Lexus CT200H

Pagina: 1 ... 28 ... 33 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:20
Tot welke km stand zouden jullie een ct 200h tweedehands kopen?
Ik rij momenteel met een Opel Astra J uit 2009 met ondertussen 180 000 km op de teller. De laatste tijd veel kleine defectjes gehad en ivm kosten van herstellingen ten op zichte van restwaarde + dat ik verschillende steden niet meer binnen mag met m'n diesel vanaf 2020 (ben van België) ben ik op zoek naar een andere wagen.

Ik heb 3 advertenties op het oog:
- 2011 Comfort Line met 55k km - 12500 euro (Lexus dealer)
- 2011 Luxury Line met 170k km - 9900 euro (particulier , garantie op batterij tot april 2021)
- 2013 Comfort line met 77k km - 14000 euro (particulier, set extra velgen voor winterbanden en "full option" volgens advertentie)

170k km lijkt me wel echt veel voor een wagen aangezien het bijna evenveel is als m'n huidige wagen..
Belangrijk voor mij zijn betrouwbaarheid en de mogelijkheid om er zonder al te veel kosten nog een jaar of 5, 6 mee rond te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-06 21:38
Sparco schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:37:

- 2013 Comfort line met 77k km - 14000 euro (particulier, set extra velgen voor winterbanden en "full option" volgens advertentie)
Deze! En vooraf aankoopkeuring door de Lexus dealer laten doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Kijk ook even waar die particulier het onderhoud heeft laten doen, als een relatief jonge auto uit 2013 niet netjes op tijd zijn beurten bij de dealer heeft gehad zou ik hem direct laten staan. En dat "full option" zou ik trouwens met een grote korrel zout nemen aangezien het gewoon een Comfort Line is.

@Basekid zo anders dan andere relatief moderne auto's is het ook weer niet hoor :+
Automatische ruitenwissers uitschakelen en de automaat in N, verder is het allemaal niet zo spannend.

[ Voor 23% gewijzigd door MadMarky op 04-12-2019 16:14 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 16:42
Gisteren voor het eerst door de wasstraat. Was wel even een andere ervaring dan met mijn Picanto uit 2006 :o

Zo ongeveer alle automatische instellingen (lampen, ruitenwissers, parkeersensor) werken dan juist tegen je en het feit dat het een automaat/hybride was hielp ook niet...

Nouja weet nu iig hoe het de volgende keer moet :)

Hebben sommige van jullie trouwens ook dat als je een drempel etc afrijdt de rechterachterkant een beetje kraakt? Het is specifiek alleen die kant.

[ Voor 18% gewijzigd door Basekid op 04-12-2019 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
MadMarky schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:06:
Kijk ook even waar die particulier het onderhoud heeft laten doen, als een relatief jonge auto uit 2013 niet netjes op tijd zijn beurten bij de dealer heeft gehad zou ik hem direct laten staan. En dat "full option" zou ik trouwens met een grote korrel zout nemen aangezien het gewoon een Comfort Line is.

@Basekid zo anders dan andere relatief moderne auto's is het ook weer niet hoor :+
Automatische ruitenwissers uitschakelen en de automaat in N, verder is het allemaal niet zo spannend.
Vergeleken met mijn kia uit 2006 wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-06 17:07
Ik rij momenteel met een Opel Astra J uit 2009 met ondertussen 180 000 km op de teller. De laatste tijd veel kleine defectjes gehad en ivm kosten van herstellingen ten op zichte van restwaarde + dat ik verschillende steden niet meer binnen mag met m'n diesel vanaf 2020 (ben van België) ben ik op zoek naar een andere wagen.

- 2011 Luxury Line met 170k km - 9900 euro (particulier , garantie op batterij tot april 2021)

170k km lijkt me wel echt veel voor een wagen aangezien het bijna evenveel is als m'n huidige wagen..
Belangrijk voor mij zijn betrouwbaarheid en de mogelijkheid om er zonder al te veel kosten nog een jaar of 5, 6 mee rond te rijden.
Hah, herkenbaar!

Ik heb een kleine 2 maanden geleden mijn Astra J met 120000KM verkocht. Niks als ellende gehad met dat ding. Elk jaar gemiddeld voor 1000 euro erin kunnen pompen (en dan is er ook nog een hoop kosteloos door de garantie vervangen)

Nu rij ik een CT200h, gekocht met 198000KM. Inmiddels staat er (anderhalve maand verder) 204000 op de klok. Een klein defectje gehad (los hitteschild, heb ik voor nop kunnen herstellen).

Tot nu toe geen spijt van gehad. Buiten dat je (merkbaar) een klasse hoger rijdt straalt alles ook gewoon kwaliteit uit. Toen ik m op de brug had staan heb ik de onderkant uitgebreid bekeken, en ik moet zeggen dat ie er minstens net zo netjes uitzag als mijn Astra J die net zo oud was maar wel veel minder KMs had.

Dus nee, KM stand bij een CT200h zegt niet zoveel, wat wel heel belangrijk is is dat ie optijd zijn onderhoud heeft gehad (elke 15000km/1 jaar).

Zelfs de wat minder luxe uitvoeringen zitten overigens al beter in de spullen dan de meeste Astra J's :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aomi
Basekid schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:10:
Gisteren voor het eerst door de wasstraat. Was wel even een andere ervaring dan met mijn Picanto uit 2006 :o

Zo ongeveer alle automatische instellingen (lampen, ruitenwissers, parkeersensor) werken dan juist tegen je en het feit dat het een automaat/hybride was hielp ook niet...

Nouja weet nu iig hoe het de volgende keer moet :)

Hebben sommige van jullie trouwens ook dat als je een drempel etc afrijdt de rechterachterkant een beetje kraakt? Het is specifiek alleen die kant.
De eerste keer dat ik 'm door de wasstraat reed kreeg ik de melding dat de tractiebatterij bijna leeg was. Een hoop piepjes en meldingen waar je gek van werd. Met de mededeling dat ie echt in de P of in de D moet. (in de N wordt de batterij niet geladen door de motor). Mja, zo'n wasstraat met zo'n lopende band mag ie alleen in de N. Gelukkig t einde wel gehaald. Toen in de D gezet en hij ging meteen stationair 2000 toeren draaien om de batterij op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
[...]

