Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255075

Arnout schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:39:
Die $529 in de US is heel interessant, maar die toestellen werken hier zeker niet? (geen GSM)
Die werken juist wel. Enkel Sprint en Verizon hebben volgens mij cdma. Alle normale providers in de US hebben GSM.

Ik importeer er zeer waarschijnlijk enkele uit de US (een voor me zelf en de rest voor de verkoop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:28
freekweb schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:01:
[...]

Zwaarder belasten door trager opladen? Dat is nieuw voor mij, waar haal je die wijsheid vandaan?:)
Ik heb al een paar keer verhalen gehoord over mensen die slechte batterijprestaties hadden omdat ze hun smartphone via een laptop USB poort zaten op te laden.
Toen ze overschakelden naar een stopcontact ging de batterij plots beter presteren.
Volgens dit artikel duurt het pakweg 25% langer om een iPhone te chargen via USB dan via een stopcontact: http://whenwillapple.com/...e-iphone-4-usb-vs-outlet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06-2024
Arnout schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:39:
Die $529 in de US is heel interessant, maar die toestellen werken hier zeker niet? (geen GSM)
Nee hoor, je kan hem gwn hier ook gebruiken.

* Quad-band GSM: 850, 900, 1800, 1900
* Tri-band HSPA: 900, 2100, 1700
* HSPA type: HSDPA (7.2Mbps) HSUPA (5.76Mbps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
phobosdeimos schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:34:
[...]

Ik heb al een paar keer verhalen gehoord over mensen die slechte batterijprestaties hadden omdat ze hun smartphone via een laptop USB poort zaten op te laden.
Toen ze overschakelden naar een stopcontact ging de batterij plots beter presteren.
Volgens dit artikel duurt het pakweg 25% langer om een iPhone te chargen via USB dan via een stopcontact: http://whenwillapple.com/...e-iphone-4-usb-vs-outlet/
Ja leuk allemaal, maar dat is oud nieuws. Alle stroomcontact-laders zijn tegenwoordig usb laders. Is universeels spul dat geen drol kost. Daar hebben we het hier ook over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Topicstarter
Josh (apple fan #1) van Engadget heeft een hands-on gepubliceerd:

Hij is zeer positief en in het filmpje zie je ook hoe snel ie is :)

http://www.engadget.com/2010/12/07/google-nexus-s-preview/

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 07-12-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 69767 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 18:25:
Hij is zeer positief en in het filmpje zie je ook hoe snel ie is :)
En hoe lelijk dat ding is.. Die vormen, materialen en kleurstelling... nja over smaak valt niet te twisten 8)7

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:50
Dus als ik het goed begrijp kan ik een nexus S uit amerika kopen en die gewoon hier gebruiken?

OH MY GOD wat een opluchting! Ik vind het echt een prachtig ding om eerlijk te zijn, het heeft z'n charmes wel.

Die curve in het scherm was toch om de glare te verminderen als je buiten loopt? Dat is wat ik noem een simpele, maar geniale oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mits je een goede versie koopt wel ja =) Kan je aardig wat centen neer gaan leggen trouwens.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Ok... nu snap ik het niet meer.

De Nexus S en meerdere versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt ook providerversies, waar je niks aan hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
Hmmm DHD of Nexus S... Laat de vergelijkende reviews maar komen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
CLB schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 20:23:
Je hebt ook providerversies, waar je niks aan hebt
Ik dacht dat ze dat juist niet wilden doen? daar lag dacht ik de nadruk op het "pure google"
en anders, een simlockvrije kopen uiteraard! Mocht het zo zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
CLB, hoezeer ik je ook respecteer als mede-tweaker, we hebben er niet zoveel aan dat je constant roept hoe lelijk hij is. 1x is genoeg. Laten we het vooral inhoudelijk houden.

Ontopic:

Ik ben benieuwd wanneer iemand op xda een hack introduceert om 720P te enablen, want deze camera zou het zeker aan moeten kunnen. Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar een hack om de camera-app van SGS op de NS te zetten, want deze vind ik veel beter dan die van de Stock-Android.

[ Voor 46% gewijzigd door Relief2009 op 07-12-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De eerste 4 (grote) nadelen so far:

- de NFC-API in Gingerbread ondersteunt vooralsnog enkel lees-acties (niet schrijven)
- geen verwisselbaar SD-slot
- geen LED-notificatie lichtje (bummer, dat wordt dus het tooltje noled gebruiken als op de Galaxy S)
- geen HD-ready (720p) videorecording; maar enkel DVD ntsc kwaliteit.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 07-12-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Relief2009 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 20:51:
CLB, hoezeer ik je ook respecteer als mede-tweaker, we hebben er niet zoveel aan dat
je constant roept hoe lelijk hij is. 1x is genoeg. Laten we het vooral inhoudelijk houden.
Dan stuur je me een DM als je je er aan ergert? En ik vind dat inhoudelijk, jij niet, tsjaa..

EDIT: Iets genuanceerder dan.. Ik had een device verwacht waar je u tegen zou zeggen..
Zowel qua hardware en qua formfactor.. Dit is een broer van de Samsung Galaxy S, en geen Nexus-naam
waard imho. En dat ik hem ugly-ass vind heb ik nu 2 / 3x gezegd, gewoon omdat ik het erg erg zonde vind..

Androiddevices interesseren me erg veel en ik had gewoon meer verwacht van de nieuwe Nexus, c'est ca =)

[ Voor 34% gewijzigd door CLB op 07-12-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Opvallend...Kijk eens naar de stijl, fonts, kleurstelling, opstelling van de website van de Nexus S. Komt bekend voor :)

Afbeeldingslocatie: http://bradwallen.com/wp-content/uploads/2010/12/iphone-1024x715.png
Afbeeldingslocatie: http://bradwallen.com/wp-content/uploads/2010/12/nexusS-1024x711.png

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 07-12-2010 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
CLB schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:14:
[...]

Dan stuur je me een DM als je je er aan ergert? En ik vind dat inhoudelijk, jij niet, tsjaa..

EDIT: Iets genuanceerder dan.. Ik had een device verwacht waar je u tegen zou zeggen..
Zowel qua hardware en qua formfactor.. Dit is een broer van de Samsung Galaxy S, en geen Nexus-naam
waard imho. En dat ik hem ugly-ass vind heb ik nu 2 / 3x gezegd, gewoon omdat ik het erg erg zonde vind..

Androiddevices interesseren me erg veel en ik had gewoon meer verwacht van de nieuwe Nexus, c'est ca =)
Leuk voor je dat je hem niet zo bijzonder vind en meer had verwacht, maar ik hoef het niet 3x op elke pagina te lezen. Ga maar ergens anders ranten. Als hij je niet bevalt, reageer dan gwn niet.

Wat had je dan verwacht in een telefoon? Een niet-bestaande dual-core? Een 12 MP Camera om te kunnen pronken terwijl je er geen zak aan hebt? Deze telefoon heeft alles wat je van een telefoon verwacht van dit moment en zelfs een beetje meer (NFC & gyroscoop + 2.3 gingerbread)
En nu? Kom je nog met commentaar bij de plaatjes?

[ Voor 3% gewijzigd door Relief2009 op 07-12-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-04 12:16
CLB schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:14:
[...]

Ikzelf vind het juist wel een erg mooi toestel, en t lijkt me ook een uitstekende vervanger van me Hero.. erg afhankelijk van de prijs natuurlijk, allemaal leuk en aardig maar het blijft een telefoontje :|

Heb de galaxy ook paar keer in me handen gehad, vind t een prima toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Relief2009 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:35:
Leuk voor je dat je hem niet zo bijzonder vind en meer had verwacht, maar ik hoef het niet 3x
op elke pagina te lezen. Ga maar ergens anders ranten. Als hij je niet bevalt, reageer dan gwn niet.
Dan zet je je instellingen niet op 25 posts per pagina, dan valt het minder op..
Ik rant niks, ik geef m'n mening, iets wat nog steeds erg belangrijk is en mag in Nederland.

Dat jij er er aanstoot aan hebt is jouw probleem niet de mijne, je bent ook de enige die er over zeikt :w
Wat had je dan verwacht in een telefoon? Een niet-bestaande dual-core? Een 12 MP Camera om te kunnen pronken terwijl je er geen zak aan hebt? Deze telefoon heeft alles wat je van een telefoon verwacht van dit moment en zelfs een beetje meer (NFC & gyroscoop + 2.3 gingerbread)
Een xenonflash misschien? Had toch wel minimaal 720P qua videomogelijkheden verwacht..
Voor de rest meer interne opslag, meer ram en een hogere resolutie qua scherm bijvoorbeeld.
En dat allemaal in een mooi en strak afgewerkt jasje van een mooi materiaal en in eyecatchformfactor.
Zoals ik al zei, vind ik dit gewoon een broer van de Samsung Galaxy en het had wel iets meer mogen zijn.

Maar ja ach stel je voor dat ik rant.. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-04 22:26
Relief2009 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:35:
[...]

Leuk voor je dat je hem niet zo bijzonder vind en meer had verwacht, maar ik hoef het niet 3x op elke pagina te lezen. Ga maar ergens anders ranten. Als hij je niet bevalt, reageer dan gwn niet.

[...]

En nu? Kom je nog met commentaar bij de plaatjes?
Nou dat is toch obvious :P De vormgeving van de Nexus S site is vrijwel een exacte kopie van de iPhone 4 site, niet echt orgineel. Had iets leuks gedaan met Flash ofzo, of vormgeving horizontaal georiënteerd (over de breedte) ipv verticaal (over de lengte) enzo maar ja.

