Lexus CT200H

Pagina: 1 ... 26 ... 33 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-06 11:23
Valo schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 23:34:
[...]

Welke obd dongle heb jij gehaald? Heb de site bekeken van dr prius. Aangeraden wordt om een bepaalde te kopen van 17 euro. Kan het goedkoper :p
Poeh.... dat is sowieso wel een jaar of 3 a 4 geleden. Gewoon eentje van 5 euro ofzo van ebay. Van wat ik lees moet je er een beetje mazzel mee hebben, zijn wel slechte versies in omloop.

Wat trouwens ook een leuke app is, is Hybrid assistant. Hiermee kan je via de dongle allemaal realtime info zien van de hybride aandrijflijn. Tot en met temperaturen van de motor/generators en hoeveel KW energie er geleverd en geregenereerd wordt aan toe...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vliegenmepper
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-06 13:47
Valo schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 23:34:
[...]

Welke obd dongle heb jij gehaald? Heb de site bekeken van dr prius. Aangeraden wordt om een bepaalde te kopen van 17 euro. Kan het goedkoper :p
Aliexpress voor nog geen 3 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:30
Ik heb een ct200h en ben het krabben zat :) Ik wil zo'n anti ijs doek kopen maar weet niet welke maat ik nodig heb. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:24

13art

Moderator Mobile
(jarig!)
TweakerVincent schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 19:49:
Ik heb een ct200h en ben het krabben zat :) Ik wil zo'n anti ijs doek kopen maar weet niet welke maat ik nodig heb. Iemand een tip?
Die zijn toch one size vaak, bij de gamma bijvoorbeeld. Of bedoel je wat anders dan zo'n zilveren mat die je op je voorruit legt?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
l3art schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:34:
[...]

Die zijn toch one size vaak, bij de gamma bijvoorbeeld. Of bedoel je wat anders dan zo'n zilveren mat die je op je voorruit legt?
Zo’n zilveren gewoon. Maar op internet zie ik allemaal verschillende maten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
(jarig!)
Als ik jou was zou ik gewoon naar de bouwmarkt gaan en daar zo'n ding halen. Vast goedkoper en net zo makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-06 21:50

Metalfreak

Hoije woh!

TweakerVincent schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 19:49:
Die van de Action past prima hoor :P

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 11:56
Zo'n zilveren mat op de voorruit is een uitkomst. Een keer een te oude krabber gebruiken en je hebt de krassen in je voorruit. Dat zal je met zo'n mat niet gebeuren, die vriest hooguit vast zodat je even met een ongewenste sticker rijdt en een nieuwe mat mag kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Anderhalve liter fles lauw water werkt het best en het snelst. Het hele varst verhaal is nogal overdreven. Zou het alleen niet doen als je al echt dikke sterren in je ruit hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:15

charrel

Cortisol4life..

Slomy schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:45:
Met gladheid vorige week uit de bocht geschoten en met rechtervoorwiel tegen stoeprand aan. Gevolg: velg krom en wiellager defect. Kosten: 1200 euro (+-500 wiellager +- 600 velg +- 120 diagnose). Mijn kennis op autovlak is nihil, zijn dat nou normale kosten? Vind het namelijk allemaal wel extreem. Velg ga ik sowieso niet doen, daar ik volgens mij beter een set velgen ergens anders vandaan kan halen.
Wiellagers van toyota zijn duur, ooit is van mijn vorige avensis een wiellager vervangen samen met een vriend van me. Dat lager was al 172€. Onze renault twingo had ook een keer een versleten lager, kosten 12€ voor het lager. Toyo is gewoon duur maar gaat wel wel veel langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:12
Metalfreak schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:55:
Afgelopen week klaagde mijn vriendin over een ratelend geluid komend uit haar CT. Gisteren er maar eens onder gekropen want het klonk als een dun stukje metaal dat zat te rammelen. Uiteindelijk de boosdoener gevonden, het middenste hitteschild boven de middenpijp was op twee van de drie bevestigingspunten afgebroken door corrosie en lag zo te rammelen op de uitlaat. Met een extra ringetje weer (tijdelijk) kunnen vastzetten, maar wel slecht dat zoiets zo simpels eigenlijk al relatief snel kapot is.
volgens mij heb ik sinds vandaag hetzelfde probleem. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:22
snoekds20 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 21:46:
[...]

volgens mij heb ik sinds vandaag hetzelfde probleem. :(
Afgelopen jaar in Italie hetzelfde gehad (was daar door de slechte wegen los geraakt). Overigens toen naar een Toyota dealer gereden in de buurt die heeft het toen kosteloos opgelost. Was wel prachtig om te zien, niks auto de brug op, nee krik met bescherming aan 1 kant eronder, auto voor de helft omhoog, nieuwe schroeven erin en klaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Slomy schreef op maandag 25 februari 2019 @ 06:58:
[...]

Afgelopen jaar in Italie hetzelfde gehad (was daar door de slechte wegen los geraakt). Overigens toen naar een Toyota dealer gereden in de buurt die heeft het toen kosteloos opgelost. Was wel prachtig om te zien, niks auto de brug op, nee krik met bescherming aan 1 kant eronder, auto voor de helft omhoog, nieuwe schroeven erin en klaar :D
Om het te fixen heb ik de auto toch maar eerst op de assteunen gezet ;)

No way dat ik onder een auto ga liggen die op een krik staat :X

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-06 18:22
Binnenkort zijn mijn voorwielen aan vervanging toe. Ik heb nu Goodyear F1 assym er onder zitten. Maar twijfel of ik deze weer neem of voor een ander merk/type ga. Ik vind ze wat spoorgevoellig. Op een weg die behoorlijk bol loopt (vanwege afwatering) vind ik de auto vrij snel naar rechts trekken. Dacht eerst dat het de uitlijning was maar die is gewoon goed. Op vlak asfalt rijd de auto ook gewoon recht. Mijn Nokian winterbanden hebben dat probleem niet. Maar dat zijn 16” wielen en zomer heb ik 17”.

Wat is jullie ervaring met 17”?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulkbuster
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13:04
rosje77 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:48:
Binnenkort zijn mijn voorwielen aan vervanging toe. Ik heb nu Goodyear F1 assym er onder zitten. Maar twijfel of ik deze weer neem of voor een ander merk/type ga. Ik vind ze wat spoorgevoellig. Op een weg die behoorlijk bol loopt (vanwege afwatering) vind ik de auto vrij snel naar rechts trekken. Dacht eerst dat het de uitlijning was maar die is gewoon goed. Op vlak asfalt rijd de auto ook gewoon recht. Mijn Nokian winterbanden hebben dat probleem niet. Maar dat zijn 16” wielen en zomer heb ik 17”.

Ik heb 17 inch in combinatie met de standaard Yokohama band die de Lexus dealer eronder legt. Ik ben opzicht tevreden over deze band, merk echter wel dat ook deze band soms wat spoor gevoelig is. Op het internet lees ik verder wat klachten over het afrol geluid. Of dit valt me niet op of ik hoor het niet meer, ik heb er in ieder geval geen klachten over. Qua wegligging ben ik tevreden over de Yokohama band.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vliegenmepper
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-06 13:47

Ik rij zowel zomer als winter op 17''dus ik heb geen vergelijk met een andere banden maat, maar ik heb wel op verschillende soorten gereden. Voor zomer reed ik altijd met Dunlop Sport Fastresponse maar ik ben overgestapt naar jouw Goodyear F1 assym3. De dunlop banden reden heerlijk, maar ik vond ze te onzuinig (1:16,9 met bijna alleen maar snelweg tussen de 100-130km/h maat 225/45/r17) en ze slijten naar mijn mening veel te snel (ong 35dkm) en hebben last van cupping. Ik herken je opmerking over naar rechts trekken meteen. De Dunlops hadden daar geen last van. Ook met mijn winterbanden heb ik het naar rechts trekken niet ervaren. In ieder geval niet zo ervaren als bij de Goodyears dus ik denk dat dit specifiek bij deze band hoort. Als winterbanden heb ik Michelin alpine 5 en Dunlop Winter Sport 5 gehad. Beide banden rijden prima, maar de Michelins zijn een stuk stiller en voor de rijbeleving vind ik dat erg belangrijk.

Als ik ze vergelijk:
Dunlop FR: beter weggedrag, onzuinig, gevoelig voor cupping, snel slijten
Goodyear: zuiniger (1: 17,9), stiller, trekt snel naar rechts

Ik vind het lastig om te zeggen welke banden ik liever heb. Qua rijbeleving gaat mijn voorkeur uit naar de Dunlops ondanks dat de Goodyears stiller en zuiniger zijn. Op lange stukken snelweg is het naar rechts trekken storend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• axeldenekamp1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-06 22:05
:
Valo schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 02:49:
[...]

Met 14k kun je net niet de facelift kopen denk ik. Dan zou ik minder uitgeven en dan het eerste model pakken (pre facelift). Ter vergelijking: ik heb 12.675 betaald (incl inruil van 3k) voor een business line pro uit 2012 met 172k erop bij de lexus dealer. Zat 16 inch op. Geblindeerde ramen achter. Grote nav. Stoelverwarming. Lederen bekleding (weet niet of dat echt leder is maar boeit me niet). 6 maanden garantie.

Je kan nog kijken voor:
Led verlichting
Schuifdak
En die stereo van een audiomerk
Automatisch stoel verzetten.
17 inch (hoefde ik niet per se)

Ik heb de auto in september 2016 gekocht dus dan heb je vergelijkingsmateriaal. Tot nu toe geen spijt. Moeten wel hele gekke dingen gebeuren moet ik nu nog spijt krijgen.
Na lang zoeken toch een LL van maart 2014 facelift model met 165K op de kop kunnen tikken voor rond de 12K.
Was wel meeneem prijsje zonder garantie en met wat lakschade maar wel volledig dealer onderhouden. Dus de gok gewaagd.
Opties:
ML soundsysteem
Led koplampen
Leren bekleding
Beide voorstoelen el bedienbaar
17" velgen
Enz.

Waar ik nog niet uitkom is.
Als ik de auto start en dan de rem volledig hard intrap gaat een oranje slip lampje branden en na nog een keer instappen gaat hij weer uit. Kan nergens vinden wat dat is.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:54
Dat is de hill-start assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
Dat is idd de Hill start. De rem blijft dan even plakken als je die los laat. Wegrijden op een heuvel is zo heel gemakkelijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
vliegenmepper schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 17:17:
[...]

Als ik ze vergelijk:
Dunlop FR: beter weggedrag, onzuinig, gevoelig voor cupping, snel slijten
Goodyear: zuiniger (1: 17,9), stiller, trekt snel naar rechts

Ik vind het lastig om te zeggen welke banden ik liever heb. Qua rijbeleving gaat mijn voorkeur uit naar de Dunlops ondanks dat de Goodyears stiller en zuiniger zijn. Op lange stukken snelweg is het naar rechts trekken storend.
Dat de goodyears stil zijn en ook niet zo hard bevalt me juist goed.
Dunlop valt dus af.
Yokohama had ik er onder toen ik de auto kocht en vond ze ook erg cuppen.
Waar ik nu nog benieuwd naar ben is Michelin en continental.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-11-2024
axeldenekamp1 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 20:46:
:
[...]

Na lang zoeken toch een LL van maart 2014 facelift model met 165K op de kop kunnen tikken voor rond de 12K.
Was wel meeneem prijsje zonder garantie en met wat lakschade maar wel volledig dealer onderhouden. Dus de gok gewaagd.
Opties:
ML soundsysteem
Led koplampen
Leren bekleding
Beide voorstoelen el bedienbaar
17" velgen
Enz.
Nette prijs!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:22
Ben aan het kijken (voorzichtig, niet absoluut noodzakelijk) naar eventueel een andere auto (gezinsuitbreiding). Inruilprijzen op een CT - LL uit 2011 liggen zo tussen de 9-10K range (dealer onderhouden en op dit moment op 110K). Had persoonlijk toch eigenlijk wat hoger verwacht in de richting van de 11-12K. Iemand anders recent zijn CT ingeruild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Slomy schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 06:46:
Ben aan het kijken (voorzichtig, niet absoluut noodzakelijk) naar eventueel een andere auto (gezinsuitbreiding). Inruilprijzen op een CT - LL uit 2011 liggen zo tussen de 9-10K range (dealer onderhouden en op dit moment op 110K). Had persoonlijk toch eigenlijk wat hoger verwacht in de richting van de 11-12K. Iemand anders recent zijn CT ingeruild?
Je kan hem toch altijd zelf proberen te verkopen? Wat kosten vergelijkbare auto's op internet? Vergeet niet dat de dealer er ook nog wat aan moet verdienen. Inruil is ook een beetje afhankelijk van waarop je hem inruilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 19:18
Slomy schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 06:46:
Ik heb eind vorig jaar mijn CT200h Business Line met 160k op de teller ingeruild voor 10k. Dus met een beetje onderhandelen moet je toch wel 11k kunnen krijgen. Ben toen bij heel wat autobedrijven geweest en de prijs varieerde toen tussen de 7,5 en de 10k dus en kan best verschil inzitten.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 06-06 17:26
Het viel mij ook op dat de prijzen de laatste tijd weer wat omhoog zijn gegaan. Vooral bij Lexus zelf. Een auto waar je vorig jaar 12.5k voor betaalde, kost nu toch zo'n 14k - 14.5k. Ik neem aan dat de lease markt kleiner is geworden en dat dus simpelweg het aanbod geslonken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
Bij een toyota dealer keek ik voor een prius plug in. Dealer bood me geloof ik 8.5k voor mijn 2012 ct bl met 185k erop. Niet gedaan. Denk dat ze hem makkelijk voor 11k weer van de hand doen als k het wel had gedaan.

Als de auto geen dure mankementen vertoont en gewoon in prima staat is, is particulier verkopen altijd het beste voor je portemonnee. Kan alleen wel een tijdje duren.

Had trouwens ook yokohama erop liggen en die cupte ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:41

BCC

Ik had van de week in utrecht centraal een kaartje onder de ruitenwisser met daarop: wij willen graag uw auto kopen, garage XYZ. Ik heb ff rondgekeken maar ik was echt de enige op de hele parkeerplaats er mee .. Dus ze zijn denk ik in trek,

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Daar zijn dan ook argumenten genoeg voor, de CT is echt een allemansvriend. Ze zijn ook betrouwbaar, zuinig, makkelijk te bedienen, vlot genoeg, redelijk betaalbaar in onderhoud, praktisch en stijlvol zonder patserig te zijn.
Als ik weer een kilometervreter nodig zou hebben, zou de CT zo maar weer het verlanglijstje aanvoeren.

[ Voor 18% gewijzigd door Bacchus op 13-03-2019 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

alex3305 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 17:59:
Het viel mij ook op dat de prijzen de laatste tijd weer wat omhoog zijn gegaan. Vooral bij Lexus zelf. Een auto waar je vorig jaar 12.5k voor betaalde, kost nu toch zo'n 14k - 14.5k. Ik neem aan dat de lease markt kleiner is geworden en dat dus simpelweg het aanbod geslonken is.
Ik zie dat helaas ook. 2 jaar geleden gekeken naar de CT200, de goedkoopsten in mijn Range zaten toen rond de 12K, dus ik dacht ik wacht wel 2/3 jaar tot ze verkrijgbaar zijn onder de 10K.

Ze zijn nu niet of nauwelijks goedkoper en soms zelfs duurder geworden. Het aanbod van ex-leasers is minder geworden, maar diesel begint ook steeds meer in het verdomhoekje te zitten. Iets dat een zuinige benzine hybride alleen maar aantrekkelijker maakt op de particuliere markt.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
2 - 3 jaar geleden zag je ook veel meer luxury line uitvoeringen dan nu. Die ex lease wagens hebben nu allemaal een nieuw baasje die daar voorlopig wel in blijven rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

rosje77 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:21:
2 - 3 jaar geleden zag je ook veel meer luxury line uitvoeringen dan nu. Die ex lease wagens hebben nu allemaal een nieuw baasje die daar voorlopig wel in blijven rijden.
De CT van mijn vriendin komt oorspronkelijk ook uit België. De dealer gaf toen ook al aan dat ze echt moeite moesten doen om nog ergens wat CT's vandaan te halen met een niet te hoge kilometerstand die voor hun aantrekkelijk waren voor de verkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
(jarig!)
Metalfreak schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:27:
[...]

De CT van mijn vriendin komt oorspronkelijk ook uit België. De dealer gaf toen ook al aan dat ze echt moeite moesten doen om nog ergens wat CT's vandaan te halen met een niet te hoge kilometerstand die voor hun aantrekkelijk waren voor de verkoop.
Hoe ouder, hoe hoger de gemiddelde kilometerstand wordt.
CT's met een lage kilomterstand zullen inderdaad veel schaarser worden. Overigens is een hoger aantal kilometers niet echt iets om je zorgen over te maken als ik de berichten hier zo lees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

l3art schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:29:
[...]

Hoe ouder, hoe hoger de gemiddelde kilometerstand wordt.
CT's met een lage kilomterstand zullen inderdaad veel schaarser worden. Overigens is een hoger aantal kilometers niet echt iets om je zorgen over te maken als ik de berichten hier zo lees.
I know, maar toch zoekt het gros van de kopers wel naar lagere kilometerstanden. Een merkdealer vindt een CT200h met 200k op de teller over het algemeen niet meer interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
Staat er nou eentje voor 8800 euro op mp met 190k op de teller. Lexus CT 200H 1.8 Hybrid 2012 Zwart
€ 8.800,00
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons

Met scherm

Heb de mijne gekocht met 179k 2012 bl voor 12.7k in 9-2017. Das dan toch een afschrijving van 3.9k in 1.5 jaar (incl marge dealer). Plus nog de mogelijkheid om af te bieden. Dus zal pakweg een afschrijving zijn van 4.3k ervanuitgaande dat de auto gewoon in goede staat is. Enige verschil is dat k stoelverwarming heb en getinte ramen achter en vollederen bekleding.

[ Voor 41% gewijzigd door Valo op 14-03-2019 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valo
Deze dan met 310k

Lexus CT 200h Hybride Aut Executive, Navi, Camera, Alcantara
€ 9.900,00

:*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bacchus
Nu zal ik de eerste zijn om de betrouwbaarheid van Toyota's/Lexus' hybrides te verdedigen maar bijna tien mille voor een serie-geproduceerde hatchback met meer dan drie ton op de teller is echt gestoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

@Valo
Ik denk dat je die eerste Marktplaats aanbieding niet serieus moet nemen, en zeker niet moet gebruiken als prijspeil voor huidige CT200's. De advertentie is een soort lokkertje met 45 reacties erop, en nog niet verkocht. Iets klopt er niet aan die advertentie.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-06 21:37

Heb nu 18 maanden Michelin CrossClimate+ op 17 inch (CT LL 2012). Fijne banden. Veel grip, redelijk stil en zuinig. Plus je kunt daar ook goed op sneeuw uit de voeten. Op wintersport kwam ik zelfs een besneeuwde heuvel op.

Vind niet meer wisselen ideaal. En deze banden presteren goed in alle omstandigheden. Ze benaderen het niveau van de specialisten. Door klimaatverandering krijgen we in Nederland een steeds grilliger weerbeeld. Zo was het eind februari opeens uitzonderlijk warm met circa 20c. De winterbanden die half leasend Nederland eronder hebben liggen hebben dan een significant langere remweg dan een zomerband of all-seasons. Eind januari lag er echter opeens een dik pak sneeuw. Daar kun je weer moeilijk op rijden met zomerbanden. De nieuwste generatie all-seasons banden zijn in mijn ogen daarom de beste oplossing.

[ Voor 18% gewijzigd door Magnolia op 14-03-2019 15:12 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:49
Hier ook weer de zomerbanden ingepland. Gelijk maar nieuwe deurmatten en de kunstof kofferbakbescherming besteld, want dat ziet er allemaal niet meer uit (vaak vieze/stoffige schoenen en nogal eens wat troep in de achterbak). Zonde, maar hopelijk wordt het nu weer een gevoel als nieuw.

Heeft iemand hier ervaring met andere niet-officiële accessoires toevoegingen?
Ik heb al eens wat wagens gezien met een uitlaat (opzetstuk) maar dat ziet er niet uit. Maar bijv. simpele dingen als mooie ventielen, oranje flitsers, spoilertje, wat tinten of andere handigheidjes voor binnen de auto ben ik wel benieuwd naar.

Of specifiek voor de CT200h, bijvoorbeeld om de reflectoren op de achterbumper te vervangen door extra remlichten: Klik of Klik

Kofferbak spoiler: Klik

Multimedia-systeem waar je wel iets aan hebt: Klik

Of ietsje duurder ( :+ ), met Android Auto en incl. alle functionaliteiten: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
Enige wat ik tot nu toe gedaan heb is Carbon wrap op het decor panel boven handschoenvakje. Ik had daar een beschadiging zitten en vond dat de kleur net iets afweek van de rest van het dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
(jarig!)
Het handschoenenvakje viel steeds weer open, nu blijkt er zo'n metalen klemmetje te missen waarin de deksel vast klemt. Weet iemand hier wat de naam van zo'n klemmetje is zodat ik deze ergens kan bestellen of ophalen?

De Lexus dealer zit hier niet echt in de buurt dus langsrijden is niet 1, 2, 3 gedaan. Anders een keer langs een andere garagebedrijf rijden.

[ Voor 25% gewijzigd door 13art op 21-03-2019 10:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

l3art schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:26:
Het handschoenenvakje viel steeds weer open, nu blijkt er zo'n metalen klemmetje te missen waarin de deksel vast klemt. Weet iemand hier wat de naam van zo'n klemmetje is zodat ik deze ergens kan bestellen of ophalen?

De Lexus dealer zit hier niet echt in de buurt dus langsrijden is niet 1, 2, 3 gedaan. Anders een keer langs een andere garagebedrijf rijden.
Dan zou je wel eens even bij de Toyota dealer kunnen kijken, veel van zo'n universele onderdelen kunnen ze daar wel leveren of hebben ze zelfs op voorraad.

Misschien is hier overigens wel een onderdeelnummer in te vinden:
Afbeeldingslocatie: https://jp-carparts.com/images/parts/232110/232110_5501_0003.png

[ Voor 5% gewijzigd door Metalfreak op 21-03-2019 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
(jarig!)
Metalfreak schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:15:
[...]

Dan zou je wel eens even bij de Toyota dealer kunnen kijken, veel van zo'n universele onderdelen kunnen ze daar wel leveren of hebben ze zelfs op voorraad.

Misschien is hier overigens wel een onderdeelnummer in te vinden:
[Afbeelding]
Check, volgens mij is het nummer 6 van die kleine materialen lijst op de eerste Je hebt je bericht aangepast zie ik ;) afbeelding.

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 21-03-2019 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
Metalfreak schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:55:
Afgelopen week klaagde mijn vriendin over een ratelend geluid komend uit haar CT. Gisteren er maar eens onder gekropen want het klonk als een dun stukje metaal dat zat te rammelen. Uiteindelijk de boosdoener gevonden, het middenste hitteschild boven de middenpijp was op twee van de drie bevestigingspunten afgebroken door corrosie en lag zo te rammelen op de uitlaat. Met een extra ringetje weer (tijdelijk) kunnen vastzetten, maar wel slecht dat zoiets zo simpels eigenlijk al relatief snel kapot is.
Bij mij deze week ook een ratelend geluid. Hitteschild die boven de einddemper zit lag gewoon los op de einddemper :/

Het is deze https://www.toyolexparts....us-heat-shield-5832776010

Ga morgen eens een poging wagen met grote revetjes en antiroest spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axeldenekamp1
Heeft iemand ervaring met een rare geur uit het ventilatie/airco systeem?

Bij mijn Ct200h Luxury uit 2014 komt een ondefinieerbare :S geur die niet echt fijn is uit de roosters.

Is hier zelf nog iets aan te doen of wordt het toch een ritje naar de Lexus garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
(jarig!)
axeldenekamp1 schreef op zondag 7 april 2019 @ 19:29:

Bij mijn Ct200h Luxury uit 2014 komt een ondefinieerbare :S geur die niet echt fijn is uit de roosters.

Is hier zelf nog iets aan te doen of wordt het toch een ritje naar de Lexus garage?
Lijkt er op dat de boel gereinigd moet worden en opnieuw gevuld moet worden. Beide niet iets wat je zelf kan doen. Kost gok ik ergens rond de 80-90 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Wanneer is je interieurfilter voor het laatst vervangen? Dat kan namelijk ook vervelende geurtjes opleveren. Haal 'm er eens uit (zit volgens mij bij de CT ook achter het dashboardkastje) en controleer hoe die eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axeldenekamp1
Metalfreak schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:00:
[...]

Wanneer is je interieurfilter voor het laatst vervangen? Dat kan namelijk ook vervelende geurtjes opleveren. Haal 'm er eens uit (zit volgens mij bij de CT ook achter het dashboardkastje) en controleer hoe die eruit ziet.
Dit filter is nog redelijk schoon en is geurloos.
Zal toch wel ergens in het aircosysteem zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semidevidra
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08-2021

Hi Axeldenekamp1,

Dit heb ik ook gehad, komt volgens gewoon door de bacterieën door je airco.
Een tijdje terug bij de garage gewoon laten reinigen... werkte het.. eerste paar weken merkte ik niks ervan maar daarna rook het niet meer. recent ruikt mijn auto wel waar een beetje naar uit de roosters.

Er zijn een paar dingen die je zelf kunt doen en aanleren.
5 minuten voordat je op bestemming bent airco uitzetten.
of
ramen open doen en flink laten blazen (de roosters)

verder heb ik er nu ook gewoon van die auto verfrissers op de ventilatie rooster zitten (te halen bij de action voor euro'tje of 2 hangt af wat je wilt).

Hoop je voldoende te hebben geïnformeerd!

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-06 20:15

@r!k

It is I, Leclerq

Toch weer leuk van Lexus, hoewel ik de vorige verrassing (flesje champagne in 2011) leuker vond. Begin juli kan ik mijn nieuwe ct200h ophalen, ik kreeg nu gisteren pakkertje van Lexus thuisgestuurd met ruitenreiniger, dashboardreiniger, interieurreiniger alsmede droge doeken en vochtige doekjes in een zeer nette Lexus map.

Nog iets meer dan 2 maandjes wachten.... aan het aftellen nu hoor. :)

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-05 08:41
de laatste tijd merk ik bij onze ct200h dat de ventilator van de koeling van de hybride accu wat vaker hoorbaar wordt. Of het valt me nu pas op. Is het eigenlijk normaal dat ie aan gaat onder normaal gebruik van de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
@martk2280 Ja, dat is normaal. Uiteraard afhankelijk van de omgevingstemperatuur en de belasting op het elektrisch systeem. Ik merkte ook wel een sterke correlatie met een agressieve/sportieve rijstijl en verticaal profiel van de route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
Is dat dat windgeluid wat vanuit naast de achterbanken komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
Valo schreef op maandag 6 mei 2019 @ 23:38:
Is dat dat windgeluid wat vanuit naast de achterbanken komt?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
Bacchus schreef op maandag 6 mei 2019 @ 08:27:
@martk2280 Ja, dat is normaal. Uiteraard afhankelijk van de omgevingstemperatuur en de belasting op het elektrisch systeem. Ik merkte ook wel een sterke correlatie met een agressieve/sportieve rijstijl en verticaal profiel van de route.
Oké dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:58
Iemand bekend met het Renault achtige infotainment wat je in wat occasions vind? En is het mogelijk om het originele navigatiesysteem te vervangen door een andere met Android Auto? Ik zie ook een aantal systemen die in de middenconsole worden geplaatst, maar ik ben daar niet zo fan van

Marstek Venus 5.12KWh V148 - Shelly Pro 3EM (B2500 geëmuleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
Bij sommige modellen die in de 14% bijtelling categorie vielen zijn inderdaad achteraf een voor de CT aangepaste versie van een TomTom ingebouwd... Kwa Android heb je een aantal aanbieders op Aliexpress die is voor de CT hebben i.p.v. de originele radio/ navigatie....
Verder heb je van GROM ( ook wel bekend van de Volvo Bluetooth entertainment modules) de VLine voor Toyota en Lexus.https://gromaudio.com/sto...m-navigation-upgrade.html Dit vind ik er persoonlijk wel erg mooi uit zien. Tevens blijft de volledige functionaliteit van het originele systeem gehouden... Alleen 550 euro vind ik net even teveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik ben zoals altijd weer late-to-the-party.

Afgelopen week een CT200h Luxury Line uit 2014 aangeschaft, wel via een dealer gekocht, maar komt uit particulier eigendom.

En bevalt al uitstekend. Wel heb ik even een OBD dongle aangeschaft om de achteruitrijpiepjes uit te zetten, daar word ik namelijk horensdol van.

Verder bevalt hij erg goed, heerlijk relaxt cruisen en dat was het doel :)

[ Voor 10% gewijzigd door Hooglander1 op 20-05-2019 14:48 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:56
Guusz schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:07:
Bij sommige modellen die in de 14% bijtelling categorie vielen zijn inderdaad achteraf een voor de CT aangepaste versie van een TomTom ingebouwd... Kwa Android heb je een aantal aanbieders op Aliexpress die is voor de CT hebben i.p.v. de originele radio/ navigatie....
Ik heb een dergelijk AE systeem ingebouwd (gehad). In sommige opzichten een leuke upgrade, geluid was beduidend beter en ingebouwd scherm was erg fijn. Echter waren mijn ervaringen met de carkit wisselend en spotify en Waze tegelijk gebruiken bleek geen success. Beiden voor mij een must, daarom terug moeten wisselen naar de originele unit met telefoon over BT.

(Indien iemand deze unit wil overnemen/uitproberen; DM even voor meer info :))

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hooglander1 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:45:
En bevalt al uitstekend. Wel heb ik even een OBD dongle aangeschaft om de achteruitrijpiepjes uit te zetten, daar word ik namelijk horensdol van.
Dat wil de dealer ook nog wel doen voor je, ik weet niet of een losse dongle genoeg is. Toyota heeft er een heel kastje voor (TIS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

bouwfraude schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:18:
[...]

Dat wil de dealer ook nog wel doen voor je, ik weet niet of een losse dongle genoeg is. Toyota heeft er een heel kastje voor (TIS).
Ging prima met de module en app van Carista :)

Geeft je meteen een hele zwik extra opties:

https://caristaapp.com/vehicles/lexus/ct/1st-gen#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
21 maanden nu in bezit.
46k kilometers nagenoeg alleen snelweg
Gem. Km/h op boardcomputer 51
Verbruik aan de pomp 6.39L/100km

Alleen een klein beurtje, een schroef in mijn band (kon gerepareerd worden voor 15 euro) en een hitteschild boven de uitlaat beschadigd (paar grote revetjes gehaald bij de hornbach voor een paar euro om het te repareren).

Still going strong!
Staat nu 219k op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Dat blijft toch een pittig verbruik, ik deed zonder moeite toch makkelijk een liter per 100 km minder. En gezien je gemiddelde snelheid, verwacht ik niet dat je veel kans krijgt te racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Bacchus schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:04:
Dat blijft toch een pittig verbruik, ik deed zonder moeite toch makkelijk een liter per 100 km minder. En gezien je gemiddelde snelheid, verwacht ik niet dat je veel kans krijgt te racen.
Met doorrijden op de snelweg en cruisen op 130+ op de teller kom je er wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Brilsmurfffje schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:28:
[...]

Met doorrijden op de snelweg en cruisen op 130+ op de teller kom je er wel aan.
Die van ons niet hoor, die ziet bijna alleen maar snelweg met 130+ met vlot optrekken en heeft een gemiddeld verbruik volgens de boordcomputer van 5,6l/100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Metalfreak schreef op maandag 10 juni 2019 @ 13:18:
[...]

Die van ons niet hoor, die ziet bijna alleen maar snelweg met 130+ met vlot optrekken en heeft een gemiddeld verbruik volgens de boordcomputer van 5,6l/100km.
Dat is wel bijzonder. Dat zie ik echt totaal niet bij die snelheden. Welke banden gebruik je? En welke maat heb je eronder zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Hooglander1 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 21:38:
[...]

Dat is wel bijzonder. Dat zie ik echt totaal niet bij die snelheden. Welke banden gebruik je? En welke maat heb je eronder zitten?
De 15" standaardvelgen met Michelin energy savers eronder in 195 breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
Dit was op een rechte weg zonder wind. 120 op de teller op CC
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/m5bp768wmlv9zhr/IMG_20190616_225106.jpg?raw=1
Ik heb 215/45r17 Goodyear efficiëntgrip performance banden...

120 op de teller is 113 volgens de gps:
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/la66nq4b8pkcp11/IMG_20190616_225131.jpg?raw=1

En als je 130 gps rijdt(139 teller) loopt het verbruik rap op:
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/c11n0csfl0v870d/IMG_20190616_225405.jpg?raw=1

Al vind ik 1 op 15 á 16 nog netjes met die snelheden...., mijn vorige auto reed dan 1 op 9,5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
Precies. Daarom heb ik ook de ct200 gekocht. Ik tank btw voor ca 80 procent in belgie (e10). E10 verbruikt sws ~4 procent meer dan euro 95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Weet iemand of een 2012 model standaard een akoestische voorruit heeft? Het 2014 facelift model heeft dit wel als ik online zoek.

Na een grote barst is de vooruit van mijn CT200h uit juni 2012 vervangen door Carglass maar op de snelweg lijk ik nu meer windgeruis te horen. Ik had wel een foto'tje gemaakt van het logo in de oude ruit maar die is helaas niet scherp. De nieuwe voorruit is van een ander merk en niet akoestisch (speciale film laag tussen de ruitlagen die geluid dempt). Wellicht kan iemand met een 2012 model een foto'tje maken. Of een voorruit akoestische film heeft wordt meestal aangeduid met het woord 'Acoustic' of een logo van een oortje met een pijl eromheen. Zie hier.

Afbeeldingslocatie: https://bettersoundproofing.com/wp-content/uploads/2019/01/acoustic-windshield.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Magnolia op 18-06-2019 10:05 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:06
Over een aantal weken gaan we een 2e hands CT200h kopen. Budget is 12000-13000 en daar is gelukkig genoeg voor te vinden. (wil het liefst een met scherm).

Kom nu uit een Kia Picanto van 2006 dus zal een hele upgrade worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
(jarig!)
Magnolia schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:59:
Weet iemand of een 2012 model standaard een akoestische voorruit heeft? Het 2014 facelift model heeft dit wel als ik online zoek.

Na een grote barst is de vooruit van mijn CT200h uit juni 2012 vervangen door Carglass maar op de snelweg lijk ik nu meer windgeruis te horen. Ik had wel een foto'tje gemaakt van het logo in de oude ruit maar die is helaas niet scherp. De nieuwe voorruit is van een ander merk en niet akoestisch (speciale film laag tussen de ruitlagen die geluid dempt). Wellicht kan iemand met een 2012 model een foto'tje maken. Of een voorruit akoestische film heeft wordt meestal aangeduid met het woord 'Acoustic' of een logo van een oortje met een pijl eromheen. Zie hier.

[Afbeelding]
Ik kan vanmiddag na het werk wel even kijken voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
Mijn 2012 LL heeft lamisafe glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Za mijn lexus met pijn ingeleverd ivm nieuwe wg. Bijna 5 jaar top mee gereden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
Bacchus schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:04:
Vandaag tilburg amsterdam tilburg den bosch tilburg 80-130. Veelal 110~120. Boordcomputer 1 op 23.5 (euro 95).

Komt ook denk ik omdat ik veel richting limburg rijd. Geen trajectcontroles, minder verkeer. Veel meer de mogelijkheid om te planken. Maar voelt wel lekker om ff een 1 op 23.5 dagje neer te zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
rosje77 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 20:37:
Mijn 2012 LL heeft lamisafe glas
Bedankt voor t kijken. Elke voorruit is gelamineerd, zodat de ruit bij elkaar blijft als hij barst of breekt (ivm veiligheid). Gelamineerd glas is ook dubbellaags glas met een film ertussen. Een akoestische gelamineerde voorruit gebruikt een (duurdere) filmlaag die ook een geluidsdempende functie heeft. Dit wordt apart aangegeven.

Dat stond niet aangegeven op jouw voorruit denk ik?

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
Magnolia schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:33:
[...]

Bedankt voor t kijken. Elke voorruit is gelamineerd, zodat de ruit bij elkaar blijft als hij barst of breekt (ivm veiligheid). Gelamineerd glas is ook dubbellaags glas met een film ertussen. Een akoestische gelamineerde voorruit gebruikt een (duurdere) filmlaag die ook een geluidsdempende functie heeft. Dit wordt apart aangegeven.

Dat stond niet aangegeven op jouw voorruit denk ik?
Klopt! Staat er niet bij mij. De facelift versie heeft ook betere geluidsisolatie. Zal dan dus ook in de voorruit zitten. Nooit geweten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magnolia
Bedankt voor de moeite! Alleen deze foto lijkt van een zijruit? (ik zie een zilveren raamsierstrip?). De zijruiten zijn nooit akoestisch bij de CT (ik ken wel wat premium D en E segment auto's die dat aanbieden als optie).

@rosje77 Wellicht verbeeld ik het me en was mijn oude voorruit ook niet akoestisch. Wilde dat even checken voordat ik bij Carglass er een probleem van ga maken.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
Magnolia schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 21:41:
[...]

Bedankt voor de moeite! Alleen deze foto lijkt van een zijruit? (ik zie een zilveren raamsierstrip?). De zijruiten zijn nooit akoestisch bij de CT (ik ken wel wat premium D en E segment auto's die dat aanbieden als optie).

@rosje77 Wellicht verbeeld ik het me en was mijn oude voorruit ook niet akoestisch. Wilde dat even checken voordat ik bij Carglass er een probleem van ga maken.
Zie de strip nu ook, maar zover ik kan zien is dit wel dezelfde tekst die op de voorruit van mijn auto zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Binnenkort willen we een 2e hands CT200h kopen. Budget is ongeveer max 13000 en qua kilometers willen we niet meer dan 150K op de teller hebben. Dit zal waarschijnlijk een ct200h uit 2011 betekeken.

Nu valt dat helaas (net) buiten de Lexus Select occasions, omdat die gelden voor auto's die maximaal 6 jaar oud zijn.

Ik zie dat als we bij de lexus dealer kopen, je nog steeds 6 maanden garantie krijgt en blijkbaar krijg je ook een "onderhoudsbeurt naar schema".

Nu ben ik benieuwd wat er realistisch bij te krijgen is. Ik snap dat elke auto anders is, maar ik zou graag jullie kijk hierop hebben :)

Zat zelf te denken aan:
- Hybrid Check
-Grote onderhoudsbeurt / technische keuring + korting op volgende beurt / 1 jaar garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
Korting op een beurt is natuurlijk lekker. Verder hecht ik niet veel waarde aan garantie bij een CT. Auto is heel betrouwbaar en kan je eigenlijk “blind” kopen. Zoek een leuke uitvoering en kijk of die op goeie banden staat. Wanneer die slecht zijn zou ik daar nieuwe bij willen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Die hybride check krijg je er vast wel gratis bij. Dat bespaart je echter ook precies niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
Heb m ook bij de dealer gehaald ivm weinig aanbod occasion met navi, lederen bekleding, getinte ramen achter etc. Je betaalt hier uiteraard veel meer dan als het via een particulier gaat. De garantie is ook een wassen neus wmb.

Bij aankoop zouden ze de voorbumper goed vastzetten (die zat losjes linksvoor bij het wiel, krijg je met deze auto wellicht ivm de geringe hoogte): oke hij zat vast maar binnen no time was ie weer los en hebben ze een nieuwe bumper erop moeten zetten.

De middenarmsteunklep ging weer open als je hem dicht deed. Zouden ze fixen bij aflevering: niet gedaan.

Gare wiellager opgemerkt. Zouden ze fixen. Niet gedaan. Paar maanden later onder garantie laten fixen.

Cuppende banden. Niks aan gedaan. Paar maanden later "onder coulance" 50 procent korting gegeven op 2 nieuwe banden.

Stuur was verschrikkelijk tijdens de proefrit. Zat een soort "knock" in als je stuurde bij stilstaan en langzaam rijden. Belachelijk dat ze zon auto in die staat in de showroom hebben staan. Hebben ze bij aflevering wel opgelost iig.

Ten slotte: na een tijdje hoorde ik echt een krrrrk bij drempels of stoepranden oprijden. 5x teruggeweest konden ze het niet fixen :s proefrit gereden met monteur die het gewoon waargenomen heeft. Zelfs youtube video gestuurd met overduidelijke aanwezigheid vh geluid. Op een gegeven moment was ik er helemaal klaar mee en maar zo gelaten.

Onderhandelen is echt verschrikkelijk. Heb er 275 euro afgekregen en dan kreeg ik geen naviupdate. Maar ja miss toch mijn poot harder stijf moeten houden. Zonder garantie wilde hij hem onder geen beding verkopen.

Ct200h is gewoon een auto waar je geen garantie op nodig hebt als ie gewoon in goede staat is. Ik zou hem particulier kopen en die 2k die je extra bij een dealer betaalt lekker in je zak stoppen, tenzij je een bepaalde uitvoering/kleur wil hebben die alleen bij de dealer staat.

Ik zou eerder de prius plugin pakken momenteel als je kan laden (zo niet zou ik hem alsnog pakken want hij is zonder laden zuiniger dan de non plugin versie). Halftarief wegenbelasting tm 2020

Toevoeging: zo'n hybride check stelt natuurlijk ook niks voor aangezien de batterijen een autolevenlang meegaan

Toevoeging: Lexus CT 200H 1.8 Hybrid 2011 Zwart
€ 10.500,00

Biem. Goede reviews.

[ Voor 6% gewijzigd door Valo op 24-06-2019 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Bedankt allen, hier kan ik wat mee :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rosje77
Dat probleem met middenarmsteun herken ik. Het knopje wat je indrukt gaat niet goed terug. Het zit goed strak in elkaar waardoor het degelijk aanvoelt maar daardoor ook makkelijk vast gaat zitten. Een beetje wd40 of siliconen spray doet wonderen. Verder heb ik een jankende ventilator gehad onder het dashboardkastje. Deze zelf er uit gehaald en gesmeerd. Vorige week wat gerammel gehad onder de auto. Hitte schild bleek los te zitten. Deze met een grotere ring vast gezet. Allemaal goed zelf binnen een uur te fixen. Het probleem met het stuur is ook een bekend iets. Iets met een schroefje die dan even opnieuw aangedraaid moet worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borisvt
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-06 13:04
Valo schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:33:
Heb m ook bij de dealer gehaald ivm weinig aanbod occasion met navi, lederen bekleding, getinte ramen achter etc. Je betaalt hier uiteraard veel meer dan als het via een particulier gaat. De garantie is ook een wassen neus wmb.

Bij aankoop zouden ze de voorbumper goed vastzetten (die zat losjes linksvoor bij het wiel, krijg je met deze auto wellicht ivm de geringe hoogte): oke hij zat vast maar binnen no time was ie weer los en hebben ze een nieuwe bumper erop moeten zetten.

De middenarmsteunklep ging weer open als je hem dicht deed. Zouden ze fixen bij aflevering: niet gedaan.

Gare wiellager opgemerkt. Zouden ze fixen. Niet gedaan. Paar maanden later onder garantie laten fixen.

Cuppende banden. Niks aan gedaan. Paar maanden later "onder coulance" 50 procent korting gegeven op 2 nieuwe banden.

Stuur was verschrikkelijk tijdens de proefrit. Zat een soort "knock" in als je stuurde bij stilstaan en langzaam rijden. Belachelijk dat ze zon auto in die staat in de showroom hebben staan. Hebben ze bij aflevering wel opgelost iig.

Ten slotte: na een tijdje hoorde ik echt een krrrrk bij drempels of stoepranden oprijden. 5x teruggeweest konden ze het niet fixen :s proefrit gereden met monteur die het gewoon waargenomen heeft. Zelfs youtube video gestuurd met overduidelijke aanwezigheid vh geluid. Op een gegeven moment was ik er helemaal klaar mee en maar zo gelaten.

Onderhandelen is echt verschrikkelijk. Heb er 275 euro afgekregen en dan kreeg ik geen naviupdate. Maar ja miss toch mijn poot harder stijf moeten houden. Zonder garantie wilde hij hem onder geen beding verkopen.

Ct200h is gewoon een auto waar je geen garantie op nodig hebt als ie gewoon in goede staat is. Ik zou hem particulier kopen en die 2k die je extra bij een dealer betaalt lekker in je zak stoppen, tenzij je een bepaalde uitvoering/kleur wil hebben die alleen bij de dealer staat.

Ik zou eerder de prius plugin pakken momenteel als je kan laden (zo niet zou ik hem alsnog pakken want hij is zonder laden zuiniger dan de non plugin versie). Halftarief wegenbelasting tm 2020

Toevoeging: zo'n hybride check stelt natuurlijk ook niks voor aangezien de batterijen een autolevenlang meegaan

Toevoeging: Lexus CT 200H 1.8 Hybrid 2011 Zwart
€ 10.500,00

Biem. Goede reviews.
kraken bij het oprijden van een drempel is een Auris kwaaltje, Draag arm rubbers voorzijde en stabbi stang rubbers inspuiten met silicone is het weg.

Mvg Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
Ja dat klopt over dat stuur. De verkoper vertelde me destijds dat dat schroefje om de 150k aangedraaid moet worden. Weet niet of dat klopt van die 150k maar hij stuurde iig weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
Borisvt schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:39:
[...]

kraken bij het oprijden van een drempel is een Auris kwaaltje, Draag arm rubbers voorzijde en stabbi stang rubbers inspuiten met silicone is het weg.

Mvg Andre
Thanks. Ga het proberen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
edit: vage dubbelpost

[ Voor 90% gewijzigd door Basekid op 14-07-2019 19:20 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Basekid
Van een hele vriendelijke tweaker deze LL uit 2011 met 112k km op de teller overgenomen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2SQa4if.jpg

Aantal ritjes mee gemaakt en rijd echt heel prettig. Kan verbazend vaak in EV modus rijden merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
En nu alweer een vraag :)

Ik wil de radio automatisch naar stations laten scannen en die opslaan. Volgens de handleiding moet ik op de "AST" knop drukken, maar die kan ik nergens vinden... zowel op het scherm als op de fysieke knoppen niet.

Kan iemand mij hier vertellen hoe ik de radio opnieuw kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
Heb je navigatie er in? Neem aan van wel met een LL. Dan ga je in de radio weergave naar “station lijst” oid en daar komen automatisch alle beschikbare zenders tevoorschijn. En die kan je van daar uit in je favorieten zetten...
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/n5h4cdobgsgrwsn/IMG_20190718_155526.jpg?raw=1
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/wh29zzl7hfmwyw1/IMG_20190718_155448.jpg?raw=1

[ Voor 26% gewijzigd door Guusz op 18-07-2019 16:00 . Reden: Foto’s toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Die lijst krijg ik inderdaad te zien. Ik wilde die lijst eigenlijk refreshen/updaten door de radio te laten scannen, maar ik begrijp dat dat niet hoeft omdat het automatisch al gebeurd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guusz
Ja klopt. AF zoekt zoekt alleen een sterkere frequentie van dezelfde zender die je op dat moment luistert..
De lijst begint bovenaan met zenders die een RDS naam hebben, onder zie je nog wat naamloze frequenties. In welke stand je hier staat, bepaald ook wat de knoppen op je stuur doen( door favorieten of de lijst bladeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002

dodo79

witte dikke tonnie

Voor mijn 2012 ct200h business line pro heb ik 4 nieuwe banden nodig.

Wat zijn jullie ervaringen met banden voor deze wagen, wat adviseren jullie??
Zat zelf te denken aan bridgestone turanza.
er zitten 17" velgen op btw

Tevens vandaag als leenauto (eigen auto staat voor beurt bij de dealer) een nieuwe ct200h meegekregen.
Ik merk weinig verschil tussen de nieuwe en mijn 7 jaar oude CT afgezien van dat de nieuwe wel stiller is.
Geeft al aan dat een oudere zeker niet slechter is als een nieuwe. :)

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
dodo79 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:41:

Zat zelf te denken aan bridgestone turanza.
er zitten 17" velgen op btw

Tevens vandaag als leenauto (eigen auto staat voor beurt bij de dealer) een nieuwe ct200h meegekregen.
Ik merk weinig verschil tussen de nieuwe en mijn 7 jaar oude CT afgezien van dat de nieuwe wel stiller is.
Geeft al aan dat een oudere zeker niet slechter is als een nieuwe. :)
Vind ik lawaaierige banden. Hoewel, er zijn meerdere generaties van de Turanza. Wellicht dat de nieuwste generatie wel stil is.

Ik had de 16 inch Turanza uit 2014 en nu de Michelin 4 seizoenen cross climate uit 2018. Veel stiller.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:56
dodo79 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:41:

Ben zelf recentelijk geswitched van 17" Yokohamas naar 4 nieuwe 16" Michelin Primacy 4 banden met andere velgen (2012 CT). Beduidend stiller dan de oude set en communicatie met het wegdek ben ik ook erg over te spreken.

Ik had tijdens mijn laatste kleine beurt ook een nieuwe 2019 CT mee. Ondanks dat die wat luxer uitgevoerd was dan mijn basis editie merkte ik qua comfort niet veel verschil. Demping is inderdaad iets beter maar om daar nou 20k meer voor op tafel te gooien.. ;)

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Opvallend dat jullie Michelins als stil ervaren. Dan heeft Michelin mooi grote stappen gezet op dat gebied. Ik kan me herinneren dat ik Michelins (Energy dacht ik) juist ontzettende herrieschoppers vond tov Turanza's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Bacchus schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 08:03:
Opvallend dat jullie Michelins als stil ervaren. Dan heeft Michelin mooi grote stappen gezet op dat gebied. Ik kan me herinneren dat ik Michelins (Energy dacht ik) juist ontzettende herrieschoppers vond tov Turanza's.
Die standaard Yokahama's waarmee de auto uit de fabriek komt, ik dacht dat het Decibels waren gaven de auto weinig grip in de bochten. Al snel begon de auto over de voorwielen te glijden. Toen met de komst van de winter de winterbanden eronder kwamen was dat echt een enorm verschil. Dat waren Michelin Alpins.

Gelukkig waren de originele zomerbanden daarna gecupt dus kon er al heel snel een verse zomerset onder. Geen idee welke banden er toen onder gekomen zijn. De standaard Decibel banden waren in iedergeval extreem rot dat is mij bijgebleven..
Pagina: 1 ... 26 ... 33 Laatste