De eerste keer dat ik 'm door de wasstraat reed kreeg ik de melding dat de tractiebatterij bijna leeg was. Een hoop piepjes en meldingen waar je gek van werd. Met de mededeling dat ie echt in de P of in de D moet. (in de N wordt de batterij niet geladen door de motor). Mja, zo'n wasstraat met zo'n lopende band mag ie alleen in de N. Gelukkig t einde wel gehaald. Toen in de D gezet en hij ging meteen stationair 2000 toeren draaien om de batterij op te laden.
Dat heb ik idd ook een keer gehad. Daarna nooit meer in de vrekkenstand naar de wasstraat gereden. Accu moet lekker volzitten anders sla ik hem over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 08:31
Aomi schreef op woensdag 4 december 2019 @ 22:08:
[...]
Dus nee, KM stand bij een CT200h zegt niet zoveel, wat wel heel belangrijk is is dat ie optijd zijn onderhoud heeft gehad (elke 15000km/1 jaar).
Ik zou zeggen dat de kilometerstand op een hybride juist meer zegt dan op een ouderwetse aandrijving. Die laatste slijt meer door het aantal koude starts wat meer correleert met de leeftijd, de hybride heeft daar minder last van. Met goed onderhoud rijd je trouwens nog altijd fluitend 400 à 500 dkm voor de accu merkbaar minder word, een kilometerstand waarbij de gemiddelde Astra of Golf al lang en breed op het autokerkhof ligt.

[ Voor 5% gewijzigd door Bacchus op 05-12-2019 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-11-2024

9900 euro!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
Bacchus schreef op donderdag 5 december 2019 @ 08:17:
[...]

Ik zou zeggen dat de kilometerstand op een hybride juist meer zegt dan op een ouderwetse aandrijving. Die laatste slijt meer door het aantal koude starts wat meer correleert met de leeftijd, de hybride heeft daar minder last van. Met goed onderhoud rijd je trouwens nog altijd fluitend 400 à 500 dkm voor de accu merkbaar minder word, een kilometerstand waarbij de gemiddelde Astra of Golf al lang en breed op het autokerkhof ligt.
Precies wat jij zegt: met goed onderhoud.

Daarom zegt een KM stand bij een CT200/Prius niet zoveel. :)

Een exemplaar met 2 ton op de klok kan zeker net zo goed en betrouwbaar zijn als een met net een ton op de klok.

Daarom gewoon op zoek gaan naar een goed onderhouden exemplaar met de juiste opties voor een mooie prijs, en je niet teveel blind staren op de KM stand.
Ojah, als het kan eentje die óf nog een eind van de 180000km zit, of de 180000km beurt al gehad heeft. Dat is namelijk wel een dure (ik heb begrepen dat die rond de 800 euro uit kan komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkbuster
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-06 13:26
Mijne staat momenteel op 204.000 km, gekocht met 160.000 km. Altijd in onderhoud geweest bij de lexus dealer, de 180.000 km kostte volgens mij ergens rond de 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Aomi schreef op woensdag 4 december 2019 @ 22:11:
[...]

Als ik al met de CT door een wasstraat ga, dan doe ik (mits tractiebatterij bijna leeg) een paar abrupte stopjes vanaf 60-70kmh.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Aomi
Ramon 73 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:51:
[...]

Als ik al met de CT door een wasstraat ga, dan doe ik (mits tractiebatterij bijna leeg) een paar abrupte stopjes vanaf 60-70kmh.
Snelle wasstraat heb je dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Aomi schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 23:51:
[...]

Snelle wasstraat heb je dan.
:) :)
Ervóór natuurlijk, al staat het er niet zo idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparco
Zonet gaan kijken naar de ct200 met 77k km. Mooie wagen, enorm proper vanbinnen. Wat een verschil met men Astra. Je zou niet zeggen dat deze bijna 7j oud was. Altijd mooi op onderhoud geweest bij de lokale Lexus dealer (om 15k of 12m). Is de verlengbare garantie op de hybride aandrijving (bij het uitvoeren van het jaarlijks onderhoud) ook over te zetten naar de nieuwe eigenaar?

De verkopers kwamen zeer betrouwbaar over maar tijdens het rijden hoorde ik heel stil een soort van licht pulserend/oscillerend geluid. Leek alsof de frequentie ook steeg met de snelheid. Ik kan het moeilijk plaatsen, het was niet echt storend, maar ik vraag me wel af wat dat geluid veroorzaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-06 19:29
Waarschijnlijk de elektromotor die je hoort. Als je maximaal accelereert is deze hoorbaar op de achtergrond.

[ Voor 9% gewijzigd door Magnolia op 08-12-2019 13:21 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:47
Ik had een CT200H mee als leen bij Louwman toen ik mijn eigen auto in onderhoud deed vorige week.

Wat blijft die CVT luidruchtig zeg, ook in de nieuwe modellen. Laatste keer had ik een IS300H mee, zelfde verhaal.

Ik ben benieuwd naar het toekomstige elektrische model, de CVT is echt een reden om de hybride versies over te slaan.

Verder prima wagen, zoals je gewend mag zijn van Lexus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:38

13art

Moderator Mobile
KnoxNL schreef op zondag 8 december 2019 @ 13:27:
Ik had een CT200H mee als leen bij Louwman toen ik mijn eigen auto in onderhoud deed vorige week.

Wat blijft die CVT luidruchtig zeg, ook in de nieuwe modellen. Laatste keer had ik een IS300H mee, zelfde verhaal.

Ik ben benieuwd naar het toekomstige elektrische model, de CVT is echt een reden om de hybride versies over te slaan.

Verder prima wagen, zoals je gewend mag zijn van Lexus.
Is echt een kwestie van wennen. Alleen bij het optrekken is de motor gehorig, verder is het een prima stille wagen. Ik kan me er niet aan storen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ralfie165
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-06 10:26
Sparco schreef op zondag 8 december 2019 @ 13:03:
Is de verlengbare garantie op de hybride aandrijving (bij het uitvoeren van het jaarlijks onderhoud) ook over te zetten naar de nieuwe eigenaar?
De garantie staat op de auto, niet op de persoon. Binnen de geldigheid van het certificaat is het overdraagbaar. Zie ook: https://www.lexus.nl/serv...m-een-hybrid-health-check

 iPhone 14 |  iPad Pro 12,9" 2018 |  Mac mini M2 Pro |  Apple TV 4K | Live PVOutput 3.770 kW W-NW 276°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
l3art schreef op zondag 8 december 2019 @ 13:28:
[...]
Is echt een kwestie van wennen. Alleen bij het optrekken is de motor gehorig, verder is het een prima stille wagen. Ik kan me er niet aan storen.
Kleine correctie: alleen bij vlot optrekken. Zelfs mijn Yaris hybrid is stiller dan gemiddeld als ik gewoon met het verkeer mee optrek. Zeker in de stad is het contrast alleen groter omdat de motor gewoon helemaal uitgaat als ik niet optrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparco
Zonet gaan kijken naar de ct200 met 77k km. ...
En gisteren ook gaan kijken naar de luxury line uit 2011 met 170k km. Opnieuw een zeer verzorgde wagen, altijd mooi op onderhoud geweest bij Louwman Utrecht. De wagen had wel aftermarket 16” inch velgen en een suede ipv leer interieur. Voor de rest weinig verschil in opties tov de goed uitgeruste comfort line. Het was ook een plezier om mee te rijden, trekt niet scheef, weinig gekraak en andere vreemde geluiden. Ook hier vind ik het geluid van de CVT meevallen. En vooral: het vreemde geluid dat ik bij de eerste had gehoord had deze wagen niet.