[ Voor 55% gewijzigd door davidov2008 op 07-12-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CLB schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:44:

Een xenonflash misschien? Had toch wel minimaal 720P qua videomogelijkheden verwacht..
Voor de rest meer interne opslag, meer ram en een hogere resolutie qua scherm bijvoorbeeld.
En dat allemaal in een mooi en strak afgewerkt jasje van een mooi materiaal en in eyecatchformfactor.
Zoals ik al zei, vind ik dit gewoon een broer van de Samsung Galaxy en het had wel iets meer mogen zijn.
Volstrekt vernieuwend? Nee. Een degelijke upgrade? Ja. Want hoeveel andere telefoons hebben dat al? Niet zo veel...Moet je eens kijken naar de hardware van het vlaggenschip van Nokia: de N8 _O- of de hardware van de Windows Phone 7 launch toestellen...Geen frontcam, geen NFC, geen Gyroscoop, meestal geen Super Amoled, geen Hummingbird (beat de 1st gen snapdragons), geen curved display e.d.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 07-12-2010 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Vanaf nu aub niet meer op de man spelen, en gewoon een topicreport maken als iets je niet bevalt :>

Het gemis aan een micro-sdkaartslot vind ik wel erg jammer. Ik snap ook niet waarom Google dat niet als eis heeft gesteld. Zo'n beetje elk Android-toestel heeft dat tegenwoordig... Nu is het gebrek aan mogelijke data-opslag wellicht tegen te gaan door de verschillende cloud-diensten te gebruiken, maar toch.

Wat betreft de site.. het concept is gewoon erg standaard, ook Apple heeft dat niet verzonnen. Plaatjes naast de tekst is niets nieuws. Daarnaast heeft de NS-site als uniek element het meeschuivende kromme menu. Ik vind het wel best zo. Het wiel opnieuw uitvinden is onzinnig, dit is een goede manier om een website op te bouwen, en het past ook binnen de stijl die Google in het algemeen hanteert voor zijn websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Anoniem: 69767 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:48:
[...]

Volstrekt vernieuwend? Nee. Een degelijke upgrade? Ja. Want hoeveel andere telefoons hebben dat al? Niet zo veel...Moet je eens kijken naar de hardware van het vlaggenschip van Nokia: de N8 _O- of de hardware van de Windows Phone 7 launch toestellen...
Dan was het juist een mooi moment om de eerste te zijn. De nexus1 was op het moment van uitbrengen redelijk een koploper qua specs, waarna er snel vergelijkbare toestellen op de markt kwamen. Nu is het meer van het zelfde vergeleken met de huidige toestellen, iets wat ik als google anders gedaan had.

Het is een galaxyS met een nfc lezer, ik, en blijkbaar velen met mij, hadden meer verwacht. Blijkbaar heeft google niet de intentie om een vlaggenschip neer te zetten. Met die insteek is het een leuk toestel, maar ook niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm tsjaa.. je moet wel echt apart zijn om te zeggen dat dat nou een heel groot pluspunt is..
geen NFC
Wordt pas over een jaartje of wat echt actief en is dan ook goed te gebruiken
geen Gyroscoop
Die is mooi inderdaad, das stimmt
geen Super Amoled
Hmm ja... mensen die er eentje hebben zweren erbij, ik vind het oversaturated en niet natuurlijk beeld
geen Hummingbird
Het kan altijd sneller =)
geen curved display
Hmm tsjaa... hoe dat in het echt werkt.. daar ben ik wel benieuwd naar eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-04 20:34
Offtopic:
volgens mij valt jou de Nexus S gewoon tegen, want bij jou mening zit ook nog is een sterke voor(af)keur in.
Mening ok, maar laat anderen ook hun mening geven, die wel waarde hechten aan alle features die op deze telefoon zitten.

Ontopic:
Opzich had ik iets meer verwacht van deze telefoon, heb alle nieuws in de gaten gehouden, maar als ik het dan weer met mijn nexus one vergeljik, zie ik de vele verschillen ook wel weer.
jammer dat er geen led indicator meer op zit. Daar heb ik wel veel gemak van, maar ik ga deze serieus overwegen om eventueel als opvolger te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:41

Laguna

Connaisseur

Ik vind het design toch wel mooi, strak vormgegeven en het verlies van de microSD mogelijkheid zie ik zelf niet als een nadeel. Bij m'n huidige Desire is juist het gebrek aan voldoende intern geheugen een probleem, zodra je aardig wat apps hebt geïnstalleerd. Dat probleem zal je met de Nexus S iig niet hebben.

Het zou wel jammer zijn als de Nexus S niet in 720p resolutie video zou kunnen opnemen, dat is toch wel een vereiste voor een high-end toestel van deze tijd.

Waar wordt trouwens expliciet aangegeven dat dit toestel niet over een LED indicator zou beschikken?

Op onderstaande foto zie ik de front camera, een lichtsensor, een nabijheidssensor en daar zou best nog een LED indicator naast kunnen zitten.

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/12/nexusshands8005.jpg

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Laatst online: 08-05 11:33

Quindor

Switching the universe....

Ik snap al dat gehannes niet over USB laden. Maar weer eens wat batterij mythes de wereld uit helpen!

Eventjes enkele feiten op een rij :

Li-Ion houd er niet van volledig vol te zijn, of om volledig leeg getrokken te worden. Dus altijd bij laden en niet volledig leeg trekken (kun je niet, batterij protectie circuit kapt de stroom onder de 8% a 10% af) en weer vol laden gaan werken, dit is schadelijk voor je batterij. Leeg is dus schadelijk (altijd eerst opladen en dan eventueel je batterij opbergen om te bewaren), maar continu aan de lader kan over het algemeen wel (de gemiddelde telefoon reguleert dan zelf zijn batterij nivo door bij 100% te stoppen met laden en pas bij 80% weer te beginnen met laden, kan na jaren zo werken schadelijk zijn voor de batterij).

Een USB 2.0 poort op een PC mag en moet 500ma leveren bij 5V. Tegenwoordig zijn er wel 'speciale' laad poorten op bijvoorbeeld Asus moederborden. Hier zit een tool bij genaamd AIcharger bij welke de USB poort 'unlocked' tot 1000ma. Dat is een hardware feature van het moederbord maar zorgt er wel voor dat de telefoon sneller oplaad.

Een stopcontact lader levert gemiddeld of 500ma, 850mha of 1000ma, hierdoor is de telefoon sneller vol.

Trager laden of sneller laden heeft met de hoeveelheden ma niet zoveel invloed. Laden met 100ma gaat niet echt nuttig zijn en laden met bijvoorbeeld 4000ma is veel te lomp. Volgens mij word 2000ma over het algemeen nog als veilig geacht voor quick-charging, maar 500ma-1000ma is gangbaarder.

Een telefoon opgeladen via een PC (trager of niet) of via het stopcontact gaat exact even lang mee, het gaat uiteindelijk om de spanning en amperage in de accu.

Een Li-ion heeft een beperkte levensduur. Een batterij welke juist gebruikt word zal ongeveer 10% tot 15% aan maximaal vermogen verliezen per jaar.

Al andere mythes, verhalen, van horen zeggen, doe het altijd zo, verkoper vertelde me dat, etc. Sorry, maar dat zijn of heel erg oude verhalen (NiMH, NiCD, etc.) of gewoon verkeerde informatie. Verkopers weten het helaas vaak al helemaal niet. Alle telefoons op de plank hebben tegenwoordig een Li-Ion of Li-Poly accu en hebben daarom ook altijd spanning in de accu zitten als je hem koopt. Is dat niet zo, zou ik er mee oppassen, deze hebben wellicht te lang op de plank gelegen.

Maar euhm, back on topic! Bezit nu zelf een N900 met Meamo, en hoewel ik dat best fijn vind werken mis ik rSAP ondersteuning voor de carkit in mijn Skoda SuperB. Nu las ik onlangs dat de Galaxy S van Samsung dit wel heeft, althans, grotendeels (alleen contact personen van sim kaart). Helaas blijkt dit uiteindelijk een extensie te zijn van Samsung. Helaas heb ik ook ooit gezworen nooit meer een telefoon van Samsung te kopen vanwege het gruwelijke software support. Nu google er mee komt heb ik er eigenlijk wel vertrouwen in, maar ja, geen rSAP......

Baal baal, maar ga het topic wel volgen! :D Wie weet word het binnen afzienbare tijd gefixed.

[ Voor 5% gewijzigd door Quindor op 08-12-2010 10:47 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-05 23:13
Anoniem: 69767 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:27:
Opvallend...Kijk eens naar de stijl, fonts, kleurstelling, opstelling van de website van de Nexus S. Komt bekend voor :)

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben het niet met je eens. Wanneer een telefoonmaker een website maakt die wit is, een standaard font (arial/calibri etc.) gebruikt en een plaatje van een telefoon erin stopt, is het gelijk afgekeken van Apple?
Dit is waar ik me aan erger bij de telefooncritici tegenwoordig, als 't alleen maar een beetje iets van Apple weg heeft, is het al afgekeken. Of 't nou een overzichtelijke website is, een groot scherm of een zwart toestel, het zijn allemaal Apple replica. En niks kan beter zijn dan Apple (sorry, telefoonverkoperfrustratie).

wat ik in de websites zie is gewoon een simpele website die het werk goed doet. Het is een lichte website (geen flash, veel te zwaar), overzichtelijk en met goede informatie. Ik zie er geen Apple in, als ik dat zou vergelijken vind ik mijn HTC Desire ook een iPhone replica, de optische sensor in het midden heeft wat weg van een iPhone knopje, en ik heb ook een groot scherm... :|

[back on-topic]
Ik vind het wel jammer dat Samsung de Galaxylijn doorgezet heeft met de goedkope plastic uitstraling. Het ziet er niet aleen goedkoop uit, het voelt ook zo en krast gelijk. Waarom hebben ze de looks niet als de Samsung Wave gemaakt? Dat is echt een stijlvol dingetje, lekker compact en stevig. Jammer dat de Wave zo'n kutOS heeft. :P

