Weet iemand of er al standaard kabels voor de subwoofer naar de achterbak lopen? Mis toch wel een beetje het gedreun zo zonder...THxZ0NE schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:56:
[knip]Eveneens zie je in de achterbak een subwoofer zitten:
[afbeelding]
Stel je niet te veel voor van de standaard-woofer. Die komt niet in de buurt van "gedreun". Daarvoor zul je echt wat meer hardware moeten installeren (en dus sowieso flink moeten kabelen).
Dat zijn goede berichten. Ben zelf van plan dit jaar een andere auto te kopen en de keuze ligt op de toyota auris hybrid of een ct200h. Toyota uit 2013 of een Lexus uit 2012. Maar dit soort berichten over betrouwbaarheid zijn wel prettig om te lezen.Brilsmurfffje schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:59:
@MrN we hebben hier een 2012 model en nu al bijna 135k km in het bezit. Tot nu toe is er nog nooit wat vervangen aan de auto dus met de betrouwbaarheid zit het wel goed. Afgelopen winter bij -24 graden startte het ding zonder twijfelen in 1x.
De zaken die de dealer heeft gedaan zijn vloeistoffen, filters en ruitenwissers. Zaken als remmen zijn nog nooit vervangen. Zeer onder de indruk van de kwaliteit van de auto want ook het interieur is vrij van kraakjes en rammeltjes.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Hier maart 2011 eerste eigenaar, blind besteld. Uitsluitend onderhoudsschema gevolgd. Nooit problemen gehad. Meest betrouwbare auto die ik ooit gehad heb, en dat voor een splinternieuw model voor Lexus.
Ook eerste eigenaar trouwens, voordeel van de auto is dat het hele interieur geen softtouch rubber bevalt maar het allemaal gewoon plastic is waardoor je niet van die vervellende interieurpanelen krijgt zoals we bij Volkswagens zagen.l3art schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 17:14:
[...]
Dat zijn goede berichten. Ben zelf van plan dit jaar een andere auto te kopen en de keuze ligt op de toyota auris hybrid of een ct200h. Toyota uit 2013 of een Lexus uit 2012. Maar dit soort berichten over betrouwbaarheid zijn wel prettig om te lezen.
Het weggedrag van de auto is ook wel fijn, het nodigt totaal niet uit om te gaan boenderen en het schuift heel gecontroleerd weg over de voorwielen. Maar daar staat tegenover dat het heel stabiel is op de snelweg en ook dwarsrichels in snelwegbochten zijn geen probleem.
En toch kan het ding (voor een 1.400 kg voorwielaandrijver met niet heel veel vermogen) best leuk de bocht door. Iedereen die toentertijd mijn CT200h over een bergweggetje mocht sturen stapte daarna met een grijns van oor tot oor uit.Brilsmurfffje schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:44:
[...]
Het weggedrag van de auto is ook wel fijn, het nodigt totaal niet uit om te gaan boenderen en het schuift heel gecontroleerd weg over de voorwielen. Maar daar staat tegenover dat het heel stabiel is op de snelweg en ook dwarsrichels in snelwegbochten zijn geen probleem.
En over snelweggedrag: Een vriendin die normaal nogal zenuwachtig is over hard rijden zat rustig op de achterbank haar boekje te lezen en heeft het geen seconde doorgehad dat we bij Frankfurt even topsnelheid (ook al is dat maar 180 km/u) deden.
Ik zei niet dat hij het niet konBacchus schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:58:
[...]
En toch kan het ding (voor een 1.400 kg voorwielaandrijver met niet heel veel vermogen) best leuk de bocht door. Iedereen die toentertijd mijn CT200h over een bergweggetje mocht sturen stapte daarna met een grijns van oor tot oor uit.![]()
En over snelweggedrag: Een vriendin die normaal nogal zenuwachtig is over hard rijden zat rustig op de achterbank haar boekje te lezen en heeft het geen seconde doorgehad dat we bij Frankfurt even topsnelheid (ook al is dat maar 180 km/u) deden.
Klopt het dat bij dit model de navigatie nooit meer geüpdate is? Is een hdd navigatie systeem toch? Heb een Executive line model uit 2012 op het oog.
Natuurlijk is navigatie niet het meest bepalende bij het kopen van een auto maar ergens is het ook wel zonde dat je zo'n mooi scherm hebt met alles er op en aan maar dan heb je nog je telefoon er naast vanwege de navigatie....
Natuurlijk is navigatie niet het meest bepalende bij het kopen van een auto maar ergens is het ook wel zonde dat je zo'n mooi scherm hebt met alles er op en aan maar dan heb je nog je telefoon er naast vanwege de navigatie....
Als ik het versienummer op http://www.lexus-mapupdates.eu goed interpreteer, zijn er dit jaar twee updates geweest. De prijs is iets onder de € 200. Als je de auto bij een dealer koopt, mag je m.i. verwachten dat die de navigatie-update inclusief geeft.
Ik kan de verhalen hierboven alleen maar bevestigen. Ik heb mijn CT200h nu bijna een jaar en heb er afgelopen jaar zo'n 60k mee gereden, nooit problemen gehad. Zelfs de originele banden van de dealer zitten er nog op. Nog geen slijtage onderdelen hoeven te vervangen enkel onderhoud volgens schema. By far de meest betrouwbare en robuuste auto die ik ooit heb gehad samen met mn Mazda.
De DS3 die ik hier voor had moest na 30k al nieuwe remblokken en bij 45k al nieuwe bandjes hebben. Ik ben heel happy in ieder geval en wil nooit meer iets anders dan een hybride of volledig elektrische aandrijflijn met automaat, heerlijk.
De DS3 die ik hier voor had moest na 30k al nieuwe remblokken en bij 45k al nieuwe bandjes hebben. Ik ben heel happy in ieder geval en wil nooit meer iets anders dan een hybride of volledig elektrische aandrijflijn met automaat, heerlijk.
HD4Life @ Full-HD
Deze staat bij een toyota dealer wordt dus een lastig dingetje, maar vragen kan altijd natuurlijk.Bacchus schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:10:
Als ik het versienummer op http://www.lexus-mapupdates.eu goed interpreteer, zijn er dit jaar twee updates geweest. De prijs is iets onder de € 200. Als je de auto bij een dealer koopt, mag je m.i. verwachten dat die de navigatie-update inclusief geeft.
De updates voor Lexus en Toyota zijn hetzelfde voor zover ik weetl3art schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:30:
[...]
Deze staat bij een toyota dealer wordt dus een lastig dingetje, maar vragen kan altijd natuurlijk.
Mijn vriendin overweegt overigens ook de aanschaf van een CT200h als opvolger van haar Corsa, maar ze is een beetje huiverig voor het idee dat ze in een veredelde Prius rijdt
Nu willen remblokken en banden niet alles zeggen, dat ligt ook heel erg aan de rijstijl. Die zijn niet ineens significant anders op een Lexus dan op een Citroën.Davidshadow13 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:21:
Ik kan de verhalen hierboven alleen maar bevestigen. Ik heb mijn CT200h nu bijna een jaar en heb er afgelopen jaar zo'n 60k mee gereden, nooit problemen gehad. Zelfs de originele banden van de dealer zitten er nog op. Nog geen slijtage onderdelen hoeven te vervangen enkel onderhoud volgens schema. By far de meest betrouwbare en robuuste auto die ik ooit heb gehad samen met mn Mazda.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Hoezo huiverig. Het enige wat een CT gemeen heeft met de Prius is de aandrijflijn, en die is bewezen betrouwbaar. Het chassis, het onderstel, het interieur en de rest zijn gewoon door Lexus zelf ontworpen en passen qua kwaliteit ook in het gamma van Lexus. Ik heb nooit het gevoel dat ik in een Toyota rijdt. Ook al is dat natuurlijk wel zo het productieproces en bijkomende kwaliteitscontrole zijn gewoon hetzelfde.Metalfreak schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:53:
[...]
De updates voor Lexus en Toyota zijn hetzelfde voor zover ik weet
Mijn vriendin overweegt overigens ook de aanschaf van een CT200h als opvolger van haar Corsa, maar ze is een beetje huiverig voor het idee dat ze in een veredelde Prius rijdt
Zou zelf graag een IS300h gaan rijden na deze, wat een mooie bak is dat zeg. Alleen in de lease niet heel leuk met 22% bijtelling.
