Lexus CT200H

Pagina: 1 ... 25 ... 33 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
rosje77 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:11:
[...]

Afgelopen 2 weken heb ik ook vergelijkbare routes gereden. Veel autoweg waarbij je meestal max 90 rijd met vrachtverkeer mee. Een paar korte stukken snelweg zaten daar ook bij. Ik kom op gemiddeld verbruik van 1 op 22,5. 1 van mijn routes was door Duitsland en had daar e10 getankt van aral voor €1,51 per liter. :)
Dat is zeer netjes. Bedankt.
Dan kan nu ooo redelijke inschattingen maken over het verbruik.

De enigste nadelen die ik nu mag noemen is:

- Kofferbakruimte is klein.
- Relatief kleine tank waarbij je al vroeg moet gaan tanken.

Voor de rest heb ik geen noemenswaardige nadelen kunnen ontdekken. Ja, allicht de prijs voor het al weinig beschikbare Luxery occassions. :D

Ik ben onder de indruk iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:35

13art

Moderator Mobile
(jarig!)
MoldyInko schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:53:
[...]
Dat valt reuze mee, maar is denk ik afhankelijk van wat je gewend bent. 700+ met 1 tank moet makkelijk haalbaar zijn met een normale rijstijl.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rosje77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-06 18:22
En wat betreft kofferruimte... dat was ook mijn twijfel. Ik reed hiervoor station. Toch verbaast me het telkens weer wat ik er in kwijt kan. Moest laatst een partij Cisco switches halen. Stond een rolcontainer vol met dozen op me te wachten. Ik dacht, dat gaat niet passen. Achterbank plat gelegd en begon in te laden. Kon er makkelijk in. Had ruimte over.
Ook op vakantie geen probleem. Een weekje Belgische Ardennen met gezin met 2 kinderen gaat prima.
Aan de andere kant, een boodschappentas past niet rechtop onder het afdekzeil. Ik gebruik nu vouwkratten en in de bak onder de vloer gaan wat lichtere spullen zoals brood en chips. Die bak neem ik er dan uit en die gaat mee in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-06 21:37
Rij nu 1 jaar een CT Luxury Line uit juni 2012. Heel tevreden over. Strakke wegligging (heb performance dempers), veel luxe, soepele versnellingsbak en laag verbruik/onderhoudskosten.

Heb wel een irritante bug in de menu software. Als ik naar 'Instellen' wil om een andere telefoon te verbinden via bluetooth krijg ik bij een 1x klikken altijd de navigatie te voorschijn. Terug en nog 1x klikken levert wel het juiste menu op. In het Engels is dat de optie 'Setup'. Zie hier.

Meer mensen deze bug? Nog handiger zou zijn dat het systeem automatisch wisselt naar de telefoon van de berijder (mijn vriendin rijdt er ook nog wel eens in, zij moet dan haar telefoon handmatig koppelen). Iemand die dat voor elkaar heeft gekregen? Je kunt in bluetooth opties van 'draagbare speler' wel kiezen voor auto connect via telefoon maar dan verbindt het systeem enkel automatisch naar de telefoon en krijg je geen audio streaming. Ik kan ook niet achterhalen welke versie ik heb van de navigatie software. Heb al gekeken in het service menu maar kon daar alleen de optie updaten vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door Magnolia op 27-10-2018 20:15 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
(jarig!)
Magnolia schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:08:
Rij nu 1 jaar een CT Luxury Line uit juni 2012. Heel tevreden over. Strakke wegligging (heb performance dempers), veel luxe, soepele versnellingsbak en laag verbruik/onderhoudskosten.

Heb wel een irritante bug in de menu software. Als ik naar 'Instellen' wil om een andere telefoon te verbinden via bluetooth krijg ik bij een 1x klikken altijd de navigatie te voorschijn. Terug en nog 1x klikken levert wel het juiste menu op. In het Engels is dat de optie 'Setup'. Zie hier.

Meer mensen deze bug? Nog handiger zou zijn dat het systeem automatisch wisselt naar de telefoon van de berijder (mijn vriendin rijdt er ook nog wel eens in, zij moet dan haar telefoon handmatig koppelen). Iemand die dat voor elkaar heeft gekregen? Je kunt in bluetooth opties van 'draagbare speler' wel kiezen voor auto connect via telefoon maar dan verbindt het systeem enkel automatisch naar de telefoon en krijg je geen audio streaming.
Ja is bekend, je kan ook gewoon nog een keer de menu knop indrukken, dan ga je niet naar de navigatie en kan je via het hoofdmenu weer door klikken naar hetgeen waar je naartoe wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
l3art schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:59:
[...]

Dat valt reuze mee, maar is denk ik afhankelijk van wat je gewend bent. 700+ met 1 tank moet makkelijk haalbaar zijn met een normale rijstijl.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Het kost moeite om 1 op 22 te rijden maar onder de 1 op 19 ben ik nog nooit geweest op een hele tank. Dan rijd je dus gewoon 800 km op een tank. Vind maar eens een andere benzine auto die dat haalt. Het bereik van de Lexus is dus juist een pluspunt ten opzichte van alle golf, Astra, focus, A3 -achtige wagens.

De Lexus heeft trouwens een enorm fijne opening van de benzinetank waardoor je hem echt goed vol kunt tanken. Na de 'klik' kan er zeker meer dan een liter extra bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
rosje77 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:03:
En wat betreft kofferruimte... dat was ook mijn twijfel. Ik reed hiervoor station. Toch verbaast me het telkens weer wat ik er in kwijt kan. Moest laatst een partij Cisco switches halen. Stond een rolcontainer vol met dozen op me te wachten. Ik dacht, dat gaat niet passen. Achterbank plat gelegd en begon in te laden. Kon er makkelijk in. Had ruimte over.
Ook op vakantie geen probleem. Een weekje Belgische Ardennen met gezin met 2 kinderen gaat prima.
Aan de andere kant, een boodschappentas past niet rechtop onder het afdekzeil. Ik gebruik nu vouwkratten en in de bak onder de vloer gaan wat lichtere spullen zoals brood en chips. Die bak neem ik er dan uit en die gaat mee in huis.
Magnolia schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:08:

Meer mensen deze bug? Nog handiger zou zijn dat het systeem automatisch wisselt naar de telefoon van de berijder (mijn vriendin rijdt er ook nog wel eens in, zij moet dan haar telefoon handmatig koppelen). Iemand die dat voor elkaar heeft gekregen? Je kunt in bluetooth opties van 'draagbare speler' wel kiezen voor auto connect via telefoon maar dan verbindt het systeem enkel automatisch naar de telefoon en krijg je geen audio streaming. Ik kan ook niet achterhalen welke versie ik heb van de navigatie software. Heb al gekeken in het service menu maar kon daar alleen de optie updaten vinden.
l3art schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:15:
[...]

Ja is bekend, je kan ook gewoon nog een keer de menu knop indrukken, dan ga je niet naar de navigatie en kan je via het hoofdmenu weer door klikken naar hetgeen waar je naartoe wil.
JunkieLimbo schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:53:
[...]

Daar ben ik het helemaal mee eens. Het kost moeite om 1 op 22 te rijden maar onder de 1 op 19 ben ik nog nooit geweest op een hele tank. Dan rijd je dus gewoon 800 km op een tank. Vind maar eens een andere benzine auto die dat haalt. Het bereik van de Lexus is dus juist een pluspunt ten opzichte van alle golf, Astra, focus, A3 -achtige wagens.

