Lexus CT200H

Pagina: 1 ... 27 ... 33 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-04 17:16
Ik heb ook 17”. Mijn ervaring is met goodyear F1 en Michelin premacy 3
Goodyear is stil veel grip, ook op nat. Comfort is ook top vergeleken met de orriginele banden.
Toch heb ik ze nu vervangen met Michelin omdat ik de goodyears gevoelig vond voor spoorvorming. Vooral op bolle wegen wil de auto naar de berm trekken. Volledig vlakke weg merk ik dat niet.
Nu met de Michelin banden is dat over. Comfort is ook net weer iets beter. Besturing is wat afstandelijker. Even lekker een paar bochtjes pakken doen de goodyears beter. Verbruik lijkt iets hoger maar dat kan ook komen omdat we de auto nu anders gebruiken. Ik rij er nu minder in en mijn vrouw wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

dodo79 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:41:
Voor mijn 2012 ct200h business line pro heb ik 4 nieuwe banden nodig.

Wat zijn jullie ervaringen met banden voor deze wagen, wat adviseren jullie??
Zat zelf te denken aan bridgestone turanza.
er zitten 17" velgen op btw

Tevens vandaag als leenauto (eigen auto staat voor beurt bij de dealer) een nieuwe ct200h meegekregen.
Ik merk weinig verschil tussen de nieuwe en mijn 7 jaar oude CT afgezien van dat de nieuwe wel stiller is.
Geeft al aan dat een oudere zeker niet slechter is als een nieuwe. :)
Ik heb er de Michelin CrossClimate+ onder liggen. Geen gedoe met banden wisselen en verrassend goed rijgedrag zowel in zomer als winter.

Nu moet ik er bij zeggen, ik doe niet aan wintersport, dus op besneeuwde passen vind je mij niet. Voor het weergedrag in Nederland vind ik ze echt perfect.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:23

BCC

thetrueman2 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:52:
[...]

Ben zelf recentelijk geswitched van 17" Yokohamas naar 4 nieuwe 16" Michelin Primacy 4 banden met andere velgen (2012 CT). Beduidend stiller dan de oude set en communicatie met het wegdek ben ik ook erg over te spreken.
Dit heb ik bij aanschaf ook laten doen. Zo veel comfortabeler! Vooral drempels zijn geen aanslag meer op je nieren. Had laatst een leen 2012 mee en toen ik bij de garage de uitrit/stoep afreed wist ik al dat er 17” onder zat 😬

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:21
BCC schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:03:
[...]

Dit heb ik bij aanschaf ook laten doen. Zo veel comfortabeler! Vooral drempels zijn geen aanslag meer op je nieren. Had laatst een leen 2012 mee en toen ik bij de garage de uitrit/stoep afreed wist ik al dat er 17” onder zat 😬
Mee eens! Ik heb een paar maanden op de 15" rondgereden maar dat vond ik qua looks geen porum. Toen gewisseld naar 17". Stond als een huis op de weg maar verbruik zakte van 1:23 naar 1:19 en ik had het idee dat ik constant op het eind van de vering reed als ik een drempel of gat in de weg verkeerd inschatte.

16" is in mijn ogen een goede balans tussen looks en comfort :)

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

• Valo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-11-2024
Vd week apk gedaan. Eerste x echt een onderdeel moeten vervangen zonder garantie: de knipperlichtunit onder de zijspiegel. Is geen losse bulb maar 1 unit. 116 euro bij lexus. Zelf gemonteerd. Wel duur maar dit is de eerste x in 2 jaar en 55k km dat er iets vervangen moest worden :D (naast regulier onderhoud en losgetrild hitteschild vastzetten).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Valo schreef op donderdag 12 september 2019 @ 00:16:
Vd week apk gedaan. Eerste x echt een onderdeel moeten vervangen zonder garantie: de knipperlichtunit onder de zijspiegel. Is geen losse bulb maar 1 unit. 116 euro bij lexus. Zelf gemonteerd. Wel duur maar dit is de eerste x in 2 jaar en 55k km dat er iets vervangen moest worden :D (naast regulier onderhoud en losgetrild hitteschild vastzetten).
Lijkt de mode. Hier ook bij tiguan. Lampje in spiegel stuk. Vroeger lampje van halve euro vervangen en klaar.
Nu moet volledig onderkant vervangen worden. Gelukkig minder duur maar nog....

Vond het al vreemd dat ik 1-2-3 niet online kon vinden welke lampmaat erin moest, tot ik zelf ging kijken...

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• BCC

BCC

Ze hebben ze zelfs niet op Aliexpress ? Vreemd daar staat de wereld aan Lexus CT200h spullen op - https://www.aliexpress.co...s+ct200h&switch_new_app=y

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 09:45

13art

Moderator Mobile
Valo schreef op donderdag 12 september 2019 @ 00:16:
Weet niet welke editie je hebt, maar in de '13 editie is dit gewoon een t10 steeklampje. Heb namelijk zelf die lampjes vervangen door led lampjes. Niks hele unit.

Goed lezen Bart... Knipperlicht weet ik zo één twee drie niet zeker. Lampje wat omlaag schijnt bij het van het slot halen ed. dat is in ieder geval een steek lampje.

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 12-09-2019 11:16 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

l3art schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:14:
[...]

Weet niet welke editie je hebt, maar in de '13 editie is dit gewoon een t10 steeklampje. Heb namelijk zelf die lampjes vervangen door led lampjes. Niks hele unit.

Goed lezen Bart... Knipperlicht weet ik zo één twee drie niet zeker. Lampje wat omlaag schijnt bij het van het slot halen ed. dat is in ieder geval een steek lampje.
Nope, het onderlichtje kan je net zoals mij vervangen, maar het knipperlicht zit in de module zelf achter vastgeplakt glas. Krijg je volgens mij nooit open zonder te breken.

Origneel hier 56 euro, in piraat 21 euro euro. Stukken goedkoper maar toch duur voor een stom lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 08:38
Nu is het al even geleden dat ik een CT reed maar zijn de clignoteurs in de spiegels geen LEDs? Die zouden normaal toch een autoleven lang mee moeten gaan, hè? In dat geval kan ik wel begrijpen dat vervanging kostbaar en complex is ten opzichte van een lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-04 14:28
Ik heb afgelopen week een testrit gemaakt in een CT200H uit 2014, rijdt wel erg fijn! Echter mis ik toch echt Carplay. Is er een manier om dit te retrofitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amped
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-04 21:24
Hetisookwat schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:46:
Ik heb afgelopen week een testrit gemaakt in een CT200H uit 2014, rijdt wel erg fijn! Echter mis ik toch echt Carplay. Is er een manier om dit te retrofitten?
https://gromaudio.com/sto...m-navigation-upgrade.html

Kost wat duiten maar het werkt brilliant!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:10
...

[ Voor 99% gewijzigd door Paprika op 17-10-2019 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-04 08:25
Mooi man..., gave bak 8) (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Erg nice @Paprika ! Post ook zeker even wat in Het grote Lexus-topic, dat kunnen we daar ook zeer waarderen :) Heb je toevallig ook wat foto's van het interieur?

