Lexus CT200H

Pagina: 1 ... 21 ... 33 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:01
Gisteren, per toeval, test kunnen rijden in een Toyota Auris hybrid (2013 model). Beviel erg goed, waardoor ik nog wat meer uitkijk naar een testrit in een CT200H, ondanks dat dat een eerder model is (2011 / 2012). Het 'geloei' van de CVT is wel aanwezig (met gaspedaal vol ingedrukt), maar niet zo overdreven als vaak in de test naar boven komt. Wanneer je terug schakelt in een benzine auto om te versnellen gooi je de toeren ook omhoog, alleen wordt dat onderbroken door het schakelen. Bij deze blijft hij daar constant in hangen omdat er geen schakel moment meer is.
Verder beviel mij de auto prima, zeker mbt de rij eigenschappen. Benieuwd of er veel verschil zit tussen een 2013 model Auris en 2011 model CT200H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
De aandrijving van de Auris is in de basis identiek aan die van de CT200h maar de CT voelde naar mijn smaak minimaal agressiever. De grote verschillen zitten in onderstel (De CT is steviger en heeft multilink) en interieur (De CT heeft betere stoelen, een fijn stuur en een prachtig afgewerkt dashboard, de middenconsole spreekt mij minder aan).

Ik had eigenlijk verwacht dat je kritisch zou zijn op de aandrijving, gezien je voorgaande auto's. Nu denk ik serieus dat een CT je best wel eens goed zou kunnen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
Bacchus schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:36:
De aandrijving van de Auris is in de basis identiek aan die van de CT200h maar de CT voelde naar mijn smaak minimaal agressiever. De grote verschillen zitten in onderstel (De CT is steviger en heeft multilink) en interieur (De CT heeft betere stoelen, een fijn stuur en een prachtig afgewerkt dashboard, de middenconsole spreekt mij minder aan).

Ik had eigenlijk verwacht dat je kritisch zou zijn op de aandrijving, gezien je voorgaande auto's. Nu denk ik serieus dat een CT je best wel eens goed zou kunnen passen.
Misschien verandert ook mijn persoonlijke voorkeur mbt waar een auto aan moet 'voldoen'. In de Mini wou ik nog wel redelijk snel doorrijden en richting een limiet proberen te gaan, omdat die zich daar extreem voor lag (kart op de weg). De Scirocco heeft zeker een sportieve uitstraling & insteek, echter rij ik in deze auto al een stuk zuiniger en val ik eigenlijk onder de categorie rustige rijder (ondanks het image wat de auto misschien heeft). Al geeft het idee dat er power onder de motorkap ligt wel een fijn gevoel en dat, wanneer het nodig is, de auto wel vooruit gaat wanneer je dat wilt.
Echter wat mij in de Auris opviel was bv de stilte. Zelf zit ik met tinnitus (constante oorsuis / discopiep) en de stilte in de auto was wel heel prettig (verder heb ik er goed mee leren leven, maar soms vallen dan sommige dingen positief op :)). Daarnaast had ik, ondanks dat ik niet dacht dat ik al klaar was voor het automaat rijden, wel een heel fijn gevoel bij het niet hoeven terug schakelen / opschakelen in een stedelijke omgeving. Hij stuurde daarnaast zeer direct en prettig, maar goed dat soort eigenschappen kunnen ook als persoonlijk gezien worden. Voor mij was er nog genoeg power aanwezig wanneer je het pedaal naar beneden drukte, dus dat was wel positief.

Mij lijkt de auto verder uitermate geschikt voor woon-werk verkeer, maar zie ik het ook als een zeer prettige reis auto. Moet wel eerlijk zijn dat ik nog geen snelweg gereden heb, waardoor ik daar nog niet over kan oordelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Slomy op 20-06-2016 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:58
Als je genoeg power voelt, en blijkbaar de voordelen van CVT gemerkt hebt (boterzacht versnellen/vertragen), kan je idd voor een ct200h gaan.

Mijn post was vooral bedoeld dat je niet in zo'n auto stapt met het idee dat het een halve sportwagen is. Dan kom je in de situatie van de gemiddelde autojournalist, die de auto afkraakt op zijn CVT en op het feit dat je zelden of nooit met je rug in je stoel gedrukt zal worden.

Maar stadsverkeer, woon-werkverkeer (heerlijke stilte, ook op autosnelweg), het lichtere bochtenwerk zijn zalig met een lexus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
manzonderdas schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 06:51:
Maar stadsverkeer, woon-werkverkeer (heerlijke stilte, ook op autosnelweg), het lichtere bochtenwerk zijn zalig met een lexus
Dat dus! Op de snelweg is de auto heerlijk stil O+

Is het iemand trouwens al eens gelukt om videobestanden af te spelen? (AV-in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
Komende zaterdag ga ik een testrit maken in een CT en alvast kijken naar een aantal occasions. Aangezien hier een aantal dagelijkse gebruikers aanwezig zijn kunnen jullie mij misschien helpen met inzicht geven met wat er echt aanwezig dient te zijn in / op de auto. Is dat bv een navigatie systeem of zijn parkeer sensoren handiger, is lederen bekleding beter of alcantara de beste optie, beter een jonge occasion met veel kilometers of juist andersom, etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
Ik vind TNS een fijn navigatiesysteem, nauwkeurig en met een bijzonder goede stembegeleiding maar de UI is gedateerd. Zorg dat je een kaartupdate regelt. Bluetooth-audio en vrije-handjes is leuk. Bij de navigatie heb je ook ineens een interessante audio-upgrade.
De alcantara is prima; Ik heb het sowieso niet op leer in de auto.
Parkeersensoren voegen niets toe imho: leer de camera te gebruiken en je parkeert preciezer.
Automatisch dimmende binnenspiegel vond ik wel fijn, regensensor is leuk maar zit er soms een beetje naast. Cruise-control is niet altijd standaard geweest maar naar mijn bescheiden mening een must-have in een auto van dit niveau. Ik ben persoonlijk redelijk verliefd op het LED-dimlicht maar dat is een optie op de Businessline Pro. Kijk kritisch naar de grootte van je velgen: 17" ziet er fancy uit maar het comfort is merkbaar minder tov 16".

Misschien dat een hybride iets minder last heeft van de slijtage die je van veel kleine stukjes rijden krijgt in een conventionele aandrijving maar ik neig toch eerder naar weinig jaren dan weinig kilometers. Let op dat het onderstel vanaf modeljaar 2012 iets comfortabeler is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
Ok duidelijk. Cruise control is absoluut een noodzaak, zeker met de vakanties in het achterhoofd. Overige opties zijn wat mij betreft allemaal niet heel erg nodig, al vind ik de additionele audio upgrade wel fijn bij de navigatie. Verder ben ik wel redelijk gevoelig voor zaken als regen en licht sensors, maar volgens mij zijn deze redelijk standaard. Zelfde als 'comfort blinking' maar dat kan eventueel achteraf ingebouwd worden (tenminste ergens gelezen, aangezien dit ook niet altijd standaard is geweest).

Helaas nog steeds geen knoop kunnen doorhakken want, jawel, de Scirocco staat weer bij de dealer... Ben er zo klaar mee dat volgens mij wanneer deze gemaakt is ik rechtstreeks doorrij om een CT te gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sortjai
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-08-2023
Ook ik ben erg geïnteresseerd in de CT, ik zie hier in dit forum alleen maar positieve verhalen erover.
Momenteel rij ik een Yaris hybrid en heb een mooie witte CT uit 2013 op het oog. Enige minpunt wat ik vind ik dat er wel vrij veel km op de teller zit nl. 100k.
Ik ben zelf nog niet in de gelegenheid geweest om een proefrit te maken, weet iemand of deze (heel) anders zou rijden dan een yaris? zoals dat de drempels meer aanwezig zijn etc.
En is het aan te raden een 2013 model te nemen of toch liever wat meer geld bijleggen voor een facelift model en ook met minder km op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Sortjai schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 00:17:
Ook ik ben erg geïnteresseerd in de CT, ik zie hier in dit forum alleen maar positieve verhalen erover.
Er is kritiek genoeg hoor, met name op het gebrek aan maximale acceleratie die je vanwege zijn sportieve uitstraling zou verwachten, maar in de dagelijkse praktijk is het gewoon een fijne wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik ben benieuwd wanneer Lexus met de opvolger komt voor de CT, nu de nieuwe Prius er is zou je verwachten over niet al te lange tijd.