De Lexus heeft trouwens een enorm fijne opening van de benzinetank waardoor je hem echt goed vol kunt tanken. Na de 'klik' kan er zeker meer dan een liter extra bij.
l3art schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:59:
[...]

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 16:13
Ik zie veel reacties waarin een gunstig benzineverbruik wordt benoemd, maar ook vaak met 100 over de snelweg en achter een vrachtwagen aan kachelen. Dat zal ik echt never nooit doen.

Is er iemand die altijd 10 kilometers (op de teller) hoger rijdt dan het toegestane en hem af en toe flink op links houdt in Duitsland die wat gebruiksgegevens kan delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-06 21:50

Metalfreak

Hoije woh!

Franco10 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 19:58:
Ik zie veel reacties waarin een gunstig benzineverbruik wordt benoemd, maar ook vaak met 100 over de snelweg en achter een vrachtwagen aan kachelen. Dat zal ik echt never nooit doen.

Is er iemand die altijd 10 kilometers (op de teller) hoger rijdt dan het toegestane en hem af en toe flink op links houdt in Duitsland die wat gebruiksgegevens kan delen?
Yep, vriendin doet dat met de CT200h op zijn originele 15" velgen en de boordcomputer geeft dan nog steeds 5,7 of 5,8 l/100km aan. Dat getrut met achter een vrachtwagen aan hangen alsof je al 85+ bent doet zij niet aan en gewoon met 130/140 op de snelweg. ;)

Dus valt best mee ;)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 11:56
MoldyInko schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:53:
De enigste nadelen die ik nu mag noemen is:
- Kofferbakruimte is klein.
Tsja, ik vind het beiden onzin. De kofferbak is (was iig rond '12) een stuk ruimer dan zijn concurrenten (A3, 1-serie, A-klasse) en over heel het segment bovengemiddeld. De actieradius van de CT is ruim 800 km, dat is beter dan alle benzinewagens en sommige diesels in zijn segment. Als je meer bereik en meer kofferruimte nodig hebt, is het misschien een idee om naar een grotere auto (D-segment) te kijken (de IS300h heeft 20% meer kofferruimte en een 24% groter bereik, bv.)

[ Voor 3% gewijzigd door Bacchus op 29-10-2018 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
Bacchus schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:49:
[...]

Tsja, ik vind het beiden onzin. De kofferbak is (was iig rond '12) een stuk ruimer dan zijn concurrenten (A3, 1-serie, A-klasse) en over heel het segment bovengemiddeld. De actieradius van de CT is ruim 800 km, dat is beter dan alle benzinewagens en sommige diesels in zijn segment. Als je meer bereik en meer kofferruimte nodig hebt, is het misschien een idee om naar een grotere auto (D-segment) te kijken (de IS300h heeft 20% meer kofferruimte en een 24% groter bereik, bv.)
Bedankt.

Ik snap je punt maar het ging mij meer om de verhouding tot het tanken en en het aantal liters wat nog in de tank over is. Ik snap dat Lexus zich moet indekken i.v.m de accu en het klinkt allemaal logisch. Maar de marge erop is best groot vergeleken met een andere auto. Natuurlijk is is de actieradius bizar goed.. dus eigenlijk niet echt een nadeel idd.

Kofferbak ruimte zal ik echt pas in de praktijk merken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
Franco10 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 19:58:

Als je hoofdzakelijk snelweg rijdt met de teller zo veel mogelijk op 140 dan zal het verbruik zo rond 1 op 17 tot 18 zijn.
Lekker doorrijden in Dld met 160+ is funest voor je verbruik. 1 op 14 tot 15. Maar de motor maakt op die snelheid nog steeds weinig toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegenmepper
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-06 13:47
Bacchus schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:49:
[...]

In de 2,5 jaar dat ik mijn Lexus rij heb ik het nog nooit aangedurfd om op 1 tank 800km of meer te rijden. Volgens het boekje moet de benzine tank 45liter zijn, maar als het rijbereik 0 is gaat e niet meer dan 35l in (en dan zit ik rond de 600-650km). Ik heb niet de stalen zenuwen om dan nog 150 km door te rijden.

Ik rij overigens veel snelweg 120-130km/h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
Ik heb wel eens 100km extra door gereden, Ging er nog maar 37 liter in. Ik denk dat 800 wel haalbaar is, maar heb dat nog nooit aangedurft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
vliegenmepper schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:05:
[...]

In de 2,5 jaar dat ik mijn Lexus rij heb ik het nog nooit aangedurfd om op 1 tank 800km of meer te rijden. Volgens het boekje moet de benzine tank 45liter zijn, maar als het rijbereik 0 is gaat e niet meer dan 35l in (en dan zit ik rond de 600-650km). Ik heb niet de stalen zenuwen om dan nog 150 km door te rijden.

Hoe vaak sta je dan bij de pomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegenmepper
MoldyInko schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:24:
[...]

Hoe vaak sta je dan bij de pomp?
Wekelijks gooi ik er zo'n 32-36l in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
vliegenmepper schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 20:25:
[...]

Wekelijks gooi ik er zo'n 32-36l in
Wat is jouw woon - werk afstand als ik vragen mag? Dan is wekelijks aardig veel als je van 600 km actieradius uit gaat.

• 13art

13art

Moderator Mobile
(jarig!)
MoldyInko schreef op woensdag 14 november 2018 @ 21:32:
[...]

Wat is jouw woon - werk afstand als ik vragen mag? Dan is wekelijks aardig veel als je van 600 km actieradius uit gaat.
Vanaf 120 gaat het verbruik hard naar beneden, dus als je dan veel 120/130 rijdt dan ga je inderdaad de 1:19/20/21 niet redden en zal je vaker moeten tanken.

• vliegenmepper
l3art schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:41:
[...]

Vanaf 120 gaat het verbruik hard naar beneden, dus als je dan veel 120/130 rijdt dan ga je inderdaad de 1:19/20/21 niet redden en zal je vaker moeten tanken.
Klopt. Hoewel 1:19 wel tijdens goede dagen wel haalbaar is, maar het is meer incidenteel dan regel. Wat ook niet mee helpt zijn de banden. 225/47/17
MoldyInko schreef op woensdag 14 november 2018 @ 21:32:
[...]

210km retour. Maar gelukkig kan ik twee dagen thuis werken waardoor het maar 3 wekelijkse retourtje zijn

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:58

BCC

Ik heb een paar maanden geleden een brief gehad van een terugroepactie voor "het aanbrengen van aanvullende steunen bij de gordiijnairbags". Prima, dus ik de dealer gebeld, maar die houd nu vrolijk al twee maanden vol dat ze niet weten wanneer de terugroep onderdelen geleverd gaan worden en dat ze me gaan bellen....
Goedemiddag,

Helaas kan ik hier nog niks over zeggen…

Zodra ik meer weet, laat ik dat gelijk weten!
Met vriendelijke groet,
Iemand hetzelfde meegemaakt of al wel laten aanpassen?

offtopic:
Jammer dat Lexus nog geen full electric heeft... want dan wordt mn volgende auto geen Lexus ben ik bang

[ Voor 11% gewijzigd door BCC op 15-11-2018 15:01 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
Ik heb dat vorig jaar laten doen bij een beurt. Ik had 2 terugroepacties open staan nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 22:10
vliegenmepper schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:05:
[...]

