Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rosje77
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 22-08 20:44
Als de auto ook een smeersysteem voor de kleppen heeft, denk ik dat het risico klein is.
215.000km lijkt veel maar valt meer voor een CT. Kan nog wel 3 ton bij.
Normaal gesproken gaat er niets stuk bij deze auto's. En ook al gaat er iets stuk doordat ie op CNG loopt, denk ik het nog best meevalt met de kosten.

• Bacchus
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23-08 15:32
quote:
kevinjkok schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 20:10:
Hoi iedereen,

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor a CT200h. Nu zag ik er een staan met 215.000 km op de teller. Verder rijdt deze auto sinds 55.000 km op CNG. Verwachten jullie dat ik een groot risico neem met een auto met een dergelijke kilometerstand in combinatie met een CNG systeem? Ik hoor graag jullie mening.
Toyota's (en dus ook Lexussen) worden al een tijdje niet meer met LPG-installaties geleverd of na inbouw gegarandeerd. Als ik het me goed kan herinneren, was dat iets met kleppen die harder zijn en dus makkelijker breken met bepaalde brandstoffen. Ik weet niet in hoeverre dat vertaalbaar is naar CNG maar dat is zeker iets om even op te letten. Van de andere kant weet ik ook zeker dat ik enkele Toyota-rijders (volgens mij allen geen hybrids overigens) ook op LPG zonder problemen een paar keer de klok heb zien rondrijden.

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 12:31

l3art

Moderator Mobile
Heeft er hier iemand al wel eens de accu achterin vervangen (niet het accu pakket voor het elektrisch rijden, maar de 'gewone' accu)?

Welke is er daarna ingezet? Als via het test menu kijk dan is de spanning van m'n accu (Je kunt dit testen door in de auto te zitten, voet van de rem af en 1x op start drukken. Het navigatiescherm komt omhoog. Vervolgens druk je op menu (linkermuisknop) en hou de knop vast, tergelijkertijd zet je de koplamp 4x aan en uit. Als het goed is zie je op het scherm nu een menu waar je wat gegevens kunt opvragen, waaronder ook de voltage van je 12V batterij (kies optie "SYSTEM CHECK")) dan geeft hij aan 11,6V en als ik hem zelf na meet met een multimeter zonder dat er ook maar iets aan staat 12,3V.

Die laatste meting lijkt me prima. Maar die eerste meting via het test menu laat me twijfelen of het langzaam aan geen tijd wordt voor een nieuwe accu.

Te koop Feiyu Tech G4S gimbal

• rosje77
Viel mij ook al op dat via die system check een spanning van 11,6 volt aangeeft. Is bij mijn auto altijd al zo geweest zolang ik em heb.. Dat is een dik jaar nu.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
rosje77 schreef op maandag 30 april 2018 @ 20:57:
Viel mij ook al op dat via die system check een spanning van 11,6 volt aangeeft. Is bij mijn auto altijd al zo geweest zolang ik em heb.. Dat is een dik jaar nu.
Ik kom die waarde 11,6 nu wel vaker tegen... Ik gok dat het een redelijk standaard waarde is voor ct's van rond 2012. De vraag blijft of je van die waarde uit moet gaan of van de waarde die je handmatig meet als alles uit staat en je dus op 12,3 uit komt.

Als ik deze website moet geloven moet ik uit gaan van de 12,3V en dan betekend dat dat de accu op zo'n 60% zit.
https://www.mobilenergy.nl/Weblog/hoe-vol-is-mijn-accu

l3art wijzigde deze reactie 30-04-2018 21:34 (49%)

• bouwfraude
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
quote:
l3art schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:51:
Heeft er hier iemand al wel eens de accu achterin vervangen (niet het accu pakket voor het elektrisch rijden, maar de 'gewone' accu)?
Accu spanning lijkt van het bouwjaar af te hangen. De online manual voor 2011 geeft hogere waardes aan dan die van modeljaar 2014 (bouwjaar 2013) daar is 11 tot 12,4 V Half charged. (hoofdstuk 9.1)
Accu spanning kan je meten in de kofferbak rechtstreeks op de accu of onder de motorkap op
het hulpstart punt in de zekeringkast.
Zodra je het contact aanzet wordt deze bijgeladen vanuit de 200 volt accu via een omvormer en zal deze een hogere waarde aangeven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Precies wat ik zeg dus. Handmatig meten met een multimeter geeft een spanning van 12,3V

Best netjes als een accu na 6 jaar op ongeveer de helft zit. Vanaf welk moment wordt het tijd om de accu te vervangen? Is dat bij 50% of pas bijvoorbeeld bij 25%

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Na een paar dagen stilstand nog eens meten...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
En dan? Weet ik nog niks qua waardes en wanneer wat te doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Als het na twee dagen 11V en een beetje is zou ik me zorgen gaan maken.
Mijn accu had waarschijnlijk wat aan capaciteit verloren bij langdurige stilstand en volledige ontlading bij de dealer, normaal merk je dat niet maar twee/drie weken niet rijden en hooguit even naar de bakker laad het niet voldoende op.
Ik heb een nieuwe Toyota 45Ah gekregen ipv de originele Panasonic 49Ah (garantie)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
bouwfraude schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 20:46:
Als het na twee dagen 11V en een beetje is zou ik me zorgen gaan maken.
Mijn accu had waarschijnlijk wat aan capaciteit verloren bij langdurige stilstand en volledige ontlading bij de dealer, normaal merk je dat niet maar twee/drie weken niet rijden en hooguit even naar de bakker laad het niet voldoende op.
Ik heb een nieuwe Toyota 45Ah gekregen ipv de originele Panasonic 49Ah (garantie)
Tja de auto staat hier eigenlijk zelden zo lang stil. Twee dagen stil laten staan komt al niet vaak voor. Aan de andere kant, dan is die 12,3V een redelijk veilige waarde.

• wieljn
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 22-12-2018
Geachte kenners,

Toen ik 2 maanden geleden mijn 1 jaar oude CT200H Business Line aanschafte heb ik het ingebouwde navigatiesysteem uit laten schakelen. Ik navigeer wel op mijn losse telefoon, dacht ik. Nu heb ik daar spijt van: er staat daar zo'n scherm afwachtend rechtop en ik kan er (bij wijze van spreken) alleen maar de radio mee instellen. Dus: hoe mirror ik mijn Samsung telefoonscherm naar het autoscherm? Al is het maar voor Google Maps. Wat ik ervan kan opsporen en eigen ervaring stemt mij niet hoopvol. Android Auto daar doet Lexus niet aan, Mirrorlink zet alles op zwart. Weet iemand een list? Voordat ik met hangende pootjes het aan de dealer moet gaan vragen?

Wiel

• Metalfreak
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 13:23

Metalfreak

Hoije woh!

Waarom zou je dat in godsnaam ook uit laten schakelen :? Je kunt het toch ook gewoon niet gebruiken :?

• wieljn
Omdat ik daarvoor een stevige korting kreeg op de vraagprijs (‘ik heb geen zin om voor iets te betalen dat ik helemaal niet wil hebben en dat algemeen bekend staat als achterhaald en duur in de updates’) en ik toch al niet van plan was om het ooit te gebruiken. Dus mijn vraag is ook niet hoe ik het oorspronkelijke navigatie deelsysteem weer werkend krijg maar hoe ik kan mirroren.

wieljn wijzigde deze reactie 10-05-2018 20:39 (53%)

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 12:35

kazuka

Building Better Worlds

Lexus ondersteund Mirrorlink op sommige systemen, meestal zijn dat de niet-premium navigatiesystemen.
Nadeel is dat ze enkel een vrij oude versie van Mirrorlink ondersteunen (1.0. of 1.1) en het nooit hebben bijgewerkt. Je zult dan dus bijvoorbeeld een Samsung Galaxy S3 kunnen gebruiken maar ik denk dat de moderne toestellen er niet meer mee werken. Daarnaast is Mirrorlink niet echt 1 op 1 mirroring maar een soort veredelde en zeer trage versie van Android Auto.

Pas vanaf dit jaar begint Lexus met Apple Carplay ondersteuning in de nieuwe ES en UX.

PSN ID: Jetpaction

• wieljn
Dank je Kazuka - Nu begin ik dus te geloven dat het niet kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 08:59
quote:
wieljn schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:18:
Omdat ik daarvoor een stevige korting kreeg op de vraagprijs (‘ik heb geen zin om voor iets te betalen dat ik helemaal niet wil hebben en dat algemeen bekend staat als achterhaald en duur in de updates’) en ik toch al niet van plan was om het ooit te gebruiken. Dus mijn vraag is ook niet hoe ik het oorspronkelijke navigatie deelsysteem weer werkend krijg maar hoe ik kan mirroren.
Eerlijk is eerlijk het werkt niet zo soepel als maps of Waze. Echter heb ik de kaarten bij aankoop laten updaten en kan er niet meer dan tevreden over zijn.

