Toon posts:

Lexus CT200H

Pagina: 1 2 3 ... 32 Laatste
Acties:

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In Maart 2011 komt de Lexus CT200H op de markt.

De auto valt in de 14% bijtellingscat. Het leuke van de auto, is dat alle opties van de grote Lexus broertjes, ook te krijgen zijn in deze variant.

De auto begint bij 28.890,- euro, en voor dat geld heb je een prima bak met automaat. Ik heb de auto zelf aangekleed tot 42.500,- en dan heb je werkelijk alles wat je nodig hebt, inclusief Mark Levinson audio systeem met 13 speakers.

Ik ga de komende weken in een paar auto's proefrijden, aangezien ik een nieuwe auto moet gaan bestellen. Ik rijd nu Mondeo, en kijk ook naar de nieuwe facelift. De Lexus is al te bestellen bij de leasemij, maar hij is nog niet te rijden om dit moment. Indien de auto aan 2 voorwaarden voldoet, bestel ik hem blind zonder te rijden, simpel door het feit dat hij alles heeft wat ik nodig heb, tegen 14%.

De voorwaarden:
  • Bruikbare kofferbak
  • Goede stoelen
De rest geloof ik wel. De auto zal niet slechter rijden dan de Prius, en die voldoet op zich.

Nu hoef je voor deze beide zaken niet te rijden. Ik heb Lexus Amsterdam en Amersfoort al gebeld, maar die krijgen ze pas echt in Maart. Ik kan mij niet voorstellen dat er niet eerder een auto naar Nederland (of Belgie) komt. Ik hoef alleen maar even te zitten om te weten of ik hem bestel.

Ik heb de importeur al aangeschreven, maar nog geen antwoord. Iemand toevallig een idee (misschien kennis in de wereld) die weet waar ik dat ding kan zien?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb er onlangs op de Autosalon in Parijs in gezeten, maar ik was er niet kapot van.
Op mij kwam de auto over als 'net niet'. De afwerking is wel prima in orde, de kofferbak is vrij krap maar bruikbaar en de stoelen zijn niet beroerd (maar ik ken betere in die klasse - Astra bijvoorbeeld).

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 10:59

Bosmonster

*zucht*

Dus je wilt perse 14% om geld te besparen, maar vervolgens neem je een auto van 43K? Ik mis de logica even. Voor een paar duizend euro minder krijg je een betere en mooiere auto voor 20% en ben je feitelijk toch ongeveer net zoveel kwijt?

Van binnen ziet ie er overigens best ok uit. Buitenkant is net een Toyota Corolla.

[Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 09-11-2010 15:25]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:19
Bosmonster schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:22:
Dus je wilt perse 14% om geld te besparen, maar vervolgens neem je een auto van 43K? Ik mis de logica even.
Ik neem aan dat PWM 'omdat het kan' even alle opties heeft aangevinkt...

Punctuality is the politeness of kings

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik heb de auto zelf aangekleed tot 42.500,-
Dat interpreteerde ik dan behoorlijk anders ;)

• PWM
  • Niet online
Nee, ik neem hem ook echt voor die 43k :) Wat is het alternatief dan? Een auto in die klasse, met automaat, leer, HDD Navi, 17 inch, Topperdetop Audio, etc. etc. 43.000 tegen 14% bijtelling is hetzelfde als 25.000 tegen 25%.

Ik kijk nu ook naar een Mondeo voor 40-45k, 100x groter, maar die is wel 25% bijtelling.

En nee, het is geen mooie auto van buiten. Maarja, het alternatief (Prius) is niet beter ;)

De stoelen voor mij zijn echt heel belangrijk. Ik heb een slechte rug. Ik had in mijn A3 de standaard stoelen, waardoor ik ongeveer elke week bij de fysio zat.

[Voor 39% gewijzigd door PWM op 09-11-2010 15:49]

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

PWM schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:47:
De stoelen voor mij zijn echt heel belangrijk.
Indien de auto aan 2 voorwaarden voldoet, bestel ik hem blind zonder te rijden, simpel door het feit dat hij alles heeft wat ik nodig heb, tegen 14%.
Dan zou ik die stoelen toch even uitproberen :P

Weet je trouwens zeker dat ie ook inclusief al die opties nog steeds op 14% zit? (aangezien er nog geen officiele configurator is volgens mij). Kan heel goed zijn dat dat bijvoorbeeld alleen voor de standaard-uitrusting geldt.

edit:
Apart die site. De luxury versie is 100 kilo zwaarder en verbruikt ook bijna 10% meer, maar heeft exact dezelfde emissie :+

[Voor 32% gewijzigd door Bosmonster op 09-11-2010 16:12]

• PWM
  • Niet online
Die 14% lijkt me zeker, aangezien het leasebedrag ook laag is door bijvoorbeeld het wegvallen van de MBR.

Wel eentje om na te vragen als hij idd 100 kilo zwaarder is :)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Timmert schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:19:

...en de stoelen zijn niet beroerd (maar ik ken betere in die klasse - Astra bijvoorbeeld).
Ik heb een aantal keer in het nieuwste model Astra gereden, maar ik had na een paar uur rijden last van m'n rug. Stoelen zijn _heel_ persoonlijk, us je kunt IMO niet zeggen dat de stoelen van een andere auto beter zijn. Ze kunnen voor jou fijner zitten, maar dat is het dan ook :P Maar goed, blind een auto kopen leasen zou ik ook niet snel doen :)

Ik vind het een mooie bak. Ik vind het ook niet direct ergens anders op lijken, iets wat ik van alle nieuwe Lexus-modellen vind :)

[Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 09-11-2010 19:02]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Wel een mooie auto, van de buitenkant lijkt hij nogal op de nieuwe Subaru Impreza.

• PWM
  • Niet online
De Lexus dealer nog even gesproken. Maart is echt de allereerste mogelijkheid. Ze hadden al wel 150 auto opgetekend vorige maand, zeker voor Lexus een hoop. En dat terwijl de meeste mensen nog niet weten dat hij er aan komt.

De kofferbak is 375 liter (een A3 SB heeft er 370). Op zich genoeg, maar de ene kofferbak is de andere niet qua indeling.

De stoelen zijn 8-voudig electrisch in te stellen, het zou moeten werken. Maar, durf je de gok aan voor 3 jaar. Als ik het niet durf, zal de auto waarschijnlijk aan mij voorbij gaan, aangezien maart bestellen te laat is.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Zo'n Lexus is best een spannende auto natuurlijk. Als in nieuw, onbekend en aantrekkelijk.
Je weet inmiddels wat je aan de Mondeo hebt, aangezien die je erg goed bevalt. Als de goede zit zo belangrijk is, zou ik de gok niet wagen en voor een Mondeo gaan :)

• PWM
  • Niet online
Timmert schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:26:
Zo'n Lexus is best een spannende auto natuurlijk. Als in nieuw, onbekend en aantrekkelijk.
Je weet inmiddels wat je aan de Mondeo hebt, aangezien die je erg goed bevalt. Als de goede zit zo belangrijk is, zou ik de gok niet wagen en voor een Mondeo gaan :)
De Mondeo is niet de enige kandidaat ;) Ik kijk b.v. ook naar de V70 en andere (kleine en grote) stations :) Maar, die zijn inderdaad wel makkelijk proef te rijden.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Er zijn er al redelijk wat op belgisch kenteken (demo modellen), wellicht een dealer over de grens proberen om te kijken of die iets voor je kunnen betekenen?

39

• PWM
  • Niet online
Fietsbel schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:41:
Er zijn er al redelijk wat op belgisch kenteken (demo modellen), wellicht een dealer over de grens proberen om te kijken of die iets voor je kunnen betekenen?
Dat is interessant. Even op een neer naar Belgie lijkt me geen enkel probleem. Ik zal eens een Belgische dealer bellen.

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-03 23:47
Als je een gevoelige rug hebt, kun je qua stoelen natuurlijk een setje aftermarket stoel op jouw maat laten maken en die in de volgende auto's meenemen. De vorige eigenaar van mijn Prius 2 heeft z'n Scheel meegenomen naar zijn huidige Prius 3.

Bijkomend voordeeltje voor mij was dat de originele stoel 100.000 km jonger was dan de rest van de auto. ;)

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-02 15:35
Ik snap het echt niet 43k....voor een prius met lexus aankleding. Die 14% is leuk, maar wat als je over 1jaar weer naar 25% gaat (of heb je zwart op wit garanties dat dealer het verschil betaald)

Zelf ben ik best gecharmeerd van lexus, en de c200H is best een aardige auto en zeker voor een 14% auto.

Maar voor goede stoelen zou ik deze niet nemen, ik weet niet wat je lengte is, maar de meeste stoelen hebben als probleem dat de zitting te kort is voor de lange Hollander.

There is no such thing as too much coriander.

• PWM
  • Niet online
Pinin schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 23:29:
Ik snap het echt niet 43k....voor een prius met lexus aankleding.
Tsja, zo kan je elke Audi ook een aangekleden Skoda noemen ;) De Lexus ziet er van binnen echt anders uit, het leer is veel beter, het navi systeem is totaal anders, audio is anders en zo zijn er nog veel zaken die Lexus heel anders aanpak.

Daarbij, als ik een Prius Executive pak en daar een aantal opties neem, zoals betere audio, kost die ook gewoon 40k.
Die 14% is leuk, maar wat als je over 1jaar weer naar 25% gaat (of heb je zwart op wit garanties dat dealer het verschil betaald)
Bij mijn weten is het zo, dat een auto die in de 14% valt bij levering, ook in de 14% schaal blijft.
Maar voor goede stoelen zou ik deze niet nemen, ik weet niet wat je lengte is, maar de meeste stoelen hebben als probleem dat de zitting te kort is voor de lange Hollander.
1,96 :P Aan de andere kant, in de Lexus IS zit ik ook prima, dus het kan wel :)

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:04

BM

Moderator Spielerij
PWM schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:47:
[...]