• desmond
  • Niet online
Paprika schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:45:

Mijn CT200h uit 2012 gaat weg. Het betreft een Luxury Line met de nodige opties (ACC, Mark Levinson en het schuifdak). Inmiddels heeft ie zo'n 133.200 gelopen. Ik weet nog niet wat ie nog gaat opleveren, dus daar ben ik nog wel benieuwd naar.
Is de auto nog in de aanbieding? PM anders even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02:05
Voor luxury Line zoekers, ik heb de mijne ingeruild bij ten have in Doetinchem. Bruin metallic met lederen Ivory bekleding. 2011 met 121.000 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
snoekds20 schreef op zondag 29 september 2019 @ 20:37:
Voor luxury Line zoekers, ik heb de mijne ingeruild bij ten have in Doetinchem. Bruin metallic met lederen Ivory bekleding. 2011 met 121.000 km
Voor hoeveel ingeruild?

Ziet er wel mooi uit en veel opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
@Paprika

Dikke bak!!

Vind dat ook idd van lexus dat je toch een bijzondere auto hebt. Denk dak tot nu toe 3x in 2 jaar eenzelfde gekleurde ct die ik heb heb gezien. Zo eentje van jou kom je helemaal niet tegen. Echt een mooie auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Paprika schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:45:
Hopelijk mag ik hier nog even posten... :p

Mijn CT200h uit 2012 gaat weg. Het betreft een Luxury Line met de nodige opties (ACC, Mark Levinson en het schuifdak). Inmiddels heeft ie zo'n 133.200 gelopen. Ik weet nog niet wat ie nog gaat opleveren, dus daar ben ik nog wel benieuwd naar.

[Afbeelding]

Ik woon in Utrecht, dus de auto heeft ook altijd netjes bij Louwmans in Utrecht gestaan voor het onderhoud. Daar geven ze regelmatig nog wel eens wat leuks mee bij het uitvoeren van een beurt (meermaals een GS300h of GS450h meegekregen). Eén keer had ik het geluk een zeer leuk exemplaar mee te krijgen, namelijk een RC F:
[Afbeelding]

Ik heb niet eerder 2-maal moeten tanken met vervangend vervoer voor een beurt, maar ik heb me prima vermaakt :+. Uiteraard heeft de auto de nodige indruk achtergelaten in die tijd, maar eveneens geldt dat ie stevig aan de prijs blijft. Hij had toen een kleine 12.000 gelopen en stond normaal gesproken voor een forse prijs bij ze in de showroom.

Ik moet eerlijk toegeven de service en betrouwbaarheid van Lexus altijd wel te hebben kunnen waarderen, zeker wanneer ik mijn ervaringen vergelijk met mijn collega's die eigenlijk allemaal een BMW rijden. Dit gecombineerd met de indruk die de RC F had achtergelaten en het gegeven dat ik het wel leuk vind om een auto te rijden waarvan de kans relatief klein is dat er een "broer" naast je staat in de file ben ik uitgekomen bij een RC 300h F Sport in het blauw. Ook deze is volledig aangekleed en heeft dus alle opties die ik gewend was van de CT en meer. Het heeft best wel even geduurd om er een te vinden in de juiste kleur, met alle gewenste opties en de juiste staat. Zeker in het hedendaagse wagenpark waarbij je je voornamelijk begeeft tussen witte, grijze en zwarte auto's is dit weer even wat anders (en ja, ik ben er zelf ook schuldig aan gezien de kleur van de CT).

Hij is een kleine 2 jaar oud met 45.000 op de klok.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb deze rc ook zitten bekijken voor aankoop. Ziet er prachtig uit. Toch maar vanaf gestapt toen ik prestaties zag. Ondanks sportieve uiterlijk wordt je helemaal zoek gereden door de standaard diesel leasebak.

Dan was het van, ja laat maar. Doe dan maar iets anders.

Jammer van lexus...maak hem dan ook wat sportiever. Gemiste kans. Ondanks dat ik hem,prachtig vind.
Je ziet ze echt niet vaak (mss de,tegenvallende,prestaties,een reden hiervoor?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
SadisticPanda schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 08:29:
[...]
Ondanks sportieve uiterlijk wordt je helemaal zoek gereden door de standaard diesel leasebak.
In België is dit zeker waar, maar in Nederland sta je, door de BPM, naast een Golf 1.0 TSI of 1.6 TDI en dan valt het reuze mee gelukkig :+.

Als ik deze nu als leasebak bij een grote Nederlandse leasemaatschappij configureer dan kom ik uit op 'n maandbedrag van 1160 euro. Dan kom je in 't domein van de vele stekker modellen die de voorgaande jaren hier populairder zijn geweest door de oudere bijtellingsregels en tegenwoordig configureert men voor datzelfde bedrag een full option model 3 met een verwaarloosbaar bijtellingsbedrag (en dus geen 575-650 (afhankelijk van je inkomen) euro per maand).

Voor de Nederlandse weg, waar iedereen dus naar de bijtelling en praktische inzet van 'n auto kijkt (station, SUV of hatchback), heeft deze auto nooit 'n kans gehad als zakelijke auto. ;)

Puur kijkende naar de BPM regels zijn die hybride blokjes in ons land juist heel interessant. Zie bijvoorbeeld de verschillen tussen de LC 500 en LC 500h in Nederland en België...

België
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QdvFkDm.png

Nederland
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CXVTizh.png

In België is de uitstoot op papier niet van belang. In Nederland maakt het de auto vaak al direct niet meer interessant. Voor hetzelfde bedrag als een LC 500 kocht je ook een BMW M6 met 560 pk, maar op papier heeft deze, want niet atmosferisch, een lagere co2 uitstoot en dus kost deze auto hetzelfde, terwijl er netto ruim 120.000 euro in het laatje van BMW zou belanden. 30.000 euro meer dan Lexus (netto) vangt voor de LC.

[ Voor 72% gewijzigd door Paprika op 12-10-2019 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02-05 17:40
Vandaag ben ik bij 'n CT200 wezen kijken. Luxury Line (met werkelijk alles erop en eraan, zelfs ACC) met 180dkm op de teller.

Bouwjaar 07/12.

Het onderhoudsboekje was sinds 01/17 niet meer ingevuld (toen nog met 120dkm op de teller). Daarvoor altijd dealeronderhoud.

Wat denken jullie? Ik heb al begrepen dat de 90/180dkm beurten prijzig zijn ivm bougies. Wat deze voor onderhoud heeft gehad de afgelopen 2 jaar is me onduidelijk. Verder zaten er wat aparte schades op.

Is 180dkm sowieso nog wel te doen met zo'n CT200?
Er staan met hetzelfde budget ook kalere uitvoeringen met 140dkm te koop. Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-04 20:05
SadisticPanda schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 08:29:
[...]

Heb deze rc ook zitten bekijken voor aankoop. Ziet er prachtig uit. Toch maar vanaf gestapt toen ik prestaties zag. Ondanks sportieve uiterlijk wordt je helemaal zoek gereden door de standaard diesel leasebak.

Dan was het van, ja laat maar. Doe dan maar iets anders.

