Een hele rij microsoft certificeringen.
Ach dan zet je de wieg even naast de maxi cosi op de achterbank. Het is maar voor een korte periode dat je de wieg echt nodig hebt. (9 maanden ofzo).psy schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:50:
Mijn Audi A3 heeft 350 liter daar past een grote kinderwagen wel goed in maar een wieg nog erbij gaat niet lukken.
Mijn Nissan Primera heeft 500 liter daar past een grote kinderwagen in plus diezelfde wieg (en dan zit er nog een gastank bij)
De Lexus heeft 345 liter.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Alleen wel lastig als je al een kind hebt dat er naast moet zitten.Falcon schreef op maandag 24 januari 2011 @ 19:16:
[...]
Ach dan zet je de wieg even naast de maxi cosi op de achterbank. Het is maar voor een korte periode dat je de wieg echt nodig hebt. (9 maanden ofzo).
Maar lijkt mij dat er toch wel een kinderwagen te vinden moet zijn die er gewoon in past.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Ziet er goed uit, en klinkt ook positief. Die levertijden gaan denk ik enorm worden, ik verwacht als ik bestel in april in september uit te komen. Ben benieuwd.
Eerst maar eens de kofferbak bekijken
[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 09-02-2011 20:01 ]
Ik zou er niet echt blij van worden als ik er net 1 had besteld (zonder proefrit) eerlijk gezegt
Tsja, het blijft een mening natuurlijk en zo'n autojournalist rijdt in nogal wat auto's dus zal toch anders kijken dan een gewone consument.G-PHREAK schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 21:00:
autoblog heeft ook een review online gezet [link]
Ik zou er niet echt blij van worden als ik er net 1 had besteld (zonder proefrit) eerlijk gezegt
Maar in Maart gaan we het merken, dan kunnen we ermee proefrijden, en ik hoop natuurlijk dat ik hem gewoon heerlijk vind rijden want afbestellen lukt niet meer

Sowieso zijn ze bij autoblog erg negatief over hybride rijders:
"Selecteren op bijtelling getuigd niet echt van intelligentie"

Je moet het niet zo serieus nemenL-VIS schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 09:14:
Wel interessant is de opmerking dat hij met 1m94 niet echt goed zit en weinig ruimte over heeft. Ik ben 1m96, dus dat word nog een keer passen en meten.
Bij Autoweek (ik heb een abo) vinden de verslaggevers het vaak leuk om een beetje stoer te doen, schrijven alsof ze het maximale uit een auto halen.Cid Highwind schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 09:51:
Bij Autoweek wordt in zowat iedere review gezeurd over dat de auto niet geschikt is voor sportief rijden, de besturing niet communicatief of "vlezig" genoeg is (wat ze dan ook met dat laatste bedoelen). Eigenlijk is het enige wat ze willen rijden een Lotus Elise of een 200pk Mini heb ik het idee, want als je een auto zoekt die juist comfortabel rijdt en geen waarde hecht aan voorgaande punten dan heb je per definitie niks aan hun reviews.
Dan lees je bijvoorbeeld:
Dan rijd ik in diezelfde auto op hoogst illegale en zeer onverantwoorde snelheid een bocht in, en voel ik er niks van.De auto glijd bij hoge snelheid snel over zijn voorbanden weg/heeft last van onderstuur
Helemaal stoer is het bij achterwielaandrijvers, om te noemen dat de auto "lastig dwars" te krijgen is. Dat is voor hun helemaal geweldig. Of, de altijd mooie: "De ESP grijpt snel is, en is niet uit te zetten", die ze in de review van de V50 zette. Ik heb 5 jaar lang V50 (2 stuks) gereden, en heb 0 ingrepen van ESP gehad.
Autoweek reviewed inderdaad helaas niet woon-werk verkeer, en af en toe een stukje sportief knallen (zo rijd denk ik een groot deel van NL), maar zoeken lege weggetjes, om vervolgens knoert had bochten te pakken en extremen op te zoeken. Daar heb je dus niet zoveel aan.
[ Voor 61% gewijzigd door PWM op 10-02-2011 10:08 ]
Eens, ik vind ze vaak vermakelijk en ze kunnen leuk over auto's praten. Ik vind alleen dat dit soort opmerkingen niks toevoegenPWM schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:02:
[...]
Je moet het niet zo serieus nemenHoort een beetje bij hun presentatie techniek.
In de dagelijkse spits ellende in NL is een hybride juist heerlijk. Nee als je wilt knallen niet natuurlijk, maar daar is hij ook niet voor gemaakt. Het zou idd handiger zijn als het meer gericht was op het gemiddelde gebruik. Dan had je nog wat aan zon reviewPWM schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:02:
Bij Autoweek (ik heb een abo) vinden de verslaggevers het vaak leuk om een beetje stoer te doen, schrijven alsof ze het maximale uit een auto halen.
Dan rijd ik in diezelfde auto op hoogst illegale en zeer onverantwoorde snelheid een bocht in, en voel ik er niks van.
Ik ken het systeem van Volvo niet, maar we hebben recent een maand lang sneeuw op de weg gehad. Ik vermoed toch dat als je op sneeuw rijdt regelmatig de ESP even wat corrigeert.PWM schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:02:
[...]
Helemaal stoer is het bij achterwielaandrijvers, om te noemen dat de auto "lastig dwars" te krijgen is. Dat is voor hun helemaal geweldig. Of, de altijd mooie: "De ESP grijpt snel is, en is niet uit te zetten", die ze in de review van de V50 zette. Ik heb 5 jaar lang V50 (2 stuks) gereden, en heb 0 ingrepen van ESP gehad.
Het enige wat ik erg lastig vind is de kleur. Het is lastig in te schatten als je hem nog nooit in een specifieke kleur hebt gezien. Toch wil ik hem voor 1 maart bestellen zodat de levertijd nog een beetje te doen is.
De dealer in Zwolle vertelde mij dat de huidige levertijd ongeveer 3 maanden is.Bierkameel schreef op zondag 13 februari 2011 @ 18:57:
Wat is de levertijd nu dan? Ik hoorde in een van die filmpjes dat er al 700 waren besteld in NL.
Heb je ook die sportieve wielophanging? Ben benieuwd wat het verschil is.pjvandesande schreef op zondag 13 februari 2011 @ 18:33:
Mijn keuze is gevallen op een full-option Lexus CT 200H. Maandelijks ben ik voor deze CT van 44.940,05 euro net zo veel kwijt als mijn huidige Seat Leon van iets meer dan 35k met de helft aan opties.
Het enige wat ik erg lastig vind is de kleur. Het is lastig in te schatten als je hem nog nooit in een specifieke kleur hebt gezien. Toch wil ik hem voor 1 maart bestellen zodat de levertijd nog een beetje te doen is.
Nee, dat is de enige die ik geskipt gezien de performancePWM schreef op zondag 13 februari 2011 @ 19:17:
[...]
