Lexus CT200H

Pagina: 1 ... 18 ... 33 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 21:30

EXX

EXtended eXchange

ReseT schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:10:
Waar ik mij zorgen om zou kunnen maken is de accu. Stel dat een auto 3 jaar oud is en maar 20kkm heeft gereden heeft de batterij mindere laadcyclis gehad en door self-discharge de batterij makkelijker kan beschadigen?

Een jonge auto met veel km's heeft weer juist veel laadcyclis gehad. Dat kan dan ook weer niet oneindig.
Daar men men bij het ontwerp van de HSD rekening mee gehouden. De accu wordt nooit meer dan 80% geladen en nooit onder de 40% ontladen. Je hebt dus geen volle lading of volle ontlading. De levensduur van de NiMH accu is zo veel groter en overstijgt de gangbare levensduur van de doorsnee auto.

[ Voor 3% gewijzigd door EXX op 13-03-2014 11:08 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:42

knakworst

Get more sats!

Ik zag ook dat de onderhoudsinterval bij de 15kkm is. Hoe is dat ervaren als men meer dan 20kkm per jaar rijdt?
Iedere 5/6 maanden bij de dealer. 1 van de 2 beurten is in een uur klaar. Voor de andere beurt kun je je beroepen op red carpet treatment (betaal je voor, vergelijk maar de onderhoudsprijzen met de Auris). Ik vind het vaak, maar de betrouwbaarheid maakt veel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 08:41
ReseT schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 08:50:
Deze auto is alweer een aantal jaartjes oud en de lease autos komen nu op de occasion markt. Hoe is CT als een leuk 2e handsje? Is het het overwegen waard?
Het is m.i. (ik rijd hem nu zo'n 2j/90dkm) een fijne auto om te rijden. Qua aandrijving en besturing denk ik niet dat je je ergens zorgen over hoeft te maken. De standaard ingebouwde navigatie vind ik eigenlijk niet meer van deze tijd, ook al is er functioneel niet veel op aan te merken. De vorige twee winters heb ik vrij veel last van steenslag gehad, ik denk dat je dat op relatief veel jonge wagens met hoge kilometers gaat zien.
Zijn de kosten als prive eigenaar te overzien? Kan je deze auto bv ook bij een universeel garage / toyota garage onderhouden? En zijn er (mechaniche) problemen te verwachten?
Mijn CT wordt door de Lexus-dealer onderhouden in de werkplaats achter de Toyota-dealer van dezelfde naam. De aandrijving is identiek aan die van de Prius-III. Ik zou dus verwachten dat Toyota-dealers ermee overweg kunnen. Daarnaast denk ik dat er zoveel Priussen rondrijden dat er ook Bovag-garages moeten zijn die het onderhoud voor je kunnen doen. De slijtage op Prii (startmotor en koppeling ontbreekt, regeneratief remmen vermindert slijtage aan de blokken) schijnt vrij laag te zijn maar de CT zit in een wat duurder segment en heeft mogelijk wat meer elektronische tierelantijntjes die potentieel kapot kunnen.
[...]
Verder, wat zou de betere keus zijn; een jonge occasion met meer km op de teller, of oudere occasion met minder kms?
Ik zou verwachten dat een hybride minder te lijden heeft onder korte stadsritjes dan een klassiek aangedreven auto. Samen met mijn steenslag-ervaring zou ik dan voor de oudere met minder kms kiezen.
Waar ik mij zorgen om zou kunnen maken is de accu. Stel dat een auto 3 jaar oud is en maar 20kkm heeft gereden heeft de batterij mindere laadcyclis gehad en door self-discharge de batterij makkelijker kan beschadigen?
Simpele oplossing: maak je niet druk om de accu, tenzij je je druk zou maken om koppakkingen of turbo's op je turbo-diesel. De tractie-accu gaat grofweg 500.000 km mee.
[...]
Ik zag ook dat de onderhoudsinterval bij de 15kkm is. Hoe is dat ervaren als men meer dan 20kkm per jaar rijdt?
Dan sta je "volgens het boekje" elke 15 dkm bij de dealer. Ik mag met mijn 45 dkm/j dus jaarlijks driemaal op de koffie. Naja.. gemiddeld anderhalf keer een kleine waar je een drie kwartier op wachten kan en anderhalf keer een grote waarvoor "red carpet" geldt. Dat laatste is ook een leuke om even op te zoeken in hoeverre dat voor occasionrijders van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Goede informatie! Wat ik mij ook afvraag; als de auto niet in de 14% bijtelling was gevallen. Zouden de huidige berijders de auto ook kiezen? En of je de auto nog een keer zou kiezen?

Ik was nog even naar de Lexus dealer geweest. De onderhoudsprijzen
staan online en gelden voor particulieren. Dat is dan incl. red-carpet voor reparaties die langer dan 1,5 uur duren.

Als ik dat vergelijk met een prius3 onderhoud is dat ongeveer 20 euro duurder op alle kleine en grote beurten. Ik ben benieuwd naar de Boschservice garages.

Ook heb ik gegekeken naar de verkoopaantallen in de afgelopen jaar. Hieruit blijkt dat in 2012 de meeste aantallen zijn verkocht. Dus ik verwacht dat, na 3 jaar lease-contract, het occasionaanbod eind 2014 en 2015 het grootst zal zijn. En hopelijk daarmee ook de meeste aanbod en meest concurerende prijs :)

Op de vraag of er anderen zijn die ook een CT overwegen als occaision is en blijft lastig. Hopelijk hebben mensen aan de bijgedragen info. :)

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
ReseT schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 08:27:
Goede informatie! Wat ik mij ook afvraag; als de auto niet in de 14% bijtelling was gevallen. Zouden de huidige berijders de auto ook kiezen? En of je de auto nog een keer zou kiezen?
Voor mij heel simpel: Nee, in ieder geval niet in deze uitvoering, die zou ik te duur (+140 €/m) vinden. Ik schat in dat ik bij 20% hem wat zou uitkleden, bij 32k ipv 36k voor +25 €/m. Bij 25% zou ik waarschijnlijk een Auris HSD kiezen.
Waar ik denk dat je een beetje naar hengelt zijn de "luxe" concurrenten: Een A3 1.4 TFSI DSG zou ik niet overwegen tenzij die dezelfde uitrusting voor een fors lagere maandlast* biedt. Voor een 116i of A180 met automaat zou ik voor een vergelijkbare uitrusting iets meer overhebben. In de praktijk is de nieuwprijs van een vergelijkbaar uitgeruste Duitser echter een paar duizend euro hoger.

* Maandlast is voor mij leaseprijs + brandstofkosten + bijtelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-05 21:08

RoyK

Hobby tekenaar

Hallo Lexus rijders,

ik ben in de race voor een volgende auto. En de CT 200H staat zeker in de top 3 van mijn lijstje autos waar ik zeker even in wil zitten. Aanstaande woensdag bezoek ik de lexus dealer in Rotterdam. Aangezien ik een hele rustige rijder ben, en graag over het wegdek glij dan blaas lijkt me dit een prima auto.

Ik rij nu alweer 6 jaar een Toyota Corolla 1.6 VVT-i uit 2003. Niet de meest spannende auto, maar ik heb werkelijk nog nooit een probleempje gehad tot zeer recent. Een lampje is gaan branden wat waarschijnlijk een vieze sensor is. (hopen we) verders kuddos voor het merk en ik kijk nu een stapje hoger.

Ik heb echt tig reviews gelezen en tig videos bekeken en ik begin de uitstraling van de wagen steeds meer te waarderen. Het is geloof ik wel een beetje een auto die je of mooi vind, of lelijk. Geen tussenin mogelijk haha.

Voor mij zal het een occasion worden, met het budget krap rond de 15 a 16k. Dan heb je best al leuke autos beschikbaar met wel wat kilometers erop. Zalf rij ik ongeveer 10k per jaar. Niet veel dus.

Een vraag waar ik nu nog mee rondloop is de kofferbak. Volgens de info die ik kan vinden op internet heeft mijn corolla een kofferbak van 290 liter, waar de lexus een kofferbak inhoud heeft van 375 liter heeft. En dat zou voor mij een omslag zijn, als dat gewoon echt bijna 100 liter meer is. Recent waren we een weekendje weg met ons jonge gezinnetje (3 en 5 jaar) en moesten ook de kids met de benen een beetje omhoog omdat er tussen tussen de voor en achterstoelen neergezet moesten worden. De kofferbak was simpelweg gewoon loaded! ik hoop dat met de lexus dat gewoon een heel stuk beter is.. en een reisje naar een park gewoon met de beentjes vrij gedaan kan worden :)

Verder is mij aangeraden wel voor de uitgebreidere versie te gaan, omdat die ook beter zijn waarde vast houd. Hoe kijken jullie hier tegenaan en kan iemand misschien zijn kofferbak ervaring met mij delen betreft de CT 200H ? 8)

[EDIT]
Wat ik helemaal vergeet te vragen, ik lees her en der dat de elektromotor ophoud boven de 45km pu.. is dat echt zo of is daar mee te spelen met de CVT ? zou toch zonde zijn.. die 5km per uur die je mist omdat dit nou eenmaal de gangbare snelheid is overal in de stad.