Dus het lijkt me straf dat het vreemde geluid bij de eerste wagen van de elektromotor kwam. Het was geen typisch elektromotor geluid maar meer iets in de richting van een remblokje dat zacht tegen de schijf drukt, maar dan zonder het schurend metaalgeluid… Moeilijk te omschrijven. Alleszins vreemd aangezien de betreffende wagen nog maar een 3 tal maand geleden op onderhoud geweest is. (wel gewisseld naar wintervelgen?)

De wagen bij de dealer is ondertussen verkocht. Ik denk dat ik de luxury line uit 2011 met 170k km wel kan kopen voor 9500 EUR, en de goed uitgeruste comfort line uit 2013 met 77k km voor 13 500. Moeilijke keuze, al voelt het wel onnatuurlijk aan om m’n wagen te ruilen met 178k km naar een wagen met 170k km. Langs de andere kant is hij wel zo zo’n 35% goedkoper dan de andere.

Zegt zo’n hybrid health check ook iets over de capaciteit van de batterij? Leuk dat alle cellen werken en er geen defect met de batterij is, maar ik kan me inbeelden dat na 9 jaar er van de oorspronkelijke capaciteit niet veel meer overblijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Vandaag toch maar besloten winterbanden onder de auto te zetten. Rij een stuk vaker en verder dan mijn vorige auto dus wil graag veilig op de weg blijven :)

Gekozen voor https://www.kwik-fit.nl/a...ct-ts860/co205-55h16ts860

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Die cellen zijn ontworpen om het hele leven van de auto (20+) jaar mee te gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Basekid schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:39:
Vandaag toch maar besloten winterbanden onder de auto te zetten. Rij een stuk vaker en verder dan mijn vorige auto dus wil graag veilig op de weg blijven :)

Goede band, alleen begrijp ik de redenatie niet zo. Ook bij ritjes rondom je woning heb je belang bij een goed contact met de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Peatsmoke schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:44:
[...]

Goede band, alleen begrijp ik de redenatie niet zo. Ook bij ritjes rondom je woning heb je belang bij een goed contact met de weg.
Waarschijnlijk heb je helemaal gelijk, maar ik vond het in die situaties niet zo belangrijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• las3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-06 09:55
Ik ben ook van een young timer (audi a6 uit 1999) overgestapt naar een ct200h. Ik was klaar met het vele onderhoud.

Ik ben gaan kijken naar een 'verstandige keus' in plaats van het hart volgen, en kwam uit bij de ct200h. Ik heb een 2014 met alle opties (behalve de levinson) en heb nog geen dag spijt. Gekocht met 118k op de teller in juni. Ondertussen een beurtje en 28k kilometers verder doet ie precies wat je ervan zou verwachten.

Tip voor een ieder is (als je navigatie hebt) om op internet te kijken voor updates van Russische dealers. Ik was voor 70 euro (en een uurtje wachten) weer helemaal bij naar de 2019 2nd update (uitgekomen in november).

Komende 3 weken gaan we roadtrippen door Scandinavië en de baltische Staten dus laten we hopen dat ik over 3 weken even tevreden ben. 😊

[ Voor 0% gewijzigd door las3r op 12-12-2019 14:08 . Reden: Navie versie 2019, niet 2018 ]

• Aomi
Bacchus schreef op maandag 9 december 2019 @ 08:33:
[...]

Kleine correctie: alleen bij vlot optrekken. Zelfs mijn Yaris hybrid is stiller dan gemiddeld als ik gewoon met het verkeer mee optrek. Zeker in de stad is het contrast alleen groter omdat de motor gewoon helemaal uitgaat als ik niet optrek.
Exact.
Het vereist wat gewenning maar inmiddels geef ik zo'n 90% gas bij het invoegen op de snelweg ipv 100% zoals je dat met een andere auto zou doen.
Bij 90% komt de wagen echt nog goed vooruit maar is het overdreven gejank nog afwezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Volgas bij een CVT is wat dat betreft direct vergelijkbaar met de kickdown functie van een traditionele automaat. Volgas = maximaal vermogen en toerental, dus herrie. 80-90% gas geeft een groot deel van de acceleratie maar niet het overdreven hoge toerental en is dus flink stiller.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valo
Zonet gaan kijken naar de ct200 met 77k km. Mooie wagen, enorm proper vanbinnen. Wat een verschil met men Astra. Je zou niet zeggen dat deze bijna 7j oud was. Altijd mooi op onderhoud geweest bij de lokale Lexus dealer (om 15k of 12m). Is de verlengbare garantie op de hybride aandrijving (bij het uitvoeren van het jaarlijks onderhoud) ook over te zetten naar de nieuwe eigenaar?

De verkopers kwamen zeer betrouwbaar over maar tijdens het rijden hoorde ik heel stil een soort van licht pulserend/oscillerend geluid. Leek alsof de frequentie ook steeg met de snelheid. Ik kan het moeilijk plaatsen, het was niet echt storend, maar ik vraag me wel af wat dat geluid veroorzaakt...
Wiellager? Cuppende banden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Zou best iets van de banden kunnen zijn. Die hoor je nogal goed in de CT.
Ik heb achter slechte banden en ik hoor ook een geluid tijdens het rijden. Rond de 80kmh hoor ik t het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amped
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06 18:45
las3r schreef op maandag 9 december 2019 @ 21:16:
Tip voor een ieder is (als je navigatie hebt) om op internet te kijken voor updates van Russische dealers. Ik was voor 70 euro (en een uurtje wachten) weer helemaal bij naar de 2019 2nd update (uitgekomen in november).
Bron voor deze bijzonder handige tip? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• las3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-06 09:55
@Amped

https://toyotamaps.online/

Vóór 2014 is het prijziger ivm complete hdd vervangen. Mijn 2014 model was USB en klaar.

Ik had binnen 24h antwoord en de boel draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-06 21:37
Ik heb in m’n 2012 met ML een update laten doen naar 2019 versie 1. Maar vind dat de kaart behoorlijk achter loopt. Een nieuwe straat hier vlakbij die er al 5 jaar ligt staat er niet op. Ook bij Joure staat nog steeds een rotonde op de kaart. Jammer.
Mijn auto heeft nu 183K gelopen en de 180K beurt gehad bij 179K. Die was rond de 500 euro. Helaas bleek m’n airco condenser lek. Had voor de zomer de airco al laten vullen omdat ik de pomp nogal hoorde draaien. Dat geluid kwam na 3 maand weer terug en bleek dat er niet veel koudemiddel meer in zat.
Een ander defect die ik gehad heb is een kapotte kachelventilator. Deze maakte herrie en had ik al eens gesmeerd. Dat hielp in eerste instantie prima maar bleek toch uitstel van executie. 2e handsje op de sloop moest nog even 450 euro kosten. Heb nu een nieuwe gevonden op eBay voor een totaalbedrag van 300.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
Navigatieupdaten is bij elk merk ruk.
Heb ooit eens een gloednieuwe kaart gekocht bij Opel voor m'n Astra.
Complete nieuwbouwwijken die nog aangelegd moesten gaan worden stonden al ingetekend, maar een belangrijke rondweg in een middelgrote stad die er al 3 jaar lag ontbrak gewoon.