Tsja, zo kan je elke Audi ook een aangekleden Skoda noemen ;) De Lexus ziet er van binnen echt anders uit, het leer is veel beter, het navi systeem is totaal anders, audio is anders en zo zijn er nog veel zaken die Lexus heel anders aanpak.

Daarbij, als ik een Prius Executive pak en daar een aantal opties neem, zoals betere audio, kost die ook gewoon 40k.

[...]

Bij mijn weten is het zo, dat een auto die in de 14% valt bij levering, ook in de 14% schaal blijft.

[...]

1,96 :P Aan de andere kant, in de Lexus IS zit ik ook prima, dus het kan wel :)
Volgens mij is de bijtelling van jaar op jaar aan te passen. Kreeg mijn 1e leaseauto toen tarief nog 22% was, en dat werd gewoon verhoogt naar 25% hoor :)

Xbox
Even the dark has a silver lining

• TwOkkie
Pinin schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 23:29:
Ik snap het echt niet 43k....voor een prius met lexus aankleding.
Ik snap het wel. De Prius is een heerlijke auto die erg comfortabel rijdt, maar er is wat bezuinigd op afwerking om het gewicht laag te houden. Ook het onderstel is niet super, hoewel dat bij de derde serie flink beter schijnt te zijn. Nu heeft de Prius van de derde serie ondanks een reeks verbeteringen toch een groot nadeel voor een hoop mensen: Het is een Prius. Voor veel mensen is dat een probleem. Voor hen is er nu de Auris Full Hybrid en straks de Lexus CT200h. Dan kunnen ze genieten van de Prius-techniek zonder het stempel "Priusrijder".

Overigens heeft Lexus al langer modellen met de "Prius-aandrijving", maar dan gecombineerd met grotere motoren en/of met vierwielaandrijving: RX450h (helaas een SUV), GS450h, LS600h. Allemaal erg lekker spul... :9~

• PWM
  • Niet online
BM schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:58:
[...]

Volgens mij is de bijtelling van jaar op jaar aan te passen. Kreeg mijn 1e leaseauto toen tarief nog 22% was, en dat werd gewoon verhoogt naar 25% hoor :)
Dat is een andere situatie :) Die heb ik destijds natuurlijk ook gehad. Dat was een maatregel over de breedte.

In dit geval is het een "beloning voor goed gedrag", die blijft over de looptijd van de auto. Jan Kees de Jager is daar (jaar of 2 geleden) mee bezig geweest. Ik zal er eens induiken. Want inderdaad, tegen 25%, stap ik wel in een Golf R o.i.d. ;) Of gewoon in een Mondeo, A4, Passat etc. etc.

Als die 14% niet gegarandeerd wordt, laat ik hem sowieso schieten.

[Voor 8% gewijzigd door PWM op 10-11-2010 10:48]

• SuperFrank
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:05
Volgens mij is bij de vorige bijtelling aanpassing (bijna 2 jaar geleden nu) ook vastgelegd dat de bijtelling eens per 4 jaar aangepast mag worden...

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-03 22:05
Als je een slechte rug hebt, calculeer dan gewoon in dat je naderhand een "goede" stoel laat monteren. Kost wellicht 1000eu, maar zo'n groot bedrag is dat niet als je er 4 jaar lang elke dag in zit.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:48
Over die bijtelling:
http://www.belastingdiens...ive_gebruik_auto-09.html:
De bijstelling van de CO2-uitstootgrenzen gebeurt eens in de 4 jaar. De 1e bijstelling is per 1 januari 2013. De bijgestelde uitstootgrenzen gelden voor auto’s die volgens het kentekenbewijs een datum van eerste toelating hebben na die bijstelling van de grenzen.
Tja dan die Lexus, is ook mijn nummer 1 kandidaat. Alleen niet voor die 43k zover reikt mijn budget niet. Ik heb in de Auris hybrid gereden en moet zeggen dat het mij zeer goed beviel. Ik ben geen stoelen fetisjist maar ik vind een beetje steun wel belangrijk. Ik zou de Lexus wel blind durven te bestellen, de Auris voldeed mijns inziens prima en volgens mijn logica zou de Lexus dan beter moeten zijn :)

[Voor 21% gewijzigd door L-VIS op 10-11-2010 11:33]

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Hij is wel erg goedkoop in de lease! Bij een cataloguswaarde van 33.000 (Business Line Pro + metallic lak) komt hij op 635 euro per maand op basis van 48 maanden en 40.000 km per jaar!

En dan is de bijtelling bruto 385 euro per maand, waardoor hij alles bij elkaar behoorlijk goedkoper is dan een vrij standaard Golf. Ik denk dat het wel een succes wordt, bij mijn werkgever is het in ieder geval al een aanbiedingsauto.

PWM: er zijn ook genoeg auto's in die (formaat-)klasse die 20% bijtelling hebben, je zit niet per se op 25% als je een andere auto kiest natuurlijk.

Ik vind het interieur trouwens ook niet slecht, al heeft hij wel een Japans aantal kleine knopjes overal. En een elektronische parkeerrem vind ik persoonlijk vreselijk :o

[Voor 13% gewijzigd door Canaria op 10-11-2010 11:43]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:14

Crazy D

I think we should take a look.

Let op met online lease tarieven. Ik heb offertes van auto's waarvoor ik online onder de 650 bleef, en uiteindelijk een offerte ontving van 800+ euro :( De Lexus is nieuw dus restwaardes etc moeten ze inschatten, en het zou kunnen zijn dat ie daarom wel hoger in de lease komt. 48 maanden en 40.000 per jaar lijkt mij bijzonder sterk dat je dat voor 635 euro least.

Ik heb voor de Auris gekozen. Full options (incl fietsendrager :P) net boven de 28000, incl winterbanden (48 maanden, 30.000 per jaar) 640 in de lease, en een bruto bijtelling van nog geen 350. Ideaal :) Al had de Lexus als die een half jaar eerder leefbaar was geweest wel een serieuze kandidaat. Wat een wagen :D

Exact expert nodig?

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Crazy D schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:58:
Let op met online lease tarieven. Ik heb offertes van auto's waarvoor ik online onder de 650 bleef, en uiteindelijk een offerte ontving van 800+ euro :( De Lexus is nieuw dus restwaardes etc moeten ze inschatten, en het zou kunnen zijn dat ie daarom wel hoger in de lease komt. 48 maanden en 40.000 per jaar lijkt mij bijzonder sterk dat je dat voor 635 euro least.

Ik heb voor de Auris gekozen. Full options (incl fietsendrager :P) net boven de 28000, incl winterbanden (48 maanden, 30.000 per jaar) 640 in de lease, en een bruto bijtelling van nog geen 350. Ideaal :) Al had de Lexus als die een half jaar eerder leefbaar was geweest wel een serieuze kandidaat. Wat een wagen :D
Dit was bij ING Carlease, niet bij DirectLease, en die tarieven kloppen wel hoor :)
Mijn A1 van ruim 31000 euro kwam daar al maanden geleden toevallig ook op ongeveer 635 (48 maanden 40.000 km per jaar), wat ik nu ook betaal, weliswaar bij een andere leasemaatschappij. Bruto bijtelling is 518 euro (20%). Een Lexus van 33.000 euro zou puur door de bijtelling dus netto 65 euro goedkoper zijn. Maar LB want ik zou zelf de Lexus sowieso niet overwegen.

• PWM
  • Niet online
L-VIS schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:32:
Over die bijtelling:
http://www.belastingdiens...ive_gebruik_auto-09.html:

[...]

Tja dan die Lexus, is ook mijn nummer 1 kandidaat. Alleen niet voor die 43k zover reikt mijn budget niet. Ik heb in de Auris hybrid gereden en moet zeggen dat het mij zeer goed beviel. Ik ben geen stoelen fetisjist maar ik vind een beetje steun wel belangrijk. Ik zou de Lexus wel blind durven te bestellen, de Auris voldeed mijns inziens prima en volgens mijn logica zou de Lexus dan beter moeten zijn :)
Mm, als ik hem voor 3 jaar lease, met levering in maart, heb je dus kans dat je de spreekwoordelijke sjaak bent voor 16 maanden.

EDIT:

Toch niet :)
De bijgestelde uitstootgrenzen gelden voor auto’s die volgens het kentekenbewijs een datum van eerste toelating hebben na die bijstelling van de grenzen.
14% is en blijft dus 14%.

[Voor 13% gewijzigd door PWM op 10-11-2010 13:21]

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

PWM schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:21:
[...]

[...]

Dat de uitstootgrenzen per categorie alleen voor nieuwe auto's gewijzigd kunnen worden, wil natuurlijk niet zeggen dat de daaraan gekoppelde tarieven (percentages) gelijk zullen blijven ;)

Met andere woorden: de grens van 110 gram per kilometer kan per 1 januari 2013 naar 100 worden bijgesteld en dan treft dat alleen auto's die na die datum op kenteken worden gezet en bijvoorbeeld 105 gram CO2 per kilometer uitstoten, maar niets wat daar vermeld staat belet de overheid om het tarief voor die categorie naar 18% bijtelling te verhogen.

[Voor 33% gewijzigd door Canaria op 10-11-2010 13:30]

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

PWM schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:21:
[...]

Mm, als ik hem voor 3 jaar lease, met levering in maart, heb je dus kans dat je de spreekwoordelijke sjaak bent voor 16 maanden.

EDIT:

Maar goed met 3x modaal moet een eventuele stijging toch geen probleem zijn? Dat is toch wisselgeld voor je? :)

Klinkt een beetje als een luxeprobleem no offense natuurlijk :)

[Voor 11% gewijzigd door Slasher op 10-11-2010 13:36]

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:05:
De auto begint bij 28.890,- euro, en voor dat geld heb je een prima bak met automaat. Ik heb de auto zelf aangekleed tot 42.500,- en dan heb je werkelijk alles wat je nodig hebt, inclusief Mark Levinson audio systeem met 13 speakers.
Dat moet je zeker doen. Werkelijk nog nooit zo'n goed geluid meegemaakt in een auto, zeker aangezien Lexus geruisloos rijden. :9~

• PWM
  • Niet online
Slasher schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:30:
[...]

