Lexus CT200H

Pagina: 1 ... 23 ... 33 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:34
Rijd sinds juni dit jaar ook een 2012 exemplaar Luxury Line, met daarnaast nog alle opties aangevinkt die er toen te bestellen waren volgens mij (schuifdak, ACC).

Hele fijne en luxe auto, qua rijeigenschappen mis ik nog wel eens de 118i die ik hiervoor had, maar qua luxe en comfort is het een superauto!

Enige waar ik mijn twijfels nog een beetje bij heb is de zuinigheid: afgelopen weken kom ik niet boven de 1 op 15, daarvoor zat ik zo rond de 1 op 16, 1 op 17. Rijd nu weliswaar met winterbanden en het is kouder geweest, maar het lijkt mij gewoon weinig. Gemiddelde over de afgelopen 10.000 km is 1 op 16,37, gemeten aan de hand van tankbonnen (verbruiksmeter wijkt ongeveer 1 km/l naar boven af).

Iemand anders die ook niet veel hoger haalt, of kan het ergens anders aan liggen? (rijstijl :+ ) Op spritmonitor ligt het gemiddelde in ieder geval fors hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Deze zomer haalde ik makkelijk 1 op 20 door netjes te rijden. Dit kwam ook doordat ik voor mijn woon-werk verkeer een stuk door de stad moet rijden voordat ik de snelweg op ga. In de zomer kon ik dit stuk electrisch rijden maar nu merk ik dat hij echt tot aan de snelweg nodig heeft om op te warmen.

Ik zit nu op 1 op 18 daardoor. Volgens mij is het dus met name de kou. Daarnaast is mijn woon-werk traject maximaal 100 km/u. Als ik ergens anders heen moet en echt 120/130 kan rijden op de snelweg dat gaat het verbruik ook met grote stappen achteruit. De auto is echt gemaakt om 70/80/100 te rijden, daarboven begint hij te zuipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:59
Magnolia schreef op zondag 7 januari 2018 @ 17:34:
Wat betreft stoelverwarming, orgineel is traploos dmv een draaischakelaar. Bij after-market leren bekleding zie je verschillende oplossingen met meestal een drukknop met 3 'standen'. Zelf heb ik redelijk lang gezocht naar een LL uit 2012 of later (ivm aangepast onderstel, minder 'hard') voor max 14k. Uiteindelijk gevonden en nu met veel plezier aan het rijden.
Dat is een beste nette prijs, had je hem particulier gekocht? En welke km-stand staat erop? Waarschijnlijk in de niet al te verre toekomst een nieuwe auto nodig, en heb dezelfde eisen als jij, vandaar ;) Ik kijk af en toe op marktplaats/autoscout om een indruk te krijgen waar de deze auto's voor weggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:32
Timorad schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:49:
[...]

Dat is een beste nette prijs, had je hem particulier gekocht? En welke km-stand staat erop? Waarschijnlijk in de niet al te verre toekomst een nieuwe auto nodig, en heb dezelfde eisen als jij, vandaar ;) Ik kijk af en toe op marktplaats/autoscout om een indruk te krijgen waar de deze auto's voor weggaan.
Dat is erg netjes inderdaad.Ik heb mijn CT 2011 BLP met 68k op teller gekocht voor 15k.
Wellis waar bij een Lexus dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-07 09:47
Timorad schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:49:
[...]

Nee, gekocht bij een autohandelaar (Wientjes Apeldoorn). Kwam rechtstreeks uit de lease 1e eigenaar, keurig onderhouden. Bouwjaar juni 2012. Wel 205.000km gelopen maar omdat Lexus erg betrouwbaar is en de CT een probleemloos model heb ik de hoge km stand niet als probleem gezien. Interieur en exterieur zag er netjes uit. Mijn ervaring is dat Luxury Line uitvoeringen snel weg zijn, ik had geluk zag de advertentie binnen een paar uur nadat hij online was. Volgende ochtend proefrit gemaakt en daarna meteen gekocht. De verkoper had inmiddels 4 nieuwe kopers in de rij staan.

Gekocht voor 12.950,- maar moesten 4 nieuwe banden onder en dat koste me circa 550,- (Michelin Crossclimate+, aanrader). Ben erg blij met m'n aankoop. Dan te bedenken dat mijn auto 5 jaar geleden bijna 42k kostte. Dit is m'n eerste 'premium' auto maar nu ik eenmaal aan al die luxe gewend ben is het nadeel dat ik bij een volgende auto daar niet meer op wil inleveren ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Magnolia op 08-01-2018 18:58 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
De ecu van dezeLexus "leert" het rijgedrag van de bestuurder tijdens de eerste 10k kms, aldus de dealer. Bij verkoop moet er dus iets gereset worden. Wellicht is dat bij jou niet gedaan.

Maar ook, de eerste 10k is ie niet zo. Bij mij met moeite 1op17 maar vanaf 10k werd door makkelijk 1op18 en hoger.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:34
Zal dan toch wel debet aan mijn rijstijl & traject zijn. Klein stukje BBK, +/-12 km snelweg (incl 130 stuk) en nog een een zelfde stuk provinciale weg. Trek ook altijd wel redelijk vlot op, heb met de ECO stand proberen te rijden, maar het optrekken gaat mij te sloom... Zeker als je de provinciale weg op draait moet je vaak wel een beetje tempo kunnen maken, anders hangen ze achterin.

Als de zomerbanden er weer op gaan en het weer warmer wordt ga ik er vanuit dat ik wel weer rond de 1 op 17 uit te komen, dan ben ik ook wel tevreden. Zo niet, kan ik altijd nog langs de dealer om hem uit te laten lezen ofzo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:15

13art

Moderator Mobile
Boeryepes schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:23:
De ecu van dezeLexus "leert" het rijgedrag van de bestuurder tijdens de eerste 10k kms, aldus de dealer. Bij verkoop moet er dus iets gereset worden. Wellicht is dat bij jou niet gedaan.