Wat ik echt een gave ontwikkeling vind, is die NFC. Het is nog niet een bekend beeld in de samenleving, maar ik zie 't zo gebeuren. Nog even en je krijgt via NFC een streepjescode door met een aanbieding van die winkel, hoe handig zou dat zijn?
/me brrrt ziet mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-05 11:57
Nexus S eerste kwartaal van 2011 beschikbaar in Nederland.
Bron: http://www.androidworld.nl/59247/nexus-s-vanaf-het-eerste-kwartaal-2011-in-nederland-verkrijgbaar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Er staat wel wat raars op die site vind ik, namelijk:
In het persbericht wordt tevens melding gemaakt van een 4 inch Super LCD display in plaats van Super AMOLED waarvan we in eerste instantie uitgingen. We zullen hierover navraag doen bij Samsung Nederland.
En op de Nexus S site van google:
Display

4.0" WVGA (480x800)
Contour Display with curved glass screen
Super AMOLED
235 ppi
Capacitive touch sensor
Anti-fingerprint display coating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Laguna schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:05:
Ik vind het design toch wel mooi, strak vormgegeven en het verlies van de microSD mogelijkheid zie ik zelf niet als een nadeel. Bij m'n huidige Desire is juist het gebrek aan voldoende intern geheugen een probleem, zodra je aardig wat apps hebt geïnstalleerd. Dat probleem zal je met de Nexus S iig niet hebben.
Want? Ben absoluut niet op de hoogte van geheugensoorten, maar is het al zeker dat het nieuwe interne geheugen niet zoals een sd kaart gebruikt wordt? Dus praktisch alle data nog steeds in die 512MB?
Waar wordt trouwens expliciet aangegeven dat dit toestel niet over een LED indicator zou beschikken?
http://www.androidpolice....otifications-of-any-kind/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Volgens mij zit er een beperking in Android waardoor de Galaxy S al dat geheugen als SD kaart geheugen moest gebruiken en je er voor Apps alsnog niks aan hebt.

Daarnaast stelt het toestel mij ook wel erg teleur, de hardware is opzich leuk maar niet verrassend, keuze voor Amoled zou erg jammer zijn als dat er in zit en het uiterlijk is gewoon erg lelijk naar mijn mening, geen goede opvolger van de Nexus One.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-05 20:17
Het ontbreken van de led is toch wel erg jammer, snap dat soort keuzes niet. Heb nu een Nokia E51 en koop geen telefoon meer zonder notificatie led. Kan daardoor m'n toestel de hele dag laten liggen en vanaf ver zien of ik iets gemist heb.

Lijstje pro-cons uit de replies (http://www.androidpolice....otifications-of-any-kind/)
Pros:
-Larger screen
-Near field communication
-Forward-facing camera
-Gyroscope
-Anti-fingerprint display coating(?)

Cons:
-No SD card slot
-No LED notifications
-Limited internal storage
-No HSPA+ (despite the fact that T-Mobile is the launch carrier)
-Same other specs as Galaxy S, a phone launched more than six months ago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Beetje marginaal telefoontje dus. Zonde. Als Google zelf een Android telefoon uitbrengt dan moet dat een telefoon zijn waar alle anderen zich aan moeten meten, een telefoon die overal bovenuit moet steken en een inspiratiebaken moet zijn voor andere fabrikanten, een telefoon die ze ooit zelf zouden willen uitbrengen.

Helaas, fail.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Fly-guy schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:52:
[...]
Want? Ben absoluut niet op de hoogte van geheugensoorten, maar is het al zeker dat het nieuwe interne geheugen niet zoals een sd kaart gebruikt wordt? Dus praktisch alle data nog steeds in die 512MB?
Hmm ik was inderdaad iets te voorbarig om die conclusie te trekken. Bij de Galaxy S is er inderdaad 2GB ROM geheugen aanwezig voor apps los van die 8/16GB interne opslagruimte. Het is inderdaad nog niet bekend over hoeveel ROM geheugen de Nexus S beschikt wat voor apps gebruikt kan worden of dat die 16GB daarvoor gebruikt kan worden. Ik weet ook niet in hoe verre Android hier de beperking is zoals Tsurany aangaf.
Bedankt voor de bevestiging, dat is inderdaad jammer om te horen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Hmmm, nog een raar verhaal, volgens Engadget krijgt Rusland toch Super LCD en mogelijk meer landen....
Nexus S will drop Super AMOLED in favor of Super Clear LCD in Russia, maybe other territories too
Voor mij is Led notificatie ook echt een MUST, dus ook geen Nexus S voor mij meer :)

[ Voor 11% gewijzigd door Koen87 op 08-12-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-03 20:56
Nee he, juist die amoled scherm is een reden dat ik deze telefoon wil kopen. Als ze voor NL ook besluiten om amoled te laten vallen ga ik toch wachten op een ander gingerbread phone. Wat een onzin zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Mwah onzin... Samsung heeft productieproblemen met Amoled schermen en om nou te zeggen dat die kwaliteit zoveel beter is... ja als je van opgeblazen kleuren houd, anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-04 15:40

wph

Om eerlijk te zijn vind ik het toestel ook een beetje tegenvallen. Belangrijkste tegenvallers:

- gebrek aan microSD slot, ik snap niet precies wat hier de logica achter is
- geen hogere resolutie dan 800x480, de eerste telefoons op deze resolutie zijn van 2008...
- processor/GPU is ook al een tijdje uit, had toch wel iets nieuws verwacht, zeker van Samsung
- geen notification LED is gewoon zonde, wat kan dat nou kosten
- dat gerommel met die SuperAmoled en SuperClearLCD schermen...

Het mag dan een developer phone zijn, maar wees eerlijk, wat zegt dat nou. Ja je krijgt als eerste de nieuwste updates. Maar juist de personen die je met een developer phone moet aanspreken zorgen toch wel voor zichzelf. Bv voor mn eigen telefoon is er op XDA vaak al eerder een rom verschenen dan dat je een OTA krijgt van Google. Als je die developers wilt aanspreken moet je gewoon zorgen dat je hardware een half jaar voorloopt op wat er op het moment beschikbaar is.

Voor de gewone consument is dit gewoon een Galaxy S met flits. En juist voor die gewone consument weet ik niet of een gewone kale Android rom nou wel zo een topper is. Er vallen zeker nog best wat dingen te verbeteren. Ik denk dat HTC met Sense mooie software heeft gemaakt die voor veel mensen een stuk prettiger werkt dan gewoon kaal Android. Neem nou zo'n standaard dialer in Android, dat verzin je toch niet |:( Dat Sense je telefoon niet bepaald sneller maakt is zeker waar en daar valt veel te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wph schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:21:
Om eerlijk te zijn vind ik het toestel ook een beetje tegenvallen. Belangrijkste tegenvallers:
Kijk eens naar de hardware van het vlaggenschip van Nokia: de N8, de hardware van de launchtoestellen van Windows Phone 7 of de hardware van de nieuwe Blackberry Torch...Baanbrekend?

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 08-12-2010 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Anoniem: 69767 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:54:
[...]

Kijk eens naar de hardware van het vlaggenschip van Nokia: de N8, de hardware van de launchtoestellen van Windows Phone 7 of de hardware van de nieuwe Blackberry Torch...Baanbrekend?
Laat ik daar nou dezelfde mening over hebben :+
De Windows Phone 7 toestellen zijn niets beter dan de HD2 en die is er al een tijdje. Dat Nokia en Blackberry (o.a.) hardwarematig achterlopen is ook weinig nieuws. Ik had gewoon een telefoon verwacht die echt er bovenuit stak. Misschien is mijn verwachting irreël, dat zij dan zo. Ik denk persoonlijk dat dit toestel vrij snel ingehaald wordt qua specs. Wat er dan ook nog eens bijkomt is dat het toestel hier op kort termijn niet leverbaar is, de berichten zijn Q1 2011. Dat kan dus ook 31 maart zijn. Tegen die tijd is er al wel weer wat nieuwers op de markt. Ook de prijs voor Europa is niet echt hoopgevend, Engeland gaat voor 550 pond... Dat is ongeveer 655 euro. Tegenover iets van 530 dollar, oftewel 400 euro. De US prijs zegt genoeg over wat het toestel eigenlijk is, een prima toestel voor een prima prijs. Maar niet datgene wat ik verwacht had van de nieuwe developer phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Leuk dat iedereen zeikt over de specs, maar deze specs zijn nog steeds top of the line. Mensen die SAMOLED niet mooi vinden, hebben blijkbaar er nooit mee gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Relief2009 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:41:
Leuk dat iedereen zeikt over de specs, maar deze specs zijn nog steeds top of the line.
Voor de helft wel, maar dus so what who cares? Specs van een telefoon die al een paar maanden oud zijn in een nieuw toestel die over een paar maanden komt, nee dat hoef ik niet.
Mensen die SAMOLED niet mooi vinden, hebben blijkbaar er nooit mee gewerkt.
En mensen die SAMOLED mooi vinden zijn kleurenblind. Zo kan ik het ook. Amoled heeft gewoon totaal andere kleuren en niet iedereen vind die even fijn, ik vind het veel te overdreven en moet het niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Relief2009 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:41:
Leuk dat iedereen zeikt over de specs, maar deze specs zijn nog steeds top of the line. Mensen die SAMOLED niet mooi vinden, hebben blijkbaar er nooit mee gewerkt.
Er komen ook versies uit met SLCD vanwege de SAMOLED tekorten. Ergens gelezen dat ze in Rusland bv de SLCD versie krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 08-12-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-05 23:13
Anoniem: 69767 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:49:
[...]

Er komen ook versies uit met SLCD vanwege de SAMOLED tekorten. Ergens gelezen dat ze in Rusland bv de SLCD versie krijgen.
Klopt, dat staat hoger op deze pagina. ;)

S-Amoled en S-LCD is alletwee mooi. Mijn vriendin heeft een S-Amoled op haar Galaxy, ik heb een SLCD op m'n Desire. Er is van beide over te spreken. S-Amoled is mooi vanwege de opgepompte kleuren, net als met je telefoon spelen met paddo's op oid. De kleuren zijn prachtig, maar niet waarheidsgetrouw.
SLCD heeft dit een stuk meer, ik kijk veel films op m'n telefoon en ben zeer te spreken over mijn scherm. Het is gewoon scherp, kleuren kloppen en de kijkhoek is perfect (weet niet of dat een pro is van puur SLCD, het is iig beter dan op mijn vorige (HTC WM) toestellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:28
Koen87 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:32:

[...]

Voor mij is Led notificatie ook echt een MUST, dus ook geen Nexus S voor mij meer :)
De onderste vier knopjes geven toch licht, like de SGS? Dan is Led notificatie gewoon mogelijk, dmv CWM en BLN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:22
*twijfelt ook nog

Ik ben nu nog een N1 eigenaar, maar zit ook erg na te denken over de overstap. (import uit de US)

overwegingen:
SAMOLED 480x800: Erg mooi scherm als ik naar de galaxy kijk. Een hogere res heeft imho pas zin als het richting de 720p gaat. Een tussenstap zal alleen maar leiden tot slechte stretches.

Geen notif light:
baal ik ook van. maar eens kijken naar de oplossingen.

16gb:
imo zat

hummingbird:
goede high end proc. Zie komende jaar geen progs verschijnen die meer vereisen. Al was een tegra of orion wel gaaf geweest.

Geen hdmi out:
heel jammer :(

Plastic:
ook heel jammer

Gorilla glass:
8)

Aan de andere kant: mijn nexus1 voldoet ook nogsteeds aan veel van de eisen. Het enige alternatief is wachten op het alternatief van HTC, waarschijnlijk maart? (alle andere skins zijn imo verschrikkelijk).
Ik zal wachten op de eerste uitgebreidde reviews en dan de knoop doorhakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Penetrator schreef op woensdag 08 december 2010 @ 17:16:

overwegingen:
SAMOLED 480x800: Erg mooi scherm als ik naar de galaxy kijk. Een hogere res heeft imho pas zin als het richting de 720p gaat. Een tussenstap zal alleen maar leiden tot slechte stretches.
Als de ratio gelijk blijft hoeft dat met streches toch helemaal geen probleem op te leveren? Daarnaast, als Android naar versie Honeycomb gaat, zullen meer en meer apparaten hogere resoluties hebben. Dan is het toch alleen maar mooi meegenomen als je developer phone die ook ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:22
wph schreef op woensdag 08 december 2010 @ 17:25:
[...]

Als de ratio gelijk blijft hoeft dat met streches toch helemaal geen probleem op te leveren? Daarnaast, als Android naar versie Honeycomb gaat, zullen meer en meer apparaten hogere resoluties hebben. Dan is het toch alleen maar mooi meegenomen als je developer phone die ook ondersteunt.
Precies dat bedoel ik ook (mischien verkeerd uitgelegd). Ik zien alleen niet zo snel 1600x960 schermpjes van 4 inch verschijnen. Volgens mij zal je bij 1200x720 pixels om en om strechen. bijv 1e pixel geen stretch naar de tweede zal over 2 pixel uitgespreid worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
*twijfelt ook nog

Ik ben nu nog een N1 eigenaar, maar zit ook erg na te denken over de overstap. (import uit de US)

overwegingen:
SAMOLED 480x800:
in ons land komt 'ie met SLCD, geen amoled.

http://www.androidworld.n...n-nederland-verkrijgbaar/
(onderaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Aan de andere kant: mijn nexus1 voldoet ook nogsteeds aan veel van de eisen. Het enige alternatief is wachten op het alternatief van HTC, waarschijnlijk maart? (alle andere skins zijn imo verschrikkelijk).
Ik zal wachten op de eerste uitgebreidde reviews en dan de knoop doorhakken.
Zet je er toch Launcher Pro op? Ik heb zelf de DHD met de nieuwste Sense maar Launcher Pro geniet toch de voorkeur bij mij, kan veel meer aanpassen en veel meer kleine dingetjes instellen.
Penetrator schreef op woensdag 08 december 2010 @ 17:33:
[...]

Precies dat bedoel ik ook (mischien verkeerd uitgelegd). Ik zien alleen niet zo snel 1600x960 schermpjes van 4 inch verschijnen. Volgens mij zal je bij 1200x720 pixels om en om strechen. bijv 1e pixel geen stretch naar de tweede zal over 2 pixel uitgespreid worden...
Apps kunnen toch gewoon keurig meeschalen afhankelijk van de resolutie?

[ Voor 28% gewijzigd door Tsurany op 08-12-2010 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-05 16:06
Ik begrijp dat sommige mensen teleurgesteld zijn over de specs end at ze vinden dat een Google phone gewoon de beste specs moet hebben.
Maar ik denk dat wat Google met deze GSM wil laten zien is dat mocht je een goede Android smartphone willen hebben die lange tijd mee kan dan moet hij qua specs minimaal net zo goed zijn als de Nexus S.

Dus dat dit de maatstaf is voor komende Android GSMs. Dus dat hun minimaal net zo goed moeten zijn.

Want de Nexus S zal de developer phone zijn. Dus de dingen die Google maakt voor Android zullen perfect moeten draaien op de Nexus S.

En betreffende de wensen van hogere res display en dual core CPU. Ik denk dat de prijs dan ook wel pittig was geweest.

edit: Betreffende de prijs. Hij zou toch eigenlijk niet veel duurder mogen zijn dan de Samsung Galaxy S. Of wel soms?

[ Voor 7% gewijzigd door Deadsy op 08-12-2010 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Deadsy schreef op woensdag 08 december 2010 @ 18:50:
Ik begrijp dat sommige mensen teleurgesteld zijn over de specs end at ze vinden dat een Google phone gewoon de beste specs moet hebben.
Maar ik denk dat wat Google met deze GSM wil laten zien is dat mocht je een goede Android smartphone willen hebben die lange tijd mee kan dan moet hij qua specs minimaal net zo goed zijn als de Nexus S.

Dus dat dit de maatstaf is voor komende Android GSMs. Dus dat hun minimaal net zo goed moeten zijn...........
edit: Betreffende de prijs. Hij zou toch eigenlijk niet veel duurder mogen zijn dan de Samsung Galaxy S. Of wel soms?
Daar maak je een zeer goede punt. Mensen vergeten idd dat dit een developerstelefoon is en geen consumententelefoon. Een consument kan hem weliswaar kopen, maar hij is gericht op developers zodat deze een referentietelefoon hebben.

De prijs van de Galaxy S was bij introductie 600 euro, maar deze ging snel omlaag door concurrentie. De prijzen zullen erg hoog liggen in het begin, maar zullen ook snel dalen zodra meer winkels dit zullen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Laatst online: 14-11-2023
Die nexus S challenges zijn toch wel erg gaaf, jammer dat wij in NL niet mee kunnen doen:

Oplossing voor de 2e challenge:
1. Ga naar de site in de tweet van Googlenexus
2. Kijk onderaan de source van de site
3. parse de binary code op de android buik naar text
4. ga naar de verschenen URL.
5. Los de puzzel op. Of doe het op de alternatieve manier:
6. Zoek in de javascript de code die wordt geactiveerd als je wint.
7. Kopieer het naar een .html bestand en zet er onder document.write(c);
8. Ga naar de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Relief2009 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 18:56:
[...]

Daar maak je een zeer goede punt. Mensen vergeten idd dat dit een developerstelefoon is en geen consumententelefoon. Een consument kan hem weliswaar kopen, maar hij is gericht op developers zodat deze een referentietelefoon hebben.

De prijs van de Galaxy S was bij introductie 600 euro, maar deze ging snel omlaag door concurrentie. De prijzen zullen erg hoog liggen in het begin, maar zullen ook snel dalen zodra meer winkels dit zullen aanbieden.
Dit vindt ik onzin. Ten eerste kun je zo wat elke Android telefoon in Debug Mode zetten waarmee je er direct op kan developen. De Nexus One werdt inderdaad alleen via Google verkocht maar dat ging dus fout en daar zijn ze van afgestapt. Deze ligt gewoon in de schappen bij de winkelketens zoals je ook kan zien aan de bericht geving.
After December 16, Nexus S will be sold unlocked and carrier-independent initially through Best Buy stores in the U.S. and after December 20 at Carphone Warehouse stores in the UK.
Als ze liggen in de detailhandel dan kan je het moeilijk een developer phone noemen.

Wat het wel is, of eigenlijk wat Google ermee wil bereiken, is dat het de toon aangever is in de Android wereld. Tevens dat de fabrikanten niet al te wild gaan doen en dat Google zelf ook een zegje heeft in de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-04 12:16
Mooie reactie van "Gijs" op androidworld over (S)Amoled v SLCD
Weet niet hoeveel hiervan daadwerkelijk op feiten rust maar zal vast wel kern van waarheid in zitten O-)
Mensen schijnen hier te denken dat (Super) AMOLED sowieso beter is dan (Super Clear??) LCD (stomme namen). Waarom? Omdat AMOLED een stuk fellere kleuren heeft, en daardoor ook meteen mooier lijkt. Maar feller betekent niet perse beter. Natuurlijk heeft AMOLED ook andere voordelen, en daarom heb ik ze hier even op een rijtje gezet:

Super Clear LCD:
- Voordelen: Betere kleuren, makkelijker tekst te lezen, gaat langer mee, filmpjes/games lopen vloeiender (niet qua snelheid, maar qua ‘blurryness’)
- Nadelen: Kost meer stroom, minder makkelijk buiten mee te kijken, minder grote kijkhoek, grotere reflectie (dikkere laag tot het werkelijke scherm)
Super AMOLED:
- Voordelen: minder reflectie, beter buiten mee te kijken, kleur zwart gebruikt geen energie en is ook echt zwart, gebruikt dus in het algemeen minder energie, fellere kleuren (voordeel?)
- Nadelen: text wordt erg fuzzy (komt door PenTile, nokia heeft dit niet bij zijn AMOLED schermen), games met veel camerabewegingen worden blurry, kleuren raken uitgewerkt binnen een jaar, kleuren zijn sowieso minder (wel feller)

Conclusie: Gebruik je je telefoon vaak buiten, dan is Super AMOLED beter. Lees je veel dingen, dan is Super Clear LCD beter. Zit je vaak met z’n vieren achter je telefoon, en kunnen de buitenste twee het niet goed zien, dan is Super AMOLED beter. Kijk je veel plaatjes/filmpjes, dan is Super Clear LCD beter. Het is dus echt je persoonlijke smaak welke beter is. Mensen kiezen vaak Super AMOLED omdat de kleuren wat feller en duidelijker zijn, maar die kleuren zijn een stuk minder goed na een jaar.

