dank voor jullie super reacties!
Ik tank nu ongeveer om de 2 a 3 weken met 30 a 35 euro tanken. Ik doe dan ongeveer 350 km op een tank. Zover ik kan meten doe ik ongeveer 1 op 13. Hoe dan ook, de update van deze auto zal wat zuiniger zijn, en de voorkeur is electrisch.
Wat me bij de Prius zo stoort is het dashboard. Alles zo door het midden, vind het een complete misser. En als ik opnieuw naar een Corolla ga, wat op zich natuurlijk een top wagen is, zit ik de komende jaren opnieuw tegen het duffe dashboard aan te kijken. Want ja, dat is bij Toyota allemaal niet zo heel erg interessant. Het is degelijk, werkt prima, maar voor het oog niets bijzonder. (vind ik bij Toyota toch wel een beetje) Goed en degelijk, niet spannend.
Betreft het geluid nivo is misschien maar wat je gewend ben. Mijn Corolla met 5 versnellingen draait 3000 / 3500 toeren bij de 100/120 en is hij flink aan het loeien. Recent naar Texel gereden vanuit Rotterdam, en kwam helemaal gebakken en klaar aan. Vermoeiend. Ik kan me voorstellen gezien de status van Lexus dat het geluid bij 100 / 120 een hele andere beleving is dan in mijn huidige Toyota.
Ik vind de tip op naar de instap te kijken bij de achterdeuren een goeie en neem ik mee. Ik neem ook mijn rolmaat mee woensdag

En zou het gek zijn om ook wat koffers mee te nemen ? haha ze zijn me al aankomen
Misschien een proefritje naar huis maken en daar proef vol laden.
Het rijden met CVT lijkt me wel een leuke uitdaging en een rijstijl die me wel ligt. Rustig en ontspannen.
Uiteindelijk moet de auto bestickerd worden met reclame van mijn webwinkel, op een leuke manier. Een Lexus oogt natuurlijk erg galant. De andere optie is, totaal anders en meer gewaagd een Qashqai uit 2010, heel stoer uiterlijk maar totale andere getallen op alle vlakken. Maar rij je wel heel stoer reclame.
Ik heb ook naar de Avensis gekeken, maar daar vind ik de informatie die ik tot dusver kan vinden (reviews en statistieken) behoorlijk prijzig in verbruik.
Betreft de waardevastheid vind ik wel iets om te overwegen. Als je de auto over 2 a 3 jaar weer weg wil doen omdat je misschien weer een stapje hoger wil gaan, is het fijn als de auto nog netjes in de prijs zit. Altijd fijn toch!?