Jammer van lexus...maak hem dan ook wat sportiever. Gemiste kans. Ondanks dat ik hem,prachtig vind.
Je ziet ze echt niet vaak (mss de,tegenvallende,prestaties,een reden hiervoor?)
De nieuwe generatie hybrides (LS 500h, Corolla 180 pk hybrid) hebben de prestaties wel, maar de oude hybrides blijven idd achter. Met 223 pk mag je heel wat meer verwachten. Verder een fantastische auto. Ook voor mij is dat de reden om geen IS 300h te overwegen, ondanks alle andere kwaliteiten, die moet binnen 7 sec naar 100 kunnen met die pk's op de achterwielen, niet in 8.5 sec ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegenmepper
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:12
Aomi schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 17:59:
Vandaag ben ik bij 'n CT200 wezen kijken. Luxury Line (met werkelijk alles erop en eraan, zelfs ACC) met 180dkm op de teller.

Bouwjaar 07/12.

Het onderhoudsboekje was sinds 01/17 niet meer ingevuld (toen nog met 120dkm op de teller). Daarvoor altijd dealeronderhoud.

Wat denken jullie? Ik heb al begrepen dat de 90/180dkm beurten prijzig zijn ivm bougies. Wat deze voor onderhoud heeft gehad de afgelopen 2 jaar is me onduidelijk. Verder zaten er wat aparte schades op.

Is 180dkm sowieso nog wel te doen met zo'n CT200?
Er staan met hetzelfde budget ook kalere uitvoeringen met 140dkm te koop. Wat is wijsheid?
De 180dkm is inderdaad een dure beurt. Uit m'n hoofd zo'n 600€.

Als we er vanuit gaan dat de auto vanaf 120 geen onderhoud heeft gehad, mis je 3 à 4 beurten (ligt eraan of je de 180dkm beurt meetelt). Dat is wel veel.

Waar staat de auto te koop? Als het bij de lexus dealer is zou ik het wel aandurven. Dan zit er altijd een jaar garantie op en krijg je hem onderhouden afgeleverd. Als het ergens anders is zou ik een aankoopkeuring aanvragen. Heb ik ook gedaan. Kost zo'n 80€ en de lexusdealer kijkt de auto helemaal na. Daarna krijg je een net overzicht van de technische toestand en verwachte (extra) kosten.

Wat betreft de rijervaring met 180dkm, als de auto in technisch goede staat is (blijkt uit eventuele keuring) dan kan je er nog prima mee doorrijden. Heb mijn auto gekocht met 120dkm en zit nu zonder problemen op de 230dkm.

Resumé: laat een aankoopkeuring doen. Dan kan je een weloverwogen beslissing maken.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Ik weet niet of de wagen daadwerkelijk geen beurt heeft gehad sinds 01/17 of dat dit in het zwart is gedaan (zonder de boekjes in te vullen dus).

Wagen staat bij een verkoper die enkel Lexus doet. Geen dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
180 duizend heeft de mijne ook bijna op de klok staan. Auto kan makkelijk het dubbele aan. Dat van die beurten is wel beetje vaag. Wat is de vraagprijs? Als die laag genoeg is kan het best interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarune
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-04 21:03
Heeft iemand ervaring met het vervangen van het stukje leer/stof op de remote touchpad ? Ik heb al gezocht op part websites maar kan het nergens terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
rosje77 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 20:17:
180 duizend heeft de mijne ook bijna op de klok staan. Auto kan makkelijk het dubbele aan. Dat van die beurten is wel beetje vaag. Wat is de vraagprijs? Als die laag genoeg is kan het best interessant zijn.
12k voor een Luxury Line uit 2012 met 180dkm.

Auto had wat schades (deuken in 't dak, beschadigde velgen, lakschade boven achterlicht). Maar zag er van binnen wel keurig uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Aomi op 12-10-2019 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarune
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-04 21:03
Dat is volgens mij aan de hoge kant. Ik heb net een 2014 Luxury Line met 165k op de teller voor 13.5k gekocht. Alleen kleine schram plek aan de onderkant van de voorbumper en wat kleine krasjes op de achterbumper. Binnen zo goed als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Mooie deal!
Probleem is alleen dat 12k wel echt het maximale is wat ik uit wil gaan geven.

En voor max 12k heb je vaak kale uitvoeringen (vaak niet eens een navigatiesysteem) of iets met meer dan 180dkm op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegenmepper
Ik zei het al eerder in m'n post. Laat een aankoopkeuring door de lexusdealer uitvoeren. Als je met de schades kunt leven en er niets geks uit de keuring komt, hebt je een luxe auto voor een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Aomi schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 21:50:
Mooie deal!

En voor max 12k heb je vaak kale uitvoeringen (vaak niet eens een navigatiesysteem) of iets met meer dan 180dkm op de teller.
Hoe kaal kan een Lexus zijn? Een ouder navigatiesysteem vind ik geen meerwaarde bieden. Je loopt er toch snel tegen aan dat je geen updates meer krijgt. Probleem blijft wel dat de CT hoe dan ook bijzonder populair en daarmee duur blijft op de tweedehandsmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Bacchus schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:47:
[...]

Hoe kaal kan een Lexus zijn? Een ouder navigatiesysteem vind ik geen meerwaarde bieden. Je loopt er toch snel tegen aan dat je geen updates meer krijgt. Probleem blijft wel dat de CT hoe dan ook bijzonder populair en daarmee duur blijft op de tweedehandsmarkt.
Ja goed, het gaat me eigenlijk niet zozeer om het navigatiesysteem. Maar wanneer er een navigatiesysteem ingebouwd is, is de auto ook automatisch uitgerust met een 10-speaker systeem.
Het standaard radiootje heeft maar 6 speakers. Persoonlijk vind ik de 6-speaker variant echt niet klinken, de 10-speaker variant klinkt goed. ML klinkt natuurlijk subliem.

Een ander exemplaar welke ik op het oog heb heeft dus wel het navi-systeem, maar verder is er geen enkel vinkje gezet op de optielijst (zelfs geen mistlichten aan de voorkant, geen parkeersensoren, 15-inch velgen)
vliegenmepper schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 21:55:
Ik zei het al eerder in m'n post. Laat een aankoopkeuring door de lexusdealer uitvoeren. Als je met de schades kunt leven en er niets geks uit de keuring komt, hebt je een luxe auto voor een mooie prijs.
Ah, die aankoopkeuring is maar 80 euro blijkbaar. Schappelijke prijs en je krijgt er ook nog een certificaat bij volgens Lexus, welke goed is voor garantie op het accupakket gedurende een jaar of 15dkm.

Zal eens gaan bellen naar verkoper of hij ermee instemt (en even checken of de dealer tijd heeft) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
Precies, dat heb ik ook.... Ik heb een luxury line met ML audio, maar ik navigeer eigenlijk nooit met het ingebouwde navigatie systeem, omdat ik google maps op de telefoon gewoon beter vind.
Maar de rest van het systeem heeft genoeg mooie functies...

Kaartupdates zijn trouwens nog gewoon te verkrijgen bij de dealer, dacht iets van 160 euro exclusief uurloon voor het updaten. En op marktplaats staat ook iemand die de laatste kaart updates aanbied voor verschillende Toyota en Lexus navigatiesystemen..( iemand daar ervaring

Toevoeging: Let trouwens wel op wat voor navigatie er in zit... Vooral bij de bijtellingsvriendelijke lease versies uit die tijd( geen of nauwelijks opties en 15 inch wielen), is er nog wel eens een aftermarket tomtom navigatie geinstalleerd.... Dan heeft de radio alleen een klein lcd-schermpje in het middenconsole....

