Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:46

HaTe

haat niet

Wat is er slecht aan je telefoon altijd in de zak hebben? Ik wilde zojuist het zelfde argument gebruiken als jij. Ik heb de telefoon altijd bij en hoor of voel vanzelf wel als ik een nieuw bericht heb.

Ik mis het iig totaal niet. Had wel voor de test een paar dagen de soft touch button lampjes ingesteld (BLN mod) als notificatie lampje, maar ik vond het alleen maar irritant. Bovendien zie je het lampje pas als je hem uit je broekzak haalt. En 's nachts is het dus irritant als je kamer opeens verlicht wordt..

[ Voor 15% gewijzigd door HaTe op 12-12-2010 17:36 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op zondag 12 december 2010 @ 17:36:
Wat is er slecht aan je telefoon altijd in de zak hebben? Ik wilde zojuist het zelfde argument gebruiken als jij. Ik heb de telefoon altijd bij en hoor of voel vanzelf wel als ik een nieuw bericht heb.

Ik mis het iig totaal niet. Had wel voor de test een paar dagen de soft touch button lampjes ingesteld (BLN mod) als notificatie lampje, maar ik vond het alleen maar irritant.
Straling is niet zo goed voor het nageslacht. Het is ook niet zo slim om veel te bellen, want voor je hersenen is straling nog slechter.

Als je bij de soft touch buttons ook lampjes kan instellen, maakt het helemaal niet uit. Werkt dat dan ook net zo goed als zo'n notificatie lampje?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ah op die manier..
Moet wel zeggen dat als ik thuis ben ik hem wel meestal uit mijn broekzak haal..

En dat werkt wel goed ja, je kan alleen geen kleuren instellen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op zondag 12 december 2010 @ 17:44:
Ah op die manier..
Moet wel zeggen dat als ik thuis ben ik hem wel meestal uit mijn broekzak haal..

En dat werkt wel goed ja, je kan alleen geen kleuren instellen.
Ik heb 'm thuis ook nooit in mijn zak, maar op school altijd wel.

Maar hoe werkt dat dan precies, als je geen kleuren in kan stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn ergere dingen in de wereld. Van telefoons welke ik tot nu toe heb gehad en welke een notificatie led hadden weet ik dat het niet echt super veel toevoegt. Tja, deze heeft er geen maar de HTC's hebben het weer wel... Tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-02 14:40
kan er mij iemand zeggen of het amerikaans model nederlandse taal bevat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met dit( Nexus S is optimized for T-Mobile's 3G network (AWS 900/1700/2100)

Dit wil nr mijn mening zeggen dat ik hem beter niet meeneem uit de US volgend week. Ding werkt hier enkel op GPRS en EDGE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 17:53:
[...]

Ik heb 'm thuis ook nooit in mijn zak, maar op school altijd wel.

Maar hoe werkt dat dan precies, als je geen kleuren in kan stellen?
Gewoon, het gaat gewoon oplichten zonder kleur.. Je kan dus geen verschil zien in wat het is..
Alhoewel, volgens mij zijn er bepaalde knipper combinaties zodat je het wel kan zien. Misschien ook niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een paar opmerkingen van deze zijde van de oceaan (VS) over het gebrek aan 4G op de NS:

* 4g wordt hier wel gebruikt (T-Mobile HSPA+), heeft al een goede landelijke dekking, en is zeer snel (consistent 800+ kilobyte/s download op mijn vrouw's G2)
* maar terwijl de doorvoersnelheid een stuk hoger is dan met HSPA op mijn N1 (300+ kilobyte/s download) is het laden van pagina's maar een fractie sneller. Ik denk dat dit komt omdat ping en pagina rendering tijd van groter belang zijn voor de totale snelheid van het laden van paginas op een smartphone dan de extra downloadsnelheid van HSPA+

En over de hardware specs: in eerste instantie was men hier ook teleurgesteld over de specs maar nadat ik meerdere serieuze reviews heb gelezen begrijp ik dat de NS niet gemaakt is om de h/w specs verder op te drijven maar om de totale gebruikerservaring te verbeteren. De NS is op papier niet baanbrekend maar:

* heeft de nieuwste s/w en zal deze, ongehinderd van 3rd party skins, blijven krijgen
* is grafisch een strak geheel (weer omdat er geen 3rd party skins zijn)
* heeft een van de beste beeldschermen, 4.3" is trouwens ook te groot om een mobiel in portrait mode met een hand te bedienen
* heeft uitstekende geluidskwaliteit (beide luidsprekers) voor bellen en muziek
* heeft uitstekende verbindingskwaliteit (geen dropped calls en goed bereik in slechte plaatsen)
* heeft uitstekende batterijlevensduur
* is erg snel (hummingbird op 2.3 vliegt)

Google is er zich van bewust dat de iPhone nog steeds een iets betere gebruikerservaring levert en richt nu zijn attentie hierop ipv het pushen van h/w specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:41
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:32:
Even een paar opmerkingen van deze zijde van de oceaan (VS) over het gebrek aan 4G op de NS:

* 4g wordt hier wel gebruikt (T-Mobile HSPA+), heeft al een goede landelijke dekking, en is zeer snel (consistent 800+ kilobyte/s download op mijn vrouw's G2)
* maar terwijl de doorvoersnelheid een stuk hoger is dan met HSPA op mijn N1 (300+ kilobyte/s download) is het laden van pagina's maar een fractie sneller. Ik denk dat dit komt omdat ping en pagina rendering tijd van groter belang zijn voor de totale snelheid van het laden van paginas op een smartphone dan de extra downloadsnelheid van HSPA+
HSPA+ is geen 4G maar 3.5G.
Verder ben ik het met je eens dat voor een normale smartphone 4G overkill is; leuk hoor snel downloaden op je mobiel maar voor de meeste toepassingen is de datarate te hoog (surfen bijv.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
* heeft de nieuwste s/w en zal deze, ongehinderd van 3rd party skins, blijven krijgen
Niks anders dan een telefoon rooten en met custom roms gaan werken.
Zelfde, daarnaast gebruiken veel mensen met custom roms toch launcher pro of alternatieven.
* heeft een van de beste beeldschermen, 4.3" is trouwens ook te groot om een mobiel in portrait mode met een hand te bedienen
Lukt mij anders prima, 4,3" is precies groot genoeg om met je duim alles te kunnen bedienen.
* heeft uitstekende verbindingskwaliteit (geen dropped calls en goed bereik in slechte plaatsen)
Heb ik eigenlijk nooit last van, dus om dat nou echt een pluspunt te noemen.
Dat zou wel een sterk pluspunt zijn, heb je hier toevallig cijfers over?
Komt dat door te telefoon of gewoon door 2.3? Hummingbird is namelijk niet zo'n wonderbaarlijke krachtpatser.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar dus best niet importeren die handel?

edit:http://www.google.com/support/forum/p/Google+Mobile/thread?tid=225c9637dc59e541&hl=en

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:51[/message]:[/b]