Tuurlijk het heeft zijn beperkingen echter 90% van de tijd komt ik door de nav netjes op de bestemming aan.
Ook file omleidingen werkt perfect.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

quote:
wieljn schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 19:46:
Geachte kenners,

Toen ik 2 maanden geleden mijn 1 jaar oude CT200H Business Line aanschafte heb ik het ingebouwde navigatiesysteem uit laten schakelen. Ik navigeer wel op mijn losse telefoon, dacht ik. Nu heb ik daar spijt van: er staat daar zo'n scherm afwachtend rechtop en ik kan er (bij wijze van spreken) alleen maar de radio mee instellen. Dus: hoe mirror ik mijn Samsung telefoonscherm naar het autoscherm? Al is het maar voor Google Maps. Wat ik ervan kan opsporen en eigen ervaring stemt mij niet hoopvol. Android Auto daar doet Lexus niet aan, Mirrorlink zet alles op zwart. Weet iemand een list? Voordat ik met hangende pootjes het aan de dealer moet gaan vragen?

Wiel
Het ziet er misschien niet flashy uit maar het systeem werkte wel echt heel goed met up to date kaarten. Dan heb ik het over de variant met het klapscherm en niet die erin gebeunde oplossing voor bijtellingsknallers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frontysco
Ik zal even bijwerken dat ik ook een klapscherm heb en geen erin gebeurde oplossing voor bijtelling knallers 😂😂

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 12:04
Aankomende vrijdag mogen wij ook onze 2012 CT200h Business Line Pro met 10 speakers ophalen. Ben er echt super blij mee, maar toch nog wat vragen over het audiosysteem. Wij gebruiken momenteel een weggewerkte USB stick in de huidige auto, en wil bij deze bak toch ook weer op zoek naar iets wat chique afgewerkt is.
  • Is het met de 10 speaker installatie ook mogelijk om cd's te rippen naar de interne harde schijf? Of is dat alleen bij de Mark Levinson?
  • Is het ook mogelijk om audio dvd's af te spelen? Of ook alleen bij de Mark Levinson?
  • MP3/WMA/etc. afspelen via de cd speler is toch wel mogelijk?
  • Werkt iPod integratie nu zoveel beter dan een usb stick? Of is dat gewoon vergelijkbaar?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

quote:
alex3305 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 17:41:
Aankomende vrijdag mogen wij ook onze 2012 CT200h Business Line Pro met 10 speakers ophalen. Ben er echt super blij mee, maar toch nog wat vragen over het audiosysteem. Wij gebruiken momenteel een weggewerkte USB stick in de huidige auto, en wil bij deze bak toch ook weer op zoek naar iets wat chique afgewerkt is.
  • Is het met de 10 speaker installatie ook mogelijk om cd's te rippen naar de interne harde schijf? Of is dat alleen bij de Mark Levinson?
  • Is het ook mogelijk om audio dvd's af te spelen? Of ook alleen bij de Mark Levinson?
  • Werkt iPod integratie nu zoveel beter dan een usb stick? Of is dat gewoon vergelijkbaar?
Spotify en Bluetooth?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
Nee, het is niet mogelijk om mp3 op de hdd te zetten.
Audio DVD's denk ik niet aangezien het een cd speler is (bij mij een wisselaar voor 6 cd's).
Mp3 via cd weet ik niet, ik gebruik merendeels Spotify en een enkele keer de USB aansluiting voor een USB met wat mp3-tjes. Ipod kan ik je ook niet mee helpen want die heb ik nooit gehad. Verwacht niet dat dat zoveel beter zal zijn gezien hoe de bediening cd VS USB is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alex3305
@Brilsmurfffje @l3art
Ook nog een optie. Dan nog wel een chique manier om de oplaadkabels weg te werken. Daar lijkt de optie van @Die Bruine wel mooi, maar nog weinig alternatieven gezien, helaas. De bediening vond ik persoonlijk nog wel meevallen. Het is niet heel snel, maar in ieder geval beter dan bij onze (huidige) 1-din radio.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
quote:
Wij gebruiken momenteel een weggewerkte USB stick in de huidige auto, en wil bij deze bak toch ook weer op zoek naar iets wat chique afgewerkt is.
Er zijn hele kleine USB stickjes die nauwelijks uitsteken, Sandisk ultra fit of voorheen sandisk cruzer fit.
Ik zet er altijd een paar cd's op als ik zin heb in andere muziek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
bouwfraude schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:31:
[...]

Er zijn hele kleine USB stickjes die nauwelijks uitsteken, Sandisk ultra fit of voorheen sandisk cruzer fit.
Ik zet er altijd een paar cd's op als ik zin heb in andere muziek.
quote:
alex3305 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 12:25:
@Brilsmurfffje @l3art
Ook nog een optie. Dan nog wel een chique manier om de oplaadkabels weg te werken. Daar lijkt de optie van @Die Bruine wel mooi, maar nog weinig alternatieven gezien, helaas. De bediening vond ik persoonlijk nog wel meevallen. Het is niet heel snel, maar in ieder geval beter dan bij onze (huidige) 1-din radio.
Deze USB Stick heb ik er in zitten: pricewatch: Sandisk Ultra Fit USB 3.0 32GB Zwart

Wel handig om ook het programma fat sorter (oid) te gebruiken, anders staan bestanden en mappen niet op d'r juiste volgorde als je alle mappen en bestanden er in één keer op zet. Vreemd, maar waar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
quote:
l3art schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:45:
Wel handig om ook het programma fat sorter (oid) te gebruiken, anders staan bestanden en mappen niet op alfabetische volgorde. Vreemd, maar waar.
Ja, per cd een mapje maken en de bestanden er op volgorde in slepen werkt bij mij (linux)
Als ik een hele map kopieerde dan wilde de volgorde wel eens niet kloppen.
Bij de IS300h past een normalere USB stick ook onder de armsteun. De hele kleintjes zijn leuk maar
zie ze maar een terug te vinden :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

quote:
l3art schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:45:
[...]

[...]

Deze USB Stick heb ik er in zitten: pricewatch: Sandisk Ultra Fit USB 3.0 32GB Zwart

Wel handig om ook het programma fat sorter (oid) te gebruiken, anders staan bestanden en mappen niet op d'r juiste volgorde als je alle mappen en bestanden er in één keer op zet. Vreemd, maar waar.
Moet ik dat eens proberen, bij de CT van mijn vriendin herkent 'ie sommige mappen niet helemaal. Iemand die dat ook herkent? Dan wil die de bestanden daarin niet afspelen en andere mappen hebben geen probleem hiermee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
Metalfreak schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 20:42:
[...]

Moet ik dat eens proberen, bij de CT van mijn vriendin herkent 'ie sommige mappen niet helemaal. Iemand die dat ook herkent? Dan wil die de bestanden daarin niet afspelen en andere mappen hebben geen probleem hiermee.
Niet herkennen van bestanden heb ik niet meegemaakt, maar zou me niet verbazen als met die app het wel gaat werken.

• rosje77
Als de map meer dan 255 mp3-tjes bevat, word niet alles getoond. Kwam ik achter toen ik de complete top2000 in een map had gedaan. Heb het toen maar opgesplitst in mappen van 200.

• thewizard2006
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 09:58
hij leest ook niet alle type bestanden. Heb regelmatig gehad dat ik even moest converteren naar mp3. Weet even niet welke bestanden hij precies wel of niet pakt.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Die Bruine
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 07:59
En dat is nou waarom ik destijds voor defecte Ipods koos. Mooi en makkelijk te sorteren en makkelijk doorzoekbare lijsten.
Dat het scherm of de accu naar z'n #;+@-_ boeit dan niet. Bedenk me nu dat ik er ook nog 2 ergens moet hebben liggen :+

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• alex3305
@Die Bruine is iPod integratie dan beter dan USB? Want dan ga ik daar ook nog naar kijken

• Die Bruine
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 07:59
Ja zeer zeker. Ipod is gewoon goed te bedienen, genre, playlists, artiesten you name it...
Die nieuwere versies kunnen ook video afspelen. Zelf niet geprobeerd omdat ik er geen behoefte aan had. Maar muziek was wel goed te doen.
Volgend mij heb ik er 1 van 16GB die ik zelf gebruikte en 1 van 8GB voor vrouwlief, als zij lange trips moest maken. Beiden een defect scherm of defect wifi. Volgens mij voor 25,- gescored op Marktplaats destijds.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• Lord Sheep
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 12:15
quote:
Metalfreak schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 20:42:
[...]

Heb ik ook wel eens gehad en toen ik de CD covers verwijderde uit de map en de tag werkte het wel.
Heel frustrerend ook dat alles door elkaar gehusseld wordt en je fat sorter soms een paar keer moet laten draaien voordat alles goed staat want dat zie je pas in de auto, terug naar de pc, auto, pc, pfff...
Is er een ander programma wat beter werkt of zijn er andere tips?

Mijn navigatie is nog van 2012 en moet hoognodig een update krijgen. Ik zal eens kijken of de Lexus dealer het gratis wil doen, onderhoud doe ik eigenlijk altijd bij de Toyota dealer hier in de stad en die kunnen het niet.

Verder een heerlijke auto!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

quote:
Lord Sheep schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:50:
[...]

