Toon posts:

Lexus CT200H

Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste
Acties:

• vliegenmepper
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-03 19:58
thetrueman2 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:49:
Goedemorgen tweakers,

Na 2,5 probleemloze jaren in mijn CT start deze sinds gisteren avond met veel geratel en stoten op als de ICE aan slaat. Het geluid klinkt precies zo als de post hier onder, daarom heb ik de auto direct uit gezet en er niet mee gereden.

[...]

Ik heb de afgelopen week ~1000km afgelegd zonder bijgeluiden of bijzonderheden en gebruik de auto met regelmaat (afstand tussen de 5-200km/dag). De KM stand is ~175dkm, het EGR systeem (pijpje, koeler, inlaat) is bij 150dkm gereinigd en leek toen weinig vervuiling te bevatten. Ik rijd in een exemplaar uit 2012.

Nu dan de vraag; hoe verder? De auto is afgezien van dit geratel in goede staat. Ik verdenk de koppakking, maar durf met dit bijgeluid niet goed naar een garage te rijden. afslepen dan maar? Dealer of een merkloze garage? wat denken jullie?
Is dit de eerste keer dat je dit geratel hoort? Omdat het volgens de (officiële Lexus)dealer geen problemen kon opleveren, was ik er nog even mee doorgereden. (achteraf bleek dit foutieve informatie te zijn!) Zelf heb ik er denk ik nog enkele honderden kilometers mee doorgereden voordat er echte problemen ontstonden.

Uiteindelijk begon de motor problemen te vertonen. Direct na het starten brandde het lampje dat de motor oververhit was, terwijl de auto meer dan 24u niet aan was geweest. Omdat de dealer bij mij om de hoek zat, ben ik eigenwijs naar de dealer gereden (10-15 min), dit heeft geen extra schade opgeleverd. Daar bleek het de koppakking te zijn. Omdat er veel arbeid in zit, kostte dit grapje 2500 euro.

Mijn advies: zo snel mogelijk aanpakken.

Zelf gaat mijn voorkeur altijd uit naar een merk dealer in dit geval Toyota/Lexus.

Als je dit geluid net pas hoorde, zou ik direct een garage afspraak maken (mocht je de reparatie de moeite vinden) en als het niet te ver is, er zelf naartoe rijden. Als je meer problemen hebt, zoals ook brandende motorstoringslampjes, zou ik laten afslepen. De monteur wist mij namelijk te vertellen dat als je hier te lang mee doorrijdt je, je hele motor in de soep rijdt waardoor er een nieuw blok in zou moeten.

Succes!

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06:41
Ja, dit is de eerste keer dat ik iets merk van een rauwe/haperende start. De afgelopen 70dkm waren probleemloos, maar deze start was gelijk heftig mis. Daarom binnen 5 seconden de auto uit gezet en niet meer ingeschakeld. Er gingen overigens geen lampjes branden oid, hij was 'ready' en dat was het.

Oliepeil en koelvloeistof niveau waren beiden normaal, geen vreemde consistentie of kleur.

Je gaf in jouw posts destijds aan het contact met Lexus amersfoort als prettig te ervaren. Ik ben er 2x met mijn auto geweest voor onderhoud, maar ben geswitched naar een eenmanszaak ivm de betere nazorg (50km weg). De dealer in Amersfoort is wel wel de dichtstbijzijnde locatie om de auto heen te brengen (15km weg).

En natuurlijk de hamvraag.. rijdt jouw CT nog? Is het probleem na deze reparatie niet meer terug gekomen? :)

Dank voor jullie input tot dusver!

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

• vliegenmepper
thetrueman2 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 19:46:
[...]

Ja, dit is de eerste keer dat ik iets merk van een rauwe/haperende start. De afgelopen 70dkm waren probleemloos, maar deze start was gelijk heftig mis. Daarom binnen 5 seconden de auto uit gezet en niet meer ingeschakeld. Er gingen overigens geen lampjes branden oid, hij was 'ready' en dat was het.

Oliepeil en koelvloeistof niveau waren beiden normaal, geen vreemde consistentie of kleur.

Je gaf in jouw posts destijds aan het contact met Lexus amersfoort als prettig te ervaren. Ik ben er 2x met mijn auto geweest voor onderhoud, maar ben geswitched naar een eenmanszaak ivm de betere nazorg (50km weg). De dealer in Amersfoort is wel wel de dichtstbijzijnde locatie om de auto heen te brengen (15km weg).

En natuurlijk de hamvraag.. rijdt jouw CT nog? Is het probleem na deze reparatie niet meer terug gekomen? :)

Dank voor jullie input tot dusver!
Destijds was ik inderdaad tevreden over Lexus Amersfoort, maar daar ben ik later ook van terug gekomen. Niet zozeer vanwege de reparatie aan de koppakking, maar de nazorg bij andere beurten liet te wensen over.

In eerste instantie had ik ook geen last van andere meldingen, auto was "ready" en alle vloeistoffen waren zoals ze moeten zijn. Later kwamen er andere meldingen bij (motor/vloeistoffen oververhit) en ben ik gestopt met rijden/auto z.s.m. laten repareren.

Na de reparatie is het probleem verholpen. Ondertussen ben ik 30dkm verder en heeft het probleem zich niet meer voorgedaan. Mijn Lexus rijdt nog steeds dapper rond en binnenkort hoop ik de 300dkm te halen.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-03 20:01
vliegenmepper schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 20:55:
[...]

Mijn Lexus rijdt nog steeds dapper rond en binnenkort hoop ik de 300dkm te halen.
Mooi doel! Heb je ooit iets met de accu (moeten) laten doen?

📷 Insta

• vliegenmepper
Jasper schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 22:26:
[...]

Mooi doel! Heb je ooit iets met de accu (moeten) laten doen?
Nee. Ik heb twee keer een hybride Health check laten uitvoeren. De meest recente was met 245dkm en daar kwamen geen bijzonderheden uit. Dus zover ik weet is de accu nog goed.

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hier staat ook wat over kloppen bij de start, condensvorming vanwege de koude:

https://toyotahybrideforu...opic.php?t=2949&start=225

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 08:45
Klinkt logisch, zo geredeneerd: Het kloppen wordt dan direct veroorzaakt door water in de in de cilinder. Als dat door condens is, is het enkel bij de start en verdwijnt het met het water door de uitlaat. Is het door een lekke koppakking, dan lekt er continue koelvloeistof de cilinder in. Dan zou je koelvloeistofniveau ook moeten dalen.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

vliegenmepper schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 20:55:
[...]

Destijds was ik inderdaad tevreden over Lexus Amersfoort, maar daar ben ik later ook van terug gekomen. Niet zozeer vanwege de reparatie aan de koppakking, maar de nazorg bij andere beurten liet te wensen over.

In eerste instantie had ik ook geen last van andere meldingen, auto was "ready" en alle vloeistoffen waren zoals ze moeten zijn. Later kwamen er andere meldingen bij (motor/vloeistoffen oververhit) en ben ik gestopt met rijden/auto z.s.m. laten repareren.

Na de reparatie is het probleem verholpen. Ondertussen ben ik 30dkm verder en heeft het probleem zich niet meer voorgedaan. Mijn Lexus rijdt nog steeds dapper rond en binnenkort hoop ik de 300dkm te halen.
Zou wel een leuke zijn voor Autoweek klokje rond.

• vliegenmepper
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:03:
[...]

Zou wel een leuke zijn voor Autoweek klokje rond.
Een klokje rond keuring ga ik niet doen. Ik hoef niet zo graag op youtube te komen. ;) Maar omdat ik twijfels had over de dealer (in ieder geval op service gebied) heb ik besloten om door CarRec (woon in de buurt) wel een klokjerond achtige keuring uit te laten voeren. En ik wil graag de conclusie delen omdat ik positief verrast was. (255dkm op de teller)

Het bekende gele papiertje was slechts voor iets meer dan de helft beschreven :*)

- Stuur staat iets naar links
- Trilt licht op de snelweg
- Velg rechtsachter met slag aanwezig
- Banden achter licht gecupt
- Stuurbekrachtiging lijkt te variëren, voornamelijk bij inparkeren.
- Remwerking is matig, moet hard trappen voordat de ABS inslaat. (minder dan verwacht, maar zeker niet gevaarlijk)
- Onderstel wat bonkig met het nemen van drempels.

Op de remwerking na (die ik niet zo ervaar), niks verrassend en extra reparaties die er binnenkort aankomen. Ik weet in ieder geval wel dat de lexus dealer goed onderhoud uitvoert, want na de vervanging van de koppakking is de motor weer erg netjes en goed in elkaar gezet. Ook alle slangetjes en clipjes waren weer netjes teruggezet zoals het hoort. Volgens de keurmeester zie je het nog wel anders (ook bij merkdealers).

De keurder was ook verbaasd over de staat van de rubbers, weinige roest en ontbreken van elke vorm van lekkage (of zweet). "Ik snap niet hoe lexus het voor elkaar krijgt om zulke goede auto's te bouwen en dat ze na 9 jaar nog steeds zo goed in elkaar zitten. Onvoorstelbaar". Dus dat was heel fijn om te horen.

Wat ook wel grappig was, is toen een andere monteur achteraf vroeg of de lexus z’n reputatie eer aan deed. Waarop de monteur/keurder antwoordde “tja het is een Lexus. Eigenlijk super goed. Zo goed dat ik niet snap dat de auto nog zo goed is. Als ik ooit een goed rijdende en probleemloze auto zoek dan weet ik wel. Lexus. In ieder geval geen Mercedes of bmw”. Dat was ook leuk om te horen.

Conclusie: ik blijf er nog een tijdje vol vertrouwen in rondrijden en voor de onderhoudskwaliteit zit ik bij Lexus Amersfoort goed. (de service daarentegen... O-) )

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22-03 08:49
Leuk om te lezen!
De mijne staat inmiddels bijna op 230dkm. Helaas is het tikkende geluid bij het remmen nog steeds aanwezig, maar de ABS grijpt gewoon in dus de remwerking lijkt mij nog goed.

Verder de afgelopen 30000km nog steeds probleemloos.