HD4Life @ Full-HD
Ben wel een beetje benieuwd naar het verbruik van de nieuwe IS hybrids (vanaf bj 2013) op papier ziet het er heel mooi namelijk.Metalfreak schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:53:
[...]
Mijn vriendin overweegt overigens ook de aanschaf van een CT200h als opvolger van haar Corsa, maar ze is een beetje huiverig voor het idee dat ze in een veredelde Prius rijdtZelf rijd ik sinds kort een IS350, maar da's van een andere klasse
Hiervoor een IS200 gehad, maar daar heb ik ook in 5+ jaar nog nooit 1 probleem mee gehad, wat dat betreft is Lexus wel een uitzonderlijke klasse.
[...]
Nu willen remblokken en banden niet alles zeggen, dat ligt ook heel erg aan de rijstijl. Die zijn niet ineens significant anders op een Lexus dan op een Citroën.
Verder zit ik zelf te kijken voor een CT-200H, mooi ding het lijkt meer op een Toyota Auris(bj tot 2012) van binnen, alleen dan net iets luxer aangekleed.
Ik zou zeggen: check spritmonitor.desemidevidra schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:16:
[...]
Ben wel een beetje benieuwd naar het verbruik van de nieuwe IS hybrids (vanaf bj 2013) op papier ziet het er heel mooi namelijk.
Verder zit ik zelf te kijken voor een CT-200H, mooi ding het lijkt meer op een Toyota Auris(bj tot 2012) van binnen, alleen dan net iets luxer aangekleed.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Ook een beest van een wagen, maar een godsvermogen voor mij aan benzinekosten als ik zo een bak wil halen:P oudere ISjes ook..Metalfreak schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:21:
[...]
Ik zou zeggen: check spritmonitor.deDie van mij is geen hybride, een IS350 uit 2006 die destijds nooit in NL geleverd is met 3,5L V6 (om wat tegenwicht te bieden aan de ecohokken
)
Ik kan die uitspraak bijna niet serieus nemen: De Prius (en eigenlijk elke Toyota hybride) is op alle gebieden veruit superieur aan de Corsa*, als ze nu een 2011 1-serie reed, dan snapte ik twijfel misschien wel.Metalfreak schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:53:
Huiverig om een auto te rijden die het gemak, comfort, lage verbruik en de ongeëvenaarde betrouwbaarheid van de Toyota hybride combineert met de uitrusting, stoelen en het ontwerp en onderstel van Lexus? Zit daar ook maar iets bij om je bezorgd over te maken?
* Ok, misschien biedt de Yaris niet meer ruimte en zijn de anderen niet in een kleiner vak te parkeren.
Ach, 1:10 vind ik nog binnen het acceptabelesemidevidra schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:32:
[...]
Ook een beest van een wagen, maar een godsvermogen voor mij aan benzinekosten als ik zo een bak wil halen:P oudere ISjes ook..
Behalve uiterlijk dan, ik vind een Corsa qua uiterlijk nog mooier dan een Prius, maar goed, dat is mijn mening, dat hoef je niet met me eens te zijnBacchus schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:41:
[...]
Ik kan die uitspraak bijna niet serieus nemen: De Prius (en eigenlijk elke Toyota hybride) is op alle gebieden veruit superieur aan de Corsa*, als ze nu een 2011 1-serie reed, dan snapte ik twijfel misschien wel.
Dat zijn ook precies de redenen dat ze wil upgraden. Ze ziet bij mijn nieuwe en vorige auto dat het bij Lexus wel erg goed in elkaar zit allemaal, maar ze wil vooral qua verbruik niets toegeven (rijdt nu 1:17 met haar Corsa). Een Audi A3 lijkt haar ook wel iets, maar ik ben het daar weer qua betrouwbaarheid niet zo mee eensHuiverig om een auto te rijden die het gemak, comfort, lage verbruik en de ongeëvenaarde betrouwbaarheid van de Toyota hybride combineert met de uitrusting, stoelen en het ontwerp en onderstel van Lexus? Zit daar ook maar iets bij om je bezorgd over te maken?
* Ok, misschien biedt de Yaris niet meer ruimte en zijn de anderen niet in een kleiner vak te parkeren.

Ook dat verbruik haal je niet met een A3: Zelfs de 77 kW 1.2 TFSI doet al 6,5 l/100km.Metalfreak schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:31:
Dat zijn ook precies de redenen dat ze wil upgraden. Ze ziet bij mijn nieuwe en vorige auto dat het bij Lexus wel erg goed in elkaar zit allemaal, maar ze wil vooral qua verbruik niets toegeven (rijdt nu 1:17 met haar Corsa). Een Audi A3 lijkt haar ook wel iets, maar ik ben het daar weer qua betrouwbaarheid niet zo mee eens
In de 4 jaar dat ik de ct200h heb gereden was mijn gemiddelde 1:18 ongeveer. Ik denk dat je met de Lexus heel wat betrouwbaarder af bent dan met de A3 overigens. Onderbouwing heb ik daar trouwens niet voor.Metalfreak schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:31:
Dat zijn ook precies de redenen dat ze wil upgraden. Ze ziet bij mijn nieuwe en vorige auto dat het bij Lexus wel erg goed in elkaar zit allemaal, maar ze wil vooral qua verbruik niets toegeven (rijdt nu 1:17 met haar Corsa). Een Audi A3 lijkt haar ook wel iets, maar ik ben het daar weer qua betrouwbaarheid niet zo mee eens
Een hele rij microsoft certificeringen.
Who cares dat het een veredelde Prius is? Zijn echt prima wagen om van A naar B te gaan, rijdt je vriendin veel file? Want dan zit cruise je heerlijk stapvoets elektrisch. Hellingproef? Ik kan de auto millimeter voor millimeter een helling oprijden. Glad wegdek? Gewoon lomp vol het gas instampen en de auto rijdt perfect rechtdoor weg. Kortom je moet wel echt een kneus zijn om een hybride Lexus/Toyota in een eenzijdig ongeluk krijgen.Metalfreak schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:53:
[...]
Mijn vriendin overweegt overigens ook de aanschaf van een CT200h als opvolger van haar Corsa, maar ze is een beetje huiverig voor het idee dat ze in een veredelde Prius rijdtZelf rijd ik sinds kort een IS350, maar da's van een andere klasse
Hiervoor een IS200 gehad, maar daar heb ik ook in 5+ jaar nog nooit 1 probleem mee gehad, wat dat betreft is Lexus wel een uitzonderlijke klasse.
Je kan een Hybride Toyota/Lexus met 1 pedaal rijden als je een beetje anticipeert. alleen bij het verlaten van de snelweg heb je de remblokken nodig als je niet wilt afremmen op de rijbaan maar enkel de uitvoeg strook. Trap je het rempedaal licht in dat gooit hij de generator erop en pas bij verder doordrukken voel je de blokken op de schijven komen. Dit vergt wat oefening in het begin in anticipatie en gevoel vanuit het rempedaal. Maar we hadden hier een Prius die na 150k nog op de originele blokken stond.Nu willen remblokken en banden niet alles zeggen, dat ligt ook heel erg aan de rijstijl. Die zijn niet ineens significant anders op een Lexus dan op een Citroën.
Nee, ze rijdt weinig file, veel B-wegen in Duitsland die vrij rustig zijn.Brilsmurfffje schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:39:
[...]
Who cares dat het een veredelde Prius is? Zijn echt prima wagen om van A naar B te gaan, rijdt je vriendin veel file? Want dan zit cruise je heerlijk stapvoets elektrisch. Hellingproef? Ik kan de auto millimeter voor millimeter een helling oprijden. Glad wegdek? Gewoon lomp vol het gas instampen en de auto rijdt perfect rechtdoor weg. Kortom je moet wel echt een kneus zijn om een hybride Lexus/Toyota in een eenzijdig ongeluk krijgen.
Tja, maar dan moet je wel als een volleerd ecowarrior gaan rijden neem ik aan? Haar kennende zal dat in elk geval niet gaan gebeuren[...]
Je kan een Hybride Toyota/Lexus met 1 pedaal rijden als je een beetje anticipeert. alleen bij het verlaten van de snelweg heb je de remblokken nodig als je niet wilt afremmen op de rijbaan maar enkel de uitvoeg strook. Trap je het rempedaal licht in dat gooit hij de generator erop en pas bij verder doordrukken voel je de blokken op de schijven komen. Dit vergt wat oefening in het begin in anticipatie en gevoel vanuit het rempedaal. Maar we hadden hier een Prius die na 150k nog op de originele blokken stond.