Maar goed met 3x modaal moet een eventuele stijging toch geen probleem zijn? Dat is toch wisselgeld voor je? :)
Is dat zo? Ik heb ook hogere kosten dan een modaal inkomen ;) Zo heb ik een redelijk geprijst huis, waar elke maand voor betaald moet worden. Verder is mijn vrouw chronisch ziek en kan niet of nauwelijks werken, dus ik moet ook alles zelf verdienen.

Dus 200,- netto in de maand, is ook voor mij gewoon veel geld ;)

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:33

t_captain

Moderator General Chat
PWM schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:05:

Voor dat geld hopelijk ook een zescilinder blok :)

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Ik betwijfel of ze een hybris met een 6 pitter uitrusten.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
Qua prijs zetten ze de auto tegenover de BMW 1 en de Audi A3. Bij BMW koop je voor 44k een 123d High Executive. Die is dus een euro of 1500 duurder dan de CT200h, maar de prijs van de BMW bevat wel 8000 euro extra BPM (diesel tov benzine 3000, extra BPM-korting A-label hybrides 5000).

Beide auto's zijn prima uitgerust, en beide auto's rijden 1:20 als je een beetje fatsoenlijk met je rechtervoet omgaat. De grote vraag is dus hoeveel je die verlaagde bijtelling / nultarief wegenbelasting waard is.

Bij Audi een vergelijkbaar verhaal, daar mag je een A3 2.0 TFSI met vierwielaandrijving en een redelijk uitrustingsniveau meenemen voor de prijs van de top-CT.

Mijn indruk is dus dat de full options CT zichzelf nogal uit de markt prijst. De instapper voor 29 mille zullen we heel wat vaker gaan tegenkomen. Die neemt het op tegen de 118i en 1.4TFSI. Ik denk dat de Lexus die vergelijking beter doorstaat.

• Grrrrrene
  • Niet online
c0ne schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:51:
Lexus doet bijna niet anders ;) Maar de CT200h is er alleen als 4-pitter toch?

@t_captain: ik snap niet helemaal wat je met de BPM-vergelijking wil zeggen eigenlijk. Aanschafprijs is een ding, maar de maandelijkse kosten van zo'n CT200h zijn gewoon (veel) lager, of je hem nu koopt of leaset.

• PWM
  • Niet online
Een 123D High Executive met automaat begint bij 47.100. Daar komt dan bijvoorbeeld 3000 bij voor Navi met goede audio, 2000 voor leer, etc .etc.

Wil je op hetzelfde plaatje komen, Xenon, metallic lak, bluetooth, electrische stoelen, dan ben je ruim 55.000 tot zelf 60.000 kwijt :) En daar mag je nog 25% over aftikken ook

Vergelijk je alleen qua prijs de uitrusting van de 123D en de 200H, dan kan je het beste de Business uitvoering pakken, van 31.000. Dan is de 1-serie ruim 15.000 duurder.

[Voor 40% gewijzigd door PWM op 10-11-2010 23:48]

• TwOkkie
c0ne schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:51:
Stop maar met twijfelen dan: http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=50871
En als je liever een V8 met 4WD hebt: http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=56536

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-03 01:22
Een 123d moet je hier toch ook niet mee vergelijken, sowieso heeft dat ding de helft aan pk's meer en een onderstel waar die Lexus alleen van kan dromen. Die Lexus is enorm veel auto voor weinig bijtelling, als ik nog lease had gereden had ik het ook gedaan. Ding is met alle opties gewoon af en heerlijk cruisen, je kan zelfs nog een beetje haast hebben ook.

Daarnaast lopen de huidige Einser en A3 op hun einde, dus dat zou mijn keuze sowieso niet zijn als het om lease gaat.

• Grrrrrene
  • Niet online
ConZito schreef op donderdag 11 november 2010 @ 01:30:
...en een onderstel waar die Lexus alleen van kan dromen.
Jij hebt er dus al in gereden? Vertel eens wat meer van de auto?

• ConZito
Grrrrrene schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 07:13:
[...]

Jij hebt er dus al in gereden? Vertel eens wat meer van de auto?
Voorwielaandrijving, meer hoef ik niet te zeggen.

Daarnaast zal het niet veel afwijken van de Auris Hybride, blijft hetzelfde platform op een 100mm kortere wielbasis en een hoop marketing termen na.

[Voor 24% gewijzigd door ConZito op 12-11-2010 08:50]

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Cool, dat wist ik niet. Zo zie je maar dat ik stop met lezen zodra ik "Hybride" zie in een autoblad.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:08
ConZito schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 08:46:
[...]

Voorwielaandrijving, meer hoef ik niet te zeggen.

Daarnaast zal het niet veel afwijken van de Auris Hybride, blijft hetzelfde platform op een 100mm kortere wielbasis en een hoop marketing termen na.
flauwe subjectieve opmerking om onderstelkwaliteit af te laten hangen van voor of achterwielaandrijving

• ConZito
jmderonde schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:33:
[...]

flauwe subjectieve opmerking om onderstelkwaliteit af te laten hangen van voor of achterwielaandrijving
Zelfde flauwigheid om iedereen hier direct onderuit te trekken om een simpele mening.

• Grrrrrene
  • Niet online
ConZito schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:48:
[...]

Zelfde flauwigheid om iedereen hier direct onderuit te trekken om een simpele mening.
Alsof iedereen per se achterwielaandrijving wil en sportief rijgedrag de enige maatstaf is om een onderstel te beoordelen. De Lexus zal comfortabeler afgesteld staan dan de BMW, denk ik, maar dat maakt het geen slechter onderstel.

• ConZito
Anders ga je er nog even serieus op in :')

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-03 07:36

Bullet NL

Eigen Wijs

Daar de Lexus het zelfde platform heeft als de Auris is het ook de verwachting dat er gewoon een dieselmotor voor berschikbaar komt.... 150 a 180pk diesel in de Lexus CT200 D4D moet mij toch voldoende lijken. Idd. geen 14% bijtelling, wel een leuke auto.

Overigens, dat de technische basis het zelfde is als de Auris wil niet zeggen dat de auto het zelfde rijd. Lexus past haar eigen instellingen van het onderstel toe,bij IS-serie is het al duidelijk geworden dat ze hier in niet veel onder doen dan BMW.

Natuurlijk klinkt Hybrid en Lexus voor velen veel minder dan BMW, Diesel enz enz... Maar de grote vraag is dan los van het imago (waar we in west-europa nog al verzot op zijn) waarom zou een Lexus minder zijn. Ik bedoel in alle wereld delen om Europa heen loopt men weg met het merk.

Cogitationis poenam nemo patitur

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:33

ToolkiT

brit-tweaker

PWM schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:33:
[...]

De Mondeo is niet de enige kandidaat ;) Ik kijk b.v. ook naar de V70 en andere (kleine en grote) stations :) Maar, die zijn inderdaad wel makkelijk proef te rijden.
Als stoelen belangrijk zijn ivm je rug is Volvo zeker een aanrader. C30 DRIVe geen optie (geen idee of die 14% is eigenlijk maar wel zuinig...)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat ik een leuke gadget vind in deze auto is de Remote Touch. Een joystickje met force feedback :D

"We never grow up. We just learn how to act in public"

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Ik moet nog anderhalf jaar met mijn 308, maar deze Lexus komt zeker weten op mijn shortlist als er weer besteld mag gaan worden :9

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-03 14:45

RaJitsu

B.S.U.R.

Bullet NL schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:31:
Natuurlijk klinkt Hybrid en Lexus voor velen veel minder dan BMW, Diesel enz enz... Maar de grote vraag is dan los van het imago (waar we in west-europa nog al verzot op zijn) waarom zou een Lexus minder zijn. Ik bedoel in alle wereld delen om Europa heen loopt men weg met het merk.
Natuurlijk is Lexus nog van de topcategorie. Maar het merk heeft zichzelf gewoon ten grabbel gegooid met een paar modellen die gewoon te goedkoop overkomen. Dan verlies je al snel de premium-naam. Toen ik deze voor het eerst zag had ik ook iets van dat daar zo een Toyota-logo op kon. Zeg nu zelf, een Auris en de CT200, van de buitenkant. Is dat zo'n verschil?
Een 1-serie achtige auto is prima, maar waarom dan niet iets fatsoenlijks ontworpen dat bij de klasse van Lexus past? De CT200 is voor mij gewoon een extra deuk in het imago van Lexus. Net als de LFA en de IS dat is. Op zichzelf allemaal prima, maar het is gewoon niet het sjieke en stijlvolle. Zeker niet tov de directe concurrentie.

Ze zouden Toyota en Lexus wat meer afstand van elkaar moeten laten nemen. En dat betekent dan de Lexussen duurder te maken. Een Lexus rijden in de Lease. Dat zou alleen voor de echte guns weggelegd moeten zijn. En niet voor ieder sjappie die ook een Golf kan rijden.

B.S.U.R.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-03 07:36

Bullet NL

Eigen Wijs

RaJitsu schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 16:26:
[...]

Ze zouden Toyota en Lexus wat meer afstand van elkaar moeten laten nemen. En dat betekent dan de Lexussen duurder te maken. Een Lexus rijden in de Lease. Dat zou alleen voor de echte guns weggelegd moeten zijn. En niet voor ieder sjappie die ook een Golf kan rijden.
Tja, even voor de sceptice die zeggen dat een CT200h op een Auris lijkt......