Herken me overigens wel in de punten hierboven. Mijn stuur staat ook niet helemaal recht (al 2 keer door de dealer recht laten zetten). Voorheen had ik ook veel last van trillingen op de snelweg. Bij de bandenwissel heb ik alle wielen laten balanceren. Toen waren de trillingen weg, maar nu beginnen ze weer heel licht terug te komen. Nog niet zo erg dat het storend is overigens.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Over dat tikkend geluid heeft iemand op priuschat wat geschreven. Hij heeft de homokineet vervangen.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Aomi schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:41:
Herken me overigens wel in de punten hierboven. Mijn stuur staat ook niet helemaal recht (al 2 keer door de dealer recht laten zetten).
Dit ooit gehad met een eerdere CT200h. Na veel zoeken en proberen bleek de electrische stuurbekrachting een fout 'nulpunt' te hebben. Dit was spontaan opgetreden. Was een fix van niks na maanden zoeken.

• Aomi
Boeryepes schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:43:
[...]

Dit ooit gehad met een eerdere CT200h. Na veel zoeken en proberen bleek de electrische stuurbekrachting een fout 'nulpunt' te hebben. Dit was spontaan opgetreden. Was een fix van niks na maanden zoeken.
Eerst stond het stuur teveel naar rechts bij mij, toen recht laten zetten. Na de bandenwissel stond het stuur weer teveel naar links. Vervolgens weer recht laten zetten. Die laatste keer is niet nauwkeurig gebeurd denk ik, want hij staat een klein beetje naar rechts weer.
Maasluip schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:16:
Over dat tikkend geluid heeft iemand op priuschat wat geschreven. Hij heeft de homokineet vervangen.
Elders las ik weer dat het ook door speling op de remklauw kan komen.

Hoe dan ook, wat ik begreep is het niet nodig om er iets aan te doen. Het is ook niet storend, je hoort het alleen als de radio uit staat.

• Valo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-02 20:43
thetrueman2 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:49:
Goedemorgen tweakers,

Na 2,5 probleemloze jaren in mijn CT start deze sinds gisteren avond met veel geratel en stoten op als de ICE aan slaat. Het geluid klinkt precies zo als de post hier onder, daarom heb ik de auto direct uit gezet en er niet mee gereden.

[...]

Ik heb de afgelopen week ~1000km afgelegd zonder bijgeluiden of bijzonderheden en gebruik de auto met regelmaat (afstand tussen de 5-200km/dag). De KM stand is ~175dkm, het EGR systeem (pijpje, koeler, inlaat) is bij 150dkm gereinigd en leek toen weinig vervuiling te bevatten. Ik rijd in een exemplaar uit 2012.

Nu dan de vraag; hoe verder? De auto is afgezien van dit geratel in goede staat. Ik verdenk de koppakking, maar durf met dit bijgeluid niet goed naar een garage te rijden. afslepen dan maar? Dealer of een merkloze garage? wat denken jullie?
En is ie inmiddels gerepareerd? Wat was je kwijt?

• thetrueman2
Update: eind vorige week de ANWB voor laten rijden. Het geluid kwam na het starten enkele seconden voor (2-3 seconden, korter dan voorheen) en verdween daarna. Motor uitgezet en de WW heeft een 2e auto laten komen met een ODB2 scanner, motor een uur af laten koelen. Geen rauwe start meer na aankomst 2e auto. Deze meneer heeft alles beluisterd en doorgemeten.

Conclusie: alle cillinders doen mee. Injectoren, bobines en bougies werken goed. Ook doormeten van de boordcomputer gaf geen storingen weer.

Ik ben vervolgens naar huis gereden en later nog naar de dealer om ook daar de computer uit te laten lezen. Niks te vinden en het motortje start en loopt sindsdien weer probleemloos. Het zit me niet helemaal lekker, maar ik schrijf het ratelen voor nu maar toe aan de kou en mogelijk wat opbouw van vocht.

Om nou uit voorzorg de pakking te laten vervangen is me wat te gortig. Ik houd de vloeistoffen in de gaten, als het terugkomt weet ik hoe laat het is. Intussen ben ik al een paar honderd probleemloze kilometers verder :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• baromaro
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 04-05-2022
Inmiddels kan ik me ook melden in dit topic. Dit weekend mijn CT200h (bij 2015) opgehaald. De reden waarom ik me meld is een omtrent de voice assistent. Het lijkt er nu op dat voice assistent alleen werkt om contacten te bellen, hij vraagt ook direct om een contact persoon. Echter las ik ook dat de assistent zou moeten werken i.c.m. de navigatie. "Navigeer naar huis" zou moeten werken met voice assistent. Ik heb een Lexus navigatiesysteem trouwens.

Zijn er twee verschillende versies binnen voice assistent of is er een update/instelling nodig om dit te kunnen gebruiken?

[Voor 3% gewijzigd door baromaro op 07-03-2021 16:23]

• vliegenmepper
baromaro schreef op zondag 7 maart 2021 @ 16:22:
Inmiddels kan ik me ook melden in dit topic. Dit weekend mijn CT200h (bij 2015) opgehaald. De reden waarom ik me meld is een omtrent de voice assistent. Het lijkt er nu op dat voice assistent alleen werkt om contacten te bellen, hij vraagt ook direct om een contact persoon. Echter las ik ook dat de assistent zou moeten werken i.c.m. de navigatie. "Navigeer naar huis" zou moeten werken met voice assistent. Ik heb een Lexus navigatiesysteem trouwens.

Zijn er twee verschillende versies binnen voice assistent of is er een update/instelling nodig om dit te kunnen gebruiken?
Zover ik weet zit er maar 1 type spraakbesturing op. In mijn 2012 model werkt het naar behoren. Door de spraakassistentknop op het stuur ik te drukken kan ik gewoon navigatie commando’s geven zoals “ga naar huis” (ipv “navigeer naar huis” zoals jij post) of “laatste bestemming verwijderen”. De spraakassistent luistert vrij specifiek. Als het commando onbekend is, krijg je geen tot slechte responds

Herkent jouw assistent de commando’s niet of komen er gekke associaties zoals “afhaalchinees” ipv “ga naar huis”

• Boeryepes
  • Niet online
baromaro schreef op zondag 7 maart 2021 @ 16:22:

Ik heb een laat 2014 model LL en als ik op de stemcommandoknop druk, heb ik de optie 'naar huis'.

Het gebruiken doe ik niet, mijn stem pakt ie niet goed op.

• baromaro
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 04-05-2022
vliegenmepper schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 22:11:
[...]

Zover ik weet zit er maar 1 type spraakbesturing op. In mijn 2012 model werkt het naar behoren. Door de spraakassistentknop op het stuur ik te drukken kan ik gewoon navigatie commando’s geven zoals “ga naar huis” (ipv “navigeer naar huis” zoals jij post) of “laatste bestemming verwijderen”. De spraakassistent luistert vrij specifiek. Als het commando onbekend is, krijg je geen tot slechte responds

Herkent jouw assistent de commando’s niet of komen er gekke associaties zoals “afhaalchinees” ipv “ga naar huis”
Boeryepes schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 07:35:
[...]

Ik heb een laat 2014 model LL en als ik op de stemcommandoknop druk, heb ik de optie 'naar huis'.

Het gebruiken doe ik niet, mijn stem pakt ie niet goed op.
Nog steeds niet werkend gekregen. Na het indrukken van de voice knop op het stuur krijg ik direct te horen, spreek de naam van uw contact. Iets andere zeggen werkt ook niet zoals "naar huis"

Ook heb ik problemen met DAB+. Toen ik de auto ontving stonden er aantal DAB* kanalen voorgeprogrammeerd zoals q music non stop. Nadat ik de instellingen terug had gezet naar fabrieksinstellingen waren alle kanalen verdwenen en kon ik er ook geen vinden. Uiteindelijk met handmatig zoeken heb ik een aantal kanalen gevonden alleen zijn dit er maar 6 De enige dab+ kanalen die ik hier vind (Eindhoven) zijn Glow FM etc, lokale kanalen. Iemand een idee hoe ik alle kanalen kan vinden?

Edit:
Dab+ lijkt inmiddels geluk. (Handmatig zoeken -> essemble)

• max-96
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-03 22:41
Goedemorgen Tweakers,

Ook ik ben op zoek naar een Lexus CT 200h. Ik heb nu een mooi model gevonden uit 2012 voor een goede prijs. De kilometerstand is echter 220.000 km. Hij heeft in totaal 10 onderhoudsbeurten gehad, waarvan de laatste 2 in ieder geval netjes op tijd zijn geweest.

Ik lees vaak verhalen dat een hoge kilometerstand bij deze auto niet veel uitmaakt, mits goed onthouden, maar ik twijfel toch over een kilometerstand van 220.000. Ook heeft de auto over het algemeen goed onderhoud gehad, maar toch wel eens een beurt overgeslagen. Al ben ik er weinig tegengekomen met deze kilometerstand waarbij er nooit een beurt is overgeslagen.

Ik ben benieuwd naar jullie mening of dit een goede aankoop is.

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-03 14:10
max-96 schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:12:
Goedemorgen Tweakers,

Ook ik ben op zoek naar een Lexus CT 200h. Ik heb nu een mooi model gevonden uit 2012 voor een goede prijs. De kilometerstand is echter 220.000 km. Hij heeft in totaal 10 onderhoudsbeurten gehad, waarvan de laatste 2 in ieder geval netjes op tijd zijn geweest.

Ik lees vaak verhalen dat een hoge kilometerstand bij deze auto niet veel uitmaakt, mits goed onthouden, maar ik twijfel toch over een kilometerstand van 220.000. Ook heeft de auto over het algemeen goed onderhoud gehad, maar toch wel eens een beurt overgeslagen. Al ben ik er weinig tegengekomen met deze kilometerstand waarbij er nooit een beurt is overgeslagen.

Ben zelf ook stiekem aan het oriënteren op mijn volgende auto en de CT 200h staat hoog op het lijstje.
Zelf kijk ik altijd even op autoweek voor gebruikerservaringen:
https://www.autoweek.nl/reviews/lexus/ct/
Genoeg verhalen van mensen die vele kilometers hebben gereden met hoge standen.
https://www.autoweek.nl/r...us-ct-200h-hybrid-2012-4/

10 onderhoudsbeurten klinkt als minimaal 1 per jaar, wat gewoon netjes is. Wel geeft lexus aan dat je eigenlijk elke 15K langs moet komen, maar dat iemand 20K rijdt om na 1 jaar terug te komen is niet heel vreemd. Zou vooral kijken of de dure beurtjes zijn gedaan en niet 10x een kleine beurt:
https://www.louwman.nl/up...exus/LexusonderhoudCT.pdf

Wellicht tot ziens als ik een CT200h heb gekocht :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Probeer een 2e generatie (2014-) te vinden: stiller, iets comfortabeler en volgens sommige fora (geen eigen kennis/ervaring) zijn in deze 2e generatie wat technische problemen verholpen zoals het het vaker genoemde 'head gasket' probleem.

