Lexus CT200H

Pagina: 1 ... 20 ... 33 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:35

Investig8or

What goes up, could come down

Brilsmurfffje schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:09:
reken op een 1:20 a 1:21 als je niet te idioot hard rijdt en goed anticipeert dus veel laten rollen en zachtjes remmen, hij gebruikt dan de dynamo om te remmen waarmee je energie opwekt.

Het is ook sterk afhankelijk van de temperatuur, in de zomer haal je gemakkelijk 4.8/4.7 op de BC en in de winter is dat 5.0/5.1
Uitrollen doe ik al zoveel mogelijk, ik krijg de Abarth daardoor ook gemiddeld minimaal op 1:12,5 (op de CC met 100 gaat de BC wel tussen de 1:15-16, maar het eerste en laatste stukje bebouwde kom is 1:8...). Dat deel in de bebouwde kom zou met de Lexus electrisch kunnen, dat lijkt me ook weer helpen.

Bedankt voor de info, heb ik weer een wat completer beeld van de CT!

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Elektrisch werkt tot 70km per uur, maar dat is meer voor de constante snelheid, je moet heel traag accelereren wil je 0-50 elektrisch doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or

Investig8or

Brilsmurfffje schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:53:
Elektrisch werkt tot 70km per uur, maar dat is meer voor de constante snelheid, je moet heel traag accelereren wil je 0-50 elektrisch doen.
Ach, 's ochtends ben ik ook nog langzaam dus moet kunnen. Maar het zal allicht een beetje helpen en gemiddeld moet die 1:20 dus wel haalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Investig8or schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:31:
[...]

Ach, 's ochtends ben ik ook nog langzaam dus moet kunnen. Maar het zal allicht een beetje helpen en gemiddeld moet die 1:20 dus wel haalbaar zijn.
De grootste winst zit hem in het stukje 0-20 elektrisch, als je een auto stilzet en je duwt ertegen dan is het lastigste de auto aan het rollen te krijgen. Het versnellen valt wel mee als het eenmaal rolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or

Investig8or

Brilsmurfffje schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:35:
[...]

De grootste winst zit hem in het stukje 0-20 elektrisch, als je een auto stilzet en je duwt ertegen dan is het lastigste de auto aan het rollen te krijgen. Het versnellen valt wel mee als het eenmaal rolt.
Dat komt dan weer mooi uit in de dagelijkse file... Ik denk dat ik maar eens een proefritje moet gaan maken binnenkort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 10:40
Ik krijg mijn F-sport niet onder de 1 op 17.5. Rij voornamelijk 120 op de cruise in normaal of eco stond ( merk weinig verschil ). A73 van Roermond naar Venlo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
Brilsmurfffje schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:53:
Vergeet elektrisch accelereren, dat is niet efficiënt. Je kan beter voor de acceleratie een paar seconden de benzinemotor aanspreken en daarna op constante snelheid elektrisch cruisen.

Hypermilers gebruiken ook pulse&glide: Als je +/- 50 wilt rijden accelereer je enkele seconden op benzinemotor, tot bv 60 (bovenrandje Eco) en rolt vervolgens op "onderrandje Eco" uit tot 40 ofzo om het hele liedje opnieuw te beginnen. Een hoop gedoe en niet handig als er verkeer achter je zit maar wel een van de methoden om onmogelijke goede verbruikscijfers te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Op de snelweg zie ik mijn verbruik stijgen. In 60 zone's zakt het weer enorm waardoor ik 1op20 met gemak kan halen.
Alleen snelwegverkeer zal voor het verbruik dus niet top zijn. Ik zou gokken op 1 op 17 (dat is wat ik haal bij snelwegverbruik, 130+)

[ Voor 10% gewijzigd door Kecin op 27-10-2014 15:33 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:33
Brilsmurfffje schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:35:
[...]
De grootste winst zit hem volgens mij in het in bedwang houden van je rechtervoet. Als je echt heeel erg zuinig wilt rijden zul je op de snelweg op de CC net zo hard moeten gaan rijden als vrachtauto's en binnen de bebouwde kom proberen om zoveel mogelijk op de accu te rijden (middels de techniek die hierboven uitgelegd staat).

Mijn verbruik ligt gemiddeld tussen de 5,0 en 5,5 l/100km (CT Luxury Line april 2012) waarbij ik veel het traject rond Rotterdam en Rotterdam -> Amsterdam rij. De stukken waar je dan 130 mag rij ik dat ook graag en kan door de drukte meestal ook niet echt teveel (te) hard rijden. Ik rij er trouwens wel zoveel mogelijk buiten de spitsuren.

Ooit eens een proef gedaan met een rit van Hendrik-Ido-Ambacht naar Amsterdam West (rustige snelweg, vrachtwagensnelheid) leverde mij een verbruik op van 4,5 l/100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 23:09
Heeft er iemand ervaring met de performance dempers? Begin december komt mijn CT200H (business line met 16" velgen). Als voorloopauto heb ik nu een 2011 en deze is af en toe toch wel erg stug. Dit was me tijdens de proefrit niet opgevallen. De dealer geeft aan dat het 2014 model in ieder geval soepeler geveerd is, maar dat ik anders wellicht moet kiezen voor de performance dempers. Deze zou in ieder geval trillingen vanuit de wielen beter dempen. Zeker gezien de prijs van ruim € 700 vroeg ik mij af of dit de investering waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Geen ervaring met de performance dampers hier maar..

Voor zover ik me kan herinneren waren de performance dampers (iig in 2012) enkel beschikbaar op de Luxury Line.
Wat ik me heb laten vertellen werken ze als een soort extra horizontale stabilisator en ik verwacht dat ze daarmee je auto eerder stugger dan comfortabeler maken. (Hier heb ik overigens de nodige twijfel over)
Ik heb proefgereden in een 2011 en heb zelf een 2012 (beiden 17") en de mijne is idd iets comfortabeler. Ik kan me voorstellen dat de 2014 nog wat verfijnder is.
Grootste stap qua comfort maak je op de banden: kleinere wielen en dus dikkere banden geven meer comfort.

• Ben1987
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-07 12:00
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 20:05:
[...]

Ik rij regelmatig met mijn Lexus CT200h (model 2014) in Luxemburg en had hetzelfde probleem.

Ergerniswekkend, steeds weer berichten over allerlei files en wegafsluitingen die er niet waren terwijl ik op een landweg reed.... En inderdaad, na een aantal meldingen stopte de navigatie ermee. Ik wilde eerst terug naar mijn Lexus dealer maar heb intussen zelf de oplossing gevonden.

Ga naar Instellingen, Navigatie en zet bij Verkeersinstellingen de RDS-TMC zender op HANDMATIG en op een Nederlands Radiostation (bijvoorbeeld NPO1). Eigenlijk zet je RDS-TMC zo uit want de navigatie kan in Luxemburg natuurlijk NPO1 niet ontvangen (vreemd natuurlijk dat er geen optie 'UIT' aangevinkt kan worden). Je navigatie kan nu geen RDS-TMC informatie van de Luxemburgse Radiozender RTL ontvangen en de navigatie werkt weer perfect. Doe dit wel in Nederland want het blijkt dat ook Belgische Radiozenders verkeerde RDS-TMC informatie in Luxemburg uitzenden die de navigatie 'op hol' laten slaan!
hmmm, was een paar weken geleden voor de zoveelste keer naar Lexus Breda geweest voor een software update. Echter blijft het navigatiesysteem nu af en toe nog steeds vastlopen. Echt absurd....
Ze zijn aan het overleggen met de importeur, ben erg benieuwd wat eruit komt.

Kan verder op internet niet echt meldingen vinden over dit probleem. Misschien dat het alleen bij de face llift modellen is van 2014 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Afgelopen weekend mijn oude CT200h business line pro ingeruild voor een nieuwe CT200h F-Sport. Hij is nu nog vetter :D Super strakke velgen, mooi zwart/rood leer, mooiere voorkant etc. Echt super blij mee.
Echter wel 3 puntjes waar ik me aan stoor en niet weet hoe dit komt of wat de oplossing is. Wellicht dat jullie het weten

- Ik luister mijn muziek van een USB stick. Als ik de auto opstart herkent hij de USB niet en moet ik hem er uit halen en er weer in doen en dan pakt hij hem pas. In mijn vorige ct had ik dit probleem niet. Iemand hier bekend mee? Tevens heb ik een nieuwe USB besteld omdat het klepje nu niet meer dichtgaat. Blijkbaar hebben ze dit kleiner gemaakt. Best een fail eigenlijk (heb al een micro USBstick maar blijkbaar was hij niet micro genoeg....)
- Ik hoor af en toe een piep en volgens mij heeft dit met snelheid te maken. Niet dat ik te hard rijdt maar meer dat de snelheid wordt aangepast. Dus bijv van 50 naar de snelweg 100 en dit geeft hij dan aan met een piepje. Ik heb wel een optie gevonden om de snelheidsdisplay (een verkeersbordje op je navigatie) uit te zetten maar dat is het niet. Zou ook iets met camera's kunnen zijn maar dat weet ik niet zeker
- In mijn vorige ct werd de toerenteller (rood) vervangen voor de eco teller (blauw) zodra ik mijn CC aanzette. Dit was een mooie visuele indicatie voor mij of de CC aanstond. Dit lukt nu echter niet meer op deze manier. Kan hem wel als óf toerenteller óf eco teller instellen maar hij lijkt niet meer automatisch te wijzigen bij het aan/uitzetten van de CC