Maar ook, de eerste 10k is ie niet zo. Bij mij met moeite 1op17 maar vanaf 10k werd door makkelijk 1op18 en hoger.
En gaan we hier dan uit van het daadwerkelijke verbruik of het verbruik wat de Lexus aangeeft? Mijn ervaring is dat het daadwerkelijke verbruik een stukje lager ligt. 1:18 is daadwerkelijk ongeveer 1:17
That being said. In de zomer haal ik op de computer rond de 1:20 soms iets hoger, soms iets lager. Nu het kouder is zit ik rond de 1:19 maar enkele keren ook 1:17 (bijvoorbeeld bij langere stukken waar ook 130km wegen bij zitten gecombineerd met kortere stukken waar de auto niet goed de kans krijgt op te warmen).

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Mijn ct200 geeft aan dat de key low energy is. Ik neem aan dat ik zelf de batterij kan vervangen of kan dat niet ivm beveiliging oid?

En ik kan wss ook gewoon de auto openmaken met die sleutel in de sleutel, hoe start je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Batterij kan je makkelijk zelf vervangen. Je zal het type batterij wel moeten bestellen komt niet vaak voor. Volgens mij kan je hem starten door de sleutel voor de startknop te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rosje77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-07 22:08
Baterij kan je zelf vervangen. Er moet een CR1632 in.
Je kan de auto starten door de sleutel tegen de startknop te houden, dan kan hij de sleutel toch nog herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Ok dank! Ik ga voorlopig de reserve key gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:13
Tennisbal schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:17:
Ok dank! Ik ga voorlopig de reserve key gebruiken
Ja want een nieuwe batterij is zo duur.. :+

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Mixpower schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:28:
[...]

Ja want een nieuwe batterij is zo duur.. :+
Haha, leaseauto wil geen geld erin stoppen en reserve doet toch niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tennisbal schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:30:
[...]

Die batterij, hoe kneuterig ook, kun je waarschijnlijk gewoon van je tankpas betalen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
Tennisbal schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:30:
[...]

Dus een lullige €1,50 voor een batterij is dan al teveel? 8)7

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 452752
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Room42 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:43:
[...]

Die batterij, hoe kneuterig ook, kun je waarschijnlijk gewoon van je tankpas betalen.
Je kunt ook een bonnetje inleveren en het verrekenen met je bijtelling. Voor de echte vrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
452752 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:17:
[...]

Je kunt ook een bonnetje inleveren en het verrekenen met je bijtelling. Voor de echte vrek.
Daar moet je werkgever dan wel aan meewerken. Dat zijn ze helaas niet verplicht, zover ik weet.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
Of gewoon even langs de garage voor batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
l3art schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 07:32:
[...]

En gaan we hier dan uit van het daadwerkelijke verbruik of het verbruik wat de Lexus aangeeft? Mijn ervaring is dat het daadwerkelijke verbruik een stukje lager ligt. 1:18 is daadwerkelijk ongeveer 1:17
That being said. In de zomer haal ik op de computer rond de 1:20 soms iets hoger, soms iets lager. Nu het kouder is zit ik rond de 1:19 maar enkele keren ook 1:17 (bijvoorbeeld bij langere stukken waar ook 130km wegen bij zitten gecombineerd met kortere stukken waar de auto niet goed de kans krijgt op te warmen).
Beide

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hoezo beide? Is bij jou het verbruik wat de computer aangeeft dan hetzelfde als het daadwerkelijke verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
haha is gewoon luiheid, geen zin in declaratie en 2e sleutel werkt perfect aangezien de vorige 3.5 jaar werkte :) Over een jaar toch weer een nieuwe car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Tot dat je weg moet, deze sleutel kwijt of leeg is... ;-)
Dan vervloek je jezelf ook. :X

[ Voor 7% gewijzigd door Frontysco op 10-01-2018 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
Als in die reservesleutel nog nooit een nieuwe batterij is gezet, zal deze ook zo leeg zijn.
Ook als je de sleutel nog nooit gebruikt hebt. De sleutel zend en ontvangt constant om de auto te zoeken.
In de gebruiksaanwijzing staat ook ergens dacht ik iets over de levensduur van 1 tot 1,5 jaar van de batterij.
Ik denk dat je bij een grote of kleine beurt ooit al eens een nieuwe batterij gekregen hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik denk al een tijd na over een dashcam. Met de Lexus ook aan het nadenken geslagen over hoe dit netjes weg te werken want ik wil geen losse kabels door de auto. Vanavond bedacht ik me opeens 'waarom niet aansluiten op de bekabeling van de automatische dimbare spiegel'. Iemand dit al eens gedaan? Is het inderdaad, zoals ik verwacht, een 12V kabel die daar naartoe loopt?

Nog een andere vraag, wat zijn jullie (niet lease rijders) kwijt aan een tussentijdse onderhoudsbeurt? Dus de beurt 15.000km na een grote beurt?
Online document gevonden. 189 euro voor een kleine onderhoudsbeurt bij 105.000 km. Best wat geld voor alleen wat olie verversen....

[ Voor 26% gewijzigd door 13art op 11-01-2018 07:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rosje77
Jah! Ik heb een dashcam geïnstalleerd. En ook ik wou dat netjes weggewerkt hebben....

Ik heb de spanning achter de leeslampjes gehaald. Die hele module kan je er zo uit trekken. Aan de linker zijkant zit een connector waar ik de 12volt van afgetapt heb. Dit moet omgezet worden naar 5volt. Dat kan met een stepdown module of zoals ik het nu heb; met een sigarettenplug met een belkin omvormer. Dat is tijdelijk met wat plakband aan elkaar gezet maar het werkt voor nu eerst goed totdat ik een goeie stepdown heb.
Voor de min moet je de witte draad met zwarte streep hebben die op een hoek zit. De plus is de groene ergens in het midden van de connector.

[ Voor 17% gewijzigd door rosje77 op 10-01-2018 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-07 00:48
1:17 krijg ik pas te zien als ik met een verse tank (en verse meting) constant 140 km/u ga rijden. Moet wel zeggen dat ik zelf niet veel 130 km/u wegen hoef te rijden, want dan schiet het verbruik gigantisch omhoog. Bij 110 km/u zit ik nog aan 4,5l/100km maar bij >130 km/u is het al boven de 6. Ik heb ook eens in Duitsland op een rustige dag een volledige tank op maximale snelheid gereden, constant 190 km/u. Na 5 kwartier moest ik toch wel gaan tanken met 13 l/100km :+ Ik rij ook behoorlijk door en kom dan niet boven 5,5l/100km. Optrekken voor invoegen of bij stoplichten doe ik altijd snel. Invoegen moet sowieso bijna altijd volgas voordat de naaimachine een beetje op gang is. De (stoel)verwarming, airco of achterruit-verwarming heeft ook wel een flink effect op het verbuik.