Ik lease een IS300h en doe gemiddeld 1:15.2. Dat is terwijl ik hem vrijwel altijd in de sport stand heb staan. In normal mode kun je 1.16 doen en in Eco mode is 1.18 mogelijk maar het hangt uiteraard geheel van je rechtervoet af, soms wil je gewoon die 223pk aansprekensemidevidra schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:16:
[...]
Ben wel een beetje benieuwd naar het verbruik van de nieuwe IS hybrids (vanaf bj 2013) op papier ziet het er heel mooi namelijk.
Ook dan is de hybride aandrijving ideaal, gewoon heerlijk cruisen met een relaxte muziekje op, stress verlagend autorijdenMetalfreak schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:45:
[...]
Nee, ze rijdt weinig file, veel B-wegen in Duitsland die vrij rustig zijn.
Nee dat hoeft niet eens maar je moet het ook een beetje als een sport zien, kwa reistijd maakt het niet zo heel veel uit. Als het warmer weer is halen we hier 4.7 op de BC over 1 hele tank.Tja, maar dan moet je wel als een volleerd ecowarrior gaan rijden neem ik aan? Haar kennende zal dat in elk geval niet gaan gebeuren
Je hoeft inderdaad niets maar je verbruik is deels afhankelijk van je rechtervoet: In de CT kan dat ergens van 4,0 tot 6,5 l/100 km uiteen lopen. De meeste hybrides helpen je daar wat meer van bewust te zijn, al zijn ze volgens mij juist minder gevoelig voor rijstijl dan pure brandstofwagens.
De CT is vooral "gewoon" een fijne wagen om te rijden, die uitnodigt tot relaxed autorijden maar bijna stiekem ook vlot meedoet als je hem dat vraagt. Ik kan me een recensie van een autojournalist herinneren die vond dat de auto slecht op het gas reageerde. Hij lette echter alleen op het motorgeluid en dat kwam inderdaad pas na een paar seconden opzetten, terwijl hij inmiddels wel van stilstand naar 60 km/u was versneld. Dat vind ik typerend voor de auto: Geen spektakel maar wel gewoon nette prestaties.
De CT is vooral "gewoon" een fijne wagen om te rijden, die uitnodigt tot relaxed autorijden maar bijna stiekem ook vlot meedoet als je hem dat vraagt. Ik kan me een recensie van een autojournalist herinneren die vond dat de auto slecht op het gas reageerde. Hij lette echter alleen op het motorgeluid en dat kwam inderdaad pas na een paar seconden opzetten, terwijl hij inmiddels wel van stilstand naar 60 km/u was versneld. Dat vind ik typerend voor de auto: Geen spektakel maar wel gewoon nette prestaties.
Dat is inderdaad wel zo. In een Lexus hybride stap je zelden gestressed of opgejaagd uit je auto, omdat het zo super-relaxed rijdt. Ook het feit dat je een (soort van) CVT hebt helpt daar enorm bij; geen geschakel en horten/stoten die je bij met name de DSG automaten nogal hebt (daar stoorde ik mij enorm aan in mijn vorige A3) maar alles gaat heel vloeiend. Het zal denk ik het dichtst in de buurt komen met hoe een Tesla rijdt?
Dat is toch ook vaak de oorzaak van het geloei dat je zo vaak leest in reviews? Dat journalisten gaan planken met de CVT terwijl je net zo snel of sneller versnelt door het pedaal halfgas te houden oid. Je mist een stukje beleving bij accelereren, maar het gaat stiekem wel heel vlot.
Mijn theorietje hierover: Je lichaam is heel gevoelig voor *verandering* in de G-krachten. Zit je in een schommelstoel, en iemand trekt die stoel naar achteren, dan voel je dat onmiddelijk. Ook al wordt je langzaam naar achteren getrokken, je voelt dat de krachten op je lichaam veranderen. Hou je hem stil in een bepaalde positie, dan went dat onmiddelijk en voel je eigenlijk niks bijzonders meer.
Bij de start van een vliegtuig merk je die eerste aanzet ook heel goed. Je wordt even in je stoel gedrukt, maar eenmaal op vol vermogen merk je niet veel meer van de acceleratie. Maar die gaat wel door, want na een poosje rijden heb je genoeg snelheid om los te komen. En die overgang voel je natuurlijk ook weer heel goed, waarna het klimmen zelf is dan weer redelijk statisch aanvoelt..
Hetzelfde heb je met onze CVT: Op het moment dat je gas intrapt, voel je even de toename van G-krachten, maar dat blijft verder gelijk totaan je kruissnelheid. Weinig spectaculair. Helemaal als het motorgeluid ook nog eens na lijkt te ijlen op de stand van je gaspedaal.
Maar dan een handbak: Koppelen - goed voelbaar. Accelereren - voelbaar, temeer omdat met het toerental het vermogen ook toeneemt en je dus steeds een toename van de acceleratiekracht hebt. Eventueel turbootje erbij: kicken! En dan komt het moment dat je tegen de limieten van een ICE met een vaste overbrenging oploopt - je moet schakelen. Weg acceleratie. En hallo nieuwe versnelling waar het hele circus weer van voren af aan begint. Dat is het gevoel wat we kennen en waar we mee opgegroeid zijn. Het gevoel van een accelererende auto, hoe krachtiger, hoe beter. Maar eigenlijk zit iemand je dus als een dolle aan je schommelstoel te trekken!
Tot zover mijn theorietje...
Eenmaal gewend aan de CVT voel ik me gewoon net als een piloot die met zijn gashandel de stuwkracht regelt. Maar dan met mijn voet. Laat de auto verder zelf maar uitzoeken hoe die mijn snelheidswens omzet in de aansturing van de ICE. Die is erop geprogrammeerd en kan dat veel beter dan ik.
Bij de start van een vliegtuig merk je die eerste aanzet ook heel goed. Je wordt even in je stoel gedrukt, maar eenmaal op vol vermogen merk je niet veel meer van de acceleratie. Maar die gaat wel door, want na een poosje rijden heb je genoeg snelheid om los te komen. En die overgang voel je natuurlijk ook weer heel goed, waarna het klimmen zelf is dan weer redelijk statisch aanvoelt..
Hetzelfde heb je met onze CVT: Op het moment dat je gas intrapt, voel je even de toename van G-krachten, maar dat blijft verder gelijk totaan je kruissnelheid. Weinig spectaculair. Helemaal als het motorgeluid ook nog eens na lijkt te ijlen op de stand van je gaspedaal.
Maar dan een handbak: Koppelen - goed voelbaar. Accelereren - voelbaar, temeer omdat met het toerental het vermogen ook toeneemt en je dus steeds een toename van de acceleratiekracht hebt. Eventueel turbootje erbij: kicken! En dan komt het moment dat je tegen de limieten van een ICE met een vaste overbrenging oploopt - je moet schakelen. Weg acceleratie. En hallo nieuwe versnelling waar het hele circus weer van voren af aan begint. Dat is het gevoel wat we kennen en waar we mee opgegroeid zijn. Het gevoel van een accelererende auto, hoe krachtiger, hoe beter. Maar eigenlijk zit iemand je dus als een dolle aan je schommelstoel te trekken!
Tot zover mijn theorietje...
Eenmaal gewend aan de CVT voel ik me gewoon net als een piloot die met zijn gashandel de stuwkracht regelt. Maar dan met mijn voet. Laat de auto verder zelf maar uitzoeken hoe die mijn snelheidswens omzet in de aansturing van de ICE. Die is erop geprogrammeerd en kan dat veel beter dan ik.
[ Voor 8% gewijzigd door TwOkkie op 18-05-2017 18:11 ]
[J|O|R] <- .signature.gz
Een half uurtje geleden een telefoontje van het garagebedrijf dat ik me de trotse eigenaar mag noemen van deze auto:
https://mobileoccasions.t...5SKL5MML0N206915418052017
Op 150 euro verschil het garagebedrijf uitgelopen en 15 minuten later een telefoontje dat na veel bellen etc het toch gelukt was de auto te kunnen leveren voor de door mij gestelde prijs. Dit is overigens wel een zeer compacte samenvatting van de onderhandelingen vandaag.