Heb ik ook wel eens gehad en toen ik de CD covers verwijderde uit de map en de tag werkte het wel.
Heel frustrerend ook dat alles door elkaar gehusseld wordt en je fat sorter soms een paar keer moet laten draaien voordat alles goed staat want dat zie je pas in de auto, terug naar de pc, auto, pc, pfff...
Is er een ander programma wat beter werkt of zijn er andere tips?

Mijn navigatie is nog van 2012 en moet hoognodig een update krijgen. Ik zal eens kijken of de Lexus dealer het gratis wil doen, onderhoud doe ik eigenlijk altijd bij de Toyota dealer hier in de stad en die kunnen het niet.

Verder een heerlijke auto!
Kaartupdate gratis? Haha, goeie grap. Kost je gewoon zo'n 150 euro... En al helemaal als je de auto daar niet in onderhoud hebt zullen ze zeker niet zo snel coulant zijn.

Bij die van m'n vriendin zijn de kaarten zelfs niet bijgewerkt voor de aflevering door Louwman Eindhoven. Bij Lexus Sittard waar de auto nu in onderhoud is vonden ze dat overigens niet zo netjes.

• rosje77
Zijn hier nog mensen die onlangs een update gedaan hebben?
In hoever zijn deze kaarten up to date? Bijvoorbeeld de nieuwe situatie bij Joure. Die rotonde is daar sindskort weg. Ben benieuwd of dat al bijgewerkt is.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

quote:
Metalfreak schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:10:
[...]

Kaartupdate gratis? Haha, goeie grap. Kost je gewoon zo'n 150 euro... En al helemaal als je de auto daar niet in onderhoud hebt zullen ze zeker niet zo snel coulant zijn.

Bij die van m'n vriendin zijn de kaarten zelfs niet bijgewerkt voor de aflevering door Louwman Eindhoven. Bij Lexus Sittard waar de auto nu in onderhoud is vonden ze dat overigens niet zo netjes.
Gloednieuwe Prius werd afgeleverd met kaarten uit 2015, toen was hij nog niet eens leverbaar in NL. Is na opmerking wel kosteloos opgelost.. (zit 3 jaar gratis kaarupdates bij)

• Frontysco
Word op dezelfde pagina nog over gesproken :)
Aankoop is trouwens eind 2017 geweest. Kaarten zijn feb dit jaar geupdate naar de 2018 versie.
Naar mijn weten is alles wat opgeleverd is in 2017 ook bijgewerkt.
quote:
Frontysco schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 08:23:
[...]

Eerlijk is eerlijk het werkt niet zo soepel als maps of Waze. Echter heb ik de kaarten bij aankoop laten updaten en kan er niet meer dan tevreden over zijn.

Tuurlijk het heeft zijn beperkingen echter 90% van de tijd komt ik door de nav netjes op de bestemming aan.
Ook file omleidingen werkt perfect.

Frontysco wijzigde deze reactie 18-06-2018 13:39 (14%)

iRacing Profiel

• alex3305
quote:
rosje77 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:00:
Zijn hier nog mensen die onlangs een update gedaan hebben?
In hoever zijn deze kaarten up to date? Bijvoorbeeld de nieuwe situatie bij Joure. Die rotonde is daar sindskort weg. Ben benieuwd of dat al bijgewerkt is.
Hier de update 2018-2 en is over het algemeen best wel prima. Sommige POIs lijken te missen, maar voor de rest lijkt alles er wel goed in te staan.

Andere vraag. Altijd als we de auto aanzetten / wegrijden dan horen we een elektromotortje aan de buitenkant. Het hindert niet, maar we zijn erg nieuwsgierig waar dat vandaan komt. Wie weet het juiste antwoord?

• rosje77
Ik denk dat dit het geluid is van de elektrische pomp voor het remsysteem. Probeer eens als je stilstaat op parkeerplaats en de benzinemotor is uit, om dan een paar keer de rem in te trappen. Als het goed is hoor je dan dat geluidje.

• dodo79
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22-08 22:20

dodo79

witte dikke tonnie

quote:
rosje77 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:25:
Ik denk dat dit het geluid is van de elektrische pomp voor het remsysteem. Probeer eens als je stilstaat op parkeerplaats en de benzinemotor is uit, om dan een paar keer de rem in te trappen. Als het goed is hoor je dan dat geluidje.
Het geluid klinkt mij bekend in de oren idd.
Ik hoor het al als ik de bestuurders portier open trek.
Ik kan het nergens op staven, maar ik heb het idee dat het geluid van het exhaust heat recovery (EHR) system afkomt.
Het geluid hoor ik dan ook alleen maar als de auto een tijdje stil staat.(lees koude motor).

bron

omdat het kan!

• alex3305
@rosje77 @dodo79 Uiteindelijk maakt het me ook niet heel veel uit. Ik bedoel, de auto doet gewoon dat die moet doen. Maar wij waren hier erg nieuwsgierig naar wat het überhaupt zou kunnen zijn. Beide klinken in ieder geval plausibel en wij vonden het inderdaad klinken als een elektromotortje.

• Jumpman
  • Laatst online: 12:07
Hier aan het kijken voor een Lexus CT 200H, maar bijna zitten ze allemaal wel op de 150.000 KM.

Heeft iemand nog tips waar ik specifiek op moet letten bij een tweedehands Lexus CT 200H?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alex3305
@Jumpman meer op de opties dan de kilometerstand, maar o.a.:
  • Achteruitrijcamera
  • Automatisch dimmende binnenspiegel
  • Audiosysteem, mocht je daar waarde aan hechten
  • Navigatiesysteem
  • Onderhoudsboekje
Waarbij je bij het onderhoudsboekje vooral moet kijken of alle grote én kleine beurten gehaald zijn. Met goed onderhoud blijft deze bak namelijk gewoon rijden.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• rosje77
KM stand zegt niet zoveel bij een CT.
Wel zijn er elk jaar kleine aanpassingen geweest. De auto is in 2011 op de markt gekomen.
In 2012 is de afstemming van het onderstel iets aangepast waardoor de auto minder hard geveerd is.
In 2013 is de navigatie software iets aangepast en is er standaard een “armpad” gemonteerd.
In 2014 kwam de facelift met veel verbeteringen zoals betere geluidsisolatie, nog iets minder hard geveerd en de “cvt” die minder snel de toeren in schiet.

Verder geen aandachtspunten qua techniek. De CT kan echt veel km aan
Wat accu betreft: lang stilstaan is slecht voor de accu. Dus een auto met heel weinig km voor zn bouwjaar is eerder af te raden dan een met veel km.
En dan nog iets.... alle modellen hebben dezelfde fijne sportstoelen ongeacht de bekleding, maar de versie met electrische verstelling hebben wel meer verstelmogelijkheden inclusief lendesteun. Deze vind je op de luxury line standaard, en op de f-sport als optie.

Tevens zijn er 2 soorten koplamp units. De halogeen met 1 projectorlens. En de LED koplamp met 2 iets kleinere lenzen per unit.
Xenon is er niet, tenzij dit achteraf gemonteerd is in de halogeen unit.

Zelf heb ik een 2012 luxury line. Deze heb ik anderhalf jaar geleden gekocht. Ik heb er geen problemen mee gehad tot nu toe en kan de extra opties van deze auto aanbevelen.
Zo heeft deze uitvoering buitenspiegels die automatisch inklappen bij afsluiten, automatisch dimmen met de binnenspiegel mee en kantelen de spiegels iets naar beneden als de de auto in zn achteruit zet.
LED koplampen met sproeiers.
Electrisch verstelbare stoelen met geheugen, dat ook nog eens aan een sleutel toegekend kan worden.
Mark Levinson surroundgeluid met 13 speakers.

Deze opties zijn niet op andere uitvoeringen beschikbaar geweest met uitzondering van de f-sport.
LED koplampen kon dan wel op de zakelijke modellen.

rosje77 wijzigde deze reactie 31-07-2018 20:23 (16%)
Reden: Extra info toegevoegd

• alex3305
@rosje77 helemaal eens met al jouw punten. Helaas zijn de door jouw aangegeven opties wel boven het instap-CT bedrag waarvoor de meeste Business modellen nu te koop staan. Als ik het geld had gehad, had ik echter ook voor een Luxury Line gegaan :9~

• rosje77
Business modellen zijn ook heel compleet.
Ga gewoon opzoek naar de uitvoering die het beste bij je budget past en focus niet teveel op de km stand.

• Jumpman
quote:
alex3305 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 18:24:
@Jumpman meer op de opties dan de kilometerstand, maar o.a.:
  • Achteruitrijcamera
  • Automatisch dimmende binnenspiegel
  • Audiosysteem, mocht je daar waarde aan hechten
  • Navigatiesysteem
  • Onderhoudsboekje
Waarbij je bij het onderhoudsboekje vooral moet kijken of alle grote én kleine beurten gehaald zijn. Met goed onderhoud blijft deze bak namelijk gewoon rijden.
Okay, bedankt.

