Lexus CT200H

Pagina: 1 ... 29 ... 33 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:22
Dat met dat geluid is dan wel veranderd zeg, ik heb een oudere Lexus (IS250) zonder ML, dus bij de proefrit 2 jaar geleden was ik bang dat dat tegen zou vallen. Ik luister alles van blues/jazz tot rock en metal, dus ook met veel bass en soms hard, maar het vervormd werkelijk nooit, en er ligt keurig een sub(je) achterin ondanks dat het dus het "standaard" systeem is. Jammer dat ze daar kennelijk later op zijn gaan besparen. Zou voor mij wel iets zijn om rekening mee te houden.

Reden dat ik autorijden niet erg vind is dat je lekker muziek hebt onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-09 03:43
Nouja, slecht klinkt het nog steeds niet hoor.
Het klinkt altijd nog beter dan wat andere merken in hetzelfde segment standaard aanbieden.
Een Ford Focus of Opel Astra van de vorige generaties met standaard audio kan niet tippen aan het standaard systeem in de CT.
Maar voor goed geluid zul je bij de CT voor ML moeten gaan, net zoals je bij Renault voor de Bose moet gaan of bij Ford voor de B&O.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het standaard systeem van de CT met 10 luidsprekers wordt gemaakt door Pioneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-09 18:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MfTS7r-AvwwKv0QgWX9AputqRiE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TOcI6iEBaZMJ6m79NzxqbpEF.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit een oliedruksensor die niet goed afsluit? Lijkt me niet normaal dat het er zo vies uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Brilsmurfffje schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:52:
Pioneer heb ik nochtans hoog zitten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Wij zijn momenteel een CT200h aan het proefrijden. Wij vinden echter het infotainment systeem echt ondermaats. Ziet er uit als of uit begin jaren 2000 komt en qua mogelijkheden houdt het ook niet over. Nu heb ik gezien dat het vline systeem ondersteuning biedt voor de CT200h. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben of zijn er mensen die iets anders gedaan hebben om een beetje beter up to date systeem te krijgen?

De auto bevalt verder heel goed maar wij vinden dit wel een dusdanige afknapper dat we overwegen voor een andere auto te gaan.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

@Wes46 de versie zonder infotainment en gewoon je telefoon koppelen

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

BCC schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:52:
@Wes46 de versie zonder infotainment en gewoon je telefoon koppelen
Wat bedoel je met telefoon koppelen? Koppelen waaraan? En hoe is dat anders dan je telefoon gebruiken in een houder?

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

naar welk jaar zit je te kijken? Ik had een business line met carkit waardoor de Bluetooth integratie perfect was - bediening aan het stuur en navigatie ed gewoon op je telefoon.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:02

13art

Moderator Mobile
Wes46 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:20:
Wij zijn momenteel een CT200h aan het proefrijden. Wij vinden echter het infotainment systeem echt ondermaats. Ziet er uit als of uit begin jaren 2000 komt en qua mogelijkheden houdt het ook niet over. Nu heb ik gezien dat het vline systeem ondersteuning biedt voor de CT200h. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben of zijn er mensen die iets anders gedaan hebben om een beetje beter up to date systeem te krijgen?

De auto bevalt verder heel goed maar wij vinden dit wel een dusdanige afknapper dat we overwegen voor een andere auto te gaan.
Uiterlijk is wat mij betreft ondergeschikt, werking is mijn inziens belangrijker. Bluetooth koppeling, muziek afspelen via Bluetooth, telefoon gesprekken voeren, ed werkt allemaal prima. Afspelen van een usb stick is wat rommelig (mappen worden door elkaar gegooid) maar is met een eenvoudig programma op de pc te verhelpen.

Welke mogelijkheden mis je?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Wes46 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:20:

Ik ben een echte Lexus Fan, maar van zowel de CT als IS klasse zijn de systemen inderdaad echt compleet outdated, langzaam en de bediening onhandig.

Van de hogere/nieuwere series kan ik niet oordelen, maar die kan ik ook niet betalen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ralfie165
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 20:40
Brilsmurfffje schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:52:
Heb zelf een facelift uitvoering (december 2014) met het 10 speakersysteem, wat prima klinkt (m.u.v. muziek via de Bluetooth verbinding, voor podcasts echter ruim voldoende). Als je je telefoon (alleen ervaring met een iPhone SE) met de USB-aansluiting verbind, is het geluid veel voller en werkt het Dolby systeem ook.
Volgens de originele brochure is dit systeem van Panasonic en geen Pioneer. Het kan natuurlijk zijn dat het pre-facelift model wel een Pioneer systeem heeft.

 iPhone 14 |  iPad Pro 12,9" 2018 |  Mac mini M2 Pro |  Apple TV 4K | Live PVOutput 3.770 kW W-NW 276°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ralfie165 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:28:
[...]

Heb zelf een facelift uitvoering (december 2014) met het 10 speakersysteem, wat prima klinkt (m.u.v. muziek via de Bluetooth verbinding, voor podcasts echter ruim voldoende). Als je je telefoon (alleen ervaring met een iPhone SE) met de USB-aansluiting verbind, is het geluid veel voller en werkt het Dolby systeem ook.
Volgens de originele brochure is dit systeem van Panasonic en geen Pioneer. Het kan natuurlijk zijn dat het pre-facelift model wel een Pioneer systeem heeft.
In mijn oude auto had ik op een gegeven moment een Alpine Radio gestopt met bluetooth en Aux.
Mij viel ook op dat de bluetooth kwaliteit te wensen over liet. Bij identiek goede kwaliteit bronmateriaal won kabel elke keer.