Op dit moment met winterbanden en het koude weer en een rustige rijstijl (<110km/u) zit ik op 4,6l/100km. Ik ben erg tevreden met het verbruik. Ondanks het zuinige karakter vind ik ook dat je wel goed hard door de bochten kan, toch weer een voordeeltje met de laag gelegen accu's.

Ik zit nu aan 60.000 km, sinds januari 2016 en het onderhoud is tot nu toe inderdaad allemaal via de standaard prijslijst voor een kleine en grote beurt. Dat gaat uiteindelijk wel zakelijk maar het is inderdaad behoorlijk aan de prijs. Maargoed, laten we het er maar op houden dat alle checklists en factuurtjes die je erbij krijgt gunstig zijn voor de verkoop in de toekomst.

Ik ben wel benieuwd naar foto's van geïnstalleerde/weggewerkte dashcam, die zou ik ook nog wel eens willen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Divak schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:07:

Ik ben wel benieuwd naar foto's van geïnstalleerde/weggewerkte dashcam, die zou ik ook nog wel eens willen plaatsen.
rosje77 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:17:
Jah! Ik heb een dashcam geïnstalleerd. En ook ik wou dat netjes weggewerkt hebben....

Ik heb de spanning achter de leeslampjes gehaald. Die hele module kan je er zo uit trekken. Aan de linker zijkant zit een connector waar ik de 12volt van afgetapt heb. Dit moet omgezet worden naar 5volt. Dat kan met een stepdown module of zoals ik het nu heb; met een sigarettenplug met een belkin omvormer. Dat is tijdelijk met wat plakband aan elkaar gezet maar het werkt voor nu eerst goed totdat ik een goeie stepdown heb.
Voor de min moet je de witte draad met zwarte streep hebben die op een hoek zit. De plus is de groene ergens in het midden van de connector.
Dat is wel een goede ja, heb je foto's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rosje77
Ik heb even 2 foto's gemaakt.
Dit is nog wel tijdelijke oplossing. Ik wil nog een betere cam kopen en een stepdown module.
Ik heb 12v afgetapt door draadjes ver af te strippen en vertint zodat ik ze kan bijprikken. Hier bestaan ook officiële prikkers voor dacht ik.
Nu blijft het niet echt goed zitten want na het loshalen van de unit kwamen ze al weer los.
Als je het brillen vakje loshaalt en naar onderen los trekt komt de hele module los.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/blNM6wql.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4vsASdHl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
rosje77 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:02:
Dit is nog wel tijdelijke oplossing. Ik wil nog een betere cam kopen en een stepdown module.
Ik heb 12v afgetapt door draadjes ver af te strippen en vertint zodat ik ze kan bijprikken. Hier bestaan ook officiële prikkers voor dacht ik.
Nu blijft het niet echt goed zitten want na het loshalen van de unit kwamen ze al weer los.
Als je het brillen vakje loshaalt en naar onderen los trekt komt de hele module los.
[afbeelding]
[afbeelding]
Merci! Dit is denk ik wel een goede oplossing.
Voor wat betreft dat aftappen, daar heb je ook bepaalde klemmetjes voor, al hoor ik daar wisselende berichten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
Die klemmetjes zijn best nog fors en passen er niet mooi tussen. En ze beschadigen de bedrading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
rosje77 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:02:
[afbeelding]
[afbeelding]
Goed idee!
Heb je geen last van signaal verlies op je radio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
Radio ontvangst is gewoon nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:17
In de zekeringenkast LV zit een lege plek waar je een piggyback met losse zekering in kan steken. moet je wel de bedrading van de dashcam langs de A stijl en hemel omhoog trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
l3art schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:06:
[...]

Hoezo beide? Is bij jou het verbruik wat de computer aangeeft dan hetzelfde als het daadwerkelijke verbruik?
Beide = De auto rijdt na 10k wat zuiniger en dat merk je ad pomp en op de boordcomputer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zijn er meer mensen hier waarbij de rechter banden sneller slijten dan de linkerkant? Net de auto opgehaald van een kleine beurt, maar linksvoor had nog maar 2.1mm. Ik had zelf laatst al geconstateerd dat rechtsachter minder was dan de linkerkant... Rechts lijkt dus opvallend sneller te slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Ja dat is over het algemeen wel normaal, omdat wegen iets aflopen naar rechts en je dus meer tegen moet sturen (ook onbewust). Als het verschil echt heel groot is, dan is het je uitlijning die niet op orde is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:00

BCC

Het is mij verteld dat het komt door het gewicht van de accus achterin en de vele rotondes in nederland. Rechtsachter krijg gewoon meer op zn donder dan de rest. Mijne is een paar maanden terug vervangen.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
BCC schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:38:
Het is mij verteld dat het komt door het gewicht van de accus achterin en de vele rotondes in nederland. Rechtsachter krijg gewoon meer op zn donder dan de rest. Mijne is een paar maanden terug vervangen.
Dirk33 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:26:
Ja dat is over het algemeen wel normaal, omdat wegen iets aflopen naar rechts en je dus meer tegen moet sturen (ook onbewust). Als het verschil echt heel groot is, dan is het je uitlijning die niet op orde is
Dank, dan ga ik me daar verder niet druk over maken. Twee nieuwe banden zijn besteld. Dan gaan die beide naar voren en de twee linker banden naar achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

l3art schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:31:
[...]

[...]

Dank, dan ga ik me daar verder niet druk over maken. Twee nieuwe banden zijn besteld. Dan gaan die beide naar voren en de twee linker banden naar achter.
Nieuwste banden wil je op de achteras ;)

Rij je veel rotondes? Hier rijden we amper rotondes en slijt links en rechts gelijkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Brilsmurfffje schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:35:
[...]