[ Voor 4% gewijzigd door thewizard2006 op 12-01-2015 15:33 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het display veranderd toch van brandstof verbruik naar een leeg scherm met "set" rechts onderin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Brilsmurfffje schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:48:
Het display veranderd toch van brandstof verbruik naar een leeg scherm met "set" rechts onderin ?
Ik begrijp niet wat je bedoeld. Brandstof verbruik in de zin van Eco naar Sport modus? Bedoel jij het rechter display met settings/muziek/verbruik etc? Ik heb het over de toerenteller aan de linkerkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ja dat snap ik, maar het schermpje rechts veranderd toch ook bij het inschakelen van de cruise control? De toerenteller veranderd bij het nieuwe model niet meer mee omdat er redelijk wat geklaag was dat veranderede bij het inschakelen van de cruise control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Nee het schermpje rechts veranderd bij mij niet. Hij gaat even op "blank" waarna hij weer in het schermpje terug komt wat er stond. Ik vond dat veranderen juist wel prettig. Maar ik begrijp dat dit ook niet een optie meer is. Jammer.
Ben er nog steeds niet achter wat het piepje nou is. Neig een beetje naar trajectcontroles of snelheid (niet mijn eigen snelheid want hij doet ook pieppiep als ik keurig de juiste snelheid rijdt). En het vervelendste is de USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Mijn Toyota Yaris Touch & Go geeft een 2 piepjes als ik bv een flitspaal passeer/nader. Waarschuwing die je ook niet kunt uitzetten. Misschien is dat het?
Dat ding waarschuwt voor palen die er allang niet meer staan omdat de kaarten alweer > 2 jaar oud zijn. Dus piepjes op plaatsen waar niks meer aan de hand is. Echter zie ik dan ook een flitspaalsymbooltje op de navigatiescherm verschijnen.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Als je in Frankrijk gaat rijden, zal die piep toch echt uit moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

t_captain schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:25:
Als je in Frankrijk gaat rijden, zal die piep toch echt uit moeten.
Ja, volgens de regels wel. Geen idee hoe dat zou moeten. Mijn TomTom geeft wel waarschuwingen voor "gevarenzones". De afgelopen 2 jaar ben ik 2x bijna heel Frankrijk rond gereden. Ik kan me echter niet herinneren of de Toyo navigatie daar piepjes gaf. TomTom waarschuwde gelukkig wel overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
ajhaverkamp schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:16:
Mijn Toyota Yaris Touch & Go geeft een 2 piepjes als ik bv een flitspaal passeer/nader. Waarschuwing die je ook niet kunt uitzetten. Misschien is dat het?
Dat ding waarschuwt voor palen die er allang niet meer staan omdat de kaarten alweer > 2 jaar oud zijn. Dus piepjes op plaatsen waar niks meer aan de hand is. Echter zie ik dan ook een flitspaalsymbooltje op de navigatiescherm verschijnen.
Ja dat idee heb ik dus ook ja. Echter zie ik dus niet altijd een flitser op het kaartje. Soms ook weer wel en hoor ik geen pieppiep. Zal eens de dealer bellen of die meer weten. Zou verwachten dat het uit zou moeten kunnen aangezien in sommige landen dit verboden is om te hebben.

Het probleem met de USB is opgelost. Heb een nieuwe USB stick besteld en nu pakt hij hem wel gelijk als ik de auto opstart. Zit wel een domme productiefout in het USB gebied trouwens. Er is een klepje waar dus de USB aansluitingen en je 12V zit. Die kan je dichtdoen en dan ziet het er netjes uit. In het oude model ct200h kon dat klepje gewoon dicht met een micro USBstick. Dat lukte nu dus niet meer. Ze hebben die ruimte kleiner gemaakt. Heb dus een nóg kleinere USB stick gekocht In de linker USB gaat het goed maar als hij in de rechter USBpoort zit dan gaat het klepje nog niet dicht (behalve als je flink doordrukt). Hoe kan je zoiets nou zo slecht maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Mijn USB zit helemaal rechts in het dashboardkastje. Perfect. Alleen het wisselen tijdens het rijden kun je beter niet doen :) (Yaris FH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag iedereen, weet iemand van jullie iets meer over de Lexus Navigation Update 13CY die sinds kort op de Lexus site te vinden is? Het gaat hier niet over de de Premium Navigation, maar over het Lexus Navigatie Systeem dat met de ronde knop op de middenconsole te bedienen is (nieuwe Lexus ct200h uit 2014).

Deze navigatie heeft destijds 1.090,- euro gekost. In het Lexus Navigation instructieboekje staat op pagina 109 onderaan duidelijk vermeld dat kaartgegevensupdates gratis beschikbaar zijn. Op de Map Updates site hebben ze het over kopen?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2015 @ 14:21:
Dag iedereen, weet iemand van jullie iets meer over de Lexus Navigation Update 13CY die sinds kort op de Lexus site te vinden is? Het gaat hier niet over de de Premium Navigation, maar over het Lexus Navigatie Systeem dat met de ronde knop op de middenconsole te bedienen is (nieuwe Lexus ct200h uit 2014).

Deze navigatie heeft destijds 1.090,- euro gekost. In het Lexus Navigation instructieboekje staat op pagina 109 onderaan duidelijk vermeld dat kaartgegevensupdates gratis beschikbaar zijn. Op de Map Updates site hebben ze het over kopen?

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Het antwoord lijkt me heel simpel. Ga met het instructieboekje naar de Lexus dealer en laat de boel gratis updaten. Ik zou het anders ook niet weten, want ik zit met een antieke 2012 navigatie die ik amper meer gebruik. Google Maps is echt zo enorm veel beter en fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 12:10
Hoe is de audio van het 6-speaker systeem? Ik heb interesse voor de 25th edition, en daar kan je het geluid niet in upgraden! Ik hou er wel van om af en toe een lekker trance nummertje op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Ik heb toevallig afgelopen week een leen ct met het 6 speakersysteem gehad maar vond het geluid vrij slecht. In ieder geval een wereld van verschil met het 10 speakersysteem, en niet positief helaas.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

10 speaker systeem krijg je ook echt veel meer waar voor je geld door het schermpje dat opklapt uit het dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 12:10
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 22:02:
10 speaker systeem krijg je ook echt veel meer waar voor je geld door het schermpje dat opklapt uit het dashboard.
In de 25th edition zit dat scherm er ook bij, maar met 6 speakers. Het is echt enkel de 6 speakers. En volgens de brochure niet upgrade-baar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Alles is upgradebaar en bij Lexus wil de dealer (Van Dorst iig) veel dingen ook voor aflevering voor je organiseren. Eigenlijk dacht ik dat de ML-audio tegenwoordig een optie was op alle uitvoeringen?

Slecht gekeken dus: Premium navi met 10s is op alles behalv 25th beschikbaar, ML op F-sport en LL.

[ Voor 21% gewijzigd door Bacchus op 02-05-2015 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Lexus CT200h van april vorig jaar (nieuwe model) met het 6 speaker systeem. Ik heb geen negatieve ervaring met de geluidskwaliteit. Wel is het aan te raden om bij de geluidsinstellingen de bass en de treble bijna op het maximum niveau en de midden tonen ongeveer in het midden te zetten (je krijgt hierdoor een 'u-curve' die door veel luisteraars als meest prettig wordt ervaren).

Gewoon een beetje mee experimenteren dus. Bij mijn Toyota Corolla had ik destijds nog bass boost (of loudness), bij mijn Avensis weer niet maar daar kwam al bij een bass middenstand een enorme bass versterking. Bij de Lexus CT200h is mijn ervaring dat je voor een fatsoenlijke/vette bass en hoge tonen alles moet inregelen tot bijna maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:56
Ik overweeg om een ct200 occassion te kopen. Zijn er al andere prive gebruikers? Ik ben wel benieuwd naar de prijzen van onderhoud (elke 15k km).. ik denk zelf een auto met ongeveer een ton op de klok te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Onderhoudsprijzen: http://www.lexus.nl/servi...#/adviesprijzen-onderhoud
Bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:58
hebben zelf al 2 jaar een lexus privé. Gekocht als directiewagen (8k km). Ondertussen zeer tevreden van, onderhoud gebeurt bij toyota garage (daar gekocht), dus prijzen zijn dezelfde als een prius. Wordt met de ct200h wel vaker gedaan, gezien die motorisch dezelfde is. Toyota dealer is iets goedkoper.

Ik zou wel bij toyota zelf gaan, ipv bij een locale garage. Weet niet hoeveel garages ervaring hebben met hybrides.

ter info: ct200h is een van de betrouwbaarste auto's in zijn klasse, dus veel problemen zijn (statistisch) niet te verwachten. Zeer fijne auto. (nadeel: rijd daardoor nu zelf in een lease is300h... echt zalige dingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik ga naar een Vetos garage (met een toyota hybride) het uurtarief is wat schappelijker dan bij Louwman en je levert de auto bij de monteur zelf in. Er zit niet nog een helpdesk/receptie tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
In verband met wisselen van werkgever heb ik onlangs mijn CT200h in moeten leveren. Tijdelijk nu in een VW Polo aan het rijden en wat een enorm verschil. Op zo'n moment waardeer je pas echt weer het comfort van een grotere en luxere auto.