Ik rijd momenteel 220 km retour per dag (iedere dag) en rijd door als het lampje gaat branden tot ongeveer 120 - 140 km. Dan tank ik vaak rond de 40-42 liter, gaat tot zover prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Ik heb een heuvel voor het huis en schrik elke keer weer als hij ineens van nog 25km naar 0 springt :D

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
BCC schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 16:20:
Ik heb een heuvel voor het huis en schrik elke keer weer als hij ineens van nog 25km naar 0 springt :D
Toch kan je op 0 nog heel wat kilometers doorrijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 06-06 17:26
Onze verkoper zei destijds dat je nog ongeveer 180km door kunt rijden op 0 range, en dat het alleen maar om een indicatie gaat wanneer je moet tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:33

Crazy D

I think we should take a look.

Maar waarom zou je helemaal je tank leeg willen rijden? Ik heb dat nooit begrepen... geinig om een keer te zine hoe ver je komt op 1 tank, maar als je 30 liter hebt verbrand en je rijdt 600 km is het best veilig om aan te nemen dat 40 liter je 800km ver kan brengen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
Crazy D schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 13:21:
Maar waarom zou je helemaal je tank leeg willen rijden? Ik heb dat nooit begrepen... geinig om een keer te zine hoe ver je komt op 1 tank, maar als je 30 liter hebt verbrand en je rijdt 600 km is het best veilig om aan te nemen dat 40 liter je 800km ver kan brengen.
Als je een 45 liter tank hebt met bijna 900 km range bij 1 op 20 waarom zou je dan iedere 600 kilometer bij de pomp gaan staan? Vanwege regelgeving in USA heeft Lexus erg veilige ranges aangehouden.

Overigens moet iedereeen lekker zelf weten hoe vaak hij tankt. Het gaat er ook niet omdat dat je de tank leeg zou rijden. Als je bij 800 km tankt dan heb je nog 5 liter over, dat mag je denk ik niet echt leegrijden noemen.

De discussie kwam volgens mij een beetje op gang omdat gezegd werd dat de Lexus een slechte range zou hebben tov andere autos. Een groot deel van ons is het daar absoluut mee oneens maar je moet nog wel een stukje doorrijden na 'het lampje' om echt het verschil te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Uiteraard moet iedereen het zelf weten. Ik vind het persoonlijk geruststellend om de auto met een redelijk gevulde tank voor de deur te hebben staan. Van de andere kant kan ik me voorstellen dat je geen reden ziet om 60 euro kapitaal in brandstof vast te zetten. In Nederland zijn de pompen zo dicht gezaaid dat je geen 20 km hoeft te rijden om te tanken. Ik heb in Spanje weleens gehad dat de dichtstbijzijnde pomp toch 50 km verderop was, dan moet je er niet aan denken flink "in het lampje" te hebben doorgereden en een leeg benzinestation te treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:49
Oef, de winterbanden zitten er nu 2 weken onder, nu een paar koude dagen, weinig snelweg en de teller staat op 1:16. Dat heb ik nog nooit gezien de afgelopen winters. Zit inmiddels op 76.000 km in 2,5 jaar, ben benieuwd hoeveel effect dat (langzaam) heeft op het verbruikt en de staat van de hybride.

De winterbanden zijn volgens mij ook wat smaller dan de zomerbanden, en met wat minder rubber op het asfalt door het profiel glijdt de auto nu écht ontzettend snel in onderstuur. Uiteraard is dat ook al een gevolg van de lagere temperatuur die we nu hebben maar het verschil is echt enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Hebben ze de banden ook opgepompt? Ik rijd het hele jaar met Allweathers en zit nu ook nog steeds op de 1 op 19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:33

Crazy D

I think we should take a look.

1:16 is wel heel droevig tenzij je normaal 1:17 rijdt :P Met m'n Auris was een teruggang van 1km per liter wel vrij normaal met winterbanden (gemiddeld op boordcomputer gekeken, niet nauwkeurig bijgehouden of zo) . Denk niet dat je je auto zo lang houdt dat je het effect van de winterse kou op de hybride systemen gaat merken. Bij 2 Toyota's iig 0,0 verschil gemerkt in 2 x 4 jaar tijd.
Zou ook de bandenspanning nog maar eens goed checken.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralfie165
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-06 23:18
BCC schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:36:
Hebben ze de banden ook opgepompt? Ik rijd het hele jaar met Allweathers en zit nu ook nog steeds op de 1 op 19
Ik rijd sinds een half jaar met veel plezier in een CT200h (Luxury Line 12-2014). Deze heeft Yokohama bluearth (zomer?)banden. Als deze versleten zijn wil ik graag all-seasons er onder laten leggen. Qua beoordelingen neig ik naar de Michelin CrossClimate +. Ik heb 17” velgen met 215/45 banden. Wat zijn jouw ervaringen met all-seasons? Welk merk en welke maat? Veel afrolgeluiden en meer verbruik t.o.v. zomerbanden?
Divak schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:13:

Ik moet nu nog een afspraak maken voor de 75.000 km beurt en heb opeens last van een paar foutjes. De parkeerhulp-piepjes doen het niet meer (de camera wel), en tevens brand het icoontje van de bandenspanning om de haverklap en zonder goede reden (ik controleer de spanning regelmatig). Het lijkt met de temperatuur te maken te hebben. Zelfs nu ik de banden allemaal iets te hard heb opgepompt, schiet het lampje weer aan op een koude ochtend zoals vanmorgen.
Ik ervaarde de afgelopen weken met het wat koudere weer hetzelfde probleem van het waarschuwingslampje van de bandenspanning. Sinds een paar dagen is het weer wat warmer en brandt het lampje niet meer. Hebben ze bij jou het probleem opgelost? Zo ja, hoe?

Qua must-have opties voor aanschaf wil ik voor de radio luisteraar de DAB+ module aanraden. Deze is niet standaard, in ieder geval niet bij de facelift model (2014). Was destijds een fabrieksoptie van €150,- De geluidskwaliteit is een stuk beter dan FM. Bij geen bereik (overkomt mij nauwelijks) schakelt ie naadloos over naar de FM-variant van de beluisterde zender. Ook met het oog op het verdwijnen van FM is de DAB+ optie geen verkeerde keuze.

Voor wie van licht in het interieur houdt is het schuifdak en/of de lichte Newport lederen bekleding een aanrader.

Het verbruik houd ik nauwkeurig bij. Met de eerder genoemde 215/45 17” banden heb ik het afgelopen half jaar 13000 km gereden met een gemiddeld verbruik van 4,83 l/100 km (1 op 20,7). Meestal gebruik ik de eco-stand en ik rijd met de stroom mee en rijd meestal op 80 km wegen. Nu het wat kouder wordt neemt het verbruik wel iets toe. De laatste tankbeurten waren 5,05 l/100 km.

 iPhone 14 |  iPad Pro 12,9" 2018 |  Mac mini M2 Pro |  Apple TV 4K | Live PVOutput 3.770 kW W-NW 276°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ralfie165 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:26:
[...]