Nieuwste banden wil je op de achteras ;)

Rij je veel rotondes? Hier rijden we amper rotondes en slijt links en rechts gelijkwaardig.
Hier zijn aardig wat rotondes in de buurt.
Voor of achter, daar verschillen de meningen nogal over. Vriend die werkt in een garage beweert het tegenovergestelde. Lijkt mij het meest logische ook. Heb liever meer grip met de banden waar ik mee stuur.

edit:
Lees nu net dit op de ANWB pagina:
Waar kunnen banden met het meeste profiel het beste worden gemonteerd? Voor of achter, voor beide is wat te zeggen.

Plussen en minnen

Als we alles afwegen dan heeft wat ons betreft de beste banden op de achteras de voorkeur. Een achterwielslip (overstuur) is heel wat moeilijker te corrigeren dan een voorwielslip (onderstuur). Daarom verdient het aanbeveling de beste banden achter te monteren. Daarbij komt ook dat het gedrag van de banden op de vooras eerder signalen aan de bestuurder afgeeft over gebrek aan grip, dan de banden op de achteras.

Een auto met de beste banden vóór geeft op het stuur en in de pedalen een (schijn)veilig gevoel waardoor al snel harder wordt gereden dan voor de achterbanden verantwoord is. Als de achterzijde dan uitbreekt is er vaak geen redden meer aan.

Stabiliteit

Natuurlijk zijn er ook situaties die in het voordeel spreken van de beste banden vóór, maar doorslaggevend is toch het zoveel mogelijk voorkomen van de achterwielslip.
Het is verstandig om banden bij een groot verschil in profieldiepte tijdig te vervangen, want nóg beter dan de beste banden op de achteras, is óók goede banden op de vooras.
Advies is dus inderdaad achter de nieuwe banden.

[ Voor 55% gewijzigd door 13art op 18-01-2018 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

l3art schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:38:
[...]

Hier zijn aardig wat rotondes in de buurt.
Voor of achter, daar verschillen de meningen nogal over. Vriend die werkt in een garage beweert het tegenovergestelde. Lijkt mij het meest logische ook. Heb liever meer grip met de banden waar ik mee stuur.

edit:
Lees nu net dit op de ANWB pagina:

[...]

Advies is dus inderdaad achter de nieuwe banden.
Dat, ga je te hard een bocht in dan laat je het gas los en zodra de voorbanden weer grip krijgen gaat de auto weer de bocht door. Verliezen de achterbanden eerder grip dan de voorwielen dan sta je simpelweg achterstevoren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Een vraagje voor de kenners hier:

iPhone gekoppeld, adresboek gesync. Alle namen staan er netjes in.
Zodra ik gebeld word zie ik alleen het nummer, niet de naam.

Het lijkt ook dat spraakopdracht: "Bel naar pietje" niet tot de mogelijkheid behoord. Apart gezien dit met een 60 EURO Jabra setje wel al gaat.

Tips zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-07 18:10

TwOkkie

Tweakin' Okkie

BCC schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:38:
het gewicht van de accus achterin
Ja, want die 40 kilo gaat echt een verschil maken...

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC

BCC

De nieuwe is 45 kg, de oude 75kg. En zoals ik zei is dat wat de Dealer me vertelde.

[ Voor 43% gewijzigd door BCC op 27-01-2018 19:09 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Frontysco schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:37:
Een vraagje voor de kenners hier:

iPhone gekoppeld, adresboek gesync. Alle namen staan er netjes in.
Zodra ik gebeld word zie ik alleen het nummer, niet de naam.

Het lijkt ook dat spraakopdracht: "Bel naar pietje" niet tot de mogelijkheid behoord. Apart gezien dit met een 60 EURO Jabra setje wel al gaat.

Tips zijn welkom :)
Spraakopdrachten moet je apart per contact inspreken. Maar sowieso gaat het met Parrot setjes ed wat soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Helder, dat zijn de spraak labels dus.
Enig idee hoe het zit met naam weergave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Hallo allemaal, na een zoektocht naar een andere auto ben ik om! Eerst een Auris geprobeerd en daarna een CT200h. Mijn volgende wordt (op korte termijn) een hybride, wat rijdt dat lekker zeg. Ik heb op dit moment een 2013 LL (120.000km) op het oog, maar stuit op het volgende: de auto heeft 45.000km (1,5 jaar) gereden zonder beurt/oliewissel. Nu weet ik dat deze auto's bijna bulletproof zijn, maar ik vraag me af zo'n rare actie zich pas laat gelden bij hoge km-standen. Ik was van plan om de auto nog lang te houden, maar twijfel nogal. Verkoper zegt uiteraard dat het geen kwaad kan.

Maak ik mij zorgen om niets, of is het in een hybride (waar de motor regelmatig uitstaat en afkoelt) nog belangrijker om je aan de gestelde termijnen te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
DriveSand schreef op zondag 28 januari 2018 @ 09:11:
Hallo allemaal, na een zoektocht naar een andere auto ben ik om! Eerst een Auris geprobeerd en daarna een CT200h. Mijn volgende wordt (op korte termijn) een hybride, wat rijdt dat lekker zeg. Ik heb op dit moment een 2013 LL (120.000km) op het oog, maar stuit op het volgende: de auto heeft 45.000km (1,5 jaar) gereden zonder beurt/oliewissel. Nu weet ik dat deze auto's bijna bulletproof zijn, maar ik vraag me af zo'n rare actie zich pas laat gelden bij hoge km-standen. Ik was van plan om de auto nog lang te houden, maar twijfel nogal. Verkoper zegt uiteraard dat het geen kwaad kan.

Maak ik mij zorgen om niets, of is het in een hybride (waar de motor regelmatig uitstaat en afkoelt) nog belangrijker om je aan de gestelde termijnen te houden?
Het lijkt mij dat het niet zoveel kwaad kan. Ik zou overigens niet snel een jonge occassion kopen die niet dealer onderhouden is volgens het boekje. Het zegt toch wat over een eigenaar als hij met een vrijwel nieuwe auto 2 tientjes per beurt wil besparen bij beun de haas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Er staan er genoeg te koop dus ik zou even verder kijken als je je er niet goed bij voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand

DriveSand

Transform and roll out!

