Bacchus schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:47:
[...]
Bedoel je de Mark Levinson-optie op de Luxury Line of heb ik een aanpassing in Lexus' aanbod gemist? Persoonlijk heb ik hem niet (en heb hem ook nooit in actie gehoord) maar alle ervaringen die ik daarover heb gelezen zijn onverdeeld positief. Aantal speakers is ook niet echt een lineaire schaal ten opzichte van geluidskwaliteit: Genoeg is genoeg.
Ja die bedoelde ik (gisteren proefrit in een volvo v4 gemaakt en die hebben een kardon systeem). Zelf ben ik al tevreden met het systeem dat ik nu heb. Net 1 treetje minder zeg maar. Als het echt heel veel uitmaakt wil ik het nog wel overwegen maar volgens mij is het meer voor de audiofielen. Daarnaast luister ik ook muziek die niet echt overtuigd door de helderheid (metal/hardcore/hardstyle)
Nee dat zie ik niet zo snel gebeuren. Lexus wil het juist simpel houden. Dus kwaliteit en geen kwantiteit om het zo maar te zeggen. Wil je een stapje meer dan is daar de IS300h voor je
t_captain schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:03:
Ik zou hem niet als GTI zien, maar wat meer vermogen (zodat je wat minder van het beschikbare lawaai hoeft aan te spreken) zou prettig zijn. Snel zat vind ik hem nog niet, 0-100 is drie of 4 tellen langzamer dan het spul we nu rijden. En dat is jammer want ik blijf het een leuke auto vinden.
En over welk lawaai hebben we het dan? Ik snap dat echt niet. Er zijn niet veel auto's uit die klasse die stiller zijn. Afgelopen dagen bijv een peugeot 308 en een volvo v4 D4 gereden en die zijn beide lawaaiger hoor. Zowel bij het optrekken als bij het cruisen. Ik heb echt het idee dat dit ergens een keer in de wereld is gebracht door de uh hybride haters

Dat het een wat ander motor geluid is dan je wellicht gewend ben snap ik (het is meer vrrrrr ipv brrrrr).
En snel zat is relatief natuurlijk. In mijn peugeot 208 wilde ik echt regelmatig dat hij sneller was. Nu heb ik dat totaal niet meer in mijn ct200h. Ik kan mij echter voorstellen als je gewend bent aan bijv een volvo v40 D4 (die 3sec sneller is naar de 100) dat dit wel kan schelen. Echter heb ik vrijwel nooit meer dat ik wilde dat hij (nog) sneller was. Bij het stoplicht ben ik als eerste weg. Inhalen is geen probleem. Meekomen met het verkeer gaat makkelijk. Meer snelheid is gewoon een leuke extra nu.
Ik ben trouwens erg benieuwd welke auto je nu rijdt die in 6sec naar de 100 gaat die in de 14% bijtelling valt, over dezelfde luxe beschikt als de ct200h en blijkbaar nog stiller is ook....
Nee hij maakt lawaai als je continue met je gas zit te spelen. Als ik op de linkerbaan zit heb ik lekker mijn CC aan en dan hoor je de motor totaal niet. Ik hoor alleen de wind (als ik mijn muziek uit heb).
Ik hoop dat je genoeg hebt gespaard
[
Voor 66% gewijzigd door
thewizard2006 op 08-08-2014 09:31
]