Heb je ook die sportieve wielophanging? Ben benieuwd wat het verschil is.
mijne als in: nog niet besteld, maar al wel goedkeuring leasemij mocht hij bevallen 1 maart
[ Voor 38% gewijzigd door PWM op 13-02-2011 19:38 ]
Heb je ook een schuifdak en adaptive cruise control?PWM schreef op zondag 13 februari 2011 @ 19:37:
Hoe kom je op dat bedrag? Ik heb mijne op 43.020,- staan, en dacht dat ik alles had?
mijne als in: nog niet besteld, maar al wel goedkeuring leasemij mocht hij bevallen 1 maart
Logisch ook dat de grens opgeschroefd wordt, als er steeds meer auto's onder de grens komen. Ik denk niet dat ze het in 1 keer helemaal af kunnen schaffen...
Kan niet wachten tot mijn 1st edition er is...
De regeling t.a.v. bijtelling (of MRB voor de privérijders) zal inderdaad zeer waarschijnlijk op de schop gaan per 2013, maar er was meen ik al aangekondigd dat t.a.v. de bijtelling de datum van kentekening (eerste toelating) bepalend zal worden/blijven voor het bijtellingstarief. Een '14%-auto' die in 2011 of 2012 wordt geleverd zal dus gedurende de gehele leaseperiode in het 14% tarief blijven vallen.Wimo. schreef op zondag 13 februari 2011 @ 22:15:
Ik snap de hype van deze wagen wel. Leuk ding om te zien. Maar zijn jullie niet bang voor die 14% regeling? Als de overheid deze verhoogd ben je echt de sjaak met je 42k wagen..
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Uhm, je bent je er van bewust dat we het over de overheid hebben? Niets is gegarandeerd. Op het moment dat de centen op zijn moet er iemand bloeden. Die 14 en 20 procent zijn toch gewoon afgeleid van de 25? Je kunt er op wachten dat de 25 richting de 30 gaat.. ongeacht de 'zekerheid' die ze nu geven.Wok schreef op zondag 13 februari 2011 @ 22:47:
[...]
De regeling t.a.v. bijtelling (of MRB voor de privérijders) zal inderdaad zeer waarschijnlijk op de schop gaan per 2013, maar er was meen ik al aangekondigd dat t.a.v. de bijtelling de datum van kentekening (eerste toelating) bepalend zal worden/blijven voor het bijtellingstarief. Een '14%-auto' die in 2011 of 2012 wordt geleverd zal dus gedurende de gehele leaseperiode in het 14% tarief blijven vallen.
Kijk hier eens op de website van de belastingdienst: (linque)Die Bruine schreef op maandag 14 februari 2011 @ 06:48:
I'm with Wimo.. Ik heb echt nergens gelezen dat 14% gedurende een leaseperiode blijft. Wat ik wel heb gelezen en heb gehoord is dat men erover spreekt om afspraken voor een kabinetsperiode te laten gelden. Ik acht de kans zeer klein dat je na 2013 nog 14% bijtelling betaalt over deze wagen. Tegen die tijd zijn er vrijwel zeker weten zuinigere en vooral schonere wagens op de markt. Dat is ook één van de redenen dat ik geen full options heb genomen. Andere redenen zijn dat de enige opties die ik zou willen stoelverwarming, stuurdemper en een schuifdak zijn. Die zijn mij geen € 8000,- extra waard (kun je alleen op de full options versie kiezen), even los gezien van de bijtelling.
onder het kopje CO2-uitstoot
De bijstelling van de CO2-uitstootgrenzen gebeurt eens in de 4 jaar. De 1e bijstelling is per 1 januari 2013. De bijgestelde uitstootgrenzen gelden voor auto’s die volgens het kentekenbewijs een datum van eerste toelating hebben na die bijstelling van de grenzen. |
Hieruit kan ik concluderen dat een auto die nu in de 14% bijtelling zit ook nog in de 14% bijtelling zit als in 2013 de bijtelling gewijzigd is.
[ Voor 5% gewijzigd door Den the Man op 14-02-2011 08:38 ]
Pak je rust!
Dat is ook zo, en dat is juist door Jan Kees de Jager vastgelegd een tijd geleden, om dit soort discussies te voorkomen. Als morgen de kans bestaat dat je i.p.v. 14% opeens wel 25% moet betalen, neemt natuurlijk niemand meer een Prius. Iedereen die nu een CT200H koopt, betaalt 14% bijtelling, totdat de auto ingeleverd word.Den the Man schreef op maandag 14 februari 2011 @ 08:36:
[...]
Kijk hier eens op de website van de belastingdienst: (linque)
onder het kopje CO2-uitstoot
De bijstelling van de CO2-uitstootgrenzen gebeurt eens in de 4 jaar. De 1e bijstelling is per 1 januari 2013. De bijgestelde uitstootgrenzen gelden voor auto’s die volgens het kentekenbewijs een datum van eerste toelating hebben na die bijstelling van de grenzen.
Hieruit kan ik concluderen dat een auto die nu in de 14% bijtelling zit ook nog in de 14% bijtelling zit als in 2013 de bijtelling gewijzigd is.
Edit:
Ja maar wacht eens even, ik meen mij juist te herinneren dat die bijtelling vanaf 2013 anders kon worden. Ik kan het interview niet meer teugvinden maar op een directe vraag kwam in elk geval geen antwoord. De vraag was wat er met de 14% bijtelling zou gebeuren na 2013 voor auto's die in 2012 nog wel onder die bijtelling vielen. En daarop kwam dus het antwoord in 2013 komt er een nieuwe bijstelling en dan wordt het duidelijk.
Ik denk zo: het wordt nergens duidelijk gemaakt. Dus dan moet je er ook niet van uitgaan dat het zo is. Het verleden heeft ons daar wel op gewezen.
Maar back on topic. Die Lexus mag nu wel snel komen. Mams komt volgende week terug van vakantie en dan wilt ze natuurlijk haar eigen wagen. En om nou een vooloopauto voor een week te gaan regelen. Pokke OV kost mij 2 uur van mijn leven
@hieronder, juist toen deed het pijn. Had net besloten privé te rijden

[ Voor 69% gewijzigd door Die Bruine op 14-02-2011 11:30 ]
Het is altijd al 25% geweest, er is alleen een hele korte periode 22% geweest (2004-2007).Die Bruine schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:21:
Zowee, geloof mn ogen bijna niet. Maar mooi dat ze eindelijk eens netjes met die regels omgaan. Ik kan me nog herinneren dat het "zomaar" even omhoog ging naar 25%. Daar was ik destijds niet echt blij mee.
Dus iemand die de auto in oktober besteld kan net er naast pakken. Ivm de levertijd en feestdagen. Lijkt mij handig om te weten.PWM schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:44:
[...]
Dat is ook zo, en dat is juist door Jan Kees de Jager vastgelegd een tijd geleden, om dit soort discussies te voorkomen. Als morgen de kans bestaat dat je i.p.v. 14% opeens wel 25% moet betalen, neemt natuurlijk niemand meer een Prius. Iedereen die nu een CT200H koopt, betaalt 14% bijtelling, totdat de auto ingeleverd word.
