Franco10 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:13:
[...]
En hoe bevalt het rijden?
De uitvoeringen met premium Nav en lage (125.000 max) kilometerstand vallen net wel net niet binnen het budget dat ik wil uitgeven aan een auto. De Luxury Line valt daar boven, of ik moet gaan voor een model met veel kilometers. Ik heb geen haast, misschien valt er na nieuwjaar wel een LL in het budget

Het rijden bevalt super! Ik kom van een 2e generatie Prius en daar was ik uiterst tevreden over de aandrijflijn, de betrouwbaarheid (ja, ze zijn echt bijna bulletproof) en ook het verbruik uiteraard.
De CT is gewoon weer een klasse beter qua rijervaring, een stuk meer solide, gaat meer richting een BMW of Audi met het weggedrag, maar zonder té hard te worden. Als je tenminste een 2012 of later neemt. Ik heb mijn eerste ervaring in een 2011 uitvoering gehad op 17" lichtmetaal en ik stuiterde zowat mijn stoel uit, niet prettig op z'n zachtst gezegd. Was ook bijna voor een Prius 3 gegaan tot ik las dat vanwege de klachten van het 2011 modeljaar het 2012 modeljaar flink is aangepakt. Zo rijd ik nu ook op 17" lichtmetaal, maar tov de 2011 versie lijkt het 16" gecombineerd met een comfortabel onderstel.
Wel merk ik in het verbruik dat ik 17" heb, ik zit tussen de 1 op 19-20 terwijl mijn vorige Prius makkelijk 1 op 21 reed. Dat was even balen, ik had verwacht minimaal hetzelfde verbruik te halen, maar inmiddels vind ik de vooruitgang qua luxe, rijgedrag en interieur vele malen belangrijker. Then again: 1 op 19 voor een benzine/hybride is nog steeds erg goed. Ik heb collega's met Audi A3 e-tron's en BMW 330e's die daar met stekkeren nog niet aan komen.
Voor mij kwam het op hetzelfde neer, ik heb nu €14.500 betaald voor deze uitvoering (125.000km), de goedkoopste Luxury Line bij Lexus dealers was €17.500, maar dat was ook gelijk de enige die niet meer dan 150.000km had gereden. Mijn budget was eigenlijk €15.000, vandaar.
Al moet ik wel zeggen dat na 245.000 volledig probleemloze km's in mijn Prius, ik niet al teveel op de km-stand aan het letten was. Het enige wat ik heb moeten vervangen naast banden, was een waterpomp uit voorzorg omdat deze begon te zweten. Kostte me €350, dus gelijk ja gezegd tegen de dealer. Verder altijd dealer onderhouden geweest zoals misschien al bleek uit het verhaal.