Inmiddels zijn we wel weer wat bluetooth standaarden en specificaties verder, dus ik ben benieuwd hoe het nu is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
Bij de pre facelift worden Panasonic en Pioneer gebruikt. Ook het ML systeem heeft een Pioneer headunit. Versterkers en speakers zijn dan wel van ML. Zat laats op onderdelenlijn te snuffelen en toen viel me het op dat bij de ML gewoon een Pioneer gebruikt wordt.
Ik heb zelf het ML systeem en heb geen problemen met Bluetooth op iPhone X icm Spotify. Grafisch is het wel wat oudbollig. Maar geluid is echt goed. Mocht laatst een paar dagen in een nieuwe focus rijden met B&O maar dat systeem vond ik toch veel minder goed klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Ik heb tijdens onderhoudsbeurten de nieuwste wagens meegekregen en daar is het infotainment nog steeds net zo omslachtig en ouderwets :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

rosje77 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:52:
[Afbeelding]

Is dit een oliedruksensor die niet goed afsluit? Lijkt me niet normaal dat het er zo vies uitziet.
Zie ik daar schroefdraad zitten? Kun je die sensor met de hand vastdraaien? Ik vind het er niet uitzien zoals het hoort.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:22
KnoxNL schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:27:
[...]

Ik ben een echte Lexus Fan, maar van zowel de CT als IS klasse zijn de systemen inderdaad echt compleet outdated, langzaam en de bediening onhandig.

Van de hogere/nieuwere series kan ik niet oordelen, maar die kan ik ook niet betalen :+
Dat het audio-/navigatiesysteem in de CT (een '12 BLP in mijn geval) ouderwets aandoet kan ik beamen maar functioneel was het naar mijn smaak prima. Ook de snelheid was heel ok voor een ingebouwd systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
Maasluip schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:15:
[...]

Zie ik daar schroefdraad zitten? Kun je die sensor met de hand vastdraaien? Ik vind het er niet uitzien zoals het hoort.
Ja daar lijkt het op. Heb er nog niets aan gedaan. Zit op een lastige plek. Deze foto kon ik maken toen ik de wielen wisselde. Zou eigenlijk eerst willen vergelijken met een andere auto. Kijken of daar ook dat schroefdraad zo zichtbaar is. Voor hetzelfde geld draai ik iets kapot als ik het er verder in probeer te draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

KnoxNL schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:27:
[...]

Mee eens, daar moeten ze echt een inhaalslag maken ten opzicht van de concurrentie. Gelukkig zijn ze sinds vorig jaar wel begonnen met de ondersteuning van Apple Carplay. Ik hoop dat de 4e generatie IS die als het goed is later dit jaar wordt aangekondigd ook een compleet nieuwe generatie infotainment heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vandaag maar bougies besteld, wat ik zo her en der lees zijn deze prima zelf te vervangen bij de ct200h. Scheelt weer een aardig bedrag bij de volgende onderhoudsbeurt. En met een buurman die automonteur is op de achtergrond moet dit wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

rosje77 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:34:
[...]

Ja daar lijkt het op. Heb er nog niets aan gedaan. Zit op een lastige plek. Deze foto kon ik maken toen ik de wielen wisselde. Zou eigenlijk eerst willen vergelijken met een andere auto. Kijken of daar ook dat schroefdraad zo zichtbaar is. Voor hetzelfde geld draai ik iets kapot als ik het er verder in probeer te draaien.
Waar zit dit precies? Dan kan ik eens in mijn Prius kijken. Ik zie rechtsonder de krukaspoelie, is boven ook echt boven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
Maasluip schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:29:
[...]

Waar zit dit precies? Dan kan ik eens in mijn Prius kijken. Ik zie rechtsonder de krukaspoelie, is boven ook echt boven?
Ja de foto is in de juiste richting gemaakt.(boven is ook boven. Links is richting achterkant auto en rechts richting voorkant.) Ik had em gemaakt toen ik het rechter voorwiel er af had maar denk dat je ook via de motorkap er bij kan met een camera.
Het zit dus iets verder naar achteren dan die poelie (die daar voor de sier zit?)
Heb er nog niet aan durven zitten. Het is ook alleen op die plek zo nat. Drupt niet.

[ Voor 14% gewijzigd door rosje77 op 25-03-2020 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Oh ja, de motor ligt natuurlijk dwars. 8)7