Waarschijnlijk zijn de nieuwe regels wel eerder bekend, dus je kan erop anticiperenFalcon schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:55:
[...]
Dus iemand die de auto in oktober besteld kan net er naast pakken. Ivm de levertijd en feestdagen. Lijkt mij handig om te weten.
Niks tegen hybride, maar wel tegen klakkeloos selecteren op bijtelling.[b][message=35513188,noline]
Zie ook: "Mijn keuze is gevallen op een full-option Lexus CT 200H. Maandelijks ben ik voor deze CT van 44.940,05 euro net zo veel kwijt als mijn huidige Seat Leon van iets meer dan 35k met de helft aan opties."
Afhankelijk van zijn rijstijl/ de motorisering van zijn Leon kan hij namelijk wel eens erg teleurgesteld zijn in de CT. Kies je bijvoorbeeld een Giulietta 1.6 JTDM (met 20% bijtelling dus) en hang die vol met accessoires, dan is die per maand nog steeds goedkoper dan de Lexus. En het rijdt (in mijn ogen) veel lekkerder. Advies is: maak een brede selectie en rij zelf ermee. Misschien vind je de motorherrie tegenvallen in de Lexus, maar ik vond dat dus niet. Niks premiums aan, de motorische rijbeleving in de CT 200h.
Ik weet helemaal nog niet of het de CT200H word, maar linksom of rechtsom is het een prima aanbieding.
Kan je nagaan hoe het in de Lexus is, minder dus.PWM schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:20:
Ja, een Alfa met 105Pk diesel is dikke funIk heb hem gereden, en het is een leuke auto als je geen 1m90 bent, maar zelfs in de 170pk jtdm had ik nauwelijks snelheidsbeleving.
Ja 4 tientjes per maand, want voor 35K kan je bij Alfa, Audi, Fiat, Volvo etc best een aardige 1.6 diesel configureren,. Als je daar van wakker ligt, moet je de goedkope CT200h kiezen. De Prius dus. :-) of de Insight. Of een smart diesel, nog goedkoper.[b][message=35535253,noline]
Daarbij mis je ook de automaat en ben je (incl leer, navi, 17 inch etc.) wel degelijk meer kwijt dan voor een CT200H.
Voor mij is het verschil tussen de Lexus en bijvoorbeeld een 20% tegenhanger (Volvo C30 1.6D, Audi A3 1.6TDI, Alfa 1.6) e.d. wel groot. Ten eerste moet je schakelen (behalve bij de Audi, maar die is ook gewoon 40k), ten tweede zit je veel minder in je spullen, is de afwerking op lager niveau (ja, ook in de Audi) en lever je gek genoeg ook nog eens in op prestaties. En dan heb ik ook nog eens een audio systeem waar verder niemand aan kan toppen.
Wat mij betreft valt mijn keuze op een CT200H, of ga ik gewoon voor het "echte" werk. Al die geknepen 20% versies, daar word ik pas niet vrolijk van
De vrouw heeft haar zinnen gezet op de gele/gouden variant. Ik ben bang dat het best leuk is voor een keertje, maar voor het volledige lease termijn zie ik die kleur nog niet echt zitten.
[ Voor 41% gewijzigd door pjvandesande op 14-02-2011 18:48 ]
Wat wil wel een designmisser vind trouwens is de motorkap die niet mooi op de koplampen aansluit. Die spleet die daar zit.
Oei, das wel een hele heftige kleur. Je bent dan wel uniekpjvandesande schreef op maandag 14 februari 2011 @ 18:47:
De vrouw heeft haar zinnen gezet op de gele/gouden variant. Ik ben bang dat het best leuk is voor een keertje, maar voor het volledige lease termijn zie ik die kleur nog niet echt zitten.
Ik zelf zou gaan voor de Silvery Blue. Mooie kleuren op zich allemaal. Die donkerblauwe lijkt op het blauw van BMW wat ik erg mooi vind.
Wat is het probleem. Ik heb net een nieuwe auto uitgezocht en daarbij zou het ook een 14% of 20% auto worden. Wouter (van Autoblog) heeft het over een besparing van 60-90 euro per maand. Dat is tot 1000 euro per jaar besparing, en dat bagatelliseert hij zomaar even weg.wokkie15620 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:11:
Niks tegen hybride, maar wel tegen klakkeloos selecteren op bijtelling.
Ik rij nu naar volle tevredenheid een Auris Hybrid, wat natuurlijk precies hetzelfde is als die Lexus (qua aandrijving). Het hybride systeem beviel mij beter dan die diesels in dit segment
Is een Alfa Guilietta geen leuk alternatief? Pak een goed uitgevoerde MultiAir met de nieuwe automaat.PWM schreef op maandag 14 februari 2011 @ 17:35:
Wat mij betreft valt mijn keuze op een CT200H, of ga ik gewoon voor het "echte" werk. Al die geknepen 20% versies, daar word ik pas niet vrolijk vanZit je ook nog eens in een 5-bak te roeren bij een aantal.
--> CO2 uitstoot van 121 g/km valt ruimschoots in de 20%. Cataloguswaarde 30k (distinctive uitvoering zonder verdere opties) tot ongeveer 35k full options. Daarmee zit je bijtelling in dezelfde orde als van de Lexus (42k x 14% vs 35k x 20%).
In mijn beleving zou de Alfa wat meer rijplezier kunnen geven (al is het maar door het MultiAir 170pk blok)
Anders zou de keuze inderdaad heel eenvoudig zijn.
Mij leek de vergelijking tussen Giulietta en CT200h juist wel een eerlijke vergelijking van twee zuinige maar goed uitgevoerde benzine-auto's in het C-segment.
Tegenwoordig geen leaserijder meer maar eigen rijder met 1x oranje en 1x knalrood energielabel --> en blij dat ik geen bijtelling betaal over 2x45k

[ Voor 16% gewijzigd door t_captain op 15-02-2011 13:10 ]
Helaas ook veroordeeld tot diesel en/of hybride... Denk toch dat ik met het oog op de toekomst voor een station ga, maar de CT200H wil ik toch gaan rijden om te ervaren.... Shortlistje tot nu toe
- Focus Wagon Titanium, 115pk diesel, nagenoeg full options
- Megane Estate GT-line, 110pk diesel,
- 508 SW, 110pk e-HDi diesel (kaal)
Maar ook nog kanshebbers:
- CT200h, 136pk benzine/hybride, redelijk stevig uitgerust
- Guilietta, 105pk diesel
- Skoda Superb station, diesel (maar niet erg fan van VAG spul (muv Audi, maar die A3 is niet leuk om aan te kleden
"Mekker, blaat"
Persoonlijk kies ik altijd voor de meest complete auto. Dat is uiteindelijk waar je toch het meeste aan hebt.
Wel eens in gereden? Je leest van de eerste mensen die 'm hebben juist dat dat heel erg meevalt en dat hij prima met het verkeer mee kan komen.PWM schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 12:53:
Die Superb (ik neem aan dat je die 1.6TDI bedoeld). Het downsizen is daar gewoon overdreven, je komt eigenlijk altijd kracht tekort.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Tot dat je op vakantie gaat, en km's in de bergen moet gaan maken..... Laat staan dat je een dakkoffer voor de wintersport hebt, of een trekhaak..Wallie schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:13:
[...]
