Dank je wel voor de duidelijke uitleg. Ik heb gister zelf ook gedaan en werkt perfect. Inbouw was helemaal niet moeilijk en ging heel vlot. Binnen twee zat alles erin. Nogmaals dank !MXMan schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 06:12:
Beste mede-tweakers met een CT200H.
Ik heb de knoop doorgehakt en heb ook een aftermarket Android Auto & Apple Carplay interface besteld via Aliexpress van het merk Road Top met coupons en kortingen aan een prijs van 225 EUR: https://www.aliexpress.com/item/4000662768606.html?
Voor diegenen die ook geinteresseerd zouden zijn in de werking van dit toestel, heb ik alle informatie gebundeld op een publieke Google Drive map: https://drive.google.com/...RzNlcmtMmCf_BfM024hf-G2b5
Om van dit project een succes te maken, heb je volgende dingen nodig:
1) Een setje plastic trim tools om de panelen los te peuteren
2) Dubbelzijdige tape om de interface/decoder vast te kleven boven de radio
3) Een 10mm dop en sleutel om 6 bouten los te maken (2 van het scherm en 4 van de radio)
4) Een platte schroevendraaier om twee clips van het plastic onder het scherm los te klikken
5) Alle YouTube tutorials op voorhand bekijken (zie Google Drive)
6) De handleiding en troubleshooting op voorhand goed lezen (zie Google Drive)
7) 2-3 uur tijd ,veel geduld hebben en zorgvuldig te werk gaan (niets forceren)
8.) Veel moed indien je zoals ik een leek bent en dit nog nooit gedaan hebt.
Hier zijn alvast wat sfeerbeelden
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Het eindresultaat mag er best zijn:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Al bij al heel tevreden van heel het proces. Het resultaat is dat de Lexus CT200H van 2018 nu een volledige draadloze Android Auto & Apple Carplay Interface heeft. Het systeem ondersteunt ook de bedrade werking, de USB kabel heb ik hiervoor verwerkt in het handschoenenkastje, er is een klepje dat je kan openen die toegang geeft tot de pollenfilter waar de kabel langs past. De interface is volledig compatibel met de OEM/oude interface en je geraakt erin door de menu knop 3 seconden in te houden. De achteruitrijcamera springt ook moeiteloos aan wanneer Android Auto aanstaat.
Enkele tips uit mijn ervaring:
1) Indien je een 12v accu druppellader hebt, sluit deze aan op de accu terwijl je uitvoerig aan het testen bent. Ik heb dit op de harde manier ondervonden. Indien jouw 12v accu leeggelopen is, geen zorgen. Je kan deze met een lader een uurtje laten laden, de auto zou terug moeten starten. Het is aangeraden om dan een halfuurtje op de snelweg te rijden om de batterij terug vol te krijgen. Om dit allemaal te voorkomen kan je beter wanneer alles werkt en je wenst te testen, dit gewoon met de motor aandoen.
De pluspool vind je in de zekeringkast in onder de motorkap rechtsboven. De minpool moet een metaalonderdeel van de auto zelf zijn, liefst van het chassis. Er is een bout boven de zekeringkast die je kan gebruiken
[Afbeelding] [Afbeelding]
2) Ik raad ook aan om de airco bedieningsmodule tijdens het proces er ook uit te halen vermits dit veel meer speelruimte geeft rond en achter de radio. Indien je dit doet, raad ik je ook aan om de eerste 5 cm van het stukje plastic boven het handschoenenkastje los te klikken zodat de aircobediening er veel gemakkelijker uitkomt omdat je dit plastic stukje uit de weg kan doen
3) Indien je geen geluid hebt, controleer goed of in de oude systeemomgeving de source goed ingesteld is op Bluetooth en niet op AUX
4) Indien je scherm flikkert moet je volgende stappen erbij doen
5) Indien je geruist hoort of helemaal geen geluid hebt, moet je de aardingsdraden van de audio met elkaar verbinden
6) Als je de OEM 10" scherm hebt, dien je een aparte LVDS scherm connector aan de verkoper te vragen. Het scherm in mijn auto betreft de 7" dus dit is niet van toepassing.
7) De wifi antenne die nodig is voor de draadloze werking, kan je hier tactisch plaatsen:
[Afbeelding]
Om het native bluetooth kanaal van de auto te gebruiken dien je volgende optie aan te zetten
[Afbeelding]
9) Indien je nieuwe of meer toestellen wenst met bluetooth te pairen aan AA, dien je dit eerst met de OEM kant van de interface te doen en in de aftermarket interface zijn de opties hieronder:
[Afbeelding]
Deze post van @Graft geeft ook een heel goed beeld van wat nodig is: Graft in "Lexus CT200H"
Voor diegenen die zich wensen te lanceren met dit projectje, jullie mogen mij altijd een PM sturen!
Veel succes ermee
Proficiat!! Heb je geen foto's van tijdens en na? Altijd leuk om te zien!harold911 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 08:31:
[...]
Dank je wel voor de duidelijke uitleg. Ik heb gister zelf ook gedaan en werkt perfect. Inbouw was helemaal niet moeilijk en ging heel vlot. Binnen twee zat alles erin. Nogmaals dank !
Mijn vrouw is na al die weken nog altijd super blij met het systeem 👍
Met pijn in het hart, na bijna 200k probleemloos gereden te hebben, vrijdag dan toch afscheid genomen van m'n Lexus om over te stappen naar een EV.
[ Voor 64% gewijzigd door 13art op 19-05-2024 09:24 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ja het is eigenlijk plug en play. Ik had mijn telefoon naast mij met de installatie video en kopieerde die gast op YouTube. Alleen de joystick bediening is een uitdaging. Naar boven en beneden is lastig, nu komen wel de knopjes op de Lexus met arrow up arrow down van pas haha.MXMan schreef op zondag 19 mei 2024 @ 19:26:
Lekker ge-gut ! Tof om te horen dat het vlot gegaan is!
Toch wel benieuwd, hoe is dit nog afgelopen? Heb je het probleem kunnen achterhalen, of inmiddels afscheid genomen van je CT?Aomi schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 23:39:
[...]
EGR is sinds mijn bezit nooit gereinigd, die kan het checken ook nog waard zijn
I can tell by your lack of interest that I was kidding.
Nee, afscheid genomen van de CT.thetrueman2 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 17:43:
[...]