[ Voor 9% gewijzigd door RoyK op 14-04-2014 12:03 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

@RoyK,

Het zijn echt prima auto's, ik denk dat je ook gewoon een proefrit moet maken. Wat uiterlijk betreft dat maak ik regelmatig mee, of mensen vinden hem spuuglelijk of juist prachtig. Het uitklapbare navigatiescherm is een leuke optie, USB is ook een must in mijn geval, let daar dus op.
Achteruitrijdcamera is een leuke gimmick maar is regelmatig beslagen of er zit water op, ik zou dus ook kijken naar een versie met camera (standaard) en parkeersensoren, het uitzicht achter is namelijk nogal slecht.

De liters weet ik niet letterlijk, wat ik wel weet is dat je genoeg ruimte (relatief) hebt wanneer je de achterstoelen naar beneden klapt. De vloer is dan namelijk volledig egaal plat. Zo kan je makkelijk zaken vervoeren. Met een jong gezien en buggy's e.d. lijkt het me wat minder praktisch (de kofferbak is namelijk niet diep vanwege de accu's e.d.). Je kan wel een ondercompartiment eruit halen (waar je reparatielampjes/krik etc inzitten) maar daar kan je niet super veel in kwijt.

Qua accu heb ik geen idee (ik las hierboven net 500k kilometer), het electrisch rijden kan je heel goed mee spelen. Ik rijd in een 60 zone op de cruise control 63 volledig electrisch (truuk is: Cruise control inschakelen op 65, vervolgens 2 kilometer omlaag tikken met de cruisecontrol, dan rijd die zo'n 2 minuten electrisch bij een volle accu). Verbruik 1 op 20 moet te halen zijn wanneer je niet teveel snelweg kilometers maakt. De tankinhoud is erg klein, je staat dus ook elke 525 / 600 kilometer bij de pomp (afhankeijk van je rijstijl). Ik rijd zakelijk zo'n 1000km per week dus ik tank regelmatig, weekendje weg of even ergens naartoe en ik zit op 2.5 keer per week tanken.

Verder een hele fijne rustige auto, boven de 100km pu hoor je de motor wel flink, op de cruisecontrol zetten maakt hem rustiger, radio wat harder is ook prima te doen dan. Ik erger me er niet aan en ben erg blij dat ik voor deze auto ben gegaan. Een Auris TS heeft meer ruimte maar het dashboard van die auto staat me niet aan. De auto kan ook echt zuinig worden gereden (afhankelijk van de bestuurder, wanneer ik in sport stand flink rag kom ik nog maar uit op 1 op 16 ofzo, dat best netjes is als je dan kijkt naar mijn rijstijl). Navigatie is inderdaad niet geweldig, informatie m.b.t. MP3's is soms een beetje slecht (karakter limiet op het scherm) maar stoort eigenlijk niet. Koppeling met telefoon werkt prima, stoelen zitten super (soort sportkuipjes), lampen onder de spiegel voor het uitstappen is prima.

Zaken die ik mis zijn lampen die aanblijven wanneer je uitstapt (walk home functie) omdat die niet verkrijgbaar is, getinte ramen (eigen schuld, qua stijl staat het mooier) en de grotere velgen.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
RoyK schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:57:
Een vraag waar ik nu nog mee rondloop is de kofferbak. Volgens de info die ik kan vinden op internet heeft mijn corolla een kofferbak van 290 liter, waar de lexus een kofferbak inhoud heeft van 375 liter heeft. En dat zou voor mij een omslag zijn, als dat gewoon echt bijna 100 liter meer is. Recent waren we een weekendje weg met ons jonge gezinnetje (3 en 5 jaar) en moesten ook de kids met de benen een beetje omhoog omdat er tussen tussen de voor en achterstoelen neergezet moesten worden. De kofferbak was simpelweg gewoon loaded! ik hoop dat met de lexus dat gewoon een heel stuk beter is.. en een reisje naar een park gewoon met de beentjes vrij gedaan kan worden :)
De kofferbak van de CT200h is vooral onconventioneel van vorm, kort, breed en met een dubbele bodem. Daar moet je mee om kunnen gaan. Daarbij is de ruimte op de achterbank m.i. best krap. Je kinderen gaan de komende jaren namelijk niet kleiner worden. Ik heb een tijdje een 2007 Corolla sedan gereden en voor mijn gevoel ligt dat meer in de richting van wat je wil: zeer ruim en van een behoorlijk nivo. Mocht je per se hybride (rust en verbruik zijn goede redenen idd) willen, overweeg dan ook zeker een Prius-III.
Verder is mij aangeraden wel voor de uitgebreidere versie te gaan, omdat die ook beter zijn waarde vast houd. Hoe kijken jullie hier tegenaan en kan iemand misschien zijn kofferbak ervaring met mij delen betreft de CT 200H ? 8)
Waardevastheid op zich zou voor mij geen reden zijn om opties te kiezen, standaard is de CT200h al best compleet. Verder onderschrijf ik Kecin's commentaar.
Wat ik helemaal vergeet te vragen, ik lees her en der dat de elektromotor ophoud boven de 45km pu.. is dat echt zo of is daar mee te spelen met de CVT ? zou toch zonde zijn.. die 5km per uur die je mist omdat dit nou eenmaal de gangbare snelheid is overal in de stad.
Dat ligt wat genuanceerder: De met een knopje geforceerde EV-modus schakelt boven de 45 km/u uit, net als bij een te lage acculading of bij te grote acceleratie. Je kan echter in de andere (mn eco- en normal-) modi ook tot zo'n 70 km/u puur elektrisch rijden, mits acculading en gaspedaalstand dit toelaten.
Kecin schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:35:
[...] Verbruik 1 op 20 moet te halen zijn wanneer je niet teveel snelweg kilometers maakt. De tankinhoud is erg klein, je staat dus ook elke 525 / 600 kilometer bij de pomp (afhankeijk van je rijstijl). Ik rijd zakelijk zo'n 1000km per week dus ik tank regelmatig, weekendje weg of even ergens naartoe en ik zit op 2.5 keer per week tanken.
De tankinhoud is op zich niet zo dramatisch klein (met de 45l die erin past, versla je met een haalbare 5,0 l/100km een 118d qua actieradius) maar het tanklampje slaat gestoord vroeg aan: In mijn ervaring kan ik op dat punt ongeveer 32l tanken, er zit dan dus nog (45-32) * 20 = 260 km in de tank.
Verder een hele fijne rustige auto, boven de 100km pu hoor je de motor wel flink, [...]
"Flink" vind ik een te sterk woord maar op zich is de motor boven de 100 km/u idd hoorbaar als het verder stil is. (Geen radio of tegenwind, vlak asfalt, geen andere auto naast je.)
Zaken die ik mis zijn lampen die aanblijven wanneer je uitstapt (walk home functie) omdat die niet verkrijgbaar is, getinte ramen (eigen schuld, qua stijl staat het mooier) en de grotere velgen.
Ik heb de "Business Line Pro" met getint glas en 17" wielen, het eerste ziet er keurig uit en is m.i. een meerwaarde. De 17" wielen zou ik niet nog een keer doen, doen met de toch wat stevige vering serieus af aan het comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dat tank lampje is inderdaad een lachertje, ik grapte een keer tegen mn vader dat je als dat lampje ging branden je nog naar Limburg kon. zodoende op de ring van amsterdam ging het lampje aan, met de auto koers gezet richting Limburg en daar bij het tankstation ging er 45,1 liter in 8-)
Maastricht had verder geen doel, los van een vlaai meenemen :)

Trouwens met kinderen zou ik eerder kijken naar een Auris TS of een Prius III. Die zijn ruimer maar ook de ingang naar de achterbank van de Lexus is krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

dank voor jullie super reacties!

Ik tank nu ongeveer om de 2 a 3 weken met 30 a 35 euro tanken. Ik doe dan ongeveer 350 km op een tank. Zover ik kan meten doe ik ongeveer 1 op 13. Hoe dan ook, de update van deze auto zal wat zuiniger zijn, en de voorkeur is electrisch.

Wat me bij de Prius zo stoort is het dashboard. Alles zo door het midden, vind het een complete misser. En als ik opnieuw naar een Corolla ga, wat op zich natuurlijk een top wagen is, zit ik de komende jaren opnieuw tegen het duffe dashboard aan te kijken. Want ja, dat is bij Toyota allemaal niet zo heel erg interessant. Het is degelijk, werkt prima, maar voor het oog niets bijzonder. (vind ik bij Toyota toch wel een beetje) Goed en degelijk, niet spannend.

Betreft het geluid nivo is misschien maar wat je gewend ben. Mijn Corolla met 5 versnellingen draait 3000 / 3500 toeren bij de 100/120 en is hij flink aan het loeien. Recent naar Texel gereden vanuit Rotterdam, en kwam helemaal gebakken en klaar aan. Vermoeiend. Ik kan me voorstellen gezien de status van Lexus dat het geluid bij 100 / 120 een hele andere beleving is dan in mijn huidige Toyota.

Ik vind de tip op naar de instap te kijken bij de achterdeuren een goeie en neem ik mee. Ik neem ook mijn rolmaat mee woensdag :) En zou het gek zijn om ook wat koffers mee te nemen ? haha ze zijn me al aankomen :D

Misschien een proefritje naar huis maken en daar proef vol laden.