En ze moeten echt eens hun infotainment van een fikse update gaan voorzien, het doet behoorlijk achterhaald en oubollig aan nu vind ik. Toyota / Lexus wil blijkkbaar niet aan de Apple Carplay of Android Auto of de mogelijkheid om bijvoorbeeld Spotify of Google Maps integratie aan te bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• manzonderdas
kreeg overlaatst een yaris hybride mee als vervangwagen toen ik de lexus binnenbracht. Samenvattend: je ziet waarom de lexus duurder is. Lexus is véél comfortabeler, stiller, verfijnder. Yaris is dan weer veel pittiger, en zelfs wat sportiever naar mijn mening. De yaris staat hoger op zijn poten, als bestuurder zit je ook hoger dan in de lexus.

CT200h is binnen zijn categorie de meest betrouwbare wagen die er is, dus hogere kilometers zijn (denk ik) niet al te erg. Wel oppassen welke beurt er nog moet komen - als ik mijn niet vergis is die van 150k km wel een pittige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sortjai
Bacchus schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:57:
[...]

Er is kritiek genoeg hoor, met name op het gebrek aan maximale acceleratie die je vanwege zijn sportieve uitstraling zou verwachten, maar in de dagelijkse praktijk is het gewoon een fijne wagen.
dat is het nadeel van als je de auto zo leuk vind, dat je dan die minpunten erdoorheen leest.
Maar dat accelereren dacht ik dat het wel mee zal vallen omdat ik toch al aantal jaren gewend met de Yaris welke dezelfde gebreken heeft.
Wat ik dan niet gedacht heb is dat de yaris pittiger zou zijn dan de CT.
manzonderdas schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:02:
Yaris is dan weer veel pittiger, en zelfs wat sportiever naar mijn mening.
Maar verder wel fijn om te horen dat de CT heel veel comfortabeler en stiller is dan yaris. Reden genoeg om zo snel mogelijk in te ruilen.

Heb je enig idee wat zo een 150k km beurt zou kosten? onder of boven de 1500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sortjai
ok, dan valt het best mee. ik dacht dat je naast de regulier onderhoudskosten nog bedoelde dat bij 150k standaard het een en ander kapot zal gaan en veel extra kosten bovenop komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Onze CT staat nu iets over de 100k km heen en daar is op vloeistoffen enkel 1 boutje van de plastic beschermkap aan de onderkant vervangen omdat die miste aldus de monteur. En in het interieur is het lampje van het makeup spiegeltje aan de passagiers kant vervangen, ook wederom niet gemerkt dat dit stuk was :+

Verder zijn de banden vervangen, voor en achter omdat de traditionele voor achter wissel niet kon omdat 1 paar gecupte was. Maar dat is alleen maar mooi van de standaard Decibel Yokohama's zijn absolute lawaai en glibber banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Sortjai schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 23:25:
Maar dat accelereren dacht ik dat het wel mee zal vallen omdat ik toch al aantal jaren gewend met de Yaris welke dezelfde gebreken heeft.
Wat ik dan niet gedacht heb is dat de yaris pittiger zou zijn dan de CT.
Dat is ook niet: Ze hebben een vergelijkbaar karakter maar de CT is sterker en sneller.
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 08:18:
Verder zijn de banden vervangen, voor en achter omdat de traditionele voor achter wissel niet kon omdat 1 paar gecupte was. Maar dat is alleen maar mooi van de standaard Decibel Yokohama's zijn absolute lawaai en glibber banden.
Heb ik nou heel veel geluk gehad dat ik mijn CT standaard op behoorlijke banden (Dunlop Sport Maxx) kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Brilsmurfffje schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 08:18:
Onze CT staat nu iets over de 100k km heen en daar is op vloeistoffen enkel 1 boutje van de plastic beschermkap aan de onderkant vervangen omdat die miste aldus de monteur. En in het interieur is het lampje van het makeup spiegeltje aan de passagiers kant vervangen, ook wederom niet gemerkt dat dit stuk was :+

Ik heb dus ook na 166.000km nog geen enkele rare dingen met de auto meegemaakt, wát een betrouwbaar ding. Echt waar...
Bacchus schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 08:34:
[...]

Dat is ook niet: Ze hebben een vergelijkbaar karakter maar de CT is sterker en sneller.

[...]

Heb ik nou heel veel geluk gehad dat ik mijn CT standaard op behoorlijke banden (Dunlop Sport Maxx) kreeg?
Ik kreeg Michelin, maar heb er dan ook al 3 lek gereden en ze zijn allemaal al een keer gewoon vervangen :D.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Hebben jullie ervaring met het laten onderhouden van een CT200H bij een niet-dealer garage? Is er door de specifieke techniek ook specifieke dealerkennis nodig voor onderhoud en reparaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 03:09
Ik heb na meer dan 180.000 km ook geen rare dingen meegemaakt. Fantastische auto en mijn nieuwe is ook alweer besteld. Waar ik wel een beetje van baal is dat ik de lak (Ultrasonic Blue) zacht vind, maar dit schijnt vaker voor te komen bij de nieuwe auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sortjai
Dank allemaal, klinkt goed dat de CT na >180.000km geen nare dingen vertoond.
Wat vinden jullie verder van de ruimte in de kofferbak? kan er een medium koffer + handbagage trolley samen erin zonder stoelen in te klappen?

Betreft de navigatie systeem, heeft de <2013 model een optie om te laten zien wat de huidige geldige maximumsnelheid is en flitspaal waarschuwingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Sortjai schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:59:
Wat vinden jullie verder van de ruimte in de kofferbak? kan er een medium koffer + handbagage trolley samen erin zonder stoelen in te klappen?
Naast elkaar verwacht ik van niet. (maar ik kan het niet voor je testen) Je zal de dubbele bodem moeten verwijderen/opklappen of je rolhoedenplank moeten oprollen. (en vervolgens stapelen)
Betreft de navigatie systeem, heeft de <2013 model een optie om te laten zien wat de huidige geldige maximumsnelheid is en flitspaal waarschuwingen?
Heeft hij beiden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Dat laatste zal denk ik in iedere auto-navigatie snel achterhaald zijn. Flitsmeister ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sortjai
Bacchus schreef op maandag 04 juli 2016 @ 14:13:
[...]

Naast elkaar verwacht ik van niet. (maar ik kan het niet voor je testen) Je zal de dubbele bodem moeten verwijderen/opklappen of je rolhoedenplank moeten oprollen. (en vervolgens stapelen)
Misschien moet ik maar een koffer meenemen voor bij de proefrit om zelf te ervaren hoe de ruimte is. (of is dat heel raar? :P)
Heeft hij beiden niet.
THxZ0NE schreef op maandag 04 juli 2016 @ 14:36:
Dat laatste zal denk ik in iedere auto-navigatie snel achterhaald zijn. Flitsmeister ;)
Jammer, ik had gehoopt dat die dat ook heeft net als de Yaris van mij. Het is wel erg handig dat je niet iedere keer flitsmeister ernaast hoeft te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

EddoH schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:33:
Hebben jullie ervaring met het laten onderhouden van een CT200H bij een niet-dealer garage? Is er door de specifieke techniek ook specifieke dealerkennis nodig voor onderhoud en reparaties?
Nee, maar het blijft natuurlijk wel specifiek werk dat hybride verhaal. Ik zou dus ook vooral gewoon de dealerprijzen betalen. Met pech sta je er niet snel, dealer is niet extreem duur (vooral niet als je vergelijkt met een Duitse auto).
Netjes onderhouden en je hebt er geen kind aan :+
Sortjai schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:59:

Mag ik vragen welke dealer je de auto in onderhoud hebt? Mijn dealer gaf destijds aan dat ik de eerste was met een 150k (dacht ik) vermelding bij hun. Binnenkort ga ik voor de 170k beurt, nog een paar weekjes (4, misschien 5) :o

[ Voor 37% gewijzigd door Kecin op 04-07-2016 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sortjai
Ik heb eerder hier gelezen dat je met de lexus ook bij toyota de onderhoudsbeurt kan doen tegen toyota prijzen. Volgens mij schelen de prijzen niet heel veel van elkaar maar vooral dat het handig is als je geen lexus dealer in de buurt hebt.
Kecin schreef op maandag 04 juli 2016 @ 20:40:
[...]