Wat echt een groot pluspunt is van Super AMOLED, is dat het minder lage boven het werkelijke scherm gebruikt, en dus minder reflecties heeft, en een grotere kijkhoek heeft, en dus ook beter buiten te gebruiken is. Dat het stroom bespaart is geen pluspunt, omdat je je telefoon met Super AMOLED scherm alsnog wel elke dag aan de oplader moet hangen.
Wat echt een groot pluspunt is van Super Clear LCD, is dat tekst veel beter leesbaar is, en kleuren veel beter zijn. Plaatjes en tekst, waar het internet uit bestaat, is dus beter op een Super Clear LCD scherm dan op een Super AMOLED scherm.

Lang verhaal, maar ik zelf vind dit een erg moeilijke keuze. De voor- en nadelen wegen sterk tegen elkaar op. Waar ik vroeger overtuigt was dat AMOLED de ‘next best thing’ was, denk ik dat ik nu toch ga voor Super Clear LCD. Ik denk dat ik mijn definitieve beslissing af laat hangen bij een side-to-side vergelijking tussen de Nexus S met Super AMOLED, en de Nexus S met Super Clear LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Anoniem: 105188 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:47:
[...]

Dit vindt ik onzin. Ten eerste kun je zo wat elke Android telefoon in Debug Mode zetten waarmee je er direct op kan developen. De Nexus One werdt inderdaad alleen via Google verkocht maar dat ging dus fout en daar zijn ze van afgestapt. Deze ligt gewoon in de schappen bij de winkelketens zoals je ook kan zien aan de bericht geving.

[...]

Als ze liggen in de detailhandel dan kan je het moeilijk een developer phone noemen.

Wat het wel is, of eigenlijk wat Google ermee wil bereiken, is dat het de toon aangever is in de Android wereld. Tevens dat de fabrikanten niet al te wild gaan doen en dat Google zelf ook een zegje heeft in de markt.
Als het echt een consumententelefoon zou zijn, dan zou er bij de N1 bijvoorbeeld veel meer marketing rondom de smartphone zijn. Maar de N1 heeft nauwelijks aandacht gekregen over de wereld, dus de term developerphone is niet zo raar.

Elke telefoon is idd in een debug-mode te zetten, maar het gaat erom dat Google aangeeft met welke telefoon developers altijd verzekerd zijn van de laatste updates. Waarom zou ik als developer een merk kopen dat pas 1/2/4 maanden later met een update komt?

[ Voor 4% gewijzigd door Relief2009 op 08-12-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Hier nog de bevestiging dat de Nexus S inderdaad maar maximaal in D1 (720x480) resolutie video kan opnemen en dat alleen in Europa en Rusland de Nexus S met een SLCD scherm wordt geleverd en in de rest van de wereld met een SAMOLED scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Relief2009 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 22:52:
[...]

Als het echt een consumententelefoon zou zijn, dan zou er bij de N1 bijvoorbeeld veel meer marketing rondom de smartphone zijn. Maar de N1 heeft nauwelijks aandacht gekregen over de wereld, dus de term developerphone is niet zo raar.

Elke telefoon is idd in een debug-mode te zetten, maar het gaat erom dat Google aangeeft met welke telefoon developers altijd verzekerd zijn van de laatste updates. Waarom zou ik als developer een merk kopen dat pas 1/2/4 maanden later met een update komt?
Mwah. In Amerika hebben ze er toch veel mee gedaan. Alleen het probleem is dat de Nexus One qua verkoop in AMerika al was geflopt, dit omdat ze een aparte verkoop methodiek erop na hielden. Niet in de winkel, alleen via de Google website en dat ging niet zo goed. Veel analysten noemen de methode arogant. Google dacht even de providers opzij te kunnen zetten en het verkantje zelf te kunnen wassen. Tja als je dan de grote netwerken in Amerika niet mee hebt dan gaat het fout. Tot de tijd dat het hier in Europa beschikbaar werdt hadden ze de moed al opgegeven, het model wat ze in gedachten hadden werkte niet en tot de tijd dat de N1 in de winkels lag hier in Europa had de Desire al de markt opgeeist. Hier in Europa hebben we niet echt een launch event gehad en in China was die launch event ook afgeschaft.

Ik vindt het trouwens niet zo gek dat de N1 ROM's meteen klaar staan. De Telefoon is van Google en de software komt van Google. Dan is het 1+1=2 en ze gebruiken de N1 ook intern om te testen, dan staat die ROm al klaar bij launch. De andere moeten eerst de code krijgen en dan nog gaan testen. Trouwens dat iets geschikt of de beste keus is voor developers wil niet meteen zeggen dat het exclusief gemaakt is voor developers. Ik weet trouwens niet of ik als developer meteen toegang zou willen tot de laatste ROM en of dat wel nut heeft. Aan de Dalvik Core API is zeer weinig veranderd dus als je geen rare toeren uithaalt moet je app werken over de laatste paar versies. Ik als kleine ontwikkelaar kan het me niet veroorloven om meerdere telefoons met verschillen de versies te hebben. Daarom pak ik altijd de versie waarmee ik het grootste publiek kan bereiken. Dat is op dit moment nog 2.1 maar binnenkort ga ik eens upgraden naar 2.2.

Je vergeet trouwens ook de bootloader locks die tegenwoordig op alle telefoons zitten. Motorola zegt zelf dat als je wilt onwikkelen dat je beter een ander merk kan aanschaffen. Maar dat heeft niks te maken met of het nou wel of niet een developer phone is, dat is meer de strategie die een bedrijf kiest.

Als het echt een developer phone zou zijn dan zou er minimaal een dev kit bij zitten en dat is neit het geval. Nee het is gewoon een telefoon zoals de andere. Hij ligt gewoon in de detailhandel en iedereen kan hem aanschaffen. Als je hem na aanschaf wilt gebruiken voor dev dan is dat een andere zaak (dat kunnen de andere telefoons ook) maar daar is hij niet primaire voor gemaakt.
Laguna schreef op donderdag 09 december 2010 @ 00:15:
Hier nog de bevestiging dat de Nexus S inderdaad maar maximaal in D1 (720x480) resolutie video kan opnemen en dat alleen in Europa en Rusland de Nexus S met een SLCD scherm wordt geleverd en in de rest van de wereld met een SAMOLED scherm.
Wel even bij vermelden dat het gaat om een geruchten. Als zelfs Samsung geen SAMOLED schermen kan aankomen dan is er inderdaad een grof te kort. SAMOLEd schermen kunnen nog wel wat buigen maar SLCD schermen kunnen niet buigen dus dan zou die hele curven van het scherm niet meer mogelijk zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 09-12-2010 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
We hebben het niet over of hoe hij primair voor devs is gemaakt. Als je als dev een telefoon nodig hebt, dan kan je beter de nexus telefoons halen. Zoals ik al zei, daar krijg je het snelst de updates binnen en is ook de meest snelle en efficiënt manier met het oog op je apps optimaliseren.

Het is al tijden bekend dat SAMOLED schermen op beginnen te raken. Pas vanaf zomer 2011 kan de productie flink omhoog geschroefd worden.

Het zou me niet verbazen als er een hack komt om 720P te enablen. Hardware is the same.

[ Voor 58% gewijzigd door Relief2009 op 09-12-2010 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Laatst online: 04-07-2022
Over samoled.

Het grote voordeel voor mij, die ik nooit met de voordelen van andere schermen zou willen ruilen is dat zwart gewoon echt zwart is. Ik lees best wel veel romans op mijn galaxy s in bed, en heb het zo ingesteld dat het "papier" zwart is en de letters wit. Leest erg lekker, rustgevend voor mijn ogen ondanks dat het geen eInk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Relief2009 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 02:02:
We hebben het niet over of hoe hij primair voor devs is gemaakt. Als je als dev een telefoon nodig hebt, dan kan je beter de nexus telefoons halen. Zoals ik al zei, daar krijg je het snelst de updates binnen en is ook de meest snelle en efficiënt manier met het oog op je apps optimaliseren.
Zoals ik al zei. Als een telefoon geschikt of de beste keus is voor devs betekent het niet dat het primaire gericht is op devs. Je herhaalt jezelf alleen zonder met nieuwe argumenten te komen. Dat er door andere (niet door Google zelf) wordt gezegd dat je als dev beter deze telefoon kan kopen betekent niet dat Google het richt op devs. Als het primaire een dev telefoon zou zijn zou hij niet in de winkel liggen, dan zou het model van Google genoeg zijn. Nee ze hebben zelf gezegd dat het model een flop is en dat ze daarvan afstappen, dus ze willen zelf zoveel mogelijk verkopen. Dat is niet iets wat je van dev telefoon verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-05 18:12
Even terugkomend op een vraag die veel eerder is gesteld over de prijs, ik denk dat de prijs van de Nexus S stukken hoger wordt dan de Galaxy.

Dit was namelijk bij de Nexus one ook het punt vergeleken met de HTC Desire. De Nexus One was toen ook gebaseerd op de Desire maar wel veel duurder..

Toch vind ik dit een super interessante telefoon, je hebt altijd als eerst de updates!

Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Opperclowntje schreef op donderdag 09 december 2010 @ 08:33:
Even terugkomend op een vraag die veel eerder is gesteld over de prijs, ik denk dat de prijs van de Nexus S stukken hoger wordt dan de Galaxy.

Dit was namelijk bij de Nexus one ook het punt vergeleken met de HTC Desire. De Nexus One was toen ook gebaseerd op de Desire maar wel veel duurder..