Ik ervaarde de afgelopen weken met het wat koudere weer hetzelfde probleem van het waarschuwingslampje van de bandenspanning. Sinds een paar dagen is het weer wat warmer en brandt het lampje niet meer. Hebben ze bij jou het probleem opgelost? Zo ja, hoe?
Exact datzelfde probleem heb ik ook op mijn 2017 IS300h, wellicht een Lexus dingetje? Zit toevallig nu bij de dealer voor onderhoud en bandenwissel, dus hopelijk is het dadelijk opgelost.

Licht interieur vind ik bij Lexus auto's ook erg mooi, heb het zelf ook. Hier in de showroom staat ook een LC500h met het lichte interieur. Daar krijg ik echt vochtige mondhoeken van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

kazuka schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:49:
[...]

Licht interieur vind ik bij Lexus auto's ook erg mooi, heb het zelf ook. Hier in de showroom staat ook een LC500h met het lichte interieur. Daar krijg ik echt vochtige mondhoeken van :P
Ik vind licht interieur juist een totale afknapper bij een auto. Ik vind dat echt spuug- en spuuglelijk en zou er dus ook nooit eentje kopen met zo'n licht interieur.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralfie165
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-06 23:18
Metalfreak schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:55:
[...]

Ik vind licht interieur juist een totale afknapper bij een auto. Ik vind dat echt spuug- en spuuglelijk en zou er dus ook nooit eentje kopen met zo'n licht interieur.
Smaken verschillen gelukkig :)

Hoewel ik een heel licht interieur ook niet mooi vind (ook te besmettelijk). Maar het lichtbruine Lexus Newport leder vind ik een mooie tint bruin.

Ik heb daarentegen nooit begrepen waarom iemand zwarte hemelbekleding
mooi vindt (en snap de associatie met een sportieve uitvoering al helemaal niet).

 iPhone 14 |  iPad Pro 12,9" 2018 |  Mac mini M2 Pro |  Apple TV 4K | Live PVOutput 3.770 kW W-NW 276°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Wat betreft het lampje van de bandenspanning zei de service-man dat hij het vaker hoort, het luistert best wel nauw, en dan gaat het in de kou al snel branden, te snel. Na de bandenwissel heb ik er nog geen last van, anders pomp er binnenkort overal even 0,1-0,2 bar bij om die marge eruit te filteren.

Wat betreft het verbruik van 1:16 lag het gewoon aan mijn veel te zware rechtervoet met 100% stadsverkeer. Inmiddels gaat het alweer gewoon op >1:20 met de winterbanden in de kou.

Schuifdak heb ik overigens ook, ik zou niet anders meer willen, heerlijk licht, en het geeft een lekker sportief uiterlijk. Al wil ik mij niet associëren met de typische sjonnies die zelfs bij -5 het schuifdak nog open zetten voor de looks op hun A-klasse of Panamera. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:28
Belde ff met dealer. Ze weten niet of 2019 versie apple carplay heeft. Voor mij absolute eis. Volgens mij komt het helemaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

TweakerVincent schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:34:
Belde ff met dealer. Ze weten niet of 2019 versie apple carplay heeft. Voor mij absolute eis. Volgens mij komt het helemaal niet
Vraag dat me ook af. Nu hebben enkel de nieuwe UX en LC het geloof ik. Dan zouden ze in de 2019 modellen dezelfde infotainment moeten gaan inbouwen. Ik verwacht eigenlijk dat de CT wel EOL zou gaan en de UX hem opvolgt. De IS krijgt het ook niet denk ik gezien die in z'n 5e levensjaar en facelift model zit, dus dan verwacht ik toch dat het pas komt in de volgende generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Ralfie165 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:26:
[...]

Ik rijd sinds een half jaar met veel plezier in een CT200h (Luxury Line 12-2014). Deze heeft Yokohama bluearth (zomer?)banden. Als deze versleten zijn wil ik graag all-seasons er onder laten leggen. Qua beoordelingen neig ik naar de Michelin CrossClimate +. Ik heb 17” velgen met 215/45 banden. Wat zijn jouw ervaringen met all-seasons? Welk merk en welke maat? Veel afrolgeluiden en meer verbruik t.o.v. zomerbanden?
Ik heb er bij aanschaf 16" velgen onder laten zetten omdat ik hem met 17" echt erg oncomfortabel vond rijden. De dealer had geen moeite om ze gratis om te wisselen met een andere CT200h in de showroom :D. Ik heb geen idee welk type er onder zit, lig michelins :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rosje77
De mijne is van 2012 en heeft ook 17”. Nu heb ik een winterset er onder van 16” en moet zeggen dat dit vooral op klinkerwegen wel behoorlijk meer comfort geeft. Misschien ook maar eens op zoek naar 16” voor de zomer.

Maar ik heb nu een ander probleem. Woensdag kreeg ik ineens een gierend geluid ergens onder dashboardkastje.
Ik heb even internet afgespeurd en nu blijkt de ventilator van het ventilatiesysteem de boosdoener te zijn.
Ik heb deze gedemonteerd, schoongemaakt en de as van de motor gesmeerd. Nu maar afwachten of het geholpen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoldyInko
Weg.

[ Voor 143% gewijzigd door MoldyInko op 02-12-2018 19:27 . Reden: Plaatjes werken niet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
Even een vraagje voor de bezitters onder ons:

Welk soort type en grootte velgen hebben jullie onder de auto zitten? En hoe zit dit met comfort/vebruik?

Bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
(jarig!)
MoldyInko schreef op maandag 24 december 2018 @ 12:00:
Even een vraagje voor de bezitters onder ons:

Welk soort type en grootte velgen hebben jullie onder de auto zitten? En hoe zit dit met comfort/vebruik?

Bedankt. :)
16"
Heb geen andere maat gereden dus verschil kan ik niet benoemen. Het rijdt prima, verbruik is meer dan prima. Logischer wijs in de zomer een wat beter verbruik dan de winter. Over het algemeen geldt wel dat 16" als prettiger wordt ervaren. Echter in welke mate dat verschilt.

[ Voor 32% gewijzigd door 13art op 25-12-2018 09:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rosje77
Zomer 17” en Winter 16” bouwjaar 2012
16” is op slechte wegen net wat prettiger dan 17”
Een facelift model op 17” die ik wel eens mee krijg bij een beurt, rijd zoals de mijne op 16”
Verbruik kan ik weinig van zeggen. In de zomer haal ik betere cijfers dan in de winter. Dit ligt vast niet aan de banden maar meer dat de brandstofmotor vaker aanspringt om de boel warm te houden. En de accu zal ook vast minder presteren in de kou.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:09
17 inch, zomer en winter. Ik had de eerste jaren in de winter 16inch maar deze heb ik verkocht. Vind 17 inch prima rijden. Verbruik is in de zomer 1:21 en in de winter 1:19 gemiddelde.
CT 200h luxury Line uit 2011

[ Voor 7% gewijzigd door snoekds20 op 24-12-2018 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
Heren, bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
rosje77 schreef op maandag 24 december 2018 @ 15:59:
Dit ligt vast niet aan de banden maar meer dat de brandstofmotor vaker aanspringt om de boel warm te houden. En de accu zal ook vast minder presteren in de kou.
Het opwarmen van de motor duurt langer dus zeker de eerste vijf minuten/kilometer een hoger verbruik, dat tikt aan op de kortere afstanden. Koude lucht heeft een hogere dichtheid dus meer luchtweerstand. Het weer helpt niet mee, meer wind en regen. De Auris was het zuinigste bij windstil weer en een graad of 17 wanneer de airco niet aan hoefde. Qua banden Energysavers hebben minder rolweerstand, dat zal ook wel wat schelen.