Een kennis van mij heeft er namelijk net één binnengekregen. Ik heb inderdaad de brochure opgezocht van 2012 en zag dat er maar drie opties waren.

Lexus CT 200H
Lexus CT 200H Business Line
Lexus CT 200H Business Line Pro
Lexus CT 200H F Sport Line
Lexus CT 200H Luxury Line

Het lijkt de standaard uitvoering, maar wel met de Lexus 16 inch velgen en Cruise Control.

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

quote:
Jumpman schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:43:
[...]

Okay, bedankt.

Een kennis van mij heeft er namelijk net één binnengekregen. Ik heb inderdaad de brochure opgezocht van 2012 en zag dat er maar drie opties waren.

Lexus CT 200H
Lexus CT 200H Business Line
Lexus CT 200H Business Line Pro
Lexus CT 200H F Sport Line
Lexus CT 200H Luxury Line

Het lijkt de standaard uitvoering, maar wel met de Lexus 16 inch velgen en Cruise Control.
En dan heb je ook nog de optie dat een auto van import afkomstig is en weer andere pakketten heeft. De CT van mijn vriendin komt oorspronkelijk uit België, maar heeft dan bijvoorbeeld weer geen mistlichten aan de voorkant, maar wel met navigatiesysteem en premium audiopakket.

• Jumpman
quote:
Metalfreak schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:54:
[...]

En dan heb je ook nog de optie dat een auto van import afkomstig is en weer andere pakketten heeft. De CT van mijn vriendin komt oorspronkelijk uit België, maar heeft dan bijvoorbeeld weer geen mistlichten aan de voorkant, maar wel met navigatiesysteem en premium audiopakket.
Klopt, maar het is een in Nederland geleverde auto.

• Jumpman
Ik heb de Lexus CT 200H afgelopen week bekeken. De auto kwam van Athlon Car Lease, die in 145k KM werkelijk zeer weinig onderhoud hadden uitgevoerd, enkel olie verversen en filters vervangen. Athlon doet al een tijdje zelf het onderhoud en volgen dus niet de Lexus schema's in de dealer handleiding. Verder Had hij een slecht gerepareerde schade aan de neus (goed te zien aan de ruimte tussen de delen). Ik heb deze dus laten staan.

Daarna nog één gevonden, die was werkelijk 25x bekeken en toen al verkocht. Leder en Lexus dealer onderhouden. Blijkbaar dus meer kapers op de kust.

Vervolgens nog naar één gaan kijken, maar daar vond ik de kleur echt niets. Mijn oog viel daar wel op een andere auto. Een Toyota Auris Hybrid in nieuwstaat (werkelijk geen krasje) met alle opties en erg weinig KM's, van de Toyota/Lexus dealer zelf geweest. Daarbij kreeg ik een erg goede inruilprijs. Ik weet dat de Toyota iets minder pittig is (Ook in proefgereden) en iets minder luxe materialen heeft, maar heb deze gekocht, gezien deze alle opties heeft en in werkelijke nieuwstaat verkeerd. Tevens was de auto verre van saai, want ook alle externe opties waren aanwezig.

Iedereen bedankt voor de hulp, zeer goede tips. Ik zou volgende zoekers wel willen adviseren op te passen voor de auto's die van Athlon Car Lease afkomen. Ook al lijkt het of al het onderhoud netjes is gedaan en afgestempeld. Ik had via iemand de mogelijkheid in het systeem te kijken van Athlon en deed daar dus de ontdekking, dat het onderhoud echt minimaal was.

Tevens houd ik nu mijn ogen open voor een Lexus Luxury Line in magnifieke staat.

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

quote:
Jumpman schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:17:
Ik heb de Lexus CT 200H afgelopen week bekeken. De auto kwam van Athlon Car Lease, die in 145k KM werkelijk zeer weinig onderhoud hadden uitgevoerd, enkel olie verversen en filters vervangen. Athlon doet al een tijdje zelf het onderhoud en volgen dus niet de Lexus schema's in de dealer handleiding. Verder Had hij een slecht gerepareerde schade aan de neus (goed te zien aan de ruimte tussen de delen). Ik heb deze dus laten staan.
Als ik dat zo lees, goede keuze. En slechte keuze dat Athlon tegenwoordig het onderhoud zelf doet. Dat betekent dus echt dat het absoluut minimale gedaan zal worden want als er kosten bespaard kunnen worden zullen ze dat zeker niet nalaten. Dat komt geen enkele auto ten goede. Nu kan een CT200h wel wat hebben, maar het is wel zo prettig als alles goed gedaan is.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

quote:
Metalfreak schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:30:
[...]

Als ik dat zo lees, goede keuze. En slechte keuze dat Athlon tegenwoordig het onderhoud zelf doet. Dat betekent dus echt dat het absoluut minimale gedaan zal worden want als er kosten bespaard kunnen worden zullen ze dat zeker niet nalaten. Dat komt geen enkele auto ten goede. Nu kan een CT200h wel wat hebben, maar het is wel zo prettig als alles goed gedaan is.
Ik zou mij er nog niet zo heel erg druk om maken, onze CT was de deur uit gegaan met 150K km en is elke keer voor de beurt naar de dealer geweest. Enkel vloeistoffen en filters er was 1x dat de monteur trots kwam vertellen dat er iets vervangen was.... Het lampje van de makeup spiegel van de bijrijder..

• gise
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online
quote:
Brilsmurfffje schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:40:
[...]

Gloednieuwe Prius werd afgeleverd met kaarten uit 2015, toen was hij nog niet eens leverbaar in NL. Is na opmerking wel kosteloos opgelost.. (zit 3 jaar gratis kaarupdates bij)
Staat er ergens bij jou zwart op wit dat je 3 jaar gratis kaartupdates krijgt?

Ikzelf heb een lease CT200h, geleverdop 30 december 2015 en heb de kaarten erin van 06-2015, loopt dus al weer aardig achter...

• Jumpman
quote:
gise schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:55:
[...]

Ikzelf heb een lease CT200h, geleverdop 30 december 2015 en heb de kaarten erin van 06-2015, loopt dus al weer aardig achter...
Lexus en Toyota schijnen sowieso behoorlijk achter te lopen met de kaarten, ook al heb je de laatste versie. Hier kwam ik achter toen ik mij ingelezen had.

Jumpman wijzigde deze reactie 07-08-2018 13:22 (3%)

• gise
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online
quote:
Jumpman schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:21:
[...]

Lexus en Toyota schijnen sowieso behoorlijk achter te lopen met de kaarten, ook al heb je de laatste versie. Hier kwam ik achter toen ik mij ingelezen had.
Dat is inderdaad meestal een bijkomend nadeel van eigen kaarten aanbieden... maar of ik nou kaarten van Februari 2018 heb die achterlopen versus kaarten uit Juni 2015 die achterlopen, zou toch alsnog een verschil moeten maken lijkt me

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

quote:
gise schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:55:
[...]

Ja staat bij de Prius op de optielijst. Maar ook de laatste versie van de kaarten bevat her en der nog een verkeerde afrit op de snelweg..

• Valo
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 16-08 20:57
Heb een ct200h met 172900km gekocht in september 2017. Heb er nu precies een jaar mee gereden. Heb 25k km's gemaakt en sta bij de pomp berekend op 6.16L/100km. Dat is 1 op 16.24km. Valt wel een beetje tegen maar heb ook wel een zware rechtervoet op de snelweg.

Kleine beurt zelf gedaan. 190 euro bij de dealer voor olie, oliefilter en een interieurfilter en wat visuele checks maakt dat je toch een leuke besparing maakt als je het zelf doet. Op yt staat uitgebreid hoe het moet.

Prima auto verder. Vind het wel soms irritant dat de bumper zo laag bij de grond is.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Valo schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:43:
Heb een ct200h met 172900km gekocht in september 2017. Heb er nu precies een jaar mee gereden. Heb 25k km's gemaakt en sta bij de pomp berekend op 6.16L/100km. Dat is 1 op 16.24km. Valt wel een beetje tegen maar heb ook wel een zware rechtervoet op de snelweg.

Kleine beurt zelf gedaan. 190 euro bij de dealer voor olie, oliefilter en een interieurfilter en wat visuele checks maakt dat je toch een leuke besparing maakt als je het zelf doet. Op yt staat uitgebreid hoe het moet.

Prima auto verder. Vind het wel soms irritant dat de bumper zo laag bij de grond is.
Dat is inderdaad niet heel hoog. De laatste keer tanken gaf de meter 1:21 aan en ik zit nu op 1:22. Als ik het zelf uitbreken zit ik ongeveer een punt lager.
Moet wel zeggen dat ik die hoge cijfers haal vanwege files die ik meestal heb op de terugweg van m'n werk naar huis. Dan rijdt de auto relatief veel elektrisch. En echt een zware voet heb ik niet, 130km/h zit er ook niet bij bij het woon werk verkeer.

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 12:19
1:19, hij staat bij mij altijd op de ECO stand. Ik kwam er laatst achter dat de nieuwe "Vind mijn auto" optie op mn iPhone niet werkt bij mijn Lexus CT200h (05-2011 - geen navi). Heeft iemand tips/trucs?

Oh, en ik kreeg een recall brief van Lexus voor mn zij-airbags. Met red-carpet service! Erg nice voor een 7 jaar oude auto.

BCC wijzigde deze reactie 12-09-2018 13:35 (23%)

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 14:24
Ik wil mss de lexus ct in 2019 gaan leasen maar hoorde dat ze wss geen apple carplay hebben?! Is dit correct? Nog niet gecheckt bij dealer

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 23-08 23:08
Valo schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:43:

Dat is een ontzettend slecht verbruik. Als ik op de snelweg doortrap met 140 zit ik hooguit op 5.6, 5.7 en zeker niet boven de 6. Als je gemiddeld 6.2 rijdt denk ik niet dat het hybride systeem werkt zoals het moet? Of is het zuinig en anticiperend rijden helemaal afwezig.

Bumper is inderdaad heel lag, de auto zelf ook. Als ik met 4 man in de auto zit schraapt de bodem ook wel over de steile drempels heen.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Kom nu net aan bij de sportschool en dit is m'n gemiddeld verbruik sinds de laatste keer tanken:

Dit is in de 'normal' stand want de eco stand is niet vooruit te branden plus daarbij schijnt de fluctuatie in de temperatuur in de auto veel groter te zijn omdat daar ook een eco modus wordt toegepast. Plus waarom eco modus bij dit verbruik 😉

• Valo
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 16-08 20:57
Net dealer gebeld. Bougies zijn vervangen bij 101k. Staat nu ca 198k op dus die ga ik vervangen, dat zou veel kunnen schelen. Hoop dat dat helpt want mijn record op 1 tankbeurt is geloof ik 1 op 20,x.

Deze tankbeurt ben ik zeer rustig aan t rijden en zit ik nu op 1 op 20,x weer.

• Bacchus
@Divak, Ik denk dat @Valo een nog wat zwaardere rechtervoet heeft dan jij. De CT200h is niet zo gevoelig voor een vlotte rijstijl bij bescheiden snelheden (zolang je met een beetje rustig remmen de regeneratie een kans geeft) maar vanaf pakweg 100 km/u zie je dat de luchtweerstand steeds sneller je tank leegdrinkt.

• MoldyInko
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 10:10
Ik wil graag even reageren.

Ik ben zelf aan het orienteren. Ik rij grofweg meeste van de tijd de autoweg naar mijn werk. Ik ben een rustige rijder en vaak zet ik hem achter een vrachtauto op cruise control van 90 km/h.

Van mijn huis tot werk hoef ik maar 6-7 keer de auto stil te zetten. (Denk aan een stoplicht, kruispunt etc.) De rest zijn een enkel stukje 50 km/h weg autowegen waar ik vaak met 90 km/h door kachel. Grofweg 90% autoweg en 10% stadsverkeer. Kilometers per jaar zal ongeveer 15.000 - 20.000 km zijn.

Ik heb zelf al onderzoek gedaan maar van mij aan de ervaringdeskundigen hier: Heeft het zin om naar deze auto te kijken in combinatie met mijn route en rijgedrag?

Bedankt.

MoldyInko wijzigde deze reactie 20-10-2018 12:56 (6%)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Lijkt me prima. Met die snelheden rijdt deze auto uitermate zuinig en stil.

• desmond
  • Laatst online: 13:08
MoldyInko schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:53:

Ik ben zelf aan het orienteren. Ik rij grofweg meeste van de tijd de autoweg naar mijn werk. Ik ben een rustige rijder en vaak zet ik hem achter een vrachtauto op cruise control van 90 km/h.

Van mijn huis tot werk hoef ik maar 6-7 keer de auto stil te zetten. (Denk aan een stoplicht, kruispunt etc.) De rest zijn een enkel stukje 50 km/h weg autowegen waar ik vaak met 90 km/h door kachel. Grofweg 90% autoweg en 10% stadsverkeer. Kilometers per jaar zal ongeveer 15.000 - 20.000 km zijn.

Ik heb zelf al onderzoek gedaan maar van mij aan de ervaringdeskundigen hier: Heeft het zin om naar deze auto te kijken in combinatie met mijn route en rijgedrag?

Bedankt.
Als je houdt van comfort, rust en zeer laag verbruik wel.

• MoldyInko
l3art schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:58:
Lijkt me prima. Met die snelheden rijdt deze auto uitermate zuinig en stil.
desmond schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:21:
[...]

Als je houdt van comfort, rust en zeer laag verbruik wel.
Heren,

Bedankt voor jullie reactie. Wat voor verbuik zou je denk je ongeveer realistisch zijn?

Ik hoor ook graag van jullie of er belangrijke zaken zijn waar ik op moet letten. Wat raad je aan, wat raad je niet aan?

Zijn er nog andere dingen die goed opwat goed is om te weten?

Bedankt, ik waadeer jullie feedback en ervaringen!

• alex3305
@MoldyInko Vooral de onderhoudshistorie is erg belangrijk. Alsmede de opties die beschikbaar zijn voor het model wat je op het oog hebt. Bijvoorbeeld het 10 speaker systeem of het Mark Levinson systeem zijn erg leuk. Maar dat ligt ook aan jouw budget.

• BenEco
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online

Bedankt.
Heb 3 jaar in een Lexus Ct200 gereden onder gelijkwaardige omstandigheden en zo ruim 50.000 km op de klok gezet. Verbruik na deze kilometers ruim 1.20. Niet slecht voor een C-segment auto met 1.8 liter motor inhoud en een gewicht van 1400 kilo. :) Als je er 1 met 10 speakers (subwoofer) kan vinden zou ik hier voor gaan, fantastisch geluid ook al zet je het volume vol open. Stilte, afwerking en comfort zijn prima voor elkaar bij Lexus. Alleen is m'n huidige auto nog stiller maar die is dan ook volledig elektrisch. :)

@MoldyInko , ik had een Lexus CT 200h Hybrid Business Line uit 2011 met inderdaad het navigatie klapscherm en dus 10 speakers.

BenEco wijzigde deze reactie 20-10-2018 22:34 (9%)

L/L WP Samsung 3.5 & 2.5kW, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/1820/2660Wp Zuid, Nissan Leaf 30kWh, Nissan Leaf 2.Zero Edition

• MoldyInko
BenEco schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 20:59:
[...]

Heb 3 jaar in een Lexus Ct200 gereden onder gelijkwaardige omstandigheden en zo ruim 50.000 km op de klok gezet. Verbruik na deze kilometers ruim 1.20. Niet slecht voor een C-segment auto met 1.8 liter motor inhoud en een gewicht van 1400 kilo. :) Als je er 1 met 10 speakers (subwoofer) kan vinden zou ik hier voor gaan, fantastisch geluid ook al zet je het volume vol open. Stilte, afwerking en comfort zijn prima voor elkaar bij Lexus. Alleen is m'n huidige auto nog stiller maar die is dan ook volledig elektrisch. :)
Bedankt.

Welk bouwjaar had je Lexus als ik vragen mag? Ik moest lachen om de 10 speakers :D Wie wil dit nou niet...headbangen achter een vrachtauto. Ik wist ‘t wel. Correct me if i’m wrong: Dat is toch alleen de Luxery line?

• ebis
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
De Luxery line heeft de Mark Levinson installatie. Het 10 speaker systeem zit op de uitvoeringen met het grote navigatie systeem en klinkt al super vergeleken met de rommel die andere fabrikanten durven te installeren.

Wat betreft het verbruik kwam ik ook zo rond de 1:20 uit. Heb er altijd met veel plezier in gereden en vanwege ruimtegebrek staat er nu noodgedwongen helaas wat anders voor de deur.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Het is niet zo dat met alleen het M-L systeem je een subwoofer krijgt. Als je de navigatie hebt die via een klapscherm omhoog komt heb je ook een uitgebreider audio systeem waaronder een subwoofer. Dat klinkt sowieso al beter dan de meeste standaar audio systemen.

l3art wijzigde deze reactie 20-10-2018 22:04 (14%)

• MoldyInko
ebis schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 21:56:
De Luxery line heeft de Mark Levinson installatie. Het 10 speaker systeem zit op de uitvoeringen met het grote navigatie systeem en klinkt al super vergeleken met de rommel die andere fabrikanten durven te installeren.

Wat betreft het verbruik kwam ik ook zo rond de 1:20 uit. Heb er altijd met veel plezier in gereden en vanwege ruimtegebrek staat er nu noodgedwongen helaas wat anders voor de deur.
l3art schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 22:04:
Het is niet zo dat met alleen het M-L systeem je een subwoofer krijgt. Als je de navigatie hebt die via een klapscherm omhoog komt heb je ook een uitgebreider audio systeem waaronder een subwoofer. Dat klinkt sowieso al beter dan de meeste standaar audio systemen.
Bedankt.

Welk bouwjaar en kilometerstand zouden jullie adviseren? In alle redelijkheid natuurlijk. Een nieuwe is helaas ontoereikbaar.