Toch vind ik dit een super interessante telefoon, je hebt altijd als eerst de updates!
In Amerika gaat hij $529 los kosten. Dat komt neer op 450 a 500 euro hier in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Amerikaanse prijzen zijn nooit zo om te rekenen naar Nederlandse prijzen he, hij kan hier net zo goed 550 of 600 gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsurany schreef op donderdag 09 december 2010 @ 08:41:
Amerikaanse prijzen zijn nooit zo om te rekenen naar Nederlandse prijzen he, hij kan hier net zo goed 550 of 600 gaan kosten.
Als de Nexus S mee wil gaan met de concurentie dan zullen ze wel ergens rondt die prijs moeten liggen. Misschien 550 maar 600 vindt ik toch te veel.

Als mensen nogsteeds vinden dat de Nexus serie gericht is op developers. Zelfs Google is het niet eens.
YouTube: Nexus S: The Backstory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-05 18:12
Als hij $529 in amerika gaat kosten, dan kan daar rustig een euro teken voor gaan zetten!

Google hoeft niet te concureren, het is de enige in zijn soort, hij blijft altijd goedkoper dan de Iphone..

Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Mijn pa is in de USA, denk dat hij volgende week wel een telefoontje mee mag gaan nemen.

Topic doorgelezen en er blijkt toch onduidelijkheid te zijn over een LED.
Zit deze er nu wel op of niet?
Heb nu een (us) nexus one, en vind die trackball Notifications echt super, zou jammer zijn als de opvolger dit niet heeft.

Ik zie op de plaatjes ook geen optische trackball of iets in die trent, hebben ze die nu helemaal afgeschaft?
Op zich logisch aangezien de trackball redelijk overbodig is, maar vind het ding toch wel handig om op kleine links in webpagina's te klikken.

Denk dat ik iig voor de kerst wel een in de handen heb, als het niets (of minder dan de N1) is dan zet ik em wel op marktplaats.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Denk eerlijk gezegd niet dat de Nexus S hier in Europa gaat doorbreken. Hier komt hij ook nog eens later uit (richting februari? maart?). Op dat moment is hij eigenlijk gewoon helemaal opnieuw de Galaxy S, maar dan een jaar later.
Tegen dan komt er weer wat nieuws uit van HTC en dergelijke. Spijtig dat ze geen vooruitstrevende hardware hebben uitgebracht.
Maar ja, het is een developer phone (kijk maar naar NFC, dat zal nog jaren duren eer het bij ons bruikbaar gaat zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In februari is alweer de Mobile World Congres. Vermoed dat Samsung dan wel de nieuwe high-end Galaxy gaat tonen. (met dualcore en nfc).

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 10-12-2010 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
cypher21 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 09:01:
Mijn pa is in de USA, denk dat hij volgende week wel een telefoontje mee mag gaan nemen.

Topic doorgelezen en er blijkt toch onduidelijkheid te zijn over een LED.
Zit deze er nu wel op of niet?
Heb nu een (us) nexus one, en vind die trackball Notifications echt super, zou jammer zijn als de opvolger dit niet heeft.

Ik zie op de plaatjes ook geen optische trackball of iets in die trent, hebben ze die nu helemaal afgeschaft?
Op zich logisch aangezien de trackball redelijk overbodig is, maar vind het ding toch wel handig om op kleine links in webpagina's te klikken.

Denk dat ik iig voor de kerst wel een in de handen heb, als het niets (of minder dan de N1) is dan zet ik em wel op marktplaats.
Er zit geen Led notificatie op, maar werd mij eerder in het topic vertelt dat je de soft touch toetsen als Led notificatie kan gebruiken. Dit betekend wel dat er eerst iemand de code in moet duiken, aanpassen en online moet zetten :)
Mijn opvolger van de N1 moet ook zeker die led notificatie hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215005

zijn er mensen die echt heel erg de behoefte hebben om hun N1 te vervangen voor deze telefoon?.

ik zie maar weinig verbeteringen tegenover de N1.. en vooral nu omdat de nederlandse versie een aftanse SLCD krijgt ipv de samoled die de rest van de wereld krijgt... en waarom eigenlijk? is de nederlandse markt niet boeiend voor samsung?. ik vind dat wel slecht.. op deze manier laat samsung weten dat ze ons niet echt belangrijk vinden.. terwijl hier toch een hoop smartphone's verkocht worden..

maar het enige wat de samsung als voordeel heeft is het 4 inch scherm? want de hardware is niet super veel beter.. de N1 werkt vloeiend..de samsung waarschijnlijk ook
2.3 gingerbread komt er ook binnekort aan voor de N1..

dus jammer dat deze telefoon zoveel niet beter is dan de N1.. ik blijf nog wel een jaartje bij de N1 en dan wacht ik wel op de N3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoe zou die dan veel beter moeten zijn?

- dualcore cpu's zijn nog steeds niet in mass-production.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Anoniem: 215005 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:24:
zijn er mensen die echt heel erg de behoefte hebben om hun N1 te vervangen voor deze telefoon?.

ik zie maar weinig verbeteringen tegenover de N1.. en vooral nu omdat de nederlandse versie een aftanse SLCD krijgt ipv de samoled die de rest van de wereld krijgt... en waarom eigenlijk? is de nederlandse markt niet boeiend voor samsung?. ik vind dat wel slecht.. op deze manier laat samsung weten dat ze ons niet echt belangrijk vinden.. terwijl hier toch een hoop smartphone's verkocht worden..

maar het enige wat de samsung als voordeel heeft is het 4 inch scherm? want de hardware is niet super veel beter.. de N1 werkt vloeiend..de samsung waarschijnlijk ook
2.3 gingerbread komt er ook binnekort aan voor de N1..

dus jammer dat deze telefoon zoveel niet beter is dan de N1.. ik blijf nog wel een jaartje bij de N1 en dan wacht ik wel op de N3
Nu wil ik hier wel even commentaar op leveren.
Ik vind persoonlijk de SLCD al een verbetering en vergelijkbaar met de S Amoled, echter geeft de SLCD de kleuren echter weer, waar de S Amoled voor het oog de kleuren wat opfleurt;
Daarnaast dacht ik dat het verhaal al weer was teruggedraaid en we nu een S Amoled kregen en alleen Rusland de SLCD?? kan et zo niet weer vinden.

Waarom dan de Nexus S?
De Hummingbird (Cortex A9) is niet zo heel veel sneller als de Snapdragon (Cortex A8) in de N1, echter is de GPU vele malen beter.
De Adreno 200 van de N1 is ondergeschikt/gelijk aan de PowerVR SGX530, echter bevat de Hummingbird een PowerVR SGX540, deze is veel sneller.

Plaatjes zeggen meer :) De Epic 4G bevat de PowerVR SGX540 en de G2 de Adreno 205.
Afbeeldingslocatie: http://androidandme.com/wp-content/uploads/2010/10/3dmarkmobile_es_2_0_v1-510x265.pngAfbeeldingslocatie: http://androidandme.com/wp-content/uploads/2010/10/user_interface_test_high_detail-510x266.png

Daarnaastbevat deze over het algemeen wat kleine verbeteringen, maar ik zou het puur voor de GPU doen.
En natuurlijk de snelle updates voor de telefoon :)

[ Voor 3% gewijzigd door Koen87 op 10-12-2010 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Idd. Zo veel valt er op dit moment niet te verbeteren.

- nieuwe SoC's zijn nog niet in massproduction (tegra2; orion; omap 44xx);
- hdmi-out of is voor de meeste consumenten gewoon overrated (dit gebruik je mss. 1x per maand ofzo);

Het enkele mooie zou zijn een betere fotocamera...

In vergelijking met de N1 krijg je toch wel wat leuks hoor:

- een snellere processor/SoC (Hummingbird is sneller dan de 1st gen snapdragon);
- een groter/mooier scherm (4" super amoled/super lcd);
- een nfc-reader met goeie OS-ondersteuning (hoeveel smartphones hebben dat nou);
- een frontcamera (Google Talk gaat over niet al te lange tijd videochat ondersteunen!);
- een gyroscoop met OS-ondersteuning (hoeveel smartphones hebben dat nou);

Luister nou maar: betere SoC's zijn nog niet in mass production...verwacht die pas rond het voorjaar. Met NFC, Frontcam, Gyroscoop, Super Amoled enz valt er gewoon niet heel veel meer - op dit moment - aan toe te voegen. Het enige grote gemis een behoorlijke fotocamera/videocamera; dualcores zijn op dit moment gewoon nog niet reeel. Vergis je niet deze telefoon ligt over een week al in de winkel in de VS...Het is niet zoals Nokia die al 6 maanden van te voren een geweldige telefoon aankondigd ("Wow! dat is vernieuwend") maar die pas 6 maanden te koop is. Ja, dan kun je meer beloven.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 10-12-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

phobosdeimos schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 09:03:
Denk eerlijk gezegd niet dat de Nexus S hier in Europa gaat doorbreken. Hier komt hij ook nog eens later uit (richting februari? maart?). Op dat moment is hij eigenlijk gewoon helemaal opnieuw de Galaxy S, maar dan een jaar later.
Tegen dan komt er weer wat nieuws uit van HTC en dergelijke. Spijtig dat ze geen vooruitstrevende hardware hebben uitgebracht.
Maar ja, het is een developer phone (kijk maar naar NFC, dat zal nog jaren duren eer het bij ons bruikbaar gaat zijn).
Dat is het ding juist. Dat zal waarschijnlijk te laat zijn. Tot die tijd zullen HTC en Samsung weer nieuwe toestellen aankondigen welke net weer dat beetje beter hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Plus, als ik de prijzen zie in de UK, gaat dit een heel erg duur toestel worden (550 pond, oftewel richting 660 euro!).
Geef mij dan maar lekker de HTC Desire Z voor 460 euro hoor, die krijgt na een paar weken ook wel Android 2.3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
phobosdeimos schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:15:
Plus, als ik de prijzen zie in de UK, gaat dit een heel erg duur toestel worden (550 pond, oftewel richting 660 euro!).
Geef mij dan maar lekker de HTC Desire Z voor 460 euro hoor, die krijgt na een paar weken ook wel Android 2.3 ;)
550 pond? waar haal je dat dan vandaan?