Toch wel benieuwd, hoe is dit nog afgelopen? Heb je het probleem kunnen achterhalen, of inmiddels afscheid genomen van je CT?
Er is gezinsuitbreiding op komst (een dezer dagen) en de kofferbak van de CT was gewoonweg veel te klein. Dat icm met dit gezeik en bijbehorende kosten heeft ons doen motiveren een Renault Clio te kopen.
Weinig kilometers, 4 jaar oud en een grotere kofferbak (en meer luxe dan mijn instapper CT had
Vandaag heeft onze CT (uit 2012) weer een grote beurt gehad. Als leenauto een Lexus RZ meegekregen. De jaren hiervoor een NX en UX. RZ was wel een ervaring op zich, maar vond de NX toch wel veel mooier en luxer aanvoelen. De UX zit meer IMHO meer in lijn met de CT. Wederom was er niets bijzonders en heeft nu al meer dan 200k gelopen. Zoals de vriendelijke Louwman medewerker al zei: "Er is aan deze auto weinig te verdienen voor ons"
.
Ik kreeg een LBX mee als leenauto toen mijn CT in onderhoud was. Dat vond ik toch wel een stapje terug.
Dag Heren,
Ik ben sinds een korte 3 maanden eigenaar van een CT200h uit 2018. Groot fan en liefhebber sinds het mijn allereerste auto is. Naar mijn zeggen ontbrak alleen Android Auto. Na nogal wat onderzoek bleek dit dus niet retrofitted te zijn voor de CT200h, zeer jammer van Lexus.
Nu heb ik de keuze gemaakt om een GROM VLITE 2 aan te schaffen en na wat gestruggle met de juiste kabels dacht ik van mooi. lekker plug en play en gaan. Niet dus. Bij het starten van de auto (Geen rem) krijg ik heel mooi het lexus logo te zien (Wat blijkt ingebouwd te zijn op het scherm) en blijft het scherm vervolgens zwart. De achteruitcamera wordt ook niet weergegeven erop en ten slotte heb ik geen geluid uit mijn radio of verbinding met bluetooth.
Ik heb vervolgens het internet nagelopen en wat troubleshooting gedaan. 10-30+ minuten de auto van de accu en vervolgens weer het scherm te starten en de Volume knop op de radio in te houden. Zonder succes, Scherm nog steeds zwart.
Vervolgens de zekeringen gecheckt en die zagen er ook goed uit. Iemand enig idee of mogelijk tests/troubleshoots hoe ik dit kan oplossen?
Ik ben sinds een korte 3 maanden eigenaar van een CT200h uit 2018. Groot fan en liefhebber sinds het mijn allereerste auto is. Naar mijn zeggen ontbrak alleen Android Auto. Na nogal wat onderzoek bleek dit dus niet retrofitted te zijn voor de CT200h, zeer jammer van Lexus.
Nu heb ik de keuze gemaakt om een GROM VLITE 2 aan te schaffen en na wat gestruggle met de juiste kabels dacht ik van mooi. lekker plug en play en gaan. Niet dus. Bij het starten van de auto (Geen rem) krijg ik heel mooi het lexus logo te zien (Wat blijkt ingebouwd te zijn op het scherm) en blijft het scherm vervolgens zwart. De achteruitcamera wordt ook niet weergegeven erop en ten slotte heb ik geen geluid uit mijn radio of verbinding met bluetooth.
Ik heb vervolgens het internet nagelopen en wat troubleshooting gedaan. 10-30+ minuten de auto van de accu en vervolgens weer het scherm te starten en de Volume knop op de radio in te houden. Zonder succes, Scherm nog steeds zwart.
Vervolgens de zekeringen gecheckt en die zagen er ook goed uit. Iemand enig idee of mogelijk tests/troubleshoots hoe ik dit kan oplossen?
Aii, wat vervelend!Seol schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:49:
Dag Heren,
Ik heb zelf destijds een roadtop carplay van Aliexpress ingebouwd. Het is al even geleden maar voor zover ik weet hoort je normale Lexus infotainment het gewoon altijd te doen mits de kabels gewoon goed aangesloten zijn natuurlijk. Je lust m immers een soort van door.
Zoals je hem nu omschrijft lijkt t alsof je radio unit, gewoon geen stroom heeft? Heeft het display een eigen voedingskabel?
Heb je al contact opgenomen net Grom? Ik heb destijds nog veel gehad aan wat support. Die bij elkaar geraapte Chinese handleiding stelde niet zoveel voor.
Succes in ieder geval!
[ Voor 3% gewijzigd door Graft op 04-07-2024 23:18 ]
Het enige dat je kan doen is de bekabeling controleren of alles goed insteekt en de dipswitches op de GROM controleren. Bij de RoadTop stonden deze juist out of the box.Seol schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:49:
Dag Heren,
Ik zou zeker contact opnemen met GROM om dit opgelost te krijgen.
Hartelijk bedankt voor het meedenken. Ik heb nagelopen en mijn Radio krijgt wel stroom(Wellicht niet genoeg), de ventilator in de unit die draait en als ik druk op het knopje om de CD eruit te laten komen krijg ik ook nog wel geluid.Graft schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 23:16:
[...]
Aii, wat vervelend!
Ik heb zelf destijds een roadtop carplay van Aliexpress ingebouwd. Het is al even geleden maar voor zover ik weet hoort je normale Lexus infotainment het gewoon altijd te doen mits de kabels gewoon goed aangesloten zijn natuurlijk. Je lust m immers een soort van door.
Zoals je hem nu omschrijft lijkt t alsof je radio unit, gewoon geen stroom heeft? Heeft het display een eigen voedingskabel?
Heb je al contact opgenomen net Grom? Ik heb destijds nog veel gehad aan wat support. Die bij elkaar geraapte Chinese handleiding stelde niet zoveel voor.
Succes in ieder geval!
Ik heb geen dipswitches gevonden op de unit en de bekabeling voor de zoveelste keer gecontroleerd, maar helaas geen succes.MXMan schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 07:38:
[...]
Het enige dat je kan doen is de bekabeling controleren of alles goed insteekt en de dipswitches op de GROM controleren. Bij de RoadTop stonden deze juist out of the box.
Ik zou zeker contact opnemen met GROM om dit opgelost te krijgen.