Niks anders dan een telefoon rooten en met custom roms gaan werken.
> dit is waar voor een meer tech-savvy gebruiker maar niet voor de normale consument of developer die compatibiliteit wilt testen met nieuwe officiele ROMs

Zelfde, daarnaast gebruiken veel mensen met custom roms toch launcher pro of alternatieven.
> Was meer gericht op standaard ROMs met 3rd party skins. Bijv. Sense laat de standaard contactpersonen en dialer applicatie er anders uit zien dan stock Android en hier helpt LP niet bij

Lukt mij anders prima, 4,3" is precies groot genoeg om met je duim alles te kunnen bedienen.
> Ok, smaken en ervaringen verschillen. Ik had hier idd. 'naar mijn mening' bij moeten zetten

Heb ik eigenlijk nooit last van, dus om dat nou echt een pluspunt te noemen.
> In Nederland veel minder een 'issue' dan in de VS waar mobiele dekking vaak een stuk minder optimaal is

Dat zou wel een sterk pluspunt zijn, heb je hier toevallig cijfers over?
> Heb gelezen 20 uur met 1 charge bij normaal gebruik. Ter illustratie, de T-Mobile MyTouch 4G (HTC Glacier) die hier te koop is heeft hele goede h/w specs maar in de meeste reviews komt naar voren dat deze telefoon nog geen volle werkdag haalt op zijn batterij bij normaal gebruik, dat wil zeggen 8 uur 's ochtends van de lader af en 's avonds om 6 uur compleet leeg. Dat werkt dus voor mij niet.

Komt dat door te telefoon of gewoon door 2.3? Hummingbird is namelijk niet zo'n wonderbaarlijke krachtpatser.
> De reviews die ik heb gelezen duiden op beiden, Hummingbird op 2.2 is al behoorlijk snel (met name grafisch) en 2.3 zou in zichzelf weer een snellere versie dan 2.2 moeten zijn.

Arnout: je hebt gelijk, hier in de VS wordt T-Mobile HSPA+ als 4G gemarket (net zoals AT&T's HSPA+, Verizon LTE en Sprint's WiMax) vandaar dat ik aan HSPA+ dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:17:
Hoe zit het met dit( Nexus S is optimized for T-Mobile's 3G network (AWS 900/1700/2100)

Dit wil nr mijn mening zeggen dat ik hem beter niet meeneem uit de US volgend week. Ding werkt hier enkel op GPRS en EDGE.
Ik denk zelf dat de NS wel met UMTS (Euro 3g) werkt. Mijn eerste android telefoon was officieel ook alleen AWS (1700/2100) maar werkte ook op UMTS in Europa. Het zou mij erg verbazen als Google twee NS versies maakt, 1 voor de VS en 1 voor de UK, en de Amerikaanse versie niet op de meest gebruikte 3g frequentie ter wereld zou werken... Iemand die hier feitelijke informatie over heeft?

WBT de Nederlandse taal in de Amerikaanse NS: mijn Amerikaanse N1 heeft 13 talen maar geen Nederlands. Ik gebruik daarom SmartKeyBoard Pro met Nederlands woordenboek. Tenzij Gingerbread meer talen voorgeinstalleerd heeft dan 2.2 is er een goede kans dat er geen NL zit in de Amerikaanse NS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En over de hardware specs: in eerste instantie was men hier ook teleurgesteld over de specs maar nadat ik meerdere serieuze reviews heb gelezen begrijp ik dat de NS niet gemaakt is om de h/w specs verder op te drijven maar om de totale gebruikerservaring te verbeteren. De NS is op papier niet baanbrekend maar:

* heeft uitstekende geluidskwaliteit (beide luidsprekers) voor bellen en muziek

Google is er zich van bewust dat de iPhone nog steeds een iets betere gebruikerservaring levert en richt nu zijn attentie hierop ipv het pushen van h/w specs.
Dat is inderdaad het mooie van de Iphone: alles werkt zo goed. Fijn dat dit ook bij de Nexus S blijkt te zijn.

Dan verander ik ook even mij eisen aan een telefoon:
- Hij moet snel zijn
- Hij moet goed beeld hebben
- Hij moet snelle updates krijgen
- Alle kleine dingetjes moeten goed zijn afgewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Lichtelijk offtopic, maar dat is geen 4G. Er bestaan afaik nog geen 4G-netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 12 december 2010 @ 22:24:
[...]

Lichtelijk offtopic, maar dat is geen 4G. Er bestaan afaik nog geen 4G-netwerken.
Rod, dat had ik mij inderdaad al gerealizeerd (zie ook onderaan http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35194025)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uhm bouwkwaliteit? En daarbij het design?
Als een toestel supersnel is maar hartstikke lelijk..

(Ontvangen smsjes en andere kleurtjes kan bv wel met Handcent SMS)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

So what of hij 4G is of niet. Tot de tijd dat dat hier in Nederland is uitgerold is het weer tijd voor de Nexus X. In Amerika zijn in bepaalde gebeiden LTe en WiMax beschikbaar maar daar gaat het om een pilot of een test van fabrikanten. Het bereik wat je zou willen is er nog lang niet. So what of hij NU geen 4G heeft of niet.

Sorry hoor maar ik vindt wel dat sommige mensen eens wat minder moeten kijken wat het laatste van het laatste is en wat meer moeten kijken naar wat bruikbaar en nuttig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 22:05
het verbaast me eigenlijk wel dat de camcorder van de galaxy s zelfs beter is qua resolutie dan de nexus s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:13:
[...]

Ik denk zelf dat de NS wel met UMTS (Euro 3g) werkt. Mijn eerste android telefoon was officieel ook alleen AWS (1700/2100) maar werkte ook op UMTS in Europa. Het zou mij erg verbazen als Google twee NS versies maakt, 1 voor de VS en 1 voor de UK, en de Amerikaanse versie niet op de meest gebruikte 3g frequentie ter wereld zou werken... Iemand die hier feitelijke informatie over heeft?
De NS gebruikt deze technologie, AWS, Wikipedia: Advanced Wireless Services

en in dit tabelletje laten ze nog eens zien dat die enkel in de states/canada/chile zou werken...

Wikipedia: UMTS frequency bands

Ik weet het ook niet meer, kan me dit moeilijk voorstellen...in de review van Cnet hebben ze het erover dat ze een quadband worldwide inlocked Nexus S gebruiken en laten ze doorschijnen dat er een andere is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Topicstart geupdate.

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mooie topicstart, good work! _/-\o_

Engadget's Walkthrough (7min) van de Nexus S:

http://cdn.static.viddler...her.swf?key=f98ef4e2&ref=

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 12:07
Zijn er hier al mensen die serieus overwegen om de Nexus S te "importeren" uit Engeland omdat hij daar wel een SAMOLED heeft? er zijn mensen die ik ken de 21 / 22 in Newcastle en vraag me af wat daar nou de nadelen van zijn (afgezien van de kleine kans dat hij op voorraad is 2 dagen na release.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Lordsauron schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:00:
Zijn er hier al mensen die serieus overwegen om de Nexus S te "importeren" uit Engeland omdat hij daar wel een SAMOLED heeft? er zijn mensen die ik ken de 21 / 22 in Newcastle en vraag me af wat daar nou de nadelen van zijn (afgezien van de kleine kans dat hij op voorraad is 2 dagen na release.)
Ik ga de nexus S importeren vanuit de USA.

