Appels en peren en vervolgens maak je de vergelijking? Hoe zie je dat voor je?

Black Sparrow schreef op zondag 29 mei 2016 @ 16:54:
Als eigenaar van een IS300h kan ik je vertellen dat je voor 1:17 (5.88) in Nederland 0,0 moeite hoeft te doen, en 1:18 (wat je voor de Mercedes aangeeft) eenvoudig te halen moet zijn.
Over drie weken gaat ie de deur uit voor een Mercedes C350e, en die staat erom bekend zonder op te laden gewoon 1:12-1:14 te rijden...
De Lexus verbruikt ca. 6.16L/100 km = 1:16.2.
De Mercedes ca. 5.44L/100 km = 1:18.4.
Dat is een gemiddelde van heel veel leaserijders, volgens de gegevens van Travelcard (opgezet door TNO, uitstekende bron voor het daadwerkelijke verbruik van auto's). Nu zijn leaserijders niet de meest zuinige rijders, maar als je gaat vergelijken met andere modellen is dit veel betere informatie dan wanneer je van een enkeling hoort wat hij of zij verbruikt. De verschillen zijn dus groter dan je ze doet voorkomen.
Met de Benz kun je ongetwijfeld ook veel zuiniger rijden. Het gaat om de vergelijking. En ja, ik weet dat verbruik van een diesel lager is dan dat van een benzine-auto, ik vind het alleen belachelijk dat onze vriend bouwfraude een auto met 230 pk, die in 6.6 sec naar de 100 snelt en desondanks zuiniger rijdt dan 1:18.4 zonder pluggen (dus geen extra kosten) een "excuushybride" noemt. Dat slaat nergens op.
Een C350e zonder pluggen is gewoon een zware C250. Idd, die lust dan wel een slokje. Maar dan heb je het weer over een heel ander prestatieniveau, die is weer veel sneller dan een C300 Bluetec Hybrid.
kazuka schreef op zondag 29 mei 2016 @ 17:27:
Mijn IS300h

Die tests zullen vermoed ik niet in de sportstand gedaan zijn, dan liggen ze wat feller aan het gas. Maakt verder ook niet uit, comfort en souplesse zijn gewoon top, dat ding koop of lease je niet om hard de hoek om te gooien of stoplichtsprintjes aan te gaan. Snelheidsbeleving is ook totaal anders met zo'n e-cvt maar ik zou zelf niets anders meer willen!
En hoe heb je dat zelf gemeten? Natte vinger?
De betreffende magazines zetten hem echt wel in de sportstand, kom op zeg. Het zijn geen zwakzinnigen.
En wederom: het gemiddelde van een reeks automagazines geeft VEEL beter vergelijkingsmateriaal dan de ervaringen/claims van enkelingen.
Sowieso, auto's zijn vrijwel altijd trager dan de fabrieksopgave, het lijkt me heel vreemd dat die van jou sneller zou zijn.