[ Voor 23% gewijzigd door Guusz op 14-10-2019 11:11 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:21

4x2

lộn xộn quá

Guusz schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:01:
En op marktplaats staat ook iemand die de laatste kaart updates aanbied voor verschillende Toyota en Lexus navigatiesystemen..( iemand daar ervaring
Heb vorig jaar zo'n DVD besteld op ebay voor m'n IS250, werkte zonder enig probleem, gewoon even online instructies volgen, wachten, klaar.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
Ja, alleen werkt het Mark-Levison systeem van 2011-2013 alleen met updates via een laptop en de usb poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Guusz schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:01:

Toevoeging: Let trouwens wel op wat voor navigatie er in zit... Vooral bij de bijtellingsvriendelijke lease versies uit die tijd( geen of nauwelijks opties en 15 inch wielen), is er nog wel eens een aftermarket tomtom navigatie geinstalleerd.... Dan heeft de radio alleen een klein lcd-schermpje in het middenconsole....
Was ik reeds van op de hoogte. Ik vind dat hele systeem uberhaupt geen porum, ziet eruit alsof het op zaterdag middag er even ingebouwd is door een vage kennis met wat 2e-hands gereedschap. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
4x2 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:13:
[...]

Heb vorig jaar zo'n DVD besteld op ebay voor m'n IS250, werkte zonder enig probleem, gewoon even online instructies volgen, wachten, klaar.
Nadeel van de ct200 is dat het niet met een DVD werkt maar met een harde schijf. Deze is, dacht ik, correct me of I'm wrong, niet makkelijk zelfstandig te updaten.

Overigens zal dit ook model afhankelijk zijn. Is in ieder geval zo bij de edities met een kantelscherm in het dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
Aomi schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 21:50:
Mooie deal!

Schandalige prijs imo. En ook nog niet eens volledig dealer onderhouden? Heb 12675 betaald voor een business line pro uit 2012 met 172k op de teller bij de lexus dealer. Vollederen bekleding navi stoelverw. Achter getinte ramen 16 inch. 6 maanden garantie. En dit was in september 2017 en dat was toen al aardig aan de prijs. Snel wegwezen daar!

Zijn genoeg koopjes te vinden. Zag laatst nog een mooie van 8800 op autoscout. Ff doorzoeken. Particulier is ook geen probleem zolang ie goed onderhouden is, geen foutmeldingen heeft, geen rare dingen/geluiden en de verkoper gewoon een betrouwbare is.

Edit: bougies kan je ook zelf doen he... is een klus van nog geen uur.

Edit: zou bijna mn eigen ct aanbieden voor deze prijzen :p alleen blijft dat ding maar rijden als een trein zonder problemen. Als je van bmw en audi af komt dan is de ct echt de hemel op aarde qua kosten :D

[ Voor 27% gewijzigd door Valo op 15-10-2019 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
Jarune schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 21:33:
Dat is volgens mij aan de hoge kant. Ik heb net een 2014 Luxury Line met 165k op de teller voor 13.5k gekocht. Alleen kleine schram plek aan de onderkant van de voorbumper en wat kleine krasjes op de achterbumper. Binnen zo goed als nieuw.
Die plekken op de voorbumper kun je niet omheen bij deze auto helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:26
Wist niet dat er hier een CT200h topic is :) dus meld me maar even.
In Juni een gebruikte CT200h gekocht met 70dkm uit 2013. Zwart met TomTom navigatie voor 16k. Inruil was een Passat 2.0tdi met 250dkm erop en die werd overbodig door een bedrijfsauto. Voor de Passat had ik al een ct200h en daarvoor een Prius P3, dus het is weer een oude bekende. Heerlijke auto, best strak op de weg. TomTom werkt prima en is niet heel lelijk ondanks dat ik er geen fan van ben. Kaartupdate €59 en dan krijg je nog 1 jaar updates, kun je zelf laden.
Tot nu toe tevreden, hooguit jammer dat je zonder klapscherm ook geen rijdata hebt qua verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Valo schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 00:30:
[...]

Schandalige prijs imo. En ook nog niet eens volledig dealer onderhouden? Heb 12675 betaald voor een business line pro uit 2012 met 172k op de teller bij de lexus dealer. Vollederen bekleding navi stoelverw. Achter getinte ramen 16 inch. 6 maanden garantie. En dit was in september 2017 en dat was toen al aardig aan de prijs. Snel wegwezen daar!

Zijn genoeg koopjes te vinden. Zag laatst nog een mooie van 8800 op autoscout. Ff doorzoeken. Particulier is ook geen probleem zolang ie goed onderhouden is, geen foutmeldingen heeft, geen rare dingen/geluiden en de verkoper gewoon een betrouwbare is.

Edit: bougies kan je ook zelf doen he... is een klus van nog geen uur.

Edit: zou bijna mn eigen ct aanbieden voor deze prijzen :p alleen blijft dat ding maar rijden als een trein zonder problemen. Als je van bmw en audi af komt dan is de ct echt de hemel op aarde qua kosten :D
Ja maar nu vergelijk je een business line pro met een Luxury Line :9

Maar ik denk dat ik die laat varen. Achterbumper had een andere kleur (zwart) dan de rest van de auto (donkerpaars).

Ik kijk weer even verder. Er staat sinds gisteren een goede uitvoering met bijna 2 ton te koop voor 9k. Hoewel hoge KM standen bij andere auto's een garantie is voor kosten valt dat voor een CT wel mee begrijp ik dus (mits goed onderhouden). Ga daar eens kijken deze week. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
Aomi schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:33:
[...]

Ja maar nu vergelijk je een business line pro met een Luxury Line :9

Maar ik denk dat ik die laat varen. Achterbumper had een andere kleur (zwart) dan de rest van de auto (donkerpaars).

Ik kijk weer even verder. Er staat sinds gisteren een goede uitvoering met bijna 2 ton te koop voor 9k. Hoewel hoge KM standen bij andere auto's een garantie is voor kosten valt dat voor een CT wel mee begrijp ik dus (mits goed onderhouden). Ga daar eens kijken deze week. :)
Ff autoweek vergelijker gekeken en de uitvoeringen schelen 13.350 euro. Vandaar de 12k dus... wist niet dat er zo veel verschil in zat qua prijs.

Heb ff opties vergeleken:
- parkeersensoren
- led voor
- koplampsproeier
- elektrische stoelverstelling
- leren bekleding (heeft de 1e eigenaar bij mij als optie gekozen)
- stoelverwarming (ook als optie bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Valo schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 00:17:
[...]

Ff autoweek vergelijker gekeken en de uitvoeringen schelen 13.350 euro. Vandaar de 12k dus... wist niet dat er zo veel verschil in zat qua prijs.

Heb ff opties vergeleken:
- parkeersensoren
- led voor
- koplampsproeier
- elektrische stoelverstelling
- leren bekleding (heeft de 1e eigenaar bij mij als optie gekozen)
- stoelverwarming (ook als optie bij mij)
Deze LL had ook nog een panoramadak en adaptive cruise control. 2 opties die volgens mij ook nog eens ruim 3500 euro hebben gekost.

Volgens het kentekenregister was de nieuwprijs 45k van deze specifieke auto. Dus een vraagprijs van 12k zou (mits de boekjes kloppen en de schades minder zouden zijn) best ok zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Aomi schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 08:30:
[...]