Mag ik vragen welke dealer je de auto in onderhoud hebt? Mijn dealer gaf destijds aan dat ik de eerste was met een 150k (dacht ik) vermelding bij hun. Binnenkort ga ik voor de 170k beurt, nog een paar weekjes (4, misschien 5) :o
Je mag best weten waar mijn Yaris onderhoud doe (Toyota Gorinchem)... maar ik denk dat je meer interesse hebt in de CT van @THxZ0NE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Sortjai schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:37:
Ik heb eerder hier gelezen dat je met de lexus ook bij toyota de onderhoudsbeurt kan doen tegen toyota prijzen. Volgens mij schelen de prijzen niet heel veel van elkaar maar vooral dat het handig is als je geen lexus dealer in de buurt hebt.

[...]

Je mag best weten waar mijn Yaris onderhoud doe (Toyota Gorinchem)... maar ik denk dat je meer interesse hebt in de CT van @THxZ0NE.
:+ Scherp! Ik bedoelde inderdaad deze quote:
THxZ0NE schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:12:
Ik heb na meer dan 180.000 km ook geen rare dingen meegemaakt. Fantastische auto en mijn nieuwe is ook alweer besteld. Waar ik wel een beetje van baal is dat ik de lak (Ultrasonic Blue) zacht vind, maar dit schijnt vaker voor te komen bij de nieuwe auto's.
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
Gisteren een aantal proefritten, gaan maken waarbij eentje er voor mij bovenuit kwam. Mooie CT, eigenlijk vol met alle opties, uit 2011 met nog geen hoge KM stand. Enige nadeel (vind ik persoonlijk): niet volledig dealer onderhouden en daarnaast de beurten niet netjes afgestempeld in het boekje (wel een uitdraai aanwezig van de gehele beurten)... Nou ben ik na mijn VW debacle wel genezen van dealers, maar bij een hybride tja..

Wat mij verder op viel, maar niet precies kan plaatsen: bij sommige proefritten kreeg ik een sleutelbos waar ook nog een soort van usb achtige stick in een leren hoesje bij zat. Bij andere zat dit weer niet bijgeleverd. Iets te maken met eventuele laatste kaart updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Slomy schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 07:47:
Wat mij verder op viel, maar niet precies kan plaatsen: bij sommige proefritten kreeg ik een sleutelbos waar ook nog een soort van usb achtige stick in een leren hoesje bij zat. Bij andere zat dit weer niet bijgeleverd. Iets te maken met eventuele laatste kaart updates?
Nee, dat zou de handleiding moeten zijn maar om eerlijk te zijn heb ik er nooit naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Bacchus schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 08:46:
[...]

Nee, dat zou de handleiding moeten zijn maar om eerlijk te zijn heb ik er nooit naar gekeken.
Ik heb drie van die sleutelhangers gehad, 1 hield het 4 weken uit, de rest was daarvoor al defect. Dramatische dingen, maar ze zien er wel strak uit.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Kecin schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:40:
[...]

:+ Scherp! Ik bedoelde inderdaad deze quote:

[...]

8)
Ik heb de auto in onderhoud bij Lexus Arnhem, fijne dealer en wordt er fijn geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

THxZ0NE schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:08:
[...]

Ik heb de auto in onderhoud bij Lexus Arnhem, fijne dealer en wordt er fijn geholpen.
Wtf. Daar heb ik hem ook in onderhoud. Zouden ze wel hebben gelogen of niet beter hebben geweten m.b.t. die KM stand. Prima dealer inderdaad, altijd leuk dat vervangend vervoer. Met een CT200h heb je de kleinste Lexus, dus in het ergste geval krijg je een CT200h op de oprit, in het beste geval een veel dikkere :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Kecin schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:03:
[...]

Wtf. Daar heb ik hem ook in onderhoud. Zouden ze wel hebben gelogen of niet beter hebben geweten m.b.t. die KM stand. Prima dealer inderdaad, altijd leuk dat vervangend vervoer. Met een CT200h heb je de kleinste Lexus, dus in het ergste geval krijg je een CT200h op de oprit, in het beste geval een veel dikkere :D
Dat is grappig! Ze zullen niet beter hebben geweten, misschien net de verkeerde persoon gehad, ik kan mij niet voorstellen dat zij liegen. Ik krijg altijd een lagere CT200H omdat de mijne al redelijk dik is. Ik zou wel een keer een IS300H willen hebben als leenauto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

THxZ0NE schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:15:
[...]

Dat is grappig! Ze zullen niet beter hebben geweten, misschien net de verkeerde persoon gehad, ik kan mij niet voorstellen dat zij liegen. Ik krijg altijd een lagere CT200H omdat de mijne al redelijk dik is. Ik zou wel een keer een IS300H willen hebben als leenauto :)
Dat gevoel heb ik ook, keurige mensen. Gewoon even vragen, meestal kunnen ze wel een IS300h regelen, vooral als je aangeeft dat je lease-termijn bijna over is :). Ik heb hem serieus als optie overwogen, helaas gooide mijn werkgever wat roet in het eten ;w

[ Voor 3% gewijzigd door Kecin op 06-07-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Kecin schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:21:
[...]

Dat gevoel heb ik ook, keurige mensen. Gewoon even vragen, meestal kunnen ze wel een IS300h regelen, vooral als je aangeeft dat je lease-termijn bijna over is :). Ik heb hem serieus als optie overwogen, helaas gooide mijn werkgever wat roet in het eten ;w
Ahhw, mja ik heb hem ook overwogen. Maar voor de prijs van een IS300H instapper heb ik nog een dikkere nieuwe Lexus CT200H krijgen dan die ik nu heb. En aangezien ik tevreden ben heb ik daar maar voor gekozen :)

[ Voor 10% gewijzigd door THxZ0NE op 06-07-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

THxZ0NE schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:08:
[...]

Ahhw, mja ik heb hem ook overwogen. Maar voor de prijs van een IS300H instapper heb ik nog een dikkere nieuwe Lexus CT200H krijgen dan die ik nu heb. En aangezien ik tevreden ben heb ik daar maar voor gekozen :)
Dat klopt, ik ben er echter op 4 jaar wel op uitgekeken en wou graag wat groters. Ben dus nu voor een Octavia gegaan. Nu is dat wel een andere afwerking dan Lexus, maar voor hetzelfde bedrag een bomvolle auto! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Kecin schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:43:
[...]

Dat klopt, ik ben er echter op 4 jaar wel op uitgekeken en wou graag wat groters. Ben dus nu voor een Octavia gegaan. Nu is dat wel een andere afwerking dan Lexus, maar voor hetzelfde bedrag een bomvolle auto! :)
Ja precies ik begrijp je keuze. Als je echt ruimte nodig hebt is dit niet ideaal en een Octavia ziet er van binnen ook zeer netjes uit... itt een Leon. Nou veel plezier met je VAG product, overloper >:) :P

[ Voor 6% gewijzigd door THxZ0NE op 06-07-2016 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

THxZ0NE schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:02:
[...]

Ja precies ik begrijp je keuze. Als je echt ruimte nodig hebt is dit niet ideaal en een Octavia ziet er van binnen ook zeer netjes uit... itt een Leon. Nou veel plezier met je VAG product, overloper >:) :P
Haha :P
Ik was wel onder de indruk van de achterwiel aangedreven IS. Maar helaas laat het budget het simpelweg niet toe. Altijd BMW privé gereden en dat heb ik nog niet weergevonden helaas. Ook een 1-serie in de lease is niet erg prettig, bijtelling vrij hoog en vrijwel optieloos voor een niet zo'n vlot blok. Helaas dus.