Daarbij heb ik ook contact gehad met GROM, die een firmware update voorstelde, maar dat heeft ook niet geholpen.
Uiteindelijk heb ik toch besloten om de GROM terug te sturen (Met verlies) en na mijn vakantie mijn Radio te laten fixen bij de dealer. waarschijnlijk ga ik dan voorlopig genieten van een auto waar ik geluid heb
Laat je niet ontraden, probeer volgende keer een Road Top👍Seol schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:19:
[...]
Hartelijk bedankt voor het meedenken. Ik heb nagelopen en mijn Radio krijgt wel stroom(Wellicht niet genoeg), de ventilator in de unit die draait en als ik druk op het knopje om de CD eruit te laten komen krijg ik ook nog wel geluid.
[...]
Ik heb geen dipswitches gevonden op de unit en de bekabeling voor de zoveelste keer gecontroleerd, maar helaas geen succes.
Daarbij heb ik ook contact gehad met GROM, die een firmware update voorstelde, maar dat heeft ook niet geholpen.
Uiteindelijk heb ik toch besloten om de GROM terug te sturen (Met verlies) en na mijn vakantie mijn Radio te laten fixen bij de dealer. waarschijnlijk ga ik dan voorlopig genieten van een auto waar ik geluid heb
Daar zijn heel veel mensen tevreden mee!
Waar kun je die het beste in Nederland aanschaffen? En dan zelf inbouwen of laten inbouwen?MXMan schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 17:25:
[...]
Laat je niet ontraden, probeer volgende keer een Road Top👍
Het systeem zelf is plug & play en ook al ziet alles er indrukwekkend uit is het project heel DIY-friendly.alex3305 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 20:51:
[...]
Waar kun je die het beste in Nederland aanschaffen? En dan zelf inbouwen of laten inbouwen?
Zie mijn post voor een gedetailleerde beschrijving:
MXMan in "Lexus CT200H"
Yes, wat MXMan zegt! Ik vond het de moeite dubbel en dwars waard.MXMan schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 08:13:
[...]
Het systeem zelf is plug & play en ook al ziet alles er indrukwekkend uit is het project heel DIY-friendly.
Zie mijn post voor een gedetailleerde beschrijving:
MXMan in "Lexus CT200H"
In zijn post vind je ook een link naar mijn installatie journey.
Als t mij lukt moet t jou ook lukken.
Komt helemaal goed, eerst het infotainment weer aan de praat krijgen en dan inderdaad met de road top!MXMan schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 17:25:
[...]
Laat je niet ontraden, probeer volgende keer een Road Top👍
Daar zijn heel veel mensen tevreden mee!
Een stelletje **** vindt het nodig om hun, waarschijnlijk, gestolen auto vlak naast mijn Lexus te parkeren en in de fik te steken.
Het vuur is overgeslagen op mijn auto en waarschijnlijk Total loss
Waarschijnlijk gestolen omdat de kenteken platen van die auto ontbreken.
Jezus, das zwaar klote! Hopelijk heb je wat aan de verzekering... Ik ken je situatie niet naar ik wens je sterkte.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Dankjewel
Ik ben gelukkig all risk verzekerd
Het verschil tussen dagwaarde en aankoopwaarde van hetzelfde model/jaar/kilometerstand is helaas behoorlijk groot.
Auto is vanmiddag opgehaald
Expert zal volgende week wel langskomen
Volgende week zaterdag ook afspraak om aangifte te doen bij de politie.
Ik ben gelukkig all risk verzekerd
Het verschil tussen dagwaarde en aankoopwaarde van hetzelfde model/jaar/kilometerstand is helaas behoorlijk groot.
Auto is vanmiddag opgehaald
Expert zal volgende week wel langskomen
Volgende week zaterdag ook afspraak om aangifte te doen bij de politie.
Oef, da's echt wel een "nightmare scenario". Succes en sterkte met de afhandeling!Bergenfietsen schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 14:17:
Een stelletje **** vindt het nodig om hun, waarschijnlijk, gestolen auto vlak naast mijn Lexus te parkeren en in de fik te steken.
Vanaf volgende week ben ook ik in het bezit van een CT200h
voor een hele schappelijke prijs een Businessline uit 2012 kunnen kopen met een km stand van 140k. Mijn vorige auto was een Corolla van 2005. Deze was van een hoop gemakken voorzien, maar wegens een recent ongeluk moet ik voorlopig met een automaat rijden. Deze Lexus heb ik stiekem ook altijd willen hebben.
Helaas is de uitvoering die ik heb niet voorzien van LED koplampen. Nou was ik deze al wel gewend van m’n Corolla (Osram Night Breaker LED en perfect afgesteld).
Zijn hier mensen die er zelf LED’s in gestopt hebben en zo ja, welke zijn dit geweest?
Helaas is de uitvoering die ik heb niet voorzien van LED koplampen. Nou was ik deze al wel gewend van m’n Corolla (Osram Night Breaker LED en perfect afgesteld).
Zijn hier mensen die er zelf LED’s in gestopt hebben en zo ja, welke zijn dit geweest?
Ik heb j.l. zaterdag aangifte gedaan.Bergenfietsen schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 14:17:
Zondag al bericht gekregen dat het onderzoek gestopt wordt.
Maandag al contact gehad met de schade expert.
Ik krijg een vrij redelijk bedrag terug.
Het komt erop neer dat we 2 jaar gereden hebben voor €1.450,00.
Het vrijwaringsbewijs is al binnen. Het bedrag van de sloopwaarde is al binnen.
Hopelijk dat de verzekering snel uitkeert.
Een andere auto wordt waarschijnlijk een Toyota met een wat hogere zit.
Das en gelukje bij een groter ongelukje. Ik wens je succes en rijplezier met de Toyota.Bergenfietsen schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:37:
[...]
Ik heb j.l. zaterdag aangifte gedaan.
Zondag al bericht gekregen dat het onderzoek gestopt wordt.
Maandag al contact gehad met de schade expert.
Ik krijg een vrij redelijk bedrag terug.
Het komt erop neer dat we 2 jaar gereden hebben voor €1.450,00.
Het vrijwaringsbewijs is al binnen. Het bedrag van de sloopwaarde is al binnen.
Hopelijk dat de verzekering snel uitkeert.
Een andere auto wordt waarschijnlijk een Toyota met een wat hogere zit.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Tijdje geleden de Philips Ultinon Pro9000 besteld en geplaatst. Lichtbeeld goed afgesteld en ik ben zeker tevreden :-). Of het nou echt een heel groot verschil is durf ik niet te zeggen. De standaard halogeen verlichtingMilan93 schreef op zondag 22 september 2024 @ 19:26:
Vanaf volgende week ben ook ik in het bezit van een CT200hvoor een hele schappelijke prijs een Businessline uit 2012 kunnen kopen met een km stand van 140k. Mijn vorige auto was een Corolla van 2005. Deze was van een hoop gemakken voorzien, maar wegens een recent ongeluk moet ik voorlopig met een automaat rijden. Deze Lexus heb ik stiekem ook altijd willen hebben.
was naar mijn idee ook prima. Het oogt leuker, maar of het de 170,- waard is? Denk het niet..
Daarnaast een setje van ali geïnstalleerd zodat de spiegels automatisch in/uitklappen bij het ont/vergrendelen van de auto.
Verbruik van gemiddeld 1/20. Heerlijke auto! Enige waar ik last van heb ik dat bij koud weer de display niet helemaal naar boven komt. Heb op internet nog geen andere gebruikers kunnen vinden die hetzelfde probleem hebben.
Heb je daar een linkje van?Milan93 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 09:48:
Daarnaast een setje van ali geïnstalleerd zodat de spiegels automatisch in/uitklappen bij het ont/vergrendelen van de auto.
Deze heb ik besteld: https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld
Let wel op dat je de goede besteld (LHD in mijn geval). Je moet in ieder geval wel de knop op je dashboard hebben waarmee je de spiegels kunt inklappen. Anders kun je de set niet pluggen.
Het installeren duurde 15 minuten en was goed te doen
Gister aan de hand van deze handleiding en tips een roadtop box geïnstalleerd. Het werkt echt super fijn. Auto voelt nu wat meer van deze tijd aan met Android auto. Gewoon altijd up to date navigatie via maps of waze. Muziek loopt via BT channel zoals je gewend bent. Ik heb een 10.3 inch scherm, die wordt mooi opgesplitst als je dat wilt, maar je kunt ook volledig beeld van een Android app in beeld hebben. Het scherm start standaard OEM op maar start daarna direct Android auto op. Super fijnMXMan schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 06:12:
Beste mede-tweakers met een CT200H.
Ik heb de knoop doorgehakt en heb ook een aftermarket Android Auto & Apple Carplay interface besteld via Aliexpress van het merk Road Top met coupons en kortingen aan een prijs van 225 EUR: https://www.aliexpress.com/item/4000662768606.html?
Voor diegenen die ook geinteresseerd zouden zijn in de werking van dit toestel, heb ik alle informatie gebundeld op een publieke Google Drive map: https://drive.google.com/...RzNlcmtMmCf_BfM024hf-G2b5
Om van dit project een succes te maken, heb je volgende dingen nodig:
1) Een setje plastic trim tools om de panelen los te peuteren
2) Dubbelzijdige tape om de interface/decoder vast te kleven boven de radio
3) Een 10mm dop en sleutel om 6 bouten los te maken (2 van het scherm en 4 van de radio)
4) Een platte schroevendraaier om twee clips van het plastic onder het scherm los te klikken
5) Alle YouTube tutorials op voorhand bekijken (zie Google Drive)
6) De handleiding en troubleshooting op voorhand goed lezen (zie Google Drive)
7) 2-3 uur tijd ,veel geduld hebben en zorgvuldig te werk gaan (niets forceren)
8.) Veel moed indien je zoals ik een leek bent en dit nog nooit gedaan hebt.
Hier zijn alvast wat sfeerbeelden
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Het eindresultaat mag er best zijn:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Al bij al heel tevreden van heel het proces. Het resultaat is dat de Lexus CT200H van 2018 nu een volledige draadloze Android Auto & Apple Carplay Interface heeft. Het systeem ondersteunt ook de bedrade werking, de USB kabel heb ik hiervoor verwerkt in het handschoenenkastje, er is een klepje dat je kan openen die toegang geeft tot de pollenfilter waar de kabel langs past. De interface is volledig compatibel met de OEM/oude interface en je geraakt erin door de menu knop 3 seconden in te houden. De achteruitrijcamera springt ook moeiteloos aan wanneer Android Auto aanstaat.
Enkele tips uit mijn ervaring:
1) Indien je een 12v accu druppellader hebt, sluit deze aan op de accu terwijl je uitvoerig aan het testen bent. Ik heb dit op de harde manier ondervonden. Indien jouw 12v accu leeggelopen is, geen zorgen. Je kan deze met een lader een uurtje laten laden, de auto zou terug moeten starten. Het is aangeraden om dan een halfuurtje op de snelweg te rijden om de batterij terug vol te krijgen. Om dit allemaal te voorkomen kan je beter wanneer alles werkt en je wenst te testen, dit gewoon met de motor aandoen.
De pluspool vind je in de zekeringkast in onder de motorkap rechtsboven. De minpool moet een metaalonderdeel van de auto zelf zijn, liefst van het chassis. Er is een bout boven de zekeringkast die je kan gebruiken
2) Ik raad ook aan om de airco bedieningsmodule tijdens het proces er ook uit te halen vermits dit veel meer speelruimte geeft rond en achter de radio. Indien je dit doet, raad ik je ook aan om de eerste 5 cm van het stukje plastic boven het handschoenenkastje los te klikken zodat de aircobediening er veel gemakkelijker uitkomt omdat je dit plastic stukje uit de weg kan doen
3) Indien je geen geluid hebt, controleer goed of in de oude systeemomgeving de source goed ingesteld is op Bluetooth en niet op AUX
4) Indien je scherm flikkert moet je volgende stappen erbij doen
5) Indien je geruist hoort of helemaal geen geluid hebt, moet je de aardingsdraden van de audio met elkaar verbinden
6) Als je de OEM 10" scherm hebt, dien je een aparte LVDS scherm connector aan de verkoper te vragen. Het scherm in mijn auto betreft de 7" dus dit is niet van toepassing.
7) De wifi antenne die nodig is voor de draadloze werking, kan je hier tactisch plaatsen:
[Afbeelding]
Om het native bluetooth kanaal van de auto te gebruiken dien je volgende optie aan te zetten
[Afbeelding]
9) Indien je nieuwe of meer toestellen wenst met bluetooth te pairen aan AA, dien je dit eerst met de OEM kant van de interface te doen en in de aftermarket interface zijn de opties hieronder:
[Afbeelding]
Deze post van @Graft geeft ook een heel goed beeld van wat nodig is: Graft in "Lexus CT200H"
Voor diegenen die zich wensen te lanceren met dit projectje, jullie mogen mij altijd een PM sturen!
Veel succes ermee
Enige uitdaging die ik ondervindt is de joystick, die werkt nu alleen naar links en rechts (onder en boven werkt niet meer
Ik ben er blij mee, Bedankt @MXMan en @Graft voor jullie beschrijvingen
Dankjewel voor de zeer uitgebreide omschrijving. Het heeft mij overtuigd om dit ook te willen maar zit mijn gebrek aan ervaring met Ali me in de weg. Hoe bestel ik deze aparte LVDS connector mee?MXMan schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 06:12:
Ik heb nl een 2019 IS met 10" scherm.
Gaat heel makkelijk het bestellen bij Ali. Het komt uit een duits magazijn, dus is ook zo binnen. Een berichtje met een foto van jouw console in de chat en de verkoper reageert vrij snel (binnen 24h). Bij mij heeft hij het (gratis) na verzonden omdat ik er pas om vroeg nadat ik de box besteld had. Maar kwam tegelijk met de box binnen. Even goed markeren welke hij heeft na gestuurd zodat je direct de goede pakt. Andere past ook niet...
Thx. Zoeven gevonden. Ik zag het pennetje over het hoofd...bestelling geplaatst. Woensdag thuis uit Zuid-Amerika en dan nog een paar dagen vrij voor dit klusjes 😛Toniii schreef op zondag 5 januari 2025 @ 23:12:
Gaat heel makkelijk het bestellen bij Ali. Het komt uit een duits magazijn, dus is ook zo binnen. Een berichtje met een foto van jouw console in de chat en de verkoper reageert vrij snel (binnen 24h). Bij mij heeft hij het (gratis) na verzonden omdat ik er pas om vroeg nadat ik de box besteld had. Maar kwam tegelijk met de box binnen. Even goed markeren welke hij heeft na gestuurd zodat je direct de goede pakt. Andere past ook niet...
Thx. Zoeven gevonden. Ik zag het pennetje over het hoofd...bestelling geplaatst. Woensdag thuis uit Zuid-Amerika en dan nog een paar dagen vrij voor dit klusje 😛Toniii schreef op zondag 5 januari 2025 @ 23:12:
Net via chat contact gehad met de verkoper omdat ik het idee had dat ik iets niet goed had gedaan en heb gelijk de kabel voor het 10 inch scherm gevraagd. Ging goed. Nu afwachten 🙏
Graag gedaan en veel plezier ermee! Het ziet er allemaal heel indrukwekkend uit, maar eens je er gecalculeerd aan begint, valt het inderdaad allemaal heel goed mee!Toniii schreef op zondag 5 januari 2025 @ 22:13:
[...]
Ik ben er blij mee, Bedankt @MXMan en @Graft voor jullie beschrijvingen, dat maakte het een stuk makkelijker, met zn 2e zijn we 1.45 h bezig geweest! Voor de mensen die twijfelen, vooralsnog zeg ik "gewoon doen"
!
Ik herinner mij dat het mij ongelofelijk veel voldoening gegeven heeft toen alles werkte en alles mooi terug geassembleerd was.
Op deze drive staan nog eens alle tutorialsBoeryepes schreef op zondag 5 januari 2025 @ 23:21:
[...]
Thx. Zoeven gevonden. Ik zag het pennetje over het hoofd...bestelling geplaatst. Woensdag thuis uit Zuid-Amerika en dan nog een paar dagen vrij voor dit klusje 😛
Google Drive Link
Stap 1 is alles goed lezen
Stap 2 is het toestel bestellen en het nodige gereedschap zoals een bekledinghevelset en een 10 mm dopsleutel.
Stap 3 is alles minutieus uitvoeren
Stap 4 is alles testen
Voor een paar clips en 6 bouten voorzichtig los te maken, moet je echt geen schrik hebben.
Stuur maar een PM indien je troubleshooting nodig hebt
Veel succes alvast.
Nogmaals dank. Ben nu bezig eea door te lezen. In de handleiding vd verkoper (remote touch versie) staat dat audio dource AUX moet zijn. Daarom snap ik niet waarom in tip 3 in jouw post staat dat het Bluetooth moet zijn. Kun je dat verduidelijken ajb.?MXMan schreef op maandag 6 januari 2025 @ 07:53:
[...]
Graag gedaan en veel plezier ermee! Het ziet er allemaal heel indrukwekkend uit, maar eens je er gecalculeerd aan begint, valt het inderdaad allemaal heel goed mee!
Ik herinner mij dat het mij ongelofelijk veel voldoening gegeven heeft toen alles werkte en alles mooi terug geassembleerd was.
[...]
Op deze drive staan nog eens alle tutorials
Google Drive Link
Stap 1 is alles goed lezen
Stap 2 is het toestel bestellen en het nodige gereedschap zoals een bekledinghevelset en een 10 mm dopsleutel.
Stap 3 is alles minutieus uitvoeren
Stap 4 is alles testen
Voor een paar clips en 6 bouten voorzichtig los te maken, moet je echt geen schrik hebben.
Stuur maar een PM indien je troubleshooting nodig hebt
Veel succes alvast.
Als je bluetooth kiest, dan werkt audio playback (& telefoneren) met de native bluetooth hardware van de auto zelf ipv over AUX.Boeryepes schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:52:
[...]
Nogmaals dank. Ben nu bezig eea door te lezen. In de handleiding vd verkoper (remote touch versie) staat dat audio dource AUX moet zijn. Daarom snap ik niet waarom in tip 3 in jouw post staat dat het Bluetooth moet zijn. Kun je dat verduidelijken ajb.?
Vermits jij een 2019 IS met 10" scherm hebt kan het zijn dat de implementatie een beetje verschillend is dan de voor CT200h.
Je mag altijd een kopie delen van de handleiding.
De verwijzing naar AUX staat in zowel de handleiding op de door jouw gedeelde google drive link (versie rotary knob) als de versie die ik van Road Top kreeg (versie Remote Touch). Ik vind je uitleg logisch en zal voor Bluetooth kiezen.MXMan schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:09:
[...]
Als je bluetooth kiest, dan werkt audio playback (& telefoneren) met de native bluetooth hardware van de auto zelf ipv over AUX.
Vermits jij een 2019 IS met 10" scherm hebt kan het zijn dat de implementatie een beetje verschillend is dan de voor CT200h.
Je mag altijd een kopie delen van de handleiding.
Ik heb zelf ook meerdere CT's gehad en in mijn ervaring is het erg vergelijkbaar met de IS maar zal zeker mijn ervaringen delen.
Nu nog een beter setje prying tools van Amazon bestellen 😁.
Overigens hoe kreeg jij je accu plat tijdens het testen?
Als je test, zorg ervoor dat je auto op "ready" staat (groen lichtje op startknop), zodat de motor blijft draaien en de 12V-accu niet leegloopt. Test niet urenlang in de accessoiremodus (oranje lichtje) zoals ik heb gedaan! 😅Boeryepes schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:43:
[...]
Overigens hoe kreeg jij je accu plat tijdens het testen?

Haha. De IS 2019 is op dit punt anders dan de 3 CT's (2011, 2014 en 2015) die ik heb gehad. De IS schakelt de accessoirestand na een tijdje uit (1 uur als ik mij goed herinner).MXMan schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:47:
[...]
Als je test, zorg ervoor dat je auto op "ready" staat (groen lichtje op startknop), zodat de motor blijft draaien en de 12V-accu niet leegloopt. Test niet urenlang in de accessoiremodus (oranje lichtje) zoals ik heb gedaan! 😅![]()
Goed begin van het nieuwe jaar

:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Yr1Nx6m1wHK1Oi8gvMLBmhOv.jpg?f=user_large)
ora et labora
Die melding krijg je ook bij een kapotte/lege 12V accu. Niet meteen schrikken.
dankje, ik ging meteen van het ergste uit. misschien vallen de kosten wel mee, t kan ook wat corrosie van het koper zijn.Aomi schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 18:43:
[...]
Die melding krijg je ook bij een kapotte/lege 12V accu. Niet meteen schrikken.
ora et labora
Een accu (via dealer) is ook niet echt goedkoop.mrc4nl schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 01:23:
[...]
dankje, ik ging meteen van het ergste uit. misschien vallen de kosten wel mee, t kan ook wat corrosie van het koper zijn.
Moest het enkel de 12V zijn die je wenst te veranderen, hou dan rekening met het volgende:Boeryepes schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:38:
[...]
Een accu (via dealer) is ook niet echt goedkoop.
Als je via de dealer gaat, krijg je een "originele" Yuasa S34B20R accu die op zich heel duur is (190 EUR bij Autodoc) die een perfect fit ook i.v.m. de waar ventilatieafvoer aan de linkerkant.
Als je zelf een beetje handig bent kan je een Bosch S4 019 of Varta A15 monteren die 1/3 van de prijs kost waar je het gaatje voor de afvoer een klein beetje voor moet vergroten met een boorkop van 7.5mm zodat de passieve ventialtieafvoer op past. Hier op deze video (weliswaar in het Frans) kan je zien wat ik bedoel.
[ Voor 5% gewijzigd door MXMan op 08-01-2025 12:14 ]
Ik heb nog een nette set winterbanden op lichtmetalen velgen voor de CT200h. Iemand interesse? Forumprijs €250,- Profieldiepte ca. 6,5mm.
Helaas woon ik in Maastricht, dus voor velen een end uit de buurt.
Helaas woon ik in Maastricht, dus voor velen een end uit de buurt.
[ Voor 0% gewijzigd door Ramon 73 op 08-01-2025 12:23 . Reden: Typo profieldiepte ]
Als het de 12v accu is dan heb ik er niet zon probleem mee met ~200 euro. is wel goed spul. Maar als het HV accupakket vervangen moet worden ga ik niet bij de dealer doen.
Vanmiddag ga ik naar de Toyota dealer. die gaf aan wel tijd te hebben voor een kleine diagnose.
Vanmiddag ga ik naar de Toyota dealer. die gaf aan wel tijd te hebben voor een kleine diagnose.
[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 08-01-2025 12:19 ]
ora et labora
Ik moest er vorig jaar ook aan (3IS). De accu-specialist wilde me er geen verkopen omdat vervangen ervan listig zou zijn (met kapotte radio installaties als gevolg). Ik heb op het uk lexus forum idd. melding gezien van dergelijke problemen.MXMan schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 12:14:
[...]
Moest het enkel de 12V zijn die je wenst te veranderen, hou dan rekening met het volgende:
Als je via de dealer gaat, krijg je een "originele" Yuasa S34B20R accu die op zich heel duur is (190 EUR bij Autodoc) die een perfect fit ook i.v.m. de waar ventilatieafvoer aan de linkerkant.
Als je zelf een beetje handig bent kan je een Bosch S4 019 of Varta A15 monteren die 1/3 van de prijs kost waar je het gaatje voor de afvoer een klein beetje voor moet vergroten met een boorkop van 7.5mm zodat de passieve ventialtieafvoer op past. Hier op deze video (weliswaar in het Frans) kan je zien wat ik bedoel.
[YouTube: Remplacer la batterie 12v sur une Lexus CT200h]
Ben uiteindelijk naar de Toyota dealer in de buurt gegaan. Ik was 300€ lichter.
Ik heb 2x een CT200h gehad, bij beiden al eens accu verwisseld maar nooit problemen gehad.Boeryepes schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 12:24:
[...]
Ik moest er vorig jaar ook aan (3IS). De accu-specialist wilde me er geen verkopen omdat vervangen ervan listig zou zijn (met kapotte radio installaties als gevolg). Ik heb op het uk lexus forum idd. melding gezien van dergelijke problemen.
Ben uiteindelijk naar de Toyota dealer in de buurt gegaan. Ik was 300€ lichter.
Welke accu's heb jij destijds dan gekocht?Ramon 73 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 12:26:
[...]
Ik heb 2x een CT200h gehad, bij beiden al eens accu verwisseld maar nooit problemen gehad.
Code was blijkbaar vanwege een spanningsdip op blok 9 van het accupakket.
Storing is gereset en moet kijken of de storing terugkomt.
ora et labora
AGM accu's, ik denk Varta.
Ook eens Optima yellowtop gehad, was snel stuk.
Eventueel een test doen met Dr. Prius?mrc4nl schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 18:27:
Code was blijkbaar vanwege een spanningsdip op blok 9 van het accupakket.
ik heb zo'n obd bluetooth ding, maar kreeg m niet aan de praat. dus kan nu zelf niet testten.
Maar als je een suggestie heb voor een goede hou ik mij aanbevolen.
ora et labora
Helaas, eerste poging om Road Top carplay te installeren heb ik moeten opgeven omdat de verkeerde LVDS kabel is meegeleverd. 10" scherm met remote touch was blijkbaar niet voldoende informatie 🤔
Boel weer ingebouwd ... Jammer want ik heb nu nog vrij en tijd over. Volgende week weer druk druk druk.
Overigens bij de IS past het kastje niet onder de head unit dus dashboardkastje moet er ook uit.
Wat ik heb vs. wat in de doos zat.
:strip_exif()/f/image/uuBq2wWX4kfTcuTUTpUvgf7o.jpg?f=fotoalbum_large)
Boel weer ingebouwd ... Jammer want ik heb nu nog vrij en tijd over. Volgende week weer druk druk druk.
Overigens bij de IS past het kastje niet onder de head unit dus dashboardkastje moet er ook uit.
:strip_exif()/f/image/uuBq2wWX4kfTcuTUTpUvgf7o.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nb69t4eDP1A2WgWanSwa1xsM.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 49% gewijzigd door Boeryepes op 09-01-2025 15:23 ]
@Boeryepes Heb jij de verkoper al gecontacteerd op Aliexpress? Met een beetje geluk stuurt hij de juiste op.
Zekers gedaan maar het is nu bedtijd in China.MXMan schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:06:
@Boeryepes Heb jij de verkoper al gecontacteerd op Aliexpress? Met een beetje geluk stuurt hij de juiste op.
Het is een beetje hit and miss of je er eentje hebt die lief doet met Dr. Prius.mrc4nl schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:35:
[...]
ik heb zo'n obd bluetooth ding, maar kreeg m niet aan de praat. dus kan nu zelf niet testten.
Maar als je een suggestie heb voor een goede hou ik mij aanbevolen.
Gebruik zelf deze en die doet het goed: https://www.amazon.nl/gp/product/B073XKQQQW
De (hopelijk) juiste kabel is onderweg (bovenstaande foto's meegestuurd). Tot nu erg tevreden over de communicatie met Road Top. Als dat ook geldt voor het product dan 😁😁😁.Boeryepes schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:39:
Helaas, eerste poging om Road Top carplay te installeren heb ik moeten opgeven omdat de verkeerde LVDS kabel is meegeleverd. 10" scherm met remote touch was blijkbaar niet voldoende informatie 🤔
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heeft iemand trouwens enig idee hoe het zit met firmware updates van dergelijke oplossingen?
@Boeryepes Firmware updates krijg je enkel via de verkoper en als er problemen zijn. Updates zijn meestal dus bug fixes en geen nieuwe features. Hij stuurt je dan een bestand dat je dan op een USB drive zet en via de usbkabel van de interface uitvoert. Mijn gouden tip: If it's not broken, don't fix it. Als alles werkt, beter gewoon afblijven. Features aan Apple Carplay of Android Auto komen via updates via jouw mobieltje.
Hi update van de Road Top carplay installatie. Eea werkt nu dat ik de goede LVDS kabel heb maar ook heb ik behoorlijke ruis op de audio, zowel bedraad als Bluetooth. Iemand enig idee?
De GND kabels verbinden lijkt niet uit te maken.
Iphone 15 Pro.
De GND kabels verbinden lijkt niet uit te maken.
Iphone 15 Pro.
[ Voor 15% gewijzigd door Boeryepes op 13-01-2025 22:05 ]
Thanks, met die instelling is er geen audio over carplay. Raar genoeg, toen ik vanmorgen de USB inprikte, was er geen ruis ... een google actie levert best een bak met 'ruis' hits en zonder uitzondering iPhone en bovendien inconsistente ervaringen ... dus fingers crossed. Ik ben sowieso geen bluetooth fan en ga de USB gebruiken.MXMan schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 04:50:
@Boeryepes
Probeer deze instelling eens en als het aanblijft even de verkoper contacteren
[Afbeelding]
Ik heb van Road Top ook nog wat tips gekregen (als GND en Audio GND connecten niets oplevert, dan Audio GND direct aan headunit aarden) maar dat wordt weekendwerk (en vermoedelijk soldeerwerk). Niets dan lof over hun reactiesnelheid.
De remote lever (joystick) is trouwens geen fantastische ervaring (instelling in Carplay is 'Remote Lever' conform handleiding).
Straks eerste ritje en maar eens zien of stuurknopjes ook werken.
Toch wel twee stevige reparaties: koppakking en het hybride accupakket

Koppakking was een beetje een kwaal bij de eerdere CT200h en Prius 3 meen ik? Heb zelf een Auris TS 2015 met hetzelfde 2ZR-FXE blok maar ik meen dat die een revisie aan het inlaatspruitstuk en koppakking hebben gehad vanwege de issues bij CT200h en Prius 3.
[ Voor 40% gewijzigd door ThinkPad op 14-01-2025 09:07 ]
De pre 2014 versie stond bekend om de koppakking. DThinkPad schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 08:59:
[YouTube: Lexus CT200h – 2011 – 445.245 km - Klokje rond]
Heb dit nu wel aan de praat. Prima oplossing icm usb carplay!MXMan schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 04:50:
@Boeryepes
Probeer deze instelling eens en als het aanblijft even de verkoper contacteren
[Afbeelding]
Probeer nu eens terug draadloos (wifi + bluetooth) te verbinden. Volgens mij heeft het één niets met het andere te maken. Volgens mij was er enkel geruis op het audiokanaal van het RoadTop toestel.Boeryepes schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:35:
[...]
Heb dit nu wel aan de praat. Prima oplossing icm usb carplay!
Voor een ruim 13 jaar oude auto die bijna een half miljoen kilometer heeft gelopen vind ik het nog wel meevallen eerlijk gezegd?ThinkPad schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 08:59:
[YouTube: Lexus CT200h – 2011 – 445.245 km - Klokje rond]
Koppakking was een beetje een kwaal bij de eerdere CT200h en Prius 3 meen ik? Heb zelf een Auris TS 2015 met hetzelfde 2ZR-FXE blok maar ik meen dat die een revisie aan het inlaatspruitstuk en koppakking hebben gehad vanwege de issues bij CT200h en Prius 3.
De verbinding carplay wifi en car Bluetooth werkt prima en heeft goed geluid. Tenminste als dat is wat je bedoelt.MXMan schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:20:
[...]
Probeer nu eens terug draadloos (wifi + bluetooth) te verbinden. Volgens mij heeft het één niets met het andere te maken. Volgens mij was er enkel geruis op het audiokanaal van het RoadTop toestel.
Overigens is de joystick bediening (remote lever) redelijk ruk. 2 kleine verbeteringen behaald dooe de force feedback iets te verlagen en de carplay optimization option 1 te kiezen. Die lijkt de force feedback gedeeltelijk te laten werken binnen de carplay omgeving. Nog steeds niet goed genoeg maar toch ...optie 2 volgt...
Iemand een idee hoe ik de "beep beep" uit krijg voor flitspalen bij het 10.3 inch navigatie scherm. Ik krijg het nergens gevonden, auto is van 2019.
Hier ben ik ook benieuwd naar.Toniii schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 21:04:
Iemand een idee hoe ik de "beep beep" uit krijg voor flitspalen bij het 10.3 inch navigatie scherm. Ik krijg het nergens gevonden, auto is van 2019.
De oplossing die ik ken (fora) is de 12V aftakken (onder de middenconsole) en daar dan een 2e 'sigarettenaansteker' plaatsen met zo'n sigarettenstekker-USB plaatsen of direct een USB (12V-5V module via Ali).jeroen3 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:31:
Ik heb een brodit clip met magsafe gemonteerd.
Weet iemand of het mogelijk is om ergens achter het ventilatierooster power weg te pakken hiervoor?
[Afbeelding]
De middenconsole is makkelijk open te krijgen.
In de IS zit de USB in het opbergvak en dan kun je je kabel direct wegwerken onder de middenconsole.
[ Voor 11% gewijzigd door Boeryepes op 25-01-2025 11:04 ]
vraag en aanbod
[ Voor 69% gewijzigd door We Are Borg op 02-03-2025 16:39 ]
Ik heb een tweedehands Lexus CT200H uit 2018 gekocht met een 10 inch scherm, ik heb daarna een tijd getwijfeld over het zelf installeren van een Carplay (RoadTop) module.
Reden van twijfel:
Bij het benaderen van een bedrijf dat Carplay modules inbouwt kwam ik er achter dat ze weinig ervaring, en geen garantie kunnen geven op het succesvol inbouwen in de CT200.
Deze posts van Mxman
en Graft (zie ook de video in de posts) hielpen mij om deze uitdaging toch aan te gaan.
Mocht je het ook willen doen, lees ze dan goed. Een bericht en communicatie met Mxman heeft mij ook echt geholpen in het hele proces.
Tips:
- ik heb op amazon en aliexpress gekeken voor modules, soms zie je dat ze 200 euro verschillen terwijl de foto's hetzelfde zijn. Ik heb de goedkoopste gekocht en ondervond geen problemen.
- ik heb het paneel boven de dashboard kast (zie minuut 1:06) niet losgehaald. Het kan, maar dan moet je voorzichtig zijn met de punt van dit paneel door hem wat los te wippen, bij het verwijderen en terugzetten van de module voor luchtcirculatie.
- Koop tevoren 'car panel removers', ze kosten 'niets'.
- Leg het paneel waar de mousepad op zit (na deze te hebben losgemaakt) weg door hem naar de bestuurders stoel te kantelen.
- Zorg dat je de maat van je beeldscherm kent, de 10 en 12 inch schermen hebben een LVDS kabel nodig die de verkoper er extra bij moet voegen, omdat de standaard kabel niet past.
- Ik dacht 1 kabel er goed in te hebben zitten, toen mijn scherm zwart bleef, bleek dit het probleem en moest ik hem extra aandrukken.
- De camera, de audio, het scherm....ze werken prima.
- Als de installatie direct goed gaat, houd je twee kabels over.
Reden van twijfel:
Bij het benaderen van een bedrijf dat Carplay modules inbouwt kwam ik er achter dat ze weinig ervaring, en geen garantie kunnen geven op het succesvol inbouwen in de CT200.
Deze posts van Mxman
en Graft (zie ook de video in de posts) hielpen mij om deze uitdaging toch aan te gaan.
Mocht je het ook willen doen, lees ze dan goed. Een bericht en communicatie met Mxman heeft mij ook echt geholpen in het hele proces.
Tips:
- ik heb op amazon en aliexpress gekeken voor modules, soms zie je dat ze 200 euro verschillen terwijl de foto's hetzelfde zijn. Ik heb de goedkoopste gekocht en ondervond geen problemen.
- ik heb het paneel boven de dashboard kast (zie minuut 1:06) niet losgehaald. Het kan, maar dan moet je voorzichtig zijn met de punt van dit paneel door hem wat los te wippen, bij het verwijderen en terugzetten van de module voor luchtcirculatie.
- Leg het paneel waar de mousepad op zit (na deze te hebben losgemaakt) weg door hem naar de bestuurders stoel te kantelen.
- Zorg dat je de maat van je beeldscherm kent, de 10 en 12 inch schermen hebben een LVDS kabel nodig die de verkoper er extra bij moet voegen, omdat de standaard kabel niet past.
- Ik dacht 1 kabel er goed in te hebben zitten, toen mijn scherm zwart bleef, bleek dit het probleem en moest ik hem extra aandrukken.
Mooi man! Leuk om te horen dat het gelukt is. 😊EHage schreef op woensdag 23 april 2025 @ 20:50:
Ik heb een tweedehands Lexus CT200H uit 2018 gekocht met een 10 inch scherm, ik heb daarna een tijd getwijfeld over het zelf installeren van een Carplay (RoadTop) module.
Reden van twijfel:
Deze posts van Mxman
Tips:
Ik merk dat de moon roof best wel suist als het warm is (als hij dicht is ).
Is dat bij allemaal zo, of valt daar nog iets aan af te stellen?
Is dat bij allemaal zo, of valt daar nog iets aan af te stellen?