[ Voor 6% gewijzigd door bouwfraude op 25-12-2018 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
In 2020 komen liefst 180 nieuwe modellen van verschillende autofabrikanten op de markt.

https://www.ad.nl/auto/di...auto-s-van-2019~a317f2ac/

Ik ben aan het aftasten of de prijzen van de occasion van Lexus wat gaan dalen. Dat zou mooi zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
MoldyInko schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:39:
Ik ben aan het aftasten of de prijzen van de occasion van Lexus wat gaan dalen. Dat zou mooi zijn. :)
Er komen vast wel wat IS los uit de 5 jaar lease die in januari 2014 op naam zijn gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axeldenekamp1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-06 22:05
Ben mij aan het orientieren naar een occasion CT200h en kan nergens vinden hoe de auto reageert als ik er 80% van de tijd maar 13 en 7 km enkele reis mee rijdt en op jaarbasis maar 7000km.
Gaat de accu hiervan sneller achteruit en laad de accu op die kleine stukjes wel genoeg bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
axeldenekamp1 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 18:20:
Ben mij aan het orientieren naar een occasion CT200h en kan nergens vinden hoe de auto reageert als ik er 80% van de tijd maar 13 en 7 km enkele reis mee rijdt en op jaarbasis maar 7000km.
Gaat de accu hiervan sneller achteruit en laad de accu op die kleine stukjes wel genoeg bij?
Met die afstanden kan je beter kijken naar plugin hybrid of full electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axeldenekamp1
Vorkie schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 18:29:
[...]

Nog ter aanvulling mijn budget is 14K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Waarom zou je dan niet voor een volledig elektrische auto gaan?

De accu heeft daar niet zoveel onder te lijden want het systeem gooit dan direct na het starten de motor aan, het verbruik is dan relatief hoog. De computer van de auto houdt de accu tussen 20 en 80% vol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Vorkie schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 18:29:
[...]

Moet je daar wel de voorzieningen voor kunnen aanleggen of beschikbaar hebben... Een "gewone" hybride is vele malen praktischer.

Ik zou het eens navragen bij de dealer hoe de accu hierop reageert, volgens mij zou het systeem het goed moeten kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axeldenekamp1
Metalfreak schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 08:09:
[...]

Moet je daar wel de voorzieningen voor kunnen aanleggen of beschikbaar hebben... Een "gewone" hybride is vele malen praktischer.

Ik zou het eens navragen bij de dealer hoe de accu hierop reageert, volgens mij zou het systeem het goed moeten kunnen hebben.
De voorzieningen heb ik niet en kan ik ook niet aanleggen dus een plugin valt ook af.
Een volledig elektrisch zie ik ook niet zitten rond de 100 km axiradius vindt ik te beperkt. Budget 14K.

Was van plan om binnenkort een bezoekje te brengen aan de dealer, kan ik hem mijn vraag voorleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

axeldenekamp1 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:54:
[...]

De voorzieningen heb ik niet en kan ik ook niet aanleggen dus een plugin valt ook af.
Een volledig elektrisch zie ik ook niet zitten rond de 100 km axiradius vindt ik te beperkt. Budget 14K.

Was van plan om binnenkort een bezoekje te brengen aan de dealer, kan ik hem mijn vraag voorleggen.
Bij ons was destijds de eerste vraag: "heb je wel eens in een CT200h gereden? Anders weet je natuurlijk niet hoe die bevalt" en kregen we zonder enig gezeur de sleutels mee voor een proefrit om te kijken of het überhaupt beviel. Ze waren verder ook heel eerlijk en open over wat er allemaal mis kon gaan (vrij weinig, dat vind je ook als je ernaar gaat zoeken, alleen als je de auto langdurig (enkele maanden) stil laat staan is dat niet goed voor het accupack)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Technisch is het geen probleem, de accu wordt er ook niet zwaarder door belast, misschien juist wel minder. Wel ga je vooral 's winters een hoger verbruik hebben dan gebruikelijk voor een hybride omdat de motor een relatief lang deel van de rit aan het opwarmen is. Denk eerder aan van 6,0 l/100km ipv 5,5 l/100km.
Alle andere voordelen van de hybride blijven natuurlijk: betrouwbaar, comfortabel, onderhoudsarm en eenvoudige bediening.
Afgezien van de beperkte beschikbaarheid van aardige PHEV occasions, sluit ik me bij de andere aan dat dat met jouw gebruiksprofiel wel een perfecte match zou zijn. Mogelijk kun je vanwege de verwachte lagere lopende kosten (je bespaart zo'n 500 €/j (op de natte vinger) aan brandstof in een PHEV tov de CT) dan alsnog je aanschafbudget verhogen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-06 11:23
Ik mag me vanaf vandaag ook eigenaar noemen van een ct200h :D
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/d1ibul4whv2g0b1/IMG_20190104_185118.jpg?raw=1

Een luxury line uit 2011 met 158xxx km.. In 2015 ingevoerd vanuit België.
Wel een wereld van verschil met de Renault Laguna 2.0t uit 2006 die ik ingeruild heb....
Vooral het Mark Levison audio systeem is super :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:27
Gefeliciteerd! Heb je nog meer foto's en eerste ervaringen met het rijden?

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
Dank je :)

Heb op dit moment nog niet echt goede foto’s....
Rijden is wel even wat anders, accelereert duidelijk minder dan de de 170 pk turbo motor van m’n laguna, maar het is nog steeds voldoende. En ik merk nu al dat ik rustiger ga rijden om het verbruik naar beneden te krijgen... De wegligging en stuurgevoel is wel lekker strak, in positieve zin.

De banden zijn wel redelijk aan vervanging toe. Dus nu zit ik te twijfelen om een setje wielen met winterbanden op de kop te tikken, of om er all-season banden om te leggen...
Ik zat te denken aan de Michellin crossclimate+. Wie heeft daar ervaring mee? En dan ook kwa verbruik en rolgeluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Ik heb sinds oktober de Michelin Crossclimate + op mijn CT200h (2013, 16") en die bevallen eigenlijk best wel. Ik ben geen gehaaste bestuurder, dus de kans dat ik de grens van welke band dan ook bereik is klein. Deze banden liggen er op omdat ik te weinig rij voor twee sets banden.

Wegligging is minder strak vanwege de zachtere wang. De auto is daardoor wel iets comfortabeler geworden, ook qua bandenruis. Verwacht geen dag en nacht verschil, maar het is "iets" rustiger in de auto. Met de zomerbanden was het verschil tussen strak en ruw asfalt erg duidelijk, dat is nu wat minder. Op de snelweg zou ik het nog steeds niet stil noemen, maar aangezien ik voornamelijk provinciaal en stad rij ben ik erg blij met meer rust.