Helaas is bij deze werkgever geen financiele ruimte voor een CT200h Luxury Line en is het een Volvo V40 D2 Business Sport geworden. Komende jaren dus nog fijn door met de 14% bijtelling. Netto ook een stuk goedkoper nu omdat die V40 maar 30k kost. De CT200h LL kostte 42k.

Nog even een paar weken doorbijten in de Polo en daarna weer genieten in een V40 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
EdwinB schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:21:
In verband met wisselen van werkgever heb ik onlangs mijn CT200h in moeten leveren. Tijdelijk nu in een VW Polo aan het rijden en wat een enorm verschil. Op zo'n moment waardeer je pas echt weer het comfort van een grotere en luxere auto.

Helaas is bij deze werkgever geen financiele ruimte voor een CT200h Luxury Line en is het een Volvo V40 D2 Business Sport geworden. Komende jaren dus nog fijn door met de 14% bijtelling. Netto ook een stuk goedkoper nu omdat die V40 maar 30k kost. De CT200h LL kostte 42k.

Nog even een paar weken doorbijten in de Polo en daarna weer genieten in een V40 8)
Waarom dan geen Lexus CT200h 25h edition? die komt ook op 30,5K / 14%

Edit: ik heb zelf vorige week besteld, CT200h, 25th edition in het wit :) nu maar wachten op de aflevering

[ Voor 6% gewijzigd door gise op 21-09-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Ik heb net even naar die 25th editie gekeken en vergeleken met een Luxury Line mis je nogal wat opties, dat is ook wel logisch gezien het prijsverschil natuurlijk maar ik vraag me ernstig af of je wel beter uit bent met een CT200h ten opzichte van een V40 D2 Business Sport.

na 3,5 jaar ook wel weer eens toe aan wat anders en eindelijk weer een grote kofferbak en een trekhaak :)

[ Voor 7% gewijzigd door EdwinB op 21-09-2015 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 23:01
Ik ben van plan een CT200h Luxury Line (2012) aan te schaffen (prive) met ML geluidssysteem, leer etc. De prijzen liggen rond de 15.000 euro. Is er iets zinnigs te zeggen over de afschrijving over 3 á 4 jaar? Zal de Lexus nog veel afschrijven, of gaat dat meevallen?

Ik twijfel of ik door blijf rijden in mijn 207 (160k op de teller, bj 2007), apk+grote beurt+4 nieuwe banden zit er aan te komen namelijk, gaat rond de 1000 euro kosten. Meeste afschrijving bij de Peugeot is al geweest verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Laatst online: 22:36
Mijn gevoel zegt dat de CT200h in de afgelopen 4 jaar meer dan gemiddeld is afgeschreven. Ik heb nu een Business Line uit 2012, die over 2 maanden uit de lease gaat. Heb gevraagd wat het zou kosten om hem over te nemen, en dat kwam uit op 11.9K. Gaan we uiteindelijk niet doen, mijn vrouw prefereert haar Aygo... ;)

In mijn geval is de auto dus in 4 jaar (en 150K km) van 34.7 naar 11.9 afgeschreven (= 66%).

Maar wat het betekent dat de afschrijving hoger is geweest dan verwacht:
- Blijft de afschrijving hoger dan normaal?
- Was de auto eigenlijk gewoon te duur 4j geleden, en is dat stuk nu rechtgetrokken, en schrijft hij nu 'normaal' af?
- Zijn de huidige prijzen eigenlijk te laag, en schrijft hij de komende tijd dus weinig af?

Ik weet het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Los van de kosten is het rijcomfort van een Luxury Line natuurlijk vele malen hoger dan een 207 van 9 jaar oud. De CT200h LL is wel de meest comfortabele auto waar ik ooit in heb gereden.

Als je wel op de kosten let is het denk ik belangrijk om te weten dat een CT200h waarschijnlijk minder zuinig is dan je 207. Daarnaast zullen de onderhoudskosten gemiddeld wel hoger liggen. En hoe lang gaan die accu's nog mee?

De reden waarom ik persoonlijk niet zo snel een CT200h zou kopen is (na 3,5 jaar er in gereden te hebben) het CVT systeem. Aan de ene kant is het heerlijk door het ontbreken van schakelmomenten en genoeg power om ook bij 120 nog makkelijk te kunnen accelereren maar ook nogal storend dat bij het gas geven de motor naar de 4k toeren schiet met bijbehorend motorgeluid. Alsof je in een schakelbak maar half ontkoppelt en een hoop gas moet geven om wel de gewenste snelheid wil halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 03:09
Qua verbruik denk ik dat de CT200H juist een stuk zuiniger is dan je 207, ervanuitgaande dat je een benzine motor hebt. Mijn gemiddeld verbruik ligt rond de 1:16/17, die van mijn vriendin rond de 1:19/20. Ik ben zelf iemand die nogal plankt en mijn vriendin rijd heel netjes.

De CVT vind ik zelf een hele fijne transmissie omdat je juist de schakelmomenten niet hebt, het geluid moet je voor lief nemen. Inmiddels heb ik in 4 jaar tijd 170.000 km gereden en ik rijd nog ieder moment met veel plezier in de CT200H. Echter wil ik in de volgende auto iets meer sportiviteit, de CT200H vind ik echt een heerlijke reisauto.

Zelf geloof ik echt in deze techniek en zal ik als volgende auto voor de vrouw zeker een Toyota Auris of Honda Jazz overwegen, de Lexus vind ik dan iets te duur.

Zoals ik zei, ik wil zelf meer sportiviteit dus als volgende auto kies ik iets anders.

[ Voor 6% gewijzigd door THxZ0NE op 22-02-2016 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
EdwinB schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:11:
Als je wel op de kosten let is het denk ik belangrijk om te weten dat een CT200h waarschijnlijk minder zuinig is dan je 207. Daarnaast zullen de onderhoudskosten gemiddeld wel hoger liggen. En hoe lang gaan die accu's nog mee?
De tractieaccu gaat effectief een autoleven mee. Als je daarover nadenkt moet je voor een klassieke aandrijving ook rekenen op versnellingsbak- en motorrevisies.
De 207 doet in de praktijk 7,1 l/100km, de CT200h 5,4 l/100km. (Spritmonitor)
De reden waarom ik persoonlijk niet zo snel een CT200h zou kopen is (na 3,5 jaar er in gereden te hebben) het CVT systeem. Aan de ene kant is het heerlijk door het ontbreken van schakelmomenten en genoeg power om ook bij 120 nog makkelijk te kunnen accelereren maar ook nogal storend dat bij het gas geven de motor naar de 4k toeren schiet met bijbehorend motorgeluid. Alsof je in een schakelbak maar half ontkoppelt en een hoop gas moet geven om wel de gewenste snelheid wil halen.
Dat argument snap ik nooit, als ik in een schakelwagen vergelijkbaar vlot wil inhalen, moet ik ook terugschakelen en krijg ik een vergelijkbare hoeveelheid herrie. Geef mij maar de CVT, anytime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Crosspost want had gepost in het verkeerde topic;
Kecin schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:55:
Vandaag zowel een NX300h als een IS300h gereden, omdat mijn eigen naar de dealer moest (CT200h).
De NX is een prachtig apparaat, bomvol deze, incl. dakraam, PDC+Radar, Xenon/Led, Leder, etc. Helaas moest die vroeg weer terug ;w. Vervangen door een IS300h die ik al eerder had gereden. Prachtauto ook. Ik moet zeggen dat de nieuwe modellen de entertainment stukken beter voor elkaar hebben. Ook eindelijk zaken als regensensor, en comfort-blinking.

Binnenkort een nieuwe lease uitzoeken, toch maar eens vragen of de IS in het budget valt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:47
CubicQ schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:36:
Mijn gevoel zegt dat de CT200h in de afgelopen 4 jaar meer dan gemiddeld is afgeschreven. Ik heb nu een Business Line uit 2012, die over 2 maanden uit de lease gaat. Heb gevraagd wat het zou kosten om hem over te nemen, en dat kwam uit op 11.9K. Gaan we uiteindelijk niet doen, mijn vrouw prefereert haar Aygo... ;)

In mijn geval is de auto dus in 4 jaar (en 150K km) van 34.7 naar 11.9 afgeschreven (= 66%).

Maar wat het betekent dat de afschrijving hoger is geweest dan verwacht:
- Blijft de afschrijving hoger dan normaal?
- Was de auto eigenlijk gewoon te duur 4j geleden, en is dat stuk nu rechtgetrokken, en schrijft hij nu 'normaal' af?
- Zijn de huidige prijzen eigenlijk te laag, en schrijft hij de komende tijd dus weinig af?

Ik weet het niet...
Dit is wel een beetje een losse flodder want het is afhankelijk van een aantal factoren.
Je vergeet even je kilometers en het feit dat dit een soort van handelsprijs is mee te nemen.
Bij lexus kost een 4 jaar oude ct200h tegen de 15 tot 17k. Kilometer stand is dan wel gunstiger want daar brand een merkdealer zijn handen niet zo snel aan.

Kijk je bij soort gelijke bedrijven die een auto tegen dit soort prijzen weg zetten dan zie ik 4 jaar oude oa passats/jettas en golf voor 9500 tot 10k staan staan. En merk waarvan vele zweren dat dit zo waardevast is. Als voorbeeld:
Golf 19xxs2, nieuw 24991, op dit moment bij verkoper 8950 (en dan kun je nog onderhandelen) = 66%, Passat 63rgh2, nieuw 33641, op dit moment € 9900 = 70,5%.
De afschrijving van de CT200h is dan eens gunstig.

Normaliter is Lexus een merk weinig afschrijving, kijk ook maar eens naar de is220d en is250. Vergelijkbare modellen van bmw en audi zijn gunstiger geprijsd deze lijn lijkt de ct200h gewoon door te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door thefox154 op 20-04-2016 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Mijn BLP, 4j en 124 dkm met navi en LED-koplampen, van origineel 36k gaat voor 14,5k "All-In" bij Alphabet, een afschrijving van 60%, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
Vaak bieden leasemaatschappijen wagens goedkoop aan aan de gebruikers - minder gedoe voor de maatschappij uiteindelijk; jij weet wat je rijdt, zij moeten geen 3e partij vinden die geïnteresseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Bacchus schreef op woensdag 20 april 2016 @ 19:44:
Mijn BLP, 4j en 124 dkm met navi en LED-koplampen, van origineel 36k gaat voor 14,5k "All-In" bij Alphabet, een afschrijving van 60%, volgens mij.
Zo. Die ziet er nog netjes uit. Mijn ct200h met ongeveer dezelfde opties heeft 156k gelopen (and running) zal stukken minder waard zijn. Vandaag groot onderhoud gehad vandaag en loopt echt flink buiten contract (moet tot juli). Die van mij zie je wel aan dat die al een paar jaar oud is. Bijvoorbeeld de knoppen op het stuur zijn glimmend na intensief gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Kecin schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:01:
Crosspost want had gepost in het verkeerde topic;
Kecin schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:55:
Vandaag zowel een NX300h als een IS300h gereden, omdat mijn eigen naar de dealer moest (CT200h).
De NX is een prachtig apparaat, bomvol deze, incl. dakraam, PDC+Radar, Xenon/Led, Leder, etc. Helaas moest die vroeg weer terug ;w. Vervangen door een IS300h die ik al eerder had gereden. Prachtauto ook. Ik moet zeggen dat de nieuwe modellen de entertainment stukken beter voor elkaar hebben. Ook eindelijk zaken als regensensor, en comfort-blinking.

Binnenkort een nieuwe lease uitzoeken, toch maar eens vragen of de IS in het budget valt :+
Er komt al een facelift aan voor de IS blijkbaar: http://www.autoweek.nl/ni...ft-voor-lexus-is-op-komst

Best vroeg, deze is nog geen 3 jaar op de markt.
Eigenlijk verwacht ik binnenkort ook wel een nieuwere versie van de CT200h, neem aan dat ie een aantal dingen zal delen met de nieuwe Prius (die wat mij betreft er nu ook een stuk beter uitziet).

Enige wat mij vies tegenvalt bij Lexus is de Infotainment. In mijn IS 300h vind ik het multimedia systeem zwaar achterhaald en veel te traag. Dat hebben ze bij de concurrentie echt stukken beter voor elkaar. Toyota en Lexus weigeren blijkbaar ook om met Apple Carplay of Android Auto support te komen. Gemiste kans wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

kazuka schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:10:
[...]

Er komt al een facelift aan voor de IS blijkbaar: http://www.autoweek.nl/ni...ft-voor-lexus-is-op-komst

Best vroeg, deze is nog geen 3 jaar op de markt.
Eigenlijk verwacht ik binnenkort ook wel een nieuwere versie van de CT200h, neem aan dat ie een aantal dingen zal delen met de nieuwe Prius (die wat mij betreft er nu ook een stuk beter uitziet).

Enige wat mij vies tegenvalt bij Lexus is de Infotainment. In mijn IS 300h vind ik het multimedia systeem zwaar achterhaald en veel te traag. Dat hebben ze bij de concurrentie echt stukken beter voor elkaar. Toyota en Lexus weigeren blijkbaar ook om met Apple Carplay of Android Auto support te komen. Gemiste kans wat mij betreft.
Welk navigatiesysteem heb je erin zitten? Ik heb de vorige keer 1 meegehad die ook Wifi en streetview e.d. had. Dat ging gewoon lekker vlot! Mijn referentiekader is dan de Navi van BMW (E46), VW (RNS315), Intellilink 2.0 (Opel, nieuwe versie, werkt tot nu toe het snelste i.c.m. Onstar en carplay), en de CT200h (deze is niet retetraag ofzo, gebruik het vooral voor muziek, maar een iPod playlist ophalen met 5k mp3's is niet te doen).

De nieuwere versie ziet er al goed uit (de teaser that is). Ik ga vandaag kijken of ik een 300h kan krijgen :), oude of nieuwe type maakt me niet uit. Sterker nog, de oude kon wel eens voor een scherpe prijs weggaan. De 25th edition is behoorlijk vol en is interessant voor lease denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Gisteren 2x gehad dat mijn boardcomputer vastliep en resetten. Iemand anders dat ook wel eens gehad? De tijd was gereset, moest mijn telefoon weer opnieuw toevoegen en verbinden en mijn navigatiescherm was gewijzigd. Heb daar normaliter navigatie, muziek en temperatuur opstaan en nu had ik daar bijv motor en muziek maar dan op een andere plek op het scherm etc.
Paar keer aan en uitgezet (de auto) maar dat leek niet echt te werken. Leek een paar keer soort van te resetten ofzo en ineens na een paar minuten deed hij het weer. savonds had ik weer hetzelfde toen ik mijn telefoon wilde verbinden/instellen. Vandaag nog geen last van gehad. Hopen dat het eenmalig was door een update ofzo....

[ Voor 13% gewijzigd door thewizard2006 op 11-05-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trussardi89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09-2024
Hoe zit het met de 2011-2012 uitvoering? Beschikt deze over de mogelijkheid tot Audio streaming via Bluetooth? (Apple iPhone 6s + Spotify).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Hadden ze dat niet allemaal? Mijn '12 (Wel met TNS-satnav, heel misschien dat dat uitmaakte) iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trussardi89
Bacchus schreef op maandag 16 mei 2016 @ 12:54:
Hadden ze dat niet allemaal? Mijn '12 (Wel met TNS-satnav, heel misschien dat dat uitmaakte) iig wel.
Geen idee, vandaar de vraag :) Momenteel aan het kijken voor een '11-'12 model.
Weet iemand trouwens wat de garantie op de battery pack is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ik heb het even opgezocht voor je: Bluetooth (inc audio) is standaard.

Garantie op de hybride-onderdelen (waaronder de accu) is vijf jaar of 100.000 km maar in de praktijk gaat dat ding een autoleven lang mee. Hoewel er enkele pechvogels zijn die door falende ventilatie hun accu verknoeid hebben, kun je normaal gesproken rekenen op een levensduur van 500.000 tot 1.000.000 km. Of, om het in VW-termen te zeggen: 5 tot 10 koppakkingen of distributiekettingen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Trussardi89 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 22:15:
[...]

Geen idee, vandaar de vraag :) Momenteel aan het kijken voor een '11-'12 model.
Weet iemand trouwens wat de garantie op de battery pack is?
Audiostreaming werkt bij die van mij (2012) maar werkt niet geweldig i.c.m. Flitsmeister en/of Waze.
Ik gebruik dan ook de USB kabel voor muziek en laat Flitsmeister melden via Bluetooth (de navi ontvangt dus een "telefoongesprek" bij het melden van een flitser).

Inmiddels 160.000 kilometer op de klok bij de CT200h and counting. Geen problemen met accupack of uberhaubt wat anders. Wel veel regulier onderhoud (interval van 15k kilometer). Dus binnenkort al weer (nog 9500 km).
thewizard2006 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:40:
Gisteren 2x gehad dat mijn boardcomputer vastliep en resetten. Iemand anders dat ook wel eens gehad? De tijd was gereset, moest mijn telefoon weer opnieuw toevoegen en verbinden en mijn navigatiescherm was gewijzigd. Heb daar normaliter navigatie, muziek en temperatuur opstaan en nu had ik daar bijv motor en muziek maar dan op een andere plek op het scherm etc.
Paar keer aan en uitgezet (de auto) maar dat leek niet echt te werken. Leek een paar keer soort van te resetten ofzo en ineens na een paar minuten deed hij het weer. savonds had ik weer hetzelfde toen ik mijn telefoon wilde verbinden/instellen. Vandaag nog geen last van gehad. Hopen dat het eenmalig was door een update ofzo....
Wtf. Nog nooit gehad. Heb je het uitklapscherm of de nieuwe variant al?
Ik heb zelf de uitklapnavi :)

[ Voor 37% gewijzigd door Kecin op 17-05-2016 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Kecin schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:39:
Wtf. Nog nooit gehad. Heb je het uitklapscherm of de nieuwe variant al?
Ik heb zelf de uitklapnavi :)
Ik heb de nieuwe versie (niet uitklap).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trussardi89
Dank jullie voor het antwoord. In mijn huidige Golf ben ik verslaafd aan BT Spotify en uiteraard Flitsmeister/Tomtom die auto via BT overgaat.