Maar goed ben tevreden. Mooie bak en erg onder de indruk van de kwaliteit. Geen Mark Levinson maar vind het geluid zo ook al best goed. Ga er sowieso dik op vooruit.
https://mobileoccasions.t...5SKL5MML0N206915418052017
Op 150 euro verschil het garagebedrijf uitgelopen en 15 minuten later een telefoontje dat na veel bellen etc het toch gelukt was de auto te kunnen leveren voor de door mij gestelde prijs. Dit is overigens wel een zeer compacte samenvatting van de onderhandelingen vandaag.
Maar goed ben tevreden. Mooie bak en erg onder de indruk van de kwaliteit. Geen Mark Levinson maar vind het geluid zo ook al best goed. Ga er sowieso dik op vooruit.
[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 18-05-2017 18:26 ]
Nice, gefeliciteerd! Daar ga je veel plezier van hebben.
Die Xenon op de optielijst is een foutje, denk ik? Of heeft de vorige eigenaar dat achteraf erin gehackt? Je hebt een uitvoering met navi zie ik, dan heb je sowieso al een iets beter audiosysteem dan standaard, volgens mij oa een bescheiden woofertje in de kofferbak.
Die Xenon op de optielijst is een foutje, denk ik? Of heeft de vorige eigenaar dat achteraf erin gehackt? Je hebt een uitvoering met navi zie ik, dan heb je sowieso al een iets beter audiosysteem dan standaard, volgens mij oa een bescheiden woofertje in de kofferbak.
[ Voor 9% gewijzigd door Bacchus op 19-05-2017 07:45 ]
Dat is hartstikke zuinig.... meeste auto's halen niet eens 1 op 15 (wel op papier)kazuka schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:47:
[...]
Ik lease een IS300h en doe gemiddeld 1:15.2. Dat is terwijl ik hem vrijwel altijd in de sport stand heb staan. In normal mode kun je 1.16 doen en in Eco mode is 1.18 mogelijk maar het hangt uiteraard geheel van je rechtervoet af, soms wil je gewoon die 223pk aanspreken
De IS is iets meer Lexus dan de CT
Niet per definitie. Ik heb ook navigatie in de 200, maar geen sub in de kofferbak (anders is 'ie wel héél bescheidenBacchus schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 07:43:
Je hebt een uitvoering met navi zie ik, dan heb je sowieso al een iets beter audiosysteem dan standaard, volgens mij oa een bescheiden woofertje in de kofferbak.
moet ook maar eens hoognodig mijn avatar aanpassen...
Zeker zuinig, mijn IS300h doet 12,8 km/l blijkbaar maak ik te vaak gebruik van het vermogensemidevidra schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:39:
[...]
Dat is hartstikke zuinig.... meeste auto's halen niet eens 1 op 15 (wel op papier)
De IS is iets meer Lexus dan de CT
heb overigens een keertje 19,4km/l gedaan op traject Zoetermeer ~ Breda, om te kijken of het ook zuinig kan
/edit in een CT scoor ik trouwens zonder moeite 20 km/l
[ Voor 6% gewijzigd door Accident op 19-05-2017 10:51 ]
Zo klinkt het wel. Achterin is inderdaad een grill zichtbaar, dus daar zal de bescheiden sub wel zitten. Nu eerst geduldig aftellen tot volgende week zaterdag.Bacchus schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 07:43:
Nice, gefeliciteerd! Daar ga je veel plezier van hebben.
Haha, met de IS hoef je echt niet te kijken naar verbruik voor het aantal PK's dat je hebt. Zelfs sportieve rijgedrag is zuinig!Accident schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:50:
[...]
Zeker zuinig, mijn IS300h doet 12,8 km/l blijkbaar maak ik te vaak gebruik van het vermogen![]()
heb overigens een keertje 19,4km/l gedaan op traject Zoetermeer ~ Breda, om te kijken of het ook zuinig kan
/edit in een CT scoor ik trouwens zonder moeite 20 km/l
Ik zit zelf te kijken naar een CT (occasion), past toch iets meer binnen mijn budget qua aankoop. (particulier)
Ik rij zo af en toe in de toyota auris HSD bj 2012, rij ongeveer 1 op 19.
Zal met de Lexus beter zijn.
nee klopt met de IS250 deed ik 9 a 10 per liter :-)
Heb bij aankoop van de IS ook nagedacht over een CT maar de vrouw wou er niet aan, en dat terwijl zij een
zuinigere auto wou hebben
Heb bij aankoop van de IS ook nagedacht over een CT maar de vrouw wou er niet aan, en dat terwijl zij een
zuinigere auto wou hebben
Ik zit er hard over na te denken om, als ik de lexus volgende week heb, om er dan z.s.m. voor het dimlicht, led verlichtig in te zetten. Niet een cheapass chinees zetje, maar een setje van een Nederlands bedrijf die zich gericht hebben op het creëeren van een goed lichtbeeld. Dit vind ik zelf netter ogen naast de witte led dagrijverlichting.
Ik kan alleen niet terug vinden of voor het dimlicht de lexus gebruik maakt van een CAN-BUS systeem. Als ik het niet kan vinden zou je kunnen zeggen, dan zit het er waarschijnlijk ook niet op, maar goed laat ik het hier toch maar even navragen.
Ik kan alleen niet terug vinden of voor het dimlicht de lexus gebruik maakt van een CAN-BUS systeem. Als ik het niet kan vinden zou je kunnen zeggen, dan zit het er waarschijnlijk ook niet op, maar goed laat ik het hier toch maar even navragen.
Hoeveel ruimte is er beschikbaar achter de koplampen? Is er genoeg plek voor zo'n ledlamp die nog ongeveer 45mm naar achtere uitsteekt?
edit: Net vernomen dat het zou moeten passen. Als het salaris binnen is, de led lampen maar bestellen
Zo al zoekend op het internet ook al gezien dat je flink wat interieus verlichting kan vervangen door LED. Mezelf kennende zal het niet lang duren voor ik daar mee aan de slag ga
Zag ook dat bij de buitenspiegels nog verlichting zit, dat was me nog niet opgevallen. Als dat bij dit model ook is, dan ook maar eens proberen die te vervangen door LED.
edit: Net vernomen dat het zou moeten passen. Als het salaris binnen is, de led lampen maar bestellen
Hier eerder overheen gelezen. Nee dat zit er niet in. Foutje van het garagebedrijf. Het eerste model waarin ik ging proefrijden stond dat er ook bij, evenals cruisecontrol (must voor mij) maar dat zat er daar ook niet in. Denk dat ze gewoon lui zijn geweest en ergens een standaard lijst over genomem hebben bij het garagebedrijf. Gelukkig voor mij hadden ze de dag er voor net een andere model binnen gekregen. Zo goed als het zelfde, maar met cruisecontrol maar zonder parkeersensoren. Maar goed, wel een achteruitrij camera, dus die parkeersensoren boeien mij niet zo veel. In plaats daarvan wel weer keyless entry.Bacchus schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 07:43:
Die Xenon op de optielijst is een foutje, denk ik?
Zo al zoekend op het internet ook al gezien dat je flink wat interieus verlichting kan vervangen door LED. Mezelf kennende zal het niet lang duren voor ik daar mee aan de slag ga
[ Voor 98% gewijzigd door 13art op 21-05-2017 17:49 ]
De standaard halogeen lampen matchen echt al prima met het led, ik denk dat als je zelf de lampen gaat vervangen het er alleen maar slechter van gaat uitzien.. Verder hebben de koplampen ook echt een goed lichtbeeld in het donker.l3art schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 19:19:
Ik zit er hard over na te denken om, als ik de lexus volgende week heb, om er dan z.s.m. voor het dimlicht, led verlichtig in te zetten. Niet een cheapass chinees zetje, maar een setje van een Nederlands bedrijf die zich gericht hebben op het creëeren van een goed lichtbeeld. Dit vind ik zelf netter ogen naast de witte led dagrijverlichting.
voor je interieur, kenteken verlichting en de verlichting in de zijspiegels heb ik deze.
http://www.ebay.com/itm/2...3527674&viewitem=&vxp=mtr
even op YT kijken hoe je de spiegels demonteert om de ledjes te plaatsen.
[ Voor 19% gewijzigd door snoekds20 op 21-05-2017 22:54 ]
Heb zelf een kobalt blauwe (de mooiste
) en de afgelopen 1,5 jaar 30k km enkel een koplamp moeten vervangen. Bij de laatste beurt bleek er cupping op te treden bij de achterbanden. Is dit een bekend fenomeen of ligt dit aan mijn rijstijl?