JunkieLimbo schreef op zondag 28 januari 2018 @ 10:13:

Het lijkt mij dat het niet zoveel kwaad kan. Ik zou overigens niet snel een jonge occassion kopen die niet dealer onderhouden is volgens het boekje. Het zegt toch wat over een eigenaar als hij met een vrijwel nieuwe auto 2 tientjes per beurt wil besparen bij beun de haas.
Volgens mij is het een ex-lease, dus dan snap ik helemaal niet waarom het zo moeilijk is om een afspraak te maken voor een beurt. Hij is in het begin onderhouden bij de dealer, dan ineens dat gat en nog een grote beurt bij de leasemij.

Er staan er inderdaad genoeg, maar geen zwarte met creme leer... :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
Welke beurten heeft ie gemist? En is dat in de beurten daarna ingehaald/alsnog gedaan?
2013 LL is wel een hele mooie uitvoering. Die heeft als extra op de 2012 LL een vernieuwde navi interface en een armpad tussen de armsteun/vak en de navi muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand

DriveSand

Transform and roll out!

Ik weet, dat is ook de reden dat ik zo twijfel, hij ziet er van binnen netjes uit, dus ik denk dat er redelijk voorzichtig mee is omgegaan. Bij 50k heeft hij een kleine beurt bij de dealer gehad, bij 95k een grote beurt bij de leasemij. Eigenlijk heeft hij dus "maar" <30k zonder beurt gedraaid... ik maak me bij nader inzien ook wel iets te druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
https://www.lexus.nl/serv...n-onderhoud/#Introduction

Hier kan je vinden welke bijzonderheden de auto gemist heeft. Bijvoorbeeld bij 90k moeten er nieuwe bougies in. Vind ik persoonlijk niet erg schokkend.
Zwart met creme leer zie je niet vaak en is wel heel mooi. Ik zou em er niet om laten staan als hij voor de rest netjes is. Is wel mooi punt om de prijs misschien wat omlaag te krijgen, of navigatie kaart update bij lullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Hoe is jullie ervaringen met de navigatie? Ik heb mijne vrijdag laten updaten naar de 2018 mappen. Zodrea ik het adres invul van een straat die in 2005 gebouwd is dan herkend hij deze niet! Dat het iets achterloopt kan ik begrijpen maar dit kan toch niet kloppen?

Het gaat bijv om laan van Westfalen in Geleen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC

BCC

Ik heb expres de business versie zonder NAV gekocht met Bluetooth. Werkt als een trein met mijn iPhone. Enige nadeel is het missen van een subwoofer.

[ Voor 28% gewijzigd door BCC op 28-01-2018 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Frontysco schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:20:
Hoe is jullie ervaringen met de navigatie? Ik heb mijne vrijdag laten updaten naar de 2018 mappen. Zodrea ik het adres invul van een straat die in 2005 gebouwd is dan herkend hij deze niet! Dat het iets achterloopt kan ik begrijpen maar dit kan toch niet kloppen?

Ik moet soms ook de manier van zoeken omgooien. Bijvoorbeeld eerst de stad en dan pas de straat. Maar tegenwoordig gebruik ik de navigatie van de auto niet meer. Kaarten lopen ondanks de update alsnog achter, werkt niet vlot met invoeren adressen, file informatie is ook niet bepaald optimaal. Nee hoor, geef mij maar de navigatie op de telefoon zoals maps of waze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deethan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

deethan

the best is yet to come

Frontysco schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:20:

Vul eerst Geleen in en begin dan eens met westfalen?

"Push now for a Golden Age"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
deethan schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:47:
[...]

Goede tip! Ga ik vanavond eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower

Lekker laten staan, heb die ook bekeken en de achterbumper is ook overduidelijk opnieuw gespoten met nogal wat vale plekken en had daarnaast nog wat plekjes!
Daarbij had ik ook niet echt het idee dat ze de auto graag wilden verkopen, althans niet aan mij dus van mij kunnen ze de boom in.. :+

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand

DriveSand

Transform and roll out!

Zo goed had ik hem nog niet bekeken, maar heb er nog steeds geen goed gevoel bij. Verkoper was inderdaad niet heel enthousiast en echt onderhandelen was er ook niet bij. Nou ja, dan maar een andere zoeken.

En als je hem stiekem koopt nu er geen kapers meer op de kust zijn, kudos en veel plezier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
DriveSand schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:51:
Zo goed had ik hem nog niet bekeken, maar heb er nog steeds geen goed gevoel bij. Verkoper was inderdaad niet heel enthousiast en echt onderhandelen was er ook niet bij. Nou ja, dan maar een andere zoeken.

En als je hem stiekem koopt nu er geen kapers meer op de kust zijn, kudos en veel plezier ;)
Haha klopt, dat had ik dus ook maar slim dat je hem laat staan!
Is net weer één bijgekomen in Limburg met wel een mooie km-stand ook, en als ik de catalogusprijs op kenteken check zit hij wel goed in de opties. :)

Haha nee dankje, heb inmiddels al één gekocht bij een dealer en die ga ik waarschijnlijk volgende week ophalen. :+

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
U verdient een koekje mijnheer!

Top, thanks.
deethan schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:47:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Frontysco schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:22:
U verdient een koekje mijnheer!

Top, thanks.

[...]
Hey hey en ik dan?! Ik zei hetzelfde de avond er voor al ;)

Maar ondanks dat het werkt is het niet echt handig en gek dat het op die manier wel werkt maar andersom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-07 18:10

TwOkkie

Tweakin' Okkie

BCC schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 19:07:
De nieuwe is 45 kg, de oude 75kg. En zoals ik zei is dat wat de Dealer me vertelde.
Sorry, maar dan kletst die dealer uit zijn nek. Er heeft sowieso nooit een accu van 75 kilo in gezeten. Niet in een CT200h en niet in een Prius of Auris. Allemaal hebben ze dezelfde 28 cellen van 1,04 kilo per stuk. Samen met het BMS, de ventilator en de behuizing zit dat dan ergens rond de 40 kilo.