600 euro (wat ie in de UK kost) is me iets teveel van het goede

SAMOLED maakt me niet superveel uit, maar heb een test van de desires gezien waarbij ze een film afspelen op twee desires waarvan een met amoled en een met slcd, en slcd verbruikt aanzienlijk meer stroom dan amoled. (amoled had 30% batterij over toen de slcd uit ging)

Batterijduur vind ik van mijn nexus one (met amoled) al tegenvallen, dus vandaar mijn keus om te importeren.

[ Voor 26% gewijzigd door cypher21 op 15-12-2010 11:28 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
cypher21 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:26:
[...]

SAMOLED maakt me niet superveel uit, maar heb een test van de desires gezien waarbij ze een film afspelen op twee desires waarvan een met amoled en een met slcd, en slcd verbruikt aanzienlijk meer stroom dan amoled. (amoled had 30% batterij over toen de slcd uit ging)

Batterijduur vind ik van mijn nexus one (met amoled) al tegenvallen, dus vandaar mijn keus om te importeren.
Hoe ben je van plan hem te importeren als ik vragen mag? zijn er winkels daar die verschepen naar NL of ken je iemand daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
[...]

Moet je wel de goede nemen. Amerika gebruikt deels andere verbindingstechnieken die niet werken in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
Lordsauron schreef op woensdag 15 december 2010 @ 13:36:
[...]

Hoe ben je van plan hem te importeren als ik vragen mag? zijn er winkels daar die verschepen naar NL of ken je iemand daar?
Via Bonvu.com, mocht je het willen hebben uit de states, Dat heb ik ook gedaan om mijn nexus one hierheen te halen.

[ Voor 7% gewijzigd door Koen87 op 15-12-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:40
[...]

En wat voor bedrag ben je dan kwijt?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Lordsauron schreef op woensdag 15 december 2010 @ 13:36:
[...]

Mijn pa is daar voor het werk en komt volgende week terug.
thijsje66 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 13:41:
[...]

Moet je wel de goede nemen. Amerika gebruikt deels andere verbindingstechnieken die niet werken in Nederland.
Er is maar 1 type nexus S, en die werkt perfect op alle NL providers.
AT&T gebruikt daar idd een frequentie die we hier niet hebben, maar daar werkt de NS niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
cypher21 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 14:10:
[...]

Mijn pa is daar voor het werk en komt volgende week terug.

[...]

Er is maar 1 type nexus S, en die werkt perfect op alle NL providers.
AT&T gebruikt daar idd een frequentie die we hier niet hebben, maar daar werkt de NS niet op
Nou er is dus niet maar 1 type nexus S aangezien Nederland hem met een SLCD krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Lordsauron schreef op woensdag 15 december 2010 @ 14:53:
[...]

Nou er is dus niet maar 1 type nexus S aangezien Nederland hem met een SLCD krijgt.
Joh
Ik bedoel in de USA uiteraard,
[muggezift aan]
en aangezien de NL (of EU) versie nog niet uit is, is er vooralsnog maar 1 versie ;)
[muggezift uit]
en het enige verschil tussen die en de NL versie is het scherm, de frequenties zijn het zelfde
Maverick schreef op woensdag 15 december 2010 @ 14:10:
[...]

En wat voor bedrag ben je dan kwijt?
omgerekend 400-410 euro voor de telefoon, en dan misschien nog 19% importbelasting, dus max 500 euro
Maar mocht hij zonder de telefoons aan te geven door de douane komen, dan is het 400-410.
Lukte vorig jaar wel met de N1, maar goed, ik hou rekening met +/- 500

[ Voor 33% gewijzigd door cypher21 op 15-12-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
cypher21 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 15:18:
[...]

Joh
Ik bedoel in de USA uiteraard,
[muggezift aan]
en aangezien de NL (of EU) versie nog niet uit is, is er vooralsnog maar 1 versie ;)
[muggezift uit]
en het enige verschil tussen die en de NL versie is het scherm, de frequenties zijn het zelfde

[...]

omgerekend 400-410 euro voor de telefoon, en dan misschien nog 19% importbelasting, dus max 500 euro
Maar mocht hij zonder de telefoons aan te geven door de douane komen, dan is het 400-410.
Lukte vorig jaar wel met de N1, maar goed, ik hou rekening met +/- 500
en jij besteld hem dan via die eerder gemelde tussen persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Lordsauron schreef op woensdag 15 december 2010 @ 15:30:
[...]

en jij besteld hem dan via die eerder gemelde tussen persoon.
huh? Wie mijn vader?
Nee, die geef ik gewoon het geld terug wat hij uitgegeven heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
cypher21 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 15:35:
[...]

huh? Wie mijn vader?
Nee, die geef ik gewoon het geld terug wat hij uitgegeven heeft :)
oh ik dacht: Bonvu.com. maar dan heb je erg mazzel als hij in USA is.
Ik ben wel erg benieuwd of de Nexus S meteen uitverkocht is of dat het gewoon alleen voor mensen zoals wij een gewild item is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

ZWARE tegenvaller dat hij in nederland geen SAMOLED scherm heeft. Nederland is weer eens niet belangrijk genoeg. Dit is echt een dealbreaker voor mij. Dan maar proberen te importeren.

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de prijs niet zo maar omrekenen van dollars naar euro's. Waarschijnlijk komt er wel zo'n 100 euro bij hier in Nederland. Ik gok op zo'n 550 euro. Wat ik belangrijker vind is wanneer hij uitkomt: ik hoop eind januari, begin februari, maar ik vrees eind februari, of zelfs eind maart. De Nexus One kwam in ieder geval erg laat uit.

Voor iedereen die het Super Clear LCD scherm een grote teleurstelling vind, lees dit: LCD vs AMOLED. Het is gewoon onzin om te zeggen dat 'Nederland weer eens niet belangrijk genoeg is'. Ik hoop dat dit zoveel mogelijk mensen kan helpen!

@cypher21: het stroomverbruik hangt helemaal af van de kleuren die je gebruikt bij je AMOLED scherm. Totaal zwart gebruikt geen energie, maar wit juist meer dan een LCD scherm. Wit is een veel gebruikte kleur op het internet (kijk naar Tweakers), maar Gingerbread maakt meer gebruik van zwart, waardoor uiteindelijk AMOLED inderdaad wint qua stroomverbruik. Maar zeg het dus niet te snel!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 17:14:
Je kan de prijs niet zo maar omrekenen van dollars naar euro's. Waarschijnlijk komt er wel zo'n 100 euro bij hier in Nederland. Ik gok op zo'n 550 euro. Wat ik belangrijker vind is wanneer hij uitkomt: ik hoop eind januari, begin februari, maar ik vrees eind februari, of zelfs eind maart. De Nexus One kwam in ieder geval erg laat uit.