Ik ben aan mijn 3e toe (2011 Business Pro - 2015 25th Edition - nu 2014 Luxury Line). Verbruiken geen spatje olie. Na 1 jaar/25k komt de olie er geel weer uit.

17 inch velgen zijn het mooist maar meeste herrie/minste comfort. 16 inch vind ik het fijnste compromis. De standaard Yokogawa banden zijn prut/lawaaimakers. Michelin Crossclimates (allseason) bevallen mij uitstekend.

Ideale must haves (vind ik) :
- LED koplampen
- Adaptive cc
- Leer met stoelverwarming (standaard leer is erg glad, after market/deal geinstalleer leer vind ik beter)
- Mark en Levinson audio

Voorkom de standaard audio - Lexus heeft 3 niveaus: standaard, upgrade en ML. In de 1e gen is de upgradenaar mijn mening beter dan in de 2e gen. ML is van een heel ander niveau.

Er zijn meerdere type navigatie systemen. Let daar ook op. Ik heb de HDD versie (1e gen) en nu de microSD (2e gen). Beide bevielen prima maar de microSD versie is sneller en kun je zelf upgraden.

• max-96
chrisborst schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:49:
[...]

Ben zelf ook stiekem aan het oriënteren op mijn volgende auto en de CT 200h staat hoog op het lijstje.
Zelf kijk ik altijd even op autoweek voor gebruikerservaringen:
https://www.autoweek.nl/reviews/lexus/ct/

10 onderhoudsbeurten klinkt als minimaal 1 per jaar, wat gewoon netjes is. Wel geeft lexus aan dat je eigenlijk elke 15K langs moet komen, maar dat iemand 20K rijdt om na 1 jaar terug te komen is niet heel vreemd. Zou vooral kijken of de dure beurtjes zijn gedaan en niet 10x een kleine beurt:
https://www.louwman.nl/up...exus/LexusonderhoudCT.pdf

Wellicht tot ziens als ik een CT200h heb gekocht :)
Bedankt voor je advies! Als je het op die manier bekijkt vallen 10 beurten inderdaad wel mee en is het best netjes. Ben alleen benieuwd hoeveel kilometer ik hier nog bij zou kunnen rijden tot de auto "op" is.
Boeryepes schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:21:
Probeer een 2e generatie (2014-) te vinden: stiller, iets comfortabeler en volgens sommige fora (geen eigen kennis/ervaring) zijn in deze 2e generatie wat technische problemen verholpen zoals het het vaker genoemde 'head gasket' probleem.

Ik ben aan mijn 3e toe (2011 Business Pro - 2015 25th Edition - nu 2014 Luxury Line). Verbruiken geen spatje olie. Na 1 jaar/25k komt de olie er geel weer uit.

17 inch velgen zijn het mooist maar meeste herrie/minste comfort. 16 inch vind ik het fijnste compromis. De standaard Yokogawa banden zijn prut/lawaaimakers. Michelin Crossclimates (allseason) bevallen mij uitstekend.

Ideale must haves (vind ik) :
- LED koplampen
- Adaptive cc
- Leer met stoelverwarming (standaard leer is erg glad, after market/deal geinstalleer leer vind ik beter)
- Mark en Levinson audio

Voorkom de standaard audio - Lexus heeft 3 niveaus: standaard, upgrade en ML. In de 1e gen is de upgradenaar mijn mening beter dan in de 2e gen. ML is van een heel ander niveau.

Er zijn meerdere type navigatie systemen. Let daar ook op. Ik heb de HDD versie (1e gen) en nu de microSD (2e gen). Beide bevielen prima maar de microSD versie is sneller en kun je zelf upgraden.
Ik heb inderdaad gekeken naar een model vanaf 2014, maar dan wordt de auto ook weer een stuk duurder. Het model wat ik op het oog heb heeft 18 inch velgen, dat is wel een nadeel... Verder heeft het alle opties die ik zou willen.

Mag ik vragen waarom je de vorige modellen weg hebt gedaan? Is dat voor meer opties/nieuwer model? Of was de auto echt afgeschreven?

• Boeryepes
  • Niet online
max-96 schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:32:

Mag ik vragen waarom je de vorige modellen weg hebt gedaan? Is dat voor meer opties/nieuwer model? Of was de auto echt afgeschreven?
2x lease en nu in eigendom met een mobiliteitsvergoeding. Heb nog even getwijfeld aan de 300h - nog veel leuker maar nog duurder helaas.

Ik heb deze 2014 LL in 2018 gekocht en ben van plan deze op te rijden.

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-03 14:10
max-96 schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:32:
[...]

Bedankt voor je advies! Als je het op die manier bekijkt vallen 10 beurten inderdaad wel mee en is het best netjes. Ben alleen benieuwd hoeveel kilometer ik hier nog bij zou kunnen rijden tot de auto "op" is.
En auto is nooit echt "op", want je kan blijven repareren tot je een ons weegt. En per auto en per persoon verschilt het wanneer het punt komt dat je het zat bent en een andere auto gaat kopen. Persoonlijk zou ik altijd eerder voor een auto gaan met een hogere kilometerstand en jongere leeftijd dan andersom.
Het liefste wil je een auto die 10 a 15K per jaar rijdt of meer. Dat betekend vaak dat veel kilometers op de snelweg worden gereden en vaak met langere ritten. Dat is gewoon het beste voor een auto. Ook zijn mensen dat vaker geneigd om netjes de jaarlijkse beurtjes te doen.

Om de vraag te beantwoorden hoeveel kilometer je er nog bij kan rijden, hangt dat ook een beetje af hoeveel je per jaar wil gaan rijden. Er zijn genoeg lexus-sen ( als je dan zo schrijft) die enorm hoge kilometerstanden hebben. Dat zijn veel vaak de dikke v8-en.
Maar een CT200h zou met normaal onderhoud prima 300K kilometer moeten kunnen rijden, waarschijnlijk meer.
Dus dat zou zeker 80K zijn bij de auto die je nu op het oog hebt. Je kan dan uitrekenen hoeveel jaar je nog met die auto kan rijden voordat je op de 300K zit. Ook moet je meenemen hoe je hem wil gaan gebruiken. Dus lange stukken over de snelweg zal voor minder slijtage zorgen als allemaal korte stukjes door de stad.

Zelf ben ik van ruim 15K kilometer per jaar naar minder dan 5K per jaar gegaan. Wel pak ik de auto enkel voor lange stukken. Dus als ik voor een CT200h zou gaan zou ik een iets hogere kilometerstand minder erg vinden.
Wel heb ik gezien dat het prijsverschil soms erg minimaal is. Soms heb je voor 1 a 2K een auto met 60K minder kilometers.

Wat moet die ct200h kosten die je op het oog hebt?

• max-96
chrisborst schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:21:
[...]

En auto is nooit echt "op", want je kan blijven repareren tot je een ons weegt. En per auto en per persoon verschilt het wanneer het punt komt dat je het zat bent en een andere auto gaat kopen. Persoonlijk zou ik altijd eerder voor een auto gaan met een hogere kilometerstand en jongere leeftijd dan andersom.
Het liefste wil je een auto die 10 a 15K per jaar rijdt of meer. Dat betekend vaak dat veel kilometers op de snelweg worden gereden en vaak met langere ritten. Dat is gewoon het beste voor een auto. Ook zijn mensen dat vaker geneigd om netjes de jaarlijkse beurtjes te doen.

Om de vraag te beantwoorden hoeveel kilometer je er nog bij kan rijden, hangt dat ook een beetje af hoeveel je per jaar wil gaan rijden. Er zijn genoeg lexus-sen ( als je dan zo schrijft) die enorm hoge kilometerstanden hebben. Dat zijn veel vaak de dikke v8-en.
Maar een CT200h zou met normaal onderhoud prima 300K kilometer moeten kunnen rijden, waarschijnlijk meer.
Dus dat zou zeker 80K zijn bij de auto die je nu op het oog hebt. Je kan dan uitrekenen hoeveel jaar je nog met die auto kan rijden voordat je op de 300K zit. Ook moet je meenemen hoe je hem wil gaan gebruiken. Dus lange stukken over de snelweg zal voor minder slijtage zorgen als allemaal korte stukjes door de stad.

Zelf ben ik van ruim 15K kilometer per jaar naar minder dan 5K per jaar gegaan. Wel pak ik de auto enkel voor lange stukken. Dus als ik voor een CT200h zou gaan zou ik een iets hogere kilometerstand minder erg vinden.
Wel heb ik gezien dat het prijsverschil soms erg minimaal is. Soms heb je voor 1 a 2K een auto met 60K minder kilometers.

Wat moet die ct200h kosten die je op het oog hebt?
Dat ligt een beetje aan de situatie na corona. Als ik dagelijks naar kantoor zou moeten dan rij ik 30.000 km per jaar. Maar als het bijvoorbeeld 50/50 wordt dan kan ik rekenen op 15.000 km. Dat zouden dus wel enkel lange stukken zijn. Dan zou ik dus wel redelijk snel aan die 300.000 km zitten.

Het betreft een Luxury line en hij kost 9000 euro. Dat lijkt mij wel een erg nette prijs. Alleen dus de twijfel over de kilometerstand. Maar een lagere kilometerstand betekent ook meteen een paar duizend euro extra.

• max-96
Boeryepes schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:53:
[...]

2x lease en nu in eigendom met een mobiliteitsvergoeding. Heb nog even getwijfeld aan de 300h - nog veel leuker maar nog duurder helaas.

Ik heb deze 2014 LL in 2018 gekocht en ben van plan deze op te rijden.
Ik had ook even naar de 300h gekeken, mooie auto maar is voor mij de meerprijs (nog) niet waard.

