Lexus CT200H

Pagina: 1 ... 19 ... 33 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Bacchus schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 16:51:
[...]

Met een gemiddelde rijstijl doe je inderdaad rond de 1:18. Als je een beetje uitzoekt hoe je wel of niet zuinig rijdt met een hybride, kun je zonder concessie te doen tegen de 1:19 en 's zomers 1:20 rijden. Ben je tot concessie bereid, dan is 1:50 mogelijk.
Of zoals in mijn geval 1 op 87! Maar nu met het lekkere weer haal ik 1 op 21.4 (volgens de boardcomputer), ik let er dan wel heel erg op met uitrollen enzo.

Dit is dus net na het tanken en had 1.8 km electrisch gereden :P.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43

RoyK

Hobby tekenaar

dat is toch ook het leuke.. ik heb recent met een proefrit ook 1.22 gehaald met 20 minuten rijden.. zachtjes remmen voor de accus etc :D

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
binnenkort gaat m'n 2012 CT200h voor een beurt naar Lexus. Is het nog de moeite waard de Navigatie/software te laten upgraden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 12-09 13:43

RoyK

Hobby tekenaar

weet je, ik rij al bijna 10 jaar met een Tom Tom one rond haha.. soms snapt hij het even niet, vooral bij Amsterdam. maar het gaat nog goed. Nu rij ik heel af en toe door het land heen.. als je er dagelijks mee te maken heb, is het op zich een kleine investering vs het gemak.. toch?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

mcetweaker schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:08:
binnenkort gaat m'n 2012 CT200h voor een beurt naar Lexus. Is het nog de moeite waard de Navigatie/software te laten upgraden ?
De navigatie vind ik persoonlijk sowieso vrij slecht. Heb 2012 kaarten en die gaven in 2013 al heel veel wegen niet of slecht aan, vooral bij file stuurt die je in een cirkel. Ik gebruik vaak Waze om te navigeren, altijd up to date en heeft ook flitspaal en file meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:08
Ik heb net een nieuwe Lexus besteld met navigatie maar ik prefereer toch altijd de TomTom omdat het gewoon slim en duidelijk is.

Maja navigatie wordt eigenlijk op je geforceerd door andere opties die je wilt :P. Net zoals je eigenlijk geen telefonie bij Ziggo wilt maar het toch moet kiezen als je een leuke prijs wil hebben voor je tv en internet.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Venxir schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 13:10:
Ik heb net een nieuwe Lexus besteld met navigatie maar ik prefereer toch altijd de TomTom omdat het gewoon slim en duidelijk is.

Maja navigatie wordt eigenlijk op je geforceerd door andere opties die je wilt :P. Net zoals je eigenlijk geen telefonie bij Ziggo wilt maar het toch moet kiezen als je een leuke prijs wil hebben voor je tv en internet.
Klopt, ik zou mijn schermpje niet graag willen missen :). Maar moet zeggen dat ik de navi wel eens heb gebruikt om even snel te navigeren, dat werkt wanneer je ergens rijd waar je niet mag stoppen wel fijn met stemcommando's enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
man man man wat duurt dat wachten lang. Ik wil mijn Lexus nu hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Tennisbal schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 22:44:
man man man wat duurt dat wachten lang. Ik wil mijn Lexus nu hebben!
Voor wanneer staat de auto geleverd? Mijne komt pas in september :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Wachttijden zo lang ja? Alhoewel, 3 maanden valt misschien ook mee.
Wanneer hebben jullie besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
ik krijg hem augustus, vorige mnd besteld. dus valt eigenlijk enorm mee. mijn vorige auto heb ik 9! mnd op moeten wachten...

maar ik ben mijn poolauto zat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Ik heb hem eind mei besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
Van die drie maanden brengt ie al bijna twee maanden op de boot door: De CT wordt volgens mij nog steeds uitsluitend in Japan gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Laatst online: 10:03
Kreeg net een brief van Louwman, als je je CT in utrecht besteld krijg je er een McLaren driving experience bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Ik heb hem in Amersfoort bij Louwman besteld, het had mij wel leuk geleken in ieder geval ;).
Misschien valt er bij aflevering nog wat te regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Ik heb een Lexus besteld zonder trekhaak. kan deze er nog achteraf op gemonteerd worden?

En kan ik een boten trailer met zeilboot trekken met mijn Lexus?

nevermind, lees overal in dit topic dat je max 60 kg verticaal kan tillen, nogo dus

[ Voor 21% gewijzigd door Tennisbal op 05-07-2014 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-07 12:00
Tennisbal schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 18:16:
Ik heb een Lexus besteld zonder trekhaak. kan deze er nog achteraf op gemonteerd worden?

En kan ik een boten trailer met zeilboot trekken met mijn Lexus?

nevermind, lees overal in dit topic dat je max 60 kg verticaal kan tillen, nogo dus
Er is geen optie voor een trekhaak op de CT200H, dit omdat de elektromotor voor beperkingen zorgt.

[ Voor 87% gewijzigd door Ben1987 op 14-07-2014 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
Heb niet alle 73 pagina's doorgelezen maar even een tip voor mensen die Luxemburg inrijden en de navigatie nodig hebben; neem een losse navigatie mee !! Die van mij kapte ermee in Luxemburg, erbuiten werkte hij weer. Lexus wist niet wat het was maar is het aan het uitzoeken en hoopte dit in een update kunnen verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Klinkt als een kaartprobleem. Ik ben met mijn Lex ook weleens in Luxemburg geweest en had nergens last van met kaarten van +/- nov-2011. Weet je welke navigatie-versie je hebt?

[ Voor 12% gewijzigd door Bacchus op 14-07-2014 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdechen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 22:09
Ik vroeg me af of het mogelijk is om 225mm brede banden te monteren op de 7j brede OEM 17 inch velgen ipv de standaard 215mm banden. Is er iemand die dat al heeft geprobeerd? De omtrek zal dan ook iets toenemen, maar als ik het zo nacalculeer dan lijkt de omtrek van de 225 zelfs meer overeen te komen met de omtrek van de OEM 15" en 16" banden. De percentage afwijking is lager dan de standaard 215 band. Zie berekening hieronder:

standaardmaat 195/65/R15 (?J) heeft een hoogte van 63.45cm en een omtrek van 199.33cm
standaardmaat 205/55/R16 (6J) heeft een hoogte van 63.19cm en een omtrek van 198.52cm
standaardmaat 215/45/R17 (7J) heeft een hoogte van 62.53cm en een omtrek van 196.44cm (afwijking ten op zichte van 15" = -1.45% en 16" = -1.05%)
non-standaard 225/45/R17 heeft een hoogte van 63.43cm en een omtrek van 199.27cm (afwijking ten op zichte van 15" = -0.03% en 16" = 0.38%)

Ik heb het berekend via de site: http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm

De reden dat ik 225 banden overweeg is niet vanwege de extra breedte, maar vanwege de extra hoogte en dus meer wang. Ik heb namelijk het gevoel dat de wielgrootte een beetje klein is in verhouding tot de ct200h. Heeft iemand anders dat ook? Een Audi A3 bijvoorbeeld heeft 225/45 banden bij een 17 inch velg en dat lijkt goed in proportie tot de wagen. Het lijkt niet veel deze kleine cm extra hoogte, maar op een of ander manier zie ik duidelijk het verschil. Extra wang is ook handig tegen lage stoepjes. De extra omtrek zou de auto zuiniger maken, maar de extra breedte zou dat wellicht opheffen. Heb ik hier iets ontdekt of maak ik ergens een rekenfout?