Goed om te horen dat de Batterypacks goed meegaan. Werd mij gezegd dat nieuwe accu's 3K-4K gingen kosten.

Wat zijn gemiddeld de kosten per jaar? (beurten/banden/slijtageonderdelen?) ik poog een model met ongeveer 100.000-140.000 te kopen.

Bedankt alweer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Trussardi89 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 23:05:
Dank jullie voor het antwoord. In mijn huidige Golf ben ik verslaafd aan BT Spotify en uiteraard Flitsmeister/Tomtom die auto via BT overgaat.

Goed om te horen dat de Batterypacks goed meegaan. Werd mij gezegd dat nieuwe accu's 3K-4K gingen kosten.

Wat zijn gemiddeld de kosten per jaar? (beurten/banden/slijtageonderdelen?) ik poog een model met ongeveer 100.000-140.000 te kopen.

Bedankt alweer
De muziek en Flitsmeister kunnen prima samenwerken, al raad ik een kabel wel aan (bij de uitklap navigatie). Mijn laatste grote beurt 156.000km koste geloof ik 1200 euro (dit weet ik niet compleet zeker; want lease). Ik geloof dat elke 15.000km de auto een beurt moet hebben van rond de 300 euro. Het beste kan je eens gaan kijken bij een Lexus dealer en informeren. Heb zelf goede ervaringen in Arnhem :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Trussardi89 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 23:05:
Mijn '12 heeft in zijn vier jaar/125 dkm alleen regulier onderhoud en banden gehad. De kosten van het laatste jaar dat ik hem reed:
Bandenwissel + 1 band: € 243,77
Onderhoudsbeurt + 1 band: € 331,41
Bandenwissel: € 72,60

Daarnaast heb ik ook ongeveer elke stuk carrosserie wel een keer moeten laten spuiten vanwege kleine schades maar heb daar geen kostenplaatje van. Opvallend omdat ik met eerdere auto's nog nooit naar het schadebedrijf heb gemoeten. Dit waren drie parkeerschades (onoverzichtelijke carrosserie?) en twee medeweggebruikers die me over het hoofd zien bij het wisselen van rijbaan. (Is Sienna Brown een camouflagekleur?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trussardi89
Merci alweer. Ik neig zelf richting een variant met navi scherm + lederen bekleding. Mocht leder er niet in zitten, is het alcantara slijt vast?/ makkelijk schoon te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Als je de TNS-navi (imho een heel fijne stembegeleiding maar een wat ouderwetse GUI) neemt, wil je even afstemmen met de verkoper wie een kaartupdate regelt/betaalt.

Persoonlijk vind ik de alcantara prettiger dan de leren bekleding: Het zit beter, is stroef ipv glad, minder koud 's winters en minder heet 's zomers en het voelt zijdezacht aan. Het ziet er na 125 dkm nog uit als nieuw en is uitgesproken ongevoelig voor vlekken: Ik heb vaker dan eens koffie of fruit geknoeid maar daar is niets van te zien, noch te ruiken of te voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Inmiddels 140000 km in bijna 5 jaar en buiten het reguliere onderhoud geen extra kosten of onverwachte garage bezoeken. Onderhoud laat ik uitvoeren door de lokale Toyota dealer die hiervoor de standaard tarieven van de Auris hybride in rekening brengt.

Gemiddeld kom ik uit op ongeveer 400-500 euro aan onderhoudskosten per jaar. Verder in deze periode 2 keer een set banden bij de lokale bandenboer gehaald. Hiervoor was ik beide keren rond de 320 euro kwijt.

Al met al is het de meest betrouwbare auto die ik gehad heb met de meest voorspelbare kosten. Gezien de ervaringen die er inmiddels voldoende zijn met oudere priussen verwacht ik eigenlijk de komende 140000km ook geen gekkigheid. Ik kan de auto dan ook van harte aanbevelen om als particulier te rijden. Zeker gebruikt heb je voor een redelijk bedrag een luxe probleemloze auto voor de deur staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trussardi89
Bedankt allemaal voor de duidelijke reacties. Een voorspelbare/betrouwbare auto was de insteek. Tip om bij Toyota dealer onderhoud te laten verzorgen is ook niet verkeerd. Heeft een van jullie trouwens nog ervaring met eventuele Firmware upgrade van multimedia systeem en kaartupdates navigatie?

Is het gemiddeld verbruik bij jullie allemaal rond de 1:18?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Voor zover ik weet is bij mij de software nog nooit bijgewerkt en de kaarten heb ik nooit laten bijwerken. De meeste wegen veranderen zo goed als nooit en met een beetje boerenverstand en richtingsgevoel vul ik de ontbrekende stukken zelf wel in als het nodig is.

Mijn verbruik zit zo rond de 1:21 maar ik maak de meeste kilometers op de provinciale weg in de spits. Snelheid komt dan door het vele vrachtverkeer niet boven de 100 km/h. Op de snelweg of vakanties haal ik de 1:18 probleemloos, snelheid op de teller zit dan zo rond de 140 km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:57
Sinds gisteravond ben ik ook de trotste eigenaar van een Lexus CT200h :D. Is een model uit 2012 met 89.000 KM op de teller, gekocht bij de Toyota dealer in Hoorn.

Ik rij nu nog in een wat onbetrouwbare Franse spaardiesel (handbak) zijn er nog dingen waar is specifiek op moet letten met de Lexus als ik hem op ga halen volgende week?

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Davidshadow13 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:06:
Sinds gisteravond ben ik ook de trotste eigenaar van een Lexus CT200h :D. Is een model uit 2012 met 89.000 KM op de teller, gekocht bij de Toyota dealer in Hoorn.

Ik rij nu nog in een wat onbetrouwbare Franse spaardiesel (handbak) zijn er nog dingen waar is specifiek op moet letten met de Lexus als ik hem op ga halen volgende week?
Feli! Naar mijn mening hoef je nergens specifiek op te letten. Het is een van de betrouwbaarste auto's van het moment. Zelf rijd ik een lease CT200H (Business Line Pro) uit 2012 met bijna 180.000 km op de teller. Ik verwacht over 2 maanden mijn nieuwe CT200H op te halen. Wederom voor een CT gekozen omdat ik ontzettend tevreden ben en in hetzelfde prijssegment (leaseprijs) weinig concurrentie is (automaat / acceleratie / 21%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
THxZ0NE schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:26:
[...]

Feli! Naar mijn mening hoef je nergens specifiek op te letten. Het is een van de betrouwbaarste auto's van het moment. Zelf rijd ik een lease CT200H (Business Line Pro) uit 2012 met bijna 180.000 km op de teller. Ik verwacht over 2 maanden mijn nieuwe CT200H op te halen. Wederom voor een CT gekozen omdat ik ontzettend tevreden ben en in hetzelfde prijssegment (leaseprijs) weinig concurrentie is (automaat / acceleratie / 21%).
Mooi. Ik kijk er nu al naar uit om lekker en fijn te kunnen rijden zonder om de 2 á 3 maanden stil te staan vanwege motorproblemen :) . Heeft iemand trouwens ervaring met het in laten bouwen van een DAB+ radio? Ik merkte tijdens de proefrit dat de gewone FM-radio nogal ruisde? Het liefst zou ik dan ook een shark-fin antenne laten monteren op het dak van de auto i.p.v. zo'n lelijke binnen antenne. Ik zag wel dat er een DAB knopje op de radio zat maar wat ik gelezen heb is dat alleen voor DAB+ voorbereiding en zit de unit zelf er nog niet standaard in.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Davidshadow13 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:41:
[...]

Mooi. Ik kijk er nu al naar uit om lekker en fijn te kunnen rijden zonder om de 2 á 3 maanden stil te staan vanwege motorproblemen :) . Heeft iemand trouwens ervaring met het in laten bouwen van een DAB+ radio? Ik merkte tijdens de proefrit dat de gewone FM-radio nogal ruisde? Het liefst zou ik dan ook een shark-fin antenne laten monteren op het dak van de auto i.p.v. zo'n lelijke binnen antenne. Ik zag wel dat er een DAB knopje op de radio zat maar wat ik gelezen heb is dat alleen voor DAB+ voorbereiding en zit de unit zelf er nog niet standaard in.
Stilstaan zal een zeldzaamheid zijn. Als ik privé een auto zou moeten aanschaffen zou ik een Auris of Yaris Hybrid aanschaffen (ongeveer zelfde techniek maar iets goedkoper).

Zie dit topic eens: http://forum.lexusforum.n...9-dab-radio-niet-werkzaam

Ik gebruik de FM af en toe en vind de kwaliteit redelijk, niet slechter dan andere FM radio's. Ik gebruik voornamelijk Spotify streaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Goedenavond hier!

Aangezien de kleine van 2 hier niet 1, maar 2 broertjes/zusjes erbij krijgt over een maandje of 7,5 zal er een nieuwe auto moeten komen met ruimte voor 3 kinderen achterin.

Hoe is jullie ervaring met de CT200h? Gaat dit passen? :)

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
nee, dat past niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

MrJ schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 23:41:
Goedenavond hier!

Aangezien de kleine van 2 hier niet 1, maar 2 broertjes/zusjes erbij krijgt over een maandje of 7,5 zal er een nieuwe auto moeten komen met ruimte voor 3 kinderen achterin.

Hoe is jullie ervaring met de CT200h? Gaat dit passen? :)
Helaas, dat gaat echt niet passen. 1 zal dan op de voorstoel moeten zitten maar dan heb je achterin nog steeds geen ruimte om een volwassene mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:11
het middelste kind is vrijgesteld van kinderzitje als er 2 naast em zitten, toch zou ik idd eentje voorin plaatsen

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

technopeuter schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:13:
het middelste kind is vrijgesteld van kinderzitje als er 2 naast em zitten, toch zou ik idd eentje voorin plaatsen
Echt waar? Waar heb je dat vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bizar goede auto, mijn ouders hebben hem ook. Alleen qua prestaties en rij-eigenschappen blijft ie achter. Heeft geen concurrenten. Luxe, comfortabel, absurd betrouwbaar, zuinig en een mooie verpakking. Nog steeds top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ik ben het niet helemaal eens met het prestaties/rijeigenschappen maar de CT200h biedt zeker een ongebruikelijke mix: Hij is grofweg net zo snel en scherp als zijn concurrenten (De lichter gemotoriseerde versies van de 1-serie en A3) maar biedt een andere (minder? afstandelijker?) "ervaring".
Qua sturen bv: Dat gaat met weinig feedback maar je kan hem wel haarfijn de bocht inzetten. Daardoor rijdt hij op de snelweg veel ontspannender dan bv (in mijn recente ervaring) een dreier terwijl je op bochtige bergwegen nog zeker zoveel plezier kan hebben.
Qua aandrijving: De eerste 2 à 3 s nadat je het gas intrapt hoor je weinig maar in die tijd heeft de elektromotor je al wel van 120 naar 140 km/u gelanceerd. Je hebt niet meer de schop onder je kont van het terugschakelen maar een botergladde acceleratie en je kan op ieder moment met enkel het gaspedaal direct en precies het vermogen kiezen dat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Bacchus schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:37:
Ik ben het niet helemaal eens met het prestaties/rijeigenschappen maar de CT200h biedt zeker een ongebruikelijke mix: Hij is grofweg net zo snel en scherp als zijn concurrenten (De lichter gemotoriseerde versies van de 1-serie en A3) maar biedt een andere (minder? afstandelijker?) "ervaring".
Qua sturen bv: Dat gaat met weinig feedback maar je kan hem wel haarfijn de bocht inzetten. Daardoor rijdt hij op de snelweg veel ontspannender dan bv (in mijn recente ervaring) een dreier terwijl je op bochtige bergwegen nog zeker zoveel plezier kan hebben.
Qua aandrijving: De eerste 2 à 3 s nadat je het gas intrapt hoor je weinig maar in die tijd heeft de elektromotor je al wel van 120 naar 140 km/u gelanceerd. Je hebt niet meer de schop onder je kont van het terugschakelen maar een botergladde acceleratie en je kan op ieder moment met enkel het gaspedaal direct en precies het vermogen kiezen dat je nodig hebt.
Banden maken ook een groot verschil, de standaard hankook decibel banden zijn ronduit ruk. Met Pirelli zomerbanden ligt hij al een heel stuk zekerder in de bocht en glijdt hij een stuk minder over de voorwielen heen. Een bochtenridder zal het nooit worden. Maar ik moet toegeven, rechts met de cruise control en fijne muziek uit de speakers is ook wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bacchus schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:37:
Dat ben ik niet met je eens, al had ik wel verwacht dat er Lexus bezitters zouden zijn die hun auto zouden komen verdedigen ;)

Een BMW 1 stuurt veel beter en biedt veel meer fun. Alleen als je de allerlichtst gemotoriseerde versie pakt (116i) is ie even snel/langzaam, een 118i is al een heel stuk vlotter. Een Einser is gewoon duidelijk scherper, ik denk dat elke autojournalist het daar mee eens is. Ik vind "lanceren" een ongelukkige woordkeuze, daar is imo geen sprake van.

CT200h is (imo) een uitstekende auto, maar qua rijbeleving, weggedrag en prestaties scoort ie gewoon matig t.o.v. de concurrentie. Qua betrouwbaarheid, zuinigheid en uitrusting is ie een klasse beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 14:17:
Dat ben ik niet met je eens, al had ik wel verwacht dat er Lexus bezitters zouden zijn die hun auto zouden komen verdedigen ;)
Ik bezit geen CT200h. (Of enige Lexus) Ik heb er wel een tijdje in gereden.
Een BMW 1 stuurt veel beter en biedt veel meer fun. Alleen als je de allerlichtst gemotoriseerde versie pakt (116i) is ie even snel/langzaam, een 118i is al een heel stuk vlotter. Een Einser is gewoon duidelijk scherper, ik denk dat elke autojournalist het daar mee eens is. Ik vind "lanceren" een ongelukkige woordkeuze, daar is imo geen sprake van.
Als "beter" sturen met meer feedback is: Dat gaf ik al aan. Maar merkbaar nauwkeuriger is het voor mij niet. Klopt, lanceren is het woord niet, als je niet naar je snelheidsmeter kijkt, merk je het nl niet. Pedal-to-the-metal 0-100 km/u is de 118i ongetwijfeld sneller maar in de praktijk is het verschil subtiel: Langere acceleraties zijn duidelijk in het voordeel van de 118i, op (in mijn praktijk frequentere) kortere is de CT200h wat vlotter.

Daarbij komt dan nog dat de meeste vleespoppen ronduit rampzalig schakelen of de automaat in een of andere eco-stand hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bacchus schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 18:03:
[...]

Ik bezit geen CT200h. (Of enige Lexus) Ik heb er wel een tijdje in gereden.

[...]

Als "beter" sturen met meer feedback is: Dat gaf ik al aan. Maar merkbaar nauwkeuriger is het voor mij niet. Klopt, lanceren is het woord niet, als je niet naar je snelheidsmeter kijkt, merk je het nl niet. Pedal-to-the-metal 0-100 km/u is de 118i ongetwijfeld sneller maar in de praktijk is het verschil subtiel: Langere acceleraties zijn duidelijk in het voordeel van de 118i, op (in mijn praktijk frequentere) kortere is de CT200h wat vlotter.

Daarbij komt dan nog dat de meeste vleespoppen ronduit rampzalig schakelen of de automaat in een of andere eco-stand hebben staan.
Hier zie je de vergelijking van de BMW 118i vs. CT200h, op basis van prestaties:

http://www.zeperfs.com/en/duel5966-3891.htm

Op alle snelheden, tussensprints is de 118i duidelijk sneller. Groot verschil. Zeperfs verzamelt data van de beste autobladen en middelt de sprinttijden. De allerbeste bron voor zover mij bekend.

Qua sturen, gaat een BMW Einser beter, sneller en zekerder de bocht door. Als je rustig aan een flauwe bocht pakt, merk je vast weinig verschil.

Je laatste puntje klopt, het is makkelijker om vlot te acceleren met een CT200h dan met een 118i met handbak. In de praktijk is voor de meeste mensen een CT200h vlot genoeg, je kunt zonder moeite normaal meekomen.

Van mij wat het allemaal wel wat sportiever. Dan moet je meestal niet bij Lexus zijn. Een IS300h heeft 224 pk, maar die heeft 9 sec nodig om de 100 te halen, dat vind ik heel matig.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2016 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 18:53:
[...]

Van mij wat het allemaal wel wat sportiever. Dan moet je meestal niet bij Lexus zijn. Een IS300h heeft 224 pk, maar die heeft 9 sec nodig om de 100 te halen, dat vind ik heel matig.
De 300h doet er 8 seconde over maar inderdaad, op papier verwacht je daar wat meer van. Lexus focust echter op comfort, efficiency en zuinigheid en stelt daar de CT en IS ook op af. En de 1600kg van de IS helpen ook niet echt mee. Dus voor het sportieve rijwerk ben je bij BMW wel op het juiste adres, hoewel Lexus hier ook wel aan de weg timmert met in het verleden de LFA, nu de RC-F en binnenkort de nieuwe LC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazuka schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 19:37:
[...]

De 300h doet er 8 seconde over maar inderdaad, op papier verwacht je daar wat meer van. Lexus focust echter op comfort, efficiency en zuinigheid en stelt daar de CT en IS ook op af. En de 1600kg van de IS helpen ook niet echt mee. Dus voor het sportieve rijwerk ben je bij BMW wel op het juiste adres, hoewel Lexus hier ook wel aan de weg timmert met in het verleden de LFA, nu de RC-F en binnenkort de nieuwe LC.
8 sec? Wat is je bron?

Fabrieksopgave is 8.3 sec, Zeperfs geeft een gemiddelde van metingen door (in dit geval) 8 toonaangevende autobladen en komt op 8.9 sec. Voor een auto met dat vermogen is dat nogal traag. Gezien de techniek is het heel makkelijk om vol te accelereren en spelen skills van de verschillende journalisten daar nauwelijks een rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Het gaat bij de IS 300h ook om de tussen acceleratie, met een Auris (zelfde aandrijflijn als de CT200) trek je bijna iedereen bij het verkeerslicht er uit. Het gros kan of wil niet snel schakelen :) Maar een IS kwam me toch aanzienlijk vlotter voorbij. Tegenwoordig ga ik meer voor de zuinigheid 1:20 is toch wel het streven.
Van BMW vindt ik alleen de 5 serie interessant, de rest doet me weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Mijn tweede CT200H komt eraan en heb de huidige CT200H dik 4 jaar met 180dkm op de teller gereden. Ik ben het eigenlijk wel allemaal eens met voorgaande reacties betreffende het rijgedrag. Wat voor mij vooral telt is luxe/opties, afwerking en rust in mijn reisauto. Hiernaast neem ik het loeiend geluid voor lief en heb ik liever een vloeiende acceleratie dan een terugschakelmoment in een automaat. Ik vind de CT200H nog steeds goed geprijsd voor de luxe/opties die je krijgt. Hiernaast kan ik in dit segment in deze combinatie niet echt een concurrent vinden. Een snelheidsmonster is het niet maar hij gaat prima mee met het verkeer, vanaf het stoplicht ben je bijna altijd een van de snelste. Hetgeen wat van mij beter/anders mag is de wegligging, gewichtsverdeling en als we dan toch bezig zijn het vermogen. Maargoed dan ga je meer richting een A3/BMW1 al vind ik daar het interieur niet altijd even mooi en als je die wagens gaat aankleden ga je sowieso al boven de 40k waar je bij een CT200H eronder blijft.

Ieder zijn eigen keuze, bovendien heb ik iets met Lexus/Toyota. Ik ben alleen wel benieuwd wat de wegligging gaat doen, de volgende CT200H krijgt 18 inch velgen.

[ Voor 8% gewijzigd door THxZ0NE op 29-05-2016 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bouwfraude schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 22:30:
Het gaat bij de IS 300h ook om de tussen acceleratie, met een Auris (zelfde aandrijflijn als de CT200) trek je bijna iedereen bij het verkeerslicht er uit. Het gros kan of wil niet snel schakelen :) Maar een IS kwam me toch aanzienlijk vlotter voorbij. Tegenwoordig ga ik meer voor de zuinigheid 1:20 is toch wel het streven.
Van BMW vindt ik alleen de 5 serie interessant, de rest doet me weinig.
Nou, de IS300h is ook in de tussensprints een stuk trager dan je zou verwachten. Aardige illustratie van wat ik bedoel, IS300h vs. Mercedes C300 Bluetec Hybrid:

http://www.zeperfs.com/duel4622-5413.htm

Zelfde gewicht, de Benz heeft 231 pk ipv de 224 pk van de Lexus. Het verschil in prestaties is gigantisch. Maar zoals gezegd, een Lexus koop je niet als je van sportieve auto's houdt (bizarre versies even uitgesloten). Ze KUNNEN dat wel (eerste IS stond bekend om zijn uitstekende rij-eigenschappen) maar maken andere keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Tja die excuushybridesjoemeldiesel kost 10 mille meer excl. opties (en Lexus is al niet goedkoop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bouwfraude schreef op zondag 29 mei 2016 @ 15:35:
Tja die excuushybridesjoemeldiesel kost 10 mille meer excl. opties (en Lexus is al niet goedkoop).
Volgens mij is de prijs niet zo relevant voor het punt. Een Mercedes is duurder, dat is bekend, dan krijg je ook een Mercedes.

Maar ok, ik ga ook even in op je posting, de C300 Bluetec Hybrid zou een "excuushybride" zijn.

Praktijverbruik volgens Travelcard:

Mercedes C300 Bluetec Hybrid: 5.37-5.51 L/100 km
Lexus IS300h: 5.95-6.37 L/100 km

Die "excuushybride", zoals jij dat noemt, is dus ook een heel stuk zuiniger. En sjoemeldiesel? De Lexus verbruikt volgens de fabriek 4.20-4.60 L/100 km, die haalt dat in de praktijk ook ruimschoots niet. Sjoemelen doen ze allemaal, zonder uitzondering. Ook Lexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2016 @ 16:37:
[...]

Volgens mij is de prijs niet zo relevant voor het punt. Een Mercedes is duurder, dat is bekend, dan krijg je ook een Mercedes.

Maar ok, ik ga ook even in op je posting, de C300 Bluetec Hybrid zou een "excuushybride" zijn.

Praktijverbruik volgens Travelcard:

Die "excuushybride", zoals jij dat noemt, is dus ook een heel stuk zuiniger. En sjoemeldiesel? De Lexus verbruikt volgens de fabriek 4.20-4.60 L/100 km, die haalt dat in de praktijk ook ruimschoots niet. Sjoemelen doen ze allemaal, zonder uitzondering. Ook Lexus.
Appels en peren, diesel VS benzine, dus die Lexus doet het eigenlijk uitstekend en heeft een betere techniek ;)

Verder maken de prestatie mij niet zoveel uit aangezien we het gros van de tijd in de file staan of cruisen over de snelweg. Dan is de Lexus gewoon een fijne auto met een fijne aandrijving, vloer het pedaal niet en het valt met het geluid ook reuze mee.
Het Airco systeem, het geluid van de stereo en de rechtuit stabiliteit zijn gewoon dik in orde. De auto is zeer gemakkelijk op de snelweg te rijden. In steden kan je stukken elektrisch rijden en bij het stoplicht heb je geen omslachtig start en stop systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:48
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2016 @ 16:37:
[...]
Als eigenaar van een IS300h kan ik je vertellen dat je voor 1:17 (5.88) in Nederland 0,0 moeite hoeft te doen, en 1:18 (wat je voor de Mercedes aangeeft) eenvoudig te halen moet zijn.

Over drie weken gaat ie de deur uit voor een Mercedes C350e, en die staat erom bekend zonder op te laden gewoon 1:12-1:14 te rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mijn IS300h ;) Die tests zullen vermoed ik niet in de sportstand gedaan zijn, dan liggen ze wat feller aan het gas. Maakt verder ook niet uit, comfort en souplesse zijn gewoon top, dat ding koop of lease je niet om hard de hoek om te gooien of stoplichtsprintjes aan te gaan. Snelheidsbeleving is ook totaal anders met zo'n e-cvt maar ik zou zelf niets anders meer willen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brilsmurfffje schreef op zondag 29 mei 2016 @ 16:48:
[...]

Appels en peren, diesel VS benzine, dus die Lexus doet het eigenlijk uitstekend en heeft een betere techniek ;)
Appels en peren en vervolgens maak je de vergelijking? Hoe zie je dat voor je? ;)
Black Sparrow schreef op zondag 29 mei 2016 @ 16:54:
Als eigenaar van een IS300h kan ik je vertellen dat je voor 1:17 (5.88) in Nederland 0,0 moeite hoeft te doen, en 1:18 (wat je voor de Mercedes aangeeft) eenvoudig te halen moet zijn.

Over drie weken gaat ie de deur uit voor een Mercedes C350e, en die staat erom bekend zonder op te laden gewoon 1:12-1:14 te rijden...
De Lexus verbruikt ca. 6.16L/100 km = 1:16.2.
De Mercedes ca. 5.44L/100 km = 1:18.4.

Dat is een gemiddelde van heel veel leaserijders, volgens de gegevens van Travelcard (opgezet door TNO, uitstekende bron voor het daadwerkelijke verbruik van auto's). Nu zijn leaserijders niet de meest zuinige rijders, maar als je gaat vergelijken met andere modellen is dit veel betere informatie dan wanneer je van een enkeling hoort wat hij of zij verbruikt. De verschillen zijn dus groter dan je ze doet voorkomen.

Met de Benz kun je ongetwijfeld ook veel zuiniger rijden. Het gaat om de vergelijking. En ja, ik weet dat verbruik van een diesel lager is dan dat van een benzine-auto, ik vind het alleen belachelijk dat onze vriend bouwfraude een auto met 230 pk, die in 6.6 sec naar de 100 snelt en desondanks zuiniger rijdt dan 1:18.4 zonder pluggen (dus geen extra kosten) een "excuushybride" noemt. Dat slaat nergens op.

Een C350e zonder pluggen is gewoon een zware C250. Idd, die lust dan wel een slokje. Maar dan heb je het weer over een heel ander prestatieniveau, die is weer veel sneller dan een C300 Bluetec Hybrid.
kazuka schreef op zondag 29 mei 2016 @ 17:27:
Mijn IS300h ;) Die tests zullen vermoed ik niet in de sportstand gedaan zijn, dan liggen ze wat feller aan het gas. Maakt verder ook niet uit, comfort en souplesse zijn gewoon top, dat ding koop of lease je niet om hard de hoek om te gooien of stoplichtsprintjes aan te gaan. Snelheidsbeleving is ook totaal anders met zo'n e-cvt maar ik zou zelf niets anders meer willen!
En hoe heb je dat zelf gemeten? Natte vinger?