Voor iedereen die het Super Clear LCD scherm een grote teleurstelling vind, lees dit: LCD vs AMOLED. Het is gewoon onzin om te zeggen dat 'Nederland weer eens niet belangrijk genoeg is'. Ik hoop dat dit zoveel mogelijk mensen kan helpen!

@cypher21: het stroomverbruik hangt helemaal af van de kleuren die je gebruikt bij je AMOLED scherm. Totaal zwart gebruikt geen energie, maar wit juist meer dan een LCD scherm. Wit is een veel gebruikte kleur op het internet (kijk naar Tweakers), maar Gingerbread maakt meer gebruik van zwart, waardoor uiteindelijk AMOLED inderdaad wint qua stroomverbruik. Maar zeg het dus niet te snel!
Samsung zegt dat hij ergens in januari/februari uitkomt:
Geachte heer Koot,

Ik heb even contact gezocht met Samsung.
Zij geven aan dat testtoestellen pas begin volgend jaar komen, maar je kunt je alvast op een lijst laten zetten bij Maurice Ouderland/Jaqcueline Koopmans.

Met vriendelijke groet
Mark Jansen
En ik krijg (leen) hem gratis zodra hij uitkomt, leuk werk heb ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Januari/februari? Zeker weten? Het is niet echt duidelijk te maken uit je quote. Volgens mij hadden ze alleen gezegd: het eerste kwartaal van 2011. Dat kan dus Januari, Februari of Maart zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Techradar review: 4 van de 5 sterren

http://www.techradar.com/...gle-nexus-s-913562/review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Goed bedoelde tip voor mensen die morgen een telefoon willen bestellen en door laten sturen door een van de bekende freight forwarders.

Neem er een die net nieuw is, of niet erg bekend!

quote van http://www.bestbuy.com/si...9.c?id=pcmcat204400050019

International orders are intended for use in the United States. Best Buy does not ship to known freight forwarders, and orders to such will be canceled. Tax manifestos and sales tax refunds are not available for international orders.

• duderuud
  • Laatst online: 17-09 20:25

duderuud

Sliden is koel

O, dat is wel een serieus probleem dan! Shit...

Hopen dat bijv. Bonvu adressen heeft die Best Buy niet kent.

Zo heb ik wel toendertijd de Nexus One besteld, via een "custom address"

Motor-Forum.nl

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Open voor het importeren, bestellen, en andere randzaken aub even een apart topic in Telecomproviders. Hier horen dit soort berichten niet thuis.

Verwijderd

Topicstarter
De Nexus S is geroot...handleiding @ http://forum.xda-develope...php?p=9866675#post9866675

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Supercurio heeft ook zijn root af, 30 minuten later....
supercurio François Simond
Too late but still: http://project-voodoo.org/downloads/NSroot/root4.img - fastboot boot root4.img
supercurio François Simond
after that, adb shell ; cd getroot ; ./su-init you're root on your #NexusS

• cypher21
Nice!
Kan ik iig de Angry Birds savegames en alle data van de N1 overknallen zodra ie er is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 17:36
Voor degenen die het zich nog afvroegen, de Nexus S 3G werkt gewoon op het Nederlandse netwerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Hm, ik zal vanmiddag even een Rooten en Custom ROMs topic maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Product Summary Nexus S
Against: Slight freezing at times

Dus de Nexus S heeft nog steeds een lagfix nodig zoals de SGS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resinman schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 16:05:
Product Summary Nexus S

Valt wel mee denk ik. Techradar is altijd erg kritisch. Vind ik wel fijn, want de meeste sites hebben gewoon niks te melden, of praten alles na van andere sites. Dit zie je helemaal vaak bij reviews van games. Als ze niks goeds over een spel schrijven, dan krijgen ze de volgende keer geen kans meer om het spel te testen voor het uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Resinman schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 16:05:
Product Summary Nexus S

We hebben het nog steeds over Android en het is bijna normaal dat er af en toe een freeze is. Lag bij de GS maakte de GS onwerkbaar. Dat is hier niet het geval.

Ik denk dat de kritiek van freezes voortvloeit uit het feit dat Google een garbage collector had ingebouwd om freezes, crashes etc tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Laatst online: 04-07-2022
Relief2009 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 00:49:
[...]

We hebben het nog steeds over Android en het is bijna normaal dat er af en toe een freeze is. Lag bij de GS maakte de GS onwerkbaar. Dat is hier niet het geval.

Ik denk dat de kritiek van freezes voortvloeit uit het feit dat Google een garbage collector had ingebouwd om freezes, crashes etc tegen te gaan.
De galaxyS is sinds 2.2.1, begin deze maand, (dus niet 2.2) een monster geworden. Ik maak geen grap als ik zeg dat ik de telefoon qua snelheid niet meer herken vergeleken met 2.1. Snel en vloeiend, geen freezes, lijkt me ook dat dit het geval is bij de nexusS, anders zou het wel heel raar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iFixit's Nexus S Teardown: 5 interesting findings
Contour Display Doesn't Include LCD

A distinctive feature of Google's Nexus S is the so-called "Contour Display," which curves gently at the edges for a pleasant feel against the ears. As iFixit discovered, only the glass is curved, not the LCD or touch screen. While a press release from iFixit says the name is "a bit misleading," it's not clear what advantage a curved LCD and touch screen would provide.
Het is een Amerikaanse site, dus ik ben benieuwd of ze met LCD ook echt LCD bedoelen, of dat ze het gewoon over het AMOLED scherm hebben. Ik denk bovendien dat iFixit de AMOLED versie uit elkaar heeft gehaald, en niet de LCD versie, omdat die nog geen eens verkrijgbaar is, ook niet als testversie voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 12:06:
iFixit's Nexus S Teardown: 5 interesting findings
Het is een Amerikaanse site, dus ik ben benieuwd of ze met LCD ook echt LCD bedoelen, of dat ze het gewoon over het AMOLED scherm hebben. Ik denk bovendien dat iFixit de AMOLED versie uit elkaar heeft gehaald, en niet de LCD versie, omdat die nog geen eens verkrijgbaar is, ook niet als testversie voor zover ik weet.
Ik denk dat het gewoon een foutje is van de auteur, het scherm is daadwerkelijk een sAMOLED. Dat kun je ook zien in de foto's op de ifixit site.

Ze zeggen dat je door de bolling van het scherm fijner kan tikken op een onscreen toetsenbord. Jammer dat we nog even moeten wachten tot we dat hier uit kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 13:07:
[...]

Ik denk dat het gewoon een foutje is van de auteur, het scherm is daadwerkelijk een sAMOLED. Dat kun je ook zien in de foto's op de ifixit site.

Ze zeggen dat je door de bolling van het scherm fijner kan tikken op een onscreen toetsenbord. Jammer dat we nog even moeten wachten tot we dat hier uit kunnen proberen.
Oke, dan weten in ieder geval dat alleen het glas gebogen is, en dat dat dus niet alleen geldt voor de Super Clear LCD versie, maar ook voor de Super AMOLED versie. Volgens mij werd eerst wel aangenomen dat de Super AMOLED versie wel een gebogen scherm (niet alleen glas) zou hebben, maar de Super Clear LCD versie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 13:10:
[...]

Oke, dan weten in ieder geval dat alleen het glas gebogen is, en dat dat dus niet alleen geldt voor de Super Clear LCD versie, maar ook voor de Super AMOLED versie. Volgens mij werd eerst wel aangenomen dat de Super AMOLED versie wel een gebogen scherm (niet alleen glas) zou hebben, maar de Super Clear LCD versie niet.
Nou AMOLED schermen kunnen nog een beetje buigen zonder dat het beeld vervormt maar LCD schermen kunnen absoluut niet buigen. Vandaar dat ik het verhaal van een gebogen scherm raar vond. Ik vraag me af hoe ze het probleem van de breekhoek hebben opgelost. Als het glas dikker is dan breekt het anders waardoor het beeld in de uiteinden uit zal lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 13:19:
[...]

Nou AMOLED schermen kunnen nog een beetje buigen zonder dat het beeld vervormt maar LCD schermen kunnen absoluut niet buigen. Vandaar dat ik het verhaal van een gebogen scherm raar vond. Ik vraag me af hoe ze het probleem van de breekhoek hebben opgelost. Als het glas dikker is dan breekt het anders waardoor het beeld in de uiteinden uit zal lopen.
LCD schermen kunnen toch ook wel een beetje buigen. Het is toch niet voor niks Liquid Crystal Display? Dacht ik tenminste altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij hebt een LCD voor je toch? Druk eens met je vinger erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 14:13:
Jij hebt een LCD voor je toch? Druk eens met je vinger erop.
Dan zie ik een vlek rond me vinger, waar ik druk. Zal wel door liquid komen. Voor de rest heb ik er ook geen verstand van hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 14:19:
[...]

Dan zie ik een vlek rond me vinger, waar ik druk. Zal wel door liquid komen. Voor de rest heb ik er ook geen verstand van hoor.
Als je er geen verstand van hebt, roep dan ook niet zomaar iets. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Wel opmerkelijk. Als je in de broncode van Android gaat zoeken daar de Nexus S, wordt hij constant "crespo" genoemd. Van alle codenamen is dit wel met recht de slechtste die ik ooit gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relief2009 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 22:46:
[...]

Als je er geen verstand van hebt, roep dan ook niet zomaar iets. ;)
Dit is wat ik zei:
LCD schermen kunnen toch ook wel een beetje buigen. Het is toch niet voor niks Liquid Crystal Display? Dacht ik tenminste altijd.
Ik dacht het dus. Blijkbaar had ik het fout, maar dat betekent niet dat ik niet mag zeggen dat ik denk dat iets waar is.

Ik had gewoon een keer gehoord dat LCD schermen wel konden buigen (niet ver), en het hoe of waarom weet ik ook allemaal niet. En omdat ik het gehoord had, zei ik het hier. Maar ik ben nog wel benieuwd wat dat drukken op het scherm ermee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Well, the feature that most differentiates the Nexus S is its concave screen, which is supposed to be more comfortable to use. You might assume that this screen was some sort of funky curved Super AMOLED panel, but it’s nothing so impressive: rather, the Contour display is just a regular, flat Super AMOLED panel fused to a curved piece of glass.
Bron: Geek

Ziet er cool uit dus, maar het scherm zelf is niet gebogen. Grote kans dat ze dit bij de SLCD versie ook doen, problem solved dus.

[ Voor 4% gewijzigd door thijsje66 op 18-12-2010 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 23:15:
[...]

Dit is wat ik zei:

[...]

Ik dacht het dus. Blijkbaar had ik het fout, maar dat betekent niet dat ik niet mag zeggen dat ik denk dat iets waar is.

Ik had gewoon een keer gehoord dat LCD schermen wel konden buigen (niet ver), en het hoe of waarom weet ik ook allemaal niet. En omdat ik het gehoord had, zei ik het hier. Maar ik ben nog wel benieuwd wat dat drukken op het scherm ermee te maken heeft.
Het kan wel buigen maar dan vervormt het beeld en gaan de kleuren uitlekken omdat de polarizatie filters niet meer gelijk zijn.
thijsje66 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 23:57:
[...]

Bron: Geek

Ziet er cool uit dus, maar het scherm zelf is niet gebogen. Grote kans dat ze dit bij de SLCD versie ook doen, problem solved dus.
De kromme is er ook niet voor om beter beeld te krijgen dus weet ik niet waarom mensen dat moeten beoordelen. Het zou beter zijn bij het tikken met een onscreen keyboard, vanwege de kromme kun je de hoeken beter benutten. IIG dat is de bedoeling.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 22:05
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 16:27:
[...]

Valt wel mee denk ik. Techradar is altijd erg kritisch. Vind ik wel fijn, want de meeste sites hebben gewoon niks te melden, of praten alles na van andere sites. Dit zie je helemaal vaak bij reviews van games. Als ze niks goeds over een spel schrijven, dan krijgen ze de volgende keer geen kans meer om het spel te testen voor het uit komt.
amaai, vind je dat kritisch? Ik was vooral benieuwd naar wat hun mening was over de camera, en zij waren gewoon heel tevreden over de camera, terwijl die slechts een WVGA resolutie ondersteunt. Minstens 720p mogen we toch verwachten deze tijden.

Video on the Google Nexus S looks superb thanks to the WVGA Super AMOLED screen, rocking a full 800 x 480 resolution count.

Dat noem ik allesbehalve kritisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:24
Als die camera nou goeie beelden maakt op een lagere resolutie, ipv die crappy beelden op hd, ben ik allang blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pina schreef op zondag 19 december 2010 @ 02:02:
[...]

amaai, vind je dat kritisch? Ik was vooral benieuwd naar wat hun mening was over de camera, en zij waren gewoon heel tevreden over de camera, terwijl die slechts een WVGA resolutie ondersteunt. Minstens 720p mogen we toch verwachten deze tijden.

Video on the Google Nexus S looks superb thanks to the WVGA Super AMOLED screen, rocking a full 800 x 480 resolution count.

Dat noem ik allesbehalve kritisch.
Je quote gaat niet over de videocamera, maar over het bekijken van films (video) op super amoled op een high-res scherm. Dat vinden ze er fantastisch uit zien, en dat klopt - want super amoled is erg mooi voor video's.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat inderdaad alleen over het scherm. De camerakwaliteit vindt bijna iedereen beneden maat, maar ik erger me daar niet zo aan. Voor foto's heb je tenslotte gewoon een normale camera. Dat betekent niet dat ik geen foto's maak met m'n telefoon, maar ik ga er geen vakantie foto's mee maken ofzo, of andere foto's waarvan ik wil dat ze echt kwaliteit hebben. Voor de rest voldoet 5 megapixels prima.