Wel eens in gereden? Je leest van de eerste mensen die 'm hebben juist dat dat heel erg meevalt en dat hij prima met het verkeer mee kan komen.
Dergelijke bespaar auto's zijn gewoon onder bemeten.... precies het zelfde als een S80 1.6D!!!
Leuk voor de bijtelling, maar totaal onverstandig om te doen, en het verbruik valt in de praktijk ook nog eens vies tegen omdat je veel meer moeten gassen (lees toeren maken) om een beetje bij te blijven met het overige verkeer....
Cogitationis poenam nemo patitur
Ik heb in de Passat gereden met deze moter, en dat houd echt niet over. Tot en met de 100km/u op een vlakke weg is het prima te doen. Daarboven (of met bepakking) is het echt over en uit.Wallie schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:13:
[...]
Wel eens in gereden? Je leest van de eerste mensen die 'm hebben juist dat dat heel erg meevalt en dat hij prima met het verkeer mee kan komen.
De moter is echt prima in een Polo/Golf maar verder zou ik hem niet willen
@hierboven De S80/V70 1.6D was inderdaad ook echt onder de maat.
[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 15-02-2011 15:49 ]
Het ding heeft 105 pk en alsof je dan de wereld niet meer rondkomt.
Ik heb met een oude 1.9 TDI gereden met "maar" 90 PK en dat ging prima door de eiffel heen met trailer erachter.
Op deze trailer stonden twee motoren op van ongeveer 220 kilo per stuk.
Je rijdt minstens 90% van de tijd in Nederland met zo'n auto.
Ik rij nu met de laatste 1.9 TDI met ook 105 PK en dit is echt genoeg.
Het kan altijd meer naar je moet niet gaan overdrijven dat het niet genoeg is in de bergen.
Okee.. dit is eng.. ik mag over een paar maanden weer iets nieuws uitkiezen.. en ik kom ongeveer op hetzelfde lijstje uitdjidee schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 12:43:
Ja, dan is de 182pk benzine van Ford (in de nieuwe Focus) ook een optie in de 20% klasse...
Helaas ook veroordeeld tot diesel en/of hybride... Denk toch dat ik met het oog op de toekomst voor een station ga, maar de CT200H wil ik toch gaan rijden om te ervaren.... Shortlistje tot nu toe
- Focus Wagon Titanium, 115pk diesel, nagenoeg full options
- Megane Estate GT-line, 110pk diesel,
- 508 SW, 110pk e-HDi diesel (kaal)
Maar ook nog kanshebbers:
- CT200h, 136pk benzine/hybride, redelijk stevig uitgerust
- Guilietta, 105pk diesel
- Skoda Superb station, diesel (maar niet erg fan van VAG spul (muv Audi, maar die A3 is niet leuk om aan te kleden)
Ben benieuwd wat jij aan voor- en nadelen ziet aan deze autos. Voor mij spelen deze overwegingen:
- Focus: Prachtige bak, groot genoeg, maximale luxe uitvoering, krachtig genoeg. Feitelijk ideaal.
- Megane: Veel auto voor je geld maar ik heb een enorme hekel aan franse wagens (design, kwaliteit, vering)
- 508: Enorme bak. Dat is erg prettig maar voor de rest.. Frans...
- CT200H: 14%, luxe maar relatief klein en ik wil juist iets groters voor m'n duikspullen (rij nu honda civic hybrid)
- Guiletta: Prachtig apparaat. Wel te duur voor wat je krijgt. Daarnaast ook vrij klein.
- Superb: Zalig slagschip, wel minder luxe mogelijk doordat hij vrij duur is
- Octavia: Zie Focus.
Ik zit alleen heel erg tegen het 20% verhaal op te hikken. Ik vind 20% bijtelling gewoon erg veel geld
UNOX: The worst operating system
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Moet er in de praktijk nog wel naar kijken hoor maar de reviews beloven qua ruimte niet heel veel goeds.
Bij de keuze Focus/Megane/Octavia is het w.m.b. de enige reden waarom het niet de octavia zou worden, dat je niet in een Skoda wilt rijden. Focus is qua uiterlijk ook niet je van dat. Megane is wel mooi. Maar beiden zijn stuk kleiner qua inhoud. Als je dan ook nog eens de 1.2TSI 7DSG neemt zit je in een perfecte ruime luxe auto.
508/SuperB zouden bij mij afvallen omdat je daar niet de luxe in hebt die je beide kleinere versies wel hebt. En gezien je huidige auto, ga je er in ruimte sowieso flink op vooruit.
Guiletta: enige reden is omdat die mooi is. Dat is voor mij niet genoeg, daar wint ie het niet van t.o.v. de Lexus.
Dus het lijstje meteen even korter gemaakt voor jullie:
Of de Lexus CT200H of de Skoda Octavia 1.2TSI 7DSG elgance Business
Als je uitgaat van de Lexus 14% zonder eigenbijdrage bij een modaal salaris, kost die auto je 221,- per maand. Daar kun je dan bij de Skoda nog zo'n 6.000,- aan accessoires voor bijnemen (lederen bekleding, electr. stoelen, zonnedak, etc...).
Dan zit je qua luxe op ongeveer een gelijkwaardig niveau.
Dan bestaat je keuze nog maar uit design, uitstraling en degelijkheid bij de Lexus(+sneller optrekken) of ruimte en (sobere)degelijkheid bij de Skoda (+hogere topsnelheid).
Je hebt gelukkig de tijd om de lexus uit te proberen. Op papier is het wel een fijn wagentje natuurlijk.
+1. En wat mij betreft de 2.0D ook. Dat blok stampt teveel en heeft teveel vertraging op de gasreaktie, echt een traditionele turbodiesel. In een auto van deze klasse hoort gewoon een D5.PWM schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:49:
[...]
@hierboven De S80/V70 1.6D was inderdaad ook echt onder de maat.
Tijden veranderen. Mijn Pentium II 200 MMX kan ook e-mailen en internetten, alleen iets langzamer.tlpeter schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:13:
Wat een onzin,
Het ding heeft 105 pk en alsof je dan de wereld niet meer rondkomt.
Ik heb met een oude 1.9 TDI gereden met "maar" 90 PK en dat ging prima door de eiffel heen met trailer erachter.
Op deze trailer stonden twee motoren op van ongeveer 220 kilo per stuk.
Je rijdt minstens 90% van de tijd in Nederland met zo'n auto.
Ik rij nu met de laatste 1.9 TDI met ook 105 PK en dit is echt genoeg.
Het kan altijd meer naar je moet niet gaan overdrijven dat het niet genoeg is in de bergen.
Het verkeer om je heen verandert, kleine auto's worden ook sneller en luxer. Een nieuwe auto bestellen, voor veel geld, met een voor vandaag de dag weinig vermogende moter, vind ik persoonlijk niet meer kunnen in 2011. Iedereen moet het voor zichzelf verzinnen.