[ Voor 3% gewijzigd door frankdechen op 15-07-2014 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Ben1987 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 17:33:
Heb niet alle 73 pagina's doorgelezen maar even een tip voor mensen die Luxemburg inrijden en de navigatie nodig hebben; neem een losse navigatie mee !! Die van mij kapte ermee in Luxemburg, erbuiten werkte hij weer. Lexus wist niet wat het was maar is het aan het uitzoeken en hoopte dit in een update kunnen verhelpen.
Ook geen last mee gehad toen ik naar Frankrijk reed, krijg netjes de melding dat ik "de grens had overschreden" :D

fantastische tekst is dat, lag echt in een deuk toen ik dat voor de eerste keer hoorde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
frankdechen schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 14:03:
De reden dat ik 225 banden overweeg is niet vanwege de extra breedte, maar vanwege de extra hoogte en dus meer wang. Ik heb namelijk het gevoel dat de wielgrootte een beetje klein is in verhouding tot de ct200h. Heeft iemand anders dat ook? Een Audi A3 bijvoorbeeld heeft 225/45 banden bij een 17 inch velg en dat lijkt goed in proportie tot de wagen. Extra wang is ook handig tegen lage stoepjes. De extra omtrek zou de auto zuiniger maken, maar de extra breedte zou dat wellicht opheffen. Heb ik hier iets ontdekt of maak ik ergens een rekenfout?
Als je iets wil dat zuinig is en goed stoepjes vreet, moet je een klein, smal wiel met een hoge, smalle band en/of een velgrandbescherming kiezen. ;) Dan krijg je er nog comfort bij kado ook. Maar ja, dat ziet er niet zo fancy uit natuurlijk en volgens de boekjes stuurt het ook niet zo zwaar, euh.. "sportief". (Uiteraard heb ik me ook laten verleiden tot de 17"-wielen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
Bacchus schreef op maandag 14 juli 2014 @ 19:28:
Klinkt als een kaartprobleem. Ik ben met mijn Lex ook weleens in Luxemburg geweest en had nergens last van met kaarten van +/- nov-2011. Weet je welke navigatie-versie je hebt?
De nieuwste kaart, auto is het nieuwe facelift model, 3 weken na aflevering kon ik terug omdat alles uitviel qua radio/navi, toen de nieuwste update gekregen zeiden ze.
Blik1984 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 14:05:
[...]

Ook geen last mee gehad toen ik naar Frankrijk reed, krijg netjes de melding dat ik "de grens had overschreden" :D

fantastische tekst is dat, lag echt in een deuk toen ik dat voor de eerste keer hoorde
Pre facelift of facelift model ? Overigens had ik het over Luxemburg he, niet Frankrijk. In Duitsland en België heb ik ook geen problemen. In Frankrijk nog niet geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Volgens mij geeft Toyota (en dus ook Lexus) tweemaal per jaar een update van hun navigatiekaarten uit. Ze hebben ieder ook een website waar je voor de DVD-systemen de updates bestellen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Ben1987 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 12:56:
[...]

De nieuwste kaart, auto is het nieuwe facelift model, 3 weken na aflevering kon ik terug omdat alles uitviel qua radio/navi, toen de nieuwste update gekregen zeiden ze.

[...]

Pre facelift of facelift model ? Overigens had ik het over Luxemburg he, niet Frankrijk. In Duitsland en België heb ik ook geen problemen. In Frankrijk nog niet geweest.
Pre facelift.

En het is een hele normale route om via Luxemburg naar Frankrijk te rijden. Dus ik had het ook over Luxemburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Heh, ik mailde vorige week of de dealer al wist wanneer in september ik de Lexus zou krijgen. Hij wist alleen dat het september zou worden en bood zijn excuses aan. Naja helaas is het niet anders...Tot ik zaterdag een pakketje kreeg van Lexus met daarin een nette brief dat het allemaal lang duurde maar dat ik alvast een reiningskit kreeg zodat ik toch iets van Lexus alvast had.
Bij openen zit er toch het volgende in:
- Net opbergetui
- 5 microvezel doekjes
- 5 vochtige doekjes
- velgenreiniger
- leerreiniger
- dashboard reiniger

Al met al leuke service en het geeft toch zo'n extra premium gevoel bij mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
In het begin ook wel eens wat "dingetjes" gehad maar die koek leek op een gegeven moment ook op :) Is geen probleem trouwens want dat zijn kleine extraatjes.

Van het weekend even gereden in de IS300h. Dat is best een vette bak :9~
Maar zoals het er nu uitziet gaat het weer een ct200h worden. Alleen dan nu de F Sport uitvoering. Wordt spannend de komende maanden :) (huidige ct200h inleveren, nieuwe bestellen, afwachten wat de levertijd gaat worden, voorlopig pool auto (astra/punto evo? :'( rijden, hopen dat er een leuke aanbieding is of nog is etc)

[ Voor 56% gewijzigd door thewizard2006 op 28-07-2014 11:34 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Ik krijg mijn f-sport dus in september. Heb hem 16 mei besteld dus een dikke 3 maanden moet je zeker op rekenen. Die IS300H is zeker mooi maar net een stap te duur voor mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
nog 2 weken wachten! eindelijk. Er is zaterdag een pakketje bezorgd maar ik was er niet. ben benieuwd (wss zo'n reiniger set). Mocht ook een menu kaart invullen met instellingen die dan aangepast worden. super

update: jawel het is een reinigingsset geworden. Nog 2 wk wachten!

Kan ik ook een miniatuur Lexus Ct200h krijgen? Vind ik wel tof, heb ik ook van voorgaande auto's.

[ Voor 29% gewijzigd door Tennisbal op 28-07-2014 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 10:40
Voor mij nog 2 dagen wachten.... 22april besteld. Blauwe F-sport

[ Voor 16% gewijzigd door Brainstorm86 op 29-07-2014 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
Tennisbal schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:49:
nog 2 weken wachten! eindelijk. Er is zaterdag een pakketje bezorgd maar ik was er niet. ben benieuwd (wss zo'n reiniger set). Mocht ook een menu kaart invullen met instellingen die dan aangepast worden. super

update: jawel het is een reinigingsset geworden. Nog 2 wk wachten!

Kan ik ook een miniatuur Lexus Ct200h krijgen? Vind ik wel tof, heb ik ook van voorgaande auto's.
Watvoor instellingen kon je precies kiezen als ik vragen mag ? Dit was mij niet gevraagd en ben benieuwd wat er dan nog mogelijk is wat ik nog niet ken. Tenzij je een ander model hebt natuurlijk, dat zal ook wel weer verschillen, heb zelf een business line incl navi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
frankdechen schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 14:03:
De extra omtrek zou de auto zuiniger maken, maar de extra breedte zou dat wellicht opheffen. Heb ik hier iets ontdekt of maak ik ergens een rekenfout?
Luchtweerstand en rolweerstand nemen toe dus zuiniger gaat het niet worden bij bredere banden.
De halve centimeter verschil is evenveel als de hoeveelheid profiel die je verliest gedurende de levensduur.
Er zijn banden met velg-bescherming. Bij mij zitten er 15" velgen onder omdat ik de banden zelf moet betalen en ik comfort meer waardeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Weet iemand of er nog plannen zijn voor een CT300h?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
t_captain schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 14:14:
Weet iemand of er nog plannen zijn voor een CT300h?
Nou de ct200h heeft pas een makeover gekregen dus ik denk dat dit de "opvolger" is.
Voor zover ik weet gaat er niet een hele nieuwe versie komen

Er is natuurlijk wel de IS300h voor als je een stapje meer wilt (rijdt erg prettig kan ik je vertellen).

Zijn er hier trouwens mensen die bewust voor het Harman Kardon systeem hebben gekozen. Zelfs de lexusdealer raadde het mij niet omdat het niet bijzonder veel voordeel bied tov de versie daarvoor (iets van 10 vs 14 boxen enzo)

[ Voor 62% gewijzigd door thewizard2006 op 07-08-2014 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
thewizard2006 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 15:31:
Zijn er hier trouwens mensen die bewust voor het Harman Kardon systeem hebben gekozen. Zelfs de lexusdealer raadde het mij niet omdat het niet bijzonder veel voordeel bied tov de versie daarvoor (iets van 10 vs 14 boxen enzo)
Bedoel je de Mark Levinson-optie op de Luxury Line of heb ik een aanpassing in Lexus' aanbod gemist? Persoonlijk heb ik hem niet (en heb hem ook nooit in actie gehoord) maar alle ervaringen die ik daarover heb gelezen zijn onverdeeld positief. Aantal speakers is ook niet echt een lineaire schaal ten opzichte van geluidskwaliteit: Genoeg is genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Ben1987 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 11:54:
[...]

Watvoor instellingen kon je precies kiezen als ik vragen mag ? Dit was mij niet gevraagd en ben benieuwd wat er dan nog mogelijk is wat ik nog niet ken. Tenzij je een ander model hebt natuurlijk, dat zal ook wel weer verschillen, heb zelf een business line incl navi.
heel veel instellingen, radio station locatie thuis/werk voor navigatie of je zaken wilt dimmen etc. Best grappig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
thewizard2006 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 15:31:
[...]

Nou de ct200h heeft pas een makeover gekregen dus ik denk dat dit de "opvolger" is.
Voor zover ik weet gaat er niet een hele nieuwe versie komen
Ik bedoel niet als opvolger, maar als versie naast de 200h. Zoals je bij BMW een 116d kunt kopen maar ook een 125d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
yeah nog een klein weekje en ik mag waarschijnlijk mijn lexus ophalen! ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

t_captain schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 19:14:
[...]

Ik bedoel niet als opvolger, maar als versie naast de 200h. Zoals je bij BMW een 116d kunt kopen maar ook een 125d.
Hoezo? Deze is snel zat, heeft 14% bijtelling en het type auto loont zich ook niet als GTI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik zou hem niet als GTI zien, maar wat meer vermogen (zodat je wat minder van het beschikbare lawaai hoeft aan te spreken) zou prettig zijn. Snel zat vind ik hem nog niet, 0-100 is drie of 4 tellen langzamer dan het spul we nu rijden. En dat is jammer want ik blijf het een leuke auto vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

t_captain schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:03:
Ik zou hem niet als GTI zien, maar wat meer vermogen (zodat je wat minder van het beschikbare lawaai hoeft aan te spreken) zou prettig zijn. Snel zat vind ik hem nog niet, 0-100 is drie of 4 tellen langzamer dan het spul we nu rijden. En dat is jammer want ik blijf het een leuke auto vinden.
Maar dan zit je dus te denken aan een pk of 200 à 220 en dat is gewoon GTI achtig. Daar is het onderstel niet geschikt voor en daar nodigt de auto ook helemaal niet toe uit. Het geluid is trouwens prima doseer baar als je de power meter onder het stuk power houdt. Dan valt het met de herrie reuze mee. Verder is het vermogen zat om op de NL snelweg 130 te rijden, enkel als je niet constant 130 kan rijden kan je je gaan irriteren aan het geluid want bij constant 130 is het heerlijk stil aan boord.
Ik moet zeggen dat de auto mij altijd aanzet tot rustig en relaxte rijden mede omdat de speakers van redelijk goede kwaliteit zijn en het aan boord heerlijk stil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ik snap niet waar mensen vandaan halen dat deze auto veel lawaai maakt. Ik vind hem juist veel stiller dan andere auto's uit zijn klasse.
Bij rustig rijden onder de 70 km/u kan ik over het algemeen niet op het gehoor zeggen of ik nu met of zonder benzinemotor rijd, terwijl ik wel duidelijk kan horen dat de Golf naast me een TDI is. Bij snelwegtempo of optrekken is de motor wel bescheiden hoorbaar en bij hard optrekken ook duidelijker maar in alle gevallen vind ik hem stiller dan bv een A3 of 1-serie.
Wat ik daardoor wel duidelijk merk is dat ik de radio zachter heb staan en bv. aan de telefoon een stuk zachter (normaler) praat dan in die andere auto's. Gesprekspartners hebben vaak helemaal niet door dat ik in de auto zit, tot ik ze vertel dat ze hun mond moeten houden omdat ik een ingewikkelde/onbekende kruising oversteek ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Bacchus schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:23:
Ik snap niet waar mensen vandaan halen dat deze auto veel lawaai maakt. Ik vind hem juist veel stiller dan andere auto's uit zijn klasse.
Bij rustig rijden onder de 70 km/u kan ik over het algemeen niet op het gehoor zeggen of ik nu met of zonder benzinemotor rijd, terwijl ik wel duidelijk kan horen dat de Golf naast me een TDI is. Bij snelwegtempo of optrekken is de motor wel bescheiden hoorbaar en bij hard optrekken ook duidelijker maar in alle gevallen vind ik hem stiller dan bv een A3 of 1-serie.
Wat ik daardoor wel duidelijk merk is dat ik de radio zachter heb staan en bv. aan de telefoon een stuk zachter (normaler) praat dan in die andere auto's. Gesprekspartners hebben vaak helemaal niet door dat ik in de auto zit, tot ik ze vertel dat ze hun mond moeten houden omdat ik een ingewikkelde/onbekende kruising oversteek ofzo.
Hij maakt lawaai als je constant op de linkerbaan aan het gassen bent om ondanks het drukke verkeer zoveel mogelijk 120 te rijden. Het zo geheten "Sportieve rijden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Veel vermogen is iets heel anders dan racy. Denk aan een E420 ofzo. Die is echt niet gemaakt om hard mee te hoeken, maar heeft wel veel motorische reserve. Ik zou de CT graag zien met 30 a 40% meer koppel over de hele linie. En vooral flink wat meer van die onhoorbare elektrische kracht voor de 0-50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Met 40% meer koppel op 0-50 verbruikt de CT meer banden dan brandstof. ;) Nee, serieus, juist in dat gebied is de auto ongeveer zo snel als een Golf GTI. Zodra de GTI zijn tweede versnelling in heeft gelegd, verandert dat heel snel natuurlijk.
Om (bij gematigde snelheden) minder op de benzinemotor rijden zul je elektriciteit van huis moeten meenemen, een plugin-versie dus. Zolang die er niet is, blijft de auto een hybride die alle energie uiteindelijk uit brandstof moet halen. Daarbij is het meest efficiënte pad rechtstreeks van ICE door de PSD naar de wielen.
Een groter systeemvermogen zou vooral bij hoge snelheden op de snelweg tot zijn recht komen. Dan heb je het over grotere afstanden waar m.i. de IS en GS veel meer voor geschikt zijn. En die zijn inderdaad wel in grotere vermogens beschikbaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Bacchus op 08-08-2014 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik ga t.z.t. eens op zoek naar een tweedehands GS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Bacchus schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:47:
[...]

Bedoel je de Mark Levinson-optie op de Luxury Line of heb ik een aanpassing in Lexus' aanbod gemist? Persoonlijk heb ik hem niet (en heb hem ook nooit in actie gehoord) maar alle ervaringen die ik daarover heb gelezen zijn onverdeeld positief. Aantal speakers is ook niet echt een lineaire schaal ten opzichte van geluidskwaliteit: Genoeg is genoeg.
Ja die bedoelde ik (gisteren proefrit in een volvo v4 gemaakt en die hebben een kardon systeem). Zelf ben ik al tevreden met het systeem dat ik nu heb. Net 1 treetje minder zeg maar. Als het echt heel veel uitmaakt wil ik het nog wel overwegen maar volgens mij is het meer voor de audiofielen. Daarnaast luister ik ook muziek die niet echt overtuigd door de helderheid (metal/hardcore/hardstyle)
t_captain schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 19:14:
Nee dat zie ik niet zo snel gebeuren. Lexus wil het juist simpel houden. Dus kwaliteit en geen kwantiteit om het zo maar te zeggen. Wil je een stapje meer dan is daar de IS300h voor je
t_captain schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:03:
En over welk lawaai hebben we het dan? Ik snap dat echt niet. Er zijn niet veel auto's uit die klasse die stiller zijn. Afgelopen dagen bijv een peugeot 308 en een volvo v4 D4 gereden en die zijn beide lawaaiger hoor. Zowel bij het optrekken als bij het cruisen. Ik heb echt het idee dat dit ergens een keer in de wereld is gebracht door de uh hybride haters :) Dat het een wat ander motor geluid is dan je wellicht gewend ben snap ik (het is meer vrrrrr ipv brrrrr).
En snel zat is relatief natuurlijk. In mijn peugeot 208 wilde ik echt regelmatig dat hij sneller was. Nu heb ik dat totaal niet meer in mijn ct200h. Ik kan mij echter voorstellen als je gewend bent aan bijv een volvo v40 D4 (die 3sec sneller is naar de 100) dat dit wel kan schelen. Echter heb ik vrijwel nooit meer dat ik wilde dat hij (nog) sneller was. Bij het stoplicht ben ik als eerste weg. Inhalen is geen probleem. Meekomen met het verkeer gaat makkelijk. Meer snelheid is gewoon een leuke extra nu.
Ik ben trouwens erg benieuwd welke auto je nu rijdt die in 6sec naar de 100 gaat die in de 14% bijtelling valt, over dezelfde luxe beschikt als de ct200h en blijkbaar nog stiller is ook....
Brilsmurfffje schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 22:27:
Hij maakt lawaai als je constant op de linkerbaan aan het gassen bent om ondanks het drukke verkeer zoveel mogelijk 120 te rijden. Het zo geheten "Sportieve rijden"
Nee hij maakt lawaai als je continue met je gas zit te spelen. Als ik op de linkerbaan zit heb ik lekker mijn CC aan en dan hoor je de motor totaal niet. Ik hoor alleen de wind (als ik mijn muziek uit heb).
t_captain schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 08:37:
Ik ga t.z.t. eens op zoek naar een tweedehands GS ;)
Ik hoop dat je genoeg hebt gespaard :)

[ Voor 66% gewijzigd door thewizard2006 op 08-08-2014 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Mijn Lexus CT200H staat nu op de boot :). Helaas kwam i ker 1 augustus achter dat Lexus nu wel de pre-crash en adaptive cruise control toe laat op een f-sport, blijkbaar past het nu wel onder de grille.

Ik dus nog snel bellen of het erbij kon, maar ik was al te laat :(. Balen als je je auto nog niet eens hebt en ze "passen" het aanbod alweer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Venxir schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 09:22:
Mijn Lexus CT200H staat nu op de boot :). Helaas kwam i ker 1 augustus achter dat Lexus nu wel de pre-crash en adaptive cruise control toe laat op een f-sport, blijkbaar past het nu wel onder de grille.

Ik dus nog snel bellen of het erbij kon, maar ik was al te laat :(. Balen als je je auto nog niet eens hebt en ze "passen" het aanbod alweer aan.
Gelukkig zijn het beide geen must have opties. Of heb je niet zoveel vertrouwen in je vaardigheden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
thewizard2006 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 09:21:
[...]
Ja die bedoelde ik (gisteren proefrit in een volvo v4 gemaakt en die hebben een kardon systeem). Zelf ben ik al tevreden met het systeem dat ik nu heb. Net 1 treetje minder zeg maar. Als het echt heel veel uitmaakt wil ik het nog wel overwegen maar volgens mij is het meer voor de audiofielen. Daarnaast luister ik ook muziek die niet echt overtuigd door de helderheid (metal/hardcore/hardstyle)
Als ik het zo hoor zou de Mark Levinson zonde van je geld zijn. Die lijkt mij inderdaad op "audiofielen" gericht en vooral klassiek schijnt er beter op uit te komen dan op de toch al heel behoorlijke "standaard" audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
thewizard2006 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 09:32:
[...]

Gelukkig zijn het beide geen must have opties. Of heb je niet zoveel vertrouwen in je vaardigheden ;)
Nee idd, maar ik vind opties nou eenmaal leuk, vooral als het in het budget past ;)
Bacchus schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:32:
[...]

Als ik het zo hoor zou de Mark Levinson zonde van je geld zijn. Die lijkt mij inderdaad op "audiofielen" gericht en vooral klassiek schijnt er beter op uit te komen dan op de toch al heel behoorlijke "standaard" audio.
Ik heb met en zonder Mark Levinson gereden en vond de Mark Levinson beduidend beter klinken. Veel voller en duidelijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 08:23

Dima_2005

T.net-verslaafde

Bacchus schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:32:
[...]

We hebben de Mark Levinson systeem in de RX en ik moet zeggen dat dit echt het beste audiosysteem dat ik ooit gehoord heb. Laat staan in een auto.
De auto is voor mij een plaats geworden om van muziek te genieten. Want nergens anders heb ik zo'n goede geluidskwaliteit.

Vraag is of je het geld de moeite waard vind... Voor iemand die constant op de baan zit en ondertussen naar muziek via BT/3.5mm luistert, is het de moeite. Voor iemand die naar FM luistert is het niet de moeite volgens mij.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
thewizard2006 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 09:21:
[...]

[...]

En over welk lawaai hebben we het dan? Ik snap dat echt niet. Er zijn niet veel auto's uit die klasse die stiller zijn. Afgelopen dagen bijv een peugeot 308 en een volvo v4 D4 gereden en die zijn beide lawaaiger hoor. Zowel bij het optrekken als bij het cruisen. Ik heb echt het idee dat dit ergens een keer in de wereld is gebracht door de uh hybride haters :) Dat het een wat ander motor geluid is dan je wellicht gewend ben snap ik (het is meer vrrrrr ipv brrrrr).
Het gaat meer om kwaliteit dan kwantiteit van het geluid. In decibellen is het prima in orde. Als je meer vermogen hebt, betekent het in de praktijk dat de motor minder hard hoeft te werken (en in het geval van een Lexus de CVT minder hoog in toeren hoeft). Dat geeft in mijn ogen een fijnere beleving. Als je met een Lexus in 11 seconden naar de honderd wil, moet je bijna volgas. Dezelfde accelleratie doe je met een Golf GTI zonder het pedaal meer dan de helft in te drukken.
[...]
Ik ben trouwens erg benieuwd welke auto je nu rijdt die in 6sec naar de 100 gaat die in de 14% bijtelling valt, over dezelfde luxe beschikt als de ct200h en blijkbaar nog stiller is ook....
Polo GTI, BMW 320. Allebei prive, dus 14% is niet van belang.

[...]
Ik hoop dat je genoeg hebt gespaard :)
Valt wel mee. Ze staan inmiddels vanaf 12.000 euro te koop, mooie exemplaren vanaf 17 of 18k. Ik meen dat er jaren zijn die 20% bijtelling hebben, dan zou zelfs een zakelijke aankoop nut kunnen hebben (BTW-auto, afschrijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Dima_2005 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:41:
[...]
We hebben de Mark Levinson systeem in de RX en ik moet zeggen dat dit echt het beste audiosysteem dat ik ooit gehoord heb. Laat staan in een auto.
Laat duidelijk zijn dat ik niet twijfel aan de kwaliteit van het ML-systeem van de CT.
Vraag is of je het geld de moeite waard vind... Voor iemand die constant op de baan zit en ondertussen naar muziek via BT/3.5mm luistert, is het de moeite. Voor iemand die naar FM luistert is het niet de moeite volgens mij.
Dit komt veel meer in de buurt van mijn punt: thewizard2006 luistert vooral metal, hardcore en hardstyle en met name in de laatste twee genres kan ik me goed voorstellen dat de meerwaarde beperkt is, zeker ten opzichte van de extra kosten.
(Laat dit vooral een uitnodiging zijn aan ervaringsdeskundigen om te vertellen hoe de verschillen in die genres liggen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Vond de standaard audio van de IS300h anders heel erg tegenvallen. Was niet het instapsysteem, maar het systeem met wat extra speakers. Misschien waren de speakers kapot in de demo auto, maar het was echt gewoon slecht. Heb nog wat geprobeerd met de instellingen, maar nee echt dikke tegenvaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
Heeft iemand hier zo'n laptop met speciale software aangesloten op de auto om te zien wat voor opties er extra zijn om mee te spelen buiten wat je standaard al kan instellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
t_captain schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:11:
Het gaat meer om kwaliteit dan kwantiteit van het geluid. In decibellen is het prima in orde. Als je meer vermogen hebt, betekent het in de praktijk dat de motor minder hard hoeft te werken (en in het geval van een Lexus de CVT minder hoog in toeren hoeft). Dat geeft in mijn ogen een fijnere beleving. Als je met een Lexus in 11 seconden naar de honderd wil, moet je bijna volgas. Dezelfde accelleratie doe je met een Golf GTI zonder het pedaal meer dan de helft in te drukken.
Sinds wanneer meten we het geluid in termen als kwaliteit en kwantiteit? Als je met de Lexus in 10.3 sec naar de 100 wil moet je inderdaad vol gas.
En over welke golf GTI in de 14% bijtelling hebben we het dan. Ik zie hem nl niet. Appels en peren dus. Daarnaast heeft een golf GTI niet de luxe/comfort van een ct200h
Polo GTI, BMW 320. Allebei prive, dus 14% is niet van belang.
De polo heeft niet die zelfde luxe. Verre van zelfs. leuk dat hij sneller is maar dan heb je ook wel alles genoemd.
BMW3 is er idd niet in 14% maar is wel waar een hoop mensen naar kijken. Een 3 serie prive aanschaffen kan vrij prijzig zijn en dan heb je vaak niet de nieuwste. Daarnaast kom je vaak toch net ff een stukje duurder uit. Je kan eerder de BMW3 vergelijken met de IS. Dus appels en peren zo.
Valt wel mee. Ze staan inmiddels vanaf 12.000 euro te koop, mooie exemplaren vanaf 17 of 18k. Ik meen dat er jaren zijn die 20% bijtelling hebben, dan zou zelfs een zakelijke aankoop nut kunnen hebben (BTW-auto, afschrijven).
Een GS van 12k komt uit 2005. We gaan toch niet auto's van 10 jaar oud op deze manier vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik merk dat je binnen een vrij smal kader vergelijkt, voornamelijk de nieuwe auto's met 14% bijtelling. Misschien dat je daarin door een leaseregeling wordt bepaald.

Mijn kader is juist vrij breed. Ik kan prive rijden tegen 19 cent per kilometer + BTW over de bijbehorende gebruikskosten. Ik kan zakelijk rijden, waarbinnen ik de keuze heb tussen leasen en kopen en niet gebonden ben aan een nieuwe auto. Voor mij moet een nieuwe CT dus concurreren met een tweedehands BMW 3- of 5-serie of zelfs een youngtimer Jag XJ.

Voor mij moet een nieuwe CT dus wel degelijk concurreren met een GS uit pakweg 2007. Hoewel ik best een hoge pet op heb van de CT, is dat nog geen uitgemaakte zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Als het geen punt is een tweedehands te rijden, kun je ook een tweedehands CT of IS rijden.

Ik snap overigens wel dat het soort geluid anders is maar om eerlijk te zijn wen je daaraan. Uiteindelijk is zowel toon als volume vooral afhankelijk van de stand van het gaspedaal en leer je ermee omgaan. Impliciet accepteer je al snel dat er geluid is bij het diep intrappen van het pedaal zoals dat bij een handbak er is zodra je twee trapjes terugschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
t_captain schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 10:29:
Ik merk dat je binnen een vrij smal kader vergelijkt, voornamelijk de nieuwe auto's met 14% bijtelling. Misschien dat je daarin door een leaseregeling wordt bepaald.

Mijn kader is juist vrij breed. Ik kan prive rijden tegen 19 cent per kilometer + BTW over de bijbehorende gebruikskosten. Ik kan zakelijk rijden, waarbinnen ik de keuze heb tussen leasen en kopen en niet gebonden ben aan een nieuwe auto. Voor mij moet een nieuwe CT dus concurreren met een tweedehands BMW 3- of 5-serie of zelfs een youngtimer Jag XJ.

Voor mij moet een nieuwe CT dus wel degelijk concurreren met een GS uit pakweg 2007. Hoewel ik best een hoge pet op heb van de CT, is dat nog geen uitgemaakte zaak.
Dan hebben we inderdaad een compleet verschillende selectie bandbreedte. Ik kan alleen over het lease deel wat zeggen. Prive heb ik geen kaas van gegeten :)
Maar het is natuurlijk niet echt een 1 op 1 vergelijking om een nieuwe CT met een (luxere) auto van 5-10 jaar oud te vergelijken. Dan ligt het er echt helemaal aan wat je voorkeur is. Ook bijv met het oog op onderhoud en verbruik wat bij leasen al minder meespeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Tennisbal schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 20:22:
yeah nog een klein weekje en ik mag waarschijnlijk mijn lexus ophalen! ben benieuwd!
En? Bevalt het? ;).

Ik krijg hem waarschijnlijk 1e week september :).

F-sport met alles erop behalve extra alarm systeem, dus ik kan niet wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Venxir schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:20:
[...]

En? Bevalt het? ;).

Ik krijg hem waarschijnlijk 1e week september :).

F-sport met alles erop behalve extra alarm systeem, dus ik kan niet wachten :P
Ga hem morgen halen! Duurde even met overzetten gegevens etc en afspraak inplannen was lastig ivm werk.

Ben er benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvdvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:52
Vandaag moest mijn CT (mj 2011) voor de grote 60K beurt.
Als leenauto kreeg ik de nieuwe CT businessline+nav premium mee en heb er lekker mee kunnen toeren over de a12.
Wat mij het meeste is bijgebleven is het verschil in de Carkit en de CVT automaat welke een stuk comfortabeler is.
Wat me wel tegenviel in de auto was het mediadisplay naast de km teller vond het zelf nogal afleiden.

Nu is het volgend jaar tijd om te gaan kijken voor een andere auto.
De huidige CT valt niet meer in de 20% behalve de goedkoopste versie.
Is de vraag natuurlijk of ze de BL etc nog gaan aanpassen naar 14%, dit hebben ze bij de Prius ook niet gedaan.

Zouden jullie de CT nog leasen ook al heeft ie 20% bijtelling?
Of kies je dan eerder voor de IS300H Edition / BusinessLine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdesign
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 21:09
Weten jullie al hoe in het nieuwe model de zogenoemde VTR aansluiting werkt, zit deze ergens achter of is dit gewoon de aux ingang in de middenconsole? Ik wil graag weten wat de mogelijkheden zijn om miracast dmv de video in te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
willemvdvliet schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 22:27:

Dat is geen vergelijking. Dat is als zeggen zou je nog voor de BMW 1 serie gaan of toch liever een 3 serie. Ik zou hem waarschijnlijk ook nemen als hij in de 20% zou vallen maar dat ligt ook aan het overige aanbod. Bijv de Volvo V40 D4, als die in de 14% zou blijven (is niet zo op dit moment maar hypothetisch gesproken) dan zou dat een serieuze overweging zijn. Dus het is even afwachten wat er de komende maanden gaat gebeuren.

Zelf ook de offerte ingediend voor de F-Sport. White Metallic, premium nav, parkeersensoren, led lichtpakket erbij. Af fabriek Lichtmetalen 17inch F-sport velgen en Leren bekleding.

Je mist een aantal dingen door leren bekleding achteraf te doen zoals automatisch dimmende en inklapbare zijspiegels en volgens mij ook programmeerbare stoelstanden. Echter vind ik dat niet zo heel erg interessant. Iemand ervaring mee met achteraf laten doen? Begreep dat ik dan zelf de kleuren/stiksels etc kan laten doen (bijv zwart leer met witte stiksels ofzo)

[ Voor 28% gewijzigd door thewizard2006 op 16-08-2014 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
willemvdvliet schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 22:27:
Ik vind de IS een prachtige wagen en zou het heerlijk vinden om hem te mogen rijden maar hij is mij gewoon veel te duur en ik maak misschien een keer per jaar gebruik van zijn ruimte. Een 20% CT zou best te overwegen zijn maar op het moment rijd ik veel te weinig (<10dkm/j, dan is zelfs de redelijk bescheiden 700eu pm van mijn huidige CT te veel) om zelfs dat aan mezelf te kunnen verkopen. Misschien ga ik gewoon een simpele Yaris Hybrid rijden of iets dat nog minder kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Yeah vandaag de CT opgehaald. Superstrakke bak. Helaas amper tijd gehad dus morgen alle instellingen etc uitproberen. Wel even mee gereden, super.

edit:

ben echt blij dat ik de zwarte gekozen heb met ivor bekleding. Superstrak allemaal. hopelijk blijft het mooi van binnen...

Net even snel eea doorgenomen, aardig wat instellingen :) Gebruiken jullie je telefoon continu als wifi hotspot? of alleen indien nodig.

Zo even kijken naar lexus online. ben benieuwd

en is het echt niet mogelijk ook een digitale snelheidsmeter te hebben? Das het enige wat ik mis eigenlijk

[ Voor 62% gewijzigd door Tennisbal op 17-08-2014 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
Veel plezier :)

Wifi ? Dan heb je het uitgebreidste navi systeem zeker of mis ik iets ? Lexus online is ook wat daarbij hoort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Ben1987 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:11:
Veel plezier :)

Wifi ? Dan heb je het uitgebreidste navi systeem zeker of mis ik iets ? Lexus online is ook wat daarbij hoort ?
ja heb premium. Heeft wifi maar dan moet je natuurlijk wel een bron hebben. Ik kan mijn iphone laten hotspotten.

Vandaag weer heerlijk gereden. Echt een topauto

edit: ik wil een miniatuur lexus hebben maar de dealer heeft ze niet. Wel kan ik ze kopen voor 16 euro + 6 euro verzendkosten. Heeft iemand deze toevallig en is het wat? http://webshop.lexus.nl/p...-ct200h-dark-granite.aspx

[ Voor 22% gewijzigd door Tennisbal op 21-08-2014 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Laatst online: 02-09 09:58
Ik ben een zeer blije Lexus ct200h gebruiker, hij komt uit 2011 of 2012 (heb m tweedehands) en had toen zo'n beetje alle mooie features. Nou heb ik recent een Oneplus One bemachtigd (Android 4.4), maar nu syncen mijn contactpersonen niet meer. Nou is er vast een tweaker hier met Android 4.4 of de Oneplus.. enig idee hoe dit is op te lossen?

Hoort een upgrade van de software in de Lexus tot de mogelijkheden, of kost dat bakken met geld?
Mijn statistieken voor brandstofverbruik hebben namelijk ook een bugje.. Mogelijk twee vliegen in één klap, maar ik gok dat de gemiddelde dealer geen idee heeft of mijn Android 4.4 zal werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:47
thewizard2006 schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 16:22:
[...]

Dat is geen vergelijking. Dat is als zeggen zou je nog voor de BMW 1 serie gaan of toch liever een 3 serie. Ik zou hem waarschijnlijk ook nemen als hij in de 20% zou vallen maar dat ligt ook aan het overige aanbod. Bijv de Volvo V40 D4, als die in de 14% zou blijven (is niet zo op dit moment maar hypothetisch gesproken) dan zou dat een serieuze overweging zijn. Dus het is even afwachten wat er de komende maanden gaat gebeuren.

Zelf ook de offerte ingediend voor de F-Sport. White Metallic, premium nav, parkeersensoren, led lichtpakket erbij. Af fabriek Lichtmetalen 17inch F-sport velgen en Leren bekleding.

Je mist een aantal dingen door leren bekleding achteraf te doen zoals automatisch dimmende en inklapbare zijspiegels en volgens mij ook programmeerbare stoelstanden. Echter vind ik dat niet zo heel erg interessant. Iemand ervaring mee met achteraf laten doen? Begreep dat ik dan zelf de kleuren/stiksels etc kan laten doen (bijv zwart leer met witte stiksels ofzo)
Hoezo is dit geen vergelijking??? Dat moet iedereen voor zichzelf afwegen en is afhankelijk van ieders persoonlijk situatie.
4 jaar geleden heb ik voor twee jaar een 335D uitgezocht, het leasebudget was bijna onbeperkt dus ja, why not? Met wat opties zit hij in de prijsklase van een dik aangeklede 5-serie. Dat vergelijk heb ik ook gemaakt en uiteindelijk voor de 335D gekozen omdat ik me eerlijk gezegd wat 'te jong' vond om in een 5 te gaan rijden :9 De 5 is toch weer een heel ander niveau auto als een 3. Dit is het zelfde vergelijk alleen tussen c en d klasse auto. Misschien heeft hij wel budget voor beide maar kan het in bijtelling ongeveer even duur gaan uitvallen.. Dan is het nog steeds best een goede afweging. Wat kies je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
Staatslot schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:32:
Ik ben een zeer blije Lexus ct200h gebruiker, hij komt uit 2011 of 2012 (heb m tweedehands) en had toen zo'n beetje alle mooie features. Nou heb ik recent een Oneplus One bemachtigd (Android 4.4), maar nu syncen mijn contactpersonen niet meer. Nou is er vast een tweaker hier met Android 4.4 of de Oneplus.. enig idee hoe dit is op te lossen?

Hoort een upgrade van de software in de Lexus tot de mogelijkheden, of kost dat bakken met geld?
Mijn statistieken voor brandstofverbruik hebben namelijk ook een bugje.. Mogelijk twee vliegen in één klap, maar ik gok dat de gemiddelde dealer geen idee heeft of mijn Android 4.4 zal werken :)
Ik heb mijn Oneplus One maandag ontvangen en verbonden zonder problemen. Daarentegen had ik wel proberen met mijn vorige tel; Xperia S, die synchroniseerde niet en moest op een aparte manier een CSV lijst uploaden naar de auto. Heb wel het nieuwe model CT, laatste update zo'n 4 maanden terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
ik heb premium navigatie maar vind dat er nauwelijk file informatie wordt doorgegeven. Moet ik nog wat koppelen oid? Rij nu regelmatig op de weg in file terwijl volgens de navigatie er niks aan de hand is... (A12)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
File-info komt uit TMC. Je kan dacht ik ergens expliciet opgeven in welk land je geïnteresseerd bent. Daarnaast heb ik het idee dat het systeem enigszins rekening houdt met het radiostation dat je luistert. (R1, 3FM, Sky en Veronica: ANWB; R2, Q, 538, BNR: Vialis) Het lijkt er ook op dat TMC geen continue loop is maar +/- elk half uur wordt geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Bacchus schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:29:
File-info komt uit TMC. Je kan dacht ik ergens expliciet opgeven in welk land je geïnteresseerd bent. Daarnaast heb ik het idee dat het systeem enigszins rekening houdt met het radiostation dat je luistert. (R1, 3FM, Sky en Veronica: ANWB; R2, Q, 538, BNR: Vialis) Het lijkt er ook op dat TMC geen continue loop is maar +/- elk half uur wordt geüpdatet.
van de week gaf hij nergens aan dat er file was terwijl ik overal lang moest wachten. Alleen A12 brug gaf hij aan, maar daar was nauwelijks file.... Zal nog eens goed kijken in de instellingen.

en is het zo dat de auto zuiniger gaat rijden als je 5000 km oid hebt gereden? Hoorde dat laatst van iemand. Rijd nu 5.2 geen idee of dat enigszins normaal is

gewone ct200h

[ Voor 13% gewijzigd door Tennisbal op 03-09-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Vaak heeft een navigatiesysteem toch een TMC radiozender? Ondanks dat je dan naar 538 luistert, haalt hij als nog van die TMC zender de informatie op. Wellicht kun je daar eens naar kijken.

Maar over het algemeen is het redelijk onbetrouwbare en verouderde informatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat ik persoonlijk raar vind.. is dat Flitsmeister hun info realtime van VID krijgen. Dan moet TMC dit toch realtime doorkunnen geven?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
MrAcid schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:44:
Vaak heeft een navigatiesysteem toch een TMC radiozender? Ondanks dat je dan naar 538 luistert, haalt hij als nog van die TMC zender de informatie op. Wellicht kun je daar eens naar kijken.

Maar over het algemeen is het redelijk onbetrouwbare en verouderde informatie...
in mijn andere auto, renault megane, had ik ingebouwde navigatie wat gebaseerd was op tomtom. Die verkeersinfo was perfect. Als er file was klopte dat 100%. Dat is toch ook TMC info? Heb nooit iets met internet gekoppeld toen.

File info nu is echt uberbrak. Tig keer in de file gestaan zonder enige waarschuwing

De lexus kan ik koppelen aan een wifi kanaal, zou het zin hebben om zo file informatie op te halen?

[ Voor 5% gewijzigd door Tennisbal op 03-09-2014 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
TomTom HD Traffic is dat. En dat is een factor honderduizendmiljoen keer beter dan TMC informatie. Daar hd je wel internet bij, maar dat was voor de Renault Megane volgens mij 3 jaar standaard bijgeleverd. Dus daar heb je mogelijk inderdaad nooit wat voor hoeven doen.

Die nauwkeurigheid kun je met TMC helaas echt vergeten. Dat is gewoon ouderwetse rommel met zeer beperkte bandbreedte en verversingsfrequentie.

Mogelijkheden om aan een "wifi kanaal" te koppelen ken ik niet (klinkt wat vaag, dat kan ik zo niet plaatsen) maar ik rij geen Lexus dus wie weet kunnen anderen je daar mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Falcon schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:46:
Wat ik persoonlijk raar vind.. is dat Flitsmeister hun info realtime van VID krijgen. Dan moet TMC dit toch realtime doorkunnen geven?
Flitsmeister combineert VID data met realtime metingen van doorstromingssnelheid van gebruikers van de app. Vergelijkbaar met wat TomTom doet. Grote verschil met wat de VID doet en wat Flitsmeister/TomTom doen: lengte vs. vertragingstijd. Volgens mij is TMC niet geschikt voor het verspreiden van vertragingstijd (maar dat kan ik mis hebben).

Die informatie van Flitsmeister wordt vervolgens niet via TMC weer verspreid (voor zover ik weet). Flitsmeister is recent wel een partnership met BNR aangegaan, dus wellicht kun je het TMC kanaal in je navigatie daar op af proberen te stemmen.

Edit:
Dit Wikipedia artikel suggereert dat de TMC informatie van Radio 2 en 3FM mogelijk beter is dan andere informatie: Wikipedia: Traffic Message Channel.

[ Voor 12% gewijzigd door MrAcid op 03-09-2014 15:14 . Reden: zie boven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Ik had vroeger ook altijd al ruzie met TMC-data. Met name de traagheid van updaten irriteert mij. Ook gebeurde het bij mij regelmatig dat een file-melding niet wordt weggehaald en er een omleiding geadviseerd wordt. Met name in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Blik1984 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:25:
Ik had vroeger ook altijd al ruzie met TMC-data. Met name de traagheid van updaten irriteert mij. Ook gebeurde het bij mij regelmatig dat een file-melding niet wordt weggehaald en er een omleiding geadviseerd wordt. Met name in het buitenland.
en is dat opgelost? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
MrAcid schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:07:
TomTom HD Traffic is dat. En dat is een factor honderduizendmiljoen keer beter dan TMC informatie. Daar hd je wel internet bij, maar dat was voor de Renault Megane volgens mij 3 jaar standaard bijgeleverd. Dus daar heb je mogelijk inderdaad nooit wat voor hoeven doen.

Die nauwkeurigheid kun je met TMC helaas echt vergeten. Dat is gewoon ouderwetse rommel met zeer beperkte bandbreedte en verversingsfrequentie.

Mogelijkheden om aan een "wifi kanaal" te koppelen ken ik niet (klinkt wat vaag, dat kan ik zo niet plaatsen) maar ik rij geen Lexus dus wie weet kunnen anderen je daar mee helpen.
hoe heeft de renault internet dan? Ingebouwd via de navigatie? Ken tomtom traffic wel van vroeger maar wist niet dat auto's een internet connectie hebben

over internet. Ik kan het navigatiesysteem koppelen aan internet via mijn iphone. Mss kan ik daar ook normale traffic info mee krijgen. Heb iig google streetview, mss ook google traffic oid?

[ Voor 10% gewijzigd door Tennisbal op 03-09-2014 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Ik heb geen Lexus meer wegens overstap qua werkgever :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Blik1984 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:48:
[...]

Ik heb geen Lexus meer wegens overstap qua werkgever :D
ah vandaar, dacht dat er nu een oplossing was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:47
Tennisbal schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:44:
[...]

hoe heeft de renault internet dan? Ingebouwd via de navigatie? Ken tomtom traffic wel van vroeger maar wist niet dat auto's een internet connectie hebben
Alle tomtom systemen van renault hebben een voda sim aanboord. Dus goede actuele traffic info en een paar leukigheidjes zoals een weerberichtje ophalen enzo. Als je geen extra abo heb kunnen ze in ieder geval je snelheid enzo peilen voor hun verkeersservice... Hmmm ik heb nooit een privacy disclaimer gehad :z
De luxere consumer series hebben dit geloof ik ook.

[ Voor 13% gewijzigd door thefox154 op 03-09-2014 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
thefox154 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:59:
[...]

Alle tomtom systemen van renault hebben een voda sim aanboord. Dus goede actuele traffic info en een paar leukigheidjes zoals een weerberichtje ophalen enzo. Als je geen extra abo heb kunnen ze in ieder geval je snelheid enzo peilen voor hun verkeersservice... Hmmm ik heb nooit een privacy disclaimer gehad :z
De luxere consumer series hebben dit geloof ik ook.
ah vandaar, dacht dat ik toen gewoon radio traffic kreeg :D tnx

kan ik trouwens de mondelingen routebeschrijving van mijn lexus automatishc op mute zetten als ik bel? Nu is het nogal irritant dat die vrouw er doorheen blaat...

[ Voor 12% gewijzigd door Tennisbal op 03-09-2014 16:05 ]

• thewizard2006
thefox154 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 17:13:
Hoezo is dit geen vergelijking??? Dat moet iedereen voor zichzelf afwegen en is afhankelijk van ieders persoonlijk situatie.
Dat zeg ik dus. Het is geen vergelijking. Het is een afweging. De auto's zijn niet met elkaar te vergelijken. Een aangeklede 200h is niet te vergelijken met een kale 300h. Hij is zoveel anders (motor, exterieur, interieur, opties, bijtellingscategorie, leaseprijs, fiscale prijs etc). Net zoals een aangeklede 3 serie niet te vergelijken is met een kale 5 serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Gisteren contact gehad met de dealer. Ze hebben de offerte binnen en gaan de auto bestellen. Ze verwachten hem helaas pas in december. Nog zo lang wachten :'(
Volgende week zaterdag een afspraak om te kijken wat voor leer ik in mijn auto ga nemen. Wat is nu een stoere combo. Iets van zwart leer met rode stiksels ofzo?

Het is deze Afbeeldingslocatie: http://lexusenthusiast.com/images/weblog/13-11-24-lexus-ct-200h-2014-hero.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door thewizard2006 op 09-09-2014 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
thewizard2006 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 13:49:
[...]

Dat zeg ik dus. Het is geen vergelijking. Het is een afweging. De auto's zijn niet met elkaar te vergelijken. Een aangeklede 200h is niet te vergelijken met een kale 300h. Hij is zoveel anders (motor, exterieur, interieur, opties, bijtellingscategorie, leaseprijs, fiscale prijs etc). Net zoals een aangeklede 3 serie niet te vergelijken is met een kale 5 serie
Prima te vergelijken als de ct200h en de is300h dezelfde kosten hebben. Zelfde als een kale 5 serie en een volle 3 serie. Als ze hetzelfde kosten (lease, aanschaf, bijtelling etc) dan zijn ze vergelijkbaar.
De conclusie van de vergelijking is altijd de afweging van de persoon die de vergelijking doet. Dus voor de een zal opties zwaarder wegen, en voor de ander een hogere klasse met minder opties. Van C naar D segment zou ik voor de IS kiezen ipv de CT. Van D naar E segment niet perse, aangezien het D segment op dit moment op zo'n niveau zit, waarvan ik denk dat de upgrade alleen maar voordeel heeft in ruimte, niet perse in luxe, zoals van C naar D segment nog wel het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben1987 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 17:33:
Ik rij regelmatig met mijn Lexus CT200h (model 2014) in Luxemburg en had hetzelfde probleem.

Ergerniswekkend, steeds weer berichten over allerlei files en wegafsluitingen die er niet waren terwijl ik op een landweg reed.... En inderdaad, na een aantal meldingen stopte de navigatie ermee. Ik wilde eerst terug naar mijn Lexus dealer maar heb intussen zelf de oplossing gevonden.

Ga naar Instellingen, Navigatie en zet bij Verkeersinstellingen de RDS-TMC zender op HANDMATIG en op een Nederlands Radiostation (bijvoorbeeld NPO1). Eigenlijk zet je RDS-TMC zo uit want de navigatie kan in Luxemburg natuurlijk NPO1 niet ontvangen (vreemd natuurlijk dat er geen optie 'UIT' aangevinkt kan worden). Je navigatie kan nu geen RDS-TMC informatie van de Luxemburgse Radiozender RTL ontvangen en de navigatie werkt weer perfect. Doe dit wel in Nederland want het blijkt dat ook Belgische Radiozenders verkeerde RDS-TMC informatie in Luxemburg uitzenden die de navigatie 'op hol' laten slaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
super, dankje !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Zijn er mensen die weten of je ook automatisch dimmende buienspiegels kan krijgen op de Lexus?
Momenteel draai ik op donkere wegen de buitenspiegels naar beneden om niet verblind te worden door sjonnie xenon sets en slecht afgestelde lampen, maar optimaal is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Brilsmurfffje schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:44:
Zijn er mensen die weten of je ook automatisch dimmende buienspiegels kan krijgen op de Lexus?
Momenteel draai ik op donkere wegen de buitenspiegels naar beneden om niet verblind te worden door sjonnie xenon sets en slecht afgestelde lampen, maar optimaal is dat niet.
Standaard op de Lexus CT Business line in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Blik1984 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:56:
[...]

Standaard op de Lexus CT Business line in ieder geval
Staat hier ook voor de deur, maar dat is waarschijnlijk de binnenspiegel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 00:10
Brilsmurfffje schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:44:
Ja, dat kan zeker, zit standaard op de Luxury Line (is volgens mij niet als losse optie te krijgen). Dimmende binnenspiegel is standaard vanaf de Business Line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Brilsmurfffje schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:57:
[...]

Staat hier ook voor de deur, maar dat is waarschijnlijk de binnenspiegel
ow ja, niet goed gelezen. Dacht dat het om de binnenspiegel ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
In mijn nieuwe F-sport had het ook gezeten. Heb alleen gekozen voor lederen bekleding na de levering en dan vervalt die optie (vraag me niet wat het verband is tussen lederen bekleding en dimmende buitenspiegels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:41

Investig8or

What goes up, could come down

Ik zit met aandacht dit topic door te lezen, omdat ik in de markt ben voor een wat zuinigere auto (wat niet moeilijk is, huidige is een Fiat Stilo Abarth...). Nou kan ik verbruikscijfers genoeg vinden, maar vraag me eigenlijk af wat het verbruik op de CC is bij zeg 105 km/uur op de teller? Woon-werk verkeer enkele reis is namelijk 48 km, waarvan 47 km op de snelweg (80/100/stukje 120) terwijl in de meeste reviews het stadsverbruik als pluspunt wordt genoemt, maar daar kom ik nooit met de auto...

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

reken op een 1:20 a 1:21 als je niet te idioot hard rijdt en goed anticipeert dus veel laten rollen en zachtjes remmen, hij gebruikt dan de dynamo om te remmen waarmee je energie opwekt.

Het is ook sterk afhankelijk van de temperatuur, in de zomer haal je gemakkelijk 4.8/4.7 op de BC en in de winter is dat 5.0/5.1
Pagina: 1 ... 19 ... 33 Laatste