De betreffende magazines zetten hem echt wel in de sportstand, kom op zeg. Het zijn geen zwakzinnigen.

En wederom: het gemiddelde van een reeks automagazines geeft VEEL beter vergelijkingsmateriaal dan de ervaringen/claims van enkelingen.

Sowieso, auto's zijn vrijwel altijd trager dan de fabrieksopgave, het lijkt me heel vreemd dat die van jou sneller zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2016 @ 18:22:
[...]
Appels en peren en vervolgens maak je de vergelijking? Hoe zie je dat voor je? ;)
Benzine en diesel zijn gewoon andere stoffen, andere dichtheden, andere energiedichtheid. Een kuub steenkool bevat ook meer energie dan een kuub aardgas. Als je ze wil vergelijken, dan zul je een diepere vraag moeten stellen dan het eigenlijk best kromme liters per 100 km. (MJ's of Euro's per km bv of..) Voor PHEV's zou je daarbij ook het elektrisch verbruik moeten meetellen.
De betreffende magazines zetten hem echt wel in de sportstand, kom op zeg. Het zijn geen zwakzinnigen.
Op die beide punten valt wel wat aan te merken: Het kan goed zijn dat een testprotocol uitgaat van "standaardmodus." Ronduit zwakzinnig wil ik autojournalisten niet noemen maar ze lijken opvallend weinig te snappen van autotechniek en van wat gemiddelde consumenten van auto's verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat is onzin, elk autoblad zet een automaat in de sportstand (iig de snelste stand, hoe die ook mag heten) voor de sprinttests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:01
Na een dramatische periode mbt een VW Scirocco & onderhoud (niet normaal wat er allemaal kapot kan gaan aan een auto uit 2009..), ben ik voor nu aan het kijken naar een betrouwbare auto met wel een enigszins sportieve insteek. Mijn vorige auto was een Cooper S, daarna is de Scirocco gekomen en bij mijn zoektocht kom ik ook uit bij deze CT200H.

De auto zal alleen privé gereden worden: woon werk verkeer op dagelijkse basis (nog geen 30km), maar moet daarnaast wel probleemloos de zomervakanties meekomen, waarbij over het algemeen Italië zal worden aangedaan.
Mijn grootste vraagteken is of ik over het feit heen kan dat de auto er, in mijn ogen, wel sportief en mooi uitziet, maar het hybride rijden natuurlijk een volledige omschakeling is tov de andere auto's die ik gereden heb.
Eerst maar eens kijken of ik ergens in het zuiden een testrit kan maken, daarna maar eens kijken wat het gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
Ik zou zeker eerst een proefrit doen. De ct ziet er sportief uit, maar is dat niet echt in aanvoelen: door de CVT heb je niet het gevoel in je stoel gedrukt te worden, door de batterijen is hij zwaar dus dat voel je in de bochten, en door het geheel wordt je afgestraft in gebruik als je hem afjaagt.

Veel mensen mispakken zich aan het sportief uiterlijk van de ct of is - waar het eigenlijk veredelde priussen zijn. Ideaal voor rustig stadsverkeer of autostrade, maar niets wat je op een cirquit gaat rijden.

Hij is wel betrouwbaar. En goedkoop in onderhoud. En goedkoop in benzine, als je niet te sportief rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
De CT wordt qua betrouwbaarheid enkel door de qua aandrijving sterk verwante Prius en Auris geëvenaard. "Enigszins sportieve insteek" is heel erg een definitie-kwestie: Op het scherpst van de snede gereden, is de CT belangrijk langzamer dan zijn concurrenten, dat zie je ook in de gepubliceerde getallen. In de praktijk valt dat overigens mee; Het is relatief makkelijker vlot te rijden met de CT dan met andere auto's. Hij stuurt goed, ligt goed op de weg en je kan echt wel plezier uit vlot bochtenwerk halen maar het blijft een comfort-gerichte auto. Hij is absoluut niet vergelijkbaar met een Cooper S maar ik zie qua concept wel overeenkomsten met een Scirocco. (maar dan luxe, betrouwbaar, zuinig en Japans)

In dagelijks gebruik kun je je geen buil vallen aan de CT, hybride is onovertroffen in filerijden of druk stadsverkeer, en bij gemiddeld gebruik is er geen leercurve aan het hybride rijden. Vakantie ligt eraan: De grens in ruimte ligt ongeveer bij luxe tent-kamperen met tweeën of wintersport met drie volwassenen.

In tegenstelling tot wat manzonderdas suggereert, heb ik niet de ervaring dat de CT (relatief tov de concurrentie) veel meer gaat verbruiken bij een sportieve rijstijl. Wel loopt het verbruik bij hoge snelheden (vanaf 120 km/u) sneller op dan klassieke aandrijvingen.

[ Voor 11% gewijzigd door Bacchus op 13-06-2016 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:01
Bacchus schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:10:
De CT wordt qua betrouwbaarheid enkel door de qua aandrijving sterk verwante Prius en Auris geëvenaard. "Enigszins sportieve insteek" is heel erg een definitie-kwestie: Op het scherpst van de snede gereden, is de CT belangrijk langzamer dan zijn concurrenten, dat zie je ook in de gepubliceerde getallen. In de praktijk valt dat overigens mee; Het is relatief makkelijker vlot te rijden met de CT dan met andere auto's. Hij stuurt goed, ligt goed op de weg en je kan echt wel plezier uit vlot bochtenwerk halen maar het blijft een comfort-gerichte auto. Hij is absoluut niet vergelijkbaar met een Cooper S maar ik zie qua concept wel overeenkomsten met een Scirocco. (maar dan luxe, betrouwbaar, zuinig en Japans)

In dagelijks gebruik kun je je geen buil vallen aan de CT, hybride is onovertroffen in filerijden of druk stadsverkeer, en bij gemiddeld gebruik is er geen leercurve aan het hybride rijden. Vakantie ligt eraan: De grens in ruimte ligt ongeveer bij luxe tent-kamperen met tweeën of wintersport met drie volwassenen.

In tegenstelling tot wat manzonderdas suggereert, heb ik niet de ervaring dat de CT (relatief tov de concurrentie) veel meer gaat verbruiken bij een sportieve rijstijl. Wel loopt het verbruik bij hoge snelheden (vanaf 120 km/u) sneller op dan klassieke aandrijvingen.
Bedankt voor de gegeven voorbeelden, die maken het iets makkelijker voor te stellen.

De Scirocco staat nu, weer, bij de dealer voor een issue. Om gek van te worden.

Met betrekking tot 'sportief' rijden heb je natuurlijk een punt. Vooral het stukje mbt 'op het scherpst van de snede', want wanneer kan je dat in de werkelijkheid toepassen. Voor mij is het belangrijk dat er wel iets van een 'punch' aanwezig is wanneer ik op het gaspedaal duw en dat het niet een hele dooie bedoeling is. Of de CT dat voldoende voor mij heeft kom ik alleen maar achter door een testrit.

Voor dagelijks gebruik zal hij meer dan voldoende zijn en mbt vakanties is het (voorlopig) nog met z'n 2-en. Al moet hij wel de ruimte hebben om in ieder geval daar een +1 bij op te kunnen vangen. Denk echter dat ook de laad capaciteit / ruimte een vooruitgang zal zijn tov de Scirocco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Rijd nu sinds twee weken in mijn CT200H en ben erg tevreden. Stuurt heel volwassen en wegligging is perfect en geen trillingen meer in het stuur bij hogere snelheden. Twee dingen die mij op vielen en waarbij de ervaren Lexus eigenaar mij wel kan helpen denk ik.

1. Wanneer de batterij opgeladen wordt zie ik dat keurig op mijn boordcomputer alleen raakt deze nooit helemaal vol. de laatse 20% o.i.d van het batterij logo'tje blijft altijd leeg. Hoort dat zo of is dit slijtage aan de accu?
2. De officiele telefoonhouder van Lexus is nergens meer te krijgen lijkt het. Wie heeft positieve ervaringen met een andere telefoonhouder, universeel of eente waarbij meerdere hulpstukken op kunnen. Heb nu een Nexus 5X straks waarschijnlijk .een S7 Edge.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een CT200h is een uitstekende auto, zonder enige twijfel. Maar als je iets zoekt dat ook maar enigszins sportief is, is er maar 1 juist advies: blijf er van weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Wat een discussie en meningen. Iedereen kan je van alles vertellen. Maak gewoon een proefrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Davidshadow13 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:55:1. Wanneer de batterij opgeladen wordt zie ik dat keurig op mijn boordcomputer alleen raakt deze nooit helemaal vol. de laatse 20% o.i.d van het batterij logo'tje blijft altijd leeg. Hoort dat zo of is dit slijtage aan de accu?
Het Toyota hybride systeem zal de accu nooit voller dan 80% maken en nooit leger dan 20% onder normale omstandigheden. De accu is wel vol te krijgen door bij een lange berg afdaling constant regeneratief te remmen. Het is me in Duitsland gelukt met mijn hybride Yaris: https://flic.kr/p/nE2AmC

Pagina: 1 ... 20 ... 33 Laatste