Deze LL had ook nog een panoramadak en adaptive cruise control. 2 opties die volgens mij ook nog eens ruim 3500 euro hebben gekost.

Volgens het kentekenregister was de nieuwprijs 45k van deze specifieke auto. Dus een vraagprijs van 12k zou (mits de boekjes kloppen en de schades minder zouden zijn) best ok zijn lijkt me.
Adaptive cruise control is echt zo top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BossGtii
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-02 09:55
Hey jongens ik heb een ct uit 2016 luxery line.
Ik heb zo'n scherm in het midden net onder het ruit.

Zou het mogelijk zijn om android auto op dit systeem te krijgen? Op wat voor manier dan ook?

Groetjes, I.Bosman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kouk
  • Laatst online: 02-05 22:20
Nee ;) Het is hier geen MP

[ Voor 85% gewijzigd door PWM op 28-10-2019 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kouk
  • Laatst online: 02-05 22:20
Dan kan de mededeling dat ik een dakkoffer te koop heb wel blijven staan toch? Het is was destijds nog best wat uitzoekwerk welke combinatie past. Dat kan ik een ander besparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
Nu sinds anderhalve week in 't bezit van een CT200H. Bevalt prima tot zover, al bijna 2000km erop zitten :)

Hoe is jullie ervaring met de brandstofmeter en' cruising range'?

Vandaag wederom stond de naald zo goed als helemaal op R en de cruising range gaf nog 15km aan. Maar met 't tanken kreeg ik er met veel moeite maar net 36 liter in. Ik neem aan dat de CT toch wel een iets grotere brandstoftank heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
45 liter brandstoftank. Na ca 35 liter gaat het brandstoflampje branden. Hoe hoog de range is bij een bepaald brandstofniveau ligt ook aan hoe je een aantal kilometers daarvoor hebt gereden...

Tank is kleiner vergeleken met andere auto's, maar qua kilometers komt het wel overeen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
Aomi schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:34:
Maar met 't tanken kreeg ik er met veel moeite maar net 36 liter in. Ik neem aan dat de CT toch wel een iets grotere brandstoftank heeft?
45 liter idd. Maar ik rijd zodra de tanken waarschuwing aan gaat, nog altijd 100km verder. Dat gaat er 42-43 liter in.
De benzinemeter is heel voorzichtig.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Nu sinds anderhalve week in 't bezit van een CT200H. Bevalt prima tot zover, al bijna 2000km erop zitten :)

Vandaag wederom stond de naald zo goed als helemaal op R en de cruising range gaf nog 15km aan. Maar met 't tanken kreeg ik er met veel moeite maar net 36 liter in. Ik neem aan dat de CT toch wel een iets grotere brandstoftank heeft?
De CT heeft volgensmij dezelfde tank flotter als de grote Lexus modellen. Ik heb nog weleens bijna 200km doorgereden na het aangaan van het branden van het brandstoflampje. Ik zou er voorzichtig een beetje mee experimenteren en kijken waar je jezelf ook nog prettig bij voelt. Tegenwoordig staan er ook boetes op het zonder brandstof langs de snelweg staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Volgens mij zijn die boetes juist weer geschrapt. Maar ik ben niet van plan om te stranden.
Elke 650km tanken is opzich nog geen probleem natuurlijk. 800 zou leuker zijn, maar ik wil wel zicht hebben op wat er (ongeveer) nog in m'n tank zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Als je een rustig rijgedrag hebt en dus bij de pomp ongeveer 1 op 20 rijdt is 800 km op een tank geen enkel probleem. Je hebt dan nog steeds vijf liter over. Ik tank ook altijd bij 800km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Het ligt ook aan je route, natuurlijk. Op weg naar wintersport bijvoorbeeld, plan je er natuurlijk niet op de laatste druppel uit je tank te wringen.

[ Voor 4% gewijzigd door Bacchus op 30-10-2019 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
JunkieLimbo schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:41:
Als je een rustig rijgedrag hebt en dus bij de pomp ongeveer 1 op 20 rijdt is 800 km op een tank geen enkel probleem. Je hebt dan nog steeds vijf liter over. Ik tank ook altijd bij 800km.
Nu rij ik veel snelwegen (waar 130km/h de toegestane snelheid is) en ik rij m nog niet zo lang dus het is nog even wennen, maar momenteel kom ik niet zuiniger uit als 1:17 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Ik heb in 't verleden ruim 47 liter getankt zonder stil te komen te staan... :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bacchus
Paprika schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:39:
Ik heb in 't verleden ruim 47 liter getankt zonder stil te komen te staan... :+
Dan moet je wel precies zo hard rijden als de tanker. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024

Ik heb 5 jaar een ct200h F sport en 4 jaar een business line pro gehad.
Je kan nog ongeveer 150km rijden als je lampje gaat branden (al zou ik na 100km wel zorgen dat je kan tanken).
Met de F-sport heb ik 135k gereden en mijn gemiddelde brandstof verbruik over die periode was 1 op 16.5 en ik reed altijd in sport en vmax +10-20. Dus het kan zeker zuiniger als je zou willen.
Oh en het is een 45 liter tank. Als het lampje gaat branden en je zou gelijk gaan tanken kan je volgens mij 35liter erbij tanken. Om en de nabij.

[ Voor 7% gewijzigd door thewizard2006 op 31-10-2019 07:52 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Te koop aanbieden van spullen is niet de bedoeling op het forum. Dit kan via de Vraag & Aanbod en eventueel een linkje in het onderschrift, maar niet via een post.

[ Voor 75% gewijzigd door deepbass909 op 31-10-2019 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Bacchus schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 07:47:
[...]

Dan moet je wel precies zo hard rijden als de tanker. :D
Hahaha. Ik draai de slang altijd een kwart slag zodat er meer in de tank past en dan past er dus schijnbaar 48 liter in een CT (gok ik dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegenmepper
Ik rij nu 4 jaar probleemloos rond met mijn CT. Ondertussen staat er zo’n 225000 op de teller, maar sinds kort heeft maakt de motor/aandrijflijn een vreemd geluid. Als na de start de brandstofmotor aanspringt klinkt er enkele een heel hard kloppend geluid. Na enkele secondes houdt dit op en loopt alles weer normaal. Zie filmpje.

Link: YouTube: Vreemd geluid

Geluid zit tussen de 0:11 en 0:20. Daarna loopt de motor weer normaal.

Als de auto tijdens het rijden van elektrische aandrijving over gaat naar de brandstofmotor begint de auto te “bokken”. Het is net alsof je niet lekker in de versnelling komt (wat natuurlijk niet kan in een cvt). Als je flink gas geeft, de naald zit in power indicator ipv eco, is het probleem minder. Dit gebeurt zowel bij het wegrijden met koude start als na een lange snelweg rit.

Ondertussen staat een afspraak gepland bij de garage (komende woensdag), maar ik was benieuwd of iemand dit probleem kent.

Het oliepeil is goed en nog geen 9dkm oud.