Nee, hij rolt niet achteruit een heuvel af, en ja, hij rijd gewoon 120. De meeste mensen zijn standaard inmiddels nou eenmaal meer gewend. We hebben ook geen zwart-wit navigatie in de auto, wat ook heus functioneert.
Alles hierboven is mijn bescheiden mening
Mag niet.. moet hybrid of dieselreadytoflow schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 17:10:
Of de Lexus CT200H of de Skoda Octavia 1.2TSI 7DSG elgance Business![]()
Als je uitgaat van de Lexus 14% zonder eigenbijdrage bij een modaal salaris, kost die auto je 221,- per maand.
Verder is het netto een stuk minder.
Zeg auto van 30.000 -> 14% = 4200 bijtelling per jaar = 350 per maand. 350 * 0,42 (42% schijf) = 150 euro per maand netto
Ik vind de sprong naar 20% echter wel groot. Dan ben je ineens wel 210 per maand kwijt voor een auto van 30k.
Vergeet de ASX en Lancer trouwens ook niet!readytoflow schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 17:10:
Als ik jullie lijst mag beoordelen, dan hou je alleen de Octavia en de CT200H over.
Bij de keuze Focus/Megane/Octavia is het w.m.b. de enige reden waarom het niet de octavia zou worden, dat je niet in een Skoda wilt rijden. Focus is qua uiterlijk ook niet je van dat. Megane is wel mooi. Maar beiden zijn stuk kleiner qua inhoud. Als je dan ook nog eens de 1.2TSI 7DSG neemt zit je in een perfecte ruime luxe auto.
508/SuperB zouden bij mij afvallen omdat je daar niet de luxe in hebt die je beide kleinere versies wel hebt. En gezien je huidige auto, ga je er in ruimte sowieso flink op vooruit.
Guiletta: enige reden is omdat die mooi is. Dat is voor mij niet genoeg, daar wint ie het niet van t.o.v. de Lexus.
Of de Lexus CT200H of de Skoda Octavia 1.2TSI 7DSG elgance Business![]()
Als je uitgaat van de Lexus 14% zonder eigenbijdrage bij een modaal salaris, kost die auto je 221,- per maand. Daar kun je dan bij de Skoda nog zo'n 6.000,- aan accessoires voor bijnemen (lederen bekleding, electr. stoelen, zonnedak, etc...).
Dan zit je qua luxe op ongeveer een gelijkwaardig niveau.
Dan bestaat je keuze nog maar uit design, uitstraling en degelijkheid bij de Lexus(+sneller optrekken) of ruimte en (sobere)degelijkheid bij de Skoda (+hogere topsnelheid).
Je hebt gelukkig de tijd om de lexus uit te proberen. Op papier is het wel een fijn wagentje natuurlijk.
Edit: Lancer ook niet...
[ Voor 11% gewijzigd door Korvaag op 15-02-2011 19:18 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| 1. Audi A3 17.54% 2. Lexus CT 15.15% 3. Volkswagen Golf 15% 4. Alfa Romeo Giulietta 12.46% 5. Volkswagen Polo 9.25% 6. Toyota Prius 7% 7. Nissan Qashqai 6.36% 8. Toyota Auris 6.24% 9. Opel Astra 5.51% 10. Citroen C4 5.5% |
Opvallend dat de Lexus nu al op plek 2 staat, ook opvallend dat de A3 op 1 staat. Uitloop model maar wel erg populair momenteel in de lease.
Maar het lijkt erop dat de Lexus toch wel een lease succesnummer gaat worden.
Die A3 heeft nu zo'n Pro Line S, met alles er op en er aan. Dat incl. een fijne 1.4TSI met DSG tegen 20%, zal wel wat uitmakenkazuka schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 19:19:
Voor de ING leasers onder ons, weet niet of jullie toegang hebben tot de fleetagent maar die top10 statistieken daar zijn best interessant. Op dit moment de huidige top 10 lease auto's in de categorie 5 drs hatchbacks:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 1. Audi A3 17.54% 2. Lexus CT 15.15% 3. Volkswagen Golf 15% 4. Alfa Romeo Giulietta 12.46% 5. Volkswagen Polo 9.25% 6. Toyota Prius 7% 7. Nissan Qashqai 6.36% 8. Toyota Auris 6.24% 9. Opel Astra 5.51% 10. Citroen C4 5.5%
Opvallend dat de Lexus nu al op plek 2 staat, ook opvallend dat de A3 op 1 staat. Uitloop model maar wel erg populair momenteel in de lease.
Had dit inderdaad ook gezien. Was eerst sterk aan het twijfelen tussen een Giulietta (mooi, maar best duur) en bijvoorbeeld een Opel Astra, die toch echt wel wat goedkoper is. Nu is m'n oog ook gevallen op deze lexus, die natuurlijk gunstig is ivm de 14% bijtelling. Was tot nu toe niet zo onder de indruk van de hybride auto's, maar deze lexus lijkt me niet verkeerd. Zodra het mogelijk is maar eens een proefrit gaan maken.kazuka schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 19:19:
Voor de ING leasers onder ons, weet niet of jullie toegang hebben tot de fleetagent maar die top10 statistieken daar zijn best interessant. Op dit moment de huidige top 10 lease auto's in de categorie 5 drs hatchbacks:
...
edit: Als dit trouwens het standaard interieur is (foto 2 & 3) voor de business line pro versie ben ik niet echt onder de indruk... De luxery uitvoering is dat weer zo duur dat ik beter de mooiere (vind ik) giulietta kan kiezen
[ Voor 15% gewijzigd door Brammel op 15-02-2011 21:59 ]
Check, en de station ziet er gewoon goed uit.. Daarnaast erg fan van het rijgedrag van Fordjes, nu een Fiesta, heerlijkKorvaag schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:25:
- Focus: Prachtige bak, groot genoeg, maximale luxe uitvoering, krachtig genoeg. Feitelijk ideaal.
Voor de GT-line (met sportachtig onderstel) is die vering en het rijgedrag haast gelijk aan de huidige Focus... Ja, echt... Die wagen is als op rails.. Heerlijk... Design van de Estate vind ik mooi, zeker met GT-line pakket, en het interieur is erg opgeruimd vergeleken met bv de Focus of mijn huidige Fiesta, wat gewoon een knoppenbende is- Megane: Veel auto voor je geld maar ik heb een enorme hekel aan franse wagens (design, kwaliteit, vering)
Mooi interieur, echt prachtig, maar vrees voor het rijgedrag, dat moet ik ervaren. En dan snel een streep vermoed ik- 508: Enorme bak. Dat is erg prettig maar voor de rest.. Frans...
Denk toch dat ik een station prefereer, maar rijden, en wellicht ben ik bij 1 van beide om... Dan maar prutsen met de ruimte- CT200H: 14%, luxe maar relatief klein en ik wil juist iets groters voor m'n duikspullen (rij nu honda civic hybrid)
- Guiletta: Prachtig apparaat. Wel te duur voor wat je krijgt. Daarnaast ook vrij klein.