Heb ook nog een tijdje een Polo (geen BlueMotion) gereden maar dat interieur was saai maar wel enorm functioneel. Datzelfde voel ik bij mijn CT200h ook, praktische middenconsole en veel knopjes. Bij de Skoda is dat ook het geval. Vandaar dat het gevoel wel redelijk overeenkomt.
Ik zou bijvoorbeeld niet snel kiezen voor een Peugeot 308sw qua binnenkant, voor mij persoonlijk te weinig knopjes en een belachelijke placement (ieder zijn ding natuurlijk):
Afbeeldingslocatie: http://images.car.bauercdn.com/pagefiles/10267/1752x1168/05peugeot208.jpg?mode=max&quality=90&scale=down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Kecin schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:08:
[...]

Haha :P
Ik was wel onder de indruk van de achterwiel aangedreven IS. Maar helaas laat het budget het simpelweg niet toe. Altijd BMW privé gereden en dat heb ik nog niet weergevonden helaas. Ook een 1-serie in de lease is niet erg prettig, bijtelling vrij hoog en vrijwel optieloos voor een niet zo'n vlot blok. Helaas dus.

Heb ook nog een tijdje een Polo (geen BlueMotion) gereden maar dat interieur was saai maar wel enorm functioneel. Datzelfde voel ik bij mijn CT200h ook, praktische middenconsole en veel knopjes. Bij de Skoda is dat ook het geval. Vandaar dat het gevoel wel redelijk overeenkomt.
Ik zou bijvoorbeeld niet snel kiezen voor een Peugeot 308sw qua binnenkant, voor mij persoonlijk te weinig knopjes en een belachelijke placement (ieder zijn ding natuurlijk):
[afbeelding]
Ahh kijk aan, nougoed een Octavia is een mooie keuze! Ik houd ook wel van knopjes en bij een gemiddelde Jap kun je er veel vinden :) De trend met minder knopjes volg ik ook niet zo, lijkt mij enorm onpraktisch om bijna alles via een menu of touchscreen te moeten doen. Zelfde geldt bv voor een Megane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

THxZ0NE schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:39:
[...]

Ahh kijk aan, nougoed een Octavia is een mooie keuze! Ik houd ook wel van knopjes en bij een gemiddelde Jap kun je er veel vinden :) De trend met minder knopjes volg ik ook niet zo, lijkt mij enorm onpraktisch om bijna alles via een menu of touchscreen te moeten doen. Zelfde geldt bv voor een Megane.
Volledig mee eens, ik was ook zo blij verrast door de haptische feedback van de joystick in de CT200h, dat werkt echt enorm goed. Gewoon lekker een knopje i.p.v. een touchscreen, heerlijk (in de Octavia is het trouwens dubbelop, touchscreen dat ook alle functies los heeft zitten op het stuur of onder/naast het scherm).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THxZ0NE
Kecin schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:50:
[...]

Volledig mee eens, ik was ook zo blij verrast door de haptische feedback van de joystick in de CT200h, dat werkt echt enorm goed. Gewoon lekker een knopje i.p.v. een touchscreen, heerlijk (in de Octavia is het trouwens dubbelop, touchscreen dat ook alle functies los heeft zitten op het stuur of onder/naast het scherm).
Klinkt goed, veel plezier er alvast mee :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slomy
Dinsdag eindelijk de knoop door kunnen hakken en de Scirocco (wat ben ik blij dat ik van dat ramp product af ben) ingeruild op een CT uit 09-2011 met 64k op de teller. Het is uiteindelijk een luxury line uitvoering geworden waarbij ik nu al helemaal gek ben van de instelbare rijdersstoel. Verder nog bezig met het uitzoeken van de vele functies wat vast nog enige tijd gaat duren. Navigatie is begin 2015 voor laatste keer geüpdatet dus daar moet ik ook nog eens naar kijken.

Jullie zullen mij misschien nog wel een paar keer terug zien met wat vragen. Heeft iemand nog een foto hoe de kofferbak ruimte er uit ziet beneden het plastic deksel. Ik zie daar aan de rechter bovenkant wat stekkers lopen die ik beetje vreemd vind, maar misschien perfect normaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:36
Bedoel je dit? (foto gemaakt een dag voor het inleveren, hij stond toevallig nog in m'n Dropbox uploaded photos)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Lk5y4U5tKYBtSOIsLdfGALWs/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Slomy schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 19:37:
Dinsdag eindelijk de knoop door kunnen hakken en de Scirocco (wat ben ik blij dat ik van dat ramp product af ben) ingeruild op een CT uit 09-2011 met 64k op de teller. Het is uiteindelijk een luxury line uitvoering geworden waarbij ik nu al helemaal gek ben van de instelbare rijdersstoel. Verder nog bezig met het uitzoeken van de vele functies wat vast nog enige tijd gaat duren. Navigatie is begin 2015 voor laatste keer geüpdatet dus daar moet ik ook nog eens naar kijken.
Gefeliciteerd!

Of er een kaart-update is, kun je op http://www.lexus-mapupdates.eu/Shop/Index terugvinden maar van wat ik zie, lijkt het erop dat je "bij" bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bovenaan de foto zit de 200V hybride battery (accu) het oranje ding is de disconnect switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
CubicQ schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 20:07:
Bedoel je dit? (foto gemaakt een dag voor het inleveren, hij stond toevallig nog in m'n Dropbox uploaded photos)

[afbeelding]
Bedankt voor de foto, ziet er exact hetzelfde uit. Ik dacht eigenlijk dat er ergens een kapje oid zou missen op dit punt.

Is het overigens zo dat het 2011 model maar 1x een 12v aansluiting heeft: die in de midden console?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trussardi89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09-2024
Inmiddels sinds 3 weken eigenaar van een '11 BL Pro uitvoering. Nu kwam ik erachter dat de navi kaarten dateerden uit 2012. Geschied de update bij dit model nog met een DVD (marktplaats staat er vol mee).. of wordt dit direct op de HDD geüpdatet?

Ik heb in het 'settings' menu een aantal wijzigingen aangebracht naar voorkeur. Nu wil ik graag ook de optie om de ramen met de sleutel te openen en te sluiten. Is er een mogelijkheid om in een soort van 'service menu' dit zelf te activeren.. ipv langs de dealer te gaan?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Wellicht een rare vraag, maar het volgende.

Ik heb een CT200h met de achteruitrij camera. Nu viel het me in eens op (en ik kan me dus niet herinneren dat het ooit anders was), dat ik geen piepjes meer hoor tijdens het achteruit parkeren, wel dat irritante piepje van het feit dat je de auto in z'n achteruit gezet hebt, gaan geen afstandspiepjes meer.

Op de bumper zie ik wel de sensoren zitten.

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Hoe zeker ben je ervan dat je parkeersensoren hebt? Ik dacht inderdaad wel dat je echt een andere bumper hebt met sensoren dan zonder maar het kan zijn dat dat voor sommige bouwjaren anders is. Volgens mij is het ook een optie die niet heel veel geleverd wordt omdat je toch al de camera hebt. Mogelijk kun je ze ook ergens uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Aan de linkeronderzijde van het dashboard zit een knop met een P erop. Hiermee kan je de parkeersensoren in en uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Trussardi89 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:43:
Ik heb in het 'settings' menu een aantal wijzigingen aangebracht naar voorkeur. Nu wil ik graag ook de optie om de ramen met de sleutel te openen en te sluiten. Is er een mogelijkheid om in een soort van 'service menu' dit zelf te activeren.. ipv langs de dealer te gaan?
Dat zou inderdaad wel een handig optie zijn! Ben het zelf niet tegen gekomen in de opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Bacchus schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:07:
Hoe zeker ben je ervan dat je parkeersensoren hebt? Ik dacht inderdaad wel dat je echt een andere bumper hebt met sensoren dan zonder maar het kan zijn dat dat voor sommige bouwjaren anders is.
Hmm, dan zal het misschien alleen een voorbereiding zijn?
ebis schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:29:
Aan de linkeronderzijde van het dashboard zit een knop met een P erop. Hiermee kan je de parkeersensoren in en uitschakelen.
Die knop heb ik dus niet. Conclusie, ze hebben d'r nooit opgezeten en ik ben gewoon compleet in de war...

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mijn Toyota piepte wel tijdens het achteruit rijden, zoals een vrachtwagen maar dan binnen. Totaal zinloos en irritant. Dat piepje kan uit, Toyota-kastje van de garage eraan en een setting veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trussardi89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09-2024
Klopt, maar kan dit niet zelf via een servicemenu worden gedaan? Ik weet dat je via het settings menu een kleine selectie kan aanpassen, maar inderdaad uitzetten van dat piepje (wordt er gek van + je hoort de sensoren amper) en ramen openen en sluiten met de sleutel moet via de garage worden gedaan.

Voor degene die dit hebben gedaan, wat vraagt men hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:36
Ik heb er in 2011/2012 niets voor betaald. Gewoon bij een beurt aangegeven dat ik graag in een Lexus wil rijden, en niet in een vrachtwagen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Ik overweeg de aanschaf vaneen CT200h, heb er nog niet in gereden maar vooralsnog zijn de belangrijkste argumenten het comfort, de (volgens velen op internet extreme) betrouwbaarheid en ook de zuinigheid. Bij het aankoopadvies op Autoblog werd gezegd dat je bijna blind eentje kunt kopen omdat ze gewoon erg betrouwbaar zijn.

Nu lees ik toch wat verwarrende berichten rondom het verbruik op de snelweg. Is dat verbruik veel als je het vergelijkt met zijn gunstige verbruik in de stad of gewoon ook hoog vergeleken met andere auto's? In de stad wil ik mijn rijstijl wel zodanig aanpassen dat ik de technologie optimaal benut, maar ik ga echt niet achter een vrachtwagen aan tuffen op de snelweg dan wel 100 rijden als ik 300 km in Duitsland moet rijden.

Wat is bijvoorbeeld het aangegeven actuele verbruik als je gewoon constant 130 rijdt? Hoor je dan ook de motor 'loeien'? Alvast dank voor de info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
Franco10 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 10:21:
Ik overweeg de aanschaf vaneen CT200h, heb er nog niet in gereden maar vooralsnog zijn de belangrijkste argumenten het comfort, de (volgens velen op internet extreme) betrouwbaarheid en ook de zuinigheid.
Dit zijn inderdaad precies de sterke punten van alle HSD-gebaseerde auto's, al wisselt comfort natuurlijk per model/uitvoering.
Nu lees ik toch wat verwarrende berichten rondom het verbruik op de snelweg. Is dat verbruik veel als je het vergelijkt met zijn gunstige verbruik in de stad of gewoon ook hoog vergeleken met andere auto's? In de stad wil ik mijn rijstijl wel zodanig aanpassen dat ik de technologie optimaal benut, maar ik ga echt niet achter een vrachtwagen aan tuffen op de snelweg dan wel 100 rijden als ik 300 km in Duitsland moet rijden.

Wat is bijvoorbeeld het aangegeven actuele verbruik als je gewoon constant 130 rijdt? Hoor je dan ook de motor 'loeien'? Alvast dank voor de info.
Het verbruik op de snelweg bij gebruikelijke snelheden is hoog tov het verbruik in de stad of op binnenwegen. Aangezien klassieke aandrijvingen juist in de stad veel verbruiken, is de winst tov een klassieke benzine-aandrijving op de snelweg dus veel kleiner maar het is nog steeds winst.

Om het in getallen te zeggen, al zijn dit geen absolute metingen maar gevoel: In de CT200h deed ik iets minder dan 4,0 l/100km op een paar honderd kilometer aan binnenwegen, rond de 4,5 l/100km in de stad, op de Nederlandse snelweg gaat dat naar een kleine 5,5 l/100km en bij hogere snelheden (kruissnelheid 150 km/u in Duitsland) tegen de 6,0 l/100km. In mijn Corolla sedan (ongeveer even zwaar, even sterk maar wat langer) was het iets van 6,5 l/100km binnenwegen, 9,0 l/100km stad, 7,5 l/100km snelweg en 8,0 l/100km bij kruissnelheid 150 km/u. De winst is dus resp 2,5/4,5/2,0/2,0 l/100km

Bij constante snelheid is er absoluut geen sprake van loeien (meestal zelfs minder rpm dan een klassieke aandrijving) en zelfs bij hard accelereren vond ik het nauwelijks storend. Door de rechtstreekse koppeling van rpm met vermogensvraag in plaats van snelheid heb je meer de karakteristiek van een vliegtuig dan van een klassiek-getrapt geschakelde auto en dat is vooral wennen. Het is persoonlijk hoe snel dat wennen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Bacchus schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:21:

Om het in getallen te zeggen, al zijn dit geen absolute metingen maar gevoel: In de CT200h deed ik iets minder dan 4,0 l/100km op een paar honderd kilometer aan binnenwegen, rond de 4,5 l/100km in de stad, op de Nederlandse snelweg gaat dat naar een kleine 5,5 l/100km en bij hogere snelheden (kruissnelheid 150 km/u in Duitsland) tegen de 6,0 l/100km. In mijn Corolla sedan (ongeveer even zwaar, even sterk maar wat langer) was het iets van 6,5 l/100km binnenwegen, 9,0 l/100km stad, 7,5 l/100km snelweg en 8,0 l/100km bij kruissnelheid 150 km/u. De winst is dus resp 2,5/4,5/2,0/2,0 l/100km
Dank voor de info!

Als je met 150 km/h in Duitsland rond de 6.0 zit vind ik dat erg zuinig. Dat zijn waarden die je ook bijna ziet in een bluemotion van onze oosterburen.

Doordeweeks rijd ik vooral in de stad, maar mede vanwege het (volgens gebruikers) hoge comfort ben ik ook wel van plan om in de weekenden langere stukken te rijden. Ik schrok daarom even van de verhalen rondom hoog verbruik op de snelweg.

Het is een vreemde afweging maar als ik geen CT200h koop wordt het waarschijnlijk een jonge B-segment auto. De afweging die ik maak is dat de wegenbelasting (en waarschijnlijk verzekering) van de Lexus hoger zijn, echter plan ik dat terug te verdienen door geen kosten te hoeven maken aan reparaties en laag verbruik. Die geblazen B-segmenters lusten namelijk ook wel een slok itt cijfers die fabrikanten aangeven. Ook al zou het verbruik gelijk zijn, het grote voordeel voor de Lexus is de luxebeleving en comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Franco10 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:37:
[...]
Het is een vreemde afweging maar als ik geen CT200h koop wordt het waarschijnlijk een jonge B-segment auto. De afweging die ik maak is dat de wegenbelasting (en waarschijnlijk verzekering) van de Lexus hoger zijn, echter plan ik dat terug te verdienen door geen kosten te hoeven maken aan reparaties en laag verbruik. Die geblazen B-segmenters lusten namelijk ook wel een slok itt cijfers die fabrikanten aangeven. Ook al zou het verbruik gelijk zijn, het grote voordeel voor de Lexus is de luxebeleving en comfort.
Oh, dan ga ik je nog wat vertellen. :) Afgelopen februari heb ik mijn CT200h namelijk ingeleverd voor een Clio TCe 90 omdat ik veel minder ben gaan rijden. Beiden geleaset. Verbruik tussen die twee is om het even maar de Lexus is objectief een stuk sterker en voelt véél sterker. Vooral optrekken na rechts afslaan (~20 km/u in de 2e versnelling) op een kruising is een ramp in de Clio: de turbo van die 900cc doet helemaal niets onder de 2000 rpm. Uitrusting en rijcomfort is geen vergelijking, daar zitten gewoon meerdere klassen tussen. Kosten ook natuurlijk: onder de streep is de totale nettolast (inc 14% bijtelling, netto leaseprijs en verbruikskosten) van de CT200h rond de € 650, de Clio rond de € 400. (Grotendeels afschrijving gezien de nieuwprijs van 36k vs 17k)
In totaal ben ik best tevreden met de Clio maar alle waar is naar zijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Bacchus schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:11:
[...]

Oh, dan ga ik je nog wat vertellen. :) Afgelopen februari heb ik mijn CT200h namelijk ingeleverd voor een Clio TCe 90 omdat ik veel minder ben gaan rijden.
:)

Ook de Clio staat (stond) op mijn shortlist. Een stuk in gereden, voelt best groot aan voor een B segmenter, in de positieve zin van het woord. Ook redelijk stil als je hem niet op zijn staart trapt, boven de 110 km/h wel erg veel windgeruis.

Ik ga particulier rijden; het verschil tussen een Clio (met R-Link) en een CT200h rond de 100 dkm qua prijs moet ik nog even goed bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Gister even met de CT200h door het bos gecrossed over de gravel paadjes, heel communicatief is het allemaal niet en het esp grijpt snel in. Maar een beetje glijden lukte wel. Wat wel erg fijn is, is de tractie controle die grijpt adequaat in en zorgt ervoor dat er praktisch geen torque steering is. Wel slaat het binnenste wiel er snel door in een bocht.

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 21:22
Franco10 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:37:
[...]

Als je met 150 km/h in Duitsland rond de 6.0 zit vind ik dat erg zuinig. Dat zijn waarden die je ook bijna ziet in een bluemotion van onze oosterburen.
6.0 met 150km/h haal ik echt niet ! Dat zal eerder rond de 7 zitten zitten. (ja eco mode) Ik zit gemiddeld met een beetje stevig rijden rond de 1 op 16. Als je beetje normaal rijd is 1 op 20 zeker te halen. Of je moet onder de 2000 rpm blijven dan is 1 op 23 ook te halen.

• THxZ0NE
Inmiddels 190.000 km gereden en still going strong. Al wel bericht gehad van mn dealer, de nieuwe auto wordt nu gereed gemaakt, ik ben benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THxZ0NE
Vandaag heb ik mn nieuwe ct ontvangen. Ik moet zeggen dat qua geluid, wegligging en daardoor algemene beleving echt ruim voorwaarts is ten aanzien van de 2012 ct. Komt in de buurt van de is300h eerste editie. Positief dus! Mn oude ct met 192000 km ingeleverd, op naar lekker wat kms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
Misschien is het al een keer langs gekomen, maar toch even de vraag: is het mogelijk om (maximale) snelheden op de navigatie te laten zien? Nu op vakantie door Italië en de TomTom heeft deze informatie wel voorhanden, waardoor ik denk dat deze misschien hopelijk ergens in een menuutje bij de CT ook naar boven te toveren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
In mn 2012 met klapscherm heb ik dit nooit gekund. In de 2016 versie met internet krijg ik dit wel te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Vrijdag a.s. ga ik afscheid nemen van mijn CT200h. Die auto is echt een aanrader. Nooit pech mee gehad. Dikke 170k op de klok. Reed hem sinds 2012. ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THxZ0NE
Kecin schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 23:31:
Vrijdag a.s. ga ik afscheid nemen van mijn CT200h. Die auto is echt een aanrader. Nooit pech mee gehad. Dikke 170k op de klok. Reed hem sinds 2012. ;(
Veel plezier met je Octavia man!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
Heeft iemand eigenlijk ervaringen met een CT200h op lpg? Dat lijkt me nog eens lekker goedkoop rijden. Weet dat het met de Prius wel kan, dus in principe zou het met de Lexus ook moeten kunnen lijkt me.

[ Voor 32% gewijzigd door Knul op 01-09-2016 07:39 ]

• THxZ0NE
Knul schreef op donderdag 01 september 2016 @ 07:38:
Heeft iemand eigenlijk ervaringen met een CT200h op lpg? Dat lijkt me nog eens lekker goedkoop rijden. Weet dat het met de Prius wel kan, dus in principe zou het met de Lexus ook moeten kunnen lijkt me.
Geen ervaring, zij wel: http://www.hboertien.nl/album/lexus-ct200h/124

Lijkt mij super goedkoop rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:43
Knul schreef op donderdag 01 september 2016 @ 07:38:
Yep, ik had de eerste en enigste in Nederland op LPG! :)
Rijd perfect, en inderdaad is het ingebouwd door Henk Boertien.
Ik reed gemiddeld 1:20 dus onwijs zuinig en je tankt voor een prikkie,
had een kleine tank op de plek van het reservewiel met de vulling achter de benzine klep.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
Wat een heerlijke reiswagen is de CT toch. Net een 3 wekende trip door Italië achter de rug met ruim 4800 kilometer, werkelijk genoten. Van de stilte op de autobaan tot de fijne wegligging op de bergwegen. De levinson geluidsinstallatie is ook wel werkelijk fantastisch. Merkte wel onlangs wat krasjes op, niet te voorkomen natuurlijk op een wagen van 5 jaar oud, maar binnenkort toch eens kijken of polijsten ervoor kan zorgen dat we de CT weer in een 'nieuw' jasje kunnen steken.
Al met al heel tevreden na de overstap vanaf de Scirocco, mbt kwaliteit en luxe toch een flinke stap vooruit.

• Franco10
Zit er een bepaalde logica in het type geluidsinstallatie wat je hebt? Je hebt namelijk geen navi, de simpele navi en de versie met het grotere scherm. Hebben deze ook per definitie een andere audio? De Mark Levinson heb ik natuurlijk het liefst maar wil toch minimaal de middenversie hebben, alleen is dat bijna nooit uit een advertentie te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THxZ0NE
Ik geloof dat het zo is:
  • Geen nav op alle versies tot luxury line: 6 speakers
  • Simpele nav, op allerlei versies geleverd tot aan luxury line: 6 speakers
  • Premium nav op business line: 10 speakers (subwoofer)
  • Premium nav /levinson op luxury line: 13 speakers (subwoofer)
En de subwoofer/meer speakers, dat merk je. Mark levinson en premium nav heeft tegenwoordig ook een kleuren display in de headunit en een fijne interface slidermuis. De rest heeft een draaiknop.

[ Voor 36% gewijzigd door THxZ0NE op 21-09-2016 13:44 ]

• Franco10
THxZ0NE schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:41:
Ik geloof dat het zo is:
  • Geen nav op alle versies tot luxury line: 6 speakers
  • Simpele nav, op allerlei versies geleverd tot aan luxury line: 6 speakers
  • Premium nav op business line: 10 speakers (subwoofer)
  • Premium nav /levinson op luxury line: 13 speakers (subwoofer)
En de subwoofer/meer speakers, dat merk je. Mark levinson en premium nav heeft tegenwoordig ook een kleuren display in de headunit en een fijne interface slidermuis. De rest heeft een draaiknop.
Thanks! Ben aan het kijken voor een occasion, zelfs de lokale Toyota dealer kon er niets zinnigs over zeggen. Nu weet ik in ieder geval dat ik goed zit met een grote nav _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THxZ0NE
Als je voor in de deurstijl een ronde tweeter ziet zitten weet je dat je ten minste de premium audio hebt. Eveneens zie je in de achterbak een subwoofer zitten:

Afbeeldingslocatie: http://medias.autonews.fr/wp-content/uploads/gallery/essai-lexus-ct200h/lexus-ct200h-essai-21.jpg

Afbeeldingslocatie: https://media.ed.edmunds-media.com/lexus/ct-200h/2014/oem/2014_lexus_ct-200h_4dr-hatchback_base_detail_oem_2_600.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Franco10 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:52:
[...]

Thanks! Ben aan het kijken voor een occasion, zelfs de lokale Toyota dealer kon er niets zinnigs over zeggen. Nu weet ik in ieder geval dat ik goed zit met een grote nav _/-\o_
Ik ben sinds 2 maanden eigenaar van een CT Business Edition (jawel, geen Line, maar een actiemodel wat alleen in 2012 gevoerd werd). Deze heeft het Premium Nav met 10 speakers en subwoofer, wat tijdens de proefrit heerlijk klonk, maar toch moet ik zeggen dat ik spijt heb dat ik niet € 3.000 meer heb uitgegeven voor de Luxury Line met Mark Levinson audio, wat een verschil is dat zeg!

Als je audio en luxe belangrijk vindt, zou ik absoluut niet voor minder dan de Luxury Line gaan. De overige luxe zoals inklapbare spiegels, lederen bekleding en stoelverwarming mis ik allemaal niet, wel de audio. ;-)
Niet dat deze slecht is, integendeel, maar als je eenmaal de ML geproefd hebt...

Ach ja, mijn vrouw heeft al aangegeven een IS 300h als opvolger van deze te willen, dus ik weet genoeg wanneer ik over 3-4 jaar deze ga inruilen. 8)

[ Voor 7% gewijzigd door MooDyBLueS op 14-10-2016 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
MooDyBLueS schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:36:
[...]

Ik ben sinds 2 maanden eigenaar van een CT Business Edition (jawel, geen Line, maar een actiemodel wat alleen in 2012 gevoerd werd). Deze heeft het Premium Nav met 10 speakers en subwoofer, wat tijdens de proefrit heerlijk klonk, maar toch moet ik zeggen dat ik spijt heb dat ik niet € 3.000 meer heb uitgegeven voor de Luxury Line met Mark Levinson audio, wat een verschil is dat zeg!
En hoe bevalt het rijden?

De uitvoeringen met premium Nav en lage (125.000 max) kilometerstand vallen net wel net niet binnen het budget dat ik wil uitgeven aan een auto. De Luxury Line valt daar boven, of ik moet gaan voor een model met veel kilometers. Ik heb geen haast, misschien valt er na nieuwjaar wel een LL in het budget :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Franco10 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:13:
[...]

En hoe bevalt het rijden?

De uitvoeringen met premium Nav en lage (125.000 max) kilometerstand vallen net wel net niet binnen het budget dat ik wil uitgeven aan een auto. De Luxury Line valt daar boven, of ik moet gaan voor een model met veel kilometers. Ik heb geen haast, misschien valt er na nieuwjaar wel een LL in het budget :P
Het rijden bevalt super! Ik kom van een 2e generatie Prius en daar was ik uiterst tevreden over de aandrijflijn, de betrouwbaarheid (ja, ze zijn echt bijna bulletproof) en ook het verbruik uiteraard.

De CT is gewoon weer een klasse beter qua rijervaring, een stuk meer solide, gaat meer richting een BMW of Audi met het weggedrag, maar zonder té hard te worden. Als je tenminste een 2012 of later neemt. Ik heb mijn eerste ervaring in een 2011 uitvoering gehad op 17" lichtmetaal en ik stuiterde zowat mijn stoel uit, niet prettig op z'n zachtst gezegd. Was ook bijna voor een Prius 3 gegaan tot ik las dat vanwege de klachten van het 2011 modeljaar het 2012 modeljaar flink is aangepakt. Zo rijd ik nu ook op 17" lichtmetaal, maar tov de 2011 versie lijkt het 16" gecombineerd met een comfortabel onderstel.

Wel merk ik in het verbruik dat ik 17" heb, ik zit tussen de 1 op 19-20 terwijl mijn vorige Prius makkelijk 1 op 21 reed. Dat was even balen, ik had verwacht minimaal hetzelfde verbruik te halen, maar inmiddels vind ik de vooruitgang qua luxe, rijgedrag en interieur vele malen belangrijker. Then again: 1 op 19 voor een benzine/hybride is nog steeds erg goed. Ik heb collega's met Audi A3 e-tron's en BMW 330e's die daar met stekkeren nog niet aan komen.

Voor mij kwam het op hetzelfde neer, ik heb nu €14.500 betaald voor deze uitvoering (125.000km), de goedkoopste Luxury Line bij Lexus dealers was €17.500, maar dat was ook gelijk de enige die niet meer dan 150.000km had gereden. Mijn budget was eigenlijk €15.000, vandaar.

Al moet ik wel zeggen dat na 245.000 volledig probleemloze km's in mijn Prius, ik niet al teveel op de km-stand aan het letten was. Het enige wat ik heb moeten vervangen naast banden, was een waterpomp uit voorzorg omdat deze begon te zweten. Kostte me €350, dus gelijk ja gezegd tegen de dealer. Verder altijd dealer onderhouden geweest zoals misschien al bleek uit het verhaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
Het stukje over de audio kan ik wel bevestigen. Ben zelf een aantal maanden geleden voor een LL gegaan en na toch al een kleine 8-9k te hebben gereden (inclusief 4800 vakantie kilometers) is de audio, icm de stilte, toch wel in een woord: fantastisch. Het leer, de stoelverwarming en de memory seating zijn allemaal leuk, maar de audio maakt ook echt op iedereen indruk die in de auto komt zitten.

Verder nog steeds uitermate tevreden over de auto. De aandrijflijn moet je liggen, maar als je na een aantal proefritten voor jezelf die keuze hebt gemaakt, dan kan je met een CT bijna niet mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Ik heb vandaag een korte proefrit gedaan in een CT. In 1 woord; heerlijk! 'Helaas' was het wel een CT uit 2015, dus niet exact hetzelfde als een exemplaar die ik zou willen hebben (in mijn budget past). Zijn er naast de isolatie (ik las her en der dat de nieuwe stiller is) andere grote verschillen?

Het 'loeien' viel me echt reuze mee. Je merkt wel dat er wat gewicht de bocht om moet; na een beetje pushen begon hij over de voorwielen weg te glijden, maar dat is voor mij geen ramp. Sowieso vind ik dat vaak non-argumenten als ik een review bekijk, alsof een gemiddelde rijder ooit een driftje neerlegt als hij een mooie achterwiel aangedreven auto heeft. Anyway het beviel dus goed. Het bijna niet aanwezige overhellen vind ik dan wel erg prettig. Het is uiteraard geen scheurijzer maar in standje sport vond ik hem wel goed aan het gas hangen, in ieder geval qua beleving.

Het comfort en de rust aan boord is echt fenomenaal; daar kan geen VAG product in deze klasse tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Franco10 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 20:10:

Het comfort en de rust aan boord is echt fenomenaal; daar kan geen VAG product in deze klasse tegenop.
Mijn gevoel dus ook. Had het vooraf nooit verwacht maar zou nu nooit meer anders willen dan de LHD aandrijflijn in mijn IS. Het rijdt zo ontzettend soepel, vloeiend en relaxed. Werd soms helemaal kriegel van het nerveuze en schokkerige schakelgedrag van mijn vorige A3 met S-Tronic.

Het enige waar Lexus mijn inziens nog een inhaalslag te maken heeft is het hele infotainment systeem. Dat is gewoon bedroevend verouderd en traag vergeleken met bijvoorbeeld BMW of VAG.

In het 2017 model van de IS kun je optioneel een nieuwer systeem kiezen met een 10" display meen ik maar nog altijd haalt dit het niet met wat de concurrentie al enige tijd kan bieden. Toyota weigert om de een of andere reden ook om CarPlay of Android Auto ondersteuning toe te voegen.

Hopelijk begin volgend jaar ook meer nieuws over een opvolger voor de CT. Neem aan dat ze iets in de pijplijn hebben zitten op basis van de nieuwe generatie Prius. Vind de nieuwe Toyota C-HR trouwens ook wel een erg leuk alternatief voor de CT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Franco10 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 20:10:

Wat vond je van de A3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
De nieuwste Audi's zijn wat betreft interieur van ongekend niveau; ben fan van alle modellen vanaf de A4 (zelf nog een tijd in gereden). In de prijsklasse tot 15.000 zit je met een A3 op een wat ouder model met niet heel veel opties. Ook stil en comfortabel, maar gelet op de algehele beleving vind ik de CT wat luxer. Maar dat is omdat ik geen waarde hecht aan echt sportief rijgedrag. Kan me voorstellen dat iemand een mooie S-line veel beter vind. Heb ook een Mini gereden; rijdt heerlijk als een kart maar is plastic en rumoerig van binnen.

Maar een grote mits; als de pre 2014 modellen net zo lekker aanvoelen als eentje uit 2015 waar ik in heb gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Even een update hier, net terug uit een weekje Oostenrijk met de CT200h, hier is het de auto voor de familie omdat kinderen het huis uit zijn zitten er altijd maar 2 mensen in, dus een ideale auto met de banken plat. De heenweg naar Oostenrijk goed doorgereden op de autobahn, 150 à 160 de berg en op de vlakke stukken, met een buiten temperatuur van rond het vriespunt kwamen we op een verbruik over de 1000km uit op 5.3L/100km.

Voor de terug weg was het bij vertrek volgens de boordcomputer -24 graden, keyless entry werkte zonder problemen, deur zat totaal niet vast en bij het indrukken van de startknop sloeg de motor direct aan. De terugrit was 1100km, redelijk wat file in Duitsland met complete stilstand en stapvoets rijden, sommige stukken weer even de auto kunnen vloeren en weer net als de heenweg 100 de berg op en 150 a 160 de berg af en de vlakkere stukken, vals plat omhoog ook 120 a 130 zodat de meter net niet het power gebied ingaat.
Dit resulteerde in een verbruik van 5.9L/100km, al met al zeer onder de indruk van het verbruik op zo een lange afstand met hoge snelheid, er staat 125k km op de teller en de auto is vanaf het begin in ons bezit er is ook nog nooit wat vervangen tijdens de reguliere beurten op een setje banden na.

Volgende auto gaat ook zeer waarschijnlijk weer een Lexus Hybride worden want de kwaliteit is uitmuntend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Brilsmurfffje schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:27:
Voor de terug weg was het bij vertrek volgens de boordcomputer -24 graden, keyless entry werkte zonder problemen, deur zat totaal niet vast en bij het indrukken van de startknop sloeg de motor direct aan.
Dat mag ook wel met 1.300 Wh (ipv 500 Wh) aan startaccu en 60 kW (ipv 2 kW) aan startmotor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:28
Vriendin is ook toe aan een nieuw auto. Er worden regelmatig visites mee gereden binnen het dorp, dus dan lijkt een hybride wel ideaal. De keuze lijkt (in ieder geval op papier) op de CT200H te zijn gevallen. Binnenkort even oriënteren welke uitvoering in de smaak valt.

In 2012 is er ergens een aanpassing aan het onderstel doorgevoerd waardoor het schijnbaar wat comfortabeler rijden is. Weet iemand vanaf welke maand zit precies geweest is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
Timorad schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 22:18:
Vriendin is ook toe aan een nieuw auto. Er worden regelmatig visites mee gereden binnen het dorp, dus dan lijkt een hybride wel ideaal. De keuze lijkt (in ieder geval op papier) op de CT200H te zijn gevallen. Binnenkort even oriënteren welke uitvoering in de smaak valt.
Voor veel binnen het dorp rijden is hybride niet bijzonder voordelig, dan ben je veel energie kwijt aan het opwarmen van de motor. Je verbruikscijfers zullen tegenvallen. Dan zou ik eerder volledig elektrisch kiezen of natuurlijk een tweewieler (uiteraard ook zonder verbrandingsmotor).
In 2012 is er ergens een aanpassing aan het onderstel doorgevoerd waardoor het schijnbaar wat comfortabeler rijden is. Weet iemand vanaf welke maand zit precies geweest is?
Dat is met modeljaar 2012 gebeurd, het zou me niet verbazen als die al in de laatste maanden van 2011 voor het eerst geleverd zijn. Mijn feb-12 had hem in ieder geval al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

* Naboo heeft er eind vorig jaar een proefrit in gemaakt. An sich een fijne auto, maar ik stoorde mij wel aan het relatief kleine voorruit. Ik keek vaker tegen de spiegel aan dan dat ik iets kon zien. En voor mij persoonlijk was de laadruimte te klein. Het was ook meer dat ik er toevallig in ging rijden nadat ik een proefrit gemaakt had in de nieuwe Prius.

En qua (nieuw)prijs is er tegenwoordig, wel een ander segment, maar een auto die echt geweldig vind, de Kia Niro.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik heb de premium uitvoering van audio. Is het mogelijk alle overbodige opties uit te zetten? ik vind het nu niet effectief werken, ik ben bv niet geinteresseerd in AM/FM (heb DAB+)/Video etc. Ik vind nergens een optie om die items te verwijderen.

Ik wil eigenlijk alleen DAB+/USB1/Bluetooth hebben. De rest mag weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
Bacchus schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 07:43:
[...]

Voor veel binnen het dorp rijden is hybride niet bijzonder voordelig, dan ben je veel energie kwijt aan het opwarmen van de motor. Je verbruikscijfers zullen tegenvallen. Dan zou ik eerder volledig elektrisch kiezen of natuurlijk een tweewieler (uiteraard ook zonder verbrandingsmotor).
Een volledig elektrische auto zou natuurlijk ideaal zijn en heb ik ook al naar gekeken. Echter hebben we geen mogelijkheid tot plaatsen laadpaal, en bovendien moet er toch af en toe een lange rit mee worden gereden. Dus dan is een hybride second best, en de Prius techniek is tot nu toe behoorlijk betrouwbaar gebleken. Misschien een volgende auto als de techniek weer wat meer volwassen is geworden.
Naboo schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:02:
* Naboo heeft er eind vorig jaar een proefrit in gemaakt. An sich een fijne auto, maar ik stoorde mij wel aan het relatief kleine voorruit. Ik keek vaker tegen de spiegel aan dan dat ik iets kon zien. En voor mij persoonlijk was de laadruimte te klein. Het was ook meer dat ik er toevallig in ging rijden nadat ik een proefrit gemaakt had in de nieuwe Prius.
Kofferbakruimte wordt inderdaad veel over geklaagd, maar aangezien het onze tweede auto betreft speelt dat niet echt mee gelukkig. Toch ook maar een proefritje in een Auris doen, misschien wat overzichtelijker autotje (persoonlijk wel lelijker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Timorad schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:32:
Kofferbakruimte wordt inderdaad veel over geklaagd, maar aangezien het onze tweede auto betreft speelt dat niet echt mee gelukkig. Toch ook maar een proefritje in een Auris doen, misschien wat overzichtelijker autotje (persoonlijk wel lelijker).
Ik snap wel dat vanwege de afwijkende vorm (breed en diep ipv hoog) en indeling (dubbele bodem) de kofferbak wat gewenning vraagt maar strikt genomen is hij iets groter dan die van zijn concurrenten (1-serie en A3) en veel groter dan die van de Auris.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franco10
De prijzen zijn al wel een tijdje stabiel van occasions uit 2011 en 2012. De CT200h staat op een shortlist met andere modellen die ik al een paar maanden volg, deze zijn een stuk gedaald. De Lexus helaas nog niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Bacchus schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:29:
[...]

Ik snap wel dat vanwege de afwijkende vorm (breed en diep ipv hoog) en indeling (dubbele bodem) de kofferbak wat gewenning vraagt maar strikt genomen is hij iets groter dan die van zijn concurrenten (1-serie en A3) en veel groter dan die van de Auris.
Plus dat hij ideaal is met boodschappen doen, je gooit die bodem open en dan passen die bigshoppers er zo overdwars in en vallen ze ook net om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
Bacchus schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 07:43:
Dat is met modeljaar 2012 gebeurd, het zou me niet verbazen als die al in de laatste maanden van 2011 voor het eerst geleverd zijn. Mijn feb-12 had hem in ieder geval al.
Om terug te komen op de suspensie verandering, dit is schijnbaar vanaf november 2011 doorgevoerd. Bron: http://liquid.lissenaar.nl/CT.2012.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Franco10 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:32:
De prijzen zijn al wel een tijdje stabiel van occasions uit 2011 en 2012. De CT200h staat op een shortlist met andere modellen die ik al een paar maanden volg, deze zijn een stuk gedaald. De Lexus helaas nog niet echt.
Opzich gek.
Want de 'gewichts-korting' (150KG) op de MRB is er vanaf 2017 af.
Je zou verwachten dat hogere gebruikskosten leiden tot lagere aanschafprijzen.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:55

MrN

Dikke Kick.

Ben ook aan het kijken naar dit model van jaar 2012-2014.
Dus of het oude type of net het nieuwe type.

Zijn er zaken waar ik echt op moet letten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01:28
ga voor de LL uitvoering met het ML systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
@MrN Als je bedoelt of de auto specifieke zwaktes heeft: Eigenlijk niet, dit is net zo een probleemloze auto als zijn hybride broertjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

@MrN we hebben hier een 2012 model en nu al bijna 135k km in het bezit. Tot nu toe is er nog nooit wat vervangen aan de auto dus met de betrouwbaarheid zit het wel goed. Afgelopen winter bij -24 graden startte het ding zonder twijfelen in 1x.

De zaken die de dealer heeft gedaan zijn vloeistoffen, filters en ruitenwissers. Zaken als remmen zijn nog nooit vervangen. Zeer onder de indruk van de kwaliteit van de auto want ook het interieur is vrij van kraakjes en rammeltjes.
Pagina: 1 ... 21 ... 33 Laatste