De garage zei aan de telefoon dat geen onbekend probleem is en doorrijden zou geen problemen of blijvende schade moeten opleveren.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

vliegenmepper schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:26:
Ik rij nu 4 jaar probleemloos rond met mijn CT. Ondertussen staat er zo’n 225000 op de teller, maar sinds kort heeft maakt de motor/aandrijflijn een vreemd geluid. Als na de start de brandstofmotor aanspringt klinkt er enkele een heel hard kloppend geluid. Na enkele secondes houdt dit op en loopt alles weer normaal. Zie filmpje.

Als de auto tijdens het rijden van elektrische aandrijving over gaat naar de brandstofmotor begint de auto te “bokken”. Het is net alsof je niet lekker in de versnelling komt (wat natuurlijk niet kan in een cvt). Als je flink gas geeft, de naald zit in power indicator ipv eco, is het probleem minder. Dit gebeurt zowel bij het wegrijden met koude start als na een lange snelweg rit.

Ondertussen staat een afspraak gepland bij de garage (komende woensdag), maar ik was benieuwd of iemand dit probleem kent.

De garage zei aan de telefoon dat geen onbekend probleem is en doorrijden zou geen problemen of blijvende schade moeten opleveren.

Wat denken jullie?
Ik gok dat er een bougie niet helemaal goed meer is, geeft de auto ook nog een foutcode als hij zo beroerd loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegenmepper
Brilsmurfffje schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:31:
[...]

Ik gok dat er een bougie niet helemaal goed meer is, geeft de auto ook nog een foutcode als hij zo beroerd loopt?
Nee de auto geeft niks bijzonders aan. Er gaan ook geen meldingen branden op het dashboard. De auto is ook "ready" zoals altijd onder de snelheidsmeter is te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valo
vliegenmepper schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:26:

Wat denken jullie?
Dit probleem staar beschreven op diverse fora. Kan zijn egr klep ofzo iets, of koppakking of intake manifold. Google maar eens...
YouTube: Lexus CT 200h Hybrid Electric Engine 2ZR FXE Knocking Sound Intake M...

Blijkbaar kun je hiervoor ook preventief onderdelen schoonmaken...

Edit:
YouTube: Gen 3 Prius Knocking Start Mystery Solved 2ZR-FXE Engine

Spit priuschat ook ff door. Staan verschillende topics daar over dit probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door Valo op 31-10-2019 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegenmepper
Valo schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 18:20:
[...]

Dit probleem staar beschreven op diverse fora. Kan zijn egr klep ofzo iets, of koppakking of intake manifold. Google maar eens...
YouTube: Lexus CT 200h Hybrid Electric Engine 2ZR FXE Knocking Sound Intake M...

Blijkbaar kun je hiervoor ook preventief onderdelen schoonmaken...

Edit:
YouTube: Gen 3 Prius Knocking Start Mystery Solved 2ZR-FXE Engine

Spit priuschat ook ff door. Staan verschillende topics daar over dit probleem.
Je hebt gelijk. Een lekkende koppakking is de boosdoener. Wat overigens een hele dure reparatie is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
Wie zei dat? Een koppakking gaat niet zomaar lek... Dan moet er iets aan vooraf zijn gegaan, zoals bijvoorbeeld de (elektrische) koelvloeistof pomp kapot en dan de motor oververhit. Wat je trouwens lastig ziet aankomen zonder temperatuur indicator... Als je dat thermometer waarschuwingslampje ziet aan komen, direct stoppen...

Ik zou eerst maar eens de bougies vervangen/ bobines controleren. En eventueel een flesje injector reiniger in de tank.... Als dat niet helpt de gasklep/ inlaatspruitstuk reinigen en de EGR klep met koeler en leidingen reinigen.... Dan zou ik pas een keer aan een koppakking durven denken...

Just my 2 cent.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegenmepper
Guusz schreef op woensdag 6 november 2019 @ 22:01:
Wie zei dat? Een koppakking gaat niet zomaar lek... Dan moet er iets aan vooraf zijn gegaan, zoals bijvoorbeeld de (elektrische) koelvloeistof pomp kapot en dan de motor oververhit. Wat je trouwens lastig ziet aankomen zonder temperatuur indicator... Als je dat thermometer waarschuwingslampje ziet aan komen, direct stoppen...

Ik zou eerst maar eens de bougies vervangen/ bobines controleren. En eventueel een flesje injector reiniger in de tank.... Als dat niet helpt de gasklep/ inlaatspruitstuk reinigen en de EGR klep met koeler en leidingen reinigen.... Dan zou ik pas een keer aan een koppakking durven denken...

Just my 2 cent.... :)
De garage zei dat (Lexus Amersfoort) en mijn auto-technische kennis is te weinig om daaraan te twijfelen. Overigens begon het thermometer waarschuwingslampje te branden tijdens de rit naar de garage (rit van 10-15 minuten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
Ahh kijk..., dan is het wel aanemelijk, wel zuur inderdaad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Bijzonder... Ik dacht dat CT200h's niet stuk gingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Nah, dat zijn Corolla's. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Aomi schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:37:
Alles gaat uiteindelijk stuk met slecht onderhoud..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
Aomi schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:37:
Dit is een bekend probleem van de 1.8 prius/ct. Wordt ook op diverse fora behandeld. Is gewoon klote. Gebeurt het meeste vanaf 225k km blijkbaar. Het is te voorkomen door wat onderdelen te reinigen heb ik gelezen. Egr klep ofzo en intake manifold, maar pin me er niet op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
Brilsmurfffje schreef op donderdag 7 november 2019 @ 16:19:
[...]

Alles gaat uiteindelijk stuk met slecht onderhoud..
Bij de dealer gaan ze echt niet die onderdelen reinigen die dit probleem veroorzaken. Dus ook goed onderhouden motors hebben dit euvel. Sommige mensen installeren een "oil catch can" oid. Dat zou het probleem omzeilen.

https://www.clublexus.com...d-egr-pipe-diy-video.html

https://www.clublexus.com...and-head-gasket-info.html

Laatste edit: het feit dat de dealer zegt dat je zomaar kan doorrijden (tijdelijk) met dit probleem geeft al aan dat ook goed onderhouden auto's dit probleem gaan krijgen.

[ Voor 36% gewijzigd door Valo op 07-11-2019 21:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guusz
Mja... denk inderdaad dat het op een gegeven moment geen kwaad kan om in ieder geval de EGR klep er even af te (laten) halen om te bekijken hoe vervuild de koeler is en die eventueel te reinigen of vervangen...

Ik heb al een tijdje zitten beredeneren wat nou het verband is tussen het EGR systeem is en het ruw starten/ slecht stationair lopen, brommen in lage toeren en uiteindelijk lekke koppakkingen....

Ik heb vandaag een aantal lange ritten gemaakt met de torque app open die de egr klep positie weergeeft.
De klep is bijna altijd in bepaalde mate open als de motor op temperatuur is(ongeveer van 80 graden), behalve bij stationair draaien en volgas accelereren. Stel dat de klep gedeeltelijk open blijft staan door vervuiling, merk je dat de motor slecht .gaat lopen of zelfs af slaat bij lage toerentallen omdat er te weinig zuurstof is voor de verbranding... Gevaarlijker wordt het als de klep of koeler dicht gekoekt zit, waardoor er helemaal geen uitlaatgas circuleert.