Verbruik is toegenomen, ongeveer een kilometer per liter minder (gok ik, hou het niet netjes bij :+ ) Een road trip naar Berlijn met volle auto kwam uit op ongeveer 1:18 (geholpen door de ene Baustelle na de andere), onzuinig is het nog steeds niet! Ik heb de auto net geen jaar, dus mijn enige vergelijk is oude zomerbanden met droogtescheurtjes. Misschien zou hij sowieso meer zijn gaan verbruiken met vers rubber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
DriveSand schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 12:18:
Ik heb sinds oktober de Michelin Crossclimate + op mijn CT200h (2013, 16") en die bevallen eigenlijk best wel. Misschien zou hij sowieso meer zijn gaan verbruiken met vers rubber.
Als het weer wat warmer wordt gaat het verbruik wel weer naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Jep, het verbruik is bij de korte ritten erg slecht bij koud weer. Op de snelweg valt het wel mee en gaat de >1:20 nog wel, maar dat lukt binnendoor bij mij nu echt niet, ook i.c.m. met de winterbanden die voor mijn gevoel ook meer verbruiken (maar dat is natuurlijk ook de combinatie met het weer).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Guusz
Vandaag een setje 16” velgen met winterbanden gemonteerd. De Continental banden van m’n Renault hadden nog ruim 7mm profiel en de zelfde maat als de Lexus (205/55r16), dus die laten monteren op een setje velgen van Marktplaats... was nog even een gedoe, want blijkbaar hebben de originele velgen een apparte soort wielmoer ipv de standaard conische M12x1.5 wielmoeren... Maar het zit er onder en ben best blij met de looks van de donkere velgen bij de witte auto 8)
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/65suwf0xhogju2c/IMG_20190115_192541.jpg?raw=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
(jarig!)
Ziet er goed uit inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-11-2024
Guusz schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 19:33:
Vandaag een setje 16” velgen met winterbanden gemonteerd. De Continental banden van m’n Renault hadden nog ruim 7mm profiel en de zelfde maat als de Lexus (205/55r16), dus die laten monteren op een setje velgen van Marktplaats... was nog even een gedoe, want blijkbaar hebben de originele velgen een apparte soort wielmoer ipv de standaard conische M12x1.5 wielmoeren... Maar het zit er onder en ben best blij met de looks van de donkere velgen bij de witte auto 8)
[Afbeelding]
Welke had je er eerst onder dan? Want ik heb 16 inch origineel lexus en heb nu zwarte borbet f 16 inch eronder gezet vd week (210 euro op mp incl goede banden) en heb de wielmoeren (die conisch waren) gewoon overgezet. De borbet f waren exact dezelfde maat als de originele 16 inch lexus wielen...

De wielmoeren konden overigens prima aangedraaid worden en de wielen zitten goed vast. Had jij 15 inch eronder dan?

Je auto ziet er overigens goed uit met die wielen. Vind het bij mij ook prima staan. Niet ordinair ofzo..

[ Voor 4% gewijzigd door Valo op 17-01-2019 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
[...]

In de zomer is ie juist binnen de bebouwde kom of korte ritjes binnendoor zeer zuinig. Hij begint pas te "zuipen" als je 130+ rijdt regelmatig.
In de winter onder dezelfde omstandigheden hoef je niks schrikbarends te verwachten.

Ik zit nu na 34k op 6.33liter/100km en dat is met het leeuwendeel snelweg icm regelmatig gewoon volle snelheid planken :p 182 gaat ie op de gps max.

Een wereld van verschil vergeleken met mijn vorige autos (2.4 5 cilinder s40 en 3.0 v6 a4) waar je na een flinke rit door duitsland gemakkelijk 13.5liter per 100km pakte.

[ Voor 9% gewijzigd door Valo op 17-01-2019 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
Valo schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 01:50:
[...]

Welke had je er eerst onder dan? Want ik heb 16 inch origineel lexus en heb nu zwarte borbet f 16 inch eronder gezet vd week (210 euro op mp incl goede banden) en heb de wielmoeren (die conisch waren) gewoon overgezet. De borbet f waren exact dezelfde maat als de originele 16 inch lexus wielen...

De wielmoeren konden overigens prima aangedraaid worden en de wielen zitten goed vast. Had jij 15 inch eronder dan?

Je auto ziet er overigens goed uit met die wielen. Vind het bij mij ook prima staan. Niet ordinair ofzo..
Originele Lexus 17” wielen(zie plaatje bij mijn post op 4 januari).
Die zitten vast met een ander soort moeren, die kennelijk veel bij Toyota/ Lexus wielen toegepast worden.
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/lrkzf8jg8o9sj5g/61-C4arrDZL._SY550_.jpg?raw=1

Edit:
Zo’n wiel dus:
Afbeeldingslocatie: https://img1.croooober.com/api/v1/photo/ec/dw=700;dh=;/00000/1803/1803010/1803010900075/1803010900075s0.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Guusz op 17-01-2019 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
Wtf die zaten er bij mij ook op en begon toch te twijfelen. Zijn gewoon plat. Snel de juiste wielmoeren halen nu :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
Ik zou het inderdaad even checken....
Volgens dit Tüv document: http://gutachten.bmf-appl...4/55048611-4N-1-3-001.pdf
Moeten ze inderdaad vast met conische(60 graden) M12x1.5 moeren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valo
Ja heb ze al besteld. Zijn morgen binnnen. Auto niet meer gebruikt. Gelukkig geen schade. Niet slim (understatement) van mij om dat ff na te zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
[...]

Plug in prius is helft wegenbelasting en je hoeft m niet per se op te laden, dan rijdt ie gewoon als een normale hybride.

Voor de ct zou ik minimaal een auto pakken met de geblindeerde ramen achter, groot nav scherm en stoelverwarming.

En als je dit geluid hoort

YouTube: 2011 Prius knocking / rattle engine noise

Had wegrennen. Toevallig een x een auris touring bekeken met exact hetzelfde geluid. Snel wegwezen uiteraard en toevallig deze week op een of ander lexus forum gelezen dat dat een voorbode is van een kapotte koppakking. Die user postte videos met exact hetzelfde geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@Valo @axeldenekamp1 Dat wegenbelasting voordeel valt wel in 2020 weg. Een van de redenen dat wij voor een luxere auto zijn gegaan (CT) ipv een Prius of Ampera. Het kan wel weer interessant zijn als je de auto op het werk kunt opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
Vooral de Ampera word dan duur ivm het gewicht. Over de 1600kg weegt dat ding. Ik denk dat die auto samen met de outlander behoorlijk in prijs zullen zakken.
De CT zit en stuurt ook veel beter dan een Prius, Ampera of outlander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
alex3305 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:17:
@Valo @axeldenekamp1 Dat wegenbelasting voordeel valt wel in 2020 weg. Een van de redenen dat wij voor een luxere auto zijn gegaan (CT) ipv een Prius of Ampera. Het kan wel weer interessant zijn als je de auto op het werk kunt opladen.
Met 14k kun je net niet de facelift kopen denk ik. Dan zou ik minder uitgeven en dan het eerste model pakken (pre facelift). Ter vergelijking: ik heb 12.675 betaald (incl inruil van 3k) voor een business line pro uit 2012 met 172k erop bij de lexus dealer. Zat 16 inch op. Geblindeerde ramen achter. Grote nav. Stoelverwarming. Lederen bekleding (weet niet of dat echt leder is maar boeit me niet). 6 maanden garantie.