Het rijden met CVT lijkt me wel een leuke uitdaging en een rijstijl die me wel ligt. Rustig en ontspannen.

Uiteindelijk moet de auto bestickerd worden met reclame van mijn webwinkel, op een leuke manier. Een Lexus oogt natuurlijk erg galant. De andere optie is, totaal anders en meer gewaagd een Qashqai uit 2010, heel stoer uiterlijk maar totale andere getallen op alle vlakken. Maar rij je wel heel stoer reclame.

Ik heb ook naar de Avensis gekeken, maar daar vind ik de informatie die ik tot dusver kan vinden (reviews en statistieken) behoorlijk prijzig in verbruik.

Betreft de waardevastheid vind ik wel iets om te overwegen. Als je de auto over 2 a 3 jaar weer weg wil doen omdat je misschien weer een stapje hoger wil gaan, is het fijn als de auto nog netjes in de prijs zit. Altijd fijn toch!? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

RoyK schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:46:
dank voor jullie super reacties!

Ik tank nu ongeveer om de 2 a 3 weken met 30 a 35 euro tanken. Ik doe dan ongeveer 350 km op een tank. Zover ik kan meten doe ik ongeveer 1 op 13. Hoe dan ook, de update van deze auto zal wat zuiniger zijn, en de voorkeur is electrisch.
Toen ik in maastricht de auto volgooide stond er 900+ km op de teller en was het verbruik 4.9L/100km dus het is maar net hoever je met het lampje wilt doorijden!
Wat me bij de Prius zo stoort is het dashboard. Alles zo door het midden, vind het een complete misser. En als ik opnieuw naar een Corolla ga, wat op zich natuurlijk een top wagen is, zit ik de komende jaren opnieuw tegen het duffe dashboard aan te kijken. Want ja, dat is bij Toyota allemaal niet zo heel erg interessant. Het is degelijk, werkt prima, maar voor het oog niets bijzonder. (vind ik bij Toyota toch wel een beetje) Goed en degelijk, niet spannend.
Materialen van de Lexus zijn ook allemaal veel zachter, op de Lexus mag wel een dakkoffer dus voor vakanties kan je dat nog in overweging nemen!
Betreft het geluid nivo is misschien maar wat je gewend ben. Mijn Corolla met 5 versnellingen draait 3000 / 3500 toeren bij de 100/120 en is hij flink aan het loeien. Recent naar Texel gereden vanuit Rotterdam, en kwam helemaal gebakken en klaar aan. Vermoeiend. Ik kan me voorstellen gezien de status van Lexus dat het geluid bij 100 / 120 een hele andere beleving is dan in mijn huidige Toyota.
Bij 120km/h is de lexus gewoon stil, en over het algemeen is de Lexus gewoon een stille auto als je cruised. Vooral als je nog een muziekje draait. Spotify werkt trouwens er lekker over de bluetooth.
Ik vind de tip op naar de instap te kijken bij de achterdeuren een goeie en neem ik mee. Ik neem ook mijn rolmaat mee woensdag :) En zou het gek zijn om ook wat koffers mee te nemen ? haha ze zijn me al aankomen :D
Koffers is helemaal niet gek denk ik. Het is wel handiger om tassen te nemen. Koffers zijn voor vliegtuigen en tassen, welke compleet zacht zijn en zonder frames zijn veel beter voor de auto en dan past er ook veel meer in de kofferbak. Gewoon 2 of 3 duffelbacks van de Decathlon nemen.
Misschien een proefritje naar huis maken en daar proef vol laden.

Het rijden met CVT lijkt me wel een leuke uitdaging en een rijstijl die me wel ligt. Rustig en ontspannen.
CVT is een van de lekkerste automaten als je een rustige rijstijl hebt, geen schakelmomenten en zodra je het gaspedaal lift naar cruisen is het direct stil. Je moet er enkel aan wennen dat het net zo werkt als de gashendels van een vliegtuig, dieper intrappen is meer vermogen en is meer geluid. Dit omdat de toeren onafhankelijk zijn van de snelheid.
Uiteindelijk moet de auto bestickerd worden met reclame van mijn webwinkel, op een leuke manier. Een Lexus oogt natuurlijk erg galant. De andere optie is, totaal anders en meer gewaagd een Qashqai uit 2010, heel stoer uiterlijk maar totale andere getallen op alle vlakken. Maar rij je wel heel stoer reclame.
Lexus is een veel ingetogener verschijning en straal veel meer stijl uit. Een Qashqai is imho echt een lelijke SUV waar elegantie ontbreekt.
Ik heb ook naar de Avensis gekeken, maar daar vind ik de informatie die ik tot dusver kan vinden (reviews en statistieken) behoorlijk prijzig in verbruik.

Betreft de waardevastheid vind ik wel iets om te overwegen. Als je de auto over 2 a 3 jaar weer weg wil doen omdat je misschien weer een stapje hoger wil gaan, is het fijn als de auto nog netjes in de prijs zit. Altijd fijn toch!? :)
Je kan ook kijken naar een gs450H, die vallen net binnen je budget:
http://www.autoweek.nl/oc...stand=0&days_old=&sort=19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

de GS450H is een prachtige wagen. Maar verbruikt bijna 2x zoveel :) Een V6 om mijn kinderen naar school te brengen en in het weekend familie te bezoeken is een beetje overkil haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04 18:44
Heb niet echt alles gelezen maar las iets over het geluid van de motor, als je nou net als ik het model van dit jaar ná 01-03 koopt, heb je de facelift. Deze is vele malen stiller :) :) Ik heb in de Auris en de nieuwe Lexus gereden en is een wereld van verschil in alles maar vooral geluid viel op. Lexus heeft de CT echt goed gefacelift.
Vrijdag krijg ik hem, kan niet wachten :)

Weet iemand trouwens of er opties naderhand in te schakelen zijn met software ? Bij mijn Mini Cooper is door iemand van alles extra ingeschakeld wat bij de dealer handen vol geld zou kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-05 14:52
Het meeste is al gezegd hierboven natuurlijk, maar als ik het allemaal zo lees verwacht ik dat je compleet gaat afhaken op de kofferbakruimte.

Na zo'n 2 jaar in een CT200h gereden te hebben is dat eigenlijk mijn enige echte grote minpunt aan deze auto en dan heb ik nog niet eens een vrouw en kinderen...

Ben1987: Hij wil een 2e hands kopen dus dan heeft het geen zin om te kijken naar het aangepaste model. Die zijn nog maar te kort uit. Trouwens die 'verbeterde' versie kun je volgens mij beter een afgeslankte versie noemen om nog in de 14% bijtelling te blijven. Mijn Luxury Line heeft tenminste nog de 17 inch velgen en de Mark Levinson speakerset welke ontbreekt als je nu een LL zou bestellen.

[ Voor 49% gewijzigd door EdwinB op 14-04-2014 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Dank je EdwinB voor je reactie. Hoe moet ik de inhoud dan zien? passen een paar boodschappen tassen bijvoorbeeld al niet goed naast elkaar? Ik heb begrepen dat het vooral de onhandige hoogte is van de plank omdat daar de accus onder liggen.

Ik heb standaard een kinderwagen bij me. Maar verwacht niet dat ik die de komende periode nog heel lang in mijn auto zal hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb laatst nog in een lexus gezeten. Als ik de kofferbakruimte in praktische gebruiken moet omschrijven zou ik het volgende zeggen:

Passen twee beladen vouwkratjes in. Punt.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
RoyK schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:30:
Dank je EdwinB voor je reactie. Hoe moet ik de inhoud dan zien? passen een paar boodschappen tassen bijvoorbeeld al niet goed naast elkaar? Ik heb begrepen dat het vooral de onhandige hoogte is van de plank omdat daar de accus onder liggen.

Ik heb standaard een kinderwagen bij me. Maar verwacht niet dat ik die de komende periode nog heel lang in mijn auto zal hebben liggen.
De kofferruimte is bovengemiddeld breed, dus een aantal tassen naast elkaar is geen probleem. In de hoogte zul je wel moeten kiezen de bodem uit te nemen (minder dramatisch dan het klinkt maar heeft toch mijn voorkeur niet) of het dekzeiltje in te rollen. Drie kratten pils (à 24x30cc) passen makkelijk naast elkaar. Tenzij ReSeT veel grotere vouwkratten gebruikt, kan ik me dan ook niet vinden in zijn bewering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Bacchus schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:09:
[...]

De kofferruimte is bovengemiddeld breed, dus een aantal tassen naast elkaar is geen probleem. In de hoogte zul je wel moeten kiezen de bodem uit te nemen (minder dramatisch dan het klinkt maar heeft toch mijn voorkeur niet) of het dekzeiltje in te rollen. Drie kratten pils (à 24x30cc) passen makkelijk naast elkaar. Tenzij ReSeT veel grotere vouwkratten gebruikt, kan ik me dan ook niet vinden in zijn bewering.
De kofferruimte is uitstekend voor boodschappen tassen! Je klapt het vloertje half om naar achter en nu passen er 4 bigshoppers naast elkaar in en deze vallen tijdens het rijden ook niet om! De rest van de booschappen kan je om de tassen leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

[...]