Ik heb misschien nog wel een betere review gevonden: Phone Scoop: Nexus S Review. Brengt lekker veel aan bod, met een mooie video tour en met een handig menu bovenaan om te navigeren door de review.

Goed vond ik ook de laatste zin in de Wrap-Up:
The Samsung Nexus S manages to keep one foot ahead of the pack, while dragging another foot behind.
Dat is hoe ik het ook zie, maar voor mij is die eerste voet een stuk belangrijker dan die tweede voet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een artikel van Tech Radar: Nexus S: 11 tips and tricks. Ze noemen hier een aantal dingen die de nadelen van de Nexus S weer goed maken. Bijvoorbeeld het gebrek aan een komma: je kan de voice input knop weghalen, waardoor de komma er gewoon weer staat bij het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind net nog een interessant filmpje:

De Nexus S in Nederland. Is dit het Super Clear LCD scherm? Ik zie het niet, maar misschien andere mensen wel.

En meteen erachter aan: foto's van de russische Nexus S, inderdaad met Super Clear LCD scherm! Klik hier. Met een beetje zoekwerk kom je er wel.

Afbeeldingslocatie: http://www.google-nexuss.nl/wp-content/gallery/google-nexus-s-first-look/google-nexuss-gingerbread.jpg

Oja, en de site waar ik dit allemaal vandaan haal: klik

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door BastiaanN op 19-12-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carphone warehouse (UK) heeft de prijs van de Nexus S verlaagd van £549.95 naar £429.99. Klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een video van de Nexus S in Nederland, waarschijnlijk ook weer met het Super Clear LCD scherm:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Laatst online: 17-09 20:25

duderuud

Sliden is koel

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 18:14:
Carphone warehouse (UK) heeft de prijs van de Nexus S verlaagd van £549.95 naar £429.99. Klik.
Da's een flinke verlaging! Damn...net nu ik een Nexus S uit de USA laat overkomen voor de handel...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 15:21
Tja, dat was te verwachten. £549,- is gewoon veel te duur en ze zullen daarom ook wel minder pre-orders hebben gekregen dan verwacht. £430,- is een stuk beter, hoewel ik het zelf nog graag iets lager zou zien. Ben nu gewoon meer geneigd om een Galaxy S aan te schaffen, aangezien Gingerbread toch wel geport wordt en de hardware van de Nexus S niet zo veel anders is dan de Galaxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar de Nexus S heeft als voordeel: geen lag, een betere interface (ik vind die van de Galaxy S tenminste vreselijk), en snellere updates (of gewoon: sowieso updates).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 20:03:
Maar de Nexus S heeft als voordeel: geen lag, een betere interface (ik vind die van de Galaxy S tenminste vreselijk), en snellere updates (of gewoon: sowieso updates).
Galaxy S heeft geen lag, interface kun je op zo'n beetje alles aanpassen en je kunt nu al de nexus s kernel op de galaxy zetten. Nu werken nog een aantal zaken niet, maar dat is straks verholpen en dan draait gewoon 2.3 nexus stijl op je galaxy. Beetje non-argument dus als je custom roms wilt en kunt flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 20:53:
[...]

Galaxy S heeft geen lag, interface kun je op zo'n beetje alles aanpassen en je kunt nu al de nexus s kernel op de galaxy zetten. Nu werken nog een aantal zaken niet, maar dat is straks verholpen en dan draait gewoon 2.3 nexus stijl op je galaxy. Beetje non-argument dus als je custom roms wilt en kunt flashen.
Misschien heeft de Galaxy S bij jou geen lag, maar van de verhalen die ik hoor is het een best groot probleem. De interface zijn ook weinig mensen tevreden mee, de meesten vinden de Sense interface een stuk mooier (ik vind de Vanilla Android het mooist). Samsung heeft trouwens ook aangegeven te twijfelen over de update naar Gingerbread. Ik weet niet of deze twijfel al weg is.

En van die custom roms: veel mensen zijn te bang om die te gebruiken, vanwege de risico's die er aan vast liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:02:
[...]

Misschien heeft de Galaxy S bij jou geen lag, maar van de verhalen die ik hoor is het een best groot probleem. De interface zijn ook weinig mensen tevreden mee, de meesten vinden de Sense interface een stuk mooier (ik vind de Vanilla Android het mooist). Samsung heeft trouwens ook aangegeven te twijfelen over de update naar Gingerbread. Ik weet niet of deze twijfel al weg is.

En van die custom roms: veel mensen zijn te bang om die te gebruiken, vanwege de risico's die er aan vast liggen.
Lulverhalen dan, 2.2 loop soepel en met een lagfix of custom rom heb je een bloedsnelle telefoon. Interface kun je echt overal op aanpassen met custom launchers of roms, dusjah. Verder komt 2.3 op de nexus s en dus ook later op de galaxy sowieso via de custom roms scene. Geen idee welke risico's eraan vast zitten, maar je telefoon letterlijk onbruikbaar maken is extreem moeilijk, alles valt te repareren en die verhalen over garantie enzo zijn vaak door mensen die er geen verstand van hebben. Dan zou je altijd nog je fabrieksfirmware erop kunnen zetten, dus ik zie weinig risico's, maar je noemt dan ook weinig concrete voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Gijs ik snap dat je best enthousiast bent, maar screenshots van de interface zegt weinig over het type scherm. Verder heeft die RUS een wekker-app eropstaan, dus die Lockscreen is totaal niet representatief.

Ik moet zeggen dat het SAMOLED lijkt op de NED vids. Zwart is namelijk erg zwart. SLCD is goed scherm, maar het verschil wat betreft zwart-waarde is altijd duidelijk zichtbaar. Ook de kijkhoek is erg goed, wat mijn vermoeden dat het SAMOLED is alleen maar versterkt.
Mottebelke schreef op zondag 19 december 2010 @ 19:40:
Tja, dat was te verwachten. £549,- is gewoon veel te duur en ze zullen daarom ook wel minder pre-orders hebben gekregen dan verwacht. £430,- is een stuk beter, hoewel ik het zelf nog graag iets lager zou zien. Ben nu gewoon meer geneigd om een Galaxy S aan te schaffen, aangezien Gingerbread toch wel geport wordt en de hardware van de Nexus S niet zo veel anders is dan de Galaxy.
De Nexus S is qua hardware idd bijna hetzelfde als de GS, maar de eerste heeft bijvoorbeeld wel NFC, Flitser en een Gyroscoop. Niet de meest geweldige extra features, maar is toch wel iets wat het een extra voordeel geeft.

Een ander voordeel is dat dit een Google telefoon is, wat betekent dat je altijd verzekerd bent van de laatste OS updates zonder dat je moet wachten op je telefoonbouwer. Een tweaker kan natuurlijk altijd zelf aan de slag, maar de gemiddelde gebruiker heeft met de NS veel meer voordelen.
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:10:
[...]

Lulverhalen dan, 2.2 loop soepel en met een lagfix of custom rom heb je een bloedsnelle telefoon. Interface kun je echt overal op aanpassen met custom launchers of roms, dusjah. Verder komt 2.3 op de nexus s en dus ook later op de galaxy sowieso via de custom roms scene. Geen idee welke risico's eraan vast zitten, maar je telefoon letterlijk onbruikbaar maken is extreem moeilijk, alles valt te repareren en die verhalen over garantie enzo zijn vaak door mensen die er geen verstand van hebben. Dan zou je altijd nog je fabrieksfirmware erop kunnen zetten, dus ik zie weinig risico's, maar je noemt dan ook weinig concrete voorbeelden.
Hij heeft toch wel gelijk. Ik heb zelf ook een GS en de lag was ook in 2.2 ruim aanwezig. Zoals je zelf zegt, met een lagfix verdwijnt de lag, maar dat betekent dan ook dat er standaard lag op de GS zit anders heb je geen FIX nodig.
De lag is wel verdwenen met 2.2.1, maar daar hebben we wel maanden op moeten wachten. Ik heb zelf liever een Nexus S, omdat Google het programmeerwerk doet en niet Samsung dat met haar RFS filesystem Android compleet naar de knopen hielp.

[ Voor 104% gewijzigd door Relief2009 op 19-12-2010 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relief2009 schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:11:

Hij heeft toch wel gelijk. Ik heb zelf ook een GS en de lag was ook in 2.2 ruim aanwezig. Zoals je zelf zegt, met een lagfix verdwijnt de lag, maar dat betekent dan ook dat er standaard lag op de GS zit anders heb je geen FIX nodig.
De lag is wel verdwenen met 2.2.1, maar daar hebben we wel maanden op moeten wachten. Ik heb zelf liever een Nexus S, omdat Google het programmeerwerk doet en niet Samsung dat met haar RFS filesystem Android compleet naar de knopen hielp.
Afweging moet je zelf maken of je het prijsverschil de meerwaarde waard vindt, maar de galaxy kan prima meekomen met de nexus zeker voor die prijs en als je een beetje handig bent. Als ik nu bij een abo keus had zou ik zelf ook wel voor de nexus gaan, maar ik heb al een tijd de galaxy en die kan nog prima een flinke poost mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gijs ik snap dat je best enthousiast bent, maar screenshots van de interface zegt weinig over het type scherm. Verder heeft die RUS een wekker-app eropstaan, dus die Lockscreen is totaal niet representatief.

Ik moet zeggen dat het SAMOLED lijkt op de NED vids. Zwart is namelijk erg zwart. SLCD is goed scherm, maar het verschil wat betreft zwart-waarde is altijd duidelijk zichtbaar. Ook de kijkhoek is erg goed, wat mijn vermoeden dat het SAMOLED is alleen maar versterkt.
Klik dan op de link, dan zie je ook foto's van de telefoon zelf (ook met het scherm aan). Klik hier Van de nederlandse video's weet ik het ook niet.

Wat je met "Verder heeft die RUS een wekker-app eropstaan, dus die Lockscreen is totaal niet representatief." bedoelt, begrijp ik niet helemaal?
Een ander voordeel is dat dit een Google telefoon is, wat betekent dat je altijd verzekerd bent van de laatste OS updates zonder dat je moet wachten op je telefoonbouwer. Een tweaker kan natuurlijk altijd zelf aan de slag, maar de gemiddelde gebruiker heeft met de NS veel meer voordelen.
Helemaal mee eens, en ik vind dit zo belangrijk, dat voor mij de keuze simpel is: de Nexus S.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier, misschien is dit beter?
Afbeeldingslocatie: http://www.google-nexuss.nl/wp-content/gallery/google-nexus-s-first-look/google-nexus-s1.jpg

Hier is het zwart duidelijk minder zwart dan op een AMOLED scherm, want je kan de notificatiebalk onderscheiden van de telefoon zelf, wat (bijna) niet kan bij de AMOLED versie. Het gaat dus echt wel om de Super Clear LCD versie. Voor de rest ziet het er erg goed uit!

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De gehele Russische review, vertaalt met Google Translate naar (gebrekkig) Nederlands: klik

Staan wat meer foto's bij, plus een hele duidelijke zin: Display: 4,0 "WVGA (800x480) Super AMOLED (in Europa en Rusland Super Clear LCD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 22:07:
Hier, misschien is dit beter?
[afbeelding]

Hier is het zwart duidelijk minder zwart dan op een AMOLED scherm, want je kan de notificatiebalk onderscheiden van de telefoon zelf, wat (bijna) niet kan bij de AMOLED versie. Het gaat dus echt wel om de Super Clear LCD versie. Voor de rest ziet het er erg goed uit!
Dat heeft meer te maken met het feit dat de foto buiten is gemaakt en de invalshoek. In het filmpje wat je eerder naar linkte is hij toch echt zwart.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2010 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Laatst online: 04-07-2022
Relief2009 schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:11:Hij heeft toch wel gelijk. Ik heb zelf ook een GS en de lag was ook in 2.2 ruim aanwezig. Zoals je zelf zegt, met een lagfix verdwijnt de lag, maar dat betekent dan ook dat er standaard lag op de GS zit anders heb je geen FIX nodig.
Ja idd. Het was echt afzien. Ik wilde bijna naar de iphone/windowsphone7 gaan, omdat die wel lagvrij zijn (zoals ik al eerder aangaf). Maar met de 2.2.1 is de lag idd helemaal weg, echt gewoon helemaal.

Wat ik wel jammer vind is dat de meeste galaxy bezitters hier wel last van hebben (omdat ze nog op 2.1 of 2.2 zitten), echt heel zonde. Samsung had nog een hardere stempel kunnen drukken op de smartphone markt, maar ik denk dat velen nu wel 2x nadenken voordat ze weer een samsung gaan halen. Ik snap gewoon niet wat ze daar aan de tekentafel aan het doen zijn, bedenker van de "hey laten we ff touchwiz en RFS erop gooien, zodat we ons onderscheiden van de rest" moet echt letterlijk dood. :+

edit: oops, dit is de nexus topic, ik maar door blijven ratelen over de galaxy.

[ Voor 3% gewijzigd door lordMocro op 20-12-2010 06:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 15:21
De Nexus S is qua hardware idd bijna hetzelfde als de GS, maar de eerste heeft bijvoorbeeld wel NFC, Flitser en een Gyroscoop. Niet de meest geweldige extra features, maar is toch wel iets wat het een extra voordeel geeft.
NFC en de flitser zijn inderdaad nieuw bij de Nexus S, maar de gyroscoop zit ook al in de Galaxy S. Er was alleen nog geen Android SDK ondersteuning voor 2.3, en dus werd er nog niet echt gebruikt van gemaakt in de apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 01:22:
[...]