Ik zie vaak dat een Lexus van rond de ton a 150K op de teller van de hand wordt gedaan. Wat zou hiervoor de reden zijn? Vaak gaat een auto vooral met deze kwaliteit langer mee. Als ik de onderhoud schema’s met de adviesprijzen bekijk dan valt er niet echt bijzonders op waarom je de auto niet na een ton aan kilometers zou houden.

En wat betalen jullie eigenlijk daadwerkelijk gemiddeld voor onderhoudsbeurten?
Wat is de duurste rekening die je hebt gekregen? :D Breng je de auto om de 20K naar de garage voor onderhoud?

Nogmaals bedankt. Zeer informatief.

MoldyInko wijzigde deze reactie 21-10-2018 10:05 (3%)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Geen idee waarom ze op die km's weg gaan. Wat ik tot nu toe gelezen heb is dat het niet veel uitmaakt met hoeveel km's je de Lexus koopt. Het is een goede degelijke auto waarbij weinig tot geen mankementen zijn.
Tot nu toe heb ik idd netjes het onderhoudschema aangehouden. Niet bij Lexus zelf (dat vind ik te duur) maar wel bij een garage die het onderhoud via de fabriekspecificaties doet.
Ik heb geen gekke kosten gehad. Gewoon de kosten die horen bij het onderhoud. Voor een grote beurt en apk (bij 120.000 km (olie, oliefilter, interieurfilter en luchtfilter vervangen) was ik 303,35 kwijt.

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 07:12
l3art schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 10:08:
Geen idee waarom ze op die km's weg gaan. Wat ik tot nu toe gelezen heb is dat het niet veel uitmaakt met hoeveel km's je de Lexus koopt. Het is een goede degelijke auto waarbij weinig tot geen mankementen zijn.
Tot nu toe heb ik idd netjes het onderhoudschema aangehouden. Niet bij Lexus zelf (dat vind ik te duur) maar wel bij een garage die het onderhoud via de fabriekspecificaties doet.
Ik heb geen gekke kosten gehad. Gewoon de kosten die horen bij het onderhoud. Voor een grote beurt en apk (bij 120.000 km (olie, oliefilter, interieurfilter en luchtfilter vervangen) was ik 303,35 kwijt.
Dat ziet er voor mij uit als een kleine beurt - grote beurt zouden de andere vloeistoffen ook meegenomen moeten worden?

Woont in Helsinki

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Zo duur is de dealer ook weer niet: https://www.lexus.nl/serv...n-onderhoud/#Introduction

En daar krijg je dan ook weer gratis pechhulp bij,word je auto gewassen en heb je gratis vervangend vervoer.

Onderhoudsintervallen zijn om de 15k overigens.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Intelligo schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 10:13:
[...]

Dat ziet er voor mij uit als een kleine beurt - grote beurt zouden de andere vloeistoffen ook meegenomen moeten worden?
Dit zijn de zaken die extra in het onderhoudschema van Lexus vermeld staan bij de 120.000km. Overigens is de rest van de vloeistoffen controle en niet per direct vervangen. Olie en oliefilter is wel standaard vervangen (zowel bij groot als klein).

Metalfreak schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 10:28:
[...]

Zo duur is de dealer ook weer niet: https://www.lexus.nl/serv...n-onderhoud/#Introduction

En daar krijg je dan ook weer gratis pechhulp bij,word je auto gewassen en heb je gratis vervangend vervoer.

Bij Lexus zou ik €444,95 kwijt geweest zijn voor een grote beurt en apk. Vind ik nog een flink verschil. Is een jaar gratis pechhulp mij niet waard (in de afgelopen 18 jaar ooit 1x pechhulp nodig gehad).

l3art wijzigde deze reactie 21-10-2018 11:04 (74%)

• alex3305
@MoldyInko Het 10 speaker systeem heeft voor mijn gevoel het grootste voordeel dat het geluid overal is. En standaard overal ook hetzelfde volume. Het systeem hoeft dus ook niet kneiterhard om van jouw muziek te kunnen genieten :).

Verder heb ik voor de aanschaf van onze CT nogal eens gelezen dat mensen ontevreden zijn met de ingebouwde navigatie, althans de kwaliteit ervan. Wij hebben een 2012 model met kaartupdate 2018-2 en ik moet zeggen dat het prima is. De navigatie heeft vooral moeite met de laatste 50 meter. Dat kan soms wat vervelend zijn, maar als je een beetje logisch nadenkt en gewoon rondkijkt hoeft dat geen issue te zijn. Onlangs zijn wij op vakantie geweest naar Italië en hebben daar een week rondgereden. We hebben daar maar één keer meegemaakt dat de navigatie het niet goed wist. Maar dan heb ik het ook over een dorp met vier huizen, een kerk en een hotel, zonder straatverlichting. Dus dat kon ik het systeem niet kwalijk nemen.

Dat de auto's vooral nu met 100k-150k van de hand worden gedaan lijkt mij simpelweg vanwege de leasemarkt en het eventuele risico van onderhoud in de toekomst. Het klinkt natuurlijk (ook voor een leasemaatschappij) beter om een auto met 100k op de teller te verkopen dan eentje met 200k op de teller. Maar ik denk ook vanwege de bijtellingsregeling die het afgelopen jaar is vervallen waardoor er een lading CT's de occasionmarkt is opgedrukt. Die van ons had 150k gelopen toen wij hem aanschafte en nog totaal geen problemen mee gehad.

@l3art maar.... de chaffeur! Daar doen we het toch allemaal voor?

• ebis
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
MoldyInko schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 09:58:
[...]

[...]

Bedankt.

Welk bouwjaar en kilometerstand zouden jullie adviseren? In alle redelijkheid natuurlijk. Een nieuwe is helaas ontoereikbaar.

Ik zie vaak dat een Lexus van rond de ton a 150K op de teller van de hand wordt gedaan. Wat zou hiervoor de reden zijn? Vaak gaat een auto vooral met deze kwaliteit langer mee. Als ik de onderhoud schema’s met de adviesprijzen bekijk dan valt er niet echt bijzonders op waarom je de auto niet na een ton aan kilometers zou houden.

En wat betalen jullie eigenlijk daadwerkelijk gemiddeld voor onderhoudsbeurten?
Wat is de duurste rekening die je hebt gekregen? :D Breng je de auto om de 20K naar de garage voor onderhoud?

Nogmaals bedankt. Zeer informatief.
Ik heb er zelf één uit 2011 gehad en verkocht met ongeveer 150000 op de klok. Verkocht omdat ik onverwacht een ruime kofferbak nodig had, zou er zo nog 150000 km mee durven rijden. Verder wordt de Lexus veel zakelijk gereden en bij deze kilometer stand lopen veel lease contracten af.

Onderhoud heb ik altijd bij de lokale Toyota dealer laten uitvoeren. Voor prijzen zou je even moeten kijken naar de tarieven van de Auris hybride. Buiten het standaard onderhoud alleen maar de bandjes vervangen, verder geen onverwachte kosten gehad.

• Hulkbuster
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 23-08 09:52
Ik rij momenteel een business line pro uit 2011. Gekocht met 160.000 km, momenteel staat hij bijna op 190.000 km. Onderhoudsbeurten laat ik gewoon bij de Lexus dealer uitvoeren en tot nu toe heb ik technisch 0,0 problemen gehad. Duurste beurt komt er binnenkort aan en kost rond de 500 euro.

Enige defect wat ik de afgelopen 2 jaar heb mee gemaakt is een lekke condensator geweest, vermoedelijk door steenslag kapot gegaan waardoor de airco ermee ophield. Dit was wel een dure reparatie van rond de 500 euro.

Qua verbruik zit ik altijd rond de 1 op 20/21. Daarbij hou ik me wel aan de max snelheid van 120 en gebruik ik veel de cruisecontrol. Van de zomer met warm weer echter een uitschieter van 1 op 24 gehaald!

Wat betreft opties zou ik adviseren om voor een luxury line te gaan aangezien hier echt alles op zit was je wilt hebben. Zijn deze niet te vinden of te duur, zorg dan dat je in ieder geval het navigatie systeem hebt, heb je gelijk 10 speakers en subwoofer. Ik heb op mijn uitvoering ook de led koplampen zitten, deze kan ik je ook aanraden!

• MoldyInko
Intelligo schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 10:13:
[...]

Metalfreak schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 10:28:
[...]

l3art schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 10:47:
[...]

Dit zijn de zaken die extra in het onderhoudschema van Lexus vermeld staan bij de 120.000km. Overigens is de rest van de vloeistoffen controle en niet per direct vervangen. Olie en oliefilter is wel standaard vervangen (zowel bij groot als klein).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Bij Lexus zou ik €444,95 kwijt geweest zijn voor een grote beurt en apk. Vind ik nog een flink verschil. Is een jaar gratis pechhulp mij niet waard (in de afgelopen 18 jaar ooit 1x pechhulp nodig gehad).
alex3305 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 11:38:
@MoldyInko Het 10 speaker systeem heeft voor mijn gevoel het grootste voordeel dat het geluid overal is. En standaard overal ook hetzelfde volume. Het systeem hoeft dus ook niet kneiterhard om van jouw muziek te kunnen genieten :).

Verder heb ik voor de aanschaf van onze CT nogal eens gelezen dat mensen ontevreden zijn met de ingebouwde navigatie, althans de kwaliteit ervan. Wij hebben een 2012 model met kaartupdate 2018-2 en ik moet zeggen dat het prima is. De navigatie heeft vooral moeite met de laatste 50 meter. Dat kan soms wat vervelend zijn, maar als je een beetje logisch nadenkt en gewoon rondkijkt hoeft dat geen issue te zijn. Onlangs zijn wij op vakantie geweest naar Italië en hebben daar een week rondgereden. We hebben daar maar één keer meegemaakt dat de navigatie het niet goed wist. Maar dan heb ik het ook over een dorp met vier huizen, een kerk en een hotel, zonder straatverlichting. Dus dat kon ik het systeem niet kwalijk nemen.

Dat de auto's vooral nu met 100k-150k van de hand worden gedaan lijkt mij simpelweg vanwege de leasemarkt en het eventuele risico van onderhoud in de toekomst. Het klinkt natuurlijk (ook voor een leasemaatschappij) beter om een auto met 100k op de teller te verkopen dan eentje met 200k op de teller. Maar ik denk ook vanwege de bijtellingsregeling die het afgelopen jaar is vervallen waardoor er een lading CT's de occasionmarkt is opgedrukt. Die van ons had 150k gelopen toen wij hem aanschafte en nog totaal geen problemen mee gehad.

@l3art maar.... de chaffeur! Daar doen we het toch allemaal voor?
ebis schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 11:40:
[...]

Ik heb er zelf één uit 2011 gehad en verkocht met ongeveer 150000 op de klok. Verkocht omdat ik onverwacht een ruime kofferbak nodig had, zou er zo nog 150000 km mee durven rijden. Verder wordt de Lexus veel zakelijk gereden en bij deze kilometer stand lopen veel lease contracten af.

Onderhoud heb ik altijd bij de lokale Toyota dealer laten uitvoeren. Voor prijzen zou je even moeten kijken naar de tarieven van de Auris hybride. Buiten het standaard onderhoud alleen maar de bandjes vervangen, verder geen onverwachte kosten gehad.
Hulkbuster schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 12:21:
Ik rij momenteel een business line pro uit 2011. Gekocht met 160.000 km, momenteel staat hij bijna op 190.000 km. Onderhoudsbeurten laat ik gewoon bij de Lexus dealer uitvoeren en tot nu toe heb ik technisch 0,0 problemen gehad. Duurste beurt komt er binnenkort aan en kost rond de 500 euro.

Enige defect wat ik de afgelopen 2 jaar heb mee gemaakt is een lekke condensator geweest, vermoedelijk door steenslag kapot gegaan waardoor de airco ermee ophield. Dit was wel een dure reparatie van rond de 500 euro.

Qua verbruik zit ik altijd rond de 1 op 20/21. Daarbij hou ik me wel aan de max snelheid van 120 en gebruik ik veel de cruisecontrol. Van de zomer met warm weer echter een uitschieter van 1 op 24 gehaald!

Wat betreft opties zou ik adviseren om voor een luxury line te gaan aangezien hier echt alles op zit was je wilt hebben. Zijn deze niet te vinden of te duur, zorg dan dat je in ieder geval het navigatie systeem hebt, heb je gelijk 10 speakers en subwoofer. Ik heb op mijn uitvoering ook de led koplampen zitten, deze kan ik je ook aanraden!
Dank jullie wel voor de reacties. :)

Al met al klinkt dit zeer goed. Ik had zelf ook al ontdekt wat ongeveer de onderhoudkosten zijn. Ik heb hier en daar wel wat dingen gelezen over dat het 2011 luidruchtiger is dan het 2012 model. Daarnaast zit er altijd een (volgens sommigen) té ruime marge op het branden van het benzine lampje en de hoeveelheid benzine wat nog over is. Vaak word er slechts 35 i.p.v. 45 liter getankt. Met name op forums kom ik dit verhaal tegen, ik heb geen idee if jullie dit zelf ook al opgevallen is. Maar ook cuppen van banden en geluid is wat ik nog tegen kom. Maar dat vind ik niet zo bijzonder. Ik heb geen scherp gehoor.

De Luxery Line O+. Ik word weggeblazen. Afgaande van de fotos; Wat een gebruik van materiaal en het ziet er erg mooi uit. Leuk hoor. Het is zeker iets wat ik op mijn lijstje van mannendingen ga zetten. Ik heb ook weer wat occasions bekeken en toch is de Luxery line is nog best fors aan de prijs met geld wat wat ik op dit moment helaas nog niet heb.. ;(

Heren, bedankt. _/-\o_

Misschien dat ik binnenkort weer wat vragen heb maar de responsetijd en de uitgebreide reacties waardeer ik enorm.

• rosje77
Ik rij een luxury line. LED koplampen zijn echt heerlijk. Je kan ze herkennen door de 2 bolle lensjes in elke unit. De halogeen versie heeft 1 lens die groter is. Hierdoor is de dagrij ledstrip onderbroken. Ook de stoel van de luxury line is beter instelbaar en heeft ook verstelbare lendensteun. De elektrische stoelinstelling kan je opslaan in 3 voorkeuze knopjes. Die kan je vervolgens ook weer aan een sleutel koppelen zodat je bij instappen gelijk je stoel en buitenspiegels in de juiste stand hebt. De Mark Levinson installatie is echt goed. Zeer goed uitgebalanceerd geluid. Geschikt voor alle muziekstijlen.

• rosje77
Ik tank meestal 35 tot 38 liter wanneer de actieradius al een tijdje op 0 staat.
Cuppen van banden had ik ook last van. Ik had toen de orriginele yokohama banden er op. die heb ik bij de eerste beurt gelijk door Goodyear vervangen. Nu 35k verder nog geen last meer van.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Geen idee hoeveel liter ik tank. Ga zelden door tot het lampje brandt. Ik tank meestal 1x per week omdat ik danet extra korting kan tanken. Meestal zit ik dan op 3/4.

Ergens snap ik wel dat ze een marge inbouwen. Want helemaal leeg rijden en dan ook de accu's leeg rijden wil je niet. Dan heb je een serieus probleem. Dus dat ze dat willen voorkomen door het lampje wat eerder te laten branden vind ik eigenlijk nog wel 'smart thinking'.

• MoldyInko
rosje77 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 20:37:
Ik rij een luxury line. LED koplampen zijn echt heerlijk. Je kan ze herkennen door de 2 bolle lensjes in elke unit. De halogeen versie heeft 1 lens die groter is. Hierdoor is de dagrij ledstrip onderbroken. Ook de stoel van de luxury line is beter instelbaar en heeft ook verstelbare lendensteun. De elektrische stoelinstelling kan je opslaan in 3 voorkeuze knopjes. Die kan je vervolgens ook weer aan een sleutel koppelen zodat je bij instappen gelijk je stoel en buitenspiegels in de juiste stand hebt. De Mark Levinson installatie is echt goed. Zeer goed uitgebalanceerd geluid. Geschikt voor alle muziekstijlen.
Bedankt! Handig om te weten. LED koplampen die gewoon niet bijna hoef te vervangen of meer het zicht?
l3art schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 20:45:
Geen idee hoeveel liter ik tank. Ga zelden door tot het lampje brandt. Ik tank meestal 1x per week omdat ik danet extra korting kan tanken. Meestal zit ik dan op 3/4.

Ergens snap ik wel dat ze een marge inbouwen. Want helemaal leeg rijden en dan ook de accu's leeg rijden wil je niet. Dan heb je een serieus probleem. Dus dat ze dat willen voorkomen door het lampje wat eerder te laten branden vind ik eigenlijk nog wel 'smart thinking'.
Van wat ik had gelezen zit er na het branden van het lampje 7 tot zo’n 8 liter aan bezine in de tank. Dat is toch best een forse veilige marge. Nu zullen er ongetwijfeld mensen zijn die na het lampje doorrijden maar dat zou ik persoonlijk niet zo gauw doen.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
MoldyInko schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 20:57:
[...]

Bedankt! Handig om te weten. LED koplampen die gewoon niet bijna hoef te vervangen of meer het zicht?

[...]

Van wat ik had gelezen zit er na het branden van het lampje 7 tot zo’n 8 liter aan bezine in de tank. Dat is toch best een forse veilige marge. Nu zullen er ongetwijfeld mensen zijn die na het lampje doorrijden maar dat zou ik persoonlijk niet zo gauw doen.
Lampje betekend ook niet (in geen enkele auto volgens mij) dat je tank leeg is maar wel dat het tijd wordt om naar een tankstation te gaan.
Tja en voor die laatste groep die wel doorrijdt is wellicht een extra marge ingebouwd. De gevolgen van alles leeg rijden zijn bij een hybride nou eenmaal groter dan bij auto's die alleen op diesel/benzine rijden.

• rosje77
Lichtopbrengst is goed van de led lampen. Kleur is ook prettig. Niet blauw. Wel heeft de lichtbundel een scherpe tekening. Ik hoop dat de led een autoleven mee gaat. Heb overigens wel een reserve set lampjes bij de auto. Gewone halogeen lampjes....?

• Divak
De LED-koplampen vind ik veel mooier, de strips zijn dan ook gewoon één mooie rechte lijn. Bij de non-led versie wordt die strip onderbroken door de gewonde koplampen, erg lelijk als je het mij vraagt.

Met 90km/u achter een vrachtwagen zul je trouwens gemakkelijk >1:20 rijden. Mijn beste prestatie was een rit vanaf de Duitse grens tot aan Den Haag, ook allemaal op 100-105 km/u. Geen airco, geen stoelverwarming, ramen dicht. Toen ik de afrit van de snelweg nam in Den Haag stond ik op 1:24,6.

Wat betreft onderhoud heb ik er nu 75.000 opzitten en ga ik netjes elke 15.000 naar de garage. Tot nu toe rekenen ze elke keer de standaardprijs volgens de prijslijst, dus stelt wellicht niet zoveel voor.

Ik moet nu nog een afspraak maken voor de 75.000 km beurt en heb opeens last van een paar foutjes. De parkeerhulp-piepjes doen het niet meer (de camera wel), en tevens brand het icoontje van de bandenspanning om de haverklap en zonder goede reden (ik controleer de spanning regelmatig). Het lijkt met de temperatuur te maken te hebben. Zelfs nu ik de banden allemaal iets te hard heb opgepompt, schiet het lampje weer aan op een koude ochtend zoals vanmorgen.

• Bacchus
MoldyInko schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 20:57:
In mijn '12 model (dat ik alweer een jaar of drie geleden heb in moeten leveren) paste er 33 liter in de tank zodra het lampje aanging. Ten opzicht van de 45 liter capaciteit is dat echt een flink verschil. Van de andere kant hadden mijn Corolla's ook een marge van ruim tien liter. Het verschil is natuurlijk wel dat 12 liter in een CT200h zo'n 240 km rijden is tov 150 ofzo voor de ' rolla's.
Als ik jouw rijstijl goed lees, zou jij trouwens best eens 1.000 km op een tank kunnen halen. Volgens mij is er een Tweaker die dat regelmatig scoorde. (Wel even een gevuld kannetje in de kofferbak ;))

• MoldyInko
Divak schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:13:
De LED-koplampen vind ik veel mooier, de strips zijn dan ook gewoon één mooie rechte lijn. Bij de non-led versie wordt die strip onderbroken door de gewonde koplampen, erg lelijk als je het mij vraagt.

Met 90km/u achter een vrachtwagen zul je trouwens gemakkelijk >1:20 rijden. Mijn beste prestatie was een rit vanaf de Duitse grens tot aan Den Haag, ook allemaal op 100-105 km/u. Geen airco, geen stoelverwarming, ramen dicht. Toen ik de afrit van de snelweg nam in Den Haag stond ik op 1:24,6.

Wat betreft onderhoud heb ik er nu 75.000 opzitten en ga ik netjes elke 15.000 naar de garage. Tot nu toe rekenen ze elke keer de standaardprijs volgens de prijslijst, dus stelt wellicht niet zoveel voor.

Ik moet nu nog een afspraak maken voor de 75.000 km beurt en heb opeens last van een paar foutjes. De parkeerhulp-piepjes doen het niet meer (de camera wel), en tevens brand het icoontje van de bandenspanning om de haverklap en zonder goede reden (ik controleer de spanning regelmatig). Het lijkt met de temperatuur te maken te hebben. Zelfs nu ik de banden allemaal iets te hard heb opgepompt, schiet het lampje weer aan op een koude ochtend zoals vanmorgen.
Bacchus schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 12:56:
[...]

In mijn '12 model (dat ik alweer een jaar of drie geleden heb in moeten leveren) paste er 33 liter in de tank zodra het lampje aanging. Ten opzicht van de 45 liter capaciteit is dat echt een flink verschil. Van de andere kant hadden mijn Corolla's ook een marge van ruim tien liter. Het verschil is natuurlijk wel dat 12 liter in een CT200h zo'n 240 km rijden is tov 150 ofzo voor de ' rolla's.
Als ik jouw rijstijl goed lees, zou jij trouwens best eens 1.000 km op een tank kunnen halen. Volgens mij is er een Tweaker die dat regelmatig scoorde. (Wel even een gevuld kannetje in de kofferbak ;))
rosje77 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 22:19:
Lichtopbrengst is goed van de led lampen. Kleur is ook prettig. Niet blauw. Wel heeft de lichtbundel een scherpe tekening. Ik hoop dat de led een autoleven mee gaat. Heb overigens wel een reserve set lampjes bij de auto. Gewone halogeen lampjes....?
Bedankt!

spoiler:
Stadsverkeer slechts 3 km.
Autoweg om en nabij 30 kilometer.
Even prive ritten buiten beschouwing gelaten. Maar dat zal niet bijster veel zijn.
Ik zit als ik correct uitreken op iets meer dan 1300 km per maand.

• Divak
Ik heb eeb CT200h model 2015.. heeft deze ook een tank van 45 liter? Volgens de online specs wel, maar dat zou wel heel erg overkill zijn? Ik heb een stuk doorgereden terwijl het lampje brandde en de cruising range op 0 stond. Toen ik de dop eraf haalde hoorde ik lucht naar binnen zuigen en ging er 35 liter in.. ik dacht dat ik nèt op tijd was en met een lege tank rond reed. Maar blijkbaar is er dan nog 10 liter over? Is dat nog ergens goed voor? Dat zou zomaar 200 km extra betekenen terwijl de cruising range op 0 staat...

• MoldyInko
Divak schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:40:
Ik heb eeb CT200h model 2015.. heeft deze ook een tank van 45 liter? Volgens de online specs wel, maar dat zou wel heel erg overkill zijn? Ik heb een stuk doorgereden terwijl het lampje brandde en de cruising range op 0 stond. Toen ik de dop eraf haalde hoorde ik lucht naar binnen zuigen en ging er 35 liter in.. ik dacht dat ik nèt op tijd was en met een lege tank rond reed. Maar blijkbaar is er dan nog 10 liter over? Is dat nog ergens goed voor? Dat zou zomaar 200 km extra betekenen terwijl de cruising range op 0 staat...
Dit kan kloppen. Tenminste als ik andere fora’s en gebruikers mag geloven. Zoals een tweaker in deze discussie / thread ook al aanhaalde:
l3art schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 20:45:

Ik kwam zelf dit tegen: https://forum.lexusforum....aa/1306-verbruik-ct/page7

Maar ik persoonlijk hou liever ook gewoon bij benzine auto’s de veilige marge aan en rij niet door todat dat ding niet meer vooruit te branden is.

• desmond
  • Laatst online: 13:08
Had mijn Prius Wagon ook. Het reservepeil van de benzinetank is voor Nederlandse begrippen, waar elke 30km een pomp staat, ruimbemeten met 7,5l. Ik reed op dagteller en verbruiksindicator door tot 3 liter.

• consolefreak
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21-08 22:20
toen ik nog een CT200h in de lease had reed ik standaard 100km door na de melding van 0km range, ik heb één keer een lege tank gehad. Op 500meter van 't tankstation, maar toen had ik wel 'iets' verder doorgereden, toen ging er wel 45 liter in. Je krijgt een melding van probleem met het hybride systeem, ondanks dat de accu's nog vol zaten ging de auto niet rijden. Benzine erin en de auto reed weer zonder problemen!

consolefreak wijzigde deze reactie 22-10-2018 19:37 (26%)

• JunkieLimbo
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 07:03
Gewoon gaan tanken als de trip op 800 km staat als je zuinig rijdt en anders lekker bij 750 km.
Echt prima range voor een benzineauto! Zijn er maar weinig die dit bereik halen.

• bouwfraude
  • Niet online
consolefreak schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 19:36:
ondanks dat de accu's nog vol zaten ging de auto niet rijden. Benzine erin en de auto reed weer zonder problemen!
Bescherming van de auto, het is makkelijker om de benzinetank bij te vullen (jerrycan ,stukje lopen) dan om een helemaal lege hybride accu op te vullen deze wordt gebruikt om de motor te starten.

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 14:12
De auris die ik heb gehad en de avensis die ik nu heb, hebben ook 10ltr "reserve". Toyota houd dat dus vrij ruim aan schijnbaar.

Ik houd er rekening mee en rijd dus een nog een 100km door als het lampje gaat branden.

• rosje77

Bedankt.
Afgelopen 2 weken heb ik ook vergelijkbare routes gereden. Veel autoweg waarbij je meestal max 90 rijd met vrachtverkeer mee. Een paar korte stukken snelweg zaten daar ook bij. Ik kom op gemiddeld verbruik van 1 op 22,5. 1 van mijn routes was door Duitsland en had daar e10 getankt van aral voor €1,51 per liter. :)
Pagina: 1 ... 24 ... 27 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True