^Dit,

Vaak scheelt het inderdaad al als je het dekzeiltje eruit haalf of terug rolt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 16:55

sopsop

[v] [;,,;] [v]

[...]

De kofferruimte is bovengemiddeld breed
[..]
Huh? Hij is niet smaller dan een andere auto in deze klasse, maar zeker ook niet breder. Gewoon gemiddelde breedte dus. En inderdaad: twee klapkratjes met boodschappen en dan houdt het wel op, een derde krijg je er niet naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik vind de reviews van de bekende bladen maar apart. Ik krijg ook de indruk dat men gewoon niets goeds wil zeggen over welk elektrisch apparaat dan ook. Hoewel ik ook niet snap dat Lexus deze auto als sport neer wil zetten, snap ik ook niet dat men maar zit te zagen dat het allemaal niet zo rap is, en zitten ze met hun voet vol op de plank te trappen en maar zeuren. Alsof iedere auto 300 pk aan boord moet hebben en in 4 seconden aan de 100 zit.

Het is jammer dat Lexus er niet voor heeft gekozen om er een comfortabele setup onder te gooien, maar een stijve sport setup. Ik heb er nog niet in proef gereden. Het is de grootste klacht die ik in alle reviews lees. Het ligt vast ook weer aan de bestuurder hoe die de auto begeleid naar en op de weg. Als je grof aan de slag gaat, zal je vast veel voelen. Misschien als je heel rustig rij, glij je er doorheen.

Wat ik ook wel terug zie komen, ook hier, is de vergelijking met de Auris. Zijn deze twee autos dan echt zo hetzelfde in de beleving? Het zijn toch gewoon 2 verschillende wagens die een deel van de technieken delen met elkaar. Maar uiteindelijk staat er toch gewoon een hele andere body omheen. Dat moet toch ook een andere beleving mee geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

RoyK schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:29:
Ik vind de reviews van de bekende bladen maar apart. Ik krijg ook de indruk dat men gewoon niets goeds wil zeggen over welk elektrisch apparaat dan ook. Hoewel ik ook niet snap dat Lexus deze auto als sport neer wil zetten, snap ik ook niet dat men maar zit te zagen dat het allemaal niet zo rap is, en zitten ze met hun voet vol op de plank te trappen en maar zeuren. Alsof iedere auto 300 pk aan boord moet hebben en in 4 seconden aan de 100 zit.

Het is jammer dat Lexus er niet voor heeft gekozen om er een comfortabele setup onder te gooien, maar een stijve sport setup. Ik heb er nog niet in proef gereden. Het is de grootste klacht die ik in alle reviews lees. Het ligt vast ook weer aan de bestuurder hoe die de auto begeleid naar en op de weg. Als je grof aan de slag gaat, zal je vast veel voelen. Misschien als je heel rustig rij, glij je er doorheen.

Wat ik ook wel terug zie komen, ook hier, is de vergelijking met de Auris. Zijn deze twee autos dan echt zo hetzelfde in de beleving? Het zijn toch gewoon 2 verschillende wagens die een deel van de technieken delen met elkaar. Maar uiteindelijk staat er toch gewoon een hele andere body omheen. Dat moet toch ook een andere beleving mee geven?
Regel 1, ieder autoblad vind de CVT kut en waarom? Omdat die gasten in allerhande auto's rijden en gewoon gewend zijn aan meer snelheid. Jan en alleman die gewoon met het verkeer meecruised naar zn bestemming die heeft nog nooit de snelheid van een Porsche ervaren. Dus is zijn referentie kader anders.

Als je voor een dag een auto meekrijgt dan rij deze anders dan wanneer het de auto is waarmee je je altijd verplaatst.

Over het comfort, dat is in mijn ogen gewoon prima, de snelwegen zijn glad als een biljard laken en de het interieur straalt op mij een soort rust uit. Dus ook in de bebouwde kom rij ik rustig. Die stijl bevalt mij wel. Een BMW 3-serie bijvoorbeeld die blijft schreeuwen, harder harder sneller door de bocht. etc.

Auris vs CT200h, Lexus heeft een mooier interieur en is stiller, aandrijving is verder gelijk en doordat de Lexus zwaarder is is de Auris sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Autoweek was wel enthousiast over de CVT in combinatie met vermogen in de IS300h. Het is ook geen strepentrekker (ik heb niet het idee dat ik 223pk onder de motorkap heb) maar het rijdt wel ontzettend soepel waarbij de tussenacceleraties in de sport stand best goed zijn. Men moet alleen wennen aan de manier van rijden en veel autobladen nemen daar de tijd niet voor of hebben het geduld er niet voor.

Het rijdt gewoon erg ontspannend, niks van nerveus gedrag bij een koude motor of eigenwijze DSG / S-Tronic. Je mist enkel de snelheidsbeleving (terwijl je ondertussen best rap kan gaan) t.o.v. een conventionele aandrijflijn met turbo.

[ Voor 10% gewijzigd door kazuka op 15-04-2014 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ik geef direct toe dat de CT200h niet snel aanvoelt maar in de praktijk ben je er een stuk vlotter mee dan met de meeste andere wagens.
[...]
De CT200h en de Auris komen met elkaar overeen als een Macan en een Touareg: Slaat nergens op want ander merk, andere waarden en ander budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik vind hem ondanks dat ik veel rugklachten heb/had wel comfortabel rijden moet ik zeggen. Mijn BMW 3-serie op 19" velgen, verlaagd, dat is pas sportief de weg voelen :').
Maar goed, ga gewoon een proefrit maken want iedereen zal hier een mening over hebben maar het is toch persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

morgen bezoek ik Lexus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Top :). Ben benieuwd naar je ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Net een proefrit achter de rug in de Business versie. En wauw, wat een beleving. En de sportstand viel me alles behalve tegen. Ging best rap, veel pit. Gretiger dan mijn Corolla. Ik ben nog steeds in twijfel over de kofferbak volume. Maar daar zijn dakboxen voor. En tevens, daar kan ook iets leuks / creatiefs mee gedaan worden qua reclame.

Het is bijna niet te geloven dat er echt een motor in zit die aan staat. En het beetje dat de benzine motor moest bij springen was nog steeds zo rustig.. echt klasse. En dan dat dashboard.. ik ben wel van de blauwe lampjes.

Daarna stap je weer in je 11 jaar oude Corolla. En dan zie je toch wat 11 jaar innovatie in de auto industrie kan doen. Ja, wat mij betreft is de CT200H gestegen naar de eerste plaats op mijn lijstje. Mijn vrouw is nog niet helemaal om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

RoyK schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:40:
Net een proefrit achter de rug in de Business versie. En wauw, wat een beleving. En de sportstand viel me alles behalve tegen. Ging best rap, veel pit. Gretiger dan mijn Corolla. Ik ben nog steeds in twijfel over de kofferbak volume. Maar daar zijn dakboxen voor. En tevens, daar kan ook iets leuks / creatiefs mee gedaan worden qua reclame.

Het is bijna niet te geloven dat er echt een motor in zit die aan staat. En het beetje dat de benzine motor moest bij springen was nog steeds zo rustig.. echt klasse. En dan dat dashboard.. ik ben wel van de blauwe lampjes.

Daarna stap je weer in je 11 jaar oude Corolla. En dan zie je toch wat 11 jaar innovatie in de auto industrie kan doen. Ja, wat mij betreft is de CT200H gestegen naar de eerste plaats op mijn lijstje. Mijn vrouw is nog niet helemaal om.
Top dat de rit bevallen is. Misschien kan je je vrouw overtuigen door een verhouding te maken van hoe vaak je er alleen en met het gezin inzit? Misschien is voor de vakantie een grotere auto huren ook een optie?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/srX9mSm8fyWEO55E8c1eKZ7R/full.jpg

Jammer dat je zo weinig rode ziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:42

knakworst

Get more sats!

Als CT200H bezitter en V60 hybrid bezitter mag ik influisteren dat de V40 D24 misschien ook een aantrekkelijke optie is :)

[ Voor 3% gewijzigd door knakworst op 17-04-2014 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 21:43

FreakNL

Well do ya punk?

Bacchus schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 13:59:
[...]

Ik geef direct toe dat de CT200h niet snel aanvoelt maar in de praktijk ben je er een stuk vlotter mee dan met de meeste andere wagens.

[...]

De CT200h en de Auris komen met elkaar overeen als een Macan en een Touareg: Slaat nergens op want ander merk, andere waarden en ander budget.
Inderdaad, de Lexus is veel luxer. Maar je betaald verder ook voor een stukje "naam". Als ik moest kiezen tussen deze twee, koos is de Auris, 100%. Maar dat komt omdat het mij verder niet boeit en ik gewoon zo goedkoop mogelijk van A naar B wil. En dan is de Auris de betere keuze, gewoonweg goedkoper en ook nog ruimer (maar dat is weer dat niet-vergelijkbare).

Ik kan me voorstellen dat mensen voor de Lexus kiezen, maar ook de keuze de andere kant op kan ik begrjipen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Zaterdag ga ik een proefritje maken met een Qashqai model 2010. Weer een hele andere soort wagen.. andere uitstraling, andere beleving. ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Jup, of de andere uitgesproken kleuren. Ik heb mezelf beloofd om de volgende (goeie kans dat dat weer een CT wordt) Solar Yellow, Ultrasonic Blue of Morello Red te doen. Maar da's nog anderhalf jaar wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Yeah vandaag gereden in de Lexus, heerlijke auto en ga er een leasen.

Ik wil de Business Line editie hebben of de normale. Iig de premium navigatie en misschien de DAB tuner.

Wat heeft de Business line editie voor meerwaarde tov de normale editie met premium uitbreiding? Ik las mistlampen/zelfdimmende binnenspiegel en extra groot opbergvak en velgen.

De vraag is of dat de prijs van 30790 euro waard is tov de normale versie 29735. Wat vinden jullie?

De DAB+ module lijkt me wel handig, velgen interesseren mij niet echt. Metallic lak is leuk maar ik ben al over budget dus daar bespaar ik maar op, ga waarschijnlijk zwart nemen. Of is het echt geen gezicht zonder metallic lak?

En kan ik ook divx/mkv etc op de premium set bekijken? of alleen dvd's?

Ik vond het best krap toen ik achterin ging zitten of op de bijrijders stoel (ik ben 1.90) en stootte een paar keer mijn kop. de de normale stoel had ik dat probleem gelukkig niet. hoe ervaren jullie dit?

Wat is jullie ervaring met de achteruitrijcamera? Werkt dat goed? En het navigatiesysteem? Bediening met die muis?

Wat me erg handig leek is de premium extra 4.5 inch beeldje in je instrumentarium. hoe bevalt dat in praktijk?

en zo'n open dak is misschien ook wel leuk, maar dan wordt het dak nog lager vertelde de verkoper... iemand ervaring hiermee?

Ik ben erg enthousiast over deze car.

[ Voor 4% gewijzigd door Tennisbal op 19-04-2014 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Tennisbal schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 00:08:
Wat heeft de Business line editie voor meerwaarde tov de normale editie met premium uitbreiding? Ik las mistlampen/zelfdimmende binnenspiegel en extra groot opbergvak en velgen.
De vraag is of dat de prijs van 30790 euro waard is tov de normale versie 29735. Wat vinden jullie?
Mistlampen nergens voor nodig, autochromaat is heel fijn, lichtmetalen wielen horen er ook wel een beetje bij (liever de 16" dan de 17" imho). Meerprijs is wel netjes denk ik, zou ik het wel voor doen.
De DAB+ module lijkt me wel handig, velgen interesseren mij niet echt. Metallic lak is leuk maar ik ben al over budget dus daar bespaar ik maar op, ga waarschijnlijk zwart nemen. Of is het echt geen gezicht zonder metallic lak?
Geen gezicht is overdreven maar niet mijn smaak. Daarbij, als je daar gevoelig voor bent: standaard zwart met stalen wielen ziet er wel erg "budget" uit. Wil-wel-kan-niet-idee. Daar kun je ook gewoon schijt aan hebben natuurlijk.
Ik vond het best krap toen ik achterin ging zitten of op de bijrijders stoel (ik ben 1.90) en stootte een paar keer mijn kop. de de normale stoel had ik dat probleem gelukkig niet. hoe ervaren jullie dit?
1,85 en nog nooit het hoofd gestoten, ook niet op de passagiersplaatsen. Beenruimte achter is wel krap.
Wat is jullie ervaring met de achteruitrijcamera? Werkt dat goed? En het navigatiesysteem? Bediening met die muis?
Camera is heerlijk, beter dan sensoren vind ik. Ik heb de TNS (600 ofzo?) aan navi en die is effectief maar niet speciaal, voelt wat gedateerd. Muisbediening is goed te doen, beter dan touchscreen, vergelijkbare ervaring als met een trackpoint in je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik denk dat ik volgende week nog even een keertje proef gaat rijden, dan met mijn kids achterin. en prik ik ook gelijk even de kinderwagen achterin. Eigenlijk is het gewoon een smoes om nog even een keertje achter het stuur te kunnen kruipen :) Niet zeggen heh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:54

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Royk: Dakkoffer op het dak en je kunt echt wel op vakantie met de kids hoor! :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

jazeker, die zit ook in de planning. En ga ik er kijken of ik er meteen iets leuks mee kan doen qua marketing. Bijvoorbeeld een karakter aan de zijkanten ala superman.. cape, vuist naar voren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
yeah kan hem bijna leasen :-) alleen kleur bekleding vind ik lastig.

wil een zwarte auto nemen met ivor als bekleding, alleen weet ik niet goed of dit mooi is. iemnad een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Tennisbal schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:07:
yeah kan hem bijna leasen :-) alleen kleur bekleding vind ik lastig.

wil een zwarte auto nemen met ivor als bekleding, alleen weet ik niet goed of dit mooi is. iemnad een tip?
Bekleding is juist simpel: gewoon lekker "Panther Black" stof doen. Stof ziet er netjes uit en zit nmm beter dan leer. Zwart blijft er daarbij beter uitzien. Zeker als je, zoals ik, nogal eens met een spijkerbroek in de auto zit, kan de ivory nogal eens een kleurtje opnemen.
Maar ik blijf lekker roepen dat je juist een van de leuke kleurtjes "moet" kiezen voor de lak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Bacchus schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:28:
[...]

Bekleding is juist simpel: gewoon lekker "Panther Black" stof doen. Stof ziet er netjes uit en zit nmm beter dan leer. Zwart blijft er daarbij beter uitzien. Zeker als je, zoals ik, nogal eens met een spijkerbroek in de auto zit, kan de ivory nogal eens een kleurtje opnemen.
Maar ik blijf lekker roepen dat je juist een van de leuke kleurtjes "moet" kiezen voor de lak. :)
en welke interieur soort? Wil een strak design hebben

en voegt het nog wat toe als ik ook nog parkeersensoren erbij doe? neem aan dat die camera veel beter werkt? en is smart entry handig? of voegt het weinig toe?

edit: en nog accessoires waar ik aan kan denken?

is het mogelijk MKV/divx etc af te spelen met het videocenter gedeelte?

edit zoveel: ik twijfel nog heel erg tussen wit en zwart/dark opal... iemand nog een tip? :)

[ Voor 23% gewijzigd door Tennisbal op 22-04-2014 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Heb de lexus ct200h besteld yeah. Zwart met ivory bekleding, business line met vrijwel alle opties behalve metallic lac. Nu 4 mnd wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinnman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-05 08:10
Ik heb de mijne pas binnen
Het blauw met die donkere velgen vind ik te gek!
Afbeeldingslocatie: http://i90.photobucket.com/albums/k273/tomtinnemans/2014-04-23172910_zps58678f89.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i90.photobucket.com/albums/k273/tomtinnemans/2014-04-23172918_zps7d451246.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-05 22:25
Precies dezelfde besteld, in dezelfde garage ;) Sittard toch? Enkel schuif kanteldak er nog op en premium navi maar dat kan ik niet zien op de foto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinnman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-05 08:10
Brainstorm86 schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:52:
Precies dezelfde besteld, in dezelfde garage ;) Sittard toch? Enkel schuif kanteldak er nog op en premium navi maar dat kan ik niet zien op de foto ;)
indd sittard, geen kanteldak maar wel navi die naderhand er is ingezet.

Goede smaak heb je 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:08
Ziet er erg mooi uit! Toffe kleur en velgen inderdaad. Welk model is het (lijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

remzor schreef op maandag 28 april 2014 @ 18:18:
Ziet er erg mooi uit! Toffe kleur en velgen inderdaad. Welk model is het (lijn)?
Aan de grill te zien een F-sport, nette bak, alleen is die neus wel heel rommelig geworden nu met al die kleurtjes en lijntjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Laatst online: 23:29
Bacchus schreef op maandag 21 april 2014 @ 08:31:
[...]

Mistlampen nergens voor nodig
Nog nooit in de mist gereden zeker? Mistlampen zijn ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-05 22:25
Tinnman schreef op maandag 28 april 2014 @ 17:39:
[...]

indd sittard, geen kanteldak maar wel navi die naderhand er is ingezet.

Goede smaak heb je 8)
Haha, thanks jij ook ;) Helaas is de mijne pas net besteld dus moet nog even wachten. Achteraf navi had ik eerst ook maar dat ging helaas niet met de premium navi. Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Dat blauw is zeer mooi, en staat inderdaad top met getinte ramen en de donkere velgen. Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
yes yes yes, bedrijf is akkoord gegaan en de lease gaat door! zwarte lexus met vrijwel alle opties! en nu maar wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-05 14:52
Als je een Business Line bestelt met vrijwel alle opties. Had je dan niet beter (goedkoper?) uit geweest met een Luxury Line? Dat was bij mij namelijk twee jaar geleden het geval. Plus dat toen de enige optie om het Mark Levinson systeem te krijgen was om een LL te nemen.

Of heb je nu een Business Line die net zo duur is als een LL maar dan zonder lederen bekleding, elektrisch verstelbare stoelen en stoelverwarming?

[ Voor 21% gewijzigd door EdwinB op 02-05-2014 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Tennisbal schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 19:11:
yes yes yes, bedrijf is akkoord gegaan en de lease gaat door! zwarte lexus met vrijwel alle opties! en nu maar wachten :(
Zwart :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
enige kleur die ik ook mooi vond is wit, maar vorige auto was wit. Rest van de kleuren maar niks. Dark Opal ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
EdwinB schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:43:
Als je een Business Line bestelt met vrijwel alle opties. Had je dan niet beter (goedkoper?) uit geweest met een Luxury Line? Dat was bij mij namelijk twee jaar geleden het geval. Plus dat toen de enige optie om het Mark Levinson systeem te krijgen was om een LL te nemen.

Of heb je nu een Business Line die net zo duur is als een LL maar dan zonder lederen bekleding, elektrisch verstelbare stoelen en stoelverwarming?
kreeg korting als ik de business line zou nemen bij het leasecontract

iemand nog links naar hoge resolutie Lexus wallpapers?

[ Voor 4% gewijzigd door Tennisbal op 02-05-2014 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Tennisbal schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:20:
[...]

kreeg korting als ik de business line zou nemen bij het leasecontract

iemand nog links naar hoge resolutie Lexus wallpapers?
Leef je uit!
https://www.google.nl/sea...nOdf3gcgJ&ved=0CCcQpwUoBQ

zijn allemaal 2560x1440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Een vraagje die me dwars zit.. Ik heb nu 2 kinderstoelen achter in mn corolla. De romer kid plus http://www.pinkorblue.nl/...rey-Collectie-2013-1.html en past soms niet op een andere stoel omdat de rugleuning de autostoel in de weg zit en isofix niet kan connecten. Simpelweg omdat de pennen niet ver genoeg de bank in gaan. Erg onhandig.

Is er iemand hier die deze stoel ook gebruikt in zijn ct200h?

En, hoe zit het met de beenruimte voor de kids? Ik ben 1,95 en neem natuurlijk een beetje ruimte in. Kan me niet voorstellen dat een 6 jarig kind niet meer achter kan zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door RoyK op 11-05-2014 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 07:14
RoyK schreef op woensdag 16 april 2014 @ 20:49:
Zaterdag ga ik een proefritje maken met een Qashqai model 2010. Weer een hele andere soort wagen.. andere uitstraling, andere beleving. ben benieuwd.
Vanwege de aanhoudende probleempjes met mijn megane gt-line rij ik nu ongeveer een week een nieuwe qashqai. In een ver grijs verleden en blauwe maandag ene primera geraden. Maar wat een stappen heeft Nissan gezet de afgelopen jaren. Het nieuwe dashboard kan ik bijna vergelijken met het golf niveau. Ik stoor me minder aan het materiaal maar wel altijd erg aan naden etc.

De qashqai heeft me echt verrast, rijd goed, redelijk stil vanaf 120+ beginnen de lompe buitenspiegels te ruizen in de wind en hij zit er na de facelift ook nog eens zeer stoer uit. Multimedia hebben ze ook mooi voor elkaar, zeer scherp display tussen de klokken en een mooi multimedia systeem. Dit is echt een verademing ten opzichte van de huidige megane.

Alleen de wagen helt in snellere bochten, en de stoelen hebben geen zijdelingse steun. Maar dat is volgens mij navenant aan het type wagen. Zou geen dealbreker zijn. Ze hebben mij wel weten overtuigen met deze wagen. Dus veel plezier!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 10:05
Nissan en Renault zijn toch tegenwoordig 1 concern? Dat betekent dat je bij toekomstige modellen steeds meer gedeelde technologie gaat zien.

Dat overhellen komt gewoon door de hoogte van een Quashquai. In die prijsklasse is de enige oplossing om een harder vering te monteren, maar dat doet weer afbreuk aan het rijcomfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

thefox154 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:30:
[...]

Vanwege de aanhoudende probleempjes met mijn megane gt-line rij ik nu ongeveer een week een nieuwe qashqai. In een ver grijs verleden en blauwe maandag ene primera geraden. Maar wat een stappen heeft Nissan gezet de afgelopen jaren. Het nieuwe dashboard kan ik bijna vergelijken met het golf niveau. Ik stoor me minder aan het materiaal maar wel altijd erg aan naden etc.

De qashqai heeft me echt verrast, rijd goed, redelijk stil vanaf 120+ beginnen de lompe buitenspiegels te ruizen in de wind en hij zit er na de facelift ook nog eens zeer stoer uit. Multimedia hebben ze ook mooi voor elkaar, zeer scherp display tussen de klokken en een mooi multimedia systeem. Dit is echt een verademing ten opzichte van de huidige megane.

Alleen de wagen helt in snellere bochten, en de stoelen hebben geen zijdelingse steun. Maar dat is volgens mij navenant aan het type wagen. Zou geen dealbreker zijn. Ze hebben mij wel weten overtuigen met deze wagen. Dus veel plezier!!
Bedankt voor je reactie. Maar ik heb de QQ los gelaten. Mooie wagen, gaaf ontwerp.. maar de 1.6 is te licht voor de auto en zit ik weer in een machine die 4000 toeren draait als ik 120 rij. dat heb ik nu ook met mijn Corolla. Ik ga toch kiezen voor de comfort / ontspanning en zal het een CT200H worden. Mits mijn kinderen achterin goed kunnen zitten en de romer kinder autostoelen in de achterbank gezet kunnen worden. (zie mijn vraag hierboven) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

RoyK schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:58:
[...]

Bedankt voor je reactie. Maar ik heb de QQ los gelaten. Mooie wagen, gaaf ontwerp.. maar de 1.6 is te licht voor de auto en zit ik weer in een machine die 4000 toeren draait als ik 120 rij. dat heb ik nu ook met mijn Corolla. Ik ga toch kiezen voor de comfort / ontspanning en zal het een CT200H worden. Mits mijn kinderen achterin goed kunnen zitten en de romer kinder autostoelen in de achterbank gezet kunnen worden. (zie mijn vraag hierboven) 8)
Ga anders eens met kind(eren) en kinderzitje naar de dealer. Die zullen dat geen rare vraag vinden neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Kecin schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:59:
[...]

Ga anders eens met kind(eren) en kinderzitje naar de dealer. Die zullen dat geen rare vraag vinden neem ik aan.
Dat gaat ook gebeuren! :) Ik heb pas een proefrit gemaakt met mijn vrouw samen. Dat was heel geslaagd. Nu nog even met de kids de auto in. Gaat binnenkort gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
RoyK schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:58:
Mooie wagen, gaaf ontwerp.. maar de 1.6 is te licht voor de auto en zit ik weer in een machine die 4000 toeren draait als ik 120 rij. dat heb ik nu ook met mijn Corolla.
Ik hoor dit argument vaker, met name in een vergelijking van Japanse wagens tov Duitsers, maar ik snap het niet: Wat maakt het je uit of een motor 4.000 rpm of 3.500 rpm doet? Mijn '08 Corolla deed ook 4.000 rpm op de snelweg maar ten opzichte van zijn Duitse concurrenten was hij uitgesproken stil, dat viel passagiers op hun eerste rit vaak zelfs op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:57
wij gebruiken bebeconfort/maxi-cosi isofixen in de lexus en dat gaat zonder problemen. Wel een andere stoel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Bacchus schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:48:
[...]

Ik hoor dit argument vaker, met name in een vergelijking van Japanse wagens tov Duitsers, maar ik snap het niet: Wat maakt het je uit of een motor 4.000 rpm of 3.500 rpm doet? Mijn '08 Corolla deed ook 4.000 rpm op de snelweg maar ten opzichte van zijn Duitse concurrenten was hij uitgesproken stil, dat viel passagiers op hun eerste rit vaak zelfs op.
Ik ga geen autos vergelijken in ieder geval. Wat ik niet meer wil is een auto die met 120 km / pu keihard aan het werk is.. wat 3500 / 4000 toeren gewoon is. Het gevoel hebben dat er nog een keer geschakeld moet worden, maar dat gaat niet want je bent er al. Dat kan anders voelen als een auto goed geïsoleerd is. Dan merk je het niet zo.

Ik heb me goed ingelezen in de QQ, en je komt er niet onderuit dat de 1.6 licht is voor de wagen. En misschien zelfs wel te licht. Ik vind de QQ wel nog steeds heel erg mooi al heb ik ook links en rechts al meegekregen dat er wel steeds meer probleempjes naar boven borrelen nu de autos middels een jaar of 5 oud zijn. Fingers crossed voor hun.
manzonderdas schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 20:22:
wij gebruiken bebeconfort/maxi-cosi isofixen in de lexus en dat gaat zonder problemen. Wel een andere stoel natuurlijk.
Dank je voor je reactie. Ik zal de stoelen gewoon even moeten testen bij de dealer.. ik hoop daar volgende week even tijd voor te hebben! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:16
Ik heb de leaseofferte al binnen voor de CT200H, het wordt het volgende:
  • F sport line
  • Dark opal
  • Dark roze volleder
  • Led verlichting
  • Parkeersensoren
  • Mark levinson audio
  • Glazen schuifdak
  • 17 inch velgen zenga donker
  • Elektrische stoelen
  • DAB+ tuner
  • Smart Entry
  • Comfortschakeling knipperlicht
Hij lijkt een beetje erg op onderstaande, alleen dan geen witte kleur :).
Afbeeldingslocatie: http://www.lexus.eu/img/CT_200h_F_Sport_1400x530_002_tcm862-1269346.jpg

Iemand trouwens een beeld van hoe elektrische raam in het dak exact werkt? Ik vind bij lexus nergens plaatjes van bediening en/of mogelijkheden.

[ Voor 12% gewijzigd door Venxir op 16-05-2014 11:16 ]

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Wat moet ik me voorstellen bij "comfortschakeling knipperlicht"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:16
Dat hij 3x knippert bij eenmalig de "pook" aan te tikken. Ik blijf het absurd vinden dat dat niet standaard is :P

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Venxir schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:15:
Iemand trouwens een beeld van hoe elektrische raam in het dak exact werkt? Ik vind bij lexus nergens plaatjes van bediening en/of mogelijkheden.
Hier staan er foto's van:
http://www.automotiveaddicts.com/42671/2015-lexus-ct200h-quick-spin
Het kantelt en het schuift met knopjes.

Mijn ervaring is dat ze lawaai maken en lekken maar dat was niet bij een Lexus...

[ Voor 17% gewijzigd door bouwfraude op 21-05-2014 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Venxir schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:15:
Ik heb de leaseofferte al binnen voor de CT200H, het wordt het volgende:
  • F sport line
    [..]
  • 17 inch velgen zenga donker
    [..]
Wat wel jammer aan die 17" velgen is (iig de standaard 17"-velgen bij de F Sport), is dat dat blijkbaar net dat beetje meer lucht/rolweerstand oplevert, waardoor ie in 20%-bijtelling valt. Tegelijkertijd ligt dat eigenlijk ook meer aan onze wetgeving daarover, want waarom zou ie dan niet 15% bijtelling hebben? :/

[ Voor 4% gewijzigd door ACM op 21-05-2014 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
ACM schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 22:59:
Wat wel jammer aan die 17" velgen is (iig de standaard 17"-velgen bij de F Sport), is dat dat blijkbaar net dat beetje meer lucht/rolweerstand oplevert, waardoor ie in 20%-bijtelling valt. Tegelijkertijd ligt dat eigenlijk ook meer aan onze wetgeving daarover, want waarom zou ie dan niet 15% bijtelling hebben? :/
Simpel toch: Bredere wielen is slecht voor je verbruik. Per band een cm extra rubber op weg kost je 0,3 l/100km gemiddeld verbruik of 7 g/km aan CO2. Niet heel vreemd dat je daardoor in een hogere bijtelling valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Bacchus schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 08:50:
Simpel toch: Bredere wielen is slecht voor je verbruik. Per band een cm extra rubber op weg kost je 0,3 l/100km gemiddeld verbruik of 7 g/km aan CO2. Niet heel vreemd dat je daardoor in een hogere bijtelling valt.
Oh, ik snap de technische verklaring wel :) Maar het is wel wat vreemd dat onze vage bijtellingsregeling dan ineens van 14% naar 20% schiet en niet naar bijvoorbeeld 15%.

Maar goed, dat zijn nou eenmaal de feiten zoals ze zijn. Ik hoop voor degenen die die offertes laten maken dat ze er bij stil staan dat dat dan meer dan 1000 euro per jaar extra kost aan bijtelling. Als je het vergelijkt met alles van de concurrentie valt het natuurlijk wel mee want die zitten sowieso al op 20% of zelfs 25%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Als je ze af-fabriek laat monteren dan kost het je inderdaad extra bijtelling. Als je ze als accessoire laat monteren dan zit het niet in de bijtelling verwerkt.

Maar de bijtellingsregeling is vaag inderdaad. Als ze de CO2 uitstoot zo precies kunnen meten dan zou je inderdaad ook met percentages van 0-25% kunnen werken en alles wat daartussen ligt. Veel eerlijker, maar minder écht stimulerend voor groene auto's (for what it's worth).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Bacchus schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 08:50:
[...]

Dat meerverbruik zou je imho eenvoudig kunnen offsetten als je de velgen lichter maakt. ECE cyclus is hoofdzakelijk een stadscyclus en de draaiende massa van een velg heeft best invloed op de benodigde energie voor accelleratie. 17" magnesium is is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

MrAcid schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 09:32:
Als je ze af-fabriek laat monteren dan kost het je inderdaad extra bijtelling. Als je ze als accessoire laat monteren dan zit het niet in de bijtelling verwerkt.
Dat maakt het eigenlijk alleen maar nog erger :P

Als je dus achteraf je auto laat modificeren is het ineens niet meer erg dat het verbruik toegenomen is. Wat dat betreft is het net zo erg als mensen met een Prius die vervolgens het hele jaar door met lege dakdragers op hun dak rijden :X
t_captain schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 09:36:
Dat meerverbruik zou je imho eenvoudig kunnen offsetten als je de velgen lichter maakt. ECE cyclus is hoofdzakelijk een stadscyclus en de draaiende massa van een velg heeft best invloed op de benodigde energie voor accelleratie. 17" magnesium is is :)
Zijn de standaard sportvelgen niet ook al van lichter metaal dan staal? In dat geval zou dat voordeel natuurlijk weer wegvallen, al is het alleen maar omdat 17" velgen vaak ook breder zijn dan 16" en je dus vooral daardoor al meer metaal nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Was gisteren bij de dealer om mijn auto voor een grote beurt weg te brengen. Gelijk geinformeerd naar de nieuwe CT200h en de IS300h. Hij vertelde idd ook dat de 200h in de 20% valt met 17inch maar als je dit achteraf laat doen dat dit buiten de bijtelling valt en hij gewoon 14% is.
Waarom zou niet iedereen dit doen dan? (Ook buiten de bijtelling om na de levering laten toevoegen zoals navigatie en lederen bekleding etc). Wat is het addertje?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ik mag hopen dat je naar de IS300h keek, een LS300h zou net zo triest zijn als een A8 2.0 TFSI. ;)

Iedereen die uitsluitend opties wil waarvoor dit mogelijk is (typisch wielen en bekleding), doet dat inderdaad ook. Sommige opties zijn echter niet los maar enkel in (of op) een uitvoering beschikbaar, zoals bv ML audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
thewizard2006 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:51:
Was gisteren bij de dealer om mijn auto voor een grote beurt weg te brengen. Gelijk geinformeerd naar de nieuwe CT200h en de LS300h. Hij vertelde idd ook dat de 200h in de 20% valt met 17inch maar als je dit achteraf laat doen dat dit buiten de bijtelling valt en hij gewoon 14% is.
Waarom zou niet iedereen dit doen dan? (Ook buiten de bijtelling om na de levering laten toevoegen zoals navigatie en lederen bekleding etc). Wat is het addertje?
Bijtelling wordt bepaald a.d.h.v. de co2 uitstoot o.b.v. een wettelijke regeling die de bijtelling vaststelt op basis van de CO2-uitstoot bij de tenaamstelling. De bijtelling wordt wettelijk niet aangepast bij latere aanpassingen. Dit betekent dat het later aanbrengen van bijvoorbeeld grotere velgen of andere zaken geen uitwerking heeft op de bijtelling. Voor de BPM geldt dit overigens niet.

http://www.belastingdiens...n/bpm_tarief_personenauto
CO2-uitstoot bepalen
De CO2-uitstoot van een personenauto met een Europese typegoedkeuring staat in het kentekenregister van de RDW. De RDW vermeldt de CO2-uitstoot bij de keuringsgegevens van uw auto.
RDW hoeft een voertuig alleen te herkeuren bij de volgende wijzigingen
Motorwijziging
Als u één van de onderstaande wijzigingen aan de motor van een voertuig met Nederlands kenteken aanbrengt, dan moet de RDW het voertuig individueel goedkeuren.

Het gaat om de wijziging van:

de motorcode of het motortype;
het aantal cilinders;
de cilinderinhoud;
de brandstofsoort, zoals van benzine naar diesel of de wijziging naar elektrische aandrijving;
het vermogen van een motor, driewielige motorrijtuig en bromfiets;
het vermogen van andere voertuigen, als dit meer dan 20 % afwijkt van de oorspronkelijke waarde zoals in kentekenregister geregistreerd.

[ Voor 37% gewijzigd door Viper® op 23-05-2014 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Bacchus schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 11:27:
Ik mag hopen dat je naar de IS300h keek, een LS300h zou net zo triest zijn als een A8 2.0 TFSI. ;)
Ja even aangepast :) Lijken ook zo op elkaar qua naam
Begrijp dus dat als je het erna laat wijzigen (bijv banden/bekleding) dat je dit zelf contact moet afbetalen (dus direct bijv 1500-3000euro) ipv verspreid over 4 jaar opgenomen in je leaseprijs.
Met de banden en de bijtelling opzich wel gunstig om te doen. Met bijv bekleding en navigatie optioneel of je er gelijk een hoop geld aan kwijt wilt zijn of liever verspreid over 4 jaar wat meer wilt betalen.

[ Voor 43% gewijzigd door thewizard2006 op 23-05-2014 12:23 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
thewizard2006 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 12:21:
Begrijp dus dat als je het erna laat wijzigen (bijv banden/bekleding) dat je dit zelf contact moet afbetalen (dus direct bijv 1500-3000euro) ipv verspreid over 4 jaar opgenomen in je leaseprijs.
Met de banden en de bijtelling opzich wel gunstig om te doen. Met bijv bekleding en navigatie optioneel of je er gelijk een hoop geld aan kwijt wilt zijn of liever verspreid over 4 jaar wat meer wilt betalen.
Nee, niet noodzakelijk. Bij ons valt zoiets iig gewoon in de leaseprijs (als "accessoire") maar wordt over die periode wel volledig afgeschreven. Overschot en tekort in je leasebedrag kan bij ons tegen brutoloon verrekend worden, dus je hebt dan een voordeeltje van de inkomstenbelasting ten opzicht van het accessoire zelf aanschaffen. Als nadeel natuurlijk wel dat je het bij je auto in moet leveren aan het einde van de leasetermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02:08
Met deze rij ik nu alweer zon 3 weken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zrKZ1rw.jpg

Standaard business-line met 1 extra optie en dat is metallic lak.
Dingen die ik eigenlijk wel mis:
Xenon verlichting (Los ik zelf op door een goeie set te kopen en in te bouwen)
Grotere velgen, nu 16 inch (Ik houd de 16 inch maar ga ze zwart maken dmv Plastidip zodat ze wat minder saai zijn)
Knipperlicht die niet standaard 3x knippert bij aanraking
Keyless entry ipv alleen keyless start
Lichten die aanblijven als je de auto op slot doet.
Misschien toch ook wel de parkeer sensoren, de camera is opzich wel fijn maar zon piep vind ik fijner.

Maar goed ik wou goedkoper gaan rijden en dat lukt prima met maar €150,- per maand aan bijtelling :)

Verder ben ik er wel tevreden over maar echt zuinig is ie niet met mijn rijstijl. Zon 6 liter per 100 KM. Had er meer van verwacht.

[ Voor 6% gewijzigd door wishmaster1986 op 23-05-2014 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

wishmaster1986 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:00:

Verder ben ik er wel tevreden over maar echt zuinig is ie niet met mijn rijstijl. Zon 6 liter per 100 KM. Had er meer van verwacht.
Hoe doe je dat? Alleen maar door jakkeren op de linkerbaan? Wij zitten soms met zn 4en in een CT en zelfs dan op een lange rit van Amsterdam naar Limburg halen we heen vaak 5.3 en op de terugweg wil dit zakken naar 5.2. De snelheid is dan vmax op de gps dus standaard 5 km sneller op de teller dan de adviessnelheid. Op de terugweg is het vaak na 19:00 dus mag er op meer stukken 130 gereden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:12:
[...]

Hoe doe je dat? Alleen maar door jakkeren op de linkerbaan? Wij zitten soms met zn 4en in een CT en zelfs dan op een lange rit van Amsterdam naar Limburg halen we heen vaak 5.3 en op de terugweg wil dit zakken naar 5.2. De snelheid is dan vmax op de gps dus standaard 5 km sneller op de teller dan de adviessnelheid. Op de terugweg is het vaak na 19:00 dus mag er op meer stukken 130 gereden worden.
Ik ben wel een links rijder ja en ook regelmatig even het gaspedaaltje volledig naar beneden. >:) Maar las ook dat ze zowieso niet zo zuinig nog zijn als ze net nieuw zijn. Heb er net de eerste 2000 KM mee gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Toch kun je best wel tegelijkertijd vlot rijden èn een fijn verbruik hebben met zo'n hybride, zodra je een beetje doorhebt hoe het werkt. Stevig optrekken is niet zo'n probleem, hard remmen en een hoge kruissnelheid gaat ie slechter mee om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
Ach ja het maakt me ook niet zoveel uit. Zon tankpas laat me toch altijd weer een beetje lachen bij de pomp :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Met zo'n hybride is het ook wel een leuke sport om zo zuinig mogelijk te rijden. Met mijn IS300h haal ik nu 1 op 18. Ik merk vooral dat dat komt door het wat warmere weer en na 8000+ KM wordt het ook wel wat zuiniger als in het begin. Daarnaast pak ik waar het kan bewust een binnendoorweg (als het niet teveel extra tijd kost) zodat ik stukken geheel elektrisch kan rijden.

De sportstand gebruiken en 130+ op de linkerbaan is inderdaad funest voor het verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Gister nog een proeftrit gedaan met dit keer mn kids erbij (inclusief stoel), natuurlijk een fijne rit gehad. En man, dat geluid van de radio.. Maar, de twijfel is toegeslagen. De rit was minder bijzonder dan de eerste , een beetje ocassion is 17 a 18000 euro en komen er nog rijkosten klaar maken bij. Dat is best een bak geld wat me steeds meer tegen gaat staan.

We gaan toch ook nog even een proefrit doen met een Auris hybride model bouwjaar a 2011. Die kan je voor 13000 op de kop tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Tsja, de eerste generatie Auris HSD is best ok, qua ruimte en prestaties heel vergelijkbaar maar in de details (stoelen, stuur, onderstel en idd audio) merk je het verschil met de CT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
Zou zon Thule trekhaak een waterscooter inc trailer van zon 250KG totaal kunnen trekken? Het "mag" niet maar zou het wel kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ik heb weleens gelezen van Amerikanen die met hun Prius kleine aanhangers trekken. Uit mijn hoofd weet ik niet of ze dat met de fietsendrager-trekhaak of met iets van een derde partij danwel zelfgemaakt doen. Het is natuurlijk slecht voor je verbruik maar er is volgens mij geen technische reden waarom het onmogelijk is en ik durf niet zo stellig te zeggen dat er Nederlandse/Europese wetgeving is die het verbiedt. En als je met een Auris touring 345kg kan trekken, waarom zou dat met een CT niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Bacchus schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 12:04:
Ik heb weleens gelezen van Amerikanen die met hun Prius kleine aanhangers trekken. Uit mijn hoofd weet ik niet of ze dat met de fietsendrager-trekhaak of met iets van een derde partij danwel zelfgemaakt doen. Het is natuurlijk slecht voor je verbruik maar er is volgens mij geen technische reden waarom het onmogelijk is en ik durf niet zo stellig te zeggen dat er Nederlandse/Europese wetgeving is die het verbiedt. En als je met een Auris touring 345kg kan trekken, waarom zou dat met een CT niet kunnen?
De bevestiging van de trekhaak is misschien minder omdat deze enkel belast wordt op druk van 75kg. Verder heeft de door de dealer geleverde trekhaak een ribbel bovenop welke ervoor zorgt dat een aanhanger niet op de trekhaak past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
apart dat je niet eens een aanhanger aan je auto kunt hangen, wat moet je dan met zo'n trekhaak? Alleen fietsending erop?

Mijn vorige DS3 kon gewoon een aanhanger koppelen. Neem nu geen trekhaak bij mijn Lexus maar blijf het apart vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Tennisbal schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 12:20:
apart dat je niet eens een aanhanger aan je auto kunt hangen, wat moet je dan met zo'n trekhaak? Alleen fietsending erop?

Mijn vorige DS3 kon gewoon een aanhanger koppelen. Neem nu geen trekhaak bij mijn Lexus maar blijf het apart vinden
Heeft te maken met dat je teveel druk zet op de accu's en de aandrijflijn er in principe niet op gemaakt is om caravans e.d. te trekken. Ze laten nu wel een trekhaak toe, maar idd alleen voor fietsendragers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 20:32
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:12:
[...]

Ik haal regelmatig 1:20. Dan rijd ik wel een traject als Nijmegen <> Zoetermeer (A12) waar je gedeeltelijk maar 100 mag rijden waar ik hem op 110 cruise control zet.

Uit laten rollen, goed weer, licht remmen, afstand tot je voorganger, niet planken doet veel goeds voor je verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Bacchus schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 12:04:
Ik heb weleens gelezen van Amerikanen die met hun Prius kleine aanhangers trekken. [...]
Voor de aandrijving zou het wel moeten kunnen. Een hybride aandrijving heeft natuurlijk een regelbereik, maar als er 4 volwassenen in de auto mogen dan zou 1 bestuurder + kleine aanhanger natuurlijk ook kunnen. Een grote toercaravan van 1200 kilo is natuurlijk een ander verhaal.

Ik bedenk me net: zo'n RX450h zal waarschijnlijk wel flink mogen trekken. Een SUV die geen boot kan meenemen is natuurlijk een buitenbeentje in die markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Is de fabrieksnorm van brandstofverbruik enigszins te halen? Neem aan van niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wat is de fabrieksnorm ook weer, 88 gr CO2 --> 1:26? Dat is absoluut niet haalbaar in de echte wereld. Mensen die netjes rijden komen rond de 1:20 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
http://www.spritmonitor.d...8-CT_200h.html?fueltype=2

Gemiddeld doet een CT200h dus zo'n 1:18,4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Tennisbal schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 14:05:
Is de fabrieksnorm van brandstofverbruik enigszins te halen? Neem aan van niet?
Met een gemiddelde rijstijl doe je inderdaad rond de 1:18. Als je een beetje uitzoekt hoe je wel of niet zuinig rijdt met een hybride, kun je zonder concessie te doen tegen de 1:19 en 's zomers 1:20 rijden. Ben je tot concessie bereid, dan is 1:50 mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

morgen even kijken bij de Auris hybride. (bouwjaar ongeveer 2011) Ik denk dat de kofferbak wel echt een probleem is ten opzichte van de Lexus ct200h

Pagina: 1 ... 18 ... 33 Laatste