Dat heeft meer te maken met het feit dat de foto buiten is gemaakt en de invalshoek. In het filmpje wat je eerder naar linkte is hij toch echt zwart.
Ja, daar heb je een punt. Ik heb net een foto opgezocht van een Engadget Review, en daar lijkt op een schuine foto het zwart ook wat minder zwart.

Al hoewel het filmpje waar ik eerder naar linkte een van Nederlandse bodem is (Miljonair Fair 2010), en de twee foto's (van de interface en deze) van een Russische review zijn. Ik heb nog een paar zinnen uit de Russische review gehaalt, kijken of die iets duidelijk maken. Ik kan er niet veel van maken, maar misschien iemand met een beetje fantasie:
Het display ik wil wonen, is hier een andere truc. Als de Amerikaanse markt is een model met Super AMOLED, vervolgens naar Europa en Rusland - Super Clear LCD. Laat mij u eraan herinneren, Galaxy S is een Super AMOLED. In de Russische versie van de Nexus ZB-element 4 "WVGA (800x480). Opheffing van de Super AMOLED gebeurde niet omdat de technologie zo slecht, maar omdat van de prioriteiten in de richting van de vervoerder modellen. Bijgevolg is de matrices voor de Wave en de Galaxy S, en Wave II is gewoon niet genoeg. Bovendien, Samsung levert de schermen van andere fabrikanten. Bijvoorbeeld veel Nokia schermen van Samsung zijn, met inbegrip van de kosten van de N8 AMOLED van Samsung.
In de praktijk krijgt een zeer interessante situatie: de meerderheid van de respondenten Super Clear LCD niet alleen genoten van een Super AMOLED, en nog veel meer. Live-element ziet er niet alleen goed, maar zeer, zeer goed. Kleur sappig, rijk. Hoge helderheid, kijkhoeken zijn maximaal. Bovendien de verminderde respons tijd door het integreren van nieuwe touchscreen. Dit betekent dat het scherm gevoeliger geworden.
Ten slotte blijft het verkocht aan de Galaxy S Super AMOLED en TouchWiz 3.0.
Maak hier maar iets uit op. Er staat "de meerderheid van de respondenten Super Clear LCD niet alleen genoten van een Super AMOLED, en nog veel meer". Dat klinkt een beetje als: "de meerderheid van de 'mensen' vonden Super AMOLED beter'. Maar ik kan er niet uit op maken of ze nou de Super AMOLED versie hebben getest, of de Super Clear LCD versie. Ik heb nog een andere engelse vertaling:
In practice very interesting situation turns out: interrogated Super clear LCD not only it is pleasant to the majority not less Super Amoled, but also it is more.
Nu klinkt het meer als: "De meeste mensen vonden Super Clear LCD niet alleen minstens zo goed als Super AMOLED, maar zelfs meer". Deze vertaling lijkt me beter. Ik had 'm van een site die alleen Russisch naar Engels vertaalt, en andersom. Maar echt duidelijk is-ie nog niet.

Kan iemand hier Russisch?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die geld teveel hebben: klik om de Nexus S in Frankrijk te kopen voor 700 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit geen Gorilla Glass op de Nexus S. Ik weet niet hoeveel mensen een toestel met Gorilla Glass hebben, en hoe goed het echt werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:51:
Er zit geen Gorilla Glass op de Nexus S. Ik weet niet hoeveel mensen een toestel met Gorilla Glass hebben, en hoe goed het echt werkt?
Nu weet ik zeker dat ik deze dan maar links laat liggen, te weinig voordelen tov me Nexus One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
@gijs: Je kunt je posts ook editten (zoals het volgens de richtlijnen hoort als je als laatst gereageerd hebt :) )

Ik krijg woensdag de NS binnen, ben benieuwd of het een ware vervanging van de N1 wordt.
N1 heeft gorillaglass, NS kennelijk niet, dus we zullen gaan zien hoe krasvast die is.
Was niet van plan een beschermfolie erover te plannen of een hoesje te gebruiken.
De N1 heeft bij mij 1 minuscuul krasje na 11 maanden trouwe dienst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:38:
@gijs: Je kunt je posts ook editten (zoals het volgens de richtlijnen hoort als je als laatst gereageerd hebt :) )

Ik krijg woensdag de NS binnen, ben benieuwd of het een ware vervanging van de N1 wordt.
N1 heeft gorillaglass, NS kennelijk niet, dus we zullen gaan zien hoe krasvast die is.
Was niet van plan een beschermfolie erover te plannen of een hoesje te gebruiken.
De N1 heeft bij mij 1 minuscuul krasje na 11 maanden trouwe dienst
Oh, haha, oke dan doe ik dat volgende keer.

Over het Gorilla Glass: sommige mensen zeggen dat het een beetje overrated is. Bij de Nexus S kon het volgens mij niet vanwege het gebogen scherm. Wel heeft hij Anti-fingerprint coating, wat ik eigenlijk belangrijker vind. Ik vind het nog steeds jammer van de glossy achterkant.

Edit (laat ik het dan meteen goed doen ;) ); ik schijn een familie-lid te hebben dat Russisch kan. Ik zal vragen of hij weet over welk display wordt gesproken en welk display op de foto's staat bij die Russische review. Ben nu toch wel benieuwd.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:32:
[...]

Afweging moet je zelf maken of je het prijsverschil de meerwaarde waard vindt, maar de galaxy kan prima meekomen met de nexus zeker voor die prijs en als je een beetje handig bent. Als ik nu bij een abo keus had zou ik zelf ook wel voor de nexus gaan, maar ik heb al een tijd de galaxy en die kan nog prima een flinke poost mee.
Als je een GS hebt, dan is de keuze vee lastiger inderdaad. Ik zit ook te twijfelen.

Maar iemand die voor een nieuwe abbo gaat, kan beter de NS pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Ik kreeg vandaag via borderlinx een mailtje over de Nexus S. Hij is beschikbaar simlock vrij voor 429.99 pond wat ongeveer 510 euro is. Bron: http://www.carphonewarehouse.com/mobiles/nexus-s er komen dan waarschijnlijk nog wat transportkosten van borderlinx zelf bij maar vooralsnog wel een redelijke prijs lijkt mij zo?

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abo topic voor Nexus S aangemaakt.
Verwijderd in "[ABO] Google Nexus S levertijden- en abo..."

Modjes doe ff alles over gooien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Officiele Tips & Tricks voor Gingerbread / Nexus S van Google:

http://googleblog.blogspo...roid-tips-and-tricks.html

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Nexus S op de 3D-benchmark gelegd:

http://androidandme.com/2...rovements-over-nexus-one/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat bewijst toch maar weer dat de processor van de Nexus S wel wat beter is dan die van de Nexus One. Ik hoor zo veel mensen zeggen: het is nog steeds 1Ghz, dat is toch geen verbetering? Nou, wel dus.
Pagina: 1 ... 3 ... 21 Laatste

Let op:
Open voor het importeren, bestellen, en andere randzaken aub even een apart topic in Telecomproviders. Hier horen dit soort berichten niet thuis.