530 dollar in de US is ongeveer 350 pond. Lijkt me stug dat dat 200 pond meer gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
cypher21 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:36:
[...]

530 dollar in de US is ongeveer 350 pond. Lijkt me stug dat dat 200 pond meer gaat worden
http://www.pocket-lint.co...ogle-nexus-s-preorder-now

Je kan nooit simpelweg de dollars omrekenen naar ponden of euros.
Prijzen in dollar zijn ten eerste al zonder BTW. En sowieso zijn alle technologische producten een stuk duurder in Europa.
Dus helaas, de prijs in de UK zal 550 pond zijn, wat neerkomt op 660 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

cypher21 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:36:
[...]

Die 550 pond is ook gewoon op de website van Carphone Warehouse te zien:
http://www.carphonewareho...hones/NEXUS-S-FROM-GOOGLE

Availability

After December 16, Nexus S will be sold unlocked and carrier-independent initially through Best Buy stores in the U.S. and after December 20 at Carphone Warehouse stores in the UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-05 15:41
Toevallig gaat mijn ma en zus op 21 december naar Engeland. wat ik me nu afvraag is zou ik er 1 kunnen bestellen hier in Nederland en daar ophalen. 550 pont is wel erg duur maar ik moet en zal AMOLED hebben en anders niet. en aangezien hij hier in Nederland met SLCD uit komt dan maar wat meer betalen.

dingen die me nog wel dwars zitten zijn Video opnamen waarom zo laag. maar ik vertrouw erop dat dit via software mod word gefixt.
Bluetooth 2.1 i.p.v 3.0. ik vind dit een rare keuze oudere hardware in zetten terwijl de Galaxy S wel gewoon 3.0 heeft.

Wat ik ook nergens kan vinden is wat die NFC chip precies kan. hij kan namelijk lezen. maar ik vraag me af of hij ook programmeer baar kan broadcasten. aangezien ze het hebben over 2 Nexus S-en die info uit wisselen. dan zal er 1 moeten zenden en 1 moeten ontvangen en zo voort.. maar ik meen me te herinneren dat ergens gezegd werd dat hij alleen kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet ook even bedenken dat Carphonehouse een winkel keten is welke leeft van de abonnementen subsidies. Voor engelse termen is het een redelijk duur toestel maar ze geven hem gratis weg met een middelmatig abo. Het kan zijn dat ze de prijs kunstmatig hoog houden om abo's te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
phobosdeimos schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 17:02:
[...]

http://www.pocket-lint.co...ogle-nexus-s-preorder-now

Je kan nooit simpelweg de dollars omrekenen naar ponden of euros.
Prijzen in dollar zijn ten eerste al zonder BTW. En sowieso zijn alle technologische producten een stuk duurder in Europa.
Dus helaas, de prijs in de UK zal 550 pond zijn, wat neerkomt op 660 euro.
Joh :)
Ik bestel vaak zat dingen uit Engeland of USA, dus weet hoe het werkt, maar toen de N1 via Google te krijgen was, was de prijs in Engeland nagenoeg gelijk (op wat extra verzendkosten na).
Daarom vind ik 200 pond verschil toch wel ERG veel
Anoniem: 105188 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 22:38:
Je moet ook even bedenken dat Carphonehouse een winkel keten is welke leeft van de abonnementen subsidies. Voor engelse termen is het een redelijk duur toestel maar ze geven hem gratis weg met een middelmatig abo. Het kan zijn dat ze de prijs kunstmatig hoog houden om abo's te verkopen.
Dit klinkt aannemelijker, misschien dat ze de telefoon nog ergens anders gaan verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Here are first impressions in addition to a boat load of photos below:

The Nexus S feels very solid and is extremely comfortable to hold and use in your hand. It’s the greatest Samsung Galaxy S handset to exist — we’re really loving the shape of the device including the “inverted chin” on the bottom of the phone as well as the contoured glass display. With Gingerbread’s slightly refreshed UI and Samsung’s deep, rich black levels on the display, it’s tough to tell where the screen starts at the top — the design works that well together. As far as the rear of the phone is concerned, well, it’s a high gloss black plastic — Fingerprint Productions, Inc.
This might be the fastest Android handset we’ve used — not necessarily because the hardware is so spectacular (it’s obviously top notch, just not mind-numbing), but because of the speed increases and optimizations Gingerbread brings paired with Google’s stock OS with no customizations — this bad boy flies.
Touch sensitivity and response on the display makes the phone that much more delightful to use, and again, the screen itself is sharp, vivid, and looks great.
The four Android keys beneath the display work well, are touch sensitive, and even light down when a key is selected in addition to giving you a mild haptic feedback buzz.
From our very quick speakerphone test, audio didn’t sound all that great, but audio from the ear speaker sounded fine.
The way the phone powers off — as rumored, it’s like an old tube TV — is so darn cool we shot a quick video of that and an ultra brief walk through.
Check back for our review of the device in the coming days
http://www.bgr.com/2010/12/10/google-nexus-s-hands-on/

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 10-12-2010 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cypher21 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 23:32:
Dit klinkt aannemelijker, misschien dat ze de telefoon nog ergens anders gaan verkopen
offtopic:
Er is een engelse TV serie. Phoneshop, comedy van een telefoon winkel. Wordt hier in Nederland niet uitgezonden maar is wel op internet beschikbaar via alternatieve wegen. Moet je maar eens kijken kun je zien hoe er aan toe gaat in de UK markt. Het is een comedy maar er zit wel een vluegje aan waarheid achter.

Wikipedia: PhoneShop

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 11-12-2010 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372326

Subslider schreef op woensdag 08 december 2010 @ 22:47:
Mooie reactie van "Gijs" op androidworld over (S)Amoled v SLCD
Weet niet hoeveel hiervan daadwerkelijk op feiten rust maar zal vast wel kern van waarheid in zitten O-)

[...]
Haha, wat leuk om dit hier te zien! Ik keek even in dit topic, om te kijken wat andere mensen van het LCD scherm vinden tegenover het AMOLED scherm, zie ik opeens dit!

Een paar dingen kloppen niet helemaal, maar ik heb er al een artikel over gewijd op het Androidworld forum. Dat is misschien wat duidelijker: http://www.androidworld.n.../10453-lcd-vs-amoled.html

Misschien kopieer ik het artikel wel, en zet ik het ook op tweakers!

Edit; gedaan: LCD vs AMOLED

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 372326 op 11-12-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-05 10:04
Ik had hem vanmorgen ook gelezen, maar ondanks het advies (samengevat: dit is het beste androidtoestel out there) las ik toch ook teleurstelling zo van 'dit is het en hier moet je het mee doen'. Ik miste ook een expliciete vergelijking met de Galaxy S, want is het dat extra geld bijvoorbeeld waard? En ze hadden het al over Honeycomb, maar weet iemand of dit toestel HC ready is? :) Ik neem aan van wel, maar is dat een terechte aanname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Angelgamer schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 16:41:
[...]

Ik had hem vanmorgen ook gelezen, maar ondanks het advies (samengevat: dit is het beste androidtoestel out there) las ik toch ook teleurstelling zo van 'dit is het en hier moet je het mee doen'. Ik miste ook een expliciete vergelijking met de Galaxy S, want is het dat extra geld bijvoorbeeld waard? En ze hadden het al over Honeycomb, maar weet iemand of dit toestel HC ready is? :) Ik neem aan van wel, maar is dat een terechte aanname?
In de live podcast van gisternacht zei Josh dat hij deze boven de Galaxy S-versies zou verkiezen vanwege de stock Android. Over TouchWiz is hij totaal niet te spreken (dan nog liever Sense in zijn mening). Over Honeycomb is nog super weinig bekend dus daar valt niks zeker over te zeggen. Vermoedelijk staat de podcast van Engadget morgen wel online, dus dan kan je het zelf nog even beluisteren als hij de Nexus S daarin bespreekt.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 11-12-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-05 10:04
Anoniem: 69767 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 16:45:
[...]

In de live podcast van gisternacht zei Josh dat hij deze boven de Galaxy S-versies zou verkiezen vanwege de stock Android. Over TouchWiz is hij totaal niet te spreken (dan nog liever Sense in zijn mening). Over Honeycomb is nog super weinig bekend dus daar valt niks zeker over te zeggen. Vermoedelijk staat de podcast van Engadget morgen wel online, dus dan kan je het zelf nog even beluisteren als hij de Nexus S daarin bespreekt.
Ik had ook inderdaad iets over zijn irritatie mbt TouchWiz gelezen, maar wat denk je; als je als Tweaker zelf 2.3 ipv TouchWiz erop zet; hoe groot zullen de verschillen dan nog zijn? Maar dat is lastig te zeggen misschien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Kijk, dit is een Google Phone en voornamelijk gericht op dev'ers. Het voordeel aan deze telefoon is dat je verzekerd bent van toekomstige updates. Bij de GS ben je afhankelijk van de goodwill van samsung. Samsung doet nu al moeilijk over GB, laat staan HC.

Het voordeel van een Google Phone is dat je alle updates meteen op je telefoon hebt staan en niet op Samsung hoeft te wachten (2 of 3 maanden). Je mag er 100% ervan uitgaan dat HC hierop komt en waarschijnlijk nog meerdere versies. De hardware die hierin zit is erg krachtig en kan met gemak een erg lange tijd mee

[ Voor 12% gewijzigd door Relief2009 op 11-12-2010 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Angelgamer schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 16:41:
[...]

Ik had hem vanmorgen ook gelezen, maar ondanks het advies (samengevat: dit is het beste androidtoestel out there) las ik toch ook teleurstelling zo van 'dit is het en hier moet je het mee doen'. Ik miste ook een expliciete vergelijking (...)
De Engadget Podcast over de Nexus S

http://www.ustream.tv/recorded/11364525

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 11-12-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 17:22
Relief2009 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:37:
Kijk, dit is een Google Phone en voornamelijk gericht op dev'ers.
Hoe komen mensen hier toch bij? Waar heeft Google dat gezegd? De Nexus One was ook gewoon gericht op consumenten. Toen bleek het (op de manier waarop Google het toen probeerde) niet genoeg aan te slaan en is het later omgedoopt tot een Developer phone.

Maar de Nexus S is gewoon een consumenten product, iets dat je ook kan opmaken uit hoe het gepresenteerd wordt op de officiele site en omdat het via providers aangeboden zal worden.

Over het toestel zelf, het is wat mij betreft op bepaalde punten een hit en op andere punten een total miss. Alleen al het uiterlijk. De voorkant van het toestel vind ik echt prachtig, mooie styling en een heel eigen "gezicht". Maar dat wordt volledig verpest door die onpraktische en goedkoop ogende glimmende plastic achterkant.

Daarnaast het ontbreken van een SD kaart, 4G (voor mij niet zo van belang, maar een toestel dat nu "een standaard moet zetten" zou dat moeten hebben). Verder steekt het gewoon niet boven de massa uit en is Gingerbread een grote teleurstelling imo.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

k7of9 schreef op zondag 12 december 2010 @ 11:40:
[...]
Daarnaast het ontbreken van een SD kaart, 4G (voor mij niet zo van belang, maar een toestel dat nu "een standaard moet zetten" zou dat moeten hebben). Verder steekt het gewoon niet boven de massa uit en is Gingerbread een grote teleurstelling imo.
SD kaart wordt weer een beetje goed gemaakt met 16GB intern geheugen en dit verklaart meteen ook de ietsjes hogere prijs. De standaard is tegenwoordig 8GB maar er zijn ook toestellen welke 1 of 2GB hebben. Flash is toch een van de duurdere componeten maar er wordt eigenlijk bijna nooit over gesproken in een prijs vergelijking.

4G, tja het is op dit moment nog even afwachten wat er gaat gebeuren. Ik dacht dat er maar in beperkte gebieden van de VS daadwerkelijk 4G beschikbaar is. De 4G toestellen die nu worden verkocht zijn alleen uitgebereide UMTS technieken. Tja daar heb je niet echt veel aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 12-12-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-02 14:40
prijs in VS inclusief taxen: €470 wel zonder verzendkosten maar ja valt wel mee.

heb er 2 besteld via kennis die naast best buy een restaurant heeft

dus hopelijk heb ik hem snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoor veel mensen zeggen dat de Nexus S een teleurstelling is. Waarom? Omdat er geen sd-kaart in kan, omdat er geen 4g op zit, omdat er geen notificatie-ledje op zit. Serieus? Zijn dat de redenen dat je het toestel niet koopt?

Ten eerste, er zit al 16GB in. Hoeveel wil je hebben? Muziek luisteren doen veel mensen op hun mp3-speler, dus aan de hoeveelheid muziek zal het niet liggen. Wil je er dan hele films op plempen? Hoe vaak ga je nou een film kijken op zo'n klein schermpje? Dit is allemaal hoe ik het ervaar, maar het kan natuurlijk zijn dat andere mensen heel veel ruimte gebruiken met foto's of weet ik het.

Ten tweede, geen 4G. Dat wordt nog helemaal niet gebruikt. Google ziet het nut er niet van in om er nu al 4G op te zetten, en dat vind ik heel slim van ze.

Ten derde, geen notificatie-ledje. Tja, over smaak valt niet te twisten, maar of het echt nodig is (voor mij)? Je ziet aan het lampje of je een bericht, email of weet ik veel wat heb. Dit werkt geeneens als je 'm aan de oplader hebt hangen, want dan is het lampje sowieso aan. En als je tijd genoeg hebt om op het lampje te kijken, dan heb je ook tijd genoeg om heel even op het scherm te klikken, en je ziet in de notificatie-balk of je een nieuw bericht hebt. Bovendien kan je het ook horen aan het geluidje (niet als je 'm op stil hebt staan natuurlijk). Ik kan me wel voorstellen dat je een notificatie-ledje handig vindt, maar om nou een toestel niet te kopen om dat het geen notificatie-ledje heeft? Nee.

Het is heel simpel: er zijn voor mij maar een paar dingen die ik belangrijk vind.
- Het toestel moet snel zijn
- Het toestel moet goed beeld hebben
- Het toestel moet meteen ge-update kunnen worden, en ook ge-update blijven worden, voor minstens 2 jaar.

Andere dingen zoals internet horen er natuurlijk ook bij, maar die beschouw ik als vanzelfsprekend. Voor de rest voldoet de Nexus S aan die drie dingen, en de Nexus S doet die drie dingen ook als een van de beste. Over het goede beeld: sommige mensen vinden het een teleurstelling dat er geen Super AMOLED naar NL komt, maar ik ben daar uiteindelijk juist blij om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-04 14:36

ormagon

Definitely Maybe

Anoniem: 372326 schreef op zondag 12 december 2010 @ 15:23:
Ten derde, geen notificatie-ledje. Tja, over smaak valt niet te twisten, maar of het echt nodig is (voor mij)? Je ziet aan het lampje of je een bericht, email of weet ik veel wat heb. Dit werkt geeneens als je 'm aan de oplader hebt hangen, want dan is het lampje sowieso aan. En als je tijd genoeg hebt om op het lampje te kijken, dan heb je ook tijd genoeg om heel even op het scherm te klikken, en je ziet in de notificatie-balk of je een nieuw bericht hebt. Bovendien kan je het ook horen aan het geluidje (niet als je 'm op stil hebt staan natuurlijk). Ik kan me wel voorstellen dat je een notificatie-ledje handig vindt, maar om nou een toestel niet te kopen om dat het geen notificatie-ledje heeft? Nee.
Vaak heb ik mijn mobiel niet binnen handbereik maar bijvoorbeeld op de kast liggen, kijk je even vanuit de stoel of er wat binnen is. Voor een mailtje pak ik de mobiel er meestal niet bij bijvoorbeeld. En hij werkt gewoon als je hem aan de lader hangt (Blink). Natuurlijk is het geen breekpunt, en ik heb er bij mijn mobiel keuze ook echt niet naar gekeken maar nu het erop zit ben ik er bijzonder blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ormagon schreef op zondag 12 december 2010 @ 15:36:
[...]

Vaak heb ik mijn mobiel niet binnen handbereik maar bijvoorbeeld op de kast liggen, kijk je even vanuit de stoel of er wat binnen is. Voor een mailtje pak ik de mobiel er meestal niet bij bijvoorbeeld. En hij werkt gewoon als je hem aan de lader hangt (Blink). Natuurlijk is het geen breekpunt, en ik heb er bij mijn mobiel keuze ook echt niet naar gekeken maar nu het erop zit ben ik er bijzonder blij mee.
Dat laatste punt is ook echt een kwestie van smaak. Een vriend van me heeft het ook op zijn Xperia X10, en hij zegt dat het 'wel handig' is, maar dat hij het niet zou missen als het er niet was. Daar ben ik het met hem eens. Ik ga geeneens kijken bij de specificaties of een toestel wat ik wil kopen toevallig zo'n ledje heeft. Het maakt me helemaal niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Anoniem: 372326 schreef op zondag 12 december 2010 @ 15:41:
[...]

Dat laatste punt is ook echt een kwestie van smaak. Een vriend van me heeft het ook op zijn Xperia X10, en hij zegt dat het 'wel handig' is, maar dat hij het niet zou missen als het er niet was. Daar ben ik het met hem eens. Ik ga geeneens kijken bij de specificaties of een toestel wat ik wil kopen toevallig zo'n ledje heeft. Het maakt me helemaal niks uit.
Er is een heel verschil met een ledje van de Xperia X10/Desire of de Nexus One, ikzelf heb de Nexus One en dat ledje kan je meerdere kleuren geven, bijvoorbeeld van mijn broer krijg ik een sms, wordt die rood, me moeder blauw, enz... voor Nexus One eigenaren zeker wel een gemis.
Daarnaast zie ik het led lampje ook van een afstand van pak em beet 10 meter, erg handig op het werk.

Nexus One eigenaren hebben dus zeker wel reden om hierover te klagen.
Hier een voorbeeld van de Nexus One LED
Afbeeldingslocatie: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:cIe56JLzWPoCZM:http://www.redmondpie.com/wp-content/uploads/2010/02/NexusOneCustomLEDColors.jpg&t=1

Nu ik eenmaal alles heb ingesteld voor dit ledje, ga ik dus echt geen telefoon meer kopen zonder. Want het is verdomd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koen87 schreef op zondag 12 december 2010 @ 17:21:
[...]

Er is een heel verschil met een ledje van de Xperia X10/Desire of de Nexus One, ikzelf heb de Nexus One en dat ledje kan je meerdere kleuren geven, bijvoorbeeld van mijn broer krijg ik een sms, wordt die rood, me moeder blauw, enz... voor Nexus One eigenaren zeker wel een gemis.
Daarnaast zie ik het led lampje ook van een afstand van pak em beet 10 meter, erg handig op het werk.

Nexus One eigenaren hebben dus zeker wel reden om hierover te klagen.
Hier een voorbeeld van de Nexus One LED
[afbeelding]

Nu ik eenmaal alles heb ingesteld voor dit ledje, ga ik dus echt geen telefoon meer kopen zonder. Want het is verdomd handig.
Die van mijn broer kan ook verschillende kleuren weergeven, alleen denk ik niet per ontvangen sms. Wel zie je het verschil tussen een email, twitter bericht of sms. Ik heb mijn telefoon altijd in mijn zak (slechte gewoonte), en dan op tril, dus ik voel vanzelf wel of ik een smsje heb, en als ik dan kijk zie ik vanzelf van wie het smsje afkomstig is.

Maar als je het zo zegt, klinkt het inderdaad best handig. Toch blijf ik erbij dat de drie punten die ik genoemd had, het belangrijkst zijn: Performance, schermkwaliteit en updates.
Pagina: 1 2 ... 21 Laatste

Let op:
Open voor het importeren, bestellen, en andere randzaken aub even een apart topic in Telecomproviders. Hier horen dit soort berichten niet thuis.