Dit is van boven naar beneden gefotografeerd. Daar is ook wel te zien dat hij niet helemaal ingeschroefd zit.
Maar bij mij geen grote oliezooi.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/xGZLupfnlloIm_VcGgA4boA20MplA2SjpdqoELvXc7p1kIAit81-RdrLmOjU_BRBsbEOgeEwDbtETV7BbACkIZMrC6uP4AedChZ0GAPxC-ReUCPD1ZxA_R22d_jMVbgYH4SR8yBqUh19xXHcblFCvz2c3D6FE47eXW9vhHXKOZUFYvBSJHaxenPP8G2mSqLj9lyO9_WauM17UfGD-yUheQO3TGS8Yu4T9lzNrRdK2Rdt07Ah_OTeJLO8oqAD3haLa9VRMnXiHhtwWY-0T2EG_Kyznkvl6JBHtINJf8N9oyOSXQhoPKAYBWAbtO0Tu0NJUGY-4CRFZrcECpoRiZLF2Eb_nsO8QbgfPfkZRSUdk1oLisyMsekh3rblenTx-Jzi-1IIGVtyzC3ZG0QShU5WJqfyz4A9Mf3irN8mnuCXi_AQnsOkr5STy9lKRp1NoB2ezvp_hOrEcqtwtRNcraqrKMNqyfbyygHY2EMyZdcUhNWunqbP9s6HgCVoml0IDjEUP6NJ72e2CtIEY7fsQw7yVnDdx2apPjfu5ddbSvvLEKKcQVTne-PviPbLqSGGiLfNkETyVNlNigjDEBUqfwT1glqwDfi4EHJkwRQZV6fNDH_w0Gs3pDOrYwHLZgT6P-D7l2Mk6x7A-j5E2hxFW_vdswOZSptT8319E0kmfGs7gyjM08fp1_oBXW8IDPkT=w1249-h937-no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
Dus dat schroefdraad hoort zo. Ik denk dat ik het eerst zelf maar eens voorzichtig schoon ga maken. Kijken of het weer nat wordt. Misschien is dit nog “oud” en lekt het allang niet meer. Hoop dat het geen duur iets is, mocht er echt iets stuk zijn. Heb net een nieuwe airco condensor laten monteren en heb zelf de aanjager vervangen. Oude maakte lawaai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-11-2024
13art schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 01:05:
Vandaag maar bougies besteld, wat ik zo her en der lees zijn deze prima zelf te vervangen bij de ct200h. Scheelt weer een aardig bedrag bij de volgende onderhoudsbeurt. En met een buurman die automonteur is op de achtergrond moet dit wel goed komen.
Heb ik ook zelf gedaan. Geloof dat k t toen deed met een youtube video.

Olie, luchtfilter en cabin filter ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Hoeveel bar zetten jullie je banden?
Ik zag op het tabelletje in de deur stijl dat de achterbanden op maarliefst 3,6 bar moeten staan.
Op mijn banden staat max 51psi (3,51 bar), dus voor de zekerheid heb ik ze maar op 3,4 achter gezet (en 2,5 voor).

Alleen vind ik dat de auto nu wel erg hard bonkt bij oneffenheden in de weg of bij drempels / spoorwegovergangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
Aomi schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:39:
Ik zag op het tabelletje in de deur stijl dat de achterbanden op maarliefst 3,6 bar moeten staan.
Op mijn banden staat max 51psi (3,51 bar), dus voor de zekerheid heb ik ze maar op 3,4 achter gezet (en 2,5 voor).
:o

Volgens mij (ik rijd al even geen CT meer) was het 2,2 bar rondom voor 16". 3,6 is niet gezond op een normaal wiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:11
Rondom 2.3-2.4 bar (16"). 3.5 lijkt mij wel heel hard.

Mijn garagist zet hem meestal op 2.5 na een beurt en dat vind ik al straf icm de vering :P

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Aomi schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:39:

Alleen vind ik dat de auto nu wel erg hard bonkt bij oneffenheden in de weg of bij drempels / spoorwegovergangen.
Lijkt mij erg hard. Lees je dat tabelletje goed? Namelijk inc wielmaat en belasting en snelheid??

Louwman adviseert mij in een IS250 die iets zwaarder is (1500+ kg) 2,6 voor en 2,8 achter bij 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Ow, die 35 was PSI. Oeps... Gauw terug gezet naar 2.5 rondom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Aomi schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:25:
Ow, die 35 was PSI. Oeps... Gauw terug gezet naar 2.5 rondom...
:9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:20
Jarune schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 22:55:
[...]

Top, ga ermee aan de slag. Als tweaker toch een koud kunstje zo te lezen ;) _/-\o_
Is dit uiteindelijk gelukt? :)

Ik heb gisteren een CT200H aangeschaft (2014 zwarte F-sport). Heel blij mee tot dusver, maar de trage en slechte bluetooth bediening viel me direct op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarune
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:28
tim.w schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 23:58:
[...]

Ik heb gisteren een CT200H aangeschaft (2014 zwarte F-sport). Heel blij mee tot dusver, maar de trage en slechte bluetooth bediening viel me direct op.
Uiteindelijk niet, ben er wat verder ingedoken en besloten om alles origineel en dealer onderhouden te houden. Voornaamste reden is dat ik op termijn zakelijk lease ga rijden. Ook gebruik ik zelf alleen google maps voor navigatie op mijn telefoon en hou de verouderde navigatie aan voor snelle uit gezoomde referentiekaders.

Mijn BT connectie is vrij snel, gaat automatisch als ik instap, voor muziek Spotify werkt prima ook bellen en gebeld worden is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
Jarune schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 23:30:
[...]

Uiteindelijk niet, ben er wat verder ingedoken en besloten om alles origineel en dealer onderhouden te houden. Voornaamste reden is dat ik op termijn zakelijk lease ga rijden. Ook gebruik ik zelf alleen google maps voor navigatie op mijn telefoon en hou de verouderde navigatie aan voor snelle uit gezoomde referentiekaders.

Mijn BT connectie is vrij snel, gaat automatisch als ik instap, voor muziek Spotify werkt prima ook bellen en gebeld worden is prima.
Ik heb de Lexus dealer de update uit laten voeren tijdens de 90k beurt. Ik moet zeggen dat het een groot verschil is. Het bedienen van de audio via de bluetooth werkt nu erg vlot en stabiel.
Het hangt er natuurlijk wel vanaf van welke versie je komt. Mogelijk had ik nog een hele oude versie. Ik kan dus niet zeggen of het voor iedereen zo'n groot verschil zal zijn ;)

Overigens geen bijzonderheden gevonden tijdens de grote beurt. Enkel de ruitenwissers dienden vervangen te worden. Volgende week z.s.m. zomerbanden eronder en dan kan ik er echt van gaan genieten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:25
tim.w schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:46:
[...]
Ik moet zeggen dat het een groot verschil is. Het bedienen van de audio via de bluetooth werkt nu erg vlot en stabiel.
Het hangt er natuurlijk wel vanaf van welke versie je komt. Mogelijk had ik nog een hele oude versie. Ik kan dus niet zeggen of het voor iedereen zo'n groot verschil zal zijn ;)
Mijn versie was nog uit 2014 en het was na de update inderdaad ook echt veel sneller dus ik raad iedereen aan om hem te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

tim.w schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 23:58:
[...]

Hem misschien niet, maar mij is het wel gelukt.

Supermakkelijk proces en het was vrij vlot geregeld. Daarna significant minder delay in de audio feed naar de auto toe. Verder merk ik er weinig van, want behalve als stereo unit met bluetooth gebruik ik het niet. Maar dat deel is nu een stuk prettiger geworden in ieder geval.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Mijn CT maakt tijdens het remmen een krakend/tikkend geluid. Vooral bij fors remmen of bij het laatste stuk van remmen tot stilstand.

Iemand die dit wel eens ooit eerder heeft gehad? Bij de laatste inspectie (half jaartje terug) waren de remmen nog ruim op dikte dus het lijkt me niet dat die nu ineens op zullen zijn.

Binnenkort moet ie voor de 210k beurt maar ik ben bang dat men de remmen preventief gaat vervangen om het op te lossen terwijl er misschien wat anders aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetrueman2
@Aomi Dat doet mijn CT ook, al hoor ik het alleen vlak voor stilstand (<10km/u). Is bij mij begonnen sinds de schijven + blokken (beiden brembo) voor zijn vervangen bij 135k. Dat is nu zo'n 30k geleden en het bijgeluid is er niet om veranderd.

Ik merk geen verschil qua remafstand of prestaties, zo hinderlijk vind ik het nou ook niet om ze nog eens te laten vervangen. Mijn monteur kon er ook geen bijzonderheden aan vinden, mits nog voldoende op dikte zou ik het zo laten of hooguit eens een balletje opgooien bij de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
thetrueman2 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 23:35:
@Aomi Dat doet mijn CT ook, al hoor ik het alleen vlak voor stilstand (<10km/u). Is bij mij begonnen sinds de schijven + blokken (beiden brembo) voor zijn vervangen bij 135k. Dat is nu zo'n 30k geleden en het bijgeluid is er niet om veranderd.

Ik merk geen verschil qua remafstand of prestaties, zo hinderlijk vind ik het nou ook niet om ze nog eens te laten vervangen. Mijn monteur kon er ook geen bijzonderheden aan vinden, mits nog voldoende op dikte zou ik het zo laten of hooguit eens een balletje opgooien bij de garage.
Ja het remmen tot vlak voor stilstand is 't ergste deel idd. Maar ik merk verder ook geen remverlies of remverschil. Zolang het geen kwaad kan vind ik het prima maar ik ben wel benieuwd waar het door komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:28
Bij Louwmans in Utrecht doen ze per mei alleen nog maar het onderhoud voor de bovenkant van het huidige gamma (RC F, RX, LC en LS). Dat is wel balen na er 8 jaar lang te zijn gekomen voor het onderhoud van 2 CTs en m'n huidige RC.

Mijn afspraak is nu doorgeschoven naar hun locatie in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Is dat 'n tijdelijke maatregel vanwege Corona?
Het is niet te hopen dat ze dat op meerdere locaties gaan doen.
Die van mij gaat altijd naar Breda, maar daar wordt de garage gedeeld met die van Toyota dus verwacht 't daar niet. Anders zou 't voor mij wel een reden zijn om niet meer naar de merkdealer te gaan. Dan maar geen Lexus Servicecard enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Paprika schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:03:
Bij Louwmans in Utrecht doen ze per mei alleen nog maar het onderhoud voor de bovenkant van het huidige gamma (RC F, RX, LC en LS). Dat is wel balen na er 8 jaar lang te zijn gekomen voor het onderhoud van 2 CTs en m'n huidige RC.

Mijn afspraak is nu doorgeschoven naar hun locatie in Amsterdam.
Precies dit ook bij mij. Best wel balen. Ik werk vlakbij en woon in Vianen.

Wat ga jij nu doen voor je onderhoud? Ik twijfel tussen de Toyota dealer en Profile (beide Vianen). Heb goede ervaring met de Profile goede met banden van onze beide auto's.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Boeryepes schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:38:
[...]

Precies dit ook bij mij. Best wel balen. Ik werk vlakbij en woon in Vianen.

Wat ga jij nu doen voor je onderhoud? Ik twijfel tussen de Toyota dealer en Profile (beide Vianen). Heb goede ervaring met de Profile goede met banden van onze beide auto's.
Ik rij wel naar Amsterdam voorlopig. Dealer stempel heeft nog wel enige meerwaarde op een auto van 60-65k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Paprika schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:49:
[...]

Ik rij wel naar Amsterdam voorlopig. Dealer stempel heeft nog wel enige meerwaarde op een auto van 60-65k.
Daar heb ik nog niet aan gedacht. De mijne is 6jr en 80k. Ik ben van plan deze lang te houden.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
Ik switch tijdens het rijden regelmatig tussen de radio en iphone bron voor muziek. Is er een mogelijkheid om audiobronnen die je niet gebruikt (zoals Aux, AM etc.) uit te schakelen?

Nu moet ik namelijk 5 keer op de knop drukken voordat ik geswitcht ben :+

[ Voor 4% gewijzigd door tim.w op 08-06-2020 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Op de middenconsole zitten daar toch ook gewoon knoppen voor?
Bediening van multimedia en systemen is gewoon niet top bij de CT. Ook de boordcomputer staat vol met onzinnige informatie waarbij je ook tig keer op de knop moet drukken voordat je bij het gewenste menu bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borisvt
  • Registratie: November 2017
Aanbieden van producten op het forum is niet toegestaan. Dit mag via de vraag & aanbod.

[ Voor 76% gewijzigd door deepbass909 op 09-06-2020 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 09:42
Iemand met ervaring met een fijne fietsdrager voor 2 fietsen, voor ons fijne autootje?

[ Voor 10% gewijzigd door Jasper op 13-07-2020 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
Heeft je CT een trekhaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 09:42
Nee. Dus of iets op het dak, of achterop het raam/klep?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
https://www.rameder.nl/fi...dragers-op-de-achterklep/

Redelijke prijs ook, vergeleken met Thule

[ Voor 21% gewijzigd door Boeryepes op 24-07-2020 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
Jasper schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:49:
[...]

Nee. Dus of iets op het dak, of achterop het raam/klep?
Zelf zou ik dan kiezen voor, op de achterklep. Dan hoef je de fietsen minder hoog te tillen en je kan onderweg de fietsen in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

tim.w schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:44:
Ik switch tijdens het rijden regelmatig tussen de radio en iphone bron voor muziek. Is er een mogelijkheid om audiobronnen die je niet gebruikt (zoals Aux, AM etc.) uit te schakelen?

Nu moet ik namelijk 5 keer op de knop drukken voordat ik geswitcht ben :+
Uitschakelen niet, ik kon wel de volgorde van de knoppen wijzigen, waardoor er ongebruikte meuk achteraan stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
Hooglander1 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 08:18:
[...]

Uitschakelen niet, ik kon wel de volgorde van de knoppen wijzigen, waardoor er ongebruikte meuk achteraan stond.
Hoe kan je deze volgorde wijzigen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

tim.w schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:33:
[...]

Hoe kan je deze volgorde wijzigen? :)
Ik geloof ergens diep in de settings -> audio, maar ik zou het zo niet meer kunnen herinneren. Hangt misschien ook af van welke versie je precies hebt. Ik heb een 2014 LL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Hebben jullie ook last van hoe laag de auto op de weg ligt? En dan bedoel ik met drempels?
Hoe langzaam ik sommige ook neem, het is standaard dat mijn voorbumper over de grond schaaft. Ook bij het opdraaien van een verhoogde oprit. Inmiddels hangt heel m'n bumperlip al los onder de auto. Het begint echt irritant te worden want het valt niet te voorkomen heb ik 't idee. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Bij de leen CT200's die ik meegehad heb nooit een probleem gemerkt, en daar reed ik ook woonwijken, opritten en hellingen mee.

Is ie verlaagd, of ander metaal en rubber eronder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:34
Aomi schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:05:
Hebben jullie ook last van hoe laag de auto op de weg ligt? En dan bedoel ik met drempels?
Hoe langzaam ik sommige ook neem, het is standaard dat mijn voorbumper over de grond schaaft. Ook bij het opdraaien van een verhoogde oprit. Inmiddels hangt heel m'n bumperlip al los onder de auto. Het begint echt irritant te worden want het valt niet te voorkomen heb ik 't idee. :/
Ik heb 11 maand een CT200h uit 2013 gehad en herken het wel degelijk. Ik had dan geen schade maar wist wel dat hij voor laag lag. De onderlip meermaals (zachtjes) geschaafd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ik heb vast weleens geschaafd met de CT (maar ook met mijn huidige Yaris) maar ik heb geen vaste route gehad met zulke dramadrempels dat er onderdelen los komen.
Ik heb wel het idee dat gemeenten drempels "gemener" aan het maken zijn. Met name Oosterhout NB verdenk ik ervan expres geulen gegraven te hebben voor voorheen nette drempels. Met 30 km/u mag je dan inderdaad je bumper achterin laden en doorrijden naar schadeherstel. Ik vraag me eigenlijk af of wegbeheerders aansprakelijk gesteld kunnen worden voor schade in dat soort gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Bij mij ligt er eentje op de route naar de supermarkt, onvermijdelijk helaas. Zelfs stapvoets schraapt ie er nog over. Maar vandaag reed ik achteruit een verhoogd parkeervak uit en toen had ik dus 't idee dat de hele onderkant er af kwam. Bumperlip dus helemaal los.

Voor zover ik weet is ie niet verlaagd, velgen zijn de standaard 17inch velgen en de banden zijn 'gewoon' 215/45/r17 (continentals).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Aomi schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:42:
Bij mij ligt er eentje op de route naar de supermarkt, onvermijdelijk helaas. Zelfs stapvoets schraapt ie er nog over. Maar vandaag reed ik achteruit een verhoogd parkeervak uit en toen had ik dus 't idee dat de hele onderkant er af kwam. Bumperlip dus helemaal los.

Voor zover ik weet is ie niet verlaagd, velgen zijn de standaard 17inch velgen en de banden zijn 'gewoon' 215/45/r17 (continentals).
Dan is het dikke pech helaas. Kunt de bandenspanning nog controleren maar dat is mm werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
KnoxNL schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:45:
[...]

Dan is het dikke pech helaas. Kunt de bandenspanning nog controleren maar dat is mm werk.
Bandenspanning is prima. Waren die leen CT's van de eerste generatie of van de facelift? Ik heb ooit begrepen dat bij de facelift het onderstel wel gewijzigd is.

Die van mij is dus van de eerste generatie (mid 2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Niet zo dramatisch als omschreven. Maar er zijn zeker drempels waar ik steevast op schuur, zelfs op lage snelheden.

Er zit een schuurrandje onder volgens mij, dus ik lig er niet wakker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Aomi schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:58:
[...]

Bandenspanning is prima. Waren die leen CT's van de eerste generatie of van de facelift? Ik heb ooit begrepen dat bij de facelift het onderstel wel gewijzigd is.

Die van mij is dus van de eerste generatie (mid 2012)
Facelift denk ik, ze hebben altijd maar weinig km's (onder 10.000).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
Mijn 2011 met 16 inch heeft hier niet veel last van. Alleen met vier man en volle bepakking moet je wel echt rustig aan doen. Als je er alleen in zit vind ik zelfs dat je door de straffe vering best vlot over veel drempels kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Heb je een voorbeeld van drempels (streetview) waar je dit probleem ervaart? Mijn 2012 LL wilde nog wel eens wat schrapen. Met de RC heb ik er minder last van, maar misschien ben ik wel gewoon veel voorzichter geworden.

Over fietsdragers gesproken. Het is niet de meest goedkope oplossing, maar het ziet er wel leuk uit al zeg ik het zelf :p.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2aFoyjlNvxNZwlo2csZczCzrPd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/askYOBv3acrz2QY4AxVlfwoF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Paprika schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:33:
Heb je een voorbeeld van drempels (streetview) waar je dit probleem ervaart? Mijn 2012 LL wilde nog wel eens wat schrapen. Met de RC heb ik er minder last van, maar misschien ben ik wel gewoon veel voorzichter geworden.
Die drempel die ik eerder beschreef bij de supermarkt staat helaas niet goed op streetview:
https://www.google.nl/map...SpOCUw!2e0!7i13312!8i6656

De verhoogde parkeerplaats waar ik eerder over schreef is deze (waar de zwarte Picanto geparkeerd staat):
https://www.google.nl/map...kFVUOA!2e0!7i13312!8i6656

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Aomi schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:27:
[...]
De verhoogde parkeerplaats waar ik eerder over schreef is deze (waar de zwarte Picanto geparkeerd staat):
Zo op het eerste gezicht ziet dit er niet heel spannend uit als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Paprika schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:36:
[...]

Zo op het eerste gezicht ziet dit er niet heel spannend uit als je het mij vraagt.
Tja, streetview vertekent wel een beetje natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Aomi schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:38:
[...]

Tja, streetview vertekent wel een beetje natuurlijk.
Absoluut. Ik zat even te kijken hier in Utrecht en die zien er op streetview inderdaad een stuk minder indrukwekkend uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
Aomi schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:27:
[...]
Tja de weg loopt eerst een beetje naar beneden in een goot en dan weer omhoog de parkeerplaats op. Bij dat soort situaties schuurt die van mij ook wel eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Is niet heel spannend, maar het zou mij niet verbazen als ik daar ook zou schuren moet ik zeggen.

Die eerste drempel is idd superlomp, maar dat zie je ook aan de beschadigingen aan de bovenkant, zo eentje heb ik er hier ook in de buurt.

Die parkeerplaats is tricky, het is hoger dan het lijkt volgens mij, ik zou die zo schuin mogelijk pakken als het ff kan.

https://goo.gl/maps/jxucbA3HQx74EotB9

Op streetview ziet bovenstaande er ook niet zo spannend uit, maar hij is flink steil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
SkyThes schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:40:
[...]

Tja de weg loopt eerst een beetje naar beneden in een goot en dan weer omhoog de parkeerplaats op. Bij dat soort situaties schuurt die van mij ook wel eens.
Nu zie ik 't inderdaad. Dat is best 'n gat eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Hooglander1 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:41:
Is niet heel spannend, maar het zou mij niet verbazen als ik daar ook zou schuren moet ik zeggen.

Die eerste drempel is idd superlomp, maar dat zie je ook aan de beschadigingen aan de bovenkant, zo eentje heb ik er hier ook in de buurt.

Die parkeerplaats is tricky, het is hoger dan het lijkt volgens mij, ik zou die zo schuin mogelijk pakken als het ff kan.

https://goo.gl/maps/jxucbA3HQx74EotB9

Op streetview ziet bovenstaande er ook niet zo spannend uit, maar hij is flink steil.
Met het oprijden was het een lichte schraap. Met het (achteruit) eraf rijden kwam dus de hele bumperlip los. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FJRAB1cfIs80ORIS4vTG7ws6-7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BinEqvTA9q4nAsa0MrJG7fJO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Aomi schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:45:
[...]

Met het oprijden was het een lichte schraap. Met het (achteruit) eraf rijden kwam dus de hele bumperlip los. O+
Ja, waarom doe je dat dan ook? ;)

Los van die grap, zoiets lijkt me toch simpel weer vast te zetten? Verbaast me niet dat die los is gekomen bij zo'n oprit. Als je dat iets te snel doet is je voorwiel op het laagste punt en zakt je motorkap misschien nog net ff iets verder door vanwege zijn eigen gewicht. Als de lip dan blijft haken achter een steentje ben je de zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Is denk ik wel vast te zetten. Moet ie 'n keertje op de brug (of krik).

Maar ik was dus benieuwd of ik de enige ben met dit probleem. Anders de schokbrekers een keer vervangen. Maar ik lees dus al dat ik niet helemaal alleen ben met dit probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
Zullen de schokbrekers zijn!!

Heb het eerste irritante dingetje na 3 jaar. Mijn toeter deed het niet meer. Blijkt dat dat een prius/ct dingetje is. Moet een nieuwe klokveer/sleepring op. Besteld op ebay, maar kreeg helaas een verkeerde. Kon m bij lexus kopen voor 520 euro, maar die van ebay kostte 48 euro... heb m nu via ebay uit china gekocht voor 40 euro ongeveer, maar moet daar op wachten. Heb naar sloperijen gekeken maar daar stond niks en als er al wat stond verkochten ze de veer niet los...

Nu moet ik wachten dus op de bestelling en heb ik de ct geschorst. Heb gelukkig een tweede auto in de familie die niemand rijdt dus heb wel vervoer, maar wel een beetje irritant dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04:45

MLLL

Palm Treo 650

Valo schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:18:
Zullen de schokbrekers zijn!!

Heb het eerste irritante dingetje na 3 jaar. Mijn toeter deed het niet meer. Blijkt dat dat een prius/ct dingetje is. Moet een nieuwe klokveer/sleepring op. Besteld op ebay, maar kreeg helaas een verkeerde. Kon m bij lexus kopen voor 520 euro, maar die van ebay kostte 48 euro... heb m nu via ebay uit china gekocht voor 40 euro ongeveer, maar moet daar op wachten. Heb naar sloperijen gekeken maar daar stond niks en als er al wat stond verkochten ze de veer niet los...

Nu moet ik wachten dus op de bestelling en heb ik de ct geschorst. Heb gelukkig een tweede auto in de familie die niemand rijdt dus heb wel vervoer, maar wel een beetje irritant dus.
Zonder toeter is een auto toch prima rijdbaar?
De laatste keer dat ik de toeter gebruikt heb was ergens in 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:16
MLLL schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:26:
[...]

Komt niet door de apk denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 23:12
Ik heb min CT200h gekocht met 68.000km, vorig jaar mei. Staat nu op 78.000km en volgende beurt is(was) 90.000km of juli 2020.
APK is pas september 2021. Is het voor een CT200h bezwaarlijk om door te rijden tot de volgende APK/vakantie? Ik rij zo weinig dat er toch nauwelijks slijtage optreedt. Maar met alle gedoe van milieumotoren, EGR, korte houdbaarheid E10 (tank meestal Euro98) is het misschien verstandiger om toch de tijdinterval en niet de km interval aan te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ramon 73 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:05:
Ik heb min CT200h gekocht met 68.000km, vorig jaar mei. Staat nu op 78.000km en volgende beurt is(was) 90.000km of juli 2020.
APK is pas september 2021. Is het voor een CT200h bezwaarlijk om door te rijden tot de volgende APK/vakantie? Ik rij zo weinig dat er toch nauwelijks slijtage optreedt. Maar met alle gedoe van milieumotoren, EGR, korte houdbaarheid E10 (tank meestal Euro98) is het misschien verstandiger om toch de tijdinterval en niet de km interval aan te houden?
Ik denk, maar dat is puur een aanname, dat er zo weinig problemen met de CT200h's zijn mede vanwege de wat hoger liggende interval wat onderhoud betreft. Overigens heb ik altijd begrepen dat 'te weinig' rijden met een auto ook niet goed is. Het beste is een auto af op de snelweg. Een auto moet ook 'gesmeerd' blijven om slijtage te voorkomen. Maar goed kan een broodje aap verhaal zijn, geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
Ramon 73 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:05:
Een kleine beurt is niet zo duur.

Maar de interval is 15000km van de Ct. Als jij 'm met 68000 hebt gekocht (ik ga er even vanuit dat er toen een beurt is gedaan) dan moet ie met 83000km weer, en niet pas bij 90000km. Een paar weken/maanden rekken gaat wel maar een heel jaar rekken is wel riskant, of het moet zijn dat je de auto toch niet lang wil houden.

Die van mij staat inmiddels (probleemloos) op 221xxx km en (volgens het boekje althans) is er altijd om de 15000km een beurt uitgevoerd.

Ik denk inderdaad ook dat wat 13art zegt een grote rol speelt, de CTs zijn allemaal zo probleemloos vanwege de korte intervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
Gezien de apk interval en de lage kilometer stand is het een vrij nieuwe en waardevolle auto. Ik zou niet besparen op dat beurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 02:56
Moet je niet sowieso jaarlijks op onderhoud om nog aanspraak te maken op de hybrid health check garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:28

MrN

Beste mensen,

Per abuis heb ik mijn elektrisch inklapbare spiegel rechterkant van mijn lexus uit 2015 kapotgereden.
Gelukkig is het alleen de kap alleen kan ik deze kap nergens online vinden.

Iemand met een goed advies? De kleur is parelmoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Onderdelen kun je bij de dealer bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Sparco schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:53:
Moet je niet sowieso jaarlijks op onderhoud om nog aanspraak te maken op de hybrid health check garantie?
Voor die garantie moet je toch apart een keuring uit laten voeren (a 80 euro)?
Iig is dat vrij onnodig om te laten doen aangezien er vrijwel geen problemen met de accu's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Edit: nevermind, verkeerde topic

[ Voor 92% gewijzigd door Metalfreak op 20-10-2020 16:22 ]

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
MrN schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:22:
Beste mensen,

Per abuis heb ik mijn elektrisch inklapbare spiegel rechterkant van mijn lexus uit 2015 kapotgereden.
Gelukkig is het alleen de kap alleen kan ik deze kap nergens online vinden.

Iemand met een goed advies? De kleur is parelmoer.
Onderdelenlijn.nl of marktplaats en een goedkope spuiter/schadebedrijf zoeken...

Bij de dealer lijkt het me niet te doen qua prijs.
MLLL schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:26:
[...]

Toeter is een afkeur idd voor de apk. Te lang mee rondgereden met een defecte toeter helaas... geen rekening gehouden met het feit dat het onderdeel zo duur was bij de dealer en moeilijk verkrijgbaar is bij sloperijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.vanheusden
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-02-2024
Aanbieden van producten is op het forum alleen toegestaan in Vraag & Aanbod overig
Het algemeen beleid #verbodenanders

[ Voor 86% gewijzigd door deepbass909 op 11-11-2020 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Valo schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:45:
[...]
Toeter is een afkeur idd voor de apk. Te lang mee rondgereden met een defecte toeter helaas... geen rekening gehouden met het feit dat het onderdeel zo duur was bij de dealer en moeilijk verkrijgbaar is bij sloperijen.
Zijn toeters niet een beetje universeel? Er komt 12 volt op en het zegt toet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

bouwfraude schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:22:
[...]

Het is niet de toeter die stuk is, het is de aansturing in het stuurwiel dat stuk is. Dat is een zwak puntje ja, bij mijn Prius maakt het ook uit hoe ik op de toeter ram of die toeoeoeoeot zegt of t..t..tt...t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
bouwfraude schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:22:
[...]

Of tudelututu-tudelututu-tu natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 02:56
Nu het weer kouder wordt wil ik de winterbanden weer monteren. Vorige keer heb ik dit gedaan met de krik die in de koffer zit. (soort van schroefkrik). De krik op het aangeduide punt gezet op de 'pinch rail' en de auto omhoog gekrikt en dit x4 voor elke band en klaar.

Nu heb ik een hydraulische garagekrik +2 as steunen gekocht en moet ik dus de krikpunten onder de motor gebruiken en onder het koffer. Deze staan goed aangegeven in de handleiding.

Maar waar plaats ik de as steunen of de bokken? Hierover vind ik niets in de handleiding terug.
De steunen plaatsen op de 'pinch rail' lijkt me niet ideaal omdat dit heel fragiel aanvoelde...

[ Voor 49% gewijzigd door Sparco op 01-12-2020 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
Sparco schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:02:
Nu het weer kouder wordt wil ik de winterbanden weer monteren. Vorige keer heb ik dit gedaan met de krik die in de koffer zit. (soort van schroefkrik). De krik op het aangeduide punt gezet op de 'pinch rail' en de auto omhoog gekrikt en dit x4 voor elke band en klaar.

Nu heb ik een hydraulische garagekrik +2 as steunen gekocht en moet ik dus de krikpunten onder de motor gebruiken en onder het koffer. Deze staan goed aangegeven in de handleiding.

Maar waar plaats ik de as steunen of de bokken? Hierover vind ik niets in de handleiding terug.
De steunen plaatsen op de 'pinch rail' lijkt me niet ideaal omdat dit heel fragiel aanvoelde...
En, wat heb je gedaan? Ik heb dat wel telkens gewoon op die pinch rail gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetrueman2
Goedemorgen tweakers,

Na 2,5 probleemloze jaren in mijn CT start deze sinds gisteren avond met veel geratel en stoten op als de ICE aan slaat. Het geluid klinkt precies zo als de post hier onder, daarom heb ik de auto direct uit gezet en er niet mee gereden.
vliegenmepper schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:26:
Link: YouTube: Vreemd geluid

Geluid zit tussen de 0:11 en 0:20. Daarna loopt de motor weer normaal.
Ik heb de afgelopen week ~1000km afgelegd zonder bijgeluiden of bijzonderheden en gebruik de auto met regelmaat (afstand tussen de 5-200km/dag). De KM stand is ~175dkm, het EGR systeem (pijpje, koeler, inlaat) is bij 150dkm gereinigd en leek toen weinig vervuiling te bevatten. Ik rijd in een exemplaar uit 2012.

Nu dan de vraag; hoe verder? De auto is afgezien van dit geratel in goede staat. Ik verdenk de koppakking, maar durf met dit bijgeluid niet goed naar een garage te rijden. afslepen dan maar? Dealer of een merkloze garage? wat denken jullie?

[ Voor 6% gewijzigd door thetrueman2 op 25-12-2020 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleTweak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:42
Ik heb een Lexus CT gehad uit 2011 die dit geluid ook had bij een koude start. Ik heb er nooit naar laten kijken en er daarna nog 200.000km bijgereden. Het geluid had ik vaak alleen kort bij koude start met koud weer. Het geluid is nooit weggegaan en de auto deed het verder altijd prima.

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dat geluid klinkt alsof hij bij de start niet op alle cilinders loopt als ze weer allemaal mee doen loopt het mooi rustig. Ik ga eens in het jaar naar een VETOS garage. Toyota specialisten maar wat gunstiger dan de dealer.
Pagina: 1 ... 29 ... 33 Laatste