Superb is grooooot, maar rijgedrag is niet helemaal (scherpte, communicatieve) wat ik zoek... En uitrusting is minder dan bij de Focus/Megane, logisch, is een klasse (eigenlijk 2 kwa formaat) hoer... Octavia is wat krapjes achterin, viel me echt tegen. Net als de V50 overigens. Maar dat is een dure krap bemeten Focus eigenlijk- Superb: Zalig slagschip, wel minder luxe mogelijk doordat hij vrij duur is
- Octavia: Zie Focus.
Heb trouwens via via de vanafprijzen gehoord waarvoor je moet gaan denken voor de 3008 en 508 Hybrid4 modellen (lees 2 liter diesel met 163pk icm een elektromotor, gecombineerd 200pk en 500nm koppel voor 20% bijtelling), maar die moet je op de zelfde hoogte plaatsen als de bestaande topmodellen met de zwaarste diesel (logisch ook, geen MRB/BPM kortingen enzo
14% is naast de CT200h voor mij geen optie. Auris en Prius vind ik niets, Civic had ik voor de Fiesta op het oog, rijden was afkeuren. Insight same story uiteraard.... Van de Prius komt wel een MPV (Prius +) idee, misschien is dat iets voor jeIk zit alleen heel erg tegen het 20% verhaal op te hikken. Ik vind 20% bijtelling gewoon erg veel gelddus wat dat betreft zou ik direct op de Lexus uitkomen.. maar daar heb ik de bagageruimte weer niet... waarom.. WAAROM... is er nou geen enkele hybrid station.
http://www.autoweek.nl/au...us-V-heet-Prius-in-Europa
Maar goed, genoeg topic gekaapt, benieuwd naar het rijgedrag van die CT200h, reviews geven aan dat hij heerlijk moet sturen in de bochten, door een fijne gewichtsverdeling... En het nadeel van veel hoge toeren bij vlot accelereren houdt hij wel. Dat vind ik persoonlijk jammer (maar de trekkracht en lage toeren van een diesel gewend)...
[ Voor 11% gewijzigd door djidee op 15-02-2011 22:17 ]
"Mekker, blaat"
Ik neig wel enorm naar de CT200H business pro met leer en navigatie. Dat past net in mijn leasebudget. En met 14% betaal je netto niet eens zo'n bizar bedrag voor wel een erg luxe auto. Ik heb nu een civic met leer en navi ingebouwd en die zit ook al op de 27.000.
Maar: ik wil echt wel eerst in de Lexus rijden. Ik ben 1.91. Niet eens zo bizar lang maar wel erg lange benen voor die lengte. Ik wil dus echt weten hoeveel ruimte daar voor ingeruimd is
Edit: De Alfa is btw bijna 100 euro duurder per maand voor ongeveer gelijke uitrusting. Bizar. En dan nog 20% bijtelling. Ding heeft, afgezien van de voorkant, trouwens wel veel van de Fiat Bravo weg qua vormgeving carosserie.
PS: Anders gebruik ik even bizar vaak het woord bizar. Bizar!
[ Voor 16% gewijzigd door Korvaag op 15-02-2011 22:43 ]
Ik lach me suf om vrienden met een achteraf bluetooth echo carkit, TomTom aan het raam en kabels richting MP3 spelers, maar wel een sportiefpakket aan de buitenkant.
Ik stap 's ochtends de auto in, doe mijn voorruitverwarming aan, stoelverwarming op 5, toets op de navi in waar ik heen wil. Met de spraakbesturing meld ik verder wat er moet gebeuren, en mijn telefoonboek zit in het geïntegreerde systeem. Dat zijn de dingen die voor mij prio hebben. Een voorspoiler en sideskirts doen het niet in de file voor mij
Het liefst doe ik overigens natuurlijk wel allebei, en een mooie buitenkant en een mooie binnenkant, maar soms moet je kiezen
[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 16-02-2011 12:29 ]
Precies, aan de binnenkant heb je uiteindelijk veel meer plezier dan die mooie voorspoiler (trouwens spoiler > to spoilPWM schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:24:
Ik stap 's ochtends de auto in, doe mijn voorruitverwarming aan, stoelverwarming op 5, toets op de navi in waar ik heen wil. Met de spraakbesturing meldt ik verder wat er moet gebeuren, en mijn telefoonboek zit in het geïntegreerde systeem. Dat zijn de dingen die voor mij prio hebben. Een voorspoiler en sideskirts doen het niet in de file voor mij
Ik zie hier veel mensen die graag een ritje willen maken in de Lexus. Misschien kun je bij een Toyota dealer een ritje regelen in een Prius of Auris hybrid. De aandrijflijn is hetzelfde dus dan kun je die al testen. Ik kan me goed voorstellen dat je moet wennen aan de aandrijflijn. Ik zelf vind hem heel erg fijn, fijner dan een gewonen handbak of gewone automaat. De acceleratie gaat zonder onderbreking door, en dat werkt mi erg prettig. Dit zal natuurlijk in de Lexus niet anders zijn.
Ik heb een sedan besteld en heb alleen het business line en Pro navi erbij genomen. Dan heb ik 8,8" kleuren-navi met spraaksturing en internet, bluetooth (incl. houder voor iPhone 4 in de middenarmsteun), Xenon, alarm, PDC achter, cruise control, climate control, etc.. Ik ben nu aan het smeken of ze nog leer kunnen toevoegen aan de bestelling, want dat kost momenteel maar 500 euro bij BMW. Mijn auto kwam op 44k. (en 20% bijtelling)
[ Voor 3% gewijzigd door Jan Laros op 16-02-2011 12:12 ]
Weet ik, staat ook zeker op mijn lijstje. Mijn Mondeo nu is 44k tegen 25%. 50k tegen 20% is altijd minderJan Laros schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:10:
Hey PWM, waarom neem je geen 320d EDE? Is zelfs in Touring te krijgen en voor 50K kun je hem heel dik aankleden.
Ik heb een sedan besteld en heb alleen het business line en Pro navi erbij genomen. Dan heb ik 8,8" kleuren-navi met spraaksturing en internet, bluetooth (incl. houder voor iPhone 4 in de middenarmsteun), Xenon, alarm, PDC achter, cruise control, climate control, etc.. Ik ben nu aan het smeken of ze nog leer kunnen toevoegen aan de bestelling, want dat kost momenteel maar 500 euro bij BMW. Mijn auto kwam op 44k. (en 20% bijtelling)
En de Fabia Combi??? 14% met 505 liter bagageruimte in de achterbak en bijna 1500 liter neergeklapt.Korvaag schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 18:03:
Mag niet.. moet hybrid of dieselTSI valt dus af.
Verder is het netto een stuk minder.
Zeg auto van 30.000 -> 14% = 4200 bijtelling per jaar = 350 per maand. 350 * 0,42 (42% schijf) = 150 euro per maand nettoMijn huidige civic is wat luxer dan normaal en daar betaal ik 137 per maand netto.
Ik vind de sprong naar 20% echter wel groot. Dan ben je ineens wel 210 per maand kwijt voor een auto van 30k.