• Bacchus
max-96 schreef op zondag 18 april 2021 @ 13:18:
[...]
Dat ligt een beetje aan de situatie na corona. Als ik dagelijks naar kantoor zou moeten dan rij ik 30.000 km per jaar. Maar als het bijvoorbeeld 50/50 wordt dan kan ik rekenen op 15.000 km. Dat zouden dus wel enkel lange stukken zijn. Dan zou ik dus wel redelijk snel aan die 300.000 km zitten.
Dat is flink wat voor een privérijder. Ik zou die 300.000 eigenlijk ook wel als minimum zien wat je van m.n. de accu mag verwachten. De eerste Priussen (II) die een nieuwe accu kregen hadden 550k en 350k gereden.
Het betreft een Luxury line en hij kost 9000 euro. Dat lijkt mij wel een erg nette prijs. Alleen dus de twijfel over de kilometerstand. Maar een lagere kilometerstand betekent ook meteen een paar duizend euro extra.
Je hebt hier wel een hele mooie auto, ik zou het vervangen van de accu bij +/- 400.000 km gewoon in de verwachte onderhoudskosten meerekenen. Dan moet je dus in een jaar of vier tegen de € 2.500 opsparen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aomi
chrisborst schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:49:
[...]

Hah... Dat verhaaltje komt mij bekend voor...

Maargoed. Ik was in het begin ook huiverig. Een auto met bijna 2 ton op de klok kopen. Bij elk ander (niet Japans) merk had ik het echt niet gedaan.
Bij de CT200 nog geen seconde spijt van gehad. Auto rijdt nog steeds alsof er pas een ton op de klok staat.

De enige 'kwaaltjes' die ik heb zijn eigenlijk niet eens kilometerstand gerelateerd (auto trekt lichtjes naar rechts, krasjes op de voorruit en achterruit, vloermatbevestiging is stuk).

Het enige echte probleem dat ik er ooit mee had was dat het hitteschild van de uitlaat los liet (metaalmoeheid ofzo, niet eens roest) en dit schijnt best vaak voor te komen. In het ergste geval koop je een nieuw hitteschild voor een paar tientjes, in mijn geval was het met wat grote vulringen opgelost.

Onderhoud levert eigenlijk ook nooit iets verrassends op. Hooguit een kapot lampje, een lege batterij vd afstandsbediening, zulke dingen.
Ik laat het onderhoud door Lexus zelf doen (en dat doe ik eigenlijk alleen vanwege de gratis pechhulp die je daarbij krijgt) maar buiten wat olie wisselen en standaard zaken zoals filters en remmen controleren doen ze daar ook niet denk ik...
En de Red Carpet treatment is ook wel leuk eigenlijk. :9

Ik rij zelf nu zo'n 25000/30000 kilometer per jaar met de CT en dat bevalt echt nog uitstekend.
1 echt minpunt vind ik de matige isolatie van de wielkasten. Je hoort best veel afrolgeluid van de banden (of steentjes die door de wielkast slaan). Bij het kopen van nieuwe banden adviseer ik je om wel echt goed te letten op banden die een zo laag mogelijk afrolgeluid hebben.

En verder, hoelang gaat de auto mee? Dat is iets wat je van te voren nooit zult weten denk ik. Ik heb nu 234000km op de klok staan en voor mijn gevoel zit de auto nog niet op de helft van zijn leven :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:50
Goedemorgen Tweakers,

Geef me 4 jaar en ik kan je vertellen wat 30-35dkm per jaar is voor eentje die ik twee weken geleden gekocht heb met 231000 op de teller. Vol vertrouwen in eerlijk gezegd als ik de verhalen zo hoor :) tot nu toe tevreden! Maar dat is nog pas na 1000km :+ Ik kom trouwens af van BMW's die 450000 en 360000 gezien hebben, dit is voor mij weer een hele lage stand :')

[Voor 4% gewijzigd door sigmundfreund op 19-04-2021 22:42]

• Aomi
Mooi man, gefeliciteerd met je aankoop!
Hoe bevalt de CVT je?
Ik heb er in het begin behoorlijk aan moeten wennen. Nu zou ik niet anders meer willen :D

• max-96
Bedankt voor al het advies! Ik heb afgesproken om het weekend de auto te gaan bekijken. Als het bevalt vanaf dan wellicht ook een Lexus CT eigenaar :)

• sigmundfreund
Aomi schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:28:
Mooi man, gefeliciteerd met je aankoop!
Hoe bevalt de CVT je?
Ik heb er in het begin behoorlijk aan moeten wennen. Nu zou ik niet anders meer willen :D
Ik was er huiverig voor na alle verhalen maar eco-rijden went ermee. Mocht ik een keer snel weg willen bij het stoplicht gaat het wieltje naar rechts en dan is de 0-50 ook in elk geval vlot genoeg. Het was de eerste keer wel wennen maar ik ben blij dat ik na 10 jaar autorijden toch weer voor een automaat gekozen. Een keer gehad en daarna alle dailies waren handbak, wat toch echt niet leuk is bij filerijden etc.

Heb wel een paar kleinigheden die wel irriteren. Als ik cruise aanzet, en dan set of resume gaat de boordcomputer over naar een blanco display, in plaats van waar die op stond. Verder merk ik in tunnels en 's avonds dat het infotainment op een night mode gaat maar ik krijg dit niet overdag geactiveerd. Misschien mis ik ergens een setting?

• Aomi
Dat display naar set is inderdaad bloedirritant. Met 1 druk op de knop op het stuur (even vergeten hoe die heet, links zit mode, rechts zit de andere) heb je je schermpje weer terug maar dit moet je wel elke keer weer indrukken idd.

En wat bedoel je met die night mode?
Links onder je stuur zit de dashboard verlichting dimmer. Als je deze op de maximale helderheid zet blijft je infotainment altijd op dagmode. Zet je 'm een klein beetje minder (net voorbij de 'klik' om het zo maar te beschrijven) dan gaat ie automatisch over naar dag/nacht afhankelijk van de hoeveelheid licht.

Verder zit er in de middenconsole vlak voor de enter toets nog een display knop (die hele kleine). Daarmee kun je de helderheid van het midden display instellen.
Ik ga er overigens van uit dat je het Lexus display hebt en niet het TomTom systeem.

• Bacchus
sigmundfreund schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:58:
[...]
Ik was er huiverig voor na alle verhalen maar eco-rijden went ermee. Mocht ik een keer snel weg willen bij het stoplicht gaat het wieltje naar rechts en dan is de 0-50 ook in elk geval vlot genoeg.
He psst.. plankgas is plankgas in de CT, of je nu Eco, Normal of Sport inschakelt. :)

• Aomi
Bacchus schreef op woensdag 21 april 2021 @ 07:58:
[...]

He psst.. plankgas is plankgas in de CT, of je nu Eco, Normal of Sport inschakelt. :)
Hmm, daar ben ik het net niet helemaal mee eens.
In de eco-stand bouwt ie het vermogen heel langzaam op, oftewel de auto heeft dan een hele trage gasrespons.
in de normale stand is die vertraging al iets minder maar nog steeds aanwezig. In de sportstand is deze vertraging bijna niet meer aanwezig omdat de auto (afhankelijk van de geladen accu's) meteen zijn electromotoren inzet.

Dus vanaf het moment dat je het gas intrapt tot aan je gewenste snelheid ben je in de sportstand wel degelijk sneller.

Maar ik gok dat jij erop doelt dat wanneer de motor eenmaal op toeren is het niet meer uitmaakt in welke stand je staat, de auto geeft dan al zijn peekaa's en nm's af. :*)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hoe de auto reageert op de stand van het gaspedaal is anders ja. Als je bijvoorbeeld het gaspedaal half hebt ingedrukt en je gaat van de eco stand naar de power stand dan geeft de auto opeens gas.
Maar het verschil in gasresponse tussen eco en power als je ineens vol gas geeft kan echt niet meer dan een fractie van een seconde zijn. Het is vooral het gevoel van "he, hij reageert veel vlugger op het gaspedaal".

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Bacchus
@Aomi Ik bedoel enkel dat plankgas precies hetzelfde resultaat geeft in alle standen. Deelgas geeft inderdaad andere reacties, dat is het idee erachter ook. Als (en alleen als) je dus niet direct plankgas geeft, ben je in Eco inderdaad langzamer dan in Sport.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Kan zijn dat het nergens op slaat, maar ik heb wel eens het idee dat de sport-modus eerder de accu aanspreekt voor snellere acceleratie. Of dat heftiger / sneller uitvoert. Doet hij ook alleen als je accu werkelijk goed vol is, maar soms krijg je dan net ff een extra boost als je wil invoegen. Onder Normal is het veel minder en onder eco non-existent.

Maar goed, ik rijd altijd in de normale modus. Doet de airco het tenminste wel normaal en rijd het wel soepeltjes, de sport stand is mij iets te jerky...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• sigmundfreund
Aomi schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:31:
Dat display naar set is inderdaad bloedirritant. Met 1 druk op de knop op het stuur (even vergeten hoe die heet, links zit mode, rechts zit de andere) heb je je schermpje weer terug maar dit moet je wel elke keer weer indrukken idd.
Precies, dit heb ik uitgevogeld inderdaad maar het zou fijn zijn als die niet reset idd.
En wat bedoel je met die night mode?
Links onder je stuur zit de dashboard verlichting dimmer. Als je deze op de maximale helderheid zet blijft je infotainment altijd op dagmode. Zet je 'm een klein beetje minder (net voorbij de 'klik' om het zo maar te beschrijven) dan gaat ie automatisch over naar dag/nacht afhankelijk van de hoeveelheid licht.
Ja, net voor de klik schakelt die inderdaad over bij de "juiste" omstandigheden. Ik zou dat graag permanent op donker willen zetten net zoals in onze andere auto (Focus).
Verder zit er in de middenconsole vlak voor de enter toets nog een display knop (die hele kleine). Daarmee kun je de helderheid van het midden display instellen.
Ik ga er overigens van uit dat je het Lexus display hebt en niet het TomTom systeem.
Ik weet niet of dit het TomTom systeem is maar ik heb wel een oubollig infotainment systeem. Hoofdscherm ziet er zo uit. Bij de proefritten had ik ook een iets jongere gereden en die had al iets wat er op leek maar net wat strakker er uit zag.

Valt allemaal in het niets vergeleken met CarPlay maar ik vrees dat de mogelijkheden bij deze auto ook beperkt zijn. VLine van GROM schijnt buggy/niet te werken op dit bouwjaar en de Chinese 10.25" schermen zijn ook niet compatible.

• Aomi
Hooglander1 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:58:
Kan zijn dat het nergens op slaat, maar ik heb wel eens het idee dat de sport-modus eerder de accu aanspreekt voor snellere acceleratie. Of dat heftiger / sneller uitvoert. Doet hij ook alleen als je accu werkelijk goed vol is, maar soms krijg je dan net ff een extra boost als je wil invoegen. Onder Normal is het veel minder en onder eco non-existent.