[ Voor 7% gewijzigd door BCC op 22-05-2017 01:06 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Bij de laatste wissel van winter naar zomer waren de achter zomerbanden ook gecupt. De voorbanden waren toen vervangen voor nieuwe exemplaren en een weekje later de achterbanden dus ookBCC schreef op maandag 22 mei 2017 @ 00:37:
Heb zelf een kobalt blauwe (de mooiste) en de afgelopen 1,5 jaar 30k km enkel een koplamp moeten vervangen. Bij de laatste beurt bleek er cupping op te treden bij de achterbanden. Is dit een bekend fenomeen of ligt dit aan mijn rijstijl?
Er zit nog best wat profiel op en je merkt het vooralsnog alleen rond de 40km/h, dus ik laat ze nog iig deze zomer ff zitten. Van de winter maar nieuwe all-weathers erop gooien.
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Op dit forum: http://www.ct200hforum.com/ kun je ook heel veel info vinden.
Heb zelf ook al dit lijstje gevonden: http://www.ct200hforum.co...18004-bulb-reference.htmlsnoekds20 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 22:51:
voor je interieur, kenteken verlichting en de verlichting in de zijspiegels heb ik deze.
Dan kan ik zelf bepalen welke lampen met welke sterkte ik wil hebben en deze bestellen op bijvoorbeeld aliexpress.
Ik weet nu alleen nog niet hoeveel ruimte er overal is en hoe groot bepaalde lampjes maximaal mogen/kunnen zijn. Maar daar kom ik wel achter als ik de auto heb.
Ziet er zeker leuk uit. Maar die zal voorlopig nog niet in mijn budget range passen. 2023 pas ergens gok ik.Magic6399 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:22:
Er komt een kleine facelift aan voor de CT200h:
[afbeelding]
Link
Ziet er toch weer ietsje stoerder uit!
Gisteren mijn led verlichting voor in de koplampen binnen gekregen. Wow, wat een licht! Was Xenon gewend, maar dit doet er zeker niet voor onder. De kleur komt bijna overeen met de led dagrijverlichting. De dagrijverlichting is iets geliger dan de led verlichting. Direct van voren afgezien zie je het verschil eigenlijk niet, vanaf de zijkant wel.
Installatie was simpel. Oude lamp er uit, nieuwe er in. Ballast aansluiten. Ballast een plekje geven en klaar.
[ Voor 29% gewijzigd door 13art op 16-06-2017 15:59 ]
Er is Afgelopen maandag ingebroken in mijn lexus ct200h model 2014. Ik heb geen braakschade wel alles overhoop maar niks gejat (omdat er geen waardevolle spullen inzaten). Hoe kan er ingebroken zijn zonder braakschade? Hebben ze een apparaatje waarmee ze smart entry kunnen activeren oid?
De auto stond ver genoeg van de sleutel(heb ik getest)
Geen idee, misschien een open deur, maar was de auto wel zeker weten op slot?
Las eerst open deur :-) ja weet niet zeker of hij op slot was. Lijkt me wel maar weet ik nooit zeker. Zou wel toevallig zijn dat iemand net dan probeert de deur te openenl3art schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 17:36:
Geen idee, misschien een open deur, maar was de auto wel zeker weten op slot?
Met automatisch inklapbare spiegels is het wel makkelijker he 😃Tennisbal schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:00:
[...]
Las eerst open deur :-) ja weet niet zeker of hij op slot was. Lijkt me wel maar weet ik nooit zeker. Zou wel toevallig zijn dat iemand net dan probeert de deur te openen
Bij ons (auto vrouw) is dat ook gebeurd. Bleek dat ze het buitenslot geforceerd hadden en het dopje er weer op hadden gedaan waardoor je het haast niet zag. Overigens was bij ons het dashboard open gesloopt en de boardcomputer gejat.Tennisbal schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 16:06:
Er is Afgelopen maandag ingebroken in mijn lexus ct200h model 2014. Ik heb geen braakschade wel alles overhoop maar niks gejat (omdat er geen waardevolle spullen inzaten). Hoe kan er ingebroken zijn zonder braakschade? Hebben ze een apparaatje waarmee ze smart entry kunnen activeren oid?
Was bij ons op de oprit op een zaterdagnacht terwijl we gewoon thuis waren.
[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 16-09-2017 21:53 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Hier gaat de CT er waarschijnlijk uit na 150k probleemloze en onderhoudsvrije kilometers en komt er of een IS of de nieuwe prius voor terug. Hoorde via de dealer dat de opvolger van de CT waarschijnlijk een SUV wordt ala Toyota crh..
De afgelopen weken heb ik 7.000 km rondgereden door Centraal en Oost Europa, geen enkel probleem gehad, het verbruik valt ook hartstikke mee. Uiteindelijk 5,0l/100km over de hele trip. Erg goede score, gezien de snelwegen behoorlijk onzuinig rijden bij gemiddeld 130-140 km/u. Ben alleen de ventielen van mijn banden kwijtgeraakt. Gejat in een parkeergarage
Daar is het gelukkig bij gebleven.

Naar mijn weten gaat de auto niet automatisch op slot na een bepaalde tijd. Ik heb ook eens een hele dag in het centrum van Parijs gestaan om er vervolgens achter te komen dat de auto niet op slot heeft gestaan. Oeps. Een foutje zit in een klein hoekje. Soms schiet de auto automatisch van het slot af, of gaat op slot, puur omdat de sleutel in mijn broekzak een beetje heen weer beweegt.Tennisbal schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 16:06:
Klopt gaat (helaas) niet vanzelf op slot.
Gisteren had ik ook wat vreemds. Had de auto op slot gezet (100% zeker wat ik twijfelde en toen via de afstandsbediening alsnog op slot gezet, voor zover hij niet al op slot was). Kom ik 's avonds buiten om mijn vrouw op te halen, brand de interieurverlichting. Die brandde al nog voordat ik in de buurt van de auto kwam. Het was ook alleen de interieurverlichting, niet de spiegels. Kom ik bij de auto, hand om de hendel on de auto open te doen en toen schoot hij direct op slot ipv open te gaan. Interieur verlichting ging toen ook uit.
Geen idee wat het was. Was hij toch van het slot gegaan? Blijft het interieurlicht dan zo lang branden? Maar waarom schiet de auto dan direct op slot als ik mijn hand om de hendel doe? Vreemd.
Gisteren had ik ook wat vreemds. Had de auto op slot gezet (100% zeker wat ik twijfelde en toen via de afstandsbediening alsnog op slot gezet, voor zover hij niet al op slot was). Kom ik 's avonds buiten om mijn vrouw op te halen, brand de interieurverlichting. Die brandde al nog voordat ik in de buurt van de auto kwam. Het was ook alleen de interieurverlichting, niet de spiegels. Kom ik bij de auto, hand om de hendel on de auto open te doen en toen schoot hij direct op slot ipv open te gaan. Interieur verlichting ging toen ook uit.
Geen idee wat het was. Was hij toch van het slot gegaan? Blijft het interieurlicht dan zo lang branden? Maar waarom schiet de auto dan direct op slot als ik mijn hand om de hendel doe? Vreemd.
30 seconden na een open commando gaat de auto vanzelf weer op slot als je de deur niet open doet.l3art schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:23:
Dat is dus het vreemde, ik had niet op openen gedrukt. Het was ook alleen het interieurlicht wat brandde en niet de verlichting in de buitenspiegels. Ten minste die gaan volgens mij mee aan bij het openen.bouwfraude schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:27:
[...]
30 seconden na een open commando gaat de auto vanzelf weer op slot als je de deur niet open doet.
Of ik heb per ongeluk bij het pakken van de sleutels de knop voor openen ingedrukt toen ik nog binnen stond. Dat zou een enige ietwat logische verklaring zijn.
Deursensor die net niet lekker registreerde dat de deur dicht was?l3art schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:57:
[...]
Dat is dus het vreemde, ik had niet op openen gedrukt. Het was ook alleen het interieurlicht wat brandde en niet de verlichting in de buitenspiegels. Ten minste die gaan volgens mij mee aan bij het openen.
Of ik heb per ongeluk bij het pakken van de sleutels de knop voor openen ingedrukt toen ik nog binnen stond. Dat zou een enige ietwat logische verklaring zijn.