Ook leuk dat op sommige plekken een rotonde ingetekend stond terwijl er in werkelijkheid een kruising lag.
Een paar maanden later ging die kruising op de schop en werd het, jawel, een rotonde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:34

mvh

State Governor

Basekid schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:39:

Heb je die op originele wielen gelegd, of aftermarket? Ik haal volgende week een CT uit 2014 op, ik wil er (ook omdat ik regelmatig in Duitsland ben) complete set winterbanden bij hebben. Ben er nog niet helemaal over uit of ik dat op zwart staal, aftermarket LM of origineel leg. Alleen vind ik met geen mogelijkheid 16" origineel LM voor deze auto, en 15" vind ik hem niet staan.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:40
mvh schreef op maandag 6 januari 2020 @ 17:06:
[...]

Alleen vind ik met geen mogelijkheid 16" origineel LM voor deze auto, en 15" vind ik hem niet staan.
Even marktplaats in de gaten houden met een zoekopdracht voor ‘ct200h’. Ze komen geregeld voorbij maar verkopen ook vrij vlot. Velgen van een 3rd gen prius passen er ook onder. Of dat even goed staat is een tweede :P

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-06 11:23
Ik heb voor m’n winterbanden zwart/antraciete 16” lichtmetalen velgen... Ik moet zeggen dat ik het zelf wel een geslaagde combi vind met een witte auto.
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/65suwf0xhogju2c/IMG_20190115_192541.jpg?raw=1

Hou er wel rekening mee dat als je nu originele velgen hebt, je andere wielmoeren zult moeten kopen.
Originele toyota/lexus moeren hebben een soort grote platte ring als pasvlak en eigenlijk alle andere wielen gebruiken moeren met een 60 graden conus...

[ Voor 34% gewijzigd door Guusz op 06-01-2020 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
mvh schreef op maandag 6 januari 2020 @ 17:06:
[...]

Heb je die op originele wielen gelegd, of aftermarket? Ik haal volgende week een CT uit 2014 op, ik wil er (ook omdat ik regelmatig in Duitsland ben) complete set winterbanden bij hebben. Ben er nog niet helemaal over uit of ik dat op zwart staal, aftermarket LM of origineel leg. Alleen vind ik met geen mogelijkheid 16" origineel LM voor deze auto, en 15" vind ik hem niet staan.
Iig niet de originele, want dat waren 17" en er zitten nu 16" onder. Weet niet waar die precies vandaan komen omdat ik de auto 3e hands heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Guusz schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:09:
Ik heb voor m’n winterbanden zwart/antraciete 16” lichtmetalen velgen... Ik moet zeggen dat ik het zelf wel een geslaagde combi vind met een witte auto.
[Afbeelding]

Hou er wel rekening mee dat als je nu originele velgen hebt, je andere wielmoeren zult moeten kopen.
Originele toyota/lexus moeren hebben een soort grote platte ring als pasvlak en eigenlijk alle andere wielen gebruiken moeren met een 60 graden conus...
Ziet er mooi uit, die kleurcombo past idd goed.

Merk je zelf verschil in comfort tussen de 16" en 17" ?

Omdat de CT standaard best sportief afgesteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
Mwoa.... scheelt wel iets inderdaad, maar niet veel. Moet wel zeggen dat ik de banden vrij hard oppomp.
Nu kom ik van een Renault laguna 2 , dus de wegligging is wel wereld van verschil :+

Wat ik wel weer jammer vind is het rolgeluid van de banden in de verder stille auto. Met winterbanden is het nog wel te verwachten, maar heb afgelopen zomer nieuwe Goodyear efficientgrip performance laten monteren, omdat die ook in de reviews als stil genoemd werden, maar dat vind ik dus tegenvallen( scheelt heel veel met het soort asfalt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Ingeruild voor een Tesla model 3. Qua stoel en spiegels is de ct200h beter, maar volledig Electrisch en zelfrijdend is echt geweldig. Wanneer komt de electrische ct200h :)?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Eerst nog de elektrische UX. De CT zal dan ook (denk ik) niet lang op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:34

mvh

State Governor

Guusz schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:09:
[Afbeelding]

Ik dacht dat plat/konisch het verschil was tussen LM en staal, had eerder een Peugeot met konische bouten met daarnaast een platte ring, zodat dezelfde bouten zowel op LM als op het stalen reservewiel pasten. Alleen dat laatste stond dus raar, want daarbij staken de bouten nogal ver uit.

Ik zal eens wat navraag doen anders. En ik wilde deze wielen ook kopen, ben alleen benieuwd of het onder grijs (niet zilver, de auto is iets donkerder) ook goed staat.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
De originele velgen zitten met deze moeren vast:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.pkwteile.de/thumb?id=1883168&m=0&n=2&lng=nl&ccf=94077766
En de aftermarket velgen met de winterbanden deze:
Afbeeldingslocatie: https://www.winparts.be/onderstel-aandrijving/wielbouten-wielmoeren/c659/wielmoer-m12x1-50-konisch-19mm-kop-tp-m1250-tpi/p2980140_900_900/wielmoer-m12x1-50-konisch-19mm-kop-tp-m1250-tpi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01:58

MLLL

Palm Treo 650

Blijft heerlijk dat Lexus wielmoeren gebruikt ipv wielbouten, maakt een lekke band verwisselen een stuk makkelijker , nooit te zoeken naar het gat waar de bout in moet.
En bijna altijd is het reservewiel ook een lichtmetalen velg, wel in de 3 Lexussen die ik heb gehad i.i.g.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

dodo79

witte dikke tonnie

dodo79 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:41:
Voor mijn 2012 ct200h business line pro heb ik 4 nieuwe banden nodig.

Wat zijn jullie ervaringen met banden voor deze wagen, wat adviseren jullie??
Zat zelf te denken aan bridgestone turanza.
er zitten 17" velgen op btw

Tevens vandaag als leenauto (eigen auto staat voor beurt bij de dealer) een nieuwe ct200h meegekregen.
Ik merk weinig verschil tussen de nieuwe en mijn 7 jaar oude CT afgezien van dat de nieuwe wel stiller is.
Geeft al aan dat een oudere zeker niet slechter is als een nieuwe. :)
Na een lange tijd de banden vervangen!
De ct200h staat er om bekend dat deze nogal hard afgeveerd is met de 17" wielen, iets wat ik ook had.
Je voelt een blaadje op de weg maar het stuurt messcherp.

Nu heb ik alle banden vervangen, van continentals naar Bridgestone turanza t005.
Boterzacht nu!
Met deze banden word de rit heerlijk comfortabel, ofwel het comfort van 16" wielen met de looks van 17" .