Wat bedoelt je dealer eigenlijk met "nieuwe" en "oude" ? Er is maar 1 type CT200h gemaakt. Met een facelift ergens rond 2012, maar de aandrijflijn is hetzelfde gebleven.

[ Voor 19% gewijzigd door TwOkkie op 29-01-2018 19:46 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
l3art schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:33:
[...]

Maar ondanks dat het werkt is het niet echt handig en gek dat het op die manier wel werkt maar andersom niet.
Ik heb nog een kauwgompje, ook goed? Vind t niet storend, als hij het maar kan vinden. Zo vaak navigeer ik niet, voor dagelijks gebruik zou ik wat anders pakken idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:37
Even een serie oude koeien:
gise schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:22:
Ikzelf rijdt een Lexus CT200h als leasewagen, en heb al twee keer gehad dat als ik de wasstraat in rijd, de auto in Neutraal zet (N, pookje naar links) en vervolgens pakt de rails m'n auto op om door de wasstraat te trekken, maar vervolgens schiet de auto vanzelf in de vooruit versnelling en gaat hij rijden. hierdoor al twee keer een noodstop van de gehele wasstraat veroorzaakt.

Ik weet zeker dat de auto in neutraal staat als ik aan het begin sta, want ik sta ook gewoon stil. Iemand een zelfde ervaring en is er iets wat ik fout doe?
Ik heb jaren een CT200h gereden, altijd in de sleepstraat hier gewassen en dit nooit meegemaakt. Toyota/Lexus heeft onder een vergrootglas gelegen vanwege dit soort issues en het is altijd de fout van de bestuurder geweest. Je hebt hem gewoon niet goed in N gezet.
-tom-562 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 18:30:
TMC loopt altijd een uur achter o.i.d., daar vertrouw ik niet meer op (dat had mijn S80 ook, idem voor de Golf 7 die ik voor m'n werk rij).
Om precies te zijn: TMC wordt normaal gesproken éénmaal per uur op de zender gezet, rond de spits op sommige zenders 2x à 4x.
Mattor schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 07:24:
Trek ook altijd wel redelijk vlot op, heb met de ECO stand proberen te rijden, maar het optrekken gaat mij te sloom... Zeker als je de provinciale weg op draait moet je vaak wel een beetje tempo kunnen maken, anders hangen ze achterin.
Plankgas is plankgas in alle LHD/HSD's: Alleen de curve verandert. (Hol->recht->bol) Vlot optrekken naar kruissnelheid (of strikt genomen -belasting) is juist goed voor je verbruik, zeker in een hybride maar ook in een klassieke aandrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deethan

deethan

the best is yet to come

l3art schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:33:
[...]

In Italië zat ik daar ook altijd mee, Via ...., Viale del ...., dat vond het systeem nooit, maar begin je met de vervolgnaam dus Via Garibaldi met Garibaldi beginnen dan vind ie het meteen (mits je de juiste plaatsnaam al hebt ingegeven). Blijkbaar is Laan ook zoiets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BCC

BCC

Bacchus schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:00:
Even een serie oude koeien:

[...]

Ik heb jaren een CT200h gereden, altijd in de sleepstraat hier gewassen en dit nooit meegemaakt. Toyota/Lexus heeft onder een vergrootglas gelegen vanwege dit soort issues en het is altijd de fout van de bestuurder geweest. Je hebt hem gewoon niet goed in N gezet.

[...]
Ik heb dit ook gehad. Om hem in de N te zetten moet je hem een paar seconden VAST HOUDEN op de N. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deethan

deethan

the best is yet to come

Bacchus schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:00:

[...]

Plankgas is plankgas in alle LHD/HSD's: Alleen de curve verandert. (Hol->recht->bol) Vlot optrekken naar kruissnelheid (of strikt genomen -belasting) is juist goed voor je verbruik, zeker in een hybride maar ook in een klassieke aandrijving.
Als je wilt weten wat de fabriek vind van vlot optrekken kun je dat gewoon uitproberen.
Ga 100 rijden zet die snelheid vast op de cruise control, onderbreek de cc, laat de snelheid zakken hervat de snelheid weer eens als je zo rond de 40 km per uur rijd.
Je zult je verbazen hoe vlot je weer op de 100 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
[b][message=54075875,noline]Bacchus schreef op

Zijn daar ergens cijfers van? Want heb juist het tegenovergestelde idee. De keren dat ik rustig optrek ligt mn verbruik naar mijn idee lager dan als ik vlot optrek (over een hele tank gereden gezien dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

l3art schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:48:
[...]

Zijn daar ergens cijfers van? Want heb juist het tegenovergestelde idee. De keren dat ik rustig optrek ligt mn verbruik naar mijn idee lager dan als ik vlot optrek (over een hele tank gereden gezien dan).
Het is wel vlot naar verhouding optrekken, dus langzaam beginnen zodat de auto de eerste meters maakt op enkel stroom, dan het gas verder intrappen zodat de meter naar het begin van power gaat of net het power stuk in. In ieder geval niet de kickdown intrappen. Verder helpt goed anticiperen ook voor t verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
BCC schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 07:58:
[...]

Ik heb dit ook gehad. Om hem in de N te zetten moet je hem een paar seconden VAST HOUDEN op de N. 8)7
Grappig - Met dit in gedachten heb ik m eergisteren door de wasbeer gedaan. Even vast houden did the trick inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
l3art schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:48:
Jahaa.. da's een goeie.. O-) Dat was een onderzoek van UTwente maar alles wat ik er nu van terug vind, is dat het waarschijnlijk iets van Van Maarseveen is geweest. Het kwam erop neer dat je vlot (rond 2/3e van je max vermogen) optrekt. Daardoor kun je eerder in een hoge versnelling gaan rijden. Dat laatste is dan zoveel zuiniger dat het de extra gebruikte brandstof van het optrekken compenseert.
Ik kan me zo voorstellen dat dat in een HSD/LHD nog versterkt wordt doordat het PSD extreem ver kan terugschakelen (onder de 2.000 rpm bij 100 km/u) en een deel van de nodige acceleratie uit de accu komt, die even daarvoor waarschijnlijk net met remenergie gevuld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
BCC schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 07:58:
[...]