Ik geloof dat ik nu wel heb aangetoond dat beide auto's niet op elkaar lijken. De overeenkomst houden op bij een stuur. 4 wielen (welke verschillend zijn) en de onderhuidse techniek... zoals Motor/Hybrid combinatie....

Cogitationis poenam nemo patitur

• Grrrrrene
  • Niet online
RaJitsu schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 16:26:
[...]

Tsja, als hij het op moet nemen tegen de BMW 1-serie of de Audi A3 zit hij wellicht in kale trim wat laag, maar als je hem een beetje "Lexus waardig" aan wil kleden stijgen de kosten snel. Als ik alleen al zie dat de TS hem ff aankleedt tot anderhalf keer de prijs :o

Ben het overigens wel met je eens: de Prius zit op zo'n 25k voor het instapmodel en wil je wat meer zit je al op de instapprijs van de CT200h. Dat is toch krom, want ik zou 10x liever de Lexus hebben :o

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Lexus begrijpt nog niet helemaal hoe je een premiumauto in de markt moet zetten. Lexus probeert op de Jaguar X-type manier een mainstream modelletje (in het geval van de X-Type een Mondeo) op te waarderen tot iets dat moet doorgaan voor premium. Buiten de rommelige, karakterloze en timide vormtaal van de CT200h en het feit dat de techniek zich niet onderscheidt van mainstream modellen heeft Lexus in zijn algemene zin het probleem dat het bedrijf geen historie en authenticiteit kent. Als je een BMW koopt dan koop je een auto die volgens een bepaalde filosofie wordt ontwikkeld. Die filosofie staat al jaren fier overeind. Het merk kan bouwen op een roemruchte historie die in talloze opzichten voor herkenbaarheid zorgt. Een BMW heeft altijd (relatief) sportieve rij-eigenschappen, de beste motoren die er te vinden zijn en is rond de bestuurder gebouwd. Het exterieur is herkenbaar aan de nieren, dubbele koplampen, Hofmeisterknik en scherpe lijnen die precisie uitstralen. Het geheel oogt zelfverzekerd. Die herkenbaarheid en uitstraling is ook aanwezig bij bijvoorbeeld Mercedes.

Een Lexus is daarentegen slechts een opgewaardeerde Toyota die goedkoper is dan de gevestigde orde. Na elke generatie zien ze er weer totaal anders uit en Toyota flikt het zelfs om in bepaalde markten Toyota's als Lexussen te verkopen. Dat is helemaal een doodzonde voor een premiummerk.

Een premiumkoper wil dat zijn merk z'n best doet om voor hem of haar een uniek model te ontwikkelen dat het beste aansluit op de persoonlijke wensen. Het lukraak recylen van onderdelen doet daar nogal afbreuk aan, helemaal als onderdelen van lagere modellen op een zogenaamd premiummodel worden geschroefd. Andersom werkt beter: nieuwe technieken eerst beschikbaar maken op de topmodellen en die dan uitrollen naar lagere modellen.

Lexus is een leuk merk voor leasehoppers die elke vier jaar iets halen wat nieuw en voordelig is.

• PWM
  • Niet online
Grrrrrene schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 18:03:
[...]

Tsja, als hij het op moet nemen tegen de BMW 1-serie of de Audi A3 zit hij wellicht in kale trim wat laag, maar als je hem een beetje "Lexus waardig" aan wil kleden stijgen de kosten snel. Als ik alleen al zie dat de TS hem ff aankleedt tot anderhalf keer de prijs :o
Dat is ook wel de bedoeling van Lexus hoor ;)

Je hebt (behalve een launch versie), eigenlijk 4 types:

Lexus CT 200h 28.950
Business Line +2250,- t.o.v. kaal
Business Line Pro +1000,- t.o.v. business line
Luxury Line +8550,- t.o.v. Business line Pro

De "standaard" Luxury line uitvoering, is dus al 40.750,-.

Zonder die Luxury line is het ook niet echt een sjeike auto. In die line zitten bijvoorbeeld de Mark Levinson speakers, lederen bekleding, de HDD Navigatie, electrische stoelen, etc. etc.

Wil je dus een auto die echt meer bied dat de Prius, dat is die line nodig. Neem je die line niet, dan kan je veel beter voor 34.000,- een Prius samenstellen.
Op zich ben ik het met je eens. Maar, wie is er buiten BMW dan nog Premium te noemen? Op mijn Audi zaten overal VW logo's, mijn Volvo V50 was echt prima, maar wel gewoon op basis van de Focus.

BMW is er absoluut nog 1 die premium te noemen is, waardoor de enorme achterstand in goede benzine motoren in de 1 en 3-serie (op de 6-cylinders na) opvallen. Behalve BMW, en wellicht Mercedes, zijn alle merken aan het lenen van elkaar.

[Voor 22% gewijzigd door PWM op 12-11-2010 18:57]

• Grrrrrene
  • Niet online
@Femme: je kunt ook moeilijk in 20 jaar een historie opbouwen als merk. Alleen in Europa lijkt Lexus het moeilijk te hebben en dat komt vooral omdat veel Europeanen vrij principieel wat tegen Japanse auto's hebben, waarschijnlijk omdat ze vroeger goedkope kopieën waren van Europese auto's (zo is Lexus ook begonnen, al was goedkoper dan wel gecombineerd met beter: de Lexus LS400 was destijds een betere auto dan de Mercedes S-klasse).

De laatste jaren begint Lexus een eigen gezicht te krijgen: de IS, GS, LS en RX lijken niet op andere auto's, maar dat is pas sinds een paar jaar zo, dus geen wonder dat de modellen steeds fors veranderen van vormgeving: ze zoeken hun eigen identiteit nog. Een auto ontwikkel je voor een jaar of 4-5, eventueel met een facelift iets langer. Wijzigingen worden dus ook maar eens in de zoveel jaar doorgevoerd. Het zoeken naar een eigen, herkenbare look is daarom lastig. En trouwens: doet een merk als Citroën of Alfa dat dan zoveel anders? Er zijn maar weinig merken waar ik echt van vind dat ze herkenbaar zijn: Volvo, VW (Golf vooral), Porsche (911), BMW, Mercedes... Maarja, een Golf is dan ook wel de meest nietszeggende auto die je kunt rijden IMO :) Prima auto hoor, maar nou niet bepaald spannend te noemen omdat VW als de dood is dat ze een stijlelement toevoegen waar de massa niet zo van gecharmeerd is.

De LFA vind ik een hoogstandje qua techniek. Die motor bijvoorbeeld, als we het dan toch over de best verkrijgbare motoren hebben... Geweldig! En hun hybride-modellen zijn gewoon indrukwekkend qua verbruik en uitstoot.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Femme schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 18:10:
Lexus begrijpt nog niet helemaal hoe je een premiumauto in de markt moet zetten. Lexus probeert op de Jaguar X-type manier een mainstream modelletje (in het geval van de X-Type een Mondeo) op te waarderen tot iets dat moet doorgaan voor premium.
Dat hoeft geen probleem te zijn, net als het gebruik van (relatief) veel oude techniek, zolang je de goede elementen behoud en de mindere flink upgrade of vervangt. De Jaguar XF (om bij Jaguar te blijven) heeft veel onderstel techniek van de oude S-type, er is niemand die er over klaagt of het opvalt omdat het simpelweg goed voor elkaar is.
Buiten de rommelige, karakterloze en timide vormtaal van de CT200h
Universeel gelul in de ruimte noem ik dit, er zitten zeker wel onuitwisselbare elementen in, bijvoorbeeld de achterste deuren en het achterraam vind ik niet zo 1 2 3 terug in een andere auto, rommelig vind ik wel mee vallen, de hoofdlijn (de hoge 'schouder' loopt keurig door en timide, bijvoorbeeld de houding van Audi vind ik timide, veel modellen lijken zo sterk op elkaar dat ze wel angstig lijken te zijn voor verandering ja.
en het feit dat de techniek zich niet onderscheidt van mainstream modellen heeft Lexus in zijn algemene zin het probleem dat het bedrijf geen historie en authenticiteit kent.
Tja dat is niet de schuld van lexus, en de mainstream techniek is helemaal geen probleem als je zorgt dat deze goed is en op de juiste plaatsen een upgrade krijgt.
Als je een BMW koopt dan koop je een auto die volgens een bepaalde filosofie wordt ontwikkeld. Die filosofie staat al jaren fier overeind.
Een weinig staafbare bewering natuurlijk, wat de marketing afdeling zegt zegt niet alles over de ontwikkelafdeling, verder staat de filosofie van Toyota's luxe merk natuurlijk niet overeind, Toyota is tenslotte een autobouwer in de marge welke slechts een beperkt aantal auto's per jaar produceerd :+
Het merk kan bouwen op een roemruchte historie die in talloze opzichten voor herkenbaarheid zorgt. Een BMW heeft altijd (relatief) sportieve rij-eigenschappen, de beste motoren die er te vinden zijn en is rond de bestuurder gebouwd. Het exterieur is herkenbaar aan de nieren, dubbele koplampen, Hofmeisterknik en scherpe lijnen die precisie uitstralen. Het geheel oogt zelfverzekerd. Die herkenbaarheid en uitstraling is ook aanwezig bij bijvoorbeeld Mercedes.
Een agressieve styling oogt automatisch 'zelfverzekerd' dat wil echter nog niet zeggen dat iedereen daar op zit te wachten en dat het daardoor daadwerkelijk beter is.

En bij bijvoorbeeld Mercedes met de Huidige en de vorige C, de overeenkomsten houden daar wel op na de vorm van de Grill, de achterlichten lijken wat van elkaar weg te hebben en de knippers in de spiegels waarbij dat laatste tegenwoordig vrij universeel is..
Een Lexus is daarentegen slechts een opgewaardeerde Toyota die goedkoper is dan de gevestigde orde. Na elke generatie zien ze er weer totaal anders uit en Toyota flikt het zelfs om in bepaalde markten Toyota's als Lexussen te verkopen. Dat is helemaal een doodzonde voor een premiummerk.
Komt misschien omdat Toyota met Lexus met de huidige generatie modellen pas echt tot inzicht is gekomen dat een eigen styling op termijn beter zaken doet dan een variant op een concurrent, met de huidge modellen zie je dat gelijk terug. Dat elke generatie er totaal anders uit ziet is overigens werkelijk onwaar. De huidige GS vergeleken met de vorige GS om maar wat te noemen, Lexus kiest duidelijk voor een meer uitgesproken ontwerp maar weet trouw te blijven aan de dubbele koplamp van de vorige GS.
Een premiumkoper wil dat zijn merk z'n best doet om voor hem of haar een uniek model te ontwikkelen dat het beste aansluit op de persoonlijke wensen. Het lukraak recylen van onderdelen doet daar nogal afbreuk aan, helemaal als onderdelen van lagere modellen op een zogenaamd premiummodel worden geschroefd. Andersom werkt beter: nieuwe technieken eerst beschikbaar maken op de topmodellen en die dan uitrollen naar lagere modellen.
tja het is niet lukraak en verder wens ik je veel succes met een _heel_ erg dure techniek enkel op premium makt te brengen, dan is de terugverdien tijd te lang, daarom 'moet' je bedrijfseconomisch de techniek lager in de markt introduceren. Verder als een onderdeel goed is en niet nuttig te verbeteren is is het enkel dom om dit wel te proberen.
Lexus is een leuk merk voor leasehoppers die elke vier jaar iets halen wat nieuw en voordelig is.

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
Lexus begrijpt nog niet helemaal hoe je een premiumauto in de markt moet zetten. Lexus probeert op de Jaguar X-type manier een mainstream modelletje (in het geval van de X-Type een Mondeo) op te waarderen tot iets dat moet doorgaan voor premium. [...]
Het had ze inderdaad gesierd om deze auto wat meer eigen identiteit te geven, met name in de aandrijflijn.

Voor mij heeft het merk Lexus best wat credit. Voor zover ik weet is de RX450h de enige auto die in een verlaagde bijtelling valt met meer dan 4 cilinders. Dat feit is al een flinke groene subsidie waard, geef dat merk nou eens 3 jaar BPM-vrijstelling op het hele modellengamma! :)

Dan denk ik, als je een flinke SUV zo zuinig als een Clio kan maken, dan moet er toch ook iets meer mogelijk zijn in de kleinere modellen. Hoe zuinig zou een hybride kunnen zijn als je bv een blok zoals de VW 1.4TSI als basis gebruikt? En hoe lekker zou dat rijden. Gecombineerd vermogen tussen 150 en 200pk, berg koppel bij alle toerentallen, en nog zuiniger dan een Prius. Als ze een downsized V6 hadden ingebouwd, was ik helemaal fanboy geworden. Nu is het inderdaad teveel een Prius met andere looks. Ongetwijfeld een prima auto, maar in de premium markt is "prima auto" gewoon te weinig.

De X-type vind ik een treffende vergelijking. Bouwt op een Mondeo II, wat in die klasse toch als een van de betere auto's werd gezien. Looks waren sterk gebaseerd op de toenmalige XJ, dus ook helemaal Jaguar. En toch was de auto het net niet.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 19:41
Ik reed net op de A58 Breda > Tilburg en kwam daar een Belgische trailer tegen met 8 CT200H's die richitng de A27 ging. Denk dus dat er binnenkort ook wel een paar in NL te zien zijn! :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• TwOkkie
t_captain schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 11:27:
Het had ze inderdaad gesierd om deze auto wat meer eigen identiteit te geven, met name in de aandrijflijn.
Wat zou je nog anders willen zien in de aandrijflijn? Meer vermogen?
Hoe zuinig zou een hybride kunnen zijn als je bv een blok zoals de VW 1.4TSI als basis gebruikt? En hoe lekker zou dat rijden.
Ik vraag me af of een geknepen Otto-motor met een turbo efficiënter kan zijn dan de al zeer efficiënte ongeblazen Atkinson-motor uit de Prius/Auris/CT200h. Bedenk ook dat de TSI een turbo heeft om de gaten te vullen en dat dit niet nodig is als je al een 60kW electromotor hebt die je directe vermogensbehoefte kan vervullen. De benzinemotor is er puur voor het duurvermogen. De electromotor levert de souplesse en het koppel bij alle snelheden. Toerental is verder niet relevant, koppel is er toch wel. Het enige dat een turbo nog kan toevoegen is meer benzine, maar wordt dat dan ook efficiënter verbrand?

[Voor 5% gewijzigd door TwOkkie op 16-11-2010 08:46]

• PWM
  • Niet online
De Autovisie heeft er mee gereden. Conclusie: Mixed Feelings.

Het onderstel en rijgedrag is wel degelijk totaal anders dan zijn Toyota broertjes. Het enige wat de auto echt leent is de aandrijflijn, de rest is anders. De auto rijd gewoon erg goed, en kan de concurrentie met bijvoorbeeld een A3 aan.

Bouwkwaliteit e.d. gewoon top.

Wat valt er tegen? De aandrijflijn :+ Je zit in een auto die veel lijkt te kunnen, maar niet kan. Prestaties zijn Lexus onwaardig, en als je om prestaties vraagt, is het ding enorm lawaaig.

In een 25k Auris nog wel te doen, in een 40k Lexus blijkbaar niet zo.

Verder op jacht naar een eigen proefrit :)

• @r!k
  • Laatst online: 09:49

@r!k

It is I, Leclerq

Ha een topic over de CT200h, heb hem zelf vorige maand besteld in de Businessline versie met navigatiesysteem.

Wel spannend hoor omdat ik hem natuurlijk blind besteld heb (heb er wel in gezeten op de kijkdag trouwens) maar de doorslag gaf toch de uiteindelijke leaseprijs, deze is 7 euro hoger dan mijn huidige civic 1.8 sport en door de lagere bijtelling komt de totaalprijs zelfs lager uit.

Ik heb hem in Siena brown besteld overigens en hoop hem 1 Mei te krijgen. Nu maar hopen dat hij ook echt gaat bevallen :)

Een hele rij microsoft certificeringen.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:00
Een BMW heeft altijd (relatief) sportieve rij-eigenschappen, de beste motoren die er te vinden zijn en is rond de bestuurder gebouwd. Het exterieur is herkenbaar aan de nieren, dubbele koplampen, Hofmeisterknik en scherpe lijnen die precisie uitstralen. Het geheel oogt zelfverzekerd.
Wat dat betreft worden de nieuwe BMW's dus ook saaie lullenbakken...
Voorwielaandrijving, geen Hofmeisterknik en geen doorlopende schouderlijn meer.
Veel plezier met je overpriced Opel :+

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Grrrrrene
  • Niet online
PWM schreef op zondag 21 november 2010 @ 19:46:

Wat valt er tegen? De aandrijflijn :+ Je zit in een auto die veel lijkt te kunnen, maar niet kan. Prestaties zijn Lexus onwaardig, en als je om prestaties vraagt, is het ding enorm lawaaig.

In een 25k Auris nog wel te doen, in een 40k Lexus blijkbaar niet zo.

Verder op jacht naar een eigen proefrit :)
Maar 40k is een (bijna) maximaal uitgebouwde CT200h, ik vraag me af hoe een 25k Auris hybrid zich verhoudt tot een 28k CT200h. De gebruikte materialen en rijeigenschappen van de CT200h moeten toch beter zijn, de aandrijflijn gelijkwaardig, mist de CT200h dan aankleding t.o.v. de Auris? Heb de Prius en de CT200h al 's vergeleken en dan is het verschil niet heel groot. Denk alleen dat extra's bij Lexus wel fors duurder zijn dan bij Toyota :o

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-03 21:05

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Mijn vader heeft er serieuze interesse in (privé auto).

Wij zijn langs geweest, een nadeel bij ons is hij mag geen trekhaak. Daardoor valt bij ons de auto eigenlijk af heel jammer. Wij konden hem nu bestellen, eind maart geleverd. En we kunnen in februari proefrijden, als we het niks vinden verscheuren ze het koopcontract ;) Nog een leuk weetje de Lexus Dealer in Den Haag had er al 380 verkocht, alleen op een stukje karton. Ding rijd echt 1 op 20 (boekje staat 1 op 25, ong.).

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-03 17:52
Sorry Femme, maar wat een onzin. Lexus heeft zijn historie in de vorm van Toyota. Maar is het pas historie als het al 40 jaar een premium merk is als Mercedes? Toyota heeft z'n sporen iig al verdient.
En er was weinig historie nodig, de eerste auto van Lexus (1989, 5 jaar ontwikkeling), de LS400 was al meteen beter dan de concurrentie. Dus blijf jij maar BMW rijden met je gevoel van historie en al die ongein, in Amerika zag men als snel een veel betere auto staan en ging gewoon Lexus rijden.

Soms brengen ze idd Toyota's als Lexussen uit, maar meldt er dan even bij welke auto's. Zoals de Toyota Soarer, in feite gewoon een luxe Supra. Het is niet alsof ze een Corolla een Lexus embleempje geven. En verder hebben ze een IS200 voor Japan gedowngrade naar een Altezza. Want in Japan zijn ze niet zo merkengeil en weten ze dat je ook gewoon een goeie luxe ('premium' als je wil) Toyota kunt rijden. Het zijn ook altijd mooie achterwielaandrijvers geweest die Toyota en Lexus hebben uitgewisseld.

Daarbij komt voor mij ook meteen het minpuntje van deze CT200H naar boven, het is een voorwielaandrijver, niet Lexus-waardig. Daarbij trekt een hoop publiek wat normalitair niet komt shoppen bij Lexus. Zoals BMW zal hebben met zijn 1 serie versus 5 serie.

En je zegt ook nog dat Lexus een merk is voor mensen die goedkoop willen shoppen in de leasemarkt? Eh? Zijn Lexussen zo goedkoop dan? Dacht het niet. Deze CT200H is wel de eerste voor het volk dat zo goedkoop mogelijk zoveel mogelijk auto wil leasen.

Ampera-e (60kWh)

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:40

FreakNL

Well do ya punk?

Aangezien ik april 2011 een nieuwe lease auto mag bestellen stond/staat deze Lexus ook op mijn lijstje, samen met bijv. de Auris Hybrid...

Ik heb in twee types van deze nieuwe Lexus gezeten, 1tje met schuifdak en 1tje zonder. Ik ben vrij lang (1.98m) dus beenruimte, hoofdruimte en zitpositie zijn vrij belangrijk. De Lexus met schuifdak past sowieso niet, zonder schuifdak heb ik iets meer hoofdruimte, dan kan het net. Het houdt echter allemaal niet over, ik kan bijv. niet met mijn benen onder het stuur door, wat ik bij de Auris (en bijv. de nieuwe Megane) wel kan. Wat wel een voordeel is van de lexus, is het feit dat je de stoel zodanig af kan stellen dat je kont dieper ligt dan je bovenbenen. Dat zorgt ervoor dat je (als je lange benen zoals ik heb, en deze dus hoger liggen dan je kont) toch nog steun hebt bij je bovenbenen.. Bij de meeste auto's heb ik dat niet, ook niet bij de Auris, daar hangen mijn knieen dus een beetje in de lucht...

Het is zonder meer een hele mooie auto, maar je betaald wel flink voor het Lexus logo. Als ik deze auto zou leasen, en een beetje aankleed (dus business line pro, daar zit GEEN navigatie bij) dan moet ik al 100 euro bruto bijlappen omdat hij over het leasebudget gaat. Een Luxury Line is niet te doen, dat wordt echt te duur. Een Auris daarentegen kan ik geheel compleet uitrusten, en dan nog blijft hij net aan binnen het budget. En dan heb ik wel ingebouwde navigatie, wat een pré is.. En hij is natuurlijk goedkoper, wat voor de bijtelling weer aantrekkelijker is, hoewel dat in het 14% segment minder hard aantikt dan in het 25% segment.

Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik denk toch dat ik het er niet voor over heb. Een compleet aangeklede Auris is voor mij 100 euro netto goedkoper (bijtelling + eigen bijdrage) dan een redelijk aangeklede CT200h. En dat is toch 1200 euro per jaar, en per slot van rekening ligt er toch echt dezelfde motor in...

• TwOkkie
Er is nog een model van Toyota dat dezelfde techniek biedt en qua prijs precies tussen die twee in ligt, maar ruimer is dan beide. Heb je die al geprobeerd?

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:40

FreakNL

Well do ya punk?

Ik pas niet in een Prius. Klinkt gek, ik weet het. Maar de zitpositie daarvan is zo laag dat mijn knieen bijna tegen mijn neus aankomen (gechargeerd, maar je snapt mijn punt). Ik heb weleens een rit gereden in de Prius (100+ km), en dat is echt niet te doen voor mij....

Ik vind de wagen ook niet mooi trouwens, maar mijn geluk is dat ik hem dus niet hoef te overwegen :+

/edit
Ja de nieuwe Prius :)

[Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 02-12-2010 21:11]

• TwOkkie
Was dat de nieuwe Prius? Interessant te weten dat lange mensen daar niet in passen maar wel in een Auris of CT200h

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Ik ben zelf 1.96 en inderdaad om in te stappen moest ik mijn been onder het stuur door steken ipv er langs. Ik zit echter altijd redelijk rechtop en naar voren en dat paste prima, ik zat slechter in de prius.

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:17
enige nadeel van de auros hybrid vind ik de kofferbakruimte...
het is even groot als die van een polo en dat is toch echt te klein.

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

dimocash schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 14:26:
enige nadeel van de auros hybrid vind ik de kofferbakruimte...
het is even groot als die van een polo en dat is toch echt te klein.
Dat was ook de reden dat deze meteen afviel voor ons ja. Je kunt er echt geen kinderwagen normaal in meenemen (toch wel handig als je een kleine hebt)

• J0YR1D3R
  • Niet online
TwOkkie schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:44:
Was dat de nieuwe Prius? Interessant te weten dat lange mensen daar niet in passen maar wel in een Auris of CT200h

Vooral de middenconsole is het probleem bij de Prius (bij de Auris ook, maar daar is het een minder groot probleem is mijn ervaring) Over het algemeen is de middenconsole vooral een probleem als je langere benen hebt. Voor mijn lengte heb ik niet bovengemiddeld lange benen, maar ik ben wel 2 meter :P

Website

• Bartjuh
  • Niet online
Buiten de rommelige, karakterloze en timide vormtaal van de CT200h en het feit dat de techniek zich niet onderscheidt van mainstream modellen heeft Lexus in zijn algemene zin het probleem dat het bedrijf geen historie en authenticiteit kent. Als je een BMW koopt dan koop je een auto die volgens een bepaalde filosofie wordt ontwikkeld. Die filosofie staat al jaren fier overeind. Het merk kan bouwen op een roemruchte historie die in talloze opzichten voor herkenbaarheid zorgt. Een BMW heeft altijd (relatief) sportieve rij-eigenschappen, de beste motoren die er te vinden zijn en is rond de bestuurder gebouwd. Het exterieur is herkenbaar aan de nieren, dubbele koplampen, Hofmeisterknik en scherpe lijnen die precisie uitstralen. Het geheel oogt zelfverzekerd. Die herkenbaarheid en uitstraling is ook aanwezig bij bijvoorbeeld Mercedes.
Ik vind hem helemaal niet lelijk.

En BMW ophemelen is misschien ook niet zo terecht, die hebben naast hun mooie auto's toch echt wel wat gedrochten op hun naam staan: de X1, X3, X5, X6 (eigenlijk de hele x-serie nu ik het me bedenk 8)7 ) met allerlei rare bochels (met name achterkant) die absoluut niet mooi in het design passen. 1 en z3, al zijn deze al iets minder erg dan de x-serie.

Misschien kan je beter Alfa Romeo als voorbeeld nemen, die hebben eigenlijk altijd wel mooie auto's.

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-03 17:52
Nu vergeet je de 5 serie GT.
Maar goed, BMW heeft alleen maar zuinige diesels in de aanbieding, geen belastingvrije benzine hybride.

Doet er allemaal niet toe, Femme blijft een enorme BMW fanboy :+

Ampera-e (60kWh)

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:02
Ik heb ook weer uitzicht op een leaseauto, en deze staat ook op de shortlist. Wil hem wel eerst eens in real life zien. Ik heb wel een zwak voor Lexus, dus ik verwacht dat het wel goed komt, maar zou hem niet snel van een plaatje 'aanschaffen'.

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-03 01:08

johnwoo

3S-GTE

Lexus heeft een prima filosofie, alleen sommige nostalgische Europeanen die vastzitten in het "premium" rijtje BMW/Mercedes/Audi snappen het nog niet helemaal.

Ik vind het bijvoorbeeld geweldig dat het cruise control hendeltje in een Lexus van een paar jaar geleden praktisch hetzelfde is als het hendeltje in mijn MR2 van 19 jaar oud. Iemand heeft daar destijds hard over nagedacht, een goed ontwerp neergezet dat aan alle eisen voldeed die eraan gesteld werden (en worden), en dus werkt het in "huidige" (ik meen dat het voorbeeld in kwestie inmiddels niet meer opgaat, maar de filosofie wel) modellen ook nog prima. Ik hou van dat luxe maar toch no-nonsense.

Idem voor bijvoorbeeld de raambediening, of neem het segmentdisplay klokje; het is zo'n beetje het meest robuuste ontwerp, doet het altijd, het is gewoon niet nodig dat te vervangen tot je echt met wat nieuws komt dat meerwaarde heeft (bv. wanneer het geintegreerd kan worden in een navisysteem waar je dan toch al een scherm voor nodig hebt). Hooguit stoppen ze het bij Lexus achter een wat mooiere/modernere fascia dan bij Toyota.

Dat no-nonsense is wat Lexus onderscheidt van bijvoorbeeld BMW. Luxe omdat erover nagedacht is en de beste, gerichtste oplossing ontwerpen die aansluit bij de eisen, en niet luxe om de luxe, de auto "anders" maken alleen maar om het imago van "premium" op te houden. En zo kan het gebeuren dat een cruise control hendeltje zomaar 20+ jaar meegaat over tientallen modellen. Dat is "pursuit of perfection", niet het ene model nog "premiumer" maken dan het andere, of dat nou van de concurrent of je eigen vorige model is.

Vergelijk het met deze reclamereeks die een paar jaar geleden gaande was en waar destijds flink om geLOLd werd op internet: http://onlyfunnyjokes.com...inst-bmw-audi-and-subaru/
Lexus volgt meer de filosofie zoals in die Bentley plaat (of 'ie nu echt is of niet); ze staan een beetje boven de "premium"-patsfactor waar de Teutonen het van moeten hebben; hun techniek en kwaliteit spreekt voor zichzelf zonder de fratsen (tenzij je gevoelig bent voor het woordje "premium" ;) ). Mensen die een Lexus kopen, doen dat ook voor zichzelf, terwijl ik sterk vermoed dat veel van de Teutoonse verkopen plaatsvinden om de buurman af te troeven.

Misschien dat Lexus ook nog wel eens naar dat niveau afglijdt, mocht het hier echt populair worden en een plaatsje in het standaard M-B-A-rijtje verkrijgen; misschien is dat wel onvermijdelijk als je (een van de) marktleider(s) in het wat luxere segment bent, maar ik hoop dat Lexus de komende 20 jaar nog bezig blijft op de manier waarop ze de afgelopen 20 jaar hebben gewerkt. Het is overigens goed achteraf te constateren: de modellen die het van de "pats-factor" of van hun "premiumness" moeten hebben zijn degenen die 10-15 jaar later door Sjonnies worden gekocht vanwege het imago en niet vanwege de auto an sich. Opvallend weinig sjonnies in 15 jaar oude Lexussen!

Ik wil hier niet de liefhebbers tegen de haren in strijken: er zijn zat mensen die een Teutoon hebben omdat dat echt hun ding is, en niet vanwege het imago, en die mensen hoeven zich niet aangesproken te voelen ;)
Maar het feit dat je nauwelijks sjonnies ziet met oude Lexussen, en wel veel oude BMW's en Mercedessen omdat daar kennelijk mee te patsen is, geeft wel degelijk een verschil aan in filosofie tussen de bedrijven; dat pats-imago is een versterking van de manier waarop een bedrijf zich in de markt zet, en is zeker niet alleen prijs-gebaseerd (een Lexus is tenslotte net zo duur als een Teutoon, en in geval van een 15 jaar oude auto denk ik zelfs duurder). (Oude Audi's zie je niet zo vaak bij sjonnies als BMW's en Mercedessen, maar ik denk dat dit over 10-15 jaar wel het geval zal zijn; Audi gaat wel die kant op).

Overigens heeft Lexus (zoals al opgemerkt) een prima verleden via Toyota, alleen is dat verleden in Europa niet bekend, niet alleen omdat het merknaampje nog maar 20 jaar bestaat (eigenlijk alleen bedoeld om meer luxe Toyota's in Amerika te verkopen: Luxury Export to the the US market) maar ook omdat Toyota hun luxere modellen hier nooit op de markt heeft gezet.

In tegenstelling tot bijvoorbeeld VAG is de traditie bij Toyota altijd geweest: veel verschillende modellen onder weinig merknamen. Alles van heel goedkope boodschappenwagentjes tot de meest luxe presidential limousines kun je onder het merk "Toyota" tegenkomen. Ieder model heeft (had?) ook z'n eigen logo, "huisstijl" et cetera. Dus wat hier bij VAG hele aparte merken worden (bv: Skoda, VW, Audi) vind je bij Toyota allemaal als verschillende modellen van Toyota (op dit moment zijn er ongeveer 70!). Alleen voert Toyota lang niet alle modellen op alle afzetmarkten. En zelfs nu ze met Lexus en Scion meer de "Westerse" manier zijn gaan volgen (merkgebaseerd, ipv modelgebaseerd) is er nog steeds veel rebadging onderling (veel Lexussen en Scion's zijn ook als Toyota op de markt gezet, of vice versa). Om te zeggen dat Lexus geen geschiedenis heeft is dus wat kort door de bocht, want eigenlijk zijn het gewoon de luxe modellen van Toyota, dat op alle vlakken van autogeschiedenis en autosport een rijke geschiedenis heeft.

Dat Lexus nu een wat kleinere en betaalbaarder auto op de markt zet boeit toch niet; het had net zo goed een Toyota kunnen zijn (sterker, dat is het in feite ook!). De reden om het onder de naam Lexus te plaatsen is puur om de verkopen wat op te vijzelen met die "premium-merk" cultuur die hier heerst. En ongeacht of er nu Lexus of Toyota op staat, dit model schaart men kennelijk onder iets-luxer-dan-gemiddeld (ten opzichte van bv. de Auris), dus de kwaliteit, afwerking, features, en de gehele auto overall zullen dik in orde zijn. Met bovengenoemde no-nonsense filosofie en model- i.p.v. merkgebaseerde imago's, kan ik me ook niet voorstellen dat bijvoorbeeld een Lexus LS-rijder zich nu minder goed in z'n vel voelt zitten omdat er ook een betaalbaarder auto is waar een Lexus-sticker op zit. Het bestaan van de CT doet totaal niets af aan de kwaliteit van een LS, en een LS-rijder die z'n merk snapt zal dat ook zo zien (en zo niet, dan koopt 'ie toch lekker een 7-serie, S-klasse of A8 :P)

[Voor 12% gewijzigd door johnwoo op 13-12-2010 19:43. Reden: wat meer structuur aangebracht ivm lengte van post :P]

Specs | Toyota MR2 Turbo

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik vind het nog steeds een erg mooie auto maar wel veel geld voor zo weinig ruimte, een beetje vergelijkbaar met een aangeklede Volvo C30.
Zelf ben ik niet zo mergebonden en zou ik eerder voor een grote Skoda Superb combi gaan als ik voor dat bedrag mocht leasen :P

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Bierkameel schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:28:
Ik vind het nog steeds een erg mooie auto maar wel veel geld voor zo weinig ruimte, een beetje vergelijkbaar met een aangeklede Volvo C30.
Zelf ben ik niet zo mergebonden en zou ik eerder voor een grote Skoda Superb combi gaan als ik voor dat bedrag mocht leasen :P
Juist voor de lease markt is de Lexus heel interessant, 14% bijtelling en lage brandstofkosten maken de auto uiteindelijk goedkoper dan veel auto's die 10.000 eu goedkoper zijn.

Ik heb zelf ook naar een kia sportage gekeken en rijd op dit moment een honda civic 1.8 sport uit 2007, zowel de honda als de Kia zijn duurder als je alle kosten bij elkaar optelt.

Dit maakt dat het een super aantrekkelijke auto wordt met een luxe uitstraling tegen een toch goede prijs. Als je de auto moet kopen is het uiteraard een ander verhaal, dan is deze gewoon duur.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:14

Crazy D

I think we should take a look.

Ik denk ook dat het best weleens een lease toppertje kan zijn. Je rijdt een Lexus 8) voor een lagere netto bijtelling dan de kaalste BMW 116i/118i (volgens mij momenteel wel de lease topper te noemen samen met de always boring Golf en Audi 3/4). Nou ik rij nu 4 jaar in zo'n kale 116i en als ik nu mocht kiezen zou ik toch echt voor de Lexus gaan (alleen heb ik al gekozen en het wordt de Auris). Iedere keer opnieuw je verbazen dat de enige luxe een buitenspiegel is... (ok ik overdrijf, er zit ook een radio en een stuur in).

40.000 is een hoop geld als je moet kopen, maar als je moet leasen en je ziet 14% bijtelling, is dat natuurlijk een lachertje. En dat zal de reden zijn waarom ie denk ik echt gaat aanslaan. De Prius rijders rijden die auto ook enkel en alleen vanwege de bijtelling. En een beetje aangeklede Prius is niet zo absurd veel goedkoper, dan heb je het denk ik netto per maand over max 100 euro verschil? Wellicht minder, geloof dat een beetje leuke Prius ook 35000+ is, dan is het net een paar tientjes netto. Als je dan toch voor de Prius kiest, heb je officieel geen smaak :P

Exact expert nodig?

• TwOkkie
Crazy D schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 00:30:
De Prius rijders rijden die auto ook enkel en alleen vanwege de bijtelling.
Mmm... toch niet allemaal hoor. De fantastische innovatieve techniek, het lage verbruik, het hoge comforniveau door de soepele aandrijving en over het algemeen zeer lage motortoerentallen, de luxe en ruimte binnenin en de bewezen zeer hoge betrouwbaarheid en lage onderhoudskosten hebben mij overgehaald om gewoon van mijn eigen centjes een tweedehandsje te kopen. Het feit dat ik per maand 50 euro minder wegenbelasting betaal dankzij een CO2-regeling, helpt daar natuurlijk wel een beetje mee, maar ook zonder die 50 euro "subsidie" had ik het gedaan hoor. Alleen wel jammer dat ik qua accijns nog steeds de hoofdprijs moet betalen.
Als je dan toch voor de Prius kiest, heb je officieel geen smaak :P
Gave mening hé! Helemaal zelf bedacht?

Nou ja, ik ben in ieder geval geen meeloper met een gemiddelde eenheidsworstensmaak, afgestemd op wat mijn vriendjes vinden. Zo. Daar heb je een mening terug. Veel plezier ermee. O-)

[Voor 15% gewijzigd door TwOkkie op 14-12-2010 12:11]

• psy
  • Laatst online: 13:07
Wat zijn sommige van jullie toch eenkennig en merkgeil zeg. Ik vond een Prius altijd lelijk, maar de laatste versie kan ik toch niet lelijk vinden deze ziet er best aardig uit. Het zal nooit mijn techniek worden, dat dan weer wel. Om alleen maar voor de kosten een Prius/aanverwant te nemen zal ik nooit doen.

Zelf vind ik BMW's prachtige rij-ijzers met heerlijke motoren maar ik kan me best voorstellen dat veel mensen best zo'n Lexus willen hebben als alternatief. Mij lijkt het me niks vanwege de beperkte motor maarja volgens mij voldoet het wel voor de meesten onder ons.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
psy schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:45:
Wat zijn sommige van jullie toch eenkennig en merkgeil zeg. Ik vond een Prius altijd lelijk, maar de laatste versie kan ik toch niet lelijk vinden deze ziet er best aardig uit. Het zal nooit mijn techniek worden, dat dan weer wel. Om alleen maar voor de kosten een Prius/aanverwant te nemen zal ik nooit doen.

Zelf vind ik BMW's prachtige rij-ijzers met heerlijke motoren maar ik kan me best voorstellen dat veel mensen best zo'n Lexus willen hebben als alternatief. Mij lijkt het me niks vanwege de beperkte motor maarja volgens mij voldoet het wel voor de meesten onder ons.
+1 voor de vormgeving van de Prius III. Die ziet er eigenlijk best goed uit, wat scherper gelijnd dan de II en dat doet hem goed.

Wat betreft de CT, het gaat me meer om het gebrek aan een eigen aandrijflijn dan om de hoeveelheid vermogen. Ik vind persoonlijk een 0-100 tijd van 10 of 11 seconden wel een beetje te langzaam voor een auto van een merk zoals Lexus, maar eerlijk gezegd hebben een BMW 318i of 116i hetzelfde bezwaar.
Maar als je op BNR adverteert met een tekst als "omdat u liever achterwielaandrijving hebt" (commercial IS250, duidelijk gericht om de auto aanvaardbaar alternatief voor de 3 en C te maken), dan ben je een beetje ontrouw aan je eigen filisofie door een FWD Prius aandrijflijn in je volgende model te monteren.

• ConZito
Nieuwe Prius is best leuk om te zien. Interieur ben ik niet weg van, dat vind ik gewoon niet mooi en de afwerking vind ik gezien de prijs (zonder BPM) eigenlijk ondermaats. Verder is de Prius op snelheid heel erg licht in het stuur en voelt daardoor op de snelweg heel zoekerig aan. Terwijl op lagere snelheden het onderstel eigenlijk heel behoorlijk is.

Nu staan er ineens weer allemaal dingen te gebeuren @ work, maar ik denk dat ik toch kies voor de no budget bluemotion oplossing.

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

De productie van de Lexus is van start gegaan

http://www.bestcarsguide....duction-started-in-japan/

Nog wat plaatjes erbij dan maar?

• PWM
  • Niet online
Ik hoor deze week of ik mijn auto nog even een paar maanden houd, of snel een nieuwe moet/mag bestellen. Hangt een beetje met een contractovername.

De CT200H staat nog steeds op mijn shortlist. Samen met de VW Passat Variant (42.000,- / 20% bijtelling), een nieuwe Mondeo (43.000,- / 25% bijtelling) een BMW 320D Touring (48.000,- /20% bijtelling) en als outsider de Golf GTI (40.000,- tegen 25%).

De Lexus is dus nog steeds het koopje van het stel :) Ik heb wel gesproken met Lexus, en er is een klein probleem. Lexus Nederland heeft de productie volgestopt met Business Lines, maar niet met de Luxury. Als ik een Lexus neem, dan wil ik perse die Luxury met wat opties. 1 van de redenen is het Mark Levinson systeem. Ook voor 42.000,- is het tegen 14% nog steeds erg weinig bijtelling.

Als ik nu een Luxury line zou bestellen, ben ik misschien met de zomer aan de beurt. Zo lang ga ik niet in een voorloopauto rijden. Misschien maar eens wat dealers bellen die wel Luxury lines hebben besteld.
t_captain schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:58:
[...]
Maar als je op BNR adverteert met een tekst als "omdat u liever achterwielaandrijving hebt" (commercial IS250, duidelijk gericht om de auto aanvaardbaar alternatief voor de 3 en C te maken), dan ben je een beetje ontrouw aan je eigen filisofie door een FWD Prius aandrijflijn in je volgende model te monteren.
Mercedes heeft ook al voorwielaandrijvers en BMW komt in 2012 met zijn eerst FWD. Lexus volgt dus zijn Duitse broeders ;)

[Voor 21% gewijzigd door PWM op 27-12-2010 12:45]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat een malloot van een dealer. Dan zorg je toch juist zelf even dat je een Luxury via de andere dealers zelf regelt en zo zorgt dat hij zelf de winst pakt. Beetje kortzichtig.

"We never grow up. We just learn how to act in public"

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Falcon schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:04:
Wat een malloot van een dealer. Dan zorg je toch juist zelf even dat je een Luxury via de andere dealers zelf regelt en zo zorgt dat hij zelf de winst pakt. Beetje kortzichtig.
Ik vermoed dat het ook iets te maken heeft met de grote hoeveelheid orders die al gedaan is (over de 250 en niemand heeft dus al een proefrit kunnen maken) en dan moet zo'n importeur toch keuzes maken. Als dan blijkt dat de business line veel gewilder is dan bestelt hij er daarvan uiteraard meer.

Wellicht dat er via een belgische of duitse importeur nog iets te regelen is anders wordt het gewoonw achten denk ik.

• PWM
  • Niet online
@r!k schreef op donderdag 30 december 2010 @ 09:33:
[...]

Ik vermoed dat het ook iets te maken heeft met de grote hoeveelheid orders die al gedaan is (over de 250 en niemand heeft dus al een proefrit kunnen maken) en dan moet zo'n importeur toch keuzes maken. Als dan blijkt dat de business line veel gewilder is dan bestelt hij er daarvan uiteraard meer.

Wellicht dat er via een belgische of duitse importeur nog iets te regelen is anders wordt het gewoonw achten denk ik.
Het zijn er inmiddels veel meer dan 250. Goed nieuws voor Lexus dus.

Bij de business line pro krijg je trouwens een achteruitrijcamera, maar een scherm zit pas in het volgende pakket, dat schiet niet op :+ Ook heeft het Mark Levinson systeem tussen de 10 en 13 boxen, afhankelijk van welke folder je pakt.

[Voor 6% gewijzigd door PWM op 30-12-2010 10:31]

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

PWM schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:29:
[...]

Het zijn er inmiddels veel meer dan 250. Goed nieuws voor Lexus dus.

Bij de business line pro krijg je trouwens een achteruitrijcamera, maar een scherm zit pas in het volgende pakket, dat schiet niet op :+ Ook heeft het Mark Levinson systeem tussen de 10 en 13 boxen, afhankelijk van welke folder je pakt.
Als je het hdd navigatiesysteem erbij neemt dan wordt gewoon het scherm gebruikt voor de achteruitrij camera, doe je dit niet kan heb je een klein schermpje in je binnenspiegel :)

Wat ik begreep van de speakers, als je gewoon de radio neemt heb je volgens mij 6 sepakers, neem je het hdd navi erbij dan heb je 10 speakers. Neem je echter de luxury line versie dan krijg je het mark levinson systeem en 13 speakers.

<edit> Hier de prijslijst van de ct200h, daar kun je het ook uithalen.

Heeft er iemand anders trouwens ook een brief van Lexus gekregen met een soort gouden sleutel erin waarmee je deze week bij de dealer iets leuks op kon halen en nog iets met gegarandeerde levering ofzo?

[Voor 18% gewijzigd door @r!k op 30-12-2010 10:47]

• PWM
  • Niet online
@r!k schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:39:
[...]
Als je het hdd navigatiesysteem erbij neemt dan wordt gewoon het scherm gebruikt voor de achteruitrij camera, doe je dit niet kan heb je een klein schermpje in je binnenspiegel :)

Wat ik begreep van de speakers, als je gewoon de radio neemt heb je volgens mij 6 sepakers, neem je het hdd navi erbij dan heb je 10 speakers. Neem je echter de luxury line versie dan krijg je het mark levinson systeem en 13 speakers.

<edit> Hier de prijslijst van de ct200h, daar kun je het ook uithalen.
Ah, dit is een versie 3 prijslijst, ik had 1 en 2 :P Niet vergeten je service packs en hotfixes te draaien :+
Heeft er iemand anders trouwens ook een brief van Lexus gekregen met een soort gouden sleutel erin waarmee je deze week bij de dealer iets leuks op kon halen en nog iets met gegarandeerde levering ofzo?
Yep, heb ik ook. Is naar iedereen gegaan die zich voor periode x had ingeschreven voor de nieuwsbrief. Ze garanderen je ook een auto in maart als je reageert, maar dan wel 1 die je niet zelf samen kan stellen (behalve kleur).

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

PWM schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:16:
[...]

Ah, dit is een versie 3 prijslijst, ik had 1 en 2 :P Niet vergeten je service packs en hotfixes te draaien :+

[...]

Yep, heb ik ook. Is naar iedereen gegaan die zich voor periode x had ingeschreven voor de nieuwsbrief. Ze garanderen je ook een auto in maart als je reageert, maar dan wel 1 die je niet zelf samen kan stellen (behalve kleur).
Aha is dat de catch, nou ja de mijne is al besteld dus hoop dat die op tijd binnen is, 1 mei loopt mijn huidige lease contract af.

Anoniem: 32767

Misschien een beetje een lullo vraag, maar inhoud in liters van achterbak etc zeggen mij niet zo veel. Past er wel een buggy met tas etc achterin? Of wat dat al lastig met zo'n auto?

• psy
  • Laatst online: 13:07
Mijn Audi A3 heeft 350 liter daar past een grote kinderwagen wel goed in maar een wieg nog erbij gaat niet lukken.
Mijn Nissan Primera heeft 500 liter daar past een grote kinderwagen in plus diezelfde wieg (en dan zit er nog een gastank bij)

De Lexus heeft 345 liter.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• SkidShot
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02 18:15
De eerste lading CT200h's voor Nederland hebben de fabriek verlaten.
Ik kreeg vandaag via de post een lexus doosje met daarin een klein flesje champagne om te vieren dat de mijne inmiddels op de boot onderweg is. :)

Overigens heb ik geen first edition besteld, maar een business line met navigatie (zwart met ivory interieur).

 15" MBP i7 (mid 2010) HR

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

SkidShot schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 21:54:
De eerste lading CT200h's voor Nederland hebben de fabriek verlaten.
Ik kreeg vandaag via de post een lexus doosje met daarin een klein flesje champagne om te vieren dat de mijne inmiddels op de boot onderweg is. :)

Overigens heb ik geen first edition besteld, maar een business line met navigatie (zwart met ivory interieur).
Die heb ik ook gekregen ja, toch leuk zoiets, stukje klantenbinding.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Leuk gebaar inderdaad!

39

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
SkidShot schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 21:54:
Op dat vlak van klanten in het zonnetje zetten doet Lexus mee met de besten. Leuk gebaar :)

Ook wel fijn, onderhoudsbeurten gaan bij Lexus met halen/brengen en standaard een vervangende Lexus toch?

• PWM
  • Niet online
Blijf toch erg benieuwd naar de bak. Ik neem aan dat de auto's over een week of 3-4 in ieder geval wel in de showroom staat.
Pagina: 1 2 3 ... 32 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee