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimeClypse
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-03-2024

TimeClypse

Microtus Arvalis

cypher21 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:30:
[...]

Dat is iets wat ik overigens niet helemaal begrijp, want als ik de gingerbread emulator (android.com) draai, dan zie ik daar wel degelijk een Nederlandse taal in zitten, hoe kan het dan dat een dev-phone, die volgens mij gewoon kaal gingerbread zou moeten draaien, deze opties dan niet heeft :S

edit: OT hulde aan je profielpic _O_ alleen fix die typo es ff :P

[ Voor 5% gewijzigd door TimeClypse op 10-01-2011 14:38 ]

Paulvogel ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las net over de bug van het uitvallen van de telefoon tijdens het bellen en kwam er net helaas achter dat ik er ook last van heb. Het wordt tegenwoordig steeds moeilijker om met telefoons te bellen...

Hopelijk komt Google snel met een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimeClypse
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-03-2024

TimeClypse

Microtus Arvalis

Ik las trouwens in de tweakers review dat er nederlandse apk bestanden zijn die dus wel de nederlandse toetsenborden kunnen installeren... iemand al ervaring mee?

Paulvogel ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimeClypse schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:41:
Ik las trouwens in de tweakers review dat er nederlandse apk bestanden zijn die dus wel de nederlandse toetsenborden kunnen installeren... iemand al ervaring mee?
Op XDA heb ik gelezen dat het niet kon. Erg jammer want het Gingerbread keyboard werkt gewoon het beste. Nu gebruik ik Swiftkey met NL dictionary, werkt ook aardig (gebruikte ik ook op de N1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
De nexus s ziet er echt wel een goed toestel! uit ik hou persoonlijk meer van vanilla android dan die andere Htc Sense, Touchwiz of Motoblur schillen. Maar net nu ik de nexus s wil aanschaffen keek ik naar het CES en er waren veel betere toestellen qua hardware (motorola atrix) + binnen een klein maandje is het MWC, Ik zal maar ff afwachten voor ik een keuze ga maken voor m'n nieuwe android toestel.

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Heb deze telefoon 2 weken in gebruik. Wat ik erg vervelend vind is dat het GSM gedeelte niet helemaal stabiel is, dit kan trouwens ook komen door Telfort, die hebben de laatste tijd veel (data) problemen.

Ik heb mijn SIM van een code voorzien. Vanochtend pakte ik hem van de lader, en toen moest ik mijn SIM code invoeren. Oftewel geen verbinding met GSM. Dit heb ik al eens eerder gehad. Het toestel was niet gereboot, want de services draaiden al meer dan een nacht. Iemand dezelfde ervaring? Als je geen code op je SIM hebt merk je waarschijnlijk niet. Ik moet die code er maar afhalen, wil ik bereikbaar blijven. Zie ook: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=10566100

Verder is het belachelijk dat je in Android 2.3 je klok niet op de seconde nauwkeurig kan instellen!

[ Voor 16% gewijzigd door Arnout op 13-01-2011 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Apart, heb daar totaal geen problemen mee, en heb ook een code op de SIM.
Heb hier ook geen dataproblemen.
Vodafone hier.

Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste

Let op:
Open voor het importeren, bestellen, en andere randzaken aub even een apart topic in Telecomproviders. Hier horen dit soort berichten niet thuis.