Ik ga het van de week ook maar weer proberen. Wel apart, je schakelt naar N, de auto staat stil, zonder rem, vervolgens gaat hij alsnog rijden als hij een klein tikkie krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
Kijk gewoon naar je dashboard of hij in N staat. Je moet hem inderdaad even vasthouden maar je ziet hem echt wel gewoon in N staan. Ik heb nog geen problemen gehad in de wasstraat anders dan een waarschuwingsmelding in een lange wasstraat dat de accu bijna leeg was. Het was dus niet erg verstandig van mij om volledig elektrisch naar de wasstraat toe te rijden. Voortaan zorgen dat de accu helemaal vol is voordat de wasbeurt begint.

Die melding was overigens: 'low traction battery charge when not in D position'.

[ Voor 8% gewijzigd door JunkieLimbo op 31-01-2018 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

gise schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:18:
[...]

Ik ga het van de week ook maar weer proberen. Wel apart, je schakelt naar N, de auto staat stil, zonder rem, vervolgens gaat hij alsnog rijden als hij een klein tikkie krijgt.
Ja, mij werd dit laatst ook uitgelegd door de 17 jarige wasstraat medewerker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-06 22:00
Heeft iemand hier de performance dempers achteraf laten monteren? Deze waren destijds alleen op de luxuryline leverbaar. Ik heb een prijs opgevraagd bij de lexus dealer. Ze vragen er 585 euro voor inclusief montage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
ZIjn er hier mensen die van een rappe diesel overgestapt zijn naar een CT200h?

Ik rijd op dit moment in een 200pk /400nm sterke Alfa Romeo JTD uit 2005. Alle vooroordelen ken ik wel, maar de auto is nooit onbetrouwbaar gebleken. Sterker nog, van de 350.000km op de teller hebben wij er 200.000 gereden zonder enig gebrek. En de auto is nog steeds in prima staat, maar door zijn grote velgen en verlaging begin ik het steeds spartaanser aanvoelen, te veel lawaai maken op snelweg. Ook vind ik het steeds onprettiger rijden en ben ik toe aan iets nieuws en van deze tijd wat ontspannender rijdt.

ik rijd tussen de 20.000 en 25.000 km per jaar. Na veel verschillende diesels te hebben bekeken Audi/BMW (de 4 cilinder diesels) stuitte ik per toeval op een CT200h. Ik heb me er een beetje in verdiept en wist bijv niet eens dat dit eigenlijk een 'Prius' is in een heel mooi jasje. (ik weet wel dat het niet 1 op 1 is maar toch). Dat ze uiterst betrouwbaar blijken maak ik op uit de vele reviews en nauwelijks topics over problemen, tenzij ik iets gigantisch over het hoofd heb gezien.

De CT200h zal in de maandelijkse vaste lasten stukken goedkoper zijn dan mijn Alfa en het verbruik zal ook veel schelen. Verbruik van de Alfa is 1/15,6 aan de pomp.

Hoewel ik nog wil proefrijden omdat ik geen ervaring heb met CVT vraag ik me af of het extra vermogen dat ik nu beschikbaar heb niet gemist wordt in de Lexus? iemand met een een soortgelijk overstap? geeft de auto echt zoveel rust als men doet suggereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Je mist niet het vermogen, maar het gevoel van vermogen. Dus hij geeft inderdaad veel rust! Zeker aangezien ik hiervoor een MX5 reed :)

[ Voor 19% gewijzigd door BCC op 08-02-2018 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
In de sportstand trekt hij in de stad als een malle icm met de cvt. Maarja als je zo rijdt dan haal je maar een matig verbruik. Juist het accepteren van de filosofie van de auto en een aanpassing van je rijgedrag zorgt voor het relaxte gevoel en een goed verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Nu online
Daar heb ik dan opzich geen moeite mee. Hard rijden is leuk, maar dat doe ik nu alleen op de snelweg omdat de auto daar heel erg naar neigt. Door de stad jagen heeft echt geen enkele zin.

Ik ben alleen na een rit van een kleine 200km wel gewoon gaar en af. Aangezien ik familie heb wonen op zo'n afstand komt dat dikwijls voor. Woon/werk is dagelijk 75km met soms een uitschieter van 200km ivm dienstreis ivm meetings.

130-140 op cruise en dan ontspannen door is wel waar ik naar opzoek ben.

uit de reacties hier lees ik dat inhaal actie op snelweg gewoon prima te doen is. Maar een sportauto zal het nooit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Niet online
@JipJapGoedje We hebben een tijdje de Lexus CT gehad, met tegelijk een Prius met dezelfde aandrijflijn. De CT heeft veel betere geluidsisolatie en scherper weggedrag. Ik vond het een genot om in te rijden. In NL heb je afdoende vermogen, ook voor tussensprints, en het verbruik is - zeker vergeleken de prestaties - laag. Ik zou zeggen, maak een proefrit. De motorisering is tenslotte voor alle uitvoeringen hetzelfde, dus alleen de gewenste uitrusting is wat je vervolgens kunt matchen met het aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Mijn google skills laten het af weten.

CT200H BL met Goodyear Eagle F1 banden 16 inch - Zomer.
Ik kan werkelijk waar nergens de bandenspanning vinden.
Goodyear refereert naar de handleiding van de auto, hier is alleen 15 en 17inch in te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Nu online
desmond schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:23:
@JipJapGoedje We hebben een tijdje de Lexus CT gehad, met tegelijk een Prius met dezelfde aandrijflijn. De CT heeft veel betere geluidsisolatie en scherper weggedrag. Ik vond het een genot om in te rijden. In NL heb je afdoende vermogen, ook voor tussensprints, en het verbruik is - zeker vergeleken de prestaties - laag. Ik zou zeggen, maak een proefrit. De motorisering is tenslotte voor alle uitvoeringen hetzelfde, dus alleen de gewenste uitrusting is wat je vervolgens kunt matchen met het aanbod.
Dat zal ik zeker doen.
Lees vooral dat men de auto te sloom vindt. Als ik kijk naar vergelijkbare leaseauto's zoals Renault Megane 1.5 diesel dan zit die op 12 sec naar de 100kmh. Dus ja wat is traag. Die dingen zie je ook in grote getallen rondrijden.

ach, we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Frontysco schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 15:17:

Goodyear refereert naar de handleiding van de auto, hier is alleen 15 en 17inch in te vinden.
Google gelaten voor wat het is en in het instructieboekje gekeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
De 0-100-tijd is inderdaad maar zo-zo en de topsnelheid is bescheiden. Daarbij krijg je door de CVT de geluidskarakteristiek van een sportvliegtuigje. Maarrrrr..
De Toyota-hybrides en dan in het bijzonder de Lexus-uitvoeringen daarvan zijn het toonbeeld van ontspannen weggedrag. Het soort geluid is vooral wennen, na een paar dagen (misschien weken voor een verstokte dieselaar) is het audio-filter in je hoofd aangepast. Tussenacceleraties op alle snelheden gaan makkelijker en vlotter dan je obv de 0-100 zou verwachten en (naar keuze) met weinig of kortdurend misbaar.
Op basis van wat ik van je lees, zou een CT echt voor je kunnen werken, als een IS300h in je budget past (groter, zeldzamer en zijn er nog niet zo lang), zou je daar ook veel plezier van kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand

DriveSand

Transform and roll out!

Een Fiesta met 82pk... ik kan me (helaas) alleen een voorstelling maken van een sterke diesel met veel koppel, maar je zult op hogere snelheden met de Lexus niet zo'n duw in je rug krijgen als met de Alfa. Of dat erg is moet je ondervinden met een proefrit. Ik ben zelf geen doorrijder (kan ook niet met zo'n grasmaaiermotor) maar in de Lexus heb ik er ook absoluut geen behoefte aan, na meerdere proefritjes stapte ik steeds weer ontspannen uit. Volgende week mag ik er dan ook eentje ophalen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
De CT gaat best rap naar de 100 als je em vloert. Maar je voelt er niet veel van. Je word maar 1x in de stoelen gedrukt en niet meerdere keren zoals bij een schakelbak. Het is echt wennen en wanneer je vol gas optrekt gaat de motor snel richting de 5000 toeren en blijft daar totdat je gas terug neemt. Qua lawaai valt het reuze mee maar va 4000 toeren klinkt de 1.8 niet sexy meer. Eenmaal op snelheid valt het toerental terug naar ongeveer 2000 en dan hoor je em niet meer. Ik kom zelf niet uit een 200pk diesel maar heb jaren Opel astra gereden met 1.3 90pk en 1.7 110pk. Daarnaast ook een hele tijd een 308 hdi met 120pk. De 308 doet 0-100 ook in iets van 10 sec. dus de CT zou net zo snel moeten zijn. Hij voelt niet net zo snel maar toch is de ct vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
l3art schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 17:44:
[...]

Google gelaten voor wat het is en in het instructieboekje gekeken?
Nee, zo ver was ik nog niet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OIsFsgPBvGrL5WOQg9gCWfUO/thumb.jpg
Ik heb momenteel een vervangende ct van de dealer. Ik zie dat in dit nieuwe model het verbruik afgebeeld wordt met km/l wat veel bruikbaarder is dan de L/100 in mijn oude ct.
Weet iemand of deze weergave ook voor de oudere CT mogelijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

JunkieLimbo schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:48:
[afbeelding]
Ik heb momenteel een vervangende ct van de dealer. Ik zie dat in dit nieuwe model het verbruik afgebeeld wordt met km/l wat veel bruikbaarder is dan de L/100 in mijn oude ct.
Weet iemand of deze weergave ook voor de oudere CT mogelijk is?
Ik kon in mijn 2012 model dit instellen wanneer ik stil stond, in de boordcomputer settings gaan en daar km/l enzo aantikken :). Volgens mij mogelijk op elke variant.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunkieLimbo
Kecin schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:56:
[...]

Ik kon in mijn 2012 model dit instellen wanneer ik stil stond, in de boordcomputer settings gaan en daar km/l enzo aantikken :). Volgens mij mogelijk op elke variant.
Haha wat stom. Zit ik me al maanden af te vragen waarom ze zon rare schaal gebruiken, kan ik het gewoon zelf aanpassen. So sad..

Dank iig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rosje77
Gister bij toeval iets ontdekt....
Ik heb de HDD van de CT lekker vol staan met muziek. Al mn lievelings CD's heb ik geïmporteerd.
Maar ik wil niet de hele tijd naar dezelfde cd luisteren. De random functie gaat niet alles randommen maar alleen de cd die je op dat moment afspeelt.
Ik had als workaround bedacht om een afspeel lijst te maken waar ik alle cd's in zet, en vervolgens die op random af te spelen. Best veel werk als de HDD aardig vol zit...

Nu kom ik er gister achter dat wanneer je de random knop wat langer ingedrukt houdt, je dan een random krijgt op alle albums.. 8) it's so easy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Frontysco schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 15:17:

Wat staat er op de sticker op je dorpel als je de deur aan de bestuurderskant opent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
SteveWoz schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 18:31:
[...]

Wat staat er op de sticker op je dorpel als je de deur aan de bestuurderskant opent?
Zal zondag eens kijken! Heb op dealers advies nu 2.5 rondom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
Ik heb mijn 17" banden nu ook op 2,5 en had verwacht dat dit erg hard zou rijden. Valt me erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semidevidra
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08-2021
Ff kijken hoor
Ik zag laatst bij het oppompen op zo'n tabel 2.4, voor mijn banden (goodyear efficientgrip) 205/55R16 (16inch) moet ik 2.6 bar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
SteveWoz schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 18:31:
[...]

Iedere dag gewoon overheen kijken, heerlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinjkok
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:18
Hoi iedereen,

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor a CT200h. Nu zag ik er een staan met 215.000 km op de teller. Verder rijdt deze auto sinds 55.000 km op CNG. Verwachten jullie dat ik een groot risico neem met een auto met een dergelijke kilometerstand in combinatie met een CNG systeem? Ik hoor graag jullie mening.

Tesla Model 3 2019 SR+ | 19.890 Wp OW | Panasonic MDC05J3E5 Monoblock WP

Pagina: 1 ... 23 ... 33 Laatste