Een hele rij microsoft certificeringen.
Spiegellampjes gaan denk ik eerder uit dan de binnenverlichting. Probeer het eens voor de grapl3art schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:57:
[...]
Dat is dus het vreemde, ik had niet op openen gedrukt. Het was ook alleen het interieurlicht wat brandde en niet de verlichting in de buitenspiegels. Ten minste die gaan volgens mij mee aan bij het openen.
Klopt inderdaad. Dan zal dat het wel geweest zijn in combinatie met ongemerkt de auto ontgrendelen, precies bij 30 seconden de hendel vast pakken en dat de auto toen op slot ging.bouwfraude schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:09:
[...]
Spiegellampjes gaan denk ik eerder uit dan de binnenverlichting. Probeer het eens voor de grap
Ikzelf rijdt een Lexus CT200h als leasewagen, en heb al twee keer gehad dat als ik de wasstraat in rijd, de auto in Neutraal zet (N, pookje naar links) en vervolgens pakt de rails m'n auto op om door de wasstraat te trekken, maar vervolgens schiet de auto vanzelf in de vooruit versnelling en gaat hij rijden. hierdoor al twee keer een noodstop van de gehele wasstraat veroorzaakt.
Ik weet zeker dat de auto in neutraal staat als ik aan het begin sta, want ik sta ook gewoon stil. Iemand een zelfde ervaring en is er iets wat ik fout doe?
Ik weet zeker dat de auto in neutraal staat als ik aan het begin sta, want ik sta ook gewoon stil. Iemand een zelfde ervaring en is er iets wat ik fout doe?
Bij de Auris moet je het pookje even vasthouden in de N stand. Op het dashboard kan je zien of hij er ook echt in staat.
Linkje? Ik mag mijn ct hopelijk volgende week ophalen 2011 met 66k op teller in de prachtige zwarte kleur 😀
l3art schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:57:
[...]
Ziet er zeker leuk uit. Maar die zal voorlopig nog niet in mijn budget range passen. 2023 pas ergens gok ik.
Gisteren mijn led verlichting voor in de koplampen binnen gekregen. Wow, wat een licht! Was Xenon gewend, maar dit doet er zeker niet voor onder. De kleur komt bijna overeen met de led dagrijverlichting. De dagrijverlichting is iets geliger dan de led verlichting. Direct van voren afgezien zie je het verschil eigenlijk niet, vanaf de zijkant wel.
Installatie was simpel. Oude lamp er uit, nieuwe er in. Ballast aansluiten. Ballast een plekje geven en klaar.
Er is een heel topic over hier op GoT:Frontysco schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:33:
Linkje? Ik mag mijn ct hopelijk volgende week ophalen 2011 met 66k op teller in de prachtige zwarte kleur 😀
[...]
LED Verlichting auto+motor
Daar vind je ook waar ik ze vandaan heb, plus nog andere linkjes van andere verkopers die wellicht goedkoper zijn en wel dezelfde kwaliteit leveren.
Heeft iemand wel eens het volgende mee gemaakt en zo ja weet iemand een oplossing?
Vanochtend was ik aan het rijden en opeens ging de binnenverlichting aan en weer uit, ging het waarschuwingslampje knipperen en kwam de melding dat de sleutel nog in de auto lag. Het was dus net alsof iemand van buitenaf de auto wilde sluiten d.m.v. de touchbediening in de deurklink, met de sleutels nog in de auto.
Dit is tijdens het rijden meermaals gebeurd. Op een gegeven moment viel het me op dat het met het optrekken te maken leek te hebben, of toen ik op de snelweg een brug opreed dat het ook gebeurde. Ik ben dus bang dat er ergens of een contactje los zit of dat er ergens vocht bij is gekomen, maar dat is slechts een vermoeden. Hopelijk is er een eenvoudige oplossing.
edit:
Kak, zie dat ik al de laatste was in dit topic die gereageerd had. Excuses.
Vanochtend was ik aan het rijden en opeens ging de binnenverlichting aan en weer uit, ging het waarschuwingslampje knipperen en kwam de melding dat de sleutel nog in de auto lag. Het was dus net alsof iemand van buitenaf de auto wilde sluiten d.m.v. de touchbediening in de deurklink, met de sleutels nog in de auto.
Dit is tijdens het rijden meermaals gebeurd. Op een gegeven moment viel het me op dat het met het optrekken te maken leek te hebben, of toen ik op de snelweg een brug opreed dat het ook gebeurde. Ik ben dus bang dat er ergens of een contactje los zit of dat er ergens vocht bij is gekomen, maar dat is slechts een vermoeden. Hopelijk is er een eenvoudige oplossing.
edit:
Kak, zie dat ik al de laatste was in dit topic die gereageerd had. Excuses.
[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 15-12-2017 07:58 ]
Hmm, ik zou misschien eens de batterij in de afstandsbediening vervangen als simpelste optie.
Verder heb ik wel eens gehoord dat er wel eens wat probleempjes kunnen optreden bij het deurcontact dat detecteert of de deur open of dicht is. Iets dat volgens mij heel simpel te verhelpen is, misschien anders een keer in die richting zoeken.
Verder heb ik wel eens gehoord dat er wel eens wat probleempjes kunnen optreden bij het deurcontact dat detecteert of de deur open of dicht is. Iets dat volgens mij heel simpel te verhelpen is, misschien anders een keer in die richting zoeken.
Batterij van de afstandsbediening dacht ik eerst ook aan maar, die is onlangs vervangen en bij testen de deur op of op slot te doen met draaiende motor terwijl je in de auto zit geeft niet deze melding. Die krijg je alleen als je van buiten de auto de auto dicht wil doen terwijl de sleutels er nog in liggen (keyless entry beveiliging).Metalfreak schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 08:36:
Hmm, ik zou misschien eens de batterij in de afstandsbediening vervangen als simpelste optie.
Deurcontact zal ik eens naar kijken, maar zou je dan niet eerder verwachten dat alleen de verlichting gaat branden of je een melding krijgt dat de deur open is?
Hmm, juist omdat die laatst vervangen is, zou dat iets kunnen verklaren. (batterij zit ergens niet goed vast, slechte batterij, ergens iets beschadigd in de sleutel bij het vervangen) Kun je het misschien eens testen met de reservesleutel of het dan ook voorkomt?l3art schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 08:56:
[...]
Batterij van de afstandsbediening dacht ik eerst ook aan maar, die is onlangs vervangen en bij testen de deur op of op slot te doen met draaiende motor terwijl je in de auto zit geeft niet deze melding. Die krijg je alleen als je van buiten de auto de auto dicht wil doen terwijl de sleutels er nog in liggen (keyless entry beveiliging).
Deurcontact zal ik eens naar kijken, maar zou je dan niet eerder verwachten dat alleen de verlichting gaat branden of je een melding krijgt dat de deur open is?
Dat van dat deurcontact zou ik ook denken, maar misschien dat het tijdens het rijden andere meldingen geeft dan als je stil staat.
Dank voor het meedenken. Ik zal eens met de door jou genoemde punten aan de slag gaan.
Mijn vrouw laat nog wel eens de tas in de auto staan bij tussenstops e.d., als ik dan de deur op slot wil doen werkt dat niet omdat zij de reservesleutel in haar tas heeft zitten.
Daar denk je echter niet meteen aan, en als dat voor de eerste keer gebeurt ga je je van alles in het hoofd halen wat er mis zou kunnen zijn.
Meestal is het echter toch iets logisch.
Daar denk je echter niet meteen aan, en als dat voor de eerste keer gebeurt ga je je van alles in het hoofd halen wat er mis zou kunnen zijn.
Meestal is het echter toch iets logisch.
"Push now for a Golden Age"
Reserve sleutel ligt ergens opgeborgen.
Daarbij gebeurde dit tijdens het rijden zelf, dus dat het de reservesleutel is uitgesloten.
Toch bedankt voor het meedenken
Daarbij gebeurde dit tijdens het rijden zelf, dus dat het de reservesleutel is uitgesloten.
Ruil de sleutels eens om.l3art schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:31:
Reserve sleutel ligt ergens opgeborgen.
Ga ik doen
Heeft iemand hier ervaring met het Mark Levinson audio systeem van de eerste modellen CT200h? Binnenkort wil ik een CT200h kopen, en dat moet sowieso een uitvoering zijn met navigatie, want dan heb je al het 10.1 audiosysteem (als ik het goed heb), plus de middenconsole ziet er toffer uit zo
Zit er nog veel verschil tussen dit 10.1 systeem en het ML (13.1?) systeem?