Waarom kan je koppakking stuk gaan dan? Je hoort iedereen toch juist over egr dicht zetten of uit programmeren? Wat ik zo heb kunnen vinden op internet, is de hoge efficientie van het Toyota/ Lexus 1.8 hybride motorblok voor een groot deel te danken aan de circulatie van de uitlaatgassen( in combinatie met het Atkinson principe) om lagere verbrandings temperaturen te krijgen. Als dit systeem nou verstopt zit, kan de verbranding te heet worden voor langere periodes en tevens pingelen(explosieve zelfontbranding) veroorzaken... En daar kan een koppakking nou ook niet echt goed tegen.

Zie ook dit PDF’je op priuschat.com met een stukje informatie over trouble shooten van EGR gerelateerde foutcodes: https://attachments.prius...nance_-_EGR_-_testing.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Valo schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:51:
[...]

Dit is een bekend probleem van de 1.8 prius/ct. Wordt ook op diverse fora behandeld. Is gewoon klote. Gebeurt het meeste vanaf 225k km blijkbaar. Het is te voorkomen door wat onderdelen te reinigen heb ik gelezen. Egr klep ofzo en intake manifold, maar pin me er niet op aan.
Is dit ook zo'n onderdeel dat snel vervuilt wanneer je veel korte stukjes rijdt met de auto? (dat de motor niet altijd goed warm wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
Dat zou je zeggen van wel.... maar aan de andere kant, treed de egr pas in werking boven de 70 graden( eerst zei ik 80, maar het is iets lager) en met korte stukjes komt de motor daar niet eens aan....

Ik heb vanmiddag even een screencapture van Torque gemaakt tijdens het rijden. Dat geeft een beetje een beeld van hoe ie het regelt:

Ik heb ook maar eens van de gelegenheid gebruik gemaakt om het buisje van de egr klep naar het inlaatspruitstuk te bekijken. Wel wat aanslag, maar ik vond het reuze meevallen in vergelijking met andere foto’s op internet. Mijn auto is uit 2011 en heeft 172000km gelopen.
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/hvvextqxz1h4xbb/IMG_20191108_160930.jpg?raw=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:51
Mijn CT uit 2012 staat nu op 237k (gekocht bij 205k). Moet binnenkort voor de 240k beurt naar de dealer. Kan ik dit nog meegeven?

Heb de auto nu 2 jaar en hij is volledig probleemloos. Ik rij 15k per jaar dus krijgt elke jaar netjes zijn beurt. Nu ik dit verhaal lees ben ik wel iets minder onbezorgd..

Zat even te kijken naar het onderhoudschema:

http://data.lexus.nl/home...jzen/LexusonderhoudCT.pdf

Staat niks in over EGR reiningen oid (wel Vbak olie bij 240k).

[ Voor 24% gewijzigd door Magnolia op 08-11-2019 16:39 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
Tja... het kan nooit kwaad om te laten checken, maar het is natuurlijk wel een hoop geld extra als je het niet zelf doet.. Ik deed altijd het meeste onderhoud aan m’n vorige auto’s zelf en ik had mezelf voor genomen om bij de CT h’m lekker naar de dealer te brengen. Dat heb ik ook gedaan voor de laatste beurt en apk, maar de remschijven voor zijn binnenkort ook wel een keer aan vervanging toe en als ik hoor dat je bij de dealer zo 500 euro kwijt bent voor een setje schijven en blokken met monteren, denk ik dat ik dat lekker zelf doe... Net zoals ooit een keer de egr koeler schoonmaken. Dus hij blijft lekker naar de dealer gaan voor de beurtjes. De volgende bij 180k is weer een grote met oa de bougies, koelvloeistof en remolie en dan ga ik niet zelf lopen klooien. Dat van die transmissie olie bij 240k is alleen controleren( waarschijnlijk alleen of het niveau klopt) en zullen ze alleen vervangen als je er specifiek om vraagt, tegen meerprijs uiteraard.....

Laat je trouwens niet gek maken door alle verhalen op internet... Het is gewoon een hele betrouwbare wagen en er blijven er vééél meer gewoon heel dan dat er stuk gaan. De verhalen in de VS zie je rond de 190 tot 230 duizend MILES voorkomen.... Dan praat je alweer over ruim 350 duizend KM’s.... ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Guusz op 08-11-2019 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
Aomi schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:58:
[...]

Is dit ook zo'n onderdeel dat snel vervuilt wanneer je veel korte stukjes rijdt met de auto? (dat de motor niet altijd goed warm wordt)
Ik weet dat niet. Ik heb het ook maar gelezen op internet een tijd geleden. Doe zelf olie (en wat daar bij hoort), bougies, luchtfilter, interieur filter, wielen wisselen, rubbers etc evt vervangen. De simpele dingen dus. Voor de rest heb ik er niet zo veel verstand van. Maar ben wel voornemens om een x die egr en intake ding eens te bekijken en te reinigen mbv fora en youtube.

Ik heb trouwens een x een auris bekeken om evt te kopen en die had precies hetzelfde probleem toen de verbrandingsmotor aanging. Wist niet hoe snel ik daar weg moest wezen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegenmepper
Na dik een week bij de garage te hebben gestaan heb ik de CT weer terug van reparatie. De garage kon geen bevredigend antwoord geven op de mogelijke oorzaak. Ze weten het simpelweg niet. Bekende oorzaken zijn een defecte waterpomp of een verstopte/vervuilde leiding bij de egr klep/inlaatspruitstuk (zoals Guusz al eerder meldde) maar mijn waterpomp werkt nog perfect en er was/is nauwelijks vervuiling geconstateerd in de leidingen.

"we weten dat dit rond deze kilometerstand (tussen de 225-250dkm) ook bij de Prius 3 kan voorkomen, maar een duidelijke oorzaak weten we niet..."

De service was verder wel goed, gratis vervangend vervoer met onbeperkte kilometers en meerdere updates over de voortgang van de reparatie ontvangen maar dat mag ook wel. Uiteindelijke rekening is een niet misselijke 2650 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
vliegenmepper schreef op woensdag 13 november 2019 @ 17:19:

De service was verder wel goed, gratis vervangend vervoer met onbeperkte kilometers en meerdere updates over de voortgang van de reparatie ontvangen maar dat mag ook wel. Uiteindelijke rekening is een niet misselijke 2650 euro
De tandjes en dat voor het niet vinden van een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
vliegenmepper schreef op woensdag 13 november 2019 @ 17:19:
Na dik een week bij de garage te hebben gestaan heb ik de CT weer terug van reparatie. De garage kon geen bevredigend antwoord geven op de mogelijke oorzaak. Ze weten het simpelweg niet. Bekende oorzaken zijn een defecte waterpomp of een verstopte/vervuilde leiding bij de egr klep/inlaatspruitstuk (zoals Guusz al eerder meldde) maar mijn waterpomp werkt nog perfect en er was/is nauwelijks vervuiling geconstateerd in de leidingen.

"we weten dat dit rond deze kilometerstand (tussen de 225-250dkm) ook bij de Prius 3 kan voorkomen, maar een duidelijke oorzaak weten we niet..."