Eerlijk gezegd, je levert wel iets in op het messcherpe sturen.
Daar waren de continentals een stuk beter in.
Maar ik kan ze wel aanraden voor diegen die de 17" velgen eronder hebben liggen.
Het rijd nu echt super

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
Winterbanden kunnen er ook wel af tegenwoordig in nederland.

Fijn voor de wintersport maar verder geen toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-06 21:37
Ik zit er zelf aan te denken om ipv winterbanden, all seasons te gebruiken. En de zomerbanden alleen in de zomer nog gebruiken. Heb geen ambitie om de sneeuw op te zoeken en als er dan toch een paar vlokjes hier in Nederland vallen, is dat vaak maar 1 dag last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-06 19:29
Crossclimate+ van Michelin zijn aanrader. Heb die al paar jaar onder m'n CT. Zelfs mee op wintersport geweest. Ging prima.

Ontspan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:09
Ik ben me momenteel aan het oriënteren voor de aanschaf van mijn eerste Lexus later dit jaar. Oorspronkelijk had ik mijn zinnen gezet op de CT200H met een budget van €15 000.
Nu ik echter menig occasion site afga, kom ik ook een aantal Lexus IS modellen tegen en vraag ik me af of door sparen niet ook een optie is. Wat is echter het budget dat jullie zouden aanbevelen voor een "goede" IS? Tevens ben ik benieuwd of er veel verschil zit in de running costs van een CT200H en een IS. Denk hierbij bijvoorbeeld aan brandstofverbruik, onderhoud etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulkbuster
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-06 13:26
tim.w schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 08:29:
Ik ben me momenteel aan het oriënteren voor de aanschaf van mijn eerste Lexus later dit jaar. Oorspronkelijk had ik mijn zinnen gezet op de CT200H met een budget van €15 000.
Nu ik echter menig occasion site afga, kom ik ook een aantal Lexus IS modellen tegen en vraag ik me af of door sparen niet ook een optie is. Wat is echter het budget dat jullie zouden aanbevelen voor een "goede" IS? Tevens ben ik benieuwd of er veel verschil zit in de running costs van een CT200H en een IS. Denk hierbij bijvoorbeeld aan brandstofverbruik, onderhoud etc.
De onderhoudskosten van de Lexus IS300h liggen inderdaad hoger dan die van de ct200h. De vaste onderhoudsprijzen kun je gewoon op de site van Lexus vinden, kun je mooi vergelijken ;)

Bij de IS300h ligt het verbruik uiteraard hoger want er zit een grotere motor in met meer vermogen. Relatief is gezien is de IS natuurlijk hartstikke zuinig. Ik heb zelf een CT200H en heb gereden met de IS300h. De CT200H is prima en degelijke auto, de IS is in mijn optiek echter een leukere auto!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
Waar de CT ongeveer 1:19 doet doet een IS bijna 1:11. Maar daar staat wel een vlottere aandrijflijn tegenover.

Ben je aan het kijken voor een IS250 of een IS300?
De IS250 doet misschien wat oud aan van binnen, de IS300 is natuurlijk wel echt een moderne auto en ik zou persoonlijk daarvoor gaan mocht ie binnen budget liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Aomi schreef op donderdag 26 december 2019 @ 11:45:
Navigatieupdaten is bij elk merk ruk.
Heb ooit eens een gloednieuwe kaart gekocht bij Opel voor m'n Astra.
Complete nieuwbouwwijken die nog aangelegd moesten gaan worden stonden al ingetekend, maar een belangrijke rondweg in een middelgrote stad die er al 3 jaar lag ontbrak gewoon.

Ook leuk dat op sommige plekken een rotonde ingetekend stond terwijl er in werkelijkheid een kruising lag.
Een paar maanden later ging die kruising op de schop en werd het, jawel, een rotonde. :)
Wat dat betreft ben ik dik tevreden over de ingebouwde TomTom in mijn CT. Update kun je zelf doen en kost €59 de eerste keer en je ontvangt nog 1 jaar lang updates. Een kaartupdate is imho 1x per jaar nodig dus voor 60€ ben je twee jaar lang voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Yep dat is idd het voordeel van zo'n TomTom systeem in de CT.

Zelf gebruik ik altijd Google Maps of TomTomGo op mijn telefoon. Altijd de meest recente wegen en live verkeer. Werkt top.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:09
Aomi schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 07:47:
Waar de CT ongeveer 1:19 doet doet een IS bijna 1:11. Maar daar staat wel een vlottere aandrijflijn tegenover.
Met de RC doe ik 1:12.5 terwijl ik met de CT 1:17 deed. Let wel, ik rij eigenlijk altijd vmax +25-30 en ik acceleer alleen rustig als de auto nog koud is en als ik dergelijke cijfers haal met mijn rijstijl dan haalt iedereen die wel denk ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:59
Sinds afgelopen maand eigenaar van een CT200h Luxury Line uit 2014 en ben er erg tevreden over.
Wel wat irritatie gehad over de slome reactie van de muziekbediening over BT. Gisteren zelf de firmware van het navigatiesysteem geupgrade en dit werkt nu wel zoals ik ervan verwacht. Zat nog een erg oude versie in net zoals de kaart... ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amped
tim.w schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 08:29:
Hoi! :)
Als je je budget met 500 kunt verhogen, of een goede babbel hebt, is dit wellicht een goede kandidaat?
https://www.gaspedaal.nl/...215/Android?s=5-5-1-1-1-3
Of dit een "goede" is kun je denk ik enkel zelf het beste ondervinden door te vragen naar de onderhoudshistorie. ;)
Voor mijn eigen Is zijn de onderhoudskosten overzichtelijk, elke 20k km een beurt bij de lexus dealer a +/- 500.
Ik heb de CT200h van een collega gereden en de kleinere inhoud motor was merkbaar vaker te horen doordat deze wat harder moet werken dan de 2.5 4cyl in de IS300h.
In mijn optiek in alle aspecten gewoon de betere auto. Het zou ook mijn keuze zijn met jouw budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Amped schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 00:24:
[...]

Hoi! :)
Als je je budget met 500 kunt verhogen, of een goede babbel hebt, is dit wellicht een goede kandidaat?
https://www.gaspedaal.nl/...215/Android?s=5-5-1-1-1-3
Of dit een "goede" is kun je denk ik enkel zelf het beste ondervinden door te vragen naar de onderhoudshistorie. ;)
Het betreft hier op het eerste gezicht een import auto. Daarbij is de onderhoudsgeschiedenis vaak een gok en niet altijd betrouwbaar. Tussen export en import bevindt een auto zich even in "niemandsland" en kunnen er allerlei trucs toegepast worden.
Dat wil niet zeggen dat het nooit verstandig is om import te kopen, maar ben je bewust van het risico.
Ook onderhoud boekjes zijn te faken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
Als voor een tweedehands IS 300h minder dan € 20.000 gevraagd wordt, zou ik inderdaad wat achterdochtig worden. Maar als een grondige inspectie (aankoopkeuring) niets geks oplevert, waarom niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valo
Bacchus schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:29:
Als voor een tweedehands IS 300h minder dan € 20.000 gevraagd wordt, zou ik inderdaad wat achterdochtig worden. Maar als een grondige inspectie (aankoopkeuring) niets geks oplevert, waarom niet?
Hmm omdat ie ipv 177k ook 300k kan hebben gelopen. 22 maanden in buitenland geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
Valo schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 23:57:
[...]

Hmm omdat ie ipv 177k ook 300k kan hebben gelopen. 22 maanden in buitenland geweest.
Dat inderdaad.
Ik kocht in 2017 een import auto en mijn eigen onderzoek en de aankoopkeuring brachten niks geks aan het licht. In twee jaar tijd dat ik de auto had zijn er véél reparaties geweest die bij een veel hogere kilometerstand horen dan op de teller stond. Gedurende mijn periode van eigendom heb ik er 60% van de aankoopprijs aan reparatie aan uit moeten geven, uiteindelijk van ellende verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ik zou verwachten dat je bij een aankoopkeuring, zeker van een importauto, juist de slijtageonderdelen zou meten. Beter nog: ik zie weinig andere reden om überhaupt een aankoopkeuring te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
Nog bedankt voor jullie reacties omtrent de IS300H. Uiteindelijk heb ik besloten om voor een CT200H te gaan. Gisteren heb ik nog een rit in een CT200H mogen maken van een vriend en dat beviel zeer goed. De zoektocht is inmiddels gestart en bij het bekijken van occasions vallen me een aantal dingen op:

-Sommige modellen hebben een zogenaamde draaiknop bij het navigatiesysteem, anderen een soort "muis". Is er een verschil tussen beide opties?
-Ik zie veel 25th editions te koop staan. Ik heb ergens in dit topic gelezen dat deze enkel leverbaar zijn geweest met een standaard geluidsysteem van 6 speakers. Betekent dit dat het model enkel leverbaar is geweest met dit geluidsysteem of kon deze destijds ook geüpgrade worden?

Zijn er in het algemeen nog opties waar jullie als CT200H-eigenaren van vinden dat ze onmisbaar zijn?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• desmond
  • Niet online
tim.w schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:32:
Nog bedankt voor jullie reacties omtrent de IS300H. Uiteindelijk heb ik besloten om voor een CT200H te gaan. Gisteren heb ik nog een rit in een CT200H mogen maken van een vriend en dat beviel zeer goed. De zoektocht is inmiddels gestart en bij het bekijken van occasions vallen me een aantal dingen op:

-Sommige modellen hebben een zogenaamde draaiknop bij het navigatiesysteem, anderen een soort "muis". Is er een verschil tussen beide opties?
-Ik zie veel 25th editions te koop staan. Ik heb ergens in dit topic gelezen dat deze enkel leverbaar zijn geweest met een standaard geluidsysteem van 6 speakers. Betekent dit dat het model enkel leverbaar is geweest met dit geluidsysteem of kon deze destijds ook geüpgrade worden?

Zijn er in het algemeen nog opties waar jullie als CT200H-eigenaren van vinden dat ze onmisbaar zijn?
Onmisbaar: Mark Levinson geluidssysteem is geweldig.
Bediening NAVI: vergt gewenning, welke je ook kiest. Na wat langere gewenningstijd kunnen wij goed overweg met de 'muis'.
Velgen: de CT200h is redelijk straf afgeveerd en 17 inch lijkt mij maximaal qua comfort; 16 inch heeft bij veel mensen de voorkeur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 06:38

13art

Moderator Mobile
desmond schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:45:
[...]

Onmisbaar: Mark Levinson geluidssysteem is geweldig.
Sowieso is het 6 speaker systeem (ik zie een tweeter en een woofer als 1) met het subwoofertje achterin al bovengemiddeld goed. Dus dat zou het minste zijn wat ik zou aanraden als je geluid belangrijk vindt. ML is daar weer een stapje bovenop.

Ik zou zeggen, 6 speaker systeem onmisbaar, ML mooi extraatje als dat er op zit.

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 04-02-2020 15:19 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vliegenmepper
  • Laatst online: 15-06 14:57
tim.w schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:32:

Zelf heb ik de muis navigatie en ik vind dat systeem ontzettend fijn werken en zou het daarom verkiezen boven de draaiknop.

Onmisbaar vind ik altijd zo’n zwaar woord maar de functies waar ik het meest blij mee ben:
- keyless entry
- 10 speakers (helaas niet de ML)
- stoelverwarming

Succes met zoeken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JunkieLimbo
Neem een luxury line! Ja het kost je nu iets meer maar afgezet tegen de meerprijs die de oorspronkelijke eigenaar heeft betaald valt het in het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
JunkieLimbo schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 21:12:
Neem een luxury line! Ja het kost je nu iets meer maar afgezet tegen de meerprijs die de oorspronkelijke eigenaar heeft betaald valt het in het niet.
Ik weet niet of dat mogelijk is. Budget €15000 met maximale uitloop naar €17000. Ik kijk naar modellen vanaf 2014 vanwege de facelift :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunkieLimbo
Echt liever een jaar ouder en een LL dan een nieuwere business line ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-06 16:56
Lexus probeert klanten te winnen met de 'Lexus Hybrid Health Check' - is dat nuttig? Ik heb mijn ct200h (155d km) nu een jaar of 3,5, en nog nooit zo'n check laten doen. Is dat nuttig / aan te raden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vliegenmepper
Jasper schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 22:42:
Lexus probeert klanten te winnen met de 'Lexus Hybrid Health Check' - is dat nuttig? Ik heb mijn ct200h (155d km) nu een jaar of 3,5, en nog nooit zo'n check laten doen. Is dat nuttig / aan te raden?
Ik heb het een keer gedaan nadat ik de auto had aangeschaft. Tijdens de aankoopkeuring was geen check mogelijk omdat de accu te lang was losgekoppeld in de showroom. Maar ik vond het geen toegevoegde waarde hebben. Je krijgt een certificaat dat alles nog naar behoren werkt en volgens mij krijg je ook een jaar of 15dkm garantie.
Als je regelmatig in je auto rijdt, weet je ook wel of je hybride systeem werkt zoals bedoeld is. Mijn advies: doe het niet tenzij je gegronde twijfels hebt over je accupakket

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:21
vliegenmepper schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:42:
[...]

Ik heb het een keer gedaan nadat ik de auto had aangeschaft. Tijdens de aankoopkeuring was geen check mogelijk omdat de accu te lang was losgekoppeld in de showroom. Maar ik vond het geen toegevoegde waarde hebben. Je krijgt een certificaat dat alles nog naar behoren werkt en volgens mij krijg je ook een jaar of 15dkm garantie.
Als je regelmatig in je auto rijdt, weet je ook wel of je hybride systeem werkt zoals bedoeld is. Mijn advies: doe het niet tenzij je gegronde twijfels hebt over je accupakket
Persoonlijk vond ik de hybride health check een relatief goedkope manier om een soort van 'verzekering / garantie' op een van de meest dure onderdelen in je auto te behouden (waarbij de levensduur van de batterijen, wat mij betreft, nog relatief onbekend is). Ik liet hem dan ook altijd standaard meenemen wanneer de CT toch voor de jaarlijkse beurt bij Lexus stond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

tim.w schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 22:32:
[...]

Ik weet niet of dat mogelijk is. Budget €15000 met maximale uitloop naar €17000. Ik kijk naar modellen vanaf 2014 vanwege de facelift :)
Kan hoor, het is mij ook gelukt vorig jaar :)

Ik kwam uit op eentje met 90k km.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-06 13:49
Ik zou het niet nuttig vinden, zolang de cijfers nog goed zijn zie ik de noodzaak niet. Na 5 jaar en 100.000 km was het in ieder geval niet nodig. Volgens mij zijn er ook vaak acties dat de Hybride Health Check er gratis bij zit als je een grote beurt doet oid. Misschien kun je daar (als het zover is) gebruik van maken.

€ 15.000 tot € 17.000 is trouwens een prima budget, ook voor de 25th Edition modellen.

[ Voor 12% gewijzigd door Divak op 05-02-2020 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
Is er nog een maximaal qua kilometerstand dat jullie adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Slomy schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:45:
[...]
Persoonlijk vond ik de hybride health check een relatief goedkope manier om een soort van 'verzekering / garantie' op een van de meest dure onderdelen in je auto te behouden (waarbij de levensduur van de batterijen, wat mij betreft, nog relatief onbekend is).
Dat valt ook wel mee. De Prius is al 23 jaar op de markt: Er zijn er zat die de levensduur van de accu getest hebben en dat valt ergens in de orde van 500 Mm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aomi
tim.w schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:00:
Probeer een beetje slim te zijn in de KM stand die je zoekt.

De 90dkm, 180dkm, 270dkm enz zijn dure beurten omdat er dan veel tegelijk moet gebeuren (oa dure bougies).

Dus zoek er bij voorkeur eentje die die beurt net gehad heeft of die 'm nog lang niet hoeft.

Verder staan ze wel bekend dat hoge KM standen geen probleem hoeft te zijn.
Die van mij staat nu op 208dkm, ik reed laatst in eentje met nog geen halve ton op de klok en die voelde qua rijden gewoon hetzelfde aan. De techniek verslechtert dus niet na verloop van tijd/km.

zolang ze maar op tijd onderhoud krijgen zijn ze (zo goed als) onverwoestbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
Tot nu toe heb ik de volgende occasions gevonden.

- Business lines

Bussines line € 15.900 (12/14 72k)
https://www.autoscout24.n...2-5fe2828265d3?cldtidx=15

Business line € 14.750 (9/14 86k)
https://www.autoscout24.n...3-e250040a4eb4?cldtidx=15

Een vrijwel perfecte business line maar wel een stuk duurder: € 17.990 (12/15 73k)

https://www.autoscout24.n...f-db93f1c51f95?cldtidx=11

-F-sport uitvoeringen

F-sport € 14.900 (12/14 151k)
https://www.autoscout24.n...4-efdb85296938?cldtidx=12

F-sport €16 950 (2/14 77k)
https://www.autoscout24.n...2-201d790f987f?cldtidx=18

F-sport €16 950 (12/14 135k)
https://www.autoscout24.n...f6-0341294f3a6e?cldtidx=6

En ik ben benieuwd wat jullie van deze vinden :) Een F-sport die veel tijd in Duitsland heeft doorgebracht. €17 450, 99k gelopen. Hij lijkt goed in de opties te zitten.

https://www.autoscout24.n...f3-1294e356cfb0?cldtidx=3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
Ik zou zeker voor een F-sport of 25th edition gaan. De getinte ramen en mooiere grille zijn het wel waard voor mij. Het pano-dak is echt heerlijk. Ik heb zelf 15" met winterbanden gereden en 17" zomerbanden. Ik vond de 17" echt perfect, ontzettend strak en een super wegligging. Bij de 15" was dat al wat meer 'gewiebel'. Ik denk dat 16" er een beetje midden in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vliegenmepper
tim.w schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:00:
Geen maximaal aantal maar tussen de 210 en 250 dkm komt het nog wel eens voor dat de koppakking vervangen moet worden. Is iets om rekening mee te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
Divak schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:49:
Ik zou zeker voor een F-sport of 25th edition gaan. De getinte ramen en mooiere grille zijn het wel waard voor mij. Het pano-dak is echt heerlijk. Ik heb zelf 15" met winterbanden gereden en 17" zomerbanden. Ik vond de 17" echt perfect, ontzettend strak en een super wegligging. Bij de 15" was dat al wat meer 'gewiebel'. Ik denk dat 16" er een beetje midden in zit.
Je vindt de auto niet te stug met de 17" wielen? :)

Ik geef je gelijk als het aankomt op het uiterlijk van de 25th edition. Ziet er strak uit en voldoet (vrijwel) helemaal aan m'n wensen; mooie gril, goede velgen en privacy glass :*)
Uitrusting is bij de 25th edition wel een dingetje. Voor zover ik kan zien hebben ze geen subwoofer achterin de kofferbak. Dat vind ik een gemis. Het ontbreken van het tweede "grote" info display in het dashboard is nog iets waar ik mee kan leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
Een subwoofertje is toch iets dat heel makkelijk achteraf in te (laten) bouwen is, daar zou ik een auto geen duizend euro extra voor waard vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-06 16:56
vliegenmepper schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:42:
[...]

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
Bacchus schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 16:32:
Een subwoofertje is toch iets dat heel makkelijk achteraf in te (laten) bouwen is, daar zou ik een auto geen duizend euro extra voor waard vinden.
Zijn daar nette oplossingen voor? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
Als het standaard ingebouwd zit zit het netjes weggewerkt.
Het standaard 10-speaker systeem klinkt best goed, maar ML klinkt echt voortreffelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarune
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:39
SkyThes schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 18:49:
Sinds afgelopen maand eigenaar van een CT200h Luxury Line uit 2014 en ben er erg tevreden over.
Wel wat irritatie gehad over de slome reactie van de muziekbediening over BT. Gisteren zelf de firmware van het navigatiesysteem geupgrade en dit werkt nu wel zoals ik ervan verwacht. Zat nog een erg oude versie in net zoals de kaart... ;w
Zou je dit kunnen delen hoe dit moet ? Hier ook 2014 LL. Wel update kaart gevonden online maar niet de firmware, heb hetzelfde met de BT muziekbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:59
Jarune schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 22:15:
[...]

Zou je dit kunnen delen hoe dit moet ? Hier ook 2014 LL. Wel update kaart gevonden online maar niet de firmware, heb hetzelfde met de BT muziekbediening.
Op de volgende link staat de procedure om op LexusTech de firmware te downloaden:
https://www.lexusownerscl...indComment&comment=956054

Hiermee ga je naar versie VD12104A. Wil je naar nog een nieuwere versie dan kan je de files en instructies van de volgende post gebruiken:
https://www.lexusownerscl...ndComment&comment=1048030

Let op dit is op eigen risico 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarune
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:39
SkyThes schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 20:52:
[...]

Op de volgende link staat de procedure om op LexusTech de firmware te downloaden:
https://www.lexusownerscl...indComment&comment=956054

Hiermee ga je naar versie VD12104A. Wil je naar nog een nieuwere versie dan kan je de files en instructies van de volgende post gebruiken:
https://www.lexusownerscl...ndComment&comment=1048030

Let op dit is op eigen risico 😉
Top, ga ermee aan de slag. Als tweaker toch een koud kunstje zo te lezen ;) _/-\o_

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:20
Divak schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:49:
Ik zou zeker voor een F-sport of 25th edition gaan. De getinte ramen en mooiere grille zijn het wel waard voor mij. Het pano-dak is echt heerlijk.
Bedoel je met het pano-dak het open dakje voorin de auto? Ik kon in de CT op de passagiersstoel niet meer zitten als het dakje er in lag. En omdat hoogte verstelling ontbreekt.... Ben ik met m'n 1.84m daar uniek in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

.NCK schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 19:42:
[...]

Bedoel je met het pano-dak het open dakje voorin de auto? Ik kon in de CT op de passagiersstoel niet meer zitten als het dakje er in lag. En omdat hoogte verstelling ontbreekt.... Ben ik met m'n 1.84m daar uniek in?
Nee, ik ben iets langer, maar ik pas er ook amper in en dat zonder panodak. Het is niet echt een auto voor lange mensen. Zowel niet door de geringe hoogte, als ook doordat het stuur amper naar je toe te trekken is, waardoor je als je lange benen hebt al snel erg ver van je stuur zit.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Divak
Ik ben zelf 1.90. Daarom reed ik altijd met het dak open, anders paste het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
Schitterend exemplaar. Enkel jammer van de kleur :P

https://www.autoscout24.n...ldtidx=5&cldtsrc=listPage

Het valt me op dat de luxury line met Mark Levinson systeem behoorlijk schaars is. Ik volg de markt nu al enkele weken maar dit is de eerste die ik met Mark Levinson voorbij heb zien komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
Ik vind die kleur juist prachtig. Je zal hem helaas wel vaak moeten wassen.

ML was volgens mij best een dure optie, daarom zul je 'm niet in elk exemplaar tegenkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

dodo79

witte dikke tonnie

tim.w schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:28:
Schitterend exemplaar. Enkel jammer van de kleur :P

https://www.autoscout24.n...ldtidx=5&cldtsrc=listPage

Het valt me op dat de luxury line met Mark Levinson systeem behoorlijk schaars is. Ik volg de markt nu al enkele weken maar dit is de eerste die ik met Mark Levinson voorbij heb zien komen.
Pearl white is juist de mooiste kleur voor de ct200, heb em zelf ook.
Wel een business line pro, maar die zijn ook zeer royaal uitgerust en beter te vinden.

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
Ik vind het zeker geen lelijke kleur hoor. Het staat hem zelfs goed. Zelf geef ik echter de voorkeur aan zwart of donker grijs met uiteindelijk een lichte voorkeur voor zwart. Genoeg CT200h's in de aanbieding in deze kleur maar helaas voornamelijk 'karig' uitgeruste 25th editions tot dusver.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amped
Mijn eigen IS300h was bij de dealer voor onderhoudt en ze gaven mij een 2018 IS300h mee voor vervangend vervoer. Dit 2018 model had geen ML audio waarbij mijn eigen auto dit wel heeft, zo kon ik mijn gebruikelijke muziek eens testen op het reguliere systeem.

Het meest opvallende was dat de muziek merkbaar verstoorde op hogere volumes waarbij met de ML dit gewoonweg niet gebeurd.

In mijn inziens biedt het ML systeem dus een meerwaarde bij muziek op hogere volumes, anders is het reguliere systeem prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Er zit inderdaad flink verschil tussen de 2 systemen.

Waar ik me bij mijn CT200h inmiddels wel aan stoor (audiosysteem met de 10 speakers, standaard navi) is dat op hogere volume's de bass niet goed doorkomt. Zet ik bij de EQ de bass wat hoger dan klinkt dat goed, alleen wanneer ik het volume weer omlaag draai dan overstemt de bass juist enorm.

Daarnaast stinkt m'n CT200h ineens enorm, een muffe lucht komt uit de ventilatie. Of de airco aan of uit staat maakt geen verschil.
Interieurfilter heb ik recent al vervangen, dus ik zat te denken aan schimmelvorming ergens, zou dat kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01:58

MLLL

Palm Treo 650

Aomi schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:34:
Er zit inderdaad flink verschil tussen de 2 systemen.

Waar ik me bij mijn CT200h inmiddels wel aan stoor (audiosysteem met de 10 speakers, standaard navi) is dat op hogere volume's de bass niet goed doorkomt. Zet ik bij de EQ de bass wat hoger dan klinkt dat goed, alleen wanneer ik het volume weer omlaag draai dan overstemt de bass juist enorm.

Daarnaast stinkt m'n CT200h ineens enorm, een muffe lucht komt uit de ventilatie. Of de airco aan of uit staat maakt geen verschil.
Interieurfilter heb ik recent al vervangen, dus ik zat te denken aan schimmelvorming ergens, zou dat kunnen?
Garage heeft bij mijn Lexus ooit eens een spuitbus met schimmeldodend gas gedaan en de auto 15 minuten met de ramen dicht en de ventilatie op recirculatiestand op stand 5 laten draaien.

Auto rook een dag wat chemisch maar daarna was alles weer zoals het hoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Aomi schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:34:
Klinkt als schimmel in de verdamper. En dat laat zich niet schoonmaken, verdamer uitbouwen is "nogal" een klus...dus schimmeldodend middel inspuiten en laten circuleren is de enige betaalbare oplossing. Zelf heb ik goede ervaringen met Kwik-Fit in onderhoud van airco's. Ze hebben een soort "waterkoker" die ze in de voetenruimte van de passagier zetten. Dan airco voluit inschakelen op recirculatie en dat apparaat maakt dan een damp die in het aircosysteem gaat circulren. Daarna is de airco weer fris en ruikt de auto ook aangenaam.
Schoonmaakbeurtje kost volgens mij iets van €70, maar dan zou ik gelijk ook de airco laten vullen. Ben je ongeveer €150 kwijt. Er zijn wel eens acties van rond de €75 voor het totale pakket reinigen en vullen.

[ Voor 10% gewijzigd door Ramon 73 op 06-03-2020 11:25 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 33 Laatste