Tja de 1.2 tdi is minder, maar ja... Netto 98 euro per maand bijtelling helemaal full option
Qua kofferuimte inhoud misschien wel, maar je wil een fabia toch niet gaan vergelijken met een auto van een paar klasse hoger?dfrenner schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:25:
[...]
En de Fabia Combi??? 14% met 505 liter bagageruimte in de achterbak en bijna 1500 liter neergeklapt.
Tja de 1.2 tdi is minder, maar ja... Netto 98 euro per maand bijtelling helemaal full option
Een Fabia is een auto uit het A segment.... Zal nooit mee kunnen komen met het C segement....
Helemaal mee eens, maar het ging om duikspullen EN personen meenemen EN 14%.Bullet NL schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:33:
Qua kofferuimte inhoud misschien wel, maar je wil een fabia toch niet gaan vergelijken met een auto van een paar klasse hoger?
Een Fabia is een auto uit het A segment.... Zal nooit mee kunnen komen met het C segement....
Volgens mij krijg je bij de Fabia het meeste ruimte, voor de minst mogelijke bijtelling...
Is de Fabia geen B segment???
[ Voor 3% gewijzigd door BlakHawk op 16-02-2011 13:59 ]
Het is toch duidelijk.... op basis van tankinhoud valt hij in een heel andere klasse......PWM schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:12:
Segmenten zijn arbitrair.
De Volvo, Audi en BMW stations zijn vele klassen hoger, op afwerking en segment. Welke zou je echter nemen voor ruimte?
Wow, dat zou je op het uiterlijk niet zeggen zeg...PWM schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:12:
Segmenten zijn arbitrair.
De Volvo, Audi en BMW stations zijn vele klassen hoger, op afwerking en segment. Welke zou je echter nemen voor ruimte?
[afbeelding]
Maar ik snap best dat het een aantal klassen lager is.
Maar het zou best een concurrent van de Honda Civic/Lexus ct zijn...
Puur op basis van de bijtelling....
Fabia combi is me veel en veel te klein. Ik zit daar gewoon klem achter het stuur.dfrenner schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:25:
[...]
En de Fabia Combi??? 14% met 505 liter bagageruimte in de achterbak en bijna 1500 liter neergeklapt.
Edit: met name klem in de breedte. Die stoelen zijn gewoon zo smal dat je echt geen steun hebt en je zit met je benen klem tussen middenconsole en deur. Beenruimte in de lengte is nog wel okee.
[ Voor 19% gewijzigd door Korvaag op 16-02-2011 20:18 ]
Klopt hij is smaller, maar in ieder geval een stuk breder dan de Ibiza STKorvaag schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:16:
Fabia combi is me veel en veel te klein. Ik zit daar gewoon klem achter het stuur.
Edit: met name klem in de breedte. Die stoelen zijn gewoon zo smal dat je echt geen steun hebt en je zit met je benen klem tussen middenconsole en deur. Beenruimte in de lengte is nog wel okee.
Ik heb opgegeven om naar auto's te kijken van dat segment. Ik ben er gewoon te groot voor.

De nieuwe i40 is best een mooie auto als je over het imago heen stapt, en goedkoper dan al zijn klasse genoten
Er is keuze zat in (redelijk) grote stations voor 30.000,- wat dat betreft. De Lexus CT200h kan je beter zien als 1-serie/A3. Je betaalt eigenlijk teveel, maar toch gaan ze als warme broodjes
De Kia Optima bijvoorbeeld lijkt me echt super:

Maar goed, om nog een beetje ontopic te blijven, denk ik niet dat dit echt een directe concurrent is voor de CT. Dit is toch meer een D segment auto of niet?
[ Voor 23% gewijzigd door kazuka op 17-02-2011 21:20 ]
Kan iemand mij uitleggen waarom een CT200h lelijk is, en een minstens even merkwaardig gelijnde Hyundai i40 of Kia Optima mooi wordt gevonden. Is het toch de angst voor vernieuwing die de smaak beïnvloedt?
[J|O|R] <- .signature.gz
[ Voor 10% gewijzigd door Die Bruine op 18-02-2011 07:15 ]
Heel veel leaserijders kijken niet eens naar het segment. Bij mij loopt mijn verlang lijstje ook van de Golf GTI, langs de Mondeo naar de 320D (en daar tussenin dus de CT200H).kazuka schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:17:
Maar goed, om nog een beetje ontopic te blijven, denk ik niet dat dit echt een directe concurrent is voor de CT. Dit is toch meer een D segment auto of niet?
Aangezien er D segment auto's zijn voor 30k en C voor 50k, loopt het natuurlijk helemaal door elkaar heen.
Bij ons werken ze met categorien. Dus een Lexus CT200 van 33000 euro bijv. zou ik wel kunnen leasen maar een Opel Insignia van 33000 euro weer niet omdat deze buiten het leasebedrag valt.PWM schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:27:
[...]
Heel veel leaserijders kijken niet eens naar het segment. Bij mij loopt mijn verlang lijstje ook van de Golf GTI, langs de Mondeo naar de 320D (en daar tussenin dus de CT200H).
Aangezien er D segment auto's zijn voor 30k en C voor 50k, loopt het natuurlijk helemaal door elkaar heen.
Pff, duurde nog lang voordat iemand de vinger op de zere plek legde. Wat dat betreft is het wel goed merkbaar dat het hier een techniek forum is en geen autoforum. De gemiddelde tweaker vind 120pk al veel en hoeft helemaal niet hard de bocht om.Grrrrrene schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:09:
[...]
Alsof iedereen per se achterwielaandrijving wil en sportief rijgedrag de enige maatstaf is om een onderstel te beoordelen. De Lexus zal comfortabeler afgesteld staan dan de BMW, denk ik, maar dat maakt het geen slechter onderstel.
Nu even mijn petrolhead pet op: DIT IS GEEN LEXUS!! Een lexus heeft de aandrijving aan de goede kant (RWD of 4WD) en een fatsoenlijke motor erin liggen.
Een IS220D oid is nog WEL een lexus te noemen. Er zijn hele goede FWD wagens op de markt, maar Lexus verkwanselt hier hun eigen USP: achterwielaandrijving en een BMW/mercedes-achtig imago. Dit is dus inderdaad een prius met het verkeerde logo.
De test van de autoblog heren (schat ik 10x hoger in dan die MPV kneuzen van Autoweek) bebvestigd mijn vermmoedens, ik ga de proefrit niet eens maken. NEXT!
</einde rant>
ps. Als je gewoon veel knopjes en opties in je auto wilt en op het gemakje op je eco/enerysaver-zooi bandjes door elke bocht kruipt, by all means bestel dat ding.
_Anvil_ schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:51:
[...]
Nu even mijn petrolhead pet op: DIT IS GEEN LEXUS!! Een lexus heeft de aandrijving aan de goede kant (RWD of 4WD) en een fatsoenlijke motor erin liggen.