Je kan nog kijken voor:
Led verlichting
Schuifdak
En die stereo van een audiomerk
Automatisch stoel verzetten.
17 inch (hoefde ik niet per se)

Ik heb de auto in september 2016 gekocht dus dan heb je vergelijkingsmateriaal. Tot nu toe geen spijt. Moeten wel hele gekke dingen gebeuren moet ik nu nog spijt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Ik kan de ct van 2011/2012 ook erg aanraden, maar als je er 17” op zet rijdt hij verschrikkelijk.verder zou ik zonder navigatie zoeken - de iPhone integratie is namelijk prima.

[ Voor 29% gewijzigd door BCC op 19-01-2019 07:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-06 21:37
Voordeel van navi (Lexus, niet TomTom variant) is een veel bruikbare achteruitrijcamera met meedraaiende stuuruitslag lijnen. Parkeert veel makkelijker dan een versie zonder navi (enkel klein schermpje in achteruitkijk spiegel).

Ook kun je Spotify tracks zien op het navi scherm en nog wat meer handige informatie (verbruik cijfers bijv). Voor navigatie is een moderne smartphone superieur.

Ik rij zelf een Luxury Line uit juni 2012. Geweldige uitvoering. Omdat de stoelen zo laag staan vond ik een lendensteun belangrijk. Alleen de elektrische bestuurdersstoel heeft die (enkel op LL). Mijn advies zou zijn om voor 14k een LL uitvoering te zoeken vanaf maart 2012. Hoge km stand is geen probleem voor deze auto. Extreem betrouwbaar. Wel altijd even onderhoudshistorie checken natuurlijk. Vanaf maart 2012 is de vering wat aangepast. Rijdt iets soepeler dan 2011 modellen. De 2014 facelift verbeteringen wegen imo niet op tegen de extra opties van een LL uitvoering vanaf maart 2012.

[ Voor 34% gewijzigd door Magnolia op 19-01-2019 19:27 ]

Ontspan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunkieLimbo
Volgens mij zijn alleen extreem kale ct’s zonder navigatie geleverd. Heb zelf ook een LL maar gebruik de navi nooit.

Mijn favoriete opties:
-Mark Levinson
-Automatische stoelinstelling op basis van sleutel ivm keyless entry
-Stoelverwarming
-Automatisch dimmende spiegels
-Led

Wat bij de volgende auto weg mag:
-Open dakje (gebruik ik nooit)
-Dvd wisselaar (video kan niet aan tijdens rijden)
-Leer (ik vind de bekleding van leenautos van de dealer ook prima)

Wat ik mis:
-ACC Op nieuwere modellen zit dit wel maar niet op de 2011 LL

Algemene tip: koop geen kaal hok. Het zijn de opties waardoor je iedere dag weer tevreden op pad gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Afgelopen week klaagde mijn vriendin over een ratelend geluid komend uit haar CT. Gisteren er maar eens onder gekropen want het klonk als een dun stukje metaal dat zat te rammelen. Uiteindelijk de boosdoener gevonden, het middenste hitteschild boven de middenpijp was op twee van de drie bevestigingspunten afgebroken door corrosie en lag zo te rammelen op de uitlaat. Met een extra ringetje weer (tijdelijk) kunnen vastzetten, maar wel slecht dat zoiets zo simpels eigenlijk al relatief snel kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@JunkieLimbo Dat klopt wat je zegt. Alleen de basisuitvoering was zonder navi. Het tweede optiepakket was een van de Business varianten en daar zat de navi al in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-06 20:15

@r!k

It is I, Leclerq

Na reeds 4 jaar een ct te hebben gereden toch 3,5 jaar geleden voor een honda civic tourer gegaan. Mede doordat mijn zoon net was geboren en de ruimte toch wel erg lekker was als je een kinderwagen etc moet meenemen. Zoonlief is inmiddels bijna 5 en ik miste de Lexus. Gisteren de knoop doorgehakt en (als lease auto) een nieuwe ct200h businessline besteld.

Opties:
- Premium navigatie (ging me meer om het audio systeem dan de navigatie overigens).
- Safety system (zit er bij als je premium navi neemt)
- Led koplampen
- parkeersensoren rondom

Kleur: copper brown metallic met de lichte stoffen bekleding erin. Chateau / black.

Nu nog even 5,5 maand wachten om hem in ontvangst te nemen. Kan niet wachten. Enige jammere eraan vind ik dat de ct nog niet voorzien is/wordt van apple carplay.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

alex3305 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:47:
@JunkieLimbo Dat klopt wat je zegt. Alleen de basisuitvoering was zonder navi. Het tweede optiepakket was een van de Business varianten en daar zat de navi al in.
Er zijn ook een aantal eerdere modellen met een soort frankenstein navigatie systeem.

Rijden nu in een nieuwe Prius, maar het klimaat systeem uit de Lexus was toch wel echt superieur, die hoefde je nooit van auto af te halen en werkelijk nooit beslagen ramen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guusz
Vraagje aan de andere ct eigenaars.... Bij mijn auto komt vanuit het middenconsole een zacht gezoem/ gebrom... Het klinkt een beetje als een klein pompje ofzo. Het is gerelateerd aan de climate control, want als ik die op OFF zet stop het na een paar seconden. Als ik h’m weer in auto zet, gaat ie gelijk weer aan, maar in de manuele stand meestal pas na een tijdje. Het is niet de de airco pomp, want ook als die uit staat blijft het zoemen... Is dit herkenbaar voor jullie? Het is niet hard en het klinkt ook niet alsof er iets stuk is ofzo..., maar ben wel benieuwd wat het geluid veroorzaakt.... :)

Edit: Ik heb al gevonden waar het vandaan komt.... Het is de kachel ventilator die een beetje resoneert. Binnenkort maar een keertje er uit halen om te kijken of er iets los zit ofzo....

[ Voor 13% gewijzigd door Guusz op 24-01-2019 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
Guusz schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:58:
Vraagje aan de andere ct eigenaars.... Bij mijn auto komt vanuit het middenconsole een zacht gezoem/ gebrom... Het klinkt een beetje als een klein pompje ofzo. Het is gerelateerd aan de climate control, want als ik die op OFF zet stop het na een paar seconden. Als ik h’m weer in auto zet, gaat ie gelijk weer aan, maar in de manuele stand meestal pas na een tijdje. Het is niet de de airco pomp, want ook als die uit staat blijft het zoemen... Is dit herkenbaar voor jullie? Het is niet hard en het klinkt ook niet alsof er iets stuk is ofzo..., maar ben wel benieuwd wat het geluid veroorzaakt.... :)