Maar goed, ik rijd altijd in de normale modus. Doet de airco het tenminste wel normaal en rijd het wel soepeltjes, de sport stand is mij iets te jerky...
Klopt wel. In sport spreekt ie meteen de accu's aan. Je merkt het ook goed aan het toerental, dat is in het begin nog laag terwijl de auto al wel vooruit 'schiet'.

Ik vind persoonlijk de ecomodus het soepelst rijden, alleen jammer dat de klimaatregeling dan ook automatisch een tandje terug schroeft. Wanneer de zon flink schijnt of bij koude temperaturen merk je dat echt wel.

De sportstand gebruik ik vrijwel nooit, de acceleratie maakt je bijna misselijk en sturen gaat veel te zwaar.
Hooglander1 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:58:

Ja, net voor de klik schakelt die inderdaad over bij de "juiste" omstandigheden. Ik zou dat graag permanent op donker willen zetten net zoals in onze andere auto (Focus).

[...]

Ik weet niet of dit het TomTom systeem is maar ik heb wel een oubollig infotainment systeem. Hoofdscherm ziet er zo uit. Bij de proefritten had ik ook een iets jongere gereden en die had al iets wat er op leek maar net wat strakker er uit zag.

Valt allemaal in het niets vergeleken met CarPlay maar ik vrees dat de mogelijkheden bij deze auto ook beperkt zijn. VLine van GROM schijnt buggy/niet te werken op dit bouwjaar en de Chinese 10.25" schermen zijn ook niet compatible.
Oh dat permanent op donker heb ik nog nooit geprobeerd. Waarom wil je dat dan? Mij lijkt dat je overdag dan niets meer ziet op dat scherm. :9

Jij hebt wel het originele Lexus scherm van de eerste generatie iig (die heb ik ook).
Het TomTom scherm is volgens mij alleen in de Business Style uitvoeringen geleverd. Die ziet er zo uit.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:08
Vind zelf de ingeboude navigatie (iig de 2011 LL versie) erg... duidelijk 10 jaar oud :)

Heb zelf mn telefoon met TomTom navigatie in gebruikt. Werkt toch wel een stuk fijner.

Je merkt sowieso dat de infotainment erg oud is, maar dat is bij ongeveer elk merk en type auto uit die tijd wel zo.

• Aomi
Ja klopt. Ik gebruik 'm ook echt niet voor navigatie.
Telefoons koppelen is ook een drama, de ene keer pakt ie alleen het oproep gedeelte, dan weer alleen de muziek, soms allebei, soms helemaal niets. Vooral bij regelmatig wisselen tussen 2 toestellen loopt het geregeld fout. Het geluid wat eruit komt is dan weer wel prima.
Aan de andere kant, veel (vooral niet premium) merken/modellen uit die tijd hadden niet eens bluetooth standaard.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:08
Onze volgende auto zal zeker een elektrische zijn, en hoewel dat soepeler rijdt en moderne infotainment heeft, ga ik zeker weten teleurgesteld zijn in de afwerking/bouw van het voertuig ben ik bang.

Als je vanuit een LL CT200h komt is alles natuurlijk een achteruitgang :+

Vind het zo jammer dat de elektrische lexus (en soort van opvolger van de CT200H) zo ontzettend matig is qua elektrische specificaties.

• Aomi
Ik heb een poos geleden in de UX gereden (de hybride variant welliswaar) en die is qua afwerking echt nog vele malen beter dan de CT... In alle opzichten. Prachtig interieur, subliem geluid (wel met ML audio natuurlijk) en een voortreffelijke aandrijflijn. Alleen de prijs... Tja.

• Boeryepes
  • Niet online
sigmundfreund schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:41:
[...]

Precies, dit heb ik uitgevogeld inderdaad maar het zou fijn zijn als die niet reset idd.

[...]
In de gen1 is dat display ook bedoeld voor het adaptieve cruise control. Ik heb het een keer nagevraagd bij Lexus en het was blijkbaar een beetje 'lui geprogrammeerd' dat het veld leeg wordt bij inschakelen CC. Jammer.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Aomi schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:21:
Ik heb een poos geleden in de UX gereden (de hybride variant welliswaar) en die is qua afwerking echt nog vele malen beter dan de CT... In alle opzichten. Prachtig interieur, subliem geluid (wel met ML audio natuurlijk) en een voortreffelijke aandrijflijn. Alleen de prijs... Tja.
Opvallend. Ik vond het een feest van herkenning juist. Niet heel anders dan mijn eigen LL eigenlijk. Alleen was de binnenruimte zowat kleiner en heb je nog steeds een kleine kofferbak. En het infotainment was nog steeds super oud, in een nieuwe auto 8)7

Nee, dat was een enorme afknapper juist voor me. Om nog maar niet te spreken van de elektrische variant. Met zijn zeer beperkte range, chademo oplader, nee, niet een auto voor de Nederlandse markt.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Aomi schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:04:
[...]

Ik vind persoonlijk de ecomodus het soepelst rijden, alleen jammer dat de klimaatregeling dan ook automatisch een tandje terug schroeft. Wanneer de zon flink schijnt of bij koude temperaturen merk je dat echt wel.
Je kan het instellen. Diep in de krochten van je infotainment, of anders via een Carista OBD apparaatje en app als ik mij niet vergis.

• sigmundfreund
Carista werkt trouwens met een normale elm327 kloon! Heb zo weer de ramen bestuurbaar gemaakt met de sleutel en tijdsduur van verlichting aanhouden aangepast. Je hoeft dus niet specifiek hun adapter te hebben, alleen de premium versie van de app.

• Aomi
Hooglander1 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:47:
[...]

Opvallend. Ik vond het een feest van herkenning juist. Niet heel anders dan mijn eigen LL eigenlijk. Alleen was de binnenruimte zowat kleiner en heb je nog steeds een kleine kofferbak. En het infotainment was nog steeds super oud, in een nieuwe auto 8)7

Nee, dat was een enorme afknapper juist voor me. Om nog maar niet te spreken van de elektrische variant. Met zijn zeer beperkte range, chademo oplader, nee, niet een auto voor de Nederlandse markt.
He, wat?
Uit welk jaar komt jouw CT LL dan?
Want vergeleken met mijn basis uitvoering CT uit 2012 was het echt een wereld van verschil. 8)7

Ja verder was het idd geen grote auto maar de stoelen vond ik bijv wel veel beter. De elektrische variant is leuk op papier maar in NL inderdaad geen interessante speler. Maar ik vind Lexus over het algemeen helemaal geen merk dat op de Nederlandse markt geschikte modellen uitbrengt. De enige 2 modellen die prima waren in NL (de CT en de IS) worden eigenlijk niet meer nieuw verkocht. Wat rest zijn grote SUV's voor een forse prijs, grote sedan's waar amper vraag naar is of een crossover die zo onpraktisch als wat is.

[Voor 26% gewijzigd door Aomi op 21-04-2021 14:10]

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

2014 Luxury Line, dus een faceliftje verder... En een uitvoering hoger :)

• Aomi
Hooglander1 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:10:
2014 Luxury Line, dus een faceliftje verder... En een uitvoering hoger :)
Ah ja, dan kan ik me er wel iets bij voorstellen. ;)

• Aomi
sigmundfreund schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:51:
Carista werkt trouwens met een normale elm327 kloon! Heb zo weer de ramen bestuurbaar gemaakt met de sleutel en tijdsduur van verlichting aanhouden aangepast. Je hoeft dus niet specifiek hun adapter te hebben, alleen de premium versie van de app.
Ik heb een elm327 kloon en met Torque pro kan ik prima verbinden met mijn CT en alles ook uitlezen etc. Maar met carista krijg ik niets voor elkaar, behalve de ecu uitlezen?
Als ik naar customize ga krijg ik melding dat de auto niet te benaderen is?

• sigmundfreund
Aomi schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:39:
[...]

Ik heb een elm327 kloon en met Torque pro kan ik prima verbinden met mijn CT en alles ook uitlezen etc. Maar met carista krijg ik niets voor elkaar, behalve de ecu uitlezen?
Als ik naar customize ga krijg ik melding dat de auto niet te benaderen is?
Apart, hier werkt het prima. Ik gebruik het op een iPhone 12, 14.5 met een wifi ELM327 kloon en kan gewoon bij customize dingen aanpassen.

• Aomi
sigmundfreund schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:09:
[...]

Apart, hier werkt het prima. Ik gebruik het op een iPhone 12, 14.5 met een wifi ELM327 kloon en kan gewoon bij customize dingen aanpassen.
Hm, ik met een bluetooth ELM327 (Samsung S20).

Vreemde vind ik dat Torque wel gewoon werkt.

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-03 22:15
Iemand veel kennis van de ingebouwde tomtom? Heb al paar keer gemerkt dat het klokje van de tomtom verkeerd stond. En dan 6 uur 28 minuten fout, volgende keer 3 uur 51 minuten etc.
Een optie om de tijd automatisch te syncen met de gps tijd heb ik nog niet gevonden, dus steeds handmatig instellen. Tijdens het rijden (boodschappen doen om de hoek) klopt de tijd ook wel. Kom ik van de winkel terug dan staat de tijd weer fout.
Kan het eraan liggen dat de tomtom een ingebouwde accu heeft die de klok laat draaien? Ik gebruik mijn auto momenteel erg weinig, hoofdzaak boodschappen of 2-3km in de buurt.

Vandaag stukje verder gereden, half uurtje van huis om te wandelen. Klok correct ingesteld bij vertrek en bij de rit naar huis (4 uur later) klopte het nog steeds.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Valo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-02 20:43
Na 95k km voor de eerste x gestrand. Band lek op de snelweg. Nu zit er een handig reparatiesetje in de ct, dus ik vol goede moed die band oppompen en volspuiten met vloeistof. Werkt echter niet geweldig met een gat in de band van een paar cm :D

Reservewiel laten brengen door een maat en kon weer verder.

Ik ga op zoek naar een thuiskomertje want dat reparatiesetje is ook maar zeer beperkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bacchus
@Valo Klopt: volspuittroep is echt een laatste redmiddel. Het idee is inderdaad dat je in principe pechhulp belt voor een platte band. Als je (1) niet bang bent om een band te wisselen, (2) de ruimte in je kofferbak kan missen en (3) geen pechhulp-abo hebt/wil, is een thuiskomertje (+krik +sleutel) inderdaad een goed idee.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• braynms
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-01-2022
Goedemorgen Tweakers,

Ik heb recent een LL aangeschaft rond de 220.000 km

Ik heb enorm zitten twijfelen vanwege de hoge KM stand, maar ik heb al verschillende proefritten gemaakt in een business line en business line pro maar beide reden ze niet helemaal lekker.
Ze hadden rond de 185.000 km op de teller en allebei ex lease bakken.
Toen heb ik voor de facelift gekeken alleen vind ik die nogal karig uitgevoerd t.o.v. pre-facelift.
Bijvoorbeeld audio dat is standaard 6 speakers en waaraan je kan herkennen dat er meer speakers in zitten is als er een muis als bediening is en er een display aan de rechterkant zit in het dashboard.
De 25th anniversary edition vind ik ook best wel kaal uitgevoerd.

