Toon posts:

Lexus CT200H

Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste
Acties:

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Bergenfietsen schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:55:
[...]
Ik ben er totaal niet in thuis, mijn zwager denkt dat het vooral komt doordat een diesel een hoger koppel heeft/geeft dan een benzine/hybride
Helaas een wijdverspreid misverstand. Koppel van de motor zegt, zonder het bijbehorende toerental en overbrengingsverhouding tussen de motor en de wielen, niet zo heel veel over de trekkracht van de auto.
Bij een gelijke snelheid geeft 200Nm bij 2000rpm net zoveel koppel op de wielen als 100Nm bij 4000rpm.

Je kunt daarom ook veel beter naar het vermogen kijken. Is veel eenvoudiger:
Vermogen aan de motorzijde de aandrijflijn in = vermogen in de vorm van een versnellende massa er uit.
Hoef je niet te knoeien met overbrengingsverhoudingen. ;)

Motorkoppel is alleen interessant in de vorm van de koppelkromme. Dat zegt namelijk iets over het motorkarakter. Hoe de auto aanvoelt wanneer je het toerenbereik doorloopt.

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02 08:59
wappiewappie schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 22:17:
[...]
Helaas een wijdverspreid misverstand. Koppel van de motor zegt, zonder het bijbehorende toerental en overbrengingsverhouding tussen de motor en de wielen, niet zo heel veel over de trekkracht van de auto.
Bij een gelijke snelheid geeft 200Nm bij 2000rpm net zoveel koppel op de wielen als 100Nm bij 4000rpm.

Je kunt daarom ook veel beter naar het vermogen kijken. Is veel eenvoudiger:
Gelukkig (met name voor de brandstofmotor-aangedreven exemplaren) worden auto's al sinds jaar en dag met versnellingsbakken, koppelingen en eindoverbrengingen uitgerust om dit soort beperkingen te overkomen.

• Itzdoomalex
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-02 14:50
Hoi allemaal! Ik heb al een iets meer dan een jaartje een ct, maar ik heb al een paar keer (eigenlijk altijd) last van piepende remmen als ik achteruit rijd en dan rem. Hebben meer van jullie daar last van? Ik ben al zeker 3x naar de garage geweest om het te laten fixen, dan werden de remmen schoongemaakt en dan na een maand waren de extreem piepende remmen weer terug...

• bitjeverkeerd
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03-02 21:36
@Itzdoomalex De schijfremmen achter worden bij de Ct en andere Lexus/Toyota hybrides nauwelijks gebruikt (bij normale rijstijl), omdat er bij zacht remmen ook energie wordt teruggewonnen door het hybride systeem. Hierdoor ontstaat er al snel een roestlaagje op de achterste schijfremmen. Dit veroorzaakt soms piepende remmen.

Ik probeer dit zelf tegen te gaan door af en toe op een rustige plek een breaktest te doen om zo de achterste schijfremmen schoon te houden. Ik doe dit meestal met ongeveer 40km/u en met de schakelhendel in N (dan is het hybride systeem uit). Wel goed opletten of het niet glad is en of er echt niemand achter je rijdt :)

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:55
Itzdoomalex schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 14:04: ik heb al een paar keer (eigenlijk altijd) last van piepende remmen als ik achteruit rijd en dan rem.
Ik heb dit probleem ook, het piepen komt dan alleen voor bij het laatste stuk afremmen (1-2 meter). Inmiddels al van alles geprobeerd om er vanaf te komen, inclusief het plaatsen van nieuwe blokken en schijven. Het invetten van het plaatje tussen de remzuiger en het remblok lost het tijdelijk op, maar dat is dan van korte duur (paar weken). Het lijkt bij mij ook erger te piepen als er zware (17") velgen zijn gemonteerd.

Ik heb het maar geaccepteerd als producteigenschap, de klauwen vervangen als experiment is mij wat te prijzig :)

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

• Itzdoomalex
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-02 14:50
bitjeverkeerd schreef op woensdag 9 november 2022 @ 08:37:
@Itzdoomalex De schijfremmen achter worden bij de Ct en andere Lexus/Toyota hybrides nauwelijks gebruikt (bij normale rijstijl), omdat er bij zacht remmen ook energie wordt teruggewonnen door het hybride systeem. Hierdoor ontstaat er al snel een roestlaagje op de achterste schijfremmen. Dit veroorzaakt soms piepende remmen.

Ik probeer dit zelf tegen te gaan door af en toe op een rustige plek een breaktest te doen om zo de achterste schijfremmen schoon te houden. Ik doe dit meestal met ongeveer 40km/u en met de schakelhendel in N (dan is het hybride systeem uit). Wel goed opletten of het niet glad is en of er echt niemand achter je rijdt :)
Dat is een goede tip, bedankt dit ga ik proberen!

• Bacchus
thetrueman2 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:04:
[...]
Ik heb dit probleem ook, het piepen komt dan alleen voor bij het laatste stuk afremmen (1-2 meter). Inmiddels al van alles geprobeerd om er vanaf te komen, inclusief het plaatsen van nieuwe blokken en schijven.
Wacht even, we hebben het alleen over een vrij bescheiden piepje/kraakje bij de laatste paar meter remmen en enkel achteruit, toch? Dan vind ik met name schijven vervangen nogal een uitgave, zeker aangezien die nauwelijks versleten kunnen zijn.
Of gebruik jij de achteruit nog voor andere dingen dan parkeren en straatje keren?

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:50

ronalddus

Buffalo77

Klinkt bekend.
Hier een CT uit 2011 met 180K op te teller.

Gebeurt inderdaad alleen in de eerste meters van de rit en bij 'zacht' remmen.

Buffalo77 | Pokemon Unite

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:55
Bacchus schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:42:
[...]
Dan vind ik met name schijven vervangen nogal een uitgave, zeker aangezien die nauwelijks versleten kunnen zijn.
De schijven+blokken voor én achter zijn bij mij vervangen bij 230k (want voor was op en de originele schijven achter verroest na 10 jaar). Zowel met nieuwe als oude onderdelen was het bekende piepje enkele weken na het onderhoud weer terug.

Dit alleen ter indicatie dat het probleem (bij mij) dus niet permanent is opgelost door nieuwe onderdelen te plaatsen. De uitleg van bitjeverkeerd acht ik ook plausibel als er idd rustig en niet veel met de auto gereden wordt.

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

• Ozza
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:07
Goedenmorgen!
Ik heb wat vragen over de CT200H.

- Heeft deze isofix mogelijkheid?
- Ik heb 10k budget, echter zijn deze vaak met 250k km op de teller, terwijl voor 12-13k tussen de 150-200k km zitten, is dit de extra investering waard? Wij rijden maar max. 7500km per jaar.

• bitjeverkeerd
@Ozza Ja er zitten 2 isofix aansluitingen in. Mijn Ct staat inmiddels op 200k km (11 jaar oud). De afgelopen 7 jaar alleen het standaard onderhoud gehad + banden en een paar lampjes. Ik heb nog nooit zo'n degelijke auto gehad. Maar dat is natuurlijk geen enekle garantie dat het nog 50k km goed gaat.

• bitjeverkeerd
@Ozza Nog ter aanvulling de ruimte op de achterbank is niet heel groot en isofix kinderzitjes nemen vrij veel ruimte in. Dus als je zelf ook lang bent en de stoel ver naar achter zet dan wordt het wel snel krap.

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:03
Ozza schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:04:
Goedenmorgen!
Ik heb wat vragen over de CT200H.

- Heeft deze isofix mogelijkheid?
- Ik heb 10k budget, echter zijn deze vaak met 250k km op de teller, terwijl voor 12-13k tussen de 150-200k km zitten, is dit de extra investering waard? Wij rijden maar max. 7500km per jaar.
Ja, je kind inladen geeft wel een gebroken rug. Zorg sowieso voor een draaibare stoel. Ik moet ook zeggen dat de maxi-cosi los alleen voorin gaat, achterin kan ik niet meer in de auto voorin zitten.

Ik heb 278dkm er nu op, nog complimenten van de garage gekregen afgelopen maandag na onderhoud. Natuurlijk kan er altijd van alles gebeuren maar still going strong in elk geval.

• Ozza
Bedankt beide. Haha, ja heb toevallig een draaibaar zitje gekocht. Ben zelf 1.95m dus de kleine moet achter moeders (1.60m) zitten.

Hopelijk komt er een nette online komende weken.

• Ozza
https://www.anwb.nl/auto/koerslijst/koerslijst

In hoeverre komt deze koerslijst overeen met jullie ct200h?

Door de vaak hoge km standen komt de waarde vaak 25-30% lager uit dan waarvoor ze te koop staan..

Uiteraard ook vraag/aanbod van huidige tijd..

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ozza schreef op donderdag 22 december 2022 @ 18:19:
https://www.anwb.nl/auto/koerslijst/koerslijst

In hoeverre komt deze koerslijst overeen met jullie ct200h?

Door de vaak hoge km standen komt de waarde vaak 25-30% lager uit dan waarvoor ze te koop staan..

Uiteraard ook vraag/aanbod van huidige tijd..
Is spot on voor mijn huidige IS300h die ik dit jaar heb gekocht.

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:30
Hi all! Kleine bump in dit topic. Morgen ga ik een zwarte CT200H Sport edition uit 2017 ophalen. Erg blij mee!

Enige grote minpunt vind ik de enorm verouderde multimedia software.. wat mij over de streep trok is dat er mooie aftermarket integraties bestaan om een Apple Carplay interface toe tevoegen aan bestaande multimedia systeem. Behoudt van knoppen, normale functies etc.

Hiervoor zijn diverse oplossingen zoals het Vline (Amerikaans), Carlinkit (Chinees) en andere vendors op Aliexpress. De Vline is echter flink aan de prijs: zo'n 600,- voor een interface met wat kabels.. en de Chinese alternatieven lees ik wisselende dingen over. Vanaf bouwjaar 2014 zouden die echter vlekkeloos moeten werken.

Hier mensen op Tweakers ervaring met een dergelijke oplossing? Thanks!

• MLLL
  • Laatst online: 11:03

MLLL

Palm Treo 650

Graft schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:50:
Hi all! Kleine bump in dit topic. Morgen ga ik een zwarte CT200H Sport edition uit 2017 ophalen. Erg blij mee!

Enige grote minpunt vind ik de enorm verouderde multimedia software.. wat mij over de streep trok is dat er mooie aftermarket integraties bestaan om een Apple Carplay interface toe tevoegen aan bestaande multimedia systeem. Behoudt van knoppen, normale functies etc.

Hiervoor zijn diverse oplossingen zoals het Vline (Amerikaans), Carlinkit (Chinees) en andere vendors op Aliexpress. De Vline is echter flink aan de prijs: zo'n 600,- voor een interface met wat kabels.. en de Chinese alternatieven lees ik wisselende dingen over. Vanaf bouwjaar 2014 zouden die echter vlekkeloos moeten werken.

Hier mensen op Tweakers ervaring met een dergelijke oplossing? Thanks!
Beter wat meer uitgeven voor iets wat goed en lang werkt dan iets halfbakken uit China.
Mijn Pioneer kostte iets van 800 euro maar werkt feilloos.

Als je je auto 3 jaar rijdt zijn de meerkosten te overzien.

• Bacchus
MLLL schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 19:40:
[...]
Beter wat meer uitgeven voor iets wat goed en lang werkt dan iets halfbakken uit China.
Mijn Pioneer kostte iets van 800 euro maar werkt feilloos.

Als je je auto 3 jaar rijdt zijn de meerkosten te overzien.
Kun je iets meer daarover vertellen? (Of heb ik een eerder bericht hier gemist?) Is je Pioneer een volledige vervanger van audio en navigatie met ondersteuning van klepschermpje, stuurknoppen en Android en Apple verbindingen? Dan vind ik € 800 eigenlijk gewoon ronduit een schijntje.

• MLLL
  • Laatst online: 11:03

MLLL

Palm Treo 650

Bacchus schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:27:
[...]

Kun je iets meer daarover vertellen? (Of heb ik een eerder bericht hier gemist?) Is je Pioneer een volledige vervanger van audio en navigatie met ondersteuning van klepschermpje, stuurknoppen en Android en Apple verbindingen? Dan vind ik € 800 eigenlijk gewoon ronduit een schijntje.
Wilde aangegeven dat je waarschijnlijk beter voor de duurdere Vline kunt gaan.
Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee