Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Guusz
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23-04 17:02
Valo schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 23:34:
[...]

Welke obd dongle heb jij gehaald? Heb de site bekeken van dr prius. Aangeraden wordt om een bepaalde te kopen van 17 euro. Kan het goedkoper :p
Poeh.... dat is sowieso wel een jaar of 3 a 4 geleden. Gewoon eentje van 5 euro ofzo van ebay. Van wat ik lees moet je er een beetje mazzel mee hebben, zijn wel slechte versies in omloop.

Wat trouwens ook een leuke app is, is Hybrid assistant. Hiermee kan je via de dongle allemaal realtime info zien van de hybride aandrijflijn. Tot en met temperaturen van de motor/generators en hoeveel KW energie er geleverd en geregenereerd wordt aan toe...

• vliegenmepper
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 22-04 12:37
Valo schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 23:34:
[...]

Welke obd dongle heb jij gehaald? Heb de site bekeken van dr prius. Aangeraden wordt om een bepaalde te kopen van 17 euro. Kan het goedkoper :p
Aliexpress voor nog geen 3 euro

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 13:51
Ik heb een ct200h en ben het krabben zat :) Ik wil zo'n anti ijs doek kopen maar weet niet welke maat ik nodig heb. Iemand een tip?

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:05

l3art

Moderator Mobile
TweakerVincent schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 19:49:
Ik heb een ct200h en ben het krabben zat :) Ik wil zo'n anti ijs doek kopen maar weet niet welke maat ik nodig heb. Iemand een tip?
Die zijn toch one size vaak, bij de gamma bijvoorbeeld. Of bedoel je wat anders dan zo'n zilveren mat die je op je voorruit legt?

Te koop AKG Y50BT koptelefoon en een Feiyu Tech G4S gimbal

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 13:51
l3art schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:34:
[...]

Die zijn toch one size vaak, bij de gamma bijvoorbeeld. Of bedoel je wat anders dan zo'n zilveren mat die je op je voorruit legt?
Zo’n zilveren gewoon. Maar op internet zie ik allemaal verschillende maten?

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Als ik jou was zou ik gewoon naar de bouwmarkt gaan en daar zo'n ding halen. Vast goedkoper en net zo makkelijk

• Metalfreak
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 13:03

Metalfreak

Hoije woh!

TweakerVincent schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 19:49:
Die van de Action past prima hoor :P

• Bacchus
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15:09
Zo'n zilveren mat op de voorruit is een uitkomst. Een keer een te oude krabber gebruiken en je hebt de krassen in je voorruit. Dat zal je met zo'n mat niet gebeuren, die vriest hooguit vast zodat je even met een ongewenste sticker rijdt en een nieuwe mat mag kopen.

• JunkieLimbo
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 11:58
Anderhalve liter fles lauw water werkt het best en het snelst. Het hele varst verhaal is nogal overdreven. Zou het alleen niet doen als je al echt dikke sterren in je ruit hebt.

• charrel
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14:31

charrel

ok ok, met motor@moment

Slomy schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:45:
Met gladheid vorige week uit de bocht geschoten en met rechtervoorwiel tegen stoeprand aan. Gevolg: velg krom en wiellager defect. Kosten: 1200 euro (+-500 wiellager +- 600 velg +- 120 diagnose). Mijn kennis op autovlak is nihil, zijn dat nou normale kosten? Vind het namelijk allemaal wel extreem. Velg ga ik sowieso niet doen, daar ik volgens mij beter een set velgen ergens anders vandaan kan halen.
Wiellagers van toyota zijn duur, ooit is van mijn vorige avensis een wiellager vervangen samen met een vriend van me. Dat lager was al 172€. Onze renault twingo had ook een keer een versleten lager, kosten 12€ voor het lager. Toyo is gewoon duur maar gaat wel wel veel langer mee.

• snoekds20
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 22-04 21:19
Metalfreak schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:55:
Afgelopen week klaagde mijn vriendin over een ratelend geluid komend uit haar CT. Gisteren er maar eens onder gekropen want het klonk als een dun stukje metaal dat zat te rammelen. Uiteindelijk de boosdoener gevonden, het middenste hitteschild boven de middenpijp was op twee van de drie bevestigingspunten afgebroken door corrosie en lag zo te rammelen op de uitlaat. Met een extra ringetje weer (tijdelijk) kunnen vastzetten, maar wel slecht dat zoiets zo simpels eigenlijk al relatief snel kapot is.
volgens mij heb ik sinds vandaag hetzelfde probleem. :(

5500Wp Kostal Piko 5.5 - Toshiba LL Wp

• Slomy
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 12:50
snoekds20 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 21:46:
[...]

volgens mij heb ik sinds vandaag hetzelfde probleem. :(
Afgelopen jaar in Italie hetzelfde gehad (was daar door de slechte wegen los geraakt). Overigens toen naar een Toyota dealer gereden in de buurt die heeft het toen kosteloos opgelost. Was wel prachtig om te zien, niks auto de brug op, nee krik met bescherming aan 1 kant eronder, auto voor de helft omhoog, nieuwe schroeven erin en klaar :D

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Slomy schreef op maandag 25 februari 2019 @ 06:58:
[...]

Afgelopen jaar in Italie hetzelfde gehad (was daar door de slechte wegen los geraakt). Overigens toen naar een Toyota dealer gereden in de buurt die heeft het toen kosteloos opgelost. Was wel prachtig om te zien, niks auto de brug op, nee krik met bescherming aan 1 kant eronder, auto voor de helft omhoog, nieuwe schroeven erin en klaar :D
Om het te fixen heb ik de auto toch maar eerst op de assteunen gezet ;)

No way dat ik onder een auto ga liggen die op een krik staat :X

• rosje77
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 22-04 21:13
Binnenkort zijn mijn voorwielen aan vervanging toe. Ik heb nu Goodyear F1 assym er onder zitten. Maar twijfel of ik deze weer neem of voor een ander merk/type ga. Ik vind ze wat spoorgevoellig. Op een weg die behoorlijk bol loopt (vanwege afwatering) vind ik de auto vrij snel naar rechts trekken. Dacht eerst dat het de uitlijning was maar die is gewoon goed. Op vlak asfalt rijd de auto ook gewoon recht. Mijn Nokian winterbanden hebben dat probleem niet. Maar dat zijn 16” wielen en zomer heb ik 17”.

Wat is jullie ervaring met 17”?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hulkbuster
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 22-04 10:16
rosje77 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:48:
Binnenkort zijn mijn voorwielen aan vervanging toe. Ik heb nu Goodyear F1 assym er onder zitten. Maar twijfel of ik deze weer neem of voor een ander merk/type ga. Ik vind ze wat spoorgevoellig. Op een weg die behoorlijk bol loopt (vanwege afwatering) vind ik de auto vrij snel naar rechts trekken. Dacht eerst dat het de uitlijning was maar die is gewoon goed. Op vlak asfalt rijd de auto ook gewoon recht. Mijn Nokian winterbanden hebben dat probleem niet. Maar dat zijn 16” wielen en zomer heb ik 17”.

Ik heb 17 inch in combinatie met de standaard Yokohama band die de Lexus dealer eronder legt. Ik ben opzicht tevreden over deze band, merk echter wel dat ook deze band soms wat spoor gevoelig is. Op het internet lees ik verder wat klachten over het afrol geluid. Of dit valt me niet op of ik hoor het niet meer, ik heb er in ieder geval geen klachten over. Qua wegligging ben ik tevreden over de Yokohama band.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vliegenmepper
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 22-04 12:37

Ik rij zowel zomer als winter op 17''dus ik heb geen vergelijk met een andere banden maat, maar ik heb wel op verschillende soorten gereden. Voor zomer reed ik altijd met Dunlop Sport Fastresponse maar ik ben overgestapt naar jouw Goodyear F1 assym3. De dunlop banden reden heerlijk, maar ik vond ze te onzuinig (1:16,9 met bijna alleen maar snelweg tussen de 100-130km/h maat 225/45/r17) en ze slijten naar mijn mening veel te snel (ong 35dkm) en hebben last van cupping. Ik herken je opmerking over naar rechts trekken meteen. De Dunlops hadden daar geen last van. Ook met mijn winterbanden heb ik het naar rechts trekken niet ervaren. In ieder geval niet zo ervaren als bij de Goodyears dus ik denk dat dit specifiek bij deze band hoort. Als winterbanden heb ik Michelin alpine 5 en Dunlop Winter Sport 5 gehad. Beide banden rijden prima, maar de Michelins zijn een stuk stiller en voor de rijbeleving vind ik dat erg belangrijk.

Als ik ze vergelijk:
Dunlop FR: beter weggedrag, onzuinig, gevoelig voor cupping, snel slijten
Goodyear: zuiniger (1: 17,9), stiller, trekt snel naar rechts

Ik vind het lastig om te zeggen welke banden ik liever heb. Qua rijbeleving gaat mijn voorkeur uit naar de Dunlops ondanks dat de Goodyears stiller en zuiniger zijn. Op lange stukken snelweg is het naar rechts trekken storend.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• axeldenekamp1
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 23-04 21:26
:
Valo schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 02:49:
[...]

Met 14k kun je net niet de facelift kopen denk ik. Dan zou ik minder uitgeven en dan het eerste model pakken (pre facelift). Ter vergelijking: ik heb 12.675 betaald (incl inruil van 3k) voor een business line pro uit 2012 met 172k erop bij de lexus dealer. Zat 16 inch op. Geblindeerde ramen achter. Grote nav. Stoelverwarming. Lederen bekleding (weet niet of dat echt leder is maar boeit me niet). 6 maanden garantie.

Je kan nog kijken voor:
Led verlichting
Schuifdak
En die stereo van een audiomerk
Automatisch stoel verzetten.
17 inch (hoefde ik niet per se)

Ik heb de auto in september 2016 gekocht dus dan heb je vergelijkingsmateriaal. Tot nu toe geen spijt. Moeten wel hele gekke dingen gebeuren moet ik nu nog spijt krijgen.
Na lang zoeken toch een LL van maart 2014 facelift model met 165K op de kop kunnen tikken voor rond de 12K.
Was wel meeneem prijsje zonder garantie en met wat lakschade maar wel volledig dealer onderhouden. Dus de gok gewaagd.
Opties:
ML soundsysteem
Led koplampen
Leren bekleding
Beide voorstoelen el bedienbaar
17" velgen
Enz.

Waar ik nog niet uitkom is.
Als ik de auto start en dan de rem volledig hard intrap gaat een oranje slip lampje branden en na nog een keer instappen gaat hij weer uit. Kan nergens vinden wat dat is.
Iemand een idee?

• CubicQ
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 22-04 21:55
Dat is de hill-start assist

• rosje77
Dat is idd de Hill start. De rem blijft dan even plakken als je die los laat. Wegrijden op een heuvel is zo heel gemakkelijk te doen.

• rosje77
vliegenmepper schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 17:17:
[...]

Als ik ze vergelijk:
Dunlop FR: beter weggedrag, onzuinig, gevoelig voor cupping, snel slijten
Goodyear: zuiniger (1: 17,9), stiller, trekt snel naar rechts

Ik vind het lastig om te zeggen welke banden ik liever heb. Qua rijbeleving gaat mijn voorkeur uit naar de Dunlops ondanks dat de Goodyears stiller en zuiniger zijn. Op lange stukken snelweg is het naar rechts trekken storend.
Dat de goodyears stil zijn en ook niet zo hard bevalt me juist goed.
Dunlop valt dus af.
Yokohama had ik er onder toen ik de auto kocht en vond ze ook erg cuppen.
Waar ik nu nog benieuwd naar ben is Michelin en continental.

• Valo
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 20-04 13:13
axeldenekamp1 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 20:46:
:
[...]

Na lang zoeken toch een LL van maart 2014 facelift model met 165K op de kop kunnen tikken voor rond de 12K.
Was wel meeneem prijsje zonder garantie en met wat lakschade maar wel volledig dealer onderhouden. Dus de gok gewaagd.
Opties:
ML soundsysteem
Led koplampen
Leren bekleding
Beide voorstoelen el bedienbaar
17" velgen
Enz.
Nette prijs!!

• Slomy
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 12:50
Ben aan het kijken (voorzichtig, niet absoluut noodzakelijk) naar eventueel een andere auto (gezinsuitbreiding). Inruilprijzen op een CT - LL uit 2011 liggen zo tussen de 9-10K range (dealer onderhouden en op dit moment op 110K). Had persoonlijk toch eigenlijk wat hoger verwacht in de richting van de 11-12K. Iemand anders recent zijn CT ingeruild?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Slomy schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 06:46:
Ben aan het kijken (voorzichtig, niet absoluut noodzakelijk) naar eventueel een andere auto (gezinsuitbreiding). Inruilprijzen op een CT - LL uit 2011 liggen zo tussen de 9-10K range (dealer onderhouden en op dit moment op 110K). Had persoonlijk toch eigenlijk wat hoger verwacht in de richting van de 11-12K. Iemand anders recent zijn CT ingeruild?
Je kan hem toch altijd zelf proberen te verkopen? Wat kosten vergelijkbare auto's op internet? Vergeet niet dat de dealer er ook nog wat aan moet verdienen. Inruil is ook een beetje afhankelijk van waarop je hem inruilt.

• Davidshadow13
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 13:49
Slomy schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 06:46:
Ik heb eind vorig jaar mijn CT200h Business Line met 160k op de teller ingeruild voor 10k. Dus met een beetje onderhandelen moet je toch wel 11k kunnen krijgen. Ben toen bij heel wat autobedrijven geweest en de prijs varieerde toen tussen de 7,5 en de 10k dus en kan best verschil inzitten.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 14:14
Het viel mij ook op dat de prijzen de laatste tijd weer wat omhoog zijn gegaan. Vooral bij Lexus zelf. Een auto waar je vorig jaar 12.5k voor betaalde, kost nu toch zo'n 14k - 14.5k. Ik neem aan dat de lease markt kleiner is geworden en dat dus simpelweg het aanbod geslonken is.

• Valo
Bij een toyota dealer keek ik voor een prius plug in. Dealer bood me geloof ik 8.5k voor mijn 2012 ct bl met 185k erop. Niet gedaan. Denk dat ze hem makkelijk voor 11k weer van de hand doen als k het wel had gedaan.

Als de auto geen dure mankementen vertoont en gewoon in prima staat is, is particulier verkopen altijd het beste voor je portemonnee. Kan alleen wel een tijdje duren.

Had trouwens ook yokohama erop liggen en die cupte ook.

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14:29
Ik had van de week in utrecht centraal een kaartje onder de ruitenwisser met daarop: wij willen graag uw auto kopen, garage XYZ. Ik heb ff rondgekeken maar ik was echt de enige op de hele parkeerplaats er mee .. Dus ze zijn denk ik in trek,

• Bacchus
Daar zijn dan ook argumenten genoeg voor, de CT is echt een allemansvriend. Ze zijn ook betrouwbaar, zuinig, makkelijk te bedienen, vlot genoeg, redelijk betaalbaar in onderhoud, praktisch en stijlvol zonder patserig te zijn.
Als ik weer een kilometervreter nodig zou hebben, zou de CT zo maar weer het verlanglijstje aanvoeren.

Bacchus wijzigde deze reactie 13-03-2019 08:30 (18%)

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 05:59
alex3305 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 17:59:
Het viel mij ook op dat de prijzen de laatste tijd weer wat omhoog zijn gegaan. Vooral bij Lexus zelf. Een auto waar je vorig jaar 12.5k voor betaalde, kost nu toch zo'n 14k - 14.5k. Ik neem aan dat de lease markt kleiner is geworden en dat dus simpelweg het aanbod geslonken is.
Ik zie dat helaas ook. 2 jaar geleden gekeken naar de CT200, de goedkoopsten in mijn Range zaten toen rond de 12K, dus ik dacht ik wacht wel 2/3 jaar tot ze verkrijgbaar zijn onder de 10K.

Ze zijn nu niet of nauwelijks goedkoper en soms zelfs duurder geworden. Het aanbod van ex-leasers is minder geworden, maar diesel begint ook steeds meer in het verdomhoekje te zitten. Iets dat een zuinige benzine hybride alleen maar aantrekkelijker maakt op de particuliere markt.

• rosje77
2 - 3 jaar geleden zag je ook veel meer luxury line uitvoeringen dan nu. Die ex lease wagens hebben nu allemaal een nieuw baasje die daar voorlopig wel in blijven rijden.

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

rosje77 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:21:
2 - 3 jaar geleden zag je ook veel meer luxury line uitvoeringen dan nu. Die ex lease wagens hebben nu allemaal een nieuw baasje die daar voorlopig wel in blijven rijden.
De CT van mijn vriendin komt oorspronkelijk ook uit België. De dealer gaf toen ook al aan dat ze echt moeite moesten doen om nog ergens wat CT's vandaan te halen met een niet te hoge kilometerstand die voor hun aantrekkelijk waren voor de verkoop.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Metalfreak schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:27:
[...]

De CT van mijn vriendin komt oorspronkelijk ook uit België. De dealer gaf toen ook al aan dat ze echt moeite moesten doen om nog ergens wat CT's vandaan te halen met een niet te hoge kilometerstand die voor hun aantrekkelijk waren voor de verkoop.
Hoe ouder, hoe hoger de gemiddelde kilometerstand wordt.
CT's met een lage kilomterstand zullen inderdaad veel schaarser worden. Overigens is een hoger aantal kilometers niet echt iets om je zorgen over te maken als ik de berichten hier zo lees.

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

l3art schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:29:
[...]

Hoe ouder, hoe hoger de gemiddelde kilometerstand wordt.
CT's met een lage kilomterstand zullen inderdaad veel schaarser worden. Overigens is een hoger aantal kilometers niet echt iets om je zorgen over te maken als ik de berichten hier zo lees.
I know, maar toch zoekt het gros van de kopers wel naar lagere kilometerstanden. Een merkdealer vindt een CT200h met 200k op de teller over het algemeen niet meer interessant.

• Valo
Staat er nou eentje voor 8800 euro op mp met 190k op de teller. Lexus CT 200H 1.8 Hybrid 2012 Zwart
€ 8.800,00
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons

Met scherm

Heb de mijne gekocht met 179k 2012 bl voor 12.7k in 9-2017. Das dan toch een afschrijving van 3.9k in 1.5 jaar (incl marge dealer). Plus nog de mogelijkheid om af te bieden. Dus zal pakweg een afschrijving zijn van 4.3k ervanuitgaande dat de auto gewoon in goede staat is. Enige verschil is dat k stoelverwarming heb en getinte ramen achter en vollederen bekleding.

Valo wijzigde deze reactie 14-03-2019 10:32 (41%)

• Valo
Deze dan met 310k

Lexus CT 200h Hybride Aut Executive, Navi, Camera, Alcantara
€ 9.900,00
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons

:*)

• Bacchus
Nu zal ik de eerste zijn om de betrouwbaarheid van Toyota's/Lexus' hybrides te verdedigen maar bijna tien mille voor een serie-geproduceerde hatchback met meer dan drie ton op de teller is echt gestoord.

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 05:59
@Valo
Ik denk dat je die eerste Marktplaats aanbieding niet serieus moet nemen, en zeker niet moet gebruiken als prijspeil voor huidige CT200's. De advertentie is een soort lokkertje met 45 reacties erop, en nog niet verkocht. Iets klopt er niet aan die advertentie.

• Magnolia
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 09:19

Heb nu 18 maanden Michelin CrossClimate+ op 17 inch (CT LL 2012). Fijne banden. Veel grip, redelijk stil en zuinig. Plus je kunt daar ook goed op sneeuw uit de voeten. Op wintersport kwam ik zelfs een besneeuwde heuvel op.

Vind niet meer wisselen ideaal. En deze banden presteren goed in alle omstandigheden. Ze benaderen het niveau van de specialisten. Door klimaatverandering krijgen we in Nederland een steeds grilliger weerbeeld. Zo was het eind februari opeens uitzonderlijk warm met circa 20c. De winterbanden die half leasend Nederland eronder hebben liggen hebben dan een significant langere remweg dan een zomerband of all-seasons. Eind januari lag er echter opeens een dik pak sneeuw. Daar kun je weer moeilijk op rijden met zomerbanden. De nieuwste generatie all-seasons banden zijn in mijn ogen daarom de beste oplossing.

Magnolia wijzigde deze reactie 14-03-2019 15:12 (18%)

Ontspan.

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 22-04 17:27
Hier ook weer de zomerbanden ingepland. Gelijk maar nieuwe deurmatten en de kunstof kofferbakbescherming besteld, want dat ziet er allemaal niet meer uit (vaak vieze/stoffige schoenen en nogal eens wat troep in de achterbak). Zonde, maar hopelijk wordt het nu weer een gevoel als nieuw.

Heeft iemand hier ervaring met andere niet-officiële accessoires toevoegingen?
Ik heb al eens wat wagens gezien met een uitlaat (opzetstuk) maar dat ziet er niet uit. Maar bijv. simpele dingen als mooie ventielen, oranje flitsers, spoilertje, wat tinten of andere handigheidjes voor binnen de auto ben ik wel benieuwd naar.

Of specifiek voor de CT200h, bijvoorbeeld om de reflectoren op de achterbumper te vervangen door extra remlichten: Klik of Klik

Kofferbak spoiler: Klik

Multimedia-systeem waar je wel iets aan hebt: Klik

Of ietsje duurder ( :+ ), met Android Auto en incl. alle functionaliteiten: Klik

• rosje77
Enige wat ik tot nu toe gedaan heb is Carbon wrap op het decor panel boven handschoenvakje. Ik had daar een beschadiging zitten en vond dat de kleur net iets afweek van de rest van het dashboard.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Het handschoenenvakje viel steeds weer open, nu blijkt er zo'n metalen klemmetje te missen waarin de deksel vast klemt. Weet iemand hier wat de naam van zo'n klemmetje is zodat ik deze ergens kan bestellen of ophalen?