Dat is een vorstelijke rekening....wat is er dan allemaal gedaan, en is het probleem opgelost? Dat ze het niet weten, naja, maar dan hopelijk wel zó veel onderdelen vervangen dat het probleem ook verdwenen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
2650 euro. Sick. Denk dat als k dit probleem krijg mn auto als de wiedeweerga inruil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegenmepper
@Valo Daar heb ik ook kort aangedacht, maar inruilen voor wat anders is natuurlijk ook niet goedkoop. Niet als je minimaal dezelfde luxe en comfort wilt. Dit was voor mij de goedkoopste optie om in luxe door te blijven rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
Wat is er allemaal vervangen dat de rekening zo hoog is?
Of zijn er massief gouden bouten geplaatst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vliegenmepper
Aomi schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:23:
Wat is er allemaal vervangen dat de rekening zo hoog is?
Of zijn er massief gouden bouten geplaatst?
Zover ik weet niet ;)

Cilinderkoppakking 1866,81 ex btw (volgens mij hebben ze dit als arbeidsloonkosten verrekend want dat staat verder niet op de factuur vermeld)
Motorpakkingset 200,97 ex btw
en verder wat niet noemenswaardige kosten zoals motorolie (40,07 ex btw), koelvloeistof (54,40 ex btw) etc (totaal 28,51 ex btw).

En ze hebben de auto (gratis) gewassen :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-05 20:08
Het vervangen van een koppakking is bij een Prius3/CT/Auris kostbaar in arbeidsuren. Ik schrik ook wel van dit bericht en ik vraag mij af of het 1:1 te linken is met het gebruik van de auto. Bv met koude motor knallen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvd3581
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-04-2023
(jarig!)
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een CT200H. Nu vond ik deze op marktplaats:

https://link.marktplaats.nl/m1482179651

Hij is bij 80.000 km voor het laatst bij de Lexus-dealer in A'dam onderhouden. Daarna bij de 100.000 km bij een niet-merk-garage. Vervolgens 30.000 km en 2 jaar geen onderhoud en vervolgens bij 132k en 142k (zie afbeeldingen).

Wat denken jullie ervan? Ik heb de koper nog niet naar een verklaring gevraagd, maar zouden jullie hem laten staan vanwege deze onderhoudshistorie?

https://imgur.com/b51uN67

https://imgur.com/7mO8bl8

[ Voor 5% gewijzigd door joostvd3581 op 22-11-2019 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegenmepper
@joostvd3581 mooie luxery line maar het zo'n onderhoudsgeschiedenis is wel spannend.

De verklaring van de eigenaar is altijd interessant en zou ik zeker vragen. Een aankoopkeuring (~€80) bij de lexus dealer is altijd aan te raden. Dan weet je meteen of er ernstige gebreken zijn of flinke onderhoudskosten aan komen. 100% zekerheid krijg je natuurlijk nooit, maar je kunt met iets meer informatie je besluit maken.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
joostvd3581 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 20:32:

Wat denken jullie ervan? Ik heb de koper nog niet naar een verklaring gevraagd, maar zouden jullie hem laten staan vanwege deze onderhoudshistorie?
Het enige vreemde is onderhoud op 10.000km interval (laatste twee vermeldingen). Dat er daarvoor lang geen onderhoud is geweest, kan liggen aan het verlaten van een lease. Het komt voor dat aan het einde weinig onderhoud gedaan wordt, immers kosten besparen want de auto gaat er toch uit.
Dus, waarom onderhoud op 10.000km interval en dan ook vrij vlot na laatste onderhoud gaan verkopen. Misschien hele logische verklaringen voor, verhuizen, andere baan etc. Aankoopkeuring +1

[ Voor 5% gewijzigd door Ramon 73 op 23-11-2019 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostvd3581
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-04-2023
(jarig!)
Bedankt allemaal voor het meedenken, maar ik vond vanmorgen op Autotrack een Toyota Auris Hybrid stationwagen, met lederen bekleding en nog veel meer fijne opties. Deze is het uiteindelijk geworden omdat hij toch meer kofferruimte heeft dan de CT200h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
vliegenmepper schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:08:
@Valo Daar heb ik ook kort aangedacht, maar inruilen voor wat anders is natuurlijk ook niet goedkoop. Niet als je minimaal dezelfde luxe en comfort wilt. Dit was voor mij de goedkoopste optie om in luxe door te blijven rijden.
Klopt. Nou ja je kan er iig weer flink wat kilometers tegenaan.

Hebben jullie post gekregen van fastned? Om geld uit te lenen tegen 6 procent rente? Vermoed dat ze mijn gegevens via lexus hebben gehad :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
M’n kachel ventilator begint weer lawaai te maken. Had em al eens er uit gehaald en met glijlagervet behandeld. Maar dat was uitstel van executie. Op de sloop vragen ze noga dikke prijzen.
Die van een prius zijn stukken goedkoper en het type nummer is voor het - streepje gelijk. Achter het streepje is wel anders. Wat zou het verschil zijn? Zou die van een prius gewoon passen?
Of zijn er nog alternatieven? Zoals andere types auto’s die wel dezelfde gebruiken.

[ Voor 1% gewijzigd door rosje77 op 30-11-2019 19:51 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
M'n CT maakte ineens nogal veel lawaai als de benzinemotor draaide, flink ratelend geluid.

Vandaag eens op de brug gezet, middelste hitteschild op 2 vd 3 plekken afgebroken. Gelukkig nog vast kunnen zetten met een paar flinke ringen. Gelukkig is 't nu verholpen voor 'n paar centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ook hier nog altijd een tevreden gebruiker van de ct200h.
1 ding waar ik me vaak wel aan erger is de automatisch dimmende binnen spiegel. Als een auto achter me rijdt op gepaste afstand dan dimt de spiegel niet, pas als de auto wat verder achter me rijdt 'ziet' de spiegel pas de auto en gaat de spiegel dimmen.

Dichterbij lijkt het alsof het licht van de auto achter me niet op de sensor valt waardoor het licht niet goed geregistreerd wordt. Ik vrees dat er niet veel aan te doen is, een combinatie van lengte, zithouding en spiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Ik ben juist zeer tevreden over de dimmende spiegel. Van tevoren nooit verwacht dat dit zo comfortabel is in dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
Misschien zit de spiegel wat te hoog en valt het licht niet goed op de sensor. De spiegelhoogte is verstelbaar. Bij mijn LL gaan de buitenspiegels ook mee dimmen. Weet niet of andere modellen dit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Meedimmende buitenspiegels zit alleen op de LL ja. In combinatie met dat de spiegels kantelen bij achteruit rijden.

Ik vind de dimmende binnenspiegel ook niet fantastisch. Mijn vorige auto (Opel Astra) en mijn 2e auto (Peugeot 208) hebben een dimmende binnenspiegel die zijn werk veel beter doet.
Bij de CT laat ie nog vrij veel licht door terwijl de rest onzichtbaar wordt. Bij (bijvoorbeeld) mijn 208 dimt ie het licht bijna helemaal maar kun je de omgeving achter de auto achter je nog gewoon waarnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
rosje77 schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:32:
Misschien zit de spiegel wat te hoog en valt het licht niet goed op de sensor. De spiegelhoogte is verstelbaar. Bij mijn LL gaan de buitenspiegels ook mee dimmen. Weet niet of andere modellen dit hebben.
Daar lijkt het inderdaad wel op ja.
Ik zal eens kijken of hij in hoogte verstelbaar is, dit is me nog niet opgevallen in ieder geval dat dit zou kunnen

Pagina: 1 ... 27 ... 33 Laatste