Edit: Ik heb al gevonden waar het vandaan komt.... Het is de kachel ventilator die een beetje resoneert. Binnenkort maar een keertje er uit halen om te kijken of er iets los zit ofzo....
Die ventilator zit onder het dashboard kastje. Je zou als eerste de luchtfilter kunnen schoonmaken. Die zit in het dashboard kastje achter een klep.
De ventilator zelf er uithalen kan onder het kastje. Eerst het paneeltje los halen en dan kijk je tegen de onderkant van de ventilator aan. Die zit met 3 schroeven vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:24
Met gladheid vorige week uit de bocht geschoten en met rechtervoorwiel tegen stoeprand aan. Gevolg: velg krom en wiellager defect. Kosten: 1200 euro (+-500 wiellager +- 600 velg +- 120 diagnose). Mijn kennis op autovlak is nihil, zijn dat nou normale kosten? Vind het namelijk allemaal wel extreem. Velg ga ik sowieso niet doen, daar ik volgens mij beter een set velgen ergens anders vandaan kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
€500 voor een wiellager lijkt me ook wat veel.....Maar ja, als dat inclusief vervangen is. Zou trouwens eerder denken dat bijvoorbeeld de draagarm/ stuurstang en stabilisatorstang krom zouden gaan... Heb je een foto hoe het wiel er bij stond? Als je verder geen plaatwerk schade hebt, denk ik dat je nog mazzel hebt eigenlijk, zeker als je zelf een ander wiel/ setje wielen op de kop kan tikken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
Guusz schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:11:
€500 voor een wiellager lijkt me ook wat veel.....Maar ja, als dat inclusief vervangen is. Zou trouwens eerder denken dat bijvoorbeeld de draagarm/ stuurstang en stabilisatorstang krom zouden gaan... Heb je een foto hoe het wiel er bij stond? Als je verder geen plaatwerk schade hebt, denk ik dat je nog mazzel hebt eigenlijk, zeker als je zelf een ander wiel/ setje wielen op de kop kan tikken....
Wiel zelf stond niet scheef, geen plaatwerk schade echt puur met de velg tegen de stoeprand waarbij de velg vrijwel gelijk stond als de stoeprand: stuur gedraaid en auto rechtdoor (gelukkig niet erover, daar stond een lantaarnpaal).

Heb toevallig onderstaande (slechte) foto van moment dat het net gebeurd was.

Velg schade

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guusz
Hmm tja... Lastig te beoordelen zo.... Wiellager stuk...het kan... Wiel heeft wel een flinke tik gehad inderdaad. Balen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
Slomy schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:45:
Met gladheid vorige week uit de bocht geschoten en met rechtervoorwiel tegen stoeprand aan. Gevolg: velg krom en wiellager defect. Kosten: 1200 euro (+-500 wiellager +- 600 velg +- 120 diagnose). Mijn kennis op autovlak is nihil, zijn dat nou normale kosten? Vind het namelijk allemaal wel extreem. Velg ga ik sowieso niet doen, daar ik volgens mij beter een set velgen ergens anders vandaan kan halen.
Voor bij een dealer miss wel, al vind ik dit nog buitensporig. Voor 200 euro tik je een setje wielen op de kop op mp en een wiellager is 100 euro. Zit je op 300 euro voor onderdelen. Wiellager erop aten zetten bij een beunhaas is 50 euro. Bij een garage 100 euro. Banden wisselen op de nieuwe set wielen, balanceren en monteren nog geen 50 euro.

Dus bij garage:
450 euro.
Bij dealer dus 1200?? Nogal een buitensporig bedrag imo. Sws 120 euro voor diagnose wtf!!! Kost 20 minuten.

Edit: k zie dat je het nog niet gedaan hebt. Dan zou ik nu een goedkoop setje scoren op mp of ebay kleinanzeigen en dan mp en ebay in de gaten houden voor eenzelfde set die je nu hebt of een andere originele lexus set.

Edit2: welke wielen zijn dit? 16 of 17?

[ Voor 11% gewijzigd door Valo op 29-01-2019 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
Valo schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 23:37:
[...]

Voor bij een dealer miss wel, al vind ik dit nog buitensporig. Voor 200 euro tik je een setje wielen op de kop op mp en een wiellager is 100 euro. Zit je op 300 euro voor onderdelen. Wiellager erop aten zetten bij een beunhaas is 50 euro. Bij een garage 100 euro. Banden wisselen op de nieuwe set wielen, balanceren en monteren nog geen 50 euro.

Dus bij garage:
450 euro.
Bij dealer dus 1200?? Nogal een buitensporig bedrag imo. Sws 120 euro voor diagnose wtf!!! Kost 20 minuten.

Edit: k zie dat je het nog niet gedaan hebt. Dan zou ik nu een goedkoop setje scoren op mp of ebay kleinanzeigen en dan mp en ebay in de gaten houden voor eenzelfde set die je nu hebt of een andere originele lexus set.

Edit2: welke wielen zijn dit? 16 of 17?
Heb het inderdaad nog niet gedaan, daar ik dit wel heel extreem vond. Velg via de dealer kon ik de kosten nog wel van plaatsen, maar wiellager vond ik extreem vergeleken met een vorige auto.

Zit op dit moment 17 inch onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Slomy schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 07:26:
[...]

Heb het inderdaad nog niet gedaan, daar ik dit wel heel extreem vond. Velg via de dealer kon ik de kosten nog wel van plaatsen, maar wiellager vond ik extreem vergeleken met een vorige auto.

Zou wel absoluut voor originele velgen gaan en niet voor namaak, er staan op YouTube tal van filmpjes die laten zien wat er gebeurt als je met namaak velgen een pothole raakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-06 20:15

@r!k

It is I, Leclerq

Slomy schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 07:26:
[...]

Een velg van 600 euro? Is dat ding van adamantium gemaakt?

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

@r!k schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:09:
[...]

Is gewoon het resultaat van premium rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
Je kan hem toch ook gewoon laten maken? Heb k iig een x laten doen in tilburg bij de velgenspecialist. Velg was krom en stoeprandschade. Keertje te enthousiast geweest met achterwielaandrijving in de sneeuw jaren geleden...

Zou bellen en vragen naar de prijs...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guusz
Ik had het ook al in het Toyota topic gemeld, maar ook nog even hier.... Met de gratis versie van de app Dr.Prius en een Elm327 bluetooth dongle kan je de voltages van de HV accu bekijken.
Maar wat nog veel interessanter is, is de pagina “special features”. Hier kan je heel makkelijk de achteruitrij piep, gordel piep en de traction control(voor de uitvoeringen zonder knop) uitschakelen.
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/nx93c6965d63b1c/IMG_20190130_130041.jpg?raw=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
Dank voor de tips, velgen reparatie service ligt in de buurt dus daar ga ik de komende dagen in ieder geval een keer langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
@r!k schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:09:
[...]
Originele Lexus velgen zijn duur kijk maar eens bij de configurator
https://carconfig.lexus.n...c8-5c7a7286bd74/configure
Voor 632 euro had ik een nieuwe set van 4 lichtmetalen velgen plus winterbanden,
zes jaar mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
Guusz schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:24:
Ik had het ook al in het Toyota topic gemeld, maar ook nog even hier.... Met de gratis versie van de app Dr.Prius en een Elm327 bluetooth dongle kan je de voltages van de HV accu bekijken.
Maar wat nog veel interessanter is, is de pagina “special features”. Hier kan je heel makkelijk de achteruitrij piep, gordel piep en de traction control(voor de uitvoeringen zonder knop) uitschakelen.
[Afbeelding]
Welke obd dongle heb jij gehaald? Heb de site bekeken van dr prius. Aangeraden wordt om een bepaalde te kopen van 17 euro. Kan het goedkoper :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
bouwfraude schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:27:
[...]

Originele Lexus velgen zijn duur kijk maar eens bij de configurator
https://carconfig.lexus.n...c8-5c7a7286bd74/configure
Voor 632 euro had ik een nieuwe set van 4 lichtmetalen velgen plus winterbanden,
zes jaar mee gedaan.
Voor 600 euro mag ie mijn 16 inch originele lexus velgen wel hebben hoor :D
Pagina: 1 ... 25 ... 33 Laatste