De Lexus dealer zit hier niet echt in de buurt dus langsrijden is niet 1, 2, 3 gedaan. Anders een keer langs een andere garagebedrijf rijden.

l3art wijzigde deze reactie 21-03-2019 10:27 (25%)

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

l3art schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:26:
Het handschoenenvakje viel steeds weer open, nu blijkt er zo'n metalen klemmetje te missen waarin de deksel vast klemt. Weet iemand hier wat de naam van zo'n klemmetje is zodat ik deze ergens kan bestellen of ophalen?

De Lexus dealer zit hier niet echt in de buurt dus langsrijden is niet 1, 2, 3 gedaan. Anders een keer langs een andere garagebedrijf rijden.
Dan zou je wel eens even bij de Toyota dealer kunnen kijken, veel van zo'n universele onderdelen kunnen ze daar wel leveren of hebben ze zelfs op voorraad.

Misschien is hier overigens wel een onderdeelnummer in te vinden:

Metalfreak wijzigde deze reactie 21-03-2019 11:15 (5%)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Metalfreak schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:15:
[...]

Dan zou je wel eens even bij de Toyota dealer kunnen kijken, veel van zo'n universele onderdelen kunnen ze daar wel leveren of hebben ze zelfs op voorraad.

Misschien is hier overigens wel een onderdeelnummer in te vinden:
[Afbeelding]
Check, volgens mij is het nummer 6 van die kleine materialen lijst op de eerste Je hebt je bericht aangepast zie ik ;) afbeelding.

l3art wijzigde deze reactie 21-03-2019 11:20 (7%)

• Valo
Metalfreak schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:55:
Afgelopen week klaagde mijn vriendin over een ratelend geluid komend uit haar CT. Gisteren er maar eens onder gekropen want het klonk als een dun stukje metaal dat zat te rammelen. Uiteindelijk de boosdoener gevonden, het middenste hitteschild boven de middenpijp was op twee van de drie bevestigingspunten afgebroken door corrosie en lag zo te rammelen op de uitlaat. Met een extra ringetje weer (tijdelijk) kunnen vastzetten, maar wel slecht dat zoiets zo simpels eigenlijk al relatief snel kapot is.
Bij mij deze week ook een ratelend geluid. Hitteschild die boven de einddemper zit lag gewoon los op de einddemper :/

Het is deze https://www.toyolexparts....us-heat-shield-5832776010

Ga morgen eens een poging wagen met grote revetjes en antiroest spul.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• axeldenekamp1
Heeft iemand ervaring met een rare geur uit het ventilatie/airco systeem?

Bij mijn Ct200h Luxury uit 2014 komt een ondefinieerbare :S geur die niet echt fijn is uit de roosters.

Is hier zelf nog iets aan te doen of wordt het toch een ritje naar de Lexus garage?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
axeldenekamp1 schreef op zondag 7 april 2019 @ 19:29:

Bij mijn Ct200h Luxury uit 2014 komt een ondefinieerbare :S geur die niet echt fijn is uit de roosters.

Is hier zelf nog iets aan te doen of wordt het toch een ritje naar de Lexus garage?
Lijkt er op dat de boel gereinigd moet worden en opnieuw gevuld moet worden. Beide niet iets wat je zelf kan doen. Kost gok ik ergens rond de 80-90 euro.

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

axeldenekamp1 schreef op zondag 7 april 2019 @ 19:29:

Wanneer is je interieurfilter voor het laatst vervangen? Dat kan namelijk ook vervelende geurtjes opleveren. Haal 'm er eens uit (zit volgens mij bij de CT ook achter het dashboardkastje) en controleer hoe die eruit ziet.

• axeldenekamp1
Metalfreak schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:00:
[...]

Wanneer is je interieurfilter voor het laatst vervangen? Dat kan namelijk ook vervelende geurtjes opleveren. Haal 'm er eens uit (zit volgens mij bij de CT ook achter het dashboardkastje) en controleer hoe die eruit ziet.
Dit filter is nog redelijk schoon en is geurloos.
Zal toch wel ergens in het aircosysteem zitten
Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True