Afgelopen woensdag twee CT200h's uitgeprobeerd.
Allebei rond de 170.000km op de teller. (net ingereden, dus

)
Besturing iets gevoellozer dan ik gewend ben (zoals gebruikelijk bij moderne auto's), maar stuurt verder prima. Rond de middenstand is mijn huidige Colt weer wat wazig. Dat doet de CT200h beter. Balans voelt goed aan.
Motor is een sterker dan ik had verwacht. Ook op de snelweg versnelt de auto goed. gaspedaal reageert in eco en normalmode wel wat traag.
Van tevoren wat negatieve ervaring gelezen over het motorgeluid, maar dat viel ook flink mee. De motor hoor je ook bij vol gas nauwelijks. Sowieso is de geluidsisolatie goed op orde.
Één van de twee viel wat tegen. motorisch en besturing was prima in orde, maar het interieur was helaas behoorlijk mishandeld. Bodem van de bak onderin de kofferbak was eruit gezaagd. binnenkant van de achterklep vol scheuren, krakende interieurdelen, Sluiting van de opbergruimte in de middenconsole voelde vergeleken met het andere exemplaar gammeler aan, veel lelijk bijgewerkte lakschade, enz.
De ander was juist een heel net exemplaar. Op een krasje op het display na, geen beschadigingen kunnen vinden. Één eigenaar gehad. Was dus geen voormalige leaseauto.
Even over nagedacht en gisteren de knoop doorgehakt.
Over twee weken staat hier een mooie witte Lexus op de oprit.