Verder zie ik modellen voorbij komen met stoelverwarming, wat wel een pre is eigenlijk. Alleen valt het mij op dat ik 2 bedieningssoorten zie. Eentje is de variant waarbij er 2 indrukbare draaiknopjes in de middenconsole zitten (origineel zo te zien), en de andere variant zie je op dezelfde plek 2 minder fraaie vierkante drukknoppen zitten voor de stoelverwarming. Dat ziet er erg aftermarket uit, maar ik ben het al op meerdere auto's tegengekomen. Gaat het hierbij dan om een versie van de stoelverwarming die er achteraf (door de dealer? ) is ingebouwd?
Verder zie ik modellen voorbij komen met stoelverwarming, wat wel een pre is eigenlijk. Alleen valt het mij op dat ik 2 bedieningssoorten zie. Eentje is de variant waarbij er 2 indrukbare draaiknopjes in de middenconsole zitten (origineel zo te zien), en de andere variant zie je op dezelfde plek 2 minder fraaie vierkante drukknoppen zitten voor de stoelverwarming. Dat ziet er erg aftermarket uit, maar ik ben het al op meerdere auto's tegengekomen. Gaat het hierbij dan om een versie van de stoelverwarming die er achteraf (door de dealer? ) is ingebouwd?
[ Voor 4% gewijzigd door -tom-562 op 15-12-2017 10:12 ]
Vaak bu'j te bang!
Volgens mij is het allebei origineel. Zal wel een modelwijziging zijn.-tom-562 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:12:
Heeft iemand hier ervaring met het Mark Levinson audio systeem van de eerste modellen CT200h? Binnenkort wil ik een CT200h kopen, en dat moet sowieso een uitvoering zijn met navigatie, want dan heb je al het 10.1 audiosysteem (als ik het goed heb), plus de middenconsole ziet er toffer uit zoZit er nog veel verschil tussen dit 10.1 systeem en het ML (13.1?) systeem?
Waarschijnlijk samen met de achteraf geïnstalleerde leren bekleding.-tom-562 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:12:
Gaat het hierbij dan om een versie van de stoelverwarming die er achteraf (door de dealer? ) is ingebouwd?
Ok, vaagbouwfraude schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:12:
[...]
Waarschijnlijk samen met de achteraf geïnstalleerde leren bekleding.
[ Voor 67% gewijzigd door -tom-562 op 15-12-2017 11:15 ]
Vaak bu'j te bang!
Voor wat betreft de navigatie, het ziet er beter uit en meer speakers, maar de navigatie zelf is als je het mij vraagt ruk. Bespaar dus de kosten van het updaten. Gebruik nu zelf mn telefoon weer als ik navigatie nodig heb. Sneller, accurater en up to date. Kan je van de mappen van Lexus niet zeggen ondanks dat het de mappen van 2017 zouden moeten zijn.
Mee eens hoor, even snel iets opzoeken in Google Maps is veel sneller natuurlijk. Gaat ook niet primair om de navigatie zelf, maar om de gadgetfactor, en het betere audio systeem
In mijn ex-S80 gebruikte ik de (verouderde) navigatie ook alleen maar b.v. op vakantie (ik bedoel, de weg naar Zuid-Frankrijk veranderd niet zomaar
)
Vaak bu'j te bang!
Ik ben met mijn vorige auto (een Prius uit 2009) overal in Europa waar ik naartoe wilde prima gekomen met de standaard HDD navigatie. Pas in het vierde kwartaal van 2016 heb ik die navigatie laten updaten, dat kostte toen iets van 130 euro.
Ik heb nu een IS 300h en de navigatie daarin lijkt op die van de Prius, met een paar extra functies. Op deze staat het laatste kaartenmateriaal. En ik kan er prima mee uit de voeten.
Het ML systeem klinkt trouwens schandalig goed.
Ik heb nu een IS 300h en de navigatie daarin lijkt op die van de Prius, met een paar extra functies. Op deze staat het laatste kaartenmateriaal. En ik kan er prima mee uit de voeten.
Het ML systeem klinkt trouwens schandalig goed.
Yep, die stoelverwarming is dat ook inderdaad en ik vind die aftermarket oplossing ontiegelijk lelijk. Maar het had dus te maken met de bijtelling, als het achteraf gemonteerd werd, hoef je er geen bijtelling over te betalen.-tom-562 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:15:
[...]
Ok, vaagGunstiger voor de bijtelling zeker?
Eens, dat navigatiesysteem van Toyota/Lexus is best een drama. Voordat je doorhebt hoe je het geselecteerde adres als bestemming invoert, ben je met de navigatie op je telefoon al op je bestemming.l3art schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:10:
Voor wat betreft de navigatie, het ziet er beter uit en meer speakers, maar de navigatie zelf is als je het mij vraagt ruk. Bespaar dus de kosten van het updaten. Gebruik nu zelf mn telefoon weer als ik navigatie nodig heb. Sneller, accurater en up to date. Kan je van de mappen van Lexus niet zeggen ondanks dat het de mappen van 2017 zouden moeten zijn.
En ML-systeem FTW! * Metalfreak rijdt een IS350 met ML systeem
[ Voor 3% gewijzigd door Metalfreak op 15-12-2017 13:07 ]
Ik gebruik mijn premium navigatie al lang niet meer, helaas maar google maps gaan gebruiken. Oude kaarten en geen traffic(ja via radio...)
Problem solved... Achterklep bleek niet goed dicht te zitten. Zag bij toeval vooraf aan de melding van sleutel in de auto heel kort een melding dat de klep open stond. Die goed dicht en de andere vage melding kwam niet meer terug.
TMC loopt altijd een uur achter o.i.d., daar vertrouw ik niet meer op (dat had mijn S80 ook, idem voor de Golf 7 die ik voor m'n werk rij).Tennisbal schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 14:10:
Ik gebruik mijn premium navigatie al lang niet meer, helaas maar google maps gaan gebruiken. Oude kaarten en geen traffic(ja via radio...)
Toevallig zag ik vandaag een CT200h te koop staan met zo'n (achteraf?) ingebouwde TomTom navigatie, en als bonus nog achteraf ingebouwde stoelverwarming. Een echte bijtellingsklapper dus
https://www.marktplaats.n...5a5b2921a&previousPage=lr
Vaak bu'j te bang!
Als je de ct200 bij de dealer koopt dan updaten ze de Navi gewoon gratis voor je. Dat was tenminste bij mij wel het geval. Ook heb ik de ML en die bevalt goed. Ik heb echter het andere systeem nooit gehoord.
Tijdens een proefrit in een nieuwe vond ik de standaard audio wel een beetje pauper. Ik zou dus wel minimaal de upgrade aanraden die met de Navi meekomt.
Overigens wou ik zelf perse ML waardoor de keuze wel wat kleiner wordt voor een tweedehands.
Tijdens een proefrit in een nieuwe vond ik de standaard audio wel een beetje pauper. Ik zou dus wel minimaal de upgrade aanraden die met de Navi meekomt.
Overigens wou ik zelf perse ML waardoor de keuze wel wat kleiner wordt voor een tweedehands.
Die 2 systemen zijn verschillend. De ene was een upgrade bij het navi systeem van 2k of zo. Deze had ik en had topgeluid. Het ML was 4k of zo een schijnt nog veel beter te zijn. Het standaard systeem van het 2011 model was niet zoveel.-tom-562 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:12:
Heeft iemand hier ervaring met het Mark Levinson audio systeem van de eerste modellen CT200h? Binnenkort wil ik een CT200h kopen, en dat moet sowieso een uitvoering zijn met navigatie, want dan heb je al het 10.1 audiosysteem (als ik het goed heb), plus de middenconsole ziet er toffer uit zoZit er nog veel verschil tussen dit 10.1 systeem en het ML (13.1?) systeem?
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Zoals ik al schreef, 'meestal is het toch iets logisch'.l3art schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 18:02:
Problem solved... Achterklep bleek niet goed dicht te zitten. Zag bij toeval vooraf aan de melding van sleutel in de auto heel kort een melding dat de klep open stond. Die goed dicht en de andere vage melding kwam niet meer terug.
Ik heb ook het ML audio systeem in mijn CT zitten en ben er enorm tevreden over. Valt elke keer toch weer lichtjes tegen als je in auto zit zonder het systeem.
Gaat denk ik wel op: als je het verschil nooit gehoord hebt dan weet je ook niet wat je mist (dus dat vooral doen als je iets wilt voorkomen
).
Gaat denk ik wel op: als je het verschil nooit gehoord hebt dan weet je ook niet wat je mist (dus dat vooral doen als je iets wilt voorkomen
Ik rij nu 2 jaar met de CT200 Luxury Line dus incl. ML systeem. Ik heb ontzettend veel schik met de auto maar nog meer met het ML systeem. Ik wil niet meer anders en eigenlijk heb ik de auto destijds gekocht omdat dit systeem er in zat. Een waanzinnig goed geluidssysteem!
Dat is echt schakeling lelijk gedaan zowel scherm als stoelverwarming. Het middelste audio systeem met 10 speakers is van Pioneer en klinkt ook goed. Ik zou nog even kijken of je er 1 kan vinden met DAB want dat hebben ze niet allemaal.-tom-562 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 18:30:
[...]
TMC loopt altijd een uur achter o.i.d., daar vertrouw ik niet meer op (dat had mijn S80 ook, idem voor de Golf 7 die ik voor m'n werk rij).
Toevallig zag ik vandaag een CT200h te koop staan met zo'n (achteraf?) ingebouwde TomTom navigatie, en als bonus nog achteraf ingebouwde stoelverwarming. Een echte bijtellingsklapper dus
https://www.marktplaats.n...5a5b2921a&previousPage=lr
Verder zijn er voor de CT echt 0 aandachtspunten
DAB is geen must voor mij, alhoewel mss met het oog op de toekomst wel handig.. Ik ben tenminste niet erg onder de indruk van het hele DAB gebeuren nu.
Vaak bu'j te bang!
https://www.google.nl/url...Vaw3BzQpJkVpfvsks9wMES49J
Dit is een linkje (PDF) naar de prijslijst van 2012. Hier staat in dat er 2 soorten stoelverwarming mogelijk zijn. Ook is het leer van een andere soort als je de versie met drukknopjes hebt.
Ik heb zelf lang gezocht naar een LL met ML uitvoering voor een goede prijs. Na een tijdje zoeken toch maar naar een BL-pro gaan kijken bij de dealer vanwege budget. Toen ik daar vroeg wat nu de verschillen zijn in het audio systeem, zei de verkoper dat hij net een LL binnen had die nog niet in de showroom stond.
Toen ik plaatsnam in een LL merkte ik direct dat de stoelen beter zaten. Ze zijn beter verstelbaar en hebben lendesteun. Dit moest em worden dacht ik toen. Meteen gevraagd wat deze ging kosten en een proefrit gemaakt.
Rij er nu inmiddels 9 maand in met heel veel plezier.
Heb alleen 1 ding wat betreft het ML systeem: FM vind ik maar niks met surround aan. Dus die zet ik dan uit. Als ik dan later de auto weer pak en naar FM luister lijkt er toch weer surround sound van achter te komen. De instelling staat toch nog steeds op uit. Als ik dan surround aan zet, hoor ik geen verschil. Zet ik em weer uit, dan pas is het surround effect weg.
Hoe hebben andere mensen met ML hun geluidsinstellingen staan?
Bas en treble heb ik op +1
Fader en balans in midden
Bij DSP heb ik surround uit en die 2e wel aan.
Dit is een linkje (PDF) naar de prijslijst van 2012. Hier staat in dat er 2 soorten stoelverwarming mogelijk zijn. Ook is het leer van een andere soort als je de versie met drukknopjes hebt.
Ik heb zelf lang gezocht naar een LL met ML uitvoering voor een goede prijs. Na een tijdje zoeken toch maar naar een BL-pro gaan kijken bij de dealer vanwege budget. Toen ik daar vroeg wat nu de verschillen zijn in het audio systeem, zei de verkoper dat hij net een LL binnen had die nog niet in de showroom stond.
Toen ik plaatsnam in een LL merkte ik direct dat de stoelen beter zaten. Ze zijn beter verstelbaar en hebben lendesteun. Dit moest em worden dacht ik toen. Meteen gevraagd wat deze ging kosten en een proefrit gemaakt.
Rij er nu inmiddels 9 maand in met heel veel plezier.
Heb alleen 1 ding wat betreft het ML systeem: FM vind ik maar niks met surround aan. Dus die zet ik dan uit. Als ik dan later de auto weer pak en naar FM luister lijkt er toch weer surround sound van achter te komen. De instelling staat toch nog steeds op uit. Als ik dan surround aan zet, hoor ik geen verschil. Zet ik em weer uit, dan pas is het surround effect weg.
Hoe hebben andere mensen met ML hun geluidsinstellingen staan?
Bas en treble heb ik op +1
Fader en balans in midden
Bij DSP heb ik surround uit en die 2e wel aan.
Ik heb een 2011 Luxury Line met Mark Levinson. Nou heb ik voor het eerst muziek van DVDs proberen af te spelen. Het lukt me wel met wat gepruts om de muziek te laten afspelen maar beeld lukt mij in geen geval. Uiteraard heb ik het in stilstand geprobeerd met de auto aan, alleen contact aan etc etc. De handleiding geeft wel aan dat niet altijd alle dvds werken maar ik heb er maar twee (Arcade Fire reflector tapes/concert) en die geven alle twee geen beeld.
Aangezien ik al een jaar of vijf geen dvd speler meer heb, heb ik ook geen andere dvds in huis.
Dit was eigenlijik een aankoop om te testen of het geluid van de ML nog beter kon met muziek dvds ipv streamen vanaf telefoon. DIt laatste lijkt overigens wel het geval. Ik zou het echter wel jammer vinden als er helemaal geen beeld mogelijk is. Zou het evt nog kunnen dat de dealer hier wat aan kan aanpassen?
En is het misschien via de dealer ook mogelijk om afspelen tijdens het rijden mogelijk te maken?
Aangezien ik al een jaar of vijf geen dvd speler meer heb, heb ik ook geen andere dvds in huis.
Dit was eigenlijik een aankoop om te testen of het geluid van de ML nog beter kon met muziek dvds ipv streamen vanaf telefoon. DIt laatste lijkt overigens wel het geval. Ik zou het echter wel jammer vinden als er helemaal geen beeld mogelijk is. Zou het evt nog kunnen dat de dealer hier wat aan kan aanpassen?
En is het misschien via de dealer ook mogelijk om afspelen tijdens het rijden mogelijk te maken?
Had je de handrem er ook opstaan? Dat moet in ieder geval bij de DVD spelers die ik in auto's gehad heb. Of je moet die draad op een massa draad aangesloten hebben.
Staat überhaupt in de handleiding dat je dvds met beeld kan afspelen? Of alleen muziek dvds?
Staat überhaupt in de handleiding dat je dvds met beeld kan afspelen? Of alleen muziek dvds?
In de handleiding staat idd dat het alleen kan als je stilstaat. Handrem erop kan ik nog wel proberen. Handrem gebruik ik eigenlijk nooit.k
Je moet inderdaad de handrem er op doen. Anders krijg je alleen maar blauw scherm.
Rij sinds 3 maanden een CT LL occasion uit 2012. ML audio is inderdaad subliem. Zelf heb ik wel soms dat de passagierssportier wat trilt bij muziek met flinke bas. Schijnen meer mensen last van te hebben (ct200h forum).
Wat betreft stoelverwarming, orgineel is traploos dmv een draaischakelaar. Bij after-market leren bekleding zie je verschillende oplossingen met meestal een drukknop met 3 'standen'. Zelf heb ik redelijk lang gezocht naar een LL uit 2012 of later (ivm aangepast onderstel, minder 'hard') voor max 14k. Uiteindelijk gevonden en nu met veel plezier aan het rijden.
Wat betreft stoelverwarming, orgineel is traploos dmv een draaischakelaar. Bij after-market leren bekleding zie je verschillende oplossingen met meestal een drukknop met 3 'standen'. Zelf heb ik redelijk lang gezocht naar een LL uit 2012 of later (ivm aangepast onderstel, minder 'hard') voor max 14k. Uiteindelijk gevonden en nu met veel plezier aan het rijden.
[ Voor 16% gewijzigd door Magnolia op 07-01-2018 21:52 ]
Ontspan.
De handrem was inderdaad de oplossing dank!