</einde rant>
Toch is het wel de auto die Lexus eindelijk groot gaat maken in NL. Ik vermoed dat het merk over 5 jaar 3 of 4 keer zo groot is als nu. Eigenlijk gaat de CT dus datgene doen wat de IS had moeten doen.
Helaas zal altijd de vraag blijven in hoeverre de CT ook een succes zou zijn zonder het 14% bijtellingstarief. Gokje, bij de mensen op dit forum zitten vooral zakelijke rijders. Iemand die prive een CT overweegt te kopen?
Nu ik de rest zo gelezen heb, moet ik zeggen dat hier toch aardig wat tweakers rondhangen die automotive gezien weten waar ze over praten zo te lezen. Mea culpa dus.
Ik denk ook dat veel mensen voor deze Lexus gaan kiezen vanwege het merkje en het imago, net als het label op hun kleding. Daarbij spreekt Lexus een bepaald publiek nog meer aan dan bijv. BMW, met dank aan de rappers op TMF in hun Lexi
Maar kom op, denk je dat al die wannabe's en mantelpakjes op de snelweg in hun 116i's nu echt iets met BMW's of het aandrijfconcept hebben? Nope, die kunnen nu eindelijk het mooie status/imago boostend logootje betalen.
Tijdje terug heb ik de 120d coupe van mn collega flink uitgelaten, kijk DAT is freude am fahren voor relatief weinig geld. Daar had dat mokkel in die 116i 5deurs hatch die stapvoets voor me de snelweg op draaide geen kaas van gegeten, waarschijnlijk droomde ze al van haar paarse CT200h met bijpassende handtas
http://www.autoblog.nl/ar...rwielaandrijver-te-rijden
Toch zouden we met z'n allen moord en brand schreeuwen als BMW een nieuwe 1-serie van voorwielaandrijving ging voorzien. BMW heeft dat gesnapt en dus dat zullen ze niet zou gauw zien. Wat je wel ziet is dat ze het gat tussen de Mini en de 1 aan het dichten zijn met Mini-based apparaten.
Om weer on-topic te gaan. Komt er ook 's een energiezuinige IS?
De IS staat geen hybride op stapel, wat wel jammer is. De IS 250 met automaat (en dus V6) kost nog maar 36.000,-. Da's een koopje.
Dankzij die miepjes bestaat BMW. Als BMW het had moeten hebben van liefhebbers, waren ze in 1970 al failliet geweest. Je weet toch neem ik aan wel dat de 116i, 318i en 520D de best verkochte BMW's zijn? Dat zijn niet de 335d en 550i._Anvil_ schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:24:
Maar kom op, denk je dat al die wannabe's en mantelpakjes op de snelweg in hun 116i's nu echt iets met BMW's of het aandrijfconcept hebben? Nope, die kunnen nu eindelijk het mooie status/imago boostend logootje betalen.
Tijdje terug heb ik de 120d coupe van mn collega flink uitgelaten, kijk DAT is freude am fahren voor relatief weinig geld. Daar had dat mokkel in die 116i 5deurs hatch die stapvoets voor me de snelweg op draaide geen kaas van gegeten, waarschijnlijk droomde ze al van haar paarse CT200h met bijpassende handtas
En de 120D is imho helemaal niet zo betaalbaar. Als je hem een beetje aankleed zit je op 45.000,-.
[ Voor 68% gewijzigd door PWM op 18-02-2011 16:36 ]
We zijn naar de Autosalon in Brussel geweest om de CT200H en de Auris HSD eens in het echt te vergelijken. Aangezien het beide Toyota merken zijn, stonden beide auto's niet zo ver uit elkaar waardoor het makkelijk vergelijken was. Wat blijkt, de CT200h is aan de buitenkant ongeveer 7 centimeter langer dan de Auris HSD en heeft een kofferbak die 10 centimeter dieper is. Bij de Auris HSD is dat van achterkant achterbank tot aan de achterbumper 70 cm en bij de CT200h 80 cm. Op de foto's lijkt het er sterk op dat de CT200h een veel grotere kofferbak heeft, maar hier blijkt maar weer dat foto's kunnen bedriegen.
Verder kwam naar voren dat de Auris HSD achterin meer beenruimte biedt voor passagiers. Dit komt omdat de middenconsole in de CT200h verder doorloopt naar achteren en dan mis je dus wat beenruimte. De Auris HSD heeft meer opbergvakken aangezien die een dubbel handschoenenkastje heeft en de CT200h een enkele. Ook de opbergvakken in de deuren zijn in de Auris HSD ruimer. De CT200h is van binnen iets luxer afgewerkt dan de Auris HSD en heeft bijvoorbeeld een HDD navigatie t.o.v. een DVD navigatie in de Auris HSD.
Mijn vrouw en ik hebben de CT200h Businessline Pro (met parkeersensoren en navigatie) en de Auris HSD Executive eens naast elkaar gelegd wat maandelijkse bijtelling en privé bijdrage betreft. Bij de Auris HSD heb ik dan als extra accessoires laadplank, parkeersenoren voor met een aparte aan/uit knop, Iguan velgen, laadplank, fietsendragerbeugegel met EuroClick Ride en een interieurfilter. Al met al is de Auris HSD (Exectutive) voor mij 90 euro netto per maand goedkoper dan de CT200h. Dat is over de hele leaseperiode (60 maanden of 160.000 kilometer) een verschil van 5400 euro. Dat verschil in geld, extra accessoires en de minimale verschillen in ruimte heeft ons doen besluiten om voor de Auris HSD Executive te gaan in de kleur Night Sky Black metallic. En dan hebben we bij de CT200h nog niet eens de fietsendrager en andere velgen als accessoires genomen. Hadden we dat wel gedaan dan was het verschil in geld nog groter.
Veel mensen zullen ongetwijfeld kiezen voor de CT200h omdat het een Lexus is, en begrijp mij niet verkeerd, het is ook een goede auto. Maar, de Auris HSD is in mijn ogen minstens net zo goed en financieel gezien een verstandigere keuze. Bovendien is gebleken dat de Auris HSD ongelooflijk betrouwbaar is. Hij kreeg de 2e plaats, waar de Prius de 1e plaats inneemt (http://blog.toyota.nl/in-...eid-is-genetisch-bepaald/).
Momenteel krijg je bij het bestellen van een Prius of Auris HSD tussen 10 februari en 31 maart gratis accessoires. Wanneer je koopt dan betekent dit bijvoorbeeld Iguan velgen, navigatiesysteem, fietsendrager met EuroClick Ride of een iPad. Voor de leaserijders betekent dit een iPad met een waarde tussen de 499 en 699 euro afhankelijk van het verschil in CO2 uitsoot van je vorige auto. In mijn geval kom ik in aanmerking voor de duurste iPad in de actie, de 32 GB versie met 3G en WiFi t.w.v. 699 euro. Kijk maar eens op de site van Toyota (www.toyota.nl).
Wat voor auto je kiest moet je natuurlijk zelf weten, maar misschien is bovenstaande iets om rekening mee te houden.
[ Voor 3% gewijzigd door Sonicfreak op 19-02-2011 12:22 ]