Voor mij was de keuze simpel pre-facelift LL bomvol opties of een kalere versie facelift met veelal stoffen stoelen(wat echt lelijk is)

Ik heb me voorgenomen dat de keuze een pre-facelift zou worden maar alleen LL.
Ik had er een gevonden maar wel echt hoge KM 220+km maar ik dacht proefrijden kan geen kwaad en dan weet ik ook gelijk wat een LL te bieden heeft en had geen intentie om het gelijk te kopen.
Ik heb er een stuk meegereden en heb de standaard dingen gecheckt maar technisch was de Lexus in goede staat.
Cosmetisch hier en daar wat krasjes maar wel Lexus onderhouden.
Hij reed perfect alleen het stuur week een klein beetje af naar rechts.

Ik heb tegen mijn eigen verwachtingen in toch een bod gedaan met inruil huidige auto.
Uiteindelijk tot een mooi bedrag overeen gekomen met 6 maanden garantie.

Ik heb er nu zelf 2500km opgezet en ondertussen de auto laten uitlijnen en rijd weer een stuk beter
Maar nog steeds een kleine afwijkingen maar dat komt omdat de banden zo gesleten zijn.
Er zit binnenkort weer een grote beurt aan te komen bij Lexus, daarbij laat ik ook een Hybride Battery check doen.
Daarna ga ik op vakantie naar verschillende plekken in Duitsland/Luxemburg/Belgie/Frankrijk als het nog allemaal kan met al die besmetting.

Als iemand updates nog wilt dan hoor ik het graag dan plaats ik nog een :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jasper
Iemand hier ervaringen met het monteren van een trekhaak voor fietsendrager bij trekhaakcentrum of Brink? Beide rond de € 650 voor de afneembare trekhaak + montage.

📷 Insta

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:52
Jasper schreef op zondag 11 juli 2021 @ 17:31:
Iemand hier ervaringen met het monteren van een trekhaak voor fietsendrager bij trekhaakcentrum of Brink? Beide rond de € 650 voor de afneembare trekhaak + montage.
Yep, bij trekhaakcentrum wat eigenlijk hier een plaatselijke dealer is. De trekhaak is trouwens gewoon een Brink. Zat wel een heel lange levertijd op de draadboom.

• Jasper
N!co schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:23:
[...]

Yep, bij trekhaakcentrum wat eigenlijk hier een plaatselijke dealer is. De trekhaak is trouwens gewoon een Brink. Zat wel een heel lange levertijd op de draadboom.
Thanks. Vanmorgen idd wat belletjes gedaan en de draadboom (of iig de chip voor de draadboom) komt pas ergens in september.

📷 Insta

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-03 19:57
*knip* Het aanbieden van producten is niet toegestaan op het forum (Het algemeen beleid #verbodenspam), maar ook opmerkingen dat als het niet mag, een mod het maar weg moet halen, zijn ook niet de bedoeling: Het algemeen beleid #achteraf

We verwachten van gebruikers, zeker gebruikers die al meer dan 15 jaar actief zijn op het forum, dat ze op de hoogte zijn van de algemene voorwaarden en FAQ, waarin deze punten helder beschreven staan. *knip*

[Voor 88% gewijzigd door deepbass909 op 14-07-2021 14:43]

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-03 19:57
wd200 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:59:
[mbr]*knip* Het aanbieden van producten is niet toegestaan op het forum (Het algemeen beleid #verbodenspam), maar ook opmerkingen dat als het niet mag, een mod het maar weg moet halen, zijn ook niet de bedoeling: Het algemeen beleid #achteraf

We verwachten van gebruikers, zeker gebruikers die al meer dan 15 jaar actief zijn op het forum, dat ze op de hoogte zijn van de algemene voorwaarden en FAQ, waarin deze punten helder beschreven staan. *knip*[/]
(y)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aomi
braynms schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:43:
[...]

Daarna ga ik op vakantie naar verschillende plekken in Duitsland/Luxemburg/Belgie/Frankrijk als het nog allemaal kan met al die besmetting.

Als iemand updates nog wilt dan hoor ik het graag dan plaats ik nog een :)
Ben met de mijne deze maand naar Kroatië gereden. 1400km heen, 1400km terug (en daar nog een kleine 300km gereden).
Heeft ie weer voortreffelijk gedaan hoor. KM stand staat nu op 242xxx.

Verbruik in de bergen en Duitsland was overigens nog keurig. Heb er hele stukken 140km/h gereden en gemiddeld deed ie nog 1:15 :D

Recent trouwens de APK gehad, banden en voorremmen (blokken en schijven) waren aan de beurt (stond toen nog net niet op 240000). Binnekort de grote beurt eens inplannen.

Ik merk helaas wel dat de koplampen wederom dof uitslaan. Zijn vorig jaar gepolijst (en ik weet dat dat geen permanente oplossing is) maar het doet wel afbreuk aan een verder nette auto vind ik.

• Jasper
Jasper schreef op zondag 11 juli 2021 @ 17:31:
Geslaagd via Brink, lokaal laten monteren. Works like a charm!

📷 Insta

• thetrueman2
Aomi schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:54:
[...]
Ben met de mijne deze maand naar Kroatië gereden.
Alsof ik in de toekomst kijk :D Vandaag probleemloos door de beurt en APK (190dkm). In augustus ga ik via Tsjechië naar Kroatië op vakantie (~4000km), ik kijk er erg naar uit!

Algemene tip nog: Sinds het vervangen van de blokken/schijven voor heb ik last van piepende/kreunende remmen bij het laatste stuk afremmen (van 10km/u naar 0). Monteur heeft vandaag de remmen gedemonteerd en de plaatjes/blokken op de delen die contact maken ingesmeerd met vet (niet waar de schijven de blokken raken natuurlijk ;) ). Ik ben benieuwd hoe lang dat blijft zitten na een stevige regenbui, maar het geluid is wel weg.

Op de brug was het goed/snel toegankelijk, maar met de krik en een uurtje prutsen komt de htk tweaker daar ook wel uit. aanrader in ieder geval.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05:50

MLLL

Palm Treo 650

thetrueman2 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:16:
[...]

Alsof ik in de toekomst kijk :D Vandaag probleemloos door de beurt en APK (190dkm). In augustus ga ik via Tsjechië naar Kroatië op vakantie (~4000km), ik kijk er erg naar uit!

Algemene tip nog: Sinds het vervangen van de blokken/schijven voor heb ik last van piepende/kreunende remmen bij het laatste stuk afremmen (van 10km/u naar 0). Monteur heeft vandaag de remmen gedemonteerd en de plaatjes/blokken op de delen die contact maken ingesmeerd met vet (niet waar de schijven de blokken raken natuurlijk ;) ). Ik ben benieuwd hoe lang dat blijft zitten na een stevige regenbui, maar het geluid is wel weg.

Op de brug was het goed/snel toegankelijk, maar met de krik en een uurtje prutsen komt de htk tweaker daar ook wel uit. aanrader in ieder geval.
Keramisch vet , eigenlijk had dat gelijk de eerste keer al moeten gebeuren.

Anekdote:
In mijn betere jaren had ik een scooter met een piepende voorschijfrem, zei mijn tante doodleuk dat ik die moest inspuiten met remolie _/-\o_

• Aomi
thetrueman2 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:16:
[...]

Dat tikkende geluid bij het laatste stukje is helaas een kwaal van de CT hoor.
Bij mijn vorige set blokken/remmen was dat ook al het geval, toen inderdaad keramisch vet gedaan tussen de zuiger en de blokken/antipiepplaatjes. Dat geluid was toen even weg maar nog geen 2 weken later gewoon weer terug. Ik kreeg toen van de garage te horen dat alleen andere blokken/schijven het probleem op zouden lossen. Nou, die nieuwe blokken en schijven hebben het probleem dus niet opgelost. 8)7

Verder overigens wel leuk dat je in zuid-Europa nauwelijks Lexussen tegenkomt (en degene die je tegenkomt zijn dan oude GS/LS/IS modellen) dus met je CT rij je wel een hele bijzondere auto daar. :)

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:28

ronalddus

Buffalo77

Beste allemaal,

Na een paar jaar een kleine auto gereden te hebben, willen mijn vrouw en ik de overstap maken naar een 'echte' auto. Een tijdje terug had ik dit forum of de CT200H al gevonden en was ik al nieuwsgierig naar dit model. Toen nog geen behoefte aan een andere auto, maar nu begint het wel te kriebelen.

We zullen de auto gebruiken voor kleine ritten in de buurt of langere ritten naar familie (min. 1uur) of vakantie. Dagelijks zal hij niet gebruikt worden, doordat we beide dichtbij onze woonplaats werken.

Graag wilde ik advies vragen voor het volgende.
Wat zou het optimum zijn in bouwjaar/kilometerstand/uitvoering voor een budget van 12k (kleine marge voor een goede deal)?

De Luxury Line ziet er erg goed uit. En de optie Adaptive Cruise Control zou helemaal fantastisch zijn, maar misschien niet haalbaar met dit budget :)

Ik begreep al dat relatief hoge kilometerstanden geen probleem hoeven zijn (mits goed onderhoud).

Alvast bedankt.

[Voor 8% gewijzigd door ronalddus op 03-08-2021 13:57]

Buffalo77 | Pokemon Unite

• thetrueman2
ronalddus schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:51:

Wat zou het optimum zijn in bouwjaar/kilometerstand/uitvoering voor een budget van 12k (kleine marge voor een goede deal)?
Als ik voor dat budget zou moeten zoeken zou ik gaan voor een exemplaar uit 2014 of nieuwer (na facelift). Die hebben een aantal onderdelen die bovenmatig olieverbruik bij hoge kilometerstanden helpen voorkomen (mits goed onderhouden). Ook zit er betere demping in voor rolgeluid vergeleken met de oudere modellen.

Voor wat betreft opties vs budget kan ik niet echt meepraten, de meest basis uitvoering voldeed al aan mijn verwachtingen (standaard bluetooth+CC). Ik denk dat je met dat budget, en een beetje afdingen, wel een mooi exemplaar kan scoren.

• Bacchus
@ronalddus Mijn persoonlijke idee met het gebruik dat je voorspiegelt zou zijn:
Gemiddelde leeftijd of wat jonger (maar thetrueman2 heeft een sterker argument daar), wat meer kilometers, relatief kale uitvoering (maar dat valt uiteindelijk altijd best mee bij Lexus) en wat geld in de zak houden.

Volgens mij is het lastig tot onmogelijk een CT zonder aircon en cruise control te vinden, dus dat noem ik nauwelijks meer. Ingebouwde navigatie zou ik nu (voor jouw scenario) negatief waarderen, denk ik, net als grotere (16"/17") wielen.

• ronalddus

ronalddus

Buffalo77

Dank voor de reactie. Dit helpt :)
Ondertussen ook wat aan het filteren op verschillende websites.

Bouwjaar 2014 of jonger blijkt toch nog lastig i.c.m. een max budget van 12.500eu

• thetrueman2
ronalddus schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:25:
Bouwjaar 2014 of jonger blijkt toch nog lastig i.c.m. een max budget van 12.500eu
Ik wilde juist expliciet een exemplaar met minder opties. Kan daardoor niet kapot, en zelfs het meest eenvoudige multimediasysteem heeft al een ingebouwde carkit. Deze auto heeft standaard cruise control, airconditioning en dagrijverlichting. Dit exemplaar ziet er imm interessant uit, maar heeft niet alle opties die jij misschien zoekt.

Het multimediasysteem is wel een draak (ook in de luxere edities), nu de CT niet meer nieuw geleverd wordt vraag ik me af hoe lang dat nog onderhouden wordt..

• ronalddus

ronalddus

Buffalo77

thetrueman2 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:31:
[...]

Ik wilde juist expliciet een exemplaar met minder opties. Kan daardoor niet kapot, en zelfs het meest eenvoudige multimediasysteem heeft al een ingebouwde carkit. Deze auto heeft standaard cruise control, airconditioning en dagrijverlichting. Dit exemplaar ziet er imm interessant uit, maar heeft niet alle opties die jij misschien zoekt.

Het multimediasysteem is wel een draak (ook in de luxere edities), nu de CT niet meer nieuw geleverd wordt vraag ik me af hoe lang dat nog onderhouden wordt..
Dank voor de marktplaats-link.
De standaard opties zijn voor mij genoeg. Maar als je voor een kleine meerprijs, veel meer luxe krijgt heb ik dat er graag voor over :)

En over het multimediasysteem kan je niet te kritisch zijn als je deze auto aanschaft.
Dit las ik inderdaad al uit vorige comments.

• Boeryepes
  • Niet online
Met een ct ga je blij zijn. Superrelaxed, soepel en luxe. Het rijdt wel anders. Volgas moet je niet doen. En wie zegt dat ie traag is... zet hem eens in sportstand...

Gemiddeld verbruik > 1 op 20.

Ik rij overigens al 10 jaar de ct (2011, 2015, 2014) en heb geen klachten over het mm systeem.

Qua opties zou ik deze overwegen :
- led koplampen. Echt heel fijn. Veel licht en goed zicht.
- speaker upgrade (10 speakers). De standaard is zo zo.
- dynamic cc

Verschillen 2011- en 2014- (voor zover ik me herinner):
- De 2014 update is duidelijk stiller dan de 2011 versie. 16 inch vind ik de beste balans tussen comfort en looks.
- De speaker upgrade van de 2011 model is beter dan die van de 2014.
- De navigatie met SD card (2014-) is beter/sneller dan de 2011 met hdd. Je kunt online updates vinden voor de navigatie.
- 2014 mm menu is fijner/ oogt moderner
- Styling. Ik vind de 2011 stijlvoller, maar dat is persoonlijk.
- er zijn 3 remote controllers: 2011 joystick met force feedback. Vond ik de fijnste. 2014: joystick, anders maar ook ok. 2015 25th edition : draaischijf met klik: vond ik het minst.

Lexus gebruikt zachte lak, je moet dus lief zijn voor je lak. Dus vogelpoep niet laten zitten.

En de standaard Yokogawas zijn gewoon rukbanden. Veel herrie. Als die eronder zitten dan zou ik ze vervangen. Rijdt zelf op cross climate van Michelin.

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-03 18:46
Boeryepes schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:00:
Lexus gebruikt zachte lak, je moet dus lief zijn voor je lak. Dus vogelpoep niet laten zitten.
Nou inderdaad... Mijn grootste (en een van de weinige) irritatie punt van de CT. :'(

• Bacchus
- dynamic cc
[...]
En de standaard Yokogawas zijn gewoon rukbanden. Veel herrie. Als die eronder zitten dan zou ik ze vervangen. Rijdt zelf op cross climate van Michelin.
Ik ben bang dat je vervelende concessies moet doen als je deze wensen binnen € 12.000 wil houden. Ik zou in het geval van de vraagsteller voorkeur geven aan een auto met een betrouwbare geschiedenis en redelijke kilometerstand boven deze opties.

• ronalddus

ronalddus

Buffalo77

Met een ct ga je blij zijn. Superrelaxed, soepel en luxe. Het rijdt wel anders. Volgas moet je niet doen. En wie zegt dat ie traag is... zet hem eens in sportstand...

Gemiddeld verbruik > 1 op 20.

Ik rij overigens al 10 jaar de ct (2011, 2015, 2014) en heb geen klachten over het mm systeem.

- dynamic cc

Verschillen 2011- en 2014- (voor zover ik me herinner):
- De 2014 update is duidelijk stiller dan de 2011 versie. 16 inch vind ik de beste balans tussen comfort en looks.
- De speaker upgrade van de 2011 model is beter dan die van de 2014.
- De navigatie met SD card (2014-) is beter/sneller dan de 2011 met hdd. Je kunt online updates vinden voor de navigatie.
- 2014 mm menu is fijner/ oogt moderner
- Styling. Ik vind de 2011 stijlvoller, maar dat is persoonlijk.
- er zijn 3 remote controllers: 2011 joystick met force feedback. Vond ik de fijnste. 2014: joystick, anders maar ook ok. 2015 25th edition : draaischijf met klik: vond ik het minst.

Zeer handig om deze informatie te krijgen _/-\o_

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-03 10:53
Mijn ct200h uit 2011 heeft paar dure maanden achter de rug.... Eerst op aanraden van de dealer de elektrische waterpomp van de motor vervangen... Deze testen ze blijkbaar met een beurt en hij kwam niet meer aan de benodigde toeren....650 euro ;w . Maar goed, liever zo dan dat ie er helemaal mee kapt op de snelweg met een oververhitte motor tot gevolg en redelijke kans op een lekke koppakking....

En paar weken geleden ineens geen koude airco meer. Bleek de condensor lek te zijn. Was ook even 850 euro... Km-stand is nu bijna 194000 en still going strong <3

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:13

Metalfreak

Hoije woh!

SkyThes schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:33:
[...]

Nou inderdaad... Mijn grootste (en een van de weinige) irritatie punt van de CT. :'(
Je kunt natuurlijk altijd een keramische coating laten aanbrengen, kost even wat, maar dan heb je ook wat.

Ik vond dat ook een groot nadeel van de CT, die van mijn ex kreeg al krassen als je er al naar keek. Mijn IS uit 2006 heeft juist een lak die heel lang goed blijft.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-03 16:27
Ik zou aanraden om nooit een occassion zonder gewenste opties te kopen. De meerprijs staat in geen verhouding tot de oorspronkelijk waarde van de opties maar bij Lexus blijven ze het gewoon doen dus je hebt 100% plezier voor 10/20% van de prijs.

Dus lekker een luxury line kopen, die paar duizend extra krijg je bij verkoop ook deels weer terug maar een full option verkoop je niet zo snel omdat je niet de ergernis van een kaal hok hebt.

• Aomi
Ik rij de 2011 editie in een haast kale trim (alleen Multimedia en 17 inch velgen, verder zijn er geen vinkjes gezet op het optieformulier). Prima auto en heeft gewoon alles wat je maar wil. Maar als je van een beetje goed geluid houdt zou ik zeker voor het multimediasysteem gaan (dus de standaard radio of het TomTom scherm laten staan).

Als je overigens kan leven met wat meer kilometers, ik kwam deze tegen en ik heb kortstondig overwogen mijn CT in te ruilen op deze

https://www.autowereld.nl...occasion.html?nr=35425703

Vwb de lak, ik heb er echt geen problemen mee. De donkergrijze kleur zie je ook nauwelijks vuil op en lichte krassen helemaal niet. Onze andere automobiel (een zwarte 208) zie je juist elk krasje op. Ik ben zeer te spreken over de lak van de CT. Waar ik minder over te spreken ben zijn de kunststof panelen op de achterportieren. Die zijn ontzettend lelijk verkleurd bij mij en geen een middeltje lijkt te helpen.

• braynms
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-01-2022
ronalddus schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:51:
Beste allemaal,

Na een paar jaar een kleine auto gereden te hebben, willen mijn vrouw en ik de overstap maken naar een 'echte' auto. Een tijdje terug had ik dit forum of de CT200H al gevonden en was ik al nieuwsgierig naar dit model. Toen nog geen behoefte aan een andere auto, maar nu begint het wel te kriebelen.

We zullen de auto gebruiken voor kleine ritten in de buurt of langere ritten naar familie (min. 1uur) of vakantie. Dagelijks zal hij niet gebruikt worden, doordat we beide dichtbij onze woonplaats werken.

De Luxury Line ziet er erg goed uit. En de optie Adaptive Cruise Control zou helemaal fantastisch zijn, maar misschien niet haalbaar met dit budget :)

Ik begreep al dat relatief hoge kilometerstanden geen probleem hoeven zijn (mits goed onderhoud).

Alvast bedankt.
Ik zou voor een 2012-2013 Luxury Line gaan (2011 kan ook maar die schijnt iets harder afgeveerd te zijn)
Je krijgt er veel meer voor terug dan de facelift, ook is de rest waarde hoger als je het ooit gaat verkopen/inruilen.

Vooral goed blijven zoeken als je een wilt met ACC die zijn super zeldzaam ik heb 6 maanden lopen zoeken maar ben er maar twee tegen gekomen maar helaas in het bruin.

Voor 12k kan je ongeveer eentje krijgen vanaf 120.000km dealer onderhouden (ik raad aan dat je eentje kiest die altijd bij Toyota of Lexus onderhouden is)

• ronalddus

ronalddus

Buffalo77

braynms schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:28:
[...]

Ik zou voor een 2012-2013 Luxury Line gaan (2011 kan ook maar die schijnt iets harder afgeveerd te zijn)
Je krijgt er veel meer voor terug dan de facelift, ook is de rest waarde hoger als je het ooit gaat verkopen/inruilen.

Vooral goed blijven zoeken als je een wilt met ACC die zijn super zeldzaam ik heb 6 maanden lopen zoeken maar ben er maar twee tegen gekomen maar helaas in het bruin.

Voor 12k kan je ongeveer eentje krijgen vanaf 120.000km dealer onderhouden (ik raad aan dat je eentje kiest die altijd bij Toyota of Lexus onderhouden is)
Ja, inderdaad.
Ik zie er hier eentje staan. In het bruin en bijna 220k

https://www.autowereld.nl...dak-34735649/details.html

• Aomi
Heeft de facelift luxury line wel Mark Levinson audio? Bij de prefacelift staat er een logo op de radio, bij de facelift niet namelijk

• Bacchus
ronalddus schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:01:
[...]
Ja, inderdaad.
Ik zie er hier eentje staan. In het bruin en bijna 220k
https://www.autowereld.nl...dak-34735649/details.html
Pfoe, dit zou voor mij juist een te mijden wagen zijn: veel kilometers, veel eigenaren, veel lakschade en slijtage in het interieur die zelfs op de advertentiefoto's zichtbaar is, volgens diezelfde foto's slechte registratie van onderhoud de laatste vier jaar en beetje dubieus onderhoud ervoor, al drie maanden zonder APK (staat dus minstens al die tijd al stil bij de handelaar).

• ronalddus

ronalddus

Buffalo77

Bacchus schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:13:
[...]

Pfoe, dit zou voor mij juist een te mijden wagen zijn: veel kilometers, veel eigenaren, veel lakschade en slijtage in het interieur die zelfs op de advertentiefoto's zichtbaar is, volgens diezelfde foto's slechte registratie van onderhoud de laatste vier jaar en beetje dubieus onderhoud ervoor, al drie maanden zonder APK (staat dus minstens al die tijd al stil bij de handelaar).
Dat zag ik inderdaad ook toen ik de foto's bekeek.
Dan neem je wel een erg groot risico.

Hoe zie je trouwens hoeveel eigenaren deze auto heeft gehad?

EDIT: nvm, ik bij sommige kentekenchecks dit erbij staan :)

[Voor 5% gewijzigd door ronalddus op 06-08-2021 14:05]

• thetrueman2
ronalddus schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:02:
[...]
Hoe zie je trouwens hoeveel eigenaren deze auto heeft gehad?
dat kan je ook terug zien op de website van de RDW. :)

• Thijskoman
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-03 12:25
thetrueman2 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:59:
[...]

dat kan je ook terug zien op de website van de RDW. :)
Volgens mij is het wel zo dat de RDW alleen de eigenaren in de afgelopen 10 jaar laat zien. Mijn auto heeft sinds een aantal maanden 2 eerdere eigenaren gehad i.p.v. 3.

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-03 18:46
Aomi schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:04:
Heeft de facelift luxury line wel Mark Levinson audio? Bij de prefacelift staat er een logo op de radio, bij de facelift niet namelijk
Ja heeft ie

• Aomi
Bacchus schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:13:
[...]

Niet om het nu voor die handelaar op te nemen maar die heeft eigenlijk alleen auto's die van Louwman afkomen en die vaak daar al lang staan. Ik heb mijn CT ook daar gekocht. Hij had 'm pas 2 dagen in bezit maar daarvoor stond ie al een paar maanden stil bij Louwman Breda (die 'm kennelijk niet de moeite vond daar te koop te zetten).

• mrturk76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:56
excuses, dit mag niet

[Voor 94% gewijzigd door mrturk76 op 15-08-2021 15:13. Reden: verwijderd]

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:34

13art

Moderator Mobile
Afgelopen week met 0,0 problemen de 200.000km over gegaan.
Altijd netjes volgens schema onderhouden, dat zal ook meehelpen in dat ik al die tijd echt nul probemen heb gehad.

Enjoy the silence

• ronalddus

ronalddus

Buffalo77

Aanstaande zaterdag kijken naar een CT200H Luxury Line uit 2011 en 170k op de teller.
Staat bij een Lexus dealer te koop voor 11.950 euro.

Mits de auto is goede staat is, is dit een redelijk prijs? Of zou ik er nog vanaf kunnen krijgen?

• Bacchus
Nu zit ik niet heel erg in de handel maar het klinkt mij als een vrij scherpe prijs voor een tien jaar oude Luxury Line bij een merkdealer. Als je kritisch kijkt kun je misschien een extraatje erbij praten maar als de staat goed is, zal er weinig van de prijs afgaan, vrees ik. Het blijft een gewilde auto met bescheiden aanbod.

[Voor 8% gewijzigd door Bacchus op 20-08-2021 08:54]

• Boeryepes
  • Niet online
Bacchus schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:53:
Nu zit ik niet heel erg in de handel maar het klinkt mij als een vrij scherpe prijs voor een tien jaar oude Luxury Line bij een merkdealer. Als je kritisch kijkt kun je misschien een extraatje erbij praten maar als de staat goed is, zal er weinig van de prijs afgaan, vrees ik. Het blijft een gewilde auto met bescheiden aanbod.
Denk aan zaken die voor de dealer relatief goedkoop zijn, bijv. een set nieuwe banden, nieuwe matten, alu bescherm strip achterbumper.

• sigmundfreund
In de zoektocht naar een Carplay oplossing voor een 2011 CT uiteindelijk iets voor elkaar weten te prutsen. Lang verhaal kort, overal waar ik een aanbieder vind van een aftermarket scherm, of een add-on voor het scherm of zelfs een headunit vervanging zegt dat dat niet gaat op een CT uit 2011/2012 als deze al ingebouwde navi heeft. De units die ik tegenkom zitten rond de 600 eur. Een GROM Vline2 schijnt te werken maar schijnt ook issues te hebben. Ik kan niet genoeg info erover vinden om de gok te wagen. Dus tijd voor the next best thing:

Vanuit China een standalone display met een gekke, redelijk dichtgetimmerde, AndroidOS er op laten overkomen. Het werkt, soort van. Verwacht niet een normale OEM ervaring. De unit komt met een ingebouwde speaker en microfoon en reageert vanzelfsprekend niet op stuurbediening. De draden steken links uit dus echt goed wegwerken kan ook niet. Je kan de audio via 3,5mm jack naar de AUX poort laten lopen maar als stuurbediening je lief is raad ik dit af.

Hoe ik hem heb verbonden is: telefoon via bt/wifi met de Carplay unit en telefoon ook via bt verbonden met de originele lexus headunit. Zo behoud je nog wel de stuurbediening, heb je relatief fatsoenlijke audio maar als nadeel hoor je Siri uit de interne speaker van de Carplay unit. Dit geldt ook voor navigatieinstructies etc. Telefoongesprekken raad ik aan om via speaker te doen, gelukkig zijn die knoppen op je iPhone aardig goed te bereiken als je het belletje aanneemt. Telefoon zelf zit op een magsafe houder rechtsonder.

Schermkwaliteit is matig, maar acceptabel. Kijkhoek is slecht, dus daarom deze richting de bestuurder gedraaid. Respons is vergelijkbaar met een goedkope Android tablet. Je telefoon doet al het werk dus onderhuids loopt het wel vlot, alleen het touchscreen is absoluut niet te vergelijken met een high-end telefoon/tablet. Al met al, wel tevreden dat ik nu een iets betere interface heb die ik gewend ben uit mijn vorige auto.

• Aomi
ronalddus schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 16:22:
Aanstaande zaterdag kijken naar een CT200H Luxury Line uit 2011 en 170k op de teller.
Staat bij een Lexus dealer te koop voor 11.950 euro.

Mits de auto is goede staat is, is dit een redelijk prijs? Of zou ik er nog vanaf kunnen krijgen?
En, is het wat geworden?

Over de prijs; voor een dealer is dat een prima prijs. Bij een handelaar zou het wat goedkoper kunnen.
Voor dat geld mag je overigens wel een sluitende onderhoudshistorie verwachten en een goede staat vd auto.

• ronalddus

ronalddus

Buffalo77

Aomi schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:18:
[...]

En, is het wat geworden?

Over de prijs; voor een dealer is dat een prima prijs. Bij een handelaar zou het wat goedkoper kunnen.
Voor dat geld mag je overigens wel een sluitende onderhoudshistorie verwachten en een goede staat vd auto.
Ja zeker! Ik wilde sowieso nog een update geven, dus bij deze.

Zoals gezegd, afgelopen zaterdag bij de Lexus Dealer in Den Haag geweest op deze CT200H te bekijken en een proefrit gemaakt.

De auto is van 1 eigenaar geweest en het onderhoud was goed bijgehouden.

De auto zag er goed uit (voor een 10-jarige). Vooral de witte parelmoer lak is prachtig
Er waren wat kleine defecten/slijtageplekken, zoals een lam veertje in het middenconsole en wat slijtage op het leer van de stoel van bestuurder.
De service was goed ,want toen we dit aankaartte, werd direct verteld (en op papier gezet) dat dit verholpen zou worden.
De werkplaats en spuiterij werden zelfs geraadpleegd om de onderkant van de voorbumper wat bij te spuiten, want dit was toch wel beschadigd.

De auto reed fijn en je voelt de luxe als je onderweg bent.
Nu komen we beide van een kleine auto, dus is dit direct een grote upgrade.

Uiteindelijk de auto gekocht met een korting van 500 euro.
Misschien hadden mijn vrouw en ik er misschien meer af kunnen krijgen, maar voelden ons niet comfortabel om nog steviger te onderhandelen en vonden de auto deze prijs ook waard en daar gaat het om :)

Daarbij wordt de auto ook erg compleet afgeleverd en de daarna geleverde service (pechhulp, thuis ophalen en thuisbrengen voor beurt en 1 jaar garantie bijvoorbeeld) is echt heel uitgebreid.

Dank voor alle info in dit topic, dit heeft zeker geholpen bij het zoeken _/-\o_

Foto van de dealer:

Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee